Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
We hebben een keuken laten samenstellen voor onze nieuwbouw-woning. Een erg leuk proces en goed geholpen bij Voortman. Wat is jullie mening over onderstaande tekening? Ze leveren Whirlpool combi-oven en vaatwasser. Is dat merk een beetje ok? Prijs zit uiteindelijk op 13.450, eerste prijs verkoper was 15.600.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lPUUJOioztzotlZPxqG74HLO1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dwKPZGHHvGjedZ6PxQycICDd.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZCWVpp4MZ01KD0Dv4SSLMhjJgg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TzIA7nYwXH3w4mxrWWrxRJ9x.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Daantju op 05-05-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 20:35
DaFreakR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:17:
Ook ik mag me mengen in dit topic, voor ons nieuwbouwhuis zijn we op pad voor een keuken.
Bij een lokale zaak hebben we deze Siematic keuken laten samenstellen, alle apparatuur is van Siemens.

Hebben jullie nog tips t.a.v. het ontwerp?[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou kookplaat en spoelbak omdraaien, dan heb je geen spatwand nodig en heb je ook meer ruimte voor pannen.

Verder lijkt het eiland ook wel wat groter te kunnen.

Let ook even op dat je niet te veel betaald alleen voor het merkje Siematic :P Ik heb er zelf ook naar zitten kijken, maar zag niet in waarom ik 20% meer voor de kasten moest betalen dan bijv. bij een Systemat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:04
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Ik kan niet zien hoeveel spullen en/of losse keukenapparatuur je hebt maar als ik naar de kastjes kijk lijkt mij dat te weinig. Servies, glaswerk, wat schoonmaakspul, kruidenierswaren, pannen, etc....
Kast onder kookplaat zit ook nog afzuiginstallatie in?

Ik zou daar mijn spullen niet in kwijt kunnen iig.
Eerlijk is eerlijk. 90% van de mensen hebben een grote teringzooi in die kastjes zitten en kunnen met de helft van de ruimte wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 18:38
Daantju schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:12:
We hebben een keuken laten samenstellen voor onze nieuwbouw-woning. Een erg leuk proces en goed geholpen bij Voortman. Wat is jullie mening over onderstaande tekening? Ze leveren Whirlpool combi-oven en vaatwasser. Is dat merk een beetje ok? Prijs zit uiteindelijk op 13.450, eerste prijs verkoper was 15.600.

[Afbeelding]

Apparatuur:
[Afbeelding]
De genoemde merken behoren niet tot het topsegment, eerder aan de onderkant van de markt. Zelf zou ik gezien de prijs van de keuken nog even door onderhandelen of nog een andere offerte gaan halen.

Welk materiaal heb je uitgekozen voor het werkblad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperJeanke
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
Beste Tweakers,

De afgelopen weken deze 500 en nog wat pagina’s doorgespit en mijn dank naar iedereen die hieraan heeft bijgedragen. Al deze informatie vervolgens omgezet in een persoonlijke criterialijst en gestart met de eigen zoektocht naar onze nieuwe keuken. Aan de voorkant misschien veel werk, maar aan de achterkant betaalt het zich naar mijn mening op veel vlakken uit met doordachte keuzes. Het proces en de keuken wil ik toch even met jullie delen en wie weet help ik anderen met mijn inzichten of keuzes.

Onze aanpak
Onze aanpak verschilde eigenlijk niet veel met de aanpak van @JanTorrent. We hebben momenteel 4 offertes liggen. We wilden graag een lokale zaak (regio Zuid-Limburg) zonder allerlei prijstaferelen, bullshit en iemand die zoveel mogelijk het proces van begin tot eind in eigen beheer heeft. Voor ons een verkleining van risico’s en meer vertrouwen, service en ontzorgen. Het blijft zoals velen zeggen hier..”wat is het je uiteindelijk waard”..voor ons is de service en het ‘ontzorgen’ ook iets waard. Goedkoop is soms duurkoop..

Bij elk gesprek uiteindelijk aangegeven wat onze verwachtingen zijn. Bewust gekozen voor zaken die buiten de woonboulevard vallen. Het is voor ons (en vele anderen) een grote investering, die je niet vaak opnieuw verwacht te maken. Wij zien de nieuwe keuken straks als een ‘pronkstuk’ in ons huis welke bijdraagt aan het ‘thuis’-gevoel en dat mag zeker wat kosten, maar we verwachten hierbij wel een reële prijs.

We hebben ook aangegeven dat ze ons kwijt zijn bij een ‘prijzenslag’ van tafel naar voordeur. Onze verwachting is gewoonweg een reële prijsopgave, waarbij we rekening houden dat ook zij iets moeten verdienen en we samen gewoonweg binnen 2 afspraken samen tot een mooie offerte komen. Dan is het aan ons of wij dit het geld en de keuzes waard vinden. Het is voor ons niet meer dan logisch dan we willen denken over elk aanbod en ook willen vergelijken en dat ook graag bespreekbaar maken.

Ik moet eerlijk zeggen dat de reacties bij 4 keukenzaken precies hetzelfde waren en het zeer gewaardeerd werd. Ik merkte ook meteen dat allen heel informatief waren en redelijk open over de prijzen van bepaalde keuzes.

Dan nu onze ‘verwachte’ keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YzGYG-kCjAoovO0_F9TLULvXgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a2T5evazVTpaOJ4d2S7eusCb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6kXEHYj3xKxBFkh2EZJk5ERIY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nuk0iuDdG0zVhbCfdepv9FYK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boj4j1CsZVUu8CoMJlDkl7Z7haE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wZ7XksgkomXdbfQJUM0m7U3C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzz5hfoh0Dj9vP_SwrqUd2pe3yo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jK1rj2HEkbtPNe74kLNWiCNy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYjFk9XuFBMx55v8-YNH42DPgaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83oG7uoIiwkCaMisWrj6vMvU.png?f=fotoalbum_large

Achterwand (zwevend uit de muur)
Afmetingen: 3.08m breed
Greeploos + Fronten gelakt wit mat
Plinthoogte 14cm
3 spotjes
Links: hoge kast t.b.v. geïntegreerde koelkast 60cm breed + 207.8cm hoog
Midden-boven: 3 x 60cm
Midden-onder: 2 x 45cm kast met plank + 1 x 90cm ovenombouwkast
Rechts: hoge servieskast 60cm breed + 207.8cm hoog

Kookeiland
Afmetingen: 243cm x 120cm
Greeploos + Fronten gelakt wit mat
Indeling van 90cm-60cm-90cm aan de achterkant (kookkant)
Links: kookplaatkast 90cm met twee uittrekladen met bestekindeling.
Midden: Front 60cm t.b.v. geïntegreerde vaatwasmachine
Rechts: Spoelkast met twee uittrekladen
Indeling van 80cm-80cm-80cm aan de voorkant (woonkamerkant)
Links: Onderkast met doorlopende deur en 1 legplank
Midden: Onderkast met twee laden en 1 binnenlade (bestekindeling)
Rechts: Onderkast met doorlopende deur en 1 legplank

Apparatuur
Al in bezit: Siemens vaatwasser + Siemens koelkast + magnetron (bijkeuken) + 2 vriezers (bijkeuken)
Bora Pure PURA (met luchtafvoer) inclusief adapterset en afvoerbuizen = 2219 euro
Franke Kubus KBX 210.55 RVS spoelbak = 458 euro
Quooker Combi+ = 795,66 euro
Quooker Fusion Round RVS kraan = 668,39 euro
Siemens 90cm Multifunctionele oven IQ500 VB578D0S0 = 2260,15 euro
Twee stopcontacten aan de niet-loopzijde van de eiland

Werkblad
Werkblad Composiet jetstone 20mm 180cm
Werkblad Composiet jetstone 20mm 243,2cm

Voorstel 1
Systemat AV2035 Polarwit - UltraMat Wit
Subtotaal kasten achterwand prijs: 4.464,30 euro
Subtotaal kookeiland prijs: 5.292,30 euro
Subtotaal apparatuur prijs: 6.854,20 euro
Subtotaal werkblad prijs: 3.101,95 euro
Montage: 1.807, - euro
TOTAALPRIJS: 21.519,75 euro
Voorstel: 18.000 euro

Voorstel 2
NEXT125 line (NX240)
Fronten Fenix kunststof Softmat Alpinewit
Geen gespecificeerde prijsopgave
Voorstel: 21.000 euro

Voorstel 3:
Beckermann Colorado
Fronten PolarWhite kunststof
Subtotaal kasten prijs: 15.681, - euro
Subtotaal apparatuur prijs: 6.382, - euro
Subtotaal werkblad prijs: 3.383, - euro
Montage: 1.280, - euro
Totaalprijs: 26.726, - euro
Voorstel: 20.866, - euro

Voorstel 4:
Systemat AV2035-GL Polarwit LAK
Geen gespecificeerde prijsopgave
Keuken + apparatuur: 12.850, - euro
Montage: 1.650, - euro
Voorstel: 14.500, - euro

Conclusie
Drie prettige fysieke winkels met offertes, waarbij de laatste een online-offerte is. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat de mede-tweakers vinden van de prijs-kwaliteit-verhouding en eventuele andere tips/opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.

Binnenkort de definitieve knoop doorhakken in ieder geval en kiezen voor welke offerte we gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
gumtree schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:44:
[...]

De genoemde merken behoren niet tot het topsegment, eerder aan de onderkant van de markt. Zelf zou ik gezien de prijs van de keuken nog even door onderhandelen of nog een andere offerte gaan halen.

Welk materiaal heb je uitgekozen voor het werkblad?
Composiet. Het werkblad is al bijna 3.000,-.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:31
We hebben ter vergelijking ook maar eens een offerte bij Ekelhoff in Duitsland gevraagd. Voor onze opstelling met Bosch apparatuur komt de prijs zo’n 5000 euro incl. montage lager uit dan de projectleverancier.

Ekelhoff biedt ons kasten van Schüller, de projectleverancier kasten van SieMatic. Die laatste kende ik al, maar is Schüller vergelijkbaar?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 18:53
Chevalric schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:00:
We hebben ter vergelijking ook maar eens een offerte bij Ekelhoff in Duitsland gevraagd. Voor onze opstelling met Bosch apparatuur komt de prijs zo’n 5000 euro incl. montage lager uit dan de projectleverancier.

Ekelhoff biedt ons kasten van Schüller, de projectleverancier kasten van SieMatic. Die laatste kende ik al, maar is Schüller vergelijkbaar?
Volgens het overzicht is SieMatic high-end en Schüller midden-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:07
GeeMoney schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Dan heb je hoop ik zelf je plak marmer uit mogen zoeken in de groeve?
Ik heb een offerte van Dekton inderdaad gehad voor mijn eiland van 4,65mx1,20m en dat was de helft van wat jij nu betaald. Nu heb ik composiet erop liggen en die was €3500,- ongeveer. En daarnaast dan dus €1250 voor 2 stollen en een tussenschot bij mijn bar gedeelte van 140cm.

Edit: Ik was toch wel erg nieuwsgierig naar je blad maar in je eerdere posts haal je aan 11k totaal voor al het blad werk incl. stollen van 5,5k en geef je aan de stollen niet genomen te hebben wat neerkomt op 6k aan blad. Evengoed prijzig maar niet zo exorbitant als wat je nu aangeeft :) . (en ik ken ook geen blad op puur marmer na wat richting dat soort bedragen gaat)
Je hebt helemaal gelijk. Gelukkig! Ik vroeg naderhand nog aan mn vrouw, hebben wij echt zoveel voor dat blad betaald?! We zijn er trouwens tevreden over. Foto’s ben ik nog steeds schuldig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Dit wil je echt niet. Dat ben je heel snel zat om continue om dat eiland heen te lopen.
Daar kan @Kiswum wel iets over zeggen denk ik.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
SuperJeanke schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:50:
Beste Tweakers,

De afgelopen weken deze 500 en nog wat pagina’s doorgespit en mijn dank naar iedereen die hieraan heeft bijgedragen. Al deze informatie vervolgens omgezet in een persoonlijke criterialijst en gestart met de eigen zoektocht naar onze nieuwe keuken. Aan de voorkant misschien veel werk, maar aan de achterkant betaalt het zich naar mijn mening op veel vlakken uit met doordachte keuzes. Het proces en de keuken wil ik toch even met jullie delen en wie weet help ik anderen met mijn inzichten of keuzes.
Bijna dezelfde opstelling als ons, enkel de achterwand hebben we iets groter en het eiland kleiner. We zitten meer in het midden segment dus onze prijs is niet te vergelijken(7,5k).

Even een vraagje met de stopcontacten, die doe je aan de zijkant van het eiland het gedeelte waar je niet langs loopt zeg je, naast de kookplaat? Klinkt niet heel praktisch met het werk gedeelte in het midden, kabel over/langs de kookplaat :+

Ben zelf ook op zoek naar de beste oplossing hiervoor...

/edit
Oh wacht jullie eiland is 120cm, aan de andere kant kun je dus aan de slag met de keukenmachines etc..van ons is 90cm met een bar gedeelte

[ Voor 6% gewijzigd door Bakema op 06-05-2020 07:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

_Arthur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:34:
[...]

[Afbeelding]

Draai je eiland een kwartslag, maak deze 'vast' aan de wand. Heb je 4 hoge kasten en een plek voor je koffiezet apparaat.

Kook en spoelgedeelte in het eiland dat je 120cm breed maakt.
Op deze manier hebben we 10 jaar zeer prettig geleefd. Zo'n T-keuken was echt zeer prettig en een echte eye catcher. Uiteraard moet je goed bekijken welke kasten je waarmee vult, maar het meeste bleef binnen handbereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InKVSbcaP-9_LaPL8kd9M72yXCI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vZr0htq8w1tpskxUgchBtjbA.png?f=fotoalbum_medium

Onze keuken inclusief Keller kasten en Siemens / Atag / Pelgrim apparatuur, kwam toen uit rond de €8500,- incl. montage.
Bij Keukenconcurrent zouden we ongeveer €16.000 aftikken en bij i-kook zo'n €8000, maar uiteindelijk kwamen we uit bij Haute Cuisine in Eindhoven. Helaas bestaat die winkel niet meer.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46

Shunt

Boe

Kiswum schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:23:
[...]

Op deze manier hebben we 10 jaar zeer prettig geleefd. Zo'n T-keuken was echt zeer prettig en een echte eye catcher. Uiteraard moet je goed bekijken welke kasten je waarmee vult, maar het meeste bleef binnen handbereik.

[Afbeelding]

Onze keuken inclusief Keller kasten en Siemens / Atag / Pelgrim apparatuur, kwam toen uit rond de €8500,- incl. montage.
Bij Keukenconcurrent zouden we ongeveer €16.000 aftikken en bij i-kook zo'n €8000, maar uiteindelijk kwamen we uit bij Haute Cuisine in Eindhoven. Helaas bestaat die winkel niet meer.
Mooie keuken en erg coole opstelling. Ik heb ook een schiereiland in de keuken en dat bevalt ook prima. Het is super als je rondom je keuken kunt lopen maar het is geen must vooral als al je belangrijke apparatuur bereikbaar is vanuit de kook plek.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Laatst online: 08:31
SuperJeanke schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:50:
Conclusie
Drie prettige fysieke winkels met offertes, waarbij de laatste een online-offerte is. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat de mede-tweakers vinden van de prijs-kwaliteit-verhouding en eventuele andere tips/opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.

Binnenkort de definitieve knoop doorhakken in ieder geval en kiezen voor welke offerte we gaan.
Ik vind zo'n hangende/'zwevende' kastenwand erg mooi, maar volgens mij is dat ook een heel dure oplossing. In deze opstelling zie je nauwelijks het verschil tussen zwevend en 'gewoon' staand, omdat het kookeiland er voor staat. Vanwege het waarschijnlijk grote prijsverschil zou ik daarom in dit geval toch kiezen voor gewone kasten. Of wellicht dat je bij een van de keukenzaken nog kunt vragen naar het prijsverschil, dat zou ik in elk geval altijd doen.

Zijn het trouwens twee ramen naast de keuken, of is er ook een deur? Ik vind het jammer dat het lijkt alsof het keukeneiland dieper is dan de muur tussen die twee ramen. Ik denk dat het in dit geval mooier en veel ruimtelijker lijkt als je daarom aan de kamerkant met ondiepe kastjes zou werken, zodat het eiland 90 of 100 diep wordt ipv 120. Dat scheelt natuurlijk wel iets in de opbergruimte, maar ik denk dat je aan die kant toch voornamelijk minder diepe zaken wilt opbergen (zoals serviesgoed etc.).

Ook zie ik dat je aan de kamer-kant deurtjes van 80 cm zou willen? Dat zou ik nooit doen, als ze er al zouden zijn. Die zullen snel scheefhangen en komen heel ver de kamer in. Ik zou daar eerder gewoon 4 keer 60 doen.

Tot slot zie ik dat je het eiland (vanwege de loop?) iets meer naar de buitenmuur hebt geplaatst. Het zou mij storen dat je de achterwand mooi symmetrisch maakt, maar vervolgens het eiland niet in het midden zet. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij :) . Als ik aan zo'n soort opstelling zou denken, dan denk ik dat ik daarom juist die achterwand bewust niet symmetrisch zou maken. En dat ik in dit geval een meer traditionele opstelling zou kiezen, met een doorlopende achterwand (dus zonder ruimte er links en rechts naast) met links de hoge kasten en rechts werkblad. Of eventueel juist twee hoge kasten links en één rechts, zodat het kookeiland ten opzichte van het werkblad wel gecentreerd kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Daantju schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:12:

[Afbeelding]

Apparatuur:
[Afbeelding]
Persoonlijk neem ik nooit meer iets van Etna, dat merk zou ik sowieso vermijden, dat zie ik echt als een low-budgetmerk tegenwoordig. Als ik die tekening zie dan moeten er toch wel betere merkapparatuur mogelijk zijn voor dat bedrag, of je moet hele bijzondere kastjes hebben genomen dat het bedrag zo hoog is :9

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJeanke
Bakema schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:23:
[...]

Bijna dezelfde opstelling als ons, enkel de achterwand hebben we iets groter en het eiland kleiner. We zitten meer in het midden segment dus onze prijs is niet te vergelijken(7,5k).

Even een vraagje met de stopcontacten, die doe je aan de zijkant van het eiland het gedeelte waar je niet langs loopt zeg je, naast de kookplaat? Klinkt niet heel praktisch met het werk gedeelte in het midden, kabel over/langs de kookplaat :+

/edit
Oh wacht jullie eiland is 120cm, aan de andere kant kun je dus aan de slag met de keukenmachines etc..van ons is 90cm met een bar gedeelte
Wij hebben er inderdaad voor gekozen om twee stopcontacten aan de 'niet-loopzijde' te laten inbouwen. We hebben gekeken naar de twist en andere opties, maar uiteindelijk komt zo'n stopcontact tussen je spoelbak en kookplaat te liggen en neemt het 'functionele' ruimte van je werkblad in beslag. Daarbij vond ik de twist erg gammel aanvoelen en bij beiden voorzag ik een ophoping van rotzooi binnenin. Dit was voor ons de meest logische oplossing, wetende ook dat we nog een werkblad hebben bij de achterwand met stopcontacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperJeanke
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Ik vind zo'n hangende/'zwevende' kastenwand erg mooi, maar volgens mij is dat ook een heel dure oplossing. In deze opstelling zie je nauwelijks het verschil tussen zwevend en 'gewoon' staand, omdat het kookeiland er voor staat. Vanwege het waarschijnlijk grote prijsverschil zou ik daarom in dit geval toch kiezen voor gewone kasten. Of wellicht dat je bij een van de keukenzaken nog kunt vragen naar het prijsverschil, dat zou ik in elk geval altijd doen.

Zijn het trouwens twee ramen naast de keuken, of is er ook een deur? Ik vind het jammer dat het lijkt alsof het keukeneiland dieper is dan de muur tussen die twee ramen. Ik denk dat het in dit geval mooier en veel ruimtelijker lijkt als je daarom aan de kamerkant met ondiepe kastjes zou werken, zodat het eiland 90 of 100 diep wordt ipv 120. Dat scheelt natuurlijk wel iets in de opbergruimte, maar ik denk dat je aan die kant toch voornamelijk minder diepe zaken wilt opbergen (zoals serviesgoed etc.).

Ook zie ik dat je aan de kamer-kant deurtjes van 80 cm zou willen? Dat zou ik nooit doen, als ze er al zouden zijn. Die zullen snel scheefhangen en komen heel ver de kamer in. Ik zou daar eerder gewoon 4 keer 60 doen.

Tot slot zie ik dat je het eiland (vanwege de loop?) iets meer naar de buitenmuur hebt geplaatst. Het zou mij storen dat je de achterwand mooi symmetrisch maakt, maar vervolgens het eiland niet in het midden zet. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij :) . Als ik aan zo'n soort opstelling zou denken, dan denk ik dat ik daarom juist die achterwand bewust niet symmetrisch zou maken. En dat ik in dit geval een meer traditionele opstelling zou kiezen, met een doorlopende achterwand (dus zonder ruimte er links en rechts naast) met links de hoge kasten en rechts werkblad. Of eventueel juist twee hoge kasten links en één rechts, zodat het kookeiland ten opzichte van het werkblad wel gecentreerd kan staan.
Voor zover ik het heb begrepen staat ie gewoonweg nog altijd op de grond. De 'steunpunten' onder de kast worden gewoonweg iets naar achter verplaatst en ik laat er vervolgens links en rechts een 'wandje' tegenaan zetten om het een zwevend effect te geven. Ik ga dit zeker wel nog eens even controleren. Top!

Ik heb straks tussen de achterwand en het eiland een raam van boven tot onder. Vervolgens een stuk muur en dan weer een raam van boven tot onder, twee openslaande deuren naar de tuin en weer een ruim van boven tot onder en een stuk muur. Ik snap wat je bedoelt vanuit 'optisch/esthetisch oogpunt, maar soms moet je concessies doen in bepaalde dingen. Voor de 120 is gekozen, omdat ook het vat van de Quooker en de buizen van de Bora in een kleine loze ruimte worden weggewerkt, zonder dat ik daarbij kastruimte verlies.

We hebben gekozen voor een deur van 60, lade van 120 en nog een deur van 60. Deze is dus niet 80. We vonden deze indeling wat 'speelser'. Mijn vrouw vond 4 deuren te strak. Mij maakt het persoonlijk niet uit.

Het klopt inderdaad dat ik het eiland bewust meer richting de buitenmuur heb geplaatst. Dat zal geen loopruimte worden, maar is wel groot genoeg om je ramen te kunnen wassen, te stofzuigen en dweilen. Dat zorgt ervoor dat de looproute die we continu hebben wel voldoende ruimte heeft. Als ik hem recht in het midden had gezet, dan was het aan beide kanten 'net niet' geweest. Er was een optie om hem gewoonweg gesloten aan de buitenmuur te plaatsen om nog meer ruimte te creëren aan de loopzijde, maar we vonden het juist ruimtelijker ogen als ie toch los staat. Ook al is die ruimte niet functioneel. Persoonlijk moest ik er ook even aan wennen dat het allemaal niet gecentreerd stond, maar ik ben er ondertussen al aan gewend als ik er naar kijk. Mijn vrouw wilt ook geen dichte kastenwand van links naar rechts en boven tot onder. Het is een muur van ruim 4 meter en voor haar oogt dat als een groot strak blok aan de muur. Dit oogt speelser en het extra werkblad is toch wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 21:47
Goedemorgen, Ik volg dit topic al een tijdje maar ben nog niet eenzelfde case tegengekomen.
Ik wil een keuken gaan aanschaffen kunstofblad zonder apparatuur met een leman.
L opstelling 2,40 bij 3,60
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sizKPzZFn1UT9J38Va77Lut74c=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/TChJTizTm0Hjgk5v4FiWVY0B.png?f=fotoalbum_small

Ik wil hem hebben voor 6000 incl montage eigen apparatuur.
Ik ben eerst bij keukensale geweest die zitten op +-5500 ex le man
Eigenhuis is kwalitatief wat beter zit op 6000 ex lemans vragen daar 1000 extra voor
Ik wil nu nog naar tulp gaan maar die zal ook wel een hoop vragen als meerprijs.
is het een optie om deze aan te schaffen en te laten inbouwen?
https://www.meubelbeslago...en/le-mans-2/arena/rechts

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
SuperJeanke schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:09:
[...]Wij hebben er inderdaad voor gekozen om twee stopcontacten aan de 'niet-loopzijde' te laten inbouwen. We hebben gekeken naar de twist en andere opties, maar uiteindelijk komt zo'n stopcontact tussen je spoelbak en kookplaat te leggen en neemt het 'functionele' ruimte van je werkblad in beslag. Daarbij vond ik de twist erg gammel aanvoelen en bij beiden voorzag ik een ophoping van rotzooi binnenin. Dit was voor ons de meest logische oplossing, wetende ook dat we nog een werkblad hebben bij de achterwand met stopcontacten.
Ja dat scheelt idd je hebt nog een boel werkruimte aan de andere kant evt. Ik heb hetzelfde gevoel bij die twist dingen etc, je wil er gewoon stevig een stekker in kunnen drukken en uittrekken. Ik heb bij de verkoper niks genomen, moet er zelf nog wat op verzinnen maar vind het in het blad ook niet zo mooi..

Tekening klopt niet helemaal, bovenkast klopt niet en spoelbak komt op de 2e kast van links, eiland komt los van de muur te staan.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YPKxDT4/Bar-deel.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/10MWSSN/Eiland-spoelzijde.jpg

Aan de linkerkant van het eiland een stopcontact zou kunnen, zit voor ons niet in het zicht, enkel komt daar de vaatwasser dus lastig inbouwen... In een lade lijkt me ook niet praktisch...iemand nog een briljant idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Bakema op 06-05-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
maartentmm schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:33:
Goedemorgen, Ik volg dit topic al een tijdje maar ben nog niet eenzelfde case tegengekomen.
[Afbeelding]

Eigenhuis is kwalitatief wat beter zit op 6000 ex lemans vragen daar 1000 extra voor
Ik wil nu nog naar tulp gaan maar die zal ook wel een hoop vragen als meerprijs.
Pfff. Al die verschillende maten deurtjes. Om gek van te worden.
Daarnaast moet je zo'n draaigeval maar willen. Ik vind het zo'n ellendige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Bakema schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Ja dat scheelt idd je hebt nog een boel werkruimte aan de andere kant evt. Ik heb hetzelfde gevoel bij die twist dingen etc, je wil er gewoon stevig een stekker in kunnen drukken en uittrekken. Ik heb bij de verkoper niks genomen, moet er zelf nog wat op verzinnen maar vind het in het blad ook niet zo mooi..

Tekening klopt niet helemaal, bovenkast klopt niet en spoelbak komt op de 2e kast van links, eiland komt los van de muur te staan.

Aan de linkerkant van het eiland een stopcontact zou kunnen, zit voor ons niet in het zicht, enkel komt daar de vaatwasser dus lastig inbouwen... In een lade lijkt me ook niet praktisch...iemand nog een briljant idee?
Ik heb beiden, Ik heb een Twist in mijn blad zitten en bij mijn bar gedeelte "in de ruimte" stopcontacten.
Ze zijn allemaal net zo degelijk. Ook die Twist wordt hier bijna elke dag gebruikt en geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 21:47
aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Pfff. Al die verschillende maten deurtjes. Om gek van te worden.
Daarnaast moet je zo'n draaigeval maar willen. Ik vind het zo'n ellendige dingen.
Ja dat wordt nog aangepast in mindelades. Gezien ik geen bovenkasten heb leek een Le man voor pannen ideaal

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
SuperJeanke schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:26:
[...]
Voor zover ik het heb begrepen staat ie gewoonweg nog altijd op de grond. De 'steunpunten' onder de kast worden gewoonweg iets naar achter verplaatst en laat er vervolgens links en rechts een 'wandje' tegenaan zetten om het een zwevend effect te geven. Ik ga dit zeker wel nog eens even controleren. Top!
Ah, dat is dan helder. Logische keus dan wel.
Ik heb straks tussen de achterwand en het eiland een raam van boven tot onder. Vervolgens een stuk muur en dan weer een raam van boven tot onder, twee openslaande deuren naar de tuin en weer een ruim van boven tot onder en een stuk muur. Ik snap wat je bedoelt vanuit 'optisch/esthetisch/ oogpunt, want soms moet je concessies doen in bepaalde dingen. Voor de 120 is gekozen, omdat ook het vat van de Quooker en de buizen van de Bora in een kleine loze ruimte worden weggewerkt, zonder dat ik daarbij kastruimte verlies.
Als die extra ruimte nodig is, dan is dat een goede keus. Los van de muur lijkt mij ook luchtiger dan tegen de muur
...Persoonlijk moest ik er ook even aan wennen dat het allemaal niet gecentreerd stond, maar ik ben er ondertussen al aan gewend als ik er naar kijk. Mijn vrouw wilt ook geen dichte kastenwand van links naar rechts en boven tot onder. Het is een muur van ruim 4 meter en voor haar oogt dat als een groot strak blok aan de muur. Dit oogt speelser en het extra werkblad is toch wel prettig.
Ik zou ook zeker geen dichte kastenwand doen, maar ik denk dat ik omdat het eiland ook niet symmetrisch staat, ik bewust ook de lange muur asymmetrisch zou maken. Ik denk dat ik links twee of drie hoge kasten zou doen en rechts daarnaast een werkblad met lage kasten en dan helemaal zonder bovenkastjes. Maar misschien vind jij dat wel helemaal niets :) . En het is waarschijnlijk ook gewoon even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
maartentmm schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Ja dat wordt nog aangepast in mindelades. Gezien ik geen bovenkasten heb leek een Le man voor pannen ideaal
Zal ongetwijfeld heel handig is, maar ook heel lelijk. haha. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Zal ongetwijfeld heel handig is, maar ook heel lelijk. haha. Maar dat is mijn mening.
Sinds ik een hoek in de keuken heb heb ik ook een Lemans gekozen, maar mij bevalt het erg goed. Juist omdat die Lemans ook helemaal naar buiten komt, gebruik ik de ruimte ook echt. Het bevalt mij beter dan verwacht. En lelijk? Je ziet hem toch niet als de deur dicht is.

[ Voor 6% gewijzigd door Rubbergrover1 op 06-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
GeeMoney schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Ik heb beiden, Ik heb een Twist in mijn blad zitten en bij mijn bar gedeelte "in de ruimte" stopcontacten.
Ze zijn allemaal net zo degelijk. Ook die Twist wordt hier bijna elke dag gebruikt en geen centje pijn.
Ah ik had ff deze in mijn hoofd:
Afbeeldingslocatie: https://stekkerblokkenshop.nl/pub/media/catalog/product/cache/8c4dbebac1b6f1771c113d6f5ad0adf4/b/r/brick_inox_stekkerdoos_schuko.jpg

Zon twist ziet er inderdaad beter uit, nog niet in het echt gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 20:53
Bakema schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:23:
[...]

Wij gaan voor 2 Evoline One zwart in een mat zwarte keuken.
Evoline heeft sowieso goede degelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 20:41

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben na mijn Bruynzeel offerte nu ook bij Superkeukens langs geweest.
De verkoper was eerst op basis van mijn plaatje de keuken aan het schatten. Ik zag wel dat hij het leuker vond om gewoon echt de keuken te ontwerpen dan prijzen langs te lopen en dat zei hij uiteindelijk zelf ook. Al zei hij ook wel dat het ontwerp wat ik had waarschijnlijk bij elke keukenboer zo ontworpen zou zijn omdat het gewoon de meest praktische indeling was (op plaatsing spoelbak naast een grote kast na; dat vond hij niet handig)

Na al het schatwerk zat hij vlakbij mijn huidige offerte prijs. Toen veranderde zijn houding ineens een beetje, want hij rook bloed :D Volgens mij had hij het niet eens verwacht.

Bleek dat hij ipv Pelgrim ook AEG kon inbouwen voor ong. dezelfde prijs en uiteindelijk afgesproken de hele keuken gewoon echt op te bouwen bij hen. Hij is van mening dat ze dan nog steeds goedkoper zullen zijn.

Over een kleine extra korting viel ook over te praten.

Wel ben ik blij dat bij alle drie de keukenzaken de keuken die ik in gedachte heb ongeveer tot dezelfde prijs leidde. Dat betekent iig dat ik niet ergens 5000 euro goedkoper uit kan zijn (ja, Ikea misschien).

Maar goed, ik was nog in de zaak toen Bruynzeel al belde (wat ze beloofd hadden haha). Die wilden uiteraard dolgraag dat ik in ieder geval nog eens een babbeltje met hen zou maken als ik de offerte van Superkeukens binnen heb. Dat vind ik logisch en ben daar gewoon transparant in. De eerste die mij een offerte gaf heeft ook recht op het laatste woord.

[ Voor 19% gewijzigd door FunkyTrip op 06-05-2020 17:13 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:57
FunkyTrip schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:33:

Maar goed, ik was nog in de zaak toen Bruynzeel al belde (wat ze beloofd hadden haha). Die wilden uiteraard dolgraag dat ik in ieder geval nog eens een babbeltje met hen zou maken als ik de offerte van Superkeukens binnen heb. Dat vind ik logisch en ben daar gewoon transparant in. De eerste die mij een offerte gaf heeft ook recht op het laatste woord.
Dus Bruynzeel wil weer met jou in gesprek om over hun zogenaamd "vaste" prijs te praten, pas nadat je een offerte van superkeukens kan laten zien? Dat snap ik niet zo goed, als je transparantie en heldere prijzen zoekt.

Ter vergelijk, ik heb vorige week bij Superkeukens een keuken gekocht voor 13.140 incl montage met pelgrim apparatuur, behalve koelvries die is van Juno (C-merk wat superkeukens heel goedkoop aanbied). Mijn opstelling is zeker vergelijkbaar met die van jou, stukje groter: meer werkblad en lemans hoekkast, oven+combimagnetron en kookplaat met ingebouwde afzuiging wat het geheel volgens mij ook iets duurder maakt. Werkblad ziet er beetje raar uit in de render maar is keramiek, 1 deel over lange en 1 deel over korte zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

rvrrr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:39:
[...]

Dus Bruynzeel wil weer met jou in gesprek om over hun zogenaamd "vaste" prijs te praten, pas nadat je een offerte van superkeukens kan laten zien? Dat snap ik niet zo goed, als je transparantie en heldere prijzen zoekt.

Ter vergelijk, ik heb vorige week bij Superkeukens een keuken gekocht voor 13.140 incl montage met pelgrim apparatuur, behalve koelvries die is van Juno (C-merk wat superkeukens heel goedkoop aanbied). Mijn opstelling is zeker vergelijkbaar met die van jou, stukje groter: meer werkblad en lemans hoekkast, oven+combimagnetron en kookplaat met ingebouwde afzuiging wat het geheel volgens mij ook iets duurder maakt. Werkblad ziet er beetje raar uit in de render maar is keramiek, 1 deel over lange en 1 deel over korte zijde.
Ik ga er van uit dat ze er niet veel van af kunnen doen, maar ongetwijfeld op me gaan inpraten 'ja maar wij hebben hogere kastjes, en check deze afwerkingsverschillen enzo'.

Als er ineens 3000 euro van af gaat, dan zou ik zelfs teleurgesteld zijn :D

Maar ik zie bijv. in de de voorlopige offerte al wel verschillen. Werkblad bij superkeukens is 12mm ipv 20mm. Ik moet ook nog even checken of de AEG geen instapmodellen zijn, want die zijn natuurlijk net zo duur als de betere Pelgrim spullen. Dan is het logisch dat ze AEG kunnen aanbieden.

Zo ziet er uit nu:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fceENNY.jpg

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Een LeMans kast lelijk? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Superpraktisch en van hoogwaardig materiaal (ja, de ene LeMans kast is de andere niet).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
@SuperJeanke

Allereerst super mooie keuken nu al! Lekker ruim en mooi in de ruimte, enige dat ik zo zou zien is de ruimte tussen de wand en het eiland en of je daar makkelijk bij het stopcontact kan komen.

Qua vergelijking tussen de 4 offertes is het lastig omdat je verschillende merken hebt dus een 100% vergelijk is lastig.

Zoals je misschien gezien hebt zijn wij voor een next 125 gegaan waar we specifiek gevallen zijn voor de grotere onderkasten (lage plint hoogte). Wij vonden ook het loopwerk van de lades iets meer solide bij Next en er was iets meer design vrijheid maar dat was subjectief. Wij waren 27.5k kwijt maar met dubbele ovens en losse vriezer en koelkast (en die lijk je al te hebben?) dus ik denk dat die n125 prijs wel okay is...aangenomen dat onze prijs okay is :)

We zijn uiteindelijk toch in Duitsland geeindigd, bij Ekelhoff, veel tijd, veel spullen, veel merken en veel meedenken binnen onze kaders en met een aantal zaken gekomen die we in Nederland gek genoeg niet "aangeboden" werden of niet mogelijk was. Het scheelde ongeveer 10% in prijs maar dat hadden we ook prima in Nederland willen besteden voor dezelfde service.

Als je online offerte zegt bedoel je dan dat je die systemat bij thuiskeukens.nl gechecked hebt? Anders zou je dat nog kunnen overwegen om een idee van de minimum prijs te krijgen. Ik vind het verschil tussen 1 en 4 wel heel groot (lees eigenlijk te groot) dus gevoelsmatig zeg ik dat daar iets niet goed gaat en dan gok ik op

Nogmaals de setup is super mooi dus eigenlijk is het nu een kwestie van gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
FunkyTrip schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Ik ga er van uit dat ze er niet veel van af kunnen doen, maar ongetwijfeld op me gaan inpraten 'ja maar wij hebben hogere kastjes, en check deze afwerkingsverschillen enzo'.

Als er ineens 3000 euro van af gaat, dan zou ik zelfs teleurgesteld zijn :D

Maar ik zie bijv. in de de voorlopige offerte al wel verschillen. Werkblad bij superkeukens is 12mm ipv 20mm. Ik moet ook nog even checken of de AEG geen instapmodellen zijn, want die zijn natuurlijk net zo duur als de betere Pelgrim spullen. Dan is het logisch dat ze AEG kunnen aanbieden.

Zo ziet er uit nu:

[Afbeelding]
Netjes! En idd, goed om even apparatuur te checken. Welke prijs offreren ze nu? Mijn blad zit op 6cm dikte trouwens. Bovenplank ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

rvrrr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:00:
[...]

Netjes! En idd, goed om even apparatuur te checken. Welke prijs offreren ze nu? Mijn blad zit op 6cm dikte trouwens. Bovenplank ook.
Superkeukens zit nu 2k onder Bruynzeel. (11.3 vs 13.2).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
Zou iemand mijn post nog eens kunnen beoordelen of het te duur is of anders kan worden ingedeeld ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
PaT schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Een LeMans kast lelijk? Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Superpraktisch en van hoogwaardig materiaal (ja, de ene LeMans kast is de andere niet).
Ieder zn ding natuurlijk. Moet er niet aan denken om wat voor hoekkast dan ook in mn keuken te hebben. We zijn ook in de markt voor een nieuwe hoekkeuken, maar no way dat die hoek gevuld gaat worden. Zonde van de ruimte? Dat klopt. Maar qua looks een nachtmerrie.

[ Voor 17% gewijzigd door aschja op 06-05-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Possible schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:15:
Ik ben donderdag weer bij een lokale keukeboer geweest. Nu kwam de volgende keuken naar voren.

Naam: Interliving keuken.Volgens de verkoper een middenklasse kwaliteit.

Fotos van 3D tekening:

[Afbeelding]

Het betreft dus een L keuken met de volgende AEG apparatuur:

Oven: BPE35120B / € 645
Koelkast: SKE51221DS/R / 480,87
Afzuigkap: DCE5960HM / € 999
Inductie: IKE84441FB / 979,-
Vaatwasser: FSB53927Z (600 / prijzen staan niet online.. wtf?? ik moet dan mailen of bellen keukenloods etc)
Quooker Combi Zwart 7 Liter. € 1475,-

Totaal voor apparaat zou online ongeveer 5200 euro zijn.

Er komt een keramisch blad op met betonlook. 1 x 2510 cm met een diepte van 684
1 2050 cm met diepte van 66 cm

inclusief montage zou dit op 16,875 komen inclusief montage. Wat vinden jullie? Naar mijn idee stevig aan de prijs.
Qua prijs kan ik niet helpen. Indeling is wat mij betreft goed. Ik zie dat je de spoelbak en inductie hebt omgedraaid ten opzichte voor de vorige tekening. Goede keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvrrr
aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:26:
[...]

Ieder zn ding natuurlijk. Moet er niet aan denken om wat voor hoekkast dan ook in mn keuken te hebben. We zijn ook in de markt voor een nieuwe hoekkeuken, maar no way dat die hoek gevuld gaat worden. Zonde van de ruimte? Dat klopt. Maar qua looks een nachtmerrie.
Qua looks vind je het niet mooi? Je ziet aan de buitenkant toch niet of er achter het frontje een hoekkast met Lemans zit, of een 2 lades met een loze hoek?

[ Voor 3% gewijzigd door rvrrr op 06-05-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
FunkyTrip schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Netjes, met hopelijk betere lijn apparatuur. 1.2cm blad is wel heel dun, moet je mooi vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
rvrrr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:34:
[...]

Qua looks vind je het niet mooi? Je ziet aan de buitenkant toch niet of er achter het frontje een hoekkast met Lemans zit, of een 2 lades met een loze hoek?
Maar ik begin de hoek ook met 90cm met 2 laden.

De raamzijde zal 3 kasten van 60 hebben (+1 in de hoek dan uiteraard. En dan de hoek om gaan naar 3 ladenkasten van 90. Als je daar met een kast van 60 zou beginnen klopt de symmetrie niet meer. Ik vind dat heel belangrijk in een keuken. Die moet rust uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Maar dan kun je toch achter die deur van 60 cm in de hoek een Lemans doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
FunkyTrip schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Ik persoonlijk vind een dun blad zeer fraai. Zeker als er een greeplijst onder zit, zodat het lijkt alsof het zweeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:44:
Maar dan kun je toch achter die deur van 60 cm in de hoek een Lemans doen?
Aint gonna happen. oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvrrr
Goed verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Maar dan heeft dat dus niets te maken met het uiterlijk van je keuken. Want dat zou met een lemans er net zo uitzien als je huidige opstelling. Dus je kritiek op lemans heeft blijkbaar toch niets te maken met het uiterlijk. Dat is prima, natuurlijk, maar ik vind het vreemd dat je dat dan toch als reden geeft om geen lemans te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:15
Lemans of carroussel, ik vind het vreselijk onhandig en zonde van de ruimte.
Wij hebben nu gewoon diepe kast zeg maar, prima voor de spullen die je 1x per jaar of minder nodig hebt. En ja dan moet je ff graaien in het kastje ;)

Qua looks maakt het natuurlijk geen reet uit als het kastje dicht is :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:44:
[...]

Ik persoonlijk vind een dun blad zeer fraai. Zeker als er een greeplijst onder zit, zodat het lijkt alsof het zweeft!
Sowieso heeft vrijwel elk meubel dat ik bezit een topplaat gehard glas, dus die dunne lijn komt overal terug.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Martinusz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:56:
Lemans of carroussel, ik vind het vreselijk onhandig en zonde van de ruimte.
Wij hebben nu gewoon diepe kast zeg maar, prima voor de spullen die je 1x per jaar of minder nodig hebt. En ja dan moet je ff graaien in het kastje ;)

Qua looks maakt het natuurlijk geen reet uit als het kastje dicht is :)
Tsja, smaken verschillen. Ik vind het juist wel handig dat je zo'n lemans kast ook gewoon kunt vullen met spullen die je dagelijks gebruikt. Ik gebruik hem dagelijks en vind het juist totaal niet onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Leg voor de grap je hand eens op het plateau van een LeMans kast, daar waar de hoek begint. Je zult zien dat je maar 30 centimeter van de hoek daadwerkelijk gebruikt, terwijl het plateau op die plek nog het minste oppervlak heeft ook. Tevens ben je alle ruimte rondom je plateau kwijt.

Een hoek onderkast is in 9 van de 10 gevallen zonde van de ruimte. Een loze hoek is vaak beter, omdat je links en rechts van het hoekpasstuk een normale (korf)kast kan inplannen.

Laat die even op je inwerken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 06-05-2020 23:54 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJeanke
JanTorrent schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:58:
@SuperJeanke

Allereerst super mooie keuken nu al! Lekker ruim en mooi in de ruimte, enige dat ik zo zou zien is de ruimte tussen de wand en het eiland en of je daar makkelijk bij het stopcontact kan komen.

Qua vergelijking tussen de 4 offertes is het lastig omdat je verschillende merken hebt dus een 100% vergelijk is lastig.

Zoals je misschien gezien hebt zijn wij voor een next 125 gegaan waar we specifiek gevallen zijn voor de grotere onderkasten (lage plint hoogte). Wij vonden ook het loopwerk van de lades iets meer solide bij Next en er was iets meer design vrijheid maar dat was subjectief. Wij waren 27.5k kwijt maar met dubbele ovens en losse vriezer en koelkast (en die lijk je al te hebben?) dus ik denk dat die n125 prijs wel okay is...aangenomen dat onze prijs okay is :)

We zijn uiteindelijk toch in Duitsland geeindigd, bij Ekelhoff, veel tijd, veel spullen, veel merken en veel meedenken binnen onze kaders en met een aantal zaken gekomen die we in Nederland gek genoeg niet "aangeboden" werden of niet mogelijk was. Het scheelde ongeveer 10% in prijs maar dat hadden we ook prima in Nederland willen besteden voor dezelfde service.

Als je online offerte zegt bedoel je dan dat je die systemat bij thuiskeukens.nl gechecked hebt? Anders zou je dat nog kunnen overwegen om een idee van de minimum prijs te krijgen. Ik vind het verschil tussen 1 en 4 wel heel groot (lees eigenlijk te groot) dus gevoelsmatig zeg ik dat daar iets niet goed gaat en dan gok ik op

Nogmaals de setup is super mooi dus eigenlijk is het nu een kwestie van gevoel.
Ik heb zo rond de 55cm ruimte aan de niet-loopzijde, dus dat moet voldoende zijn lijkt me :P

Ik vind de offertes inderdaad allemaal wel reëel en ik kan ook wel zien en voelen waar het geld in zit. Lastige keus in sommige gevallen, maar links- of rechtsom vindt ik dat we wat krijgen voor ons geld inclusief service. Mooi om te horen dat jullie dat ook vinden.

Ik heb de online-offerte in de offertevergelijker van keukenloods gegooid. Hij is niet geheel hetzelfde, hier en daar andere keuzes en andere materialen qua afwerking en blad. Daar gaat dus ook al wel wat geld in zitten. Voor mij persoonlijk niet de eerste keus, omdat prijs alleen niet het belangrijkste is. Ik gebruik het voor mezelf wel om te kijken of ik nog wat kan m.b.t. de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

aschja schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:26:
[...]

Nou, inderdaad, het ziet er echt niet uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xz_7HFK4YlNNvcr3NXOuAz1WyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWiMLsb0ZJfj6HzKRKdHZKkd.jpg?f=fotoalbum_large

Wijs maar aan in welke hoek de LeMans kast zit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 07-05-2020 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barry|IA schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:24:
Leg voor de grap je hand eens op het plateau van een LeMans kast, daar waar de hoek begint. Je zult zien dat je maar 30 centimeter van de hoek daadwerkelijk gebruikt, terwijl het plateau op die plek nog het minste oppervlak heeft ook. Tevens ben je alle ruimte rondom je plateau kwijt.

Een hoek onderkast is in 9 van de 10 gevallen zonde van de ruimte. Een loze hoek is vaak beter, omdat je links en rechts van het hoekpasstuk een normale (korf)kast kan inplannen.

Laat die even op je inwerken :)
Heb je de oppervlakte wel eens echt bepaald? De oppervlakte van een Lemans-plateau is uiteraard lang niet zo groot als de oppervlakte van twee planken (of eigenlijk van één lange plank) die de Lemans in beslag neemt (kast plus hoek). Maar wel groter dan de oppervlakte van één kastplank, die je hebt als je een normale kast zou hebben.Bovendien leveren de ronde vormen en de meer 'uitgerekte' vorm voor (koeken-)pannen met uitstekende handvatten meer bruikbare ruimte dan een enkele plank van 50 of 60 of een korf met vergelijkbare oppervlak.

(Overigens heeft een korf natuurlijk ook weer minder ruimte dan een plank. Als je de 'gemiste' ruimte aan de zijkanten en de achterkant daarbij meerekent, dan is het bruikbare oppervlak van een korf van 60 cm. maar ongeveer 80% van die van een plank. Toch vind ik ook korven in de praktijk veel handiger dan een gewone plank, omdat je -net als bij een Lemans- de volledige oppervlak ook werkelijk voor dagelijkse spullen gebruikt.)

Het staat iedereen natuurlijk vrij om wel of geen Lemans te nemen. Maar ik merk in het dagelijks leven dat ik gewoon behoorlijk veel in die kast heb staan, meer dan ik in een korvenkast van 50 of 60 zou hebben. En als iemand als argument aanvoert dat het lelijk is, terwijl je er van de buitenkant helemaal niets van ziet, dan snap ik dat al helemaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubbergrover1 op 07-05-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
maartentmm schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:33:
[Afbeelding]

Na de discussie over de lemans zelf, de prijs die deze keukenwinkel ervoor vraagt is wel erg hoog. Maar de prijzen van zo'n internet-dozenschuiver zijn weer het andere uiterste, daar zal een keukenwinkel toch wel een stuk boven zitten. Ik weet niet wat Barry er van zegt, maar ik denk dat het bij een nieuwe keuken van een keukenleverancier op een meerprijs van zo'n 500-600 zou moeten uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
PaT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:45:
[...]

Nou, inderdaad, het ziet er echt niet uit!
[Afbeelding]

Wijs maar aan in welke hoek de LeMans kast zit ;)
Ziet er inderdaad mooi afgewerkt uit. Het gaat mij om de Lemans zelf. Ik vind die dingen gewoon verschrikkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45
Ha ha, discussies over Le Mans kasten.

Nou, voor wat het waard is: wij hebben er ook even aan zitten twijfelen omdat ze best duur zijn. Wel gedaan, en elke dag plezier van. Het grote voordeel is gewoon dat je de plateaus vol kunt stapelen met pannen, en dat je overal bij kunt. Het aantal keren dat ik binnensmonds vloekend in zo'n hoekkast met gewone planken gedoken heb gezeten omdat er natuurlijk weer 3 pannen en grote deksels onmogelijk in de weg zaten en die ene grote die je iets minder vaak gebruikt er niet langs wil, man man man. Of een paar pannen gestapeld, heb je de onderste nodig, moet je de hele boel er uit trekken. Nu trek je gewoon het plateau er uit en doe je dat ter plekke.

De meerprijs was inderdaad zo'n 600 euro overigens. Wel belachelijk duur. Maar ik zou het weer doen!

Tip trouwens: https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70154800/ om alle deksels in het gareel te houden. Kost weinig, veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Wilke schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:46:

Nou, voor wat het waard is: wij hebben er ook even aan zitten twijfelen omdat ze best duur zijn. Wel gedaan, en elke dag plezier van. Het grote voordeel is gewoon dat je de plateaus vol kunt stapelen met pannen, en dat je overal bij kunt. Het aantal keren dat ik binnensmonds vloekend in zo'n hoekkast met gewone planken gedoken heb gezeten omdat er natuurlijk weer 3 pannen en grote deksels onmogelijk in de weg zaten en die ene grote die je iets minder vaak gebruikt er niet langs wil, man man man. Of een paar pannen gestapeld, heb je de onderste nodig, moet je de hele boel er uit trekken. Nu trek je gewoon het plateau er uit en doe je dat ter plekke.

De meerprijs was inderdaad zo'n 600 euro overigens. Wel belachelijk duur. Maar ik zou het weer doen!

Tip trouwens: https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-70154800/ om alle deksels in het gareel te houden. Kost weinig, veel plezier van.
Normale hoekkast is inderdaad geen pretje, wij hadden dat uit kostenbesparing dat ook nagelaten in het oude huis, dan heb je diepe hoekkast waarin je kan gaan graven :+
Hier in het nieuwe huis zat een carrousel en dat is echt ideaal werken, ziet er gewoon uit als 2 kleine kastjes van buiten, maar is zoveel fijner dan normale planken in een hoekkast..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
Heb er momenteel ook een en bevalt inderdaad prima, kan er veel in kwijt en trekt hem makkelijk uit. Maar 1000 euro zou ik hem echt niet waard vinden, bij Ikea heb je er een(oke ziet er plastic achtig uit) voor 110..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wie zet nou z'n deksels in een spare-rib rek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 15:23

Mijn ouder hebben er ook 1 inderdaad. Dat vond ik grootste voordeel de pannen, ik ken geen kast die efficiënter met pannen omgaat en praktisch is als de lemans systeem. Nog voordeel mij vader in rolstoel kan er ook goed gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Handig kan het zeker zijn. Maar efficiënt omgaan met ruimte is wat anders :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:19
Ligt er natuurlijk aan wat je precies in de kast zet, voor pannen en dat soort dingen die (veel) groter zijn dan het contactoppervlak is het prima, voor kopjes of voorraad uiteraard niet.

Wij hebben (op advies van de verkoper destijds) de pannen in een la, en de kopjes en voorraad in de hoekkast met plank, waarbij je de achterste dingen zelden tot nooit gebruikt... Wil je iets van achter moet je de halve kast uitruimen, handig is anders, hoe dat efficienter is vraag ik me ook af. Imo een beetje onbruikbare ruimte dus, maar wel makkelijk 1000 euro verdiend.
Die plank is i.v.m. de lengte en gebrekkige onderstuning (goedkope kasten serie?) wel helemaal krom, zelf ff verholpen met een extra beugeltje.

Ik sluit het voor een nieuwe keuken met andere indeling niet direct uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1983
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-04-2022
Vorige week bij keukenconcurrent geweest voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. De wordt volgend jaar opgeleverd. We hebben de volgende offerte gekregen.

L-keukenopstelling van 3.6m bij 2.5 en 2 losse hoge kasten.

Materiaal frontjes: Laklaminaat (kleur waarschijnlijk mat wit)
3 ladeblokken van 80cm + hoekkast (lemans) + gootsteenkast + gewone kastje.
2 hoge kasten 1 voor oven en 1 voor de koelkast.
Composiet werkblad
Apparatuur: Koelkast (KI34VX21), vaatwasser (SN836X00AE) ), stoomoven (HS636GDS2) van siemens , kookplaat Bora, Qooker flex.

voor 12.5k inc transport en installatie.

Graag zou ik willen weten of dit een redelijke prijs is voor deze samenstelling.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Fred1983 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:55:
Vorige week bij keukenconcurrent geweest voor een keuken in onze nieuwbouwwoning. De wordt volgend jaar opgeleverd. We hebben de volgende offerte gekregen.

Composiet werkblad
Apparatuur: Koelkast (KI34VX21), vaatwasser (SN836X00AE) ), stoomoven (HS636GDS2) van siemens , kookplaat Bora, Qooker flex.

Graag zou ik willen weten of dit een redelijke prijs is voor deze samenstelling.

Alvast bedankt.
Welk composiet werkblad? Laag segment keukenmerk, of Pronorm?
Is de keuken greeploos?

Mijn eerste indruk is dat je teveel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Fred1983 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:55:

Composiet werkblad

Alvast bedankt.
Ik vind het aardig prijzig anders.. paar jaar geleden had ik een vergelijkbare keuken, zonder quooker en zonder stoomoven en met graniet blad, voor 5700 incl transport en montage. In 3 jaar tijd kan de prijs toch niet zo hard gestegen zijn :? in welke regio is het?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 17:15
@Barry|IA (en andere experten natuurlijk!)

Wij gaan een nieuwbouw zetten. Architect (België, dus veprlicht) is bezig met de plannen. Woning is momenteel opgezet als een rechthoek met een hap uit. (Een eerste concept heb ik wel eens in het bouwtopic gezet, mocht het niet geheel duidelijk zijn :))
Achtergevel (op het oosten) met veel glas. Daar komt ook een (leef) keuken. Ruimte is (ongeveer) 6 x 5.5. Noordwand is toe (dus bruikbaar voor kasten), zuiden is muurtje en glas (in huidig ontwerp, dus ietwat verschillend van het eerdere geposte concept) + verbinding naar living, westen is binnenmuurtje met deuropening naar gang.

Heb maar even een afbeelding toegevoegd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXxUTzi6aSCNPaauqwDLJrS_FMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpOJR4as5KJufsOAlCWrUzxD.jpg?f=user_large
Rood is ingetekend als keuken. De kasten met een 'X' zijn (plafondhoge)kasten.

Wat denken jullie van de 'opstelling' EN de ruimte? Ik heb het gevoel dat dit niet helemaal ideaal is - koken en wassen met rug naar de tuin + beperkte werkruimte + niet al te veel opbergruimte (aangezien er ook nog toestellen in de hoge kasten moeten - al kunnen de andere kasten natuurlijk ook in de keuken betrokken worden)? Maar, met een eiland (voorzien in het eerste ontwerp, maar omwille van budget ruimtes samengevoegd om de woning wat compacter te maken) gaan we plaats verliezen wat in dit ontwerp niet echt een optie is. Tips over hoe dit beter kan zijn zeker welkom - in deze fase kan alles nog (met budget als beperkende factor natuurlijk :D).

Thanks alvast voor de adviezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Kwakkel op 07-05-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Leuke ruimte!

Ik zou de 3 eerste hoge kasten (van links) laten vervallen en daar ook een werkblad op leggen.

Je zou daar eventueel je kookplaat kunnen plaatsen, maar dan schuif je minder gemakkelijk je producten van spoelbak richting kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
Blokkeer dit account aub!

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 07-05-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:57:
Leuke ruimte!

Ik zou de 3 eerste hoge kasten (van links) laten vervallen en daar ook een werkblad op leggen.

Je zou daar eventueel je kookplaat kunnen plaatsen, maar dan schuif je minder gemakkelijk je producten van spoelbak richting kookplaat.
Thanks - zoiets was ik ook aan het denken. Toestellen (grote koelkast + 2 ovens wellicht) kunnen daar dan wellicht rond geplaatst worden? Of best aan dezelfde kant?

En is het niet een beetje 'zonde' om naar de muur te staan koken?
Persoonlijk ben ik voorstander van een eiland evenwijdig met de kastenwand. Dan kan je naar links/voor kijken, naar buiten of (schuin) naar rechts naar de leefruimte. Heb je zowat altijd de kinderen in het oog :) Maar daar is wellicht een ruimer ontwerp voor nodig vermits de eetruimte dan naar elders moet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Kwakkel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Thanks - zoiets was ik ook aan het denken. Toestellen (grote koelkast + 2 ovens wellicht) kunnen daar dan wellicht rond geplaatst worden? Of best aan dezelfde kant?

En is het niet een beetje 'zonde' om naar de muur te staan koken?
Persoonlijk ben ik voorstander van een eiland evenwijdig met de kastenwand. Dan kan je naar links/voor kijken, naar buiten of (schuin) naar rechts naar de leefruimte. Heb je zowat altijd de kinderen in het oog :) Maar daar is wellicht een ruimer ontwerp voor nodig vermits de eetruimte dan naar elders moet :(
Ik vind persoonlijk de hoge kasten aan één kant mooier dan dat je ze links en rechts van je keukenblad zet, maar dat is persoonlijk.

Als je aan het koken bent moet je in je pan kijken en niet naar buiten O-)

Zonder gekheid, ook dat is persoonlijk. Ik geef er werkelijk waar niks om. Als ik sta te koken kijk ik niet naar voren. Als er een moment is dat je even niet in je pan hoeft te kijken sta ik liever met m'n achterste tegen de keuken aan te leunen en als jij dat ook doet, kun je dus rechtstreeks naar buiten kijken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Barry|IA op 07-05-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1983
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Is de keuken greeploos?

De keuken is greeploos. Composiet werkblad van Jetstone (glad gepolijst). Wat keukenmerk betreft heb ik eigenlijk geen idee. Gewoon standaard huismerk (of hebben ze dat niet) denk ik, anders had ik dat wel gehoord.

Wat is volgens jou een reële prijs?
Widow schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:38:
[...]

Ik vind het aardig prijzig anders.. paar jaar geleden had ik een vergelijkbare keuken, zonder quooker en zonder stoomoven en met graniet blad, voor 5700 incl transport en montage. In 3 jaar tijd kan de prijs toch niet zo hard gestegen zijn :? in welke regio is het?
Regio Utrecht. Nee, dat verwacht ik niet dat de prijzen zodanig zijn gestegen. Was dat ook bij keukenconcurrent? En was bij jou de apparatuur ook van siemens?

[ Voor 3% gewijzigd door Fred1983 op 07-05-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Is de keuken greeploos?

Waarom teveel? Ik heb een vergelijkbare opstelling via Superkeukens en Bruynzeel en Kvik en overal kwam ongeveer dat bedrag uit. Met mindere apparatuur.

Die apparatuur is van zichzelf al zeker 5k?

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 07-05-2020 15:27 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Fred1983 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:25:
[...]

De keuken is greeploos. Composiet werkblad van Jetstone (glad gepolijst). Wat keukenmerk betreft heb ik eigenlijk geen idee. Gewoon standaard huismerk (of hebben ze dat niet) denk ik, anders had ik dat wel gehoord.

Wat is volgens jou een reële prijs?
Ik denk dat je rond de 10 a 11 moet denken (zonder bovenkasten). Ik weet nog steeds niet welke kleur je hebt uitgezocht en welke dikte het werkblad is. Dus ik kan er nu niet met zekerheid wat over vertellen.
Regio Utrecht. Nee, dat verwacht ik niet dat de prijzen zodanig zijn gestegen. Was dat ook bij keukenconcurrent? En was bij jou de apparatuur ook van siemens?
Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden te noemen van goedkopere keuzes, waarbij zo'n beetje alles ontbreekt... Ik ken ook hoekkeukens leveren van 2000 euro. Dit zijn echter niet de keukens waar ik mijn naam aan durf te koppelen en dus verkoop ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1983
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat je rond de 10 a 11 moet denken (zonder bovenkasten). Ik weet nog steeds niet welke kleur je hebt uitgezocht en welke dikte het werkblad is. Dus ik kan er nu niet met zekerheid wat over vertellen.

[...]

Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden te noemen van goedkopere keuzes, waarbij zo'n beetje alles ontbreekt... Ik ken ook hoekkeukens leveren van 2000 euro. Dit zijn echter niet de keukens waar ik mijn naam aan durf te koppelen en dus verkoop ik ze niet.
De keuken is zonder bovenkastjes. Het blad is 2cm dik. Kleur: Oyster [4030].

Ik heb nog even nagevraagd welk merk keuken het is. Nolte Express. Zegt mij weinig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 11:56
Allereerst ontzettend veel dank aan iedereen voor alle input in dit topic!

Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden verder en hebben wij de knoop doorgehakt voor onze keuken.
Het gaat allemaal nog even duren voordat deze geplaatst gaat worden met een prognose oplevering van Q3 2021, maar ik wil deze alvast graag met jullie delen.

Uiteindelijk hebben we voor een bar gekozen en zijn we voor de combi-stoomoven overgestapt op een variant met een vaste wateraansluiting en afvoer.

De 2x wcd in het eiland zijn weggewerkt in de achterkant van de bar (niet zichtbaar op de impressie tekening).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBadUoE8v6M3xRN6GlcjANqeVVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hFu4eKUkKeMcuJyVyfQQ8yX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5H7LLaxQbN73llgFQAYAAAi00s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMbFWDNtLDo41ESfOeLh7n65.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gj8vv_HvYvj3NA5vWy0Y_NIIxuw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wau0cNzU8aABEgZj38bNeGLT.jpg?f=fotoalbum_tile

Keuken
  • Merk/type: Next125 NX912
  • Kleur: Glas mat lavazwart (incl. zijwanden)
  • Greep: Schaalgrepen (in het glas)
  • Keramisch blad: Kemie Bright Marble
  • Bar: Next125 walnoot (kleur o.v.)
  • Spoelbak: Kemitrend J5 RVS (55 cm)
  • Kraan: Quooker Flex COMBI+ RVS
  • Zeeppomp: Franke Novara RVS
  • WCD: 2x Backmann STPIX1ST RVS
Afmetingen (in cm)
  • Kasten muur: 100-60-60-60
  • Kasten eiland raamkant: 120-60-90 (vaatwasser in het midden met doorlopende lijn)
  • Kasten eiland woonkamer: 45-60-60-60-45
  • Barblad eiland: 150x40
  • Diepte eiland: 97
  • Lengte eiland: 270
Aparatuur
  • Inductie/afzuiging: Bora X Pure
  • Vaatwasser: Siemens SX858D36TE
  • Koel-vriescombinatie Siemens KI87SSD30
  • Combi-stoomoven (greeploos): Miele DGC7845X Zwart (met vaste water aan- en afvoer)
  • Oven (greeploos): Miele H7840BPX Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Fred1983 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:47:
[...]

De keuken is zonder bovenkastjes. Het blad is 2cm dik. Kleur: Oyster [4030].

Ik heb nog even nagevraagd welk merk keuken het is. Nolte Express. Zegt mij weinig..
Oyster 4030 is geen Jetstone kleur, maar is van Topline.
Nolte Express? Kuchen Express wellicht?

Ik kan 'm eens narekenen voor je.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 07-05-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wij krijgen een laag keukenblok dat tegen de wand staat. Hoeveel 'overstek' is normaal voor het werkblad aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
KappuhH schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:57:
Wij krijgen een laag keukenblok dat tegen de wand staat. Hoeveel 'overstek' is normaal voor het werkblad aan de zijkant?
Geen overstek aan de muurkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred1983
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Oyster 4030 is geen Jetstone kleur, maar is van Topline.
Nolte Express? Kuchen Express wellicht?

Ik kan 'm eens narekenen voor je. Je weet wat je te doen staat... ;)
Oh dat zou best kunnen dat het topline is. Ik had Jetstone in mn hoofd

Ja, denk het ook. Kuchen Express (dochtermaatschappij van Nolte).

Narekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Weet iemand zo wat het verschil is tussen de S2 en S3 lijn van Siematic? Krijg hier niet echt hele duidelijke info over gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:09:
[...]

Geen overstek aan de muurkant.
Het blok staat aan beide kanten vrij. Net als een kookeiland maar dan met de achterkant tegen de muur. Een klein beetje overstek is dan wel normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
KappuhH schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Het blok staat aan beide kanten vrij. Net als een kookeiland maar dan met de achterkant tegen de muur. Een klein beetje overstek is dan wel normaal toch?
Ah, zo. Ja dan gewoon wat overstek aanhouden. Hangt ook van het ontwerp af hoeveel dit is (greeploos of met greep). Hoewel ik in beide gevallen gewoon 3mm zou aanhouden aan de zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Fred1983 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Oh dat zou best kunnen dat het topline is. Ik had Jetstone in mn hoofd

Ja, denk het ook. Kuchen Express (dochtermaatschappij van Nolte).

Narekenen?
Ja, om te zien of jouw prijs goed is. Ik heb dan de volledige offerte nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 14:27
@Celluiar mag ik vragen waar je ongeveer op uit bent gekomen? Qua grootte van het eiland, hoeveelheid kasten, apparatuur en kwaliteitsniveau ligt het in de buurt van wat wij op dit moment uitzoeken. Ook voor Q3/Q4 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos01
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo allemaal,

Na enkele maanden opzoek te zijn gegaan naar een nieuwe keuken voor in onze aanbouw zijn wij geslaagd bij Keukenloods.

Wij waren ook aan het twijfelen tussen Pronorm X-line greeploos ,Hacker systemat en een Keller keuken met eiland greeploos.

Onze voorkeur ging uit naar een matzwarte keuken waarbij wij geen folie willen waarbij je de lelijke randjes ziet... uiteindelijk gekozen voor een Hacker systemat AV-2035 GL.
Greeplijst 355 zwart
Lava grijs binnenwerk
Zichtzijdes stollen LM zwart mat gelakt
Metroglas R63 lades

Apparatuur:
Bora PUXU
Bosch Accentline HSG856XC7 Combi-stoomoven 60cm.
Bosch KIR41AD40 koeler 122,5cm
Siemens SN656X01IN vaatwasser
Bachmann twist inbouw stopcontact matzwart (eiland)
Caressi CAGRPP50BKFL vierkante spoelbak 50cm zwart
Caressi CA106BKECO eenhendel mengkraan zwart

Wandgedeelte:
60-60-80-60-60 totaal 320cm excl wandjes

1) Hoge kast 221cm met koeler 122cm en daarboven kastje.
2) 2x lades van 60cm met binnenlade en meenemer in bovenste lade (hier begint het keramisch werkblad 20mm)
3) 2x lades van 80cm bovenste incl uitsparing voor sifon voor het spoelgedeelte.
3) vaatwasser met optisch lades
4) Hoge kast 221cm met kast onderaan, combi stoomoven begint op hoogte van werkblad en boven de combi nog een kastje.

Eiland: 250cm x 120cm

Gedeelte vanuit keukenwand gezien:
80-80-80cm excl stol om het eilandblad zwevend te maken.
1) 2x 80cm lades met bovenste lade een binnenlade en meenemer
2) 2x 80cm lades met bovenste lade aanpassing voor Bora PUXU (wandjes moeten iets ingekort worden milimeter werk.
3) 2x 80cm lades

Eilandzijde vanuit living:
120-120cm excl stol om het eilandblad zwevend te maken
1) 120cm kast met 2x60cm deurtjes
2) wandjes rondom voor zitgedeelte te creeren van 120cm. (wandjes zijn ook nodig om het blad zwevend te krijgen)

Het werkblad hebben wij niet bij keukenloods besteld omdat ze hierin erg fors zijn in prijs, wat de verkoper ook beaamde. Hiervoor is 1,2,3,werkbladen bijvoorbeeld een stuk goedkoper en heb ik ook de mogelijkheid om bij de fabriek mijn blad uit te kiezen.

Keuze: Neolith Zahastone keramisch werkblad van 20mm.
210cm x 60cm voor het wandgedeelte.
250cm x 120cm voor het eiland.

Prijs incl montage voor keukenkasten en apparatuur: €13500,-
Prijs werkblad incl montage: €2700,-
Totaal: €16200,-

Wat is jullie mening over de prijs? Keukenloods kwam bij ons het goedkoopste uit, daarnaast hadden wij hier ook het beste gevoel bij.

Foto is van een andere keukenzaak, koelkast indeling klopt niet en in dit voorbeeld zit een PURU i.p.v. PUXU voor de rest wel zoals wij heb graag willen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMjytHTFmkjOkXrpUh6XLilJEH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eW9Sz5K0EG4I59TRqtTy90hc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbB9cOgDr4WS53GjPOC7cizLUOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0G3m1Gtu9pj7fNMuHu3xKYi1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1WtggiBHr7x6kdvyRz-sEPoztg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nE2MJnONCkwkmCn6kzleUVLz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55
@Tinos01 Zet svp die kasten tegen elkaar aan in de linkerhoek!
Je bespaart daarmee niet allen 2 zijwanden maar die 2 losse torens van 60cm is echt geen gezicht.

De vaatwasserdeur met 2 ladefronten kan ik ook niet adviseren, de scharnieren van een vaatwasser zijn daar simpelweg niet op gemaakt. Neem gewoon 2 doorgaande deuren langs de spoelkast, misstaat ook niet in dit ontwerp.

De bar zoals hij op tekening staat is echt geen gezicht. De vormwanden die het blad laten zweven dienen bevestigd te worden tegen een kast zodat ze ook zweven. Deze zijn ook gemaakt van front materiaal waardoor ze mooi overlopen in de de deuren aan de achterzijde van het eiland. Het wandje wat er nu maar tegenaan is geplakt is erg amateuristisch en ziet er in de praktijk niet uit.

Waarom ook niet gewoon een kast van 90cm onder de Bora? Die kast maat word niet voor niks voorgeschreven.
Het toestel is 802mm breed dus zelfs met het uitzagen van de wanden kom je 2mm tekort.
https://www.bora.com/nl/n...te/show/bora-pure-2/puxu/

[ Voor 46% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-05-2020 19:40 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos01
@Kapitein Merijn bedankt voor je feedback,
Gezien je opmerking m.b.t. de torens begrijp ik je helemaal gezien deze foto. Wij willen daar tussen nog 2 eiken planken met ledstrips in maken om dit te breken.
Links en rechts maken wij nog een nis om wat tierelantijntjes in te zetten. 2 kasten aan een zijde spreekt ons niet echt aan.

M.b.t. De vaatwasser en scharnieren hebben wij dit euvel ook nagevraagd en hij kon mij beloven dat dit bij scharnieren van BSH vaatwassers niet 1,2,3 gaat gebeuren i.c.m. Dit front.

Dit heb ik extra zwart op wit op papier laten zetten dat dit een garantiegeval is indien deze scharnieren gaan doorzakken.

Ik had ook mijn bedenkingen maar het geheel oogt wel strakker zo naar onze mening..

Deze tekening is ook zeker niet de beste was ook van een andere keukenzaak. De wandjes bij het zitgedeelte zijn ook van hetzelfde materiaal als de frontjes vertelde de verkoper mij dus dit zou gewoon mooi moeten zijn. Zal dit nog eens expliciet navragen.

Gezien de bora en de afmetingen die ik maximaal tot mijn beschikking heb is 90-90-60 geen gezicht en zou met aanpassen van de korpus door interieurbouwer dit goed moeten lukken zonder dat de keuken stabiliteit verliest met 80-80-80.

Ik heb een andere indeling al 10x overwogen maar blijven dit het mooiste vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Tinos01 op 07-05-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55
@Tinos01 Beetje luie verkoper geweest dus, het intekenen van die ombouw is een kleine moeite. Met een ombouw eromheen word het inderdaad een ander verhaal.

Dat van die vaatwasser zou ik inderdaad op papier laten zetten. Er is gewoon nog veel te weinig ervaring met deze deuren om te kunnen zeggen dat het functioneer met merk X. Ik geloof dat Haecker deze deur pas 1,5 jaar in het assortiment heeft.

Mijn inziens kom je gewoon 2mm tekort bij die Bora 'oplossing', ik ben daar geen voorstander van.

Stoort het je niet dat als je naar de nis kijkt van de bar dat deze links en rechts niet gelijk is? Links zweeft alles mooi en rechts staat er ineens zo'n 16mm paneeltje tot op de grond. Ik vraag me zelfs af of het technisch überhaupt uitvoerbaar is ivm de greeplijst die erin valt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos01
@Kapitein Merijn idd, de definitieve tekening van keukenloods moeten wij nog krijgen ik verwacht deze aankomende week.

Het scheelt inderdaad 2milimeter, gezien het inzagen van de korpus en de garantie vanuit de interieurbouwer/keukenloods durf ik dit aan. Een andere verdeling is niet mooi en niet praktisch bij 240cm lengte van het eiland.

Ik snap je punt bij de verdeling in het eiland bij het zitgedeelte, de enige oplossing met een bar is deze in het midden te plaatsen met 2 kasten aan de zijkanten dan zit ik recht voor de kookplaat, ook niet handig.

De wandjes in de nis van het zit gedeelte zijn wel van hetzelfde materiaal als de frontjes, ik zie dit zit gedeelte dan ook als een losstaand iets van het eiland, door zowel links als rechte een wandje te plaatsen tot de grond past dit wel weer bij elkaar. Niet ideaal maar het blad niet zwevend maken maakt het eiland zo vierkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 20:53
Tinos01 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:14:
Hallo allemaal,

Na enkele maanden opzoek te zijn gegaan naar een nieuwe keuken voor in onze aanbouw zijn wij geslaagd bij Keukenloods.

Wij waren ook aan het twijfelen tussen Pronorm X-line greeploos ,Hacker systemat en een Keller keuken met eiland greeploos.

Onze voorkeur ging uit naar een matzwarte keuken waarbij wij geen folie willen waarbij je de lelijke randjes ziet... uiteindelijk gekozen voor een Hacker systemat AV-2035 GL.
Greeplijst 355 zwart
Lava grijs binnenwerk
Zichtzijdes stollen LM zwart mat gelakt
Metroglas R63 lades

Apparatuur:
Bora PUXU
Bosch Accentline HSG856XC7 Combi-stoomoven 60cm.
Bosch KIR41AD40 koeler 122,5cm
Siemens SN656X01IN vaatwasser
Bachmann twist inbouw stopcontact matzwart (eiland)
Caressi CAGRPP50BKFL vierkante spoelbak 50cm zwart
Caressi CA106BKECO eenhendel mengkraan zwart

Wandgedeelte:
60-60-80-60-60 totaal 320cm excl wandjes

1) Hoge kast 221cm met koeler 122cm en daarboven kastje.
2) 2x lades van 60cm met binnenlade en meenemer in bovenste lade (hier begint het keramisch werkblad 20mm)
3) 2x lades van 80cm bovenste incl uitsparing voor sifon voor het spoelgedeelte.
3) vaatwasser met optisch lades
4) Hoge kast 221cm met kast onderaan, combi stoomoven begint op hoogte van werkblad en boven de combi nog een kastje.

Eiland: 250cm x 120cm

Gedeelte vanuit keukenwand gezien:
80-80-80cm excl stol om het eilandblad zwevend te maken.
1) 2x 80cm lades met bovenste lade een binnenlade en meenemer
2) 2x 80cm lades met bovenste lade aanpassing voor Bora PUXU (wandjes moeten iets ingekort worden milimeter werk.
3) 2x 80cm lades

Eilandzijde vanuit living:
120-120cm excl stol om het eilandblad zwevend te maken
1) 120cm kast met 2x60cm deurtjes
2) wandjes rondom voor zitgedeelte te creeren van 120cm. (wandjes zijn ook nodig om het blad zwevend te krijgen)

Het werkblad hebben wij niet bij keukenloods besteld omdat ze hierin erg fors zijn in prijs, wat de verkoper ook beaamde. Hiervoor is 1,2,3,werkbladen bijvoorbeeld een stuk goedkoper en heb ik ook de mogelijkheid om bij de fabriek mijn blad uit te kiezen.

Keuze: Neolith Zahastone keramisch werkblad van 20mm.
210cm x 60cm voor het wandgedeelte.
250cm x 120cm voor het eiland.

Prijs incl montage voor keukenkasten en apparatuur: €13500,-
Prijs werkblad incl montage: €2700,-
Totaal: €16200,-

Wat is jullie mening over de prijs? Keukenloods kwam bij ons het goedkoopste uit, daarnaast hadden wij hier ook het beste gevoel bij.

Foto is van een andere keukenzaak, koelkast indeling klopt niet en in dit voorbeeld zit een PURU i.p.v. PUXU voor de rest wel zoals wij heb graag willen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij heeft de Hacker Systemat 2035 juist wel een kunstof rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Celluiar schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:47:
• Combi-stoomoven (greeploos): Miele DGC7845X Zwart (met vaste water aan- en afvoer)
[/list]
Mooie keuken, maar als ik vragen mag, waarom heb je voor greeploze apparaten gekozen terwijl je voor de fronten wel overal grepen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Barry|IA schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Ik vind persoonlijk de hoge kasten aan één kant mooier dan dat je ze links en rechts van je keukenblad zet, maar dat is persoonlijk.
Wellicht - al maakt dat hier misschien minder uit, omdat ze toch in een (toekomstige) kastenwand geïntegreerd zijn?
Als je aan het koken bent moet je in je pan kijken en niet naar buiten O-)

Zonder gekheid, ook dat is persoonlijk. Ik geef er werkelijk waar niks om. Als ik sta te koken kijk ik niet naar voren. Als er een moment is dat je even niet in je pan hoeft te kijken sta ik liever met m'n achterste tegen de keuken aan te leunen en als jij dat ook doet, kun je dus rechtstreeks naar buiten kijken :)
True - maar zoals gezegd, met kinderen is het wel handiger van even op(zij) te kunnen kijken tijdens het koken, ipv je helemaal te moeten omdraaien.
Het is wellicht inderdaad persoonlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:36
Streamz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 06:58:
Ik heb een Comprex in bestelling staan. Prima kwaliteit, toleranties zijn klein. Bijv 3.2mm tussen de lades en deuren waar Duitse merken vaak 5mm hanteren. Afwerking ook mooi met metaal voorzijde corpus, mogelijkheid van bekleden dan spoelbak, geborstelde alu fronten etc.

Idd wat hoger prijssegment, al zal dit ook met name liggen aan de opties. Iig nog geen Modulnova niveau.
Ik lees in het topic meerdere keren dat deze keukens in het hogere prijssegment vallen, waar moet ik dan zo'n beetje aan denken?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 14:27
De keukenzaak waar ik was voor Comprex, verkocht ook Systemat. Comprex zou voor eenzelfde opstelling €1000-2000 duurder zijn gemiddeld genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celluiar
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:32:
[...]

Mooie keuken, maar als ik vragen mag, waarom heb je voor greeploze apparaten gekozen terwijl je voor de fronten wel overal grepen hebt?
Dankje.

De grepen zitten in de fronten en niet erop.
Samen met de greeploze ovens hou je dan een strak geheel. Tevens vinden wij dat wat rustiger ogen samen met de boven- en onderkasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Celluiar schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:47:
Allereerst ontzettend veel dank aan iedereen voor alle input in dit topic!

Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden verder en hebben wij de knoop doorgehakt voor onze keuken.
Het gaat allemaal nog even duren voordat deze geplaatst gaat worden met een prognose oplevering van Q3 2021, maar ik wil deze alvast graag met jullie delen.

Uiteindelijk hebben we voor een bar gekozen en zijn we voor de combi-stoomoven overgestapt op een variant met een vaste wateraansluiting en afvoer.

De 2x wcd in het eiland zijn weggewerkt in de achterkant van de bar (niet zichtbaar op de impressie tekening).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Keuken
  • Merk/type: Next125 NX912
  • Kleur: Glas mat lavazwart (incl. zijwanden)
  • Greep: Schaalgrepen (in het glas)
  • Keramisch blad: Kemie Bright Marble
  • Bar: Next125 walnoot (kleur o.v.)
  • Spoelbak: Kemitrend J5 RVS (50 cm)
  • Kraan: Quooker Flex COMBI+ RVS
  • Zeeppomp: Franke Novara RVS
  • WCD: 2x Backmann STPIX1ST RVS
Afmetingen (in cm)
  • Kasten muur: 100-60-60-60
  • Kasten eiland raamkant: 120-60-90 (vaatwasser in het midden met doorlopende lijn)
  • Kasten eiland woonkamer: 45-60-60-60-45
  • Barblad eiland: 150x40
  • Diepte eiland: 97
  • Lengte eiland: 270
Aparatuur
  • Inductie/afzuiging: Bora X Pure
  • Vaatwasser: Siemens SX858D36TE
  • Koel-vriescombinatie Siemens KI87SSD30
Van die ovens ga je veel plezier hebben. Ik moest alleen wennen aan het feit dat je oven even moeten opstartten en dat pas daarna de deur te openen is.
Ook is het scrollwieltje voor tijd/temperatuur optisch leuk, maar in de praktijk ram ik direct de knop in om de temperatuur via de cijfertoetsen in te voeren. Het scrolwieltjesmenu zorgt er altijd voor dat ik 5 of 10 graden naast de gewenste temperatuur uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Tinos01 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:44:
@Kapitein Merijn bedankt voor je feedback,
Gezien je opmerking m.b.t. de torens begrijp ik je helemaal gezien deze foto. Wij willen daar tussen nog 2 eiken planken met ledstrips in maken om dit te breken.
Links en rechts maken wij nog een nis om wat tierelantijntjes in te zetten. 2 kasten aan een zijde spreekt ons niet echt aan.

M.b.t. De vaatwasser en scharnieren hebben wij dit euvel ook nagevraagd en hij kon mij beloven dat dit bij scharnieren van BSH vaatwassers niet 1,2,3 gaat gebeuren i.c.m. Dit front.

Dit heb ik extra zwart op wit op papier laten zetten dat dit een garantiegeval is indien deze scharnieren gaan doorzakken.

Ik had ook mijn bedenkingen maar het geheel oogt wel strakker zo naar onze mening..

Deze tekening is ook zeker niet de beste was ook van een andere keukenzaak. De wandjes bij het zitgedeelte zijn ook van hetzelfde materiaal als de frontjes vertelde de verkoper mij dus dit zou gewoon mooi moeten zijn. Zal dit nog eens expliciet navragen.

Gezien de bora en de afmetingen die ik maximaal tot mijn beschikking heb is 90-90-60 geen gezicht en zou met aanpassen van de korpus door interieurbouwer dit goed moeten lukken zonder dat de keuken stabiliteit verliest met 80-80-80.

Ik heb een andere indeling al 10x overwogen maar blijven dit het mooiste vinden.
Tja, je kunt het op papier laten zetten. Maar wat koop je er voor als je vaatwasser bij de minste aanraking omlaag pleurt? Want dat gaat ‘ie zeker doet met dat dubbele front. Daar wil ik best voor tekenen!

Laat zitten, die dubbele greeplijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Ik snap die dubbele deur nooit, waarom is dat?
Bij mij loopt ook de greeplijst gewoon door in de vaatwasser deur en ik heb dikkere deuren dan wat “regulier” is.
Dat soort details maken nou net die keuken af, of ik ben een zeikerd daarin, dat kan ook :p.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 07-05-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
PaT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Van die ovens ga je veel plezier hebben. Ik moest alleen wennen aan het feit dat je oven even moeten opstartten en dat pas daarna de deur te openen is.
Ook is het scrollwieltje voor tijd/temperatuur optisch leuk, maar in de praktijk ram ik direct de knop in om de temperatuur via de cijfertoetsen in te voeren. Het scrolwieltjesmenu zorgt er altijd voor dat ik 5 of 10 graden naast de gewenste temperatuur uitkomen.
Daar valt wel mee te leven denk ik, eerder kan je toch niks instellen. :)

Dat 'wieltje' vond ik bij Miele ook niet ideaal voor de juiste temperatuur. Even snel tikken is dan makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kwakkel weet niet hoe het in België zit, maar 1 deur tussen wc en keuken mag in nl in ieder geval niet vziw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
@MikeyMan - ik weet het ook niet (daarvoor heb je dan een architect :D), maar dat witte lijntje aan de keuken is een schuifdeur. Dat + de deur van de WC zelf = 2 :)
Pagina: 1 ... 129 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1