Spartex schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:26:
Goedemiddag allemaal,
30 juni krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis waar we o.a. de badkamer en keuken willen gaan verbouwen. Inmiddels zijn we waanzinnig goed geslaagd voor de badkamer, mede dankzij de hulp van het tweakers forum (wij verbazen ons nog steeds hoeveel waardevolle input wij van de tweaker leden krijgen tijdens dit gehele proces)!
Wij zijn totaal nieuw in de wereld van keukens en hoewel ik al wat pagina's heb doorgelezen, blijf ik het enorm veel vinden wat er allemaal op ons afkomt. De adviseur van Superkeukens stond ons gelukkig goed bij en liet ons echt onze eigen keuzes maken. Hij heeft, tot het einde van het proces, het woordje "budget" gelukkig niet genoemd en keek voornamelijk naar onze wensen, erg fijn. We willen graag een ruimtelijke keuken met enige aansluiting tot de woonkamer (bijvoorbeeld het gezichtsveld tijdens het koken). Mijn vriendin is daarnaast een enorme fan van het barretje!
Vandaag hebben wij, na een 2e afspraak, de volgende opstelling gekregen van Superkeukens:
Vooraanzicht van de keuken
[Afbeelding]
Zijaanzicht van de keuken
[Afbeelding]
Maattekening
[Afbeelding]
Daarnaast de volgende offerte globaal, opgesplitst in drie categorieën:
Keuken betreft een A. Supernova+ NOV Nardini uitvoering. Kosten: €3200,-:- Keukenkastjes: Schuller, Kunststof
- Kleur: Lavazwart (inclusief zijwand)
- Greep: Greeploos (bovenkant van de kastjes/lade)
- Lade Voll. uittr. kotf met Glas-Box (CGL), Edelstaalkleurig Metaal Alu.
Werkblad Composiet Betonlook, 12mm dik, Mineral Velvet (inclusief versterkrand en facet). Spoelbak RVS Inbegrepen. Kosten: €2800,-
Apparatuur. Kosten: €5750,-:
- Dekker Bora Kookplaat met afzuiging PURA
- AEG SKB41011AS Inbouw koelkasten ±102 cm.
- AEG FSE62600P - ProClean - Inbouw vaatwasser
- QUOOKER 22+XRVSQuooker
- AEG KMK861000MCombimagnetron (inclusief AEG telescooprails)
Totaalprijs: €11.913,00 (exclusief montage), €13.000,00 met montage
Graag zou ik van wat tweakers met keukenervaring verdere input/advies willen m.b.t. de bovenstaande offerte. Vragen die bij ons spelen zijn:
- Adviezen/tips over de opstelling van de keuken zijn altijd welkom!
- Hoe verhoudt de kwaliteit van de Schuller kastjes zich tot A-merken zoals Systemat?
- Hoe verhoudt de kwaliteit van de apparatuur zich tot ander apparatuur (zijn er voor dezelfde prijzen, of misschien wat meer, betere apparaten beschikbaar)?
- Is de prijs redelijk gezien de offerte of betalen we al snel meer dan nodig is?
Uiteraard ga ik zelf ook met deze vragen aan de slag maar een blik van buitenaf is altijd nuttig!
PS: @
Barry|IA Volgens mij heb je het behoorlijk druk aangezien ik je naam al meerdere malen ben tegengekomen, toch vind ik je adviezen vaak zeer nuttig. Daarnaast ben ik erg benieuwd of jij even naar onze offerte kan kijken, is het mogelijk dat ik jou de huidige offerte via een PM doorstuur?
Wat grappig, de opstelling lijkt erg op de keukenopstelling van een huis die ik (bijna) had gekocht.
https://www.funda.nl/koop...04932-meurshof-25/#foto-4
Uiteindelijk kreeg ik plankenkoorts en heb ik het afgezegd mede omdat ik de keuken anders wilde. Nu zijn keukens sowieso een kwestie van smaak en zou ik dus vooral een keuken uitkiezen die voor jullie werkt.
Toch vraag ik me af of dit de optimale opstelling is. Je hebt een keuken met een breedte van de keuken die ik voor mijn nieuwbouwhuis heb uitgezocht. Ik zat hier eerst te kijken voor een 'U' opstelling, maar ben uiteidnelijk voor een 'Gang' opstelling gegaan omdat we hoge ramen konden krijgen bij de voorgevel.
Een aantal opmerkingen:
- Waarom kies je niet voor een kastenwand met hoge kasten? Dan kun je een koelkast met vriezer nemen. Ik weet niet of je een vriezer verlangt of dat die al is meegetekend, maar voor mij persoonlijk is dat een absolute must.
- Een hoge kastenwand aan de rechterzijde leidt ook tot veel meer opbergruimte. Dat ga je uiteindelijk echt wel vol krijgen.
- Het barretje lijkt een leuk idee, maar ik vraag me af of je dit in het dagelijkse gebruik ook zo veel gaat gebruiken. Zeker omdat met koken er nogal het één en ander wil gaan spetteren. Je levert er wel veel loopruimte voor in. Bij een normale U-opstelling hoef je niet op elkaar te wachten als je door de keuken heen wil lopen. Interactie met de woonkamer zou je ook zijwaarts kunnen krijgen, wanneer de kookplaat tegen de muur staat.
- De totaalprijs lijkt nog aardig hoog, met de apparatuur er bij, maar hier ben ik niet geheel in thuis. Op de impressies lijkt het werkblad nog niet 12mm dik. Doorgaans kregen wij rond de 40 tot 45% op de cataloguswaarde van apparatuur bij diverse keukenzaken, en rond de 15 tot 20% op de kasten/werkblad.
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een keuken bij de projectleverancier, maar daarvoor waren we erg te spreken over het aanbod en de behulpzaamheid van KVIK:
https://www.kvik.nl/p/keu...oderne-relax-ruimte-c-381 Zij waren transparant over de prijzen en bieden relatief degelijk spul voor kunststof keukens. Dit zou je dan weer als tegenwicht kunnen gebruiken bij de Mandemakers keukenverkopers.
Laatste tip: let even op of je een prullenbak systeem wil of een losse prullenbak. Die moet dan ook een plek krijgen.