Dankje voor de reactie. Je constatering klopt. Die hal hebben we juist expres 30 cm breder gedaan. Reden? Wij hebben een op maat gemaakt TV meubel, zwevend, die aan die muur in de woonkamer komt. Deze is 3 meter breed en daar kwamen we dus anders niet mee weg.GeeMoney schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:25:
@Jannick1 klein beetje off-topic maar je hal had zo 30cm kleiner gekund. Je hebt een gekke loze ruimte naast de opgang van je trap en je meterkast kan dieper worden en ook breder als die WC een "normale" maat zou krijgen. Die is nu 1.80 breed lijkt wel ?
Ik heb toevallig wel 5 hoge kasten en dus ook een smallere ombouw,. De ombouw hier is aan weerszijden 8,5cm maar ziet er niet gek uit ofzo.
Tevens kunnen we op deze manier een mooie schoenenkast/kapstok onder de trap maken (daar waar die loze ruimte zit). Vrienden van ons hebben ditzelfde en dit vonden wij ideaal.
Ook beetje offtopic reactie van mijn kant.
De wc is op tekening 170 breed. deze zal iets smaller worden (oude tekening) Hier gaat nog de koof voor Spoelbak en leidingwerk van boven vanaf. Effectief houden we zo'n 130/140 over. Ook dit heeft een reden i.v.m. rolstoel gebruik van mijn schoonouders. De deur gaat op tekening nog iets naar rechts!
Uiteraard bouwen we het huis voor onszelf, maar we zouden het wel fijn vinden als mijn schoonouders ook bij ons gebruik kunnen maken van het toilet. We hebben de ruimte ervoor dus vandaar.