Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:48:
Ik lees hier veel dat je qua afwerking kastjes veel te kiezen hebt e.d. Wij hebben dit zelf nog niet zo ervaren (of er niet naar gevraagd). Bij de 3 keukenzaken waar we voor een offerte in de weer waren, was er in de basis gewoon een grote kast met samples van frontjes en werkbladen. Weinig gehoord nog over 'opties' wbt de frontjes van de keuken met custom kleuren enzo. Moet je daar zelf naar vragen?
Zal ook een beetje aan de zaak en je budget liggen natuurlijk. Andersom beredeneerd; wat zou je willen hebben wat niet te vinden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 16:37
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:12:
[...]

Zal ook een beetje aan de zaak en je budget liggen natuurlijk. Andersom beredeneerd; wat zou je willen hebben wat niet te vinden was?
We hebben bijvoorbeeld Pronorm kastjes gezien met een matte afwerking (stratusgrijs) maar die dingen hebben een wit corpus blijkbaar. Allemaal mooi, maar als je dan een nis hebt is de binnenkant van de nis wit. Onze open vraag is dan of we dat soort dingen dan apart kunnen laten afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:50:
[...]

We hebben bijvoorbeeld Pronorm kastjes gezien met een matte afwerking (stratusgrijs) maar die dingen hebben een wit corpus blijkbaar. Allemaal mooi, maar als je dan een nis hebt is de binnenkant van de nis wit. Onze open vraag is dan of we dat soort dingen dan apart kunnen laten afwerken.
Das vaak een kwestie van een hogere lijn kiezen. Hell, zelfs IKEA heeft nog keuze hierin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:13
Shunt schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:19:
@Barry|IA @Kapitein Merijn Weten jullie toevallig welke lijn van keuken kasten het is die het hele werkblad (nagenoeg) naadloos door kan laten lopen richting de zijwand. Ik weet dat ik dit ooit bij ASWA in helmond heb gezien en 100% verliefd was op die look maar dat de baas van de toko meteen al aangaf die gaat boven budget :P
Wellicht iets met Corian? (Blad) dat is te vormen namelijk en aan elkaar te “plakken” zodat je langer dan 4m bijvoorbeeld kan creëren.
Vreemd dat die baas dat op voorhand aangeeft overigens. Ik ben zelf verkoper geweest in het verleden maar les 1 is toch wel dat je nooit in iemand zijn portemonnee kan kijken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

GeeMoney schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Wellicht iets met Corian? (Blad) dat is te vormen namelijk en aan elkaar te “plakken” zodat je langer dan 4m bijvoorbeeld kan creëren.
Vreemd dat die baas dat op voorhand aangeeft overigens. Ik ben zelf verkoper geweest in het verleden maar les 1 is toch wel dat je nooit in iemand zijn portemonnee kan kijken :).
Nee hoor daar was niets vreemds aan we hadden al een uur of zo zitten babbelen tussen het tekenen door met een van de verkopers. Hij wist wat ik wou en ik wist wat ik wou betalen het was meer een blik van liefde op iets wat ik ooit later wil hebben als ik een keuken kan bouwen die wat meer ruimte heeft en centraal staat in het huis.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:48:
Ik lees hier veel dat je qua afwerking kastjes veel te kiezen hebt e.d. Wij hebben dit zelf nog niet zo ervaren (of er niet naar gevraagd). Bij de 3 keukenzaken waar we voor een offerte in de weer waren, was er in de basis gewoon een grote kast met samples van frontjes en werkbladen. Weinig gehoord nog over 'opties' wbt de frontjes van de keuken met custom kleuren enzo. Moet je daar zelf naar vragen?
Veel verkopers denken dat jij geen moer geeft om hoe het interieur is afgewerkt en willen jou gewoon een keuken verkopen. Meerwaarde verkopen is lastig, dus beginnen ze daar veelal niet aan. Gelukkig heb je dit topic, zodat je er op gewezen wordt dat die opties er wel degelijk zijn.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Shunt schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:19:
@Barry|IA @Kapitein Merijn Weten jullie toevallig welke lijn van keuken kasten het is die het hele werkblad (nagenoeg) naadloos door kan laten lopen richting de zijwand. Ik weet dat ik dit ooit bij ASWA in helmond heb gezien en 100% verliefd was op die look maar dat de baas van de toko meteen al aangaf die gaat boven budget :P

Honderd procent eens met het boven genoemde ik heb het ook al vaak aangegeven vanaf het midden hoger segment zit het verschil in aankleding en hoever je kunt aan kleden. Vind het dan ook vaak apart dat mensen liever een kale Systemat keuken nemen met de "basic" deurtjes simpele lades en alles "kaal" in plaats van voor het zelfde geld bvb een Pronorm met veel hogere klasse deurtjes / lades / enz enz.
En dan zit je weer met de liever een volgeladen net afwerkte Opel als een kale Audi discussie.
Dat is inderdaad corian :)

Wat betreft Pronorm VS Systemat. Die ontlopen elkaar niet veel qua prijs. Persoonlijk ben ik zelfs meer Pronorm fan dan Systemat.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mitsumark schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:08:
Ik zie in de topicstart wel een lijst met keukenzaken, en een andere lijst met merken
(net als bv hier: https://www.keukenatlas.nl/keukenmerken/)
Maar nergens welke merken ze bij welke winkel verkopen, hoe kom ik hierachter?

Stel ik wil graag een Hacker (Systemat), bij welke winkels kan ik dan naar binnen stappen?
Op de website van de fabrikant zit vaak een optie “zoek een dealer in de buurt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:50:
[...]

Bij open kasten of glaskasten is de binnenkant van de korpus gelijk aan het front :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:46:
[...]

Zoals gezegd heeft het niks met kwaliteit te maken. De geleiders en scharnieren in die keuken van 20k zijn identiek aan die van +50k.
Het grootste verschil zit hem in het interieur van de lades en kasten, de exclusieve fronten, designelementen, exclusieve kasten en het materiaal van de bladen en dergelijke.
[Afbeelding]

@Barry|IA Al eens tijdens de MOW bij Siematic geweest? Echt een aanrader en zal je kijk op Siematic echt veranderen.
Schitterende keuken! Ik ben nog niet bij Siematic geweest. Kort geleden was er een opzetje gemaakt om ook Siematic te gaan verkopen, maar daar zijn we niet uit gekomen. Ik moet ook bekennen dat ik mij het beste thuis voel bij keukens tot 30k. Mijn duurste keuken heeft 78k gekost, maar dat was dan ook wel een flinke berg werk. Ik vind het leuk om mooie keukens te tekenen, maar omloopsnelheid is voor mij echt een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:46
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Op de website van de fabrikant zit vaak een optie “zoek een dealer in de buurt”.
Bedankt voor de tip.
Voor veel merken werkt het, maar bij Hacker kan ik de info alleen opvragen als ik al mn gegevens invul én akkoord ga met contact door derden...
https://www.haecker-kuechen.de/nl/dealer-zoeken.html
Jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mitsumark schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:32:
[...]

Bedankt voor de tip.
Voor veel merken werkt het, maar bij Hacker kan ik de info alleen opvragen als ik al mn gegevens invul én akkoord ga met contact door derden...
Jammer dit.
In welke omgeving zoek je een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:12
Jammer dit.
https://www.keukens.nl/de...gmbh--co-kg-rodinghaussen

Daar kun je rechts gewoon je woonplaats/postcode invullen.

[ Voor 69% gewijzigd door Kanseleur op 09-06-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 13:46
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:40:
[...]
In welke omgeving zoek je een dealer?
Ergens tussen Lisse-Amsterdam-Almere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Veel verkopers denken dat jij geen moer geeft om hoe het interieur is afgewerkt en willen jou gewoon een keuken verkopen. Meerwaarde verkopen is lastig, dus beginnen ze daar veelal niet aan. Gelukkig heb je dit topic, zodat je er op gewezen wordt dat die opties er wel degelijk zijn.
100% de spijker op zijn kop, precies de houding die we zijn tegengekomen. De eerste verkoper die we spraken zei bij alles wat we kozen dat het een prachtige combinatie was. Met andere woorden: 'stop je gewauwel over design en koop mijn product'. Nogmaals, ik snap dat verkopers een bepaalde omloopsnelheid moeten halen maar een snelle hint naar 'dit kán' en 'dit kan níet' hadden we soms op prijs gesteld. Nu hebben we zelf keukens zitten ontwerpen in een van de vele crappy 3D programma's die het internet rijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mep75
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
mitsumark schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:08:
Ik zie in de topicstart wel een lijst met keukenzaken, en een andere lijst met merken
(net als bv hier: https://www.keukenatlas.nl/keukenmerken/)
Maar nergens welke merken ze bij welke winkel verkopen, hoe kom ik hierachter?

Stel ik wil graag een Hacker (Systemat), bij welke winkels kan ik dan naar binnen stappen?
Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar Bij Reddy verkopen ze keukens van Impuls, Nobilia en Bauformat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Wij hebben morgen een wijzigingsafspraak bij van Wanrooij om te kijken naar betere apparatuur. Nu krijgen we Etna, maar naar dit topic gelezen te hebben wil ik toch liever van Etna af.. Morgen kunnen we terecht.

Nu hebben wij niet de beste ervaring met van Wanrooij, en ook bij anderen lees ik dit regelmatig, en ook in het grote Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic lees ik de laatste dagen veel negatieve ervaringen. Onder andre over de hoge prijzen die ze hanteren..

Vandaar dat ik nu eigenlijk wel benieuwd ben wat jullie van onze setup vinden kwa prijs? Hadden we dit beter ergens anders kunnen halen? Ook wij kregen een tegoedbon van €2500 als we de keuken bij van Wanrooij zouden kopen. We zetten de keuken zelf dus er zit geen montage bij.

Totaal prijs: €9369
tegoedbon: --€2500
aansluitpunten: €1131
Totaal: €8000

Onze setup:
Keuken: van Wanrooij Huyscollectie
Kleur: Superwit Glanzend
Type: Programma X-BU Kunststof
Kasten:
2x 90cm met lades en enkele besteklade
1x 90cm met lades zonder besteklade (kookplaat gedeelte)
1x 60cm tbv vaatwasser
1x 60cm standaard kast met planken
1x 80cm kast met dubbele deuren (spoelbak gedeelte)
1x 60cm halfhoge kast voor koelkast
1x 60cm halfhoge kast voor vrieze en magnetron
1x 60cm halfhoge standaardkast met planken
Werkblad: Jetstone Composiet 20mm Lengte 275+278 cm
Spoelbak: Franke BXX 210.40 RVS
Kraan: Pelgrim KR730CHR
Afzuigkap: Etna AB190RVS
Vaatwasser: Etna VW549ZIL
Magnetron/oven: Etna CM344ZT
Koelkast: Etna EEK216A
Vriezer: Etna A100VA
Inductieplaat: Etna T380ZT
Extra aansluiting: Perilex voor de inductieplaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdGU6F8vicq0HM53SAv09bSMH2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LbOWItEVGj6T0nkC6fR05Gvs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25c2338O88r8PCWM0tm0CulZv74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OtK3O2DgjXzABVYzRzHy2jFe.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door -DUS- op 10-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
We zitten beetje in dubio in onze zoektocht naar een nieuwe U-keuken (meest gunstige vorm voor de maten van onze keuken). Keukenmaat hoge kastenzijde 214cm - onderzijde van U-vorm in totaal 376cm en ladenkant 266cm.

Vanwege mijn tik om een horizontale greeploze lijst precies onder het werkblad te willen die ook doorloopt in de 178cm koelkastdeur, zijn we uitgekomen bij Rational als Duitse keukenbouwer. We zijn nu bij twee dealers van deze fabrikant geweest, maar zitten met een flink prijsverschil. De tweede dealer heeft het ontwerp/kasten overgenomen van het ontwerp dat dealer 1 heeft opgesteld.

De offerte is als volgt:
alle kasten zijn porseleinwit mat melamine met rvs greeplijst
Hoge kast waar koelkast van 178cm in komt (221 x 60);
Apothekerskast (221 x 30);
Vaatwasserdeur (78 x 60);
Opzetkast voor stoomcombi oven 60 cm Neff (117 x 60);
Onderkast met uittrekfront en 2 laden (78 x 60);
Spoelkast met deur (78 x 60);
Onderkast met uittrekfront en afvalscheidingssysteem (78 x 60);
Onderkast met uittrekfront en 3 laden (78 x 60);
2 x Onderkast met 2 uittrekladen (78 x 100). Onderste lade tip-on
en 2 wandplanken in hoek.
EUR 10.990 incl btw

Appartatuur:
Bora Pure - luchtafvoer
Neff KI1816F30 178 koelkast (willen we nog vervangen in koelkast met beste koelsysteem voor fruit/groente laden)
Neff bakoven met stoomfunctie B47FS22H0
Quooker Flex Combi+ RVS
Caressi Spoelbak 55 x 40
EUR 8.968 als ik de totale korting van de keuken er af haal -/- EUR 4.261 = EUR 4.707 incl btw

Werkblad Caesarstone 2003 Honed composiet 12 mm kleur Concrete
Lengte 64 x diep 65
Lengte 250 x 60 diep
Lengte 266,7 x 63 diep
Smeltplint 50 mm
EUR 5.300 incl btw

Installeren EUR 1.850 incl btw.
Totaal EUR 22.850

De tweede keukendealer heeft als totaalprijs EUR 19.615 (een verschil van 3.235).

Punt is, de eerste dealer kwam met de oplossing voor mijn horizontale greeploze lijst en zei dat het eenvoudig kon. De tweede dealer zei dat het niet kon, alleen via een ander model keukenkasten van Rational. Daarna toch de offerte opgemaakt zoals dealer 1. Oftewel, minder vertrouwen in kennis & kunde van dealer 2, maar het prijsverschil vind ik erg groot.

Is de prijsstelling van dealer 2 heel scherp, of is de offerte van dealer 1 eigenlijk te hoog (onrrealistische prijzen)? Qua vertrouwen, dat heb ik meer bij dealer 1 omdat keukens hun core business is. Bij dealer 2 is de core business eigenlijk steen/werkbladen.

Qua prijs schat ik rational een beetje in als Siematic/Next125, maar ik ben eerlijk gezegd de weg nu een beetje kwijt of dealer 1 een faire offerte heeft afgeleverd of dat dealer 2 onder de kostprijs bezig is (wat dealer 1 beweert).

Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55: Nu krijgen we Etna, maar naar dit topic gelezen te hebben wil ik toch liever van Etna af..
Ik heb zelf 2,5 jaar een vaatwasser en een combi magnetron van Etna, bevallen beide uitstekend. De combi oven verwarmt goed boven en onder, grote inhoud voor nismaat 45 en bakt een heel stuk beter dan wat wij daarvoor hadden(oke dat was goedkoop whirlpool ding).

Toevallig is de combi al 3 jaar op rij de beste uit de test van de consumentenbond, dus dat wil ook wel wat zeggen. Met andere woorden, hier enkel maar goeie ervaring met Etna, en ben van plan om binnenkort over te stappen op inductie met deze kookplaat van Etna
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/products/1410946
https://www.coolblue.nl/product/859818/etna-kif680ds.html
Alle functies die je nodig hebt, mooi design, en tot nu toe kan ik enkel positieve recensies lezen. Ik snap dat een Siemens etc misschien een klasse hoger is, maar het word hier soms weggezet als troep wat het zeker niet is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bakema op 10-06-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:
Wij hebben morgen een wijzigingsafspraak bij van Wanrooij om te kijken naar betere apparatuur. Nu krijgen we Etna, maar naar dit topic gelezen te hebben wil ik toch liever van Etna af.. Morgen kunnen we terecht.

Nu hebben wij niet de beste ervaring met van Wanrooij, en ook bij anderen lees ik dit regelmatig, en ook in het grote Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic lees ik de laatste dagen veel negatieve ervaringen. Onder andre over de hoge prijzen die ze hanteren..

Vandaar dat ik nu eigenlijk wel benieuwd ben wat jullie van onze setup vinden kwa prijs? Hadden we dit beter ergens anders kunnen halen? Ook wij kregen een tegoedbon van €2500 als we de keuken bij van Wanrooij zouden kopen. We zetten de keuken zelf dus er zit geen montage bij.

Onze setup:
Kasten:
1x 60cm tbv vaatwasser

[Afbeelding]

[Afbeelding]
No worries, de prijs is prima. Wel zou ik goed kijken of dit echt het front is dat je wenst. Dit is een kunststof glanzend front, geen hoogglans lak.

In plaats van Etna zou ik alles van Pelgrim nemen. Dat is toch vaak een stapje beter.

Kijk ook eens naar de Y-Line van Pronorm. Je hebt nu de X-Line. De Y-Line is uniek in zijn soort. Net even wat verfijnder.

Vraag ook even naar de meerprijs voor anti-slipmatten en glazen zijwanden in de korven. Pronorm heeft voor dit soort upgrades vaak een leuk pakket in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:
No worries, de prijs is prima. Wel zou ik goed kijken of dit echt het front is dat je wenst. Dit is een kunststof glanzend front, geen hoogglans lak.
Kunststof is toch eigenlijk gewoon gefolied en minder sterk lijkt me..?
Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:19:
Kijk ook eens naar de Y-Line van Pronorm. Je hebt nu de X-Line. De Y-Line is uniek in zijn soort. Net even wat verfijnder.
Je bedoelt dat de huiscollectie X-BU van van Wanroooij eigenlijk van Pronorm is? Zo ja, dat is wat ik niet kon vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:27:
[...]

[...]

Je bedoelt dat de huiscollectie X-BU van van Wanroooij eigenlijk van Pronorm is? Zo ja, dat is wat ik niet kon vinden namelijk..
Het is geen traditionele folie. Het is een melamine front met ABS (kunststof) kanten.

Dit is juist sterker dan lak of laklaminaat (qua krassen). Maar lak en laklaminaat glanst meer.

Dit is inderdaad een Pronorm keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Bakema schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Ik heb zelf 2,5 jaar een vaatwasser en een combi magnetron van Etna, bevallen beide uitstekend. De combi oven verwarmt goed boven en onder, grote inhoud voor nismaat 45 en bakt een heel stuk beter dan wat wij daarvoor hadden(oke dat was goedkoop whirlpool ding).

Toevallig is de combi al 3 jaar op rij de beste uit de test van de consumentenbond, dus dat wil ook wel wat zeggen. Met andere woorden, hier enkel maar goeie ervaring met Etna, en ben van plan om binnenkort over te stappen op inductie met deze kookplaat van Etna
[Afbeelding]
https://www.coolblue.nl/product/859818/etna-kif680ds.html
Alle functies die je nodig hebt, mooi design, en tot nu toe kan ik enkel positieve recensies lezen. Ik snap dat een Siemens etc misschien een klasse hoger is, maar het word hier soms weggezet als troep wat het zeker niet is.
Grappig, ik gebruik al m'n hele leven Tweakers en het wijde web voor mijn vergelijkingen en in mijn ervaring ben ik het zelden eens met de Consumentenbond. Niet dat zoiets dan duidt op het tegenovergestelde, Etna zal best prima zijn, maar ik hecht 0 waarde aan de resultaten van die testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Grappig, ik gebruik al m'n hele leven Tweakers en het wijde web voor mijn vergelijkingen en in mijn ervaring ben ik het zelden eens met de Consumentenbond. Niet dat zoiets dan duidt op het tegenovergestelde, Etna zal best prima zijn, maar ik hecht 0 waarde aan de resultaten van die testen.
Bij consumentenbond heb ik altijd het idee dat de traditionele huismuts een wasje draait en een dikke vette 10+ geeft als het er schoon uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:27:
[...]

[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:28
Intussen hebben we 3 offertes binnen voor onze keuken. Eerder al gepost, maar hier nog even de tekeningen en 3D-impressies:
Members only:

Offerte 1 wordt hem sowieso niet. Te duur, matige apparatuur geselecteerd en witte binnenzijde kastjes. Een interieurbouwer lijkt erg aantrekkelijk, we vinden het alleen veel lastiger om een beeld te krijgen van het eindresultaat. Bij een merkkeuken zie je het gewoon in verschillende winkels en is de afwerking uniform. En ervaring met de ene interieurbouwer zegt natuurlijk weinig over de andere. Volgende stap is dus om wat voorbeelden van zijn werk te kunnen zien en het materiaal dat ie gebruikt.

Hebben jullie nog goede overwegingen t.a.v. interieurbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Mijn eerste idee is dat ik het redelijk duur vindt. Voor onze keuken zijn we rond de 19k klaar, je hebt iets meer kastjes en een wijnkast extra en natuurlijk composiet blad extra.

Verder hebben we dus Systemat + Siemens Studioline spul (overigens plafondafzuiging novy en siemens inductie).

We hebben dan een wand van 290 (60 stoomoven, 60 combimagnetron, 100 lades + nisje, 60 koelkast 178) en een eiland van 300x105

[ Voor 4% gewijzigd door Scr33x0r op 10-06-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heeft die interieurbouwer geen voorbeelden dan? Of kun je niet eerst één kast bij hem afnemen als proefkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
Scr33x0r schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:38:
Mijn eerste idee is dat ik het redelijk duur vindt. Voor onze keuken zijn we rond de 19k klaar, je hebt iets meer kastjes en een wijnkast extra en natuurlijk composiet blad extra.

Verder hebben we dus Systemat + Siemens Studioline spul (overigens plafondafzuiging novy en siemens inductie).

We hebben dan een wand van 290 (60 stoomoven, 60 combimagnetron, 100 lades + nisje, 60 koelkast 178) en een eiland van 300x105
Onze achterwand is 5,68m, dat zal ook wel iets schelen. En het houtfineer maakt het ook weer wat duurder. Alles bij elkaar hebben we 3x 90cm en 2x 100cm lades. En de wijnkoeler inderdaad. Alles bij elkaar maakt dat het verschil volgens mij grotendeels verklaarbaar?

@MikeyMan Eens, daar gaan we volgende week langs. Het is alleen een inschatting natuurlijk, niet de voorgefabriceerde kastjes die je ziet. Dat vind ik nog wel wat lastiger om in te schatten. Ook bijvoorbeeld de inbouw (vlakbouw) van de kookplaat. Daar staat tegenover dat ie op zijn site ook voorbeelden heeft van de twist stopcontacten die vlak ingebouwd zijn, terwijl de keukenleverancier dat alleen er op kan doen.

Anders gezegd: ik zie heel veel voordelen t.o.v. een bepaald merk, maar moet mezelf nog even overtuigen van de kwaliteit :)

[ Voor 3% gewijzigd door millerman_sf op 10-06-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@millerman_sf compromis zou kunnen zijn om bij een leverancier van Tristar langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:52:
[...]
Bij consumentenbond heb ik altijd het idee dat de traditionele huismuts een wasje draait en een dikke vette 10+ geeft als het er schoon uit komt.
Hahah, ik heb ook geen abbo op de consumentenbond oid, maar als een bepaald apparaat zowel van de consumentenbond als kieskeurig best getest/best reviewed is, en op de grotere sites vrijwel alleen maar goeie recencies heeft, dan ben ik wel overtuigd dat het geen low budget troep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:34:
Het is geen traditionele folie. Het is een melamine front met ABS (kunststof) kanten.

Dit is juist sterker dan lak of laklaminaat (qua krassen). Maar lak en laklaminaat glanst meer.

Dit is inderdaad een Pronorm keuken.
Duidelijk, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
Bas22 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
We zitten beetje in dubio in onze zoektocht naar een nieuwe U-keuken (meest gunstige vorm voor de maten van onze keuken). Keukenmaat hoge kastenzijde 214cm - onderzijde van U-vorm in totaal 376cm en ladenkant 266cm.

Vanwege mijn tik om een horizontale greeploze lijst precies onder het werkblad te willen die ook doorloopt in de 178cm koelkastdeur, zijn we uitgekomen bij Rational als Duitse keukenbouwer. We zijn nu bij twee dealers van deze fabrikant geweest, maar zitten met een flink prijsverschil. De tweede dealer heeft het ontwerp/kasten overgenomen van het ontwerp dat dealer 1 heeft opgesteld.

De offerte is als volgt:
alle kasten zijn porseleinwit mat melamine met rvs greeplijst
Hoge kast waar koelkast van 178cm in komt (221 x 60);
Apothekerskast (221 x 30);
Vaatwasserdeur (78 x 60);
Opzetkast voor stoomcombi oven 60 cm Neff (117 x 60);
Onderkast met uittrekfront en 2 laden (78 x 60);
Spoelkast met deur (78 x 60);
Onderkast met uittrekfront en afvalscheidingssysteem (78 x 60);
Onderkast met uittrekfront en 3 laden (78 x 60);
2 x Onderkast met 2 uittrekladen (78 x 100). Onderste lade tip-on
en 2 wandplanken in hoek.
EUR 10.990 incl btw

Appartatuur:
Bora Pure - luchtafvoer
Neff KI1816F30 178 koelkast (willen we nog vervangen in koelkast met beste koelsysteem voor fruit/groente laden)
Neff bakoven met stoomfunctie B47FS22H0
Quooker Flex Combi+ RVS
Caressi Spoelbak 55 x 40
EUR 8.968 als ik de totale korting van de keuken er af haal -/- EUR 4.261 = EUR 4.707 incl btw

Werkblad Caesarstone 2003 Honed composiet 12 mm kleur Concrete
Lengte 64 x diep 65
Lengte 250 x 60 diep
Lengte 266,7 x 63 diep
Smeltplint 50 mm
EUR 5.300 incl btw

Installeren EUR 1.850 incl btw.
Totaal EUR 22.850

De tweede keukendealer heeft als totaalprijs EUR 19.615 (een verschil van 3.235).

Punt is, de eerste dealer kwam met de oplossing voor mijn horizontale greeploze lijst en zei dat het eenvoudig kon. De tweede dealer zei dat het niet kon, alleen via een ander model keukenkasten van Rational. Daarna toch de offerte opgemaakt zoals dealer 1. Oftewel, minder vertrouwen in kennis & kunde van dealer 2, maar het prijsverschil vind ik erg groot.

Is de prijsstelling van dealer 2 heel scherp, of is de offerte van dealer 1 eigenlijk te hoog (onrrealistische prijzen)? Qua vertrouwen, dat heb ik meer bij dealer 1 omdat keukens hun core business is. Bij dealer 2 is de core business eigenlijk steen/werkbladen.

Qua prijs schat ik rational een beetje in als Siematic/Next125, maar ik ben eerlijk gezegd de weg nu een beetje kwijt of dealer 1 een faire offerte heeft afgeleverd of dat dealer 2 onder de kostprijs bezig is (wat dealer 1 beweert).

Alvast bedankt voor jullie input!
Was nog vergeten te melden dat dealer 2 voor het werkblad EUR 2.980 rekent, dus daar zou het prijsverschil in moeten zitten. Maar of dealer 1 erg hoog zit qua werkblad prijs of de ander onrealistisch laag, kan ik niet overzien...

Hierbij nog plaatje vd keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ervZleazKa448TxSM6f6S6tMzHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQFiwoOw2fcpaq8D1s36x3Og.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZRy6eh2t1fSUhXO1lwDUwM955E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M0aT68IiR1QS0aAY6OTr5iZ9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:09
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:55:

Onze setup:
Kasten:
1x 60cm tbv vaatwasser

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is voor jullie de reden om voor dubbele deuren te kiezen bij die spoelbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Wat is voor jullie de reden om voor dubbele deuren te kiezen bij die spoelbak?
Laten we het er op houden dat mijn hersenen nogal blij worden van symmetrie (Tourette patient hier, fijn joh OCD :'( )

Ik had liever 2x 60cm + 1x 30cm kastjes gehad, maar dan zat de wasbak niet in het midden van het rechterraam.. Met 1x 60cm + 1x 80cm kastjes wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3SI6woD2L_U-JAbvBqX0EDPAc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z4LXuqKQFln9QqlExRVpWipC.png?f=user_large
En lades in de 80cm kast naast de vaatwasser met een gehele deur daar zeggen mijn hersenen ook nee teggen.. 8)7 Dus twee deurtjes was de beste middenweg om toch een stijl aan het raamkant te krijgen. De rechterkant bestaat wel geheel uit lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 12:09
-DUS- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Laten we het er op houden dat mijn hersenen nogal blij worden van symmetrie (Tourette patient hier, fijn joh OCD :'( )

Ik had liever 2x 60cm + 1x 30cm kastjes gehad, maar dan zat de wasbak niet in het midden van het rechterraam.. Met 1x 60cm + 1x 80cm kastjes wel:
[Afbeelding]
En lades in de 80cm kast naast de vaatwasser met een gehele deur daar zeggen mijn hersenen ook nee teggen.. 8)7 Dus twee deurtjes was de beste middenweg om toch een stijl aan het raamkant te krijgen. De rechterkant bestaat wel geheel uit lades.
Ik mag dan geen Tourette hebben, maar wel die OCD die je omschrijft. Jouw keuken lijkt namelijk vrijwel identiek op die van ons als hoek zijnde. En ik weiger om daar dubbele deuren in te zetten. De breedte bij ons is 269cm. En ik heb 3 kasten van 60cm daar zitten. En 2x passtukken van 15cm. Ik heb zo'n ontzettende spuughekel aan de dubbele deuren met in het midden zo'n spoelbak er boven. Je kunt namelijk helemaal niets met die ruimte daaronder. Daarom liever grotere passtukken.

Ik raakte overigens geinspireerd om onze keukenorder iets aan te passen. Wij hebben een koelvries combi en de linkertoren zitten. Maar we gaan nu een extra vriezertje onder de oven bijplaatsen.

Nog een dingetje. 65cm tussen de hoekkast en de eerste toren. Is dat wel genoeg? Dat houdt niet over. Is geen vaatwasser toch? Ik zou namelijk opteren om de vaatwasser te verplaatsen naar de hoekkast. En de torens op de dezelfde lijn te laten beginnen als waar de muurgedeelte eindigt.

[ Voor 8% gewijzigd door aschja op 10-06-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Ik raakte overigens geinspireerd om onze keukenorder iets aan te passen. Wij hebben een koelvries combi en de linkertoren zitten. Maar we gaan nu een extra vriezertje onder de oven bijplaatsen.
You're welcome ;)
aschja schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Nog een dingetje. 65cm tussen de hoekkast en de eerste toren. Is dat wel genoeg? Dat houdt niet over. Is geen vaatwasser toch? Ik zou namelijk opteren om de vaatwasser te verplaatsen naar de hoekkast. En de torens op de dezelfde lijn te laten beginnen als waar de muurgedeelte eindigt.
ja is voor ons genoeg, het meest links kastje wordt een standaard kast met deurtje, en die ga ik verbouwen tot een soort apothekers kast maar dan voor de afvalscheiding. En de afval heb ik liever in de hoek..De torens gelijk aan de muur hebben we ingetekend, maar we vonden het mooier omdat ze dan weer in het midden staan in verhouding tot de lades aan de ander kant..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTC1WU_mcAsZ6MVT1PL5WnkCQI8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kp1RLT92Cx5Za02TT29kLnlq.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bas22 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Was nog vergeten te melden dat dealer 2 voor het werkblad EUR 2.980 rekent, dus daar zou het prijsverschil in moeten zitten. Maar of dealer 1 erg hoog zit qua werkblad prijs of de ander onrealistisch laag, kan ik niet overzien...

Hierbij nog plaatje vd keuken
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je keuken is best vergelijkbaar met mijn keuken (zie elders in dit topic). De eerste offertes daarvoor inclusief Siemens apparatuur zaten ook rond de. 20.000 euro. Inclusief plaatsen en koof voor de afzuiging.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:10:
[...]

Ik had hier trouwens nog een vraag over, hoe krasbestendig zijn de 'organic' uitvoeringen van de Pronorm kleuren? Qua prijsstelling gaan we vermoedelijk toch uitkomen op Pronorm, maar dan met iets meer afwerking en (als het mogelijk is) Protech lades. We vonden zelf de matte afwerking mooier, maar dat was erg krasgevoelig volgens de verkoper. En voor de matte afwerking moeten de frontjes blijkbaar speciaal gespoten worden, de verkoper geeft aan dat dit in ons geval €3000 kan kosten. Wij hebben een 3x1 eiland(daar dus rondom frontjes) en 4 hoge kasten en een ladekast van 1m breed.

De corpushoogte van Pronorm is 76 cm dus qua oppervlak fronten is het alles bij elkaar opgeteld 12 m2. Is 12 m2 spuiten voor 3k een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:19:
[...]

Ik had hier trouwens nog een vraag over, hoe krasbestendig zijn de 'organic' uitvoeringen van de Pronorm kleuren? Qua prijsstelling gaan we vermoedelijk toch uitkomen op Pronorm, maar dan met iets meer afwerking en (als het mogelijk is) Protech lades. We vonden zelf de matte afwerking mooier, maar dat was erg krasgevoelig volgens de verkoper. En voor de matte afwerking moeten de frontjes blijkbaar speciaal gespoten worden, de verkoper geeft aan dat dit in ons geval €3000 kan kosten. Wij hebben een 3x1 eiland(daar dus rondom frontjes) en 4 hoge kasten en een ladekast van 1m breed.

De corpushoogte van Pronorm is 76 cm dus qua oppervlak fronten is het alles bij elkaar opgeteld 12 m2. Is 12 m2 spuiten voor 3k een goede prijs?
Ik weet niet met wat voor verkoper jij aan tafel hebt gezeten, maar speciaal spuiten?? Door wie dan? Je kunt toch gewoon een gespoten front kiezen bij Pronorm.

De organic fronten zijn een beetje frozen mat. Heel mooi en zeker niet gevoelig voor krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
PaT schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Je keuken is best vergelijkbaar met mijn keuken (zie elders in dit topic). De eerste offertes daarvoor inclusief Siemens apparatuur zaten ook rond de. 20.000 euro. Inclusief plaatsen en koof voor de afzuiging.
En uiteindelijk ging de prijs omhoog door de apparatuur neem ik aan? Ik zit vooral met de prijs van het werkblad van caesarstone, 5500 EUR klinkt mij als hoop geld wat ik wel eens voorbij zie komen hier bij grote eilanden met wangen ook van composiet, maar beschouw ons ontwerp qua werkblad als een simpele L keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bas22 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:42:
[...]

En uiteindelijk ging de prijs omhoog door de apparatuur neem ik aan? Ik zit vooral met de prijs van het werkblad van caesarstone, 5500 EUR klinkt mij als hoop geld wat ik wel eens voorbij zie komen hier bij grote eilanden met wangen ook van composiet, maar beschouw ons ontwerp qua werkblad als een simpele L keuken.
Yup, vrouwlief wilde de duurste lijn van Miele. :w budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:37:
[...]

Ik weet niet met wat voor verkoper jij aan tafel hebt gezeten, maar speciaal spuiten?? Door wie dan? Je kunt toch gewoon een gespoten front kiezen bij Pronorm.

De organic fronten zijn een beetje frozen mat. Heel mooi en zeker niet gevoelig voor krassen.
Helder. Wij zullen waarschijnlijk toch voor 'mattlack stratusgrau' fronten gaan. De verkoper doet zijn best om tegenover ons te bewijzen dat het veel te krasgevoelig is. Waarschijnlijk hebben duurdere frontjes minder marge, gegeven dat hij al een budget estimate heeft gekregen van ons. Wat is jouw ervaring met die matlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Helder. Wij zullen waarschijnlijk toch voor 'mattlack stratusgrau' fronten gaan. De verkoper doet zijn best om tegenover ons te bewijzen dat het veel te krasgevoelig is. Waarschijnlijk hebben duurdere frontjes minder marge, gegeven dat hij al een budget estimate heeft gekregen van ons. Wat is jouw ervaring met die matlak?
In mijn oude huis hadden we ook een Matlak frontje op onze pronorm keuken. Nu juist expres voor een laminaat / plastic randje gekozen. Onze deurtjes hadden binnen no time krasjes / deukjes en andere beschadigingen van bvb de riem die ik altijd draag. Ook waren er op meerdere kastjes stukjes lak af gesprongen. Mijn huidige leverancier Aswa gaf aan dat deze bij hun direct vervangen zouden worden onder garantie maar volgens Nuva was dit eigen gemaakte schade. Aswa was gewoon open en eerlijk lak is minder hufter proof maar geeft wel een luxere uitstraling. Laminaat is goedkoper een giga zooi aan kleur mogelijkheden en hufter proof.

Als je zo weinig vertrouwen hebt in je leverancier waarom ga je dan überhaupt met hem in zee?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Shunt schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:13:
[...]

In mijn oude huis hadden we ook een Matlak frontje op onze pronorm keuken. Nu juist expres voor een laminaat / plastic randje gekozen. Onze deurtjes hadden binnen no time krasjes / deukjes en andere beschadigingen van bvb de riem die ik altijd draag. Ook waren er op meerdere kastjes stukjes lak af gesprongen. Mijn huidige leverancier Aswa gaf aan dat deze bij hun direct vervangen zouden worden onder garantie maar volgens Nuva was dit eigen gemaakte schade. Aswa was gewoon open en eerlijk lak is minder hufter proof maar geeft wel een luxere uitstraling. Laminaat is goedkoper een giga zooi aan kleur mogelijkheden en hufter proof.

Als je zo weinig vertrouwen hebt in je leverancier waarom ga je dan überhaupt met hem in zee?
Ik vertrouw het merk Pronorm wel, maar het is ook een beetje een sport om een eerlijke prijs te krijgen. En het is zo dat wij waarschijnlijk met onze opstelling €1500 extra zullen betalen als we een andere leverancier kiezen. Op een totaalprijs van 20k tikt dat wel aan.

Goed om die info over de matlak te lezen. edit: na hoeveel jaar begon de matlak barstjes te vertonen en was dat toevallig in de buurt van de kookplaat?

[ Voor 4% gewijzigd door 896gerard op 10-06-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:49:
[...]

Die tempex box om het uitblaasrooster is komen te vervallen. Je dient dus de sparing van de bovenste afbeelding aan te houden.
Bedankt voor je berichtje !

Even checken voor de zekerheid. Dat ding heeft een opening nodig van minimaal 295mm x 140mm ? Dan kan ik dus beter de metselaar een iets grotere opening laten zitten zodat ik zeker weten dat ding erin kan schuiven ? Dus ik denk dan zo'n 310 mm x 150 mm ?

En kan dat ding gewoon net boven de keukenvloer uit komen of moet hij nog een stukje van de vloer ivm buizen etc ? En ook een stuk van de zijmuur weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:21:
[...]

Ik vertrouw het merk Pronorm wel, maar het is ook een beetje een sport om een eerlijke prijs te krijgen. En het is zo dat wij waarschijnlijk met onze opstelling €1500 extra zullen betalen als we een andere leverancier kiezen. Op een totaalprijs van 20k tikt dat wel aan.

Goed om die info over de matlak te lezen. edit: na hoeveel jaar begon de matlak barstjes te vertonen en was dat toevallig in de buurt van de kookplaat?
De eerste stukjes die los kwamen waren er op dag 0 en de laatste na anderhalf jaar ofzo. Toen hebben wij de deur achter ons dicht getrokken en de sleutels an de nieuwe bewoners gegeven. De lak was juist slecht op random plekken volgens de verkoper van mijn huidige keuken ook pronorm kan dit gebeuren als de verf niet goed zou hechten en er een tikje tegen aan komt.

Ik doelde niet zo zeer het vertrouwen in het merk maar in de verkoper natuurlijk moet je er altijd vanuit gaan dat een verkoper altijd zijn boterham wil verdienen. Maar je moet er ook vanuit kunnen gaan dat hij een goed advies geeft als je dat gevoel niet hebt hop naar een andere verkoper / winkel.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
896gerard schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:06:
[...]

Die matlak is gewoon goed. Net als bij elk ander keukenmerk. Natuurlijk kun je krassen krijgen, maar je keuken staat niet net als je auto onder een boom en vangt ook geen steenslag.

Ik denk dat de verkoper denkt/weet wat jouw budget is en het daarom afkraakt. Met marge heeft het niks te maken. Een doorsnee verkoper weet de werkelijke inkoopprijzen niet eens en werkt met fictieve marges per merk, niet per fronttype.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Even een tip voor iedereen die voor wit marmerlook gaat. Neem je contactdoos ook in het wit. Ik zie teveel mensen een contrasterende kleur nemen, maar je wilt niet de nadruk leggen op een contactdoos.

Deze onlangs geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSOXKOYIXEo1kY0veX7GGRQrfS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e515ROaXowAGArFMMjXpr0Vy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJaoWGHeo0Rgs_KiQzC4saNZ_VA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wj7mcY7KTsOxMCWI0ted7QM9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Barry|IA op 10-06-2020 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

:o Waarom zit de contactdoos niet netjes op die paal ipv in zo'n mooi strak blad?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Die matlak is gewoon goed. Net als bij elk ander keukenmerk. Natuurlijk kun je krassen krijgen, maar je keuken staat niet net als je auto onder een boom en vangt ook geen steenslag.

Ik denk dat de verkoper denkt/weet wat jouw budget is en het daarom afkraakt. Met marge heeft het niks te maken. Een doorsnee verkoper weet de werkelijke inkoopprijzen niet eens en werkt met fictieve marges per merk, niet per fronttype.
Is dit kunststof of een metaal. Bij kunststof kan je er vergif op innemen dat het over een tijd vergeeld en dan is die cleane look ineens niet zo clean meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Impry schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:52:
:o Waarom zit de contactdoos niet netjes op die paal ipv in zo'n mooi strak blad?
Wens van de klant. Ik vind het wel wat hebben.

Op die paal had inderdaad ook een contactdoos moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
PaT schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Is dit kunststof of een metaal. Bij kunststof kan je er vergif op innemen dat het over een tijd vergeeld en dan is die cleane look ineens niet zo clean meer.
Metaal. Type: VTWIST Wit. Komt volgens mij bij Monac vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:45:
Even een tip voor iedereen die voor wit marmerlook gaat. Neem je contactdoos ook in het wit. Ik zie teveel mensen een contrasterende kleur nemen, maar je wilt niet de nadruk leggen op een contactdoos.

Deze onlangs geleverd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou inderdaad zeg, je ziet hem haast niet zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:26
Impry schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:52:
Dit dus.
Ik heb sowieso een hekel aan stopcontacten in het blad. Koop je een fraai blad waar alles mooi vlak in moet liggen en dan zit er zo'n lelijk stopcontact alsnog bovenop.

Persoonlijk vind ik de overstek van het blad ook veel te groot.
Verder ligt het blad er wel netjes op. Het blad om zo'n zuil leggen is niet het fijnste klusje.

@vortexnl1982
Ik zal morgen even kijken naar de exacte inbouw maten. Mocht ik het vergeten mag je me ff een pm sturen.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 10-06-2020 23:08 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Heeft iemand een idee wat een goede/mooie oplossing zou kunnen zijn om contactpunten in mijn eiland te krijgen (dit naar aanleiding van Posts hierboven). Het eiland is rondom volgebouwd met kastjes, lades en apparatuur, dus volgens mij blijven alleen de kopse kanten over. Het blad zelf lijkt niet zo’n goed idee, afgezien van de esthetiek is het boren van een gat een wat te groot risico. Kortom: zijn er mooie oplossingen om contactpunten aan de kopse kanten te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kanseleur ik heb ze in een lade zitten.
Aan de kopse kanten zat mij teveel in het zicht.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
MikeyMan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:44:
@Kanseleur ik heb ze in een lade zitten.
Aan de kopse kanten zat mij teveel in het zicht.
@MikeyMan Hmm, okay, zou je daar een foto van kunnen posten? Thanks iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Dit dus.
Ik heb sowieso een hekel aan stopcontacten in het blad. Koop je een fraai blad waar alles mooi vlak in moet liggen en dan zit er zo'n lelijk stopcontact alsnog bovenop.
Ik ben dan benieuwd wat jij op een geheel vrijstaand eiland zou adviseren qua stopcontacten? Ik heb er destijds ook lang over nagedacht en opties bekeken maar ik heb uiteindelijk ook een twist in het eiland laten zetten. (En 2 stopcontacten “verborgen” bij mijn bar gedeelte)
Kasten of lades open moeten doen (en houden) om een stekker te gebruiken was ook geen optie.

@Rubbergrover1 die Bora ligt toch meestal "verzonken" ? In het voorbeeldje dan niet maar ik heb daar bijvoorbeeld wel voor gekozen met mijn Miele.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 11-06-2020 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:25
Kapitein Merijn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Dit dus.
Dat zelfde gevoel heb ik bij die bora inductieplaten. Maar volgens mij is dat in dit topic vloeken in de kerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 11:46
@Barry|IA @Kapitein Merijn

sorry dat ik jullie specifiek tag m.b.t. mijn post van zondag j.l. maar aangezien jullie de specialisten zijn zou ik jullie advies waarderen.

https://gathering.tweaker...message/62668728#62668728

Het gaat me met name om onderstaande vragen:

1; Om onze indeling te laten zien en wellicht zijn hier op en aanmerkingen op? (Wij dachten, eens een keer geen eiland maar een schiereiland.
2; De lijst met apparatuur. Atag heeft bij mij, als het om koken en bakken gaat, een streepje voor op bijvoorbeeld Siemens en Bosch. Meer Atag betekende voor ons meer korting, echter de koelvries en vaatwasser van Atag zie ik weinig hier voorbij komen op het forum. Zijn deze echt zo slecht dat niemand ze wil?
3. De prijs uiteraard. Wij zijn bij diverse keukenzaken geweest en die gaven n.a.v. ons eisen en wensenlijstje een richtprijs af van tussen de 20K en 25K (2 daadwerkelijke offertes gehad die beide idd 23K waren) Dit laatste (25K) hadden wij ook begroot, dus ansich blijven wij binnen onze begroting, maar wellicht zeggen jullie je betaald meer dan 5K teveel voor deze keuken?
Uiteraard zou het door alles los en bij diverse bedrijven in te kopen goedkoper kunnen, net zoals zelf monteren echter doen we dit niet. We willen alles bij 1 bedrijf afnemen en laten monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Wat ik mij uit het verleden kan herinneren was dat Atag toen zelf geen koelkasten maakte, maar dat die (afhankelijk van het model/de prijs) in feite vaak identiek waren aan Liebherr of juist ook aan de BSH koelkasten. Dat er dus geen voordeel bij Atag koelen/vriezen was (dus waarom zou je die kiezen?) maar ook niet echt een nadeel. Maar misschien dat dit (tegenwoordig) wel helemaal niet (meer) juist is.

Leuk ontwerp verder. Misschien dat je daarom weinig aanmerkingen kreeg ☺.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GeeMoney schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 06:21:
[...]

Ik ben dan benieuwd wat jij op een geheel vrijstaand eiland zou adviseren qua stopcontacten? Ik heb er destijds ook lang over nagedacht en opties bekeken maar ik heb uiteindelijk ook een twist in het eiland laten zetten. (En 2 stopcontacten “verborgen” bij mijn bar gedeelte)
Kasten of lades open moeten doen (en houden) om een stekker te gebruiken was ook geen optie.

@Rubbergrover1 die Bora ligt toch meestal "verzonken" ? In het voorbeeldje dan niet maar ik heb daar bijvoorbeeld wel voor gekozen met mijn Miele.
Als ik voor een vrijstaand eiland zou kiezen en dat stopcontacten zou willen, dan denk ik dat die aan de zijkant van het eiland zouden komen, zoals dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJCiAQ8olrpiiSyQqHu7M80A6vY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lCMhuBCyyK48ODn992r3S50t.jpg?f=user_large

Wat die bora betreft, het ging mij niet zozeer om hoe die gemonteerd is, maar om met apparaat zelf. Dat daar zo'n lelijk gat in zit, wat het strakke en gladde van die inductieplaten weer helemaal teniet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:17:
Wat ik mij uit het verleden kan herinneren was dat Atag toen zelf geen koelkasten maakte, maar dat die (afhankelijk van het model/de prijs) in feite vaak identiek waren aan Liebherr of juist ook aan de BSH koelkasten. Dat er dus geen voordeel bij Atag koelen/vriezen was (dus waarom zou je die kiezen?) maar ook niet echt een nadeel. Maar misschien dat dit (tegenwoordig) wel helemaal niet (meer) juist is.

Leuk ontwerp verder. Misschien dat je daarom weinig aanmerkingen kreeg ☺.
Dank voor de reactie! Dat ze zelf geen koelkasten maken staat mij ook iets van bij, maar dat heb ik (net zoals jou) ook al een aantal jaar geleden gehoord. Hoe het nu exact zit weet ik dus ook niet, evenals de ervaringen van mensen met huidige modellen. Vandaar ook even de vraag aan de geleerden haha..

Zelfde geld voor de vaatwasser trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Als ik voor een vrijstaand eiland zou kiezen en dat stopcontacten zou willen, dan denk ik dat die aan de zijkant van het eiland zouden komen, zoals dit
[Afbeelding]

Wat die bora betreft, het ging mij niet zozeer om hoe die gemonteerd is, maar om met apparaat zelf. Dat daar zo'n lelijk gat in zit, wat het strakke en gladde van die inductieplaten weer helemaal teniet doet.
Tsjah, zo is een gasplaat ook een lelijke onderbreking van je blad. En een hangende afzuigkap een lelijke onderbreking van je plafond. Smaak kwestie denk ik ;)

Bij mij zit het zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB5ytmMk3mipVVmtZ1bQRNeZqzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q00sPWWva6mD4AVTBqSo9ztx.jpg?f=fotoalbum_large

Maar moet zeggen dat de keukenmachine en koffiemachine in een nisje met eigen stopcontacten. Dus af en toe een staafmixer of een laptop is het enige dat er af en toe aan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:12:

sorry dat ik jullie specifiek tag m.b.t. mijn post van zondag j.l. maar aangezien jullie de specialisten zijn zou ik jullie advies waarderen.

1; Om onze indeling te laten zien en wellicht zijn hier op en aanmerkingen op? (Wij dachten, eens een keer geen eiland maar een schiereiland.
2; De lijst met apparatuur. Atag heeft bij mij, als het om koken en bakken gaat, een streepje voor op bijvoorbeeld Siemens en Bosch. Meer Atag betekende voor ons meer korting, echter de koelvries en vaatwasser van Atag zie ik weinig hier voorbij komen op het forum. Zijn deze echt zo slecht dat niemand ze wil?
3. De prijs uiteraard. Wij zijn bij diverse keukenzaken geweest en die gaven n.a.v. ons eisen en wensenlijstje een richtprijs af van tussen de 20K en 25K (2 daadwerkelijke offertes gehad die beide idd 23K waren) Dit laatste (25K) hadden wij ook begroot, dus ansich blijven wij binnen onze begroting, maar wellicht zeggen jullie je betaald meer dan 5K teveel voor deze keuken?
Uiteraard zou het door alles los en bij diverse bedrijven in te kopen goedkoper kunnen, net zoals zelf monteren echter doen we dit niet. We willen alles bij 1 bedrijf afnemen en laten monteren.
Geen keuken expert, maar heb wel een mening :)

1. Qua opstelling vind ik hem leuk en goed. Schiereiland past daar veel beter dan een kookeiland, je hebt anders wel een klein eiland en weinig doorloop ruimte terwijl je één looproute nagenoeg nooit zult gebruiken denk ik (waardoor je het effectief alsnog als schiereiland gebruikt).

2. Ik vind een koelvriescombi niet het spannendste in de keuken. De indeling moet handig/logisch zijn en hij moet enigszins stil zijn, voor de rest zijn ze praktisch allemaal wit als je de deur open doet. Of het dan een Atag, Siemens of Bosch is zou mij niet zoveel doen.
Vaatwasser vind ik al iets "spannender", schone vaat is toch wel fijn en apparatuur waar water bij komt kijken moet wel van goede kwaliteit zijn. Ook Atag is een gerenomeerd merk, dus neem je niet de budget uitvoeringen dan zit je vast goed.

Ik had in mijn eerste woning Atag apparatuur, voor mijn gevoel niet de "budget" series maar vast ook niet de duurste lijn. Ik vond het fijn en degelijk spul, heb mij er geen moment aan geërgerd.

3. Qua prijs geen flauw idee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[Afbeelding]

Bora staat juist bekend om haar design en heeft ook gewoon brievenbusmodellen.......dat is smaak, maar de nieuwe Pure X ziet er strak uit, veel strakker met een ronde afzuiging lijkt me niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Ik vind het wel mooi om “gadgets” te zien. Maar van mij hoeft dan ook niet alles steriel en strak.

Ik moest wel even wennen aan die patatsnijder van de PureX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Bora staat juist bekend om haar design en heeft ook gewoon brievenbusmodellen.......dat is smaak, maar de nieuwe Pure X ziet er strak uit, veel strakker met een ronde afzuiging lijkt me niet mogelijk.
Het is inderdaad smaak. Daarom zou ik zelf ook niet voor zo'n (ronde) bladafzuiging kiezen. Maar het valt mij vooral op dat men bij dit voorbeeld zo valt over dat een inbouwstopcontact het strakke blad zo doorbreekt. Terwijl het eerste wat ik op die foto zie het grote zwarte gat van de pura is, dat het strakke beeld in mijn ogen veel meer doorbreekt.

(Daarbij dus impliciet de complimenten voor de manier waarop Barry het stopcontact heeft verwerkt, omdat mij dat pas in tweede of derde instantie opviel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Het is inderdaad smaak. Daarom zou ik zelf ook niet voor zo'n (ronde) bladafzuiging kiezen. Maar het valt mij vooral op dat men bij dit voorbeeld zo valt over dat een inbouwstopcontact het strakke blad zo doorbreekt. Terwijl het eerste wat ik op die foto zie het grote zwarte gat van de pura is, dat het strakke beeld in mijn ogen veel meer doorbreekt.

(Daarbij dus impliciet de complimenten voor de manier waarop Barry het stopcontact heeft verwerkt, omdat mij dat pas in tweede of derde instantie opviel.)
Wat is daar opvallend aan? Een kookplaat en wasbak zijn verplicht in je blad bij een enkel eiland, stopcontacten optioneel en dan al helemaal als je geeneens een eiland opstelling hebt zoals in het plaatje. Geen wonder dat het 1 opmerkingen oproept en het ander niet. Keukens zijn sowieso veel emotie dat doen die verkopers goed ;).

Ik heb 1 kopse kant uit het zicht en daar m'n stopcontacten in verwerkt, heb gezien hoe zo'n twist er uit ziet na 10 jaar gebruik en daar wordt je niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Wat is daar opvallend aan? Een kookplaat en wasbak zijn verplicht in je blad bij een enkel eiland, stopcontacten optioneel en dan al helemaal als je geeneens een eiland opstelling hebt zoals in het plaatje. Geen wonder dat het 1 opmerkingen oproept en het ander niet. Keukens zijn sowieso veel emotie dat doen die verkopers goed ;).

Ik heb 1 kopse kant uit het zicht en daar m'n stopcontacten in verwerkt, heb gezien hoe zo'n twist er uit ziet na 10 jaar gebruik en daar wordt je niet blij van.
In vrijwel alle showrooms waar ik geweest ben rammelden die inbouw stopcontacten ook nog eens. Weet niet of dat altijd het geval is, maar was voor mij nog een extra reden om hier niet voor te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Wat is daar opvallend aan? Een kookplaat en wasbak zijn verplicht in je blad bij een enkel eiland, stopcontacten optioneel en dan al helemaal als je geeneens een eiland opstelling hebt zoals in het plaatje. Geen wonder dat het 1 opmerkingen oproept en het ander niet.
Kookplaat is inderdaad 'verplicht', maar daarbij heb je nog behoorlijk veel keus. Er is dus blijkbaar bewust gekozen voor een model dat de strakke lijn behoorlijk doorbreekt. Dan vind ik de keus voor een inbouwstopcontact, wat in mijn ogen de strakke lijn veel minder doorbreekt dan dat gat in die Bora, niet heel opmerkelijk. En de oplossing die Barry daarbij gemonteerd heeft zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
B-Real schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Geen keuken expert, maar heb wel een mening :)

1. Qua opstelling vind ik hem leuk en goed. Schiereiland past daar veel beter dan een kookeiland, je hebt anders wel een klein eiland en weinig doorloop ruimte terwijl je één looproute nagenoeg nooit zult gebruiken denk ik (waardoor je het effectief alsnog als schiereiland gebruikt).

2. Ik vind een koelvriescombi niet het spannendste in de keuken. De indeling moet handig/logisch zijn en hij moet enigszins stil zijn, voor de rest zijn ze praktisch allemaal wit als je de deur open doet. Of het dan een Atag, Siemens of Bosch is zou mij niet zoveel doen.
Vaatwasser vind ik al iets "spannender", schone vaat is toch wel fijn en apparatuur waar water bij komt kijken moet wel van goede kwaliteit zijn. Ook Atag is een gerenomeerd merk, dus neem je niet de budget uitvoeringen dan zit je vast goed.

Ik had in mijn eerste woning Atag apparatuur, voor mijn gevoel niet de "budget" series maar vast ook niet de duurste lijn. Ik vond het fijn en degelijk spul, heb mij er geen moment aan geërgerd.

3. Qua prijs geen flauw idee overigens.
Ook die mening wordt gewaardeerd! Dankje.

Qua spannend begrijp ik je! Koken en bakken staat voor mij vast, enkel de combi magnetron gaat vervangen worden door de normale bakoven.
Maar koel/vries en vaatwasser is voor mij toch wel een punt. Ondanks dat ze beide op papier aan de lage kant qua geluidsproductie zitten...

Wellicht hebben de geleerden een antwoord haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
@MikeyMan : bij jou blijft die lade dus open staan als je iets aansluit?

Verder vind ik die Bora-achtige inbouwinductie ook niet zo mooi, maar wel beter dan een afzuigkap. Zelf heb ik zo’n ingebouwde downdraft die omhoog komt. Het blad is verder dus strak, behalve de wasbak en kraan.

Het is natuurlijk juist vooral emotie, je moet vooral kunnen genieten van je eigen keuken en je niet vroeger of later gaan ergeren.

Dank voor de voorbeelden van contactpunten, helpt goed in het maken van een keuze!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:12:

Ik ben geen fan van Atag apparatuur en dat heeft voornamelijk te maken met de afwerking. We hebben hier in de showroom 2 apparaten uit de Magna lijn langs elkaar zitten en deze zijn niet precies op elkaar uit te lijnen, er zit gewoon hoogteverschil in de 2 apparaten.
Ik zou zelf in jou keuken kiezen voor de zwarte Bosch apparaten in combinatie met een Bora Pure X. Het losse glazen plaatje van de Atag kookplaat vind ik erg knullig en de ruimte voor pannen is echt te klein.

De opstelling en de prijs zijn verder prima. Tristar is een fraai merk met echte Fenix fronten en de mogelijkheid tot maatwerk.

@GeeMoney
Als er permanent apparaten op het eiland staan is er helaas geen andere mooie optie.
Ik probeer ze meestal te verwerken in de blende onder de Bora kookplaat of in de zijwand(en) van het eiland.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 11-06-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
[...]

Smaken verschillen :) Ik vind dat er namelijk niet uit zien aan de zijkant van je eiland. Zeker als het een zicht kant is.
Overigens was dat bij mij ook geen optie met een eiland van 4,65m zou je apparaten met hele lange snoeren moeten hebben :).
@MikeyMan wel mooi maar dat vonden wij niet praktisch. Hier staat bijna elke dag wel "een" apparaat aan of op het eiland en dan zou continu die lade of kast open moeten blijven, knellen van snoeren etc. (2 kleine kinderen :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 11-06-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Ik ben geen fan van Atag apparatuur en dat heeft voornamelijk te maken met de afwerking. We hebben hier in de showroom 2 apparaten uit de Magna lijn langs elkaar zitten en deze zijn niet precies op elkaar uit te lijnen, er zit gewoon hoogteverschil in de 2 apparaten.
Ik zou zelf in jou keuken kiezen voor de zwarte Bosch apparaten in combinatie met een Bora Pure X. Het losse glazen plaatje van de Atag kookplaat vind ik erg knullig en de ruimte voor pannen is echt te klein.

De opstelling en de prijs zijn verder prima. Tristar is een fraai merk met echte Fenix fronten en de mogelijkheid tot maatwerk.

@GeeMoney
Als er permanent apparaten op het eiland staan is er helaas geen andere mooie optie.
Ik probeer ze meestal te verwerken in de blende onder de Bora kookplaat of in de zijwand(en) van het eiland.
Dank voor de reactie!

Wij willen echter voor de matrix lijn gaan. De black steel variant en gaan waarschuwen voor beide toch de 60 cm variant kiezen.
Qua ruimte voor de pannen op de kookplaat, die is bij beiden even groot toch? Atag en bora?

Heb je wellicht ook nog tips over de koeler en vriezer en vaatwasser?

Nogmaals dank voor het advies !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kanseleur schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:25:
@MikeyMan : bij jou blijft die lade dus open staan als je iets aansluit?

Verder vind ik die Bora-achtige inbouwinductie ook niet zo mooi, maar wel beter dan een afzuigkap. Zelf heb ik zo’n ingebouwde downdraft die omhoog komt. Het blad is verder dus strak, behalve de wasbak en kraan.

Het is natuurlijk juist vooral emotie, je moet vooral kunnen genieten van je eigen keuken en je niet vroeger of later gaan ergeren.

Dank voor de voorbeelden van contactpunten, helpt goed in het maken van een keuze!
Ja lade blijft open staan. Maar zoals ik zei; ik heb nog een nis met werkruimte en stopcontacten. Dus komt eigenlijk niet vaak voor.

Achteraf bezien had er misschien een iets dikkere bar in gekund met stopcontacten daar in. Maar da's praktisch best geknutsel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 11-06-2020 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Dank voor de reactie!

Wij willen echter voor de matrix lijn gaan. De black steel variant en gaan waarschuwen voor beide toch de 60 cm variant kiezen.
Qua ruimte voor de pannen op de kookplaat, die is bij beiden even groot toch? Atag en bora?

Heb je wellicht ook nog tips over de koeler en vriezer en vaatwasser?

Nogmaals dank voor het advies !
De Bora heeft 2 spoelen van 23x23cm achter elkaar zitten en de Atag heeft 2 spoelen van 18,5 x 22cm.
Je verliest bij de Atag ook best veel kastruimte ivm. de motor die op de grond komt te liggen.
De koelkasten van de Magna lijn zijn nog van Liebherr maar de overige kasten maken ze voortaan zelf (Gorenje). De Gorenje kasten vind ik redelijk klein van binnen en niet zo praktisch ingedeeld. De vaatwassers zijn ok maar ik ben van mening dat je bij BSH een betere vaatwasser krijgt voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Laatst online: 05-06 04:21
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Productiefout? Hoogteverschil tussen 2 apparaten uit de zelfde serie zou niet mogen en daar heb je gewoon garantie op zou ik zeggen.

Ik heb zelf een combi oven (CX4511D) en koffiezetter uit de Matrix serie naast elkaar ingebouwd en dat ziet er toch allemaal strak uit en in 3 jaar nog geen problemen mee gehad.

Daarbij is standaard 8 jaar extra garantie ook wel lekker bij Atag. Als na 6 jaar mijn koffieapparaat de geest geeft zijn de voorijkosten peanuts tov de onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
MikeyMan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Ja lade blijft open staan. Maar zoals ik zei; ik heb nog een nis met werkruimte en stopcontacten. Dus komt eigenlijk niet vaak voor.

Achteraf bezien had er misschien een iets dikkere bar in gekund met stopcontacten daar in. Maar da's praktisch best geknutsel ;)
Tja, eigenlijk is zo’n eiland gewoon een onhandige, onpraktische toestand als het je enige aanrecht is (zoals bij mij). Ik zit idd ook met een keukenmachine die ik bijna dagelijks gebruik, maar ik heb geen nis oid. Daarnaast is een contact in het eiland wel handig om bijv. een staafmixer in een pan te hangen.

Ik denk toch dat het dan de kopse kant wordt en dan niet in het zicht. Goed, we puzzelen nog even voort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:07:
[...]

De Bora heeft 2 spoelen van 23x23cm achter elkaar zitten en de Atag heeft 2 spoelen van 18,5 x 22cm.
Je verliest bij de Atag ook best veel kastruimte ivm. de motor die op de grond komt te liggen.
De koelkasten van de Magna lijn zijn nog van Liebherr maar de overige kasten maken ze voortaan zelf (Gorenje). De Gorenje kasten vind ik redelijk klein van binnen en niet zo praktisch ingedeeld. De vaatwassers zijn ok maar ik ben van mening dat je bij BSH een betere vaatwasser krijgt voor hetzelfde geld.
Dankje! Ik had niet gezien dat die Pure X inderdaad grotere spoelen heeft. Dit is inderdaad wel een grote meerwaarde ivm grotere pannen.

Tevens zag ik de Carbon Black modellen van Bosch. Zijn deze er nog niet zo lang? Deze zien er ook wel erg fraai uit en de adviesprijs is zelfs nog iets lager dan Atag.. Het overwegen dus zeker waard.

Welke modellen koel/vries en vaatwasser zou je aanraden? Het Atag model vaatwasser sprak me aan vanwege de grote inhoud evenals de koel/vries. Dit is een 194cm variant. Volgens mij het enige merk dat deze maat voert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GeeMoney schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:46:
[...]

Smaken verschillen :) Ik vind dat er namelijk niet uit zien aan de zijkant van je eiland. Zeker als het een zicht kant is.
Overigens was dat bij mij ook geen optie met een eiland van 4,65m zou je apparaten met hele lange snoeren moeten hebben :).
@MikeyMan wel mooi maar dat vonden wij niet praktisch. Hier staat bijna elke dag wel "een" apparaat aan of op het eiland en dan zou continu die lade of kast open moeten blijven, knellen van snoeren etc. (2 kleine kinderen :+ )
Ik zou ook nog liever kiezen voor stopcontacten in de blende (kon even niet op de naam komen, dank Kapitein Merijn) zoals ook in het plaatje van MikeyMan te zien is, maar ik wist niet of dit bestond. Maar zoals je al zegt, smaken verschillen.
(Ik zou bij die stopcontacten in het blad ook bang zijn dat ik om de haverklap een lading water in die stopcontacten zou laten stromen, haha.)
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Welke modellen koel/vries en vaatwasser zou je aanraden? Het Atag model vaatwasser sprak me aan vanwege de grote inhoud evenals de koel/vries. Dit is een 194cm variant. Volgens mij het enige merk dat deze maat voert?
Ik zou zelf niet meer zonder nul-graden vak of Biofresh, of hoe ze het ook noemen, willen. Dat werkt namelijk echt goed met het bewaren van groente. Maar volgens mij heeft deze 194cm dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:03
[...]

Dankje! Ik had niet gezien dat die Pure X inderdaad grotere spoelen heeft. Dit is inderdaad wel een grote meerwaarde ivm grotere pannen.

Tevens zag ik de Carbon Black modellen van Bosch. Zijn deze er nog niet zo lang? Deze zien er ook wel erg fraai uit en de adviesprijs is zelfs nog iets lager dan Atag.. Het overwegen dus zeker waard.

offtopic:
De Carbon Black serie van Bosch is er al een paar jaar, maar zat voorheen alleen in de topmodellen van Bosch. Sinds 2020 zijn er ook enkele lagere series uitgekomen in de Carbon Black serie.

Voor de ovens en koffie apparaat vind ik het wel toegevoegde waarde hebben. Voor de afzuigkap/kookplaat maakt het niet zoveel uit.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
MikeyMan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Tsjah, zo is een gasplaat ook een lelijke onderbreking van je blad. En een hangende afzuigkap een lelijke onderbreking van je plafond. Smaak kwestie denk ik ;)

Bij mij zit het zo:
[Afbeelding]

Maar moet zeggen dat de keukenmachine en koffiemachine in een nisje met eigen stopcontacten. Dus af en toe een staafmixer of een laptop is het enige dat er af en toe aan hangt.
Is dit nou niet een heel gevaarlijke locatie voor die stopcontacten?

Als je de vaatwasser open doet komt er nog stoom uit.. Of als je pan overstroomt dan loopt het ook je stopcontact in?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

evleerdam schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Is dit nou niet een heel gevaarlijke locatie voor die stopcontacten?

Als je de vaatwasser open doet komt er nog stoom uit.. Of als je pan overstroomt dan loopt het ook je stopcontact in?
Stoom gaat omhoog, als de vaatwasser (automatisch) open gaat. Zie daar niet zo'n uitdaging.
Overkokende pan wordt netjes de bora in gezogen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:17
Eens met @Rubbergrover1 biofresh lades zijn een uitkomst! Groenten blijven veel langer vers. Een duidelijke meerwaarde voor ons, maar het maakt een koelkast wel honderden euro's duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
evleerdam schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:02:
[...]

offtopic:
De Carbon Black serie van Bosch is er al een paar jaar, maar zat voorheen alleen in de topmodellen van Bosch. Sinds 2020 zijn er ook enkele lagere series uitgekomen in de Carbon Black serie.

Voor de ovens en koffie apparaat vind ik het wel toegevoegde waarde hebben. Voor de afzuigkap/kookplaat maakt het niet zoveel uit.
Is niet echt off topic hoor! Bedankt voor je antwoord. Toch de 8-serie maar serieus overwegen voor zowel combi stoom als normale bakoven! Dank voor je antwoord.
Rubbergrover1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:09:
[...]

Ik zou ook nog liever kiezen voor stopcontacten in de blende (kon even niet op de naam komen, dank Kapitein Merijn) zoals ook in het plaatje van MikeyMan te zien is, maar ik wist niet of dit bestond. Maar zoals je al zegt, smaken verschillen.
(Ik zou bij die stopcontacten in het blad ook bang zijn dat ik om de haverklap een lading water in die stopcontacten zou laten stromen, haha.)

[...]

Ik zou zelf niet meer zonder nul-graden vak of Biofresh, of hoe ze het ook noemen, willen. Dat werkt namelijk echt goed met het bewaren van groente. Maar volgens mij heeft deze 194cm dat niet.
Ook dit is iets dat meegenomen gaat worden! Dankjewel. Ik zie dat de iq500 van Siemens deze hebben. Iets kleiner dan de 194 atag variant maar toch maar mee laten nemen in de offerte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

De Carbon Black is er al een tijdje. In alle opzichten mooier dan Siemens!

Bauknecht heeft ook een 194cm hoge koelvriescombinatie. Maar dan ben je wel Bauknecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Barry|IA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:55:
[...]

De Carbon Black is er al een tijdje. In alle opzichten mooier dan Siemens!

Bauknecht heeft ook een 194cm hoge koelvriescombinatie. Maar dan ben je wel Bauknecht :P
Dank voor je reply!

Ik denk inderdaad dat we maar van Atag over moeten naar Bosch!

En zit ik qua vaatwassers met een iq500 ook safe? Of is er voor dat geld (lees adviesprijs 1400) veel beters te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Dank voor je reply!

Ik denk inderdaad dat we maar van Atag over moeten naar Bosch!

En zit ik qua vaatwassers met een iq500 ook safe? Of is er voor dat geld (lees adviesprijs 1400) veel beters te krijgen?
Maar IQ500 is Siemens, geen Bosch. Ik zou een vaatwasser met Zeolith nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Barry|IA schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Maar IQ500 is Siemens, geen Bosch. Ik zou een vaatwasser met Zeolith nemen.
Dat klopt. Dus jij zegt, neem ook gelijk de koelkast en vaatwasser van Bosch ipv siemens?

Edit: Die vaatwassers met Zeolith zijn wel direct een stukje duurder...

[ Voor 11% gewijzigd door Jannick1 op 11-06-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Dat klopt. Dus jij zegt, neem ook gelijk de koelkast en vaatwasser van Bosch ipv siemens?

De SMA68IX02N kost € 1399,- en heeft Zeolith

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
Jannick1 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Siemens of Bosch maakt natuurlijk niet zoveel uit. Zijn in dit topic wel wat discussies over geweest, functionaliteit en design is anders maar kwaliteit is hetzelfde.

Echter, vaak krijg je bij een aanbieder extra garantie als je meerdere apparaten afneemt. Zo ook bij Bosch.

Daarnaast oogt het wat rustiger als je alle apparaten van dezelfde fabrikant afneemt. Uiteraard bij oven/koffie apparaat, maar ook bij de koelkast/vriezer (mits ze apart staan) of inductieplaat/afzuiger is er wat voor te zeggen. Bij vaatwasser maakt het wellicht wat minder uit, aangezien die toch uit het zicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Kapitein Merijn schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:05:
[...]

De SMA68IX02N kost € 1399,- en heeft Zeolith
Dankje!.
evleerdam schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Siemens of Bosch maakt natuurlijk niet zoveel uit. Zijn in dit topic wel wat discussies over geweest, functionaliteit en design is anders maar kwaliteit is hetzelfde.

Echter, vaak krijg je bij een aanbieder extra garantie als je meerdere apparaten afneemt. Zo ook bij Bosch.

Daarnaast oogt het wat rustiger als je alle apparaten van dezelfde fabrikant afneemt. Uiteraard bij oven/koffie apparaat, maar ook bij de koelkast/vriezer (mits ze apart staan) of inductieplaat/afzuiger is er wat voor te zeggen. Bij vaatwasser maakt het wellicht wat minder uit, aangezien die toch uit het zicht staat.
Dat Siemens en bosch kwalitatief hetzelfde is had ik inderdaad begrepen. Uiteraard nemen we de apparatuur die in het zicht zit van hetzelfde lijn/merk (De ovens), echter vind ik qua koel/vriezen en vaatwasser dit minder noodzakelijk, echter is kwaliteit wel belangrijk natuurlijk.

Morgen hebben we een laatste afspraak staan bij de keukenboer alvorens we de bestelling op datum willen zetten, dus wil goed beslagen ten ijs komen haha.
Bedankt voor de informatie, wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar als je dan toch met je ovens voor Bosch gaat, doe dan ook de rest waar je initieel Siemens voor zou nemen, in verband met garantieverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwankyPants
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-06 15:16
Hoi medetweakers,

Ik en mijn vriendin hebben getekend voor een nieuwbouw woning. Voor dit huis moeten we volgende maand alle wijzigingen met betrekking tot leidingwerk van de keuken en badkamer al doorgeven, dus we zijn direct op zoek gegaan naar een mooie keuken!

We lezen al een tijdje mee in dit topic voor tips. Nu zijn we bij een hoop keukenboeren langs geweest om inspiratie te krijgen en prijzen wat te vergelijken. Bij het project zit ook een keukenleverancier, maar het enige voordeel om daarmee in zee te gaan is dat het project 250 euro extra rekent ("Coördinatiekosten t.b.v. keukenleidingschema andere keukenleverancier") dan wanneer we geen keuken bij de project leverancier afnemen.

Uiteindelijk zijn we geëindigd bij een familiebedrijf in Eindhoven. Deze dachten echt goed mee over onze onhandige indeling in de keuken. De keuken heeft afmetingen van 3.80 bij 2.40, met een enorm raam van 1.55 meter breed (tot aan de grond) aan het einde.

Het ontwerp is nu als volgt geworden (sorry, foto van 3d tekening):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO2n7iUHVAysDFPr-xlo_vnBVGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zzoK0x4x419kR1rycKddESus.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_5InFxTBplgUDKBYGRTAkzt6ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRXutCsoxHOMhO0XdigHPGNf.png?f=fotoalbum_large

De spotjes zitten hier nog niet op de goeie plek. Deze moeten namelijk onder de bovenkastjes. Het kastje aan de linker muur heeft een diepte van 45cm.

We hebben ook een offerte mee naar huis gekregen.

De kasten zijn van de Duitse leverancier Alno. Kosten: 4536 euro

Het keukenblad is kunststof of composiet. Kosten: 1600-2111 euro

Alle apparatuur is van AEG:
  • Combi oven CD511M
  • Inductiekookplaat met afzuigsysteem IDE84243IB
  • Koelvries combinatie SCB51811LS
  • Vaatwasser FD590V, hier zijn we nog niet zo blij mee omdat start uitstel maar 3 uur is
Kosten 4242 euro

De offerte prijs is inclusief ombouw en montage.
Totaal prijs in offerte (in het geval van een kunststof blad): 11835 euro

Nog dingen die we overwegen:
  • Komposiet blad
  • Quooker kraan (werd gezegd dat er dan ongeveer 1000 euro bij komt)
  • De volledige wand spiegelen (dus oven rechts en koelkast links)
We zijn benieuwd naar jullie mening over deze opstelling inclusief apparatuur en de prijs in de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
SwankyPants schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:15:
Hoi medetweakers,

Ik en mijn vriendin hebben getekend voor een nieuwbouw woning. Voor dit huis moeten we volgende maand alle wijzigingen met betrekking tot leidingwerk van de keuken en badkamer al doorgeven, dus we zijn direct op zoek gegaan naar een mooie keuken!

We lezen al een tijdje mee in dit topic voor tips. Nu zijn we bij een hoop keukenboeren langs geweest om inspiratie te krijgen en prijzen wat te vergelijken. Bij het project zit ook een keukenleverancier, maar het enige voordeel om daarmee in zee te gaan is dat het project 250 euro extra rekent ("Coördinatiekosten t.b.v. keukenleidingschema andere keukenleverancier") dan wanneer we geen keuken bij de project leverancier afnemen.

Uiteindelijk zijn we geëindigd bij een familiebedrijf in Eindhoven. Deze dachten echt goed mee over onze onhandige indeling in de keuken. De keuken heeft afmetingen van 3.80 bij 2.40, met een enorm raam van 1.55 meter breed (tot aan de grond) aan het einde.

Het ontwerp is nu als volgt geworden (sorry, foto van 3d tekening):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De spotjes zitten hier nog niet op de goeie plek. Deze moeten namelijk onder de bovenkastjes. Het kastje aan de linker muur heeft een diepte van 45cm.

We hebben ook een offerte mee naar huis gekregen.

De kasten zijn van de Duitse leverancier Alno. Kosten: 4536 euro

Het keukenblad is kunststof of composiet. Kosten: 1600-2111 euro

Alle apparatuur is van AEG:
  • Combi oven CD511M
  • Inductiekookplaat met afzuigsysteem IDE84243IB
  • Koelvries combinatie SCB51811LS
  • Vaatwasser FD590V, hier zijn we nog niet zo blij mee omdat start uitstel maar 3 uur is
Kosten 4242 euro

De offerte prijs is inclusief ombouw en montage.
Totaal prijs in offerte (in het geval van een kunststof blad): 11835 euro

Nog dingen die we overwegen:
  • Komposiet blad
  • Quooker kraan (werd gezegd dat er dan ongeveer 1000 euro bij komt)
  • De volledige wand spiegelen (dus oven rechts en koelkast links)
We zijn benieuwd naar jullie mening over deze opstelling inclusief apparatuur en de prijs in de offerte.
Wat betreft opstelling zit je met de gekozen opstelling wel goed.

Denk goed na over de vele ombouwen. Door die vele verticale lijnen breek je de ruimte op in nog kleinere stukjes, wat de ruimtelijkheid niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10-2024
Hi Tweakers,

recentelijk heb ik met mijn vriendin een keuken aangeschaft, daarna ben ik pas dit topic tegen gekomen ik had er niet aan gedacht om hier te zoeken. Wat mij opvalt en angstig maakt is dat ik de apparaten, buiten de combioven allemaal niet tegen kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Uy3aQjFrX5zBMWrs_WQId77Tw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o7eH7va65iKVa6oOj1gvgfIt.jpg?f=user_large

Dit is hoe het uit komt te zien, naast de kraan de vaatwasser en in de kastenwand de Koelvries combi en oven. De koof om de kastenwand is een oplossing voor het feit dat de linker pilaar de huidige buitenmuur is, maandag begint de aannemer met de aanbouw.
Links de kookplaat, we zijn voor recirculatie gegaan omdat we de extra koof voor de afzuiging lelijk vinden(zie de onderstaande foto foto) en de achterwand van de keuken niet de buitenmuur betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEBk_qclcJm6qpomiGIM_QBpz-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mEQScFazd9Nz8BTYqWlnaGEo.jpg?f=user_large

de binnenruimte is 2.46x2.12

Wat het is geworden:
- Schuller C UMA Uni Matt in de kleur kristal grijs, met greep
- Werkblad Greengridz in de kleur R 6052 CTN
- Werkblad hoogte van 91.9
- CX4612C Combioven
- HI08471EV Inductiekookplaat
- WS9292EM afzuigkap (recirculatie)
- KS35178B Koelvriescombi
- VA63315OT Vaatwasser

Alles ATAG om een combikorting te krijgen.

We hebben nog contact gehad met de keukenzaak over de mogelijkheid om het materiaal van het werkblad te veranderen naar terrazzo. Natuurlijk tegen een meerprijs, aangezien we al getekend hebben wordt onderhandelen ook lastig.

Aangezien ik toch nog terugga richting de keukenzaak vraag ik mij af of jullie nog tips hebben over de layout, appartuur materialen etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Dragonfeeet op 12-06-2020 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjefke32
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 10:35
Members only:
Pagina: 1 ... 138 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1