Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023
Saidjes schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:02:
Toch een update.

Uiteindelijk voor €10,500 gekocht inclusief plaatsen maar exclusief installeren (kraan/afvoer kan ik zelf, en een vriend is elektromonteur..scheelt € 350..), ook omdat de leidingen vroeg aangevraagd moesten worden bij de aannemer....woning pas Q2 2020!!. Wel er een echte u-keuken van gemaakt...

Met name de apparatuur was een crime...de verkoper hoorde echt alleen maar ATAG/Pelgrim...ik wil gevoelsmatig geen ATAG/Pelgrim.....nu dan maar een studioline inductieplaat (IQ500) , vaatwasser (IQ500), combi (IQ500) en de rest uit de IQ100 series..waarvan ik vermoed dat de opvolgers al klaarstaan....we zouden dan kosteloos de nieuwere variant krijgen...iemand daar ervaring mee?

[...]
Zo de keuken bijna definitief gemaakt, en met name de apparatuur een opfrisbeurt gegeven, van die Iq100 serie van Siemens werd ik in t echt toch niet vrolijk, en we wilden toch een koelvriescombinatie
Als eisen hadden we: energiezuinig, deuropdeur koelvriescombinatie met No-Frost, combimagnetron zonder draaiplaat, makkelijke bediening van alles. Het is nu geworden:

Inductie: EH845BFB1E (iq300)
Afzuigkap: LC97BIR55 (iq500) ipv LC94BBC51
Combi: CM836GNB6 (iq700) ipv CM585S0
Vaatwasser: SN836XJE (iq300) ipv SN836X00AE
Koelvriescombinatie: KI86NHD30 (iq500) ipv KI24RV51 (was alleen koeler)

Heeft iemand nog interessante tips/opmerkingen. We hebben nog drie weken waarin we eventuele wijzigingen mogen doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Niet dat ik dat vaak doe, maar waarom zou dat niet praktisch zijn? Dat zou in mijn ogen alleen onpraktisch zijn als de eettafel een eind van de keuken is of in een andere ruimte. Maar aangezien het gros van de woningen tegenwoordig een open keuken heeft waar de eettafel vlakbij is, speelt dat niet zo.
Nouja, dat ligt een beetje aan je gebruik van de keuken.

Als je zoals @perspectivebass aangeeft de potten en pannen op tafel zet is er niks aan de hand natuurlijk.
Maar als ik eters heb, dien ik graag de borden vanaf de keuken uit. Ga niet met de pannen naar de tafel lopen om op te scheppen. Netjes de borden opscheppen en neerzetten komt wat netter over m.i. :)

Wij koken vrij vaak, ook voor anderen. En maken er dan graag een luxe avondvullend diner van.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Saidjes schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Zo de keuken bijna definitief gemaakt, en met name de apparatuur een opfrisbeurt gegeven, van die Iq100 serie van Siemens werd ik in t echt toch niet vrolijk, en we wilden toch een koelvriescombinatie
Als eisen hadden we: energiezuinig, deuropdeur koelvriescombinatie met No-Frost, combimagnetron zonder draaiplaat, makkelijke bediening van alles. Het is nu geworden:

Heeft iemand nog interessante tips/opmerkingen. We hebben nog drie weken waarin we eventuele wijzigingen mogen doorgeven.
Ga je ooit op afstand de temperatuur van de koeler/vriezer controleren of wijzigen?
Zo nee, dan ben je met de KI86NAD30 (iQ500) een stukje goedkoper uit want die is verder identiek.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Laatst online: 13-08-2023
Mr_Blobby schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:24:
[...]
Ga je ooit op afstand de temperatuur van de koeler/vriezer controleren of wijzigen?
Zo nee, dan ben je met de KI86NAD30 (iQ500) een stukje goedkoper uit want die is verder identiek.
Dankje voor de tip! Was ik inderdaad niet van plan! 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 21:50
Wie gebruikt de wifi in de oven vaatwasser etc daadwerkelijk?

Heb de usecase voor mij persoonlijk nog niet helemaal gevonden...

[ Voor 40% gewijzigd door perspectivebass op 01-05-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xstarr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Saidjes schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:21:
[...]

De combi is een compact model, ben je hiervan bewust? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:29
MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Nouja, dat ligt een beetje aan je gebruik van de keuken.

Als je zoals @perspectivebass aangeeft de potten en pannen op tafel zet is er niks aan de hand natuurlijk.
Maar als ik eters heb, dien ik graag de borden vanaf de keuken uit. Ga niet met de pannen naar de tafel lopen om op te scheppen. Netjes de borden opscheppen en neerzetten komt wat netter over m.i. :)

Wij koken vrij vaak, ook voor anderen. En maken er dan graag een luxe avondvullend diner van.
In het geval van een 'luxe' diner met net opgemaakte borden zou ik sowieso niet met een open keuken (of met een eettafel bij de keuken) willen werken. En dan kom je weer bij een heel ander soort indeling uit. Is ook een prima keus natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@perspectivebass ik heb 1 nuttige functie gevonden... De klokken synchroniseren af en toe een beetje. Nog steeds niet helemaal gelijk, maar beter dan zonder.

@Rubbergrover1 vind het juist ideaal, bezoek een glaasje wijn erbij, alvast een hapje en contact met de vrienden tijdens het koken. Of gezellig samen koken. Tis geen restaurant ;)

Maar da's persoonlijk natuurlijk. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2020 18:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
perspectivebass schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:36:
Wie gebruikt de wifi in de oven vaatwasser etc daadwerkelijk?

Heb de usecase voor mij persoonlijk nog niet helemaal gevonden...
Ik heb het in de koffiemachine, combi oven en vaatwasser. Leuk om mee te pronken tijdens verjaardagen (ik merk echt dat ik daardoor meer vrienden heb...), maar daarbuiten is het natuurlijk onzin en werkt het over 3 jaar waarschijnlijk niet eens meer vanwege verouderde software.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
@MikeyMan hier zijn de klokken gelijk door de app/koppeling met wifi. Alleen bij zomer en wintertijd worden ze gek genoeg niet tegelijk bijgewerkt maar dit loopt maximaal 24 uur uit de pas.
@perspectivebass Toegevoegde waarde is nihil. Ik gebruik het nog weleens om resterende tijd te zien van de vaatwasser en ik krijg een seintje als de oven warm is/klaar is of ik verwarm hem voor.
Ik doe de kinderen nog weleens in bad en dan is dat handig maar ook omdat ik te lui ben om een wekker op mijn tel te zetten natuurlijk.
Ook kan je op Miele alle voorraden zien en eventueel bijbestellen. (Koffiebonen, vaatwasser glansspoel etc.)

Het is dat het er al op zat en geen keus om het weg te laten bij deze serie van Miele al had ik het waarschijnlijk dan wel erbij gekocht al is het maar om die klokken te synchroniseren :p . Vrienden van mij hebben 2 apparaten zonder Wifi en die hebben gewoon 1 display uitgeschakeld :).

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 01-05-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GeeMoney ook de seconde wijzer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb alleen uren en minuten aan staan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Miele koelkasten fietsen zelfs uit zichzelf naar de Appie om de flessen Heineken aan te vullen.

Zonder gekheid, die klokken die syncen is inderdaad wel een goede! Heb ik zelf niet eens bij stilgestaan, omdat ik hier voor geen dubbele apparaten (met klok) had. Dus ik kende de ergernis niet van twee ongelijke klokken.

[ Voor 9% gewijzigd door Barry|IA op 01-05-2020 22:46 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:45:
Miele koelkasten fietsen zelfs uit zichzelf naar de Appie om de flessen Heineken aan te vullen.

Zonder gekheid, die klokken die syncen is inderdaad wel een goede! Heb ik zelf niet eens bij stilgestaan, omdat ik hier voor geen dubbele apparaten (met klok) had. Dus ik kende de ergernis niet van twee ongelijke klokken.
Nouja, voor het geld kun je beter een mooie klok aan de muur hangen en de klok uit zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:45:

Vaak zijn die apparaten zo dicht bij elkaar dat het een kleine moeite is om dan de klokken twee keer per jaar tegelijk te verstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:14:
[...]

Vaak zijn die apparaten zo dicht bij elkaar dat het een kleine moeite is om dan de klokken twee keer per jaar tegelijk te verstellen.
In mijn vorige woning was het een sport inderdaad maar ik vond het altijd wel “jammer” voor het bedrag dat je dan zelf die klokken nog moet stellen (Miele 5000 serie destijds). Met Wi-Fi hebben ze dat dus geautomatiseerd eindelijk en dat zit tegenwoordig “gratis” op de dure lijnen bij Miele tegenwoordig.

Natuurlijk zijn het luxe problemen maar we maken ons ook allemaal druk om een greeplijstje, korpushoogte of plint hoogte. Tenminste ik wel en dan is dit een detail wat ik dus ook meeneem :).

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 02-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nja, volgens mij maken we er ons niet druk over, maar zijn we er ons van bewust omdat je de keuzes toch moet maken bij aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 12:02
Vorige week hebben we een keuken laten samenstellen bij de projectontwikkelaar van de nieuwbouwwoning.
Dit is onze eerste koopwoning (starters) en dit is de eerste keer dat we zelf een keuken kunnen samenstellen.
De projectontwikkelaar heeft ons uitgenodigd om een concept van de keuken te laten samenstellen. Hiermee hebben zij gelijk een technische tekening voor de keuken.

Voor de keukenkastjes was er keuze uit Schröder, Siematic en het huismerk (Pronorm). Hierbij hebben we gekozen voor het huismerk. In de artikellijst staat iets van X-line, ik ga er even vanuit dat het de Pronorm X-line keukenkasten zijn. De kleur van de keuken is kiezelgrijs met en donker blad (raven-satin).

Apparatuur:
Kraan: Quooker Pro3 (3FRRVS)
Kookplaat: Bora Pure
Vaatwasser: SN836X12JE (zit in het kastje links van de kraan)
Oven-magnetron:CM876G0B6
oven-stoom: HS836GTB6
Koelkast: KI81RAD30
Keukenblad: Jetstone composiet VF6 - raven satin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tjYsT2Qm4NFQ5zce6-w1YnMcFY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TzoHIkFrs45eZYmMJnmsVRyI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnssN4gcL8kB5GhACYfWjvDps-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYvSasdAzEtB6tiQZFMStuAq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZk0ZrJlUxwll55euHDF_Md08AU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SWdgy2G6pwZYf2Zx0RU1AuJ.jpg?f=fotoalbum_tile

De totaalprijs voor de keuken, apparatuur en montage zit op 16,5k. We gaan bij andere keukenwinkels kijken ter vergelijking.

We zijn erg benieuwd naar jullie verbeterpunten of advies over deze keuken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Ook wij hebben bij de projectontwikkelaar onze keuken voor nieuwbouw laten samenstellen. We zijn er zelf erg tevreden over. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXPTbMd0O2OQCi--h5MNi2MEtA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhQYbeLXtDRf4JC8ZHGq8Efn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMv3WHUOUqbM1puzOey7EW5Xm3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVHXxSXUqmOmNMku82SGXBq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4V-4iEGgLk1rsNGclsXcwKBKhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjHtSsZw0OwcS2R5i4u5oCQp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrecht doortrekken naar onder het raam aan de andere kant. Bovenkant van de tekening zeg maar. Die dubbelle hoge kast naar de plek waar dat stuk aanrecht met kookplaat zat.

Hou je je ramen vrij en staat die kast niet pontificaal overal in het zicht en in de weg. Die kast is 120 en de ruimte aan de overkant is 180. Houd je dus 60cm over tussen kast en aanrecht. Prima te doen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
The BounceR schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:39:
Vorige week hebben we een keuken laten samenstellen bij de projectontwikkelaar van de nieuwbouwwoning.
Dit is onze eerste koopwoning (starters) en dit is de eerste keer dat we zelf een keuken kunnen samenstellen.
De projectontwikkelaar heeft ons uitgenodigd om een concept van de keuken te laten samenstellen. Hiermee hebben zij gelijk een technische tekening voor de keuken.

Voor de keukenkastjes was er keuze uit Schröder, Siematic en het huismerk (Pronorm). Hierbij hebben we gekozen voor het huismerk. In de artikellijst staat iets van X-line, ik ga er even vanuit dat het de Pronorm X-line keukenkasten zijn. De kleur van de keuken is kiezelgrijs met en donker blad (raven-satin).

Apparatuur:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De totaalprijs voor de keuken, apparatuur en montage zit op 16,5k. We gaan bij andere keukenwinkels kijken ter vergelijking.

We zijn erg benieuwd naar jullie verbeterpunten of advies over deze keuken! _/-\o_
Geen vrieskast?
In de rij met 90 cm ladekasten: waarom daar eindigen met 1 kastje van 60 cm met ook nog deur i.p.v. lades. Symmetrie is daarmee weg (is smaak). Denk ook aan hoe je de verlichting boven het lange werkblad wil regelen i.v.m. elektra aansluitpunten.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Laatst online: 21:50
The BounceR schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 11:39:

Apparatuur:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Op eerste oog een nette keuken. Je zou er voor kunnen kiezen om de kant met hoge kast een hoge kast aan begin en eind te doen en daaromheen een ombouw. Dan krijg je een nis waar je water etc. zit. Ook zou ik persoonlijk die smalle hoge kast laten vervallen. Vind het een gekke onderbreking in het geheel. En anders mee eindigen in plaats van ertussen.

[ Voor 3% gewijzigd door perspectivebass op 02-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:03:
Aanrecht doortrekken naar onder het raam aan de andere kant. Bovenkant van de tekening zeg maar. Die dubbelle hoge kast naar de plek waar dat stuk aanrecht met kookplaat zat.

Hou je je ramen vrij en staat die kast niet pontificaal overal in het zicht en in de weg. Die kast is 120 en de ruimte aan de overkant is 180. Houd je dus 60cm over tussen kast en aanrecht. Prima te doen wat mij betreft.
Bedankt. Het raam naast de 1,20 kast is van boven tot onder, dus dat zal lastig zijn. Vandaar deze keus.
Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driftkikkertje schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:39:
[...]

Bedankt. Het raam naast de 1,20 kast is van boven tot onder, dus dat zal lastig zijn. Vandaar deze keus.
Of bedoel je wat anders?
Nope dat bedoelde ik. Dat kon ik niet uit de tekening halen. De kast staat ervoor. Bijzonder onhandig gedaan dan want dat beperkt je enorm qua keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Nope dat bedoelde ik. Dat kon ik niet uit de tekening halen. De kast staat ervoor. Bijzonder onhandig gedaan dan want dat beperkt je enorm qua keuken.
Uhu, maar dat is het nadeel van projectmatig nieuwbouwhuis. Alles staat al vast, in mijn geval kan ik zelfs de loze leidingen niet zelf kiezen maar zitten ze op vaste plekken in een "keuzepakket". Alles is prefab en bestaat uit nieuwe technieken.. achja

Thanks anyway! Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken, de huidige keuken is 30 jaar oud en helemaal op. De vloer door het hele huis is vorig jaar vervangen (nieuwe betonvloer + vloerverwarming), dit jaar willen we de keuken doen, dus naast de keuken zelf, ook het plafon vervangen, electra verbeteren/vervangen, enzovoorts.

Foto van de ruimte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Dy_Yk5l7iYGi8j_4dGIloDwP-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxzjykiSO4p9yM61RYbfLftP.jpg?f=fotoalbum_large
Links zit een raam wat nét buiten beeld valt, die zit op lijn met de achterkant van de gebintstijl. Rechts waar op de foto de witte kast staat hebben we nu al een vrijstaande koel/vrieskast staan.

We zijn bij drie keukenzaken geweest, de IKEA en twee lokale, kleinere, keukenzaken in de omgeving van Hoogeveen. Bij de IKEA hebben we zelf iets ontworpen, maar zijn we vrij beperkt in de mogelijkheden met name qua frontjes. Daarnaast is de IKEA, zoals bekend, niet erg goedkoop, zeker als je weet dat je alles zelf in elkaar moet zetten, bij de keukenzaken krijg je de kastjes in ieder geval al voorgemonteerd.

Anyway, onze wensen:
Hoekkeuken, kookplaat met afzuiging naar buiten (linkermuur is de buitenmuur), oven met breed temperatuurbereik en pyrolyse, vaatwasser, spoelbak (Wandkraan regelen we zelf).
Zo hoog mogelijk werkblad, geen bovenkastjes (Ben zelf 2 meter lang, vind het niets om met mijn smoel tegen een kastje te staren). We maken zelf eventueel legplanken aan de lange zijde zodat we daar wat spullentjes kwijt kunnen.
Montage doen we in princiepe zelf

Aanbod Leverancier A:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wleaXKLExKZnRsfLF8aVc06MaRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bJIzDf9Cgx0LRxsvOBzod3SK.png?f=fotoalbum_large
Punto X13 (Naar zegen een submerk van Rotpunkt)
Kunstof frontjes met houtlook patroon
Corpus in gelijke kleur/patroon
Afdekplaat links en rechts in gelijke kleur/patroon
Sima Core werkblad van 6 CM (Is HPL / Trespa achtig materiaal)

Kastindeling van links naar rechts
70cm ladekast met kookplaat
Hoekkast met Le-Mans inrichting
60cm kast met besteklade en oven
60cm kast met opbouw spoelbak en 1 lade
60cm kast met drie lades
60cm vaatwasser

Apparatuur
Bosch PVQ795F25E kookplaat met afzuiging
Bosch HBG4785B6 oven
Bosch SBE46NX23E vaatwasser

Totaal €8.750 (ex montage)

Ik heb nog een vraag openstaan voor een composiet werkblad omdat ik twijfel over de slijtvastheid van het werkblad. Verder heb ik de apparatuur even gegokt, ik heb bij het eerste gesprek geen prijsopgave met apparatuur details gekregen, maar ik ben er vrij zeker van dat dit de juiste zijn.

Aanbod Leverancier B
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG0OwBuy0r0VNDNtxs78XbW4f7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8c0ublxtinrdOTaqSS8SYc7.jpg?f=fotoalbum_large
Vancel (Submerk van Schmidt)
Kunstof frontjes met houtlook patroon
Corpus in gelijke kleur/patroon
Afdekplaat links/rechts in matzwart/fenix
Composiet werkblad van 6 CM, werkblad hoogte 99cm

Kastindeling van links naar rechts
40cm ladekast met 3 lades
90cm ladekast met kookplaat
Hoekkast met Le-Mans inrichting
60cm kast met onderbouw spoelbak en lade
60cm kast met vaatwasser
60cm kast met oven
Legplank boven de lange zijde

Apparatuur
Siemens ED777FQ25E kookplaat met afzuiging
Siemens HB876G5B6 oven
Siemens SX836X02ME vaatwasser

Totaal €10.146 (Ex montage).

Ik vind het proces bij beide zaken netjes verlopen, ik zou met een van hun zo in zee willen gaan. Valt iemand nog iets op aan de prijzen versus de keuken / apparatuur? Want holy shit wat een geld voor de apparatuur, kastjes ~3000, werkblad ~2000, en dan 5k voor de apparatuur, ik vind het nogal veel allemaal ;-)

Ziet iemand ook nog iets om te verbeteren of wat wel of niet handig is qua de locatie van de apparatuur? Of een geniale tip om nog wat praktische ruimte te kunnen winnen? Op zich zullen we in de bijkeuken ooit extra bergruimte maken, dus daar kunnen wel de weinig gebruikte keukenspullen heen, maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Siemens kookplaat met afzuiging deruit. Bora Puru erin. Is de keuken in maxilijn? Zo nee: vaatwasser veranderen. Composiet stol tot aan de vloer? Duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48
Thanks, zal eens navragen naar de Bora, maxilijn wordt dat ook wel XXL genoemd? Het is inderdaad een grotere vaatwasser, was mogelijk in de kastjes.
De stol is geen composiet maar matzwart MDF plaat, mogelijk haal ik een term door elkaar ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
GeeMoney schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:20:
@MikeyMan hier zijn de klokken gelijk door de app/koppeling met wifi. Alleen bij zomer en wintertijd worden ze gek genoeg niet tegelijk bijgewerkt maar dit loopt maximaal 24 uur uit de pas.
@perspectivebass Toegevoegde waarde is nihil. Ik gebruik het nog weleens om resterende tijd te zien van de vaatwasser en ik krijg een seintje als de oven warm is/klaar is of ik verwarm hem voor.
Ik doe de kinderen nog weleens in bad en dan is dat handig maar ook omdat ik te lui ben om een wekker op mijn tel te zetten natuurlijk.
Ook kan je op Miele alle voorraden zien en eventueel bijbestellen. (Koffiebonen, vaatwasser glansspoel etc.)

Het is dat het er al op zat en geen keus om het weg te laten bij deze serie van Miele al had ik het waarschijnlijk dan wel erbij gekocht al is het maar om die klokken te synchroniseren :p . Vrienden van mij hebben 2 apparaten zonder Wifi en die hebben gewoon 1 display uitgeschakeld :).
Kloksync is ideaal, in ons oude huis zat er toch vaak een halve minuut tussen, kreeg het nooit helemaal gelijk. (Maar is maar een onbelangrijk detail)
Verder gebruik ik Wi-Fi om de afzuigkap aan kookplaat te koppelen en om bij grote stukken vlees de kerntemperatuur af te lezen. Bij Siemens kan je die op de oven niet aflezen (alleen progressie op een balkje naar gewenste eindtemperatuur), in de (overigens waardeloze) app kan je de temperatuur van je vlees op de graad nauwkeurig aflezen.
Ik kon uiteraard zonder, maar gebruik het wel regelmatig dus.
De meest nutteloze feature is overigens emolight op de afzuiger. Een soort ambilight die qua kleuren in te stellen is... Werkelijk geen enkele goede reden voor te bedenken door mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:54:
Hoi allemaal,
Ik ben ‘nieuw’ op het forum.
Binnenkort gaan we onze gehele beneden verdieping renoveren. Ik heb een plattegrond bijgevoegd van ‘na verbouwing’.
Er zal uiteraard ook een nieuwe keuken komen, waarvan ik eerste tekeningen heb bijgevoegd.
We zijn uitgekomen bij een keuken van Tristar vanwege de vrijheid in maten, kleuren en de uitstraling. Als ik het goed heb gelezen, is dit een redelijk degelijke keuze.
De apparatuur gaan we waarschijnlijk zelf inkopen, waarbij we in ieder geval een drukstoomoven van Miele willen aanschaffen. De rest zal waarschijnlijk Atag Magna serie worden.
De vaatwasser wordt op hoogte ingebouwd, links in de hoek naast het raam.
Naast de kastenwand zit de deur naar de kelder (links) en de deur naar boven.
In eerste instantie wilden we een massief eiken keuken, maar vanwege de kosten en mogelijke werking van de kasten, zal dit waarschijnlijk fineer worden. We hebben begrepen dat dit qua uitstraling haast niet te onderscheiden is.
Globaal heeft onze ‘keukenboer’ aangegeven dat de kosten (incl apparatuur van Siemens Studio Line) op basis van fineer uit zal komen op ongeveer 25K excl installatie. Hier zit ook het maken van de schouw in. Massief eiken zou ongeveer 7K duurder zijn.
Mijn vragen zijn:
- moeten we nog ergens op letten?
- is dit een reële prijs voor de tristar keuken excl apparatuur zoals hiervoor omschreven?
- de wandplanken willen we graag in dezelfde stijl als de kastenwand. Er wordt gesuggereerd dat deze planken mogelijk niet langer dan 250 cm leverbaar zijn, klopt dat?

Ik lees graag jullie reacties!

Groet,

Mark

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi allemaal,

Vandaag hebben we ons ontwerp aan laten passen, zie hieronder.
Hebben jullie nog tips of verbeterpunten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXFXX2r26UF0GxvD5UOgUvkIw6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv4Fo7k0Z7lvrKRnMnOc2jaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rRa0gHpMkVLhBpOdPVbU7A7EJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6osXPgRPGT80zEoXIyIQyNf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAbVsxJvMDBL8Dv317qU_akkWgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNwbfYJjr8l1pXcFWmU0WcTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o5c9BhZPiIuxGBuljcqjDi_SIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIcs0qVfCnGn5tbYSMkLnvnF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Barry|IA schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 16:20:
Siemens kookplaat met afzuiging deruit. Bora Puru erin. Is de keuken in maxilijn? Zo nee: vaatwasser veranderen. Composiet stol tot aan de vloer? Duur!
Ik vond bij mij het prijsverschil daarvoor juist meevallen en heb dus aan alle kanten mijn blad doorgetrokken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:09:
[...]

Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit. Veel duurder, of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
GeeMoney schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Ik vond bij mij het prijsverschil daarvoor juist meevallen en heb dus aan alle kanten mijn blad doorgetrokken :p.
Was bij ons 8k meer. Duur blad... kan dus ontzettend verschillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synx6 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Was bij ons 8k meer. Duur blad... kan dus ontzettend verschillen!
8k voor een stol? Hoeveel kost je blad dan wel niet? 15k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Of 8 stollen :9 .
Mijn eiland heeft er 2 en bij het bar/zit gedeelte. Totaal was het volgens mij €1250,- . Normale stollen waren volgens mij iets van €400,- in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 12:02
Mr_Blobby schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Geen vrieskast?
In de rij met 90 cm ladekasten: waarom daar eindigen met 1 kastje van 60 cm met ook nog deur i.p.v. lades. Symmetrie is daarmee weg (is smaak). Denk ook aan hoe je de verlichting boven het lange werkblad wil regelen i.v.m. elektra aansluitpunten.
Bedankt voor je feedback Mr_Blobby _/-\o_
We overwegen nog om hier lades van te maken. We hadden voor een kastje gekozen vanwege de overgang van 90 naar 60 cm. De lades van 60cm gaven ook een vreemde indruk. Verder overwegen we om daar een onderbouwvriezer in te plaatsen. We zitten een beetje met de bruikbare koelkast-ruimte van een inbouw koel-vriescombinatie.

Om de muur wat te versieren willen we een wandplank met verlichting plaatsen.
De plank zal iets korter zijn dan het keukenblad, zo'n 30cm korter aan beide uiteindes.
Het ideale is dat het ook nog mogelijk is om bijvoorbeeld boeken, planten en/of sfeerverlichting hierop te kunnen plaatsen. De wandplank willen we op dezelfde hoogte als de hoge keukenkastjes, voor de symmetrie.
perspectivebass schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 12:28:
[...]
Op eerste oog een nette keuken. Je zou er voor kunnen kiezen om de kant met hoge kast een hoge kast aan begin en eind te doen en daaromheen een ombouw. Dan krijg je een nis waar je water etc. zit. Ook zou ik persoonlijk die smalle hoge kast laten vervallen. Vind het een gekke onderbreking in het geheel. En anders mee eindigen in plaats van ertussen.
Bedankt voor je feedback en meedenken perspectivebass _/-\o_
De smalle hoge kast is een apothekers-kast. We moesten de ruimte opvullen en deze paste er mooi tussenin. 2 hoge kasten zou te weinig zijn en 3 teveel.
De keuze om te beginnen en eindigen met een hoge kast zal er ook voor zorgen dat de vaatwasser niet meer aan het uiteinde zit. Wat voor ons een voordeel is, zodat je niet tegen de open vaatwasser deur aanloopt. Bij een vorige huurwoning hadden we de vaatwasser midden in de keuken, met een smalle doorgang. Als de deur open stond dan kon je er niet meer langs lopen. Dat proberen we hiermee te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 11:25
Vandaag een eerste goed gesprek gehad in een kleine lokale keukenzaak. Hierbij leek Comprex erg mooi en te bieden wat we zoeken. Is iemand bekend met de kwaliteit hiervan?

We kregen ook te horen dat Airo Design qua afzuiging in het blad beter zou zijn bij recirculatie dan een Bora, vanwege betere vetafvanging. Iemand die hier meer vanaf weet? Het is lastig vergelijkingen te vinden hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Nou voor de eerste keer in mijn leven een keukenzaak ingestapt want een nieuwe keuken moet er toch maar komen. Maar volgens mij moet ik werken aan mijn tactiek.

Max budget 10k, en dat heb ik aangegeven. De verkoopster begreep dit, dus we gingen zitten. Er werd een tekening op papier gemaakt want dit was standaard.

Ahfijn, een "simpele" L keuken, met graniet blad, vier bovenkasten, en twee hoge kasten. Apparatuur × 5 (vaatwasser, afzuigkap, koelkast, vriezertje en een kleine oven met een magnetron functie). Wij zitten in het middensegment heb ik begrepen.

Toen kwam de prijsberekening... een whopping €15.685 !! Maar er was nu actie van 40% en gratis montage dus het kon naar een kleine €12.000. Toen ik vroeg wat we konden aanpassen aan de keuken omdat ik die prijs wel heel hoog vond... werd er aangegeven dat wij niet echt hele "dure" dingen hebben gekozen dus hooguit wat tientjeswerk.

Wij zijn maar opgestaan en vertrokken want duidelijk aangegeven wat ons max budget was. Toen kon er overlegd worden met een collega en de prijs zakte naar €9800. Wij waren het daar niet mee eens. Toen kwam de vraag werk bedrag voor ons goed voelt... zoals gezegd zijn wij leken op dat gebied maar de vraag vond ik nogal wat.

Er kon uiteindelijk nog gebeld worden met een regio manager voor hoeveel de keuken dan echt weg mocht maar dan moesten we wel vandaag tekenen en aangeven wat voor ons comfortabel is qua bedrag. Ja doeg ;w

Het was een lerende ervaring, maar wat een tijd gaat erin zitten. Hopelijk morgen wat meer geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

OrangeBerry schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:00:
Nou voor de eerste keer in mijn leven een keukenzaak ingestapt want een nieuwe keuken moet er toch maar komen. Maar volgens mij moet ik werken aan mijn tactiek.

Max budget 10k, en dat heb ik aangegeven. De verkoopster begreep dit, dus we gingen zitten. Er werd een tekening op papier gemaakt want dit was standaard.

Ahfijn, een "simpele" L keuken, met graniet blad, vier bovenkasten, en twee hoge kasten. Apparatuur × 5 (vaatwasser, afzuigkap, koelkast, vriezertje en een kleine oven met een magnetron functie). Wij zitten in het middensegment heb ik begrepen.

Toen kwam de prijsberekening... een whopping €15.685 !! Maar er was nu actie van 40% en gratis montage dus het kon naar een kleine €12.000. Toen ik vroeg wat we konden aanpassen aan de keuken omdat ik die prijs wel heel hoog vond... werd er aangegeven dat wij niet echt hele "dure" dingen hebben gekozen dus hooguit wat tientjeswerk.

Wij zijn maar opgestaan en vertrokken want duidelijk aangegeven wat ons max budget was. Toen kon er overlegd worden met een collega en de prijs zakte naar €9800. Wij waren het daar niet mee eens. Toen kwam de vraag werk bedrag voor ons goed voelt... zoals gezegd zijn wij leken op dat gebied maar de vraag vond ik nogal wat.

Er kon uiteindelijk nog gebeld worden met een regio manager voor hoeveel de keuken dan echt weg mocht maar dan moesten we wel vandaag tekenen en aangeven wat voor ons comfortabel is qua bedrag. Ja doeg ;w

Het was een lerende ervaring, maar wat een tijd gaat erin zitten. Hopelijk morgen wat meer geluk.
Even een gok een winkel die aangesloten of onderdeel is van de al om bekende DMG?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
millerman_sf schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:49:
Vandaag een eerste goed gesprek gehad in een kleine lokale keukenzaak. Hierbij leek Comprex erg mooi en te bieden wat we zoeken. Is iemand bekend met de kwaliteit hiervan?

We kregen ook te horen dat Airo Design qua afzuiging in het blad beter zou zijn bij recirculatie dan een Bora, vanwege betere vetafvanging. Iemand die hier meer vanaf weet? Het is lastig vergelijkingen te vinden hiervoor.
Volgens mij zit comprex wel in een wat hoger segment. Wat minder standaard dan de degelijke Duitse keukens en daardoor iets smaakgevoeliger. Als het binnen je budget ligt en naar je smaak is, dan zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
Ik heb een Comprex in bestelling staan. Prima kwaliteit, toleranties zijn klein. Bijv 3.2mm tussen de lades en deuren waar Duitse merken vaak 5mm hanteren. Afwerking ook mooi met metaal voorzijde corpus, mogelijkheid van bekleden dan spoelbak, geborstelde alu fronten etc.

Idd wat hoger prijssegment, al zal dit ook met name liggen aan de opties. Iig nog geen Modulnova niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Hoger prijssegment is geen probleem, we willen vooral goede kwaliteit. Klinkt goed dus, dank!

De kastjes zagen er inderdaad erg strak uit met kleine tussenruimten. Alleen willen we zeker geen push-to-open, wat nodig is als je het echt strak wil hebben. In alle winkels die we bezocht hebben, doet er altijd wel een lade niet. Of je leunt er tegen aan en de lade springt open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
[...]

Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eiland kwartslag draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

millerman_sf schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:04:
Hoger prijssegment is geen probleem, we willen vooral goede kwaliteit. Klinkt goed dus, dank!

De kastjes zagen er inderdaad erg strak uit met kleine tussenruimten. Alleen willen we zeker geen push-to-open, wat nodig is als je het echt strak wil hebben. In alle winkels die we bezocht hebben, doet er altijd wel een lade niet. Of je leunt er tegen aan en de lade springt open.
De Blum push to open doet het best prima voor lades. Weet niet of andere merken het minder goed doen? Voor deurtjes ben ik geen fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
OrangeBerry schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:00:

Klinkt als een zeer fijn gesprek :p

Dat men nog denkt dat je op deze manier je zuur verdiende centen op tafel wilt leggen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

aschja schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:06:
[...]

Ja, of de plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zonder de rest van de ruimte te zien valt er weinig over te zeggen. Tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:59

EiT

millerman_sf schreef op zondag 3 mei 2020 @ 08:04:

Wij hadden dezelfde ervaring in keukenzaken. Zoals MikeyMan al zegt werkt het Blum spul prima. Wij hebben het op een aantal kasten en nooit issues mee.

Ik had er in eerste instantie altijd een bloedhekel aan en wilde dit absoluut niet in onze keuken. Uit eindelijk ontkwamen wij er niet aan omdat we geen grepen wilde. Nu ben ik er super blij mee. Wij hebben greeplijst in eiland en push to open / Servo drive in onze kasten wanden.

De Servo drive werkt zelfs beter dan de knock2open functie van Miele. Ik had achteraf daar ook liever een Servo voor gebruikt. Knock2open duurt te lang.

[ Voor 25% gewijzigd door EiT op 03-05-2020 10:54 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dan welke kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Zonder de rest van de ruimte te zien valt er weinig over te zeggen. Tekening?
Die had ik al eerder geplaatst, vandaar.
Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iis0TALxuyCN1l8u9RjJ7TV07YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66ScMgGl3fBJVNaj2kVhWkYF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ook wij zijn in de race voor een nieuwe keuken. Onze eisen zijn:
  • Modern, maar toch warm design
  • Veel bergruimte; voldoende werkruimte
  • Aparte oven en aparte magnetron
  • Apparatuur moet degelijk en betrouwbaar zijn, maar extra features gaan we toch niet gebruiken
  • Oplossing voor koffiemachine en waterkoker
We zijn eerst bij SuperKeukens geweest en zijn daar al best goed geslaagd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUQwO7CV84b_2CYjzchS04L2Wmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KD0CSPEDeAnhRrB1rPWDAcSs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXncyObfYsMoNiEkrXEx2Xz87bc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nn1k5QmeVTQTQOPdAkLMVdtp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYUZ9jtSSmMevAKcV9C4vbDwJVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xd8rET814UQS7ynDXcfhI5OC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rz991zWgikTjZrNi5fGShkLzhvQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KR6JbAaPxsoA8PGz3Pi8rH6U.png?f=user_large

Apparaten:
Juno JCU17820S5 koel/vriescombinatie
Juno JGVX60528 vaatwasser
2x Zanussi ZKC47902BU combi-oven
AEG IKB8443SFB inductie kookplaat
AEG DBE5970R afzuigkap
Dekker Selsiuz kokend/warmwater kraan

Het geheel komt "netto" net onder 11k inclusief installatie, wat ons zeker niet tegenvalt.

Twijfels:
  • Waterkoker is niet meer nodig, maar koffiemachine komt op het kookeiland :/
  • Het raam is nu een echt keukenraam en we willen het gaan vergroten tot de grond. Maar een U-opstelling zou meer werkruimte bieden en een betere oplossing voor de koffiemachine
  • Ze hadden bij SK geen keukenblad waar we echt heel enthousiast van werden. Bij Keukenloods een massief teakhouten blad gezien. Maar duur en bewerkelijk...
  • Die Juno en Zanussi apparaten. Op papier prima spul dat zeker aan onze eisen voldoet, maar de vaatwasser moet natuurlijk wel goed schoonmaken en de combi-oven moet wel snel en gelijkmatig opwarmen.
We gaan zeker ook nog naar de Keukenloods. Maar ik lees ook graag wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Zie hieronder.
[Afbeelding]
Ik kan de keuken niet plaatsen aan de hand van de foto's die je laat zien en ten opzichte van de tekening. Wat zit nu waar? Zijn dat ook weer ramen die doorlopen tot de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Roekeloos zo koken in die nis zou ik echt niet doen. Ik zou daar dan eerder het spoelgedeelte doen en koken op het eiland met eventueel ingebouwde afzuiging.
Ook de ruimte tussen je eiland en je vaste wand is met 90 wel "beperkt". Je loopt elkaar vrij snel in de weg ben ik bang.

Edit: wat de rest ook zegt, eigenlijk geen ruimte voor een eiland inderdaad.

[ Voor 87% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:01

Don Quijote

El Magnifico

@Roekeloos Op basis van wat je laat zien snap ik niet dat je een eiland wilt. Tuurlijk een raam tot de grond is fijn. Maar een groot deel van wat je daar wint, verlies je doordat het eiland er praktisch voor staat; en het deel wat wel vrij is tot de grond (tussen eiland en wand) zie je alleen als je in de keuken staat, want heeft geen zichtlijn naar de rest van het huis.

Tel daar nog bij op dat je nu een koffiezetapparaat op je eiland moet stallen en het zou voor mij een no-go zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Don Quijote op 03-05-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Dat de lange kant paralel loopt aan de andere kasten. Weet alleen niet of je deuren dan nog open gaan.
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Zie hieronder.
[Afbeelding]
Hate to say it, maar de indeling van dat huis is volkomen ruk. Zou er eens over nadenken om wat ruimtes om te gooien. Heb je bijv. die mega bijkeuken nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door aschja op 03-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
@Roekeloos
Sorry dat ik het zeg maar ik zou nooit meer teug gaan naar die winkel.
De opstelling is echt knudde en de apparatuur is niet veel beter.
Zoals al eerder gezegd zou ik fijn kiezen voor een hoekopstelling in deze ruimte.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Kapitein Merijn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:58:
@Roekeloos
Sorry dat ik het zeg maar ik zou nooit meer teug gaan naar die winkel.
De opstelling is echt knudde en de apparatuur is niet veel beter.
Zoals al eerder gezegd zou ik fijn kiezen voor een hoekopstelling in deze ruimte.
Die opstelling hebben we vooral zelf gekozen, omdat we denken dat dit veel ruimtelijker en lichter aandoet. Met name vanuit de keuken zelf, met een raam tot op de grond i.p.v. een werkblad dat 60cm naar je toe komt. Maar ik begrijp jullie feedback en we gaan dit zeker heroverwegen.

Kun je onderbouwen waarom de apparatuur "niet veel beter dan knudde" is? Heb je er ervaring mee? Wij zijn op zoek naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding en betalen liever niet meer dan nodig is, voor een bepaald merk of functies die we toch niet gebruiken. Volgens het verhaal van de verkoper worden die Juno spullen gemaakt door Elektrolux en zitten er voor een deel dezelfde onderdelen in als bijvoorbeeld AEG apparatuur. Maar als iemand dit onderbouwd kan weerleggen, voor dezelfde keuze heeft gestaan of ervaring heeft met die spullen dan hoor ik het heel graag!

De verkoper heeft naar onze wensen geluisterd en op basis daarvan dit geadviseerd zonder echt te pushen. Voor mij geen reden om er nooit meer terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
[...]

Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel zo'n gek idee nog niet. Je doorloop is nu ongeveer 90cm?
Ik zou de spoelbak niet tegenover het eiland doen, dan sta je elkaar in de weg.

Misschien de deur naar de trap ook voorzien van een raam, mocht daar net iemand een kastje open hebben staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_aj2x5kE_AtRDeu3zGZ83as7iA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RGoPfDR9bMpVvaG6fY1fdOpw.jpg?f=user_large
[...]
Daat gaat eigenlijk niet met een keuken van 330 breed en zeker niet met nog twee deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Heel zo'n gek idee nog niet. Je doorloop is nu ongeveer 90cm?
Ik zou de spoelbak niet tegenover het eiland doen, dan sta je elkaar in de weg.

Misschien de deur naar de trap ook voorzien van een raam, mocht daar net iemand een kastje open hebben staan...

De doorloop zal iets meer dan een meter zijn. Het ‘eiland’ is 165x110.
De deur naar boven gaan we andersom laten draaien.
Thx voor de tips.

[Afbeelding]

[...]

Daat gaat eigenlijk niet met een keuken van 330 breed en zeker niet met nog twee deuren.
Klopt, dan hou je een heel smal eiland over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aschja schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Dat de lange kant paralel loopt aan de andere kasten. Weet alleen niet of je deuren dan nog open gaan.

[...]

Hate to say it, maar de indeling van dat huis is volkomen ruk. Zou er eens over nadenken om wat ruimtes om te gooien. Heb je bijv. die mega bijkeuken nodig?
De indeling gaan we niet veranderen. De bijkeuken is ook onze ruimte voor alle technische installaties komen, opbergruimte die we boven niet hebben. Washok. Sportkleding van papa mama de kinderen etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:53
Ik ben donderdag weer bij een lokale keukeboer geweest. Nu kwam de volgende keuken naar voren.

Naam: Interliving keuken.Volgens de verkoper een middenklasse kwaliteit.

Fotos van 3D tekening:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIy7ytDGHRvIRsg0_CJUzP1UAXo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wScaxlGG53R5E0FwaB9KBZGu.jpg?f=fotoalbum_medium

Het betreft dus een L keuken met de volgende AEG apparatuur:

Oven: BPE35120B / € 645
Koelkast: SKE51221DS/R / 480,87
Afzuigkap: DCE5960HM / € 999
Inductie: IKE84441FB / 979,-
Vaatwasser: FSB53927Z (600 / prijzen staan niet online.. wtf?? ik moet dan mailen of bellen keukenloods etc)
Quooker Combi Zwart 7 Liter. € 1475,-

Totaal voor apparaat zou online ongeveer 5200 euro zijn.

Er komt een keramisch blad op met betonlook. 1 x 2510 cm met een diepte van 684
1 2050 cm met diepte van 66 cm

inclusief montage zou dit op 16,875 komen inclusief montage. Wat vinden jullie? Naar mijn idee stevig aan de prijs.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:01:
[...]

De indeling gaan we niet veranderen. De bijkeuken is ook onze ruimte voor alle technische installaties komen, opbergruimte die we boven niet hebben. Washok. Sportkleding van papa mama de kinderen etc etc
Ten aanzien van je indeling weet ik niet of je wel het maximale eruit haalt. Ik was benieuwd of je al soort interieurontwerp hebt gemaakt.
Met de smalle ruimtes kan het al snel als een pijpenla gaan voelen en dat zou zonde zijn want je hebt veel opp.

Het komt mij over alsof je teveel dingen in je keuken wilt proppen.
In zo'n lange smalle ruimte met de twee deuren houd je weinig opties over dan 1 lange keukenblok te maken. Je zit met je deuren en de ruimte voor de loop. Wellicht is er nog ruimte voor een ontbijttafeltje tussen die deuren.

Als je de bijkeuken wat smaller zou maken en de eetkamer en keuken zou kunnen verwisselen, dan krijg je een betere ruimte.
Maar hangt namelijk ook af hoeveel belang je hecht aan een grote eetkamer. Geven jullie soms veel etentjes ? :+

In onze nieuwbouwwoning hebben we gekozen voor een grote leefkeuken met een kleinere zitgedeelte om tv te kijken. Buren met hetzelfde woontype hebben een grote woonkamer en kleinere keuken genomen.Het hangt allemaal af van je lifestyle, waar je het meeste belang aan hecht en de ruimte die je tot beschikking hebt.

Gezien je indeling wordt het geen makkelijke keuze
succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svennn
  • Laatst online: 15-09 18:32
Vandaag weer bij een keukenwinkel geweest omdat onze wensen toch wat veranderd zijn.

Het gaat om de volgende opstelling:

Eiland (240x100cm)
- 1 ladekast 120cm
- 1 ladekast tbv kookplaat 120cm

Muurkant totaal (360cm)
- 3 hoge kasten (60cm) (1 voor vriezer a 170cm, 1 voor koelkast 170cm, 1 voor oven)
- 1 lage kast (60cm) tbv vaatwasser
- 1 lage kast (60cm) tbv wasbak
- 1 lage kast (60cm)

Apparatuur:
- 1 Bauknecht koelkast ~170cm
- 1 Bauknecht vriezer ~170cm)
- 1 Bauknecht bakoven
- 1 Bauknecht vaatwasser
- 1 Quooker
- 1 Bora kookplaat

Type kast: Haecker Systemat AV2035

Werkblad: kunststof ongeveer 4.5 strekkende meter. Het was een "duurder" type kunststof, maar ben even kwijt wat het nou precies was. Het is wel mogelijk om kookplaat er vlak in te laten verwerken.

De prijs inclusief montage was ~14k waar nog wel iets van af kon als we direct hadden besloten.

Het was een vriendelijke verkoper en gunde het hem ook wel. Echter we hadden nog niet een goed gevoel van wat we nou precies zouden kopen, voor toch een redelijke som geld. Bijvoorbeeld dingen als: hoe het er precies uit zou gaan zien (het was een simpele schets), de specificaties van de apparatuur. afwerking etcetera. Ik ben toch iemand die graag alle details wil weten en het even wil laten bezinken. Dus
niet gedaan, maar staan er zeker nog wel voor open.

Wat vinden jullie van de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylanp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:44
svennn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:42:
Vandaag weer bij een keukenwinkel geweest omdat onze wensen toch wat veranderd zijn.

Het gaat om de volgende opstelling:

Eiland (240x100cm)
- 1 ladekast 120cm
- 1 ladekast tbv kookplaat 120cm

Muurkant totaal (360cm)
- 3 hoge kasten (60cm) (1 voor vriezer a 170cm, 1 voor koelkast 170cm, 1 voor oven)
- 1 lage kast (60cm) tbv vaatwasser
- 1 lage kast (60cm) tbv wasbak
- 1 lage kast (60cm)

Apparatuur:
- 1 Bauknecht koelkast ~170cm
- 1 Bauknecht vriezer ~170cm)
- 1 Bauknecht bakoven
- 1 Bauknecht vaatwasser
- 1 Quooker
- 1 Bora kookplaat

Type kast: Haecker Systemat AV2035

Werkblad: kunststof ongeveer 4.5 strekkende meter. Het was een "duurder" type kunststof, maar ben even kwijt wat het nou precies was. Het is wel mogelijk om kookplaat er vlak in te laten verwerken.

De prijs inclusief montage was ~14k waar nog wel iets van af kon als we direct hadden besloten.

Het was een vriendelijke verkoper en gunde het hem ook wel. Echter we hadden nog niet een goed gevoel van wat we nou precies zouden kopen, voor toch een redelijke som geld. Bijvoorbeeld dingen als: hoe het er precies uit zou gaan zien (het was een simpele schets), de specificaties van de apparatuur. afwerking etcetera. Ik ben toch iemand die graag alle details wil weten en het even wil laten bezinken. Dus
niet gedaan, maar staan er zeker nog wel voor open.

Wat vinden jullie van de prijs?
Ik heb verder weinig verstand van keukens, maar ik heb eerder dit jaar ook een hacker systemat AV 2035 met mat zwarte lak gekocht. Kastenwand van 480 cm met 4 hoge kasten (waarvan 1 voorraadkast), eiland van 240x96, Quooker, Siemens IQ700 oven, IQ300 Vaatwasser en IQ100 koelkast, Airo Design Integral kookplaat met downdraft. Het aanrechtblad is van composiet. In de binnenzijde van het eiland zitten enkel lades, in de kastenwand enkel 'normale' kasten. Deze keuken: https://www.mupload.nl/img/rhxrw1uxpk.png

Ondanks dat ik een IQ300 vaatwasser/IQ100 koelkast heb, is mijn kastenwand wel 120 langer en heb ik een voorraadkast. Jij hebt er dan wel weer een vriezer in zitten. Ik heb er destijds 15.3k voor betaald. Of dit te veel is weet ik niet, maar ik had er een goed gevoel bij en dat is wat telt.

Al met al denk ik dat jij best nog wat naar beneden kan ivm het composieten blad en 120 langere wand bij mij.. maar ik heb er verder geen verstand van, dus als iemand er anders over denkt voel je dan vrij om me te verbeteren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Uit mn hoofd, inderdaad rond de 15k voor kookeiland van 3,20 bij 1,20 en een nis van 1 bij 0,60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

@Roekeloos plaats eens een tekening van de hele ruimte; dus niet alleen het stukje keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Intussen zijn Fenix-afwerkingen wat gebruikelijker. Hoe zijn de ervaringen met werkbladen? Van de ene verkoper horen we dat het in principe wel gevoelig is, maar dat oppervlakkige krasjes prima eruit te halen zijn, de andere raadt het af en wil alleen verkopen als we er voor tekenen dat krassen er bij horen. Dat is ook ongeveer wat ik in dit topic terugvind.

Wij gebruiken onze keuken intensief, maar snijden doe je natuurlijk op een plank en hete pannen zet je niet direct op een blad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barry|IA
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:10:
Ook wij zijn in de race voor een nieuwe keuken. Onze eisen zijn:
  • Modern, maar toch warm design
  • Veel bergruimte; voldoende werkruimte
  • Aparte oven en aparte magnetron
  • Apparatuur moet degelijk en betrouwbaar zijn, maar extra features gaan we toch niet gebruiken
  • Oplossing voor koffiemachine en waterkoker
We zijn eerst bij SuperKeukens geweest en zijn daar al best goed geslaagd!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparaten:
Juno JCU17820S5 koel/vriescombinatie
Juno JGVX60528 vaatwasser
2x Zanussi ZKC47902BU combi-oven
AEG IKB8443SFB inductie kookplaat
AEG DBE5970R afzuigkap
Dekker Selsiuz kokend/warmwater kraan

Het geheel komt "netto" net onder 11k inclusief installatie, wat ons zeker niet tegenvalt.

Twijfels:
  • Waterkoker is niet meer nodig, maar koffiemachine komt op het kookeiland :/
  • Het raam is nu een echt keukenraam en we willen het gaan vergroten tot de grond. Maar een U-opstelling zou meer werkruimte bieden en een betere oplossing voor de koffiemachine
  • Ze hadden bij SK geen keukenblad waar we echt heel enthousiast van werden. Bij Keukenloods een massief teakhouten blad gezien. Maar duur en bewerkelijk...
  • Die Juno en Zanussi apparaten. Op papier prima spul dat zeker aan onze eisen voldoet, maar de vaatwasser moet natuurlijk wel goed schoonmaken en de combi-oven moet wel snel en gelijkmatig opwarmen.
We gaan zeker ook nog naar de Keukenloods. Maar ik lees ook graag wat jullie ervan vinden!
Je wilt een moderne warme keuken en laat een standaard witte keuken met donker werkblad zien. Waar wil je warmte uitstralen?

De opstelling is heel amateuristisch, onlogisch, onpraktisch en ziet er niet mooi uit. Verkoper was net in dienst?

Die “torens” links en rechts, dat snap ik niet. Veel mensen willen dat, maar dat is toch geen gezicht? Laat die linker hoge kasten weg, trek daar het werkblad door tot aan de muur, zodat je daar véél ruimer kunt koken. Plan een koffiezetter boven de combi oven. Laat de wens van een separate magnetron varen, want ik vind geen argument goed genoeg om dit in deze keuken los van elkaar te nemen. Maak van het keukeneiland een schiereiland en plaats deze tegen de muur, waar het raam nu tot de vloer loopt. Pas het raam aan zodat deze boven het werkblad begint.

De apparatuur is vooral leuk voor de portemonnee van SuperKeukens. Ik zie dat Juno spul altijd gepusht worden door SuperKeukens en daar is niks mis mee, als het goed spul is. Maar dat weet men niet, want er is geen drol over te vinden.

Een Selsiuz kraan is vragen om kosten en problemen. Elk jaar een filter vervangen a 100 euro, een opgefokte keukenboiler die is “overgeklokt” om nog net geen 100 graden te leveren, lekkende kranen en nog meer ellende.

Neem een Quooker, of een normale mengkraan.

[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 03-05-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
Dylanp schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb verder weinig verstand van keukens, maar ik heb eerder dit jaar ook een hacker systemat AV 2035 met mat zwarte lak gekocht. Kastenwand van 480 cm met 4 hoge kasten (waarvan 1 voorraadkast), eiland van 240x96, Quooker, Siemens IQ700 oven, IQ300 Vaatwasser en IQ100 koelkast, Airo Design Integral kookplaat met downdraft. Het aanrechtblad is van composiet. In de binnenzijde van het eiland zitten enkel lades, in de kastenwand enkel 'normale' kasten. Deze keuken: https://www.mupload.nl/img/rhxrw1uxpk.png

Ondanks dat ik een IQ300 vaatwasser/IQ100 koelkast heb, is mijn kastenwand wel 120 langer en heb ik een voorraadkast. Jij hebt er dan wel weer een vriezer in zitten. Ik heb er destijds 15.3k voor betaald. Of dit te veel is weet ik niet, maar ik had er een goed gevoel bij en dat is wat telt.

Al met al denk ik dat jij best nog wat naar beneden kan ivm het composieten blad en 120 langere wand bij mij.. maar ik heb er verder geen verstand van, dus als iemand er anders over denkt voel je dan vrij om me te verbeteren :>
Bedankt voor je antwoord. Klinkt inderdaad dat je een stukje meer keuken hebt. Beduidend meer kastruimte een duurder blad. Of jij hebt natuurlijk een hele goed deal ;) Mooie keuken trouwens, hebben ook een soortgelijke opstelling overwogen.

Benieuwd wat andere van de prijs vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lize167 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:09:
[...]

Dan is het een ander verhaal inderdaad. Net de afweging wat je meer gebruikt. Ik moet zeggen dat ik altijd een hoop rommel maak tijdens het koken
Uiteindelijk heeft mijn moeder en mijn broer me toch overtuigd om voor de lage oven en het extra stukje werkblad te gaan :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Possible schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:15:
Ik ben donderdag weer bij een lokale keukeboer geweest. Nu kwam de volgende keuken naar voren.

Naam: Interliving keuken.Volgens de verkoper een middenklasse kwaliteit.

Fotos van 3D tekening:

[Afbeelding]

Het betreft dus een L keuken met de volgende AEG apparatuur:

Oven: BPE35120B / € 645
Koelkast: SKE51221DS/R / 480,87
Afzuigkap: DCE5960HM / € 999
Inductie: IKE84441FB / 979,-
Vaatwasser: FSB53927Z (600 / prijzen staan niet online.. wtf?? ik moet dan mailen of bellen keukenloods etc)
Quooker Combi Zwart 7 Liter. € 1475,-

Totaal voor apparaat zou online ongeveer 5200 euro zijn.

Er komt een keramisch blad op met betonlook. 1 x 2510 cm met een diepte van 684
1 2050 cm met diepte van 66 cm

inclusief montage zou dit op 16,875 komen inclusief montage. Wat vinden jullie? Naar mijn idee stevig aan de prijs.
Lijkt dus veel op mijn keuken (straks dus met extra bovenkastje werkblad en de oven onder het werkblad):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhSHS2A.jpg

Welke 13k is zonder quooker & composiet blad (incl. montage).

Had nog met Kvik gesproken, maar zij zeiden na het laten zien van mijn opstelling en het keukentype dat ik ambieerde, dat het ongeveer in dezelfde prijsklasse zou vallen als Bruynzeel.

Ga waarschijnlijk nu naar Superkeukens om te kijken wat ze daar voor me bakken. Vond het grote voordeel van Bruynzeel wel dat je letterlijk alles kan kiezen en mixen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Reinier schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:15:
Een vaatwasser van 45 cm moet lukken. Dan houd je 60 cm over (plus 9 cm) voor de oven.
Blijft krap, dat wel.
Alleen heeft IKEA misschien geen fronten voor smalle vaatwassers.
Ik ben nu al 2 uur aan het zoeken maar kom er bijna niet uit. Qua breedte heb ik 45cm nodig in een Metod keuken. Maar blijkbaar passen maar heel weinig vatwasser met een Metod frontje erop van 80cm?

Welke vaatwasser buiten de Ikea om(geeft een slecht gevoel maar is plan B) zou hiervoor geschikt zijn>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synx6 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Uit mn hoofd, inderdaad rond de 15k voor kookeiland van 3,20 bij 1,20 en een nis van 1 bij 0,60.
Welk materiaal is dat dan? Ik dacht dat dekton al prijzig was.
Barry|IA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Je wilt een moderne warme keuken en laat een standaard witte keuken met donker werkblad zien. Waar wil je warmte uitstralen?

De opstelling is heel amateuristisch, onlogisch, onpraktisch en ziet er niet mooi uit. Verkoper was net in dienst?

Die “torens” links en rechts, dat snap ik niet. Veel mensen willen dat, maar dat is toch geen gezicht? Laat die linker hoge kasten weg, trek daar het werkblad door tot aan de muur, zodat je daar véél ruimer kunt koken. Plan een koffiezetter boven de combi oven. Laat de wens van een separate magnetron varen, want ik vind geen argument goed genoeg om dit in deze keuken los van elkaar te nemen. Maak van het keukeneiland een schiereiland en plaats deze tegen de muur, waar het raam nu tot de vloer loopt. Pas het raam aan zodat deze boven het werkblad begint.

De apparatuur is vooral leuk voor de portemonnee van SuperKeukens. Ik zie dat Juno spul altijd gepusht worden door SuperKeukens en daar is niks mis mee, als het goed spul is. Maar dat weet men niet, want er is geen drol over te vinden.

Een Selsiuz kraan is vragen om kosten en problemen. Elk jaar een filter vervangen a 100 euro, een opgefokte keukenboiler die is “overgeklokt” om nog net geen 100 graden te leveren, lekkende kranen en nog meer ellende.

Waar baseer je dat van de Selsiuz op? Zo ken ik van iedere verkoper wel eentje die een merk afvalt op basis van een slechte ervaring, maar dat is weinig objectief. Het filter interesseert met niet, ze hebben tegenwoordig een Titanium boiler die geen filter nodig heeft en ik zal een waterontharder hebben. Gebrekkige kwaliteit vind ik wel belangrijk om te weten, alleen over kokend waterkranen vind je bar weinig verifieerbare informatie, ook niet op GoT. Ik wil de bijpassende spoelbak en zeeppomp in goud, geen idee welke de Quooker daar aanbiedt in goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
synx6 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Dan heb je hoop ik zelf je plak marmer uit mogen zoeken in de groeve?
Ik heb een offerte van Dekton inderdaad gehad voor mijn eiland van 4,65mx1,20m en dat was de helft van wat jij nu betaald. Nu heb ik composiet erop liggen en die was €3500,- ongeveer. En daarnaast dan dus €1250 voor 2 stollen en een tussenschot bij mijn bar gedeelte van 140cm.

Edit: Ik was toch wel erg nieuwsgierig naar je blad maar in je eerdere posts haal je aan 11k totaal voor al het blad werk incl. stollen van 5,5k en geef je aan de stollen niet genomen te hebben wat neerkomt op 6k aan blad. Evengoed prijzig maar niet zo exorbitant als wat je nu aangeeft :) . (en ik ken ook geen blad op puur marmer na wat richting dat soort bedragen gaat)

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 03-05-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:59

EiT

Bij zulke prijzen blad niet bij een keukenboer maar elders kopen. Scheelt je een hoop geld. Marmer blad is verre van praktisch, maar goed, daar zal je al over geïnformeerd zijn.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
Afgelopen week in de kokens gedoken. We zijn naar 3 zaken geweest voor een gesprek. Geen DMG.
1 partij biedt Rotpunkt, Excellentic lijn en DB select (eigen merk van DB keukengroep). We kwamen voor een DB select uit op 13-15k. Geen exacte offerte (wilde ze nog niet). Dit is met B merk apparatuur. Dacht dat dit Pelgrim was. Vind dit te duur. Hulp vond ik niet fantastich. Lopen veel jonge jongens en diegene die wij hadden had weinig ervaring.
De 2e partij biedt Nobilla. Geen idee welke lijn. Qua apparatuur Atag / AEG (Weet niet meer welke precies), ook geen exacte offerte gehad, maar schatting was 10 tot 12k, maar toch wel richting de 12k. Ook hier geen exacte offerte na 3 uur gesprek.
Het derde gesprek was bij een Franchise keten in Amersfoort. Gesprek was goed. Er werd goed geluisterd naar onze grote wensen lijst en de persoon bouwde terwijl we aan het praten waren rustig de keuken bij elkaar. Bij het gesprek geen argumenten als ‘Dit is beter’, ‘ik zou hier voor gaan’ of ‘we zijn beter dan de concurrent’, maar gewoon goed onderbouwd. Het betreft hier een Systemat keuken. Aan het eind alles wat we nodig hadden en een keuken die qua indeling naar wens is.

Ik had via Hacker de locaties van dealers opgevraagd, maar daar kwam de 3e partij niet naar voren. Ze gaven aan dat ze het onder eigen naam verkopen (ECOOK Xclusiv). Nummers komen overeen met een configuartie die ik heb samen gesteld op ThuisKeukens waarbij ze ook aangeven dat het systemat is. Ik heb niet goed gekeken naar de afwerking van de binnenkant van de kastjes. Ik zag op internet dat er ook een Activ lijn is, wat de uitgeklede versie is van de Systemat en dat dit te herkennen is aan de AV voor de typenummers (oud topic op Radar). Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit? Is deze lijn er nog? Ik zie dit niet terug op de website van Hacker.
Waar ik dan benieuwd naar ben: zit er nog een glazen zijwand en anti slip matje aan de binnnekant van de lade kastjes?

Ik twijvel zelf nog sterk tussen geheel gelakt, of gelakt aan de buitenkant en aan de boven/zijkant kunststof. Ze zei zelf dat ze spijt zou krijgen als ze gelakt neemt, omdat je na een aantal jaar wel beschadigingen zult hebben aan de randen. Wat adviseren jullie hier in?

We willen er een Quooker in. Ook vergeleken met andere merk. Mijn vader heeft nog een Titanium Hotspot van 8 liter staan, zonder kraan a 4-500 euro. Scheelt qua aanschaf toch al 1100 euro, maar de Titanium Hotspot is wat minder bekend. Je dient bij de Hotspot om de 1 / 2 jaar de filters te vervangen die via de website van Titanium 125 euro per stuk zijn. Ook is het water 105 graden en komt het rond de 100 er uit. Ik ben pas 1 recentie tegen gekomen, dus vind het lastig te beoordelen of dit wat is.
Kan je een Quooker kraan op een andere boiler aansluiten en later, mocht die Titanium niet bevallen, overschakelen naar een Quooker boiler?

Om wat meer info te geven over de keuken. Het betreft een L keuken van 3 bij 2,7. Er komt 1 toren in van 60 cm breed. Er zitten 2 grote lades in van 1 meter. 1 le mans kast van 50 cm, kast met koelkast en combi oven vak, 1 vaatwasser deurtje en 1 kastje voor de spoelbak. Diepte van blad is nu 60, maar die willen we nog aan laten passen naar 65. Boven het blad zit nog 1 klep kast van 120 cm. Hoogte van kastjes zijn 78 cm (luxere lijn?). Kastjes zijn voorzien van greepjes.

De prijs voor de kastjes en het blad is 6000 euro. Niet de goedkoopste, maar naar mijn idee een nette prijs voor de keuken. Hier is nog niets van afgepraat, maar ze werkte met ‘netto’ prijzen. Ik denk dat ik dit nog naar 5000-5500 kan.

Apparatuur is nu Siemens koelkast, wat pelgrim en badknecht apparatuur. Dit wil ik nog upgraden naar 4 of 5 appraten Siemens. Ik heb zelf een configuratie gemaakt via Coolblue en zit dan op 3400 euro voor
Siemens CM676G0S6
Siemens SN658X03TE
Siemens KI20RV60
Siemens LC96BBC50
Siemens ED775FSC5E
Heeft iemand hier ervaring met zelf de apparatuur aanleveren? Is dit een probleem voor de keuken boeren? Of pakken ze hier bijna geen marge op en zijn ze blij als ze de keuken kunnen leveren. Bij welke apparaten moet je waar rekening mee houden? Bij elk product bijvoorbeeld de nis hoogte, kookplaat met je groepen, afzuigkap is wat power wel handig, koelkast qua energie klasse. Iemand nog aanvullingen?
Huidige vriezer wordt verplaatst naar de schuur die aan het huis zit.

Plaatsing rekenen ze 1500 euro voor. We zitten er aan te denken om dit via een aannemer te doen. Ik verwacht dan iets goedkoper uit te zijn en dat diegene alles kan oppakken (nog wat stucwerk, 1 leiding verleggen). Hoe zit dat met garantie? Wat als iets niet goed is, wie regelt dan het retour? Waar kunnen hier eventueel problemen ontstaan?

Het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msk4Nc0fEDxnLw-u9R3sBHauR74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxz1rlg0idX7yZ2Xr7RpcCaV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door michel91 op 04-05-2020 04:52 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
Barry|IA schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:11:
[...]

Met de linker twee hoge kasten weg leveren we teveel bergruimte in, dat is geen optie.

Wens over separate oven en magnetron is op basis van 12 jaar ervaring met een enkele combi: met magnetron spettert er nog wel eens wat in de rondte, wat vervolgens inbrandt als de oven aan gaat. En natuurlijk dat je niet even snel iets (bijvoorbeeld een baby flesje) kunt opwarmen als de oven aan staat, of onlangs aan is geweest. Of het nou twee combi's zijn of een oven en een combi, er gaan er twee komen.

Inbouw koffiezetters zijn mooie dingen en het is natuurlijk de ultieme oplossing, maar ik ga dat geld er niet aan uitgeven.

Juno ben ik met je eens, daar twijfel ik ook erg aan omdat er weinig over te vinden is. Maar tegelijk ben je met A/B merken ook nergens zeker van, afgaande op eigen ervaringen met Bosch en wat er dan wel over te vinden valt.

En ik twijfel überhaupt over een kokend water kraan. Ik heb juist erg slechte ervaringen met de levensduur van Quookers, al helemaal als je het afzet tegen de prijs. En ook daar moet ieder jaar een nieuw filter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Roekeloos ik zou dan eerder voor 5 tientjes een losse magnetron op de kop tikken en in je bijkeuken of schuur stallen.
(Of je hebt aan de lopende band kleine kinderen)
Anders is die ruimte echt zonde in je keuken om aan een magnetron te spenderen. Je zou natuurlijk ook for the time being een los model in een kastje kunnen zetten. Na 1 jaar babyflesjes zet je hem weer op internet te koop :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

@Roekeloos Ik zou als ik jou was niet willen koken tussen die kasten in. Ik ben hoe dan ook geen fan van een spoel eiland dan voelt het mij echt als een ik wil perse een eiland maar we vonden het te duur om een kabel te laten leggen.

Je hebt centimeters aan beide zijde over dus je zult de pannen altijd met de handvatten naar binnen moeten zetten om te koken (als je eens meer als 2 pannen op het vuur hebt staan.) Verder gaan je kasten wandjes zonder een extra spat schermpje er echt na no time niet meer uit zien van al het vet / schoonmaak middel / schrobwerk. Als je perse dat stukje werkruimte niet op wilt offeren op je kookeiland zou ik zeggen verplaats je wasbak naar dat stukje 99% van je rotzooi gaat de vaatwasser in dus je wasbak is met name voor het schoonmaken van je groenten en handen.

Verder laat je niet te gek maken met kastruimte. Hoeveel kasten je ook hebt je vult ze toch wel.
Ga dan voor de grap eens na een jaar door die zelfde kasten heen en label / hou bij hoe vaak je ieder substantieel groot onderdeel uit de kasten haalt. Minder als eens per maand is lekker naar een gang / bijkeuken kast. Alles langer als een jaar niet aangeraakt hopla op de zolder.

Prijs stikker na 2 jaar er nog op hopla inpakken en weggeven aan vrienden die je niet moet :P.
Verder zou ik ook altijd voor 2 ovens gaan waarvan een als hoofd/deel functie magnetron heeft.
Als ik door de week gewoon even snel wat wil koken gaat het vlees in de oven en de aardappeltjes op een andere tijd / temperatuur in de andere. Komen er vrienden langs met de baby hopla in de ene oven even het flesje Ideaal.

Verder over de merken ik heb dat juno spul in de handen gehad en vond het voor de prijs echt zeer matig. Ga dan liever voor een midden / hoog segment midden moot merk. Volgens de SK verkoper was het eigenlijk gewoon een BOSH / Siemens oven maar dan met het juno merk er op maar de koelkast was weer een ander merk. Bleh ik heb wat meer vertrouwen in producten waar de merknaam van de fabrikant zelf op staat.

Hou er ook rekening mee dat je met de huidige opstelling een hoekje maakt wat amper schoon te maken is. Dat bedacht ik mij toen ik de foto nog eens goed bekeek.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 03-05-2020 23:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:41
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Met de linker twee hoge kasten weg leveren we teveel bergruimte in, dat is geen optie.

Wens over separate oven en magnetron is op basis van 12 jaar ervaring met een enkele combi: met magnetron spettert er nog wel eens wat in de rondte, wat vervolgens inbrandt als de oven aan gaat. En natuurlijk dat je niet even snel iets (bijvoorbeeld een baby flesje) kunt opwarmen als de oven aan staat, of onlangs aan is geweest. Of het nou twee combi's zijn of een oven en een combi, er gaan er twee komen.

Inbouw koffiezetters zijn mooie dingen en het is natuurlijk de ultieme oplossing, maar ik ga dat geld er niet aan uitgeven.

Juno ben ik met je eens, daar twijfel ik ook erg aan omdat er weinig over te vinden is. Maar tegelijk ben je met A/B merken ook nergens zeker van, afgaande op eigen ervaringen met Bosch en wat er dan wel over te vinden valt.

En ik twijfel überhaupt over een kokend water kraan. Ik heb juist erg slechte ervaringen met de levensduur van Quookers, al helemaal als je het afzet tegen de prijs. En ook daar moet ieder jaar een nieuw filter in.
Zelf heb ik ook recent bij superkeukens gekocht, zie reactie paar pagina's terug. Wij zijn uiteindelijk alleen voor de koelvries van Juno gegaan. Rest allemaal pelgrim, ook ivm garantie (pelgrim 8 jaar bij 4 apparaten. Juno was bij ons 2 jaar) Dat zegt denk ik al wel wat over de kwaliteit.

Ik snap dat je symmetrie wil in je keuken maar de 4 hoge kasten zijn nogal overkill, zeker met de beperkte ruimte die je naast je kookplaat overhoud. Ook kan je niet echt samen in de keuken staan (vaastwasser, spoelbak en kookplaat staan allemaal op nog geen 1m2). Oven en magnetron kunnen toch prima onder elkaar, zie voorbeeld: (hoekkast is een lemans, 113cm en fornuis = 100cm). Ipv de plank zou je links v/d afzuigkap nog 2 kasten kunnen maken als je de opslag echt nodig hebt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Mn0CTCf5/C7054376-A2-DC-4-BB5-900-F-D36-E36-F791-F0-2-00-SC-001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6ycVpz5R/C7054376-A2-DC-4-BB5-900-F-D36-E36-F791-F0-1-00-3-DA-001.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 04-05-2020 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:11
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Die opstelling hebben we vooral zelf gekozen, omdat we denken dat dit veel ruimtelijker en lichter aandoet. Met name vanuit de keuken zelf, met een raam tot op de grond i.p.v. een werkblad dat 60cm naar je toe komt. Maar ik begrijp jullie feedback en we gaan dit zeker heroverwegen.

Kun je onderbouwen waarom de apparatuur "niet veel beter dan knudde" is? Heb je er ervaring mee? Wij zijn op zoek naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding en betalen liever niet meer dan nodig is, voor een bepaald merk of functies die we toch niet gebruiken. Volgens het verhaal van de verkoper worden die Juno spullen gemaakt door Elektrolux en zitten er voor een deel dezelfde onderdelen in als bijvoorbeeld AEG apparatuur. Maar als iemand dit onderbouwd kan weerleggen, voor dezelfde keuze heeft gestaan of ervaring heeft met die spullen dan hoor ik het heel graag!

De verkoper heeft naar onze wensen geluisterd en op basis daarvan dit geadviseerd zonder echt te pushen. Voor mij geen reden om er nooit meer terug te gaan.
Als je keuken toch enigzins wil afscheiden kan je ook een u langs de wand van de deur maken, spoel aan de kant van de deur en koken waar je nu spoel hebt, kan je de lange wand helemaal gebruiken met hoge kasten of de nis gebruiken voor koffie machine en dergelijke met bovenkastje erboven.

Ik zou hier voor zowel ruimte indeling als verkeer in de keuken niet voor gaan.

Wat betreft het raam, laat deze niet tot helemaal onderaan lopen maar 30/40cm of zo. Dit is bijna niet te zien maar zo ruit word stieken best vies als die tot de vloer loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
michel91 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:52:
Afgelopen week in de kokens gedoken. We zijn naar 3 zaken geweest voor een gesprek. Geen DMG.
1 partij biedt Rotpunkt, Excellentic lijn en DB select (eigen merk van DB keukengroep). We kwamen voor een DB select uit op 13-15k. Geen exacte offerte (wilde ze nog niet). Dit is met B merk apparatuur. Dacht dat dit Pelgrim was. Vind dit te duur. Hulp vond ik niet fantastich. Lopen veel jonge jongens en diegene die wij hadden had weinig ervaring.
De 2e partij biedt Nobilla. Geen idee welke lijn. Qua apparatuur Atag / AEG (Weet niet meer welke precies), ook geen exacte offerte gehad, maar schatting was 10 tot 12k, maar toch wel richting de 12k. Ook hier geen exacte offerte na 3 uur gesprek.
Het derde gesprek was bij een Franchise keten in Amersfoort. Gesprek was goed. Er werd goed geluisterd naar onze grote wensen lijst en de persoon bouwde terwijl we aan het praten waren rustig de keuken bij elkaar. Bij het gesprek geen argumenten als ‘Dit is beter’, ‘ik zou hier voor gaan’ of ‘we zijn beter dan de concurrent’, maar gewoon goed onderbouwd. Het betreft hier een Systemat keuken. Aan het eind alles wat we nodig hadden en een keuken die qua indeling naar wens is.

Ik had via Hacker de locaties van dealers opgevraagd, maar daar kwam de 3e partij niet naar voren. Ze gaven aan dat ze het onder eigen naam verkopen (ECOOK Xclusiv). Nummers komen overeen met een configuartie die ik heb samen gesteld op ThuisKeukens waarbij ze ook aangeven dat het systemat is. Ik heb niet goed gekeken naar de afwerking van de binnenkant van de kastjes. Ik zag op internet dat er ook een Activ lijn is, wat de uitgeklede versie is van de Systemat en dat dit te herkennen is aan de AV voor de typenummers (oud topic op Radar). Weet iemand hoe dat tegenwoordig zit? Is deze lijn er nog? Ik zie dit niet terug op de website van Hacker.
Waar ik dan benieuwd naar ben: zit er nog een glazen zijwand en anti slip matje aan de binnnekant van de lade kastjes?

Ik twijvel zelf nog sterk tussen geheel gelakt, of gelakt aan de buitenkant en aan de boven/zijkant kunststof. Ze zei zelf dat ze spijt zou krijgen als ze gelakt neemt, omdat je na een aantal jaar wel beschadigingen zult hebben aan de randen. Wat adviseren jullie hier in?

We willen er een Quooker in. Ook vergeleken met andere merk. Mijn vader heeft nog een Titanium Hotspot van 8 liter staan, zonder kraan a 4-500 euro. Scheelt qua aanschaf toch al 1100 euro, maar de Titanium Hotspot is wat minder bekend. Je dient bij de Hotspot om de 1 / 2 jaar de filters te vervangen die via de website van Titanium 125 euro per stuk zijn. Ook is het water 105 graden en komt het rond de 100 er uit. Ik ben pas 1 recentie tegen gekomen, dus vind het lastig te beoordelen of dit wat is.
Kan je een Quooker kraan op een andere boiler aansluiten en later, mocht die Titanium niet bevallen, overschakelen naar een Quooker boiler?

Om wat meer info te geven over de keuken. Het betreft een L keuken van 3 bij 2,7. Er komt 1 toren in van 60 cm breed. Er zitten 2 grote lades in van 1 meter. 1 le mans kast van 50 cm, kast met koelkast en combi oven vak, 1 vaatwasser deurtje en 1 kastje voor de spoelbak. Diepte van blad is nu 60, maar die willen we nog aan laten passen naar 65. Boven het blad zit nog 1 klep kast van 120 cm. Hoogte van kastjes zijn 78 cm (luxere lijn?). Kastjes zijn voorzien van greepjes.

De prijs voor de kastjes en het blad is 6000 euro. Niet de goedkoopste, maar naar mijn idee een nette prijs voor de keuken. Hier is nog niets van afgepraat, maar ze werkte met ‘netto’ prijzen. Ik denk dat ik dit nog naar 5000-5500 kan.

Apparatuur is nu Siemens koelkast, wat pelgrim en badknecht apparatuur. Dit wil ik nog upgraden naar 4 of 5 appraten Siemens. Ik heb zelf een configuratie gemaakt via Coolblue en zit dan op 3400 euro voor
Siemens CM676G0S6
Siemens SN658X03TE
Siemens KI20RV60
Siemens LC96BBC50
Siemens ED775FSC5E
Heeft iemand hier ervaring met zelf de apparatuur aanleveren? Is dit een probleem voor de keuken boeren? Of pakken ze hier bijna geen marge op en zijn ze blij als ze de keuken kunnen leveren. Bij welke apparaten moet je waar rekening mee houden? Bij elk product bijvoorbeeld de nis hoogte, kookplaat met je groepen, afzuigkap is wat power wel handig, koelkast qua energie klasse. Iemand nog aanvullingen?
Huidige vriezer wordt verplaatst naar de schuur die aan het huis zit.

Plaatsing rekenen ze 1500 euro voor. We zitten er aan te denken om dit via een aannemer te doen. Ik verwacht dan iets goedkoper uit te zijn en dat diegene alles kan oppakken (nog wat stucwerk, 1 leiding verleggen). Hoe zit dat met garantie? Wat als iets niet goed is, wie regelt dan het retour? Waar kunnen hier eventueel problemen ontstaan?

Het ontwerp:
[Afbeelding]
Hoe verhoudt de prijs zich met ThuisKeukens? Van wat ik begrepen heb is dat ThuisKeukens ietwat aan de hoge prijs is (maar nog steeds redelijk). Dat zou je een redelijke indicatie kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
svennn schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Hoe verhoudt de prijs zich met ThuisKeukens? Van wat ik begrepen heb is dat ThuisKeukens ietwat aan de hoge prijs is (maar nog steeds redelijk). Dat zou je een redelijke indicatie kunnen geven.
Bij de offerte van de andere zaak zit het blad er bij in. Ik schat dat het blad rond de 1200 tot 1500 zit? Dus 4500 tot 4800.

Het blad is 60 cm diep. 1 stuk van 2,3 meter , 1 stuk van 2,1 meter. ThuisKeukens zit op 4275 excl greepjes. 10 greepjes a 10 euro per stuk is totaal 4375. Redelijk vergelijkbaar, maar nog wel iets hoger dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
Roekeloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Het lijkt erop dat je niet af wil wijken van de opstelling dus daar ga ik niks meer over zeggen.
Nu ik de plattegrond zie toch maar wel :+
Laat de wens can het grote raam varen en maak van je eiland een schiereiland. Stroom ed. kunnen dan door de muur naar het eiland gebracht worden. Je kan hem dan ook iets groter maken (100-60-100) en leg de kookplaat in het eiland. De nis kan je dan fijn gebruiken voor je koffiemachine.

Ik zou, gezien de begroting, kiezen voor een kunststof werkblad en kijken naar apparatuur van Pelgrim of misschien Bosch/Siemens. Dat Juno spul wil je echt niet in de keuken, zeker niet als het ook de vaatwasser betreft.

Qua Quooker ben ik het volledig met Barry eens. Ik durf zelfs beste te zeggen dat nagenoeg alle kokendwater kranen van andere merken echt bagger zijn. Na ca. 3-5 jaar beginnen de problemen met als gevolg dat het hele systeem vervangen moet worden. Als je de (dure) filters niet tijdig hebt vervangen kan je ook nog fluiten naar je garantie.
Quooker werkt niet met filters! Na een jaar of 6 dien je het binnenwerk te vervangen en dan kan je er weer 6 jaar tegenaan. Het binnenwerk is zeer eenvoudig te vervangen en kost ongeveer € 150,-.

[ Voor 11% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-05-2020 10:35 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
_Arthur schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:24:
@Roekeloos plaats eens een tekening van de hele ruimte; dus niet alleen het stukje keuken.
Goed punt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c4kVHIICMgCZs-HS9uuOwwd0bg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLt7O3aeeb9V0u3bmTT1wJn2.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:55
NaxxiusX schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:24:
Sinds kort ben ik ook in de race om een keuken uit te zoeken, helaas krijg je meteen een overvloed aan informatie naar je toe gegooid 8)7. Nu ben ik afgelopen week bij twee keukenzaken langs geweest, namelijk Keukensale en XXXLutz Pallen.

Nu hebben ze bij XXXLutz Pallen twee keukenmerken getoond namelijk Nolte (midden segment) en Celina waarschijnlijk het huismerk? en bij Keukensale het merk Corneille, tenminste ik ga er van uit dat dit het merk is, aangezien op de offerte uitvoering Corneille staat.

De keuken van het Keukensale zoals die getekend was beviel goed, alleen kan ik nergens informatie vinden over het merk Corneille en ik vroeg me toch wel af wat voor prijsverschil je ongeveer mag verwachten bij een keuken van keukensale en een van het merk Nolte bij een XXXLutz. Is dit 10% of 15% voor de kastjes?

Waarschijnlijk dit weekend eens proberen om een iets uitgebreidere post te plaatsen waarbij ik ook het ontwerp toon en een aantal prijzen die ik voorbij heb horen komen dit lijkt me wel zo handig.
De keuken, zoals die op papier is gezet in de vorm van een u-opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRYuPjtTDuwh0ifBlbDrIadKynA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h0YB6cPqVhZjCgR1VTq0eyby.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUSmaly0j_g2sietclahzUNRfdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HGoXJ3hvlIOPQbVAviENA6IC.png?f=user_large

De keuken zal geplaatst worden in de onderstaande woning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5DARPYZapupbCWMagFUxKW8pNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C7KX1YKfYcMvgsxQJ7mmvGpY.png?f=user_large

De keukenruimte is 2,70m bij 2,20m. Doordat we een u-opstelling met bar pakken laten we de keuken deels uitsteken, hierdoor komt de totale breedte uit op ongeveer 2.80m, waarvan de tussenruimte in de U-vorm 1,30m breed zou zijn.

In dit geval bedraagt het een keuken van het merk Nolte met gelakte hoogglans greeploos kasten, kunststof werkblad en Siemens apparatuur. Welk apparatuur hebben ze niet verteld (offerte moest nog langs de manager..), maar het zou uitkomen op ongeveer 14,500 euro. we gaan komende week ook nog naar een andere partij (Superkeukens) om te kijken wat hun voor prijs aangeven.

Voor het apparatuur (Siemens Studioline) kwam ik zelf uit op ongeveer 4500,- euro.

- IQ700 LC91KWP60
- IQ700 EX975LXC1E
- IQ700 CM836GNB6
- IQ500 KI31RED30
- IQ700 SN578S36UE

Zelf zijn we nog niet helemaal tevreden met betrekking tot de muurwand, deze gaan we dan waarschijnlijk ook iets anders inrichten. We zijn namelijk ook aan het twijfelen wat we gaan doen met de achterwand bij het fornuis i.v.m. vuiligheid t.g.v. het koken. We zijn aan het overwegen deze muur te verven, is dit een optie of wordt dit afgeraden? En zo ja, wat zijn redelijke alternatieven buiten het betegelen van de achterwand?

Zou deze keuken qua werkruimte voor twee personen voldoen of wordt dit te krap? We zijn namelijk nog aan het kijken of we niet een 60cm kast inruilen voor een 80cm kast in het midden, zodat de keuken uitkomt op 1,50m breed.

Het grootste probleem met de keuken te breed maken is dat we aan de andere kant van de keuken een open trap hebben waar we wel nog fatsoenlijk langs willen lopen.

Heeft iemand nog adviezen m.b.t. bovenstaande? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svennn
michel91 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Bij de offerte van de andere zaak zit het blad er bij in. Ik schat dat het blad rond de 1200 tot 1500 zit? Dus 4500 tot 4800.

Het blad is 60 cm diep. 1 stuk van 2,3 meter , 1 stuk van 2,1 meter. ThuisKeukens zit op 4275 excl greepjes. 10 greepjes a 10 euro per stuk is totaal 4375. Redelijk vergelijkbaar, maar nog wel iets hoger dus.
Als je actief op zoek bent naar Haecker zou je ook nog kunnen overwegen om naar Faber te gaan in Duitsland. Heb het als erg fijne winkel ervaren. Heb net 3 tekening ontvangen met offerte, en deze is echt een flink stuk lager dan bijvoorbeeld Thuiskeukens, met ook nog betere apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

OMX2000

By any means necessary...

Gaan mensen nu ook echt naar Duitsland? Zit de grens niet dicht dan?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:55
OMX2000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:36:
Gaan mensen nu ook echt naar Duitsland? Zit de grens niet dicht dan?
De grens is gewoon open. Er wordt alleen strenger gecontroleerd of het wel nodig is dat de grens wordt gepasseerd, althans dat wordt gezegd. Vorige week zaterdag in ieder geval nog gewoon zonder problemen richting Duitsland kunnen gaan.

Vanaf afgelopen maandag is het wel verplicht om in Noordrijn-Westfalen een mondkapje te dragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aschja
Als dat de ruimte is op juiste schaal snap ik werkelijk niets van het ontwerp. Wereld van ruimte om andere dingen te doen. Draai dat eiland een kwartslag. Maak deze een meter langer. Heb je zowel koken als water in dat eiland zitten. Kastenwand 5 kasten. Middelste drie bezet met magnetron, combi en koffie. Twee buitenste opslag. Done. Sorry. Maar die keukenboer die je huidige ontwerp gemaakt heeft, kan beter een ander beroep zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
aschja schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:37:
[...]

Als dat de ruimte is op juiste schaal snap ik werkelijk niets van het ontwerp. Wereld van ruimte om andere dingen te doen. Draai dat eiland een kwartslag. Maak deze een meter langer. Heb je zowel koken als water in dat eiland zitten. Kastenwand 5 kasten. Middelste drie bezet met magnetron, combi en koffie. Twee buitenste opslag. Done. Sorry. Maar die keukenboer die je huidige ontwerp gemaakt heeft, kan beter een ander beroep zoeken.
Mee eens. Heb je een groot raam, ga je tegen een blinde muur staan koken en ook nog volledig ingepakt tussen kasten. Lijkt mij niet fijn. Hier kan een beter ontwerp gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Zo koken in de kastenwand zie ik ook niet zitten, maar ik weet niet hoe jullie dat eiland dan zien. Met de huidige maat kun je hem al amper een kwart slag draaien, laat staan een meter langer (dan komt ie bijna tot halverwege de dubbele deur).
Hou je het eiland 2m40x1m dan zul je in de kastenwand toch echt nog wat aanrechtblad moeten hebben, of je moet gaan snijden op de eettafel...

Heb je niet voldoende aan 2 hoge kasten in de hoeken, dan heb je aan de wand 2m20 blad i.p.v. 1m?
Of je moet met een langer eiland alleen 2 hoge kasten in de hoek rechtsboven doen, ook wat zonde van de ruimte.
Misschien de eettafel ook een kwart slag draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 05-05-2020 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
mitsumark schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:55:
Zo koken in de kastenwand zie ik ook niet zitten, maar ik weet niet hoe jullie dat eiland dan zien. Met de huidige maat kun je hem al amper een kwart slag draaien, laat staan een meter langer (dan komt ie bijna tot halverwege de dubbele deur).
Hou je het eiland 2m40x1m dan zul je in de kastenwand toch echt nog wat aanrechtblad moeten hebben, of je moet gaan snijden op de eettafel...

Heb je niet voldoende aan 2 hoge kasten in de hoeken, dan heb je aan de wand 2m20 blad i.p.v. 1m?
Of je moet met een langer eiland alleen 2 hoge kasten in de hoek rechtsboven doen, ook wat zonde van de ruimte.
Misschien de eettafel ook een kwart slag draaien?
2 kasten was geen optie kennelijk.

Ik zou geen moeite hebben met een eiland voor de dubbele deuren. Ik liever een gevuld huis, dan overal gaten. De tafel moeten ze inderdaad ook een kwartslag draaien. Mochten een eiland niet wenselijk zijn kunnen ook werken met een T-vorm keuken. Dan je de hoge kasten aan weerszijden. En het lage gedeelte, waar nu de kookplaat zit, wordt verlengd tot een soort eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiU8ngXsKmJGZCbAQ9JqqYRFLbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gZVQMxGak84A3tiDoXb4vEEl.png?f=user_large

Draai je eiland een kwartslag, maak deze 'vast' aan de wand. Heb je 4 hoge kasten en een plek voor je koffiezet apparaat.

Kook en spoelgedeelte in het eiland dat je 120cm breed maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ook ik mag me mengen in dit topic, voor ons nieuwbouwhuis zijn we op pad voor een keuken.
Bij een lokale zaak hebben we deze Siematic keuken laten samenstellen, alle apparatuur is van Siemens.

Hebben jullie nog tips t.a.v. het ontwerp?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCy_ujpWph1o5z6-Ek-wj54y2XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UclYA4ReE1Mejep6HU0ZecUF.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLyqg5jerjGf7NBwjn5IkElb1jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMMGyepzCWf6JKOskrcG441Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:34:
[...]

[Afbeelding]

Draai je eiland een kwartslag, maak deze 'vast' aan de wand. Heb je 4 hoge kasten en een plek voor je koffiezet apparaat.

Kook en spoelgedeelte in het eiland dat je 120cm breed maakt.
Dit wil je echt niet. Dat ben je heel snel zat om continue om dat eiland heen te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:17:
Ook ik mag me mengen in dit topic, voor ons nieuwbouwhuis zijn we op pad voor een keuken.
Bij een lokale zaak hebben we deze Siematic keuken laten samenstellen, alle apparatuur is van Siemens.

Hebben jullie nog tips t.a.v. het ontwerp?[Afbeelding][Afbeelding]
Geef eerst die architect eens een draai om zijn oren. Hoe kan je nu een raam in de keuken op zo'n afstand van de muur plaatsen dat je daar precies geen keukenkast kwijt kan. Waar zit je dan met je prioriteiten denk ik dan.

Als je dan perse een eiland wil neem er dan zonder stoelen en maak daar kastruimte/opbergruimte van. Je hebt niet bijster veel kastjes verder.
Zit er links van dat keukenblok een raam of deur? Anders zou ik dat blok doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
DaFreakR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:17:

Hebben jullie nog tips t.a.v. het ontwerp?[Afbeelding][Afbeelding]
Is er ruimte voor een kastje extra aan de wand en eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:28:
[...]

Geef eerst die architect eens een draai om zijn oren. Hoe kan je nu een raam in de keuken op zo'n afstand van de muur plaatsen dat je daar precies geen keukenkast kwijt kan. Waar zit je dan met je prioriteiten denk ik dan.

Als je dan perse een eiland wil neem er dan zonder stoelen en maak daar kastruimte/opbergruimte van. Je hebt niet bijster veel kastjes verder.
Zit er links van dat keukenblok een raam of deur? Anders zou ik dat blok doortrekken.
Links loopt door richting woonkamer. Het wandgedeelte is nu 3.60. Dat is ook wel ruim genoeg toch?

Onder het spoelblok zitten nu 2 kasten van 60 breed + 1x vaatwasser.

Heb even de tekening toegevoegd voor een beter overzicht van de kasten en laden op het wandgedeelte.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v5lxJz3K-U0c1_UXb78XgVa4pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JR690NkKnabfnDuwMUlmiYf8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Links loopt door richting woonkamer. Het wandgedeelte is nu 3.60. Dat is ook wel ruim genoeg toch?

Onder het spoelblok zitten nu 2 kasten van 60 breed + 1x vaatwasser.

Heb even de tekening toegevoegd voor een beter overzicht van de kasten en laden op het wandgedeelte.[Afbeelding]
Ik kan niet zien hoeveel spullen en/of losse keukenapparatuur je hebt maar als ik naar de kastjes kijk lijkt mij dat te weinig. Servies, glaswerk, wat schoonmaakspul, kruidenierswaren, pannen, etc....
Kast onder kookplaat zit ook nog afzuiginstallatie in?

Ik zou daar mijn spullen niet in kwijt kunnen iig.
Pagina: 1 ... 128 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1