Na uren gespeurd te hebben in dit topic ben ook ik een stuk wijzer, waarvoor jullie dank!
(Al moet ik zeggen dat me het verschil tussen de merken van de corpussen me niet altijd duidelijk is. Wel dat de een in een hoger segment zijn, maar niet precies waarom. Dus als iemand mij dit wil uitleggen, graag)
Ook ik zou graag jullie mening willen horen vooral over ons ontwerp (ondanks dat er vergelijkbare ontwerpen voorbij zijn gekomen) en prijsvoorstel (ik heb het idee dat hier wat af kan/hoe zouden jullie hem inschatten?).
Het lijkt overigens op het plaatje alsof het eiland aan de muur zit. Dit is niet zo. Het eiland wordt gecentreerd aan de kasten.
- De keuken zelf is van de maxilijn van Bruynzeel (onderdeel van project) zo'n 12.000 euro gerekend (Hoogte hoge kasten: 1776 mm met plinthoogte 700mm)
Kleur: lichtgrijs (nog aan te passen natuurlijk)
- Het werkblad is composiet inclusief uitsparingen zo'n 2750 euro. Blad is 3010 mm x1200 mm
- Apparatuur zo'n 10.000 euro:
Kookplaat - Hadden om Bora Pure
Koelkast - Siemens iQ500 (KI81RAD30)
Vriezer - Siemens iQ500 (GI81NAC30)
Vaatwasser - Siemens iQ300 (SX836X02ME) Dit is volgens mij de enige van Siemens die past? Als iemand een alternatief heeft die goed is; graag.
Combi Stoom/Oven - Siemens iQ700 (HS636GDS2)
Combi Magnetron/Oven - Siemens iQ700 (HM636GNS1)
Een spoelbak van Franke KBX (begreep dat deze niet geweldig in dit topic, dus we moeten nog op zoek naar een alternatief).
Inbouw stopcontact Twist (iemand ervaring hiermee? of werkt aan de zijkant beter?)
Kraan - Quooker PRO3 Square
Montage 1600 euro
Wat doen jullie altijd met de prullenbak? Dat vind ik altijd zo'n onding. In de kasten is mooi afgewerkt, maar stinkt dat niet? Er buiten is weer minder mooi.
Totaalprijs is zo'n 26.000 euro.
Nogmaals, wat is jullie mening over ontwerp, het apparatuur en prijs?
- Zijn er meer ervaringen met de nieuwe Maxilijn? Volgens Bruynzeel gelijk aan hun optima lijn/next125 lijn ?
- Bruynzeel gaf aan juist goede ervaringen te hebben met de ATAG magnalijn, ten opzichte van de Siemens lijn. Zijn er meer die deze voorkeur hebben?
Woensdag hebben we nog een afspraak bij een andere keukenzaak.