Goedemiddag allemaal,
30 juni krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis waar we o.a. de badkamer en keuken willen gaan verbouwen. Inmiddels zijn we waanzinnig goed geslaagd voor de badkamer, mede dankzij de hulp van het tweakers forum (wij verbazen ons nog steeds hoeveel waardevolle input wij van de tweaker leden krijgen tijdens dit gehele proces)!
Wij zijn totaal nieuw in de wereld van keukens en hoewel ik al wat pagina's heb doorgelezen, blijf ik het enorm veel vinden wat er allemaal op ons afkomt. De adviseur van Superkeukens stond ons gelukkig goed bij en liet ons echt onze eigen keuzes maken. Hij heeft, tot het einde van het proces, het woordje "budget" gelukkig niet genoemd en keek voornamelijk naar onze wensen, erg fijn. We willen graag een ruimtelijke keuken met enige aansluiting tot de woonkamer (bijvoorbeeld het gezichtsveld tijdens het koken). Mijn vriendin is daarnaast een enorme fan van het barretje!
Vandaag hebben wij, na een 2e afspraak, de volgende opstelling gekregen van Superkeukens:
Vooraanzicht van de keuken
Zijaanzicht van de keuken
Maattekening
Daarnaast de volgende offerte globaal, opgesplitst in drie categorieën:
Keuken betreft een A. Supernova+ NOV Nardini uitvoering. Kosten: €3200,-:- Keukenkastjes: Schuller, Kunststof
- Kleur: Lavazwart (inclusief zijwand)
- Greep: Greeploos (bovenkant van de kastjes/lade)
- Lade Voll. uittr. kotf met Glas-Box (CGL), Edelstaalkleurig Metaal Alu.
Werkblad Composiet Betonlook, 12mm dik, Mineral Velvet (inclusief versterkrand en facet). Spoelbak RVS Inbegrepen. Kosten: €2800,-
Apparatuur. Kosten: €5750,-:
- Dekker Bora Kookplaat met afzuiging PURA
- AEG SKB41011AS Inbouw koelkasten ±102 cm.
- AEG FSE62600P - ProClean - Inbouw vaatwasser
- QUOOKER 22+XRVSQuooker
- AEG KMK861000MCombimagnetron (inclusief AEG telescooprails)
Totaalprijs: €11.913,00 (exclusief montage), €13.000,00 met montage
Graag zou ik van wat tweakers met keukenervaring verdere input/advies willen m.b.t. de bovenstaande offerte. Vragen die bij ons spelen zijn:
- Adviezen/tips over de opstelling van de keuken zijn altijd welkom!
- Hoe verhoudt de kwaliteit van de Schuller kastjes zich tot A-merken zoals Systemat?
- Hoe verhoudt de kwaliteit van de apparatuur zich tot ander apparatuur (zijn er voor dezelfde prijzen, of misschien wat meer, betere apparaten beschikbaar)?
- Is de prijs redelijk gezien de offerte of betalen we al snel meer dan nodig is?
Uiteraard ga ik zelf ook met deze vragen aan de slag maar een blik van buitenaf is altijd nuttig!
PS: @
Barry|IA Volgens mij heb je het behoorlijk druk aangezien ik je naam al meerdere malen ben tegengekomen, toch vind ik je adviezen vaak zeer nuttig. Daarnaast ben ik erg benieuwd of jij even naar onze offerte kan kijken, is het mogelijk dat ik jou de huidige offerte via een PM doorstuur?
[
Voor 3% gewijzigd door
Spartex op 16-05-2020 16:44
]