Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 13:14

Impry

Rallymedia.nl

@Kapitein Merijn Waarom geen push-to-open, slechte ervaring? Wij twijfelen er over voor de 'pannenlade', is op ons kookeilandontwerp de enige 'lage greep'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2v8fl5La9j6Me8cMRixEuu5ZjiU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qdE4OY3zALQSMuoLibT1mJjn.png?f=user_large

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:21
@Impry
Ik ben van mening dat een keuken vooral praktisch moet zijn. Iedere deur/lade voorzien van push-to-open vind ik alles behalve praktisch. Alleen al vanwege het per ongeluk openen van lades zou ik het niet adviseren.
Als je het mooi vind om de pannenlade uit te voeren zonder greeplijst dan zou ik dat zeker doen, het oog wil tenslotte ook wat.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, en ik lees net wat verder terug in het topic ook wat ervaringen. Optimaal is het zeker niet altijd, meningen verschillen ook wel, maar ik denk dat we het gewoon gaan proberen, zeker omdat het de lage lade is. (in de showroom duwde ik ook al een lade open met mijn heup :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-04 19:49
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:18:
[...]

Geweldig ja? Wat heeft de verkoper al die tijd gedaan? Na een uurtje of 2-3 ben je toch helemaal gaar en neem je geen informatie meer op.
Ik mag aannemen dat je nu ook precies weet wat het gaat kosten?

Opstelling ziet er verder prima uit.
Zijn alle kasten voorzien van push-to-open? Daar zou ik zelf niet snel voor kiezen. Ik vraag me ook af hoe hij de plint omlaag heeft gebracht naar 10cm zonder de werkhoogte te wijzigen.
Goed dat je dat schrijft, ik heb het even in de post vermeld. Ik weet inderdaad precies wat het gaat kosten en het totaal komt uit op 22k.

Je hebt gelijkt, ik was na een poosje best wel gaar. Logisch dat die gesprekken ook wel 3-4u duren normaliter. Dat het deze keer zo lang duurde kwam door mezelf. Ik laat graag opties de revue passeren en wil een beeld vormen van de mogelijkheden voordat ik tot een samenstelling kom. Overigens zaten we niet 8u tegenover elkaar, lunchpauzes, koffie breaks, rondjes door de zaak ;)

De plinthoogte is gewijzigd door een andere korpusmaat (hoger) aan te houden van de kastjes. Push top open kies ik voor mede het esthetische. Zoveel sta ik niet in de keuken. Hiervoor had ik hetzelfde systeem, in het begin was het misschien eventjes wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minhie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-04 20:57
Maverik312 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Oke je bent op de hoogte dat de laden onder de spoelbak beiden ingekort worden? Dit ivm de quooker boiler? HIer passen dus geen afvalbakken in. Als er laden zijn van 120 cm zijn ze er ook van 100cm is een standaard maat. Gewoon niet over nagedacht door de verkoper op een bovenaanzicht ziet 120 60 120 er ook beter uit in werkelijkheid NIET.

Ik zou onder de apparaten combi en stoom sowieso laden plannen dit is wel duurder maar wel gemakkelijker voor je bakplaten,stoomschalen en dergelijke. Verder ben ik zelf wat sceptischer over een stoomoven dan de meeste mensen hier op het forum heb ik het idee. Stoom is echt heel anders koken dan dat je gewend bent. Ik zou voor dat je dit apparaat aanschaft eerst eens naar iemand gaan die er mee kookt. In praktijk gebruikt 20% van de mensen die een stoom apparaat heeft deze waarvoor die bedoeld is.

Welk front van Bruynzeel is dit?
Dank voor de input. Ik denk idd dat we de lades aan de andere kant gaan laten veranderen naar 3x 1m als dat kan.

Front: Olympia lichtgrijs, maar nog te veranderen. Of bedoelde je dat niet?
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:59:
@Impry
Ik ben van mening dat een keuken vooral praktisch moet zijn. Iedere deur/lade voorzien van push-to-open vind ik alles behalve praktisch. Alleen al vanwege het per ongeluk openen van lades zou ik het niet adviseren.
Als je het mooi vind om de pannenlade uit te voeren zonder greeplijst dan zou ik dat zeker doen, het oog wil tenslotte ook wat.
Eens; wij hebben een commode die push to open is, en dat ding gaat elke keer open als je aan die tafel werkt. Mega irritant. Wij kiezen er bjiv voor om de bovenste te doen met een greep en de onderste push-to-open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:35
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar aangezien het met name om een keuken gaat doe ik het toch hier. Vandaag zijn wij naar een woning gaan kijken waarin wij wel potentie zien. Er moet het een en ander gebeuren, maar de ligging, de rust, de tuin en het perceel spreken ons zeer aan.

Helaas is het beneden oppervlak van de woning (tweekapper) een stukje kleiner dan dat wij dit nu hebben. Dit komt doordat onze huidige rijwoning is uitgebouwd met 3 meter en de woning waarin wij interesse hebben niet. Een uitbouw is ontzettend kostbaar vandaag de dag zoals we weten, dus ben toch even aan het kijken wat er mogelijk zou zijn m.b.t. de keuken. Deze vinden we wat gedateerd en is aan de kleine kant, met name door beperkte werkruimte.

Ideale en duurste scenario: Woning uitbouwen met bijvoorbeeld 2,4 meter en aan de tuinzijde een mooie nieuwe keuken plaatsen. Het liefst een eiland met breed werkblad, waar je met zijn tweeën aan zou kunnen staan. Kosten zullen dan heel snel oplopen.
Ander scenario: Een nieuwe keuken plaatsen. Wellicht op dezelfde manier, maar wellicht ook anders. Zelf dacht ik misschien om het muurtje waar het blad tegenaan zit deels af te breken en het blad te verlengen met een breed (bar?) gedeelte.

Zie hieronder de plattengrond van Funda:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Je0FIujw0hZT2SMTb0hihoNyVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zk3ckjMGFck9H4BAt1FRV6YZ.png?f=fotoalbum_large

De woning is dus niet mega ruim/lang beneden, dus een uitbouw zou uiteraard voor meer ruimte zorgen. Tevens snoept dit ook wat af van de erg mooie en ruime tuin en is dit erg (te?) kostbaar voor ons en hebben wij er dit niet voor over.
Kortom: zien jullie nog andere mogelijkheden om meer werkruimte te creëren in de keuken? Out-of-the-box mag natuurlijk. Ik vrees namelijk dat er in deze kleine ruimte niet veel mogelijk is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 18:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@remzor scenario 3: even verder kijken naar een huis met iets meer ruimte voor de keuken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-04 09:56
remzor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:51:
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar aangezien het met name om een keuken gaat doe ik het toch hier. Vandaag zijn wij naar een woning gaan kijken waarin wij wel potentie zien. Er moet het een en ander gebeuren, maar de ligging, de rust, de tuin en het perceel spreken ons zeer aan.

Helaas is het beneden oppervlak van de woning (tweekapper) een stukje kleiner dan dat wij dit nu hebben. Dit komt doordat onze huidige rijwoning is uitgebouwd met 3 meter en de woning waarin wij interesse hebben niet. Een uitbouw is ontzettend kostbaar vandaag de dag zoals we weten, dus ben toch even aan het kijken wat er mogelijk zou zijn m.b.t. de keuken. Deze vinden we wat gedateerd en is aan de kleine kant, met name door beperkte werkruimte.

Ideale en duurste scenario: Woning uitbouwen met bijvoorbeeld 2,4 meter en aan de tuinzijde een mooie nieuwe keuken plaatsen. Het liefst een eiland met breed werkblad, waar je met zijn tweeën aan zou kunnen staan. Kosten zullen dan heel snel oplopen.
Ander scenario: Een nieuwe keuken plaatsen. Wellicht op dezelfde manier, maar wellicht ook anders. Zelf dacht ik misschien om het muurtje waar het blad tegenaan zit deels af te breken en het blad te verlengen met een breed (bar?) gedeelte.

[Afbeelding]

De woning is dus niet mega ruim/lang beneden, dus een uitbouw zou uiteraard voor meer ruimte zorgen. Tevens snoept dit ook wat af van de erg mooie en ruime tuin en is dit erg (te?) kostbaar voor ons en hebben wij er dit niet voor over.
Kortom: zien jullie nog andere mogelijkheden om meer werkruimte te creëren in de keuken? Out-of-the-box mag natuurlijk. Ik vrees namelijk dat er in deze kleine ruimte niet veel mogelijk is...
Wellicht de garage bij je woning betrekken? Muur doorbreken, garage opdelen in een berging en een keuken, alles isoleren (kan je zelf doen) en wellicht mooie openslaande deuren naar de tuin toe. Kost ook wat, maar je verliest geen tuin en je kan er prima een kookeiland + kastenwand in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:57:
@remzor scenario 3: even verder kijken naar een huis met iets meer ruimte voor de keuken? ;)
Ja, dat is natuurlijk ook een optie. Het punt is dat wij, net als zovelen, Funda genoeg hebben afgestruind om te weten dat een dergelijke locatie haast niet voorbij komt. Zou de woning 'af' zijn, is deze ook meteen minimaal 75k duurder. Voor ons is de locatie gewoon erg belangrijk. De tuin ligt tegen een bosstrook aan, doodlopend en rustig straatje met een groot bos aan de zijkant. Buitenwijk van een grote stad, centrum/werk/alle voorzieningen zijn dus goed bereikbaar.

Er komen dus zeker mooiere en grotere woningen voorbij, maar dan in een veel drukkere en lelijkere straat. Met overburen, buren en achterburen. Wat dat betreft is dit die speld in de hooiberg die we zochten, dat maakt het ook zo ontzettend moeilijk... :(

@HKP32 Daar hebben we ook aan gedacht. De garage hebben we namelijk niet per se nodig voor onze auto's, de oprit biedt ook plaats aan 2 auto's. Echter kon ik nergens (ook niet op Tweakers) iets vinden over een richtprijs. Als dit dus bijna net zo duur zou worden dan een uitbouw, want ook leidingen verleggen, isoleren, vloeren, enz. en je levert er je garage voor in weet ik weer niet of het zo verstandig is.
Maar bedankt! Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan hij of zij een richtprijs noemen :+

[ Voor 21% gewijzigd door remzor op 26-05-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 18:25

[Afbeelding]

Hier iemand die in een zelfde type huis woont; kleine keuken met weinig opties qua indeling.

Zelf heb ik de eerste paar jaar even doorgebeten en as we speak bezig met een uitbouw eraan te zetten.... Dat is ook een optie.

Echter! Buren om de hoek hebben het anders gedaan; keuken naar de plek van de woonkamer verplaatst, en vice versa. Weet niet of dat in jouw huis haalbaar is, maar misschien het onderzoeken waard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:39

[Afbeelding]

Keuken naar de andere muur verplaatsen en eettafel in de hoek waar nu de keuken staat? Denk dat er dan ook een hoop opties beschikbaar komen. Moet dit wel lukken met leidingen etc.

Het is een idee!

Edit:
2e idee, misschien keuken in midden van de woning tegenover de gang. Kasten wand tegen de lange muur eiland in de doorloop. Dan is je keuken de verbinding tussen woon een eetkamer.

[ Voor 4% gewijzigd door perspectivebass op 26-05-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding]

Keuken in een L vorm en ertegenover een apparaten wand maken. Tafel tegenover de deur in het tussenstuk van de kamer. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58

[Afbeelding]

Iets met een smal eiland (met een opstaande achterwand).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLZeWQqyQmfLVf9mL-oPKPRCdN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqRAL9OjbmBfB22wlzZW9I6J.jpg?f=fotoalbum_large
(niet helemaal perfect op schaal)

Uiteraard kun je tegen de muur ook iets laag nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzz-gSvPOXwOgwL1c_uJ2ZJTmV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMyNDIA9r1112PNnbjX34qE9.jpg?f=fotoalbum_large
Koelkast en oven misschien omdraaien bedenk ik me net, maar geen zin om te wijzigen :)
Laag is natuurlijk ook maar 180 breed zo.

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 26-05-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
remzor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:09:
[...]

@HKP32 Daar hebben we ook aan gedacht. De garage hebben we namelijk niet per se nodig voor onze auto's, de oprit biedt ook plaats aan 2 auto's. Echter kon ik nergens (ook niet op Tweakers) iets vinden over een richtprijs. Als dit dus bijna net zo duur zou worden dan een uitbouw, want ook leidingen verleggen, isoleren, vloeren, enz. en je levert er je garage voor in weet ik weer niet of het zo verstandig is.
Maar bedankt! Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan hij of zij een richtprijs noemen :+
Dat hangt van heel veel af. Wat is de muur- en vloeropbouw van je woning en garage, is er een kruipruimte aanwezig, wil je nog extra ramen/deuren laten plaatsen e.d. En ook niet onbelangrijk: wat kan je zelf doen? Als je alleen de muur uit laat breken + stalen balk(en) laat plaatsen en verder zelf met een handig oom de voorzetwandjes, leidingwerk en afwerking doet kan je dit best goedkoop doen, sowieso vele malen goedkoper dan een uitbouw ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
@Timmeh_PS3 Het omdraaien is geen optie voor ons. We vinden de ruimte dan veel te klein voor een fatsoenlijke zithoek/woonkamer.

@perspectivebass Leuk idee! Keuken in het midden hadden we nog niet aan gedacht. Wel even puzzelen of er dan een fatsoenlijke en bruikbare ruimte over blijft op de plek waar nu de keuken staat.

@Joopieboy Hier hebben we ook aan gedacht maar we vinden de wand er tegenover toch wel iets te ver van het keukenblok af staan dan helaas.

@mitsumark Nice! Zo kan het inderdaad ook. Ook hier even kijken wat er over blijft van het hoekje waar dan nu de keuken zit, maar zeker niet verkeerd :) Zo’n lage kastenwand met eiland lijkt ons ook wel wat.
Hebben nu een eettafel van 2.60m met 6 stoelen er aan, dat kunnen we dan wel vergeten ja..

@HKP32 Ja, begrijpelijk. Hangt van veel factoren af. Eén ding is zeker: alles wordt uitbesteed. Makelaar zei dat de garage geïsoleerd is, geen idee hoe. Zal hoe dan ook veel aan moeten gebeuren. Woning en garage uit 1999 trouwens.

Thanks allen! Goed om te zien dat er wel degelijk opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Hebben jullie ervaring met verschillen tussen Bora pure en Bora pure x? Goede reden om die x te kiezen ipv de ‘normale’ pure? Meerprijs is bijna 1000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04 19:29
Laurences schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
Hebben jullie ervaring met verschillen tussen Bora pure en Bora pure x? Goede reden om die x te kiezen ipv de ‘normale’ pure? Meerprijs is bijna 1000...
De vier grote oppervlakte-inductiekookzones van 230×230 mm welke voor een groter kookoppervlak zorgen.
Meer kon ik er niet over vinden. Bredere plaat, het rooster vind ik wel mooier. maar niet het extra geld waard.
Wellicht dat anderen meer verschillen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMory
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-02 15:48
Hallo allen,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van onze nieuwe keuken en hebben dan ook meerdere opties.

De meest concrete offerte die we nu hebben is van Grando.
Maar ik lees veel verschillende meningen over Grando, sommige heel positief maar zie ook genoeg negatieve verhalen voorbij komen. De verkoper is echt enorm aan het pushen, dus eigenlijk gunnen we het hem ook niet om die reden, maar tot nu toe hebben ze wel een vrij goede deal.
Een andere optie die we hebben is de keuken helemaal op maat laten maken door een vakman die we persoonlijk kennen en dus snel mee kunnen schakelen.

Om een goede keuze te kunnen maken was ik benieuwd wat jullie dusver van onze potentieel nieuwe keuken vinden en de prijzen die daar bij komen kijken.

Keukenmeubelen: Y-MK serie Y5500 in matlak lichtgrijs met kunstof rand; 8690
Keukenblad: Lion Stone graniet 20mm; 2363 (we hadden in eerste instantie aangegeven composiet te willen, maar zie nu dat we op graniet uitgekomen zijn)

Totaal apparatuur: 3672
Ik heb nu laten opnemen in de offerte om alle apparatuur te vervangen, maar we hebben waarschijnlijk alleen inductie met afzuiging en quooker + wasbak nodig aangezien we de rest waarschijnlijk kunnen hergebruiken van onze huidige keuken.
- Inducitekookplaat + afzuigsysteem: Falmec Quantum 90; 2150
Heeft iemand hier ervaringen mee, het was deze of Bora, maar het voordeel hiervan was dat die
koppelbare zones heeft en dat zou de Bora niet hebben.
- Quooker; 1207
in RVS uitvoering maar we willen die eigenlijk in zwart
- Spoelbak DPS onderbouw Capp50r10; 315
we willen eigenlijk ook een zwarte spoelbak maar horen daar ook negatieve verhalen over ivm kalk aanslag

Totaal prijs inclusief montage: 15.752

Hierbij nog de foto's van het ontwerp waarop je als het goed is ook kunt zien dat we voor erg veel lades gaan waarvan wij begrepen dat dit zorgt voor een aardige meerprijs.
Het enige wat we nog veranderd hebben op dit moment ten opzicht van de foto's is dat tussen de 2 hoge kasten een verticale greeplijst komt omdat we een koelkast van 178 willen plaatsen en dit volgens de verkoper dan alleen met een verticale greeplijst kon worden opgelost.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of dit een fatsoenlijke prijs is naar jullie inziens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZw1B8AmuvLrALhgGwLWYfRlJzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BlaBbYMiyX8iUeDnt4OAQATs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akhBqGkHeSiZsAEYVGm19pZUBKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWkTU4Q2f5Ygr1ddDNLeCk84.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zFTBAJb3xeSDrkLy_s3RMtcSDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gi5RsFI90JL8dN25r5CUDCRf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU2_v2c7bZDRmjuL_F96lvc2S9I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/coskBydhFCMwLOZIfftvuqwB.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-03 09:10
MrMory schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:56:

- Quooker; 1207
Over die zwarte Quookerkraan wil je misschien nog nadenken: ik wilde dat zelf ook, maar heb ook even gebeld met Quooker zelf met de vraag hoe die kraan gemaakt is. Het is in een zuurbad gekleurd en op hoge temperatuur afgebakken. Dat houdt in dat er onder die zwarte laag gewoon rvs zit én dat de kraan niet met zuur oplossingen/verdunningen schoongemaakt kan worden. Kalkaanslag moet je dus met een nat doekje weghalen en iig niet met een azijnverdunning oid. Verder worden krasjes dus zichtbaar in rvs. Ik heb drie kinderen en kook veel, icm met de meerprijs, de kwetsbaarheid en de beperkingen met schoonmaken heb ik zelf toch voor de rvs versie gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:54

[Afbeelding]

Wij hebben een soortgelijke indeling van de keuken en de vorige bewoner heeft het muurtje doorgetrokken (ongeveer 1,5 m hoog) en zo dus de keuken langer kunnen maken met een 'eiland'. Zo krijg je dus een best ruimte U-keuken. Kost niet veel extra maar je hebt wel veel meer werkblad en opbergruimte.

Excuses voor mijn crappy paint skills.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mHNvnFEjg8jz6s_vrnC6kzrbyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xfw49rgq5PNHfg4aC6AN9GYE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 06:59
- Quooker; 1207
- Spoelbak DPS onderbouw Capp50r10; 315
we willen eigenlijk ook een zwarte spoelbak maar horen daar ook negatieve verhalen over ivm kalk aanslag
Wij hebben een zwart granieten blad en daarbij leek een zwarte wasbak en een zwarte Quooker ons ook wel wat.
Nu viel de meerprijs van een zwarte wasbak met 50eu wel mee, die hebben we dus. Van kalkaanslag geen last, maar in het afvoergootje zit toch al de eerste beschadiging. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat dat gootje een stuk kwetsbaarder is als de wasbak zelf.
Van kalkaanslag hebben wij geen last.

Zwarte Quooker hebben wij vanaf gezien gezien de meerprijs van enkele honderden euro's. Zelfs de keukenverkoper gaf aan dat hij dat het prijsverschil niet waard vond.
Is een keuze uiteraard, maar ik vind de RVS versie bij ons niet misstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Milo85 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Wij hebben een soortgelijke indeling van de keuken en de vorige bewoner heeft het muurtje doorgetrokken (ongeveer 1,5 m hoog) en zo dus de keuken langer kunnen maken met een 'eiland'. Zo krijg je dus een best ruimte U-keuken. Kost niet veel extra maar je hebt wel veel meer werkblad en opbergruimte.

Excuses voor mijn crappy paint skills.

[Afbeelding]
Oh wow! Zo had ik hem nog helemaal niet bedacht, prima optie!
Zojuist deal rond gemaakt dus we hebben het huis! :D

Edit: zouden wel even moeten kijken of we er dan echt werkruimte mee winnen door de extra hoek.

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 28-05-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiibe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-04 10:44
Laurences schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:37:
Wat ik heb kunnen vinden hierover (Zelf nog geen ervaringen mee, maar zit ook te twijfelen tussen deze 2) is het volgende:

x pure is 7 CM groter
x pure is stiller
x pure is energieklasse a+ en pure b (Ongeveer 40% zuinger dus)
Een kleinere instroom opening (Dus meer ruimte voor pannen)
De bediening is verticaal ipv horizontaal
Er zit een variabele warmhoudfunctie op
Flexible kookzones met brug functie (Je kan ze samen voegen) zodat je een grote grill plaat er op kan leggen.
En de vetfiltering schijnt ook beter te zijn

Maar dit is wat ik op het grote internet heb gevonden dus of het ook allemaal echt waar is.

[ Voor 1% gewijzigd door Wiibe op 28-05-2020 10:51 . Reden: Niet alles wat je op het internet vindt is waar ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Laatst online: 05-01 11:25
Kanseleur schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Over die zwarte Quookerkraan wil je misschien nog nadenken: ik wilde dat zelf ook, maar heb ook even gebeld met Quooker zelf met de vraag hoe die kraan gemaakt is. Het is in een zuurbad gekleurd en op hoge temperatuur afgebakken. Dat houdt in dat er onder die zwarte laag gewoon rvs zit én dat de kraan niet met zuur oplossingen/verdunningen schoongemaakt kan worden. Kalkaanslag moet je dus met een nat doekje weghalen en iig niet met een azijnverdunning oid. Verder worden krasjes dus zichtbaar in rvs. Ik heb drie kinderen en kook veel, icm met de meerprijs, de kwetsbaarheid en de beperkingen met schoonmaken heb ik zelf toch voor de rvs versie gekozen.
Zijn er meer real life ervaringen met de zwarte Quooker kraan? Wij hebben een zwarte Quooker flex in de bestelling staan aangezien onze eiken zwarte keuken, donker blad en zwarte spoelbak. Wij begrepen dat krasgevoeligheid laag is bij de Quooker, iemand ervaringen en evt. foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wiibe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:48:
[...]

Wat ik heb kunnen vinden hierover (Zelf nog geen ervaringen mee, maar zit ook te twijfelen tussen deze 2) is het volgende:

x pure is 7 CM groter
x pure is stiller
Flexible kookzones met brug functie (Je kan ze samen voegen) zodat je een grote grill plaat er op kan leggen.

Maar dit is wat ik op het grote internet heb gevonden dus of het ook allemaal echt waar is.
Groter, variabele warmhoudfunctie en brugfunctie: ja
Stiller en energiezuiniger: nee (de X Pure gebruikt meer energie en maakt meer geluid)
X Pure kan ook meer lucht verplaatsen zo te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5EsY1GJPyrGYjJgt9S_LMgK1BY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rjyX5ckQ1dI4u1HxhnDu5qDb.png?f=user_large

Bron: https://www.bora.com/file...220_manual_nl_nl12650.pdf / https://www.bora.com/nl/n...eite/show/bora-pure/puru/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Dipsausje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Groter, variabele warmhoudfunctie en brugfunctie: ja
Stiller en energiezuiniger: nee (de X Pure gebruikt meer energie en maakt meer geluid)
X Pure kan ook meer lucht verplaatsen zo te zien

[Afbeelding]

Bron: https://www.bora.com/file...220_manual_nl_nl12650.pdf / https://www.bora.com/nl/n...eite/show/bora-pure/puru/
De motor van de X-pure is identiek aan die van de Pure, dit is ook te zien aan de waardes.
De kleine verschillen komen puur voort uit het iets anders vormgegeven rooster.
De bediening is identiek aan die van de Pure met uitzondering van de kleur (rood vs wit/blauw).
Het grootste verschil is het koppelen van de zones en de 4 23x23cm spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiibe
  • Laatst online: 07-04 10:44
@Dipsausje @Kapitein Merijn

Bedankt voor de opheldering (Heb inmiddels mijn post geedit )
Er zit dus vrij weinig verschil in behalve dan het koppelen van de zones en de variable warmhoud functie

Of dat het verschil van 1000 euro waard is is de vraag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMory
Kanseleur schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor de informatie, over krassen had ik nog niet nagedacht en als het maar een dun laagje is dan snap ik dat je weer snel het rvs er onder uit ziet komen.
Wel jammer, want ik vind allemaal zwarte elementen in de keuken wel strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMory
B-Real schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Wij hebben een zwart granieten blad en daarbij leek een zwarte wasbak en een zwarte Quooker ons ook wel wat.
Nu viel de meerprijs van een zwarte wasbak met 50eu wel mee, die hebben we dus. Van kalkaanslag geen last, maar in het afvoergootje zit toch al de eerste beschadiging. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat dat gootje een stuk kwetsbaarder is als de wasbak zelf.
Van kalkaanslag hebben wij geen last.

Zwarte Quooker hebben wij vanaf gezien gezien de meerprijs van enkele honderden euro's. Zelfs de keukenverkoper gaf aan dat hij dat het prijsverschil niet waard vond.
Is een keuze uiteraard, maar ik vind de RVS versie bij ons niet misstaan.
Is bij jullie de wasbak dan van zwart graniet? Vraag me af of composiet daar dan wellicht minder last van heeft, maar blijven natuurlijk altijd wat kwetsbaardere materialen zeker bij dingen die uitsteken zoals de rand van de wasbak bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Nee, geen graniet. Dat zie ik niet goed gaan i.c.m. een Quooker, vroeg of laat gaat dat fout a.g.v. het temperatuurverschil. Werd ook door meerdere keukenzaken bevestigd dat het i.c.m. een Quooker erg risicovol is. Er zijn oplossing in de vorm van een spatplaat onderin de wasbak, maar dat vonden wij ook niet echt een mooie oplossing.

Ik denk dat die van ons gewoon (gecoat) RVS is, maar is tot nu toe wel temperatuur/kras/kalk bestendig. Alleen het afvoerroostertje zal denk ik van (gecoat) kunststof zijn en dus iets gevoeliger.

We hebben de gok genomen. Blijken er over een paar jaar toch teveel beschadigingen op te treden dan laat ik wel een nieuwe wasbak monteren en dan misschien wel gewoon "blank" RVS, welke net zo snel beschadigd maar daarbij valt een kras minder op natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Wiibe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:48:
[...]

x pure is 7 CM groter
x pure is stiller

Fijn om dit op een rij te hebben!
Zit zelf ook in dubio.
Zeker omdat de keukenzaak ook noemde dat de nieuwe Pelgrim platen qua specificaties erg goed zijn.
IKR4082F & IKR4082M
IKR2083RVS

Heb even onderstaande vergelijk gemaakt met de Pure en X-Pure.
Wat zijn jullie gedachten hier over?
https://www.pelgrim.nl/categorie/hood-in-hob/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2gN3LZ9azqdsvMveGu5A2lBQhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVSve5cqHZfe07k5l8zsXEON.png?f=fotoalbum_large

Edit: dit ook nog gevonden:
https://www.werkbladafzui...-kookplaat-met-afzuiging/
Een wezenlijk onderscheid met andere kookplaten zijn de octogonale spoelen. Hierdoor wordt het volledige oppervlakte geschikt als kookveld.
Hoe is dit tov Bora?

[ Voor 26% gewijzigd door Impry op 28-05-2020 13:24 . Reden: Nieuwe info toegevoegd onderaan de post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Possible schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:41:
@Barry heb je toevallig nog gekeken naar de offerte ?
Ik heb 'm jou net verstuurd :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Wij zitten precies in het zelfde schuitje. Binnenkort keuzes definitief vastleggen ivm bestellen maar twijfelen over de kookplaat incl. afzuiging. Op advies van de verkoper de Pelgrim IKR2083 op de offerte staan. Maar twijfelen aan de zuigcapaciteit en zijn bang dat er nare geuren blijven hangen. Een eventuele plasmafilter zou dit kunnen verhelpen maar dan ben je al snel 8 a 900 euro verder. Daarnaast geen review online kunnen vinden over de Pelgrim kookplaten. We zijn ook niet langs geweest bij Keukenhuis ter inspirtaie, maargoed. Dat geeft ons gewoon wat minder vertrouwen hierin.

Hebben daarin tegen wel meerder positieve ervaringen met een bora kookplaat. Dus vandaar nog de twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Laatst online: 21:54
@remzor Gefeliciteerd met de koop van het huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 29-04 17:21
@Impry @chris2306
Heb geen van beide, dus kan geen gebruikerservaring geven.
Maar, ik zie dat de Pelgrim in je lijstje een heel pak luider zijn dan de Bora. Wel iets om rekening mee te houden, als je daar gevoelig aan bent!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Impry schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Zit zelf ook in dubio.
Zeker omdat de keukenzaak ook noemde dat de nieuwe Pelgrim platen qua specificaties erg goed zijn.
IKR4082F & IKR4082M
IKR2083RVS

[Afbeelding]

[...]

Hoe is dit tov Bora?
Ik weet niet hoe de betreffende keukenzaak zijn inkoop heeft geregeld, maar bij mijn winkels scheelt de Bora Puru of de Pelgrim nauwelijks in inkoopprijs. Uiteindelijk zullen ze elkaar dus niet ontlopen en zou ik dus áltijd voor de Bora kiezen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

B-Real schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:06:
Nee, geen graniet. Dat zie ik niet goed gaan i.c.m. een Quooker, vroeg of laat gaat dat fout a.g.v. het temperatuurverschil. Werd ook door meerdere keukenzaken bevestigd dat het i.c.m. een Quooker erg risicovol is. Er zijn oplossing in de vorm van een spatplaat onderin de wasbak, maar dat vonden wij ook niet echt een mooie oplossing.

Ik denk dat die van ons gewoon (gecoat) RVS is, maar is tot nu toe wel temperatuur/kras/kalk bestendig. Alleen het afvoerroostertje zal denk ik van (gecoat) kunststof zijn en dus iets gevoeliger.

We hebben de gok genomen. Blijken er over een paar jaar toch teveel beschadigingen op te treden dan laat ik wel een nieuwe wasbak monteren en dan misschien wel gewoon "blank" RVS, welke net zo snel beschadigd maar daarbij valt een kras minder op natuurlijk.
Fragranite van Franke zou die temperatuur makkelijk aan moeten kunnen:
https://www.franke.com/be...aterialen/fragranite.html
https://www.franke.com/be.../kbg210530ox1_detail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik weet het merk van onze wasbak zo snel niet meer, maar de Frank exemplaren zijn anders.

De zeefjes/afvoer zijn hier van blank materiaal, in onze wasbak zijn deze ook zwart (gecoat). Daar hebben wij dus al een beschadiging op zitten. De rest van de wasbak zie ik nog helemaal niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:01
[...]

Zit zelf ook in dubio.
IKR4082F & IKR4082M
IKR2083RVS

[Afbeelding]

[...]
Ik heb zelf (nog) geen verstand/ervaring met de Bora. Onze keuken komt over 10 weken (*O* ).

Wat mij wel opvalt in bovenstaande tabelletje is de hoeveelheid geluid die geproduceerd wordt. Een verschil van 10 dB is heel erg veel! 10 dB verschil ervaar je als twee maal zo luid! zie Wikipedia

Wij hebben nu de IKEA Kulinarisk afzuigkap met een geluidsniveau van 51 dB bij de lage stand (volgens specificaties). Dit is echt luid. Normaal een gesprek voeren bij de afzuigkap is moeilijk. En vanuit de woonkamer (open woonkamer / keuken) iemand in de keuken aanspreken moet je bijna schreeuwen. Mijn vrouw vindt de afzuigkap zo luid dat ze hem vaak niet eens aan zet.
Ik zou adviseren om beide systemen in werking te ervaren en dan ook op de hoeveelheid geluid leggen. Let daarbij op dat een keuken winkel vaak heel groot is (hoge plafonds een grote ruimte) waar geluid makkelijker weg kan een je minder reflecties hebt. Dit resulteert in een lager geluidsniveau. Dus lijkt de afzuiger in de kookplaat stiller dan hij bij je thuis zal zijn. (Behalve als je zelf ook een enorme keuken met hoge plafonds hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zit zelf ook in dubio.
IKR4082F & IKR4082M
IKR2083RVS

[Afbeelding]

[...]

Hoe is dit tov Bora?
Volgens mij moet je de Puxa ook wel voor 3k kunnen krijgen. Volgens mij betaal ik dat nu ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Als het prijsverschil niet groot is dan wordt het sowieso de Bora ja.
Geluidsverschil zag ik ook ja, maar met name bij de laagste stand, en inderdaad 10dB is veel!

Prijs van Bora is wat lastiger te vinden, maar goed om hier soms concrete bedragen te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Geloof me; Als je de Bora en Pelgrim ziet als ze niet ingebouwd zijn dan is de keuze snel gemaakt. Verschil van dag en nacht.

Daarnaast heeft Bora nog altijd het grootste kookoppervlak van alle kookplaten met geïntegreerde afzuiging. Dit is voornamelijk te danken aan de bediening die onder de afzuiging zit ipv verspreid over de volledige voorzijde.

[ Voor 47% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-05-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Daarom word ik zo blij van dit topic! Thanks voor het delen van alle kennis. De keukenwereld is soms zo ondoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:51
[...]

Zit zelf ook in dubio.
IKR4082F & IKR4082M
IKR2083RVS

[Afbeelding]

[...]

Hoe is dit tov Bora?
Onze keukenverkoper had ze ook beide, maar hij zei dat Bora qua techniek voorloopt op Pelgrim en van betere kwaliteit is. Alleen al voor het verschil in geluid zou ik voor een Bora gaan.

Ps. Wij hebben uiteindelijk ook gekozen voor de Bora 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, Pelgrim heeft normaal qua merk natuurlijk ook al een andere positionering. En de specificaties zoals in zo'n tabel zeggen nog niets over gebruiksgemak, betrouwbaarheid, etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
Tevens zeggen dB's niet alles....

Je kunt een irritante geluidsbron hebben van 41dB, of een rustgevende geluidsbron van 50dB.

De Bora klinkt heel rustig. Een ''mooi'' blazend geluid, zonder bijgeluiden of resonanties van het luchtkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 12:53
Wij zitten nu ook te twijfelen tussen de siemens ED777FQ25E en de Bora Pure, iemand ervaring met de Siemens? Prijs verschil zit er amper in, hierom neig ik meer naar de Bora. Vriendin weer weer de Siemens zodat er wat meer ruimte overblijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry
jeroenm17 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:38:
Wij zitten nu ook te twijfelen tussen de siemens ED777FQ25E en de Bora Pure, iemand ervaring met de Siemens? Prijs verschil zit er amper in, hierom neig ik meer naar de Bora. Vriendin weer weer de Siemens zodat er wat meer ruimte overblijft.
Ruimte voor wat? Niet voor de pannen in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
@Dipsausje Bedankt voor de vergelijking van de pure en pure x. Ik denk dat ik op basis van deze info het verschil van 1000e niet kan rechtvaardigen voor mezelf. Dat zou dan puur voor de looks zijn.

Heb wat aanpassingen laten doen in de kleurstelling van het ontwerp. En de apparatuur lijst opgevraagd, dat zijn de volgende apparaten:

Siemens GI21VAD30 onderbouw vriezer
Siemens KI81RAD30 groot model koelkast
Siemens SX858D01PE vaatwasser met OpenAssist om het greeploos te houden (+ besteklade)
Bora PURU (de pure met recirculatie) kookplaat
Miele H7244B oven 45cm
Blanco Claro 500-IF spoelbak

De spoelbak is er wel eentje waar water in blijft staan, misschien hebben jullie hier ervaring mee?

Vaatwasser heeft blauw licht, ik kan geen variant van Siemens vinden met OpenAssist die wit licht geeft. Al zou ik dat wel graag willen. Heeft één van jullie wellicht een Bosch met deze functies? Details ik weet het.

Over de oven twijfel ik nog of ik hier een Siemens StudioLine variant moet kiezen. Of in ieder geval een model met pyrolyse voor het reinigen. Dat is toch wel een erg prettige functie.

Prijs op dit moment 22k

Het nieuwe ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvZhe2S8nSCwv0PjpysrbrW9i9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xKowY87W95HUmtHZPwn2VkBU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcnD46ncdNiHQr7oS1044urq1yE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IHZJPc0UMsjHHvPxDwVAy7c0.png?f=fotoalbum_large

Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties en feedback op de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Laurences schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:55:
@Dipsausje Bedankt voor de vergelijking van de pure en pure x. Ik denk dat ik op basis van deze info het verschil van 1000e niet kan rechtvaardigen voor mezelf. Dat zou dan puur voor de looks zijn.

Heb wat aanpassingen laten doen in de kleurstelling van het ontwerp. En de apparatuur lijst opgevraagd, dat zijn de volgende apparaten:

Siemens SX858D01PE vaatwasser met OpenAssist om het greeploos te houden (+ besteklade)
Miele H7244B oven 45cm

De spoelbak is er wel eentje waar water in blijft staan, misschien hebben jullie hier ervaring mee?

Vaatwasser heeft blauw licht, ik kan geen variant van Siemens vinden met OpenAssist die wit licht geeft. Al zou ik dat wel graag willen. Heeft één van jullie wellicht een Bosch met deze functies? Details ik weet het.

Over de oven twijfel ik nog of ik hier een Siemens StudioLine variant moet kiezen. Of in ieder geval een model met pyrolyse voor het reinigen. Dat is toch wel een erg prettige functie.

Prijs op dit moment 22k

Het nieuwe ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind je het erg belangrijk dat de kookplaat & de zittingen in het midden zijn? Je hebt nu zoveel ruimte op je eiland waardoor het eigenlijk niet nodig is om beiden in het midden tegenover elkaar te hebben zitten, dat oogt misschien wat onnodig druk/krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32

Miele H7244B oven 45cm

Prijs op dit moment 22k

Het nieuwe ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij aanschaf van 4 Siemens apparaten krijg je verlengde garantie (2 naar 5 jaar), wellicht handig om te overwegen. Weet je zeker dat je geen combi of stoomoven wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Mesque schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Vind je het erg belangrijk dat de kookplaat & de zittingen in het midden zijn? Je hebt nu zoveel ruimte op je eiland waardoor het eigenlijk niet nodig is om beiden in het midden tegenover elkaar te hebben zitten, dat oogt misschien wat onnodig druk/krap.
Mmm.. ik ben bang dat ik je suggestie niet helemaal begrijp. Bedoel je dat de kookplaat uitgelijnd met de houten bar rustiger oogt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 31-03 12:57
Laurences schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:08:
Wij zijn bezig met het samenstellen van een nieuwe keuken. In het verleden heb ik al eens een keuken aangeschaft bij Ekelhoff. Nu opnieuw naar Nordhorn! Deze keer weer goed geholpen. De afspraak die om 09:30 begon in de ochtend, duurde tot 17:30.. geweldig dat er zó de tijd word genomen voor je.

We zijn tot de volgende indeling en samenstelling gekomen:

Apparatuur:

- Quooker RVS kraan, klein reservoir.
- Siemens vaatwasser
- Siemens Koelkast (groot model)
- Siemens vriezer (tafel model)
- Miele oven 45cm (geen stoom, geen magnetron)
- Bora Pure inductie/werkbladafzuiging (recirculatie)

Verder:
- Neolith keramiek werkblad (fusion serie)
- Kastjes: Ballerina
- Alles push to open, incl de koelkast en vriezer

De vragen die momenteel in m'n hoofd spelen zijn:
- Zijn deze afmetingen prettig / lekker leefbaar
- Bora werkbladafzuiging: Bora Pure of de nieuwe Bora X Pure met flex zones

De keukenkast leverancier is Ballerina. De reden hiervoor is omdat de kleuren zo goed in de smaakvallen. Het hout op het kookeiland is gefineerd. De plank boven de spoelbak is één optie, het alternatief is daar ondiepe kasten te plaatsen voor extra opslagruimte, echter vrees ik dat het dan erg 'vol' gaat aanvoelen.
Hieronder plaatjes en afmetingen, alsmede de situatie nu (keuken is van vorige eigenaar). De hoogte van de plint is aangepast naar 10cm (foto's zijn gebaseerd op ouder ontwerp van 16-17cm wat ik te hoog vond).

Prijs: 22k

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit! Lijkt op onze opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sy4c4nN.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xtKvYNT.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TS6ee8V.png

Wij merken met name doordat zowel spoelen als koken in het midden van een aanrecht zit, je aan beide kanten net niet genoeg ruimte hebt. Nou is jouw aanrecht iets langer volgens mij, maar ik vond die 80cm die overbleef net te weinig om echt iets op te kunnen doen. Als je een eiland hebt van 3m zit er toch gauw 1.20 tussen spoelen en koken en die 30-40cm extra doet best veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Laatst online: 05-01 11:25

Miele H7244B oven 45cm

Prijs op dit moment 22k

Het nieuwe ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met deze apparatuur specifiek heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks van zeggen.

Ik heb wel feedback op je ontwerp: het is totaal niet wenselijk om je barretje recht achter je kookplaat te positioneren en wel om twee redenen: niemand komt gezellig een wijntje drinken aan de bar als jij mooi stukje vlees/vis staat te bakken in de roomboter vanwege t opspattende vet (ook gevaarlijk), en je houten bar zal hierdoor er ook niet fraaier op worden.

Ik zou je adviseur het ontwerp hierop laten aanpassen door ze naar de twee uiteinden te verplaatsen schuin tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Scr33x0r schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:20:
[...]
Wij merken met name doordat zowel spoelen als koken in het midden van een aanrecht zit, je aan beide kanten net niet genoeg ruimte hebt. Nou is jouw aanrecht iets langer volgens mij, maar ik vond die 80cm die overbleef net te weinig om echt iets op te kunnen doen. Als je een eiland hebt van 3m zit er toch gauw 1.20 tussen spoelen en koken en die 30-40cm extra doet best veel..
Ik begrijp wat je bedoelt, aan één kant komt ook nog een flink koffieapparaat dus die zijde is dan zo goed als opgegeven (apparaat is 30cm breed).

Nu is de spoelbak 50 cm breed in de tekening en het aanrecht in de nis is 220cm. Dus 85cm aan iedere kant van de spoelbak. Je zou de spoelbak dus misschien iets verder één kant opschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 31-03 12:57
@Laurences ja bij. Houdt gewoon rekening met evt dingen als koffiezetapparaat, broodrooster, (wij hebben ook nog waterkoker).

Waar die waterkoker staat op mijn foto staat nu ook nog een bonenmachine.. die kant van het aanrecht kan je dus nu niks meer mee.. Dan hebben we links van het fornuis nu een broodrooster (want stopcontact) en messenblok staan, dus is ook weer vol. Dus enige snij ruimte die we hebben is rechts van fornuis.. en dat is dus "maar" 80cm. Links van spoelen, boven de vaatwasser, staat 9 van de 10 keer vieze vaat omdat we te lui zijn om het in te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Kneh91 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Met deze apparatuur specifiek heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks van zeggen.

Ik heb wel feedback op je ontwerp: het is totaal niet wenselijk om je barretje recht achter je kookplaat te positioneren en wel om twee redenen: niemand komt gezellig een wijntje drinken aan de bar als jij mooi stukje vlees/vis staat te bakken in de roomboter vanwege t opspattende vet (ook gevaarlijk), en je houten bar zal hierdoor er ook niet fraaier op worden.

Ik zou je adviseur het ontwerp hierop laten aanpassen door ze naar de twee uiteinden te verplaatsen schuin tegenover elkaar.
Dank je dat is hele nuttige feedback. Ik zat er al over te denken het barretje iets op te schuiven. Echter de kookplaat naar de muur voelt me te krap aan, idem voor naar het uiteinde verplaatsen. Die laat ik daarom wel graag in het midden om aan beide kanten genoeg ruimte te hebben om te werken. Misschien houten bar opschuiven naar rechts tot het uiteinde. (in dit vooraanzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
Scr33x0r schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:31:
@Laurences ja bij. Houdt gewoon rekening met evt dingen als koffiezetapparaat, broodrooster, (wij hebben ook nog waterkoker).

Waar die waterkoker staat op mijn foto staat nu ook nog een bonenmachine.. die kant van het aanrecht kan je dus nu niks meer mee.. Dan hebben we links van het fornuis nu een broodrooster (want stopcontact) en messenblok staan, dus is ook weer vol. Dus enige snij ruimte die we hebben is rechts van fornuis.. en dat is dus "maar" 80cm. Links van spoelen, boven de vaatwasser, staat 9 van de 10 keer vieze vaat omdat we te lui zijn om het in te ruimen :)
Wat ik zou kunnen vragen is om de indeling daar aan te passen naar 60-60-100 ipv zoals nu 60-100-60. Dan ontstaat er ongeveer 100-110 ruimte aan één kant naast de wasbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Barry schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Ruimte voor wat? Niet voor de pannen in ieder geval :+
De verkoper vertelde dat er bij de bora geen pannenlade onder kan en bij de siemens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Laurences schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Mmm.. ik ben bang dat ik je suggestie niet helemaal begrijp. Bedoel je dat de kookplaat uitgelijnd met de houten bar rustiger oogt?
Ik bedoel precies hetzelfde als Kneh91 hieronder zegt :) Hij verwoordt het wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-04 06:13
Inmiddels zijn we 3 keukenzaken verder en hebben we onze eigen tekeningen (we werken met een interieurarchitect) laten uitwerken. Volgende week volgen de offertes. Maar de keukenzaak van onze voorkeur verkoopt zelf geen Bora. Ze adviseren de AiroDesign 900-052 G5 met plasmafilter. Dat lijkt qua kosten vergelijkbaar met de Bora PUXU.

Ik kan echter weinig over de AiroDesign vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Met name het geluidsniveau vs de Bora ben ik erg benieuwd naar en de meerwaarde van een plasmafilter.

Ik zal dit weekend proberen wat tijd te maken om ons ontwerp eens te delen!

[ Voor 7% gewijzigd door millerman_sf op 28-05-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartoz83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 22:28
Hi,

Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en hebben een aantal offertes (met verschillende indelingen) van verschillende keukenzaken.

We zijn het meest enthousiast over de indeling van Bemmel & Kroon.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de indeling, apparatuur, meubelen, etc. en de prijs.

Keukenmeubelen: A, Crown FIO Fino Gloss. Schuller C2 v.212
Keukenblad: Dekker graniet Evora Granite, black galaxy, 4cm.

Apparatuur:
-Inductiekookplaat Siemens IQ700 - EX877LVV5E
-Oven met stoomfunctie Siemens IQ700 - HS836GTB6
-Oven met magnetronfunctie Siemens IQ700 - CM836GNB6
-Warmhoudlade Siemens IQ700 - BI830CNB1
-Wandafzuigkap Siemens IQ300 - LC97BHM50 (recirculatie)
-Vriezer Siemens IQ500 - GI11VAD30
-Koelkast Siemens IQ500 - KI41RAD40
-Vaatwasser Siemens IQ500 - SN857X00PE
-Quooker Combi+ 22+FRRVS
-Spoelbak Lanesto 50x40 - SDE0024N

Totaalprijs incl montage: €21.839

Overig:
-In de hoeken komen kasten met uitzwenkplateaus.
-Aan de wandzijde willen we nog een doorlopende granietstrook van 15 cm.
-We zijn gebonden aan een recirculatie afzuigkap. Ik hoor echter verhalen dat deze extreem veel lawaai maken. Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor?
-We neigen er naar om de ovens naast elkaar te plaatsen, maar kan evt boven elkaar zoals in sommige foto's uitgewerkt is.
-Je komt de keuken binnenlopen vanaf rechts. De deur bovenaan leidt naar de berging.
-Verder willen we nog een grote eettafel plaatsen in de keuken

Alvast bedankt voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rc1ug7JLJx7KAeI5DRmkyAdkoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EHTUusrIJHZzKgFfRR27Vue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL3jtgYYpf28dUAXWh0bZILadT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XsxIkB7RO5b6h2KrcldsuaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFSJJC-xXil2Dz65SIoiZONYyVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LXVbCCCiRagTFNE6PJebWOi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1kX9xM65M6TgTE3FWxkS8Udruo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGYEKUUKzuoSZNKIgRsvVP70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOEu207kPhcQi1AZ4-4oRE8NGCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98d3Qs7FENf281oOuzk0ecjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023
Kartoz83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:54:
Hi,

Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en hebben een aantal offertes (met verschillende indelingen) van verschillende keukenzaken.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de indeling, apparatuur, meubelen, etc. en de prijs.

Apparatuur:
-Quooker Combi+ 22+FRRVS

Overig:
-We zijn gebonden aan een recirculatie afzuigkap. Ik hoor echter verhalen dat deze extreem veel lawaai maken. Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor?
-We neigen er naar om de ovens naast elkaar te plaatsen, maar kan evt boven elkaar zoals in sommige foto's uitgewerkt is.
-Je komt de keuken binnenlopen vanaf rechts. De deur bovenaan leidt naar de berging.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken! Tekening lijkt niet te kloppen, de combi-magnetron is een 45cm model, warmhoudlade zit er dus nog niet in. Verder vraag ik me af waarom je kiest voor de simpele afzuigkap terwijl de rest uit hogere series bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry
Kartoz83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:54:
Hi,

Apparatuur:
-Quooker Combi+ 22+FRRVS

Overig:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou spoelen en koken omwisselen en de spoelkant vullen met bovenkasten. Kies dan voor een Bora Pure (het begint saai te worden.. :p ) zodat je geen afzuigkap hebt hangen.

Ook zou ik het zitgedeelte wat groter maken. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
jeroenm17 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:59:
[...]

De verkoper vertelde dat er bij de bora geen pannenlade onder kan en bij de siemens wel
Kan wel hoor. Een besteklade direct onder het werkblad kan alleen niet. Maar bij de Siemens denk ook niet (ik ken het model niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:26
Op zich eens met wat @Barry zegt alleen het enige nadeel is dan dat je vaatwasser niet bij je spoelbak zit denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
GeeMoney schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:45:
Op zich eens met wat @Barry zegt alleen het enige nadeel is dan dat je vaatwasser niet bij je spoelbak zit denk ik?
Die kan in die hoek, naast de hoge kasten :)

Dan mik je zo je vaat erin vanaf de spoelbak, met etensresten en al (wat vaak niet mag van vrouwlief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-03 14:22
Ha Tweakers,

Ook wij zijn momenteel bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken. Na jaren een lezer te zijn, nu een bijdrage aan het veelgelezen forum.. er zit hier heel veel kennis, waarvoor bedankt iedereen! We zijn heel benieuwd wat jullie van onze offerteprijs en opstelling vinden.

De ruimte: 5 bij 5,7 meter.
De opstelling:
  • een kastenwand van 3,4m lang met een nis, dus op volgorde 2 hoge kasten van elk 60 cm breed, nis van 100 cm breed(met dito onder ladekast), 2 hoge kasten van elk 60 cm breed. Hieromheen een witte koof.
  • een kookeiland van 3x1 meter met spoelbak en kookplaat, spoelkast 1m, kookplaatkast 1m, alleen spoelkast met deuren, rest laden (ook achterkant eiland)
  • 3x1m composiet werkblad op het kookeiland en in de nis 1m werkblad
Merk: Siematic

Apparatuur:
  • Siemens IQ300 vaatwasser
  • Siemens IQ700 Studioline oven
  • Siemens staande vriezer 178 cm
  • Siemens hoge koelkast 178 cm
  • Bora Pure (Pura)
  • Quooker Combi+
We hebben bij 1 zaak een offerte laten maken en we keken ervan op op welke prijs ze uitkwamen.

Prijsopbouw: 8k apparatuur, 22k kastjes + werkblad

Nu heb ik dit halve forum doorgelezen en hier en daar vind ik deze opstelling ook zo terug, maar nooit voor 30k, zelfs niet keukens in de prijsklasse-Siematic. En nou wilde ik wel eens weten, is dit waar voor ons geld? Tweakers hebben een ongezouten mening, dus laat maar komen! We zijn heel benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door 896gerard op 29-05-2020 00:14 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
  • Laatst online: 11-04 07:58

Nu heb ik dit halve forum doorgelezen en hier en daar vind ik deze opstelling ook zo terug, maar nooit voor 30k, zelfs niet keukens in de prijsklasse-Siematic. En nou wilde ik wel eens weten, is dit waar voor ons geld? Tweakers hebben een ongezouten mening, dus laat maar komen! We zijn heel benieuwd.
Vind ik in elk geval best wel prijzig, dus ik zou zeker ook nog eens in een andere winkel gaan kijken.

Photofacts; weblog over fotografie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
Leuk topic over keukens. Wij zijn zelf ook bezig met een nieuwbouwhuis en voor de begroting ook al vast een eerste inventarisatie voor de keuken gedaan.

In eerste instantie zijn we bij Avanti Keukens in Kesteren wezen kijken (op advies van vrienden). Vriendelijke mensen en op zich goed geholpen. We hebben daar een eerste opzetje laten maken en ook al gekeken naar de kleuren van kastjes en blad. We gaan straks voor een PVC vloer met houtprint in de woonkamer en keuken, dus we vonden een donkere kleur van de kasten en dan weer een licht blad erop wel mooi.

Onze toekomstige keuken is, vergeleken met wat we nu hebben, behoorlijk ruim. Wel zit er in elke zijde van de ruimte wel een deur, opening of raam. Vandaar dat we vooralsnog ook denken aan een kookeiland en een losse kastenwand.

Dit is de tekening die ze hier gemaakt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm04saSaTg0LoXZw9tDQoE-VKFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cyi4zGjs9RWKT3qk1UqePjsI.jpg?f=fotoalbum_large

De kastjes hebben een leisteen-look en het blad op het eiland ook, maar dan in lichte kleur. Het gaat dan ook om een kunststof blad. Qua apparatuur zitten we te denken aan een oven, een combimagnetron, een koffiemachine, een quooker, een inductiekookplaat, koelkast en losse vriezer en natuurlijk een vaatwasser. Waarschijnlijk van Bosch (of iets gelijkwaardigs).

Bij Avanti was de indicatie dat het circa 25.000 euro zou gaan kosten. Dat was wel wat boven ons budget.

Nadat we hier geweest waren zijn we nog in Beuningen over de woonboulevard gewandeld. Onder andere even bij een Keukenconcurrent naar binnen gelopen, maar dat gaf toch een behoorlijk ander gevoel (en dito prijskaartje waarschijnlijk).

We kwamen ook een Mandemakers Keukens tegen en na een rondje door de winkel hebben we toch nog even gevraagd of iemand ons kon helpen. Daar was gelukkig iemand beschikbaar die nog ruim de tijd voor ons nam.

Ik moet zeggen dat dit goed beviel. De man die ons hielp dacht goed mee en liet ons steeds in de winkel de mogelijkheden zien met praktisch advies erbij. Erg prettig. Ook hadden we een wat apart idee om de deur naar de bijkeuken te verstoppen in een keukenkast. Dat was bij Avanti moeilijk (maar wellicht na overleg mogelijk), maar bij Mandemakers gaf de verkoper aan dat ze hier een standaard oplossing voor konden aanbieden.

Ook was ie goed aan het meedenken over de kastjes en de plaatsing. Bijvoorbeeld de vaatwasser in het midden van het kookeiland rechts naast de wasbak, zodat je hem zo eenvoudig kunt inruimen.

We hebben het hier nog niet zo gehad over materialen van de kastjes, behalve dan donkere kastjes en licht blad. Wel heeft de verkoper ook de Bora laten zien en die overtuigd toch wel. Mooi apparaat, vermoeid dat die er wel in gaat komen.

Dit was zijn uitwerking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B9dfwpmHFN5ux_Art09fc75KzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGJLsmg57pSm49d4hwUg1jLH.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje van Avanti ziet er vooralsnog wat gelikter uit, vond ik. :)
Maar deze verkoper had wel goede suggesties zoals het dichten van de ruimte boven de hoge kasten en het toevoegen van wat barkrukken bij het eiland.

De verkoper gaf aan dat ie verwacht dat ie zonder problemen onder ons budget van 20k kan blijven. Hij was zelfs enthousiast over het bedrag ‘dan kunnen lekker luxe doen’. Volgens hem zijn de gemiddelde keukens bij hun rond de 15 a 16k.

Binnenkort gaan we nog eens bij Mandemakers verder praten.

Hebben jullie nog goede suggesties of handige tips voor onze keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Elja schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:16:
[...]

Vind ik in elk geval best wel prijzig, dus ik zou zeker ook nog eens in een andere winkel gaan kijken.
Dat is snel! Grappig om je eigen keuken met iemand te vergelijken die precies dezelfde ruimte heeft voor zijn keuken. Zelfs de positie van de tussendeur is gelijk.
Jullie hebben precies dezelfde indeling als wij, met 'ruimte van 6 kasten' voor je kastenwand en een 'eilandwens' en spoelbak en kookplaat op dezelfde plek. En inderdaad, dat koofwerk erboven maakt het af. Wij willen zelf ook een licht werkblad met donkere (maar geen zwarte) frontjes.

Tips voor jullie: als je veel bakt, wil je veel afstand tussen je spoelbak en je kookplaat (je staat er versteld van hoeveel troep je dan kwijt moet) Jullie spoelbak zit nu meer naar het midden geschoven, in de richting van de kookplaat. Daar 80 cm tot 1 meter aanhouden ga je later blij mee zijn. Wij willen zelf de vaatwasser in het eiland, tussen de spoelbak en kookplaat in. De spoelbak doen we dan links in een spoelkast van 1 meter breed (dus nog steeds genoeg ruimte rechts naast de spoelbak) en de kookplaat ook in een kast van 1 meter breed, met daartussen dus nog 1 meter voor een vaatwasserkast van 60 cm en een smal ladenkastje van 40 cm. Hoe zit dat precies bij jullie?

Nog een tip: wil je echt alle apparatuur op je eiland hebben staan? Jullie hebben een ingebouwde koffiezetter zie ik, zelf willen we dat niet omdat je dan qua koffiekwaliteit jarenlang aan één apparaat vast zit. Maar denk ook aan dingen als tosti-ijzers, broodroosters, slowcoockers etc etc. Dat staat dan allemaal hoog en droog op je eiland te staan of je moet het de hele tijd opruimen. Om deze reden doen wij zelf een nis. Staan apparaten minder in het zicht en je bent niet de hele tijd aan het sjouwen met die dingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05:04
Barry schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Ik zou spoelen en koken omwisselen en de spoelkant vullen met bovenkasten. Kies dan voor een Bora Pure (het begint saai te worden.. :p ) zodat je geen afzuigkap hebt hangen.

Waarom zou je spoelen en koken verwisselen?

(Als je het laat zoals het nu is hoef je ook niet te kiezen voor een bora, als je ook bovenkasten adviseert, waarin je een afzuigkap mooi kunt 'wegwerken'.)

[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 29-05-2020 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Kartoz83 smaak blijft persoonlijk en ik heb dit al eerder gezegd. Maar als je 20k of meer uitgeeft en dan met de standaard Nederlandse zwart witte keuken aankomt vind ik het zonde van het geld.....ook als je niet te spannend wilt gaan is een ander blad al zoveel mooier dan dat zwart/wit.

@Elja eens langsgaan bij 1 of 2 niet mandemakers zaken moet je zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartoz83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 22:28
Saidjes schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:13:
[...]

Mooie keuken! Tekening lijkt niet te kloppen, de combi-magnetron is een 45cm model, warmhoudlade zit er dus nog niet in. Verder vraag ik me af waarom je kiest voor de simpele afzuigkap terwijl de rest uit hogere series bestaat.
Thanks. Tekening klopt idd niet helemaal mbt die warmhoudlade. Hebben niet een specifieke afzuigkap opgegeven, dus zal eens vragen naar de andere opties. Het is ook belangrijk dat ie niet te veel lawaai maakt.
Barry schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:41:
[...]

Spoelen en koken omwisselen hebben we ook geprobeerd, maar volgens mij is de spoelbak dieper dan de kookplaat. Dan hou je weinig ruimte over als je aan de bar zit.
Adviseer je bovenkasten voor het gezicht of voor de ruimte? Ik denk namelijk dat we de ruimte niet echt nodig hebben.

Bedoel je met het zitgedeelte de bar of de plek van de eettafel?
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:17:
@Kartoz83 smaak blijft persoonlijk en ik heb dit al eerder gezegd. Maar als je 20k of meer uitgeeft en dan met de standaard Nederlandse zwart witte keuken aankomt vind ik het zonde van het geld.....ook als je niet te spannend wilt gaan is een ander blad al zoveel mooier dan dat zwart/wit.
Smaken verschillen inderdaad. Ik vind het overigens in het echt wat mooier door het granieten blad, dat niet puur zwart is en we laten de muur ws ook niet wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Elja schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:19:
In eerste instantie zijn we bij Avanti Keukens in Kesteren wezen kijken (op advies van vrienden).
Dit is de tekening die ze hier gemaakt hebben.

[Afbeelding]
Hoe is de kastenindeling aan de andere kant van het eiland? 3 lades van 1 meter?
Waar zit je vaatwasser?

Wij zijn afgelopen maandag ook in Kesteren geweest, gesprek gehad met Jaap, beviel ook erg goed!

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 29-05-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elja
@Impry Bij Avanti was de voorlopig indeling dat de vaatwasser in het midden tussen de vaatwasser en de kookplaat zou zitten.

Bij Mandemakers was dit de indeling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zo1Q9fLdse7ue8KGSlYXG53YXIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6oqJ0xwRzboCUEByDF0H2QW.jpg?f=fotoalbum_large

Onder de wasbak zouden dan afvalbakken komen. In het kastje ernaast is dan nog ruimte voor andere dingen voor bij het koken.

Avanti beviel ons ook goed, maar lijkt wat duurder en bij Mandemakers was het advies praktischer. Maar dat zal waarschijnlijk erg afhangen van welke verkoper je treft.

@Anoniem: 224360 Bij een zaak die niet van de Mandemakers groep is, bedoel je?
Denk dat Avanti daar niet onder valt, maar kan me vergissen.

Welke zaak zou jij aanraden om langs te gaan?
Specifieke reden voor?

@896gerard Heb je een plaatje van jullie keuken? Ik ben wel benieuwd.

Ik ben zelf niet zo van de koffie, dus die is vooral voor mijn vrouw. Je kunt volgens mij nog behoorlijk in smaak variëren met andere bonen. Als het goed is, is het goed, toch? :)
Die koffiemachines zijn wel vrij prijzig helaas.

Tosti-ijzers en dergelijke zouden we inderdaad opruimen. Niet dat we nu veel anders vaak gebruiken. Momenteel staat er bij ons thuis een waterkooker en een koffiemachine standaard op het aanrechtblad. Die verdwijnen in elk geval door de Quooker en de koffiemachine.

We hebben zitten denken aan een kastje met stroom erin waarin je zulke apparaten zou kunnen plaatsen. Dan zou het schap waarschijnlijk wel wat naar buiten moeten komen bij het openen. Lijkt me in de praktijk toch wat omslachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Elja op 29-05-2020 09:37 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Na enkele maanden meelezen in dit topic voor een nieuwe keuken voor ons nieuwbouw huis, is de beurt nu aan ons. Wij hebben bij 3 keukenzaken offertes laten maken en zijn uiteindelijk uitgekomen bij superkeuken, die hielpen ons het beste en geven wat ons betreft de beste prijs. Ik heb nu heel erg benieuwd wat jullie van de opstelling vinden in combinatie met het apparatuur.

Meubeldelen: SIE Savino (zegt mij en google niks)
Keukenblad: AP20 Eiken natuur 4CM

Apparatuur:
  • Inbouw-koelkast Siemens IQ100 nish. 1025cm KI20RV52 / L
  • Oven Siemens IQ700 M836GNB6
  • Vaatwasser Siemens IQ300 SN636X01JE
  • Kookplaat Siemens IQ500 ED777FQ25E
  • Kraan Quooker Square black Combi
Wij twijfelen nog heel erg tussen de siemens kookplaat en de Bora Pure.

uitleg indeling:
  • hogekast koelkast en oven
  • lagekasten voor opbergruimte en de spoelbak/Quooker
  • Lage kast aan de raamkant willen we de vaatwasser in gaan doen
Totaal prijs €13,618

Wij hebben onze zinnen nu gezet op een mat zwartekleur met een imitatie eiken keukenblad. Ik weet alleen niet of wij ook echt bij zwart blijven door de vele vlekken/beschadigingen die je erop ziet.

Hebben jullie nog tips en op- of aanmerkingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fbT1G_F4mMEpBHhOqtAkIaFBWU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1EYs6AtKAtAyeXIOOL3Yu8oG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHqG5RbFpxe86yfWL5w3QSAW2Ro=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eGovWhhM0x1BanhnDpPm5GNJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-ZZhIkxWpKFvWV3t0x5cqMbP28=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1rZ9yXdGTVNyFwgtw2ifHXh2.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1nUDsT8RkV14WI24byU_hcqlqM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NHNRGGZqvk1dwJaFZ2uppXzV.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Elja schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:35:
@Impry Bij Avanti was de voorlopig indeling dat de vaatwasser in het midden tussen de vaatwasser en de kookplaat zou zitten.
En dan 120/60/120 oid? Omdat je wasbak en kookplaat wat meer naar het midden zitten: afbeelding
Wij zitten met dezelfde afmeting (blad van 3,16m incl. bar op het hoofdeind) een beetje te worstelen wat een logische indeling is.
Elja schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:35:
@Anoniem: 224360 Bij een zaak die niet van de Mandemakers groep is, bedoel je?
Denk dat Avanti daar niet onder valt, maar kan me vergissen.
Avanti valt inderdaad niet onder DMG, maar onder DB Keukens: https://www.qasa.nl/ervaringen/db-keukens-533

[ Voor 27% gewijzigd door Impry op 29-05-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
[b]Elja in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

@896gerard Heb je een plaatje van jullie keuken? Ik ben wel benieuwd.

Ik ben zelf niet zo van de koffie, dus die is vooral voor mijn vrouw. Je kunt volgens mij nog behoorlijk in smaak variëren met andere bonen. Als het goed is, is het goed, toch? :)
Die koffiemachines zijn wel vrij prijzig helaas.

Tosti-ijzers en dergelijke zouden we inderdaad opruimen. Niet dat we nu veel anders vaak gebruiken. Momenteel staat er bij ons thuis een waterkooker en een koffiemachine standaard op het aanrechtblad. Die verdwijnen in elk geval door de Quooker en de koffiemachine.

We hebben zitten denken aan een kastje met stroom erin waarin je zulke apparaten zou kunnen plaatsen. Dan zou het schap waarschijnlijk wel wat naar buiten moeten komen bij het openen. Lijkt me in de praktijk toch wat omslachtig.
Als je echt je kastenwand strak wilt houden en een nis zoudt willen integreren, er bestaan ook nog deuren die zowel kunnen schuiven als draaien. Die 'trek' je als het ware eerst uit de muur, dan klappen ze dicht. Mocht je toch een nis hebben, zijn is die meteen helemaal uit het zicht. Is wel een prijzig systeem maar wie weet kan jouw keukenleverancier het leveren. Bij ons werd gewaarschuwd dat het onderhoudsgevoelig zou zijn en uiteindelijk hebben we het niet gedaan. Het kost ook 'breedte', de deur moet ergens blijven natuurlijk. Als je keuken en kookwensen niet heel fancy zijn (geen apparatuur die je weg wilt zetten en toch binnen bereik wilt houden) dan kan je met een eiland prima af. Bij ons is de Quooker-wens deels gefundeerd op het feit dat er een warmtepomp is die op zolder staat en we zijn nog maar met z'n 2en dus je hebt niet vaak warm water nodig. Als je het wel nodig hebt, ben je weer lang aan het wachten en verspil je onnodig veel water voor je eindelijk warm water hebt. De Quooker moet snel warm water kunnen leveren en kokend en koud, en daar past een Combi+ bij. Bijna iedereen hier op Tweakers denkt hetzelfde, ik zie pagina's na pagina's mensen met een Combi+.

Het valt me op dat ze jullie vaatwasser niet midden tussen de kookplaat en de spoelbak hebben getekend, maar helemaal rechts. Weet jij waarom ze dat willen? Bij ons hebben ze dat ook zo getekend in de offerte, maar zelf vinden we dat niet handig. Stel je staat de vaatwasser uit te ruimen en iemand moet bij de koelkast zijn. Dan is vanaf één richting de hele gang geblokkeerd. Je moet zelf ook even checken of er geen deuren opengaan tegen het deksel van de open vaatwasser aan. Wij doen de vaatwasser achter de nis, daar zitten laden. De onderste lade gaat dus niet open, dit accepteren wij. Maar als je een hoge deur hebt tegenover de vaatwasser, en daar zit de koelkast in, dan kan je dus niets uit de koelkast halen terwijl de vaatwasser openstaat. Issues..

Zit de vaatwasser in het midden, dan is de halve keuken altijd bereikbaar. Hoe groot is bij jullie de afstand kastenwand - eiland? Wij doen zelf 110 cm omdat we vonden dat het anders best krap aanvoelt. Daarom gaan we nogmaals vragen om een brede spoelkast met LINKS daarvan de vaatwasser. Ze moeten blijkbaar even overtuigd worden 8)7

Plaatje (koofwerk moet je er maar even bij denken): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGPwOpUDQJMGzUBnpYFZcziCgiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r2uNTSmwvUMiheRIUeDoj9fv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@jeroenm17
Zijn jullie beide +2m lang? Als dat niet het geval is kan je de oven haast niet gebruiken.
Ik zou de hoge kast vervangen door een halfhoge kast en de oven in het eiland plaatsen. Wellicht is het voor de bergruimte ook wenselijk om dan 2 klepkasten boven het spoelgedeelte toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
@jeroenm17
Is er een reden dat jullie de kookplaat zo dichtbij de rand van het schiereiland doen? Met koken/bakken heb je altijd spetters en evt. kids die langslopen vegen zo de pannen eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
896gerard schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Het valt me op dat ze jullie vaatwasser niet midden tussen de kookplaat en de spoelbak hebben getekend, maar helemaal rechts. Weet jij waarom ze dat willen? Bij ons hebben ze dat ook zo getekend in de offerte, maar zelf vinden we dat niet handig. Stel je staat de vaatwasser uit te ruimen en iemand moet bij de koelkast zijn. Dan is vanaf één richting de hele gang geblokkeerd.
Dat zou voor mij reden zijn om de vaatwasser juist niet in het midden te willen. Lijkt mij anders erg onhandig bij het uitruimen. Moet je dan eerst de spullen die aan de ene kant van de vaatwasser liggen opruimen en daarna naar de andere kant van de vaatwasser lopen om de andere helft uit te ruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:48:
[...]

Dat zou voor mij reden zijn om de vaatwasser juist niet in het midden te willen. Lijkt mij anders erg onhandig bij het uitruimen. Moet je dan eerst de spullen die aan de ene kant van de vaatwasser liggen opruimen en daarna naar de andere kant van de vaatwasser lopen om de andere helft uit te ruimen?
Dat hangt helemaal van de kastenindeling af. In het eiland zelf kan je verrassend weinig kwijt, je hebt immers de 1 meter spoelkast met kastdeurtjes (die al half gevuld is met het reservoir van de Quooker), de vaatwasser en dan nog 1,40m aan lades. Als je die lades voor je borden/pannen/bestek gebruikt en ook spullen in je kastenwand stopt kan je er wel omheen werken. Maar ik snap je punt, bij een verkeerde indeling van je keukenkasten moet je naar twee kanten lopen. Dat is onhandig, moet je telkens over de klep heenstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:36:
@jeroenm17
Zijn jullie beide +2m lang? Als dat niet het geval is kan je de oven haast niet gebruiken.
Ik zou de hoge kast vervangen door een halfhoge kast en de oven in het eiland plaatsen. Wellicht is het voor de bergruimte ook wenselijk om dan 2 klepkasten boven het spoelgedeelte toe te passen.
Wij hebben deze opstelling in de showroom gezien en bij het testen kwamen wij geen problemen tegen. Boven kant van de oven staat dat op 160cm, misschien kijk ik er verkeerd tegen aan.

Kasten boven de spelgedeelte vinden wij zelf niet mooi, vandaar dat we het achterwegen laten.
896gerard schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:43:
@jeroenm17

Is er een reden dat jullie de kookplaat zo dichtbij de rand van het schiereiland doen? Met koken/bakken heb je altijd spetters en evt. kids die langslopen vegen zo de pannen eraf.
Dit hebben wij eigenlijk expres gedaan, anders zit je steeds met je armen tegen de muur aan. Wij hebben het zeker in acht genomen, maar uiteindelijk hiervoor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
jeroenm17 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Wij hebben deze opstelling in de showroom gezien en bij het testen kwamen wij geen problemen tegen. Boven kant van de oven staat dat op 160cm, misschien kijk ik er verkeerd tegen aan.

Kasten boven de spelgedeelte vinden wij zelf niet mooi, vandaar dat we het achterwegen laten.
Bovenkant van de oven kan nooit 160cm zijn: Plint 15? cm + Koelkastdeur van minimaal 107cm + oven 60cm =
182cm....
Zelfs een oven van 45cm is niet aan te raden boven een koelkast van 102cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 09:19

Shunt

Boe

jeroenm17 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:50:
[...]

[...]

Dit hebben wij eigenlijk expres gedaan, anders zit je steeds met je armen tegen de muur aan. Wij hebben het zeker in acht genomen, maar uiteindelijk hiervoor gekozen.
Probeer voor de grap eens terwijl je voor de oven staat (alle twee) iets uit de achterkant van de oven te halen op 160 hoogte. Tenzij je 2m + bent ga je dat niet doen zonder heel on comfortabel over de deur of langs de deur af te hangen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Bovenkant van de oven kan nooit 160cm zijn: Plint 15? cm + Koelkastdeur van minimaal 107cm + oven 60cm =
182cm....
Zelfs een oven van 45cm is niet aan te raden boven een koelkast van 102cm.
Hmm, raar dat geen enkele van de keukenboeren hier iets van gezegd hebben. Van de week maar eens even weer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Zo dramatisch lijkt het mij ook weer niet. Wij hebben jarenlang met veel plezier de ovens op 105 hoog gehad en we hadden niet echt het gevoel dat het heel hoog was. Dan denk ik dat die 10-15 cm meer ook geen wereld van verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
Hier is de onderkant van de oven op 122cm (mijn vrouw is 175cm) en hoor haar iig niet klagen over de hoogte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vraagje over koolstoffilters,

Ik las hier (kan het niet meer terug vinden) dat iemand ook gewoon koolstoffilters zelf had geknipt in het formaat waar hij voor bedoeld is (bijvoorbeeld de Bora), dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Is zoiets dan ook geschikt ?

https://www.afzuigkapfilt...b2Qp1z8vPF1xoCJWIQAvD_BwE

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:58
Hier is de bovenkant van de oven/magnetron op 160cm en totaal geen problemen mee. De onderkant van de ovendeur zit op 130 cm en dat is prima.

Ik kan me voorstellen dat je niet iets ter hoogte van je schouders uit de oven wilt halen, maar je zet je eten erin op 130cm dus tenzij je heel klein bent lijkt het me geen probleem.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Togi schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:34:
Hier is de onderkant van de oven op 122cm (mijn vrouw is 175cm) en hoor haar iig niet klagen over de hoogte
Waarschijnlijk goed afgericht dan ;)
Ik weet zeker dat ze het liever anders zou zien als die mogelijkheid er was.
Ik ben zelf bijna 2m en raak met mijn onderarmen de deur aan als ik er recht voor sta. Vergeet ook niet dat het een 60cm apparaat betreft bij @jeroenm17 waarvan de deur dus verder naar voren steekt. Een Neff met Hide and Slide zou nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 12:45
896gerard schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:57:
[...]
We hebben bij 1 zaak een offerte laten maken en we keken ervan op op welke prijs ze uitkwamen.

Dit is natuurlijk erg afhankelijk van welk type keuken en afwerking je uitgaat, want dat staat er niet bij.
Zijn de kastjes gelakt of afgewerkt met glazen front (wat de prijs behoorlijk kan opdrijven), greeploos, tip-on etc. etc.

Ook kan er nog veel prijsverschil in de apparatuur zitten (zelfs binnen een zelfde categorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Waarschijnlijk goed afgericht dan ;)
Ik weet zeker dat ze het liever anders zou zien als die mogelijkheid er was.
Ik ben zelf bijna 2m en raak met mijn onderarmen de deur aan als ik er recht voor sta. Vergeet ook niet dat het een 60cm apparaat betreft bij @jeroenm17 waarvan de deur dus verder naar voren steekt. Een Neff met Hide and Slide zou nog een optie kunnen zijn.
De Neff slide and hide hadden wij nog niet gevonden, maar ziet er heel mooi uit. Misschien een oplossing hiervoor.

Ik moet wel bekennen ikzelf 196cm lang ben en mijn vriendin 182cm, dus niet aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, mooi functie dat Neff Slide&Hide! Waar zit Neff qua kwaliteit in het rijtje bekende merken inbouwapparatuur?

In mijn prijsvergelijk kwamen ze behoorlijk hoog uit.
Met name de koelkast 178cm: € 2019! en vriezer 178cm: € 1439

[ Voor 7% gewijzigd door Impry op 29-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Het is maar net hoe lenig/handig je bent. Voor mij is een oven op 140 zelfs geen probleem en ben zelf 187cm.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry op 29-05-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
Celluiar schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Dit is natuurlijk erg afhankelijk van welk type keuken en afwerking je uitgaat, want dat staat er niet bij.
Zijn de kastjes gelakt of afgewerkt met glazen front (wat de prijs behoorlijk kan opdrijven), greeploos, tip-on etc. etc.

Ook kan er nog veel prijsverschil in de apparatuur zitten (zelfs binnen een zelfde categorie).
Je hebt gelijk, we weten nog niet de precieze specificatie van de apparatuur. Maar voor 8k moet het zeker kunnen als ik de prijzen op keukenloods etc zie en die vergelijk met de prijzen op de website van Siemens. Het merk van de keuken stond er al wel, Siematic. De kasten/kastjes hebben niet de meest geavanceerde afwerking, gewoon een houtfineer in grafietgrijs. Dan nog blijft de vraag of je voor zulke kastjes in onze configuratie 24k moet betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Impry schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:07:
Ja, mooi functie dat Neff Slide&Hide! Waar zit Neff qua kwaliteit in het rijtje bekende merken inbouwapparatuur?

In mijn prijsvergelijk kwamen ze behoorlijk hoog uit.
Met name de koelkast 178cm: € 2019! en vriezer 178cm: € 1439
Veel apparaten zijn identiek aan Bosch/Siemens.
Qua prijs ook zeker vergelijkbaar maar de meeste Siemens dealers hebben geen Neff en vice versa. Je zal wel naar een vakzaak moeten want Neff word nauwelijks (concurrerend) aangeboden op internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-05-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Heeft men daadwerkelijk ervaringen met de Elica NikolaTesla Switch of One? Hij zit in een offerte voor onze keuken maar kan er bar weinig over vinden.

We zitten te twijfelen of we niet wat meer willen betalen voor een Siemens bijvoorbeeld.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:43:
Heeft men daadwerkelijk ervaringen met de Elica NikolaTesla Switch of One? Hij zit in een offerte voor onze keuken maar kan er bar weinig over vinden.

We zitten te twijfelen of we niet wat meer willen betalen voor een Siemens bijvoorbeeld.
Neem geen Elica, ook geen Siemens, maar een Bora. Onderbouwing genoeg te vinden in dit topic.

Pagina: 1 ... 134 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1