Wij gaan ook voor matzwart. Bij ons viel Pronorm af, omdat de binnenkant van de kastjes en frontjes wit is. Dat vonden we er goedkoop uit zien.
Heel fraai! 👌🏻👌🏻👌🏻Sjefke32 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:26:
***members only***
Bijzondere keus, twee koelvriescombinaties. Waarschijnlijk omdat je dan iets meer koelkastruimte hebt? Ik zou zelf dan toch een aparte koelkast en aparte vriezer hebben genomen, omdat de totale ruimte van een combinatie veel minder is dan van een apart apparaat. Je hebt nu iets van 15 of 20% meer koelruimte dan met alleen een losse koelkast, maar de vriesruimte is maar iets meer dan de helft van de ruimte die je bij een losse vriezer had.Sjefke32 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:26:
***members only***
Die keus had ik dus anders gemaakt. (Ook omdat ik zelf in het dagelijks gebruik eerder ruimte in de vriezer mis dan ruimte in de koelkast. Beide 177.)
Dat ben ik wel met je eens, echter hebben we veelal lades en weinig openslaande deuren waardoor het wat mij betreft nauwelijks opvalt en niet als storend wordt ervaren. Ik ben nu voornemens om alsnog een offerte op te vragen voor een vergelijkbare opstelling op basis van Next125 kasten.millerman_sf schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:09:
Wij gaan ook voor matzwart. Bij ons viel Pronorm af, omdat de binnenkant van de kastjes en frontjes wit is. Dat vonden we er goedkoop uit zien.
De keuze voor twee koelvries combinaties is inderdaad vanwege de extra koelkast ruimte en we hebben immers niet zoveel vries ruimte nodig (zijn met z'n tweeen). Daarnaast willen we geen extra koelkast in bijv. Garage o.i.d. dus vandaar. Maar sowieso goede info wat betreft koelruimte!Rubbergrover1 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:03:
[...]
Bijzondere keus, twee koelvriescombinaties. Waarschijnlijk omdat je dan iets meer koelkastruimte hebt? Ik zou zelf dan toch een aparte koelkast en aparte vriezer hebben genomen, omdat de totale ruimte van een combinatie veel minder is dan van een apart apparaat. Je hebt nu iets van 15 of 20% meer koelruimte dan met alleen een losse koelkast, maar de vriesruimte is maar iets meer dan de helft van de ruimte die je bij een losse vriezer had.
Die keus had ik dus anders gemaakt. (Ook omdat ik zelf in het dagelijks gebruik eerder ruimte in de vriezer mis dan ruimte in de koelkast. Beide 177.)
Wij hebben zelf onlangs een Pronorm Y-line aangeschaft in een zeer vergelijkbare ruimte. Wij hebben zelf gekozen voor de tussendeur naar garage en dus is bij ons het linker gedeelte van jullie een doorgang.Sjefke32 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:26:
***members only***
:strip_exif()/f/image/iA8PwTcgHHAUa1sLH9Cmhbi5.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij ons werd de matte lak afgeraden omdat het zou krassen. Hebben nu toch voor de kleur stratusgrijs gekozen en dan het melamine front. Dit schijnt keihard te zijn, handig met kids.
Wij hebben ook een eiland van 3,08x1 meter en een stollenwand links en rechts. Naar deze optie moet je zelf vragen maar het maakt je eiland echt 'af' als je het mij vraagt. Is wel een prijzige optie à €1800. Verder hebben wij het keramiek werkblad ook in de achterwand van de nis. Onder andere door de tips van @Barry|IA hebben wij om ProTech lades gevraagd. Ik kan uit ervaring zeggen (ongeveer zelfde keuken) dat jullie matte frontafwerking ~€2k bij de prijs optelt. Onze apparatuur kan je enkele pagina's terug vinden, dit was allemaal IQ500 en IQ700 Siemens spul. Jullie hebben wel een X Pure (wij een Pure) en twee mooie (prijzige) ovens. Die extra oven zal €1500 meerprijs hebben en de X Pure €1000 extra.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 10% gewijzigd door 896gerard op 13-06-2020 12:48 ]
Update.LuPo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:50:
[...]
Inmiddels de tweede offerte binnen, dit keer van Keukenloods. Voor de 3D-tekening kan je in de bovenstaande post kijken.
***members only***
Offerte van Bruynzeel zonder bovenkastjes kwam op €16.800, met een Keller keuken en ladekasten van 60-80-60cm. Nu een Häcker Systemat met 2 x 100cm ladekasten, betere apparatuur (vaatwasser van IQ300 naar IQ700 en Quooker Combi+ i.p.v. PRO3-VAQ) en een extra 60cm ladekast. Als je de LeMans nog meetelt kom je op €15.947.
Wat vinden jullie qua opstelling, apparatuur en prijs? Nog tips?
Members only:
Inloggen
Erg tevreden in ieder geval over de indeling, de kwaliteit van keuken+apparatuur én de prijs! Heeft iemand nog tips/opmerkingen op mijn vragen?
[ Voor 39% gewijzigd door LuPo op 23-04-2021 23:38 . Reden: Plattegrond toegevoegd, apparatuur nogmaals aangepast ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@LuPo Ik zou voor de Siemens ovens gaan. Die draai knop bij Bosch is echt ruk minder prettig.
(Zie aangepaste mening: EiT in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Wij hebben nu Bosch ovens en die gooi ik er na een jaar of 2 uit en vervang ze voor Miele ovens (geld is op
). Touch screen van Miele is een verademing t.o.v. die Bosch knop.
(Zie aangepaste mening: EiT in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")
Wij hebben nu Bosch ovens en die gooi ik er na een jaar of 2 uit en vervang ze voor Miele ovens (geld is op
[ Voor 23% gewijzigd door EiT op 14-06-2020 01:49 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Die platte knop bedoel je hè (die om een van de schermen zit)? Hij draaide wel makkelijk tbh.EiT schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
@LuPo Ik zou voor de Siemens ovens gaan. Die draai knop bij Bosch is echt ruk.
Wij hebben nu Bosch ovens en die gooi ik er na een jaar of 2 uit en vervang ze voor Miele ovens (geld is op). Touch screen van Miele is een verademing t.o.v. die Bosch knop.
Je kon hem met 1 vinger bedienen, waar je bij de Siemens echt met je hele hand draait.
Mooi ontwerp !!!! Zit in die prijs ook de aftimmering/wanden/koof ? Dan lijkt het me een hele mooie prijs.Sjefke32 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:26:
***members only***
Ik monteer menig next-125 keukens en vind dit een degelijk en goed product. In het verleden veel pronorm gemonteerd en ook dat vond ik zeker niet verkeerd. Hoe dat momenteel is durf ik niet te zeggen.
Let er bij Miele op dat er tussen de verschillende lijnen ook nog een enorm verschil qua menu aanwezig is.EiT schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
Wij hebben nu Bosch ovens en die gooi ik er na een jaar of 2 uit en vervang ze voor Miele ovens (geld is op). Touch screen van Miele is een verademing t.o.v. die Bosch knop.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb zelf de nieuwste en meest luxe Miele koffiezetter en combioven en vind de Bosch bijna net zo eenvoudig in gebruik. Welke Bosch ovens heb jij? Wat vind je “ruk” aan de draaiknop? Wat vind je beter aan de Siemens?EiT schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
Ik wil jouw argumenten ontzettend graag horen, omdat ik maar niet kan bevatten waarom men altijd Siemens wilt, ondanks het feit dat 99% van mijn klanten de Bosch makkelijker in gebruik vinden. En dan tóch voor Siemens gaan.... Is dat een “veilige” keuze ofzo?
Kennelijk heeft Siemens hun marketing in ieder geval TOP geregeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 13-06-2020 22:38 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Mooi hoor. Ik heb ook een Y-Line896gerard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Wij hebben zelf onlangs een Pronorm Y-line aangeschaft in een zeer vergelijkbare ruimte. Wij hebben zelf gekozen voor de tussendeur naar garage en dus is bij ons het linker gedeelte van jullie een doorgang.
[Afbeelding]
Bij ons werd de matte lak afgeraden omdat het zou krassen. Hebben nu toch voor de kleur stratusgrijs gekozen en dan het melamine front. Dit schijnt keihard te zijn, handig met kids.
Wij hebben ook een eiland van 3,08x1 meter en een stollenwand links en rechts. Naar deze optie moet je zelf vragen maar het maakt je eiland echt 'af' als je het mij vraagt. Is wel een prijzige optie à €1800. Verder hebben wij het keramiek werkblad ook in de achterwand van de nis. Onder andere door de tips van @Barry|IA hebben wij om ProTech lades gevraagd. Ik kan uit ervaring zeggen (ongeveer zelfde keuken) dat jullie matte frontafwerking ~€2k bij de prijs optelt. Onze apparatuur kan je enkele pagina's terug vinden, dit was allemaal IQ500 en IQ700 Siemens spul. Jullie hebben wel een X Pure (wij een Pure) en twee mooie (prijzige) ovens. Die extra oven zal €1500 meerprijs hebben en de X Pure €1000 extra.
***members only***
Heb je overwogen om de fronten aan de achterkant van het eiland door te trekken tot de vloer (minus 15mm)? De meerprijs is gering en ik vind het persoonlijk erg mooi, omdat je de plint niet ziet, waardoor je het eiland meer als meubelstuk gaat zien in plaats van als een keuken.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dankje. Altijd fijn als iemand die er verstand van heeft je keuken mooi vindtBarry|IA schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:07:
[...]
Mooi hoor. Ik heb ook een Y-Line
Heb je overwogen om de fronten aan de achterkant van het eiland door te trekken tot de vloer (minus 15mm)? De meerprijs is gering en ik vind het persoonlijk erg mooi, omdat je de plint niet ziet, waardoor je het eiland meer als meubelstuk gaat zien in plaats van als een keuken.
Nee van deze optie hebben we nooit gehoord. Wisten niet dat het bij Y-line een optie was. We hebben sowieso wel onze Bora die zijn lucht onder de plinten uitblaast (daar is die 1,5 cm dan goed voor). We hebben natuurlijk al getekend, maar we kunnen de offerte nog éénmalig wijzigen. Sowieso hebben we die stollenwanden aan de zijkanten waardoor de plint ook mooi de hoek omloopt.
Ah, dan zou ik de fronten idd niet doortrekken!896gerard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:34:
[...]
Dankje. Altijd fijn als iemand die er verstand van heeft je keuken mooi vindt![]()
Nee van deze optie hebben we nooit gehoord. Wisten niet dat het bij Y-line een optie was. We hebben sowieso wel onze Bora die zijn lucht onder de plinten uitblaast (daar is die 1,5 cm dan goed voor). We hebben natuurlijk al getekend, maar we kunnen de offerte nog éénmalig wijzigen. Sowieso hebben we die stollenwanden aan de zijkanten waardoor de plint ook mooi de hoek omloopt.
@Barry|IA als ik dit werkblad beetje vergelijk met de afmetingen van LuPo zit er niet heel veel verschil in (of maak ik een denkfout?). Is die prijs bij mij dan veel te hoog? Hoor het graag van de kenners![b]Bas22 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
Werkblad Caesarstone 2003 Honed composiet 12 mm kleur Concrete
Lengte 64 x diep 65
Lengte 250 x 60 diep
Lengte 266,7 x 63 diep
Smeltplint 50 mm
EUR 5.300 incl btw
Thanks
Voor menu keuze is die knop niet zo’n ramp. Maar voor tijd in te stellen wel, draait gewoon ongemakkelijk/ongebruiksvriendelijk. Soms draaide wij en gebeurde er niets, vooral bij tijd instellen voor de magnetron functie was dit irritant. Je draait dan de knop rond maar de tijd gaat niet continue omhoog.Barry|IA schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:24:
[...]
Ik heb zelf de nieuwste en meest luxe Miele koffiezetter en combioven en vind de Bosch bijna net zo eenvoudig in gebruik. Welke Bosch ovens heb jij? Wat vind je “ruk” aan de draaiknop? Wat vind je beter aan de Siemens?
Ik wil jouw argumenten ontzettend graag horen, omdat ik maar niet kan bevatten waarom men altijd Siemens wilt, ondanks het feit dat 99% van mijn klanten de Bosch makkelijker in gebruik vinden. En dan tóch voor Siemens gaan.... Is dat een “veilige” keuze ofzo?
Kennelijk heeft Siemens hun marketing in ieder geval TOP geregeld.
Was toevallig gisteren bij een collega die ook zo’n oven had en gaf ook aan dat hij het niet ideaal vond. Hij gaf wel als tip dat de knop los kan.
Ik tijdens het typen nog even de knop los gemaakt en de tijd goed gezet, nu reageert de knop veel beter

Zucht... Misschien zat er vuil tussen en was dat alles

Blijf overigens nog steeds van mening dat het een lastige manier van bedienen is, maar deze mening is natuurlijk wel verziekt omdat de knop eerst ook niet altijd reageerde.
Een ander kan dit dus wel als fijn ervaren. Kwestie van proberen in een showroom.
Wij hebben de:
Bosch HSG636BW1
Bosch HNG6764W6
De rest hebben wij al alles van Miele. Alleen de witte oven variant was niet in NL te krijgen en Ik voelde er weinig voor om die ovens voor advies prijs in Duitsland te halen. Dan was ik 2-3x zo veel kwijt geweest al de Bosch ovens.
Ik zeg overigens niet dat Siemens beter is, ging er meer om dat je dan een knop hebt waar je dan tenminste fatsoenlijk aan kan draaien
Qua looks vond ik de Bosch mooier.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Dat kun je wel zeggen ja. Je hebt een relatief “simpele” kleur (weliswaar met achterwand, maar toch...). Dit is wel extreem prijzig.Bas22 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:20:
[...]
@Barry|IA als ik dit werkblad beetje vergelijk met de afmetingen van LuPo zit er niet heel veel verschil in (of maak ik een denkfout?). Is die prijs bij mij dan veel te hoog? Hoor het graag van de kenners!
Thanks
Je zou ook nog kunnen kijken wat een Häcker Systemat in deze opstelling doet. Dan zijn je binnenkasten ook gelijk lavagrijs, champagne (of wit).Sjefke32 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:16:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, echter hebben we veelal lades en weinig openslaande deuren waardoor het wat mij betreft nauwelijks opvalt en niet als storend wordt ervaren. Ik ben nu voornemens om alsnog een offerte op te vragen voor een vergelijkbare opstelling op basis van Next125 kasten.
[...]
De keuze voor twee koelvries combinaties is inderdaad vanwege de extra koelkast ruimte en we hebben immers niet zoveel vries ruimte nodig (zijn met z'n tweeen). Daarnaast willen we geen extra koelkast in bijv. Garage o.i.d. dus vandaar. Maar sowieso goede info wat betreft koelruimte!
Ik vind een draaiknop sowieso geen prettigeEiT schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
@LuPo Ik zou voor de Siemens ovens gaan. Die draai knop bij Bosch is echt ruk minder prettig.
bediening. Maar bij bsh zul je dan volgens bij naar Neff moeten, en die hebben net als Miele weer geen grote combi ovens...
Die wand waar de oven in zit ziet er nogal rommelig uit. Links een ingelegde passtrook waa de greeplijst op uitkomt, rechts een opgelegde passtrook?
En die stroken boven en onder de oven moeten al helemaal weg. Gewoon de oven iets lager en de deur erboven groter maken en push to open doen.
En die stroken boven en onder de oven moeten al helemaal weg. Gewoon de oven iets lager en de deur erboven groter maken en push to open doen.
Op welke keuken reageer je?Streamz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:58:
Die wand waar de oven in zit ziet er nogal rommelig uit. Links een ingelegde passtrook waa de greeplijst op uitkomt, rechts een opgelegde passtrook?
Thanks! Hier kan ik wel wat mee en geeft me meteen een idee wat betreft prijzen die momenteel geboden worden.896gerard schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:08:
[...]
Wij hebben zelf onlangs een Pronorm Y-line aangeschaft in een zeer vergelijkbare ruimte. Wij hebben zelf gekozen voor de tussendeur naar garage en dus is bij ons het linker gedeelte van jullie een doorgang.
[Afbeelding]
***members only***
Dank voor de tip! Ga ik ook nog even naar kijken!LuPo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 06:27:
[...]
Je zou ook nog kunnen kijken wat een Häcker Systemat in deze opstelling doet. Dan zijn je binnenkasten ook gelijk lavagrijs, champagne (of wit).
We vinden het ingefreesde profiel bij de lades van de Y-line erg mooi, weet iemand welke merken dit nog meer aanbieden? Gaat dan om:

Overigens heb ik ook een offerte opgevraagd voor de apparatuur bij B&K, daar komt alle apparatuur samen uit op 10K rond. Dus dat doet me denken dat op de meubelen en het blad een korting wordt toegepast van 1800 euro.
Ik zat ook al even te zoeken, quoten is wel handiger.
Volgens mij is het deze:
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
@Sjefke32 mijn keuken heeft het, zelfs volledig doorgelakt en zonder opzetrand en volledig naar smaak en afmetingen te bepalen. Echter als je alternatieven zoekt om de prijs te drukken dan valt dat af denk
. Linea Quattro betreft het merk. Niet goedkoop maar ook wij vielen voor de greep, de keuzevrijheid, dikte van de materialen, inleg etc.
[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 14-06-2020 09:20 ]
Niet perse op zoek naar alternatieven om de prijs te drukken. Meer op zoek naar alternatieven in dezelfde prijscategorie om daarmee ook wat andere aanbieders op te kunnen zoeken.GeeMoney schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:10:
@Sjefke32 mijn keuken heeft het, zelfs volledig doorgelakt en zonder opzetrand en volledig naar smaak en afmetingen te bepalen. Echter als jenalternatieven zoekt om de prijs te drukken dan valt dat af denk. Linea Quattro betreft het merk. Niet goedkoop maar ook wij vielen voor de greep, de keuzevrijheid, dikte van de materialen, inleg etc.
Weet niet hoe het bij de modellen van dit jaar zit, maar op die van vorig jaar valt ook nog wel wat af te dingen. Menu structuur is vrij traag en je moet een extra actie uitvoeren om überhaupt een bereidingstijd in te stellen.EiT schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:45:
[...]
Voor menu keuze is die knop niet zo’n ramp. Maar voor tijd in te stellen wel, draait gewoon ongemakkelijk/ongebruiksvriendelijk. Soms draaide wij en gebeurde er niets, vooral bij tijd instellen voor de magnetron functie was dit irritant. Je draait dan de knop rond maar de tijd gaat niet continue omhoog.
Was toevallig gisteren bij een collega die ook zo’n oven had en gaf ook aan dat hij het niet ideaal vond. Hij gaf wel als tip dat de knop los kan.
Ik tijdens het typen nog even de knop los gemaakt en de tijd goed gezet, nu reageert de knop veel beter. Hij reageert nu continue op de draai beweging.
Zucht... Misschien zat er vuil tussen en was dat allesZal morgen ook eens aan mijn vrouw vragen of het nu beter werkt.
Blijf overigens nog steeds van mening dat het een lastige manier van bedienen is, maar deze mening is natuurlijk wel verziekt omdat de knop eerst ook niet altijd reageerde.
Een ander kan dit dus wel als fijn ervaren. Kwestie van proberen in een showroom.
Wij hebben de:
Bosch HSG636BW1
Bosch HNG6764W6
De rest hebben wij al alles van Miele. Alleen de witte oven variant was niet in NL te krijgen en Ik voelde er weinig voor om die ovens voor advies prijs in Duitsland te halen. Dan was ik 2-3x zo veel kwijt geweest al de Bosch ovens.
Ik zeg overigens niet dat Siemens beter is, ging er meer om dat je dan een knop hebt waar je dan tenminste fatsoenlijk aan kan draaien
Qua looks vond ik de Bosch mooier.
Maargoed, in vergelijk met de Siemens van m'n schoonouders wel een heel stuk prettiger
@Barry|IA @EiT ik heb een Bosch oven en combimagnetron met zo'n draaiknop en ik kan bevestigen dat die regelmatig slecht werkt. Even eruitklikken en met een doekje afnemen lost het wel op voor een paar weken. Het systeem werkt met een sensor die de weerspiegeling meet van metalen vakjes in de ring. Op zich werkt het makkelijk en goed maar ik zou het niet opnieuw nemen omdat je het toch net iets te vaak moet reinigen.
De hele bedoeling van die magneetknop is dat je het gevoel hebt een fysieke knop te bedienen met het gemak dat je ‘m er af kunt halen om de oven schoon te houden. De Siemens knop kan er niet af en heeft een enorme ‘draaicirkel’ om naar het gewenste programma te scrollen. Ook daar gaat op den duur vuil tussen zitten, maar dan ben je fu*ked..
Bij mij worden de ovens wekelijks schoongemaakt, dus eens in de paar weken een haperende knop omdat er vuil tussen komt vind ik niet voldoende fundering om een waardeoordeel te geven over de oven. Alles vereist onderhoud.
Ik rijdt 10 jaar lang Italiaanse sportauto’s. Kroegpraat is dat Italiaanse auto’s vaak stuk gaan. Bij mij wordt preventief onderhoudt gedaan en ik heb nog NOOIT gezeik gehad.
Bij mij worden de ovens wekelijks schoongemaakt, dus eens in de paar weken een haperende knop omdat er vuil tussen komt vind ik niet voldoende fundering om een waardeoordeel te geven over de oven. Alles vereist onderhoud.
Ik rijdt 10 jaar lang Italiaanse sportauto’s. Kroegpraat is dat Italiaanse auto’s vaak stuk gaan. Bij mij wordt preventief onderhoudt gedaan en ik heb nog NOOIT gezeik gehad.
[ Voor 31% gewijzigd door Barry|IA op 14-06-2020 10:33 ]
Ik heb zelf geen ervaring met deze oven. Maar ik heb in heel mijn leven nog nooit een oven gehad die wekelijks onderhoud nodig heeft om te blijven functioneren. Dan is het in mijn ogen gewoon een design fout.Barry|IA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:29:
Je trekt de verkeerde conclusie.Don Quijote schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met deze oven. Maar ik heb in heel mijn leven nog nooit een oven gehad die wekelijks onderhoud nodig heeft om te blijven functioneren. Dan is het in mijn ogen gewoon een design fout.
Je leest dat ik mijn ovens elke week schoon maak en beweert nu dat de Bosch oven wekelijks onderhoudt nodig hebben om te functioneren. Dat is incorrect. Ik maak mijn ovens wekelijks schoon, @Admiral Freebee maakt zijn oven om de paar weken schoon (onder de knop) en ervaart dan een paar weken geen problemen.
Staar je niet blind op die eenheidsprijzen, de totaalprijs moet je passen.Bas22 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:20:
[...]
@Barry|IA als ik dit werkblad beetje vergelijk met de afmetingen van LuPo zit er niet heel veel verschil in (of maak ik een denkfout?). Is die prijs bij mij dan veel te hoog? Hoor het graag van de kenners!
Thanks
@LuPo betaald een zeer nette prijs voor zijn keuken maar de prijs voor het kastwerk is te hoog in het overzicht. Vervolgens word er nog een paar duizend euro korting gegeven om op de totaalprijs uit te komen waardoor het lijstje met eenheidsprijzen er net zo goed niet had kunnen staan.
De totaalprijs is prima maar de eenheidsprijzen zeggen helemaal niks.
[ Voor 25% gewijzigd door Kapitein Merijn op 14-06-2020 11:38 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
ThanksKapitein Merijn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Staar je niet blind op die eenheidsprijzen, de totaalprijs moet je passen.
@LuPo [...]
Totaalprijs is inderdaad waar ik uiteindelijk naar keek. Verder goed geholpen, heb er vertrouwen in (itt menig keukenverkoper).
Heb je nog advies over de afzuigkap en/of combi-oven?
Na enige tijd meelezen in dit topic, zal ik ook maar eens mijn keuken delen.
In nieuwbouwproject, bij projectleverancier, en met enige tijdsdruk ivm doorgeven opties, dus ik voelde de bui al hangen...
Ik ben (nog) niet zo kieskeurig qua kastjes als sommige anderen, en heb hier ook nog niet zo veel ervaring mee. Op dit moment heb ik een IKEA-keuken, en die bevalt eigenlijk best goed.
Bij binnenkomst in ieder geval gemeld dat 1) al mijn geld in het huis zit, en het budget eigenlijk op is. 2) ik wel wil kijken om de keuken iets leuker te maken. Uiteindelijk besteed je toch best wel wat tijd in de keuken, en dan is het wel fijn als je die niet na 5 jaar al weer wil/moet vervangen.
Binnen het nieuwbouwproject kun je keuken casco laten opleveren, maar dan krijg je minder geld terug dan er wordt meegenomen bij de keukenleverancier, én je kan maar beperkt leidingen/stopcontacten verplaatsen.
Wordt waarschijnlijk pas over een jaar geplaatst, dus er is wel nog beperkt wat aan te passen. Positie van objecten staat in principe vast.
Overall ben ik wel tevreden met hoe het is geworden. Voor 80-90% naar wens (betere apparatuur zou mooi zijn, maar als ik zie hoeveel je kwijt kan zijn aan een keuken... Dat gaat 'm gewoon niet worden). En ik had me voorbereid op keukenmaffia-trucjes, maar dat viel allemaal mee. Verkoper had natuurlijk ook het voordeel dat ik niet heel veel alternatief had. Ik kreeg ook nog op zondagavond reacties op voorgestelde alternatieven qua apparatuur.
Ik ben uiteraard benieuwd naar wat jullie hier van vinden.
In nieuwbouwproject, bij projectleverancier, en met enige tijdsdruk ivm doorgeven opties, dus ik voelde de bui al hangen...
Ik ben (nog) niet zo kieskeurig qua kastjes als sommige anderen, en heb hier ook nog niet zo veel ervaring mee. Op dit moment heb ik een IKEA-keuken, en die bevalt eigenlijk best goed.
Bij binnenkomst in ieder geval gemeld dat 1) al mijn geld in het huis zit, en het budget eigenlijk op is. 2) ik wel wil kijken om de keuken iets leuker te maken. Uiteindelijk besteed je toch best wel wat tijd in de keuken, en dan is het wel fijn als je die niet na 5 jaar al weer wil/moet vervangen.
Binnen het nieuwbouwproject kun je keuken casco laten opleveren, maar dan krijg je minder geld terug dan er wordt meegenomen bij de keukenleverancier, én je kan maar beperkt leidingen/stopcontacten verplaatsen.
Wordt waarschijnlijk pas over een jaar geplaatst, dus er is wel nog beperkt wat aan te passen. Positie van objecten staat in principe vast.
Members only:
Inloggen
Overall ben ik wel tevreden met hoe het is geworden. Voor 80-90% naar wens (betere apparatuur zou mooi zijn, maar als ik zie hoeveel je kwijt kan zijn aan een keuken... Dat gaat 'm gewoon niet worden). En ik had me voorbereid op keukenmaffia-trucjes, maar dat viel allemaal mee. Verkoper had natuurlijk ook het voordeel dat ik niet heel veel alternatief had. Ik kreeg ook nog op zondagavond reacties op voorgestelde alternatieven qua apparatuur.
Ik ben uiteraard benieuwd naar wat jullie hier van vinden.
Wekelijks is ook wel overdreven. Het hangt ook van je gebruik af. Bij de microgolfoven is een keer per 6 weken zeker genoeg maar die wordt meermaals gebruikt per dag om flesjes van de kinderen mee te maken. Met die van de oven heb ik nog geen last gehad maar die wordt minder gebruikt en ik maak de knop samen met die van de microgolfoven proper. Het gekke is dat het nooit vuil ziet onder de knop maar toch is dat de oplossing.Don Quijote schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met deze oven. Maar ik heb in heel mijn leven nog nooit een oven gehad die wekelijks onderhoud nodig heeft om te blijven functioneren. Dan is het in mijn ogen gewoon een design fout.
Dat heb ik @LuPo ook uitgelegd. Zo heb ik bijvoorbeeld een Siemens IQ100 kookplaat van 1100 euro en een IQ700 kookplaat van 1700 euro voor de gelijke prijs van 1000 euro kunnen aanbieden, omdat de inkoopprijs gelijk is.Kapitein Merijn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Staar je niet blind op die eenheidsprijzen, de totaalprijs moet je passen.
@LuPo betaald een zeer nette prijs voor zijn keuken maar de prijs voor het kastwerk is te hoog in het overzicht. Vervolgens word er nog een paar duizend euro korting gegeven om op de totaalprijs uit te komen waardoor het lijstje met eenheidsprijzen er net zo goed niet had kunnen staan.
Over prijzen weet ik niet zo veel, maar klinkt voor de opstelling niet absurd in elk geval, je hebt best veel kasten/laden, en werkblad.trepaulo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:18:
Na enige tijd meelezen in dit topic, zal ik ook maar eens mijn keuken delen
Jullie opstelling vind ik in elk geval 100x beter dan de default uit het project. Kraan voor het raam is leuk, keukendriehoek is in orde, opstelling lijkt me kortom prima.
€1600 voor het leidingwerk lijkt fors, maar je moet ook afvoeren verleggen, en vrijwel alle electra anders. Dus mja, om te zeggen zonder precies te weten wat het werk is, is lastig.
Tip: je vaatwasser zit zonder twijfel rechts. Zorg dat je op de muur daarnaast een goede (klasse 1) schrobbare verf op smeert, bv. Sigmapearl clean matt. Die zijn duur, maar dan overleeft je muur tenminste langer dan de eerste maand. Je gaat daar namelijk altijd spetters op krijgen. Wij hebben er ook nog trae-lyx natural finish (2 componenten lak) overheen, je ziet dat vrijwel niet en dat geeft eigenlijk gewoon een kunststoflaagje van minimale dikte, dus dan kun je helemaal los met vet, koffie en tomatensaus. Vaatdoekje en het is weer weg.
Klopt, die van Lupo. Ik zie die passtukken bij ovens wel vaker, ziet er echt knullig uit.fmb schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:02:
[...]
Ik zat ook al even te zoeken, quoten is wel handiger.
Volgens mij is het deze:
[...]
Waar refereer je nu naar? De keuken die ik heb getekend heeft dus een push-to-open deur boven de oven. De greeplijst tussen de 2 hoge kasten is verticaal geplaatst. De panelen links en rechts van de hoge kasten zijn én noodzakelijk én mooi.Streamz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:58:
Ik ben je even kwijt.....
Direct onder de oven, een passtuk van 10cm oid hoog. En ik vermoed dat die strook van nog eens 10cm direct boven de oven ook een passtuk is?Barry|IA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Waar refereer je nu naar? De keuken die ik heb getekend heeft dus een push-to-open deur boven de oven. De greeplijst tussen de 2 hoge kasten is verticaal geplaatst. De panelen links en rechts van de hoge kasten zijn én noodzakelijk én mooi.
Ik ben je even kwijt.....
Edit, o wageffe, die plaatjes, dat zijn helemaal niet de keuken die besteld is. Kennelijk gaat het om de schets.
[ Voor 9% gewijzigd door Streamz op 14-06-2020 16:20 ]
Daar heb ik geen passtukken. De tekening die jij ziet is van een andere keukenzaak.Streamz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Direct onder de oven, een passtuk van 10cm oid hoog. En ik vermoed dat die strook van nog eens 10cm direct boven de oven ook een passtuk is?
Die passtukken zijn inderdaad niet fraai.
Even een vraag voor de kenners hier. Ik ben enorm gecharmeerd van het soort kookeiland wat op een monolitisch blok lijkt.
Goed voorbeeld hiervan is onderstaande Kookeiland uit de N_ELLE lijn van Cesar. Nu kan ik met mijn beperkte google skills alleen het Culemborgs keukenhuis vinden wat Cesar in de showroom heeft staan. Omdat een optie geen optie is in keukenland, ben ik even benieuwd of er hier ideeën zijn van andere merken waar ik soortgelijke oplossingen zou kunnen vinden? Merken die iets couranter zijn in NL :-).

Groot

Groot

Groot
Goed voorbeeld hiervan is onderstaande Kookeiland uit de N_ELLE lijn van Cesar. Nu kan ik met mijn beperkte google skills alleen het Culemborgs keukenhuis vinden wat Cesar in de showroom heeft staan. Omdat een optie geen optie is in keukenland, ben ik even benieuwd of er hier ideeën zijn van andere merken waar ik soortgelijke oplossingen zou kunnen vinden? Merken die iets couranter zijn in NL :-).

Groot

Groot

Groot
Wat ben je van plan uit te geven aan een keuken?Don Quijote schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:34:
Even een vraag voor de kenners hier. Ik ben enorm gecharmeerd van het soort kookeiland wat op een monolitisch blok lijkt.
[Afbeelding]
Groot
[Afbeelding]
Groot
[Afbeelding]
Groot
Dit soort keukens zijn meestal alleen weggelegd voor de Happy-few.
Eggersman heeft ook soortgelijke keukens.
Budget is 50k. Maar het hoeft niet perse een premium/design merk oid te zijn. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar:Kapitein Merijn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:56:
[...]
Wat ben je van plan uit te geven aan een keuken?
Dit soort keukens zijn meestal alleen weggelegd voor de Happy-few.
Eggersman heeft ook soortgelijke keukens.
- Werkblad en fronten zelfde materiaal
- Aansluitingen tussen fronten en werkblad en op de hoeken in verstek
- Fronten bedekken bijna de gehele hoogte (minimale plint)
- Geen grepen of horizontale naden
(Ik heb totaal geen kennis van keukenterminologie.. dus kijk even voorbij de woorden die ik gebruik
Met de keramische fronten van Systemat in combinatie met een zelfde keramische werkblad kom je een eind. Ik weet alleen zo uit m’n hoofd even niet of de werkbladen dan ook in verstek kunnen.
Ik heb zo’n keuken in de fabriek van Hacker wel gezien, maar die ging ver boven de 50k.
Ik moet toegeven dat ik geen kennis heb van design keukens in het topsegment.
Ik heb zo’n keuken in de fabriek van Hacker wel gezien, maar die ging ver boven de 50k.
Ik moet toegeven dat ik geen kennis heb van design keukens in het topsegment.
50k is een prachtig budget maar daar ga je het niet mee redden ben ik bang. De keukens van Eggersman die ik heb gezien met fronten van keramiek en natuursteen waren ruim boven de 100k.Don Quijote schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:13:
[...]
Budget is 50k. Maar het hoeft niet perse een premium/design merk oid te zijn. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar:Alles om maar het idee te geven dat je naar een massief blok kijkt.
- Werkblad en fronten zelfde materiaal
- Aansluitingen tussen fronten en werkblad en op de hoeken in verstek
- Fronten bedekken bijna de gehele hoogte (minimale plint)
- Geen grepen of horizontale naden
(Ik heb totaal geen kennis van keukenterminologie.. dus kijk even voorbij de woorden die ik gebruik)
:strip_exif()/f/image/WgJ9BP87rt70nUTwpiATyr3Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2QMUMW64QeWAyQl1blqhyw37.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gGW9TBD8IhqHdPk9QIrkhpou.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks @Barry|IA Thanks @Kapitein Merijn
Dan misschien mijn verwachtingen maar wat bijstellen. Ik zal eens rond gaan snuffelen bij Systemat. Ik zag dat Next125 (NX950) ook wel iets heeft wat er op lijkt. Maar dan inderdaad iets minder verfijnd (geen verstek). Maar door het dunne blad en dunne zijkant ook weer niet zo'n groot probleem. Wellicht dat zoiets wel binnen budget kan.
Dan misschien mijn verwachtingen maar wat bijstellen. Ik zal eens rond gaan snuffelen bij Systemat. Ik zag dat Next125 (NX950) ook wel iets heeft wat er op lijkt. Maar dan inderdaad iets minder verfijnd (geen verstek). Maar door het dunne blad en dunne zijkant ook weer niet zo'n groot probleem. Wellicht dat zoiets wel binnen budget kan.

Cesar is niet zo vreselijk duur toch? Tenminste, mijn uiteindelijke keuken was bij Cesar goedkoper dan het uiteindelijk is geworden. Nu zal rondom steen wel een beetje helpen naruurlijk. Wij hebben destijds een offerte laten maken bij keukenstudio paul in Nootdorp. Deal-breaker waren toen de afwijkende maatvoering en beperkte hoogte.
Hoe de keuken van. @LuPo er nu uiteindelijk uit gaat zien is me wel een raadsel. Of kijk ik ergens vreselijk overheen?
Hoe de keuken van. @LuPo er nu uiteindelijk uit gaat zien is me wel een raadsel. Of kijk ik ergens vreselijk overheen?
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 14-06-2020 19:17 ]
Goedenavond allemaal,
Al enige tijd volg ik dit - zeer nuttige en waardevolle - topic. Mijn vriendin en ik heb een huis (bouwjaar 1902) gekocht met veel klassieke elementen zoals origineel glas in lood, heel hoge (sier)plafonds, en suite met glas in lood, houten visgraat vloer en terrazzo vloer in keuken. Er staat nu een verbouwing gepland van onder meer keuken met enkele muurdoorbraken.
Gelet op de klassieke elementen van het huis hebben wij ons eerst georiënteerd op handgemaakte, houten keukens met een meer landelijke stijl doch passend bij de huidige tijd (bijvoorbeeld door donkere kleur te kiezen met een licht (Dekton/keramieken) blad). De prijs hiervan gaat al snel richting de 30-33K.
Hoewel wij deze (handgemaakte, landelijke) opties nog niet hebben afgeschreven, hebben wij ons - mede vanwege de prijs - ook georiënteerd op een modernere keuken (zonder daarbij afbreuk te willen doen aan de stijl van het huis). Zo zijn wij bij de Keukenmaxx geweest en hebben wij daar de Next125 en Siematic keukens bekeken. Ook die spraken ons aan. De prijs daarvan lijkt ook al gauw rond de € 30.000 te liggen als ik de verkoper moet geloven (tot een onderhandeling is het nog niet gekomen). Hier op het forum kom ik soms iets lagere bedragen tegen.
Tot slot zijn wij in gesprek met een lokaal bedrijfje dat modernere keukens ontwerpt en levert. Zij hebben voor ons een ontwerp gemaakt en dit ontwerp gerenderd in een leuk filmpje. Inmiddels hebben wij ook de bijbehorende offerte ontvangen: € 28.347,-.
Nu had ik door dit forum al wel een beetje een beeld gekregen van de verschillende (prijs)segmenten en daarin opererende merken, dus na het zien van de prijs dacht ik in eerste instantie aan iets van Häcker Systemat of een goed middensegment merk. Echter, als ik de offerte ontleed, lijkt het hier om een Keller keuken te gaan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7CsoNMrR18oIaIiKsDcKxTd2.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pthkgfDln8uHU7DUPu3porgx.png?f=user_large)
Qua apparatuur heeft men gekozen voor:
- een Bora inductieplaat (Pure);
- een AEG oven met stoomfunctie (BSK999330T);
- een Siemens vaatwasmachine (SN678X36TE);
- Liebherr koelvriescombinatie (ICBS322421);
- Quooker Fusion.
Wat betreft werkblad werkblad gaat de offerte uit van 'composiet naar keuze marmerlook' (onze voorkeur ging uit naar Dekton).
Zie ik het goed dat het hier in feite om een Keller keuken gaat en zo ja, klopt mijn gevoel dat de geoffreerde prijs dan - en dan druk ik mij zacht uit - 'wat aan de hoge kant' is? Ik hoop dat jullie mij van waardevolle input kunnen voorzien, waarvoor alvast oneindig veel dank!
Ten slotte nog een overzichtje van de maten, omdat ik mij kan voorstellen dat het wat lastig inschatten is op basis van bovenstaand filmpje:
Al enige tijd volg ik dit - zeer nuttige en waardevolle - topic. Mijn vriendin en ik heb een huis (bouwjaar 1902) gekocht met veel klassieke elementen zoals origineel glas in lood, heel hoge (sier)plafonds, en suite met glas in lood, houten visgraat vloer en terrazzo vloer in keuken. Er staat nu een verbouwing gepland van onder meer keuken met enkele muurdoorbraken.
Gelet op de klassieke elementen van het huis hebben wij ons eerst georiënteerd op handgemaakte, houten keukens met een meer landelijke stijl doch passend bij de huidige tijd (bijvoorbeeld door donkere kleur te kiezen met een licht (Dekton/keramieken) blad). De prijs hiervan gaat al snel richting de 30-33K.
Hoewel wij deze (handgemaakte, landelijke) opties nog niet hebben afgeschreven, hebben wij ons - mede vanwege de prijs - ook georiënteerd op een modernere keuken (zonder daarbij afbreuk te willen doen aan de stijl van het huis). Zo zijn wij bij de Keukenmaxx geweest en hebben wij daar de Next125 en Siematic keukens bekeken. Ook die spraken ons aan. De prijs daarvan lijkt ook al gauw rond de € 30.000 te liggen als ik de verkoper moet geloven (tot een onderhandeling is het nog niet gekomen). Hier op het forum kom ik soms iets lagere bedragen tegen.
Tot slot zijn wij in gesprek met een lokaal bedrijfje dat modernere keukens ontwerpt en levert. Zij hebben voor ons een ontwerp gemaakt en dit ontwerp gerenderd in een leuk filmpje. Inmiddels hebben wij ook de bijbehorende offerte ontvangen: € 28.347,-.
Nu had ik door dit forum al wel een beetje een beeld gekregen van de verschillende (prijs)segmenten en daarin opererende merken, dus na het zien van de prijs dacht ik in eerste instantie aan iets van Häcker Systemat of een goed middensegment merk. Echter, als ik de offerte ontleed, lijkt het hier om een Keller keuken te gaan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7CsoNMrR18oIaIiKsDcKxTd2.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pthkgfDln8uHU7DUPu3porgx.png?f=user_large)
- Quooker Fusion.
Wat betreft werkblad werkblad gaat de offerte uit van 'composiet naar keuze marmerlook' (onze voorkeur ging uit naar Dekton).
Zie ik het goed dat het hier in feite om een Keller keuken gaat en zo ja, klopt mijn gevoel dat de geoffreerde prijs dan - en dan druk ik mij zacht uit - 'wat aan de hoge kant' is? Ik hoop dat jullie mij van waardevolle input kunnen voorzien, waarvoor alvast oneindig veel dank!
Ten slotte nog een overzichtje van de maten, omdat ik mij kan voorstellen dat het wat lastig inschatten is op basis van bovenstaand filmpje:
/f/image/VX9RImkPumXyvDgniJAeG8DO.png?f=fotoalbum_large)
3D-tekening volgt nadat de technische tekening is gemaakt. Vonden we geen probleem omdat we van Bruynzeel al een goed beeld hadden gekregen.MikeyMan schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:15:
[...]
@lluuk
Die lokale leverancier kan beter die nietszeggende filmpjes achterwege laten en die uren aan iets nuttigs besteden. Misschien kan hij dan voortaan ook wat scherpere prijzen neerleggen....
Voor dat bedrag kan je makkelijk een mooie nostalgische/landelijke keuken laten plaatsen. De prijs van het getoonde is in ieder geval volledig uit de lucht gegrepen.
Die lokale leverancier kan beter die nietszeggende filmpjes achterwege laten en die uren aan iets nuttigs besteden. Misschien kan hij dan voortaan ook wat scherpere prijzen neerleggen....
Voor dat bedrag kan je makkelijk een mooie nostalgische/landelijke keuken laten plaatsen. De prijs van het getoonde is in ieder geval volledig uit de lucht gegrepen.
Nee hoor, dat is inderdaad (nog) niet helemaal te zien. Mijn orderverwerker maakt de technische- en 3D tekeningen, ik maak alleen een schets van het bovenaanzicht.MikeyMan schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:15:
@lluuk landelijk
:strip_exif()/f/image/UivlStWZm9TtoYeJPI8f9KJZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fDYlRv779zHiILw27McHiizp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jl1KCTxXypSwxsnvRkfHsF1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Met je vloer kun je dus ook veel doen om de landelijke sfeer te krijgen
Dat alles voor 16k, dat is inclusief vloeren laten verwijderen en leggen En graniet blad.
:strip_exif()/f/image/UivlStWZm9TtoYeJPI8f9KJZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fDYlRv779zHiILw27McHiizp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jl1KCTxXypSwxsnvRkfHsF1k.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat alles voor 16k, dat is inclusief vloeren laten verwijderen en leggen En graniet blad.
Float like a butterfly, sting like a bee.
30 ruggen voor een Keller. Die man wilt met vervroegd pensioen!lluuk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:23:
Goedenavond allemaal,
[YouTube: Keuken render]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Quooker Fusion.
[Afbeelding]
Eigenlijk echt te triest voor woorden dat jij je droomkeuken moet laten varen omdat de genoemde prijzen te hoog zijn, maar tegelijkertijd totaal onrealistisch zijn.
Wat is je budget? Kies anders even een mooi front uit van Nobilia, Hacker Classic, Systemat of Pronorm en ik maak een scherpe offerte voor je waarmee je naar een goede dealer bij jou in de buurt kunt stappen om de keuken te kopen.
Ook ons lukte het om een keller voor 30.000+ uit te zoeken. Betrof dan wel een gespoten houten front... maar idd erg veel geld. Kom dus maar op met die offerte @Barry|IABarry|IA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:01:
[...]
30 ruggen voor een Keller. Die man wilt met vervroegd pensioen!
Eigenlijk echt te triest voor woorden dat jij je droomkeuken moet laten varen omdat de genoemde prijzen te hoog zijn, maar tegelijkertijd totaal onrealistisch zijn.
Wat is je budget? Kies anders even een mooi front uit van Nobilia, Hacker Classic, Systemat of Pronorm en ik maak een scherpe offerte voor je waarmee je naar een goede dealer bij jou in de buurt kunt stappen om de keuken te kopen.
Dank je voor je heldere reactie en het meedenken, Barry! Het is inderdaad erg teleurstellend allemaal op deze manier...Barry|IA schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:01:
[...]
30 ruggen voor een Keller. Die man wilt met vervroegd pensioen!
Budget is niet in beton gegoten (keuken is onderdeel van grotere verbouwing), maar ik mik op 20-25K (minder mag altijd!). Lijkt jou dat realistisch met deze opstelling en dan het segment Systemat of Pronorm? Mochten we onverhoopt toch vallen voor handgemaakt/hout of bijv. Siematic SLX Pure of iets dergelijks dan zal het budget wel omhoog bijgesteld moeten worden maar wilde het nu even op bovengenoemd budget houden. Ook om te voorkomen dat we op andere onderdelen van de verbouwing teveel concessies moeten doen. Zoek gewoon een kwalitatief goede keuken met dito afwerking. Veel lades (al dan niet met dubbele bodem), relatief weinig of geen onhandige diepe kasten.
Het idee is een donkere greeploze keuken met een vlak houtfineer front (de keuken is erg licht en houtfineer vinden we goed passen bij de uitstraling van het huis). Ik las in één van je eerdere reacties dat Häcker Sytemat mooie houtfineer fronten heeft, klopt dat? Begreep ook dat Pronorm wit binnenwerk heeft dus dat is misschien ook minder mooi bij een donkere keuken. Zal mij morgen eens verdiepen in de specifieke frontjes van Systemat maar als jij op basis van deze info al wat in gedachten hebt dan houd ik me aanbevolen. Qua blad zat ik zelf te kijken naar Dekton (Glacier) of iets anders keramisch vanwege de goede eigenschappen. Composiet is ook nog niet afgeschreven.
Dank je voor het meedenken!
[ Voor 5% gewijzigd door lluuk op 15-06-2020 01:39 ]
Laatste aanpassing gedaan. Bosch combi-oven eruit en Siemens Studioline HM876G0B6 combi-oven (met pyrolytische zelfreinigingLuPo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:07:
[...]
Update.Keuken besteld bij @Barry|IA
***members only***
Erg tevreden in ieder geval over de indeling, de kwaliteit van keuken+apparatuur én de prijs! Heeft iemand nog tips/opmerkingen op mijn vragen?
Prijs van de keuken is gelijk gebleven. Nu kan het lange wachten beginnen tot het huis Q3 2021 wordt opgeleverd.
Ik heb bij mijn post even gezet dat het productfoto's van internet zijn.Streamz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Direct onder de oven, een passtuk van 10cm oid hoog. En ik vermoed dat die strook van nog eens 10cm direct boven de oven ook een passtuk is?
Edit, o wageffe, die plaatjes, dat zijn helemaal niet de keuken die besteld is. Kennelijk gaat het om de schets.
Members only:
Inloggen
@lluuk
Bij Häcker ga je waarschijnlijk niet vinden waar je naar op zoek bent.
Ik zou eens kijken of er een Tristar dealer bij je in de buurt zit. Zij hebben mooie fineer fronten die je in velen kleuren kan laten oliën of beitsen en hebben ook mooie nostalgische keukens.
Volgens mij is dit een beetje waar je naar op zoek bent:
https://tristarkeukens.nl/inspiratie/?t=modern
Ik zou eens kijken of er een Tristar dealer bij je in de buurt zit. Zij hebben mooie fineer fronten die je in velen kleuren kan laten oliën of beitsen en hebben ook mooie nostalgische keukens.
@lluuk welke regio?
Wij hebben een volledig handgemaakte eikenhouten keuken. Ik vond het qua prijs meevallen in vergelijking met de "reguliere" keukens waarvoor we ook een ontwerp hebben laten maken.
Wij hebben een volledig handgemaakte eikenhouten keuken. Ik vond het qua prijs meevallen in vergelijking met de "reguliere" keukens waarvoor we ook een ontwerp hebben laten maken.
Heb je al eens bij Modulnova gekeken?Don Quijote schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:34:
[Afbeelding]
Groot
[Afbeelding]
Groot
[Afbeelding]
Groot
Of zijn broer BedaKapitein Merijn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:46:
@lluuk
De filters van Novy zijn wel te regenereren in de oven zodat je ze veel langer kan gebruiken. Weet niet of dat bij Siemens ook geldt? Het was voor ons juist een reden om te kiezen voor Novy.LuPo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 06:44:
[...]
Laatste aanpassing gedaan. Bosch combi-oven eruit en Siemens Studioline HM876G0B6 combi-oven (met pyrolytische zelfreiniging) erin vanwege 5 jaar garantie. De Novy 6510 afzuigkap eruit en terug naar de Siemens LC97BIR55 + recirculatieset. We hadden op internet gevonden dat de recirculatiefilters van Novy twee keer zoveel kosten om te vervangen. Die van Siemens kosten ~€60.
Prijs van de keuken is gelijk gebleven. Nu kan het lange wachten beginnen tot het huis Q3 2021 wordt opgeleverd.
Mooie keuken geworden! Waar ben je geweest?Martinusz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:51:
@lluuk landelijk
Het is een Ballerina keuken, wij hebben het bij https://www.vdbwonen.nl/ vandaan. (Ook de tegelvloeren dus)
Mooie combinatie inderdaad, misschien eens een ommetje naar Brabant makenMartinusz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:38:
[...]
Het is een Ballerina keuken, wij hebben het bij https://www.vdbwonen.nl/ vandaan. (Ook de tegelvloeren dus)
Ik heb een offerte ontvangen voor een rotpunkt keuken, ik ben benieuwd wat jullie van de prijs vinden.
Totaalprijs 17.000
Keuken: €7.469,-
4 onderkasten 1 meter breed met binnenlades.
3 bovenkasten 91 hoog
1 bovenkast afzuiging
2 hoge kasten, waarbij vaatwasser op hoogte
Composiet Werkblad incl achterwand: €2.615,-
Apparatuur: €4.784,-
Accessoires: €360,-
Montage: €1.940,-
Siemens, iQ500, Vol.int, Zeo, varioLadePro, openA, 8pr/6f,
Siemens, iQ500, combiInduction 80 cm, touchSlider, facet
Siemens, iQ300, koel-vries 177,5cm, A++
Siemens, iQ700, Oven met magn 60 cm, 15 syst, ecoClean, pyrolitisch
Siemens, iQ500, Afzuigunit 70 cm,
:strip_exif()/f/image/xGPlTCC9ZXXLGYnrbU0VCWzp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x4jwvOMXa0vVHDbVzMsq66vm.jpg?f=fotoalbum_large)
Enigste minpuntje is de lijn bij de afzuiging, maar dat was noodzakelijk ivm minimale hoogte afzuigkap en als we alle bovenkastje gelijk zouden trekken scheelde dat aardig opbergruimte.
Totaalprijs 17.000
Keuken: €7.469,-
4 onderkasten 1 meter breed met binnenlades.
3 bovenkasten 91 hoog
1 bovenkast afzuiging
2 hoge kasten, waarbij vaatwasser op hoogte
Composiet Werkblad incl achterwand: €2.615,-
Apparatuur: €4.784,-
Accessoires: €360,-
Montage: €1.940,-
Siemens, iQ500, Vol.int, Zeo, varioLadePro, openA, 8pr/6f,
Siemens, iQ500, combiInduction 80 cm, touchSlider, facet
Siemens, iQ300, koel-vries 177,5cm, A++
Siemens, iQ700, Oven met magn 60 cm, 15 syst, ecoClean, pyrolitisch
Siemens, iQ500, Afzuigunit 70 cm,
:strip_exif()/f/image/xGPlTCC9ZXXLGYnrbU0VCWzp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x4jwvOMXa0vVHDbVzMsq66vm.jpg?f=fotoalbum_large)
Enigste minpuntje is de lijn bij de afzuiging, maar dat was noodzakelijk ivm minimale hoogte afzuigkap en als we alle bovenkastje gelijk zouden trekken scheelde dat aardig opbergruimte.
Het is geen grote zaak qua showroom of iets dergelijksJns1986 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Mooie combinatie inderdaad, misschien eens een ommetje naar Brabant maken
Van deze keuken hadden ze ook alleen een voorbeeld frontje liggen (klein formaat).
Ik denk dat er misschien 5-7 keukens als showroomkeuken staan, dus best flink ommetje als je echt wilt gaan kijken
Helaas zal door een wijzigen in de planning van onze vloerleverancier eerst de keuken moeten worden geplaatst en daarna de vloer gerealiseerd en pvc gelegd. Dat zou eerst andersom. De keukenleverancier kan ook niet meer aanpassingen maken in de planning.
Het nu zo afgesproken dat de keuken eerst wordt geplaatst en dat de wangen en plinten na het leggen van de vloer worden gemonteerd.
Zijn er los van het bepalen van de hoogte er nog andere tips om mee rekening te houden?
Graag jullie advies
Het nu zo afgesproken dat de keuken eerst wordt geplaatst en dat de wangen en plinten na het leggen van de vloer worden gemonteerd.
Zijn er los van het bepalen van de hoogte er nog andere tips om mee rekening te houden?
Graag jullie advies
Budget is prima hoor.lluuk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 01:00:
[...]
Dank je voor je heldere reactie en het meedenken, Barry! Het is inderdaad erg teleurstellend allemaal op deze manier...
Budget is niet in beton gegoten (keuken is onderdeel van grotere verbouwing), maar ik mik op 20-25K (minder mag altijd!). Lijkt jou dat realistisch met deze opstelling en dan het segment Systemat of Pronorm? Mochten we onverhoopt toch vallen voor handgemaakt/hout of bijv. Siematic SLX Pure of iets dergelijks dan zal het budget wel omhoog bijgesteld moeten worden maar wilde het nu even op bovengenoemd budget houden. Ook om te voorkomen dat we op andere onderdelen van de verbouwing teveel concessies moeten doen. Zoek gewoon een kwalitatief goede keuken met dito afwerking. Veel lades (al dan niet met dubbele bodem), relatief weinig of geen onhandige diepe kasten.
Het idee is een donkere greeploze keuken met een vlak houtfineer front (de keuken is erg licht en houtfineer vinden we goed passen bij de uitstraling van het huis). Ik las in één van je eerdere reacties dat Häcker Sytemat mooie houtfineer fronten heeft, klopt dat? Begreep ook dat Pronorm wit binnenwerk heeft dus dat is misschien ook minder mooi bij een donkere keuken. Zal mij morgen eens verdiepen in de specifieke frontjes van Systemat maar als jij op basis van deze info al wat in gedachten hebt dan houd ik me aanbevolen. Qua blad zat ik zelf te kijken naar Dekton (Glacier) of iets anders keramisch vanwege de goede eigenschappen. Composiet is ook nog niet afgeschreven.
Dank je voor het meedenken!
Als je een uitgewerkte offerte hebt kun je 'm opsturen, dan controleer ik de prijs. Er zitten nu nog teveel onzekerheden in jouw wensen om een offerte neer te leggen
Dank voor de tip, Kapitein Merijn! Ziet er inderdaad ook goed uit allemaal! Bij Häcker Systemat zie ik overigens ook wel wat aansprekende fronten, zoals Eiche-mokka geport, Wildeiche-mokka geport, Alteiche-mokka geport of Vulkaneiche.Kapitein Merijn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:46:
@lluuk
Hoe verhoudt Tristar zich kwalitatief tot Systemat?
Kwalitatief is een Tristar net wat zwaarder uitgevoerd dan een Systemat. Zo zijn de rompen volledig 18mm, de achterwanden zijn 8mm en geschroefd en ze werken met Blum geleiders en scharnieren.lluuk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Dank voor de tip, Kapitein Merijn! Ziet er inderdaad ook goed uit allemaal! Bij Häcker Systemat zie ik overigens ook wel wat aansprekende fronten, zoals Eiche-mokka geport, Wildeiche-mokka geport, Alteiche-mokka geport of Vulkaneiche.
Hoe verhoudt Tristar zich kwalitatief tot Systemat?
Verder heeft Tristar 3 verschillende fineerlagen waar je uit kan kiezen en kan eigenlijk alles (kostenloos) op maat gemaakt worden.
De fronten van Systemat zijn zeker fraai maar de Alteiche en Vulkaneiche zijn echt zwaar overpriced, ze hebben speciaal voor die fonten een extra prijsgroep toegevoegd. Bij Tristar heb je voor hetzelfde geld een massief front.
Nuttige info dit! Ik ga op zoek naar een dealer in de omgeving Zuid-Holland. Tips?Kapitein Merijn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:29:
[...]
Kwalitatief is een Tristar net wat zwaarder uitgevoerd dan een Systemat. Zo zijn de rompen volledig 18mm, de achterwanden zijn 8mm en geschroefd en ze werken met Blum geleiders en scharnieren.
Verder heeft Tristar 3 verschillende fineerlagen waar je uit kan kiezen en kan eigenlijk alles (kostenloos) op maat gemaakt worden.
De fronten van Systemat zijn zeker fraai maar de Alteiche en Vulkaneiche zijn echt zwaar overpriced, ze hebben speciaal voor die fonten een extra prijsgroep toegevoegd. Bij Tristar heb je voor hetzelfde geld een massief front.
Denk je verder nog dat ons (bovengenoemd) budget nog opgehoogd zou moeten worden in geval van een Tristar keuken? Of zouden we een eind moeten komen in deze opstelling met 20-25K?
Ik heb met Vliet keukens in Den Haag en HV Keukens in De Lier een goed gesprek gehad. Over montage kan ik niets zeggen, want elders gekocht.lluuk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:36:
[...]
Nuttige info dit! Ik ga op zoek naar een dealer in de omgeving Zuid-Holland. Tips?
Denk je verder nog dat ons (bovengenoemd) budget nog opgehoogd zou moeten worden in geval van een Tristar keuken? Of zouden we een eind moeten komen in deze opstelling met 20-25K?
Heeft idd monolotische blokken. Zijn wel redelijk vastgestelde maten overigens. Wel errug mooi, heb nu een oferte van ze liggen. Deze week me verder.
Maar of je het red voor 50k...
Het pvc na de keuken laten leggen zie ik niet als een nadeel, het egaliseren is wel zonde. Kunnen ze dat niet eerder doen? Verder denk ik niet dat er veel andere aandachtspunten zijn.savange1 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:00:
Helaas zal door een wijzigen in de planning van onze vloerleverancier eerst de keuken moeten worden geplaatst en daarna de vloer gerealiseerd en pvc gelegd. Dat zou eerst andersom. De keukenleverancier kan ook niet meer aanpassingen maken in de planning.
Graag jullie advies
Inderdaad mooie en goede info, ik lees graag mee over de tristar keukens. Net de site bekeken en die stijl en mogelijkheden komen zeker in de buurt bij onze wensen. Ook het kosteloos aanpassen van de kasten is een mooie optie, we willen graag een halfhoge kastenwand die net iets hoger is als de meeste standaardmaten (van keller).lluuk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:36:
[...]
Nuttige info dit! Ik ga op zoek naar een dealer in de omgeving Zuid-Holland. Tips?
Nu het toch over fronten gaat ben ik even op de Rotpunkt site gaan neuzen.Kapitein Merijn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:29:
[...]
Kwalitatief is een Tristar net wat zwaarder uitgevoerd dan een Systemat. Zo zijn de rompen volledig 18mm, de achterwanden zijn 8mm en geschroefd en ze werken met Blum geleiders en scharnieren.
Er is bij onze ontwerpen nog niet gesproken over de materiaalkeuze bij fronten. Maar ik zie dat ze nogal wat opties hebben: https://www.rotpunktkuechen.de/nl/fronten.html
Zijn er absolute no-go's in dit rijtje? (van kunststof tot keramiek/metaal)
Thanks ik ga eens kijken. @Streamz waar ben jij geweest voor een offerte?Streamz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:48:
[...]
Heeft idd monolotische blokken. Zijn wel redelijk vastgestelde maten overigens. Wel errug mooi, heb nu een oferte van ze liggen. Deze week me verder.
Maar of je het red voor 50k...
Om het qua prijs behapbaar te houden zit ik er ook aan te denken om eventueel de twee delen van de keuken van een ander merk te doen. Voor het eiland (nu 300x120, maar eventueel 240x120) bij Cesar/Modulnova/Eggersman en voor de wand Häcker/Pronorm oid. Aangezien ik de wand toch contrasterend aan het eiland wil doen, maakt dit in principe niet zoveel uit. En blijft het mogelijk binnen de perken. Nadeel is natuurlijk wel dat je dan meet twee zaken in de weer moet, twee offertes etc. etc.
Hier een eerste schets.
/f/image/nXfIkZQKaYNaKvl6X4TyTcUQ.png?f=fotoalbum_large)
@Don Quijote Weet niet hoe afwijkend je het wilt hebben natuurlijk, maar krijg je dan geen gezeur met afwijkende hoogtes, kleuren etc...?
Waarom zie je dit niet als nadeel? In mijn vorige huis hadden we, door slecht plannen (van de annemer) ook eerst de keuken neergezet en daarna de vloer. Het was toch mooier geweest als dat andersom was, ivm met doorlopen van de vloer onder de keuken en plinten en dergelijke.iWout schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Het pvc na de keuken laten leggen zie ik niet als een nadeel, het egaliseren is wel zonde. Kunnen ze dat niet eerder doen? Verder denk ik niet dat er veel andere aandachtspunten zijn.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Kleuren maak ik mij geen zorgen over. Het eiland moet een monolitisch blok worden in wit marmerlook (heel licht grijze aderen). De wand waarschijnlijk een donkere matte afwerking zonder natuursteenlook. Dus dat maakt niet echt uit of het een ander merk wordt. Qua hoogte is het inderdaad wel handig als het allemaal een beetje op hetzelfde uitkomt...MikeyMan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:37:
@Don Quijote Weet niet hoe afwijkend je het wilt hebben natuurlijk, maar krijg je dan geen gezeur met afwijkende hoogtes, kleuren etc...?
Pvc is niet zo hard als een vloertegel. Met het monteren van de keuken kunnen er toch wat beschadigingen ontstaan aan de vloer. Hoe goed je het ook afdekt het blijft een risico. Als ze later terugkomen voor de plinten en de zijwangen lijkt me dat dus ideaal.evleerdam schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Waarom zie je dit niet als nadeel? In mijn vorige huis hadden we, door slecht plannen (van de annemer) ook eerst de keuken neergezet en daarna de vloer. Het was toch mooier geweest als dat andersom was, ivm met doorlopen van de vloer onder de keuken en plinten en dergelijke.
Wel zaak dat de vloerenlegger de vloer tot tegen de pootjes legt ivm afdekken van de keukenplint.
Ik wil deze week de plannen voor mijn nieuwe keuken definitief maken (plannen hier nog niet gedeeld), maar heb na veel wikken en wegen nog geen keuze kunnen maken voor de inductieplaat + afzuiging. De verschillende ervaringen en vooral meningen over downdraft in dit topic helpen ook nog niet echt
Wellicht heeft iemand nog tips aan de hand van wat specifieke input.
Waarom deze kezes:
Novy: De afzuiging is in hoogte verstelbaar. Het lijkt mij dan aannemelijk dat de afzuiging van bijvoorbeeld een koekenpan beter gaat, dan onder de rand.
Bora: Omdat bora.
Airo Design: Deze plaat bij de keukenleverancier gezien en die heeft toegelicht hoe een goede afzuigmotor de basis is van alle inductieplaten van Airo Design.
Homeier: Veel afzuig capcaiteit, maar uit de specificaties haal ik alleen het vrijblazend debiet.
Alle systemen lijken baat te hebben bij pannen uit de "BergHOFF Downdraft" serie.
Wellicht heeft iemand nog tips aan de hand van wat specifieke input.
- Afzuiging van luchtjes belangrijker dan de eigenschappen van de inductieplaat
- Afzuiging via 150mm buis duur de fundering naar buiten
- Liever wat meer uitgeven dan 2 dagen later nog ruiken dat je een goed stuk vlees gebakken hebt
Merk / Type | Kookzones | Afzuiging |
Novy Up Power 40004 | 4 kookzones van 240x200 | Rechthoekige afzuiging in het midden, in hoogte verstelbaar 0 tot 10cm. Debiet afvoer maximaal 537m3 |
Bora Classic 2.0 | Geconfigureerd met 2x 2 zones 230x230 | Rechthoekige afzuiging in het midden. Debiet afvoer maximaal 565m3. Ook te configureren met een afzuiging links en rechts van de induciezones in plaats van in het midden |
Airo Design | 4 kookzones | Rechthoekige afzuiging in het midden. Vrijblazend debiet motor (niet afvoer debiet) 750m3 |
Iedere willekeurige inductieplaat met Homeier Downair | * | Veel afzuigvermogen links en rechts van de kookplaat |
Waarom deze kezes:
Novy: De afzuiging is in hoogte verstelbaar. Het lijkt mij dan aannemelijk dat de afzuiging van bijvoorbeeld een koekenpan beter gaat, dan onder de rand.
Bora: Omdat bora.
Airo Design: Deze plaat bij de keukenleverancier gezien en die heeft toegelicht hoe een goede afzuigmotor de basis is van alle inductieplaten van Airo Design.
Homeier: Veel afzuig capcaiteit, maar uit de specificaties haal ik alleen het vrijblazend debiet.
Alle systemen lijken baat te hebben bij pannen uit de "BergHOFF Downdraft" serie.
[ Voor 6% gewijzigd door Fabian op 16-06-2020 08:07 ]
Was al langer op zoek, dit lijkt mij wel mooi en volgens mij nog niet voorbijgekomen voor downdraft.
https://architectenweb.nl/producten/product.aspx?ID=31347
https://architectenweb.nl/producten/product.aspx?ID=31347
Ik had in mn vorige woning een samengestelde keuken van Beda (geen aanrader..) en Hacker Systemat. Kwam wel uit dezelfde zaak (ook al geen aanrader). Qua stijl ging het prima, door de samenstelling en het feit dat er geen zelfde soort elementen in beide delen zaten.Don Quijote schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:51:
[...]
Kleuren maak ik mij geen zorgen over. Het eiland moet een monolitisch blok worden in wit marmerlook (heel licht grijze aderen). De wand waarschijnlijk een donkere matte afwerking zonder natuursteenlook. Dus dat maakt niet echt uit of het een ander merk wordt. Qua hoogte is het inderdaad wel handig als het allemaal een beetje op hetzelfde uitkomt...
Denk dat je in dit geval niet zo heel veel opschiet met een ander merk voor het wanddeel. Een "simpele" wand met hoge kasten zonder exotische keuzes zal nauwelijks in prijs schelen. Keukens worden pas duur als je speciale keuzes maakt.
Maar let wel op dat de basiszaken gelijk zijn. Veel Italiaanse merken werken met naden van ongeveer 3mm, Duitse merken zitten meestal op 5 of zelfs 6mm. Plinthoogte is er ook zo 1, en verder greeplijsten, push to open in versus op de corpus, ander merk ladegeleiders en scharnieren etc.
Er zijn volgens mij maar twee adressen voor Modulnova in Nederland. Vorig jaar in Mijdrecht geweest, maar dat is misgelopen. Weet nog steeds niet waarom, al vermoed ik dat op dat moment degene die daar de keukens uittekende weg is gegaan en dat de opvolger er weinig van wist.Don Quijote schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Thanks ik ga eens kijken. @Streamz waar ben jij geweest voor een offerte?
Als het lukt, zeker langsgaan om inspiratie op te doen.
Daarna Comprex gekozen, welke net geannulleerd is.
Nu in Delft uitgekomen. Is 1 van de twee opties nu. Wel de prijzigste van de twee. We gaan het zien.
@Streamz Thanks. Dat klinkt als een redelijk horror verhaal zo. Zowel bij je vorige als huidige keuken...
Vorige keuken moest ik een deel vervangen ja. Deur van de vaatwasser viel eraf en corpus van de kast en passtuk ernaast waren helemaal opgezwollen. En keukenzaak en Beda werkten niet mee, ik kon nieuwe kasten kopen en maar claimen bij de verzekering was hun mening. Nul interesse in situatie. Keukenzaak iets ten zuiden van Utrecht.
Comprex situatie is gewoon jammer. Fabriek schijnt te worden overgenomen, was net voor de corona crisis die kennelijk roet in het eten gooit. Radiostilte nu, en we kunnen niet langer wachten. Dus geannuleerd.
Overigens wel een pluim voor de keukenzaak, is voor hun ook een klote situatie. Maar ze hielden ons op de hoogte, kwamen met alternatieven en begrepen dat dit niet zo kon doorgaan. Wel een zaak waar ik vertrouwen in heb. Zaak in Amsterdam overigens.
Comprex situatie is gewoon jammer. Fabriek schijnt te worden overgenomen, was net voor de corona crisis die kennelijk roet in het eten gooit. Radiostilte nu, en we kunnen niet langer wachten. Dus geannuleerd.
Overigens wel een pluim voor de keukenzaak, is voor hun ook een klote situatie. Maar ze hielden ons op de hoogte, kwamen met alternatieven en begrepen dat dit niet zo kon doorgaan. Wel een zaak waar ik vertrouwen in heb. Zaak in Amsterdam overigens.
@Fabian wat bedoel je met links en rechts van de kookplaat te configureren?
Dat is m.i. alleen een optie als je maar twee pitten zou gebruiken. Afzuiging aan een kant en dan twee inductie platen naast elkaar gaat echt teveel afstand creëeren.
Dat is m.i. alleen een optie als je maar twee pitten zou gebruiken. Afzuiging aan een kant en dan twee inductie platen naast elkaar gaat echt teveel afstand creëeren.
Een dubbele afzuig. Dus in plaats van 1 in het midden van 4 velden, een vierkant veld van 4 velden met links een afzuig en rechts een afzuig.MikeyMan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:25:
@Fabian wat bedoel je met links en rechts van de kookplaat te configureren?
Oh zo. Dat zal iig best afzuigen jaFabian schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:28:
[...]
Een dubbele afzuig. Dus in plaats van 1 in het midden van 4 velden, een vierkant veld van 4 velden met links een afzuig en rechts een afzuig.
Of het er mooier op wordt vraag ik me wel af. En kosten baten plaatje is ook nog wel een ding natuurlijk.
Drie platen met twee keer afzuiging ertussen is dan wel weer vet
Ja hoewel ik dan die grillplaat in het midden zou doen
Mijn keukenleverancier claimt dat passtukken minimaal 3cm breed moeten zijn, dat gooit bij ons roet in het eten wat betreft de plaatsing van de keuken. Het gebruikte argument is dat het heel moeilijk te zagen is en dus te risicovol is. Het lijkt mij eerlijk gezegd onzin, met een beetje normale apparatuur kun je toch wel een latje van 3 naar 2 cm zagen? Komt het iemand hier bekend voor?
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Passtukken van 3cm zijn inderdaad een veilige keuze als minimale maat. Met moeilijk te zagen heeft het niks te maken.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:56:
Mijn keukenleverancier claimt dat passtukken minimaal 3cm breed moeten zijn, dat gooit bij ons roet in het eten wat betreft de plaatsing van de keuken. Het gebruikte argument is dat het heel moeilijk te zagen is en dus te risicovol is. Het lijkt mij eerlijk gezegd onzin, met een beetje normale apparatuur kun je toch wel een latje van 3 naar 2 cm zagen? Komt het iemand hier bekend voor?
Waar komt het passtuk? Naast wat voor kast?
Het komt naast een lage (onder aanrecht) apothekerskast aan de ene kant, aan de andere kant naast de vaatwasser.Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:57:
[...]
Passtukken van 3cm zijn inderdaad een veilige keuze als minimale maat. Met moeilijk te zagen heeft het niks te maken.
Waar komt het passtuk? Naast wat voor kast?
Daar kunnen kleinere passtukken prima. Welk keukenmerk gaat het om? Hoe klein worden de passtukken?FirePuma142 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:02:
[...]
Het komt naast een lage (onder aanrecht) apothekerskast aan de ene kant, aan de andere kant naast de vaatwasser.
Het gaat om een Schuller, passtukken moeten 2,2cm worden.Barry|IA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Daar kunnen kleinere passtukken prima. Welk keukenmerk gaat het om? Hoe klein worden de passtukken?
Dat kan prima. Typisch een restrictie die door de orderverwerking is opgelegd, waardoor de verkoper nu zegt dat het niet kan.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:05:
[...]
Het gaat om een Schuller, passtukken moeten 2,2cm worden.
Waarschijnlijk hebben ze front passtukken toegepast in de keuken. Het is inderdaad vrijwel onmogelijk om deze netjes terug te zagen tot 2cm.FirePuma142 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:56:
Als je ziet hoe deze op is gebouwd begrijp je het waarschijnlijk wel:

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1