Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 11:20
GeeMoney schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:16:
@righthand soms gaan “looks over function”.
Ik vind ze er ook super chique uitzien maar ik drink geen druppel wijn :).
Oh het ziet er heel erg mooi uit, helemaal mee eens. Maar misschien heb je daar al een punt; de keuken als een ouderwetse pronkruimte i.p.v. een functionele werkruimte die er ook nog eens leuk uit kan zien.

Als je dan een dergelijke wijnkast in laat bouwen, leg er dan alsjeblieft een paar spannende flessen met een verhaal er in. Anders wordt het zo'n nieuw geld dingetje: klimaatkastje van 2k met een paar flessen Wild Pig, Lindeman en een verloren fles Moët of Heidsieck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09 16:41
aschja schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Wow. Slechtste advies ooit. Zo’n mooi eiland en dan de kookplaat verplaatsen naar de achterkant. Met je gezicht naar de muur en je rug naar je loved one. Gezellig.
Ik zou de kookplaat naar de zijkant plaatsen, dan heb je het eiland als één groot werkblad, bar en hangplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Matadores schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:37:
[...]

Ik zou de kookplaat naar de zijkant plaatsen, dan heb je het eiland als één groot werkblad, bar en hangplek.
Ik haalde twee posts door elkaar. My bad. 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 12:10
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:23:
@Jeebeekje @Mr_Blobby
Willen jullie zeggen dat Superkeukens helemaal geen installatieschema aanlevert?
Moet je dan als klant maar gokken waar de aansluitingen moeten komen en hoe hoog de aansluitwaardes zijn?
Dit kan je toch niet overlaten aan de keukenmonteur...
@Kapitein Merijn Nee, dat is zeker niet wat ik zei. Ik heb de keukenmonteur(partij) gevraagd om de technische tekening en als ik die niet van hen mag verwachten, van wie wie ik die schema's dan wel mag verwachten. En daarna kwam het antwoord dat ze die niet nodig hebben. Dat is wat mij verbaasde, vandaar mijn vraag.
Ik heb Superkeukens om de technische tekening gevraagd, daar heb ik nog geen antwoord op.

Voor de rest: waarom ik die tekening nodig heb is dus omdat er een betonnen verhoging van ongeveer 10-15 cm onder de huidige keukenkastjes zit. Deze moet weg anders passen de nieuwe kastjes en met name de vaatwasser niet. Dit werk doe ik zelf. De vraag is wanneer, tussen het verwijderen van de huidige keuken en het aanpassen van de elektra/water zit maar 1 dag. Dit is geen probleem als dit beton de leidingen voor de vaatwasser niet in de weg zit. Als dit wél het geval is moet de planning aangepast worden. En om dat uit te sluiten heb ik die tekening nodig.

Aanvulling: Ik weet dat Superkeukens en de montagepartij contact hebben. Vandaar dat ik er vanuit ging dat ze technische details ook onderling delen. Daarom verbaasde het mij tot nu toe ook niet dat ik geen technische tekening heb ontvangen. Ik nam aan dat dit onderling werd geregeld. Maargoed, aannames en eerste keren met bepaalde zaken, klassiek recept voor verwarring en miscommunicatie (aan mijn kant in ieder geval).

[ Voor 13% gewijzigd door Jeebeekje op 16-05-2020 22:13 . Reden: aanvulling gedaan ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:25
GeeMoney schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:36:
je blad en stollen lijken mij wat prijzig. En qua apparatuur heb ik nagenoeg dezelfde apparaten alleen raad ik je aan te kijken voor je koelvries combinatie naar Liebherr ipv de Miele. Vooral qua licht en lay-out is de Liebherr beter naar mijn idee.
Combi magnetron zou ik een normale oven voor nemen dan heb je ook Pyrolyse reiniging. Magnetron desnoods los in een kast tijdelijk of de stoomoven gebruiken om gerechten op te warmen.
Dat is het enige wat ik anders had genomen achteraf. (Ik heb dus nu ook de combi met magnetron)
@GeeMoney Ik krijg ook het idee dat dit wat aan de hoge kant is, ik kom na een paar uur online kijken voor vergelijkbaar materiaal (Dekton) toch al gauw 2-3K lager uit. We gebruiken de magnetron regelmatig, dus die willen we niet los in een kastje stoppen. Scheelt dat Pyrolyse echt zo veel qua schoonmaak? En bedankt voor de tip over de Liebherr, we gaan hier zeker naar kijken!
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:58:
@firecaps30
Wat vind je zelf als je naar het plaatje kijkt en de bijbehorende prijs?
Als ik een dergelijk bedrag uit zou geven aan een keuken dan verwacht ik toch echt dat mijn bek open valt van het ontwerp, dat ik iets unieks krijg.
Wat ik nu zie is (no offence) een ontzettend saaie keuken die ook zomaar de helft zou kunnen kosten.

Ik vind het ook onvoorstelbaar dat je een klant die zo'n bedrag uit wilt geven de deur uit laat lopen met dat plaatje. Dan kan je als verkoper beter een nieuwe afspraak maken en zorgen dat er een gelikte tekening uit komt rollen.

Voor die 10k van het werkblad hoop ik toch dat de tekening van het blad doorloopt in de stollenwanden en dat deze in verstek worden gemaakt.
Verder zou ik niet kiezen voor die kookplaat aangezien daar maar 2 fatsoenlijke pannen op passen.
Dat ze in een keuken van dat bedrag zo'n goedkope spoelbak durven toe te passen snap ik ook niet.
Ik zou de wijnkoeler ook in het midden plaatsen en kiezen voor een ander stopcontact. Het is natuurlijk ook zonde om zo'n mooi apparaat te verstoppen achter een paar krukken.

Kortom, ga nog eens even ergens anders kijken.
@Kapitein Merijn. ik (wij) zijn erg blij met het ontwerp. Begrijp wel dat anderen dit saai kunnen vinden, maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is.

Qua prijs, bedoel je dan dat deze keuken er volgens jou elders voor de helft goedkoper kan, of is het dat je zelf niet meer dan de helft zou willen betalen? Zoals hierboven gezegd de prijs van het blad vinden we wat fors en gaan we ook nog zeker naar kijken.

De kookplaat hebben we bij vrienden thuis 'in actie' kunnen zien en ik snap wat je bedoelt, maar heb is een bewuste keuze. We willen de (stoom)oven veel gaan gebruiken. Wat raad je aan qua merk spoelbak? Hebben niet eerder RVS gehad, en hebben hier nog niet echt bij stilgestaan. Goedkoper = sneller krassen denk ik?

Voorlopig hoeven we nog niet te beslissen, dus we gaan zeker nog rond kijken en niet (zoals bij onze eerste keuken 5 jaar geleden) bij de eerste de beste tekenen.

@righthand We gaan inderdaad ook wel een beetje voor de looks maar geen zorgen, er komen geen pakken wijn van de Lidl in :P. Wat de vriezer betreft, we hebben nog een vrijstaande brede koel-/vrieskast die in de garage zal komen voor extra opslag. Ik ben zelf erg benieuwd naar de stoomoven, wat ik er van gezien heb spreekt mij erg aan.

En bedankt voor jullie reacties, erg gewaardeerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Inmiddels mijn keuken aangeschaft bij Bruynzeel. Ze kwamen heel dicht in de buurt van het aanbod van superkeukens en gezien ze de gunfactor hadden qua gevoel ben ik toch met ze in zee gegaan:

Keukenmeubelen (greeploos & tip-on): 4132,-
Werkblad (20mm composiet): 1894,-
Apparatuur: 3105,- (AEG koelkast, oven combi, afwasmachine & inductieplaat, pelgrim kap)
Accessoires: 896,- (lanesto gun metal spoelbak + kraan en een afvalemmertje hehe)
Montage: 1196,-

Totaal: 11.223,-

Afmetingen: 3.60m x 1.65m
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JjVDGF3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rsyJR2O.jpg

(Foto met de beste hoek heb ik alleen op papier, want hij moest de overeenkomst nog mailen.)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 07:52
firecaps30 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:14:
[...]

@GeeMoney Ik krijg ook het idee dat dit wat aan de hoge kant is, ik kom na een paar uur online kijken voor vergelijkbaar materiaal (Dekton) toch al gauw 2-3K lager uit. We gebruiken de magnetron regelmatig, dus die willen we niet los in een kastje stoppen. Scheelt dat Pyrolyse echt zo veel qua schoonmaak? En bedankt voor de tip over de Liebherr, we gaan hier zeker naar kijken!

[...]

@Kapitein Merijn. ik (wij) zijn erg blij met het ontwerp. Begrijp wel dat anderen dit saai kunnen vinden, maar ik denk dat dat een kwestie van smaak is.

Qua prijs, bedoel je dan dat deze keuken er volgens jou elders voor de helft goedkoper kan, of is het dat je zelf niet meer dan de helft zou willen betalen? Zoals hierboven gezegd de prijs van het blad vinden we wat fors en gaan we ook nog zeker naar kijken.

De kookplaat hebben we bij vrienden thuis 'in actie' kunnen zien en ik snap wat je bedoelt, maar heb is een bewuste keuze. We willen de (stoom)oven veel gaan gebruiken. Wat raad je aan qua merk spoelbak? Hebben niet eerder RVS gehad, en hebben hier nog niet echt bij stilgestaan. Goedkoper = sneller krassen denk ik?

Voorlopig hoeven we nog niet te beslissen, dus we gaan zeker nog rond kijken en niet (zoals bij onze eerste keuken 5 jaar geleden) bij de eerste de beste tekenen.

@righthand We gaan inderdaad ook wel een beetje voor de looks maar geen zorgen, er komen geen pakken wijn van de Lidl in :P. Wat de vriezer betreft, we hebben nog een vrijstaande brede koel-/vrieskast die in de garage zal komen voor extra opslag. Ik ben zelf erg benieuwd naar de stoomoven, wat ik er van gezien heb spreekt mij erg aan.

En bedankt voor jullie reacties, erg gewaardeerd :)
Qua spoelbak raadde onze leverancier ook een niet zo dure aan. Keuken zit in dezelfde prijsrange. Hierover met hem gesproken (het poggenpohl alternatief had een spoelbak van iets van 600-700 euro). Hij gaf aan dat er naar zijn mening geen noemenswaardig verschil was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 12:02
De aangekochte nieuwbouwwoning maakt gebruik van een balansventilatie systeem en daardoor is ons aangeraden om gebruik te maken van een recirculatie kookplaat. Nu zijn er een aantal artikelen die aangeven dat er tijdens het koken (ultra)fijn stof vrijkomt. Deze stof blijft met recirculatie aanwezig in het huis maar er wordt niet beschreven hoe slecht dit daadwerkelijk is.

Nu kunnen we kiezen om bij de Bora pure kookplaat de luchtafvoer naar buiten te nemen met de Bora Ecotube/3box. Maar blijkbaar verstoort dit de balansventilatie en maakt dit de woning niet langer luchtdicht. De verkoper gaf aan dat we hiermee het energiecertificaat van de woning verliezen.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen die ons wat advies/info kunnen geven om de juiste keuze te maken?
In dit topic kon ik geen soortelijke vraag/info vinden, mocht die er wel zijn dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:39
Heeft er iemand hier een Fenix keuken? Mijn keukenleverancier geeft aan dat de bestelde ballerina keuken gespoten stollen/zijwanden moet hebben...😳 Ballerina zou deze onderdelen niet in Fenix kunnen leveren. Niet in een dikte van 2,5 en 5 cm. Het lijkt mij namelijk sterk dat je geen kleurverschil zal zien.
Kan iemand hier met een Fenix keuken aangeven hoe dat opgelost is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@savange1 ja gewoon fenix zijpanelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
savange1 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:19:
Heeft er iemand hier een Fenix keuken? Mijn keukenleverancier geeft aan dat de bestelde ballerina keuken gespoten stollen/zijwanden moet hebben...😳 Ballerina zou deze onderdelen niet in Fenix kunnen leveren. Niet in een dikte van 2,5 en 5 cm. Het lijkt mij namelijk sterk dat je geen kleurverschil zal zien.
Kan iemand hier met een Fenix keuken aangeven hoe dat opgelost is?
Klopt, Fenix materiaal is niet in 25 en 50mm te krijgen. Je zou dan voor dunnere zijwanden moeten kiezen.
Gelakt zou ik zeker niet doen. Je gaat dat gegarandeerd zien en verliest dan natuurlijk ook het grote voordeel van het Fenix materiaal.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Oke. En welke dikte als ik vragen mag? Kan je ook aangeven hoe de zijkanten zijn afgewerkt? Ook Fenix of kunststof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Kapitein Merijn schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:30:
[...]

Klopt, Fenix materiaal is niet in 25 en 50mm te krijgen. Je zou dan voor dunnere zijwanden moeten kiezen.
Gelakt zou ik zeker niet doen. Je gaat dat gegarandeerd zien en verliest dan natuurlijk ook het grote voordeel van het Fenix materiaal.
Inderdaad dat is precies waar ik bang voor ben. Morgen ga ik het oppakken met de keukenleverancier. liever dunnere zijwanden die kloppen met de rest dan dikker maar met kleurverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@savange1 geen idee hoe dik het fenix is? Zijn gewoon de zijkanten van de hoge kasten en de stollen van het eiland...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
savange1 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Inderdaad dat is precies waar ik bang voor ben. Morgen ga ik het oppakken met de keukenleverancier. liever dunnere zijwanden die kloppen met de rest dan dikker maar met kleurverschil.
De wanden zijn geloof ik 19mm dik. Je kan wel greeploze vormwanden bestellen bij Ballerina, deze zijn 5cm breed en gemaakt uit panelen van 19mm die in verstek zijn gemaakt. Worden meestal toegepast langs een eiland of aan het einde van een opstelling aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Kapitein Merijn schreef op zondag 17 mei 2020 @ 21:59:
[...]

De wanden zijn geloof ik 19mm dik. Je kan wel greeploze vormwanden bestellen bij Ballerina, deze zijn 5cm breed en gemaakt uit panelen van 18mm die in verstek zijn gemaakt. Worden meestal toegepast langs een eiland of aan het einde van een opstelling aan de wand.
Goed om te weten. Het gaat idd om het uiteinde van een eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Spartex schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:26:
Goedemiddag allemaal,

30 juni krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis waar we o.a. de badkamer en keuken willen gaan verbouwen. Inmiddels zijn we waanzinnig goed geslaagd voor de badkamer, mede dankzij de hulp van het tweakers forum (wij verbazen ons nog steeds hoeveel waardevolle input wij van de tweaker leden krijgen tijdens dit gehele proces)!

Wij zijn totaal nieuw in de wereld van keukens en hoewel ik al wat pagina's heb doorgelezen, blijf ik het enorm veel vinden wat er allemaal op ons afkomt. De adviseur van Superkeukens stond ons gelukkig goed bij en liet ons echt onze eigen keuzes maken. Hij heeft, tot het einde van het proces, het woordje "budget" gelukkig niet genoemd en keek voornamelijk naar onze wensen, erg fijn. We willen graag een ruimtelijke keuken met enige aansluiting tot de woonkamer (bijvoorbeeld het gezichtsveld tijdens het koken). Mijn vriendin is daarnaast een enorme fan van het barretje!

Vandaag hebben wij, na een 2e afspraak, de volgende opstelling gekregen van Superkeukens:

Vooraanzicht van de keuken
[Afbeelding]

Zijaanzicht van de keuken
[Afbeelding]

Maattekening
[Afbeelding]

Daarnaast de volgende offerte globaal, opgesplitst in drie categorieën:

Keuken betreft een A. Supernova+ NOV Nardini uitvoering. Kosten: €3200,-:
  • Keukenkastjes: Schuller, Kunststof
  • Kleur: Lavazwart (inclusief zijwand)
  • Greep: Greeploos (bovenkant van de kastjes/lade)
  • Lade Voll. uittr. kotf met Glas-Box (CGL), Edelstaalkleurig Metaal Alu.
Werkblad Composiet Betonlook, 12mm dik, Mineral Velvet (inclusief versterkrand en facet). Spoelbak RVS Inbegrepen. Kosten: €2800,-

Apparatuur. Kosten: €5750,-:
  • Dekker Bora Kookplaat met afzuiging PURA
  • AEG SKB41011AS Inbouw koelkasten ±102 cm.
  • AEG FSE62600P - ProClean - Inbouw vaatwasser
  • QUOOKER 22+XRVSQuooker
  • AEG KMK861000MCombimagnetron (inclusief AEG telescooprails)
Totaalprijs: €11.913,00 (exclusief montage), €13.000,00 met montage

Graag zou ik van wat tweakers met keukenervaring verdere input/advies willen m.b.t. de bovenstaande offerte. Vragen die bij ons spelen zijn:
  • Adviezen/tips over de opstelling van de keuken zijn altijd welkom!
  • Hoe verhoudt de kwaliteit van de Schuller kastjes zich tot A-merken zoals Systemat?
  • Hoe verhoudt de kwaliteit van de apparatuur zich tot ander apparatuur (zijn er voor dezelfde prijzen, of misschien wat meer, betere apparaten beschikbaar)?
  • Is de prijs redelijk gezien de offerte of betalen we al snel meer dan nodig is?
Uiteraard ga ik zelf ook met deze vragen aan de slag maar een blik van buitenaf is altijd nuttig!

PS: @Barry|IA Volgens mij heb je het behoorlijk druk aangezien ik je naam al meerdere malen ben tegengekomen, toch vind ik je adviezen vaak zeer nuttig. Daarnaast ben ik erg benieuwd of jij even naar onze offerte kan kijken, is het mogelijk dat ik jou de huidige offerte via een PM doorstuur?
Stuur maar door hoor :)

Leuke opstelling. Maar je hebt je bestekindeling nu in de bovenste korf van de kookplaatkast. Je moet dus “helemaal” met je arm in de lade om een mes en vork te pakken. Ik zou de kasten met deuren aan de zijkant vervangen door ladekasten, zodat je je bestek fatsoenlijk kwijt kan in een binnenlade.

Tevens zou ik de zijwand naast het eiland verlengen tot het blad. Dit is niet alleen mooier, maar ook noodzakelijk om het werkblad goed te ondersteunen.

De kast aan de kamerkant, daar zou ik het front verlengen tot de vloer. Je associeert de kast dan niet als “keukenkast”, maar meer als meubelstuk. Je ziet de plint dan namelijk niet.

De AEG apparatuur is goed. De combi oven is enorm handig in gebruik! De AEG vaatwasser zou ik wel vervangen door een Bosch of Siemens. Die maken gewoonweg betere vaatwassers.

De prijs is prima, maar kan omlaag (niet heel veel, denk rond de 500 euro). Voor deze prijs zou je ook een Systemat kunnen kopen. Ik kan het je pas met zekerheid vertellen zodra ik de offerte zie.

(Als anderen nog op mijn reactie wachten, blijf me maar bestoken op DM, want dan komt jouw bericht weer bovenaan. Het notificatiesysteem werkt namelijk niet zo lekker.)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
righthand schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:13:
Kan iemand mij nog eens een keer het nut uitleggen van een wijnkoelkast van meer dan 2000 euro met een capaciteit van 34 bordeaux formaat flessen (wat in de praktijk dus een capaciteit is van 20 tot 25 flessen wijn). Ik zie het overal in de keukens verschijnen en als wijnliefhebber en verzamelaar begrijp ik het gewoon niet.

Is het puur om direct uit te schenken op temperatuur (tricky, want erg specifiek per wijn/spijs/voorkeur) of is het ook om wijn in op te leggen (erg dure oplossing wat betreft kosten per jaar per fles)?
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen omdat het er super strak uitziet en omdat het net wat extra 'cachet' geeft aan onze woonkeuken. We houden allebei van wijn en vinden het leuk om elk jaar op vakantie wijn mee terug te nemen. Ook hebben we vaak mensen over de vloer en dan is het leuk om iets speciaals open te kunnen maken wat direct op de goede temperatuur ligt.

In de Boretti die ik heb kan je ook prima een halve krat bier kwijt, binnen 10 minuten ijskoud :D, maar dat geheel terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:02
rda schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:02:
Ook wij gaan dit jaar een nieuwe keuken plaatsen. Dat zal pas in november/december worden, dus we hebben nog wat tijd om ons te oriënteren. Het bepalen van een opstelling geeft al irritant veel mogelijkheden.
Vervolgens zijn er wat lijkt oneindig veel mogelijkheden wat betreft keukenleverancier.

Heeft er iemand ervaring toevallig ervaring met RestyleXL?
Ik ben benieuwd of jij of iemand anders hier inmiddels ervaring mee heeft?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiibe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 18:30
Biohazzard21 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:02:
[...]

Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen omdat het er super strak uitziet en omdat het net wat extra 'cachet' geeft aan onze woonkeuken. We houden allebei van wijn en vinden het leuk om elk jaar op vakantie wijn mee terug te nemen. Ook hebben we vaak mensen over de vloer en dan is het leuk om iets speciaals open te kunnen maken wat direct op de goede temperatuur ligt.

In de Boretti die ik heb kan je ook prima een halve krat bier kwijt, binnen 10 minuten ijskoud :D, maar dat geheel terzijde.
@Biohazzard21 Ik ben benieuwd welke Boretti wijnklimaatkast jullie hebben en hoe de ervaringen hier mee zijn Boretti is namelijk een stuk leuker geprijsd dan Liebherr

@allemaal

Is er iemand bekend met kasten van Schüller en dan voornamlijk de kasten met een Korpushoogte van 84.5 cm https://www.schueller.de/nl/systeme/system-84-5.htm

Wij zijn aan het oriënteren voor een nieuwe keuken en vonden dit wel handig omdat je dan 16/6 cm meer kast ruimte hebt en een mooie lage plint!
Of zijn er nog andere leveranciers die met een hogere korpus hoogte werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Zijn ook 'wijn'koelkasten waarin je gemakkelijk 2 kratten bier kwijt kunt? Of speciaal gemaakt voor de bruine kegels?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

lonehitman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:59:
Zijn ook 'wijn'koelkasten waarin je gemakkelijk 2 kratten bier kwijt kunt? Of speciaal gemaakt voor de bruine kegels?
Lol moest even lachen. Die wijndingen zijn stikduur, omdat die een perfect klimaat voor wijn ofzo moeten creëren. Koop gewoon een extra koelkast voor je bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Wiibe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:57:
[...]

@Biohazzard21 Ik ben benieuwd welke Boretti wijnklimaatkast jullie hebben en hoe de ervaringen hier mee zijn Boretti is namelijk een stuk leuker geprijsd dan Liebherr

@allemaal

Is er iemand bekend met kasten van Schüller en dan voornamlijk de kasten met een Korpushoogte van 84.5 cm https://www.schueller.de/nl/systeme/system-84-5.htm

Wij zijn aan het oriënteren voor een nieuwe keuken en vonden dit wel handig omdat je dan 16/6 cm meer kast ruimte hebt en een mooie lage plint!
Of zijn er nog andere leveranciers die met een hogere korpus hoogte werken ?
BSH komt met een aantal fraaie wijnkasten die wat vriendelijker geprijsd zijn:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Bier op perfecte temperatuur is anders ook best wat waard :Y

Op zich wel een keer iets anders, een wijnbierkoeler in je keuken waarbij de flesjes netjes gerangschikt staan en op de perfecte temperatuur zijn :)

Doet me een beetje denken aan de leverancier van ons keukenblad.
We hebben een extra werkblad van 1,5 meter om daar Nespresso, fruitmand etc op te zetten. Bij afleveren gaf de leverancier met een stalen gezicht aan dat hij vergeten was twee gaten te boren -O-
Hoezo? Nou, hij vond dat een mooi formaat en een ideale plek voor een biertap. Had gekund, hebben we niet gedaan :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lonehitman schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:59:
jazeker, zoiets toch?

https://www.gastrodeals.n...deurkoelkast-1-deur-zwart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:47
Staan ook op marktplaats https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Wij hebben zo'n Coca Cola koelkast eens aangeschaft voor een feestje. Met de plateau's eruit gingen er grofweg tien kratten in (zonder de flesjes uit het krat te halen). Scheelt een hoop gedoe als je een feestje hebt met een hoop mensen. Daarna via marktplaats ook weer verkocht voor dezelfde prijs.

Neem in je keuken ook een ingebouwde frituur en zo'n grote koelkast misstaat niet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Wat een feest... :|

Er is een monteur langs geweest vanuit de fabrikant om ons KVIK Touch blad (FINEX) te komen bekijken.

De naden sluiten niet goed aan en er zitten bobbels in het blad bij de naad. Na onderzoek bleek dat het blad naast de 4 klemmen die door de fabrikant geleverd zijn om de bladen aan elkaar te maken met maarliefst 10 schroeven is 'recht getrokken'. Met het golvende blad als resultaat...

Het blad is afgeschreven/verpest door de monteur van de keuken. Aan onze keuken was werkelijk niks recht/waterpas. Hij aangaf ook geen nieuw blad te willen leveren voor de keuken opnieuw geplaatst is.

Hij adviseerde mij daarbij ook nieuwe scharnieren en geleiderails voor de lades te claimen omdat deze door de slechte afwerking onnodig versleten zijn in het afgelopen jaar. Dit leek me nogal overdreven, of heeft hij hier een punt?

Een reactie van KVIK laat helaas al een week op zicht wachten..

[ Voor 19% gewijzigd door BasvanS op 18-05-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 00:54
Zoiets ben ik ook naar op zoek, maar dan in het formaat dat in een onderkastje past en mooi kan worden geintegreerd (net zoals een wijnkoelkastje dus). Weet je daar ook iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Barry|IA schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:48:
[...]

Leuke opstelling. Maar je hebt je bestekindeling nu in de bovenste korf van de kookplaatkast. Je moet dus “helemaal” met je arm in de lade om een mes en vork te pakken. Ik zou de kasten met deuren aan de zijkant vervangen door ladekasten, zodat je je bestek fatsoenlijk kwijt kan in een binnenlade.
Tenzij de binnenlade vastplakt aan de front dan is het een oplossing.
Ik heb namelijk nog nooit begrepen waarom de binnenlade wordt gebruikt voor het bestek (schoonouders hebben het ook)
Zo onlogisch vind ik dat.
Het pakken van bestek in twee handeling? No way!

Het "helemaal" in de kast grijpen geldt denk ik alleen voor kinderen of hele kleine (kortarmige) mensen.
Wij hebben er namelijk altijd nuttig gebruik van gemaakt zodat de (hele kleine) kinderhandjes niet bij de messen konden. (andere zijde van lade zit een muur)

Misschien ben ik hierin te praktisch.
Hoor graag de mening van een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
@Wiibe , deze : https://www.keukeninbouwc...jCzUEnlli1uRoCXMEQAvD_BwE

Werkt prima en ziet er goed uit (Boretti altijd wel) , maar ik heb hem pas een paar keer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
BasvanS schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:24:
Wat een feest... :|
Hij adviseerde mij daarbij ook nieuwe scharnieren en geleiderails voor de lades te claimen omdat deze door de slechte afwerking onnodig versleten zijn in het afgelopen jaar. Dit leek me nogal overdreven, of heeft hij hier een punt?
Balen zeg. Maar die scharnieren en rails kunnen wel wat scheefheid hebben, ze kunnen niet voor niks afgesteld worden. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
Spartex schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:26:
Goedemiddag allemaal,

30 juni krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis waar we o.a. de badkamer en keuken willen gaan verbouwen. Inmiddels zijn we waanzinnig goed geslaagd voor de badkamer, mede dankzij de hulp van het tweakers forum (wij verbazen ons nog steeds hoeveel waardevolle input wij van de tweaker leden krijgen tijdens dit gehele proces)!

Wij zijn totaal nieuw in de wereld van keukens en hoewel ik al wat pagina's heb doorgelezen, blijf ik het enorm veel vinden wat er allemaal op ons afkomt. De adviseur van Superkeukens stond ons gelukkig goed bij en liet ons echt onze eigen keuzes maken. Hij heeft, tot het einde van het proces, het woordje "budget" gelukkig niet genoemd en keek voornamelijk naar onze wensen, erg fijn. We willen graag een ruimtelijke keuken met enige aansluiting tot de woonkamer (bijvoorbeeld het gezichtsveld tijdens het koken). Mijn vriendin is daarnaast een enorme fan van het barretje!

Vandaag hebben wij, na een 2e afspraak, de volgende opstelling gekregen van Superkeukens:

Vooraanzicht van de keuken
[Afbeelding]

Zijaanzicht van de keuken
[Afbeelding]

Maattekening
[Afbeelding]

Daarnaast de volgende offerte globaal, opgesplitst in drie categorieën:

Keuken betreft een A. Supernova+ NOV Nardini uitvoering. Kosten: €3200,-:
  • Keukenkastjes: Schuller, Kunststof
  • Kleur: Lavazwart (inclusief zijwand)
  • Greep: Greeploos (bovenkant van de kastjes/lade)
  • Lade Voll. uittr. kotf met Glas-Box (CGL), Edelstaalkleurig Metaal Alu.
Werkblad Composiet Betonlook, 12mm dik, Mineral Velvet (inclusief versterkrand en facet). Spoelbak RVS Inbegrepen. Kosten: €2800,-

Apparatuur. Kosten: €5750,-:
  • Dekker Bora Kookplaat met afzuiging PURA
  • AEG SKB41011AS Inbouw koelkasten ±102 cm.
  • AEG FSE62600P - ProClean - Inbouw vaatwasser
  • QUOOKER 22+XRVSQuooker
  • AEG KMK861000MCombimagnetron (inclusief AEG telescooprails)
Totaalprijs: €11.913,00 (exclusief montage), €13.000,00 met montage

Graag zou ik van wat tweakers met keukenervaring verdere input/advies willen m.b.t. de bovenstaande offerte. Vragen die bij ons spelen zijn:
  • Adviezen/tips over de opstelling van de keuken zijn altijd welkom!
  • Hoe verhoudt de kwaliteit van de Schuller kastjes zich tot A-merken zoals Systemat?
  • Hoe verhoudt de kwaliteit van de apparatuur zich tot ander apparatuur (zijn er voor dezelfde prijzen, of misschien wat meer, betere apparaten beschikbaar)?
  • Is de prijs redelijk gezien de offerte of betalen we al snel meer dan nodig is?
Uiteraard ga ik zelf ook met deze vragen aan de slag maar een blik van buitenaf is altijd nuttig!

PS: @Barry|IA Volgens mij heb je het behoorlijk druk aangezien ik je naam al meerdere malen ben tegengekomen, toch vind ik je adviezen vaak zeer nuttig. Daarnaast ben ik erg benieuwd of jij even naar onze offerte kan kijken, is het mogelijk dat ik jou de huidige offerte via een PM doorstuur?
Wat grappig, de opstelling lijkt erg op de keukenopstelling van een huis die ik (bijna) had gekocht. https://www.funda.nl/koop...04932-meurshof-25/#foto-4
Uiteindelijk kreeg ik plankenkoorts en heb ik het afgezegd mede omdat ik de keuken anders wilde. Nu zijn keukens sowieso een kwestie van smaak en zou ik dus vooral een keuken uitkiezen die voor jullie werkt.

Toch vraag ik me af of dit de optimale opstelling is. Je hebt een keuken met een breedte van de keuken die ik voor mijn nieuwbouwhuis heb uitgezocht. Ik zat hier eerst te kijken voor een 'U' opstelling, maar ben uiteidnelijk voor een 'Gang' opstelling gegaan omdat we hoge ramen konden krijgen bij de voorgevel.

Een aantal opmerkingen:
- Waarom kies je niet voor een kastenwand met hoge kasten? Dan kun je een koelkast met vriezer nemen. Ik weet niet of je een vriezer verlangt of dat die al is meegetekend, maar voor mij persoonlijk is dat een absolute must.
- Een hoge kastenwand aan de rechterzijde leidt ook tot veel meer opbergruimte. Dat ga je uiteindelijk echt wel vol krijgen.

- Het barretje lijkt een leuk idee, maar ik vraag me af of je dit in het dagelijkse gebruik ook zo veel gaat gebruiken. Zeker omdat met koken er nogal het één en ander wil gaan spetteren. Je levert er wel veel loopruimte voor in. Bij een normale U-opstelling hoef je niet op elkaar te wachten als je door de keuken heen wil lopen. Interactie met de woonkamer zou je ook zijwaarts kunnen krijgen, wanneer de kookplaat tegen de muur staat.

- De totaalprijs lijkt nog aardig hoog, met de apparatuur er bij, maar hier ben ik niet geheel in thuis. Op de impressies lijkt het werkblad nog niet 12mm dik. Doorgaans kregen wij rond de 40 tot 45% op de cataloguswaarde van apparatuur bij diverse keukenzaken, en rond de 15 tot 20% op de kasten/werkblad.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een keuken bij de projectleverancier, maar daarvoor waren we erg te spreken over het aanbod en de behulpzaamheid van KVIK: https://www.kvik.nl/p/keu...oderne-relax-ruimte-c-381 Zij waren transparant over de prijzen en bieden relatief degelijk spul voor kunststof keukens. Dit zou je dan weer als tegenwicht kunnen gebruiken bij de Mandemakers keukenverkopers.

Laatste tip: let even op of je een prullenbak systeem wil of een losse prullenbak. Die moet dan ook een plek krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 19:41
Flipswix schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Wat grappig, de opstelling lijkt erg op de keukenopstelling van een huis die ik (bijna) had gekocht. https://www.funda.nl/koop...04932-meurshof-25/#foto-4
Uiteindelijk kreeg ik plankenkoorts en heb ik het afgezegd mede omdat ik de keuken anders wilde. Nu zijn keukens sowieso een kwestie van smaak en zou ik dus vooral een keuken uitkiezen die voor jullie werkt.

Toch vraag ik me af of dit de optimale opstelling is. Je hebt een keuken met een breedte van de keuken die ik voor mijn nieuwbouwhuis heb uitgezocht. Ik zat hier eerst te kijken voor een 'U' opstelling, maar ben uiteidnelijk voor een 'Gang' opstelling gegaan omdat we hoge ramen konden krijgen bij de voorgevel.

Een aantal opmerkingen:
- Waarom kies je niet voor een kastenwand met hoge kasten? Dan kun je een koelkast met vriezer nemen. Ik weet niet of je een vriezer verlangt of dat die al is meegetekend, maar voor mij persoonlijk is dat een absolute must.

- Een hoge kastenwand aan de rechterzijde leidt ook tot veel meer opbergruimte. Dat ga je uiteindelijk echt wel vol krijgen.

- Het barretje lijkt een leuk idee, maar ik vraag me af of je dit in het dagelijkse gebruik ook zo veel gaat gebruiken. Zeker omdat met koken er nogal het één en ander wil gaan spetteren. Je levert er wel veel loopruimte voor in. Bij een normale U-opstelling hoef je niet op elkaar te wachten als je door de keuken heen wil lopen. Interactie met de woonkamer zou je ook zijwaarts kunnen krijgen, wanneer de kookplaat tegen de muur staat.

- De totaalprijs lijkt nog aardig hoog, met de apparatuur er bij, maar hier ben ik niet geheel in thuis. Op de impressies lijkt het werkblad nog niet 12mm dik. Doorgaans kregen wij rond de 40 tot 45% op de cataloguswaarde van apparatuur bij diverse keukenzaken, en rond de 15 tot 20% op de kasten/werkblad.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een keuken bij de projectleverancier, maar daarvoor waren we erg te spreken over het aanbod en de behulpzaamheid van KVIK: https://www.kvik.nl/p/keu...oderne-relax-ruimte-c-381 Zij waren transparant over de prijzen en bieden relatief degelijk spul voor kunststof keukens. Dit zou je dan weer als tegenwicht kunnen gebruiken bij de Mandemakers keukenverkopers.

Laatste tip: let even op of je een prullenbak systeem wil of een losse prullenbak. Die moet dan ook een plek krijgen.
Het is inderdaad precies zoals je zegt, het is een kwestie van smaak. Ons huis is bestaande bouw maar wij vinden grote ramen niet erg prettig aan de voorgevel, de ramen die er nu zitten voldoen prima! Daarnaast maken we aan de achterkant een hele grote pui (over de breedte van de woonkamer) dus daardoor krijgen we meer dan voldoende licht binnen aangezien we in onze achtertuin de hele dag zon hebben.

Wij hebben ook een U opstelling overwogen maar vinden de keuken dan veel minder ruimtelijk + je kijkt tegen de zijkant van de keukenkasten aan (vooral als je daarnaast nog eens hoge kasten neemt). Kennissen van ons hebben dat en wij vonden dat persoonlijk niet erg mooi, dan zouden wij inderdaad eerder voor een gang opstelling gaan. Een gang opstelling zou voor ons een tweede keuze zijn geweest. De keuken valt dan toch een beetje weg terwijl wij hem liever bij de woonkamer betrekken.

De vriezer gaan we absoluut missen maar het is niet anders, we moeten ergens concessies doen. Wat betreft de opbergruimte, we plaatsen een mooie opbergkast in de woonkamer. Onze woonkamer is gelukkig iets langer en breder wat ook meehelpt voor het algehele plaatje. De kookplaat hebben we inmiddels naar links verplaatst zodat de bar geheel vrij is (mede op advies van jullie)!

Totaalprijs is inmiddels wat omlaag gebracht (Bedankt Barry!). Daarnaast hebben we nu een Siemens vaatwasser en Systemat kastjes. Werkblad, 30 mm dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
buiter schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Tenzij de binnenlade vastplakt aan de front dan is het een oplossing.
Ik heb namelijk nog nooit begrepen waarom de binnenlade wordt gebruikt voor het bestek (schoonouders hebben het ook)
Zo onlogisch vind ik dat.
Het pakken van bestek in twee handeling? No way!

Het "helemaal" in de kast grijpen geldt denk ik alleen voor kinderen of hele kleine (kortarmige) mensen.
Wij hebben er namelijk altijd nuttig gebruik van gemaakt zodat de (hele kleine) kinderhandjes niet bij de messen konden. (andere zijde van lade zit een muur)

Misschien ben ik hierin te praktisch.
Hoor graag de mening van een expert.
Wij hebben het nu in een bovenlade. Die zit met een klick systeem vast. Dus als je wat uit de diepe lade wil halen, dan moet je de bovenlade terug naar binnen schuiven. Werkt perfect.

Overigens hebben wij in onze nieuwe keuken straks ook de besteklade in de diepe lade zelf. Ivm de bora kon dat niet anders, of we moesten de besteklade op een andere plek doen. Dat leek ons dan weer minder praktisch. Volgens mij werken beide methodes prima. Het is maar net wat je gewend bent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
koentjuh schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Wij hebben het nu in een bovenlade. Die zit met een klick systeem vast. Dus als je wat uit de diepe lade wil halen, dan moet je de bovenlade terug naar binnen schuiven. Werkt perfect.

Overigens hebben wij in onze nieuwe keuken straks ook de besteklade in de diepe lade zelf. Ivm de bora kon dat niet anders, of we moesten de besteklade op een andere plek doen. Dat leek ons dan weer minder praktisch. Volgens mij werken beide methodes prima. Het is maar net wat je gewend bent denk ik.
Zo'n klik-systeem bedoel ik als "vastplakt aan de front".
Dat vind ik op zich een prima oplossing als het bestek zo hoog mogelijk moet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
buiter schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Zo'n klik-systeem bedoel ik als "vastplakt aan de front".
Dat vind ik op zich een prima oplossing als het bestek zo hoog mogelijk moet liggen.
Is een prima systeem, maar neem deze niet van Hacker of Nobilia, want dat is echt een vreselijk gammel ding. Pronorm heeft zeer degelijke meenemers. Die kun je ook los bestellen.

Edit: je kunt ze los bestellen, maar werken niet met een ander merk keuken dan Pronorm omdat de inkeping in de binnenlade anders is. Excuses!

[ Voor 14% gewijzigd door Barry|IA op 19-05-2020 08:26 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
GeeMoney schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:36:
@firecaps30 je blad en stollen lijken mij wat prijzig.
Net een prijs ontvangen van granietshop. Ze rekenen voor vergelijkbaar materiaal (Dekton) inclusief de uitsparingen, inmeten en plaatsen ruim de helft minder! 4800 vs 10k.

Het gaat om de volgende afmetingen:
260x120x4
100x120x4 (2 keer)
160x60x4
160x15x1,2 (smetplint)

Nu snap ik dat een keukenzaak een ander soort bedrijf is en dus niet 1-op-1 te vergelijken, maar evengoed is het verschil te fors in mijn ogen.

Wordt vervolgd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
firecaps30 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:56:
[...]

Net een prijs ontvangen van granietshop. Ze rekenen voor vergelijkbaar materiaal (Dekton) inclusief de uitsparingen, inmeten en plaatsen ruim de helft minder! 4800 vs 10k.

260x120x4
100x120x4 (2 keer)
160x60x4
160x15x1,2 (smetplint)

Nu snap ik dat een keukenzaak een ander soort bedrijf is en dus niet 1-op-1 te vergelijken, maar evengoed is het verschil te fors in mijn ogen.

Wordt vervolgd..
Dat lijkt al beter inderdaad. Ik heb meer blad maar minder dik en was incl. doorlopende stollen ongeveer €4750,- kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
firecaps30 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:56:
[...]

260x120x4
100x120x4 (2 keer)
160x60x4
160x15x1,2 (smetplint)

Wordt vervolgd..
Het blad uit je eerste offerte is veel te duur maar het vergelijk wat je nu doet klopt niet helemaal.
Een mooi, gepolijst marmer-look keramiek is een stuk duurder dan de meest gangbare Dekton kleuren.
Overigens is Dekker sowieso behoorlijk prijzig met veel werkbladen. Zij zijn gewoon een tussenhandel die er ook weer iets aan wil verdienen.
Als je verder gaat met shoppen zou ik de betreffende keukenzaak vragen of ze rechtstreeks bij de steenverwerker inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiibe
  • Laatst online: 12-09 18:30
@Biohazzard21 Top bedankt voor de info is een mooie kast.

Ik zat even je foto's te kijken en zag dat de deuren gelijk lopen met de wijnkast (Of het is optisch bedrog)
Hoe is dat gedaan met de inbouw als volgens mij de kast hoogte maar 78 is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40
Tweede poging door SK na wat nieuwe inzichten bij ons - mede n.a.v. feedback van jullie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tVZW6Z_Yj4QEWkiO6cCZ2J-Roc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HcLhJMD1HYVPoZJjkXacqR1E.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q_4C6aoC5QXt99-jux6BhQ5kdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jb0HMmTjrXmKcN82PGjwvdGG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkQyuoAppgGoQH-NtuqBBQUEzJs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TnDi8XGtIDom6j9aFe6kMOIv.png?f=user_large

Die ene verticale greeplijst verdient geen schoonheidsprijs, maar het alternatief is dusdanig prijzig (o.a. van koelvries combi naar losse koelkast en vriezer) dat ik het er niet voor over heb.

Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ500 - n.a.v. ervaringen bij vrienden en familie wil ik geen enkele concessie doen wat betreft kwaliteit en (stille) werking van de vaatwasser, dus het wordt Siemens of Bosch
  • Oven/combi: Wat hoger geplaatste Zanussi modellen. Bosch en Miele zonder twijfel veel mooier, maar ik kan de meerprijs er niet aan uitgeven voor alleen het uiterlijk. Die extra functies gaan wij niet gebruiken.
  • Kookplaat/afzuigkap van AEG, mede vanwege Hub2Hood. Ik zie zo'n rondslingerende afstandsbediening niet lang goed gaan
Met 13k wel wat duurder geworden, maar dat heb ik er graag voor over!

Alternatief wordt een vergelijkbare Pronorm van Keukenloods. Ik vind de slanke greeploze profielen persoonlijk wat mooier dan de Schuller van SK, maar ik betwijfel of ze de prijs kunnen gaan matchen.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Roekeloos van mij mag er wel een beetje contrast in, maar ziet er zeker beter uit.

Gaan ze ook de koof maken?

Lijkt me overigens geen Miele iq500 worden... :P

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 18-05-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
Spartex schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Het is inderdaad precies zoals je zegt, het is een kwestie van smaak. Ons huis is bestaande bouw maar wij vinden grote ramen niet erg prettig aan de voorgevel, de ramen die er nu zitten voldoen prima! Daarnaast maken we aan de achterkant een hele grote pui (over de breedte van de woonkamer) dus daardoor krijgen we meer dan voldoende licht binnen aangezien we in onze achtertuin de hele dag zon hebben.

Wij hebben ook een U opstelling overwogen maar vinden de keuken dan veel minder ruimtelijk + je kijkt tegen de zijkant van de keukenkasten aan (vooral als je daarnaast nog eens hoge kasten neemt). Kennissen van ons hebben dat en wij vonden dat persoonlijk niet erg mooi, dan zouden wij inderdaad eerder voor een gang opstelling gaan. Een gang opstelling zou voor ons een tweede keuze zijn geweest. De keuken valt dan toch een beetje weg terwijl wij hem liever bij de woonkamer betrekken.

De vriezer gaan we absoluut missen maar het is niet anders, we moeten ergens concessies doen. Wat betreft de opbergruimte, we plaatsen een mooie opbergkast in de woonkamer. Onze woonkamer is gelukkig iets langer en breder wat ook meehelpt voor het algehele plaatje. De kookplaat hebben we inmiddels naar links verplaatst zodat de bar geheel vrij is (mede op advies van jullie)!

Totaalprijs is inmiddels wat omlaag gebracht (Bedankt Barry!). Daarnaast hebben we nu een Siemens vaatwasser en Systemat kastjes. Werkblad, 30 mm dikte.
Ik heb bijna dezelfde ruimte en ook op zoek naar de tofste opstelling. Een paar pagina's terug zag ik een opstelling zoals die van jou, maar dan zonder de kastjes aan de korte muur. Ik vind dat veel ruimtelijke ogen. Is dat niet iets voor je, of kom je dan opbergruimte tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
MikeyMan schreef op maandag 18 mei 2020 @ 21:09:
@Roekeloos van mij mag er wel een beetje contrast in, maar ziet er zeker beter uit.

Gaan ze ook de koof maken?

Lijkt me overigens geen Miele iq500 worden... :P
Siemens! Ik ben beter in vaatwassers inruimen, dan ze te kopen :-)

Koof laat ik zelf maken, het hele huis moet toch overhoop. Maar het is even ingetekend voor de beeldvorming.

Meer contrast komt er zeker: een kleur op de muur (en dus ook boven het blad tegen de achterwand). Is alleen niet ingetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Roekeloos schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:59:
Tweede poging door SK na wat nieuwe inzichten bij ons - mede n.a.v. feedback van jullie!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die ene verticale greeplijst verdient geen schoonheidsprijs, maar het alternatief is dusdanig prijzig (o.a. van koelvries combi naar losse koelkast en vriezer) dat ik het er niet voor over heb.

Apparatuur:
  • Vaatwasser: Siemens iQ500 - n.a.v. ervaringen bij vrienden en familie wil ik geen enkele concessie doen wat betreft kwaliteit en (stille) werking van de vaatwasser, dus het wordt Siemens of Bosch
  • Oven/combi: Wat hoger geplaatste Zanussi modellen. Bosch en Miele zonder twijfel veel mooier, maar ik kan de meerprijs er niet aan uitgeven voor alleen het uiterlijk. Die extra functies gaan wij niet gebruiken.
  • Kookplaat/afzuigkap van AEG, mede vanwege Hub2Hood. Ik zie zo'n rondslingerende afstandsbediening niet lang goed gaan

Alternatief wordt een vergelijkbare Pronorm van Keukenloods. Ik vind de slanke greeploze profielen persoonlijk wat mooier dan de Schuller van SK, maar ik betwijfel of ze de prijs kunnen gaan matchen.

Wordt vervolgd!
13k is netjes. Wat voor blad?

Keukenloods gaat met Pronorm niet voordeliger zijn, ZEKER niet met de Y-Line waar jij naar refereert (slanke greeplijst).

Met een Nobilia of Hacker Classic heb je een beter vergelijk.

Die verticale greeplijst gaat jou niet storen? Het alternatief kost je nu zo’n 300 euro (losse vriezer, losse koelkast). Je moet er wel jarenlang naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Roekeloos schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Wordt vervolgd!
Kan je niet gewoon 2 greep horizontale greeplijsten nemen i.p.v. 1 verticale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
ander idee voor de kasten aan de wand. (vind ik persoonlijk mooi) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5BJDmPJPO8uEyRpMXdH3Nhk2wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8LuyAU4QOfmdI0JCsOFqCbB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Morpheusk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 23:28:
[...]

Kan je niet gewoon 2 greep horizontale greeplijsten nemen i.p.v. 1 verticale?
Koel/vriescombi heeft maar één deur. Om een horizontale greeplijst te creëren, moet deze deur gesplitst worden en moet je dus een aparte koelkast en vriezer hebben. Dit werd mij verteld althans, maar ik bedenk me nu dat mijn 12 jaar oude Bruynzeel keuken ook een koel/vries combi heeft met 2 aparte deuren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Roekeloos schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Koel/vriescombi heeft maar één deur. Om een horizontale greeplijst te creëren, moet deze deur gesplitst worden en moet je dus een aparte koelkast en vriezer hebben. Dit werd mij verteld althans, maar ik bedenk me nu dat mijn 12 jaar oude Bruynzeel keuken ook een koel/vries combi heeft met 2 aparte deuren. :/
Inderdaad, want als ik mijn koelkast open doet gaat mijn vriezer niet mee open hoor :D En vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Een horizontale lijst gaat niet met een koelvriescombinatie omdat het apparaat een doorlopende behuizing heeft. De horizontale greeplijst kan alleen als je een losse koeler en vriezer stapelt, met daartussen de horizontale greeplijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
anti10 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:55:
ander idee voor de kasten aan de wand. (vind ik persoonlijk mooi) [Afbeelding]
Ikea :o
geen slecht model, mooi om te zien dat Ikea weer mee gaat met de trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Barry|IA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:23:
Een horizontale lijst gaat niet met een koelvriescombinatie omdat het apparaat een doorlopende behuizing heeft. De horizontale greeplijst kan alleen als je een losse koeler en vriezer stapelt, met daartussen de horizontale greeplijst.
Om toch een horizontale greeplijst te hebben precies onder het werkblad bij een 178 cm koelkast zijn we uitgekomen bij een rational keuken. Ook valcucine schijnt dit te kunnen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Een kleine update en wat ongevraagde tips (vast al eerder teruggekomen): Zowel meubels, maar met name de apparatuur bleken toch echt een stuk goedkoper te kunnen, vooral dankzij @Barry|IA (thx!). Deze week wordt er gemeten en daarna gaat het geheel in bestelling. Na de meting wordt er een tekening gemaakt en die kan ik hier hopelijk dan wel laten zien.
Mijn tips (fwiw): vraag zoveel mogelijk offertes aan en doe dat ook voor apparatuur en meubels apart, ook bij de grote keukenbedrijven. Er zijn genoeg winkels die apparatuur voor een lagere prijs aanbieden, maar ik heb bij verschillende bedrijven gemerkt dat ze zelf behoorlijk inconsequent zijn in de prijzen (je wijzigt een duurder apparaat in een goedkoper apparaat en de offerte wordt duurder). Verder moet je goed opletten dat je geen korting uit eigen zak krijgt: Als ik dan toch alles bij één bedrijf bestelde, kreeg ik mijn apparatuur voor een lagere prijs, maar de prijs voor de meubels was opeens met een paar honderd euro omhoog gegaan tov een eerdere offerte met exact dezelfde keukenmeubels. Dit is door interventie van @Barry|IA rechtgetrokken en had natuurlijk ook rechtstreeks gekund. Het kan in de snelheid verkeerd zijn gegaan, het kan opzet zijn, in ieder geval: kijk je offertes supergoed na, keukenmeubels én apparatuur (een enkele letter of cijfer als toevoeging/weglating bij een apparaat betekent vaak echt een ander apparaat, check op de site van de fabrikant wat het verschil is en of je dat in de prijs van de offerte terug ziet).

Ik denk niet dat ik de allerlaagste prijs heb die mogelijk is. Met keihard onderhandelen had iemand anders vast lager kunnen gaan zitten. Echter, deze keukenman kwam met de beste ideeën, die an sich al geld- en moeitebesparend waren voor de realisatie van de keuken en dat mag m.i. ook beloond worden. Ik hoop op een goede afhandeling en probeer hier wat foto's te posten als ik ze heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Bas22 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:48:
[...]

Om toch een horizontale greeplijst te hebben precies onder het werkblad bij een 178 cm koelkast zijn we uitgekomen bij een rational keuken. Ook valcucine schijnt dit te kunnen leveren.
Met waarschijnlijk een opgedikt front en een wat dieper werkblad, zodat de greeplijst voor het apparaat geplaatst kan worden? Technisch kan elk merk dit, maar de vraag is of je dat moet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kanseleur schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:07:
Een kleine update en wat ongevraagde tips (vast al eerder teruggekomen): Zowel meubels, maar met name de apparatuur bleken toch echt een stuk goedkoper te kunnen, vooral dankzij @Barry|IA (thx!). Deze week wordt er gemeten en daarna gaat het geheel in bestelling. Na de meting wordt er een tekening gemaakt en die kan ik hier hopelijk dan wel laten zien.
Mijn tips (fwiw): vraag zoveel mogelijk offertes aan en doe dat ook voor apparatuur en meubels apart, ook bij de grote keukenbedrijven. Er zijn genoeg winkels die apparatuur voor een lagere prijs aanbieden, maar ik heb bij verschillende bedrijven gemerkt dat ze zelf behoorlijk inconsequent zijn in de prijzen (je wijzigt een duurder apparaat in een goedkoper apparaat en de offerte wordt duurder). Verder moet je goed opletten dat je geen korting uit eigen zak krijgt: Als ik dan toch alles bij één bedrijf bestelde, kreeg ik mijn apparatuur voor een lagere prijs, maar de prijs voor de meubels was opeens met een paar honderd euro omhoog gegaan tov een eerdere offerte met exact dezelfde keukenmeubels. Dit is door interventie van @Barry|IA rechtgetrokken en had natuurlijk ook rechtstreeks gekund. Het kan in de snelheid verkeerd zijn gegaan, het kan opzet zijn, in ieder geval: kijk je offertes supergoed na, keukenmeubels én apparatuur (een enkele letter of cijfer als toevoeging/weglating bij een apparaat betekent vaak echt een ander apparaat, check op de site van de fabrikant wat het verschil is en of je dat in de prijs van de offerte terug ziet).

Ik denk niet dat ik de allerlaagste prijs heb die mogelijk is. Met keihard onderhandelen had iemand anders vast lager kunnen gaan zitten. Echter, deze keukenman kwam met de beste ideeën, die an sich al geld- en moeitebesparend waren voor de realisatie van de keuken en dat mag m.i. ook beloond worden. Ik hoop op een goede afhandeling en probeer hier wat foto's te posten als ik ze heb!
Ik sta met plezier garant voor het gehele traject en kan met trots melden dat we er een schitterend project van gaan maken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoveel mogelijk offertes opvragen gaat uiteindelijk ook tegen je werken. Ergens moeten die ook van betaald worden.

Los van dat het ook gewoon tijd kost. Ik was er wel ff klaar mee.

@Barry|IA eventueel kan een ingefreesde greeplijst ook nog. Alleen niet bij twee hoge deuren naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:24:
Zoveel mogelijk offertes opvragen gaat uiteindelijk ook tegen je werken. Ergens moeten die ook van betaald worden.

@Barry|IA eventueel kan een ingefreesde greeplijst ook nog. Alleen niet bij twee hoge deuren naast elkaar.
Klopt. Alleen dan heet het officieel geen greeploze keuken meer :) Bij een greeploze keuken loopt het front niet door tot bovenkant korpus, dat doet een uitgefreesde greeplijst wel.

Het voordeel van semi-greeploos is inderdaad wel dat je een koelvriescombinatie kunt plaatsen met horizontale “greeplijst”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Hi Barry,

Eerlijk gezegd weet ik niet of het front dikker dan normaal is. Zie hieronder waar ze zo greep in de rechterkast hebben geplaatst (zit de vaatwasser). Zo was het in de showroom.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DvvHUpdD0PjR2BCxZzOFlFic0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LDGDF4fzpzvPtfWRMJIFS0qw.jpg?f=user_large

Wij konden niet anders dan een horizontale omdat we geen ruimte hebben voor een verticale greep. Dit is het voorbeeld wat onze keuken zou moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ervZleazKa448TxSM6f6S6tMzHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQFiwoOw2fcpaq8D1s36x3Og.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Barry|IA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Ik sta met plezier garant voor het gehele traject en kan met trots melden dat we er een schitterend project van gaan maken! :)
Top! Ik ben benieuwd!
MikeyMan schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:24:

Dat hangt er maar vanaf hoe je er in staat. Er zijn genoeg keukenwinkels waar de prijs gewoon de prijs is, niet of nauwelijks onderhandelbaar.

Voor een normaal mens (okay, iig voor mij dan) is het ondoorzichtig wat meubels en apparatuur precies kosten t.o.v. de inkoopprijs, wat de inkoopprijs is, wat je betaalt voor de expertise (bedenken, tekenen, inzicht). Daarnaast kun je voor jezelf ook een prijskaartje hangen aan gemak, service, risico, etc. Die onderlinge verhouding is voor een ieder anders, lijkt me. Aan de hand van de offertes (bij mij 3 voor de apparaten, 2 voor de meubels) kon ik juist een goede afweging maken.
En offertes kosten arbeid, arbeid kost geld, klopt helemaal, maar anders kunnen we net zo goed de adviesprijzen gaan betalen. De pricewatch draait ook wel redelijk hier op Tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Kanseleur op 19-05-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kanseleur 2-3 offertes vind ik niet direct 'zoveel mogelijk'. Dat lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
MikeyMan schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:58:
@Kanseleur 2-3 offertes vind ik niet direct 'zoveel mogelijk'. Dat lijkt me niet meer dan normaal eigenlijk ;)
Ah, okay, dan zijn we het gewoon eens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
Iemand toevallig goede ervaring met een adres waar je keuken onderdelen van pronorm kunt bestellen ? Een van onze fronten wil ik vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 12:29

HaTe

haat niet

Heb bij een keukenboer een keuken laten ontwerpen. Het is een Ballerina geworden, met als optie dezelfde keuken van het merk Nobilia voor 310 euro minder. Ik heb zijn offerte eens onder de loep genomen en de prijzen van de apparatuur opgezocht. Daarnaast heb ik een vergelijkbare keuken bij Ikea gemaakt. Bij beide heb ik alle apparatuur afgetrokken (van de keukenboer prijzen van Keukenloods gepakt).

Keukenboer Ballerina: €5596
Ikea: €2170

Een Ikea keuken is van mindere kwaliteit, maar een Nobilia word ook in massa geproduceerd, alleen van betere materialen en is voorgemonteerd. Het lijkt me niet dat dit een prijsverschil van 2.6x rechtvaardigt.
Stel Nobilia is 1.75x duurder (lijkt mij heel redelijk) dan Ikea, dan kom ik op €3797. Dan kan ik zo'n 1800 euro van de prijs afpraten?

Totaalprijs van de keuken is overigens 9700 euro, maar dan wel met natuursteen blad, Quooker, Siemens koelvries, inductieplaat en afzuigkap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTKvV9RPpEu2l0tKt0QmhMBiVVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sDnH3CWIOVm5o7LcLYOck8tg.png?f=fotoalbum_large

We gaan in ieder geval maandag naar Ekelhoff Nordhorn, eens kijken waar zij mee komen :)

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 21-05-2020 16:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:29:
Heb bij een keukenboer een keuken laten ontwerpen. Het is een Ballerina geworden, met als optie dezelfde keuken van het merk Nobilia voor 310 euro minder. Ik heb zijn offerte eens onder de loep genomen en de prijzen van de apparatuur opgezocht. Daarnaast heb ik een vergelijkbare keuken bij Ikea gemaakt. Bij beide heb ik alle apparatuur afgetrokken (van de keukenboer prijzen van Keukenloods gepakt).

Een Ikea keuken is van mindere kwaliteit, maar een Nobilia word ook in massa geproduceerd, alleen van betere materialen en is voorgemonteerd. Het lijkt me niet dat dit een prijsverschil van 2.6x rechtvaardigt.
Stel Nobilia is 1.75x duurder (lijkt mij heel redelijk) dan Ikea, dan kom ik op €3797. Dan kan ik zo'n 1800 euro van de prijs afpraten?

Totaalprijs van de keuken is overigens 9700 euro, maar dan wel met natuursteen blad, Quooker, Siemens koelvries, inductieplaat en afzuigkap.

[Afbeelding]

We gaan in ieder geval maandag naar Ekelhoff Nordhorn, eens kijken waar zij mee komen :)
Ik lees "ik denk" en "mij lijkt". Zo werkt het natuurlijk niet. Vervolgens wuif je de betere kwaliteit en het reeds in elkaar gezet weg als niet van belang en dat dat nooit zo'n prijsverschil kan geven.

Als dat je argumenten zijn tijdens de onderhandeling dan wens ik je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Ik lees "ik denk" en "mij lijkt". Zo werkt het natuurlijk niet. Vervolgens wuif je de betere kwaliteit en het reeds in elkaar gezet weg als niet van belang en dat dat nooit zo'n prijsverschil kan geven.

Als dat je argumenten zijn tijdens de onderhandeling dan wens ik je veel succes.
Ik zet het ook zo hier neer omdat ik graag jullie mening hoor en of dit soort aannames redelijk zijn.

Het reeds in elkaar gezet en betere kwaliteit lijkt jij de factor 1.75x waard.
Uit jouw reactie maak ik op van niet dus?

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 21-05-2020 17:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:50:
[...]

Ik zet het ook zo hier neer omdat ik graag jullie mening hoor en of dit soort aannames redelijk zijn.

Het reeds in elkaar gezet en betere kwaliteit lijkt jij de factor 1.75x waard.
Uit jouw reactie maak ik op van niet dus?
Wat ik onder andere probeer te zeggen is dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Met de redenering waar jij nu in zit is het dus, een keuken is een keuken is een keuken. En alles wat onder andere het verschil kan maken wuif je bij voorbaat al weg. Tja.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023

[Afbeelding]

Is je totaalprijs incl montage?

Via Keukenkastenfabriek, die Ballerina voert, kun je de kosten van de kasten nagaan. De kosten voor apparaten en het blad kun je online via diverse webshops checken.

Als het verschil tussen het zelf los aanschaffen of door 1 keukenboer laten doen te groot is, dan kun je pas een goede afweging maken.

Ikea kasten met elk ander merk vergelijken is inderdaad appels met peren vergelijken...

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door NNCi op 21-05-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
firecaps30 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:00:
Vandaag de afspraak gehad, ondanks dat we al een tekening als vertrekpunt hadden toch ruim 3,5 uur bezig geweest.

[Afbeelding]

Ten opzichte van de vorige tekening hebben we het keukenblad aan de achterwand wat verder door laten lopen. Het barretje is hier niet ingetekend, omdat we dit niet via de keukenzaak doen. Wel hebben we er al rekening mee gehouden door daar deurtjes te nemen, ook is rekening gehouden met de positie van de uitsparing voor de Evoline stopcontact inbouw-unit. De koelkast hebben we geheel links gelaten omdat een oven tegen de muur niet heel praktisch is met het er uit pakken.

In principe gaan we de opstelling zo houden, maar opmerkingen voor verbetering zijn altijd welkom.

De achterwand is 340x60, het eiland 260x120.

***members only***
Vandaag bij Keukenloods geweest voor de offertecheck. Zeer hartelijk ontvangen.

Kasten daar zijn de Pronorm X-MK 377 Kristal Matlak geworden, tegenover Schuller C UMA Uni Matt - Kristalgrijs Mat P122 van onze eerste offerte. Voor de rest precies dezelfde opstelling en apparatuur.

Wat is het verschil tussen de geoffreerde Pronorm X en Schuller C kasten?

Members only:

Ohja, we zijn ook voor een badkamer wezen kijken, en het zusterbedrijf doet keukens (Keukenstunter). Ze hebben daar ook onze eerste offerte gecheckt maar kwamen maar iets van €750 goedkoper uit, ondanks de eventuele badkamer-keuken combikorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:54:
[...]

Wat ik onder andere probeer te zeggen is dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Met de redenering waar jij nu in zit is het dus, een keuken is een keuken is een keuken. En alles wat onder andere het verschil kan maken wuif je bij voorbaat al weg. Tja.....
Nee ik wuif het niet weg, voor het verschil in kwaliteit en het feit dat het voorgemonteerd is neem ik een meerwaardefactor (1.75). Het is keukenkasten met keukenkasten vergelijken, peren met peren naar mijn idee. De ene smaakt alleen iets lekkerder en betaal je meer voor. Ik denk alleen dat op de dure peer meer marge zit en die probeer ik te vinden (volgens mijn schatting dus €1800).
NNCi schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Is je totaalprijs incl montage?

Via Keukenkastenfabriek, die Ballerina voert, kun je de kosten van de kasten nagaan. De kosten voor apparaten en het blad kun je online via diverse webshops checken.

Als het verschil tussen het zelf los aanschaffen of door 1 keukenboer laten doen te groot is, dan kun je pas een goede afweging maken.

Ikea kasten met elk ander merk vergelijken is inderdaad appels met peren vergelijken...

Succes
Prijs is zonder montage, die is 1000 euro. Bedankt ik ga er naar kijken.

Wat maakt het dan dat je 2 merken niet met elkaar kan vergelijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@firecaps30 ik kan niet zo goed verklaren waarom maar mijn gevoel zegt dat het te duur is.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:37
HaTe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Nee ik wuif het niet weg, voor het verschil in kwaliteit en het feit dat het voorgemonteerd is neem ik een meerwaardefactor (1.75). Het is keukenkasten met keukenkasten vergelijken, peren met peren naar mijn idee. De ene smaakt alleen iets lekkerder en betaal je meer voor. Ik denk alleen dat op de dure peer meer marge zit en die probeer ik te vinden (volgens mijn schatting dus €1800).
Tuurlijk zit er meer marge op. Alleen die meerwaardefactor die jij toepast is arbitrair en zegt alleen iets over wat jij de extra kwaliteit en service waard vindt. Snap niet zo goed met welke vraag je dan nog zit. Anderen kunnen voor jou die 'meerwaardefactor' niet bepalen, omdat het geen objectieve maatstaf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

goldmemberf1 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:59:
[...]

Tuurlijk zit er meer marge op. Alleen die meerwaardefactor die jij toepast is arbitrair en zegt alleen iets over wat jij de extra kwaliteit en service waard vindt. Snap niet zo goed met welke vraag je dan nog zit. Anderen kunnen voor jou die 'meerwaardefactor' niet bepalen, omdat het geen objectieve maatstaf is.
Nee het is niet persoonlijk, ik heb nooit wat gezegd over of ik het waard vind. ik kan me alleen niet voorstellen dat de productiekosten 2x hoger zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 22-05-2020 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

HaTe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 00:15:
[...]

Nee het is niet persoonlijk, ik heb nooit wat gezegd over of ik het waard vind. ik kan me alleen niet voorstellen dat de productiekosten 2x hoger zijn.
Je stelt misschien de verkeerde vraag. Want wat ga je doen met de informatie dat de productiekosten niet 2x zo hoog zijn? Als de prijs die je krijgt goed is t.o.v. andere leveranciers dan maken de productiekosten niet uit.

Er zijn dus eigenlijk maar 2 relevante vragen:

- Krijg je een goede prijs in de markt?
- Is het jou dat waard t.o.v. andere producten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
HaTe schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Nee ik wuif het niet weg, voor het verschil in kwaliteit en het feit dat het voorgemonteerd is neem ik een meerwaardefactor (1.75).
Je realiseert je toch zeker wel dat die 1,75 een compleet random getal is? 8)7

Jij kunt vinden dat dat de meerwaarde is, prima. Als het prijsverschil dan groter is, dan is jou het dat blijkbaar niet waard en moet je vooral de Ikea keuken kopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
@GeeMoney Bedankt voor het inzicht. Onze eerste offerte kwam van een lokale keukenzaak.

We hebben nu 3 offertes, en wachten nog op een berichtje van @Barry|IA. Daarna kunnen we de knoop doorhakken

Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door firecaps30 op 22-05-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ojjorz schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:18:
[...]

Je stelt misschien de verkeerde vraag. Want wat ga je doen met de informatie dat de productiekosten niet 2x zo hoog zijn? Als de prijs die je krijgt goed is t.o.v. andere leveranciers dan maken de productiekosten niet uit.

Er zijn dus eigenlijk maar 2 relevante vragen:

- Krijg je een goede prijs in de markt?
- Is het jou dat waard t.o.v. andere producten?
Ben ik het mee eens. Ik probeer alleen de "goede prijs" te bepalen door een vergelijking te maken met een leverancier die de prijzen wel openbaar maakt (Ikea). Het is nog even afwachten waar andere leveranciers de keuken voor kunnen leveren om dit te bevestigen.
Xander schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:32:
[...]

Je realiseert je toch zeker wel dat die 1,75 een compleet random getal is? 8)7

Jij kunt vinden dat dat de meerwaarde is, prima. Als het prijsverschil dan groter is, dan is jou het dat blijkbaar niet waard en moet je vooral de Ikea keuken kopen.
8)7
Je snapt me totaal niet. Het is een aanname die nodig was om de vergelijking te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
...en die aanname is nergens op gebaseerd. En als dat het geval is, kun je dus ook geen vergelijking maken.

Maar heb je al eens een Ikea keuken goed bekeken en gevoeld? En andere keukenmerken? Begin daareens mee. Als je Ikea goed genoeg vindt, vindt je al het andere per definitie te duur en moet je gewoon die Ikea keuken nemen.

In mijn vorige woning zat een recente Ikea keuken toen ik de woning kocht. Sindsdien weet ik wat het grootste voordeel van een Ikea keuken is: het verwijderen ervan is zeer eenvoudig. Zelfs nadat deze door de vorige bewoner extra verstevigd was neergezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
HaTe schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:01:
[...]

8)7
Je snapt me totaal niet. Het is een aanname die nodig was om de vergelijking te maken.
Nee, die aanname is niet nodig om een vergelijking te maken. Als je prijzen wilt vergelijken moet je bij meerdere partijen een offerte voor gelijkwaardige meubels laten opstellen.

Ik kan ook wel aannemen dat een iPhone 1,75x zoveel mag kosten dan een simpele Android telefoon, omdat de productie nooit 2x zo duur kan zijn en weet ik veel wat. En dan verontwaardigd zijn dat het meer scheelt... Maar als ik wil weten of ik een goede prijs betaal voor die iPhone pak ik liever de Pricewatch waar ik meerdere prijzen voor hetzelfde toestel kan vinden. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
@HaTe Ik heb het destijds aangepakt door een Hacker Systemat keuken te laten offreren door thuiskeukens.nl. Uitstekend geholpen en ik gunde hem de volledige opdracht, maar op basis van de gespecificeerde offerte bleek dat ik bijna 4k (bijna 20%) goedkoper uit was met een identiek werkblad en apparatuur via internet. Dat was te veel en daarin ook open kaart gespeeld. Alleen de kasten daar besteld.

Omdat ik aanneem dat de kastjes redelijk concurrerend geprijsd zijn, weet ik hiermee ook dat ik een OK prijs heb. Bovendien is de keuken in ieder geval tot in detail opgezet, daarvoor zal ik wat voor betaald hebben, maar dat vond ik het waard om fouten te voorkomen. Ik zie overigens soms offertes hier langs komen van Mobel Faber die ook zeer concurrerend zijn, maar zie dan toch vaak downgrades in met name de niet zichtbare apparatuur (vaatwasser en koelkast). Bij Ekelhoff offerte zagen we dit ook. Nu juist voor Miele en Liebherr gegaan voor die twee elementen, wellicht zelfs de betere onderdelen ten opzichte van de twee Siemens iq700 studioline ovens. Maar goed, ik stel dus niet dat je geen partij kunt vinden met een prima of zelfs betere prijs-kwaliteitverhouding.

Lang verhaal kort: kijk welke kastjes je wilt hebben en dat die los beschikbaar zijn. Bepaal je werkblad en apparatuur. Bestel dan alles apart. Bij de kastjes is het nog een beetje lastig om exact te weten of je een goede prijs hebt, maar hopelijk kun je daar de schade beperken door een merk te kiezen dat bij meerdere aanbieders los verkrijgbaar is. Voor bladen en apparatuur is dit zeker goed mogelijk via internet. Dan los montage regelen. Het risico is natuurlijk dat er iets mis kan gaan en een nadeel is dat je er werk aan hebt. Het voordeel is dat je een grotere kans hebt op een realistische prijs.

Edit: deze werkwijze kan @firecaps30 ook gebruiken. Reken de kasten door bij thuiskeukens.nl voor Systemat (IMHO beter dan de nu geoffreerde kasten), dit is echt wel een uurtje werk helaas. En vraag je werkblad op bij bijvoorbeeld werkbladen123.nl. Maak een lijst van de apparatuur en vraag bijvoorbeeld offerte bij B&K. Bepaal een 'normaal bedrag voor montage, desnoods het bedrag van de offerte. De boel optellen en vergelijken met je offerte. Als het gevoel van @GeeMoney klopt zit je een stuk lager. Doel: wat inzicht om te bepalen of je het er voor over hebt. Let op: nog mooier zou zijn als je de identieke kastjes uit de offerte ergens los kan doorrekenen of laten offreren.

[ Voor 16% gewijzigd door Magpie op 22-05-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Magpie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:00:
@HaTe Ik heb het destijds aangepakt door een Hacker Systemat keuken te laten offreren door thuiskeukens.nl. Uitstekend geholpen en ik gunde hem de volledige opdracht, maar op basis van de gespecificeerde offerte bleek dat ik bijna 4k (bijna 20%) goedkoper uit was met een identiek werkblad en apparatuur via internet. Dat was te veel en daarin ook open kaart gespeeld. Alleen de kasten daar besteld.

Omdat ik aanneem dat de kastjes redelijk concurrerend geprijsd zijn, weet ik hiermee ook dat ik een OK prijs heb. Bovendien is de keuken in ieder geval tot in detail opgezet, daarvoor zal ik wat voor betaald hebben, maar dat vond ik het waard om fouten te voorkomen. Ik zie overigens soms offertes hier langs komen van Mobel Faber die ook zeer concurrerend zijn, maar zie dan toch vaak downgrades in met name de niet zichtbare apparatuur (vaatwasser en koelkast). Bij Ekelhoff offerte zagen we dit ook. Nu juist voor Miele en Liebherr gegaan voor die twee elementen, wellicht zelfs de betere onderdelen ten opzichte van de twee Siemens iq700 studioline ovens. Maar goed, ik stel dus niet dat je geen partij kunt vinden met een prima of zelfs betere prijs-kwaliteitverhouding.

Lang verhaal kort: kijk welke kastjes je wilt hebben en dat die los beschikbaar zijn. Bepaal je werkblad en apparatuur. Bestel dan alles apart. Bij de kastjes is het nog een beetje lastig om exact te weten of je een goede prijs hebt, maar hopelijk kun je daar de schade beperken door een merk te kiezen dat bij meerdere aanbieders los verkrijgbaar is. Voor bladen en apparatuur is dit zeker goed mogelijk via internet. Dan los montage regelen. Het risico is natuurlijk dat er iets mis kan gaan en een nadeel is dat je er werk aan hebt. Het voordeel is dat je een grotere kans hebt op een realistische prijs.

Edit: deze werkwijze kan @firecaps30 ook gebruiken. Reken de kasten door bij thuiskeukens.nl voor Systemat (IMHO beter dan de nu geoffreerde kasten), dit is echt wel een uurtje werk helaas. En vraag je werkblad op bij bijvoorbeeld werkbladen123.nl. Maak een lijst van de apparatuur en vraag bijvoorbeeld offerte bij B&K. Bepaal een 'normaal bedrag voor montage, desnoods het bedrag van de offerte. De boel optellen en vergelijken met je offerte. Als het gevoel van @GeeMoney klopt zit je een stuk lager. Doel: wat inzicht om te bepalen of je het er voor over hebt. Let op: nog mooier zou zijn als je de identieke kastjes uit de offerte ergens los kan doorrekenen of laten offreren.
Iedereen heeft het altijd over het uitrekenen van ‘kasten’ op thuiskeukens.nl. Maar neem je dan ook zichtzijdes, stollen, wangen, plinten, roosters, bestekindelingen, antislipmatten, vochtbeschermers, etc. mee in deze berekening?

Een gefineerde zichtzijde kan al zo’n 500 euro kosten....

Ik vind trouwens dat als je een Ikea keuken gaat vergelijken met een “normale” (low-end) keuken, dat je dan ook de voormontage in de berekening moet meenemen. Want die heb je bij een reguliere keuken ook altijd al..

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 22-05-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
Barry|IA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:37:
[...]
Ik vind trouwens dat als je een Ikea keuken gaat vergelijken met een “normale” (low-end) keuken, dat je dan ook de voormontage in de berekening moet meenemen. Want die heb je bij een reguliere keuken ook altijd al..
Niet bij KVIK hoor :O!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kvik schaar ik dan ook onder Ikea, maar dan met een minder groot kleurenpallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
Voor het uitrekenen van kasten, tja, je moet ergens beginnen he. Maar doe er (afhankelijk van de wensen) 1 of 2k bij op voor de afwerking, het gaat er wat mij betreft ook niet om dat het exact matcht. Maar je kan bij keuken niveau Systemat op deze manier een uitstekende check doen op een offerte. En ook als de offerte, zoals wel eens gebruikelijk, maar matig gespecificeerd is.

Overigens was ik uiteindelijk voor 2 hoge kasten, spoelkast 80 cm met lades, front vaatwasser, smalle kast 40 cm met lades, kast voor inductie met downdraft 120 cm met lades, kast 80 cm met lades, 3 kasten van 90 cm met lades en zijstollen schiereiland, plinten, bestekbakken etc ook nog steeds 8,5k kwijt (ook nog wel met zodanige tekening dat monteur aan de slag kon). Vooral mijn fixatie op lades hakt erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kings54
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:22
Aangezien hier veel mensen zitten met kennis van keukenkastjes, heeft iemand enig idee wat voor soort keukenkastjes onderstaande zijn? Overigens is dit de oude keuken die plaats gaat maken voor een nieuwe keuken, maar we zijn vooral benieuwd of het nog waard is om dit te proberen te verkopen.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
kings54 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:32:
Aangezien hier veel mensen zitten met kennis van keukenkastjes, heeft iemand enig idee wat voor soort keukenkastjes onderstaande zijn? Overigens is dit de oude keuken die plaats gaat maken voor een nieuwe keuken, maar we zijn vooral benieuwd of het nog waard is om dit te proberen te verkopen.

***members only***
Meet de deurhoogte op, op de millimeter nauwkeurig. Aan de deurhoogte kun je vaak herleiden welk keukenmerk het is.

Ook zit er nog wel eens een fabriekssticker op de plint of achterwand van een kast. Wellicht daar kijken?

Overigens is het merk niet heel belangrijk voor verkoop. Met 2e hands keukens geldt: wat de gek er voor geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCF1908
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Welk materiaal is dat dan? Ik dacht dat dekton al prijzig was.

[...]

Waar baseer je dat van de Selsiuz op? Zo ken ik van iedere verkoper wel eentje die een merk afvalt op basis van een slechte ervaring, maar dat is weinig objectief. Het filter interesseert met niet, ze hebben tegenwoordig een Titanium boiler die geen filter nodig heeft en ik zal een waterontharder hebben. Gebrekkige kwaliteit vind ik wel belangrijk om te weten, alleen over kokend waterkranen vind je bar weinig verifieerbare informatie, ook niet op GoT. Ik wil de bijpassende spoelbak en zeeppomp in goud, geen idee welke de Quooker daar aanbiedt in goud.
Hier wel ervaring met de selsiuz kraan, wat een drama dat ding. De ene lekkage na de ander. Dekker had er na 1,5 maand al 3x een nieuwe kraan op gezet. Steeds de "beveiliging" die niet werkt. Nadat er op een avond de boiler begon te lekken (kokend water en een kind van 2 is geen prettige gedachte) was de maat vol. Heb de keukenzaak gebeld en deze heeft de selsiuz gratis voor een Quooker met 7l boiler. Wat een verademing....
Selsiuz kraantjes zien er overigens wel leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCF1908 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:32:
[...]

Hier wel ervaring met de selsiuz kraan, wat een drama dat ding. De ene lekkage na de ander. Dekker had er na 1,5 maand al 3x een nieuwe kraan op gezet. Steeds de "beveiliging" die niet werkt. Nadat er op een avond de boiler begon te lekken (kokend water en een kind van 2 is geen prettige gedachte) was de maat vol. Heb de keukenzaak gebeld en deze heeft de selsiuz gratis voor een Quooker met 7l boiler. Wat een verademing....
Selsiuz kraantjes zien er overigens wel leuk uit
Nou hopen dat ik geen maandagochtend model krijg.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:21:
[...]

Nou hopen dat ik geen maandagochtend model krijg.....
Kun je ‘m niet nog wijzigen naar een Quooker?

Selsiuz is echt troep. Rommel van de bovenste plank. Onderbouwen kan ik heel simpel, het gaat simpelweg kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Kun je ‘m niet nog wijzigen naar een Quooker?

Selsiuz is echt troep. Rommel van de bovenste plank. Onderbouwen kan ik heel simpel, het gaat simpelweg kapot :)
Heb bijpassende spoelbak in goud. Neem ik een gouden Quooker, wijkt dat weer af. Blijf je bezig, welke bak is bijpassend voor de gouden Quooker?

Heb het besproken met de keukenman en als het niks wordt dan pakt hij het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Bas22 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:31:
Hi Barry,

Eerlijk gezegd weet ik niet of het front dikker dan normaal is. Zie hieronder waar ze zo greep in de rechterkast hebben geplaatst (zit de vaatwasser). Zo was het in de showroom.[Afbeelding]

Wij konden niet anders dan een horizontale omdat we geen ruimte hebben voor een verticale greep. Dit is het voorbeeld wat onze keuken zou moeten worden.

[Afbeelding]
Bas. Dit lijkt een b1 klopt dat? Wij zijn daar nu ook mee bezig. Valt daar nog een beetje te onderhandelen of is alles “ vast”

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1iy-_XrJsc4tpIchJHGxBs67Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RHzGsMT5naCOxWhXzIVFgQq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8f1c8zYUq2vdqnH9TSsCa83UYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b278tjk771XsqBMojSSK1YbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pa7oZFRbXnLWMvNHZBgxoP5iAKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hn1V8Pg4pnYwv3hJR9dqj2br.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkTUueNLS1GWdayniT0dfU8evgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JL0IOSDeXadeO1s82Jltp7Fe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Marten_ op 23-05-2020 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:35
Marten_ schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:24:
Goedenavond!

Mijn vriendin en ik krijgen 1 juli de sleutel van het nieuwe huis en we gaan wel e.e.a. aanpakken. Vloerverwarming, stucen en als kers op de taart gaat de huidige keuken vervangen worden. Nog nooit van m'n leven naar een keuken hoeven kijken, dus als een malloot alle informatie aan het opzoeken. Super handige tips in deze thread, ben er alweer een paar uur mee zoet zie ik haha.

We hadden een grove opzet bedacht voor de keuken en deze donderdag laten opmaken bij Bemmel&Kroon. Qua opstelling zijn we aardig tevreden over de U-opstelling, maar qua apparatuur kunnen ze me alles wijsmaken.

Kastjes: A Crown DOS Domus
Apparatuur: Pelgrim.. alles eigenlijk.Ook zijn we er nog niet helemaal uit wat we moeten met de hoekkastjes..
We hebben nu uitzwenkplateaus tussen inductie en spoelbak. Andere hoekkast is planken voor bergruimte.

Eerste offerte kwam uit rond de 12.

Hieronder de foto's.
Graag hoor ik jullie mening!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat voor blad heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:29
Ziet er leuk uit. Ik denk dat ik zelf nog wat meer lades en korven had gekozen. Maar dat is misschien persoonlijk.

Wat je nog kunt overwegen is om de kookplaat een blokje naar rechts te doen en daarnaast nog een klein kastje (dat je aflegruimte houdt), zodat je links van het koken een iets groter werkvlak hebt.

Het lijkt er trouwens op dat de keuken aan de kant van de hoge kasten korter is dan aan de kant van het koken, klopt dat? Is dat een bewuste keus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Heb bijpassende spoelbak in goud. Neem ik een gouden Quooker, wijkt dat weer af. Blijf je bezig, welke bak is bijpassend voor de gouden Quooker?

Heb het besproken met de keukenman en als het niks wordt dan pakt hij het op.
Die bijpassende spoelbak past er alleen mooi bij als je ‘m niet gebruikt.

De krassen die ontstaan tijdens normaal gebruik zijn niet in de kleur goud, maar in RVS.

Verkoper moet dit gewoon vertellen en zelfs uit je hoofd praten. Hetzelfde geldt voor die kraan. Maarja, Selsiuz is lekker verdienen natuurlijk...

Waar heb je de keuken gekocht?

[ Voor 4% gewijzigd door Barry|IA op 23-05-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:45
Tot maandag! ;) Ochtend?

[ Voor 13% gewijzigd door Laurences op 23-05-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:16:
[...]

Die bijpassende spoelbak past er alleen mooi bij je ‘m niet gebruikt.

De krassen die ontstaan tijdens normaal gebruik zijn niet in de kleur goud, maar in RVS.

Verkoper moet dit gewoon vertellen en zelfs uit je hoofd praten. Hetzelfde geldt voor die kraan. Maarja, Selsiuz is lekker verdienen natuurlijk...

Waar heb je de keuken gekocht?
Wat een stemmingmakerij weer en o wee als anderen iets over keukenverkopers zeggen.....lijkt me niet nodig. Ik heb bij een verkoper vergelijkbaar als jou gekocht. Kleine zelfstandige.

Ik heb zelf die spullen uitgezocht en hij wilde het wel aankijken, omdat hij geen ervaring heeft met de merken. Mocht het niks zijn dan weet hij dat ook voor toekomstige klanten en kan hij bij mij een alternatief regelen.....wat betreft de spoelbak moet ik er nog een tegenkomen die na 1 jaar nog mooi uitziet.

De feedback op het merk wordt gewaardeerd, maar met het internet dat bekend staat om overwegend negatieve reacties is het wel opvallend dat ik enkel hier iets negatiefs over de Selsiuz lees. Als iedereen die klachten zou hebben zou je verwachten wel wat meer tegen te komen. Of die dingen verkopen te weinig daarvoor of het is een gevalletje pech gehad. Idem voor andere kokend water kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:13:
[...]

Wat een stemmingmakerij weer en o wee als anderen iets over keukenverkopers zeggen.....lijkt me niet nodig. Ik heb bij een verkoper vergelijkbaar als jou gekocht. Kleine zelfstandige.

Ik heb zelf die spullen uitgezocht en hij wilde het wel aankijken, omdat hij geen ervaring heeft met de merken. Mocht het niks zijn dan weet hij dat ook voor toekomstige klanten en kan hij bij mij een alternatief regelen.....wat betreft de spoelbak moet ik er nog een tegenkomen die na 1 jaar nog mooi uitziet.

De feedback op het merk wordt gewaardeerd, maar met het internet dat bekend staat om overwegend negatieve reacties is het wel opvallend dat ik enkel hier iets negatiefs over de Selsiuz lees. Als iedereen die klachten zou hebben zou je verwachten wel wat meer tegen te komen. Of die dingen verkopen te weinig daarvoor of het is een gevalletje pech gehad. Idem voor andere kokend water kranen.
Is geen stemmingmakerij hoor. Ik neem aan dat alle feedback wenselijk is. Althans, zo zit ik zelf in elkaar.

Ik heb de gouden Selsiuz bak in de showroom staan. Ik zal er een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Is geen stemmingmakerij hoor. Ik neem aan dat alle feedback wenselijk is. Althans, zo zit ik zelf in elkaar.

Ik heb de gouden Selsiuz bak in de showroom staan. Ik zal er een foto van maken.
Wordt ook zeker gewaardeerd, alleen de aanname dat m'n verkoper er veel op wil verdienen niet. Hij heeft die spullen op mijn wens verkocht en is verder overal transparant in. Echt een aanrader zo'n type verkoper.
Pagina: 1 ... 132 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1