Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Nou als ze daar al moeilijk over doen. Ik moet straks een aansluitpunt maken voor mijn tap die waarschijnlijk 2 meter over vloerverwarming heen loopt. Soms kan het gewoon niet anders. Ik heb de spoelbak 60 cm uit de muur dus heb op zijn minst 1 meter leiding vanaf de muur haaks de kamer in. En dan nog vanaf het originele aansluitpunt.

Zeker met prefab woningen en gegoten vloerdelen ontkom je hier niet aan. In principe is alles tot 10-15 cm van de wand gewoon vloerverwarming.

Daarnaast, het water in je waterleiding is toch ook al iets van 60 graden? Je moet de boel gewoon goed door laten lopen en de leiding niet over de grond hebben liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02
MikeyMan schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:55:
[...]

In plaats van daarop te gokken, misschien beter even een IR camera huren ;)

Ik heb zelf bijvoorbeeld niet volledig onder de keuken doorgelegd. Leek mij wat onzinnig om onder de keukenkasten te verwarmen. ;)
Om even mezelf te quoten:
Anders even kijken tijdens de bouw hoe de vloerverwarming leidingen er in liggen voordat de dekvloer is gestort. Weet je precies hoeveel ruimte je hebt.

Dan is het toch geen gokken meer. ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-09 17:18
Kapitein Merijn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:57:
@goldmemberf1
Gewoon de keuken volledig 65cm diep maken en de leidingen over de muur leggen. Zo kan je de gewenste opstelling alsnog realiseren.

Ik zou echter als eerste even vereniging eigen huis bellen. Dat de aannemer zo met de koper omgaat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Als je de leiding op pak 'm beet een halve meter boven de vloer tegen de muur aan hebt lopen, dan heb je toch totaal geen last van of er wel of geen vloerverwarming is? Dus eerst op de originele plaats de leiding omhoog, naar de gewenste hoogte, en dan horizontaal over de muur naar de plek waar je het waterpunt had gewild. Bijkomend voordeel is dat je een dieper werkblad krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
supersnathan94 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:03:
Nou als ze daar al moeilijk over doen. Ik moet straks een aansluitpunt maken voor mijn tap die waarschijnlijk 2 meter over vloerverwarming heen loopt. Soms kan het gewoon niet anders. Ik heb de spoelbak 60 cm uit de muur dus heb op zijn minst 1 meter leiding vanaf de muur haaks de kamer in. En dan nog vanaf het originele aansluitpunt.
Daar zal de aannemer niet aan meewerken. Maar wat je daarna zelf doet is je eigen keus natuurlijk.
Zeker met prefab woningen en gegoten vloerdelen ontkom je hier niet aan. In principe is alles tot 10-15 cm van de wand gewoon vloerverwarming.

Daarnaast, het water in je waterleiding is toch ook al iets van 60 graden? Je moet de boel gewoon goed door laten lopen en de leiding niet over de grond hebben liggen.
Bij mij is het water zo'n 7 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Ik had het uiteraard over het warm water deel. Maar koud water leiding is ook goed. Als de kamer temperatuur 20 graden is, is het twintig graden. maakt niet heel veel uit of dat nou 5 cm boven de vloer is of 2 meter toch? Het is niet zo dat het een probleem is omdat er vloerverwarming ligt. Het zal toch ergens een keer over die vloerverwarming heen moeten om bij een kraan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52

Tsuranim

There is only one

Wij zitten in het proces van 'een nieuw huis, een nieuwe keuken', waarbij wij al erg ver gekomen zijn bij een lokale keukenleverancier. Dit na eerst IKEA te hebben overwogen, met alternatieve frontjes, kwamen wij terug bij deze leverancier.
De opstelling is gemaakt en wij hebben een offerte voor de kasten (uit het hoofd +- 1.5-2.0 x duurder dan IKEA), apperatuur (10% duurder dan Bemmel en Kroon op aanvraag). Dus wat dat betreft tevreden.

Wel was ik verbaasd over de prijs van een composiet werkblad, die jammer genoeg wel in de duurste klasse valt volgens mij. Caesarstone London Grey.
Het gaat om 2 delen: 1x 180 x 63 cm en 1x 444 x 63 cm. Inclusief 50 cm spoelbak (select soft G5) en zelfde materiaal spatplinten van +-20 cm hoog zou dit 5413 euro moeten kosten.

Bij werkbladenfabriek wordt voor enkel de 2 bladen 2800 euro gevraagd.

Nu willen we graag met deze leverancier in zee gaan. Maar indien dit ook voor een keukenleverancier een fors bedrag is, wil ik dit wel nog bespreken.

Weet iemand of dit daadwerkelijk een veel te hoge prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tsuranim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:02:
Wij zitten in het proces van 'een nieuw huis, een nieuwe keuken', waarbij wij al erg ver gekomen zijn bij een lokale keukenleverancier. Dit na eerst IKEA te hebben overwogen, met alternatieve frontjes, kwamen wij terug bij deze leverancier.
De opstelling is gemaakt en wij hebben een offerte voor de kasten (uit het hoofd +- 1.5-2.0 x duurder dan IKEA), apperatuur (10% duurder dan Bemmel en Kroon op aanvraag). Dus wat dat betreft tevreden.

Wel was ik verbaasd over de prijs van een composiet werkblad, die jammer genoeg wel in de duurste klasse valt volgens mij. Caesarstone London Grey.
Het gaat om 2 delen: 1x 180 x 63 cm en 1x 444 x 63 cm. Inclusief 50 cm spoelbak (select soft G5) en zelfde materiaal spatplinten van +-20 cm hoog zou dit 5413 euro moeten kosten.

Nu willen we graag met deze leverancier in zee gaan. Maar indien dit ook voor een keukenleverancier een fors bedrag is, wil ik dit wel nog bespreken.

Waarom is 10% duurder dan Bemmel & Kroon prima? Heb je bij werkbladenfabriek ook de randafwerking opgegeven?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
(10% duurder dan Bemmel en Kroon op aanvraag). Dus wat dat betreft tevreden.

Heb je ook andere webshops geprobeerd? Bemmel & Kroon is bij mij 10% duurder dan andere webshops.

Als dat bij jou ook zo is, dan scheelt dat al bijna 20%, terwijl het enkel "dozen schuiven" is voor je keukenleverancier.

123werkbladen is volgens mij ook goedkoper dan werkbladenfabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52

Tsuranim

There is only one

Barry|IA schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Waarom is 10% duurder dan Bemmel & Kroon prima? Heb je bij werkbladenfabriek ook de randafwerking opgegeven?
1- 10% is best wel een bedrag, maar ik vind een goed advies / begeleiding en aanspreekpunt nadien ook wat waard. Bij losse producten, zonder dat ik advies ergens inwin, vind ik 10% een reden om ergens anders te kopen, tenzij er betere service nodig zal zijn in de toekomst.

2- Bij werkbladenfabriek 1,2 cm met facet. Ik zie nu 1.2 cm ipv 2.0. Ik kon inderdaad geen 2.0 cm kiezen. Zou dit het verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tsuranim schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:32:
[...]

1- 10% is best wel een bedrag, maar ik vind een goed advies / begeleiding en aanspreekpunt nadien ook wat waard. Bij losse producten, zonder dat ik advies ergens inwin, vind ik 10% een reden om ergens anders te kopen, tenzij er betere service nodig zal zijn in de toekomst.

2- Bij werkbladenfabriek 1,2 cm met facet. Ik zie nu 1.2 cm ipv 2.0. Ik kon inderdaad geen 2.0 cm kiezen. Zou dit het verschil maken?
1 - Goed punt. Maar over welke zaken hebben we het dan? Er zijn namelijk talloze keukenzaken die met internetprijzen mee gaan én een goede service bieden.

2 - Als je geen 2cm kon kiezen heb je waarschijnlijk een ander werkblad uitgerekend dan wat je hebt gekozen bij de fysieke winkel. Dan houdt de vergelijking dus geen stand.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
De offerte van Bruynzeel hebben we direct meegekregen voor onze nieuwbouwwoning. Ze vroeg wat wij van de prijs vonden, ik heb gelijk aangegeven dat ik het flink aan de prijs vond. Dat snapte ze wel. 8)7 Huh? Je werkt toch met standaard prijzen die scherp zijn, Bruynzeel? Dat gaat hem dus niet worden verwacht ik :D

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We zijn eerlijk gezegd best geschrokken van de prijs. Het gaat om een vrij standaard L-opstelling met 2 hoge kasten en slechts 1 oven. Werkbladen zijn 3m en 2m lang. Naar mijn idee moet deze keuken prima voor 12-13k kunnen. Hoe zien jullie dat?

Morgen een afspraak bij Keukenloods, ben benieuwd! Stel ons niet teleur Barry :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 12:05
LuPo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:06:
De offerte van Bruynzeel hebben we direct meegekregen voor onze nieuwbouwwoning. Ze vroeg wat wij van de prijs vonden, ik heb gelijk aangegeven dat ik het flink aan de prijs vond. Dat snapte ze wel. 8)7 Huh? Je werkt toch met standaard prijzen die scherp zijn, Bruynzeel? Dat gaat hem dus niet worden verwacht ik :D

***members only***

We zijn eerlijk gezegd best geschrokken van de prijs. Het gaat om een vrij standaard L-opstelling met 2 hoge kasten en slechts 1 oven. Werkbladen zijn 3m en 2m lang. Naar mijn idee moet deze keuken prima voor 12-13k kunnen. Hoe zien jullie dat?

Morgen een afspraak bij Keukenloods, ben benieuwd! Stel ons niet teleur Barry :P
Ziet er mooi uit, ik denk inderdaad de prijs kan omlaag met paar duizend. Je kan ook de blad uitvoeren in kunststof, dat is goedkoper dan composiet en makkelijk te vervangen als het kapot gaat. Als je diepe keuken hebt, kan je ook paar uitvoeren in lades om makkelijker bij je spullen te komen (anders verdwijnen de rotzooi achter in en die pak je nooit, omdat je het niet ziet). Heb je ook goed gekeken naar leidingen en aantal elektra punten? Dat kost ook wel wat geld.

Ik heb recent ook een keuken gekocht bij mijn nieuwbouw project leverancier. Kon daar maar 14% korting krijgen. Denk als je naar keukenkampioen gaat of superkeukens, dan gooien ze met meer kortingen (maar misschien ook hogere bedragen in de offertes, initieel).

Ik had destijds ook deze website gevonden, je kan daar je offerte uploaden en dan doen zij een counterofferte.

https://www.bemmelenkroon...uken-offerte-vergelijken/

Ik denk dat jij ook 5 jaar garantie krijgt op je apparatuur omdat alles van 1 merk is.

Bij mijn keuken wilde ik voor koelkast en vriezer een no-frost en zo duurzaam mogelijk (A+++), dat scheelt volgens mij wel in de portemonnee.

https://www.consumentenbond.nl/koelkast/zuinige-koelkast
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:08
Korting is natuurlijk nooit relevant, aangezien je geen idee hebt of het eerstgenoemde bedrag wel reëel is. Dat geldt overigens voor alle winkels die alleen eigen merk voeren (bijvoorbeeld Swiss Sense ofzo) of waarbij geen duidelijk standaard product is.

En laatst kwam hier ook een opmerking voorbij die ik heel relevant vond: als je hard moet onderhandelen om zogenaamd veel korting te krijgen en tot een normale prijs te komen, wordt je waarschijnlijk genaaid bij iedere wijziging die je wil aanbrengen nadat je een handtekening hebt gezet. Je kunt er immers niet meer onderuit, dus je betaalt de hoofdprijs voor iedere wijziging zonder dat je een fatsoenlijke onderhandelingspositie hebt. Met name relevant als je keuken voorlopig nog niet geleverd wordt, zoals bij nieuwbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
millerman_sf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:05:
Korting is natuurlijk nooit relevant, aangezien je geen idee hebt of het eerstgenoemde bedrag wel reëel is. Dat geldt overigens voor alle winkels die alleen eigen merk voeren (bijvoorbeeld Swiss Sense ofzo) of waarbij geen duidelijk standaard product is.

En laatst kwam hier ook een opmerking voorbij die ik heel relevant vond: als je hard moet onderhandelen om zogenaamd veel korting te krijgen en tot een normale prijs te komen, wordt je waarschijnlijk genaaid bij iedere wijziging die je wil aanbrengen nadat je een handtekening hebt gezet. Je kunt er immers niet meer onderuit, dus je betaalt de hoofdprijs voor iedere wijziging zonder dat je een fatsoenlijke onderhandelingspositie hebt. Met name relevant als je keuken voorlopig nog niet geleverd wordt, zoals bij nieuwbouw.
Verkopers die daar tijd voor hebben, hebben waarschijnlijk een kleine ordermap :)

Trieste werkwijze, maar helaas klopt het (vaak) als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bij Kvik zei de verkoper een keer dat ze absoluut niet kunnen concurreren met werkblad-verkopers.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

***members only***

Ik heb een veel kleinere opstelling bij bruynzeel gekocht met mindere apparatuur voor 11.5k
Dus voor Bruynzeel is dit normaal. Kvik kwam ook op dat bedrag uit en superkeukens was iets goedkoper (allen toko's die niet aan korting doen en meteen de eindprijs geven). Andere boeren niet geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 05-06-2020 11:21 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
FunkyTrip schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb een veel kleinere opstelling bij bruynzeel gekocht met mindere apparatuur voor 11.5k
Dus voor Bruynzeel is dit normaal. Kvik kwam ook op dat bedrag uit en superkeukens was iets goedkoper (allen toko's die niet aan korting doen en meteen de eindprijs geven). Andere boeren niet geprobeerd.
Hij is nu met een echte boer in zee, dus komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:59
Ik zie hier weinig over keukendepot, als ik het goed zie leveren ze Nobilia keukens. Wij zijn geïnteresseerd in de nieuwe maxi lijn; de lage kasten hebben een korpus van 86,4cm hoog exclusief plint. Ze werken met nettoprijzen die online te vinden zijn. Zijn er nog meer mensen die met keukendepot ervarin hebben? En als ik het goed begrijp zit Nobilia een beetje in het midden segment, maar wel onder hacker classic.

Wat ik begreep, kunnen wij de kasten +werkblad en spoelbak bij hen afnemen. Apparaten en Quooker kopen we dan zelf online. Hun montage partners installeren deze dan ook.

Dit is ons ontwerp momenteel:
- 2 ingebouwde kasten voor koel/Vries en oven.
lange zijde: 1x 60cm lade, 1x80cm lade met kookplaat (besteklade is verwerkt binnen de bovenste lade, dus niet zoals getekend), 1 x60cm lade.

Schiereiland (180x95cm) met bar:
spoelkast van 115cm met doorlopende planken onder de hoek (boiler van Quooker komt dan in de dode hoek van de hoekkast)
Vaatwasser kast 60cm.

Het blad is kunststof met lichte marmerlook.

Apparatuur (keukenloods)
SIEMENS LB75565 afzuigkap
SIEMENS ED775FPC1E kookplaat
SIEMENS SN836X00AE vaatwasser
SIEMENS HB675GBS1 oven
SIEMENS KI81RAD30 koelvriescombi
QUOOKER 22FRBLK kokend waterkraan

Ik kom dan ongeveer uit op:
Apparatuur+quooker =4.300 euro bij keukenloods
Kasten en werkblad = 4.200 euro bij keukendepot als ik de hoogste prijzen uit de prijslijst moet geloven. https://www.keukendepot.nl/media/prijslijst-keukendepot.pdf
Montage (schatting) = 1.500 euro.
Totaal dus zo'n 10.000 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBUvk_K5BIbax8ZotUIXKm2Xek4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSWQcO4ztwqKgY2Wb6euws5A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15

***members only***

We hebben bij Barry afgelopen maandag onze keuken gekocht. Het zou me verbazen als je die prijs gaat halen. Wij hebben ook een hoekopstelling van 270x330. En 3 torens in een kastopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
aschja schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:08:
[...]

We hebben bij Barry afgelopen maandag onze keuken gekocht. Het zou me verbazen als je die prijs gaat halen. Wij hebben ook een hoekopstelling van 270x330. En 3 torens in een kastopstelling.
Klopt, heb nu een offerte liggen die 2k hoger ligt. Ik was wellicht iets te optimistisch. Nog steeds een stuk lager dan Bruynzeel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
LuPo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Klopt, heb nu een offerte liggen die 2k hoger ligt. Ik was wellicht iets te optimistisch. Nog steeds een stuk lager dan Bruynzeel :)
2K hoger als wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
12-13k. Daar reageer je toch op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

LuPo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Wat ik wel ontdekte was dat Bruynzeel in de eerste offerte meestal wel de duurste variant kastjes enzo meepakt. Toen ze mijn superkeukens offerte na gingen bouwen was het ook ineens bijna 2k goedkoper omdat ze kastjes van 78cm inhoud ipv 85cm inhoud gebruikten. Een iets ander blad dat ik net zo mooi vond was ook bijna 1000 euro goedkoper dan het blad dat er oorspronkelijk instond.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
FunkyTrip schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:31:
[...]

Wat ik wel ontdekte was dat Bruynzeel in de eerste offerte meestal wel de duurste variant kastjes enzo meepakt. Toen ze mijn superkeukens offerte na gingen bouwen was het ook ineens bijna 2k goedkoper omdat ze kastjes van 78cm inhoud ipv 85cm inhoud gebruikten. Een iets ander blad dat ik net zo mooi vond was ook bijna 1000 euro goedkoper dan het blad dat er oorspronkelijk instond.
Bruynzeel heeft inderdaad 2 lijnen. De normale (Keller) lijn en de hogere Optima (Next125) lijn.

Bij Lupo hebben ze echter met de Keller gerekend, maar er zaten wat fouten in de offerte. Een Maxilijn vaatwasser bijvoorbeeld, dat gaat niet passen.

Ik heb gerekend met een Hacker Classic. Alle apparatuur in de meest luxe serie van Siemens en alsnog 2,5 ruggen voordeliger dan Bruynzeel.

Als ik alles 1 op 1 zou overnemen dan red je de 13k makkelijk @LuPo De koelkast hoef je namelijk echt niet uit de Studioline te hebben, maar heb ik nu wel geoffreerd. De instap modellen zijn al beregoed. Tevens heb ik het composiet werkblad uit de duurste prijsgroep berekend, terwijl je de kleur nog moet kiezen. Met een beetje mazzel kies je een voordeliger werkblad uit en dat komt de prijs dan ook weer ten goede.

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 05-06-2020 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 14:13
Misschien kan je beter een eigen topic aanmaken om jezelf te promoten Barry.
Prima dat je hier je klanten vandaan plukt maar communiceer dan lekker via DM.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-06-2020 01:41 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18

OMX2000

By any means necessary...

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:37:
Ik snap wat je zegt. Maar tegelijkertijd levert het op deze manier ook wel een inzage wat dingen kosten en wat er mogelijk is. Persoonlijk stoort het mij niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik probeer openheid te geven. Via DM kan ik alle prijzen noemen die ik wil, maar dan kan niemand daar op schieten als ik te duur ben. Nu kan dat wel :)

En promoten is niet nodig. Ik neem geen offertes meer in behandeling vanwege de drukte. Je kunt dus DM’en wat je wilt, maar ik heb er simpelweg de capaciteit niet voor om nog naar offertes te gaan kijken. Ik reageer in dit topic omdat ik het leuk vind :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
OMX2000 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:52:
[...]

Ik snap wat je zegt. Maar tegelijkertijd levert het op deze manier ook wel een inzage wat dingen kosten en wat er mogelijk is. Persoonlijk stoort het mij niet.
Even voor de goede orde: Ik zit al 16 jaar met veel liefde en plezier in het keukenvak. Ik lees de berichten van Barry dus wellicht net iets anders dan de meeste gebruikers hier.
Ik zal hier straks even uitgebreid op terug komen.

Edit:

Members only:

[ Voor 51% gewijzigd door Kapitein Merijn op 06-06-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna exact dezelfde keuken. Ik heb alleen geen bovenkasten(raad ik je ook af :p). Maar mijn keuken was 11k bij Raab karcher (project leverancier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
,

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Hebben jullie bewust voor een relatief kleine koelkast en vriezer gekozen? Gezien de hoeveelheid kastruimte zou ik verwachten dat je voor 178 zou kiezen. Of de vriezer even groot als de koelkast zou kiezen.

Zelf zou ik ook twijfels hebben bij een spoelbak zo dicht bij de rand. Het is wel prettig om voldoende aanrechtruimte aan beide kanten te hebben. dus ik denk dat ik ervoor zou hebben gekozen om het schiereiland even lang te maken als de kastenwand, zodat er ook rechts van de spoelbak nog wat aanrecht is.

[ Voor 42% gewijzigd door Rubbergrover1 op 06-06-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Flesje azijn voor het slapen gaan? Maar zelf inhoudelijk reageren ho maar. Dus zeg wat nuttigs of zip it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 08:44:
[...]

Even voor de goede orde: Ik zit al 16 jaar met veel liefde en plezier in het keukenvak. Ik lees de berichten van Barry dus wellicht net iets anders dan de meeste gebruikers hier.
Ik ben benieuwd wat je stoort aan Barry zijn berichten.

Wat mij betreft juist fijn dat er een keukenverkoper is die inzicht geeft in zijn werkwijze en inzicht geeft in prijzen. Prima als er meer keuken verkopers zich melden in dit topic met tips en tricks. Als ze dan ook nog op constructieve wijze en met heldere argumenten kunnen aangeven waarom verkoper A te duur is ten opzichte van verkoper B helpt dat de mensen die een keuken willen aanschaffen alleen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Ik ben benieuwd wat je stoort aan Barry zijn berichten.

Wat mij betreft juist fijn dat er een keukenverkoper is die inzicht geeft in zijn werkwijze en inzicht geeft in prijzen. Prima als er meer keuken verkopers zich melden in dit topic met tips en tricks. Als ze dan ook nog op constructieve wijze en met heldere argumenten kunnen aangeven waarom verkoper A te duur is ten opzichte van verkoper B helpt dat de mensen die een keuken willen aanschaffen alleen maar.
Wat me stoort is dat er hier openlijk handel word gedreven (en misschien wel klanten worden verworven).
Er zijn talloze topics te vinden hier op tweakers waarin geklaagd word over handelaren op het forum en in het V&A gedeelte maar in dit topic kan het blijkbaar gewoon allemaal.

Ik ben ook van mening dat het voor velen hier fijn is dat er members zijn met kennis van zaken. Dat is ook precies de reden dat ik in dit topic rond hang. Maar daar zou het ook bij moeten blijven wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
[...]

Edit:

***members only***
Dat wij appels met peren vergelijken moge duidelijk zijn. Een Hacker Classic zit echter beter in elkaar dan een Keller. Het verschil in korpus hoogte vind ik niet voldoende argument om de Keller hoger te prijzen.

Voor de goede orde vergeet je wel even dat ik álle apparaten uit de StudioLine heb geoffreerd (ok, behalve de inbouw vriezer, want die bestaat niet als StudioLine).

Verschillende prijsgroepen in composiet zijn een feit. Dat heb ik niet verzonnen.
Zie: http://toplinemaatwerkbla...top-composiet/assortiment

Maar als 2 vouwdeur bovenkasten met LED verlichting een rug kosten bij jou, dan snap ik wel dat jij met compleet andere prijzen rekent dan ik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqSh_GvZSAdbrfoBmAgY3m2vKak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baFMC5AWCU9BpkUyFc9oqt4S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Wat me stoort is dat er hier openlijk handel word gedreven (en misschien wel klanten worden verworven).
Er zijn talloze topics te vinden hier op tweakers waarin geklaagd word over handelaren op het forum en in het V&A gedeelte maar in dit topic kan het blijkbaar gewoon allemaal.

Ik ben ook van mening dat het voor velen hier fijn is dat er members zijn met kennis van zaken. Dat is ook precies de reden dat ik in dit topic rond hang. Maar daar zou het ook bij moeten blijven wat mij betreft.
Verkoper stoort zich aan verkoper..... :+

Even serieus, bekijk m'n sig even. Lees m'n laatste berichten even. Ik neem GEEN nieuwe offertes meer in.
Met andere woorden: ik wil geen extra klanten.

Niet DM'en, niet bellen, nada. Gewoon lekker ouwehoeren over keukens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
[...]

Edit:

***members only***
En precies dit stukje in members only tags is denk ik de discussie die we hier willen zien. Fijn dat er iemand die ook in de keuken wereld op deze manier naar het voorstel van Barry kijkt.

Als jij Barry hier bepaalde zaken ziet offreren die in jouw ogen niet deugen zou het ook mooi zijn als je daarop reageert.

Dat geeft Barry vervolgens weer de mogelijkheid om zijn kant van het verhaal te laten zien. De consument (tweaker) wordt daar dan alleen maar beter van.

Dat er onderaan de streep van de keukenboer dan minder overblijft is dan jammer voor de keukenverkopers maar het doel van dit topic is dan ook om elkaar aan een 'eerlijke en goede' deal te helpen.
Barry|IA schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Dat wij appels met peren vergelijken moge duidelijk zijn. Een Hacker Classic zit echter beter in elkaar dan een Keller. Het verschil in korpus hoogte vind ik niet voldoende argument om de Keller hoger te prijzen.

Voor de goede orde vergeet je wel even dat ik álle apparaten uit de StudioLine heb geoffreerd (ok, behalve de inbouw vriezer, want die bestaat niet als StudioLine).

Verschillende prijsgroepen in composiet zijn een feit. Dat heb ik niet verzonnen.
Zie: http://toplinemaatwerkbla...top-composiet/assortiment

Maar als 2 vouwdeur bovenkasten met LED verlichting een rug kosten bij jou, dan snap ik wel dat jij met compleet andere prijzen rekent dan ik :)

[Afbeelding]
:)
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Eens, soms is het verkoop gehalte wel wat hoog. Het initiatief komt (buiten de signature van Barry) wel meestal vanuit de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb nog nooit iemand zelf benaderd :) Dat vind ik ook niet netjes. Buiten het keukentopic ben ik ook al gewoon 15 jaar lang member hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:10:We hebben bewust gekozen om schiereiland niet even groot te maken. Dit omdat naast de keuken nog een eettafel plaatsen. We willen ook niet tegen het eiland aanzitten. En een beetje looproute naar de bijkeuken en buiten is ook wel fijn.

Qua vloer kiezen we voor pvc. Dus ik hoop dat het eventueel spetteren van water mee gaat vallen. In de bijkeuken nemen we ook nog een spoelbak. Verwacht deze te gebruiken voor de wat smerige klusjes zoals BBQ schoonmaken.
Ik kan mij voorstellen dat een breder eiland krap wordt, dat was niet zo goed te zien in de plaatjes.

De ruimte naast de spoelbak bedoel ik trouwens niet zozeer vanwege het spetteren, maar voor het neerleggen van spullen. Als je iets wilt spoelen (bv groenten of vieze vaat), dan vind ik het handig dat je aan de ene kant van de spoelbak de vieze spullen hebt en aan de andere kant de gespoelde. Vandaar dat ik de ruimte rechts naast de spoelbak wel zou missen. Maar misschien ligt dat ook aan de manier waarop ik de keuken gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Ik krijg van Keukenloods het verzoek 100% van het bedrag te betalen bij aflevering van de keuken. De 1 a 2 dagen daarna wordt de keuken door keukenloods gemonteerd. Het lijkt me redelijk een bedrag van +/- 15% pas te betalen nadat montage is afgerond. Hebben jullie ervaring met dat soort verzoeken aan Keukenloods, doen zij daar moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:28:
Afgelopen week hebben we eindelijk onze keuken besteld. Waar we eerst nog voor houtfineer kastenwand gingen, zijn we uiteindelijk uitgekomen bij een complete groene keuken in Finex Arpa. Een prachtige kleur, maar zet zich door de extreme matheid wat lastig op de foto.

Dit is het geworden.

***members only***
Arpa Fenix NTM 0750 Verde Comodoro denk ik op basis van de renders? Wij hebben hier samples van een hoop kleuren besteld, want ze zijn inderdaad heel moeilijk in een render duidelijk te krijgen.

Wij hebben nog getwijfeld voor onze keuken om 0773 Verde Brac (wand) en 0772 Giallo Kashmir (schiereiland) te combineren. Maar keuze is uiteindelijk ook gevallen op de Verde Comodoro met wit blad, witte zijwanden en witte achterwand onder bar. Huis moet nog gebouwd worden, dus we hebben nog wel alle tijd om ons te bedenken mochten we dat toch nog willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Morge allemaal. Ik ga mij hier ook maar eens melden. Hoewel mijn vrouw en ik dachten dat we er al bijna waren voor onze nieuwe keuken, denk ik toch echt dat we pas net begonnen zijn.

Lang verhaal kort: nieuwe L-vormige keuken (exclusief vaatwasser en koelkast, want; nieuw). Wij kennen de filiaalmanager van de lokale KeukenKampioen hier, en hij zou een leuke vrienden-prijs voor ons hebben gemaakt. Dit is echter de eerste keer dat we met zulke uitgaven (badkamer, keuken, vloer + toilet) te maken gaan krijgen dus ik weet niet wat een mooie prijs is.

Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AZuluiW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FBLSXsN.jpg

Kasten
1x Korpus Hogekast passtuk
1x Hoge inbouwkast t.b.v. koelkast
1x Kookonderkast
1x Onderkast
1x Hoek onderkast
1x Spoelonderkast
Alles inclusief anti-slip matjes en de spoelonderkast afgewerkt met traanplaat.

Apparatuur
1x Combi AEG KME761000B
1x Afzuigkap Whirlpool AKR759-11X
1x Inductie Whirlpool ACM938BA
1x Qooker PRO3VAQ Flex

Werkblad
Multiplex met ABS Rand (eikenhout look)
Kunststof achterwand in zelfde look

Totaalprijs: €9.900

Ik vind de offerte al lastig genoeg te begrijpen, dus weet niet of ik nu de relevante informatie heb gedeeld. Helaas zit ik ook al een week op de 3D tekening te wachten.

Klinkt dit als netjes? Of sta ik op het punt rommel te kopen?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
,

[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een beetje een schappelijke maat voor een keukeneiland met kook- en spoelgedeelte?

Ik heb ruimte voor een eiland van 240x100 (misschien 240x120). Op Google vind ik dat dat voldoende moet zijn, maar als ik het voor me uit visualiseer met een rolmaat en wat tafels valt het me tegen. Vooral met een kookplaat van 80cm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:26:
Wat is een beetje een schappelijke maat voor een keukeneiland met kook- en spoelgedeelte?

Ik heb ruimte voor een eiland van 240x100 (misschien 240x120). Op Google vind ik dat dat voldoende moet zijn, maar als ik het voor me uit visualiseer met een rolmaat en wat tafels valt het me tegen. Vooral met een kookplaat van 80cm.
Naar mijn mening is dat veel te kort. Je hebt dan een eiland, dat wel. Maar je hebt de werkruimte van een woningbouw keukenblokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Mee eens, voor koken en spoelen zou ik toch minimaal 280-300 aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Klopt inderdaad dat het gaat om de Verde Comodoro. Zelf ook geprobeerd om de samples op de foto te zetten. Maar is eigenlijk niet te doen zonder goed licht.

Foto van de sample
[Afbeelding]

In echt komt de kleur meer hierbij in de buurt.
[Afbeelding]
Die sample lijkt enorm veel op Fenix Grey die wij krijgen. Helaas heeft Rotpunkt niet de groene in het assortiment en wij willen niet switchen van leverancier voor de kleur. Ik vind het groen wel prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Als ik hem 300x100 maak heb ik nog 246 meter tussen de kop van het (schier)eiland en de muur.
Lijkt me krap voor een eettafel met stoelen.

Misschien een bankje tegen de muur i.p.v. stoelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D9jOU9op0wNEN9oP0kXCYIZ85s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BJlHPjyBa5yARzXtH168VMhw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
FrankSpin schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Klopt inderdaad dat het gaat om de Verde Comodoro. Zelf ook geprobeerd om de samples op de foto te zetten. Maar is eigenlijk niet te doen zonder goed licht.

Foto van de sample
[Afbeelding]

In echt komt de kleur meer hierbij in de buurt.
[Afbeelding]
Helemaal mooi dat Fenix. Wel een beetje jaloers op. Die mat levels zijn bijna nergens anders te vinden. Maar daar betaal je dan ook voor.

Offtopic:
Is dat een 55” oled icm met de beam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:08:
Duidelijk. Als ik hem 300x100 maak heb ik nog 246 meter tussen de kop van het (schier)eiland en de muur.
Lijkt me krap voor een eettafel met stoelen.

Misschien een bankje tegen de muur i.p.v. stoelen?

[Afbeelding]
Met een bankje van 50-60cm, een tafel van 90-100cm en dan nog stoelen die goed aangeschoven nog steeds 10-15cm uitsteken kom je op een doorloop van pakweg 80cm, dat is krap imo, ook hier zou ik graag 100cm of meer zien.
Met een smal bankje, smalle tafel en stoelen die je goed kunt aanschuiven kom je op pakweg 1 meter, dat kan net.
En iets met een ronde/ovale tafel meer richting de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Die sample lijkt enorm veel op Fenix Grey die wij krijgen. Helaas heeft Rotpunkt niet de groene in het assortiment en wij willen niet switchen van leverancier voor de kleur. Ik vind het groen wel prachtig.
Bij kunstlicht is het verschil tussen één van de donkere grijstinten van Fenix en de donkergroene inderdaad nauwelijks te zien, zodra de zon erop staat komt dat diepe groen opeens naar voren. De NTM Bloom kleuren (waar die Verde Brac bij hoort) zijn wat dat betreft bij kunstlicht al erg kleurrijk, maar die zijn dan ook weer echt heftig zodra de zon naar binnen schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:34:
[...]

En iets met een ronde/ovale tafel meer richting de deur?
Wordt ook krap. Misschien het eiland 280. Alleen moet ik dan kijken of het groot genoeg is voor koken en spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
echthard schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:41:
  • 6 hoge kasten
  • Eiland
Dekton werkblad 300x120 cm (liefst niet dikker dan 20 mm)
  • 25 tot 30 cm overstek over de gehele 300 cm lengte
Nu zit ik nog te dubben over het bar-gedeelte van 300x25 cm. De keukenverkoper zegt dat het geen probleem is om te doen met keramiek. Dekton zelf geeft aan dat Dekton buigvast is en tot 30cm diepte kan. Maar een verkoper van enkel werkbladen raadt mij dit af om dit met Dekton of keramiek te doen. Hij gaf aan dat Dekton en keramiek zo zwaar zijn, dat het zelfs bij het monteren erg lastig is om het blad te kantelen, zonder dat het breekt. Ik vraag het me zelf ook af, maar ging mee met de zeker ogende keukenverkoper.

Heeft iemand hier een mening over?
Geen meningen vernomen, maar deel toch even dat het hem uiteindelijk niet wordt. De keukenboer was zo stellig dat het wel kon, maar ging toch voor de zekerheid bij Schuller ook eens navragen wat zij er van vinden. En zij zijn juist 100% zeker dat het problemen op gaat leveren.

Dus we gaan het niet doen, het wordt te sterk afgeraden door verschillende verkopende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Wij twijfelen nog over onderbouw of vlak voor de spoelbak.

Keukenblad wordt wit marmerlook gepolijst en de spoelbak wordt zwart.

Onderbouw vind ik mooier, maar is hier ook nadelen aan?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
ken schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:36:
Wij twijfelen nog over onderbouw of vlak voor de spoelbak.

Keukenblad wordt wit marmerlook gepolijst en de spoelbak wordt zwart.

Onderbouw vind ik mooier, maar is hier ook nadelen aan?
Ja meerdere geloof ik, heb het niet goed onthouden en ook gelijk uit m'n hoofd gehaald. Er breken sneller stukjes af als je met een zware pan o.i.d. op de rand tetst.

Er is daar toch wel net effe wat meer bedrijvigheid natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Wordt ook krap. Misschien het eiland 280. Alleen moet ik dan kijken of het groot genoeg is voor koken en spoelen.
Hoe lang is de tafel? Kun je die eventueel met de korte kant tegen de muur zetten, dus een kwart slag draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:09:
[...]

Hoe lang is de tafel? Kun je die eventueel met de korte kant tegen de muur zetten, dus een kwart slag draaien?
Ik heb even wat compleet anders bedacht :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hahA3R1NAY5PAr6YruWjpozkXCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60X2nOXiU3N43eiXmOIXWkWh.png?f=fotoalbum_large

Is dit wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dipsausje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Bij kunstlicht is het verschil tussen één van de donkere grijstinten van Fenix en de donkergroene inderdaad nauwelijks te zien, zodra de zon erop staat komt dat diepe groen opeens naar voren. De NTM Bloom kleuren (waar die Verde Brac bij hoort) zijn wat dat betreft bij kunstlicht al erg kleurrijk, maar die zijn dan ook weer echt heftig zodra de zon naar binnen schijnt.
De kleur is zeer lastig te fotograferen inderdaad maar wel echt prachtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXXMenzu4xMfOfvHzU2eItdMNFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnOUhFKAL8qMeAUkhuW6Icbn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• echthard
Lijkt mij irritant om steeds om het eiland heen te moeten lopen naar de hoge kasten voor kruiden, zout, evt pannen en borden. Ligt er aan wat je allemaal aan de kant van het kookgedeelte nog kwijt kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Is dit wat?
Leuk bedacht.

Ik zal ook eens out of the box denken, maatgeving beetje gegokt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbQtWOKKv8mW8GqQilA8jrZ2gJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCrGEqgw9ss1qR1PXgza5Cma.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier indelingen voorbij komen waarbij ik mij serieus afvraag of men een keuken wil voor het oog of ook daadwerkelijk om te koken.

Als je een halve marathon moet gaan doen om ook maar enigszins een beetje logica in routing te krijgen doe je echt iets fout en heb je je prioriteiten niet op orde. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:53:
[...]

De kleur is zeer lastig te fotograferen inderdaad maar wel echt prachtig.
[Afbeelding]
Weet je toevallig hoe dik het blad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Leuk bedacht.

Ik zal ook eens out of the box denken, maatgeving beetje gegokt.

[Afbeelding]
Ook aardig bedacht, alleen staat er dan een enorm eiland voor de openslaande tuindeuren. Ik weet niet of dat wel zo mooi is.
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:19:
Ik zie hier indelingen voorbij komen waarbij ik mij serieus afvraag of men een keuken wil voor het oog of ook daadwerkelijk om te koken.

Als je een halve marathon moet gaan doen om ook maar enigszins een beetje logica in routing te krijgen doe je echt iets fout en heb je je prioriteiten niet op orde. :F
De een vindt een mooie keuken een pronkstuk in zijn woning. De ander vindt een gedrocht fijner omdat je dan overal afzet ruimte hebt.

Heeft weinig met prioriteiten te maken, maar meer met smaak. En ik kook veel, maar als ik kijk wat ik nou eigenlijk gebruik aan werkruimte(mise-en-place), is dat maar 35% van mijn huidige keuken.

Efficient koken en geen zooi maken scheelt ook in de oppervlakte wat je nodig hebt. Dat je een keer 4 extra stappen moet zetten om iets uit de oven te halen valt toch wel mee?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

echthard schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Ja meerdere geloof ik, heb het niet goed onthouden en ook gelijk uit m'n hoofd gehaald. Er breken sneller stukjes af als je met een zware pan o.i.d. op de rand tetst.

Er is daar toch wel net effe wat meer bedrijvigheid natuurlijk.
Is denk ik ook afhankelijk welk materiaal het blad is.

Iemand anders nog ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark

Ik heb het eerder gezegd, en misschien ben ik de enige, maar ik plan het koken vrij goed, waarbij ik dus niet continue van alles van een andere locatie nodig heb.

Je plaatst dus alles wat je nodig hebt voor het koken vanuit je koelkast en voorraadkast etc op het eiland, en vanaf dat moment heb je toch gewoon alles bij de hand?

Het enige lastige van zo'n hoge wand vind ik dat je niet direct naast je koelkast een werkblad hebt, ik leg daar nu bv alle koelkast/vriezer boodschappen voor het inruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dus, ik pak en plan alles en verder doe ik alles met 100cm werkblad, spoelbak en kookplaat. Ik beweeg vrij weinig tijdens het koken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Die meningen deel ik dus niet. Ik zie indelingen voorbij die anders zijn omdat het moet. Niet alleen zie ik een berg verloren ruimte maar er is 0 reden om het te doen zoals er nu voorbij komt.

Dat is puur veranderen om het veranderen.

Er hoort een natuurlijke flow in te zitten. Jullie plannen nu omdat het anders niet werkbaar is. Er is echt 0 reden om continue om je aanrecht heen te moeten lopen om naar de koelkast of oven te stappen. Het draagt echt niets bij.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ken schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Weet je toevallig hoe dik het blad is?
Jup, dat is 8cm (verstek) keramiek. De kleur is Calacatta Oro van Kemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:32:
Die meningen deel ik dus niet. Ik zie indelingen voorbij die anders zijn omdat het moet. Niet alleen zie ik een berg verloren ruimte maar er is 0 reden om het te doen zoals er nu voorbij komt.

Dat is puur veranderen om het veranderen.

Er hoort een natuurlijke flow in te zitten. Jullie plannen nu omdat het anders niet werkbaar is. Er is echt 0 reden om continue om je aanrecht heen te moeten lopen om naar de koelkast of oven te stappen. Het draagt echt niets bij.
Ik ben ook geen expert / keuken verkoper, kom alleen met andere opties.
De verloren ruimte lijkt me wel mee te vallen? Het eiland is groter (en nu bruikbaar), alleen aan 1 muur heb je minder kastruimte.
Wie loopt er nu "continu" naar zn oven en koelkast (tijdens het koken)? Dat doe je 1 of 2 keer?

Daarnaast zie ik dit soort dingen ook bij mensen thuis of op internet (zonder ernstige klachten).
Wist ook niet dat daarachter nog deuren waren, dat maakt de bruikbaarheid ervan weer anders.

Wel goed dat iemand kritisch naar de praktische kant kijkt.
Andere suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 06-06-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
mitsumark schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb het eerder gezegd, en misschien ben ik de enige, maar ik plan het koken vrij goed, waarbij ik dus niet continue van alles van een andere locatie nodig heb.

Je plaatst dus alles wat je nodig hebt voor het koken vanuit je koelkast en voorraadkast etc op het eiland, en vanaf dat moment heb je toch gewoon alles bij de hand?

Het enige lastige van zo'n hoge wand vind ik dat je niet direct naast je koelkast een werkblad hebt, ik leg daar nu bv alle koelkast/vriezer boodschappen voor het inruimen.
Zelfs als je het goed plant, dan nog moet je ingrediënten uit de koelkast en vriezer terugleggen als je ze gebruikt hebt? Of ga je van te voren ook al porties maken?

En wat dacht je bijv van de vaatwasser die dan ook onnodig ver staat van de plek waar je de borden plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mitsumark Jouw verloren ruimte valt nog mee. Bij die van supreme kan je een balzaal maken tussen de tafel en kastenwand.

Ik zou bij jou die L-vorm eens een kwartslag met klok mee draaien. En die tafel gewoon los van dat eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
echthard schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Zelfs als je het goed plant, dan nog moet je ingrediënten uit de koelkast en vriezer terugleggen als je ze gebruikt hebt? Of ga je van te voren ook al porties maken?

En wat dacht je bijv van de vaatwasser die dan ook onnodig ver staat van de plek waar je de borden plaatst?
Vaak doet mijn vrouw het snijwerk en ik het koken/bakken, dus dan is dat het geval inderdaad.
Snijden kun je desnoods gewoon aan de kant van de hoge kasten doen.
Ik verveel me doorgaans ook tijdens het koken (lang leve de mobiel), tijd zat om tussendoor wat spulletjes op te bergen.
Vaatwasser uitruimen doe ik vaak in twee fases (alles eruit per locatie, daarna alles opruimen). De VW kun je nog plaatsen waar je wilt (bij voorkeur wel in het eiland, tussen spoelbak en kookplaat of aan de andere kant).
Waar ga je de borden zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Het blijft irritant m.i. Want je bestek is of aan de kant van de VW of aan de kant van de kookplaat. Je verplicht nu jezelf om steeds om te lopen.

Hoe je het ook wendt of keert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:45:
@mitsumark Bij die van supreme kan je een balzaal maken tussen de tafel en kastenwand.
Dat ben ik met je eens, ik ben gewoon wat aan het proberen. Ik wil graag een mooi eiland én de ruimte goed benutten. Deel 1 is gelukt in mijn schets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
echthard schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:50:
Het blijft irritant m.i. Want je bestek is of aan de kant van de VW of aan de kant van de kookplaat. Je verplicht nu jezelf om steeds om te lopen.

Hoe je het ook wendt of keert :P
True, maar de alternatieven zijn ook niet ideaal. Er is nu eenmaal niet meer ruimte.
Er moet natuurlijk nog wel goed nagedacht worden over waar alle apparatuur en spullen komen te staan.
Bij mijn VW zit "alle" bestek in 1 ding wat ik eruit kan pakken, maar ook met koken kan ik van tevoren inschatten wat ik nodig ga hebben, in beide gevallen geen ramp.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 06-06-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is net als met Kookeilanden. Soms hebben die dingen echt wel een nut en past het prima. Meestal word er alleen maar voor gekozen want kookeiland. En dat stond zo mooi in de blaadjes.
In de meeste gevallen is een L-vorm de betere oplossing. En nee, die hoeft echt niet altijd de vorm van de muren/wanden te volgen.

Kijk, leef je uit als je tussen de 15 tot 30 duizend euro aan keuken uitgeeft alleen maar voor het oog maar mijn keus zal het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:13:
Tja, het is net als met Kookeilanden. Soms hebben die dingen echt wel een nut en past het prima. Meestal word er alleen maar voor gekozen want kookeiland. En dat stond zo mooi in de blaadjes.
In de meeste gevallen is een L-vorm de betere oplossing. En nee, die hoeft echt niet altijd de vorm van de muren/wanden te volgen.

Kijk, leef je uit als je tussen de 15 tot 30 duizend euro aan keuken uitgeeft alleen maar voor het oog maar mijn keus zal het niet zijn.
Tsja, kwestie van smaak en budget natuurlijk.
Als je de ruimte hebt vind ik een eiland praktisch en mooi. Ik haat hoeken in een keuken maar is niet altijd te voorkomen, zeker als je ruimte beperkt is.
En de high-end lijnen van apparatuur kosten nu eenmaal ook wat, 2 ovens, vaatwasser, kookplaat, koelkast en vriezer dan tik je zo al 12k weg hoor.

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Het is juist de (leuke) uitdaging om voor ieder zijn budget en wensen een zo mooi mogelijke keuken bij elkaar te passen. Dat is hoop ik wat we hier mede proberen te doen :).

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 06-06-2020 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Nu we in onderhandeling zijn over ons nieuwe huis, zou het zomaar eens goed kunnen komen. Dat betekent ook dat we eens kunnen nadenken over de keuken! Het is een herenhuis uit de eerste jaren van de vorige eeuw. Dus zoals gebruikelijk, een voorkamer, achterkamer met een ensuite en een aparte, relatief kleine, keuken. Nu zijn mijn vrouw en ik enthousiaste kokers en willen dan ook de keuken groter maken en meer bij het leefdeel betrekken.

Huidige situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6X6GTvv12TFQcq50Ngd1H3hrPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqiyhVvgYmyGocnsozT3kL8J.png?f=fotoalbum_large

Normaal zou je natuurlijk heel de muur tussen de eetkamer en keuken eruit kunnen halen, echter gaf de bouwkundige aan dat het een flinke en uitdagende ingrijp wordt om het stukje horizontale muur in het midden weg te halen, omdat hier de volledige achtergevel op rust.

Ik ben dus maar eens even in de weer gegaan met paint, om te kijken hoe we de keuken dan kunnen indelen, zonder dat muurtje weg te halen. Geïnspireerd op wat beelden online kom ik dan tot het volgende idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzpMcjdfdM77qZx9HtQbRW1x4PY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SIwCgyDC7WlnHeuUxWJikGAM.png?f=fotoalbum_large

Hierbij wordt dus van onder gezien de eerste tussenmuur volledig weggehaald, om de keuken bij de eetkamer te betrekken. In de tweede tussenmuur wordt een blad geplaatst; wat kan fungeren als bar en extra werkruimte. Daarnaast een hele kleine aanbouw, waar een 3x 60 kastenwand in kan.

Ik ben benieuwd of mensen nog andere ideeën hebben om a) de keuken groter te manen; b) deze meer bij de woon/eetkamer te betrekken.

Inspiratie voor de kleine uitbouw:
Afbeeldingslocatie: http://www.martijne-interieur.nl/Images/wassenaarseweg/foto5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.martijne-interieur.nl/Images/wassenaarseweg/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.martijne-interieur.nl/Images/wassenaarseweg/foto6.jpg

Inspiratie voor het openwerken van de muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWAv9JWK3QB42rdog2_HEDyUNcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RM4XX2MfI2YHyhTivANQKj0q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13

Wat heb jij in je huis dan? Een of andere industriële RVS unit waar de focus 100% ligt op efficiënte voedselbereiding? Vast niet, je hebt alvast concessies gedaan om je keuken er niet uit te laten zien als fabriek. Die grens ligt voor iedereen ergens anders.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:58:
[...]

Wat heb jij in je huis dan? Een of andere industriële RVS unit waar de focus 100% ligt op efficiënte voedselbereiding? Vast niet, je hebt alvast concessies gedaan om je keuken er niet uit te laten zien als fabriek. Die grens ligt voor iedereen ergens anders.
Leef je uit met materialen. Hoor je mij niet over. Maar qua indeling is er gewoon ergens een logica in te vinden.

Mijn inziens kan een keuken en mooi en praktisch zijn. Als je een keuken zo ontwerpt dat het meer een accessoire als gebruiksvoorwerp is en je geeft daar 15k, 20k, 30k aan uit moet je niet gek opkijken als je commentaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:13:

Ik heb een keukeneiland meegemaakt waarbij de doorloop 60cm was, daar grenst dan de deur naar de toiletruimte aan. Als je op de pot zit en de closetrolhouder zou aan de vaatwasser deur hangen, dan had je er bijna een vel af kunnen scheuren zonder op te staan :)

Vaak lijkt iets prima op een plattegrond tekening, maar is het in werkelijkheid onwerkbaar. Zie dat er maar uit te halen bij mensen die hun zin hebben gezet op een eiland. Ik kan je vertellen, dat is een opgave. Als de klant stug blijft volhouden bij het ontwerp, dan wens ik hem/haar veel plezier bij de concurrent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Don Quijote schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:11:

Ik ben benieuwd of mensen nog andere ideeën hebben om a) de keuken groter te manen; b) deze meer bij de woon/eetkamer te betrekken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is dit een situatie die je in veel oude herenhuizen aantreft, dus er zullen waarschijnlijk een hoop verschillende oplossingen te bedenken zijn.

In jouw schets blijft de keuken in een hoekje zitten en zal het toch wat afgescheiden van de rest blijven. Even outside the box, wat je ook kunt doen, om het koken wat meer centraal te stellen, is het radicaal anders doen en de keuken in de serre/achterste deel van de eetkamer plaatsen. Met bijvoorbeeld hoge kasten in het tussenwandje waar nu de inbouwkasten zijn (of juist er tegenover) en een (schier-) eiland in de tussenruimte en eventueel nog een stuk werkblad aan de tegenover staande muur. In feite verander je dan de eetkamer in een grote leefkeuken, waar je ook nog genoeg ruimte hebt voor een grote eettafel etc. Uiteraard zou je er dan ook voor kunnen kiezen om juist de eettafel meer in de 'serre' te zetten en de keuken zelf juist dichter naar de suitedeuren (zitten die er eigenlijk nog in?)

De huidige keuken heb je dan 'over' en kun je naar keuze ombouwen tot bijvoorbeeld een extra (werk-) kamer of een grote bijkeuken oid.

Op deze manier krijgt je een heel ruime en luxe woonkeuken én je hebt er een extra kamer bij in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:18:
[...]

[Afbeelding]

Is dit wat?
Hoe breed is je huis/keuken, je doorgang en hoe diep is het de deuren tot de muur van de hal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Scr33x0r schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Hoe breed is je huis/keuken, je doorgang en hoe diep is het de deuren tot de muur van de hal?
Keuken is 5,46m breed bij 4,3m van de openslaande deuren tot de 1e wand.

Maar ik ben er denk ik uit:

- De "driehoek" is hier goed.
- Kookeiland van 200x100 met alleen koken,
- Interactie met de eettafel/gasten.
- Genoeg ruimte om overal tussen door te lopen.
- De routes zijn prima, imho.
- De mooie keuken is zichtbaar vanuit het woongedeelte(vinden we mooi)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyG-Mzo9hclyYSC7CH9_se3HmcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8CEoxnI5imzQjwJgwuNtdiK.png?f=fotoalbum_large

Iemand nog op- of aanmerkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Zou het eiland iets minder diep doen misschien.

Bij ons is de keuken dus 5.62 breed, dus maar 20cm verschil, maar doordat van wand tot deuren 5.80 is kunnen we daar makkelijker wat kwijt.

Scr33x0r in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" zie hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30

Don Quijote

El Magnifico

Rubbergrover1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 06:30:
[...]

Volgens mij is dit een situatie die je in veel oude herenhuizen aantreft, dus er zullen waarschijnlijk een hoop verschillende oplossingen te bedenken zijn.

In jouw schets blijft de keuken in een hoekje zitten en zal het toch wat afgescheiden van de rest blijven. Even outside the box, wat je ook kunt doen, om het koken wat meer centraal te stellen, is het radicaal anders doen en de keuken in de serre/achterste deel van de eetkamer plaatsen. Met bijvoorbeeld hoge kasten in het tussenwandje waar nu de inbouwkasten zijn (of juist er tegenover) en een (schier-) eiland in de tussenruimte en eventueel nog een stuk werkblad aan de tegenover staande muur. In feite verander je dan de eetkamer in een grote leefkeuken, waar je ook nog genoeg ruimte hebt voor een grote eettafel etc. Uiteraard zou je er dan ook voor kunnen kiezen om juist de eettafel meer in de 'serre' te zetten en de keuken zelf juist dichter naar de suitedeuren (zitten die er eigenlijk nog in?)
Dank dit is wel wel een leuk idee. Ik ga hier eens mee stoeien. Ensuite deuren zitten er nog in.
De huidige keuken heb je dan 'over' en kun je naar keuze ombouwen tot bijvoorbeeld een extra (werk-) kamer of een grote bijkeuken oid.

Op deze manier krijgt je een heel ruime en luxe woonkeuken én je hebt er een extra kamer bij in je huis.
Extra kamer hebben we niet nodig, maar het geeft sowieso wat meer indelingsopties. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Burgwada
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-09 22:18
Don Quijote schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:11:
Nu we in onderhandeling zijn over ons nieuwe huis, zou het zomaar eens goed kunnen komen. Dat betekent ook dat we eens kunnen nadenken over de keuken! Het is een herenhuis uit de eerste jaren van de vorige eeuw. Dus zoals gebruikelijk, een voorkamer, achterkamer met een ensuite en een aparte, relatief kleine, keuken. Nu zijn mijn vrouw en ik enthousiaste kokers en willen dan ook de keuken groter maken en meer bij het leefdeel betrekken.

Huidige situatie
[Afbeelding]

Normaal zou je natuurlijk heel de muur tussen de eetkamer en keuken eruit kunnen halen, echter gaf de bouwkundige aan dat het een flinke en uitdagende ingrijp wordt om het stukje horizontale muur in het midden weg te halen, omdat hier de volledige achtergevel op rust.

Ik ben dus maar eens even in de weer gegaan met paint, om te kijken hoe we de keuken dan kunnen indelen, zonder dat muurtje weg te halen. Geïnspireerd op wat beelden online kom ik dan tot het volgende idee:

[Afbeelding]

Hierbij wordt dus van onder gezien de eerste tussenmuur volledig weggehaald, om de keuken bij de eetkamer te betrekken. In de tweede tussenmuur wordt een blad geplaatst; wat kan fungeren als bar en extra werkruimte. Daarnaast een hele kleine aanbouw, waar een 3x 60 kastenwand in kan.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ons herenhuis heeft dezelfde indeling. We hebben erg heel lang over nagedacht hoe we de keuken willen indelen (is nu een aparte keuken waarbij er een bestaande muur is tussen de keuken en eetkamer). We moeten altijd door de hal als we van de keuken naar de eetkamer gaan (niet echt praktisch een jaren 30 huis qua indeling ;) )
Er is al een bestaande uitbouw aan de achterkant van het huis tegen de keuken. Deze is tegen de oorspronkelijke buitendeur aangebouwd (buitenmuur staat nog). Tevens zit er een garage naast met een deur naar de bijkeuken.

We gaan de verbouwing uitvoeren, waarbij we de buitenmuur naar de bijkeuken en de muur van de keuken naar de eetkamer open breken. Dan komt het kook/spoel gedeelte aan de linkerkant van de ruimte. In de (oude) keuken komt een verbreding (schiereiland) waar we gaan koken. Hierdoor krijgen we een verbinding met de eetkamer. Aan de andere kant komen er 5 inbouwkasten van 60 cm en 235 hoog.
Tevens aan de rechterkant van de keuken komt een koffiecorner va 90 cm (zit nu het gasfornuis).

Eerste instantie hadden we hetzelfde idee zoals jij hebt getekend. Nadeel vonden wij, dat je altijd met je rug naar de eetkamer staat.

Onderstaand een schets van de "nieuwe" situatie. Wellicht heb je er wat aan om tot nieuwe inzichten te komen voor je (wellicht) nieuw toekomstig huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eZgZEnorAi0fcr_aJdGlNvMN6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7KIoA6uvyZD5FvS1cUOqgXrL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:30
Dag allen,

Na lang (mee)lezen in dit topic ,ook maar eens tijd gemaakt om een post te schrijven en wellicht nog wat adviezen/tips mee te nemen voordat we daadwerkelijk de levering van keuken op datum gaan zetten.

Lang verhaal kort;
Eind 2019, samen met een bevriend stel, een kavel gekocht voor een nieuwbouw 2-1 kapper. Afgelopen week zijn de palen de grond in gegaan en de oplevering zal plaatsvinden december dit jaar.

Het betreft particuliere bouw dus we hoeven gelukkig niet te werken met keuken cheques of verplichte leveranciers.

Now the fun part begins en dat is de inrichting en dus ook de keuken.

De afgelopen maanden diverse keukenzaken (o.a. Voortman en een aantal kleinere lokale zaken) bezocht om inspiratie op te doen en offertes dan wel indicatieprijzen op te vragen.

Afgelopen week een afspraak gehad bij Arma keukens in Nunspeet (DB Groep) en een zeer prettig gesprek en bovenal een goed advies gehad.

Plattegrond woning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXe6zy9218IozjCyjdKTCATuFPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MLc4hqmEQiMVFHA29lDZalPJ.jpg?f=user_large

3d tekening keuken (foto van foto dus kwaliteit niet al te best);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSUly78lMSRiIdbLN4JkcIY36q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYgqkK0WRMr2D5WhAxpr2sUb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvwhNi-2I2lXtuNir-WJRZE3HnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSSzEto0v3m14E60gcSB8eBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een keuken uit hun maatwerk (Residentic dus Tristar) lijn. Reden was de laden kookgedeelte geen standaard maten en we vonden de afwerking veel mooier dan de andere lijnen die we gezien hebben.
Kleur is zwart Fenix.

Blad; Jetstone keramiek Pietra Perla Satin 1x 2,40x65 en 1x 2,40x1.10 2cm dik
Tevens spatplint 10 hoog achter het spoelgedeelte en einde van schiereiland (deze staat niet op tekening maar komt er wel).

Kastwand hoog 4x 2100 inclusief zwarte greeplijsten verticaal.
Meest rechts zal de koelvries combi komen. Expres geen losse koeler en vriezer gezien we nog een losse koelvries combinatie in de bijkeuken hebben en in de schuur komt een losse bierkoelkast.

De kastenwand zal uiteindelijk worden afgetimmerd en gestuct. Dit staat nog niet op tekening en laten wij ook niet door de keukenboer doen.

Kasten spoelgedeelte;
1x Onderkast met (automatisch)uittrekfront en afvalscheidingssysteem
1x Onderkast spoelkast 120
1x Front voor vaatwasser
1x stol einde

Kasten schiereiland;
2x onderkast met uittrekladen 75 CM. 2 zullen worden uitgerust met bestekindeling etc.
1x Onderkast met uittreklade 90 CM (middelste waar kookplaat in ligt)
1x stol einde

Overal plinten uiteraard.

Apparatuur (tot op heden alles Atag:
1x koelvries KD62194B
1x Kookplaat incl afzuiging HIDD8472LV (Zal naar buiten gaan dus met plintmotor)
1x Combi Stoom CS46121D
1x Combi magnetron CX46121D
1x Vaatwasser XXL VA8015QT
1x Mengkraan zwart (Merk is me ontschoten)
1x Franke BXX 210.50 RVS wasbak

Montage materiaal en afstop kraan etc zou er ook bij komen.

Dit alles, inclusief montage wordt ons aangeboden voor €23500,-.

Waarom mijn post?
1; Om onze indeling te laten zien en wellicht zijn hier op en aanmerkingen op? (Wij dachten, eens een keer geen eiland maar een schiereiland.
2; De lijst met apparatuur. Atag heeft bij mij, als het om koken en bakken gaat, een streepje voor op bijvoorbeeld Siemens en Bosch. Meer Atag betekende voor ons meer korting, echter de koelvries en vaatwasser van Atag zie ik weinig hier voorbij komen op het forum. Zijn deze echt zo slecht dat niemand ze wil?
3. De prijs uiteraard. Wij zijn bij diverse keukenzaken geweest en die gaven n.a.v. ons eisen en wensenlijstje een richtprijs af van tussen de 20K en 25K (2 daadwerkelijke offertes gehad die beide idd 23K waren) Dit laatste (25K) hadden wij ook begroot, dus ansich blijven wij binnen onze begroting, maar wellicht zeggen jullie je betaald meer dan 5K teveel voor deze keuken?
Uiteraard zou het door alles los en bij diverse bedrijven in te kopen goedkoper kunnen, net zoals zelf monteren echter doen we dit niet. We willen alles bij 1 bedrijf afnemen en laten monteren.

Bedankt alvast voor de reacties en ben benieuwd wat jullie mening over bovenstaand verhaal is.

Gr. Jannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:29
Kohnee schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:08:
Wij zijn momenteel ook bezig met een zoektocht naar een mooie keuken. Hebben een mooie keuken laten samenstellen bij superkeukens (sorrento Plus) nu vroeg ik me af wat het verschil is met de Pronorm keukens? Ik zit namelijk te overwegen om bij keukenloods ook een offerte op te vragen.
Iemand hier toevallig een antwoord op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Keuken is 5,46m breed bij 4,3m van de openslaande deuren tot de 1e wand.

Maar ik ben er denk ik uit:

- De "driehoek" is hier goed.
- Kookeiland van 200x100 met alleen koken,
- Interactie met de eettafel/gasten.
- Genoeg ruimte om overal tussen door te lopen.
- De routes zijn prima, imho.
- De mooie keuken is zichtbaar vanuit het woongedeelte(vinden we mooi)

[Afbeelding]

Iemand nog op- of aanmerkingen? :)
Leuk, lijkt veel op mijn opstelling!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLyqg5jerjGf7NBwjn5IkElb1jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMMGyepzCWf6JKOskrcG441Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jannick1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:53:
Dag allen,

Na lang (mee)lezen in dit topic ,ook maar eens tijd gemaakt om een post te schrijven en wellicht nog wat adviezen/tips mee te nemen voordat we daadwerkelijk de levering van keuken op datum gaan zetten.

Lang verhaal kort;
Eind 2019, samen met een bevriend stel, een kavel gekocht voor een nieuwbouw 2-1 kapper. Afgelopen week zijn de palen de grond in gegaan en de oplevering zal plaatsvinden december dit jaar.

Het betreft particuliere bouw dus we hoeven gelukkig niet te werken met keuken cheques of verplichte leveranciers.

Now the fun part begins en dat is de inrichting en dus ook de keuken.

De afgelopen maanden diverse keukenzaken (o.a. Voortman en een aantal kleinere lokale zaken) bezocht om inspiratie op te doen en offertes dan wel indicatieprijzen op te vragen.

Afgelopen week een afspraak gehad bij Arma keukens in Nunspeet (DB Groep) en een zeer prettig gesprek en bovenal een goed advies gehad.

Plattegrond woning:
[Afbeelding]

3d tekening keuken (foto van foto dus kwaliteit niet al te best);
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het betreft een keuken uit hun maatwerk (Residentic dus Tristar) lijn. Reden was de laden kookgedeelte geen standaard maten en we vonden de afwerking veel mooier dan de andere lijnen die we gezien hebben.
Kleur is zwart Fenix.

Blad; Jetstone keramiek Pietra Perla Satin 1x 2,40x65 en 1x 2,40x1.10 2cm dik
Tevens spatplint 10 hoog achter het spoelgedeelte en einde van schiereiland (deze staat niet op tekening maar komt er wel).

Kastwand hoog 4x 2100 inclusief zwarte greeplijsten verticaal.
Meest rechts zal de koelvries combi komen. Expres geen losse koeler en vriezer gezien we nog een losse koelvries combinatie in de bijkeuken hebben en in de schuur komt een losse bierkoelkast.

De kastenwand zal uiteindelijk worden afgetimmerd en gestuct. Dit staat nog niet op tekening en laten wij ook niet door de keukenboer doen.

Kasten spoelgedeelte;
1x Onderkast met (automatisch)uittrekfront en afvalscheidingssysteem
1x Onderkast spoelkast 120
1x Front voor vaatwasser
1x stol einde

Kasten schiereiland;
2x onderkast met uittrekladen 75 CM. 2 zullen worden uitgerust met bestekindeling etc.
1x Onderkast met uittreklade 90 CM (middelste waar kookplaat in ligt)
1x stol einde

Overal plinten uiteraard.

Apparatuur (tot op heden alles Atag:
1x koelvries KD62194B
1x Kookplaat incl afzuiging HIDD8472LV (Zal naar buiten gaan dus met plintmotor)
1x Combi Stoom CS46121D
1x Combi magnetron CX46121D
1x Vaatwasser XXL VA8015QT
1x Mengkraan zwart (Merk is me ontschoten)
1x Franke BXX 210.50 RVS wasbak

Montage materiaal en afstop kraan etc zou er ook bij komen.

Dit alles, inclusief montage wordt ons aangeboden voor €23500,-.

Waarom mijn post?
1; Om onze indeling te laten zien en wellicht zijn hier op en aanmerkingen op? (Wij dachten, eens een keer geen eiland maar een schiereiland.
2; De lijst met apparatuur. Atag heeft bij mij, als het om koken en bakken gaat, een streepje voor op bijvoorbeeld Siemens en Bosch. Meer Atag betekende voor ons meer korting, echter de koelvries en vaatwasser van Atag zie ik weinig hier voorbij komen op het forum. Zijn deze echt zo slecht dat niemand ze wil?
3. De prijs uiteraard. Wij zijn bij diverse keukenzaken geweest en die gaven n.a.v. ons eisen en wensenlijstje een richtprijs af van tussen de 20K en 25K (2 daadwerkelijke offertes gehad die beide idd 23K waren) Dit laatste (25K) hadden wij ook begroot, dus ansich blijven wij binnen onze begroting, maar wellicht zeggen jullie je betaald meer dan 5K teveel voor deze keuken?
Uiteraard zou het door alles los en bij diverse bedrijven in te kopen goedkoper kunnen, net zoals zelf monteren echter doen we dit niet. We willen alles bij 1 bedrijf afnemen en laten monteren.

Bedankt alvast voor de reacties en ben benieuwd wat jullie mening over bovenstaand verhaal is. enders

Gr. Jannick
Kloppen op jullie renders de ramen en deuren enz? Ik krijg namelijk sterk het idee dat je keukenblok straks in je berging en bijkeuken komt te staan.
Het komt toch in ruimte 1 3? Ik zie op de render de openslaande deuren, maar de deur die achter je schiereiland getekend is, zie ik niet op he plattegrond.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
PaT schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Kloppen op jullie renders de ramenben deuren enz? Ik krijg namelijk sterk het idee dat je keukenblok straks in je berging en bijkeuken komt te staan.
Het komt toch in ruimte 1 3? Ik zie op de render de openslaande deuren, maar de deur die achter je schiereiland getekend is, zie ik niet op he plattegrond.
Ja die kloppen. Tussen spelen en koken zit een hoog raam. Tussen hoge kastenwand en spoelen zit de deur naar de berging?

Of begrijp ik je nu verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jannick1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Ja die kloppen. Tussen spelen en koken zit een hoog raam. Tussen hoge kastenwand en spoelen zit de deur naar de berging?

Of begrijp ik je nu verkeerd ?
Nee, ik keek zelf niet goed, excuses.

Je hebt ongeveer 2,8 meter vanaf de wand naar de berging tot je deuren. Je schiereiland zal zo'n meter diep zijn. De kasten daarachter 69cm, dus hou je ongeveer 1,2 meter over. Dat zou voldoende moeten zijn.

Wat ik mij wel afvraag is of er geen tekenfout in je kastenwand zit. Die zal ook 60cm diep zijn en op je plattegrond lijkt dat wel te passen ( naar verhouding met je deur aangezien die 88cm is) . Maar je render lijkt daar nog zo'n 20cm vrije muur ruimte te hebben die ik mij niet voor kan stellen (het stukje zichtbare muur tussen je kast en de deur naar de berging)

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 07-06-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kohnee schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Iemand hier toevallig een antwoord op?
Pronorm heeft een korpushoogte van 76,8cm en heeft een heel breed scala aan opties om er een high-end keuken van te maken, denk aan glazen zijwanden in korflades, ProTech titaan of eikenhouten bestekindelingen, zwarte anti-slipmatten, etc.

Met Schuller ben ik niet echt bekend, maar is volgens mij vergelijkbaar met Nobilia en dan is Pronorm wel een paar niveau’s hoger.

Let er op dat je je bij Superkeukens geen onbekende merken aan apparatuur laat aanpraten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
PaT schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:07:
[...]

Nee, ik keek zelf niet goed, excuses.

Je hebt ongeveer 2,8 meter vanaf de wand naar de berging tot je deuren. Je schiereiland zal zo'n meter diep zijn. De kasten daarachter 69cm, dus hou je ongeveer 1,2 meter over. Dat zou voldoende moeten zijn.

Wat ik mij wel afvraag is of er geen tekenfout in je kastenwand zit. Die zal ook 60cm diep zijn en op je plattegrond lijkt dat wel te passen ( naar verhouding met je deur aangezien die 88cm is) . Maar je render lijkt daar nog zo'n 20cm vrije muur ruimte te hebben die ik mij niet voor kan stellen (het stukje zichtbare muur tussen je kast en de deur naar de berging)
Dit klopt wat je zegt. Ik zal morgen even de keuken in de plattegrond intekenen! Dan krijg je een beter beeld van de indeling. Het is 24/25 cm vrije ruimte aan beide kanten naast de kastenwand die zal worden opgevuld (afgetimmerd en gestuct) alsin het lijkt de apparatenwand is ingebouwd.

De kastenwand loopt niet door tegen de muur naast de deur en doordat je er nu deels schuin inkijkt op de render lijkt die 20 cm inderdaad! Zou je er recht voorstaan is het 2/3 cm.

[ Voor 8% gewijzigd door Jannick1 op 07-06-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Barry|IA schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Pronorm heeft een korpushoogte van 76,8cm en heeft een heel breed scala aan opties om er een high-end keuken van te maken, denk aan glazen zijwanden in korflades, ProTech titaan of eikenhouten bestekindelingen, zwarte anti-slipmatten, etc.

Met Schuller ben ik niet echt bekend, maar is volgens mij vergelijkbaar met Nobilia en dan is Pronorm wel een paar niveau’s hoger.

Let er op dat je je bij Superkeukens geen onbekende merken aan apparatuur laat aanpraten.
De opties die jij noemt heeft Schuller volgens mij ook gewoon allemaal. Ik heb bij mijn aanschaf Schuller met Rotpunkt vergeleken en die hadden beide al die mogelijkheden. De glazen wandjes sowieso want die heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
@PaT
Zie onderstaande afbeelding. (let niet teveel op mijn paint skills) Ik denk dat dat hetgeen enigzins verhelderd.
Let ook niet teveel op centrering. Einde kastenwand zal ook einde schiereiland worden uiteindelijk. Plus spoelgedeelte op deze tekening is 60 en zal 65 zijn. Daardoor wordt het raam in de achtergevel ook mooi gecentreerd tussen de 2 delen in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjjZjCxsp_90wI8Bid8e10yWUhw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eWGE4u4mN68vRw4ZaFx6EJ2g.jpg?f=user_large

5 Hoge kasten is geen optie daar wij vinden dat dit te massaal word. Daarom kiezen we ervoor om hem aan beide zijden af te timmeren en te stucen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jannick1 op 08-06-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Leuk, lijkt veel op mijn opstelling!
[Afbeelding]
Nice! Ik twijfel nog of het spoelgedeelte op het eiland komt, of het kookgedeelte. Heb jij nog een argument waarom spoelen op het eiland voor jou de voorkeur heeft? Of is het puur smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
@Jannick1 klein beetje off-topic maar je hal had zo 30cm kleiner gekund. Je hebt een gekke loze ruimte naast de opgang van je trap en je meterkast kan dieper worden en ook breder als die WC een "normale" maat zou krijgen. Die is nu 1.80 breed lijkt wel ?

Ik heb toevallig wel 5 hoge kasten en dus ook een smallere ombouw,. De ombouw hier is aan weerszijden 8,5cm maar ziet er niet gek uit ofzo.
Pagina: 1 ... 136 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1