Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:34
Barry|IA schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:47:
[...]

Ik werk voor 6 keukenzaken en sta niet bij DMG op de loonlijst :)

Zo werkt het nu eenmaal. De klant heeft deze wereld zelf gecreëerd.
Ik schreef ook bewust over 'dmg methodes', omdat ik wel had gedacht dat je er niet zou werken. In mijn optiek is het niet zozeer de klant die deze verziekte keukenwereld heeft gecreëerd, maar is het vooral Ben.

Het gros van de klanten heeft (bijna) nooit een keuken gekocht en zal het ook niet vaak doen. Komt daarom (zeker in de pre-internet tijd) blanco de winkel binnen en is vooral overgeleverd aan de informatie en voorlichting van de keukenwinkel. De methodes van Ben, die vooral neerkomen op mooie praatjes verkopen omdat de klant toch van niets weet, zijn in die situatie op zijn zachtst gezegd niet mijn methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Rubbergrover1 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:40:
[...]

Ik schreef ook bewust over 'dmg methodes', omdat ik wel had gedacht dat je er niet zou werken. In mijn optiek is het niet zozeer de klant die deze verziekte keukenwereld heeft gecreëerd, maar is het vooral Ben.

Het gros van de klanten heeft (bijna) nooit een keuken gekocht en zal het ook niet vaak doen. Komt daarom (zeker in de pre-internet tijd) blanco de winkel binnen en is vooral overgeleverd aan de informatie en voorlichting van de keukenwinkel. De methodes van Ben, die vooral neerkomen op mooie praatjes verkopen omdat de klant toch van niets weet, zijn in die situatie op zijn zachtst gezegd niet mijn methodes.
Ik heb Ben Mandemakers nog maar 4 keer gesproken, maar heb hem niet naar zijn methodes gevraagd. Dus ik heb geen idee.

Maar vertel?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandy45
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-07-2020
We zijn inmiddels bijna een jaar verder. Iemand al de Novy Cloud gekocht en ervaring mee??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-08 13:36
OrangeBerry schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:36:
[...]

Dank voor de moeite nemen voor een uitgebreide reactie :)

Ik had juist gedacht dat een kleinere zaak wellicht scherper zouden prijzen maar nu je dit zo uitlegt zit daar logica in. Het wordt dan ook pijnlijk duidelijk dat ik een complete noob ben in dit soort dingen ;( maar goed, van ervaring leer je.

Ergens had ik ook gedacht dat een keuken eerder duurder zou zijn dan een badkamer (natuurlijk afhankelijk van keuzes..). Dan schuift de keuken maar een plaatje omhoog ipv de badkamer.
Niet alles voor waarheid aannemen wat je hier leest.
Kleinere zaken zijn meestal aangesloten bij een inkooporganisatie. Juist door deze samenwerking ontstaat er een gigantisch inkoopvolume met de bijbehorende condities. Daarnaast kan een kleinere zaak ook genoegen nemen met minder marge aangezien ze ook minder overheadkosten hebben.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

OMX2000

By any means necessary...

Barry|IA schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb Ben Mandemakers nog maar 4 keer gesproken, maar heb hem niet naar zijn methodes gevraagd. Dus ik heb geen idee.

Maar vertel?
Laten we dit niet doen. Mandemakers heeft geen goede naam. Dat er verkopers zijn, en winkels onder de DMG vlag die het wel ok doen, geloof ik ook zeker. Maar het "ik moet even met mijn manager praten" en vaag gedoe met offertes, lijkt me bijna wel synoniem voor de DMG aanpak. Ben is in de regio zelf (Kaatsheuvel) ook best berucht. Maar goed. Ieder zijn ding. Geruchten en roddels hebben we hier op Tweakers niks aan. Dus vage info moet je maar even niks mee doen ;)

Hier houden we vooral van transparantie en eerlijke prijzen (zie pricewatch). Als het aan mij lag kwam er een disruptor op de markt die met eerlijke prijzen werkt. Met eerlijk bedoel ik dat het zoals als met Apple ook best met een enorme winstmarge kan. Maar wel dat dan overal een beetje hetzelfde betaald, en het ook duidelijk is waar je wat voor betaald. En dat staat gewoon haaks op hoe het bij DMG eraantoe gaat.

Dat betekent dus niet dat er geen goede prijzen afgegeven worden, en dat er geen tevreden klanten zijn. Maar zo'n beetje iedereen die je spreekt herkend hoe er in Nederland keukens verkocht worden.

@Barry|IA Hoe zou jij een winkel opzetten als je de kans had?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:32:
[...]

Met eerlijk bedoel ik dat het zoals als met Apple ook best met een enorme winstmarge kan. Maar wel dat dan overal een beetje hetzelfde betaald, en het ook duidelijk is waar je wat voor betaald. En dat staat gewoon haaks op hoe het bij DMG eraantoe gaat.
Apple vind ik niet echt een voorbeeld van eerlijk aan je enorme winstmarge komen, denk aan:
- Vendor lock-in
- Dusdanig groot dat ze met het inkoopvoordeel significant bijdragen aan slechte arbeidsomstandigheden
- Onmogelijk maken voor 3rd party repair door onderdelen niet te leveren aan externe reparateurs.

De verkoop bij Apple is zeker een fijne ervaring vergeleken met DMG maar de achterliggende bedrijfsvoering lijkt mij niet een voorbeeld van eerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is eigenlijk met alle consumentenproducten die heel veel geld kosten (>10k). Die koop je te weinig om genoeg kennis erover te hebben om een goede deal eruit te slepen. Je ziet nu met auto's dat hier een gat in de markt wordt geslagen door het aanbieden van Private Lease. Hierdoor krijg je toegang tot professionele onderhandelaars, die auto's voor de werkelijke waarde kunnen kopen ipv de cataloguswaarde. Het verschil tussen de werkelijke waarde en de cataloguswaarde wordt gebruikt om de marge van de lease maatschappij te financieren.

Het is gek dat er nog geen aankoopmakelaars zijn voor auto's, keukens en badkamers, waar je iemand voor kan inhuren die voor jou de beste prijs onderhandeld en daarvoor een vaste prijs betaald, bijvoorbeeld 500 euro. Op een keuken van 5000 euro zal dat niet werken, maar op keukens van 15-30k denk ik dat zo'n aankoopmakelaar een betere deal kan maken dan 90% van de "normale" consumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 11:57
OMX2000 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:00:
[...]

Ok. Dus dan is het gewoon kijken in welke prijsklasse en bij welke winkel.

Maar wat is 20K tegenwoordig nog waard in keukenland? Ik neem aan dat je daar niet voor het topsegment mee moet gaan kijken.
Je zou eens bij Tinello kunnen kijken in Kaatsheuvel.
Wij zijn daar langs geweest maar ons budget (15k) was eigenlijk iets te klein voor wat wij daar zagen en wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Nielzsche schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:17:
[...]

Je zou eens bij Tinello kunnen kijken in Kaatsheuvel.
Wij zijn daar langs geweest maar ons budget (15k) was eigenlijk iets te klein voor wat wij daar zagen en wilden.
Op de site staan hele mooie keukens. Heel veel hout, en ik zag ook beton in moderne stijl dus. Alleen mijn vrouw is niet zo gecharmeerd van hout helaas ;) De matte gekleurde keukens en betonlook spreekt ons wel aan.

Maar als ik zo de plaatjes bekijk denk ik dat je met 20K ook krap gaat zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Z___Z schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:47:
Het is eigenlijk met alle consumentenproducten die heel veel geld kosten (>10k). Die koop je te weinig om genoeg kennis erover te hebben om een goede deal eruit te slepen. Je ziet nu met auto's dat hier een gat in de markt wordt geslagen door het aanbieden van Private Lease. Hierdoor krijg je toegang tot professionele onderhandelaars, die auto's voor de werkelijke waarde kunnen kopen ipv de cataloguswaarde. Het verschil tussen de werkelijke waarde en de cataloguswaarde wordt gebruikt om de marge van de lease maatschappij te financieren.

Het is gek dat er nog geen aankoopmakelaars zijn voor auto's, keukens en badkamers, waar je iemand voor kan inhuren die voor jou de beste prijs onderhandeld en daarvoor een vaste prijs betaald, bijvoorbeeld 500 euro. Op een keuken van 5000 euro zal dat niet werken, maar op keukens van 15-30k denk ik dat zo'n aankoopmakelaar een betere deal kan maken dan 90% van de "normale" consumenten.
Dat laatste is in mijn ogen helemaal geen slecht idee. Ik zou het ervoor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 11:57
OMX2000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:23:
[...]

Op de site staan hele mooie keukens. Heel veel hout, en ik zag ook beton in moderne stijl dus. Alleen mijn vrouw is niet zo gecharmeerd van hout helaas ;) De matte gekleurde keukens en betonlook spreekt ons wel aan.

Maar als ik zo de plaatjes bekijk denk ik dat je met 20K ook krap gaat zitten ;)
Nouja, je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil. Wij hebben bij verschillende "segmenten" gekeken en zodoende zijn we erachter gekomen wat we eigenlijk precies mooi vinden en wat we wilden. Maar ook hoeveel we er voor over hadden, ons budget was niet in beton gegoten wat dat betreft.

Toen wij aangaven wat ons budget was gaf de verkoper ook al meteen aan dat het lastig wordt dan, nog voordat we het uberhaupt over iets van de keuken hadden gehad maar wij hebben toen aangegeven dat we niet aan die 15k gebonden waren en toen hebben we gewoon eens gekeken waar we op uitkwamen. Dat bleek 20k te zijn.

Uiteindelijk hebben we gekozen ergens anders onze keuken te kopen maar het heeft ons wel veel geholpen om daar langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:25:
[...]

Dat laatste is in mijn ogen helemaal geen slecht idee. Ik zou het ervoor over hebben.
Ja, ik ook. Het is een dienstverlening die eigenlijk alleen ex-keukenverkopers of projectinkopers kunnen aanbieden. Vooral die laatste categorie, zou het een uitbreiding van dienstverlening kunnen zijn, net zoals zakelijke autoinkopers zich op de particuliere markt hebben gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54

_Arthur

blub

Het is gek dat er nog geen aankoopmakelaars zijn voor auto's
Voor een auto van 10-20k loont dat inderdaad niet. Maar aankoopadviseurs voor auto's zijn er zeker wel :)

(Maar dat begint aardig offtopic te worden hier, keukens willen we zien! 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10

Ik zou hier ook direct gebruik van maken. Als tussenstap zou het ook enorm helpen als men dienstverlening aanbiedt waarbij ik als koper de offerte kan uploaden en daar vervolgens feedback op krijg waarmee ik terug naar de keukenboer kan. Daar zou ik nu uren mee bezig zijn om me daar in te verdiepen, ondere andere door topics als deze door te lezen/te posten, dus daar zou ik prima €100,- voor over hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mania-92 schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:40:
[...]

Ik zou hier ook direct gebruik van maken. Als tussenstap zou het ook enorm helpen als men dienstverlening aanbiedt waarbij ik als koper de offerte kan uploaden en daar vervolgens feedback op krijg waarmee ik terug naar de keukenboer kan. Daar zou ik nu uren mee bezig zijn om me daar in te verdiepen, ondere andere door topics als deze door te lezen/te posten, dus daar zou ik prima €100,- voor over hebben.
Je mag mij gerust de offerte doorsturen zodat ik er eens kritisch naar kan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 14:06
Ook ik mag me in dit topic melden! (Project)nieuwbouwwoning gekocht! Start bouw = deze zomer, oplevering = medio volgend jaar. Sluitingsdata optielijsten en keuken/sanitair = de komende weken.

Projectontwikkelaar plaatst sowieso badkamer. Voor keuken een cheque van e3000,- die je natuurlijk zelf al lang en breed betaald hebt. Aanpassingen leidingwerk t.o.v. standaard is dan inbegrepen. Levering, plaatsen en service nogal zouden volgens reviews nogal met gebreken komen. Om bepaalde redenen kopen we (ondanks de cheque van e3000,-) daarom liever niet bij de projectontwikkelaar. Of ze moeten deze week echt met een goede offerte komen. Eigen huismerk = Pronorm = DMG, lees ik slechte verhalen over. Bieden ook Schroder keukens aan.

Daarom zijn we ook zelf gaan shoppen in de buurt:
Alle 3 lokale bedrijven (geen DMG). 2x middelgroot, 1x kleine zelfstandige.

Keuken bestaat grofweg uit het volgende:

- Kastenwand 5x hoge kast- Koffiecorner 120cm breed x 50cm diep. (2x 120cm lades)
- Mat wit gelakte frontjes
- 5 hoge kasten
- Kookeiland, composiet blad ca. 3.00m x 1.00m. Aan 1 kant 2x 120cm lades, vaatwasser, spoelkast en lage kast, andere kant 5x deurtjes (40cm diep)
- Bora puru inductiekookplaat (recirculatie)
- Combimagnetron
- Combistoomoven
- Vaatwasser
- Quooker Pro3 of Combi+

Eerste bedrijf biedt Nobilia Line-N laklaminaat keuken met goedkoopste Pelgrim (524) apparatuur aan. Selziuskraan. 16k totaal inclusief plaatsen. Verder weinig meegedacht in oplossingen. Voor ons eigenlijk geen optie, aangezien dit volgens ons het minste aanbod is.

Tweede bedrijf biedt Rotpunkt 2510 Zerox keuken aan met Quooker Pro3 en Pelgrim hogere serie (824) apparatuur. Bora vlakopbouw 15k exclusief plaatsen. Goed meegedacht in oplossingen. Eigenaar = ex-verkoper bij projectontwikkelaar en weet dus waar hij tegenop moet komen. Offerte lijkt ons dan ook best scherp! Is pas voor zichzelf begonnen en zit ook in hetzelfde dorp als waar we nu wonen en ons nieuwe huis gebouwd gaat worden dus wil graag de order binnen halen.

Derde bedrijf biedt Hacker Systemat aan met Quooker Combi+ en Pelgrim hogere serie (824) apparatuur. Bora vlakinbouw. Ook meerdere lades o.a. onder de inbouwapparatuur wat ons zelf erg fijn lijkt. 19,5k inclusief plaatsen en kan voor dat zelfde geld Bosch apparatuur leveren. Fijne zaak, veel laten zien in showroom. 
Offertes verschillen op een aantal punten. Als we de offerte van bedrijf 2 uitbreiden met de zaken die bedrijf 3 erbij heeft zitten, zullen we op zo'n 17,5 komen even zelf gerekend. Prijsverschil t.o.v. de Hacker Systemat dan zo'n 2k. Is dit gerechtvaardigd?

Vanuit de projectontwikkelaar komen er nog kosten bij voor het verleggen van leidingwerk/stopcontacten t.o.v. de standaardposities (e1500) en de 'coordinatiekosten' (e375) om tekeningen van derde partijen om te zetten. Hier vinden we iets van, maar soit, dat accepteren we dan maar.

Onze voorkeur gaat nu uit naar bedrijf 2 en 3. Waarbij 3 de duurste is en eigenlijk wat boven budget. Zeker vanwege de extra kosten die we hebben bij de projectontwikkelaar. Hopelijk kan er nog wat van de prijs afgepeuterd worden. Wel heb ik het idee dat we hier het meeste keuken krijgen.

Toch nog wat vragen:
Rotpunkt of Hacker Systemat? Ik lees dat Systemat net wat beter is maar Rotpunkt goede prijs/kwaliteit. In het verleden wel problemen met leveringen lees ik maar dat is echt van jaren terug. Klopt dat? Beide merken hebben een andere kleur binnenwerk van de korpus t.o.v. de frontjes. Dat vinden we erg mooi.

Projectontwikkelaar biedt ook Schroder en Next125 aan. Hoe verhouden deze merken (Nobilia, Rotpunkt, Hacker Systemat, Next125 en Schroder) zich vandaag de dag tot elkaar?

[ Voor 5% gewijzigd door Tom2511 op 28-04-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Volgens mij zit systemat wel een slagje hoger dan rotpunkt. Maar dat zal ook afhangen van de lijn die je kiest binnen het merk. En het is de vraag of je dat verschil in de praktijk ook zult merken. Ik lees ook dat de derde meer laden heeft? Dat maakt een keuken meteen ook een stuk duurder. Maar wel veel prettiger om in te werken. Hebben ze ook allemaal ongeveer een vergelijkbaar blad? Daar kan ook nog wel een fors verschil in zitten.

Ik zou kijken of ik beide keukens nog een tweede keer zou kunnen zien om te zien of je verschil ziet of voelt. En daarna kiezen waar jij je het prettigste bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:08:
Volgens mij zit systemat wel een slagje hoger dan rotpunkt. Maar dat zal ook afhangen van de lijn die je kiest binnen het merk. En het is de vraag of je dat verschil in de praktijk ook zult merken. Ik lees ook dat de derde meer laden heeft? Dat maakt een keuken meteen ook een stuk duurder. Maar wel veel prettiger om in te werken. Hebben ze ook allemaal ongeveer een vergelijkbaar blad? Daar kan ook nog wel een fors verschil in zitten.

Ik zou kijken of ik beide keukens nog een tweede keer zou kunnen zien om te zien of je verschil ziet of voelt. En daarna kiezen waar jij je het prettigste bij voelt.
Nobilia = Touch, front laklaminaat, kunststof korpus, Line-N greeploos
Rotpunkt = 2510 Zerox FM, greeploos, fronttype = kunststof dikkanten.
Hacker Systemat = AV 2035, greeploos. fronttype = mat lat/vormkant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Prijsverschil Pronorm v.s. Systemat zou nihil moeten zijn als de Pronorm optielijst helemaal is afgevinkt.

Nobilia is qua afwerking way below.

Rotpunkt was “vroegah” rete interessant met houtfineer keukens (goedkoop). Weet niet hoe ze geprijsd zijn met laklaminaat kasten en panelen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Kapitein Merijn schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:56:
[...]

Niet alles voor waarheid aannemen wat je hier leest.
Kleinere zaken zijn meestal aangesloten bij een inkooporganisatie. Juist door deze samenwerking ontstaat er een gigantisch inkoopvolume met de bijbehorende condities. Daarnaast kan een kleinere zaak ook genoegen nemen met minder marge aangezien ze ook minder overheadkosten hebben.
Dank je voor je reactie. Ik ga dan ook maar eens buurten bij wat kleinere zaken (die zijn er veel rondom mijn woonplaats), het is zoals al eerder aangegeven in dit topic een aankoop die veel mensen niet vaak of vaker doen.

Ik hou ook niet erg van dat handje klap of elke keer overleggen, maar goed dat zal in sommige zaken wel de standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:40
Een vraagje: wij zijn druk bezig met onze keuken (ik zal hem binnenkort hier eens posten), maar we komen er qua keukenblad nog niet uit. Weet iemand of er in de buurt van Leiden een showroom is waar ik een solide surface keukenblad (HiMacs of Corian?) kan zien in een mat witte kleur? Wij vinden het glanzende te modern voor onze smaak... en dat zie ik op veel plekken.

Alternatief is wit keramiek, maar daar lopen we tegenaan dat we een aantal gekke hoekjes hebben in onze keuken, waarmee we naden krijgen.. en wit keramiek en naden mooi houden, dat gaat vaak niet samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12

EiT

ChrisM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:48:
Een vraagje: wij zijn druk bezig met onze keuken (ik zal hem binnenkort hier eens posten), maar we komen er qua keukenblad nog niet uit. Weet iemand of er in de buurt van Leiden een showroom is waar ik een solide surface keukenblad (HiMacs of Corian?) kan zien in een mat witte kleur? Wij vinden het glanzende te modern voor onze smaak... en dat zie ik op veel plekken.

Alternatief is wit keramiek, maar daar lopen we tegenaan dat we een aantal gekke hoekjes hebben in onze keuken, waarmee we naden krijgen.. en wit keramiek en naden mooi houden, dat gaat vaak niet samen.
Wij hebben hem via werkbladenkopen.nl, Hi-Macs s034

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zij hebben wel een showroom maar geen Hi-Macs bladen, alleen sampels.

Misschien dat je bij Baars en Bloemhof (Rotterdam, Utrecht en Amsterdam) of bij Klein Design (Heerenveen) kan kijken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
OrangeBerry schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:13:
[...]

Dank je voor je reactie. Ik ga dan ook maar eens buurten bij wat kleinere zaken (die zijn er veel rondom mijn woonplaats), het is zoals al eerder aangegeven in dit topic een aankoop die veel mensen niet vaak of vaker doen.

Ik hou ook niet erg van dat handje klap of elke keer overleggen, maar goed dat zal in sommige zaken wel de standaard zijn.
Let er dan wel even op dat je niet in een verhaal terecht komt met “blokkortingen” en “apparatuur inkopen bij de keukenleverancier”.

Prijs lijkt dan in eerste instantie goed, maar bij één simpele wijziging kan het zijn dat de keuken veeeeeel duurder uitvalt omdat de keukenzaak z’n staffel korting verliest.

Uiteraard zoals Merijn al aangeeft niet alles als waarheid aannemen (niemand weet alles).

Doe je voordeel met de aanwezige kennis en maak er een mooie keuken van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023
Heeft iemand nog een idee hoe het zit met de huidige levertijden van keukens (Systemat) en apparatuur (Siemens)? Volgens de keukenleverancier is er niks aan de hand, maar volgens een kennis in de detailhandel is er bijna niet aan sommige lijnen apparatuur te komen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
ChrisM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:48:

Poggenpohl rotterdam heeft er een staan. Corian volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
Morgen gaan we voor een offerte naar de projectontwikkelaar, deze bieden verschillende keukenmerken aan: een huismerk, Schroder, Schuller, Next125 en Siematic. Daarnaast hebben we zoals gezegd offertes voor een Nobilia, Rotpunkt en Hacker Systemat. Nu wil ik om de offertes te kunnen beoordelen graag weten hoe deze merken zich tot elkaar verhouden (werkblad en inbouwapparatuur even daargelaten). Natuurlijk verschilt dit per serie/model maar een Rolls Royce staat bijvoorbeeld ook boven een Audi en die weer boven een Dacia.

Volgens mij is de volgorde van hoog segment naar laag segment als volgt (heb hierbij de OP gebruikt):

Hoog:

Next125
Siematic
Hacker Systemat

Midden:

Schroder
Schuller
Rotpunkt

Laag:

Nobilia
Huismerk projectonwtikkelaar

Klopt dit ongeveer nog?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat is op die manier niet te doen. Een audi met stoffen bekleding en een 1.0 TSFI vind ik gewoon een Volkswagen.

Dus hoe zijn de keukens aangekleed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2511
Barry|IA schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:53:
Dat is op die manier niet te doen. Een audi met stoffen bekleding en een 1.0 TSFI vind ik gewoon een Volkswagen.

Dus hoe zijn de keukens aangekleed?
Zoals aangegeven in mijn eerdere post: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62152938#62152938

Ik snap dat het lastig vergelijken is maar de keukenwereld is voor mij zo nieuw en ondoorzichtig. Uiteraard wil ik de offertes goed kunnen vergelijken maar deze zijn ook anders opgebouwd en elke keukenzaak roept weer andere dingen.

Kort gezegd. Als ik morgen een offerte wil laten maken die ik kan vergelijken met de offerte van de Hacker Systemat AV2035 keuken: moet ik dan als uitgangspunt een Siematic, Next125, Schroder, of huismerk keuken op laten stellen volgens vergelijkbare specificaties/inbouwapparatuur. Dus om je voorbeeld te gebruiken: alles met leren bekleding en dezelfde motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tom2511 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:16:
[...]

Zoals aangegeven in mijn eerdere post: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62152938#62152938

Ik snap dat het lastig vergelijken is maar de keukenwereld is voor mij zo nieuw en ondoorzichtig. Uiteraard wil ik de offertes goed kunnen vergelijken maar deze zijn ook anders opgebouwd en elke keukenzaak roept weer andere dingen.

Kort gezegd. Als ik morgen een offerte wil laten maken die ik kan vergelijken met de offerte van de Hacker Systemat keuken: moet ik dan als uitgangspunt een Siematic, Next125, Schroder, of huismerk keuken op laten stellen volgens vergelijkbare specificaties/inbouwapparatuur. Dus om je voorbeeld te gebruiken: alles met leren bekleding en dezelfde motor.
Staar je alsjeblieft niet blind op een bepaald segment. De ranking in gradatie komt maar deels door een beter kwaliteit en veel meer door de mate van maatwerk die geleverd kan worden. Ik heb zelf een Rotpunkt keuken en heb ook naar bijvoorbeeld Schuller gekeken. Ik zou oprecht niet weten wat daar nog beter aan zou moeten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Eens met PaT. Bij mijn 'zoektocht' waren er diverse merken die aan bepaalde wensen die wij hadden niet konden voldoen. En dat hing niet alleen af van het prijssegment. Dat maakt het zoeken natuurlijk ook wel weer makkelijker, als een winkelier bij 3 van de 4 merken die hij voert al aangeeft dat die niet aan mijn wensen kunnen voldoen.

En het is misschien een beetje vloeken in de kerk, maar ik heb bij Siematic sterk de indruk dat je veel voor imago/marketing betaalt en dat je dus relatief veel betaalt voor de kwaliteit die je krijgt. Dan zou ik eerder Systemat/Next kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04:59
Saidjes schreef op woensdag 22 april 2020 @ 06:11:
Heeft iemand nog een idee hoe het zit met de huidige levertijden van keukens (Systemat) en apparatuur (Siemens)? Volgens de keukenleverancier is er niks aan de hand, maar volgens een kennis in de detailhandel is er bijna niet aan sommige lijnen apparatuur te komen....
Gister toevallig nog bij Keukenloods langsgeweest. Ik heb een systemat keuken + Siemens apparatuur in bestelling staan en vooralsnog is er voor mijn bestelling niets aan de hand. De bosch en Siemens fabrieken zijn kennelijk wel een maand lang dicht geweest dus keukenloods probeert zoveel mogelijk in te slaan en te reserveren om alle levertijden te halen maar voorlopig ziet het er (in ieder geval voor staande bestellingen) nog goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Tom2511 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:16:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Jouw opstelling is relatief standaard, daar kun je er meer van vinden binnen dit topic. Het gaat mij om hoe de keuken qua opties is samengesteld. Als je een Systemat neemt met vierkante relingen in de korven en kunststof bestekindelingen, ben je voordeliger uit dan wanneer je bij Pronorm een keuken laat berekenen met ProTech Titaan, eikenhouten bestekindelingen, korf-verlichting en antislipmatten.
Kort gezegd. Als ik morgen een offerte wil laten maken die ik kan vergelijken met de offerte van de Hacker Systemat AV2035 keuken: moet ik dan als uitgangspunt een Siematic, Next125, Schroder, of huismerk keuken op laten stellen volgens vergelijkbare specificaties/inbouwapparatuur. Dus om je voorbeeld te gebruiken: alles met leren bekleding en dezelfde motor.
Dat is binnen deze merken een smaakkwestie. Ik vind Next en Siematic overrated (hebben vooral hun marketing goed op orde), maar doet qua niveau niet onder aan een Systemat of Schroder. Beetje vergelijkbaar allemaal. Zoals gezegd, het is net hoe dik je de keukens aankleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:30
Sinds een paar maanden verhuisd en langzaam aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Voor we enkele keukenzaken binnenstappen vind ik het prettig om zelf wat informatie te hebben ingewonnen, daar helpt dit topic trouwens goed bij! Waar ik eerst keek naar een combi-oven (hetelucht en magnetron) zie ik ook combi's met stoom en hetelucht. Nu kwam ik bij Pelgrim zelfs een 3-in-1 combi tegen, de Pelgrim COS824MAT. Heeft er iemand ervaringen met dit apparaat? Of zijn er ook alternatieven van A-merken te vinden inclusief ervaringen? Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
9man schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:23:
Sinds een paar maanden verhuisd en langzaam aan het oriënteren op een nieuwe keuken. Voor we enkele keukenzaken binnenstappen vind ik het prettig om zelf wat informatie te hebben ingewonnen, daar helpt dit topic trouwens goed bij! Waar ik eerst keek naar een combi-oven (hetelucht en magnetron) zie ik ook combi's met stoom en hetelucht. Nu kwam ik bij Pelgrim zelfs een 3-in-1 combi tegen, de Pelgrim COS824MAT. Heeft er iemand ervaringen met dit apparaat? Of zijn er ook alternatieven van A-merken te vinden inclusief ervaringen? Ik ben erg benieuwd.
Ik heb jaren geleden ook naar zo'n apparaat van Atag gekeken (zelfde concern als Pelgrim), maar viel uiteindelijk toch af. Ik weet niet meer exact waarom, maar ik denk vanwege de relatief kleine ovenruimte die je dan overhoudt. Daarom toch voor een gewone 'grote' combi-oven gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gok dat ze de keukenhandel voorrang geven op losse verkoop.

@combi stoomoven; de ovenfunctie gaat met sprongen achteruit en je houdt geen reet ruimte over.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 22-04-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-08 09:15
Goede avond!

Op dit moment lees ik al even mee op het topic, maar had nog niks om te delen.
Onlangs heb ik met mijn partner een nieuwbouwhuis 'besteld' en krijgen we de mogelijkheid om de keuken, badkamer en toilet samen te stellen bij de projectontwikkelaar. Nu heb ik uit het forum al wat berichten gelezen dat dit (waarschijnlijk) meer gaat kosten dan bij een willekeurige non-DMG keukenboer.

Vrijdagochtend gaan gaan we naar de showroom van de projectontwikkelaar om alles samen te stellen. We zijn dan ook benieuwd wat de prijs hiervan gaat zijn. Uiteraard hopen we met alle informatie die in het topic staat de juiste keuze te kunnen maken.

Zodra er tekeningen/specificaties duidelijk zijn, zullen we deze graag delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 14:53
Bij ons is maandag de keuken geplaatst, maar konden ze onze Siemens vriezer en koelkast (GI81NAC30 eh KI81RAD30) niet leveren. Hetzelfde was ook bij de buren aan de hand.
Het kon volgens de keukenman ook nog wel een paar weken duren, dus lekker maar weer.....dus houd er rekening mee dat dit wel een issue kan zijn.
Onze vaatwasser en combimagnetron van Siemens zijn wel geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23

Pater

Terry Tate

Van de week hebben Barry|IA en ik contact met elkaar gehad. Ik vond het heel verfrissend om met iemand te spreken die transparant over de business is. We zijn tot een goede prijs gekomen, waar ik blij mee ben. Daarnaast vind ik het wel stoer om dit met een mede-Tweaker overeen ben gekomen. Ik laat het even aan Barry over om de prijs te delen, dat vind ik wel zo fair.

Het wordt een Nobilia keuken, hoogglans wit met zwart composieten blad. Alle apparatuur is van Siemens (meeste is wel instap, IQ100, maar vaatwasser is IQ300 en combi-magnetron is IQ500).

De bedoeling is dat de keuken in juli geplaatst gaat worden, zodra hij staat, kom ik uiteraard terug met foto's.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 22:31
Pater schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:17:
[…] Ik laat het even aan Barry over om de prijs te delen, dat vind ik wel zo fair.
[…].
Sinds wanneer laten we de transparantie over aan de verkoper? Als het niet om mede-tweaker @Barry|IA ging, zou je bijna een “dit is de laagste prijs maar dan mag je het tegen niemand zeggen want dan wil iedereen het en dat kan niet” verhaal vermoeden. Nou geloof ik best dat @Barry|IA oprecht is, maar het is het principe.

Verder is het natuurlijk mooi dat tweakers elkaar (kunnen) helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 23-04-2020 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001

Pater

Terry Tate

Omdat dit een openbaar forum is en zodoende informatie op plekken kan komen die Barry zou kunnen schaden. Er is een verschil met 1 op 1 transparant zijn en alles openbaar gooien.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43
Hier is vandaag de keukenmonteur aan de slag om de laatste puntjes op de i te zetten. Hij vertelde dat, op één na (niet gevraagd welke), de fabrieken gewoon open zijn, maar dat de fabrieken tegen leveringsproblemen aan beginnen te lopen van bijvoorbeeld bepaalde kleuren lak of materiaal voor sommige frontjes. Dus de fabrieken willen wel, maar kunnen niet omdat niet al hun basismaterialen beschikbaar zijn.

Ook apparatuur begint steeds minder goed leverbaar te zijn, ook Siemens. Dus hij gaf aan dat mensen nu de keuze hebben om te switchen naar een iets ander model of wachten... Ze hebben nu kleine keukenblokjes aangeschaft, zodat mensen die het echt nu nodig hebben, in ieder geval een provisorische keuken kunnen krijgen (met bijvoorbeeld de apparatuur die al leverbaar is etc.).

[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 23-04-2020 10:59 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pater schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:50:
Omdat dit een openbaar forum is en zodoende informatie op plekken kan komen die Barry zou kunnen schaden. Er is een verschil met 1 op 1 transparant zijn en alles openbaar gooien.
Dan was de info zelf nuttiger geweest dan dat het Barry betrof in deze ;)

Ik heb mijn keuken ook via een Tweakers lid. En even overlegd wat wel en niet te communiceren. Maar als je een eerlijke prijs voor een eerlijke keuken heb betaald lijkt me dat niet iets om achter te houden. Dat was in mijn geval gelukkig ook de consensus. Wel de naam van de winkel genoemd, niet de naam van de tweaker uiteindelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 23-04-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dus even voor mij. Er zijn dus een aantal mede tweakers hier die keukens regelen. En die helpen je als je een geheim codewoord gebruikt? ;)

Maar serieus. Hoe werkt dat? Laat je op een paar plekken offertes en ontwerpen maken, en dan laat je dat door die geheime tweakers leveren en plaatsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
@Pater heeft mij benaderd om te kijken of ik de keuken voordeliger kan leveren dan de tegenpartij. Ik heb dit kunnen realiseren, maar loop niet actief te verkondigen dat Tweakers bij mij de keuken voordeliger kunnen krijgen.

Ik ben een actief lid sinds 2004 en houdt mij graag aan de richtlijnen van Tweakers. Mijn signature is toegestaan, actief keukens aanbieden niet.

De keuken van Pater is geworden volgens zijn tekeningen binnen dit topic, maar dan met een Nobilia Maxiline laklaminaat keuken met handgreep (korpushoogte 792mm) en een composiet werkblad van 30mm dik.

Totaalprijs inclusief montage is 6700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21:27
Even inhakend op een aantal berichten hierboven.
Ik heb een Pronorm keuken met Siemens apparatuur besteld en die zou eigenlijk gisteren geleverd worden en vandaag gemonteerd worden.

Ivm de coronatoestanden was er in 'de fabriek' (vraag me niet welke) een hoog ziekteverzuim en daarom wordt mijn keuken nu a.s. dinsdag geleverd en woensdag (+ donderdag) gemonteerd.

Of het dus aan Siemens ligt of aan de fabriek van de Pronorm delen ligt weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OMX2000 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:19:
Dus even voor mij. Er zijn dus een aantal mede tweakers hier die keukens regelen. En die helpen je als je een geheim codewoord gebruikt? ;)

Maar serieus. Hoe werkt dat? Laat je op een paar plekken offertes en ontwerpen maken, en dan laat je dat door die geheime tweakers leveren en plaatsen?
Heb je nog geen toegang tot het geheime V&A forum voor en door tweakers dan?
Scheelt serieus bakken met geld! :+

Er zijn tweakers die bij IT bedrijven werken, en er zijn ook tweakers die bij keukenbedrijven werken. Vragen kan altijd. Ging mij destijds helemaal niet om de laagste prijs, maar ook om een stukje sparren en expertise. Ben verschillende keukenzaken langs geweest, en ook de winkel waar de tweaker die wat mij betreft verstand van zaken heeft getoond werkt.

Niks spannends aan ;)

@Barry|IA was uiteraard niks persoonlijks van mijn kant, ik waardeer je inzichten hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:38:
[...]

Heb je nog geen toegang tot het geheime V&A forum voor en door tweakers dan?
Scheelt serieus bakken met geld! :+

Er zijn tweakers die bij IT bedrijven werken, en er zijn ook tweakers die bij keukenbedrijven werken. Vragen kan altijd. Ging mij destijds helemaal niet om de laagste prijs, maar ook om een stukje sparren en expertise. Ben verschillende keukenzaken langs geweest, en ook de winkel waar de tweaker die wat mij betreft verstand van zaken heeft getoond werkt.

Niks spannends aan ;)

@Barry|IA was uiteraard niks persoonlijks van mijn kant, ik waardeer je inzichten hier ;)
Weet ik toch! Thanks! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 22:31
@Barry|IA Ik ken je hier ook niet anders dan hoe je het nu schetst. Top dat je hier op reageert en open bent. Ook voor mij geldt dat het niets persoonlijks was. Ik kan me overigens ook voorstellen dat jij in “de problemen” zou kunnen komen met partijen waar je voor werkt bijvoorbeeld. Maar in dat soort gevallen hebben wij hier, zoals @MikeyMan zegt, meer aan de inhoudelijke info dan aan weten van wie de keuken afkomt ;)

@OMX2000 Op de laatste twee pagina`s van dit topic blijkt al wel van meerdere tweakers die hun licht zouden kunnen laten schijnen op offertes die je hebt liggen. Die kun je altijd even een bericht sturen. Het doel is niet om dan via hen een lagere prijs te krijgen, maar om te zien of je offertes reëel zijn. Wil niet zeggen dat je de betreffende tweakers niet om een offerte kunt vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-08 16:56

Pieroman

/me

Morgen wordt onze keuken geleverd en krijg nu ineens te horen dat onderstaande apparatuur niet leverbaar is:
HM836GNB6 Bakoven met magnetron
KI81RAD30 Inbouwkoelkast
GI11VAD30 Inbouwvriezer

Iemand enig idee over de levertijden nu bij Siemens? En eventueel ervaringen hoe om wordt gegaan met alternatieven leveren?

Lees ook in dit topic dat zeker koelkast en vriezer lastig te leveren is nu. Van de oven had ik eigenlijk nog geen problemen verwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Pieroman op 23-04-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pieroman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:01:
Morgen wordt onze keuken geleverd en krijg nu ineens te horen dat onderstaande apparatuur niet leverbaar is:
KI81RAD30 Inbouwkoelkast
GI11VAD30 Inbouwvriezer

Iemand enig idee over de levertijden nu bij Siemens? En eventueel ervaringen hoe om wordt gegaan met alternatieven leveren?

Lees ook in dit topic dat zeker koelkast en vriezer lastig te leveren is nu. Van de oven had ik eigenlijk nog geen problemen verwacht.
Je keukenleverancier denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Heeft iemand een mening of liever ervaring met dat “tafel kookeiland” van Next125. We vinden het zo “op papier” een heel gaaf ding. Maar ik kan me voorstellen dat er wat nadelen aan zijn. Ik vind het best een unieke eyecatcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-08 12:41
Geweldige tafel maar wel veel ruimte verlies aan de onderkant (kasten eronder 62.5 cm hoog), bestekbak dient dan vaak op een andere locatie te komen. Door de ruimte tussen de tafel en de onderkasten was tot voor kort een kookplaatafzuiger niet mogelijk i.v.m. de diepte daarvan.

Met de nieuwe tafel kunnen er wel hoge onderkasten (rond 52 seconde): https://next125.s3.amazon...125_Neuheiten_2020_kl.mp4 onder de kooktafel geplaatst worden waardoor een kookplaatafzuiger nu wel mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Keukenkenner schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:53:
Geweldige tafel maar wel veel ruimte verlies aan de onderkant (kasten eronder 62.5 cm hoog), bestekbak dient dan vaak op een andere locatie te komen. Door de ruimte tussen de tafel en de onderkasten was tot voor kort een kookplaatafzuiger niet mogelijk i.v.m. de diepte daarvan.

Met de nieuwe tafel kunnen er wel hoge onderkasten (rond 52 seconde): https://next125.s3.amazon...125_Neuheiten_2020_kl.mp4 onder de kooktafel geplaatst worden waardoor een kookplaatafzuiger nu wel mogelijk is.
Hier word ik wel blij van. Ik had niet eens bedacht dat je dan geen kookplaat met afzuiging kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Pieroman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:01:
KI81RAD30 Inbouwkoelkast
GI11VAD30 Inbouwvriezer

Wat is verder de aangeboden oplossing? Upgrade naar een hoger model of het maar gewoon een aantal weken zonder koelkast/oven/vriezer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 14:53
bij ons is het een aantal weken zonder koelkast en vriezer doen, ze hadden ook geen tijdelijke vervanging op voorraad.
Gelukkig hebben wij nog een oude koel/vries combi en redden het daar wel mee, maar ja is wel behelpen, en je zit toch met 2 gigantische gaten in je keuken in je nieuwe huis....dus we balen wel...….maar goed als dit de grootste tegenslag is mbt de nieuwe woning doen we het ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
In onze keuken gaan we een Bora kookplaat nemen. Nu was ik gisteren bij de keukenboer om te kijken naar de verschillende opties voor inbouw in het kookeiland. Welke optie hebben jullie gekozen en hoe bevalt dit?

Optie 1: Vlakinbouw
Dit is het mooist, maar ik vraag me af of de maat van de kookplaat over 10 jaar nog steeds zo is? Mocht de Bora Puru dan kapot gaan, dan zou ik mezelf erg limiteren met de maat?

Optie 2: Inleggen van de kookplaat
Waarschijnlijk voor de toekomst de slimste keuze. De verkoper gaf wel aan dat de zijkanten van de Bora dan een beschermrand moet hebben zodat, als je je pan er tegenaan stoot, geen glas breekt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 28-07 14:57

DJT

Koen- schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:41:
In onze keuken gaan we een Bora kookplaat nemen. Nu was ik gisteren bij de keukenboer om te kijken naar de verschillende opties voor inbouw in het kookeiland. Welke optie hebben jullie gekozen en hoe bevalt dit?

Optie 1: Vlakinbouw
Dit is het mooist, maar ik vraag me af of de maat van de kookplaat over 10 jaar nog steeds zo is? Mocht de Bora Puru dan kapot gaan, dan zou ik mezelf erg limiteren met de maat?

Optie 2: Inleggen van de kookplaat
Waarschijnlijk voor de toekomst de slimste keuze. De verkoper gaf wel aan dat de zijkanten van de Bora dan een beschermrand moet hebben zodat, als je je pan er tegenaan stoot, geen glas breekt. Iemand hier ervaring mee?
Ik snap je dilemma. Wij hebben voor vlakinbouw gekozen omdat we dat mooier vinden. We hebben een keramisch werkblad en hebben daarmee wel het extra risico op 'chippen' rondom de kookplaat, met opbouw heb je dat niet.

Volgens mij is de buitenmaat van de opbouwversie van onze kookplaat ietsje groter dan de vlakinbouw versie. Dus als deze kookplaat kapot gaat zouden we altijd nog over kunnen stappen op de andere variant.

[ Voor 8% gewijzigd door DJT op 24-04-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:16
DJT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:52:
[...]

Ik snap je dilemma. Wij hebben voor vlakinbouw gekozen omdat we dat mooier vinden. We hebben een keramisch werkblad en hebben daarmee wel het extra risico op 'chippen' rondom de kookplaat, met opbouw heb je dat niet.
Wat bedoel je precies met "chippen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Dat er een stukje los kan springen als je er met een pan tegenaan stoot. Je kunt hetzelfde hebben met servies. Dat risico loop je altijd met keramiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
[...]

Volgens mij is de buitenmaat van de opbouwversie van onze kookplaat ietsje groter dan de vlakinbouw versie. Dus als deze kookplaat kapot gaat zouden we altijd nog over kunnen stappen op de andere variant.
Wij precies dezelfde keuze gemaakt, oogt een stuk strakker en voorkomt inderdaad dat het gaat chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Maar zijn jullie dan niet 'bang' dat, mocht de Bora defect gaan, je geen platen meer kan vinden met de exacte afmetingen? Of is dit een redelijk generieke maat?

[ Voor 13% gewijzigd door Koen- op 24-04-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen- schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:15:
Maar zijn jullie dan niet 'bang' dat, mocht de Bora defect gaan, je geen platen meer kan vinden met de exacte afmetingen? Of is dit een redelijk generieke maat?
Dan neem je dezelfde plaat? Of een afdek variant die het gat afdekt?

Of als je over 10+ jaar praat dan vervang je het blad of een deel daarvan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
[...]

Is de kit rand nog zichtbaar bij de kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Ja, de kitrand is zichtbaar maar als je een goeie kitter hebt is dat minimaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwz_xtOam5ckl3VtCbaj6T-7VGs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsrrHDQrCpqx0Ja7fhLPVW8m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqs1cOExezQ3j4kzbpOGaNI_8uo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SpHJNYQ8DcBSKtFKuZLSvyW.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 01:51
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:21:
[...]

Dan neem je dezelfde plaat? Of een afdek variant die het gat afdekt?

Of als je over 10+ jaar praat dan vervang je het blad of een deel daarvan.....
Daarnaast is misschien 6 pits dan wel de standaard. Zou mij er niet te druk om maken

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb achteraf spijt van het verzinken in het blad. Maar dat komt hoodfzakelijk omdat mijn Bora Classic uit drie delen bestaat en welhaast onmogelijk helemaal recht te monteren is. Met een plaat uit één stuk gaat dat misschien makkelijker, maar ik zou er de volgende keer nog eens over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
DJT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:34:

[Afbeelding][Afbeelding]
Deze sparing is niet heel fraai gemaakt. Weet je wat de reden is dat er ook nog een facet kant aan het blad zit voorbij de sparing?
Tevens is het de bedoeling dat de kit nagenoeg gelijk zit met de bovenzijde van de kookplaat. Dit is vrij lastig om mooi strak te krijgen maar voorkomt wel dat er rotzooi in dat "gootje" gaat zitten.

Dit ziet er toch veel fraaier uit (nog niet gekit) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnY_v54AZ3Mxvrot0WiWAYJdyTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuQZ1LCZGoG2TRAMLQVn8ATA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlEI7wJk9qCq7NxlcV6Jbo_W7vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWjIiMnCFuRHDSy0r1eJUpVf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat was voor mij de belangrijkste reden om niet voor verzinken te kiezen. Je moet dan volgens mij een erg net en strak gat hebben en de plaat moet ook erg netjes worden gemonteerd (en precies op de juiste hoogte). Ik heb het idee dat het vaak toch net niet helemaal strak wordt. En dus inderdaad ook zo'n 'gootje'.

Hier dus twee keer voor opbouw gekozen. Eerste keer 10 jaar probleemloos en zonder enige schade. Tweede keer binnen een halfjaar blijkbaar met 'iets' tegen de rand gestoten en een klein scherfje er af. Tsja, risico van het vak... we zijn ook niet zo voorzichtig, er wordt vooral geleefd in de keuken en dan stoot er wel eens iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Wij gaan denk ik ook voor opbouw, hoewel ik inbouw ook mooier vindt. Maar tegenwoordig vind ik de kookplaten over het algemeen al erg chique, dus deed het voor mij minder om het ook nog in te moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:32:
[...]

Deze sparing is niet heel fraai gemaakt. Weet je wat de reden is dat er ook nog een facet kant aan het blad zit voorbij de sparing?
Tevens is het de bedoeling dat de kit nagenoeg gelijk zit met de bovenzijde van de kookplaat. Dit is vrij lastig om mooi strak te krijgen maar voorkomt wel dat er rotzooi in dat "gootje" gaat zitten.

Dit ziet er toch veel fraaier uit (nog niet gekit) :
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk materiaal is dit?

Ik heb me laten vertellen dat zo strak als op jouw afbeelding niet mogelijjk was met keramiek. Een facet zou noodzakelijk zijn ivm het stootgevaar en chippen van het blad. De hele rand van het blad heeft ook zo'n facet.

[ Voor 8% gewijzigd door DJT op 24-04-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-08 15:29

[Afbeelding][Afbeelding]
Van deze kitrand zou ik toch slapeloze nachten hebben....zo breed. Daarmee was ik terug gegaan naar de leverancier.

Ben daarom ook een beetje bang voor de vlakbouwspoelbak die geplaatst gast worden in ons keramieken blad. De kookplaat zal opbouw worden in ieder geval.

Hoe kan je hier het beste afspraken overmaken met een keukenleverancier? Zodat jij als consument gewoon een nette afwerking krijgt zonder gedoe achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
DJT schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:07:
[...]

Welk materiaal is dit?

Ik heb me laten vertellen dat zo strak als op jouw afbeelding niet mogelijjk was met keramiek. Een facet zou noodzakelijk zijn ivm het stootgevaar en chippen van het blad. De hele rand van het blad heeft ook zo'n facet.
Beide bladen zijn van keramiek. Er word een strook onder het blad gelijmd waar de kookplaat als het ware op hangt.
Aangezien keramiek over het algemeen niet zo dik is zal dat bij jou ook wel het geval zijn. De breedte van de kitrand is overigens wel gebruikelijk hoor, het facet heb ik alleen nog nooit zo gezien bij een kookplaat sparing.
De kitrand is ook noodzakelijk vanwege het werken van het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

savange1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:42:
[...]

Van deze kitrand zou ik toch slapeloze nachten hebben....zo breed. Daarmee was ik terug gegaan naar de leverancier.

Ben daarom ook een beetje bang voor de vlakbouwspoelbak die geplaatst gast worden in ons keramieken blad. De kookplaat zal opbouw worden in ieder geval.

Hoe kan je hier het beste afspraken overmaken met een keukenleverancier? Zodat jij als consument gewoon een nette afwerking krijgt zonder gedoe achteraf.
De kitrand is 2 tot 3 mm, je hebt wel wat speling nodig voor de kookplaat. Onze vlakinbouw spoelbak is op identieke wijze gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 14:28
savange1 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:42:
[...]

Het ziet er op de foto inderdaad breed uit maar als het om de genoemde 2 tot 3 mm gaat, zou het er wel netjes uit moeten zien.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:11
Na meerdere ideeën opgedaan in het keuken-topic onze keuken uitgezocht bij Ekelhoff (kuchenland) daarbij hebben wij de volgende keuken ontworpen. De totaal prijs voor de keuken komt uit op €26.000 inclusief plaatsing. Is deze prijs reel? Of is het handig om nog verder te kijken bij andere bedrijven? Alle apparatuur betreft de Siemens Studioline.

De apparatuur betreft:
  • Siemens KI81RAD30
  • Siemens GI31NAC30
  • Siemens HM836GPB6
  • Siemens CT836LEB6
  • Siemens HS836GVB6
  • Siemens SX878D26PE
  • Siemens LC87KLR61S
  • Siemens EX907LXV5E
  • Siemens BI830CNB1
  • Siemens LZ11
  • 22+XBLK CUBE QUOOKER
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhyvoXEPN5kJ9KJw1l8hpGIDPF4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i1QIDmJHo4TgnSJAgY51BvFr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxrVWl7ZHbJvcYt7Vfri418tH64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMa9GbpLeNrxj1ubm2TVfcsO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4-ZDbA_ADlU33gSOm1SDf2M-fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xI1gQ25Fydqm4MOp4fQZwKEO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:16
James25 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:53:
Na meerdere ideeën opgedaan in het keuken-topic onze keuken uitgezocht bij Ekelhoff (kuchenland) daarbij hebben wij de volgende keuken ontworpen. De totaal prijs voor de keuken komt uit op €26.000 inclusief plaatsing. Is deze prijs reel? Of is het handig om nog verder te kijken bij andere bedrijven? Alle apparatuur betreft de Siemens Studioline.

De apparatuur betreft:
  • Siemens KI81RAD30
  • Siemens GI31NAC30
  • Siemens HM836GPB6
  • Siemens CT836LEB6
  • Siemens HS836GVB6
  • Siemens SX878D26PE
  • Siemens LC87KLR61S
  • Siemens EX907LXV5E
  • Siemens BI830CNB1
  • Siemens LZ11
  • 22+XBLK CUBE QUOOKER
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Voor 26K zou ik zowizo niet op 1 paard wedden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-08 15:29
En wat is het merk keuken? Welke afwerking van de fronten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
@James25 dat koken strak tegen die muur is iets wat ik niet zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 01:51
Appie Heijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
@James25
Ik vind het erg prijzig. Wij zijn ook bij ekelhof geweest.22k voor een grotere maar verder wel vergelijkbare opstelling. Uiteindelijk daar niet gekocht, goedkoper en luxer(miele apparatuur) via @Barry|IA besteld.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
savange1 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:08:
En wat is het merk keuken? Welke afwerking van de fronten?
Het betreft een Schuller C2/C3 keuken met mat zwarte (vingerafdruk vrije) front.
GeeMoney schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:12:
@James25 dat koken strak tegen die muur is iets wat ik niet zou doen.
Denk dat er helaas door de weinige beschikbare ruimte geen andere oplossing is? Tips?
Appie Heijn schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 22:45:
Appie Heijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
@James25
Ik vind het erg prijzig. Wij zijn ook bij ekelhof geweest.22k voor een grotere maar verder wel vergelijkbare opstelling. Uiteindelijk daar niet gekocht, goedkoper en luxer(miele apparatuur) via @Barry|IA besteld.
Oh duidelijk! Is er eventueel nog onderhandel ruimte bij Ekelhoff dat jij weet? 26k was hun eerste aanbod. Misschien ook nog wel even handig als wij contact opnemen met @Barry|IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
@James25
De opstelling van jouw kookplaat is echt heel ongunstig. Je zit 2x met je pannen tegen de muur. Zonde van je grote kookplaat. Een verdiept aanrecht kan niet omdat je het raam hebt. Wil je een parallel opstelling dan zou ik toch echt de kastenwand en kook/nat deel omruilen. Heb je wel 1 hoge kast minder. Maar wel veel fijner. Een L/hoek-opstelling en dan de kookplaat naar de woonkamer gericht geeft de mogelijkheid om 1 meter diep de gaan met 40 kastjes aan de kopse kant. De kastenwand blijft op rechts maar daar dan maximaal 3 hoge kasten , denk ik, zodat je genoeg in en uitloop mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
[b]James25 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:07
Denk dat er helaas door de weinige beschikbare ruimte geen andere oplossing is? Tips?
Dit lijkt mij ook uiterst onhandig. Is het een idee de opstelling te verwisselen? Volgens mij passen er 4 hoge kasten waar nu de spoelbak zit, en dat is toch al een soort nis dus valt dan ook natuurlijk weg.

Dan er tegenover rechts (raamkant) de spoelbak, links daarvan de vaatwasser eronder, links daarvan de kookplaat, en links daarvan je laatste hoge kast met koel/vries. Misschien is spoel en kookplaat verwisselen nog handiger.

Je kunt dan zowel van kookplaat als spoelbak goed bij de vaatwasser, en de koelkast dicht bij waar je kookt is ook handig.

Edit: ik had de reactie hier boven mij dus nog niet gezien, maar zo te zien hoor je nu onafhankelijk van 2 mensen exact hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Wilke op 26-04-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Mijn kritische opmerkingen:
- Die kookplaat zo lijkt mij een heel slecht idee. Je hoeft de kookplaat trouwens ook niet recht boven een kast te hebben. Je kunt die dus ook over twee kasten verdelen om wat ruimte ernaast te krijgen.
- 50-60-60-90 vind ik een wat onevenwichtige verdeling.
- Wat is de LC87KLR61S voor apparaat? Kan ik nl niet vinden.
- Ik ben zelf niet heel enthousiast over inbouwkoffiemachines. Nemen in verhouding erg veel ruimte in en voor het zelfde geld heb je vaak een veel luxer losse machine. (Die een stuk compacter zijn dan 60 x 60 x 45.)
- Wel mooi dat je de hoge 60cm lijn voor de ovens gebruikt.
- Ik denk dat het een rustiger beeld kan geven als je de kastenwand en het werkblad zou omwisselen. Je zult dan wel een van de hoge kasten moeten missen (maar ik zou sowieso de koffiemachine al weglaten). Tenzij je een losse hoge kast aan de lange wand zou hebben. Maar daarmee zou je zo ook voor die wand een afgesloten 'nis' kunnen creëren, wat misschien ook juist wel weer leuk is.
(- Tot slot vind ik het erg prettig om de vaatwasser wat meer op hoogte te hebben. Die zou ik dus liever in een hoge kast doen dan onder het aanrecht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Ik wil iedereen even bedanken voor de genomen moeite en alle feedback. Vervelende is dat wij vanwege laat instappen nieuwbouw project niet meer de mogelijkheid hebben de aanpassingen te doen voor het verwisselen van keuken blokken. We gaan idd nu wel even kijken wat er mogelijk is om de spoelbak en de kookplaat te kunnen verwisselen!

Wij gaan weer even puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJeanke
  • Laatst online: 08-08-2022
>:)

[ Voor 100% gewijzigd door SuperJeanke op 26-04-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJeanke
  • Laatst online: 08-08-2022
GermanPivo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:40:
[...]

Na een soepele installatie, staat de keuken inmiddels zo'n 3 weken. :) Paar hele kleine openstaande puntjes nog; afzuigkap was niet meer leverbaar (direct opgelost door beter type; hangt inmiddels), deur naar de trapkast was verkeerd besteld en een frontje wordt vervangen vanwege een minuscuul kleine beschadiging op een hoekje. Overigens was het de monteur die me daar op wees d:)b

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke 'blauwe' kleur heb je daar op de muur gedaan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-08 14:29
James25 schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:36:
Ik wil iedereen even bedanken voor de genomen moeite en alle feedback. Vervelende is dat wij vanwege laat instappen nieuwbouw project niet meer de mogelijkheid hebben de aanpassingen te doen voor het verwisselen van keuken blokken. We gaan idd nu wel even kijken wat er mogelijk is om de spoelbak en de kookplaat te kunnen verwisselen!

Aangezien je toch in Duitsland shopt, zou ik zeker Mobel Faber proberen. Zij waren een stuk goedkoper dan Ekelhoff en het zit ook in de buurt. Ik zou hem je offerte sturen en kijken wat ze kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
James25 schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:36:

Aangenomen dat er gewoon een kruipruimte is, en je het meerwerk zelf laat uitvoeren, dan zal dat je in de orde €1500 - €2500 kosten schat ik, maar ik zou er zeker over nadenken. Trouwens, dat had het je ook gekost als je het door de projectontwikkelaar als meerwerk/wijziging plan had laten uitvoeren (misschien wel meer).

Waarschijnlijk is er niks dat met een betonfrees en -boor niet binnen een dag is op te lossen door iemand die weet wat 'ie aan het doen is. Indien omgeving Rhenen + 50 km kan ik je per DM wel iemand suggereren die dat voor ons erg netjes heeft gedaan.

Edit: da's wel aangenomen dat muren sowieso nog gestuct moeten worden daarna, dat is misschien niet mogelijk (voor oplevering mogen anderen er niet in klussen, bij oplevering zal de muur neem ik aan al afgewerkt zijn). Dus misschien ben ik te optimistisch, maar zou het wel even uitzoeken. Als het stucwerk beperkt is of niet hoeft want staat toch een grote wand voor, kan dat nog best meevallen, paar honderd euro.

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 26-04-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb hier al een keer gereageerd, maar nog nooit echt in detail. Hierbij onze keuken

Besteld bij Ixina, waar voorgemonteerde kastjes van het merk Nobilia worden aangeboden. Via een huurpand had ik hier al eerder ervaring mee en vond de kwaliteit erg goed. We hadden voor het betongedeelte eerst beslist om prijscategorie 1 te nemen, maar zijn uiteindelijk voor prijscategorie 2 (riva 892) gegaan omdat de prijs slechts 200 euro ex btw meer was voor het gehele betonlook gedeelte.

- Dubbele L (inclusief buffet)
- Composiet blad
- Medium density kastjes
- AEG Progres 1546 vaatwasser
- Zanussi ZSK6540CB Inductiekookplaat, 60 cm, 4 zones
- Zanussi ZHB92670XA Schouwdampkap, 90 cm, LED
- Zanussi ZZB25601XX Multifunctionele heteluchtoven
- Zwarte afvoerbak en kraan
- Zwarte grepen in iets hogere prijsklasse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usRQpw9rD3nNlGPLHnb0N3o0evw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jPfsYQtxqyPV2OLDrRa969Ef.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKOZ3LPa1oLSUdx9KcK22tfh2vU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4GXu7B8cjIMRhnIgtburNQOF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc10NPmbZrNijB7x-rVqqICawn4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5AOq0f6HxNVP9lhYNYyxAXKU.png?f=fotoalbum_tile

Originele prijs zonder onderhandelen was 8200€ inclusief montage, uiteindelijke totale prijs was 6600€ exclusief koelkast, inclusief BTW en inclusief installatie. Voor de koelkast hebben we ipv Beko een inventum gekocht (tw010). De barkrukjes zitten er trouwens ook niet bij.

We zijn echt bij veel ketens geweest, zoasl Ikea, keukenkampioen, Brugman, keukenconcurrent, ... Maar bij Ixina hadden we het beste gevoel, dit lag denk ik vooral aan de verkoper die als eerste onze visie wist te realiseren (de ruimte is erg klote). Bij Brugman wilden ze gewoon per se verkopen, en bij Keukenconcurrent werd Zanussi compleet afgebrand om vervolgens Beko te promoten (Wat volgens mij echt geen beter merk is, sterker nog onze Zanussi oven is ondertussen 20 jaar oud terwijl de Beko koelkast en kookplaat de 4 jaar niet hebben gehaald). Toen ik de beste man dit aangaf werd ie duidelijk pissig, dus toen ben ik opgestaan. Als je per sé wilt verkopen door andere ondernemers af te zeiken, dan verlies je mij als klant.

Momenteel ben ik bezig de bijkeuken in te richten zodat ik de bestaande keuken kan slopen en de leidingen kan omleggen. Dit neemt een stuk meer tijd in beslag dan gedacht.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Wilke schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:17:
[...]

Aangenomen dat er gewoon een kruipruimte is, en je het meerwerk zelf laat uitvoeren, dan zal dat je in de orde €1500 - €2500 kosten schat ik, maar ik zou er zeker over nadenken. Trouwens, dat had het je ook gekost als je het door de projectontwikkelaar als meerwerk/wijziging plan had laten uitvoeren (misschien wel meer).

Waarschijnlijk is er niks dat met een betonfrees en -boor niet binnen een dag is op te lossen door iemand die weet wat 'ie aan het doen is. Indien omgeving Rhenen + 50 km kan ik je per DM wel iemand suggereren die dat voor ons erg netjes heeft gedaan.

Edit: da's wel aangenomen dat muren sowieso nog gestuct moeten worden daarna, dat is misschien niet mogelijk (voor oplevering mogen anderen er niet in klussen, bij oplevering zal de muur neem ik aan al afgewerkt zijn). Dus misschien ben ik te optimistisch, maar zou het wel even uitzoeken. Als het stucwerk beperkt is of niet hoeft want staat toch een grote wand voor, kan dat nog best meevallen, paar honderd euro.
Zojuist nog even gekeken en we hebben contact opgenomen met het nieuwbouw project of we toch nog de situatie kunnen wijzigen. Aan de rechterzijde hebben wij de vloerverwarming al laten verwijderen wat dus wel gunstig is om eventueel naar boven te kunnen boren vanuit de kruipruimte. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOXT8xdGVxtq7x4zDHtM2U4qsUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4jXBbfxDBTQLJtjnQB0aej4.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan dan kijken of we het aanrecht kunnen doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
matthewk schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:16:
Ik heb hier al een keer gereageerd, maar nog nooit echt in detail. Hierbij onze keuken

Besteld bij Ixina, waar voorgemonteerde kastjes van het merk Nobilia worden aangeboden. Via een huurpand had ik hier al eerder ervaring mee en vond de kwaliteit erg goed. We hadden voor het betongedeelte eerst beslist om prijscategorie 1 te nemen, maar zijn uiteindelijk voor prijscategorie 2 (riva 892) gegaan omdat de prijs slechts 200 euro ex btw meer was voor het gehele betonlook gedeelte.

- Dubbele L (inclusief buffet)
- Composiet blad
- Medium density kastjes
- AEG Progres 1546 vaatwasser
- Zanussi ZSK6540CB Inductiekookplaat, 60 cm, 4 zones
- Zanussi ZHB92670XA Schouwdampkap, 90 cm, LED
- Zanussi ZZB25601XX Multifunctionele heteluchtoven
- Zwarte afvoerbak en kraan
- Zwarte grepen in iets hogere prijsklasse

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Originele prijs zonder onderhandelen was 8200€ inclusief montage, uiteindelijke totale prijs was 6600€ exclusief koelkast, inclusief BTW en inclusief installatie. Voor de koelkast hebben we ipv Beko een inventum gekocht (tw010). De barkrukjes zitten er trouwens ook niet bij.

We zijn echt bij veel ketens geweest, zoasl Ikea, keukenkampioen, Brugman, keukenconcurrent, ... Maar bij Ixina hadden we het beste gevoel, dit lag denk ik vooral aan de verkoper die als eerste onze visie wist te realiseren (de ruimte is erg klote). Bij Brugman wilden ze gewoon per se verkopen, en bij Keukenconcurrent werd Zanussi compleet afgebrand om vervolgens Beko te promoten (Wat volgens mij echt geen beter merk is, sterker nog onze Zanussi oven is ondertussen 20 jaar oud terwijl de Beko koelkast en kookplaat de 4 jaar niet hebben gehaald). Toen ik de beste man dit aangaf werd ie duidelijk pissig, dus toen ben ik opgestaan. Als je per sé wilt verkopen door andere ondernemers af te zeiken, dan verlies je mij als klant.

Momenteel ben ik bezig de bijkeuken in te richten zodat ik de bestaande keuken kan slopen en de leidingen kan omleggen. Dit neemt een stuk meer tijd in beslag dan gedacht.
Je hebt een hele scherpe prijs gehad!

Beko spul is wel leuk hoor. De ovens lijken op een gepaste afstand op de ovens van Miele :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Barry|IA schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:21:
[...]

Je hebt een hele scherpe prijs gehad!

Beko spul is wel leuk hoor. De ovens lijken op een gepaste afstand op de ovens van Miele :D
Ja, we hebben ook wel goed onderhandeld en dat was ook de insteek. Een voormalige klant (keukenboer in Geleen) van design keukens stuurde mij ooit een inkooporder van een keuken door ipv de getekende offerte voor de server. Ik schrok me een hoedje toen ik zag dat die keuken die voor 19k in de showroom stond voor slechts 5000 ex btw werd ingekocht. Voor 14k aan apparatuur zat er nu ook weer niet in denk ik, dus ik denk dat die keuken voor minimaal 100% over de kop ging. Sindsdien ben ik wel op mijn hoede voor de prijzen in de gemiddelde meubelzaak en wordt er stevig onderhandeld (als het over een paar duizend euro gaat).

Over Beko: Zanussi ook weer niet beter dan Beko (Beiden zijn geen Miele :P ), maar als je als verkoper andere producten afbrandt ipv jouw eigen producten te promoten dan irriteer je me gewoon. Vind het een verschrikkelijke manier om te verkopen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:43
SuperJeanke schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:04:
[...]

Welke 'blauwe' kleur heb je daar op de muur gedaan als ik vragen mag?
Het is toch echt een 'grijze' kleur, maar door licht(val) veranderd de kleur een beetje. Het is IG PS-1014 uit de kleurenwaaier van Karwei. Hebben we bij verf.nl laten mengen met Sikkens Alphacryl Pure Mat SF (want schrobvast en zeer goed afneembaar).

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
matthewk schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:21:
[...]

Ja, we hebben ook wel goed onderhandeld en dat was ook de insteek. Een voormalige klant (keukenboer in Geleen) van design keukens stuurde mij ooit een inkooporder van een keuken door ipv de getekende offerte voor de server. Ik schrok me een hoedje toen ik zag dat die keuken die voor 19k in de showroom stond voor slechts 5000 ex btw werd ingekocht. Voor 14k aan apparatuur zat er nu ook weer niet in denk ik, dus ik denk dat die keuken voor minimaal 100% over de kop ging. Sindsdien ben ik wel op mijn hoede voor de prijzen in de gemiddelde meubelzaak en wordt er stevig onderhandeld (als het over een paar duizend euro gaat).
Keukenzaken krijgen extra korting op showroom orders omdat dit word gezien als reclame voor de betreffende fabrikant. Die inkoop order die je hebt gezien is dus niet vergelijkbaar met keukens die besteld worden voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-08 14:06
Inmiddels hebben wij ook onze offerte binnen voor onze keuken.

Schuller kasten, 78,5cm
Frontjes: onyx mat zwart, antifingerprint, fluweetmat gelakt (rondom)
Blad: Composiet, 6cm van Grillo

Apparatuur: Pelgrim
Koelvries
Oven -60cm
Combi magnetron -60cm
Hood in hob kookplaat
Vaatwasser

Totaalprijs: 16k.

Zijn bij pelgrim uitgekomen omdat het ontwerp en functionaliteit van de kookplaat me erg aanspreekt, ook blijkbaar vanaf 5 apparaten 8 jaar garantie van Pelgrim. Heb een vergelijke kookplaat bij Neff gezien maar die apparatuur ligt toch wat buiten mijn budget.

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande prijs vinden. Er was geen onderhandelruimte; alleen downgraden naar een lagere prijsklasse blad of frontjes om prijs te drukken.

We hebben morgen nog een gesprek met superkeukens om hun bestaande offerte te matchen met bovenstaande (we hebben al een offerte van SK voor 12.000 euro, maar die o.b.v. een plastic soort hoekkast systeem (ipv le mans), 2 cm dikte blad en C-merk apparatuur (Airforce, juno, zanussi)

Heb momenteel alleen even foto van geprinte versie:

Zij aanzicht (offerte 1)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tnzwRH98/Zijaanzicht.jpg

Bovenaanzicht (offerte van SK)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m1kszDh7/Whats-App-Image-2020-04-26-at-13-31-38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
Hee Tweakers,

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we op zoek naar een keuken. Het wordt een parallelopstelling. Aan de muur willen we een hoge kast met koelkast en vriezer, hoge kast met twee (combi-)ovens en een hoge apothekerskast. Daarnaast lage kasten met daarin een vaatwasser, spoelbak en kokend-waterkraan. Daarboven bovenkasten. Totale lengte over de wand is 3.30 meter.
Voor deze wand komt een kookeiland van 2 meter breed met een inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging.
We zijn bij een aantal zaken geweest en hebben tot nu toe een heel goed gevoel bij Superkeukens. Kunnen bovenstaande leveren met kwalitatief goede apparatuur voor 13.500 euro (inc. montage). Dit valt ons heel erg mee qua prijs.
Sommige zaken gaven alleen een prijsindicatie en geen offerte. Ook zijn we nog niet naar particuliere, kleine zaken geweest. Ik heb het idee dat ik dus nog wat vergelijkingsmateriaal mis, maar we zijn een beetje showroom-moe en met Corona wordt het ook allemaal niet makkelijker. Daarom denken we er aan om gewoon met Superkeukens door te gaan. Goed idee?, of is een soortgelijke keuken ergens goedkoper te krijgen? En is Superkeukens een goede partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13
rvrrr schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:57:
Inmiddels hebben wij ook onze offerte binnen voor onze keuken.

Schuller kasten, 78,5cm
Frontjes: onyx mat zwart, antifingerprint, fluweetmat gelakt (rondom)
Blad: Composiet, 6cm van Grillo

Apparatuur: Pelgrim
Koelvries
Oven -60cm
Combi magnetron -60cm
Hood in hob kookplaat
Vaatwasser

Totaalprijs: 16k.

Zijn bij pelgrim uitgekomen omdat het ontwerp en functionaliteit van de kookplaat me erg aanspreekt, ook blijkbaar vanaf 5 apparaten 8 jaar garantie van Pelgrim. Heb een vergelijke kookplaat bij Neff gezien maar die apparatuur ligt toch wat buiten mijn budget.

Ik ben benieuwd wat jullie van bovenstaande prijs vinden. Er was geen onderhandelruimte; alleen downgraden naar een lagere prijsklasse blad of frontjes om prijs te drukken.

We hebben morgen nog een gesprek met superkeukens om hun bestaande offerte te matchen met bovenstaande (we hebben al een offerte van SK voor 12.000 euro, maar die o.b.v. een plastic soort hoekkast systeem (ipv le mans), 2 cm dikte blad en C-merk apparatuur (Airforce, juno, zanussi)

Heb momenteel alleen even foto van geprinte versie:

Zij aanzicht (offerte 1)
[Afbeelding]

Bovenaanzicht (offerte van SK)
[Afbeelding]
Grappig, ik post toevallig ook net over onze offerte van Superkeukens. In onze offerte van zit een blad van 5 cm dikte en AEG apparatuur. Ik ben benieuwd met waar voor prijs ze morgen bij jullie komen.
Naar aanleiding van jouw post bedenk ik me dat ik niet zo goed meer weet hoe de kwaliteit kastjes was.... toch ook nog maar een keer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Cactus13 schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:11:
[...]

Grappig, ik post toevallig ook net over onze offerte van Superkeukens. In onze offerte van zit een blad van 5 cm dikte en AEG apparatuur. Ik ben benieuwd met waar voor prijs ze morgen bij jullie komen.
Naar aanleiding van jouw post bedenk ik me dat ik niet zo goed meer weet hoe de kwaliteit kastjes was.... toch ook nog maar een keer langs.
Toevallig idd! Met je kookeiland meegerekend komt jullie werkblad even groot uit denk ik, en je hebt ook nog eens een apothekerskast erbij. Ben ook benieuwd morgen.
Heb je geen offerte meegekregen van SK? Of hebben ze geen merk genoemd? Ze verkopen Schuller, Nobilia en een 3e merk. Volgens mij was schuller het enige merk met 78 cm hoge onderkasten. Helemaal voorin de offerte staat de frontkleur, waaruit je kan herleiden welk merk + type afwerking je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactus13
rvrrr schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:22:
[...]

Toevallig idd! Met je kookeiland meegerekend komt jullie werkblad even groot uit denk ik, en je hebt ook nog eens een apothekerskast erbij. Ben ook benieuwd morgen.
Heb je geen offerte meegekregen van SK? Of hebben ze geen merk genoemd? Ze verkopen Schuller, Nobilia en een 3e merk. Volgens mij was schuller het enige merk met 78 cm hoge onderkasten. Helemaal voorin de offerte staat de frontkleur, waaruit je kan herleiden welk merk + type afwerking je hebt.
Heb het meteen even opgezocht! Er staat het volgende:
UItvoering: A, SK-collectie S30M6 SK30 Ultra mat.
Kan jij daar iets uit afleiden? :P Zitten 78 cm hoge onderkasten bij. Ik ga morgen ook even contact opnemen voor een vervolgafspraak. Hebben zoveel kastjes en dingen gezien ondertussen, dat ik nog even opnieuw wil kijken ook. SK was de eerste waar wij waren, dus het is een beetje naar de achtergrond gezakt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Cactus13 schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:33:
[...]

Heb het meteen even opgezocht! Er staat het volgende:
UItvoering: A, SK-collectie S30M6 SK30 Ultra mat.
Kan jij daar iets uit afleiden? :P Zitten 78 cm hoge onderkasten bij.
Staat 1 regel daar onder ook de frontkleur? Daar staat bij mij Onyxzwart mat AFP (L187U) dat laatste is de code v/h front die je terug kan vinden op overzicht van schuller.

Bij mij staat de uitvoering op Super+ FMA Franchetti mat, maar volgens mij zijn dat benamingen van SK zelf.
Pagina: 1 ... 126 ... 522 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1