Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Dat ligt eraan. Dit kan 1000 euro zijn maar ook 50k voor eenzelfde opstelling. Het heeft wat mij betreft dat ook weinig zin om 1:1 vergelijkingen te maken op basis van een een bepaalde opstelling, het verschil in prijs wordt door hele andere factoren veroorzaakt.Morpheusk schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:54:
[...]
Ik lees in het topic meerdere keren dat deze keukens in het hogere prijssegment vallen, waar moet ik dan zo'n beetje aan denken?
Simpel gezegd, als je eisenlijst bijvoorbeeld bestaat uit een greeploos eiland met lades van 3 meter lang en 90 breed, en een kastenwand van 5x60cm hoge kasten, gespoten deuren en een keramisch blad, dan heb je de keuze tussen 30 merken, 400 uitvoeringen en 900 uiteindelijke offertes.
En 1 zo'n offerte wordt dan hier getoond met de vraag of dit en reele prijs is. Met vaak als eerste reply dat de prijs te hoog is / dat daar nog makkelijk 2500 van af kan / dat een soortgelijke opstelling 4k goedkoper was / dat in Duitsland keukens goedkoper zijn / Ikea is net zo goed als merk xx etc etc.
Kan allemaal zo zijn. Er is altijd wel een goedkopere optie te vinden. En een duurdere. En een kwalitatief betere. In mijn ogen heeft dit dus geen enkele zin. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Wanneer je over het hogere prijssegment hebt, heeft dit al helemaal geen zin. Want je komt in dit hogere segment juist omdat je aanvullende eisen hebt die nauwelijks te realiseren zijn of in zijn geheel niet beschikbaar zijn een lager prijssegment.
Voorbeeld: ik wil zo klein mogelijke naden tussen de lades/kastdeuren, in ieder geval minder dan 5mm. Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die zo'n eis heeft. Dat dit detail uberhaupt bijna niemand opvalt.
Maar door deze eis van mij valt zo'n 90% van alle merken die in dit topic te vinden zijn al af.
En de rest van mijn eisen limiteert het aantal opties nog verder en kom je automatisch bij een klein aantal merken uit in het hogere prijssegment.
Met grote prijsverschillen. Tot ruim 100% in mijn geval.
Het volstaat dus niet om te zeggen dat een vergelijkbare opstelling van bijv Comprex 2k duurder is dan Hacker.
Helder verhaal.Streamz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Dat ligt eraan. Dit kan 1000 euro zijn maar ook 50k voor eenzelfde opstelling. Het heeft wat mij betreft dat ook weinig zin om 1:1 vergelijkingen te maken op basis van een een bepaalde opstelling, het verschil in prijs wordt door hele andere factoren veroorzaakt.
Simpel gezegd, als je eisenlijst bijvoorbeeld bestaat uit een greeploos eiland met lades van 3 meter lang en 90 breed, en een kastenwand van 5x60cm hoge kasten, gespoten deuren en een keramisch blad, dan heb je de keuze tussen 30 merken, 400 uitvoeringen en 900 uiteindelijke offertes.
En 1 zo'n offerte wordt dan hier getoond met de vraag of dit en reele prijs is. Met vaak als eerste reply dat de prijs te hoog is / dat daar nog makkelijk 2500 van af kan / dat een soortgelijke opstelling 4k goedkoper was / dat in Duitsland keukens goedkoper zijn / Ikea is net zo goed als merk xx etc etc.
Kan allemaal zo zijn. Er is altijd wel een goedkopere optie te vinden. En een duurdere. En een kwalitatief betere. In mijn ogen heeft dit dus geen enkele zin. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Wanneer je over het hogere prijssegment hebt, heeft dit al helemaal geen zin. Want je komt in dit hogere segment juist omdat je aanvullende eisen hebt die nauwelijks te realiseren zijn of in zijn geheel niet beschikbaar zijn een lager prijssegment.
Voorbeeld: ik wil zo klein mogelijke naden tussen de lades/kastdeuren, in ieder geval minder dan 5mm. Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die zo'n eis heeft. Dat dit detail uberhaupt bijna niemand opvalt.
Maar door deze eis van mij valt zo'n 90% van alle merken die in dit topic te vinden zijn al af.
En de rest van mijn eisen limiteert het aantal opties nog verder en kom je automatisch bij een klein aantal merken uit in het hogere prijssegment.
Met grote prijsverschillen. Tot ruim 100% in mijn geval.
Het volstaat dus niet om te zeggen dat een vergelijkbare opstelling van bijv Comprex 2k duurder is dan Hacker.
Ik vind zelf de lignum er zo op het eerste gezicht erg fraai uitzien. Ik ga t.z.t. maar een afspraak inplannen bij een verkopende Comprex partij.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Streamz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:12:
[...]
Dat ligt eraan. Dit kan 1000 euro zijn maar ook 50k voor eenzelfde opstelling. Het heeft wat mij betreft dat ook weinig zin om 1:1 vergelijkingen te maken op basis van een een bepaalde opstelling, het verschil in prijs wordt door hele andere factoren veroorzaakt.
Word er ook een beetje simpel van dat mensen even een accountje aanmaken om te vragen of de prijs een beetje reëel is.
Bepaal gewoon wat je wensen zijn en laat elders een gelijke offerte opstellen. Dus met hetzelfde merk en type kastwerk, apparatuur en blad.
Als je dan 3 offertes hebt liggen weet je wel of de prijs reëel is of niet.
@Morpheusk Was niet aan jou gericht hoor
Untappd: Kapitein_Merijn
Even een accountje aanmaken?Kapitein Merijn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:52:
[...]
![]()
Word er ook een beetje simpel van dat mensen even een accountje aanmaken om te vragen of de prijs een beetje reëel is.
Bepaal gewoon wat je wensen zijn en laat elders een gelijke offerte opstellen. Dus met hetzelfde merk en type kastwerk, apparatuur en blad.
Als je dan 3 offertes hebt liggen weet je wel of de prijs reëel is of niet.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Kan me herinneren dat ik een keer een Poggenpohl showroom binnenstapte. Daar hadden ze een stuk of 6 totaal verschillende opstellingen staan. Ook compleet verschillend in afmeting. Alles wat daar stond had een prijs van 35 tot 45k. Echter, dan kun je dus NIET zeggen dat een Poggenpohl 40k gemiddeld kost.
Dus: bepaal wat je ECHT belangrijk vindt. Mijn rijtje was een blad van meer dan 4 meter uit 1 stuk, naden kleiner dan 5mm, doorlopende deuren (dus niet van die smalle passtukken boven of onderen oven), mooie vitrinekast, 12mm deuren en nog een paar dingetjes.
Dan een shortlist maken.
Heb je geen specifieke eisen die buiten het bereik liggen van het gros van de keukenmerken? Mooi, scheelt veel geld. Dan een budget bepalen en een paar keukenzaken binnenlopen.
Mijn opstelling staat ergens in dit topic. Niet om je direct te laten afknappen op het merk, maar die krijg je niet voor 15k. Bij lange na niet zelfs.
Kijk even in dit topic:Possible schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:15:
Vraagje,
Welke type inductieplaat nemen jullie meestal? De 7,4 kw of de 11 kw versie?
We hebben zelf 3 fase in huis namelijk. Een 7,4 kw is voldoende voor ons echter lees je altijd slechte verhalen dat die dingen op 2x16a groepen worden aangesloten.
Nu is mijn vraag: kan ook een 7.4 kw als 3 fase worden aangesloten ?
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1
Daar is deze vraag zo ongeveer het meest behandelde onderwerp.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand een grove indicatie wil en dat dit vaak ook best mogelijk is. Dat een 'vergelijkbare' keuken bijvoorbeeld een x-percentage duurder zal zijn.Streamz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:16:
Maar dan mis je dus mijn punt. Niemand kan jou vertellen wat een "merk" kost. Je kan vast een Comprex voor 15k komen, maar 70k is ook geen probleem. Geldt ook voor veel andere merken.
Uiteraard is een hoop afhankelijk van je wensen en dat je enigszins 1-op-1 moet proberen te vergelijken. Dat je bijvoorbeeld niet de goedkoopste variant van de middenklasse-keuken vergelijkt met de duurste variant van een top-merk. Als je bij voorbaat al weet dat dat top-merk in jouw variant zo veel duurder wordt dan de middenklasser dat je het niet kunt (of wilt) betalen, dan scheelt dat tijd en energie voor jou en voor de winkelier.
Maar andersom kan het ook voorkomen. Het is jammer als je van jezelf weet dat je voor een écht mooie keuken wel een x-bedrag meer wilt betalen, maar denkt dat dit te weinig is en daarom maar niet gaat kijken. Terwijl het eigenlijk toch binnen je budget zou vallen. Daarom is het helemaal niet zo gek om een indicatie te willen aan welke orde van grootte je bij 'duurder' moet denken. Is dat bij een vergelijkbare opstelling 25% duurder, of twee keer zo duur, of wat?
Een merk is niet perse duur of goedkoop, wat je binnen de mogelijkheden van een fabrikant kiest is wat het weinig of veel geld kost.
Ofwel, 90% van de keukenfabrikanten kan je voor 15-20k een keuken leveren van 8 meter strekkende lengte. Het zegt je alleen helemaal niets.
Ik zal me hier ook even melden.
Wij zijn ook orienterend voor een nieuwe keuken. ( U-Model).
En zijn ondertussen bij 2 zaken geweest. (Brugman en Adee keukens), 2 complete tegenhangers als het gaat om verkoop technieken.
Bij brugman werd er snel ingezet op budget en wilde ze ons alleen verder helpen als we ook bereid waren om te tekenen (leveren kon dan wel over een paar maanden als we de verbouwing klaar hadden)..
We zagen wel een mooie showroom keuken maarja aangezien wij een U model zochten kwam de prijs dus niet hetzelfde uit als geadverteerd werd in de showroom (opzich heel logisch).
De keuken in de showroom was 9.000 euro en de verkoper zei alleen, zal wel rond de 14-18k worden afhankelijk van de opties en maten (die we wel bij ons hadden). Maarja aangezien we zeiden dat we sowieso niet zullen tekenen wilde de verkoper ons niet in details gaan uitrekenen wat deze keuken ons zou kosten in onze opstelling..
Dat was dus snel klaar en we zijn weg gegaan..
Bij Adee in Rijssen zijn we hartelijk ontvangen, en namen ze wel de tijd voor ons (ongeacht dat we alleen wilde kijken en nog niet willen kopen). de hele keuken werd uitgetekend en mogelijk opties werden besproken.
Helaas hadden ze niet een keuken in de showroom waar we echt van onder de indruk waren, maar online en in hun catalogus stonden wel keukens afgebeeld naar onze wensen..
Deze keukens stonden wel ergens anders opgesteld in andere vestigingen van dbkeukens (de overkoepelende organisatie), en we konden daar wel de modellen bekijken en dan bij Adee zelf tot aankoop overgaan ivm service en garantie (zitten namelijk hier in de regio).
We hebben nu 3-4 modellen keukens die ons aanstaan van deze organisatie en mogelijk ook binnen ons budget. Dat wordt dus een flinke road trip langs diverse vestigingen om de looks en feels te beoordelen in het echt..
Daarnaast willen we ook nog bij enkele andere leveranciers kijken..
Wordt al moe als ik hieraan denk..
Maarja vanuit een boekje/website durf ik geen 10-15k uit te geven..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Jouw verhaal klopt als een bus, @Streamz !
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dat mensen regelmatig keukenoffertes posten kan twee oorzaken hebben:
- de intransparantie van de keukenwereld: je wordt bedonderd waar je bij staat; of
- de ervaringen en deskundigheid van de tweakers op dit forum, de keerzijde van succes
Transparante prijzen is bij complete keukens niet gewenst, maar ook absoluut niet haalbaar (in de meeste gevallen).NNCi schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:57:
@streamz ,
Dat mensen regelmatig keukenoffertes posten kan twee oorzaken hebben:
- de intransparantie van de keukenwereld: je wordt bedonderd waar je bij staat; of
- de ervaringen en deskundigheid van de tweakers op dit forum, de keerzijde van succes
Als keukenzaak krijg je een inkoopvoordeel op moment dat jij meer dan 1 kast inkoopt, want je koop meestal een volledige keuken in. Hoe zou je dan de stukprijzen omschreven willen zien? De inkoop is afhankelijk van: hoeveelheid kasten, het type kasten, afwerking van het front, afwerking van zichtzijdes, afwerking van wangen en stollen en het merk keuken.
Daarnaast kun je bij veel keukenmerken nog kiezen tussen korven met ronde reling, vierkante reling, glazen zijwanden, aluminium zijwanden, etc.
Daarnaast koop je nog vaak minimaal 5 inbouwapparaten, een werkblad en een kraan. Alles bij elkaar opgeteld noemt men dit een: keuken.
Vertel mij nu eens hoe ik transparant ga kunnen zijn en op die manier ga overleven op moment dat ik met glazen blik 400 euro voor een losse vaatwasser deur moet gaan vragen? Want dat is gewoon die prijs die in de boeken staat
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Heb zo'n beetje overal de luxe keuze in gemaakt en boven de 35k komen is me niet echt gelukt
Volle houten kastjes (of wellicht wat van Bulthaup ) Een paar mooie spulletjes van Gaggenau mooi marmeren blad er bij. Of wellicht zo'n super kek inductie systeem dat door je blad heen werkt of een componenten systeem volledig geïntegreerd in het blad. Dan ga je al snel richting die prijs.MikeyMan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:46:
@Barry|IA ben ik wel benieuwd hoe zo'n 100k Hollandse keuken eruit ziet.
Heb zo'n beetje overal de luxe keuze in gemaakt en boven de 35k komen is me niet echt gelukt
Als je voor dat soort prijzen keukens wilt zien moet je eens langs een winkel als Aswa gaan of wellicht CVT.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Maak maar eens een lijstje aan Gaggenau apparatuur. Oven, stoomoven, warmhoudlade, koffiezetter, koeler, vriezer, inductiekookplaat, afzuigkap, kraan en spoelbak en je zit al op 60 ruggen. Dan moet de keuken daar nog bijShunt schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:36:
[...]
Volle houten kastjes (of wellicht wat van Bulthaup ) Een paar mooie spulletjes van Gaggenau mooi marmeren blad er bij. Of wellicht zo'n super kek inductie systeem dat door je blad heen werkt of een componenten systeem volledig geïntegreerd in het blad. Dan ga je al snel richting die prijs.
Als je voor dat soort prijzen keukens wilt zien moet je eens langs een winkel als Aswa gaan of wellicht CVT.
Niet dat je dit er voor moet betalen. Dit is gekkenwerk. Maar als je geld als water hebt, be my guest.
[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 08-05-2020 15:52 ]
Vergeet de wijnkast niet!Barry|IA schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:51:
[...]
Maak maar eens een lijstje aan Gaggenau apparatuur. Oven, stoomoven, warmhoudlade, koffiezetter, koeler, vriezer, inductiekookplaat, afzuigkap, kraan en spoelbak en je zit al op 60 ruggen. Dan moet de keuken daar nog bij
Niet dat je dit er voor moet betalen. Dit is gekkenwerk. Maar als je geld als water hebt, be my guest.
Game PC
Tsja, dan zeg je dus in feite dat je als je op zoek bent naar een keuken, je maar van ieder willekeurig merk een offerte kunt laten maken, omdat er altijd wel iets binnen het budget te maken is. Ik denk dat er dan een heleboel keukenwinkels heel veel werk voor niets moeten doen en daar niet bij van worden.Streamz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:00:
Tja, en dat gaat dus niet. Want hoe definieer je "een vergelijkbare opstelling?" Elke leverancier heeft meerdere lijnen. Met opties die alleen binnen een lijn mogelijk zijn. En vaak 2 corpusgroottes. En 10 prijsgroepen voor fronten. 8 soorten werkbladen. Lades of planken. etc etc.
Een merk is niet perse duur of goedkoop, wat je binnen de mogelijkheden van een fabrikant kiest is wat het weinig of veel geld kost.
Ofwel, 90% van de keukenfabrikanten kan je voor 15-20k een keuken leveren van 8 meter strekkende lengte. Het zegt je alleen helemaal niets.
Deels waar...Rubbergrover1 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:15:
[...]
Tsja, dan zeg je dus in feite dat je als je op zoek bent naar een keuken, je maar van ieder willekeurig merk een offerte kunt laten maken, omdat er altijd wel iets binnen het budget te maken is. Ik denk dat er dan een heleboel keukenwinkels heel veel werk voor niets moeten doen en daar niet bij van worden.
Maar vaak weet je als klant wel ongeveer in welk segment je wilt shoppen.
Ik vraag mijn klanten altijd naar het budget. Dit is ontzettend belangrijk om te weten. Ik laat jou dan namelijk keukens zien die binnen budget vallen.
Subzero koelkast erin a 15k.MikeyMan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:41:
@Shunt @Barry|IA Ja, bulthaup gaat lekker inderdaad. En gaggenau ook (Siemens met een ander stickertje?).
Maar dan nog joh, idd gekkenwerk. Geld als water en dan nog een kleine klote keuken

Belachelijk inderdaad. Net als KitchenAid inbouw apparatuur. Duur omgestickerde Bauknecht. Gaggenau snap ik ergens nog wel, dat is gewoon B&O design, maar dan in de keuken.
15k? Ik zie ze van 100k staanBarry|IA schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:52:
[...]
Subzero koelkast erin a 15k.![]()
Belachelijk inderdaad. Net als KitchenAid inbouw apparatuur. Duur omgestickerde Bauknecht. Gaggenau snap ik ergens nog wel, dat is gewoon B&O design, maar dan in de keuken.

Ik ben echt niet te beroerd om een paar knaken uit te geven, maar dit slaat echt nergens meer op

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2020 18:18 ]
Maar niet iedereen weet bij voorbaat al hoe hoog het budget is. En dat kan ook nog eens afhankelijk zijn van wat je ervoor krijgt. Als ik bijvoorbeeld voor een gewone middenklasse keuken 20k een goed budget vind, dan kan het best zijn dat ik voor een mooie Bulthaup wel 30k wil neerleggen. Als ik bij voorbaat weet dat die Bulthaup waarschijnlijk twee keer zo duur wordt, dan hoef ik daar niet te kijken. Maar als die Bulthaup 25% duurder zou zijn, dan zou ik meteen naar de Bulthaup winkel rennen.Barry|IA schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 17:37:
[...]
Deels waar...
Maar vaak weet je als klant wel ongeveer in welk segment je wilt shoppen.
Ik vraag mijn klanten altijd naar het budget. Dit is ontzettend belangrijk om te weten. Ik laat jou dan namelijk keukens zien die binnen budget vallen.
Vandaar dat ik het wel een nuttige vraag vind om te weten hoe de prijzen zich zo'n beetje verhouden.
Dus wat bedoel je met Bulthaup? De lijn die zich in het hogere middensegment begeeft of de lijn die makkelijk een ton kost?
B1 wordt zelfs als projectkeuken gebruikt in nieuwbouw zag ik.
Verder is niks belachelijk. Als iemand blij wordt van zn koelkast, prima. Als iemand blij wordt van zn 7e flatscreen van 65” en 8k, ook prima.
Ik denk dat 90% van de mensen met een budget van 20K echt niet ineens 30K gaan uitgeven. Dat is gewoon niet hoe een gemiddelde consument een product koopt. Dan is het eerder 20K +/- 10%. een keuken kopen is voor veel mensen namelijk gewoon al snel een (half) netto jaar salaris.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 18:28:
[...]
Maar niet iedereen weet bij voorbaat al hoe hoog het budget is. En dat kan ook nog eens afhankelijk zijn van wat je ervoor krijgt. Als ik bijvoorbeeld voor een gewone middenklasse keuken 20k een goed budget vind, dan kan het best zijn dat ik voor een mooie Bulthaup wel 30k wil neerleggen. Als ik bij voorbaat weet dat die Bulthaup waarschijnlijk twee keer zo duur wordt, dan hoef ik daar niet te kijken. Maar als die Bulthaup 25% duurder zou zijn, dan zou ik meteen naar de Bulthaup winkel rennen.
Vandaar dat ik het wel een nuttige vraag vind om te weten hoe de prijzen zich zo'n beetje verhouden.
Goed punt, ik noemde bulthaup vooral omdat die net ook werd genoemd. Maar ik denk dan vooral aan de b3. Maar ook dan zou je wellicht nog kunnen zeggen dat de B1 in prijs vergelijkbaar is met een systemat (ik noem maar wat) en dat je bij b3 moet denken aan 25% duurder (wederom noem ik maar wat).Streamz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:13:
Maar Bulthaup heeft ook meerdere lijnen. De B1 is een stuk voordeliger dan de B3.
Kan best zijn. Maar die andere 10% moet dan maar wat gissen? Want als je er naar vraagt, dan wordt er geen antwoord op gegeven.perspectivebass schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:25:
[...]
Ik denk dat 90% van de mensen met een budget van 20K echt niet ineens 30K gaan uitgeven. Dat is gewoon niet hoe een gemiddelde consument een product koopt. Dan is het eerder 20K +/- 10%. een keuken kopen is voor veel mensen namelijk gewoon al snel een (half) netto jaar salaris.
Transparantie niet gewenst? Gezien de vele post van mede tweakers die om advies vragen over de hoogte van hun offerte zou je denken dat er een latente behoefte is. Gelukkig zijn er keukenzaken te vinden die als een webshop werken. Bovendien is er de ikea nog...Barry|IA schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:43:
[...]
Transparante prijzen is bij complete keukens niet gewenst, maar ook absoluut niet haalbaar (in de meeste gevallen).
Er zijn genoeg mensen die eerst een keukenzaak binnen lopen, iets wat ontgoocheld eruit komen en vervolgens dit topic ontdekken.
Zo ben ik 1,5 jaar geleden ook begonnen
Zelf heb ik al een ontwerp gemaakt, uitgangspunten zijn ergonomie en kastruimte.
Momenteel hebben we hoekkeuken van 4m x2.35, in de nieuwe situatie halen we de hoek eruit en komt er aan de overzijde een gedeelte, hiervoor moet er een klein muurtje gemaakt worden.
Afgelopen week zijn we bij Arma(dbkeukens) in Nunspeet geweest, hier een fijn gesprek gehaald en er werd goed mee gedacht. Qua kastjes komen we in hun middenlijn terecht (EXCELLENTIC), mede vanwege vaatwasser op hoogte. Dit ziet er allemaal heel degelijk uit.
Binnenkort ontvangen we de offerte, qua kastjes zouden we ong. uitkomen op 7k ongeveer. Frontjes met folie laag en waarschijnlijk kunststof of composiet werkblad.
Wat me ook aanspreekt is ook hun eigen montage service.
Maar ze zijn niet de enige speler, zelf wil ik nog 2 bedrijven vergelijken qia aanbod
Zodra ik echte prijzen heb zal ik update plaatsen.
![]() | ![]() | ![]() |
Verwijderd
Ook die lijn die verspringt links onder je oven is verschrikkelijk, zou me daar dagelijks aan storen.
Je zou toch verwachten dat iemand die keukens verkoopt dit nooit zou tekenen......
Daar zit de vaatwasser in zo te zien. Moeten de afvoer en waterleidingen verlegd worden. Nu liggen ze bij de spoelbak in de buurt. Maar snap je helemaal. Was ook mijn eerste gedachte. Vind het sowieso niet heel fraai. Veel te druk in mijn ogen.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:30:
Ik zou het logischer vinden als je die hoge kast ook bij het 'korte muurtje' zou doen en de lange wand een lang geheel te hebben. Waarom heb je ervoor gekozen om die ene hoge kast aan de lange kant te hebben?
Ik zou ook de hoge kast verplaatsen naar de lange wand, naast elkaar. Met een eiland ervoor. Maar goed. Dat is mijn mening. Ik zou ook geen bovenkastjes willen, maar dat is persoonlijke smaak.
[ Voor 14% gewijzigd door aschja op 09-05-2020 08:50 ]
Dat klinkt wel als een goede reden. Maar ik denk dat ik in dat geval ook de andere hoge kast naar de lange muur zou verplaatsen. Dan heb je aan het korte muurtje iets meer werkblad om wat mee te doen en dan komt de koelkast bovendien op een makkelijkere plek vanuit de woonkamer.aschja schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:47:
[...]
Daar zit de vaatwasser in zo te zien. Moeten de afvoer en waterleidingen verlegd worden. Nu liggen ze bij de spoelbak in de buurt.
Hebben we die regel niet laten vervallen in 2017?MikeyMan schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:54:
@Kwakkel weet niet hoe het in België zit, maar 1 deur tussen wc en keuken mag in nl in ieder geval niet vziw
Beetje overtrokken reactie...Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:52:
@Ewoudb
Je zou toch verwachten dat iemand die keukens verkoopt dit nooit zou tekenen......
De lade onder die vaatwasser zorgt er juist voor dat de combi niet te hoog komt te zitten. Die blende onder de combi kan nog wel weg.
Houd er wel rekening mee dat op die lade onder vaatwasser geen greep kan, dan gaat de deur niet open.
Mensen vergeten vaak dat een keuken ook praktisch moet zijn.
Super mooi een keuken zonder bovenkasten maar sommige mensen wensen gewoon wat meer opbergruimte.
Het inspringen van de kasten zou je kunnen voorkomen door een Bora te nemen of de Novy fusion.
De indeling zelf komt grote deels van onszelf, we hebben hier gekeken naar praktisch nut.Verwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 07:52:
@Ewoudb die koof boven je werkblad zou me enorm storen. Ik heb nu een huurwoning met vergelijkbare kastjes erboven en vindt het heel storend die verloren ruimte. Die verspringende lijn bij de afzuiging ziet niet uit.
Ook die lijn die verspringt links onder je oven is verschrikkelijk, zou me daar dagelijks aan storen.
De kast met de vaatwasser heeft ind. Een verspringende lijn, in mijn ogen niet zo storend zolang de vaatwasser maar op hoogte zit vanwege mijn rug. Als een andere leverancier andere suggesties heeft staan we er voor open. De combi oven daarboven moet ook niet te hoog komen.
De wasumkast moet ik nog even verder bekijken, een afzuigkap in zicht vind ik zelf foeilelijk en die dingen zijn stof en vet magneten. De verloren ruimte wordt wel praktisch gevuld met kruiden potjes ed of het word een kap met filter.
De afvoer is niet de reden, wel dat de spoelbak direct naast de vaatwasser zit. Als we deze verplaatsen naar muur tegenover dan wordt de werkruimte te smal als de deur van de vaatwasser open is.aschja schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 08:47:
[...]
Daar zit de vaatwasser in zo te zien. Moeten de afvoer en waterleidingen verlegd worden. Nu liggen ze bij de spoelbak in de buurt. Maar snap je helemaal. Was ook mijn eerste gedachte. Vind het sowieso niet heel fraai. Veel te druk in mijn ogen.
Ik zou ook de hoge kast verplaatsen naar de lange wand, naast elkaar. Met een eiland ervoor. Maar goed. Dat is mijn mening. Ik zou ook geen bovenkastjes willen, maar dat is persoonlijke smaak.
Zelf hou ik van lades en bovenkastjes, wij hebben altijd vrij veel voorraad en nog wat andere zaken die wij in de keuken in handbereik willen hebben.
90% van mijn klanten willen absoluut niet verveeld worden met overbodige informatie. Die willen gewoon een mooie keuken voor een goede prijsNNCi schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 21:18:
[...]
Transparantie niet gewenst? Gezien de vele post van mede tweakers die om advies vragen over de hoogte van hun offerte zou je denken dat er een latente behoefte is. Gelukkig zijn er keukenzaken te vinden die als een webshop werken. Bovendien is er de ikea nog...![]()
Er zijn genoeg mensen die eerst een keukenzaak binnen lopen, iets wat ontgoocheld eruit komen en vervolgens dit topic ontdekken.
Zo ben ik 1,5 jaar geleden ook begonnen
Verwijderd
Prima keuken zo. Vaatwasser op hoogte is erg prettig. Je kan nog dimdammen of je de oven en magnetron wat dichter bij elkaar zou willen hebben maar verder prima.Ewoudb schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:58:
Wij zijn ook begonnen aan het uitzoeken van onze keuken, we hebben een budget gereserveerd van 15k.
Zelf heb ik al een ontwerp gemaakt, uitgangspunten zijn ergonomie en kastruimte.
Momenteel hebben we hoekkeuken van 4m x2.35, in de nieuwe situatie halen we de hoek eruit en komt er aan de overzijde een gedeelte, hiervoor moet er een klein muurtje gemaakt worden.
Afgelopen week zijn we bij Arma(dbkeukens) in Nunspeet geweest, hier een fijn gesprek gehaald en er werd goed mee gedacht. Qua kastjes komen we in hun middenlijn terecht (EXCELLENTIC), mede vanwege vaatwasser op hoogte. Dit ziet er allemaal heel degelijk uit.
Binnenkort ontvangen we de offerte, qua kastjes zouden we ong. uitkomen op 7k ongeveer. Frontjes met folie laag en waarschijnlijk kunststof of composiet werkblad.
Wat me ook aanspreekt is ook hun eigen montage service.
Maar ze zijn niet de enige speler, zelf wil ik nog 2 bedrijven vergelijken qia aanbod
Zodra ik echte prijzen heb zal ik update plaatsen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die koof is inderdaad wel een dingetje. Kunnen dat geen ondiepe kastjes worden of iets dergelijks?
We zijn op de bonnefooi ergens binnen gelopen. Rustig rond kunnen lopen, uiteindelijk aan de praat geraakt met een verkoper en al pratend langs bijna elke keuken gelopen waarbij de verkoper dan wat vertelde over de eigenschappen/apparatuur. Uiteindelijk afgesproken dat hij aan de hand van onze wensen een ontwerp zou maken en mailen.
Dit is het 2e ontwerp, in het eerste ontwerp hadden ze op de achterwand links en rechts hoge kasten en in het midden dan een laag deel met bovenkasten. Dat was erg hokkerig. Wel zouden we het lage deel rechts aan de achterwand nog iets breder willen, ik denk dat er nog wel 30cm bij kan.
Voor de beeldvorming: De ruimte is 4,89 lang, 5,20 diep, de korte wand links is 2,47. De deur die je ziet is naar de garage, en de eettafel komt niet in deze ruimte te staan. Het eiland is 2,40x1,20.
We hebben aangegeven dat we tevreden zijn met deze opzet dus ik denk dat we binnenkort een vervolgafspraak hebben voor het uitwerken van de details en dan een prijs krijgen. Qua apparatuur denken we aan Miele, het blad van Dekton, Lapitec of vergelijkbaar.
Tot zover zijn we erg tevreden over het bedrijf, tijdens het eerste bezoek geen opmerkingen over ons budget, kortingen of het afzeiken van concullega’s. Bruynzeel is trouwens de project verkoper, dus die gaan we ook nog wel een kans geven wanneer we een uitnodiging ontvangen.
Wat vinden jullie van de opstelling?
/f/image/ixfoIhVlFcPxABsnn1Rk6arG.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Veel te weinig werkblad. Het nut van een eiland ontgaat mij in dit geval. Trek dat blad aan de wand een stukje door richting de deur en trek dat eiland links door naar de muur.firecaps30 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:28:
Wij zijn ook begonnen met de keukenjacht. Ons nieuwbouw huis wordt pas eind 2021 opgeleverd, ze hebben oktober dit jaar het leidingschema nodig.
We zijn bij Floris in Wormerveer op de bonnefooi binnen gelopen. Rustig rond kunnen lopen, uiteindelijk aan de praat geraakt met een verkoper en al pratend langs bijna elke keuken gelopen waarbij de verkoper dan wat vertelde over de eigenschappen/apparatuur. Uiteindelijk afgesproken dat hij aan de hand van onze wensen een ontwerp zou maken en mailen.
Dit is het 2e ontwerp, in het eerste ontwerp hadden ze op de achterwand links en rechts hoge kasten en in het midden dan een laag deel met bovenkasten. Dat was erg hokkerig. Wel zouden we het lage deel rechts aan de achterwand nog iets breder willen, ik denk dat er nog wel 30cm bij kan.
Voor de beeldvorming: De ruimte is 4,89 lang, 5,20 diep, de korte wand links is 2,47. De deur die je ziet is naar de garage, en de eettafel komt niet in deze ruimte te staan. Het eiland is 2,40x1,20.
We hebben aangegeven dat we tevreden zijn met deze opzet dus ik denk dat we binnenkort een vervolgafspraak hebben voor het uitwerken van de details en dan een prijs krijgen. Qua apparatuur denken we aan Miele, het blad van Dekton, Lapitec of vergelijkbaar.
Tot zover zijn we erg tevreden over het bedrijf, tijdens het eerste bezoek geen opmerkingen over ons budget, kortingen of het afzeiken van concullega’s. Bruynzeel is trouwens de project verkoper, dus die gaan we ook nog wel een kans geven wanneer we een uitnodiging ontvangen.
Wat vinden jullie van de opstelling?
[Afbeelding]
Dankje, dat eerste gaan we inderdaad doen! Doortrekken eiland tegen de muur weet ik niet, dan zul je er altijd omheen moeten lopen. Overigens is dat barretje optioneel, daar zijn we nog niet over uitVerwijderd schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:34:
[...]
Veel te weinig werkblad. Het nut van een eiland ontgaat mij in dit geval. Trek dat blad aan de wand een stukje door richting de deur en trek dat eiland links door naar de muur.
Door dat barretje zo te plaatsen raak je de makkelijke toegang tot al die lades of kastjes kwijt.firecaps30 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Dankje, dat eerste gaan we inderdaad doen! Doortrekken eiland tegen de muur weet ik niet, dan zul je er altijd omheen moeten lopen. Overigens is dat barretje optioneel, daar zijn we nog niet over uit
Mee eens, we hadden wel bedacht om in de kast onder de bar dan ook spullen te zetten die we niet vaak gebruiken.GeeMoney schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:53:
[...]
Door dat barretje zo te plaatsen raak je de makkelijke toegang tot al die lades of kastjes kwijt.
Ik zou de koelkast en ovens omwisselen. Dan sluit de horizontale lijn tussen koel- en vriesdeel aan op de onderkasten.
Hoe vaak heb je de vaatwasser dan open staan als je tegelijk aan het werkblad wilt werken? Bij ons is de vaatwasser bijna altijd dicht. Ik heb jaren met veel plezier een vaatwasser 'schuin tegenover' de spoelbak gehad. Bijkomend voordeel van een iets meer centrale positie van de vaatwasser is dat je bij het uitruimen dichter bij de kasten bent waar de schone vaat in moet.Ewoudb schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 09:55:
[...]
De afvoer is niet de reden, wel dat de spoelbak direct naast de vaatwasser zit. Als we deze verplaatsen naar muur tegenover dan wordt de werkruimte te smal als de deur van de vaatwasser open is.
Maar zo te lezen heb je er al goed over nagedacht en zullen deze zaken bij jullie anders liggen.
Verwijderd
Je hoeft er alleen omheen te lopen als je je kastjes verkeerd indeelt.firecaps30 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:51:
[...]
Dankje, dat eerste gaan we inderdaad doen! Doortrekken eiland tegen de muur weet ik niet, dan zul je er altijd omheen moeten lopen. Overigens is dat barretje optioneel, daar zijn we nog niet over uit
En dat is met iets duurdere kast/bladopstelling en AEG apparatuur ipv Pelgrim.
Kraan is wat minder mooi, maar elke andere kraan die ze in het zwart hadden was een paar honderd euro duurder en dat vind ik het weer niet waard. Ga nog kijken of ik het kastje met glas wat kleiner frame kan krijgen, want dat ziet er strakker uit. Hier komt mijn likeurvoorraad in (20 flessen). Misschien kan de kraan ook nog een vakje naar rechts zodat het blad echt ruim wordt aan de linkerkant. In ieder geval zit hij niet meer tegen de muur aan.

Het oude ontwerp was zo:

Inmiddels weer terug bij Bruynzeel geweest, want zij waren als eerste, dus geef ik het laatste woord. Als zij het weten te matchen, netjes, zo niet, dan gaat superkeukens er mee aan de haal.
[ Voor 28% gewijzigd door FunkyTrip op 09-05-2020 16:28 ]
Dit dus.
Wat voor werkblad en keukenmerk is het?FunkyTrip schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:25:
Inmiddels bij superkeukens mijn hele keuken laten ontwerpen en ze waren toch een 2.500 euro goedkoper uit dan bij Bruynzeel, 10.7k ipv 13.2k
Kraan is wat minder mooi, maar elke andere kraan die ze in het zwart hadden was een paar honderd euro duurder en dat vind ik het weer niet waard. Ga nog kijken of ik het kastje met glas wat kleiner frame kan krijgen, want dat ziet er strakker uit. Hier komt mijn likeurvoorraad in (20 flessen). Misschien kan de kraan ook nog een vakje naar rechts zodat het blad echt ruim wordt aan de linkerkant. In ieder geval zit hij niet meer tegen de muur aan.
[Afbeelding]
Het oude ontwerp was zo:
[Afbeelding]
Inmiddels weer terug bij Bruynzeel geweest, want zij waren als eerste, dus geef ik het laatste woord. Als zij het weten te matchen, netjes, zo niet, dan gaat superkeukens er mee aan de haal.
composiet 12mm met 20cm opstaande rand en keukentype Elias. Geen idee wat voor 'merk' dat is verder. Kastjes voelden wel netjes robuust aan, maar goed, ik ben cheap-ass keukens gewend.
Ik zie in de offerte staan: A, SK collectie S30M6. Geen idee wat dat inhoudt.
En kunststof als materiaal.
[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 09-05-2020 16:40 ]
Dit dus.
Door de Corona situatie kunnen wij in praktische zin niet met z'n tweeen ergens aanschuiven. Want we hebben geen oppas voor onze kinderen. Dat zorgt er dus voor dat we niet heel uitgebreid kunnen gaan shoppen. En bij 3/4 zaken een offerte gaan laten maken. En al helemaal niet een bezoekje naar Duitsland.
Gisteren is daarom mijn vrouw de hele dag in het keuken/badkamer en tegelwarenhuis van van Wanrooij geweest. Door in dit topic rond te neuzen en online te kijken lag onze voorkeur bij Next125 keukens. Maar gisteren bleek als snel dat van Wanrooij die niet meer leveren. Dus ging hij aan de slag met kasten van Schröder. Mijn vrouw vond dat het een prettig gesprek was, en dat het er goed werd meegedacht.
We hebben helaas niet een gespecificeerde offerte. Mijn vrouw zag dat ze iets van 12000 euro voor de kasten rekenden. Ik weet dus niet of dat een netto prijs is.
Qua codes zie ik Schröder S126 310 GL Fenix en Schröder S126 310 Fenix staan in het voorstel. Het gaat dus om een keuken met Fenix frontjes. Het werkblad is een Dekker RM38 van multiplex en zonder randlijst. 1 blad is 177 x 60 cm. En van eiland is 243.8 x 100 cm. En verder is er een zwarte RVS spoelbak
Apparatuur
Kookplaat - Bora PURU
Quooker Combi+ (22+FRBLK)
Koelkast - iQ500 (KI81RAD30)
Vriezer - Siemens iQ500 (GI81NAC30)
Vaatwasser - Siemens iQ300 (SN836X12JE)
Oven - Siemens iQ700 (HB836GTB6)
Combi Magnetron/Oven - Siemens iQ700 (CM836GNB6)
2x Siemens Decorstrip zwart (HZ66X650)
Qua acties geven ze aan als je 5 Siemens apparaten neemt waarbij er 3 van Studio line zijn, je 50% korting krijgt op vaatwasser. En als ik het goed begrijp missen we dan een studioline apparaat. En ik wilde sowieso een duurdere koelkast uit de iQ700(Studioline?) lijn, die zijn een stuk zuiniger. En de vaatwasser denk ik dat we nog een keer goed naar kijken. Dus dat zal wel duurder uit gaan pakken.
Hoe de hoogte van de combi oven en de oven vind ik wel gek. Dus we gaan nog vragen of dat niet anders kan.
Totaalprijs exclusief korting 23.657. Minus waardecheque komen we uit op 19.657.
Op zich vond ik dit een nette prijs. Ik wil nog wel ergens dezelfde opstelling met Next125 laten offreren.
Maar op-/aanmerkingen zijn welkom. En tips ook natuurlijk
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Yikes. Dat eerste ontwerp was veel en veel fraaier.FunkyTrip schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:25:
Inmiddels bij superkeukens mijn hele keuken laten ontwerpen en ze waren toch een 2.500 euro goedkoper uit dan bij Bruynzeel, 10.7k ipv 13.2k
[Afbeelding]
Het oude ontwerp was zo:
[Afbeelding]
Dat 1e ontwerp is in dit topic juist eerder bekritiseerd, met name het werkblad is klein en spoelbak direct tegen kast is niet praktisch.aschja schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:29:
[...]
Yikes. Dat eerste ontwerp was veel en veel fraaier.
@FunkyTrip i
2e ontwerp m.i. hele verbetering zo, ik zou wel de bovenkastjes gelijk houden ipv één glazenfront zo te zien.ipv koelvries zou je ook voor koelkast met daarboven de combi kunnen gaan, als je ergens anders in huis plek hebt voor de vriezer. Persoonlijk gebruik ik de magnetron vrij vaak en is het wel praktisch dat deze hoger zit
[ Voor 22% gewijzigd door rvrrr op 09-05-2020 18:55 ]
Hoi toekomstige buur(t)man (Bouverijen?)OMX2000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:52:
Eerst een beetje context. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Teteringen(gem Breda). Dit wordt is een project van van Wanrooij en wordt ontwikkeld door van Wanrooij. Voor de keuken krijgen we daarom een cheque van 4000 euro.
Door de Corona situatie kunnen wij in praktische zin niet met z'n tweeen ergens aanschuiven. Want we hebben geen oppas voor onze kinderen. Dat zorgt er dus voor dat we niet heel uitgebreid kunnen gaan shoppen. En bij 3/4 zaken een offerte gaan laten maken. En al helemaal niet een bezoekje naar Duitsland.
Gisteren is daarom mijn vrouw de hele dag in het keuken/badkamer en tegelwarenhuis van van Wanrooij geweest. Door in dit topic rond te neuzen en online te kijken lag onze voorkeur bij Next125 keukens. Maar gisteren bleek als snel dat van Wanrooij die niet meer leveren. Dus ging hij aan de slag met kasten van Schröder. Mijn vrouw vond dat het een prettig gesprek was, en dat het er goed werd meegedacht.
We hebben helaas niet een gespecificeerde offerte. Mijn vrouw zag dat ze iets van 12000 euro voor de kasten rekenden. Ik weet dus niet of dat een netto prijs is.
Qua codes zie ik Schröder S126 310 GL Fenix en Schröder S126 310 Fenix staan in het voorstel. Het gaat dus om een keuken met Fenix frontjes. Het werkblad is een Dekker RM38 van multiplex en zonder randlijst. 1 blad is 177 x 60 cm. En van eiland is 243.8 x 100 cm. En verder is er een zwarte RVS spoelbak
Apparatuur
Kookplaat - Bora PURU
Qua acties geven ze aan als je 5 Siemens apparaten neemt waarbij er 3 van Studio line zijn, je 50% korting krijgt op vaatwasser. En als ik het goed begrijp missen we dan een studioline apparaat. En ik wilde sowieso een duurdere koelkast uit de iQ700(Studioline?) lijn, die zijn een stuk zuiniger. En de vaatwasser denk ik dat we nog een keer goed naar kijken. Dus dat zal wel duurder uit gaan pakken.
Hoe de hoogte van de combi oven en de oven vind ik wel gek. Dus we gaan nog vragen of dat niet anders kan.
Totaalprijs exclusief korting 23.657. Minus waardecheque komen we uit op 19.657.
Op zich vond ik dit een nette prijs. Ik wil nog wel ergens dezelfde opstelling met Next125 laten offreren.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Keuken ziet er leuk uit met deze opstelling!
vaatwasser zit rechts van de kraan?
Ik heb het juist veranderd na feedback. 2 kasten naast elkaar zorgt voor veel te veel grote zwarte vlakken en geen kraan naast de kast; dat is een nono.aschja schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 18:29:
[...]
Yikes. Dat eerste ontwerp was veel en veel fraaier.
En geen draaiplateau in de hoek, want daar verlies je superveel ruimte mee ook al is het cool.
Dit dus.
Ik vind het niewue ontwerp veel mooier dan het 1e.Doet veel rustiger en ruimer aan. Niet zo massief.FunkyTrip schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:31:
[...]
Ik heb het juist veranderd na feedback. 2 kasten naast elkaar zorgt voor veel te veel grote zwarte vlakken en geen kraan naast de kast; dat is een nono.
En geen draaiplateau in de hoek, want daar verlies je superveel ruimte mee ook al is het cool.
Leuk idee zo'n kastje met glas. Breekt de grijze massa.
Zou de kraan niet verplaatsen, staat nu netjes in het midden. Genoeg ruimte aan beide kanten.
Zou het alleen lullig vinden voor superkeukens als bruynzeel het toch weet te fixen. We denken allebei dat ze dat niet kunnen. Maar Bruynzeel heeft net een aktie van 500,- korting bij vier AEG apparaten en grotere kastjes die nu in het ontwerp (85cm) omwisselen voor de 78cm varianten is ook weer honderden euro's. Maar goed, hij moet dan nog steeds bijna 2000 euro ergens vandaan toveren.Gandalf schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:53:
[...]
Ik vind het niewue ontwerp veel mooier dan het 1e.Doet veel rustiger en ruimer aan. Niet zo massief.
Leuk idee zo'n kastje met glas. Breekt de grijze massa.
Zou de kraan niet verplaatsen, staat nu netjes in het midden. Genoeg ruimte aan beide kanten.
Dit dus.
Zijn de kasten van Superkeukens en Bruynzeel dan van dezelfde kwaliteit?FunkyTrip schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:57:
[...]
Zou het alleen lullig vinden voor superkeukens als bruynzeel het toch weet te fixen. We denken allebei dat ze dat niet kunnen. Maar Bruynzeel heeft net een aktie van 500,- korting bij vier AEG apparaten en grotere kastjes die nu in het ontwerp (85cm) omwisselen voor de 78cm varianten is ook weer honderden euro's. Maar goed, hij moet dan nog steeds bijna 2000 euro ergens vandaan toveren.
Zou wel de beste kwaliteit kasten van de 2 kiezen voor je budget.
Ik vind het een hele verbetering.FunkyTrip schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:25:
[Afbeelding]
Het oude ontwerp was zo:
[Afbeelding]
Wat ik mij afvroeg, je magnetron zit nu midden in je kastje. In hoeverre is het nog mogelijk om die magnetron bovenin die kast te krijgen en dan een wat hogere lade eronder. Ik heb een 60cm oven die zo'n beetje tot werkbladniveau komt en veel lager zou ik hem toch niet willen hebben. Nu zal dit wel een 45cm variant zijn, maar dan nog lijkt hij mij wat laag.
En de linker afdekplaat van je hoge kast kan ook tot je plint lopen. Dan krijg je niet zo'n vreemd uitsteekseltje midden in je plint.
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 09-05-2020 20:15 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
+De keuken zelf is een Systemat AV 2035 en hiervoor wordt 12.000 euro gerekend.
+Het werkblad is de Dekton V50 met spoelbak Franke KBX. Inclusief uitsparingen 3.000 euro. Blad is 280x117cm
+Apparatuur voor 16.000 euro:
- Kookplaat - Siemens iQ700 (EX807LX67E) Hadden om Bora Pure gevraagd?
- Koelkast - Siemens iQ500 (KI81RAD30)
- Vriezer - Siemens iQ500 (GI81NAC30)
- Vaatwasser - Siemens iQ300 (SX836X12IE)
- Combi Stoom/Oven - Siemens iQ700 (HS836GTB6)
- Combi Magnetron/Oven - Siemens iQ700 (CM836GNB6)
- Koffie volautomaat - Siemens iQ700 (CT836LEB6) + warmhoudlade
- Wijnkoeler - Liebherr (UWTGB1682-20)
- Kraan - Quooker PRO3 Fusion Flex (3FSRVS)
Totaalprijs minus korting 27.850 euro. Nogmaals, wat is jullie mening over ontwerp en prijs?
ps. Mobel Faber gecontact n.a.v. het lezen van dit topic en zij kunnen de keuken voor 24.900 euro bieden.
ps2. Wij willen de kookplaat en de kraan omdraaien. Is verkeerd getekend. Idee of zo houden?
:strip_exif()/f/image/G2u9dkKlJWRJ9dfBMSjtsjx8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eiIxl70Rynaf2HRdKSfDsk5R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9ls6vUlfiAnZAiTPDAg0gVWX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aDOMK1SLa3H0i9OKpllNNjSy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat lukte niet. Dat probeerden we. Het inbouwkastje stond het niet toe. Anders stak ie uit op het ontwerpPaT schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:13:
[...]
Ik vind het een hele verbetering.
Wat ik mij afvroeg, je magnetron zit nu midden in je kastje. In hoeverre is het nog mogelijk om die magnetron bovenin die kast te krijgen en dan een wat hogere lade eronder. Ik heb een 60cm oven die zo'n beetje tot werkbladniveau komt en veel lager zou ik hem toch niet willen hebben. Nu zal dit wel een 45cm variant zijn, maar dan nog lijkt hij mij wat laag.
Dit dus.
Zou het persoonlijk zo houden. Maar zou wel iets doen met de breedte van de lades onder je spoelbak en kookplaat; dit ziet er kut uit omdat het niet gecentreerd is terwijl de rest van de keuken dat wel is. Of je vaatwasser in de kastenwand ipv in je kookeiland.TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
ps2. Wij willen de kookplaat en de kraan omdraaien. Is verkeerd getekend. Idee of zo houden?
Ook het electra-punt exact in het midden plaatsen ipv 'net uit het lood'.
Damn. Niks meer aan doen.TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
Wat is GoT toch fijn! "Even" de laatste 20 pagina's van dit topic doorgespit en ben al veel wijzer. Ik hoor graag jullie mening over het ontwerp en prijsvoorstel n.a.v. het bezoeken van een aantal keukenzaken (waar we overigens erg prettig werden geholpen).
+Het werkblad is de Dekton V50 met spoelbak Franke KBX. Inclusief uitsparingen 3.000 euro. Blad is 300x117cm
+Apparatuur voor 16.000 euro:+Montage 1500 euro
Totaalprijs minus korting 27.850 euro. Nogmaals, wat is jullie mening over ontwerp en prijs?
ps. Mobel Faber gecontact n.a.v. het lezen van dit topic en zij kunnen de keuken voor 24.900 euro bieden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je apparatuur lijkt mij prijzig, een wijnkoeler is wel in verhouding een erg duur apparaat maar je hebt ook wat lage series in je lijstje zitten en dan toch nog 16k. Wat doet die apparatuur qua prijzen online?
En die missende greeplijst in die vaatwasserdeur
Wat is het formaat van je eiland en de gebruikte kasten/lades?
[ Voor 57% gewijzigd door GeeMoney op 09-05-2020 21:41 ]
Het valt me wel op dat jullie behoorlijke ruimtes hebben over het algemeen, die meer creatieve mogelijkheden bieden. Voor mijn 'standaard' nieuwbouwwoning ben ook ik inmiddels aan het kijken naar een keukentje. Ik ben nog niet bij de verschillende zaken geweest, omdat ik nog niet goed weet wat een handige maar toch speelse / moderne opstelling is.
Situatie:
- alle leidingen en aansluitingen zit aan de rechtermuur (de kant van de deur zeg maar). Dat leek ons niet heel logisch, maar tegelijk zou aanpassing ook wel weer wat kosten met zich meebrengen.
- De keuken kan onder het raam worden doorgetrokken (raam zit hoog genoeg)
- Klein detail: de woning heeft hoge plafonds, 3.10m
Voor nu zijn we dus vooral op zoek naar een goede opstelling, zodat we ook wat gerichter richting de keukenwinkels een uitvraag kunnen doen. Zelf denken we aan ofwel een L-vorm of een U-vorm waarbij een kleine bar de afscheiding met de keuken vormt.
Iemand ervaring met dit type woningen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yLIdAGZToMuyiTtX9LVHRDPt.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door goldmemberf1 op 09-05-2020 21:40 ]
Ik had daar een U-vorm en dat zou jij wellicht ook kunnen doen met een verdiept blad voor de zijde onder je raam. Daar hadden wij de wasbak en aan de kant van de hal kookten wij. (kan je eventueel nog naar buiten met je afzuiging door via je hal een koof te maken).
Aan de lange muur zijde hadden wij nog twee lage kasten en sloten af met 2 half hoge kasten (1.80 ongeveer) met daarin de ovens op ooghoogte zeg maar en daaronder dan koelkast en vriezer.
Je bent natuurlijk wel een halve meter smaller en dat is best veel realiseer ik mij nu. Je doorloop in je U is dan beperkt tot 1.50m.
Nadeel aan een U zijn de meerdere hoeken natuurlijk. Ik ergerde mij daar altijd aan hoe mooi de oplossingen ook zijn. Ze zijn en prijzig en alle ruimte toch makkelijk benutten is lastiger.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 09-05-2020 21:47 ]
Ja daar ben ik zelf ook bang voor. Ik weet eigenlijk niet wat 'gebruikelijk' is maar met 1,5m is met z'n tweeën koken wel wat lastig lijkt me.GeeMoney schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:46:
@goldmemberf1 lijkt op mijn vorige woning alleen die was een halve meter breder.
Ik had daar een U-vorm en dat zou jij wellicht ook kunnen doen met een verdiept blad voor de zijde onder je raam. Daar hadden wij de wasbak en aan de kant van de hal kookten wij. (kan je eventueel nog naar buiten met je afzuiging door via je hal een koof te maken).
Aan de lange muur zijde hadden wij nog twee lage kasten en sloten af met 2 half hoge kasten (1.80 ongeveer) met daarin de ovens op ooghoogte zeg maar en daaronder dan koelkast en vriezer.
Je bent natuurlijk wel een halve meter smaller en dat is best veel realiseer ik mij nu. Je doorloop in je U is dan beperkt tot 1.50m.
Nadeel aan een U zijn de meerdere hoeken natuurlijk. Ik ergerde mij daar altijd aan hoe mooi de oplossingen ook zijn. Ze zijn en prijzig en alle ruimte toch makkelijk benutten is lastiger.
Dit is trouwens hoe de ontwikkelaar de keuken heeft ingetekend (met de 'standaard keuken', maar die wil ik dus niet).
:fill(white):strip_exif()/f/image/1x8GaVfUAxJeJylEtvmGiCHT.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door goldmemberf1 op 09-05-2020 22:01 ]
Mijn vorige woning had vrijwel dezelfde indeling.
Ik heb toen gekozen voor een paralel opstelling. Aan de ene zijde hadden we een kastenwand met alle apparatuur erin en aan de andere zijde een recht stuk met allemaal lades van 350cm.
Beviel echt super!
Omdat je muurtje een stukje verspringt zou je bij jou nog mooi de kastenwand optisch in de muur kunnen laten verzinken met een muurtje aan de linkerzijde.
Dat lijkt mij ook een hele toffe opstelling! Heb je er toevallig nog een foto van? En was de breedte bij jou vergelijkbaar?Kapitein Merijn schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:06:
@goldmemberf1
Mijn vorige woning had vrijwel dezelfde indeling.
Ik heb toen gekozen voor een paralel opstelling. Aan de ene zijde hadden we een kastenwand met alle apparatuur erin en aan de andere zijde een recht stuk met allemaal lades van 350cm.
Beviel echt super!
Omdat je muurtje een stukje verspringt zou je bij jou nog mooi de kastenwand optisch in de muur kunnen laten verzinken met een muurtje aan de linkerzijde.
Ik twijfel nog aan welke zijde we dan de kastenwand doen. Neem aan dat je dan 3 kasten had? Liepen die tot aan de muur?
Helaas geen foto meer van.goldmemberf1 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:20:
[...]
Dat lijkt mij ook een hele toffe opstelling! Heb je er toevallig nog een foto van? En was de breedte bij jou vergelijkbaar?
Ik twijfel nog aan welke zijde we dan de kastenwand doen. Neem aan dat je dan 3 kasten had? Liepen die tot aan de muur?
De breedte was ook 270cm.we hadden een (halfhoge) kastenwand tegen de muur van de hal staan van 310cm breed, 5 kasten van 60cm met stollen eromheen van 5cm.
Tegen de lange wand stond een ladekast van 120cm met de spoelbak, vervolgens een ladekast van 100cm en daarlangs nog een kast van 120cm met de kookplaat. Links en rechts ook weer een stol van 5cm.
Ik snap je en ben het met je eens met beide punten. Zal eens kijken wat hier nog aan te doen is. Wij zaten zelf te denken aan deuren i.p.v. laden als optie. In ieder geval aan de "buitenzijde" van het eiland. Dat zorgt voor meer symmetrie imho._Arthur schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:59:
[...]
Zou het persoonlijk zo houden. Maar zou wel iets doen met de breedte van de lades onder je spoelbak en kookplaat; dit ziet er kut uit omdat het niet gecentreerd is terwijl de rest van de keuken dat wel is. Of je vaatwasser in de kastenwand ipv in je kookeiland.
Ook het electra-punt exact in het midden plaatsen ipv 'net uit het lood'.
thanks voor je feedback, maar waarom is het verstandig de vaatwasser te upgraden? Ik vind de apparatuur ook erg prijzig. Heb nog niet gekeken wat het elders zou kosten, wat zou reëel zijn? Wijnkoeler is pure luxe en die niet opnemen in het geheel scheelt 2.500 euro.GeeMoney schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:34:
@TimmieVelthuis die vaatwasser zou ik ook even upgraden. En inderdaad die lades onder je spoelbak en kookplaat komen niet lekker uit zo.
Je apparatuur lijkt mij prijzig, een wijnkoeler is wel in verhouding een erg duur apparaat maar je hebt ook wat lage series in je lijstje zitten en dan toch nog 16k. Wat doet die apparatuur qua prijzen online?
En die missende greeplijst in die vaatwasserdeur
Wat is het formaat van je eiland en de gebruikte kasten/lades?
Ik zal eens kijken naar de missende greeplijst, die zou er wel bij moeten zitten.
Qua afmetingen. Wandkast 5 maal 60cm en het eiland 280 bij 117cm
Mijn benedenverdieping heeft een beetje dezelfde indeling, alleen is de keuken 2,90m breed. Heb ook een parallel opstelling. Wilde een linkje geven maar heb hier blijkbaar nog nooit iets van mijn keuken gepost, tijd om dat eens te veranderen.goldmemberf1 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:20:
[...]
Dat lijkt mij ook een hele toffe opstelling! Heb je er toevallig nog een foto van? En was de breedte bij jou vergelijkbaar?
Vorig jaar ben ik verhuisd naar een nieuwbouw (huur)woning. Daar zat uiteraard een standaard keuken in maar die was een beetje karig, had ook weinig keuze (want huur). Omdat ik hier wel een aantal jaar verwacht te wonen toch maar besloten om er wat geld tegenaan te gooien, zonder de hele keuken te vervangen want dat werd me toch een beetje te gek (en het was net nieuw).
Dit zat standaard in de woning:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NBDvVE5hSmHEHU8FPX3aC1Mw.jpg?f=user_large)
(heb even geen betere foto)
Nogal basic dus. Wel met afzuigkap en inbouwvaatwasser, maar zonder kookplaat. En met een heel erg lelijk paneel naast de vaatwasser.

De projectkeuken kwam van Bruynzeel, dus even uitgezocht welke kastjes, frontjes en handgrepen het waren en op naar Bruynzeel om e.e.a. bij te bestellen. In eerste instantie tegen de overliggende muur dit neer gezet:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CdGmADgBcnHvsNNWOZeVRyD3.jpg?f=user_large)
Links een 178cm inbouwkoelkast, daarnaast een 45cm (combi)magnetron, warmhoudlade en 60cm oven, de rest is kastruimte. In de rechter kasten zitten binnenladen. Vriezer staat buiten de keuken.
Ook het bestaande keukenblok nog wat aangepast:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oe9hiHExGcqZ2pI6dG3jPqwo.jpg?f=user_large)
(let niet op de vertekening van de groothoekfoto, dat is de enige manier om alles in 1x op de foto te krijgen)
Dat lelijke witte paneel eruit geslagen, links een extra kastje (en een opvulstrook) geplaatst, een kookplaat ingebouwd en wat extra planken gehangen. Oh ja en (Hue) verlichting en een langere plint geplaatst natuurlijk.
Heb met voor mij acceptabele kosten de bruikbaarheid van de keuken toch wel verbeterd volgens mij. Ik ben er in ieder geval blij mee.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ulaslu5liXhLWUqKR6ch2CB7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u2tWlrUyKNN1888z87v7pICW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/awSkHAhq4a3kXmDppT7nsz9D.jpg?f=user_large)
Wel jammer van dat raam, anders had ik hoge kasten tot in de hoek gezet. Als ik de keuken vanaf 0 had ontworpen dan was het wellicht logischer geweest om de hoge kasten op de plek van het aanrecht te zetten en andersom, dan had het raam niet in de weg gezeten. Van de andere kant, het bevalt me wel dat het aanrecht nu achter een muurtje zit, dat kan nu vol met troep staan en je ziet het vanuit de woonkamer niet.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Misschien dat ik er terug kom als ik een keer een woning koop. Neem ik de kastenwand mee en bestel ik een bijpassend aanrecht of eiland.
Viel btw niets af te dingen maar dat is de standaard Bruynzeel filosofie voor zover ik begrijp. En het is denk ik maar goed dat ze die werkwijze hanteren want als ik binnen stap met "ik wil exact deze keukenserie" dan ben ik mijn onderhandelingspositie natuurlijk meteen kwijt. Het is niet alsof ik ergens anders terecht kon.
[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 10-05-2020 09:52 ]
Ik had het er toevallig over met zowel de verkoper van Bruynzeel en van Superkeukens en allebei gaven ze aan dat keukenverkoper met het concept van vaste prijzen best een relaxed beroep is, wijzend op de leegte in de zaak achter mij. Belangrijkste was dat je het leuk vond om een keuken te verkopen (en niet zozeer 'iets' te verkopen). En soms lukt het en soms gaat de concurrent er mee vandoor. Zolang je maar je best hebt gedaan om de klant binnen te halen is het goed. Van superkeukens begreep ik wel dat hij een klein beetje ruimte had om mee te spelen. Paar honderd euro naar beneden afronden enzo.Xander schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:41:
Wel prettige ervaringen met Bruynzeel nu trouwens. Namen uitgebreid de tijd voor me, ook de tweede keer toen ik alleen een onderkastje, een lange plint en 4 legplanken kwam bestellen voor een paar honderd euro. Toch zeker weer een uurtje aan tafel gezeten om het juiste uit te zoeken. Gok dat ze op zo'n order niet veel winst maken maar dat leek ze niet te deren.
Bij Mandemakers zit veel meer druk. Misschien dat ze daar wat vaker boos worden als je niet dezelfde dag nog tekent.
Dit dus.
De opstelling met 1 hogekast is daninderdaad beter maar zelf zou ik een onderbouw vriezer gebruiken en de combi oven boven de koeler doen.
Verder zit je met greeploos dan niet met verticale greeplijst die er nu wel in moet ivm koelvries combinatie. prijs technisch zal de opstelling wel wat duurder worden omdat je een losse vriezer en losse koeler moet kopen. Wel heb je dan meer koel en vriesruimte.
Ook zou ik de spoelbak en de vaatwasser omruilen zodat er iets meer plaats is tussen de kookplaat en spoelbak, deze ruimte gebruik je het meest, voor het snijden en bereiden. Tevens is dit nodig om het bovenstaande verhaal technisch goed uit te voeren
Wow, strak hoor! Ik ga eens kijken of zo'n opstelling iets voor ons is. Zit nog wel met die leidingen; omdat het meerwerk al gekozen is kan ik hier geen wijziging meer in aanbrengen en zal ik het dus 'op eigen houtje' moeten fixen (via het meerwerk zou dit 500eu kosten).
Mijn vriendin heeft nog steeds een barretje in haar hoofd om de keuken een meer 'afgesloten' gevoel te geven. Alleen ben ik bang dat de doorloop erg lastig is. Plus de vraag of je vaak aan zo'n barretje zit en of er dan voldoende ruimte voor een tafel overblijft.
Dit is (slechte schets) haar idee:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RIlWEvAC4iHTd2gllfh9S7Yx.png?f=user_large)
Zoiets heb ik nu ook (maar dan met een losse kastenwand).goldmemberf1 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Wow, strak hoor! Ik ga eens kijken of zo'n opstelling iets voor ons is. Zit nog wel met die leidingen; omdat het meerwerk al gekozen is kan ik hier geen wijziging meer in aanbrengen en zal ik het dus 'op eigen houtje' moeten fixen (via het meerwerk zou dit 500eu kosten).
Mijn vriendin heeft nog steeds een barretje in haar hoofd om de keuken een meer 'afgesloten' gevoel te geven. Alleen ben ik bang dat de doorloop erg lastig is. Plus de vraag of je vaak aan zo'n barretje zit en of er dan voldoende ruimte voor een tafel overblijft.
[Afbeelding]
Maar vwb het barretje: dit gebruiken wij tegen de verwachting zeer regelmatig. Om te ontbijten, maar ook gewoon om er bij te zitten als de ander kookt.
Dus, het ziet er niet alleen leuk uit, maar heeft (in ons geval) dus ook een duidelijk praktische meerwaarde.
Thanks.goldmemberf1 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Met veel opstellingen zul je toch tegen het leidingwerk aanlopen? Ook met het idee van je vriendin.
Vind het idee wel leuk.Mijn vriendin heeft nog steeds een barretje in haar hoofd om de keuken een meer 'afgesloten' gevoel te geven. Alleen ben ik bang dat de doorloop erg lastig is. Plus de vraag of je vaak aan zo'n barretje zit en of er dan voldoende ruimte voor een tafel overblijft.
[Afbeelding]
Maar waar wil je de eettafel neerzetten? De meest logische plaats is pal naast die bar gok ik. Dat verkleint de meerwaarde van je bar wel en erg fraai lijkt het me niet.
En je hebt zo wel erg weinig kastruimte naar mijn idee. Neem aan dat die hoge kast een koelkast wordt en dat er ergens onder het aanrecht nog een vaatwasser komt? Dan heb je dus alleen het bovenkastje, één normaal onderkastje, een hoekkast en lades onder de spoelbak waar je heel wat ruimte zult verliezen door de spoelbak, sifon, afvoer enzo? Ik zou dat te weinig vinden. Maar hier thuis verdwijnen dan ook alle boodschappen meteen in de keukenkast, het ligt er natuurlijk aan hoe je het wilt gebruiken.
Persoonlijk heb ik de oven ook liever hoger maar dat gaat natuurlijk niet altijd.
Ik vind het aanbod van onderbouw vriezers wat teleurstellend. Als je een No-Frost exemplaar wilt dan beperk je jezelf volgens mij tot zo ongeveer één keuze.Maverik312 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:20:
@FunkyTrip
De opstelling met 1 hogekast is daninderdaad beter maar zelf zou ik een onderbouw vriezer gebruiken en de combi oven boven de koeler doen.
Zelf gekozen voor een vrijstaande vriezer in de trapkast omdat ik niets naar mijn wens kon vinden.
Het is een goede opstelling, die je wel vaker ziet. Recentelijke hebben enkele tweakers een bezoek gebracht bij een aantal Duitse keukenzaken. Wat let je?OMX2000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:52:
En al helemaal niet een bezoekje naar Duitsland.
Een plaats van een keukenzaak bezoeken kun je bedrijven ook mailen.
Waarom stuur je de opstelling en specificaties niet naar een aantal zaken die wel Next125 voeren. Ook voor corona bestond die mogelijkheid er al.
Daarentegen wel 3 echte laden en niet 2,5
Mooie keuken.TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
Wat is GoT toch fijn! "Even" de laatste 20 pagina's van dit topic doorgespit en ben al veel wijzer. Ik hoor graag jullie mening over het ontwerp en prijsvoorstel n.a.v. het bezoeken van een aantal keukenzaken (waar we overigens erg prettig werden geholpen).
+Het werkblad is de Dekton V50 met spoelbak Franke KBX. Inclusief uitsparingen 3.000 euro. Blad is 280x117cm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Franke spoelbak zou ik vervangen door een andere zwarte spoelbak met dikkere wanden. De Franke voelt niet heel solide aan.
Heb je de hoge ovens écht nodig? Je kunt een hoop geld besparen door 3 compacte apparaten te nemen, zodat je de warmhoudlade niet nodig hebt (tenzij je ‘m gekozen hebt voor zijn functie).
De Siemens kookplaat absoluut vervangen door de Bora Pure. Als het goed is brengt dit zelfs de prijs omlaag!
Waarom zijn de ladekasten ongelijk in maatvoering?
Vraag Mobel Faber om een exacte lijntekening van de hoge kastenwand. Ik vind de blende boven de wijnkast niet heel fraai. Bij Systemat zijn alle deurhoogtes in maatvoering aan te passen, dus je kunt de belijning naar wens aanpassen.
De prijs voelt hoog aan. Maar je hebt dan ook enorm veel keuken. Wellicht dat er nog wat te besparen valt, maar dan moet je ook wat concessies doen.
Let goed op: de vaatwasser gaat denk ik niet passen! Dit is een Maxi-lijn vaatwasser in een greeploze keuken met een korpushoogte van 78cm. Hoe hoog wordt jouw plint? Ik denk dat je een andere vaatwasser moet uitzoeken.
Stijltip: maak de 3 deuren boven de Siemens apparatuur houtfineer. Ik vind dat zo ontzettend mooi en stijlvol bij een matzwarte keuken!
[ Voor 10% gewijzigd door Barry|IA op 10-05-2020 21:50 ]
Heel erg mooi! Dekton V50? Deze kan ik niet vinden op hun site. Weet je misschien welke collectie het is? https://www.dekton.nl/kleuren/TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de apparatuur is het gemakkelijk na te kijken met een of twee schattingen (want apparatuur is nog niet direct online qua prijs te vinden) en voor de apparatuur die nog niet online staat kun je simpelweg +- door de helft rekenen met de catalogus prijs.TimmieVelthuis schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan kom ik uit op +- 10830 euro en dan vind ik 16k nogal flink aan de prijs. Kasten kan ik niet inschatten of dit redelijk is. Ik vind ze zelf aan de dure kant maar ik ben dan ook iemand die liever voor een vol aangeklede Opel of Skoda gaat ipv een Audi.
Game PC
Mooie opstelling. Niks op aan te merken! De ovens zijn wat lager geplaatst omdat de bovenste oven anders te hoog zit. Je kunt dit aanpassen als het jou stoort.OMX2000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:52:
Eerst een beetje context. We hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Teteringen(gem Breda). Dit wordt is een project van van Wanrooij en wordt ontwikkeld door van Wanrooij. Voor de keuken krijgen we daarom een cheque van 4000 euro.
Apparatuur
Kookplaat - Bora PURU
Prijs is prima op het eerste gezicht.
Wat voor zwarte spoelbak heb je? Zijn de plinten ook van laklaminaat of van kunststof?
Dat kost inderdaad honderden euro's meer. Had er over nagedacht. De verkoper gaf inderdaad aan dat er wel zo'n greeplijst bij moest komen. Dat is wat minder mooi ja.Maverik312 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:20:
@FunkyTrip
Verder zit je met greeploos dan niet met verticale greeplijst die er nu wel in moet ivm koelvries combinatie. prijs technisch zal de opstelling wel wat duurder worden omdat je een losse vriezer en losse koeler moet kopen. Wel heb je dan meer koel en vriesruimte.
Ook zou ik de spoelbak en de vaatwasser omruilen zodat er iets meer plaats is tussen de kookplaat en spoelbak, deze ruimte gebruik je het meest, voor het snijden en bereiden. Tevens is dit nodig om het bovenstaande verhaal technisch goed uit te voeren
Spoelbak omruilen was ik denk wel van plan uiteindelijk. Dan staat hij niet meer mooi in het midden, maar heb ik wel echt een hele ruim snijblad.
Goed dat je dat ziet van die greeplijst! Je zit zelf in de keukens?
Dit dus.
Dank je wel voor de heldere feedback @Barry|IA Wordt enorm gewaardeerd. Dat van de spoelbak is iets waar ik bv niet over na heb gedacht.Barry|IA schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:36:
[...]
Mooie keuken.
De Franke spoelbak zou ik vervangen door een andere zwarte spoelbak met dikkere wanden. De Franke voelt niet heel solide aan.
Heb je de hoge ovens écht nodig? Je kunt een hoop geld besparen door 3 compacte apparaten te nemen, zodat je de warmhoudlade niet nodig hebt (tenzij je ‘m gekozen hebt voor zijn functie).
De Siemens kookplaat absoluut vervangen door de Bora Pure. Als het goed is brengt dit zelfs de prijs omlaag!
Waarom zijn de ladekasten ongelijk in maatvoering?
Vraag Mobel Faber om een exacte lijntekening van de hoge kastenwand. Ik vind de blende boven de wijnkast niet heel fraai. Bij Systemat zijn alle deurhoogtes in maatvoering aan te passen, dus je kunt de belijning naar wens aanpassen.
De prijs voelt hoog aan. Maar je hebt dan ook enorm veel keuken. Wellicht dat er nog wat te besparen valt, maar dan moet je ook wat concessies doen.
Let goed op: de vaatwasser gaat denk ik niet passen! Dit is een Maxi-lijn vaatwasser in een greeploze keuken met een korpushoogte van 78cm. Hoe hoog wordt jouw plint? Ik denk dat je een andere vaatwasser moet uitzoeken.
Stijltip: maak de 3 deuren boven de Siemens apparatuur houtfineer. Ik vind dat zo ontzettend mooi en stijlvol bij een matzwarte keuken!
Qua maatvoering is van alles nog mogelijk. Wij kwamen uit op de Siemens apparatuur vanwege de functionaliteiten die wij willen en het uniforme design. Die Siemens-lijn past mooi bij elkaar, maar geen idee of er een 45cm variant op is. Niet naar gevraagd eigenlijk

Dat de ladekasten ongelijk zijn in uitvoering is iets wat ik ook niet wil. Het is een eerste schets dus goed dat jij en anderen dit ook opmerken en aangeven.
De vaatwasser ga ik navragen. Daar krijg ik nu 2 verschillende opmerkingen over (upgraden / past niet) dus zeker aandachtspunt. Daarnaast gaan we kijken naar jouw stijltip
Qua prijs vind ik het ook aan de hoge kant en past niet in ons budget. Moet nog wel flink aantal euro's af. Met name qua apparatuur kan het wat minder imho dus ik ga hier zeker nog over in gesprek. De keuken wordt het middelpunt van onze BG, maar het moet wel leuk blijven!
Shit, ik rij een AudiShunt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:26:
[...]
Voor de apparatuur is het gemakkelijk na te kijken met een of twee schattingen (want apparatuur is nog niet direct online qua prijs te vinden) en voor de apparatuur die nog niet online staat kun je simpelweg +- door de helft rekenen met de catalogus prijs.
Dan kom ik uit op +- 10830 euro en dan vind ik 16k nogal flink aan de prijs. Kasten kan ik niet inschatten of dit redelijk is. Ik vind ze zelf aan de dure kant maar ik ben dan ook iemand die liever voor een vol aangeklede Opel of Skoda gaat ipv een Audi.
Ik heb even voor je gekeken en het gaat om de serie Montapanel, kleur Bromo, Dekton 50mm.lonehitman schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:43:
[...]
Heel erg mooi! Dekton V50? Deze kan ik niet vinden op hun site. Weet je misschien welke collectie het is? https://www.dekton.nl/kleuren/
De gemakkelijkste besparing die je kunt doen in dit geval zal waarschijnlijk een scherpere prijs zijn op je apparatuur en je kasten. Probeer eens bij een toko waar ze Pronorm hebben binnen te lopen.TimmieVelthuis schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:40:
[...]
Dank je wel voor de heldere feedback @Barry|IA Wordt enorm gewaardeerd. Dat van de spoelbak is iets waar ik bv niet over na heb gedacht.
Qua maatvoering is van alles nog mogelijk. Wij kwamen uit op de Siemens apparatuur vanwege de functionaliteiten die wij willen en het uniforme design. Die Siemens-lijn past mooi bij elkaar, maar geen idee of er een 45cm variant op is. Niet naar gevraagd eigenlijk![]()
Dat de ladekasten ongelijk zijn in uitvoering is iets wat ik ook niet wil. Het is een eerste schets dus goed dat jij en anderen dit ook opmerken en aangeven.
De vaatwasser ga ik navragen. Daar krijg ik nu 2 verschillende opmerkingen over (upgraden / past niet) dus zeker aandachtspunt. Daarnaast gaan we kijken naar jouw stijltip![]()
Qua prijs vind ik het ook aan de hoge kant en past niet in ons budget. Moet nog wel flink aantal euro's af. Met name qua apparatuur kan het wat minder imho dus ik ga hier zeker nog over in gesprek. De keuken wordt het middelpunt van onze BG, maar het moet wel leuk blijven!
[...]
Shit, ik rij een AudiHelemaal met je eens hoor Shunt. Volgens mij kan dit allemaal wel wat minder. Zo is er een zeeppomp opgenomen in de offerte a 260 euro. Hoeft van mij niet. Net als de warmhoudlade a 175 euro. Ik ga, zoals hierboven aangegeven, kijken wat er mogelijk is wanneer we voor 45cm groot apparatuur gaan ipv 60cm.
[...]
Ik heb even voor je gekeken en het gaat om de serie Montapanel, kleur Bromo, Dekton 50mm.
Die zijn qua kasten erg netjes (voor mijn gevoel in ieders geval) en hebben een redelijk breed assortiment qua opties materialen en kleuren.)
Geen idee in welke regio je zit maar ik heb goede ervaringen met Aswa.
Game PC
Ga ik naar kijken. Woon in Groningen dus Aswa is prima keer aan te rijden. niet in de buurt. Aswa in Appingedam is heel wat andersShunt schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:43:
[...]
De gemakkelijkste besparing die je kunt doen in dit geval zal waarschijnlijk een scherpere prijs zijn op je apparatuur en je kasten. Probeer eens bij een toko waar ze Pronorm hebben binnen te lopen.
Die zijn qua kasten erg netjes (voor mijn gevoel in ieders geval) en hebben een redelijk breed assortiment qua opties materialen en kleuren.)
Geen idee in welke regio je zit maar ik heb goede ervaringen met Aswa.
[ Voor 5% gewijzigd door TimmieVelthuis op 11-05-2020 09:24 ]
Heeft iemand hier een plaatje/voorbeeld van? Ik ben wel nieuwsgierig.Barry|IA schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:36:
[...]
Ik heb het andersom; wand houtfineer en bovenkastjes in zwart Fenix. Plaatjes in topiccvheereveld schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:20:
[...]
Heeft iemand hier een plaatje/voorbeeld van? Ik ben wel nieuwsgierig.
De reden dat voor ons Pronorm zeer waarschijnlijk afvalt tegenover o.a. Systemat, is dat de binnenkant van de zwarte frontjes wit zijn. Dit geldt ook voor de binnenkant van alle kastjes. Dat is voor ons echt een no-go bij een zwarte keuken, het geeft voor ons een goedkope uitstraling.TimmieVelthuis schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:22:
[...]
Ga ik naar kijken. Woon in Groningen dus Aswa is prima keer aan te rijden. niet in de buurt. Aswa in Appingedam is heel wat anders
In jouw geval komt het materiaal van het eiland terug in de kasten. Persoonlijk vind ik dat erg mooi.MikeyMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:27:
[...]
Ik heb het andersom; wand houtfineer en bovenkastjes in zwart Fenix. Plaatjes in topic
Maar in bovenstaande situatie wordt er nog een nieuw materiaal toegevoegd. Ik vind een extra materiaalsoort druk worden in de keuken. Dan zou ik wel het eiland en de kasten van hetzelfde doen. Maar goed, over smaak valt niet te twisten.
Bedankt voor de tip! Ik zie dat je in de omgeving van Zaanstad actief bent? Mag ik je de offerte eens doorsturen zodra we die hebben?Barry|IA schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:15:
Ik vind dat barretje juist leuk. Eindelijk eens wat anders
Ik zou de koelkast en ovens omwisselen. Dan sluit de horizontale lijn tussen koel- en vriesdeel aan op de onderkasten.
Klopt. Ja hoor, dat is primafirecaps30 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:43:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik zie dat je in de omgeving van Zaanstad actief bent? Mag ik je de offerte eens doorsturen zodra we die hebben?
Ik heb overigens gekozen voor de nieuwe Bosch inductie met afzuiging ipv de Bora, voornamelijk om alles van de Bosch Accent line te gebruiken. Zal mijn ervaringen hier posten.
Creating my own hero.
Lijkt me niet, geen enkele keuken is te plaatsen zonder een zaag te gebruiken. Net na wat er gezaagd moet worden.Fasterinside schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:09:
Moet ik mij zorgen gaan maken als er wat gezaagd moet worden bij het plaatsen van de keuken? Keuken word geïnstalleerd door mijn aannemer... maar zonder enige beschrijving van de keukenboer is het een flinke puzzel voor ze. En van dat getimmer en gezaag begin ik zenuwachtig te worden![]()
Ik heb overigens gekozen voor de nieuwe Bosch inductie met afzuiging ipv de Bora, voornamelijk om alles van de Bosch Accent line te gebruiken. Zal mijn ervaringen hier posten.
Passtukken en plinten moeten vaak nog op maat gezaagd worden (in ieder geval wel bij de keuken die ik zelf heb geplaatst).Fasterinside schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:09:
Moet ik mij zorgen gaan maken als er wat gezaagd moet worden bij het plaatsen van de keuken? Keuken word geïnstalleerd door mijn aannemer... maar zonder enige beschrijving van de keukenboer is het een flinke puzzel voor ze. En van dat getimmer en gezaag begin ik zenuwachtig te worden
En misschien nog sparingen in de achterkant van de kasten om contactdozen bereikbaar te houden, sparingen om waterleidingen / afvoerbuizen / sifons enzo te laten passen.
Zou van getimmer en gezaag niet zenuwachtig worden. Als ze aangeven dat het "een flinke puzzel is" misschien wel.
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1