Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken, de huidige keuken is 30 jaar oud en helemaal op. De vloer door het hele huis is vorig jaar vervangen (nieuwe betonvloer + vloerverwarming), dit jaar willen we de keuken doen, dus naast de keuken zelf, ook het plafon vervangen, electra verbeteren/vervangen, enzovoorts.
Foto van de ruimte:
:strip_exif()/f/image/mxzjykiSO4p9yM61RYbfLftP.jpg?f=fotoalbum_large)
Links zit een raam wat nét buiten beeld valt, die zit op lijn met de achterkant van de gebintstijl. Rechts waar op de foto de witte kast staat hebben we nu al een vrijstaande koel/vrieskast staan.
We zijn bij drie keukenzaken geweest, de IKEA en twee lokale, kleinere, keukenzaken in de omgeving van Hoogeveen. Bij de IKEA hebben we zelf iets ontworpen, maar zijn we vrij beperkt in de mogelijkheden met name qua frontjes. Daarnaast is de IKEA, zoals bekend, niet erg goedkoop, zeker als je weet dat je alles zelf in elkaar moet zetten, bij de keukenzaken krijg je de kastjes in ieder geval al voorgemonteerd.
Anyway, onze wensen:
Hoekkeuken, kookplaat met afzuiging naar buiten (linkermuur is de buitenmuur), oven met breed temperatuurbereik en pyrolyse, vaatwasser, spoelbak (Wandkraan regelen we zelf).
Zo hoog mogelijk werkblad, geen bovenkastjes (Ben zelf 2 meter lang, vind het niets om met mijn smoel tegen een kastje te staren). We maken zelf eventueel legplanken aan de lange zijde zodat we daar wat spullentjes kwijt kunnen.
Montage doen we in princiepe zelf
Aanbod Leverancier A:
/f/image/bJIzDf9Cgx0LRxsvOBzod3SK.png?f=fotoalbum_large)
Punto X13 (Naar zegen een submerk van Rotpunkt)
Kunstof frontjes met houtlook patroon
Corpus in gelijke kleur/patroon
Afdekplaat links en rechts in gelijke kleur/patroon
Sima Core werkblad van 6 CM (Is HPL / Trespa achtig materiaal)
Kastindeling van links naar rechts
70cm ladekast met kookplaat
Hoekkast met Le-Mans inrichting
60cm kast met besteklade en oven
60cm kast met opbouw spoelbak en 1 lade
60cm kast met drie lades
60cm vaatwasser
Apparatuur
Bosch PVQ795F25E kookplaat met afzuiging
Bosch HBG4785B6 oven
Bosch SBE46NX23E vaatwasser
Totaal €8.750 (ex montage)
Ik heb nog een vraag openstaan voor een composiet werkblad omdat ik twijfel over de slijtvastheid van het werkblad. Verder heb ik de apparatuur even gegokt, ik heb bij het eerste gesprek geen prijsopgave met apparatuur details gekregen, maar ik ben er vrij zeker van dat dit de juiste zijn.
Aanbod Leverancier B
:strip_exif()/f/image/H8c0ublxtinrdOTaqSS8SYc7.jpg?f=fotoalbum_large)
Vancel (Submerk van Schmidt)
Kunstof frontjes met houtlook patroon
Corpus in gelijke kleur/patroon
Afdekplaat links/rechts in matzwart/fenix
Composiet werkblad van 6 CM, werkblad hoogte 99cm
Kastindeling van links naar rechts
40cm ladekast met 3 lades
90cm ladekast met kookplaat
Hoekkast met Le-Mans inrichting
60cm kast met onderbouw spoelbak en lade
60cm kast met vaatwasser
60cm kast met oven
Legplank boven de lange zijde
Apparatuur
Siemens ED777FQ25E kookplaat met afzuiging
Siemens HB876G5B6 oven
Siemens SX836X02ME vaatwasser
Totaal €10.146 (Ex montage).
Ik vind het proces bij beide zaken netjes verlopen, ik zou met een van hun zo in zee willen gaan. Valt iemand nog iets op aan de prijzen versus de keuken / apparatuur? Want holy shit wat een geld voor de apparatuur, kastjes ~3000, werkblad ~2000, en dan 5k voor de apparatuur, ik vind het nogal veel allemaal ;-)
Ziet iemand ook nog iets om te verbeteren of wat wel of niet handig is qua de locatie van de apparatuur? Of een geniale tip om nog wat praktische ruimte te kunnen winnen? Op zich zullen we in de bijkeuken ooit extra bergruimte maken, dus daar kunnen wel de weinig gebruikte keukenspullen heen, maar toch

.