Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:38
Hoijong schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Wordt ook zeker gewaardeerd, alleen de aanname dat m'n verkoper er veel op wil verdienen niet. Hij heeft die spullen op mijn wens verkocht en is verder overal transparant in. Echt een aanrader zo'n type verkoper.
Excuses voor m’n onterechte aanname dan.

Dit is “hoe” die krast:

[Voor 51% gewijzigd door Barry op 23-05-2020 09:43]

Vanwege de enorme vraag neem ik tot 1 juli geen offertes meer in behandeling.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:43
Goed om te weten @Barry . Als dat snel heel lelijk wordt bij thuisgebruik dan is het snel vervangen.

Is de Fragranite van Franke aan te raden? Wordt geadverteerd als onverwoestbaar.

[Voor 34% gewijzigd door Hoijong op 23-05-2020 12:39]

• Marten_
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 27-05 11:38
Het is op het moment een Greengridz kunststof blad van Dekker.
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 06:10:
Ziet er leuk uit. Ik denk dat ik zelf nog wat meer lades en korven had gekozen. Maar dat is misschien persoonlijk.

Wat je nog kunt overwegen is om de kookplaat een blokje naar rechts te doen en daarnaast nog een klein kastje (dat je aflegruimte houdt), zodat je links van het koken een iets groter werkvlak hebt.

Het lijkt er trouwens op dat de keuken aan de kant van de hoge kasten korter is dan aan de kant van het koken, klopt dat? Is dat een bewuste keus?
Dat stukje rechts van de kookplaat kunnen we misschien beter doortrekken inderdaad. Het kleine stukje wat nu overblijft is niet echt ergens goed voor.

De keuken is aan de kant van de hoge kasten inderdaad korter dan de kookplaat. De gedachte was dat de 'hoge' keuken wand dan wat minder prominent aanwezig was. Alhoewel ik me nu afvraag hoe functioneel dat hoekje is als werkhoek.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
lwd-kevin schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:32:
Ook wij zijn bezig met de keuken van onze nieuwbouwwoning. Het betreft een hoge kastenwand met een kookeiland. Na wat onderhandelen met een keukenzaak in Leeuwarden komen we uit op onderstaande keuken voor 15000 euro exclusief montage (doet een vriend van de familie). Vinden jullie dit redelijk?

Kasten
Omnia Model 2510 Zera FM (Greeploos)
3 kasten van 600 breed, 2360 lang en 597 diep
In deze kasten worden de oven, koffie apparaat en koelkast ingebouwd
1 kookeiland van 2441 bij 1000 met kastruimte aan beide zijdes
in dit kookeiland worden de vaatwasser, spoelbak en kookplaat gezet

Werkblad
Basic keramiek B Basalt black
FM34, toplaag 3-6mm
KERFM341000 Werkblad lengte 2441, diepte 1000
Eurosinks 40R spoelbak
inclusief uitsparingen

Apparatuur
SKB51021AS AEG Koelkast
KPK742220M AEG HL oven
KKK884500M AEG Koffieapparaat
FD560V AEG Vaatwasser
IPE84531IB AEG Inductie kookplaat
7645 Novy flat'line zonder motor (boven kookeiland)
245999 Novy externe motorunit

Accessoires
00_8848 DPS Twist 2S inbouwstopcontact aanrecht
Quooker ROUND Fusion Kraan
Quooker COMBI +

[Afbeelding]
Destijds had niemand ervaring met dit merk/type keuken. Inmiddels is de keuken geïnstalleerd. Erg tevreden over de kwaliteit! Nogmaals dank voor jullie feedback!

• Roekeloos
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:49
Roekeloos schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:59:
Tweede poging door SK na wat nieuwe inzichten bij ons - mede n.a.v. feedback van jullie!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die ene verticale greeplijst verdient geen schoonheidsprijs, maar het alternatief is dusdanig prijzig (o.a. van koelvries combi naar losse koelkast en vriezer) dat ik het er niet voor over heb.

Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ500 - n.a.v. ervaringen bij vrienden en familie wil ik geen enkele concessie doen wat betreft kwaliteit en (stille) werking van de vaatwasser, dus het wordt Siemens of Bosch
  • Oven/combi: Wat hoger geplaatste Zanussi modellen. Bosch en Miele zonder twijfel veel mooier, maar ik kan de meerprijs er niet aan uitgeven voor alleen het uiterlijk. Die extra functies gaan wij niet gebruiken.
  • Kookplaat/afzuigkap van AEG, mede vanwege Hub2Hood. Ik zie zo'n rondslingerende afstandsbediening niet lang goed gaan
Met 13k wel wat duurder geworden, maar dat heb ik er graag voor over!

Alternatief wordt een vergelijkbare Pronorm van Keukenloods. Ik vind de slanke greeploze profielen persoonlijk wat mooier dan de Schuller van SK, maar ik betwijfel of ze de prijs kunnen gaan matchen.

Wordt vervolgd!
En het vervolg: gekocht bij Keukenloods!

Kasten: Pronorm Y-line
Werkblad: Kunststof houtlook
Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ700 - Uit de outlet
  • Oven: Pelgrim OVM536MAT (zwart)
  • Combi: Pelgrim OMAC524MAT (zwart)
  • Kookplaat: AEG IPE8453SFB
  • Afzuigkap: AEG DCE5960HM - Dus Hob2Hood
  • Koelvries: Zanussi - Uit de outlet
Wat (foto's van) impressies van het ontwerp. Niet helemaal up-2-date meer, want Siemens ovens en aparte koeler/vriezer staan er nog in en spoelbak/kraan zijn RVS geworden. Maar het geeft een beeld:

Met 13,5k inclusief installatie, hebben we een mooie keuken voor wat wij ervoor uit willen geven. Nu nog even het huis verbouwen, zodat hij erin kan.

• Maaike92
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 27-05 22:46
Hallo allemaal,
Ik heb wat vragen voor de apparatuurkenners. Wij laten onze keuken bouwen door een meubelmaker en moeten zelf onze apparatuur regelen. Ik heb al even flink lopen googelen en kom tot het volgende lijstje (voordeel is nu dat alles 5 jaar garantie krijgt):

Koelvries-combi: AEG SCB61821LF
kookplaat: AEG IKE84471XB
afzuigkap: AEG DBB5960HM
vaatwasser: AEG FSB52617Z
oven: AEG BPE742220M
combi-oven: AEG KME761000M
warmwaterkraan: Grohe Red Compact 3-in1 Kokendwaterkraan C-Uitloop RVS

Totaal prijs hiervan komt op 4100 euro.

Ik heb ook nog een oven en combi-oven van Siemens op het oog. De HB634GBS1 en de CM633GBS1. qua prijs ongeveer hetzelfde als de AEG. Ik vind de Siemens iets mooier, maar de AEG-set heeft wat meer functionaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen met deze apparaten? Kan ik toch beter een Quooker nemen in plaats van een Grohe red? Zou je de AEG ovenset aanraden of de Siemens? Of zijn er hele andere merken waar ik even naar moet kijken? Budget voor de apparatuur is +- 4500 euro.

Alvast bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
@Roekeloos Komt er rechts nu nog een (apothekers) kast in dat stuk van 150? Anders het hele zaakje centreren (beide kanten 10cm)?

Waarom koken op de kopse kant, ik heb het idee dat je elkaar dan in de weg staat en dat je links/rechts van de kookplaat "niks" kunt neerleggen (wel een roer apparaat, maar niks wat in de pan moet).

• Roekeloos
@Maaike92 staar je niet blind op functionaliteit van ovens; als je nou echt reëel bent, hoeveel van die extra zaken ga je daadwerkelijk (vaker dan 1x) gebruiken?

Daarnaast: verdiep je even goed in het geluidsniveau van vaatwassers, vooral als hij relatief dicht bij je zithoek komt. Daarbij weet ik niet hoe betrouwbaar de specificaties van de fabrikanten (bijv. 44 dB) zijn. Al van meerdere mensen gehoord dat hun nieuwe AEG stukken luidruchtiger ervaren wordt dan hun oude Bosch.

En als je deze set bij één winkel afneemt, kun je (naast die 5j garantie) vast nog wel wat extra korting bedingen t.o.v. de "Coolblue prijs".

• Roekeloos
mitsumark schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:34:
@Roekeloos Komt er rechts nu nog een (apothekers) kast in dat stuk van 150? Anders het hele zaakje centreren (beide kanten 10cm)?
Het is erg spannend of het stukje muur rechts naast het raam "diep" genoeg is, dus ik weet niet of daar uiteindelijk een passtuk zal komen. Daarnaast weten we de exacte breedte van de muur nog niet (huis gekocht, maar we hebben de sleutel nog niet en niet meer recent kunnen gaan kijken). Uiteindelijk zouden we dus inderdaad kunnen centreren, maar dat zal bepaald worden bij inmeten.
Waarom koken op de kopse kant, ik heb het idee dat je elkaar dan in de weg staat en dat je links/rechts van de kookplaat "niks" kunt neerleggen (wel een roer apparaat, maar niks wat in de pan moet).
Eiland is 120cm breed en kookplaat 80cm, dus aan beide zijden 20cm over. Bovendien maar 4 pitten op 80cm, dus pannen staan niet snel tegen de rand van de plaat. Met koken op lange kant zou het eiland langer worden en dat willen we niet, omdat het dan te ver de kamer in komt. Het idee is meer dat werkplek voor koken achter je tegen de wand is, dus even omdraaien voor spullen die in de pan moeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@Roekeloos als je wil voorbereiden voor het koken achter de kookplaat, kan je dan niet beter de wasbak daar plaatsen? Is ook logischer met de plaats van je koelkast. De afstand koelkast wasbak is wel maximaal in je design, terwijl je in een efficiënte keuken de afstand koelkast, wasbak en kookplaat wil minimaliseren.

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
@Maaike92 ik zou de combi ovens van AEG links laten liggen. Het bak resultaat van deze ovens is erg slecht te noemen, leg 4 broodjes in je oven, de achterste 2 zijn zwart en de voorste 2 amper bruin.

Ik zou zeker een andere oven kiezen, rest van aeg apparatuur bevalt mij prima, vaatwasser, koelkast, diepvriest allemaal in orde maar de oven is echt om te janken...

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:30
lwd-kevin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Destijds had niemand ervaring met dit merk/type keuken. Inmiddels is de keuken geïnstalleerd. Erg tevreden over de kwaliteit! Nogmaals dank voor jullie feedback!
[Afbeelding]
Afzuiger is niet echt mijn ding, maar keuken ziet er erg netjes uit!

Enigszins offtopic, wat voor lamp hangt erboven? Zit er aan te denken om ook zo iets in mijn keuken boven het eiland te hangen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:52
Roekeloos schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Wat (foto's van) impressies van het ontwerp. Niet helemaal up-2-date meer, want Siemens ovens en aparte koeler/vriezer staan er nog in en spoelbak/kraan zijn RVS geworden. Maar het geeft een beeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met 13,5k inclusief installatie, hebben we een mooie keuken voor wat wij ervoor uit willen geven. Nu nog even het huis verbouwen, zodat hij erin kan.
Ik begrijp echt helemaal niks van deze opstelling... Ik denk dat dit zo ongeveer de meest on-praktische opstelling is die hier de laatste tijd is voorbij gekomen.
Zo veel werkblad en maar 60 cm (boven de vaatwasser) werkruimte waar je echt iets hebt.
Verder zit de keuken technisch niet helemaal lekker in elkaar. Zo kijk je bijvoorbeeld in de vormwand die tegen de ladekast aan zit van de kookplaat als je de vaatwasserdeur open maakt.

Wat me hier de laatste tijd opvalt is dat een bezoekje aan keukenloods een behoorlijk 'hit and miss' verhaal is. Barry heeft duidelijk verstand van zaken en de nodige ervaring maar de meeste ontwerpen lijken gemaakt door personeel wat net 3 weken in dienst is.
Ik vind het belangrijk om mee te denken met een klant; het moet fraai zijn maar ook zeker functioneel. Als verkoper moet je ook een keer nee durven zeggen en niet klakkeloos de wensen van de klant om willen zetten in euro's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:21
Marten_ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Het is op het moment een Greengridz kunststof blad van Dekker.

[...]

Dat stukje rechts van de kookplaat kunnen we misschien beter doortrekken inderdaad. Het kleine stukje wat nu overblijft is niet echt ergens goed voor.

De keuken is aan de kant van de hoge kasten inderdaad korter dan de kookplaat. De gedachte was dat de 'hoge' keuken wand dan wat minder prominent aanwezig was. Alhoewel ik me nu afvraag hoe functioneel dat hoekje is als werkhoek.
Zou het dan niet logischer zijn om 3 hoge kasten te nemen waarvan 1 voorraad / opberg? Denk dat je dan ook wat gelijker uitkomt.

• Impry
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:34

Impry

Rallymedia.nl

TimRewijn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Omdat de X Pure nu voor nieuwe orders als leverdatum december heeft. Daar kan ik dus helemaal niets mee.
Optie zou nog zijn om tijdelijk een andere plaat te hebben, maar dat is ook weer zo'n gedoe,
Heb je nog iets gehoord over de levertijd van de X Pure?

Verschil met de gewone Pure is dus 7cm breder en koppelbare zones.
Maar ik las ook ergens dat er een verschil zit in stroomverbruik, weet iemand hoeveel dat in de praktijk scheelt? Dat zou voor de lange termijn ook wel interessant kunnen zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Roekeloos
Z___Z schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:48:
@Roekeloos als je wil voorbereiden voor het koken achter de kookplaat, kan je dan niet beter de wasbak daar plaatsen? Is ook logischer met de plaats van je koelkast. De afstand koelkast wasbak is wel maximaal in je design, terwijl je in een efficiënte keuken de afstand koelkast, wasbak en kookplaat wil minimaliseren.
Was ook mijn punt, maar dan zit ie weer ver van de vaatwasser af. Het blijft een puzzel...

• Spartex
  • Registratie: november 2010
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Ik begrijp echt helemaal niks van deze opstelling... Ik denk dat dit zo ongeveer de meest on-praktische opstelling is die hier de laatste tijd is voorbij gekomen.
Zo veel werkblad en maar 60 cm (boven de vaatwasser) werkruimte waar je echt iets hebt.
Verder zit de keuken technisch niet helemaal lekker in elkaar. Zo kijk je bijvoorbeeld in de vormwand die tegen de ladekast aan zit van de kookplaat als je de vaatwasserdeur open maakt.

Wat me hier de laatste tijd opvalt is dat een bezoekje aan keukenloods een behoorlijk 'hit and miss' verhaal is. Barry heeft duidelijk verstand van zaken en de nodige ervaring maar de meeste ontwerpen lijken gemaakt door personeel wat net 3 weken in dienst is.
Ik vind het belangrijk om mee te denken met een klant; het moet fraai zijn maar ook zeker functioneel. Als verkoper moet je ook een keer nee durven zeggen en niet klakkeloos de wensen van de klant om willen zetten in euro's.
Ik kan inderdaad beamen dat Barry ons veel goede adviezen en tips heeft gegeven voor onze keuken, tips die we ook zeker hebben toegepast.

Toen wij zelf een bezoekje aan Keukenloods brachten kregen we echter een verkoper waar wij minder goed mee uit de voeten konden. Het proces voelde, voor ons gevoel, erg gehaast aan. Daarnaast werd er niet veel met ons meegedacht. We hebben enorm veel lof voor Barry maar een stuk minder voor de andere verkoper van Keukenloods. Een goede verkoper/adviseur die goed naar je wensen luistert, met je meedenkt en daarnaast de voor- en nadelen goed weet af te spiegelen is echt een aanwinst voor het kopen van een keuken.

Wij zijn ook nog bezig met Superkeukens en ik moet zeggen dat wij uiterst tevreden zijn over de service. Ze nemen uitgebreid de tijd voor je en betrekken ons heel actief in het proces tot het eindproduct (ze maken bijvoorbeeld alles mooi visueel mochten ook verschillende frontjes mee naar huis nemen).

@Roekeloos Ik zou echt nog even naar je indeling kijken. De keuken oogt, naar mijn mening, erg onpraktisch.

Je gaat van je koelkast (helemaal rechts gok ik) naar de spoelkraan (tegenovergestelde kant van het eiland), vervolgens naar je werkblad bij je hoge kasten (want het gaat erg krap worden tussen de spoelbak en de kookplaat) en tot slot naar je kookplaat :?. Ik zou zelf nooit voor deze opstelling kiezen.

[Voor 14% gewijzigd door Spartex op 23-05-2020 19:09]

• buiter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:22
lwd-kevin schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:07:
[...]

[Afbeelding]
Mooie keuken.
Heeft niemand destijds geadviseerd om de kookplaat en en spoelbak om te wisselen?
Zeker in de huidige tijd was je toch regelmatig je handen.
De indeling met als eerste de spoelbak in een schiereiland heb ik nu ook en het zou nooit in me opkomen om dat anders te doen.

• savange1
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18:20
[Afbeelding]

Dit lijkt meer op diepbouw dan op vlakbouw wat mij betreft. ;) Is dit een beetje standaard manier van vlakbouwen? Dat moet toch beter kunnen zou je zeggen...

Wat is jullie mening?

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:10
@Barry heb je toevallig nog gekeken naar de offerte ?

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02-06 17:26
Hoijong schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:12:
Goed om te weten @Barry . Als dat snel heel lelijk wordt bij thuisgebruik dan is het snel vervangen.

Is de Fragranite van Franke aan te raden? Wordt geadverteerd als onverwoestbaar.
Wij hebben de zwarte fragnarite van Franke, en nu na twee jaar nog steeds een mooie bak, geen kras in te bekennen. Soms wat kalkaanslag maar dat is zo weg met anitikal (wat er op mag!)

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:31
buiter schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:07:
[...]

Mooie keuken.
Heeft niemand destijds geadviseerd om de kookplaat en en spoelbak om te wisselen?
Zeker in de huidige tijd was je toch regelmatig je handen.
De indeling met als eerste de spoelbak in een schiereiland heb ik nu ook en het zou nooit in me opkomen om dat anders te doen.
Met de kans je pannen tegen die muur te stoten?

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:22
GeeMoney schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Met de kans je pannen tegen die muur te stoten?
Dat heb ik toch honderd keer liever dan dat een persoon tegen de pannen aan stoot omdat er even handen gewassen moet worden, of dat er drinken uit de koelkast gehaald moet worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:59
Een vraagje voor de mensen met een stoomoven, gebruik je hem ook echt veel? Ik hoor er goede verhalen over en zit te twijfelen of we er ook eentje bij doen in de nieuwe keuken.

Naast het twijfelen nog een probleem; hij komt hier dan boven te zitten(combi-gaat mee van huidige keuken):

Het grijze is geen RVS, alle stoomovens die ik kan vinden hebben dat in rvs, en ben bang dat dat niet staat...

Bijvoorbeeld:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
@Bakema de enige manier om geen verschil in aanzicht te krijgen is dan twee modellen te nemen uit dezelfde serie van hetzelfde merk.
Alle andere keuzes zal geheid voor verschil zorgen, of je dit erg vind is persoonlijk maar ik zou mij eraan storen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bakema van waar je vraag? Er is toch weinig reden om twee afwijkende modellen te kopen?

Wij gebruiken hem bijna dagelijks overigens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 20:14
Heeft AEG niet een stoomoven in de zelfde (of vergelijkbare) lijn? Anders eventueel iets heel anders, bv. zwart? Ik zou trouwens niet alleen op het RVS letten, maar ook op bijvoorbeeld de handgrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:00

siemenz

Koetje

Gisteren voor het eerst bij de bulthaup dealer in Amsterdam geweest. Ten eerste keurig geholpen en totaal niet opdringerig.

Ze gaan nu vrijblijvend een schets maken inclusief een open offerte met alle tarieven per kast / apparaat. Het zal wel vies tegenvallen, maar we zijn benieuwd.

Iemand ervaring met butlhaup en het uitonderhandelen hiervan ? Is er veel ruimte of totaal niet ?

We krijgen een offerte voor de b1 types. Dat is de “goedkopere” lijn

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Er is wel iets van ruimte, maar verwacht geen mandenmakers praktijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@Bakema Ik heb ook een stoomoven maar het stoomgedeelte gebruik ik zo goed als nooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiibe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:46
Goedemiddag

Wij zijn inmiddels ook bij meerdere keukenboeren geweest een mandemakers groep en een andere keuken boer.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Wiibe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:22:
Goedemiddag

Wij zijn inmiddels ook bij meerdere keukenboeren geweest een mandemakers groep en een andere keuken boer.

***members only***
Ziet er erg mooi uit. Wat was je 2e winkel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiibe
siemenz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Ziet er erg mooi uit. Wat was je 2e winkel?
Dat is Verdonk Keukens hele prettige ervaring daar gehad (binnen gegaan zonder afspraak hadden niet gelezen dat dat moest en toch geholpen)

Overigens was dat bij de mandamakers hetzelfde heel goed geholpen alleen dat met die prijzen loopt net even wat anders daar :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:01
Hoeveel ruimte houdt men in het algemeen tussen de kastenwand en het kookeiland?

Ik heb ongeveer 350cm brede ruimte beschikbaar. Maar dit zal wel te krap zijn voor een hoge kastenwand + kookeiland verwacht ik.

[Voor 45% gewijzigd door Morpheusk op 24-05-2020 12:44]

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiibe
Morpheusk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:42:
Hoeveel ruimte houdt men in het algemeen tussen de kastenwand en het kookeiland?

Ik heb ongeveer 350cm brede ruimte beschikbaar. Maar dit zal wel te krap zijn voor een hoge kastenwand + kookeiland verwacht ik.
Wij hebben 365 en bij ons zeggen ze dat het mogelijk is de ruimte tussen de kastenwand en het eilland is dan
ongeveer 95 en de ruimte tussen het eiland en de muur is dan 90 (wat wel echt het minimale volgens mij is)

met 350 kan je dan bijvoorbeeld een smaller eiland nemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alles minder dan een meter wat mij betreft niet doen. Liever nog een beetje meer.

Wel zo prettig als de vaatwasser en een lade tegelijkertijd open kunnen zonder gekloot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Morpheusk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:42:

Ongeveer een meter, of iets meer. 95cm kan ook wel, is wat krapper maar nog wel werkbaar als je niet te fors gebouwd bent. Lager zou ik niet gaan.

Weet niet of je vrij uitzicht hebt vanaf je eiland (bijv. woonkamer in) anders zou ik mijn twijfels hebben.
Wiibe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:48:
[...]

Wij hebben 365 en bij ons zeggen ze dat het mogelijk is de ruimte tussen de kastenwand en het eilland is dan
ongeveer 95 en de ruimte tussen het eiland en de muur is dan 90 (wat wel echt het minimale volgens mij is)

met 350 kan je dan bijvoorbeeld een smaller eiland nemen.
90cm tussen eiland en muur? Dat lijkt mij vrij krap. Tenzij die muur van glas is, zodat je uitzicht hebt. Uitzicht op een dichte muur op 90cm van je eiland vind ik persoonlijk helemaal niets. Hoop niet dat je aan dat eiland ook nog wil kunnen zitten, want dan heb je dus echt geen loopruimte meer.

Edit: plaatjes hierboven gevonden ;) Doordat zijkant glas is, is het een stuk ruimtelijker. Weet niet of dit mijn keuze zou zijn, maar heel beklemmend zal het waarschijnlijk niet voelen.

[Voor 7% gewijzigd door cryptapix op 24-05-2020 13:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiibe
cryptapix schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Ongeveer een meter, of iets meer. 95cm kan ook wel, is wat krapper maar nog wel werkbaar als je niet te fors gebouwd bent. Lager zou ik niet gaan.

Weet niet of je vrij uitzicht hebt vanaf je eiland (bijv. woonkamer in) anders zou ik mijn twijfels hebben.

[...]

90cm tussen eiland en muur? Dat lijkt mij vrij krap. Tenzij die muur van glas is, zodat je uitzicht hebt. Uitzicht op een dichte muur op 90cm van je eiland vind ik persoonlijk helemaal niets. Hoop niet dat je aan dat eiland ook nog wil kunnen zitten, want dan heb je dus echt geen loopruimte meer.

Edit: plaatjes hierboven gevonden ;) Doordat zijkant glas is, is het een stuk ruimtelijker. Weet niet of dit mijn keuze zou zijn, maar heel beklemmend zal het waarschijnlijk niet voelen.
Het huis is ± 11.5 meter lang en er zit nog iets van een voorzet wand voor die we nog gaan weghalen.
Tevens de kasten zijn niet helemaal 60 diep dus het zou eerder rond 95 zitten.

Maar denk idd niet dat het blekemmend gaat voelen. Maar daar kom je pas achter als zoiets staat of bij iemand anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ik zit met hetzelfde dilemma, 345cm breed.
Ik vond in de showrooms afstanden van 100cm met een hoge wand nog ruim genoeg, 120 dan praat je echt over veel ruimte.
90cm was imo ook nog prima, zeker wanneer de tegenovergestelde kant ook laag is.
Er was ook 1 opstelling met 80cm en dat is echt veel te krap.
Nu sta je in de showroom natuurlijk wel in een open ruimte, maar bij mij in huis sta je ook niet naar een muur te kijken dus dat gaat meevallen denk ik.

Ik denk dat ik ga voor 60cm aan de wand (laag op 1 hoekkast na), 90cm vrij, 100cm eiland, 95cm vrij = 345cm.
Vaatwasser en koelkast gaan dan "langs" het eiland open, scheelt ook weer.
Ramen links zijn hoog en tot de grond.
Zie op google/pinterest ook prima keukens met een smaller eiland overigens, maar die zijn vaak wel langer, in mijn situatie kom ik dan in de knoop met de deur.

Ik moet alleen mn vrouw nog overtuigen O-)

(we hebben nu linksonder een L keuken)

[Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 24-05-2020 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Mijn keuken is “maar” 310 breed dus eiland opstelling lijkt me al vrij moeilijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Nu online
siemenz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:04:
Mijn keuken is “maar” 310 breed dus eiland opstelling lijkt me al vrij moeilijk?
Bij een eiland van 90 cm heb je nog 220 dus 110 om langs te lopen , waarschijnlijk wil je ook nog een kastenwand dus dat is wat krap. dan moet je naar 600 kasten wand 900 doorgang 700 eiland en nog eens 900 doorgang,. afhankelijk van de plattegrond is dat dan de oplossing, maar of je dat moet willen is de grote vraag en hangt af van de gehele plattegrond van het huis. Het klinkt een beetje als de zoveelste keuken waar persee een eiland in moet, maar daar kan ik mij in vergissen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
siemenz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:04:
Kan, maar dan kastenwand op de kopse kant?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Bij een eiland van 90 cm heb je nog 220 dus 110 om langs te lopen , waarschijnlijk wil je ook nog een kastenwand dus dat is wat krap. dan moet je naar 600 kasten wand 900 doorgang 700 eiland en nog eens 900 doorgang,. afhankelijk van de plattegrond is dat dan de oplossing, maar of je dat moet willen is de grote vraag en hangt af van de gehele plattegrond van het huis. Het klinkt een beetje als de zoveelste keuken waar persee een eiland in moet, maar daar kan ik mij in vergissen :+
Dank voor je reactie Twain. We hoeven niet perse een eiland hoor. We willen alle opties open laten. Er is een kant helemaal glas en de andere kant een muur en het leek ons leuk dat als je aan het koken was naar buiten kan kijken.

Een kastenwand aan de kopsekant kan toch ook? Of is dat niet praktisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
siemenz schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Dank voor je reactie Twain. We hoeven niet perse een eiland hoor. We willen alle opties open laten. Er is een kant helemaal glas en de andere kant een muur en het leek ons leuk dat als je aan het koken was naar buiten kan kijken.

Een kastenwand aan de kopsekant kan toch ook? Of is dat niet praktisch.
Dat kan natuurlijk ook, maar een plattegrond praat makkelijker :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Je kunt je dan ook afvragen waarom je bij die breedte een eiland zou willen. Ik denk dat het dan eerder krap aanvoelt dan dat het ruimtelijk wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Dat kan natuurlijk ook, maar een plattegrond praat makkelijker :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Is het misschien leuk om hier een 'schiereiland' te maken, dus een keukenblokje met de korte kant tegen de muur tussen de twee ramen in? Waar nu '5690' staat en 'keuken'? Als je daar dan aan welke, kun je naar links door het raam kijken en rechtdoor naar een eethoek (?) En met een schuin oog naar rechtsvoor kijk je de woonkamer in.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
Ik zou er eerder zoiets van maken dan, je kan het "eiland" ook bij de ramen zetten, maar of dat leuker/mooier is hang van je ramen af. tegenover het eiland de eettafel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Ik zou er eerder zoiets van maken dan, je kan het "eiland" ook bij de ramen zetten, maar of dat leuker/mooier is hang van je ramen af. tegenover het eiland de eettafel.

[Afbeelding]
Twain. Dat was idd ook een goede optie met eventueel nog hoge kasten tegen die Binnenwand aan(?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Iets met een T?

Misschien kan je zelfs iets met een barretje doen als je wat anders met de eettafel doet (meer richting de deur).

Idee van twain lijkt me ook prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Dit ziet er ook leuk uit inderdaad. Onze tafel is 10 cm breder maar dat mag de pret niet drukken.

Wellicht is een U dus de optie van Twain met een middenstuk nog het beste. Het lage gedeelte aan de raamkant Rechts lijkt me nu zo’n loze ruimte ?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 21:47
mitsumark schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:46:
[...]

Iets met een T?

Misschien kan je zelfs iets met een barretje doen als je wat anders met de eettafel doet (meer richting de deur).

Idee van twain lijkt me ook prima.

[Afbeelding]
Dat gaat toch niet werken als je er even over nadenkt?

Tijdens het koken even wat uit de koelkast pakken?
Tijdens het koken even een pan met water vullen?

Maar vooral, hoe bereik je het deel waar nu "Laag 190x60" staat?
En wat doe je met die ruimte?
Geeft je daarnaast een bak loze ruimte onder het werkblad waar je ook niets mee kunt.

Op het eerst oog lijkt het lekker speels zo'n T-opstelling maar volgens mij is het echt verre van praktisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:39
siemenz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 00:15:
Dit ziet er ook leuk uit inderdaad. Onze tafel is 10 cm breder maar dat mag de pret niet drukken.

Wellicht is een U dus de optie van Twain met een middenstuk nog het beste. Het lage gedeelte aan de raamkant Rechts lijkt me nu zo’n loze ruimte ?
ik heb zelf ook een achterwand van 310cm en door de plaatsing van de ramen en het kookstel heb ik alleen lage kasten gedaan in een U vorm.

er zit hier 160cm tussen beide kasten omdat ik de koelkast nog er bij tussen had gedaan je moet er ook rekening me houden dat als je 90cm ruimte hebt je waarschijnlijk aan de kant moet om een lade te openen en dat is ook niet fijn bij een nieuwe keuken.
(de volledige keuken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-06 18:23
Wiibe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:22:
Goedemiddag

***members only***
Ik zou zelf nog kijken of het mogeljik is om de lijnen van de kasten gelijk te krijgen.
En is het niet mogelijk om de plint door te trekken bij de wijnkoeler (en die passend te krijgen)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
Rubbergrover1 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:18:
Is het misschien leuk om hier een 'schiereiland' te maken, dus een keukenblokje met de korte kant tegen de muur tussen de twee ramen in? Waar nu '5690' staat en 'keuken'? Als je daar dan aan welke, kun je naar links door het raam kijken en rechtdoor naar een eethoek (?) En met een schuin oog naar rechtsvoor kijk je de woonkamer in.
twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:45:

[Afbeelding]
Zo'n opstelling hebben wij ook genomen en bevalt erg goed, vooral ook erg fijn dat je tijdens het keuken de kamer in kan kijken en gewoon met de gasten kan praten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiibe
Minhie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Ik zou zelf nog kijken of het mogeljik is om de lijnen van de kasten gelijk te krijgen.
En is het niet mogelijk om de plint door te trekken bij de wijnkoeler (en die passend te krijgen)?
Als in de hoge kasten ?
En ja daar zijn we ook nog niet helemaal tevreden over misschien verplaatsen we de wijnkoelkast sowieso naar het midden van het eiland.
Dan kunnen we rond om een "Zwevend" eiland maken misschien ook voor een andere wijnkoelkast gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhie
Wiibe schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Als in de hoge kasten ?
En ja daar zijn we ook nog niet helemaal tevreden over misschien verplaatsen we de wijnkoelkast sowieso naar het midden van het eiland.
Dan kunnen we rond om een "Zwevend" eiland maken misschien ook voor een andere wijnkoelkast gaan.
Ja idd de hoge kasten. Geeft denk ik een rustiger beeld en is strakker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

rens-br schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:58:
[...]

[...]

[...]

Zo'n opstelling hebben wij ook genomen en bevalt erg goed, vooral ook erg fijn dat je tijdens het keuken de kamer in kan kijken en gewoon met de gasten kan praten.

[Afbeelding]
ja dit lijkt ons dus ook vrij aardig. Heb je nu wel voldoende kastruimte?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiibe
Minhie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:37:
[...]

Ja idd de hoge kasten. Geeft denk ik een rustiger beeld en is strakker.
Ja ik snap het, weet alleen niet of dat mogelijk is aangezien we aan de ene kant koelkast van 140 doen en aan de andere kant een vriezer van 120.
Het is ook niet handig als je je koelkast opendoet je dan pas je bovenste kast kan gebruiken.

Maar wie weet is er wel iets mogelijk, heb je daar ideeën over ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
siemenz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:45:
[...]

ja dit lijkt ons dus ook vrij aardig. Heb je nu wel voldoende kastruimte?
Wij hebben inderdaad voldoende kastruimte, maar moet ook eerlijk bekennen dat we komen uit een mini-keuken met 6 kastjes, waarvan er één de spoelkast was (dus effectief niet te gebruiken). Dus we hebben nu zelfs veel ruimte over.

Voor het beeld, zo is de rest van de keuken:

Foto's van de 'daadwerkelijke' keuken volgen nog, vrijdag wordt het blad geleverd en afgewerkt.

[Voor 71% gewijzigd door rens-br op 25-05-2020 13:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
B-Real schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:59:
[...]
Dat gaat toch niet werken als je er even over nadenkt?

Tijdens het koken even wat uit de koelkast pakken?
Tijdens het koken even een pan met water vullen?

Maar vooral, hoe bereik je het deel waar nu "Laag 190x60" staat?
En wat doe je met die ruimte?
Geeft je daarnaast een bak loze ruimte onder het werkblad waar je ook niets mee kunt.

Op het eerst oog lijkt het lekker speels zo'n T-opstelling maar volgens mij is het echt verre van praktisch.
Tja, dat ligt eraan hoe je ermee om gaat.

Ikzelf plan het koken vrij nauwkeurig, zet alles van tevoren klaar voor het snijden en koken.
Die ene keer dat ik toch wat vergeten ben moet je dan drie stappen extra doen.
Ook kook ik wel eens samen met mijn vrouw, waarbij zij het voorbereiden/snijden doet en ik het bakken/koken, dat kun je zo ook prima combineren.

Met een reikwijdte van 60-70cm kun je een behoorlijk groot deel van het werkblad wel bereiken, klein stukje in het midden bij het raam niet, maar dan zet je daar een plantje ofzo.

Onder het werkblad heb je ook wat loze ruimte, net zoals bij een U keuken overigens.
Ik zou aan 1 kant een Lemans of iets dergelijks doen, aan de andere kant zet je daar de boiler van je Quooker.

Prakitsch is ook niet het enige criteria, al ben ik het wel met je eens dat het een belangrijke is.
Het is ook maar een optie om het anders te doen, zie genoeg leuke T keukens online.
De optie van twain is misschien wat praktischer (al heb je ondanks geen loze ruimtes niet meer werblad/opslag), ga je naar een U zit je deels met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 21:47
mitsumark schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:47:
[...]

Tja, dat ligt eraan hoe je ermee om gaat.

Ikzelf plan het koken vrij nauwkeurig, zet alles van tevoren klaar voor het snijden en koken.
Die ene keer dat ik toch wat vergeten ben moet je dan drie stappen extra doen.
Ook kook ik wel eens samen met mijn vrouw, waarbij zij het voorbereiden/snijden doet en ik het bakken/koken, dat kun je zo ook prima combineren.

Met een reikwijdte van 60-70cm kun je een behoorlijk groot deel van het werkblad wel bereiken, klein stukje in het midden bij het raam niet, maar dan zet je daar een plantje ofzo.

Onder het werkblad heb je ook wat loze ruimte, net zoals bij een U keuken overigens.
Ik zou aan 1 kant een Lemans of iets dergelijks doen, aan de andere kant zet je daar de boiler van je Quooker.

Prakitsch is ook niet het enige criteria, al ben ik het wel met je eens dat het een belangrijke is.
Het is ook maar een optie om het anders te doen, zie genoeg leuke T keukens online.
De optie van twain is misschien wat praktischer (al heb je ondanks geen loze ruimtes niet meer werblad/opslag), ga je naar een U zit je deels met hetzelfde probleem.
Ieder zijn keuze natuurlijk, als je er maar over nagedacht hebt en je er van bewust bent dat het niet altijd praktisch is. Mooi hoeft inderdaad niet altijd praktisch te zijn :)

Persoonlijk vind ik het ook niet echt mooi, maar dat is zoals gezegd persoonlijk. Ik zou in jouw situatie kijken of een afgekorte U-opstelling mogelijk is, zoals Evert134 liet zien.
Vind ik persoonlijk mooier, lijkt mij een stuk praktischer, geeft veel meer ruimte, heeft veel minder loze ruimte en je kunt dan alsnog met z'n tweeën in de keuken aan het werk. Is dan wel weer iets minder "anders dan anders" :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhie
Na uren gespeurd te hebben in dit topic ben ook ik een stuk wijzer, waarvoor jullie dank!
(Al moet ik zeggen dat me het verschil tussen de merken van de corpussen me niet altijd duidelijk is. Wel dat de een in een hoger segment zijn, maar niet precies waarom. Dus als iemand mij dit wil uitleggen, graag)

Ook ik zou graag jullie mening willen horen vooral over ons ontwerp (ondanks dat er vergelijkbare ontwerpen voorbij zijn gekomen) en prijsvoorstel (ik heb het idee dat hier wat af kan/hoe zouden jullie hem inschatten?).
Het lijkt overigens op het plaatje alsof het eiland aan de muur zit. Dit is niet zo. Het eiland wordt gecentreerd aan de kasten.

- De keuken zelf is van de maxilijn van Bruynzeel (onderdeel van project) zo'n 12.000 euro gerekend (Hoogte hoge kasten: 1776 mm met plinthoogte 700mm)
Kleur: lichtgrijs (nog aan te passen natuurlijk)
- Het werkblad is composiet inclusief uitsparingen zo'n 2750 euro. Blad is 3010 mm x1200 mm

- Apparatuur zo'n 10.000 euro:
Kookplaat - Hadden om Bora Pure
Koelkast - Siemens iQ500 (KI81RAD30)
Vriezer - Siemens iQ500 (GI81NAC30)
Vaatwasser - Siemens iQ300 (SX836X02ME) Dit is volgens mij de enige van Siemens die past? Als iemand een alternatief heeft die goed is; graag.
Combi Stoom/Oven - Siemens iQ700 (HS636GDS2)
Combi Magnetron/Oven - Siemens iQ700 (HM636GNS1)
Een spoelbak van Franke KBX (begreep dat deze niet geweldig in dit topic, dus we moeten nog op zoek naar een alternatief).
Inbouw stopcontact Twist (iemand ervaring hiermee? of werkt aan de zijkant beter?)
Kraan - Quooker PRO3 Square
Montage 1600 euro
Wat doen jullie altijd met de prullenbak? Dat vind ik altijd zo'n onding. In de kasten is mooi afgewerkt, maar stinkt dat niet? Er buiten is weer minder mooi.

Totaalprijs is zo'n 26.000 euro.
Nogmaals, wat is jullie mening over ontwerp, het apparatuur en prijs?
- Zijn er meer ervaringen met de nieuwe Maxilijn? Volgens Bruynzeel gelijk aan hun optima lijn/next125 lijn ?
- Bruynzeel gaf aan juist goede ervaringen te hebben met de ATAG magnalijn, ten opzichte van de Siemens lijn. Zijn er meer die deze voorkeur hebben?
Woensdag hebben we nog een afspraak bij een andere keukenzaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Wij krijgen waarschijnlijk de sleutel van ons eerste koophuis het laatste kwartaal dit jaar, en we hebben via de aannemer (van Wanrooij) ook gelijk een keuken in afgenomen.

Nou komen wij van een oud huurhuis met apparatuur uit het jaar nul, dus we waren van mening dat alles beter is als wat we nu hebben, dus zijn we maar voor Etna gegaan om de kosten toch iets te drukken..

Echter.. Na het lezen van een hoop topics hier op tweakers ben ik toch bang dat we daar een slechte keuze inhebben gemaakt gezien de kwaliteit en werking. Dus volgende week maar een afspraak gemaakt om het een en ander te wijzigen.. Een A merk zal ons waarschijnlijk te duur worden, dus we zullen er tussen in moeten gaan zitten. Welk merk raden jullie aan..?

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

-DUS- schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:46:
Wij krijgen waarschijnlijk de sleutel van ons eerste koophuis het laatste kwartaal dit jaar, en we hebben via de aannemer (van Wanrooij) ook gelijk een keuken in afgenomen.

Nou komen wij van een oud huurhuis met apparatuur uit het jaar nul, dus we waren van mening dat alles beter is als wat we nu hebben, dus zijn we maar voor Etna gegaan om de kosten toch iets te drukken..

Echter.. Na het lezen van een hoop topics hier op tweakers ben ik toch bang dat we daar een slechte keuze inhebben gemaakt gezien de kwaliteit en werking. Dus volgende week maar een afspraak gemaakt om het een en ander te wijzigen.. Een A merk zal ons waarschijnlijk te duur worden, dus we zullen er tussen in moeten gaan zitten. Welk merk raden jullie aan..?

Thanks!
Etna, maar ook Pelgrim is inderdaad onderkant van de markt. Als bijvoorbeeld Siemens of Bauknecht te betalen is. Zou dit een mooie optie zijn? Zowel qua design als kwaliteit een stuk beter!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:11
siemenz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Etna, maar ook Pelgrim is inderdaad onderkant van de markt. Als bijvoorbeeld Siemens of Bauknecht te betalen is. Zou dit een mooie optie zijn? Zowel qua design als kwaliteit een stuk beter!
Euh Atag bedient zowel de laag midden als hoger segment markt.
Net zoals Bosh in het midden en hoger segment zit.

Pelgrim / Etna is vooral laag met een beetje midden segment.
Atag, Pelgrim en Etna zijn dan ook allemaal van het zelfde merk.
zie (https://www.atagbenelux.com/nl/)

@-DUS- De vraag is eerder is het middensegment spul van Siemens / Bosch/ Bouwknecht beter als het midden segment (dus de top van Pelgrim / Etna).
Ga vooral langs de winkels grijp alles eens goed vast doe de deurtjes open dicht lades er in en er uit.
Probeer alles uit zoals je het thuis ook zou gebruiken. Maar wat het belangrijkste is probeer vooral in alle lijnen het lage / midden en hoog segment spul.

[Voor 25% gewijzigd door Shunt op 25-05-2020 17:26]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 07:24

HaTe

haat niet

Hebben mensen hier ervaring met Plasmamade filter? Ik zie dat de kleinere, de Plasmamade GUC1212 tot 600m3/h werkt. Veel afzuigkappen gaan ook maar tot 600 m3/h. Is er dan nog een reden om voor de grotere GUC1214 te gaan? Wat gebeurd er als je een afzuigkap hebt die in de "intensiefstand" > 600m3/h kan afzuigen?

[Voor 16% gewijzigd door HaTe op 25-05-2020 22:55]

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cactus13
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 04-06 19:48
Hee allemaal,

Wij hebben momenteel een eiland in de offerte van 1.90 m. (eiland van 110 cm diep met enkel een kookplaat). Aan 1 zijde van het eiland loop je vrij de woonkamer in en aan de andere zijde zit een raam tot op de grond. Van het eiland tot het raam zit nu net iets meer dan 1 meter ruimte. Ik verwacht niet dat we veel langs deze zijde gaan lopen.
Nu is het idee om het eiland te verlengen naar 2.10 m. zodat de afstand tot het raam 80 cm wordt. Is dit nog steeds een mooie lengte? Of is dit te smal? Eventueel zal er wel aan deze zijde van het eiland een haakje met keukentextiel komen of een kleine vuilnisbak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Cactus13 heb je een tekening? Wordt het de reguliere doorloop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
80 kan prima imo, zie je veel vaker en zo heb ik het hier ook gepland.
Maar je zet/hangt toch geen "troep" voor je raam?

[Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 25-05-2020 22:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 10:25
Zelf jaren geleden (2010) gekozen voor alles van Atag maar dat was omdat Atag naast Miele de enige was met een Combi stoom oven met boiler. Siemens en Aeg werkte met een druppelplaat (geen idee hoe dat nu zit).
Persoonlijk vond ik het wel altijd lang duren voordat de Atag op stoom was en koken van bijv wortels kon zo 50 minuten duren. Ditzelfde hoor ik nu bij vrienden over hun Siemens.
Voor onze klachten is Atag meerdere malen langsgeweest en is er van alles vervangen maar zonder succes. Ondertussen heeft de oven het begeven en zijn de lagers in de vaatwasser geschuurd. Alles natuurlijk net na de 7 jaar garantie.
Hier geen Atag meer maar ken de zelfde verhalen over Aeg en Bosch. Denk dat alles tegenwoordig gemaakt wordt met een max levensduur van 7 jaar of zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18:20
savange1 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:27:
[Afbeelding]

Dit lijkt meer op diepbouw dan op vlakbouw wat mij betreft. ;) Is dit een beetje standaard manier van vlakbouwen? Dat moet toch beter kunnen zou je zeggen...

Wat is jullie mening?
Er zijn nog geen reacties geweest. Aangezien ik toch graag wil weten of dit gebruikelijk is; Iemand een mening?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapitein Merijn
savange1 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:05:
[...]

Er zijn nog geen reacties geweest. Aangezien ik toch graag wil weten of dit gebruikelijk is; Iemand een mening?
Het is een foto die genomen is in de showroom. De bak is dus nog niet uitgevuld en afgekit ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverik312
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-06 20:33
Minhie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:09:
Na uren gespeurd te hebben in dit topic ben ook ik een stuk wijzer, waarvoor jullie dank!
(Al moet ik zeggen dat me het verschil tussen de merken van de corpussen me niet altijd duidelijk is. Wel dat de een in een hoger segment zijn, maar niet precies waarom. Dus als iemand mij dit wil uitleggen, graag)

Ook ik zou graag jullie mening willen horen vooral over ons ontwerp (ondanks dat er vergelijkbare ontwerpen voorbij zijn gekomen) en prijsvoorstel (ik heb het idee dat hier wat af kan/hoe zouden jullie hem inschatten?).
Het lijkt overigens op het plaatje alsof het eiland aan de muur zit. Dit is niet zo. Het eiland wordt gecentreerd aan de kasten.

- De keuken zelf is van de maxilijn van Bruynzeel (onderdeel van project) zo'n 12.000 euro gerekend (Hoogte hoge kasten: 1776 mm met plinthoogte 700mm)
- Het werkblad is composiet inclusief uitsparingen zo'n 2750 euro. Blad is 3010 mm x1200 mm

Vaatwasser - Siemens iQ300 (SX836X02ME) Dit is volgens mij de enige van Siemens die past? Als iemand een alternatief heeft die goed is; graag.
Een spoelbak van Franke KBX (begreep dat deze niet geweldig in dit topic, dus we moeten nog op zoek naar een alternatief).
Inbouw stopcontact Twist (iemand ervaring hiermee? of werkt aan de zijkant beter?)
Montage 1600 euro
Wat doen jullie altijd met de prullenbak? Dat vind ik altijd zo'n onding. In de kasten is mooi afgewerkt, maar stinkt dat niet? Er buiten is weer minder mooi.

- Zijn er meer ervaringen met de nieuwe Maxilijn? Volgens Bruynzeel gelijk aan hun optima lijn/next125 lijn ?
- Bruynzeel gaf aan juist goede ervaringen te hebben met de ATAG magnalijn, ten opzichte van de Siemens lijn. Zijn er meer die deze voorkeur hebben?

[Afbeelding]
Het eiland is drie meter lang zie ik uit je verhaal waarom niet drie keer een ladekast van een meter aan de achterkant dat ziet er een stuk lekkerder uit. Prijs technisch zou er geen verschil in moeten zitten.

Verder zit er echt wel veel verschil tussen een bruynzeel en een optima(next125).

Bruynzeel heeft volgens mij tegenwoordig vaste prijzen? Verder weet ik niet wat er aan de andere kant van het eiland zit denk 120 laden vaatwasser 120 2 x deur? Zitten er binnenladen in de hogekasten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:07
Minhie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:09:

Montage 1600 euro

[Afbeelding]
- heb hier de twist (bachman) en werkt prima. Is mooi materiaal en voelt solide aan.
- geen idee wat er mis is met de Franke ? heb die hier en is een mooie spoelbak; in begin plopte die veel icm met de quooker maar dat is er inmiddels (10maanden verder) uit.
-afval; wij hadden eerst bakken via keukenzaak maar die laten vervallen en gekozen voor brabantia bakken sort&go; dit omdat brabantia altijd zakken heeft die perfect passen. Deze zitten in een kastje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Minhie
Maverik312 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:38:
[...]

Het eiland is drie meter lang zie ik uit je verhaal waarom niet drie keer een ladekast van een meter aan de achterkant dat ziet er een stuk lekkerder uit. Prijs technisch zou er geen verschil in moeten zitten.

Verder zit er echt wel veel verschil tussen een bruynzeel en een optima(next125).

Bruynzeel heeft volgens mij tegenwoordig vaste prijzen? Verder weet ik niet wat er aan de andere kant van het eiland zit denk 120 laden vaatwasser 120 2 x deur? Zitten er binnenladen in de hogekasten?
Dank voor je reactie.
Dat eerste punt kon volgens mij niet bij bruynzeel. Maar is een goed punt.

Ja Bruynzeel heeft tegenwoordig vaste prijzen. Aan de andere kant van het eiland zitten inderdaad lades van 120 cm en een vaatwasser.

In de hoge kasten zitten tot zover alleen planken; voornamelijk omdat me dit praktisch leek. Maar ik hoor graag als uit ervaring lades toch handiger is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21:08
Afgelopen weekend bij Superkeukens in Capelle ad IJssel geweest.
We werden vriendelijk geholpen, we hadden al een goed beeld van wat wij in onze keuken willen zo ook de opstelling.

We kwamen er alleen niet uit welk blad we willen op de keuken. Van de medewerker begreep ik dat de prijs voor composiet, keramiek en graniet allemaal hetzelfde waren, aangezien wij geen voorkeur hebben voor het ene materiaal hebben we puur naar kleur/motief gekeken.
Op aanraden van de verkoper gaan we nu bij hun bladen leverancier langs (Dekker Zevenhuizen) omdat je daar naar een groot blad kan kijken ipv een stukje van het blad (15x15cm).

To be continued dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverik312
Minhie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Dank voor je reactie.
Dat eerste punt kon volgens mij niet bij Bruynzeel. Maar is een goed punt.

Ja Bruynzeel heeft tegenwoordig vaste prijzen. Aan de andere kant van het eiland zitten inderdaad lades van 120 cm en een vaatwasser.

In de hoge kasten zitten tot zover alleen planken; voornamelijk omdat me dit praktisch leek. Maar ik hoor graag als uit ervaring lades toch handiger is.
Oke je bent op de hoogte dat de laden onder de spoelbak beiden ingekort worden? Dit ivm de quooker boiler? HIer passen dus geen afvalbakken in. Als er laden zijn van 120 cm zijn ze er ook van 100cm is een standaard maat. Gewoon niet over nagedacht door de verkoper op een bovenaanzicht ziet 120 60 120 er ook beter uit in werkelijkheid NIET.

Ik zou onder de apparaten combi en stoom sowieso laden plannen dit is wel duurder maar wel gemakkelijker voor je bakplaten,stoomschalen en dergelijke. Verder ben ik zelf wat sceptischer over een stoomoven dan de meeste mensen hier op het forum heb ik het idee. Stoom is echt heel anders koken dan dat je gewend bent. Ik zou voor dat je dit apparaat aanschaft eerst eens naar iemand gaan die er mee kookt. In praktijk gebruikt 20% van de mensen die een stoom apparaat heeft deze waarvoor die bedoeld is.

Welk front van Bruynzeel is dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverik312
wokkelz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:53:
Afgelopen weekend bij Superkeukens in Capelle ad IJssel geweest.
We werden vriendelijk geholpen, we hadden al een goed beeld van wat wij in onze keuken willen zo ook de opstelling.

We kwamen er alleen niet uit welk blad we willen op de keuken. Van de medewerker begreep ik dat de prijs voor composiet, keramiek en graniet allemaal hetzelfde waren, aangezien wij geen voorkeur hebben voor het ene materiaal hebben we puur naar kleur/motief gekeken.
Op aanraden van de verkoper gaan we nu bij hun bladen leverancier langs (Dekker Zevenhuizen) omdat je daar naar een groot blad kan kijken ipv een stukje van het blad (15x15cm).

To be continued dus!
Huh??? geen prijsverschil. Weet niet wat voor prijs ze hebben genoemd voor de keuken maar zelfs kleuren maken al een prijsverschil in het zelfde materiaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:07
Maverik312 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Huh??? geen prijsverschil. Weet niet wat voor prijs ze hebben genoemd voor de keuken maar zelfs kleuren maken al een prijsverschil in het zelfde materiaal.
lijkt me stug; geen prijsverschil tussen composiet en graniet of bedoel je per product geen verschil ? ook dat is apart aangezien alle winkels waar ik geweest ben hadden graniet (verder niet gekeken) in diverse prijs categorieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
@Maverik312 als er een vaatwasser zit dan kan je dus niet naar lades van 100cm zonder je eiland in te korten.
Zelf heb ik beide zijden gelijk gehouden qua zicht. Hoeft natuurlijk niet maar ik heb er dus speciaal voor gekozen om ook aan de andere zijde 120-60-120 te kiezen. Die grote lades zijn ideaal :) .

[Voor 47% gewijzigd door GeeMoney op 26-05-2020 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ik zou niet weten waarom je aan beide kanten van het eiland een zelfde indeling zou willen hebben. Maar als dat je voorkeur is, dan moet je je aan de woonkamer-kant inderdaad aanpassen aan de vaatwasser die aan de keuken-kant staat. Maar ik zou zelf aan de kant van de kamer liever een gelijke 100-100-100 indeling kiezen, net als maverick312.

[Voor 4% gewijzigd door Rubbergrover1 op 26-05-2020 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Togi
Maverik312 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Verder ben ik zelf wat sceptischer over een stoomoven dan de meeste mensen hier op het forum heb ik het idee. Stoom is echt heel anders koken dan dat je gewend bent. Ik zou voor dat je dit apparaat aanschaft eerst eens naar iemand gaan die er mee kookt. In praktijk gebruikt 20% van de mensen die een stoom apparaat heeft deze waarvoor die bedoeld is.
Hier dus een Atag stoomoven (die nu dus niet meer werkt)
Persoonlijk vond ik het ideaal, wortels smaken veel beter, rijst koken ideaal, croissantjes heerlijk. Maar idd heb ik nooit de volle potentie benut (maar kan ook komen dat ie nooit echt goed functioneerde)
Multi cooking waarmee ze adverteren, dus eerst de spullen erin die lang nodig hebben, daarna de volgende en als laatste bijv de zalm heeft nooit echt gefunctioneerd. De tijd die de machine nodig heeft om de kamer weer op stoom te krijgen duurde gewoon te lang (ong 10 min).
Na meerdere reparaties (en de nodige kosten aan voorrijkosten etc) maar besloten het te laten en nu de oven het ook heeft begeven te kijken voor een set van Miele.
Het verschil van de nishoogte van de oven (60) en stoomoven (45) is bij ons opgevuld met een warmtelade. Ideaal voor opruimen bakblikken maar wordt ook veel gebruikt met opwarmen schalen, borden en warm houden eten.
Aangezien je eten uit een stoomoven niet in een pan zit (en je de schaal niet echt op tafel zet) koelt dit sneller af. Een voorverwarmde schaal is dan ideaal. Bij aanschaf wel over getwijfeld (veel geld voor een estetische oplossing die je waarschijnlijk nooit gebruikt) maar achteraf geen spijt van en hij staat geregeld aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Schaal ff onder de Quooker doet het ook prima ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cactus13
MikeyMan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:05:
@Cactus13 heb je een tekening? Wordt het de reguliere doorloop?

Hierbij de tekening.

Links is de reguliere doorloop en gaat ook over in de woonkamer. rechts zit het grote raam.
We hebben al getekend voor de keuken, maar kunnen voor zover ik het begreep nog tot ze hem gaan bestellen dingen veranderen.
Eén meter doorgang is wel lekker ruim. Daarom daar in eerste instantie voor gekozen. Maar nu lijkt het me toch wat zonde als we daar toch niet langs lopen... Dan is een wat langer eiland met daardoor automatisch meer werkblad en opbergruimte toch fijner.

Het eiland aan de kant van de deur ziet er misschien wat gek uit zo. Maar dat komt omdat rechts een barretje zit.

[Voor 6% gewijzigd door Cactus13 op 26-05-2020 12:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Togi
Qouker is een goede optie maar 10 jaar geleden waren die er nog niet echt en de modellen waren duur, niet echt energiezuinig en toen zag ik de meerwaarde er niet van in. In mijn volgende keuken komt die er echter wel in idd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:15
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken en ik ben wel erg benieuwd naar jullie ideeen over de beste indeling. Om te beginnen een plattegrond van de situatie:

Het bovenste deel is de keuken en de opstelling zoals we het ongeveer in gedachten hadden. De woonkamer is een verdieping hoger. De afmetingen van het keukengedeelte zijn 4.6m diep hoog en 5.9m breed. Ons eerste idee was dus om een hoge kastenwand (van 5 of 6 delen) te doen aan de wand links, een keukeneiland in het midden (van 4 delen) en de eettafel tegen het kookeiland te plaatsen. De ruimte rondom het kookeiland is in deze tekening overal 1.1m.

Waar ik over twijfel is de hoeveelheid werkblad en of ik spijt ga krijgen dat ik de eettafel zo plaats. Ik heb een aantal indelingen gemaakt, maar ik twijfel nog over al deze indelingen. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken (kleuren en breedte verhoudingen niet op letten):

Indeling A:

Twijfels: is dat nisje niet net lullig op deze manier?

Indeling B:

Twijfels: Gaan we geen werkruimte missen

Indeling C:

Twijfels: Totaal niet symmetrisch.

Het kozijn begint 60cm vanaf de muur. Vandaar dat ik de keuken niet helemaal doortrek tot de muur bij het kozijn aangezien ik bang ben dat dat echt lelijk wordt.

Iemand nog goede ideeen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverik312
GeeMoney schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:31:
@Maverik312 als er een vaatwasser zit dan kan je dus niet naar lades van 100cm zonder je eiland in te korten.
Zelf heb ik beide zijden gelijk gehouden qua zicht. Hoeft natuurlijk niet maar ik heb er dus speciaal voor gekozen om ook aan de andere zijde 120-60-120 te kiezen. Die grote lades zijn ideaal :) .
Huh die snap ik niet hoezo vaatwasser ik heb het over het achterste gedeelte van het eiland. Aan de voorkant zit de vaatwasser hoop ik.

@Minhie
Verder zou ik de verticale greeplijst tussen de apparaten eruit halen zodat de apparaten tegen elkaar aanstaan. Puur visueel minder praktisch maar dat valt ook wel weer mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Cactus13 als het niet je doorloop is zou ik daar ook wat minder moeite mee hebben. Dan liever breder eiland idd. Wij hebben weliswaar geen hoge ramen daar, maar nu met 70cm ruim voldoende. Overigens is daar de prullenbak terecht gekomen nu :)

@Greencap sowieso die wand netjes uitvullen. Wat gebeurt er om die trap heen? Doorloop lijkt me erg krap zo. Zeker als je vanaf de trap linksaf langs de keuken wilt.

Edit: zie dat het kozijn wat dicht bij de muur zit. 60cm zou genoeg moeten zijn. Maar wel onhandige maatvoering zeg! Blad tot aan raam doortrekken zou een optie kunnen zijn. Beter dan een hoge kast misschien. Of iets ondiepere kasten op maat laten maken (Tristar?)

[Voor 50% gewijzigd door MikeyMan op 26-05-2020 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cactus13
MikeyMan schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:39:
@Cactus13 als het niet je doorloop is zou ik daar ook wat minder moeite mee hebben. Dan liever breder eiland idd. Wij hebben weliswaar geen hoge ramen daar, maar nu met 70cm ruim voldoende. Overigens is daar de prullenbak terecht gekomen nu :)
Fijn om van een ervaringsdeskundige te horen :). Ik zit er ook aan te denken daar de prullenbak neer te zetten. Niet zo mooi vanaf de andere kant van het raam, maar aan die kant van de tuin komen we eigenlijk niet. En wel mooi uit het zicht vanuit de keuken/woonkamer.
Ik heb het even met tape en meubels gesitueerd :P en ik denk ook dat het ruim genoeg blijft. Maar even bellen met de keukenboer dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greencap
@MikeyMan Welke doorloop bedoel je? Op de tekeningen is de doorloop overal ~1.1m. Onder de trap zit een trapkast met daarin ook de vloerverwarmingsverdeler op een onhandige plek. Als die er niet zat had ik dat hoekje er wel uit gehaald.

De muur uitvullen is denk ik echt een probleem gezien de diepte. Ik moet het nog exact opmeten, maar als dat precies 60cm, of nog waarschijnlijker iets minder dan 60cm is, dan is dat niet fraai lijkt me. Vandaar dat een gecentreerde kastenwand me wel mooi leek waarbij je bewust ruimte aan beide kanten laat.

De deuren richting hal en de kamer onder zijn glazen schuifdeuren die in de wand verdwijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Greencap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:29:
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken en ik ben wel erg benieuwd naar jullie ideeen over de beste indeling. Om te beginnen een plattegrond van de situatie:

[Afbeelding]

Het bovenste deel is de keuken en de opstelling zoals we het ongeveer in gedachten hadden. De woonkamer is een verdieping hoger. De afmetingen van het keukengedeelte zijn 4.6m diep hoog en 5.9m breed. Ons eerste idee was dus om een hoge kastenwand (van 5 of 6 delen) te doen aan de wand links, een keukeneiland in het midden (van 4 delen) en de eettafel tegen het kookeiland te plaatsen. De ruimte rondom het kookeiland is in deze tekening overal 1.1m.

Waar ik over twijfel is de hoeveelheid werkblad en of ik spijt ga krijgen dat ik de eettafel zo plaats. Ik heb een aantal indelingen gemaakt, maar ik twijfel nog over al deze indelingen. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken (kleuren en breedte verhoudingen niet op letten):

Indeling A:
[Afbeelding]

Twijfels: is dat nisje niet net lullig op deze manier?

Indeling B:
[Afbeelding]

Twijfels: Gaan we geen werkruimte missen

Indeling C:
[Afbeelding]

Twijfels: Totaal niet symmetrisch.

Het kozijn begint 60cm vanaf de muur. Vandaar dat ik de keuken niet helemaal doortrek tot de muur bij het kozijn aangezien ik bang ben dat dat echt lelijk wordt.

Iemand nog goede ideeen?
Ik zou de hele boel omdraaien. Nu heb je een groot raam waar je alleen wat aan hebt als je staat te koken. Draai het om en je hebt uitzicht terwijl je aan tafel zit. Tevens ben je dan van dat geleuter af dat een kastenwand weer een 60cm van de wand af moet zetten omdat de architect weer te weinig ruimte heeft bedacht voor een aanrecht of kast. Als je het omdraait heb je prima muren om juist een keuken te plaatsen.

Tevens vermijd je dat iemand te enthousiast zijn stoel naar achter schuift en van de trap valt. Als je daar, het obligate, eiland neerzet kan je daar nog prima omheen lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greencap
@ciris plaatje is niet helemaal duidelijk zie ik, maar die trap gaat omhoog en niet omlaag. Het is dus eigenlijk gewoon een muur:

Het omdraaien zou wellicht een optie zijn, maar dan zit ik nog wel met de trapkast. Die zou ik dan dicht moeten maken en een deur plaatsen onder de trap (zodat we bij de verdeler kunnen indien nodig). Op zich wel een optie, maar beduidend meer werk, zeker aangezien de aansluitingen voor het eiland nu al op de juiste plaats zitten en we vloerverwarming hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Greencap denk dat de tekening wat vertekent door het perspectief. Leek erop dat als je tussen de keuken en de trap doormoet het wat krap is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Greencap schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:06:
@ciris plaatje is niet helemaal duidelijk zie ik, maar die trap gaat omhoog en niet omlaag. Het is dus eigenlijk gewoon een muur:

[Afbeelding]

Het omdraaien zou wellicht een optie zijn, maar dan zit ik nog wel met de trapkast. Die zou ik dan dicht moeten maken en een deur plaatsen onder de trap (zodat we bij de verdeler kunnen indien nodig). Op zich wel een optie, maar beduidend meer werk, zeker aangezien de aansluitingen voor het eiland nu al op de juiste plaats zitten en we vloerverwarming hebben.
Ah, dat maakt het wel duidelijker. Verandert trouwens verder niets aan de rest van mijn verhaal. Zou nog steeds de hele boel omdraaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greencap
Wat me wellicht ook mooi lijkt is om die wand als een "zwevende" wand te plaatsen. Daardoor lijkt de ruimte die loos is tussen de muur en de kastenwand ook wat minder vreemd. Daarnaast, om net wat meer werkblad te krijgen zou wellicht een 60-60-80-80-60-60 wand een optie zijn, waarbij het 80-80 deel een werkblad/nis heeft.

Weten jullie of dat bij bepaalde merken mogelijk is, om bovenkasten van 60 diep en 80 breed te kiezen? Dan zou je dus zoiets krijgen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
@Greencap ik zou voor optie C gaan, maar dan wel met het blad tot aan het raam. Als het kozijn op 60 cm begint, past dat prima. Kastjes zijn meestal 58 cm diep, dus je hebt nog 2 cm speling om eventueel aan het eind het blad iets schuin te laten lopen, zodat het precies aansluit op het kozijn.

Ik zou de eettafel ook niet aan het eiland vastmaken, maar tegen de muur zetten, zodat je makkelijker om je eiland heen kan lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Greencap Tristar levert maatwerk kasten, dus elke maat die je kunt verzinnen zo'n beetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17:33
Wij zijn bezig met het samenstellen van een nieuwe keuken. In het verleden heb ik al eens een keuken aangeschaft bij Ekelhoff. Nu opnieuw naar Nordhorn! Deze keer weer goed geholpen. De afspraak die om 09:30 begon in de ochtend, duurde tot 17:30.. geweldig dat er zó de tijd word genomen voor je.

We zijn tot de volgende indeling en samenstelling gekomen:

Apparatuur:

- Quooker RVS kraan, klein reservoir.
- Siemens vaatwasser
- Siemens Koelkast (groot model)
- Siemens vriezer (tafel model)
- Miele oven 45cm (geen stoom, geen magnetron)
- Bora Pure inductie/werkbladafzuiging (recirculatie)

Verder:
- Neolith keramiek werkblad (fusion serie)
- Kastjes: Ballerina
- Alles push to open, incl de koelkast en vriezer

De vragen die momenteel in m'n hoofd spelen zijn:
- Zijn deze afmetingen prettig / lekker leefbaar
- Bora werkbladafzuiging: Bora Pure of de nieuwe Bora X Pure met flex zones

De keukenkast leverancier is Ballerina. De reden hiervoor is omdat de kleuren zo goed in de smaakvallen. Het hout op het kookeiland is gefineerd. De plank boven de spoelbak is één optie, het alternatief is daar ondiepe kasten te plaatsen voor extra opslagruimte, echter vrees ik dat het dan erg 'vol' gaat aanvoelen.
Hieronder plaatjes en afmetingen, alsmede de situatie nu (keuken is van vorige eigenaar). De hoogte van de plint is aangepast naar 10cm (foto's zijn gebaseerd op ouder ontwerp van 16-17cm wat ik te hoog vond).

Prijs: 22k

[Voor 0% gewijzigd door Laurences op 26-05-2020 17:59. Reden: Prijs toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Laurences schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:08:
De afspraak die om 09:30 begon in de ochtend, duurde tot 17:30.. geweldig dat er zó de tijd word genomen voor je.
Geweldig ja? Wat heeft de verkoper al die tijd gedaan? Na een uurtje of 2-3 ben je toch helemaal gaar en neem je geen informatie meer op.
Ik mag aannemen dat je nu ook precies weet wat het gaat kosten?

Opstelling ziet er verder prima uit.
Zijn alle kasten voorzien van push-to-open? Daar zou ik zelf niet snel voor kiezen. Ik vraag me ook af hoe hij de plint omlaag heeft gebracht naar 10cm zonder de werkhoogte te wijzigen.

[Voor 6% gewijzigd door Kapitein Merijn op 26-05-2020 16:18]

Pagina: 1 ... 133 ... 136 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True