Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:16
GeeMoney schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:25:
@Jannick1 klein beetje off-topic maar je hal had zo 30cm kleiner gekund. Je hebt een gekke loze ruimte naast de opgang van je trap en je meterkast kan dieper worden en ook breder als die WC een "normale" maat zou krijgen. Die is nu 1.80 breed lijkt wel ?

Ik heb toevallig wel 5 hoge kasten en dus ook een smallere ombouw,. De ombouw hier is aan weerszijden 8,5cm maar ziet er niet gek uit ofzo.
Dankje voor de reactie. Je constatering klopt. Die hal hebben we juist expres 30 cm breder gedaan. Reden? Wij hebben een op maat gemaakt TV meubel, zwevend, die aan die muur in de woonkamer komt. Deze is 3 meter breed en daar kwamen we dus anders niet mee weg.
Tevens kunnen we op deze manier een mooie schoenenkast/kapstok onder de trap maken (daar waar die loze ruimte zit). Vrienden van ons hebben ditzelfde en dit vonden wij ideaal.

Ook beetje offtopic reactie van mijn kant.
De wc is op tekening 170 breed. deze zal iets smaller worden (oude tekening) Hier gaat nog de koof voor Spoelbak en leidingwerk van boven vanaf. Effectief houden we zo'n 130/140 over. Ook dit heeft een reden i.v.m. rolstoel gebruik van mijn schoonouders. De deur gaat op tekening nog iets naar rechts!
Uiteraard bouwen we het huis voor onszelf, maar we zouden het wel fijn vinden als mijn schoonouders ook bij ons gebruik kunnen maken van het toilet. We hebben de ruimte ervoor dus vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Anoniem: 36835 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Nice! Ik twijfel nog of het spoelgedeelte op het eiland komt, of het kookgedeelte. Heb jij nog een argument waarom spoelen op het eiland voor jou de voorkeur heeft? Of is het puur smaak :)
Mijn eiland is iets kleiner dan de jouwe, nl 185x90. Dit omdat we graag de deur van de hal naar de woonkamer ‘vrij’ willen hebben, zodat je niet recht op het eiland binnen loopt zeg maar (zie plattegrond ter verduidelijking).

Omdat de Bora Puru welke we hebben toch zo’n 80 cm breed is, vond ik de overgebleven vrije werkruimte op het eiland In dat geval net wat te krap worden. De spoelbak is iets minder breed en laat daardoor meer vrije werkruimte over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSpECBhP7CczuwwCxGTS1oogOr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTnrm1bxYqxe9mJagNQUe4KN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 13:33
Afgelopen weken druk bezig geweest met het zoeken van de keuken en in ieder geval al iets wijzer.

Zaken bezocht
  • Keuken kampioen - 50% korting nu tekenen - no go
  • Brugman - 50% korting nu tekenen - no go
  • Au Four - Design keukenzaak dus hoog segment - no go
  • Ikea - te basic, geen veticale greeplisten e.d. - no go
  • Nuva - gedetailleerde offerte meegekregen -optie
  • Plan Keukens - Eerste indicatie gekregen, leveren alleen alles opgelakt - optie
Nog bezoeken
  • Superkeukens
  • Emonts Keukens
  • Goergen Keukens
  • Gorissen Keukens
  • Tielemans Keukens??/li]
Apparatuur:
Kookplaat: Bora Pure
Oven: Siemens IQ700 - HB835GRB1
Koelkast Siemens IQ500 - KI81RAD30
Vaatwasser Siemens IQ300 - SN836X00AE

Kraan: Quooker Flex (nog twijfels over het reservoir?)
Spoelbak: Franke Maris

Kastenwand:
60-50-60-50-60
verticale rvs greep lijsten en lichte houtlook

Kookeiland:
90-60-90 (60 diep) en 60-60-60-60 (50 diep)
Wit hooglans/ mat kasten/ frontjes
Composiet werkblad +-3mm grijs/donkergrijs

Nog te bepalen
  • Bora luchtafvoer of recirculatie
  • Quooker boiler type
  • Alles volledig opgelakt of soort van laklaminaat
  • kookeiland hooglans wit of mat wit
  • Welke keukenboer
ons voorbeeld
https://www.superkeukens....al-verkleind-voor-web.jpg

Tekening keukenboer
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SfwctzW/Whats-App-Image-2020-04-13-at-19-28-33.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N6hw9d6/Whats-App-Image-2020-04-13-at-19-28-34.jpg

Sammenstelling kleuren
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1npbYqp/Whats-App-Image-2020-06-08-at-09-46-21.jpg

ons eigen amateur ontwerp
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HHF71p0/4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pXXsrRM/3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N7xVG6h/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ySCBRRT/1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:51
Jannick1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:41:
@PaT
Zie onderstaande afbeelding. (let niet teveel op mijn paint skills) Ik denk dat dat hetgeen enigzins verhelderd.
Let ook niet teveel op centrering. Einde kastenwand zal ook einde schiereiland worden uiteindelijk. Plus spoelgedeelte op deze tekening is 60 en zal 65 zijn. Daardoor wordt het raam in de achtergevel ook mooi gecentreerd tussen de 2 delen in.

[Afbeelding]

5 Hoge kasten is geen optie daar wij vinden dat dit te massaal word. Daarom kiezen we ervoor om hem aan beide zijden af te timmeren en te stucen.
Zo te zien bouwen jullie met bouwbedrijf Vosman in Raalte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
Matadores schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Zo te zien bouwen jullie met bouwbedrijf Vosman in Raalte?
Klopt helemaal. Het bouwkundige door vosman, installatiewerk in eigen beheer en dus niet via hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
GeeMoney schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:25:
@Jannick1 klein beetje off-topic maar je hal had zo 30cm kleiner gekund. Je hebt een gekke loze ruimte naast de opgang van je trap en je meterkast kan dieper worden en ook breder als die WC een "normale" maat zou krijgen. Die is nu 1.80 breed lijkt wel ?

Ik heb toevallig wel 5 hoge kasten en dus ook een smallere ombouw,. De ombouw hier is aan weerszijden 8,5cm maar ziet er niet gek uit ofzo.
@Jannick1 je zou zelfs kunnen overwegen om het toilet onder de trap te plaatsen. Je zou dan de hal smaller kunnen maken zodat de ruimte in de keuken breder wordt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 11:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Na ook veel hulp hier, is mijn keuken opgeleverd! Jeej! Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofzkm5STk79A0aDbBq2eeqspDNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbjgiYxzQUACi3dLlCjTAw6o.jpg?f=fotoalbum_large

Te zien:
  • 3x1m keukeneiland met Quooker, Siemens vaatwasser en Bora Pure
  • Kastenwand met 2x siemens oven, 1, grote koelkast, 1 vriezer
  • Dekton Glacier X werkblad 6cm keramisch werkblad
  • Ekelhoff keuken
De koof om de kastenwand moet nog geschilderd worden en ik moet in de gaten houden of de oven en koelkast op 1 groep niet teveel vraagt.

[ Voor 10% gewijzigd door LtMarx op 08-06-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
Matadores schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:29:
[...]

@Jannick1 je zou zelfs kunnen overwegen om het toilet onder de trap te plaatsen. Je zou dan de hal smaller kunnen maken zodat de ruimte in de keuken breder wordt.
Dit hebben we ook overwogen, echter zou het toilet dan best klein (bedrukkend) aanvoelen en we kwamen qua installatiewerk niet helemaal lekker weg. Afvoeren van badkamer lopen bijna in 1 rechte lijn naar beneden straks etc. Vonden dit uiteindelijk de beste oplossing.

Plus de keuken is in onze optiek ruim genoeg. Tussen de kastenwand en het kook/spoel gedeelde komt bijna 1 meter (98 cm). genoeg loopruimte dus.
Inmiddels zijn de vloerplaten en 1e verdiepingsvloer besteld, hebben we een deel van het installatiewerk qua afvoeren al geprefabed dus we kunnen bouwkundig weinig meer aanpassen.

Maar voordat we te ver off-topic gaan... we zitten immers in het keuken topic haha ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@LtMarx Netjes hoor!
Had zelf de onderste greeplijst laten vervallen, maar heeft wel wat weg van mijn keuken qua kleurstelling ;)

Neem aan dat je een 16A groep hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ronaldjanssen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:07:
Afgelopen weken druk bezig geweest met het zoeken van de keuken en in ieder geval al iets wijzer.

Zaken bezocht
  • Keuken kampioen - 50% korting nu tekenen - no go
  • Brugman - 50% korting nu tekenen - no go
  • Au Four - Design keukenzaak dus hoog segment - no go
  • Ikea - te basic, geen veticale greeplisten e.d. - no go
  • Nuva - gedetailleerde offerte meegekregen -optie
  • Plan Keukens - Eerste indicatie gekregen, leveren alleen alles opgelakt - optie
Nog bezoeken
  • Superkeukens
  • Emonts Keukens
  • Goergen Keukens
  • Gorissen Keukens
  • Tielemans Keukens??/li]
Apparatuur:
Kookplaat: Bora Pure
Oven: Siemens IQ700 - HB835GRB1
Koelkast Siemens IQ500 - KI81RAD30
Vaatwasser Siemens IQ300 - SN836X00AE

Kraan: Quooker Flex (nog twijfels over het reservoir?)
Spoelbak: Franke Maris

Kastenwand:
60-50-60-50-60

Kookeiland:
90-60-90 (60 diep) en 60-60-60-60 (50 diep)
Wit hooglans/ mat kasten/ frontjes
Composiet werkblad +-3mm grijs/donkergrijs

Nog te bepalen
  • Bora luchtafvoer of recirculatie
  • Quooker boiler type
  • Alles volledig opgelakt of soort van laklaminaat
  • kookeiland hooglans wit of mat wit
  • Welke keukenboer
ons voorbeeld
https://www.superkeukens....al-verkleind-voor-web.jpg

Tekening keukenboer
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Sammenstelling kleuren
[Afbeelding]

ons eigen amateur ontwerp
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op basis van je wensen, apparatuur en keukenzaken kan ik je Ekelhoff in Nordhorn ook echt aanraden. Was bij ons scherp in prijs zonder maar een vleugje 2e hands autoverkoop. Siemens apparatuur zat 1000 eur onder goedkoopste internetaanbieder en offertetraject en uitvoer was om door een ringetje te halen.

1 nadeel: ze zijn in NL niet verzekerd voor gas en water aansluiten dus dat moet je zelf daarna nog regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MikeyMan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:43:
@LtMarx Netjes hoor!
Had zelf de onderste greeplijst laten vervallen, maar heeft wel wat weg van mijn keuken qua kleurstelling ;)

Neem aan dat je een 16A groep hebt?
ja klopt, zou moeten kunnen, maar is nu 2x uitgevallen, even aankijken en anders vervangt de elektricien uit de bouw om niets de groep voor een 20a groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:39:
Na ook veel hulp hier, is mijn keuken opgeleverd! Jeej! Pics or it didn't happen:
[Afbeelding]

Te zien:
  • Ekelhoff keuken
De koof om de kastenwand moet nog geschilderd worden en ik moet in de gaten houden of de oven en koelkast op 1 groep niet teveel vraagt.
Blijft smaak natuurlijk maar mooie keuken!! Wij krijgen dezelfde kleurencombinatie qua blad en kasten dus gaaf om te zien en een idee te krijgen hoe de kleurstelling bij ons wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jannick1 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Blijft smaak natuurlijk maar mooie keuken!! Wij krijgen dezelfde kleurencombinatie qua blad en kasten dus gaaf om te zien en een idee te krijgen hoe de kleurstelling bij ons wordt.
Thanks!

Nu nog lampen, iemand suggesties voor lampen boven een keukeneiland met deze kleurstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:50
LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:44:
[...]

ja klopt, zou moeten kunnen, maar is nu 2x uitgevallen, even aankijken en anders vervangt de elektricien uit de bouw om niets de groep voor een 20a groep.
Indien de oven een aansluitwaarde heeft van >2kW moet deze per definitie op een eigen groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Streamz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Indien de oven een aansluitwaarde heeft van >2kW moet deze per definitie op een eigen groep.
En zomaar een 16A vervangen door een 20A groep kan ook niet ivm selectiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:14
LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Thanks!

Nu nog lampen, iemand suggesties voor lampen boven een keukeneiland met deze kleurstelling?
Tegenwoordig zie je veel railspots, die ik zelf ook erg mooi vind. Kan je aardig mee varieren incl hanglampen.

bv https://www.railspot.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MikeyMan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:53:
[...]

En zomaar een 16A vervangen door een 20A groep kan ook niet ivm selectiviteit.
selectiviteit?

In ieder geval heb ik contact gehad met de elektricien en kon hij het oplossen, ik dacht door een zwaardere groep, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:57:
[...]

selectiviteit?

In ieder geval heb ik contact gehad met de elektricien en kon hij het oplossen, ik dacht door een zwaardere groep, maar dat weet ik niet zeker.
Meer een elektra vraag dan een keuken vraag, een hoofdzekering moet naar ik meen 1,6x zwaarder zijn dan de groepen. Achter een 25A hoofdzekering mag je dus max groepen van 16A hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
[Afbeelding]

Te zien:
  • Ekelhoff keuken
Welke kleur is dit op je kastjes en van welk merk?

Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 15:55

Impry

Rallymedia.nl

ronaldjanssen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:07:

Kastenwand:
60-50-60-50-60

Tekening keukenboer
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij zitten zelf ook in de ontwerpfase voor 5 hoge kasten. Bij Avanti tekende de ervaren verkoper hem als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbhbnpqm1xU3MlmHrHBbX-xi4Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cx1kiqLxJgcJprTwXFNh2gPR.jpg?f=fotoalbum_large

Dat vond ik wel een mooie suggestie! Hiermee heb je maar 2 greeplijsten wat iets rustiger oogt. De middelste kast (met spullen die je minder vaak gebruikt) is dan 'push to open'.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20
[Afbeelding]

Te zien:
  • Ekelhoff keuken
Zo'n mooie keuken en dan "koffie" uit een Senseo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:44:
[...]

Ik hoop dat dat wel gebeurde op een moment dat je daadwerkelijk de oven op hoog vermogen aan het gebruiken was? Daarnaast zou ik ook even kijken wat er gebeurt als je de koelkast uit zet en dan de oven gebruikt. De koelkast kan natuurlijk altijd net de druppel zijn, maar heeft meestal geen hoog vermogen. Dus voordat je i de groepenkast dingen gaat veranderen (voor zover dat mag) zou ik dus eerst controleren of er niet iets anders fout gaat.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

buiter schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Zo'n mooie keuken en dan "koffie" uit een Senseo? 8)7
Haha, de bouwsenseo. Je kan niet klussen zonder. Wees niet bang die moet nog weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 11:53
Even een update van mijn kant n.a.v. de lange post van 9 mei (zie hieronder).

Anderhalve week geleden bij Mobel Faber geweest en 2,5 uur met Uwe zelf gesproken. Erg fijn gesprek, mede omdat hij duidelijk zijn mening gaf over onze wensen. Waarom wel en niet gaan voor bepaalde aspecten als kleur, dikte blad, apparatuur etc.

Hij gaf aan dat in september een grote keukenbeurs plaats vindt en als wij de keuken in oktober laten plaatsen we het 2021 model kunnen krijgen. Aan de buitenzijde zal niet veel veranderen, maar aan de binnenzijde zal 60% anders zijn. Hij belde met de Häcker vertegenwoordig waar wij bij waren. Dat noem ik meedenken _/-\o_

Ik krijg nog een definitieve offerte na vorige week de eerste offerte te hebben besproken. Het verschil met onderstaande offerte is:

Bora Pure X i.p.v. Siemens inductie
Vaatwasser IQ500 ipv IQ300 model
Keramiek i.p.v. Dekton
311cm ipv 281 cm eiland
Laden met gehard glas inclusief licht (optie waar ik niet vanaf wist, zie: https://thuiskeukens.nl/metro-glas-r-led.html)

Alles erop er eraan verwacht ik onder de 24k te blijven. Onze droomkeuken dat echt een eyecatcher wordt in ons nieuwe huis en waar wij de BG volledig renoveren. Koffieautomaat, klimaatkast en stoomoven zijn natuurlijk luxe artikelen, maar we verwachten hier dan ook minimaal 10 jaar hier te wonen.

Qua prijs duizenden euro's goedkoper en leuk/informatief geholpen. Aanrader voor iedereen, het is de rit meer dan waard.
TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
Wat is GoT toch fijn! "Even" de laatste 20 pagina's van dit topic doorgespit en ben al veel wijzer. Ik hoor graag jullie mening over het ontwerp en prijsvoorstel n.a.v. het bezoeken van een aantal keukenzaken (waar we overigens erg prettig werden geholpen).

+De keuken zelf is een Systemat AV 2035 en hiervoor wordt 12.000 euro gerekend.
+Het werkblad is de Dekton V50 met spoelbak Franke KBX. Inclusief uitsparingen 3.000 euro. Blad is 280x117cm
+Apparatuur voor 16.000 euro:
  • Kookplaat - Siemens iQ700 (EX807LX67E) Hadden om Bora Pure gevraagd?
  • Koelkast - Siemens iQ500 (KI81RAD30)
  • Vriezer - Siemens iQ500 (GI81NAC30)
  • Vaatwasser - Siemens iQ300 (SX836X12IE)
  • Combi Stoom/Oven - Siemens iQ700 (HS836GTB6)
  • Combi Magnetron/Oven - Siemens iQ700 (CM836GNB6)
  • Koffie volautomaat - Siemens iQ700 (CT836LEB6) + warmhoudlade
  • Wijnkoeler - Liebherr (UWTGB1682-20)
  • Kraan - Quooker PRO3 Fusion Flex (3FSRVS)
+Montage 1500 euro

Totaalprijs minus korting 27.850 euro. Nogmaals, wat is jullie mening over ontwerp en prijs?

ps. Mobel Faber gecontact n.a.v. het lezen van dit topic en zij kunnen de keuken voor 24.900 euro bieden.

ps2. Wij willen de kookplaat en de kraan omdraaien. Is verkeerd getekend. Idee of zo houden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
redwing schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ik hoop dat dat wel gebeurde op een moment dat je daadwerkelijk de oven op hoog vermogen aan het gebruiken was? Daarnaast zou ik ook even kijken wat er gebeurt als je de koelkast uit zet en dan de oven gebruikt. De koelkast kan natuurlijk altijd net de druppel zijn, maar heeft meestal geen hoog vermogen. Dus voordat je i de groepenkast dingen gaat veranderen (voor zover dat mag) zou ik dus eerst controleren of er niet iets anders fout gaat.
Er moet iets anders aan de hand zijn, of er is veel meer op die groep aangesloten. Aansluitwaarde van een inbouwoven is meestal 2kW, en van een koelvries praatje over 100W oid. Die groep zou het makkelijk moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:10
Ook mijn gedachte inderdaad. Koelkast trekt doorgaans niet zoveel vermogen, dus dat zou het niet mogen zijn. Oven kan wel aardig wat vermogen trekken, dacht dat die van ons 3,7Kw was, maar doet dat ook lang niet altijd.
Het moet dus wel erg ongelukkig samen komen willen én de koelkast én de oven gezamenlijk teveel vermogen trekken.

Volgens mij, maar dan zou ik even mijn schema op moeten zoeken, zitten bij ons beide ook op één groep. Alhoewel de keukenboer het wel af heeft geraden. Elektricien zag er wat minder problemen in.

Overigens kwam ik bij het demonteren van de oude keuken erachter dat ze de oven en de vaatwasser op één groep hadden :X
Ook geen ramp als je niet beide tegelijk gebruikt, zeker niet netjes maar toch wel iets anders als een oven plus koelkast imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
B-Real schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:24:
Ook mijn gedachte inderdaad. Koelkast trekt doorgaans niet zoveel vermogen, dus dat zou het niet mogen zijn. Oven kan wel aardig wat vermogen trekken, dacht dat die van ons 3,7Kw was, maar doet dat ook lang niet altijd.
Het moet dus wel erg ongelukkig samen komen willen én de koelkast én de oven gezamenlijk teveel vermogen trekken.

Volgens mij, maar dan zou ik even mijn schema op moeten zoeken, zitten bij ons beide ook op één groep. Alhoewel de keukenboer het wel af heeft geraden. Elektricien zag er wat minder problemen in.

Overigens kwam ik bij het demonteren van de oude keuken erachter dat ze de oven en de vaatwasser op één groep hadden :X
Ook geen ramp als je niet beide tegelijk gebruikt, zeker niet netjes maar toch wel iets anders als een oven plus koelkast imo.
Normaal gesproken gaat een groep er pas uit nadat je hem langere tijd overbleast (en natuurlijk als je hem heel zwaar overbelast). Zelfs met een vaatwasser moet het al raar lopen wil dat gebeuren (dan moeten zowel de oven als de vaatwasser net vol aan het verwarmen zijn).

Nu moet ik wel zeggen dat ik hier ook net een nieuwe keuken heb, maar hier was nog een heel stuk van de groepenkast met 10A uitgevoerd. Maar dat heb je alleen in oude huizen, maar zelfs daar heb ik nooit problemen mee gehad (ondanks dat de hele keuken daar op zat inclusief een oven die meer dan 10A trekt ;) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05
Streamz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Er moet iets anders aan de hand zijn, of er is veel meer op die groep aangesloten. Aansluitwaarde van een inbouwoven is meestal 2kW, en van een koelvries praatje over 100W oid. Die groep zou het makkelijk moeten trekken.
Heb even de juiste oven opgezocht die het punt van onderwerp is: Siemens CM836GNB6. Aansluitwaarde is 3,6 kW. (De andere oven in deze keuken is redelijk hetzelfde, heb even de oude posts opgezocht).

Veel meer kan daar dus niet bij. Mee eens dat een koelkast nog wel zou moeten kunnen... Maar ik verbaas me er niet over als het niet lukt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ovens zijn idd vaak tegen de 3.7kW aan, was ff in de war met vaatwassers.

Maar los daarvan: ook al kan het, het mag simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:46
TimmieVelthuis schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:22:
Even een update van mijn kant n.a.v. de lange post van 9 mei (zie hieronder).

Anderhalve week geleden bij Mobel Faber geweest en 2,5 uur met Uwe zelf gesproken. Erg fijn gesprek, mede omdat hij duidelijk zijn mening gaf over onze wensen. Waarom wel en niet gaan voor bepaalde aspecten als kleur, dikte blad, apparatuur etc.

Hij gaf aan dat in september een grote keukenbeurs plaats vindt en als wij de keuken in oktober laten plaatsen we het 2021 model kunnen krijgen. Aan de buitenzijde zal niet veel veranderen, maar aan de binnenzijde zal 60% anders zijn. Hij belde met de Häcker vertegenwoordig waar wij bij waren. Dat noem ik meedenken _/-\o_

Ik krijg nog een definitieve offerte na vorige week de eerste offerte te hebben besproken. Het verschil met onderstaande offerte is:

Bora Pure X i.p.v. Siemens inductie
Vaatwasser IQ500 ipv IQ300 model
Keramiek i.p.v. Dekton
311cm ipv 281 cm eiland
Laden met gehard glas inclusief licht (optie waar ik niet vanaf wist, zie: https://thuiskeukens.nl/metro-glas-r-led.html)

Alles erop er eraan verwacht ik onder de 24k te blijven. Onze droomkeuken dat echt een eyecatcher wordt in ons nieuwe huis en waar wij de BG volledig renoveren. Koffieautomaat, klimaatkast en stoomoven zijn natuurlijk luxe artikelen, maar we verwachten hier dan ook minimaal 10 jaar hier te wonen.

Qua prijs duizenden euro's goedkoper en leuk/informatief geholpen. Aanrader voor iedereen, het is de rit meer dan waard.

[...]
Vertelde hij ook wat er anders wordt aan de binnenkant?

Mooie keuken verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-06 16:35
[Afbeelding]

Te zien:
  • Ekelhoff keuken
Mooi hoor! Mag ik vragen hoe breed de nis is? Wij willen ook voor een nis gaan en daar de Jura en KitchenAid in parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:37
TimmieVelthuis schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:22:

[...]
Ik ben benieuwd wat deze vertegenwoordiger dan heeft verteld. De noviteiten bij Häcker die tijdens de beurs worden gepresenteerd zijn namelijk altijd een goed bewaard geheim. De vertegenwoordigers krijgen het zelfs pas te horen en te zien vlak voor de beurs.

Toevallig weet ik wel dat de verlichte zijwanden er juist uit gaan. De kans bestat wel dat ze uitlopend zijn en dus nog tot eind 2020 besteld kunnen worden.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dengra schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Mooi hoor! Mag ik vragen hoe breed de nis is? Wij willen ook voor een nis gaan en daar de Jura en KitchenAid in parkeren.
Staan fotos van mij in het topic met een Nis waarin een Kenwood Cooking Major en Jura staan.
Deze nis is 150cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Dengra schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:41:
[...]

1,15m breed is de nis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 11:53
HKP32 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Vertelde hij ook wat er anders wordt aan de binnenkant?

Mooie keuken verder!
Kapitein Merijn schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Ik ben benieuwd wat deze vertegenwoordiger dan heeft verteld. De noviteiten bij Häcker die tijdens de beurs worden gepresenteerd zijn namelijk altijd een goed bewaard geheim. De vertegenwoordigers krijgen het zelfs pas te horen en te zien vlak voor de beurs.

Toevallig weet ik wel dat de verlichte zijwanden er juist uit gaan. De kans bestat wel dat ze uitlopend zijn en dus nog tot eind 2020 besteld kunnen worden.
Wat weet ik niet precies, hij gaf zelf ook aan dat ook nog lang niet alles wist. Wel dus dat ik niet veel andere zaken hoefde te verwachten aan de buitenzijde, maar vooral moest denken aan mogelijkheden en opties aan het binnenwerk. Sorry, maar meer kan ik dus ook niet vertellen :-)

Verder vertelde hij wel dat Häcker een 3e lijn tussen de Classic en Systemat gaat uitbrengen. Systemat zal meer high-end worden en de nieuwe lijn zal meer in lijn zijn met de huidige Systemat. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:47

_Arthur

blub

Keramisch parket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Klopt, ik heb me helemaal scheef gezocht, onderhandeld en gebeld hiervoor om dit voor een normale prijs te realiseren.
https://starwoodporcelanosagrupo.com/en/nebraska-tea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 11-06 10:18
@LtMarx welke kastjes heb je nou? ;D ik vind die kleur gaaf hehe is het zwart of blauw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Scr33x0r schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:36:
@LtMarx welke kastjes heb je nou? ;D ik vind die kleur gaaf hehe is het zwart of blauw?
gespoten kastjes, Satijn, Onyx Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander2289
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:13
Tranquility schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:53:
Ben ook bezig met een nieuwe keuken en ben bij een lokale keukenboer geweest met het volgende resultaat:

[Afbeelding]

Dit is een keuken van het merk Schmidt in de (beton)kleur Marvel. Hierbij heb ik voor een granieten werkblad van 6cm in Angola Black gekozen die bij het schiereiland 1m diep is met aan de kant van de woonkamer ruimte voor twee stoelen/krukken. De hoekkast is voorzien van een uitzwenkplateau en aan de rechterkant twee kastjes met brede lades met een binnenbesteklade.

Qua apparatuur komt er een Pelgrim vaatwasser type GVW487ONY en een Siemens LI67SA270 vlakschermafzuigkap in en onder de bovenkastjes dimbare LED-verlichting.

Toen ik bijna twee jaar geleden in dit huis kwam wonen had ik de gaskookplaat in de oude keuken al vervangen voor een inductiekookplaat omdat ik dat al had in mijn vorige woning. Twee maanden geleden is de oude Sharp combimagnetron stuk gegaan en heb ik die ook vervangen, dus deze apparaten worden overgezet.

Nu twijfel ik nog over de koel/vries combinatie. Deze zou in een hoge kast aan de linkerkant van de keuken komen maar vraag ik mij af of ik niet beter een vrijstaande (RVS) koelkast kan nemen. Wat zouden jullie doen?

De offerte van deze keuken zit momenteel op € 8650,- excl. inbouw.
Kan de foto opnieuw worden toegevoegd? Hij is niet zichtbaar.
Interessant dat je voor een Schmidt gaat. Ik ben nieuwsgierig waarom. Ik heb hier ook een Schmidt offerte liggen en ben aan het twijfelen of Schuller of Systemat niet een betere keuze is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Laatst online: 04-06 16:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctwOIPfhfTcIhQ0mE2c7w4MUf6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iA8PwTcgHHAUa1sLH9Cmhbi5.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn inmiddels iets verder met onze keuken (zie een aantal posts hiervoor). De indeling globaal: hoge kastenwand van 3,4 meter in een koof (totale lengte 3,6 meter), 4 hoge kasten, 1 onderkast 1 meter met een losstaand eiland ervoor van 3 bij 1 meter. 3x1 meter keramiek werkblad op het eiland, 1 meter keramiek werkblad in de 'nis', achterwand van de nis ook bekleed met keramiek. Kastjes en geen lades aan de 'zichtkant' van het eiland, want 35cm lades zijn verrassend ondiep.. Het werkblad is 20mm.

Apparatuur:
Koelkast 178cm, Siemens KI81RAD30
Vriezer 178 cm, Siemens GI81NAC30
Vaatwasser, Siemens SN878D46PE
Oven, Siemens HB836GTB6
Bora Pure, Puru
Quooker Combi+ Rond RVS

Dit is een Pronorm keuken, te bestellen bij projectleverancier, met een prijs van 22k (nog niet onderhandeld). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is dit wat je moet betalen voor zo'n keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 11:31
-dubbel-

[ Voor 99% gewijzigd door WLC91 op 08-06-2020 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 11:31
Wij zijn ook bezig momenteel. Schets hebben we zelf gemaakt in de ikea keuken tool ter illustratie. In het echt is het matzwart eiken met een licht grijs betonlook keramisch blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx_GGm1kDNX2cZsXAUkLIDfGEPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9FM3CrdIyB82Lnomw.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben wat offertes laten maken en een interieurbouwer kwam bij ons als meest realistisch en mee-denkend over.

240x120x4cm eiland keramiek
240x60x4 cm aanrecht keramiek
1,5 spoelbak RVS
Stopcontact in eiland

Wand:
2x 60cm hoge kast (1x koelvries, 1x oven en combi)
1x 30cm apothekerkast hoog
3x 80cm onderbouw kast (1x lades met bestekla, 1x lades zonder bestekla, 1x deurtjes)

Eiland:
1x 90cm met lades met bestekla tbv inductie
1x 60cm tbv vaatwasser
1x 90cm tbv spoelbad met deurtjes
1x 60cm achterzijde naast de wijnkoeler (deurtjes)

KI86SAD30 Siemens Koel/ vriescombinatie
SN836X00AE Siemens Vaatwasser
HB537ABS0 Siemens Oven 60 cm
CM585AGS0 Siemens Combi-Oven
EH877FVC5E Siemens Inductiekookplaat 80 cm studioline
UWK8200 Kupperbusch Wijnkoeler onderbouw
Quooker flex RVS met boiler

Incl BTW:
Meubels € 7165
Apparatuur € 6349
Werkbladen en toebehoren € 4677
Installatie € 1075
Totaal € 19266

Wij twijfelen nog of we voor de wijnklimaatkast gaan of niet, zijn bang dat het te veel herrie maakt.. Wat is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 53% gewijzigd door WLC91 op 09-10-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
WLC91 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:18:

Incl BTW:
Meubels € 7165
Apparatuur € 6349
Werkbladen en toebehoren € 4677
Installatie € 1075
Totaal € 19266
Lijken mij zeer redelijke prijzen qua apparatuur en werkblad. Als het een maatkeuken is lijkt mij dit een zeer goede prijs qua meubels ook. Wat de wijnkoeler betreft, ik zie dat die een geluidsspecificatie heeft van 42 dB. Een beetje koelkast zit op 37 dB. Nu is geluid erg subjectief, maar dat zou alleen op basis van deze getallen al betekenen dat deze wijnklimaatkast 3x zoveel lawaai maakt als een koelkast. Misschien is daadwerkelijk zelf gaan luisteren het devies..

edit: bij Liebherr maken ze erg stille koelproducten. Wijnkoelers maken daar ook zo 2 dB minder herrie.

[ Voor 7% gewijzigd door 896gerard op 08-06-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 16:39
Heeft er iemand afzuiging voor de Bora Puxa naar buiten ? Ik vraag me nu af welke uitsparing ik in de muur moet laten maken.

In de handleiding lees ik :

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dDs4nTvm/bora.png

Wat dan volgens mij een uitsparing in de muur moet zijn van 295 bij 140 mm.

Maar op een andere website zie ik dat er nog een soort ding om die terugslagklep heen gaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.desmidprofessional.nl/wp-content/uploads/2019/06/csm_BORA_Ecotube_3box_Zeichnung_eab1ac4ffa-1.jpg

Ik wil een uitsparing laten maken boven de grond aan de zijkant van mijn keuken (zie rood vierkantje rechtsonderin). Is dat een beetje een handige plek ?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LhkFgPDt/keuken-raamkant.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je schuift de wall box in de buis. Dus de buitenmaat van de buis aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertvanoosten
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06 13:26
896gerard schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Lijken mij zeer redelijke prijzen qua apparatuur en werkblad. Als het een maatkeuken is lijkt mij dit een zeer goede prijs qua meubels ook. Wat de wijnkoeler betreft, ik zie dat die een geluidsspecificatie heeft van 42 dB. Een beetje koelkast zit op 37 dB. Nu is geluid erg subjectief, maar dat zou alleen op basis van deze getallen al betekenen dat deze wijnklimaatkast 3x zoveel lawaai maakt als een koelkast. Misschien is daadwerkelijk zelf gaan luisteren het devies..

edit: bij Liebherr maken ze erg stille koelproducten. Wijnkoelers maken daar ook zo 2 dB minder herrie.
Second that.
Hier de EWTgb 1683 Vinidor van Liebherr. Deze is vrijwel geruisloos. Al zijn er natuurlijk goedkopere opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
LtMarx schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:40:
[...]

Klopt, ik heb me helemaal scheef gezocht, onderhandeld en gebeld hiervoor om dit voor een normale prijs te realiseren.
https://starwoodporcelanosagrupo.com/en/nebraska-tea/
En wat is daar uit gekomen? wij zijn ook op zoek naar houtlook tegels voor in de keuken. Tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
vortexnl1982 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:48:
Heeft er iemand afzuiging voor de Bora Puxa naar buiten ? Ik vraag me nu af welke uitsparing ik in de muur moet laten maken.

In de handleiding lees ik :

[Afbeelding]

Wat dan volgens mij een uitsparing in de muur moet zijn van 295 bij 140 mm.

Maar op een andere website zie ik dat er nog een soort ding om die terugslagklep heen gaat :

[Afbeelding]

Ik wil een uitsparing laten maken boven de grond aan de zijkant van mijn keuken (zie rood vierkantje rechtsonderin). Is dat een beetje een handige plek ?

[Afbeelding]
Die tempex box om het uitblaasrooster is komen te vervallen. Je dient dus de sparing van de bovenste afbeelding aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:34
Ik had 'm al eens gepost hier, in een wat andere opstelling. Maar daar stoorden we ons dus wat aan de plaatsing van het kook- en spoelgedeelte.

In de uiteindelijke versie van de plannen voor onze nieuwe woning, heeft de architect dan geopteerd voor een schiereiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8DMg3Ax3S9Ot9lM_j7ouXUVWx8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/snZB7D3Nia914Zlm0MYaAXGx.jpg?f=user_large
Om even te kaderen: naar boven toe (het oosten) ligt de tuin. Naar rechts (het zuiden) een overdekt terras met schuifdeur. Naar rechts beneden zit de zithoek. Naar onder (westen) zit een bergruimte, toilet, gang en buitendeur.

Zwarte dikke lijnen zijn de buitenmuren - 40 cm dik. Dunnere zwarte lijnen zijn binnenmuren 15 cm dik.
De niet gevulde lijnen zijn ramen.
De rode en bruine blokjes met een 'X' zijn plafondhoge kasten. Voor de keuken hebben ze echter tijdig ingezien dat dat niet voldoende werkblad/ruimte voor koffiezet, ....) zou geven in de huidige opstelling, en hebben ze 3 of 4 hoge kasten vervangen door lage kasten. Eventueel zouden daar nog wel bovenkasten kunnen komen natuurlijk.

3D-impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yn7zk-_etYSawnXYJpDxsdq5D-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ADArW2KbIOw1krZkejQVn9RL.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtLoQRgcSFPgRjrl0pEH_E1rYFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5ZnBlVFlKIXefMckirfMlk1.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie van de ruimte en de indeling?
De ruimte ligt wel min of meer vast natuurlijk, maar we kunnen opstelling, ramen, .... uiteraard allemaal nog wijzigen, om toch een zo best mogelijke invulling van de ruimte voor de leefkeuken te krijgen. Tips zijn dus zeker welkom, van de specialisten (@Barry|IA @Kapitein Merijn en eventueel anderen van wie ik het nog niet door heb) en van alle anderen uiteraard! Thanks!

Vraag me zelf af of de deur tussen eiland en kasten wel zo handig geplaatst is? Architecturaal misschien wel, maar praktisch...?

[ Voor 4% gewijzigd door Kwakkel op 09-06-2020 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:12
LuPo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:06:
De offerte van Bruynzeel hebben we direct meegekregen voor onze nieuwbouwwoning. Ze vroeg wat wij van de prijs vonden, ik heb gelijk aangegeven dat ik het flink aan de prijs vond. Dat snapte ze wel. 8)7 Huh? Je werkt toch met standaard prijzen die scherp zijn, Bruynzeel? Dat gaat hem dus niet worden verwacht ik :D

***members only***

We zijn eerlijk gezegd best geschrokken van de prijs. Het gaat om een vrij standaard L-opstelling met 2 hoge kasten en slechts 1 oven. Werkbladen zijn 3m en 2m lang. Naar mijn idee moet deze keuken prima voor 12-13k kunnen. Hoe zien jullie dat?

Morgen een afspraak bij Keukenloods, ben benieuwd! Stel ons niet teleur Barry :P
Inmiddels de tweede offerte binnen, dit keer van Keukenloods. Voor de 3D-tekening kan je in de bovenstaande post kijken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Offerte van Bruynzeel zonder bovenkastjes kwam op
Members only:
, met een Keller keuken en ladekasten van 60-80-60cm. Nu een Häcker Systemat met 2 x 100cm ladekasten, betere apparatuur (vaatwasser van IQ300 naar IQ700 en Quooker Combi+ i.p.v. PRO3-VAQ) en een extra 60cm ladekast. Als je de LeMans nog meetelt kom je op
Members only:
.

Wat vinden jullie qua opstelling, apparatuur en prijs? Nog tips?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:45
Kwakkel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:20:
Ik had 'm al eens gepost hier, in een wat andere opstelling. Maar daar stoorden we ons dus wat aan de plaatsing van het kook- en spoelgedeelte.

In de uiteindelijke versie van de plannen voor onze nieuwe woning, heeft de architect dan geopteerd voor een schiereiland.
Het verbaast mij dat er ineens een muurtjebis verschenen, wat het schiereiland tegenaan komt. Ik zou dat erg jammer vinden van de grote glaspartij en het uitzicht op de tuin. Ik zou dan eerder voor een net losstaand eiland gaan. Misschien iets minder werkruimte, maar veel ruimtelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kwakkel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:20:

[Afbeelding]
Om even te kaderen: naar boven toe (het oosten) ligt de tuin. Naar rechts (het zuiden) een overdekt terras met schuifdeur. Naar rechts beneden zit de zithoek. Naar onder (westen) zit een bergruimte, toilet, gang en buitendeur.

Zwarte dikke lijnen zijn de buitenmuren - 40 cm dik. Dunnere zwarte lijnen zijn binnenmuren 15 cm dik.
De niet gevulde lijnen zijn ramen.
De rode en bruine blokjes met een 'X' zijn plafondhoge kasten. Voor de keuken hebben ze echter tijdig ingezien dat dat niet voldoende werkblad/ruimte voor koffiezet, ....) zou geven in de huidige opstelling, en hebben ze 3 of 4 hoge kasten vervangen door lage kasten. Eventueel zouden daar nog wel bovenkasten kunnen komen natuurlijk.

3D-impressie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat vinden jullie van de ruimte en de indeling?
De ruimte ligt wel min of meer vast natuurlijk, maar we kunnen opstelling, ramen, .... uiteraard allemaal nog wijzigen, om toch een zo best mogelijke invulling van de ruimte voor de leefkeuken te krijgen. Tips zijn dus zeker welkom, van de specialisten (@Barry|IA @Kapitein Merijn en eventueel anderen van wie ik het nog niet door heb) en van alle anderen uiteraard! Thanks!

Vraag me zelf af of de deur tussen eiland en kasten wel zo handig geplaatst is? Architecturaal misschien wel, maar praktisch...?
Het grote probleem van die deur is dat hij naar binnen draait en dus vrijwel zeker op een dag tegen je kasten aan komt. Het verbaast mij sowieso dat een achterdeur naar binnen draait. Dat is meestal andersom.

De suggestie hierboven om je eiland een stukje (al is het maar 50 of 60cm van de muur te houden zal niet alleen optisch mooier zijn, maar ook praktisch. Je hoeft dan niet meer perse om je eiland heen te lopen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

896gerard schreef op maandag 8 juni 2020 @ 17:16:
[Afbeelding]

Dit is een Pronorm keuken, te bestellen bij projectleverancier, met een prijs van 22k (nog niet onderhandeld). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is dit wat je moet betalen voor zo'n keuken?
Mooie keuken, maar ik vind het veel te duur. Je hebt geen extra oven of andere inbouwapparaten buiten de standaard. Je hebt maar 1 werkblad (op het eiland). Voor mijn gevoel kan er nog makkelijk een paar duizend af. Ik weet verder niet in welk segment pronorm valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom überhaupt die deur daar. Zou een van de glazen wanden omruilen voor openslaande deuren en die deur laten voor wat het is. En idd het glas door trekken naast het eiland.

Denk dat je voor het mooie overigens net een meter meer ruimte zou kunnen pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:54:
[...]

Mooie keuken, maar ik vind het veel te duur. Je hebt geen extra oven of andere inbouwapparaten buiten de standaard. Je hebt maar 1 werkblad (op het eiland). Voor mijn gevoel kan er nog makkelijk een paar duizend af. Ik weet verder niet in welk segment pronorm valt.
Misschien moet je jouw gevoel even onderbouwen met feiten. Want zo geef je deze persoon het gevoel dat hij/zij teveel betaald, terwijl dit nergens op gebaseerd is. Niet heel aardig, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Streamz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Misschien moet je jouw gevoel even onderbouwen met feiten. Want zo geef je deze persoon het gevoel dat hij/zij teveel betaald, terwijl dit nergens op gebaseerd is. Niet heel aardig, toch?
Hij heeft nog niks betaald, hij vraagt of die prijs goed is, en ik geef mijn mening. Dat heeft toch niks met aardigheid te maken? Ik help hem met mijn mening, verder reageert er niemand, dat is pas niet aardig :+

Het is gebaseerd op mijn eigen ervaring. Zelfde kwaliteit en aantal apparaten, wel een hoekkeuken maar netto misschien zelfs nog wel meer werkblad. Hij heeft meer kasten, maar dan nog vind ik alles boven de 19/20k teveel voor die keuken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-06-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:55:
Waarom überhaupt die deur daar. Zou een van de glazen wanden omruilen voor openslaande deuren en die deur laten voor wat het is. En idd het glas door trekken naast het eiland.

Denk dat je voor het mooie overigens net een meter meer ruimte zou kunnen pakken.
Ik vind een (extra) deur bij de keuken juist wel praktisch. Ik weet niet hoe de verdere indeling van de woning precies is, maar ik kan mij zo voorstellen dat je vaak achterom naar de fiets/auto gaat en daar bv. ook met je boodschappen binnenkomt. En ik vind het ook makkelijk als je met je (groen-)afval meteen naar buiten kunt lopen, naar de grote afvalbak of composthoop. Of dat je makkelijk wat tuinkruiden kunt knippen. Zelf zou ik die deur daar dus zeker laten.
(Maar dan liever wel naar buiten toe; was mij niet opgevallen dat de deur naar binnen gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 13:33
Iemand ervaring met een Bora kookplaat, ik twijfel enorm of ik de bora pure met luchtafvoer of recirculatie zal nemen bij de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
LuPo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:50:
[...]

Inmiddels de tweede offerte binnen, dit keer van Keukenloods. Voor de 3D-tekening kan je in de bovenstaande post kijken.

***members only***

Offerte van Bruynzeel zonder bovenkastjes kwam op €16.800, met een Keller keuken en ladekasten van 60-80-60cm. Nu een Häcker Systemat met 2 x 100cm ladekasten, betere apparatuur (vaatwasser van IQ300 naar IQ700 en Quooker Combi+ i.p.v. PRO3-VAQ) en een extra 60cm ladekast. Als je de LeMans nog meetelt kom je op €15.947.

Ja, ik! Telt dat ook? :P

Ik zou het werkblad 2cm dik maken. Uiteraard is smaak persoonlijk, maar op een greeploze keuken vind ik een dun werkblad mooier, omdat het greeploze effect dan beter benadrukt wordt (de greeplijst is hoger dan het werkblad).

Dit brengt de prijs van het werkblad ook iets omlaag.

Ook zou ik persoonlijk voor apparatuur van Bosch gaan i.p.v. Siemens. Technisch en kwalitatief is dit gelijk, maar de ovens zijn mooier (smaakkwestie) en gebruiksvriendelijker (feit).

Wellicht dat @Kapitein Merijn zijn mening over de prijs wilt delen. Als er iemand geen blad voor de mond neemt is hij het wel en dat is precies wat gewenst is in keukenland.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 09-06-2020 08:40 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ronaldjanssen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:23:
Iemand ervaring met een Bora kookplaat, ik twijfel enorm of ik de bora pure met luchtafvoer of recirculatie zal nemen bij de keuken.
Er zit bovenaan de pagina zo'n wit vlak waar je mee kunt zoeken...
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Ik vind een (extra) deur bij de keuken juist wel praktisch. Ik weet niet hoe de verdere indeling van de woning precies is, maar ik kan mij zo voorstellen dat je vaak achterom naar de fiets/auto gaat en daar bv. ook met je boodschappen binnenkomt. En ik vind het ook makkelijk als je met je (groen-)afval meteen naar buiten kunt lopen, naar de grote afvalbak of composthoop. Of dat je makkelijk wat tuinkruiden kunt knippen. Zelf zou ik die deur daar dus zeker laten.
(Maar dan liever wel naar buiten toe; was mij niet opgevallen dat de deur naar binnen gaat.)
Openslaande deuren kunnen ook open he.
Ben niet perse tegen een deur, maar dit is wel een vrij dramatische locatie, zeker naar binnen draaiend.

Maar snap sowieso niet wat dat wandje daar nog doet. Zoveel mogelijk glas lijkt me mooier daar.
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:10:
[...]

Hij heeft nog niks betaald, hij vraagt of die prijs goed is, en ik geef mijn mening. Dat heeft toch niks met aardigheid te maken? Ik help hem met mijn mening, verder reageert er niemand, dat is pas niet aardig :+

Het is gebaseerd op mijn eigen ervaring. Zelfde kwaliteit en aantal apparaten, wel een hoekkeuken maar netto misschien zelfs nog wel meer werkblad. Hij heeft meer kasten, maar dan nog vind ik alles boven de 19/20k teveel voor die keuken.
Je kent het merk niet maar gaat wel de prijs af zitten kraken. Das wellicht een mening, maar tevens een ongefundeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:53:
[...]
Je kent het merk niet maar gaat wel de prijs af zitten kraken. Das wellicht een mening, maar tevens een ongefundeerde.
Het spijt me jongens. Je hoort het @896gerard, zoals ik al zei prachtige keuken. Niks meer aan de prijs doen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 09-06-2020 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
LuPo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:50:
[...]

***members only***

Offerte van Bruynzeel zonder bovenkastjes kwam op €16.800, met een Keller keuken en ladekasten van 60-80-60cm. Nu een Häcker Systemat met 2 x 100cm ladekasten, betere apparatuur (vaatwasser van IQ300 naar IQ700 en Quooker Combi+ i.p.v. PRO3-VAQ) en een extra 60cm ladekast. Als je de LeMans nog meetelt kom je op €15.947.

Mooi om te zien dat mijn ongezouten mening toch tot een hogere korpus heeft geleid :P

Offerte ziet er prima uit.
Ik zou als werkblad kiezen voor de Silestone kleur Eternal Marquina of Calacatta Gold, gewoon omdat het kan.
Je kan nu wel zien dat de prijs van Brunzeel nog helemaal niet zo slecht was. De extra ladekast van 60cm die je nu hebt zat op de plek waar nu die 2 ladeskasten van 100cm zitten.
Prijsverschillen van de Quooker en apparatuur zijn minimaal.

Kan je trouwens niet beter een 88cm vriezer plaatsen onder de combi? De vriezer die je nu hebt gekozen ga je echt spijt van krijgen, hier past bijna niks in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:10:
[...]

Je zegt zelf al niet te weten in welk segment Pronorm valt. Huh? En hij heeft meer kasten. En niet alles 60cm standaard, maar ik zie ook een 100cm kast bijvoorbeeld.

Verder, het blad is keramiek. Dat is alles wat we weten. Hoogste of laagste prijsgroep, staat er niet bij. Er wordt een koof gebouwd, zitten die kosten erbij? Kost al snel 1500 als je het goed doet. Binnenlades, zitten die erin? En lade indeling en afvalsysteem, zitten die er ook in? En verlichting? En installatie?

Verder gaat het via de projectleverancier. Moeten er leidingen verlegd worden? Hoe staat het met verrekening van een eventuele keukencheque?

Dus nogmaals. Waar baseer je je uitspraken op?

Edit: niet om je af te zeiken, maar bedenk goed dat je de poster wellicht een naar gevoel hebt gegeven over de keuken die hij voor zich ziet, terwijl je niet alle info hebt om hier een mening over te vormen. En dat zou jammer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Streamz op 09-06-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Mooi om te zien dat mijn ongezouten mening toch tot een hogere korpus heeft geleid :P

Ik zou als werkblad kiezen voor de Silestone kleur Eternal Marquina of Calacatta Gold, gewoon omdat het kan.
Je kan nu wel zien dat de prijs van Brunzeel nog helemaal niet zo slecht was.
Thanks! We zullen er naar kijken. d:)b
De extra ladekast van 60cm die je nu hebt zat op de plek waar nu die 2 ladeskasten van 100cm zitten.
Hoe bedoel je dit precies? In de offerte van Bruynzeel was 60-80-60cm aan ladekasten opgenomen, verder plankkasten. Dat is samen 200cm aan ladekasten. Nu hebben we 2 x 100cm ladekasten én nog eentje van 60cm in de andere hoek.
Prijsverschil van de Quooker is bijv. 250 euro. Tikt toch aan als je zo wat meer dingen wijzigt. Gaat ongemerkt best hard.
Kan je trouwens niet beter een 88cm vriezer plaatsen onder de combi? De vriezer die je nu hebt gekozen ga je echt spijt van krijgen, hier past bijna niks in.
Goede tip. We gaan een extra vriezer in de berging zetten. Mijn vrouw is klein (1.55m) en kan bij een 88cm vriezer niet goed bij de oven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:06:
[...]

Het verbaast mij dat er ineens een muurtjebis verschenen, wat het schiereiland tegenaan komt. Ik zou dat erg jammer vinden van de grote glaspartij en het uitzicht op de tuin. Ik zou dan eerder voor een net losstaand eiland gaan. Misschien iets minder werkruimte, maar veel ruimtelijker.
True - misschien werken met een raam tot aan het wekbad bvb?
Al zou je de deur dan kunnen verplaatsen, en een L-vorm plaatsen ook natuurlijk...
PaT schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:23:
[...]

Het grote probleem van die deur is dat hij naar binnen draait en dus vrijwel zeker op een dag tegen je kasten aan komt. Het verbaast mij sowieso dat een achterdeur naar binnen draait. Dat is meestal andersom.

De suggestie hierboven om je eiland een stukje (al is het maar 50 of 60cm van de muur te houden zal niet alleen optisch mooier zijn, maar ook praktisch. Je hoeft dan niet meer perse om je eiland heen te lopen.
Klopt! Was me nog niet opgevallen - wellicht wat te snel getekend door de architect. Schrijf ik zeker nog op om aan te passen :)

Verkleinen is idd ook een optie. Dan ga je van een eiland van ongeveer 3m naar pakweg 2.5 meter. Maar is die 50 centimeter dan voldoende om te passeren? Zag hierboven ergens dat dat toch wel krap is?
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:55:

Wat bedoel je daar (vet) juist mee?

Beide glazen wanden gericht op het oosten (achterkant/bovenkant) grenzen aan een schuifraam. Ik weet niet of het dan nog praktisch is om in de keuken, naast het schuifraam op het zuiden richting overdekt terras, nog een dubbel opengaande deur te hebben?
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:16:
[...]

MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:53:

Openslaande deuren kunnen ook open he.
Ben niet perse tegen een deur, maar dit is wel een vrij dramatische locatie, zeker naar binnen draaiend.

Maar snap sowieso niet wat dat wandje daar nog doet. Zoveel mogelijk glas lijkt me mooier daar.
'Een' deur naar buiten is inderdaad wel gewenst. Naast de woning komt een afgelsoten fietsenberging waar normaal ook de vuilbakken e.d. gaan staan.
Veel raam is natuurlijk ook gewenst daar. De zichtlijn is echter voordeur - kastenwand (langs links) en WC/wasruimte/trap naar kelder (langs rechts) - keuken - tuin. In dat opzicht snap ik de tekening wel. Maar vraag me dus af of we niet beter met een raam tot aan het werkblad werken en dan een L-keuken plaatsen (of een U eventueel). Ofwel schuift de deur dan op, ofwel zouden we misschien kunnen kiezen om de deur op de noordkant te voorzien, zodat die direct uitkomt in de fietsenberging :/ Choices.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kwakkel Ik bedoelde of de keuken in geheel niet een metertje breder kan. Glaswand een stukje verderop zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Kwakkel schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:59:
[
Verkleinen is idd ook een optie. Dan ga je van een eiland van ongeveer 3m naar pakweg 2.5 meter. Maar is die 50 centimeter dan voldoende om te passeren? Zag hierboven ergens dat dat toch wel krap is?
Het 'muurtje' dat er nu getekend is neemt natuurlijk ook wat ruimte in, waar je geen werkruimte hebt. Als je dat muurtje helemaal weg zou halen, zou je ook zonder inkorten al een (smalle) ruimte hebben tussen keukeneiland en glas, zonder dat je werkruimte kwijt bent. Het kost dan nog maar een kleine extra inkorting om de ruimte zodanig te maken dat het eiland voor je gevoel echt vrij staat. En met nog iets meer inkorting krijg je ook een 'natuurlijke' doorgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
LuPo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:44:

[...]

Hoe bedoel je dit precies? In de offerte van Bruynzeel was 60-80-60cm aan ladekasten opgenomen, verder plankkasten. Dat is samen 200cm aan ladekasten. Nu hebben we 2 x 100cm ladekasten én nog eentje van 60cm in de andere hoek.

[...]
De breedte van de ladekasten maakt qua prijs niet zoveel uit. 2 ladekasten van 100cm en 1 van 60cm kosten dus nagenoeg hetzelfde als 2 van 60cm en 1 van 80cm.
Er zitten tenslotte evenveel ladebakken en geleiders in, alleen een beetje meer spaanplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Je kan nu wel zien dat de prijs van Brunzeel nog helemaal niet zo slecht was. De extra ladekast van 60cm die je nu hebt zat op de plek waar nu die 2 ladeskasten van 100cm zitten.

Calacatta Gold is inderdaad super mooi. Volgens mij is deze alleen niet bij Topline te krijgen.

Een 88cm vriezer zou het lijnenspel onderbreken. Dat is m.i. geen optie in dit ontwerp, waar voor de rest alles klopt.

Verder betwijfel ik of de offerte van Bruynzeel juist was. De frontomschrijving bevat ‘zijdeglans’ en ‘melamine’. Als de prijs daar ook op gebaseerd is, zou dat een fout in de offerte zijn, want de wens is mat.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:13:
[...]

De breedte van de ladekasten maakt qua prijs niet zoveel uit. 2 ladekasten van 100cm en 1 van 60cm kosten dus nagenoeg hetzelfde als 2 van 60cm en 1 van 80cm.
Er zitten tenslotte evenveel ladebakken en geleiders in, alleen een beetje meer spaanplaat.
Maar even kort samengevat:

Bruynzeel = Keller = DKG = stront goedkoop.
Hacker Systemat = no-nonsense hoog segment.

Apparatuur is allemaal een paar honderd euro duurder.

Van een actie-composiet bij Bruynzeel, ben ik uitgegaan van een prijsgroep 2 van Topline.

Al met al zou ik duurder moeten zijn dan Bruynzeel, maar ben 600 euro voordeliger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
MikeyMan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:09:
@Kwakkel Ik bedoelde of de keuken in geheel niet een metertje breder kan. Glaswand een stukje verderop zeg maar.
I see - dat was de bedoeling. Maar omwille van budget moest het allemaal wat compacter :'(
Nu, we verwachten binnenkort de eerste offertes. Als die wat meevallen, kan het best zijn dat de geschrapte 60 centimeter (denk ik zo) er toch terug bijkomt. Zal ook weer afhangen van andere mogelijke keuzes natuurlijk 8)7
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Het 'muurtje' dat er nu getekend is neemt natuurlijk ook wat ruimte in, waar je geen werkruimte hebt. Als je dat muurtje helemaal weg zou halen, zou je ook zonder inkorten al een (smalle) ruimte hebben tussen keukeneiland en glas, zonder dat je werkruimte kwijt bent. Het kost dan nog maar een kleine extra inkorting om de ruimte zodanig te maken dat het eiland voor je gevoel echt vrij staat. En met nog iets meer inkorting krijg je ook een 'natuurlijke' doorgang.
Klopt - muur is 40 cm, glas veel minder. Zou je dus grof geschat 20 cm winnen. Eiland van 2.40 geeft dan een doorgang van 80 cm.
Wellicht dan best om de spoelfunctie naar de achterkant te verplaatsen - krijg je redelijk veel werkruimte op het eiland, maar misschien te weinig plek aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Streamz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Je zegt zelf al niet te weten in welk segment Pronorm valt. Huh? En hij heeft meer kasten. En niet alles 60cm standaard, maar ik zie ook een 100cm kast bijvoorbeeld.

Verder, het blad is keramiek. Dat is alles wat we weten. Hoogste of laagste prijsgroep, staat er niet bij. Er wordt een koof gebouwd, zitten die kosten erbij? Kost al snel 1500 als je het goed doet. Binnenlades, zitten die erin? En lade indeling en afvalsysteem, zitten die er ook in? En verlichting? En installatie?

Verder gaat het via de projectleverancier. Moeten er leidingen verlegd worden? Hoe staat het met verrekening van een eventuele keukencheque?

Dus nogmaals. Waar baseer je je uitspraken op?

Edit: niet om je af te zeiken, maar bedenk goed dat je de poster wellicht een naar gevoel hebt gegeven over de keuken die hij voor zich ziet, terwijl je niet alle info hebt om hier een mening over te vormen. En dat zou jammer zijn.
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Het spijt me jongens. Je hoort het @896gerard, zoals ik al zei prachtige keuken. Niks meer aan de prijs doen. :)
@Anoniem: 36835 en @Streamz
Allebei bedankt. Ik ben zelf (ook) nogal een bèta en weet dat die elkaar soms ongezouten de waarheid kunnen zeggen, dat is echter meestal op de inhoud en niet op de persoon gericht;) Jullie reacties worden echt gewaardeerd, ik ben immers in keukenland nog maar een noob.

De prijs van 22k is inclusief de koof en inclusief een jetstone keramiek blad, maar dat ligt dus óók in de nis en tegen de achterwand van de nis. Dan praat je dus over een extra stuk keramiek van 100cmx60cm en achterwand van 1 bij 2 meter. De prijs is ook inclusief installatie en aanpassen leidingwerk. De 'eventuele keukencheque' is nog niet verrekend. Dit heb ik expres zo gedaan omdat ik vind dat de richtprijs ook zonder cheque goed moet zijn.

De naam van de projectleverancier is Van Wanrooij. Die had ik nog niet genoemd omdat men soms losgaat over het fenomeen 'de praktijken van Van Wanrooij' terwijl ik vind dat je beter eerst onafhankelijk kunt kijken naar 'je krijgt deze keuken voor deze hoeveelheid geld'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Ben net zo'n noob, heb in mn leven nog maar 3 keukens gekocht, en zit nu in het traject voor de 4e. Waar ik dacht uit te zijn, maar nu helaas toch weer aan de bak moet.

Het is gewoon lastig om op basis van een beperkt lijstje specificaties iets zinnigs te zeggen over prijs. Wat niet geholpen wordt door de vaak niet gespecificeerde keukenoffertes.
Dat laatste vind ik persoonlijk niet zo erg, het gaat mij om de totaalprijs en dat er in het ontwerp de zaken verwerkt zitten die ik wil.
Al is het soms wel goed om door te vragen naar de redenen. In de keuken die ik in eerste instantie had uitgezocht had ik gevraagd om 12mm Fenix deuren. Nu, bij een alternatief, heb ik hier weer om gevraagd. Prijs hiervan lag op het niveautje hartverzakking. De reden bleek te zijn dat dit merk 12mm deuren altijd maakt van een aluminium sandwichtpaneel, in plaats van MDF of hout. Ja, dan begrijp ik dat de prijs een stukje hoger ligt...

Verder ben ik van mening dat je je eigen gevoel moet volgen. Wordt je blij van de keuken die je heb uitgezocht en kun je m betalen? Dan gewoon doen, en bedenken dat opmerkingen als "daar kan wel een paar duizend euro van af" maar met een korrel zout nemen.
Twijfel je over de prijs? Dan terug naar de winkel en vragen om de prijs uit te leggen en/of met prijsdrukkende alternatieven te komen.
Anyway,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@Barry|IA
Als ik @LuPo was zou ik ook zeker voor jou offerte kiezen hoor. Daarom zeg ik ook als eerste dat de offerte er prima uitziet.
In de ogen van de consument zijn het wel 2 vergelijkbare keukens, dan is een prijsverschil ca. 5% best netjes te noemen. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat de offerte van Bruynzeel nog niet zo slecht is.

Ik verkoop zelf al 10 jaar Häcker dus zou ook zeker de Systemat verkiezen boven een Keller. Of een Systemat in deze uitvoering behoort tot het hogere segment kan je over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:15:
@Barry|IA
Als ik @LuPo was zou ik ook zeker voor jou offerte kiezen hoor. Daarom zeg ik ook als eerste dat de offerte er prima uitziet.
In de ogen van de consument zijn het wel 2 vergelijkbare keukens, dan is een prijsverschil ca. 5% best netjes te noemen. Daarmee wil ik alleen maar zeggen dat de offerte van Bruynzeel nog niet zo slecht is.

Ik verkoop zelf al 10 jaar Häcker dus zou ook zeker de Systemat verkiezen boven een Keller. Of een Systemat in deze uitvoering behoort tot het hogere segment kan je over discussiëren.
Het is een vrij rechttoe rechtaan keuken inderdaad. Maar wel met kwalitatief goede apparatuur en kasten. Dank voor je input overigens gedurende het proces. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@Kapitein Merijn waardevolle toevoeging hoor. Ik had hiervoor een Systemat keuken, maar dat was gewoon kunststof wit. Super degelijk en praktisch, maar om dat nou hoger segment te noemen zou vooral m'n eigen ego strelen zijn. Dat was gewoon een degelijke midden-segment keuken. Dit roep ik iedere zoveel 100 pagina's, maar dat lijstje in de TS is weinig waard en geeft naïeve kopers enkel het idee dat je een hoog segment keuken kan bepalen enkel aan de hand van het merk. Dat is niks meer dan een eerste indicatie, maar zoveel meer bepaalt de mate van degelijkheid en luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:02:
@Kapitein Merijn waardevolle toevoeging hoor. Ik had hiervoor een Systemat keuken, maar dat was gewoon kunststof wit. Super degelijk en praktisch, maar om dat nou hoger segment te noemen zou vooral m'n eigen ego strelen zijn. Dat was gewoon een degelijke midden-segment keuken. Dit roep ik iedere zoveel 100 pagina's, maar dat lijstje in de TS is weinig waard en geeft naïeve kopers enkel het idee dat je een hoog segment keuken kan bepalen enkel aan de hand van het merk. Dat is niks meer dan een eerste indicatie, maar zoveel meer bepaalt de mate van degelijkheid en luxe.
Ligt er idd heel erg aan hoe je de keuken uitrust. Je kan ook een midden-segment keukenmerk hebben en flink uitrusten in extra's waardoor hij op dat moment eigenlijk in hoogsegment valt, en vice versa.

Die labels zijn ook maar een naam. In ieder geval vond ik het heel fijn om dit topic te hebben, omdat je anders door de bomen het bos echt niet ziet in keukenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
LuPo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Het is een vrij rechttoe rechtaan keuken inderdaad. Maar wel met kwalitatief hoogwaardige apparatuur en kasten. Dank voor je input overigens gedurende het proces. :)
Ik denk dat @Kapitein Merijn niet zozeer doelt op de opstelling, maar op het gekozen fronttype.
Systemat heeft natuurlijk bloedmooie keramiek en houtfineer fronten, maar die heb jij gelukkig niet nodig in de gekozen stijl.

De AV6000 serie zou een overweging kunnen zijn (rondom mat gespoten). Maar als ik deze naast de AV2035 zet heb je met de AV6000 serie wel meer ‘panel gap’ (omdat het front rondom afloopt) en is veel kras- en vlek gevoeliger.

De AV2035 is naar mijn mening dan ook de beste keuze als je een mat front wilt. Eventueel is de Pronorm variant een overweging waard. Ik vind deze zelf nét wat mooier op de hoeken. Het enige nadeel van Pronorm is dat de korpus van binnen altijd wit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Aangezien het overgrote deel van keukenland prijsstunters zijn, verkopen zij 9 van de 10 keer een Impuls, Burger, Kuchen Express, Keller of Nobilia. Een Systemat zit in een hoger segment, of je nu een kunststof front of een gespoten front kiest. De kwaliteit van de korpus is beter en het hang- en sluitwerk is beter.

Om nog even voor nog meer verwarring te zorgen, een kunststof (melamine) front is sterker dan een gespoten front.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Ter referentie te gebruiken door een ieder die in de race is voor een next125 keuken, de prijs en specs van onze keuken. Betreft een parallel opstelling

siemens oven HB875G5B1
siemens vrieskast GI81NAC30
siemens koelkast KI81RAD30
siemens vaatwasser SN857X00PE
bora puxu kooklaat met afzuiging
franke composiet spoelbak onyx
franke mengkraan
Dekker Marquina black keramisch blad 20mm dik met een totale lengte van 491 cm
Dekker marquina black spetwand 20 cm hoog

Kasten
Next125 NX500 greeploos kristalgrijs in satijnlak, doorlopende led strips in de nis en in de greeplijsten
De lades uitgevoerd in tip-on

[img]https://ibb.co/VQJ8WCT]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qW7wMgp/Knipsel1.png
[img]https://ibb.co/6Bsf3WL]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VmBP7q5/Knipsel2.png

Prijs hiervan was 22.050 euro excl montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Ik durf zelfs best te zeggen dat ik hier nog geen keuken voorbij heb zien komen uit het hoog/top segment. Zeker wel uit de hogere prijsklassen maar de echte top zal hier ook niet snel voorbij komen.

Voor mij bestaat het topsegment uit keukens als: Bulthaup, Siematic, Team 7, Eggersman enz. Dan bedoel ik natuurlijk niet een S2 of B1 uit een project maar de keukens die je ook bij betreffende merken in de showrooms ziet staan.
Bij Systemat moet je goed je best doen wil je op 50k eindigen terwijl ze bij bovengenoemde merken dan pas beginnen te tellen. Overigens zegt dit verder helemaal niks over de daadwerkelijke kwalitieit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
assassin85 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:22:
Ter referentie te gebruiken door een ieder die in de race is voor een next125 keuken, de prijs en specs van onze keuken. Betreft een parallel opstelling

siemens oven HB875G5B1
franke mengkraan

Kasten
Next125 NX500 greeploos kristalgrijs in satijnlak, doorlopende led strips in de nis en in de greeplijsten

[img]https://ibb.co/VQJ8WCT][Afbeelding]
[img]https://ibb.co/6Bsf3WL][Afbeelding]

wow, bedankt! Een next125 voor deze prijs, wij zitten zelf achter een Siematic aan met deze kastenwand en een eiland van 3 meter. We zitten zelf nog te dubben over plaats vriezer/koelkast/oven, waarom zit bij jullie de oven hier en waar doen jullie de koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Ik durf zelfs best te zeggen dat ik hier nog geen keuken voorbij heb zien komen uit het hoog/top segment. Zeker wel uit de hogere prijsklassen maar de echte top zal hier ook niet snel voorbij komen.

Voor mij bestaat het topsegment uit keukens als: Bulthaup, Siematic, Team 7, Eggersman enz. Dan bedoel ik natuurlijk niet een S2 of B1 uit een project maar de keukens die je ook bij betreffende merken in de showrooms ziet staan.
Bij Systemat moet je goed je best doen wil je op 50k eindigen terwijl ze bij bovengenoemde merken dan pas beginnen te tellen. Overigens zegt dit verder helemaal niks over de daadwerkelijke kwalitieit.
Maar @Anoniem: 11096 , is een 20k Siematic keuken dan minder 'Siematic' dan een 50k Siematic? Waar zit het verschil hem dan in? Extra dure afwerking? Wij vonden zelf door aan kastjes te trekken dat de lades van Siematic toch wel erg stevig vast zaten. De softclose van Siematic voelt (bij open én dichttrekken van een lade) heel anders dan bij bijv. Pronorm. Op een prijsniveau van 20k is het verschil dan toch ook al merkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 07:47
assassin85 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:22:

siemens oven HB875G5B1
franke mengkraan

Kasten

[img]https://ibb.co/VQJ8WCT][Afbeelding]
[img]https://ibb.co/6Bsf3WL][Afbeelding]

Mag ik vragen waar je deze keuken hebt/gaat bestellen? Wij hebben 8 winkels in de omgeving van Zwolle gecheckt en waren eigenlijk alleen verliefd op de Next 125 NX 500 en willen eigenlijk precies voor deze setup gaan. Hebben een afspraak gepland in Duitsland eind vd maand bij eckelhof, schijnt goedkoper te zijn..

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
TQAirstrike schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Mag ik vragen waar je deze keuken hebt/gaat bestellen? Wij hebben 8 winkels in de omgeving van Zwolle gecheckt en waren eigenlijk alleen verliefd op de Next 125 NX 500 en willen eigenlijk precies voor deze setup gaan. Hebben een afspraak gepland in Duitsland eind vd maand bij eckelhof, schijnt goedkoper te zijn..
Bemmel & Kroon in Cruquis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
wokkelz schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Tegenwoordig zie je veel railspots, die ik zelf ook erg mooi vind. Kan je aardig mee varieren incl hanglampen.

bv https://www.railspot.nl/
Heb je dit zelf ook in je keuken en/of woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Maar @Anoniem: 11096 , is een 20k Siematic keuken dan minder 'Siematic' dan een 50k Siematic? Waar zit het verschil hem dan in? Extra dure afwerking? Wij vonden zelf door aan kastjes te trekken dat de lades van Siematic toch wel erg stevig vast zaten. De softclose van Siematic voelt (bij open én dichttrekken van een lade) heel anders dan bij bijv. Pronorm. Op een prijsniveau van 20k is het verschil dan toch ook al merkbaar?
De twee rechtse hoge kasten betreffen aparte koelkast en vriezer.

Oven is daar geplaatst zonder echt specifieke reden, de hoge kast links naast de oven betreft een hoge voorraadkast met uittrekbare lades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:03:
[...]

wow, bedankt! Een next125 voor deze prijs, wij zitten zelf achter een Siematic aan met deze kastenwand en een eiland van 3 meter. We zitten zelf nog te dubben over plaats vriezer/koelkast/oven, waarom zit bij jullie de oven hier en waar doen jullie de koelkast?
Ik durf te stellen dat een Siematic v.s. Pronorm met ProTech ladesysteem een gelijkwaardig loopwerk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Ik durf te stellen dat een Siematic v.s. Pronorm met ProTech ladesysteem een gelijkwaardig loopwerk hebben.
Tjonge, daar kijk ik van op. Dan is het natuurlijk nog de vraag of de de keukenzaak waar het daadwerkelijk gekocht wordt ook ProTech ladesystemen kan leveren. Is dat goed beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:14
Matadores schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Heb je dit zelf ook in je keuken en/of woonkamer?
Nog niet, we zijn nog bezig met een aantal zaken om tot een mooie keuken te komen.
Als die eenmaal geplaatst is wil ik wel zo'n systeem gaan ophangen. Ik wil hem dan door laten lopen naar mijn wookamer met 2 spots op een grote muur van 5x4.5 meter en een hanglamp.
Dat zit in mijn hoofd, geen idee of het mooi gaat zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Tjonge, daar kijk ik van op. Dan is het natuurlijk nog de vraag of de de keukenzaak waar het daadwerkelijk gekocht wordt ook ProTech ladesystemen kan leveren. Is dat goed beschikbaar?
ProTech is van Pronorm zelf, dus dat verkopen andere merken niet.

Maar waarom kijk je daar van op? Siematic heeft haar marketing goed op orde. Maar het is geen magisch product ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:46
Vwb laag/midden/hoog segment keukens; Ik heb tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe keuken van alles bekeken en gevoeld, van Keller tot aan Leicht, en mijn ervaring leerde me dat er vanaf een bepaald segment/prijsklasse er nauwelijks meer verschil in kwaliteit zit. De betere middenklasser (Schüller, Hacker classic, etc) heeft al 19 mm fronten/legplanken en het betere Blum/Hettich/Grass hang- en loopwerk. Alles daarboven ga je volgens mij niet echt merken in kwaliteitsbeleving/degelijkheid. Uiteraard wel in de mogelijkheden en design. En je portemonnee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
896gerard schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Zoals gezegd heeft het niks met kwaliteit te maken. De geleiders en scharnieren in die keuken van 20k zijn identiek aan die van +50k.
Het grootste verschil zit hem in het interieur van de lades en kasten, de exclusieve fronten, designelementen, exclusieve kasten en het materiaal van de bladen en dergelijke.
Afbeeldingslocatie: https://www.siematic.com/fileadmin/_processed_/2/8/csm_siematic-pure-slx-007_da01d6a117.jpg

@Barry|IA Al eens tijdens de MOW bij Siematic geweest? Echt een aanrader en zal je kijk op Siematic echt veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Barry|IA schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:38:
[...]

ProTech is van Pronorm zelf, dus dat verkopen andere merken niet.

Maar waarom kijk je daar van op? Siematic heeft haar marketing goed op orde. Maar het is geen magisch product ofzo.
Ik keek ervan op omdat Siematic beschouwd 'vanaf de andere kant' (de verkopers) blijkbaar helemaal niet zoveel verschil maakt in kwaliteit. Dat is een tip die ik zeker kan gebruiken wanneer een verkoper mij vertelt dat ik (als ik kwaliteit wil) voor Siematic moet gaan en daar meer voor moet betalen. Wat @Kapitein Merijn zegt sluit daar dan bij aan, dat vooral de extra dingetjes in de afwerking, werkblad, apparatuur en bijzondere extra kasten met bijvoorbeeld glazen wandjes die keukens zo duur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:49
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:46:
[...]

Zoals gezegd heeft het niks met kwaliteit te maken. De geleiders en scharnieren in die keuken van 20k zijn identiek aan die van +50k.
Het grootste verschil zit hem in het interieur van de lades en kasten, de exclusieve fronten, designelementen, exclusieve kasten en het materiaal van de bladen en dergelijke.
[Afbeelding]

@Barry|IA Al eens tijdens de MOW bij Siematic geweest? Echt een aanrader en zal je kijk op Siematic echt veranderen.
Wat een vette keuken is dat. Alleen dan wel zonder die etalage aan de linker kant.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Morpheusk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Wat een vette keuken is dat. Alleen dan wel zonder die etalage aan de linker kant.
Die kasten zijn wel echt heel fraai. De lades in die glaskasten zweven als het ware in de kast, er is geen bevestiging te zien.
Ben het met je eens dat het er iets teveel zijn.
In deze opstelling vond ik het mooier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJpJbNRyL3VCy1uC1wr-mJncolY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSG3BJIbLgK6mWqfYyYe0VEs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCygn38ci0NGnsdxQH2a6gYByL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZYavt3ZJe2aSXTUFzkDeu8i.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-06-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

Shunt

Boe

@Barry|IA @Kapitein Merijn Weten jullie toevallig welke lijn van keuken kasten het is die het hele werkblad (nagenoeg) naadloos door kan laten lopen richting de zijwand. Ik weet dat ik dit ooit bij ASWA in helmond heb gezien en 100% verliefd was op die look maar dat de baas van de toko meteen al aangaf die gaat boven budget :P

Honderd procent eens met het boven genoemde ik heb het ook al vaak aangegeven vanaf het midden hoger segment zit het verschil in aankleding en hoever je kunt aan kleden. Vind het dan ook vaak apart dat mensen liever een kale Systemat keuken nemen met de "basic" deurtjes simpele lades en alles "kaal" in plaats van voor het zelfde geld bvb een Pronorm met veel hogere klasse deurtjes / lades / enz enz.
En dan zit je weer met de liever een volgeladen net afwerkte Opel als een kale Audi discussie.

Ik vraag mij af of er ook keuken monteurs / service monteurs rond lopen hier op GOT want dat zou dan wel weer leuk zijn om naast de keuken verkopers ook die meningen mee te nemen over de kwaliteit / duurzaamheid van de keukens.

[ Voor 52% gewijzigd door Shunt op 09-06-2020 19:33 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Ik lees hier veel dat je qua afwerking kastjes veel te kiezen hebt e.d. Wij hebben dit zelf nog niet zo ervaren (of er niet naar gevraagd). Bij de 3 keukenzaken waar we voor een offerte in de weer waren, was er in de basis gewoon een grote kast met samples van frontjes en werkbladen. Weinig gehoord nog over 'opties' wbt de frontjes van de keuken met custom kleuren enzo. Moet je daar zelf naar vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zie in de topicstart wel een lijst met keukenzaken, en een andere lijst met merken
(net als bv hier: https://www.keukenatlas.nl/keukenmerken/)
Maar nergens welke merken ze bij welke winkel verkopen, hoe kom ik hierachter?

Stel ik wil graag een Hacker (Systemat), bij welke winkels kan ik dan naar binnen stappen?
Pagina: 1 ... 137 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1