Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1380850

Hoi allemaal,
Ik ben ‘nieuw’ op het forum.
Binnenkort gaan we onze gehele beneden verdieping renoveren. Ik heb een plattegrond bijgevoegd van ‘na verbouwing’.
Er zal uiteraard ook een nieuwe keuken komen, waarvan ik eerste tekeningen heb bijgevoegd.
We zijn uitgekomen bij een keuken van Tristar vanwege de vrijheid in maten, kleuren en de uitstraling. Als ik het goed heb gelezen, is dit een redelijk degelijke keuze.
De apparatuur gaan we waarschijnlijk zelf inkopen, waarbij we in ieder geval een drukstoomoven van Miele willen aanschaffen. De rest zal waarschijnlijk Atag Magna serie worden.
De vaatwasser wordt op hoogte ingebouwd, links in de hoek naast het raam.
Naast de kastenwand zit de deur naar de kelder (links) en de deur naar boven.
In eerste instantie wilden we een massief eiken keuken, maar vanwege de kosten en mogelijke werking van de kasten, zal dit waarschijnlijk fineer worden. We hebben begrepen dat dit qua uitstraling haast niet te onderscheiden is.
Globaal heeft onze ‘keukenboer’ aangegeven dat de kosten (incl apparatuur van Siemens Studio Line) op basis van fineer uit zal komen op ongeveer 25K excl installatie. Hier zit ook het maken van de schouw in. Massief eiken zou ongeveer 7K duurder zijn.
Mijn vragen zijn:
- moeten we nog ergens op letten?
- is dit een reële prijs voor de tristar keuken excl apparatuur zoals hiervoor omschreven?
- de wandplanken willen we graag in dezelfde stijl als de kastenwand. Er wordt gesuggereerd dat deze planken mogelijk niet langer dan 250 cm leverbaar zijn, klopt dat?

Ik lees graag jullie reacties!

Groet,

Mark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iis0TALxuyCN1l8u9RjJ7TV07YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66ScMgGl3fBJVNaj2kVhWkYF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YnVvKFDYheZMB5_r9AVb-ADrps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kF6Y9PzCt3F82kSv4Vu2pAxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpOEjvl7rubMkCBS0TeRq0zjqaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCeKdVqfjTGvKlOhGpKWyrbX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_aFtKzo6ZJZWQwCu_oui_JkErk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANtewI6kA1zXi1GeOAbAIFoz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik ben niet heel erg overtuigd van de opstelling.

De hoge kastenwand is te breed voor dat stukje muur. De deurklink van de deur links zit behoorlijk dicht op de zijwand van de hoge kast. Dit is niet comfortabel. Ik zou de apothekerskast laten vervallen, dan heb je slechts 120cm aan hoge kasten.

De halfhoge kast aan de linkerzijde van de spoelkast zou ik weglaten. Ook zou ik de hoekkast laten vervallen en daar een loze hoek van maken, zodat de ladekast breder kan worden.

Eerlijk gezegd zou ik helemaal opnieuw beginnen.

Kun je toelichten waarom jij voor deze opstelling hebt gekozen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:49
Is die ruimte niet veel geschikter voor een eiland?

Daarnaast zou ik de deur van de hal naar de keuken verplaatsen naar de woonkamer. Dan heb je veel meer ruimte in de keuken. Ik ben ook geen fan van die wand tussen twee deuren.

[ Voor 63% gewijzigd door aschja op 27-04-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:22:
Ik ben niet heel erg overtuigd van de opstelling.

De hoge kastenwand is te breed voor dat stukje muur. De deurklink van de deur links zit behoorlijk dicht op de zijwand van de hoge kast. Dit is niet comfortabel. Ik zou de apothekerskast laten vervallen, dan heb je slechts 120cm aan hoge kasten.

De tekening klopt daar nog niet helemaal. Er zit feitelijk tussen de klink en de uiteindelijke zijwand van de kast iets van 15 cm.

De halfhoge kast aan de linkerzijde van de spoelkast zou ik weglaten. Ook zou ik de hoekkast laten vervallen en daar een loze hoek van maken, zodat de ladekast breder kan worden.

Dit is een vaatwasser op hoogte, een van onze ‘eisen’.
De ladekasten zijn daar +\- 110 cm naast elkaar en volgens mij al aardig breed.

Eerlijk gezegd zou ik helemaal opnieuw beginnen.

Kun je toelichten waarom jij voor deze opstelling hebt gekozen?

Het lijkt ons een opstelling waarbij we zo veel mogelijk opberg ruimte en werkruimte hebben. De keuken nu is op een soortgelijke manier ingericht (zonder L-vorm) en bevalt prima.

Hoe zou je het zelf zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aschja schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:26:
Is die ruimte niet veel geschikter voor een eiland?

Daarnaast zou ik de deur van de hal naar de keuken verplaatsen naar de woonkamer. Dan heb je veel meer ruimte in de keuken. Ik ben ook geen fan van die wand tussen twee deuren.
Hmm, deur verplaatsen zou kunnen. Bij ons wordt de voordeur echter alleen gebruikt voor collectes; de loop naar boven is mi minder handig via de woonkamer ook ivm het plaatsen van de bank en tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik zou die vaatwasser op hoogte echt laten varen. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

Indien gewenst kan ik wel even een ontwerp voor je maken. Dit wordt op z’n vroegst donderdag dat ik ‘m hier kan posten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima hoor, we hoeven nog niks te beslissen. Ik ben benieuwd naar jouw ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@Anoniem: 1380850 Hoe breed is de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De breedte is 331 cm, ik zie dat deze op de foto er niet op staat. Aan voorkant van de woning (de onderkant van de tekening) zit een laag raam. Onderkant raamkozijn/bovenkant vensterbank ongeveer 73 centimeter gerekend vanaf de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:43
Anoniem: 1380850 schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:34:
[...]

Hmm, deur verplaatsen zou kunnen. Bij ons wordt de voordeur echter alleen gebruikt voor collectes; de loop naar boven is mi minder handig via de woonkamer ook ivm het plaatsen van de bank en tv.
En kan je deur links van de kastenwand verplaatsen naar de eetkamer? Dus net om de hoek? Geeft je wel meer ruimte aan de muur met je hoge wand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
Denk vooral ook praktisch na. Barry begon ook al over die wand tussen de deuren, maar zie ik daar een oven pal naast een deur, waarbij als je de oven open hebt je met wat geluk de klink tegen het glas van de openstaande ovendeur hebt? En zo al niet dat, sta je net een ovenschaal uit een oven op 225 graden te trekken, heeft er iemand haast om daar langs te komen, hup een arm tegen de hete deur.

Accident waiting to happen.

Dat soort dingen wil je niet in een looppad dus. Voorraadkastje of kast voor servies ofzo, moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvrrr schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:11:
[...]

En kan je deur links van de kastenwand verplaatsen naar de eetkamer? Dus net om de hoek? Geeft je wel meer ruimte aan de muur met je hoge wand
Ja in theorie kan dat als het goed is, hebben we ook overwogen. Misschien nog eens overdenken. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilke schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:13:
Denk vooral ook praktisch na. Barry begon ook al over die wand tussen de deuren, maar zie ik daar een oven pal naast een deur, waarbij als je de oven open hebt je met wat geluk de klink tegen het glas van de openstaande ovendeur hebt? En zo al niet dat, sta je net een ovenschaal uit een oven op 225 graden te trekken, heeft er iemand haast om daar langs te komen, hup een arm tegen de hete deur.

Accident waiting to happen.

Dat soort dingen wil je niet in een looppad dus. Voorraadkastje of kast voor servies ofzo, moet kunnen.
Deur gaat andersom ‘lopen’, dus dat probleem is er niet. Voor wat betreft het looppad; dat is een goede tip, daar hebben we niet over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Barry|IA schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:36:
Ik zou die vaatwasser op hoogte echt laten varen. Maar ieder z’n ding natuurlijk.

Indien gewenst kan ik wel even een ontwerp voor je maken. Dit wordt op z’n vroegst donderdag dat ik ‘m hier kan posten.
Misschien heb ik wat gemist Barry?! Maar jij zit in de keukens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:43
Cactus13 schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:11:
[...]

Grappig, ik post toevallig ook net over onze offerte van Superkeukens. In onze offerte van zit een blad van 5 cm dikte en AEG apparatuur. Ik ben benieuwd met waar voor prijs ze morgen bij jullie komen.
Naar aanleiding van jouw post bedenk ik me dat ik niet zo goed meer weet hoe de kwaliteit kastjes was.... toch ook nog maar een keer langs.
Vandaag getekend bij Superkeukens voor € 13.140 incl montage!
Hun 1e offerte hadden ze aangepast qua blad en apparatuur om te matchen met de offerte die we van andere partij hadden (daar 16k). Vandaag in de showroom zijn wij nog geswitched van composiet naar keramiek blad (6cm), offerte van SK kwam nu op 14.5k uit incl montage.

Na weglaten van kokend water kraan konden we tekenen voor 13.140 (bij de offerte van andere partij was deze ook niet opgenomen).

Merk wel dat je scherp moet blijven; vlak voor tekenen zag ik dat de kunststof draai-hoekkast nog stond opgenomen ipv een Le mans hoekkast. Dit kon na overleg aangepast worden zonder verhoging van de prijs.

Viel me sowieso op in de 2 afspraken met Superkeukens, dat de verkopers niet super scherp en handig waren met het ontwerp. Het maken van de tekening tijdens onze 1e afspraak duurde enorm lang en achteraf bleek er ook nog een verkeerd afwerking front te zijn opgenomen.

Dit was vandaag wel rechtgezet echter stonden in deze tekening de deurgrepen niet goed uitgelijnd en waren er 3 zilverkleurig ipv goud.(dit stond in hun 1e offerte juist wel goed)

[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 27-04-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:17
@Anoniem: 1380850
Massief hout bij Tristar is zeker geen 7k duurder. Afhankelijk van het type deur verwacht ik dat verschil een stuk kleiner omdat je ook bijna nergens stollenwanden hebt.

Ik zou het hoekje rechts weglaten. Dit voegt naar mijn mening weinig toe aan het ontwerp en maakt het onnodig duurder. De kastenwand zou ik ook smaller maken, zo kort op de deur is echt niet fraai.

Belangrijk bij het uitgekozen front is dat je kastmaten opgebouwd moeten zijn uit veelvouden van 15 cm. Je ziet nu onder de kookplaat dat de verdeling niet meer klopt. Ik vermoed dat jet lades van 100cm zijn? Als je het hoekje rechts weg laat kan je het waarschijnlijk ook fraaier verdelen.

Ik vindt overigens de indeling van de woning ook niet echt optimaal. Hebben jullie dit zelf bedacht of heeft een architect/aannemer dit bedacht?
Wat is bijvoorbeeld het nut van die gigantische bijkeuken?
Ik zou zelf de bijkeuken kleiner maken en dan aan de achterzijde een leefkeuken maken. De ruimte waar nu de keuken ingetekend is zou ik dan een studie/speelkamer van maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-04-2020 10:35 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Anoniem: 1380850 schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:23:
[...]

Ja in theorie kan dat als het goed is, hebben we ook overwogen. Misschien nog eens overdenken. Dank je.
Deur verplaatsen lijkt me sowieso een goed idee.

Eigenlijk is het net te smal voor een eiland, en net te breed voor een parallel opstelling 8)7

Even wat Excel skillz.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oH4LIiCAJJ7oaP4R7ASjQIGwfrw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vMJWnOZ7WXUUMuR8VXynbI4x.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKRBxpQxSyMboZodNw2LPNHm8I8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4xsOxsEGLtCwxzmrXdoTN8Ya.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:02
Ik had ook meteen het tweede idee van mitsumark in mijn hoofd. Geen hoek, maar daar de hoge kasten (inclusief verhoogde vaatwasser, dat zou voor mij ook essentieel zijn). Geeft vanuit de woonkamer waarschijnlijk ook een rustiger beeld en is voor de loop vanuit woonkamer naar koelkast m.i. ook logischer. En tussen de deuren laag, ook omdat je dan vanuit de eetkamer waarschijnlijk beter door het raam kunt kijken.

Aanvulling: je kunt dan nog overwegen of je koken en spoelen aan de lange kant wilt en het kleine stukje alleen lage kasten en werkruimte hebt (of eventueel minder diep een soort 'dressoir' hebt), of dat je één van de twee (spoelen of koken) aan het korte stukje doet zoals mitsumark aangeeft. Met drie hoge kasten en zonder de hoek is het lange stuk van het werkblad met 2,90 meter maar zo'n 60 cm korter dan in het originele ontwerp. Als je ook aan de andere kant nog een stukje werkruimte hebt, dan zou dat wellicht ook prima kunnen. Wordt dan misschien wat krap aan de lange kant, maar de lage kast aan het korte stuk zou dan minder diep kunnen worden, wat misschien voor het gevoel beter voelt.

[ Voor 46% gewijzigd door Rubbergrover1 op 28-04-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:27

DJT

James25 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:26:
[...]

Zojuist nog even gekeken en we hebben contact opgenomen met het nieuwbouw project of we toch nog de situatie kunnen wijzigen. Aan de rechterzijde hebben wij de vloerverwarming al laten verwijderen wat dus wel gunstig is om eventueel naar boven te kunnen boren vanuit de kruipruimte. [Afbeelding]

We gaan dan kijken of we het aanrecht kunnen doortrekken.
Je zou ook nog kunnen overwegen om een smallere kookplaat met minder pitten te nemen. Dan heb je wat meer ruimte om de kookplaat heen. Als je de (stoom)oven wilt gaan gebruiken voor het bereiden van groenten en koolhydraten kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

aschja schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:45:
[...]

Misschien heb ik wat gemist Barry?! Maar jij zit in de keukens?
Zoeken op "Dit topic (Poster) 'Barry' "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ok, wij kunnen ook wel wat advies gebruiken. Wij hebben een nieuw huis aangekocht uit 2016. Dus al met al zit er eigenlijk nog een prima ding in. Het gaat om een hoekkeuken met onderstaande maten en look.

Ik ben niet zo van de hoekkeukens. Ik zou liever het gedeelte onder de raam weghalen en alleen een recht gedeelte laten staan waar nu de kookplaat zit, plus een extra kast aan de zijkant. Daarnaast niet 2 hoge kasten, maar 3 met de oven in het midden.

We gaan een gietvloer leggen in het huis, dus zullen we meteen moet nadenken over wat we willen. Een nieuwe keuken heeft nogal wat breekwerk nodig. Leidingen van het water moeten verlegd worden. Die spatstenen rand moet er vanaf gesloopt worden. Ik vraag me gewoon af wat dat al met al gaat kosten. Want we hebben minder dan 10K te besteden incl het breekwerk en opknapwerk. Apparatuur kan vervangen worden, maar niet perse nodig.

Dus de mogelijkheid om de keuken een nieuwe look te geven ligt ook open. Hoogglans is yak. Ik zou liever wit matte deurtjes willen. Met een wit solid surface werkblad.

Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhIzlO-vuxtTBPTNMj_jhruRGuk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EMWb4957qCp7NysLz3FhVGz2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6N0fAJUBHcrhHDZboRfkdFZUj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H1f11DFjgaUseJTtjRIuveys.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door aschja op 28-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Shunt

Boe

aschja schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:55:
Ok, wij kunnen ook wel wat advies gebruiken. Wij een nieuw huis aangekocht uit 2016. Dus al met al zit er eigenlijk nog een prima ding in. Het gaat om een hoekkeuken met onderstaande maten en look

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oef dat is al een prima keukentje.
Wat is de reden dat je een andere keuken wilt hebben want qua apparatuur en afwerking ziet het er prima uit volgens mij?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Shunt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:58:
[...]

Oef dat is al een prima keukentje.
Wat is de reden dat je een andere keuken wilt hebben want qua apparatuur en afwerking ziet het er prima uit volgens mij?
Was nog niet helemaal klaar met mn verhaal. Zie update boven je post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Snap het wel hoor, dit is zo ongeveer de meest verkochte keuken in Nederland. Niks mis mee maar ook dodelijk saai!

Ik zou inderdaad de apparatuur overzetten en even gaan shoppen voor het blad en de kastjes. Designer White (Corian) is niet zo heel duur. Installatiewerk en stucen zal ook niet de hoofdprijs kosten. 10k lijkt me zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:59
daarnaast kun je deze voor minimaal 1000 euro verkopen via marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom2511
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 14:06
Afgelopen weekend de keuze gemaakt voor onze keuken! Het ging nog tussen 2 partijen (beide lokaal, geen DMG):

AB
Kasten:Rotpunkt 2510 Zerox FmHacker Systemat AV 2035
Afwerking:kunststof dikkanten in frontkleur19mm MDF v.v. melamine matlak/vormkant
LadesZircon ZX950 Soft StopMetro line R
werkbladnatuursteencomposiet
lengte werkblad3.10m (kon uit 1 stuk volgens adviseur)3.00m is max bij composiet volgens adviseur
Combi stoomovenPelgrim OVS824MATBosch CSG856NC1
CombimagnetronPelgrim MAC824MATBosch CMG836NC1
KoelkastPelgrim PKS25178Bosch KIR81VF30
VriezerPelgrim PVS25178NBosch GIN81AC30
VaatwasserPelgrim GVW830LSBosch SMA46IX09N
Prijsca. 18.5Kca. 19K

Kleur = mat wit. De Rotpunkt heeft daarbij de korpussen in een fraaie houtlook. De Systemat in lavagrijs.

Beide keukens bestaan uit het volgende:
  • Apparatuurwand: 5x hoge kast (1x koelkast, 1x vriezer, 1x servieskast, 2x kast inbouw apparatuur + lade
  • Koffiehoek: 1x brede kast 120cm v.v. 2 uittreklade, 50cm diep
  • Kookeiland: kast onder Bora 120cm v.v. 2 uittrekladen, 2x kast v.v. deurtjes 120cm (40 diep), 2x kast v.v. deur 60cm 60/40cm diep (A.) of 1x kast v.v. deur (40 diep) & 1x kast v.v. 2 lades (60 diep) 50cm (B.) (40 diep)
  • Bora Puru
  • Quooker Combi+
  • Spoelbak 544x440
  • Zeeppompje
  • Twist inbouwstopcontact op eiland
  • Spots koffiehoek
  • Levering en montage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5Zp3ukCQo2x6pxUnF3iSxkmtek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fpC6ubZeRQBPgsdofW10vtM.jpg?f=fotoalbum_large

Bij beide zaken zeer goed advies gehad en volgens mij zijn de prijzen ook keurig toch? Gezien eerdere reacties hier zouden de keuken kwalitatief vergelijkbaar zijn. Nu gekozen voor de Rotpunkt vanwege de korpuskleur in houtlook en ovens in mat Apparatuur bij Systemat is wellicht iets beter maar volgens mij is deze Pelgrim serie ook niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:13:
Ik had ook meteen het tweede idee van mitsumark in mijn hoofd. Geen hoek, maar daar de hoge kasten (inclusief verhoogde vaatwasser, dat zou voor mij ook essentieel zijn). Geeft vanuit de woonkamer waarschijnlijk ook een rustiger beeld en is voor de loop vanuit woonkamer naar koelkast m.i. ook logischer. En tussen de deuren laag, ook omdat je dan vanuit de eetkamer waarschijnlijk beter door het raam kunt kijken.

Aanvulling: je kunt dan nog overwegen of je koken en spoelen aan de lange kant wilt en het kleine stukje alleen lage kasten en werkruimte hebt (of eventueel minder diep een soort 'dressoir' hebt), of dat je één van de twee (spoelen of koken) aan het korte stukje doet zoals mitsumark aangeeft. Met drie hoge kasten en zonder de hoek is het lange stuk van het werkblad met 2,90 meter maar zo'n 60 cm korter dan in het originele ontwerp. Als je ook aan de andere kant nog een stukje werkruimte hebt, dan zou dat wellicht ook prima kunnen. Wordt dan misschien wat krap aan de lange kant, maar de lage kast aan het korte stuk zou dan minder diep kunnen worden, wat misschien voor het gevoel beter voelt.
Als je de korte kant laag wilt houden, ontkom je er met een hoge vaatwasser haast niet aan om spoelen, koken, koelkast en ovens aan de lange zijde te hebben. Dit wordt, ook gezien het raam, misschien wel wat krap inderdaad. We kunnen overwegen om links ook een hoge kast te nemen en rechts 2 hoge kasten. Maar dat oogt misschien niet zo ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitsumark schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:43:
[...]

Deur verplaatsen lijkt me sowieso een goed idee.

Eigenlijk is het net te smal voor een eiland, en net te breed voor een parallel opstelling 8)7

Even wat Excel skillz.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tom2511 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
Afgelopen weekend de keuze gemaakt voor onze keuken! Het ging nog tussen 2 partijen (beide lokaal, geen DMG):

AB
Kasten:Rotpunkt 2510 Zerox FmHacker Systemat AV 2035
Afwerking:kunststof dikkanten in frontkleur19mm MDF v.v. melamine matlak/vormkant
LadesZircon ZX950 Soft StopMetro line R
werkbladnatuursteencomposiet
lengte werkblad3.10m (kon uit 1 stuk volgens adviseur)3.00m is max bij composiet volgens adviseur
Combi stoomovenPelgrim OVS824MATBosch CSG856NC1
CombimagnetronPelgrim MAC824MATBosch CMG836NC1
KoelkastPelgrim PKS25178Bosch KIR81VF30
VriezerPelgrim PVS25178NBosch GIN81AC30
VaatwasserPelgrim GVW830LSBosch SMA46IX09N
Prijsca. 18.5Kca. 19K

Kleur = mat wit. De Rotpunkt heeft daarbij de korpussen in een fraaie houtlook. De Systemat in lavagrijs.

Beide keukens bestaan uit het volgende:
  • Apparatuurwand: 5x hoge kast (1x koelkast, 1x vriezer, 1x servieskast, 2x kast inbouw apparatuur + lade
  • Koffiehoek: 1x brede kast 120cm v.v. 2 uittreklade, 50cm diep
  • Kookeiland: kast onder Bora 120cm v.v. 2 uittrekladen, 2x kast v.v. deurtjes 120cm (40 diep), 2x kast v.v. deur 60cm 60/40cm diep (A.) of 1x kast v.v. deur (40 diep) & 1x kast v.v. 2 lades (60 diep) 50cm (B.) (40 diep)
  • Bora Puru
  • Quooker Combi+
  • Spoelbak 544x440
  • Zeeppompje
  • Twist inbouwstopcontact op eiland
  • Spots koffiehoek
  • Levering en montage
[Afbeelding]

Bij beide zaken zeer goed advies gehad en volgens mij zijn de prijzen ook keurig toch? Gezien eerdere reacties hier zouden de keuken kwalitatief vergelijkbaar zijn. Nu gekozen voor de Rotpunkt vanwege de korpuskleur in houtlook en ovens in mat Apparatuur bij Systemat is wellicht iets beter maar volgens mij is deze Pelgrim serie ook niet slecht toch?
Pelgrim is niet slecht zeker niet. Alleen wat ik zo ver heb gezien qua afwerking is de hogere lijn van Pelgrim vergelijkbaar met spullen van de midden lijn van Siemens / Bosch. Over de kwaliteit van de elektronica en levensuur kan ik niet veel zeggen maar volgens mij zal dat ook wel prima zijn als je de verhalen een beetje bekijkt online.

Ik vind alleen de prijs wel erg aan de hoge kant. Je hebt best een dure afwerking gekozen volgens mij in je frontjes en geen goedkoop blad. En best een aantal kasten. Ik denk alleen dat je deze prijs ook ongeveer zou kunnen krijgen met hoog segment Siemens / Bosch/ ATAG / AEG apparatuur.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:11:
Snap het wel hoor, dit is zo ongeveer de meest verkochte keuken in Nederland. Niks mis mee maar ook dodelijk saai!

Ik zou inderdaad de apparatuur overzetten en even gaan shoppen voor het blad en de kastjes. Designer White (Corian) is niet zo heel duur. Installatiewerk en stucen zal ook niet de hoofdprijs kosten. 10k lijkt me zeker haalbaar.
Zeg je nou, nieuwe keuken en apparatuur over zetten? Of zo laten en alleen de kastjes en fronts veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
aschja schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:52:
[...]

Zeg je nou, nieuwe keuken en apparatuur over zetten? Of zo laten en alleen de kastjes en fronts veranderen?
Nieuwe kasten bestellen inderdaad en de apparatuur daar in plaatsen. Je hebt in principe maar 3 hoge kasten nodig en 5 onderkasten.
De huidige keuken zou ik inderdaad op marktplaats zetten, die ben je zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Anoniem: 1380850 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:39:
[...]

Als je de korte kant laag wilt houden, ontkom je er met een hoge vaatwasser haast niet aan om spoelen, koken, koelkast en ovens aan de lange zijde te hebben. Dit wordt, ook gezien het raam, misschien wel wat krap inderdaad. We kunnen overwegen om links ook een hoge kast te nemen en rechts 2 hoge kasten. Maar dat oogt misschien niet zo ruim.
Ik zou die hoge kasten toch bij elkaar houden, dat houdt het rustig. Dat is eigenlijk een variant op wat Mitsumark ook schetste. Je houdt dan nog 2,90 over voor koken en spoelen. Als dat wat te krap is, dan een variant met spoelen of koken aan het kleine stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:19
Shunt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:51:
[...]

Pelgrim is niet slecht zeker niet. Alleen wat ik zo ver heb gezien qua afwerking is de hogere lijn van Pelgrim vergelijkbaar met spullen van de midden lijn van Siemens / Bosch. Over de kwaliteit van de elektronica en levensuur kan ik niet veel zeggen maar volgens mij zal dat ook wel prima zijn als je de verhalen een beetje bekijkt online.

Ik vind alleen de prijs wel erg aan de hoge kant. Je hebt best een dure afwerking gekozen volgens mij in je frontjes en geen goedkoop blad. En best een aantal kasten. Ik denk alleen dat je deze prijs ook ongeveer zou kunnen krijgen met hoog segment Siemens / Bosch/ ATAG / AEG apparatuur.
Volgens mij is het een prima prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

lonehitman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:37:
[...]

Volgens mij is het een prima prijs?
En nu proberen we het nog eens met onderbouwing?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 14:06
Shunt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:51:
[...]

Je laatste opmerking begrijp ik niet zo goed. Best een dure afwerking, geen goedkoop blad, flink wat kasten... Maar toch de prijs aan de hoge kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Tom2511 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:00:
[...]

Je laatste opmerking begrijp ik niet zo goed. Best een dure afwerking, geen goedkoop blad, flink wat kasten... Maar toch de prijs aan de hoge kant?
Ja zelf heb ik een veel luxere keuken qua apparatuur alles Siemens studio line redelijk dure frontjes duur blad 2 minder hoge kasten en 4 minder lage kasten. en dat alles voor 14k. Vergelijkbare kwaliteit kasten dan vind ik dat vrij duur ja 5k extra daar voor. extra stuk blad zijn de kosten niet 4 a 500 euro. Die 6 kasten dat zal ergens rond de 2000 euro zijn. Hij heeft er een quooker in zitten en wat losse extraatjes zeg nog eens 1500 euro.
Dan heb je het over 4k totaal.
Het verschil tussen pelgrim spul naar Siemens Studiolinie is zeker 2 / 3 duizend euro dan vind ik het toch een redelijk prijsverschil.

Ik had 16/17 een hele redelijke prijs gevonden.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Shunt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:52:
[...]

Ja zelf heb ik een veel luxere keuken qua apparatuur alles Siemens studio line redelijk dure frontjes duur blad 2 minder hoge kasten en 4 minder lage kasten. en dat alles voor 14k. Vergelijkbare kwaliteit kasten dan vind ik dat vrij duur ja 5k extra daar voor. extra stuk blad zijn de kosten niet 4 a 500 euro. Die 6 kasten dat zal ergens rond de 2000 euro zijn. Hij heeft er een quooker in zitten en wat losse extraatjes zeg nog eens 1500 euro.
Dan heb je het over 4k totaal.
Het verschil tussen pelgrim spul naar Siemens Studiolinie is zeker 2 / 3 duizend euro dan vind ik het toch een redelijk prijsverschil.

Ik had 16/17 een hele redelijke prijs gevonden.
Totaal niet te vergelijken dus...
Die 6 kasten kan zomaar een prijsverschil zijn van 4k in plaats van de genoemde 2k. Alleen de 3 kasten waarvan de deuren uit 1 geheel zijn hebben al een meerprijs van ca. 1k.
Verder is het prijsverschil met Siemens ook niet zo groot maar dat had je al kunnen zien in zijn post. Daar kan je zien dat een vergelijkbare opstelling met Bosch (accent line) slechts € 500,- duurder is.

Persoonlijk zou ik voor de Systemat keuken gaan met Bosch apparatuur. Systemat is gewoon een erg degelijke keuken en Bosch doet net wat luxer aan dan Pelgrim. De prijzen zijn echt prima te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Voor een vriendin ben ik op zoek naar een goedkope keukenzaak in omgeving Nijmegen.
Is Ikea (inclusief montage) veel goedkoper dan een goedkope keuken? En welk merk is nog meer niet te duur?
Welk merk apparatuur is prijs/kwaliteit een aanrader? Kun je beter de goedkoopste Siemens of is het verstandiger om naar pelgrim of zanussi of zoiets te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 21:27
Ik heb een specifieke vraag voor de keukenkenner: We denken na over een kookplaat bij een werkblad. standaard is de kookplaat opbouw. Nu is er voor een meerprijs ook de mogelijkheid om de kookplaat te integreren. Een geintegreerde kookplaat ziet er erg mooi uit. Alleen vroeg ik mij af of dit zo praktisch is als je de kookplaat wil vervangen in de toekomst. Hebben kookplaten 'gestandaardiseerde' maten? Dus, stel ik heb een 78cm kookplaat, kan ik die dan vervangen door een andere met dezelfde afmeting en randafwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik lees net in de verkoopbrochure dat er een recirculatie afzuigkap in onze nieuwe woning zit.

We zouden eigenlijk de inductie kookplaat willen vervangen door een inductie met afzuiging geïntegreerd. Kan dat zo maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:40
Flipswix schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:30:
Ik heb een specifieke vraag voor de keukenkenner: We denken na over een kookplaat bij een werkblad. standaard is de kookplaat opbouw. Nu is er voor een meerprijs ook de mogelijkheid om de kookplaat te integreren. Een geintegreerde kookplaat ziet er erg mooi uit. Alleen vroeg ik mij af of dit zo praktisch is als je de kookplaat wil vervangen in de toekomst. Hebben kookplaten 'gestandaardiseerde' maten? Dus, stel ik heb een 78cm kookplaat, kan ik die dan vervangen door een andere met dezelfde afmeting en randafwerking?
Hier is een paar dagen geleden uitvoerig discussie over geweest dus wellicht heb je daar wat aan, scroll even wat posts terug dan kom je het vanzelf tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
aschja schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:50:
Ik lees net in de verkoopbrochure dat er een recirculatie afzuigkap in onze nieuwe woning zit.

We zouden eigenlijk de inductie kookplaat willen vervangen door een inductie met afzuiging geïntegreerd. Kan dat zo maar?
In de plaat is ook recirculatie. Zoals ik het lees is het niet toegestaan om een afvoer naar buiten te hebben, zoals bij bijna alle woningen die nu nieuw gebouwd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lize167 @aschja @Flipswix
Is het echt zoveel moeite om een topic wat uit zijn voegen barst van de info even op sleutelwoorden door te zoeken?

Of desnoods de laatste tien pagina's even door te lezen?

Erg basic vragen die al vele malen langs gekomen zijn hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik ben niet zo van de hoekkeukens. Ik zou liever het gedeelte onder de raam weghalen en alleen een recht gedeelte laten staan waar nu de kookplaat zit, plus een extra kast aan de zijkant. Daarnaast niet 2 hoge kasten, maar 3 met de oven in het midden.
Ik woon tijdelijk in een huis met exact de keuken die jij voor ogen hebt. De keuekn heeft ook dezelfde afmetingen. Ik kan je één ding verzekeren, met één lang werkblad ga jij je hopeloos ergeren aan gebrek aan ruimte. Mijn vrouw en ik staan graag samen in de keuken, maar het is veel te krap. Ik zou eerder nog een U keuken willen, met één of twee hoge kasten, en dan een echte oven onder het fornuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:17:
@Lize167 @aschja @Flipswix
Is het echt zoveel moeite om een topic wat uit zijn voegen barst van de info even op sleutelwoorden door te zoeken?

Of desnoods de laatste tien pagina's even door te lezen?

Erg basic vragen die al vele malen langs gekomen zijn hier...
Inmiddels vanaf januari 2018 het forum helemaal doorgelezen.
Maar niet met de gedachte om over een Ikea keuken of keukenzaak omgeving Nijmegen meer te weten te komen. Dus die informatie vooral globaal gelezen en niet opgeslagen. Zoeken op Nijmegen leverde weinig op, zoeken op Ikea is nog wel even een goed idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 10:34
Sinds vorige week is onze keuken (eindelijk) geplaatst. Een dag daarna het glas wat het geheel echt bij elkaar laat komen. Op een paar kleine dingetjes na kon de keuken in een dag worden opgebouwd.

Hacker Systemat met composieten werkblad en AEG apparatuur, en een losstaand fornuis van Stoves.

Foto's genomen in met alle troep en onafgewerkte dingetjes, over een paar weken is het vast een stuk netter :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KbGBZ7_YmLO7ymM21RsjBeZk18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65JK9aTXQPd31FEKWqJr9tW6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVAxsPZSh1YfyUk_UB1qvgx7u0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhvioOJXalp5gbvCz79esRdw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdyAy2WgilNlkyzStxgquAULnPY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Qmcs2UaqpyVhLI9v1zJsdJo.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Biohazzard21 op 29-04-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:07
Ok, wij kunnen ook wel wat advies gebruiken. Wij hebben een nieuw huis aangekocht uit 2016. Dus al met al zit er eigenlijk nog een prima ding in. Het gaat om een hoekkeuken met onderstaande maten en look.

We gaan een gietvloer leggen in het huis, dus zullen we meteen moet nadenken over wat we willen. Een nieuwe keuken heeft nogal wat breekwerk nodig. Leidingen van het water moeten verlegd worden. Die spatstenen rand moet er vanaf gesloopt worden. Ik vraag me gewoon af wat dat al met al gaat kosten. Want we hebben minder dan 10K te besteden incl het breekwerk en opknapwerk. Apparatuur kan vervangen worden, maar niet perse nodig.

Dus de mogelijkheid om de keuken een nieuwe look te geven ligt ook open. Hoogglans is yak. Ik zou liever wit matte deurtjes willen. Met een wit solid surface werkblad.

Wat denken jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We hebben zelf 5 jaar lang een hoge kast gehad aan in onze keuken, die het zicht belemmerde. Je kamer word er voor je gevoel een stuk kleiner van. Kun je niet de keuken 1 kastje door laten lopen en vervolgens kiezen voor een hoog gedeeltde van 120-140 cm zodat je er nog over heen kunt kijken en dingen op kunt zetten? Dat geeft echt veel meer ruimte gevoel.

Wij hebben door KVIK de Tinta laten zetten, in U vorm. De L die jij hebt aan het hoge stuk vast. Het hoge stuk is daarbij 125 CM. Koelkast links, diepvries met oven erboven rechts. Onze woonkamer is daardoor op het oog zoveel groter geworden! Is voor jullie natuurlijk alleen wat als je een U wel mooi vind t.o.v de L ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
107mb schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:19:
[...]

Ik woon tijdelijk in een huis met exact de keuken die jij voor ogen hebt. De keuekn heeft ook dezelfde afmetingen. Ik kan je één ding verzekeren, met één lang werkblad ga jij je hopeloos ergeren aan gebrek aan ruimte. Mijn vrouw en ik staan graag samen in de keuken, maar het is veel te krap. Ik zou eerder nog een U keuken willen, met één of twee hoge kasten, en dan een echte oven onder het fornuis.
Waarom die oven onder het fornuis, als ik vragen mag? Ik vind een oven op ooghoogte in een hoge kast juist ideaal. Of is het meer omdat er niet genoeg ruimte is voor een extra hoge kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Biohazzard21 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:53:
Sinds vorige week is onze keuken (eindelijk) geplaatst. Een dag daarna het glas wat het geheel echt bij elkaar laat komen. Op een paar kleine dingetjes na kon de keuken in een dag worden opgebouwd.

Hacker Systemat met composieten werkblad en AEG apparatuur, en een losstaand fornuis van Stoves.

Foto's genomen in met alle troep en onafgewerkte dingetjes, over een paar weken is het vast een stuk netter :P

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welke kleur en lijn zijn je kastjes? Lijkt wat op velvet blue maar misschien vertekent de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
107mb schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:19:
[...]

Ik woon tijdelijk in een huis met exact de keuken die jij voor ogen hebt. De keuken heeft ook dezelfde afmetingen. Ik kan je één ding verzekeren, met één lang werkblad ga jij je hopeloos ergeren aan gebrek aan ruimte. Mijn vrouw en ik staan graag samen in de keuken, maar het is veel te krap. Ik zou eerder nog een U keuken willen, met één of twee hoge kasten, en dan een echte oven onder het fornuis.
Dat is natuurlijk ook wel een persoonljik dingetje. Bij mij is het altijd een strijd tussen looks en praktisch nut. Ik vind de huidige keuken er gewoon niet uitzien. Bij nader inzien ligt dat niet zo aan de hoekopstelling. Maar alles met die hoogglans deuren en dat afgrijselijke werkblad. Dan ook nog zo'n net niet spatrand. Zoals iemand hier al zei. Zeer degelijke keuken, maar oersaai.

We gaan voor onderstaande look. Wat dat vind IK dan weer wel mooi, maar is wel een hoekkeuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J39dT-Z8aoBvpKrsS21pK5k_94Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/51TyaDfKSAHq64kZONbxJTLu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 10:34
Mesque schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:42:
[...]

Welke kleur en lijn zijn je kastjes? Lijkt wat op velvet blue maar misschien vertekent de foto.
Is inderdaad mat fluweelblauw, av6000 rondom gelakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
aschja schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:55:
[...]

Dat is natuurlijk ook wel een persoonljik dingetje. Bij mij is het altijd een strijd tussen looks en praktisch nut. Ik vind de huidige keuken er gewoon niet uitzien. Bij nader inzien ligt dat niet zo aan de hoekopstelling. Maar alles met die hoogglans deuren en dat afgrijselijke werkblad. Dan ook nog zo'n net niet spatrand. Zoals iemand hier al zei. Zeer degelijke keuken, maar oersaai.

We gaan voor onderstaande look. Wat dat vind IK dan weer wel mooi, maar is wel een hoekkeuken.

[Afbeelding]
Als ik jouw plaatjes zo zie, dan heb je naast het raam aan beide kanten nog 60 cm ruimte, toch? Dat zou betekenen dat je in principe ook zonder problemen hoge kasten aan de lange muren kunt plaatsen zonder dat die (ook voor je gevoel) voor het raam staan. Ik denk dat ik dan een kant een hoge (apparaten-)kastenwand zou willen en aan de andere kant een werkblad. Bij die kastenwand kun je dan eventueel nog een stuk werkblad er aan vast maken, maar dat zou niet eens hoeven. Dus dat je bv aan de wand met de hal een werkblad van 360 maakt (lijkt mij lang genoeg voor spoelen en koken) en tegen de muur met de buren 180 of 240 aan hoge kasten (koelkast, oven, vaatwasser etc.) en eventueel daarnaast nog een stuk werkblad. Of een barretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Rubbergrover1 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:15:
[...]

Als ik jouw plaatjes zo zie, dan heb je naast het raam aan beide kanten nog 60 cm ruimte, toch? Dat zou betekenen dat je in principe ook zonder problemen hoge kasten aan de lange muren kunt plaatsen zonder dat die (ook voor je gevoel) voor het raam staan. Ik denk dat ik dan een kant een hoge (apparaten-)kastenwand zou willen en aan de andere kant een werkblad. Bij die kastenwand kun je dan eventueel nog een stuk werkblad er aan vast maken, maar dat zou niet eens hoeven. Dus dat je bv aan de wand met de hal een werkblad van 360 maakt (lijkt mij lang genoeg voor spoelen en koken) en tegen de muur met de buren 180 of 240 aan hoge kasten (koelkast, oven, vaatwasser etc.) en eventueel daarnaast nog een stuk werkblad. Of een barretje.
De afbeelding is niet mijn keuken he? ;) Dat is de inspiratie. Deze keuken staat in mijn nieuwe huis.
We willen eigenlijk nog een keer terug naar het huis. Want we hebben de kastjes nooit echt open getrokken. Links in de hoek zit de vaatwasser. De twee kastjes daarnaast weet ik dus niet. Lijkt me schoonmaakshit ruimte. Ik snap niet dat ze daar twee kastjes aan verspild hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6N0fAJUBHcrhHDZboRfkdFZUj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H1f11DFjgaUseJTtjRIuveys.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door aschja op 29-04-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ja deze foto bedoelde ik ook (en de plattegrond die je gaf). Je hebt nu een donkere hoek tussen vaatwasser en hoge kasten waar je feitelijk toch niets aan hebt. Ik zou daarom die hoge kasten op de plaats van de huidige vaatwasser zetten (en die vaatwasser ook op hoogte in een hoge kast doen) en rechts gewoon een lang werkblad maken (en geen hoek). Dat is nu volgens mij zo'n 240 lang, maar er is ruimte voor veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Rubbergrover1 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:48:
Ja deze foto bedoelde ik ook (en de plattegrond die je gaf). Je hebt nu een donkere hoek tussen vaatwasser en hoge kasten waar je feitelijk toch niets aan hebt. Ik zou daarom die hoge kasten op de plaats van de huidige vaatwasser zetten (en die vaatwasser ook op hoogte in een hoge kast doen) en rechts gewoon een lang werkblad maken (en geen hoek). Dat is nu volgens mij zo'n 240 lang, maar er is ruimte voor veel meer.
Een vaatwasser op hoogte kan mijn autitische designbrein echt niet aan. Als bepaalde dingen niet kloppen of uit de toon springen, word ik gek. Ook hier geld, ik snap het praktische nut van een vaatwasser op hoogte, maar dat gaat het never nooit winnen van het esthetische wat ik daar voor moet opgeven. Ik word al leip van de twee kastjes onder de kraan. Die kloppen ook voor geen meter. Ik word knettergek van die keuken met een kastje van 60cm, dan weer van 45cm, dan weer 80cm.

Als ik die hele hoek zou vergeten, zou het als volgt zijn:

- Links kastenwand. Kast 1 koelkast en vriezer, 2 deuren. Kast 2 met combi-oven, kast boven beneden. Kast 3 zelfde deur layout als kast 1, want symmetrie is koning.
- Aan de overkant 4 kasten van 80cm. of 6 van 60cm. Want symmetrie is koning.
- Kastenwand met in het midden staan van het blok aan de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-07 23:30
Net een meerprijs gekregen van de keukenleverancier. Prijs is nu gebaseerd op een Hacker Systemat AV2035 mat zwart. De meerprijs is een bedrag van zo'n 1800 euro. Dan gaan we van Hacker naar een Ballerina Fenix NTM. Is dat een beetje reëel?
savange1 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:03:
@Cootje79,

Hier bijna dezelfde keuken. Hacker Systemat AV2035 Mat zwart. Keramische blad. Ook bij de oosterburen geweest. Ik ben alleen niet zeker over de AV2035. Had gehoopt dat het meer op Fenix leek maar dat is niet het geval....
Je prijs lijkt mij goed. Bij ons ligt die iets hoger maar dat is ook niet gek. Iets meer kasten, werkblad en wat andere apparaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
aschja schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:11:
[...]

Een vaatwasser op hoogte kan mijn autitische designbrein echt niet aan. Als bepaalde dingen niet kloppen of uit de toon springen, word ik gek. Ook hier geld, ik snap het praktische nut van een vaatwasser op hoogte, maar dat gaat het never nooit winnen van het esthetische wat ik daar voor moet opgeven. Ik word al leip van de twee kastjes onder de kraan. Die kloppen ook voor geen meter. Ik word knettergek van die keuken met een kastje van 60cm, dan weer van 45cm, dan weer 80cm.

Als ik die hele hoek zou vergeten, zou het als volgt zijn:

- Links kastenwand. Kast 1 koelkast en vriezer, 2 deuren. Kast 2 met combi-oven, kast boven beneden. Kast 3 zelfde deur layout als kast 1, want symmetrie is koning.
- Aan de overkant 4 kasten van 80cm. of 6 van 60cm. Want symmetrie is koning.
- Kastenwand met in het midden staan van het blok aan de overkant.
OK, helder. Je kunt die iets verhoogde vaatwasser overigens ook onder de oven doen. Zoals je op het plaatje van de huidige situatie ziet is de oven wat hoger dan het werkblad en zou je met een vaatwasser daaronder deze dus ook iets kunnen verhogen. Maar ik ga er dan maar vanuit dat je dit sowieso niet wilt.

Dan wordt het dus aan het rechte eind 6 keer 60 omdat de vaatwasser onder het werkblad 60 breed zal zijn en dat dus niet met 80 kan :) . Maar je komt dan ook weer in de knoop met je symmetrie. Drie kasten aan de ene kant die je in het midden wilt hebben staan van 6 kasten aan de andere kant? Dan komt het dus niet mooi in een lijn met de lage kasten (oneven versus even aantal). Dan zou ik toch eerder 4 hoge kasten nemen (maar dan moet je weer een tweede over hebben voor de symmetrie). Of 5 lage kasten aan het rechte stuk, maar dat maakt het wel weer wat kort. Of toch minder symmetrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 20:15
Biohazzard21 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:53:

Leuk om te zien. We hebben dezelfde combinatie (AV6000-GL, fluweelbauw matlak) besteld. Die kleur is zo moeilijk vast te leggen op een foto. Werd er soms gek van en moest echt 4x terug om te kijken wat ik er nou van vond. Vanaf iedere hoek en met een andere camera ziet het er weer heel anders uit. Verder alle inbouw apparatuur van Siemens, IQ700, en een Bora PUXA.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Biohazzard21 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:09:
[...]

Is inderdaad mat fluweelblauw, av6000 rondom gelakt.
OllieMongollie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:29:
[...]

Leuk om te zien. We hebben dezelfde combinatie (AV6000-GL, fluweelbauw matlak) besteld. Die kleur is zo moeilijk vast te leggen op een foto. Werd er soms gek van en moest echt 4x terug om te kijken wat ik er nou van vond. Vanaf iedere hoek en met een andere camera ziet het er weer heel anders uit. Verder alle inbouw apparatuur van Siemens, IQ700, en een Bora PUXA.

***members only***
Ziet er goed uit beiden! Wij hebben dezelfde lijn/kleur besteld alleen met een iets donkerder blad, keramiek cementgrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
rvrrr schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:17:
[...]

Vandaag getekend bij Superkeukens voor € 13.140 incl montage!
Hun 1e offerte hadden ze aangepast qua blad en apparatuur om te matchen met de offerte die we van andere partij hadden (daar 16k). Vandaag in de showroom zijn wij nog geswitched van composiet naar keramiek blad (6cm), offerte van SK kwam nu op 14.5k uit incl montage.

Na weglaten van kokend water kraan konden we tekenen voor 13.140 (bij de offerte van andere partij was deze ook niet opgenomen).

Merk wel dat je scherp moet blijven; vlak voor tekenen zag ik dat de kunststof draai-hoekkast nog stond opgenomen ipv een Le mans hoekkast. Dit kon na overleg aangepast worden zonder verhoging van de prijs.

Viel me sowieso op in de 2 afspraken met Superkeukens, dat de verkopers niet super scherp en handig waren met het ontwerp. Het maken van de tekening tijdens onze 1e afspraak duurde enorm lang en achteraf bleek er ook nog een verkeerd afwerking front te zijn opgenomen.

Dit was vandaag wel rechtgezet echter stonden in deze tekening de deurgrepen niet goed uitgelijnd en waren er 3 zilverkleurig ipv goud.(dit stond in hun 1e offerte juist wel goed)
Bedankt voor de update rvrrr! Wij gaan dit weekend heen voor een tweede afspraak. Onze verkoper bij de eerste afspraak was juist heel snel met de tekening en had kennis van zaken (voor zover we dat kunnen beoordelen haha). Zal vast verschillen per persoon. In de offerte die wij hebben mis ik achteraf ook wat dingen die wel in de tekening staan... Dus daar scherp op zijn is zeker iets wat wij gaan doen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-07 23:24
Goedemiddag, we hebben in ons nieuwbouw project een keuken gekocht bij de bouwer (Dura). We hebben een jaar geleden de leidingen laten liggen en provisorisch een opstelling gemaakt, maar zoals zovele hebben wij onze keuzes ook bijgesteld. We willen nu graag een inductie fornuis van ...(nog niet uit). Ik heb een donkerbruin vermoeden, gezien de contactlijsten van Dura, dat hun deze niet aanbieden. We hebben volgende maand, wegens Corona, een video gesprek en mogen dan, jawel, een uurtje langskomen om de materialen te zien. Hou maar op....

Even ter voorbereiding, stel ze bieden niets naar onze wensen aan, wat zijn de opties dan ? Het makkelijkste is natuurlijk zelf een fornuis kopen, maar daar zal de bouwer natuurlijk niet om staan te springen. Al hoop ik natuurlijk dat het niet zover komt, wil ik hem ook best zonder montage af laten leveren. Maar hoe zit dit met de SWK voorwaarden, kan dit ongeldig verklaard worden oid ?? Hebben mensen ervaring hiermee, of andere ideeen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
Rubbergrover1 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:14:
[...]

Waarom die oven onder het fornuis, als ik vragen mag? Ik vind een oven op ooghoogte in een hoge kast juist ideaal. Of is het meer omdat er niet genoeg ruimte is voor een extra hoge kast?
U keuken is veel werkblad. Dan zou ik één hoge kast overhouden voor de koel- vries combinatie en is er geen plek meer over voor de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vandaag uitgebreid een keuken ontworpen bij Bruynzeel. Dacht dat dit bekend stond als een solide merk, maar de recensies liegen er vaak niet om. De verkoper leek me deskundig, gaf me alle keus en tips en keek alleen wat teleurgesteld toen ik niet wilde tekenen aan 't eind. Ik gaf netjes aan dat ik ook nog even verder ging neuzen en hij accepteerde dat. Ging ook niet in prijs zakken omdat ze vaste prijzen hanteren.

Maar ik lees bij recensies -ook van vorig jaar- nog over 'stevig onderhandelen' bij Bruynzeel.

Werken ze nu wel of niet met korting?

Keuken ziet er in ieder geval strak uit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhSHS2A.jpg

prijs 13k met pelgrim apparatuur en composiet blad
type: Matterhorn greeploos
Pelgrim slim lime wandshcouwkap (568E)
Pelgrim inductie kookplaat 77cm 9PEIDK883ONY (762E)
Pelgrim Vaatwasser (9PEGVW830XLS) (683)
Pelgrim koelvries (9PEPCS24178L (683)
PElgrim oven/magnetron (9PEMAC524MAT) (731)
Keukenmeubelen: 5k, werkbladen 2.5k, apparatuur 3.4k,overi: 800

Ik was verder ook bij i-Kook geweest, maar na een kwartier had nog niemand ons begroet of ook maar iets gezegd, dus dat is dan jammer. Vond de keukens ook minder straks ogen (showroom Den Haag)

Daarna bij Kvik. Daar stond ook wel aardige keukens, maar bij het gesprekje werden er wel direct veel restricties in keuzes aangebracht.

Op internet is er bijna door de bomen het bos niet meer te zien. Ik zie keukens 3x zo groot als de mijn voor nog geen 10k en keukens slechts iets groter dan de mijne voor 20k,

[ Voor 41% gewijzigd door FunkyTrip op 30-04-2020 00:24 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:05:
Vandaag uitgebreid een keuken ontworpen bij Bruynzeel. Dacht dat dit bekend stond als een solide merk, maar de recensies liegen er vaak niet om. De verkoper leek me deskundig, gaf me alle keus en tips en keek alleen wat teleurgesteld toen ik niet wilde tekenen aan 't eind. Ik gaf netjes aan dat ik ook nog even verder ging neuzen en hij accepteerde dat. Ging ook niet in prijs zakken omdat ze vaste prijzen hanteren.

Maar ik lees bij recensies -ook van vorig jaar- nog over 'stevig onderhandelen' bij Bruynzeel.

[Afbeelding]

Ik was verder ook bij i-Kook geweest, maar na een kwartier had nog niemand ons begroet of ook maar iets gezegd, dus dat is dan jammer. Vond de keukens ook minder straks ogen (showroom Den Haag)

Daarna bij Kvik. Daar stond ook wel aardige keukens, maar bij het gesprekje werden er wel direct veel restricties in keuzes aangebracht.

Op internet is er bijna door de bomen het bos niet meer te zien. Ik zie keukens 3x zo groot als de mijn voor nog geen 10k en keukens slechts iets groter dan de mijne voor 20k,
Welkom in de wondere wereld van de keukenverkopers!
Over Bruynzeel kan ik weinig zeggen. Heb ooit een keuken bij ze gekocht maar kan mij niet herinneren of die nog met kortingen werken.

Mag ik je een tip geven? Die spoelbak, kan je beter 1 kastje naar links schuiven. Dan heb je wat meer bewegingsvrijheid bij het gebruik van die bak. Zelfde geldt eigenlijk ook voor je kookplaat, maar dat wordt lastig gezien de ruimte. Misschien is koken in de hoek nog een optie, maar ik betwijfel of je daar een kast onder 45 graden kwijt kan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022

Ik ben een paar weken geleden ook bij Bruynzeel geweest en vond ze ook wat duur voor de kwaliteit en apparatuur die ze aanboden. Onderhandelen was bij mij niet mogelijk maar ze hebben wel verschillende acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PaT schreef op donderdag 30 april 2020 @ 07:20:

Mag ik je een tip geven? Die spoelbak, kan je beter 1 kastje naar links schuiven. Dan heb je wat meer bewegingsvrijheid bij het gebruik van die bak. Zelfde geldt eigenlijk ook voor je kookplaat, maar dat wordt lastig gezien de ruimte. Misschien is koken in de hoek nog een optie, maar ik betwijfel of je daar een kast onder 45 graden kwijt kan.
Hij stond eerst een kastje meer naar links, maar dan heb ik hetzelfde probleem als in mijn huidige keuken: Hele kleine tussenruimtes voor het snijden enzo. Door de spoelbak toch in de hoek te plaatsen heb ik wel een groot vlak. De spoelbak was eerst breder, maar heb voor standaardmaatje gekozen om toch wat ruimte te hebben aan de rechterkant.

Dito met de kookplaat. Als ik die ook aan de lange zijde plaats heb ik alleen in het hoekdeel ruimte. Vond dit wel een aardige oplossing zo.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 30-04-2020 08:40 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:07
Sinds kort ben ik ook in de race om een keuken uit te zoeken, helaas krijg je meteen een overvloed aan informatie naar je toe gegooid 8)7. Nu ben ik afgelopen week bij twee keukenzaken langs geweest, namelijk Keukensale en XXXLutz Pallen.

Nu hebben ze bij XXXLutz Pallen twee keukenmerken getoond namelijk Nolte (midden segment) en Celina waarschijnlijk het huismerk? en bij Keukensale het merk Corneille, tenminste ik ga er van uit dat dit het merk is, aangezien op de offerte uitvoering Corneille staat.

De keuken van het Keukensale zoals die getekend was beviel goed, alleen kan ik nergens informatie vinden over het merk Corneille en ik vroeg me toch wel af wat voor prijsverschil je ongeveer mag verwachten bij een keuken van keukensale en een van het merk Nolte bij een XXXLutz. Is dit 10% of 15% voor de kastjes?

Waarschijnlijk dit weekend eens proberen om een iets uitgebreidere post te plaatsen waarbij ik ook het ontwerp toon en een aantal prijzen die ik voorbij heb horen komen dit lijkt me wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Wij zijn op zoek naar een mini barretje/kitchenette/hoejehetookmagnoemen voor de in de woonkamer omdat de keuken in onze nieuwe woning op een andere verdieping zit. Het enige dat we daarin nodig hebben is een koelkastje (wijnkoelkastje oid) en een kraantje, afvoer e.d. is al aangelegd in de bouw. Het is in de woonkamer dus moet zeker niet te 'keukenachtig' worden, is het echter toch wel handig om dit via een keukenzaak te doen aangezien zij het op maat kunnen ontwerpen en alles kunnen leveren? Iemand verder wellicht wat ideeen ter inspiratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:39:
Hij stond eerst een kastje meer naar links, maar dan heb ik hetzelfde probleem als in mijn huidige keuken: Hele kleine tussenruimtes voor het snijden enzo. Door de spoelbak toch in de hoek te plaatsen heb ik wel een groot vlak. De spoelbak was eerst breder, maar heb voor standaardmaatje gekozen om toch wat ruimte te hebben aan de rechterkant.

Dito met de kookplaat. Als ik die ook aan de lange zijde plaats heb ik alleen in het hoekdeel ruimte. Vond dit wel een aardige oplossing zo.
Is het dan geen optie om de hoge kast met de oven/magnetron te verwisselen voor een onder- en een bovenkast zodat je 60cm extra werkruimte hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:19
Mesque schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:50:
Wij zijn op zoek naar een mini barretje/kitchenette/hoejehetookmagnoemen voor de in de woonkamer omdat de keuken in onze nieuwe woning op een andere verdieping zit. Het enige dat we daarin nodig hebben is een koelkastje (wijnkoelkastje oid) en een kraantje, afvoer e.d. is al aangelegd in de bouw. Het is in de woonkamer dus moet zeker niet te 'keukenachtig' worden, is het echter toch wel handig om dit via een keukenzaak te doen aangezien zij het op maat kunnen ontwerpen en alles kunnen leveren? Iemand verder wellicht wat ideeen ter inspiratie?
Ik zou een lokale meubelmaker gaan zoeken. Deze kan waarschijnlijk iets maken wat precies bij jouw woonkamer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

silmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:05:
[...]

Is het dan geen optie om de hoge kast met de oven/magnetron te verwisselen voor een onder- en een bovenkast zodat je 60cm extra werkruimte hebt?
dan moet de oven/magnetron erg laag komen (onder het keukenblad), dat vind ik ook niet zo efficient.
In een eerste ontwerp had ik de hoge kasten los aan de aan de overkant van de keuken staan, maar dat maakt het een stuk voller in de keuken en ontneemt licht uit de woonkamer van de keukenramen.

[ Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 30-04-2020 21:15 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:15:
[...]

dan moet de oven/magnetron erg laag komen (onder het keukenblad), dat vind ik ook niet zo efficient.
In een eerste ontwerp had ik de hoge kasten los aan de aan de overkant van de keuken staan, maar dat maakt het een stuk voller in de keuken en ontneemt licht uit de woonkamer van de keukenramen.
Wij hebben een oven onder het werkblad. Vind het helemaal niet erg. Nu gebruiken we de oven ongeveer 1 maal per week. De extra ruimte op het werkblad hebben we dagelijks plezier van. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lize167 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:43:
[...]

Wij hebben een oven onder het werkblad. Vind het helemaal niet erg. Nu gebruiken we de oven ongeveer 1 maal per week. De extra ruimte op het werkblad hebben we dagelijks plezier van. Ik zou het wel weten.
Tja, ik gebruik het werkblad 1x per week voor iets groters dan kastbreedte en mijn magnetron 2-3x per dag ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:54:
[...]

Tja, ik gebruik het werkblad 1x per week voor iets groters dan kastbreedte en mijn magnetron 2-3x per dag ;)
Dan is het een ander verhaal inderdaad. Net de afweging wat je meer gebruikt. Ik moet zeggen dat ik altijd een hoop rommel maak tijdens het koken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 09:10
Arebij schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:09:
Goedemiddag, we hebben in ons nieuwbouw project een keuken gekocht bij de bouwer (Dura). We hebben een jaar geleden de leidingen laten liggen en provisorisch een opstelling gemaakt, maar zoals zovele hebben wij onze keuzes ook bijgesteld. We willen nu graag een inductie fornuis van ...(nog niet uit). Ik heb een donkerbruin vermoeden, gezien de contactlijsten van Dura, dat hun deze niet aanbieden. We hebben volgende maand, wegens Corona, een video gesprek en mogen dan, jawel, een uurtje langskomen om de materialen te zien. Hou maar op....

Even ter voorbereiding, stel ze bieden niets naar onze wensen aan, wat zijn de opties dan ? Het makkelijkste is natuurlijk zelf een fornuis kopen, maar daar zal de bouwer natuurlijk niet om staan te springen. Al hoop ik natuurlijk dat het niet zover komt, wil ik hem ook best zonder montage af laten leveren. Maar hoe zit dit met de SWK voorwaarden, kan dit ongeldig verklaard worden oid ?? Hebben mensen ervaring hiermee, of andere ideeen ?
Wij ook Dura, waren meer opties dan gedacht. Ook een inductie fornuis /bora achtig ding. Als je meer info wil, stuur even een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
Ben mijzelf aan het oriënteren op afzuigkappen. Ik ga een Siemens inductie kookplaat kopen, dus een Siemens afzuigkap zou daar goed bij passen omdat deze automatisch aangaat met de inductie kookplaat.
Nu zit ik in een nieuwbouw woning en ben ik dus verplicht om een recirculatie kap te nemen. Zelf ben ik gecharmeerd voor een van de inbouw plafond units. Heeft iemand ervaring met de Siemens cleanair filter systemen?
Ik zie dat er twee versies zijn. Een waarbij de koolstoffilter elk jaar vervangen moet worden en een waarbij je de koolstoffilter elke 4 maanden moet regenereren. Ben benieuwd en vast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

its_me_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:32:
Ben mijzelf aan het oriënteren op afzuigkappen. Ik ga een Siemens inductie kookplaat kopen, dus een Siemens afzuigkap zou daar goed bij passen omdat deze automatisch aangaat met de inductie kookplaat.
Nu zit ik in een nieuwbouw woning en ben ik dus verplicht om een recirculatie kap te nemen. Zelf ben ik gecharmeerd voor een van de inbouw plafond units. Heeft iemand ervaring met de Siemens cleanair filter systemen?
Ik zie dat er twee versies zijn. Een waarbij de koolstoffilter elk jaar vervangen moet worden en een waarbij je de koolstoffilter elke 4 maanden moet regenereren. Ben benieuwd en vast dank!
Je bent helemaal niet verplicht recirculatie afzuiging te nemen. Je zult alleen zelf iemand moeten vinden om de afzuiging naar buiten te krijgen. Die koolstof filters zijn leuk en schattig maar er is niets zo goed als gewoon afzuiging naar buiten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Shunt schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:59:
[...]

Je bent helemaal niet verplicht recirculatie afzuiging te nemen. Je zult alleen zelf iemand moeten vinden om de afzuiging naar buiten te krijgen. Die koolstof filters zijn leuk en schattig maar er is niets zo goed als gewoon afzuiging naar buiten.
Goed waarvoor?
Beide oplossingen hebben voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikD88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05 11:39
Wij zijn ook opzoek naar een nieuwe keuken.

Hebben inmiddels 2 offerte's liggen van Superkeukens en Formaat Keukens.

Graag een frisse kijk van jullie op het ontwerp wat we tot nu toe hebben. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_eo_XawKZHd1OYOI01zYYqb9-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TV67zphL9IY61rPpOPd9QUB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5RJFbsyJAUcKrab6zqmn3ExmmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lo1LroAj9jjCgf5Ku9urnxmS.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL
Quooker Combi Fusion Square
Koelkast Samsung al in bezit.
Combimagnetron 45l Samsung plaatsen we eerst ergens anders.

We houden de optie open om in de hoge kast de vaatwassen heen te verplaatsen.
Met ruimte voor een inbouw magnetron boven de vaatwasser.

h

[ Voor 9% gewijzigd door ErikD88 op 01-05-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13

[Afbeelding]

Hee FunkyTrip,

Is die 13K inclusief montage? Want als ik de bedragen 5K, 2,5K, 3,4K en 800 bij elkaar optel kom ik op 11,7K. Wij hebben een offerte liggen van Superkeukens van 13,5K met 2 ovens, inductie met geïntegreerde afzuiging en een kokendwaterkraan. Inclusief montage. Dit weekend gaan we nog wat apparatuur aanpassen en de keukenkasten opnieuw bekijken. Wat de prijs dan wordt weet ik niet, maar ik vermoed dat ze daar misschien jouw idee goedkoper kunnen aanbieden als ik zo naar het ontwerp kijk. Een goede vergelijking zou je in ieder geval wel kunnen krijgen, want ze bieden ook Pelgrim-apparatuur aan. Wij zijn in ieder geval goed genoeg geholpen om een tweede afspraak in te willen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cactus13 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Hee FunkyTrip,

Is die 13K inclusief montage? Want als ik de bedragen 5K, 2,5K, 3,4K en 800 bij elkaar optel kom ik op 11,7K. Wij hebben een offerte liggen van Superkeukens van 13,5K met 2 ovens, inductie met geïntegreerde afzuiging en een kokendwaterkraan. Inclusief montage. Dit weekend gaan we nog wat apparatuur aanpassen en de keukenkasten opnieuw bekijken. Wat de prijs dan wordt weet ik niet, maar ik vermoed dat ze daar misschien jouw idee goedkoper kunnen aanbieden als ik zo naar het ontwerp kijk. Een goede vergelijking zou je in ieder geval wel kunnen krijgen, want ze bieden ook Pelgrim-apparatuur aan. Wij zijn in ieder geval goed genoeg geholpen om een tweede afspraak in te willen plannen.
Ja, inclusief montage. Blad is composiet en loopt wat omhoog. Ik begreep dat Bruynzeel redelijk prijzig is in zijn kasten.

Is superkeukens met onderhandelen/afdingen? Want ik wil per se een dealer die vaste prijzen hanteert. Dat voelt prettiger.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
FunkyTrip schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Ja, inclusief montage. Blad is composiet en loopt wat omhoog. Ik begreep dat Bruynzeel redelijk prijzig is in zijn kasten.

Is superkeukens met onderhandelen/afdingen? Want ik wil per se een dealer die vaste prijzen hanteert. Dat voelt prettiger.
Als je de Optima lijn van Bruynzeel neemt heb je voor een redelijke prijs een Next125 keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

FunkyTrip schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:39:
[...]

Hehe, eindelijk weer iemand die voorkeur geeft aan werkruimte. Al die kleine tussenstukjes schieten voor geen meter op.
Ik zie altijd voor tig duizend euro aan keukens voorbij komen die alleen maar worden ingericht op het esthetische vlak. Heb je vervolgens een keuken die er voor het oog goed uitziet maar voor het koken is het ronduit kut. Zolang er in een keuken geen plek is om minimaal 6 borden uit te kunnen zetten is er gewoon slecht over nagedacht en liggen de prioriteiten gewoon verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ErikD88 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL

h
waarom die twee kleine bovenkasten? Het ziet er m.i. erg lelijk uit. Ik zou zelf ook het werkblad om de hoek verlengen, richting hoge kast, en dus de twee ielige bovenkasten weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13
FunkyTrip schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Voor zover ik weet is Superkeukens zonder onderhandelen. Dat is wat wij van tevoren hoorden en lazen en ook bij de afspraak gaven ze het aan toen we er naar vroegen. Kregen ook niet te maken met "deze actie is alleen geldig als je vandaag tekent"-fratsen _/-\o_ . We kregen de offerte in de mail, konden gewoon weglopen en contact opnemen als we een vervolgafspraak wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

107mb schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:51:
[...]

waarom die twee kleine bovenkasten? Het ziet er m.i. erg lelijk uit. Ik zou zelf ook het werkblad om de hoek verlengen, richting hoge kast, en dus de twee ielige bovenkasten weglaten.
Tsjah, wat is het alternatief. Vind het geen onaardige oplossing icm het raam.
Je zou aan weerszijde van het raam hoge kasten kunnen plaatsen, en een lage erboven.
Maar niet iedereen is 2 meter lang ;)

Lelijker vind ik het verschil in hoogte tussen koelkast, hoge kast en kleine kastjes.
Maargoed, vind losse koelkast sowieso afbreuk doen aan het design. Haalt de hele eenheid eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Hehe, eindelijk weer iemand die voorkeur geeft aan werkruimte. Al die kleine tussenstukjes schieten voor geen meter op.
Ik zie altijd voor tig duizend euro aan keukens voorbij komen die alleen maar worden ingericht op het esthetische vlak. Heb je vervolgens een keuken die er voor het oog goed uitziet maar voor het koken is het ronduit kut. Zolang er in een keuken geen plek is om minimaal 6 borden uit te kunnen zetten is er gewoon slecht over nagedacht en liggen de prioriteiten gewoon verkeerd.
Jep, dat zie je tegenwoordig vooral met de ''standaard'' eilanden van 3 meter met daar achter een hoge kastenwand. Heel inspiratieloos, maar sommige willen perse een eiland in een te kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Jep, dat zie je tegenwoordig vooral met de ''standaard'' eilanden van 3 meter met daar achter een hoge kastenwand. Heel inspiratieloos, maar sommige willen perse een eiland in een te kleine ruimte.
Eiland van 3 meter zou je toch voldoende ruimte moeten opleveren ;)

Maar moet zeggen dat ik nog wel blij ben met onze nis. Scheelt de ruimte voor koffiapparaat en keukenmachine, en we hebben nog genoeg ruimte voor wat spullen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Ja, en dan in dat eiland de wasbak, prullenbak, vaatwasser naast en onder elkaar. Je staat dus altijd wel in de weg als iemand anders de keuken in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ErikD88 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur is Pelgrim

Fornuis IF960MAT
Afzuigkap BSS97MAT
Vaatwasser GVW840XL

h
Ik zou het helemaal omgooien.

Spoelen aan de linkerzijde, koken meer centraal aan de rechterzijde, met links en rechts dezelfde ladekasten.

De bovenkasten zou ik aan deze wand laten vervallen. Maak een ombouw rondom de Side by Side koelkast met de hoge kasten en bovenkasten, zodat je geen opbergruimte verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikD88
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05 11:39
MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:26:
[...]

Tsjah, wat is het alternatief. Vind het geen onaardige oplossing icm het raam.
Je zou aan weerszijde van het raam hoge kasten kunnen plaatsen, en een lage erboven.
Maar niet iedereen is 2 meter lang ;)

Lelijker vind ik het verschil in hoogte tussen koelkast, hoge kast en kleine kastjes.
Maargoed, vind losse koelkast sowieso afbreuk doen aan het design. Haalt de hele eenheid eruit.
Koelkast is nog wel een dingetje.. Is net 2 jaar oud en we vinden het te gek om
nu in de nieuwe combi voor de keuken aan te schaffen.
Bedoeling is wel om de koelkast ook bijpassend zwart te wrappen.
Of een passende ombouw om de hoogte met de kasten recht te krijgen.

Het idee van die kastjes naast het raam was een idee van superkeukens zodat je
vanuit de woonkamer een mooi uitzicht hebt op de keuken.
Zitten 6 spotjes totaal in verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ErikD88 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Koelkast is nog wel een dingetje.. Is net 2 jaar oud en we vinden het te gek om
nu in de nieuwe combi voor de keuken aan te schaffen.
Bedoeling is wel om de koelkast ook bijpassend zwart te wrappen.
Of een passende ombouw om de hoogte met de kasten recht te krijgen.

Het idee van die kastjes naast het raam was een idee van superkeukens zodat je
vanuit de woonkamer een mooi uitzicht hebt op de keuken.
Zitten 6 spotjes totaal in verwerkt.
Zet die koelkast op marktplaats of in een bijkeuken.
Je gaat jezelf nu voor 15 jaar (?) in de vingers snijden als je die koelkast houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Eiland van 3 meter zou je toch voldoende ruimte moeten opleveren ;)

Maar moet zeggen dat ik nog wel blij ben met onze nis. Scheelt de ruimte voor koffiapparaat en keukenmachine, en we hebben nog genoeg ruimte voor wat spullen daar.
Vaak zie ik links en rechts een ladekast van 120cm met in het midden de vaatwasser. De tussenruimte tussen koken en spoelen is dan heel beperkt. Met daar achter dan alleen een hoge kastenwand heb je dus nergens een vaste plek voor broodrooster, keukenmachines, etc.

Jouw nis los dit allemaal op, maar jouw eiland is ook wat groter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Vaak zie ik links en rechts een ladekast van 120cm met in het midden de vaatwasser. De tussenruimte tussen koken en spoelen is dan heel beperkt. Met daar achter dan alleen een hoge kastenwand heb je dus nergens een vaste plek voor broodrooster, keukenmachines, etc.

Neuh, blad is 283.
Heb tussen kookplaat en wasbak 1x1 meter beschikbaar. Das op zich voldoende.
Met vier man tapas maken gaat meer dan prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:35:
[...]

Als je geen apparatuur hebt om maaltijden te maken, heb je ook geen ruimte voor 6 borden nodig :) . (Ik zet trouwens nooit 6 borden op mijn aanrecht, ik heb niet voor niets een eettafel.)
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Ja, en dan in dat eiland de wasbak, prullenbak, vaatwasser naast en onder elkaar. Je staat dus altijd wel in de weg als iemand anders de keuken in komt.
Wel grappig dat er tegelijk ook allerlei ergonomische ideeën zijn over hoe je de keuken het handigste zodanig kunt indelen dat je niet aan het heen en weer lopen blijft. Dat is dan dus eigenlijk per definitie in tegenspraak met je 'wens' om de diverse elementen verder van elkaar af te zetten.

Over het ontwerp van ErikD88, ik vind het heel apart om die vrijstaande koelkast naast een 'gewone' hoge kast te hebben. Als je die vrijstaande koelkast toch wilt houden, dan zou ik die ofwel vrij zetten, ofwel naast een lage kast. Maar zo naast een afwijkende maat kast wordt het erg net-niet. Dan eerder nog een stukje meer de kamer in omdat je die toch vaak ook vanuit de woonkamer gebruikt om drinken te pakken en zo.

Verder met Barry eens, ik zou het ook omgooien. Voor mijn gevoel maakt de kastenwand links en het 'dode' hoekje naast de kastenwand de keuken kleiner en benauwder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21
Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Wij hebben een eiland van 311x100 met die opstelling en ik vind de tussenruimte ook beperkt. Het is voldoende om groente te snijden, je borden neer te zetten etc. Maar niet om er ook nog keukenmachines op te plaatsen (althans, niet als vaste plek. Sowieso hou ik van een leeg werkblad op het eiland). Wij hebben daarom in de kastenwand links en rechts een hoge kast met daartussen nog eens 180cm werkblad. Daar staan de keukenmachine en het espressoapparaat en dan blijft er nog wat werkruimte over. Gek hoe snel je went aan die ruimte. Het is zoveel meer dan in onze vorige woning, maar voelt nu al alsof we weinig ruimte hebben :+ Bottom line: creëer zoveel mogelijk werkruimte. Want onder de werkruimte heb je ook weer veel opbergruimte ;)

Wij hebben overigens net als @ErikD88 een Amerikaanse koelkast los naast de kasten staan (de koelkast is wel een stuk lager dan onze kasten). Vind dat eigenlijk wel heel fijn en er goed uitzien. Maar dat is een kwestie van smaak. Een strakke kastenwand van de ene tot de andere muur en tot aan het plafond met daarin je koelkast en vriezer is zeker ook gelikt.
Barry|IA schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:38:
[...]
Maak een ombouw rondom de Side by Side koelkast met de hoge kasten en bovenkasten, zodat je geen opbergruimte verliest.
Wij hebben dat bewust niet gedaan. We hebben sowieso genoeg kastruimte, dus die bovenkasten niet nodig (we hebben nergens bovenkasten). Grootste belemmering was echter dat een dergelijke koelkast vrij diep is. Dat betekent dat je kasten ver naar achter vallen (vind ik niet fraai en bovendien kun je dan niet makkelijk bij die kasten) of dat je de hele kastenwand naar voren moet halen. Dat was bij ons geen optie. Op zich ruimte genoeg, behalve op een hoek van het eiland, daar zou de doorgang te krap worden.

[ Voor 31% gewijzigd door cryptapix op 01-05-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Als je geen apparatuur hebt om maaltijden te maken, heb je ook geen ruimte voor 6 borden nodig :) . (Ik zet trouwens nooit 6 borden op mijn aanrecht, ik heb niet voor niets een eettafel.)

[...]

Wel grappig dat er tegelijk ook allerlei ergonomische ideeën zijn over hoe je de keuken het handigste zodanig kunt indelen dat je niet aan het heen en weer lopen blijft. Dat is dan dus eigenlijk per definitie in tegenspraak met je 'wens' om de diverse elementen verder van elkaar af te zetten.
Met het gemiddelde keukentje wat men in NL laat plaatsen is er geen sprake van heen en weer lopen. Ja, omdat men de kastjes verkeerd inruimt misschien.

Daarnaast gaat het er niet om zoveel mogelijk elementen van elkaar af te zetten maar om het feit dat men 0 werkruimte overhoud. Ik bedoel, 30cm werkblad, 60cm fornuis, 45cm werkblad, 50cm wasbak, 45cm werkblad is gewoon kut. Je kan precies helemaal niets met die ruimte.

En men kiest tegenwoordig alleen maar voor een eiland want hip. Onhandige hoge wand erachter en dat is het dan. Vervolgens proppen ze in dat eilandje dan de kookplaat, vaatwasser, wasbak en afvalbak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Rubbergrover1 je staat de borden aan de eettafel op te maken? Lijkt me toch niet echt heel praktisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:44:
@Rubbergrover1 je staat de borden aan de eettafel op te maken? Lijkt me toch niet echt heel praktisch ;)
Hoezo borden opmaken pannen op tafel en zelf opscheppen! :+

ik snap je natuurlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MikeyMan schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:44:
Niet dat ik dat vaak doe, maar waarom zou dat niet praktisch zijn? Dat zou in mijn ogen alleen onpraktisch zijn als de eettafel een eind van de keuken is of in een andere ruimte. Maar aangezien het gros van de woningen tegenwoordig een open keuken heeft waar de eettafel vlakbij is, speelt dat niet zo.
Pagina: 1 ... 127 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1