Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02
PPT schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:16:
Ik heb bij Keukenloods een ontwerp laten maken voor een keuken na eerder bij andere zaken te hebben gekeken welke indeling en kasten ik zou willen. In de keuken zit ook een "gratis" Bora, echter vertelde de verkoper aan de telefoon gisteren dat die actie alleen dit paasweekend is. Daarom een afspraak gemaakt om morgen langs te gaan om de aankoop af te ronden. Het voelt allemaal erg haastig op deze manier.

Nu zou ik de prijs eigenlijk nog wel even willen vergelijken maar ik weet de specificaties qua apparatuur nog niet. Is er een wettelijke termijn dat je kan nadenken over een aanbod?
Ik geloof niet zo in die “alleen vandaag nog” kortingen. Voor mij reden om elders te gaan kinken. Waarom zou je je zo enorm laten pushen als je zoveel geld gaat uitgeven? Edit aanvulling: die Bora kost grofweg 2000-2500 euro. Ik weet niet wat je uitgeeft aan een keuken, maar ik geloof op voorhand niet dat Keukenloods dat bedrag goedkoper is dan exact dezelfde keuken bij een andere zaak.

Er is wettelijk zeker een regeling, art. 6:219 BW. Die regelt niet een minimum bedenktermijn, maar wel hoe lang je erover kan nadenken en wel als volgt. Een aanbod zonder termijn voor aanvaarding kan op elk moment worden ingetrokken zolang het nog niet is aanvaard en evenmin een mededeling houdende de aanvaarding is verzonden. Een aanbod met termijn voor aanvaarding kan niet worden herroepen.

Dus de vraag is: staat er op de offerte die je hebt gekregen een termijn?

[ Voor 9% gewijzigd door cryptapix op 12-04-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPT
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-02 18:05

PPT

Goed punt. Dankjulliewel. Ik ervaar keukens kopen als zeer stressvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-10 00:48
PPT schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:11:
Bij Keukenloods zijn de data van die acties volgens mij wel echt. Er is echter wel altijd een actie gaande, ze volgen elkaar op. Toen wij onze keuken kochten was het 15% korting oid, de andere week gratis montage, de andere week weer een gratis quooker en nu dus een gratis bora. Mocht je dus nog even wachten en willen vergelijken, dan kan dat maar heb je wellicht met een andere actie te maken.

Keukenloods vond in overigens wel good geprijsd en minder last hebben van ‘Mandemakers streken’. Uiteindelijk ook daar onze keuken gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPT

PPT

Mesque schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:14:
[...]

Bij Keukenloods zijn de data van die acties volgens mij wel echt. Er is echter wel altijd een actie gaande, ze volgen elkaar op. Toen wij onze keuken kochten was het 15% korting oid, de andere week gratis montage, de andere week weer een gratis quooker en nu dus een gratis bora. Mocht je dus nog even wachten en willen vergelijken, dan kan dat maar heb je wellicht met een andere actie te maken.

Keukenloods vond in overigens wel good geprijsd en minder last hebben van ‘Mandemakers streken’. Uiteindelijk ook daar onze keuken gekocht.
Maar Keukenloods is gewoon onderdeel van de Mandemakers groep toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 17:02
Mesque schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:14:
[...]

Ik geloof best dat ze bepaalde “acties” in bepaalde periodes hebben, maar geloof jij echt in gratis? Mijn gevoel zegt dat Keukenloods een bepaalde marge wil hebben op een keuken incl. apparatuur en montage. Als een van de onderdelen gratis is, worden de andere duurder. De marge blijft (min of meer) hetzelfde. In dat licht denk ik dus ook dat de offerte die er nu ligt, volgende week (desnoods elders) wel zo goed als gematcht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:40
Ben bezig geweest met een "technische tekening" van de korte hoek van onze L-hoek keuken. Ik zit alleen nog te twijfelen over de hoogte van alles. Ik kan niet echt vinden wat de "best-practice" hoogten zijn van water toe-/afvoer en elektra etc.

Bij mijn eigen keuken zit de vaatwasser op de koudwatertoevoer van mijn keukenkraan. De vaatwasser afvoer zit op de afvoer van de wasbak. Dat lijkt me een normale opstelling (zo te zien in de Siemens IQ700 VW montagehandleiding is dat wel normaal).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xcxgyWGC/keuken-hoek1.png

Ben benieuwd of ik iets onhandigs heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
PPT schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:37:
[...]

Maar Keukenloods is gewoon onderdeel van de Mandemakers groep toch?
DMG heeft een aandeel, maar Keukenloods is nog steeds van de KM5 groep.

Wat 1000 keer relevanter is, is welke verkoper je treft.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
cryptapix schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:44:
[...]

Ik geloof best dat ze bepaalde “acties” in bepaalde periodes hebben, maar geloof jij echt in gratis? Mijn gevoel zegt dat Keukenloods een bepaalde marge wil hebben op een keuken incl. apparatuur en montage. Als een van de onderdelen gratis is, worden de andere duurder. De marge blijft (min of meer) hetzelfde. In dat licht denk ik dus ook dat de offerte die er nu ligt, volgende week (desnoods elders) wel zo goed als gematcht kan worden.
Dat denk ik onderaan de streep ook wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:05
vortexnl1982 schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:39:
Ben bezig geweest met een "technische tekening" van de korte hoek van onze L-hoek keuken. Ik zit alleen nog te twijfelen over de hoogte van alles. Ik kan niet echt vinden wat de "best-practice" hoogten zijn van water toe-/afvoer en elektra etc.

Bij mijn eigen keuken zit de vaatwasser op de koudwatertoevoer van mijn keukenkraan. De vaatwasser afvoer zit op de afvoer van de wasbak. Dat lijkt me een normale opstelling (zo te zien in de Siemens IQ700 VW montagehandleiding is dat wel normaal).

[Afbeelding]

Ben benieuwd of ik iets onhandigs heb gedaan.
De afvoer op 30cm is te laag als er nog een sifon op moet. Ik zet het water meestal op 65cm en de afvoer op 40-50cm.
Het stopcontact voor de vaatwasser zet je op dezelfde hoogte als het water, officieel mag dat niet lager zitten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Kapitein Merijn schreef op maandag 13 april 2020 @ 08:40:
[...]

De afvoer op 30cm is te laag als er nog een sifon op moet. Ik zet het water meestal op 65cm en de afvoer op 40-50cm.
Het stopcontact voor de vaatwasser zet je op dezelfde hoogte als het water, officieel mag dat niet lager zitten.
THNX, heb meteen je punten geupdate. Wat vind je van deze tekening ?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PpSKjfMY/keuken-hoek1.png

Weet jij of het water/afvoer/elektra nu te ver in de spoelbakkast komt ? Of maakt dat niet zoveel uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:51
Nou, even stoom afblazen. Nu inmiddels bijna ruim 5 weken geleden contact opgenomen met KVIK in Duiven, over een lijstje defecten aan mijn keuken. Het zijn allemaal details, maar als je er 9 vind krijg je sterk de indruk dat er niet de kwaliteit geleverd is die er beloofd werd.

Op 10 Maart voor het eerst gemaild en op 26 Maart nog maar eens een mailtje gedaan met de vraag of ze wellicht mijn mail over het hoofd gezien hadden en nogmaals gevraagd er naar te kijken. De reactie was simpel: Sorry geen tijd.. Corona. Nu bijna 5 weken later nog steeds geen reactie, niks noppes nada. Wel zijn ze de afgelopen maand 7 dagen per week geopend en gebeurd er dus genoeg tijdens deze crisis. Voor mijn gevoel word ik gewoon aan het lijntje gehouden, wat zouden jullie doen?

Zijn er hier mensen die iemand van KVIK over de vloer hebben gehad of stellen ze echt al het installatie/inmeet/herstelwerk uit tot na de Corona crisis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Hier zijn vast mensen die ook gedeeltelijk een 'zwevend' barretje hebben. Onderstaand een afbeelding van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q5XvtBM/Schermafbeelding-2020-04-13-om-09-55-02.png
(floorplanner tekening, niet van de keukenboer)

Het eiland is in totaal 210, waarvan 120 voor 2 barkrukken. Nu wouden we graag geen paneel aan de rechterzijde, omdat je dan ook een beetje om het hoekje kan zitten i.p.v. zo statisch naast elkaar. Bij de 1e keukenzaak gaven ze aan dat dit wel op te lossen valt, de 2e adviseert dit niet en zou een paneel aan de rechterzijde doen. Met als reden dat er toch best veel kracht op komt, denk aan het afzetten bij het opstaan, leunen etc. Ik wil ook dat dit stevig is maar heb de voorkeur zonder paneel.

Ik zat zelf te denken aan 2 stalen strippen die je dan doorsteekt onder het andere aanrechtblad en daar aan vast maakt, dit aan de onderkant infrezen zodat dit onzichtbaar wordt. Of zijn hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Maar dan komt die kracht op het aanrechtblad, in een richting waar het niet voor is gemaakt. Vastschroeven aan kastjes gaat meestal ook niet zo maar, die zijn open aan de bovenkant.

Dus ik snap die zaak wel die het niet zou adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:39
PPT schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:11:
Neem dan juist de tijd om alles op je in te laten werken zodat je een weloverwogen beslissing neemt waar je later met een positief gevoel op terug kijkt. Laat je beslissing niet afhangen van een pushende verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Sterker nog, laat je beslissing wel afhangen van een pushende verkoper, om precies te zijn door elders te gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:30
PPT schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:16:
Ik heb bij Keukenloods een ontwerp laten maken voor een keuken na eerder bij andere zaken te hebben gekeken welke indeling en kasten ik zou willen. In de keuken zit ook een "gratis" Bora, echter vertelde de verkoper aan de telefoon gisteren dat die actie alleen dit paasweekend is. Daarom een afspraak gemaakt om morgen langs te gaan om de aankoop af te ronden. Het voelt allemaal erg haastig op deze manier.

Nu zou ik de prijs eigenlijk nog wel even willen vergelijken maar ik weet de specificaties qua apparatuur nog niet.
Dat is dus precies de reden waarom ze van die kortlopende zogenaamd acties hebben. Dat je maar snel tekent, voordat je de offerte goed hebt kunnen bestuderen en vergelijken. En dat is dus vaak een teken dat die offerte eigenlijk veel te duur is. Anders zouden ze er immers geen probleem mee hebben gehad als je de offerte op je gemak zou vergelijken met andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
BasvanS schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:49:
Nou, even stoom afblazen. Nu inmiddels bijna ruim 5 weken geleden contact opgenomen met KVIK in Duiven, over een lijstje defecten aan mijn keuken. Het zijn allemaal details, maar als je er 9 vind krijg je sterk de indruk dat er niet de kwaliteit geleverd is die er beloofd werd.

Op 10 Maart voor het eerst gemaild en op 26 Maart nog maar eens een mailtje gedaan met de vraag of ze wellicht mijn mail over het hoofd gezien hadden en nogmaals gevraagd er naar te kijken. De reactie was simpel: Sorry geen tijd.. Corona. Nu bijna 5 weken later nog steeds geen reactie, niks noppes nada. Wel zijn ze de afgelopen maand 7 dagen per week geopend en gebeurd er dus genoeg tijdens deze crisis. Voor mijn gevoel word ik gewoon aan het lijntje gehouden, wat zouden jullie doen?

Zijn er hier mensen die iemand van KVIK over de vloer hebben gehad of stellen ze echt al het installatie/inmeet/herstelwerk uit tot na de Corona crisis?
Niet recent. Maar kvik werkt niet met eigen monteurs, maar die huren ze weer in. Dat zal in deze tijd wellicht inderdaad lastiger zijn.

Overigens ben je dus ook sterk afhankelijk van de persoon die ze voor jou hebben ingehuurd. De kwaliteit daarvan heeft kvik minder in de hand; kan beter of slechter uitpakken. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen waarbij de monteur zelf over een aantal punten begon die hij zou oplossen (een ook heeft gedaan), terwijl ze dat zelf helemaal niet hadden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rubbergrover1 schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:33:
[...]

Niet recent. Maar kvik werkt niet met eigen monteurs, maar die huren ze weer in. Dat zal in deze tijd wellicht inderdaad lastiger zijn.

Overigens ben je dus ook sterk afhankelijk van de persoon die ze voor jou hebben ingehuurd. De kwaliteit daarvan heeft kvik minder in de hand; kan beter of slechter uitpakken. Ik heb ook verhalen gehoord van mensen waarbij de monteur zelf over een aantal punten begon die hij zou oplossen (en ook heeft gedaan), terwijl ze dat zelf helemaal niet hadden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
vortexnl1982 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:35:
[...]

THNX, heb meteen je punten geupdate. Wat vind je van deze tekening ?

[Afbeelding]

Weet jij of het water/afvoer/elektra nu te ver in de spoelbakkast komt ? Of maakt dat niet zoveel uit ?
Voor de aannemer zal dit prima zijn, hij snapt echt wel wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heb nu de andere kant van de L-hoek keuken ook af.

L-hoek aan de raamkant :

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RW9BQLhZ/keuken-raamkant.png

L-Hoek aan de woonkamer :

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/WDLXJ515/keuken-woonkamer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik ben momenteel aan het overwegen of ik een greeploze Häcker Systemat keuken wil kopen. Eerder dit jaar ben ik bij Thuiskeukens geweest, alleen zijn die op dit moment gesloten.

Iemand enig idee waar dit type keuken nog meer opgesteld staat? Ik ben reeds bij mijn dichtstbijzijnde Keukenloods vestiging geweest maar die hadden de greeploze variant alleen in Classic uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

Möbel Faber in Nordhorn heeft volgens mij alleen maar Häcker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
DJT schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:48:
Möbel Faber in Nordhorn heeft volgens mij alleen maar Häcker staan.
Ok, alleen succes met uitleggen hoe noodzakelijk dat tripje op dit moment is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:44
Zo eindelijk de laatste restpunten zijn gedaan door de keukenleverancier, smetrand + Schouw van de afzuigkap nu eindelijk complete :)

voor + na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3SX9uDrPBa-Eer-25OrdZXTo0A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDYlRv779zHiILw27McHiizp.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP3w9-oRO3mTyJufFLCiiDlO71s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jl1KCTxXypSwxsnvRkfHsF1k.jpg?f=fotoalbum_small

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barry|IA
Zelf ontworpen en zelf geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-x3sPkBbD768zwY8GvDA8MpB2A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kzPQ7vnzjuWafpWfQXVvfLBD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dArztgd7Z2MshQ5z4MIO1N4hPjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ivJvynmkOFz5syTG4CfIN9Kh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFOa1G7VziN2HWIj6DikcZeVCd4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgOqsKf5avwUVfJxFBEEwy8C.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpK66-Vv52iI1sVLRRdW4bUAMuM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xOZBIQ4BliS2wDxQTtnjndws.jpg?f=user_large

Wat is er te zien:

- Pronorm Y-Line houtfineer keuken met ProTech Titaan korven en lades, met zwart eiken houten bestekindelingen en messenblok. Alle korflades hebben binnenverlichting.

- K-Work grain composiet werkblad (13mm massief).

- Zwarte onderbouw spoelbak van Caressi (beter en mooier dan Franke!).

- Zwarte Quooker (geen combi).

- Zwarte Quooker zeeppomp.

- Bora Pure kookplaat (Puru).

- 2 maal zwarte “wegklap” contactdozen met USB aansluiting in het werkblad.

- Miele combi oven (meest luxe variant).

- Miele koffiezetter op wateraansluiting (meest luxe variant).

- Liebherr koeler 178cm hoog met Blum servo-drive (push to open).

- Liebherr vriezer (onderbouw, onder combi-oven) met Hettich servo-drive (push to open).

- Miele vaatwasser (meest luxe variant).

- De meeste rechtse hoge servieskast heeft intern 5 binnenkorven.

De totale keukenlengte is 435cm en het werkblad heeft een diepte van 70cm.

De hoge kastenwand is volledig “glad”. Nergens een greep (zelfs niet op de oven).

Hoe bevalt servo-drive mij? Top! Buiten dat het systeem fijn werkt (heel even wennen), is het energiezuiniger voor de koelkasten omdat deuren niet meer worden dichtgesmeten, maar langzaam worden dichtgetrokken (door het systeem zelf), waardoor je geen omgevingswarmte naar binnen forceert.

[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 15-04-2020 00:35 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:50

EiT

Barry|IA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:09:

Hoe bevalt servo-drive mij? Top! Buiten dat het systeem fijn werkt (heel even wennen), is het energiezuiniger voor de koelkasten omdat deuren niet meer worden dichtgesmeten, maar langzaam worden dichtgetrokken (door het systeem zelf), waardoor je geen omgevingswarmte naar binnen forceert.
Hier van de week ook servo drive aangesloten. Werkt perfect, eigenlijk buiten verwachting. Had misschien uiteindelijk nog kunnen besparen op de vaatwasser om daar ook een servo drive te gebruiken. Nu een Miele G 7595 SCVi XXL, ivm knock2open die is aardig aan de prijs.

Waarom een ander merk voor de vriezer? Ik heb nu de koelkast, vriezer en afval la op 1 voeding. Dit scheelde ook nog aardig wat geld (+/- € 220).

Spoelbak is door ons wel een onderschat dingetje. Ik had verwacht dat het merk niet veel uitmaakt. Nu een Reginox spoelbak, maar die krast wel sneller dan ik verwacht had.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Koen- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:54:
Ik ben momenteel aan het overwegen of ik een greeploze Häcker Systemat keuken wil kopen. Eerder dit jaar ben ik bij Thuiskeukens geweest, alleen zijn die op dit moment gesloten.

Iemand enig idee waar dit type keuken nog meer opgesteld staat? Ik ben reeds bij mijn dichtstbijzijnde Keukenloods vestiging geweest maar die hadden de greeploze variant alleen in Classic uitvoering.
Grando Keukens en Keukenloods (zitten tegenover elkaar) in Zaandam hebben ze beiden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is er te zien:

- Pronorm Y-Line houtfineer keuken met ProTech Titaan korven en lades, met zwart eiken houten bestekindelingen en messenblok. Alle korflades hebben binnenverlichting.

- Liebherr vriezer (onderbouw, onder combi-oven) met Hettich servo-drive (push to open).

De hoge kastenwand is volledig “glad”. Nergens een greep (zelfs niet op de oven).

Mooie opstelling, heb je de foto's bewust zo donker geschoten of is je verlichting ingesteld als sfeer verlichting op het moment?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is er te zien:

Mooie opstelling! Welke model(nummer) van de oven en koelkast/vriezer heb je precies gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-10 22:27
EiT schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:37:
[...]
Spoelbak is door ons wel een onderschat dingetje. Ik had verwacht dat het merk niet veel uitmaakt. Nu een Reginox spoelbak, maar die krast wel sneller dan ik verwacht had.
Oei, ik krijg binnenkort ook een Reginox spoelbak. Hoe lang heb je het nu in gebruik? En waardoor denk je dat de krassen gekomen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is er te zien:

Nette keuken, maar ik snap echt niet hoe mensen zonder bovenkasten uit de voeten kunnen. Heb ongeveer twee keer zoveel kasten, en die zitten gewoon nokkie vol. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

MikeyMan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:58:
[...]

Nette keuken, maar ik snap echt niet hoe mensen zonder bovenkasten uit de voeten kunnen. Heb ongeveer twee keer zoveel kasten, en die zitten gewoon nokkie vol. :D
Psst, ertegenover zijn gewoon hoge kasten hoor. ;)

En in mijn geval gewoon zorgen dat het allemaal opgeruimd is, plus grote lades zijn veel praktischer. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joopieboy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:59:
[...]

Psst, ertegenover zijn gewoon hoge kasten hoor. ;)

En in mijn geval gewoon zorgen dat het allemaal opgeruimd is, plus grote lades zijn veel praktischer. :+
Psst... Eentje daarvan zit vol met een koelkast, de andere voor de helft met een vriezer :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Gewoon life long spullen kopen en geen meuk uit kerstpakketten e.d. bewaren. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

diabolofan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:56:
[...]

Oei, ik krijg binnenkort ook een Reginox spoelbak. Hoe lang heb je het nu in gebruik? En waardoor denk je dat de krassen gekomen zijn?
Een week of 2-3 in gebruik.

Geen idee, eerste dag direct al een diepe kras (rechts op foto).
Wij spoelen onze vaat, op de pannen na, niet af voor ze vaatwasser in gaat. Er wordt wel eens een bot mes in de gootsteen gegooid, maar buiten dat niets speciaals.
Krassen krijg je natuurlijk altijd, maar ik had niet verwacht zo snel en diep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftiN5N4T8a8inbIijTeiFu2YoP4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGmE2A4is7CLCnautdfw7xF6.jpg?f=fotoalbum_medium

Op de foto is het minder te zien door de licht inval.

Spoelbak in onze vorige woning kraste behoorlijk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door EiT op 15-04-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EiT schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:35:
[...]

Wij spoelen onze vaat, op de pannen na, niet af voor ze vaatwasser in gaat. Er wordt wel eens een bot mes in de gootsteen gegooid, maar buiten dat niets speciaals.

[Afbeelding]

Kan het zijn dat je oude spoelbak al veel meer gekrast was? Eerste kras was hier ook vrij zichtbaar, maar na een tijdje ziten er dusdanig veel krassen in dat ze een stuk minder opvallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[Afbeelding]

Uiteindelijk zie je door het natuurlijk patina de krassen niet meer. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

[...]

[Afbeelding]

Euh een verse spoelbak gaat hoe dan ook krassen het is maar plaatstaal het is niet van diamant gemaakt.
Over het algemeen is je bestek en je snijwaren van harder metaal gemaakt dus krassen gaan er altijd komen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

Wij hebben hier een (dure) spoelbak van Blanco, ook al krassen vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Ik snap ook wel dat RVS snel krast. Maar mijn punt was juist dat het sneller en dieper was dan verwacht ten opzichte van onze oude spoelbak.

Kan natuurlijk ook zijn dat het nu meer opvalt doordat wij nu meer licht inval hebben en een wit ipv zwart aanrechtblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat is er te zien:

Waar heb je die railing met lampne vandaan? Vind ik erg netjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:58:
[...]

Ik daag je uit eens een jaar bij te houden wat je van die spullen daadwerkelijk gebruikt. Vervolgens maak je een lijst van zaken die je 2x in het jaar of minder gebruikt hebt en ga je na wat daar de reden voor is. Merendeel zal gewoon weggedaan kunnen worden is mijn voorspelling. Dat is een grove stelregel die voor een gemiddeld huishouden prima werkt. Mensen hebben tegenwoordig echt bergen met troep die niet gebruikt worden, een verhuizing in een tijdelijke woning legt dat pijnlijk bloot.

Ons plan is zo min mogelijk bergruimte en gewoon spullen weg te doen. Door het hele huis, dus ook in de keuken. Dat werkt verbazingwekkend bevrijdend (ik ben van nature een redelijke bewaarder....).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:27:
[...]

Ik daag je uit eens een jaar bij te houden wat je van die spullen daadwerkelijk gebruikt. Vervolgens maak je een lijst van zaken die je 2x in het jaar of minder gebruikt hebt en ga je na wat daar de reden voor is. Merendeel zal gewoon weggedaan kunnen worden is mijn voorspelling. Dat is een grove stelregel die voor een gemiddeld huishouden prima werkt. Mensen hebben tegenwoordig echt bergen met troep die niet gebruikt worden, een verhuizing in een tijdelijke woning legt dat pijnlijk bloot.

Ons plan is zo min mogelijk bergruimte en gewoon spullen weg te doen. Door het hele huis, dus ook in de keuken. Dat werkt verbazingwekkend bevrijdend (ik ben van nature een redelijke bewaarder....).
Ik durf er mijn handen wel voor in het vuur te steken dat er niets in onze keuken staat wat we niet op geregelde basis gebruiken. Mijn vrouw gooit bijkans nog spullen weg als ik ze in handen heb; dus maak je daarover geen zorgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:27:
[...]

Beetje offtopic maar ik heb afgelopen weekend mijn voorraad kast opgeruimd.
Het criterium was idd hoe vaak heb je dit het afgelopen jaar aangeraakt, een hoop ging de prullenbak in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Laatst online: 24-10 09:15
@Barry|IA
Is jouw werkblad nou uit 1 stuk (dus 435cm lang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPT

PPT

Hoe zit het met aanbetalen bij de Duitse keukenzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 21:26
PPT schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:39:
Hoe zit het met aanbetalen bij de Duitse keukenzaken?
Ik moest 90% aanbetalen (3 dagen voor plaatsing). De overige 10% na plaatsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
YoGi_Berra schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:41:
@Barry|IA
Is jouw werkblad nou uit 1 stuk (dus 435cm lang)?
De maximale lengte is 302cm. De naad loopt door de kookplaat heen (niet uit één stuk dus).

Edit:

Mensen die nog wachten op mijn DM of mail reactie, ik ben er nog en ik zal iedereen antwoorden.

Door de Corona toestanden loopt er een hoop contact per mail en telefoon, ook buiten Tweakers om, dus ik doe mijn best om alles aandachtig te lezen en te beantwoorden.

[ Voor 34% gewijzigd door Barry|IA op 16-04-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Laatst online: 24-10 09:15
Barry|IA schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:51:
[...]
De maximale lengte is 302cm. De naad loopt door de kookplaat heen (niet uit één stuk dus).
Bedankt voor het antwoord! Is het misschien mogelijk dat je wat detail-foto's stuurt van die naad? Heb het al meermaals gevraagd bij de keukenboer en vaak probeerde de verkoper er omheen te praten of toch het blad tot 302cm (of een blad van 321cm) te krijgen, terwijl ik gewoon wil weten hoe dat eruit ziet }:|
Ik heb zelf een blad van 365 nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Een hele korte vraag: keuken is besteld, maar zie nu dat de originele vaatwasser die wij hebben besteld (https://www.keukenloods.nl/sn836x12ie.html) is vervangen door de volgende: (https://www.keukenloods.nl/sn636x01in.html). Hierbij is vermeld dat wij kosteloos de 'luxere opvolger' hebben gekregen. Ik kan hier online weinig over terugvinden, apparaten zijn ook vrijwel identiek, maar de vaatwasser die wij initieel hadden lijkt mij juist de nieuwere versie. Iemand die hier wellicht meer van weet?

*Never mind, heb het antwoord al via Siemens. Zijn gelijkwaardig.

[ Voor 6% gewijzigd door Mesque op 17-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:41
Mesque schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:42:
Een hele korte vraag: keuken is besteld, maar zie nu dat de originele vaatwasser die wij hebben besteld (https://www.keukenloods.nl/sn836x12ie.html) is vervangen door de volgende: (https://www.keukenloods.nl/sn636x01in.html). Hierbij is vermeld dat wij kosteloos de 'luxere opvolger' hebben gekregen. Ik kan hier online weinig over terugvinden, apparaten zijn ook vrijwel identiek, maar de vaatwasser die wij initieel hadden lijkt mij juist de nieuwere versie. Iemand die hier wellicht meer van weet?
Vreemd want de echte opvolger is de sn836x12JE.... krijgen wij wss ook!

[ Voor 51% gewijzigd door Saidjes op 17-04-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

Ze zijn niet gelijkwaardig.

SN636X01IN heeft extra droog functie, maar geen nachtprogramma en halve belading. De besteklade is ook niet achteraf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Barry|IA schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:36:
[...]

Ze zijn niet gelijkwaardig.

SN636X01IN heeft extra droog functie, maar geen nachtprogramma en halve belading. De besteklade is ook niet achteraf in te bouwen.
Thanks, de medewerker van Siemens had het ook nog over een additioneel extra kort programma in de 636. Heb jij met jouw achtergrond toevallig ook inzicht in de inkoopprijzen, zit daar verschil tussen deze twee versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Vraagje:

Waar kan ik voor de allergoedkoopste keuken terecht? Ik zoek namelijk iets tijdelijks voor in de wasruimte totdat de nieuwe keuken wordt geplaatst. De oude keuken is geen optie, gezien deze al uit elkaar is gevallen.

Op marktplaats zie ik wel opties, alleen heb je hier vaak stenen bladen waarvan ik geen zin heb om ze op maat te laten snijden. Vaak moet je ook nog zelf demonteren, waarbij er schade kan optreden en in dat gezeik heb ik ook geen zin.

Ik zoek iets met 4 onderkastjes, geen bovenkastjes. Rond de 300 eurie.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:51
matthewk schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:00:
Vraagje:

Waar kan ik voor de allergoedkoopste keuken terecht? Ik zoek namelijk iets tijdelijks voor in de wasruimte totdat de nieuwe keuken wordt geplaatst. De oude keuken is geen optie, gezien deze al uit elkaar is gevallen.

Op marktplaats zie ik wel opties, alleen heb je hier vaak stenen bladen waarvan ik geen zin heb om ze op maat te laten snijden. Vaak moet je ook nog zelf demonteren, waarbij er schade kan optreden en in dat gezeik heb ik ook geen zin.

Misschien kant en klaar kastjes van de Hornbach?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Vraagje:

Waar kan ik voor de allergoedkoopste keuken terecht? Ik zoek namelijk iets tijdelijks voor in de wasruimte totdat de nieuwe keuken wordt geplaatst.

Misschien 3x3 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" , al zal naar Duitsland gaan nu lastig zijn. Bestellen kan misschien wel?

Anders ikea, maar dat ga je voor €300 niet redden denk ik.

Via die link van 3x3 bv. https://www.lidl.de/de/he...ke-spuelenschrank/p232374

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 17-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08
Vraagje:

IKEA keukenblokken & kitchenettes?
https://www.ikea.com/nl/n...okken-kitchenettes-22957/

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:45
Wij zijn ook weer eens begonnen aan 't avontuur dat nieuwbouwwoning heet. Standaard wordt er een Siematic keuken bij geleverd, maar zoals dat gaat: die voldoet niet aan onze wensen. Dus inmiddels al twee keer naar Eigen Huis Keukens in Houten afgereist om daar onze ideeën te bespreken.
In eerste instantie hadden we 4 hoge kasten (grote koelkast, grote vrieskast, beide van Pelgrim, stoomoven van Atag en servieskast) allemaal met opbouwkast (het plafond is 3m hoog), en een kookeiland van 2.40m bij 1.00m met de gootsteen, vaatwasser (Pelgrim) en inductiekookplaat (Bora Puru) met ingebouwde afzuiging aan de ene kant en 40cm diepe kastjes aan de andere kant. Totale prijs kwam op ruim 21.000 euro.
Aangezien we 'm gebudgetteerd hadden op 15.000 euro, zijn we gaan schrappen: een hoge kast minder, geen opbouwkasten, koel/vries-combi (grote koelkast) i.p.v. losse koeler en vriezer. Ondiepe kast aan de achterkant van het kookeiland vervangen door planken. Eindresultaat: 18.000 euro.

De verkoper beweerde dat we met hun eigen merk ipv SieMatic ongeveer 20% lager zouden uitkomen, maar dan wel veel aan kwaliteit zouden inleveren (duidelijk waar hij de winst op maakt, lijkt me :D ).
Nu krijgen we na het weekend een overzicht van 'm zodat we nog verder kunnen kijken wat we willen doen.

Ons idee is nu om de offerte naar een paar andere keukenzaken te sturen met de vraag wat zij zouden rekenen voor die keuken. We zijn niet verliefd op SieMatic, dus een goedkoper merk is zeker een optie, ook al wordt het dan een beetje appels en peren vergelijken.

Een ding dat me wel nog opviel is dat je tegenwoordig nergens meer prijzen van apparatuur kunt vinden (afgezien van de adviesprijs). Toen we tien jaar geleden onze huidige keuken aanschaften, kon ik prima op internet rondshoppen voor de goedkoopste apparatuur. Scheelde toen wel tientallen procenten t.o.v. de keukenleverancier. Nu kan ik wel al die sites gaan mailen, maar heb dan weinig vertrouwen in dat ik dan heel veel ga besparen. Of moet ik me maar over die drempel heenzetten en gaan mailen?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Vraagje:

Wij hebben een keer een werkblad van de restanten van Ikea gehaald, toen we tijdens een verbouwing een tijd niet in de keuken konden. Kostte haast niets. Onderkastjes kun je overal en nergens krijgen, als je weinig eisen hebt. Of toch op marktplaats maar dan zonder blad of blijven zoeken tot een houten blad. Kun je trouwens geen langer blad kwijt? Als het voor tijdelijk is, dan zou het van mij niet op maat hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Chevalric schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:38:
Wij zijn ook weer eens begonnen aan 't avontuur dat nieuwbouwwoning heet. Standaard wordt er een Siematic keuken bij geleverd, maar zoals dat gaat: die voldoet niet aan onze wensen. Dus inmiddels al twee keer naar Eigen Huis Keukens in Houten afgereist om daar onze ideeën te bespreken.
In eerste instantie hadden we 4 hoge kasten (grote koelkast, grote vrieskast, beide van Pelgrim, stoomoven van Atag en servieskast) allemaal met opbouwkast (het plafond is 3m hoog), en een kookeiland van 2.40m bij 1.00m met de gootsteen, vaatwasser (Pelgrim) en inductiekookplaat (Bora Puru) met ingebouwde afzuiging aan de ene kant en 40cm diepe kastjes aan de andere kant. Totale prijs kwam op ruim 21.000 euro.
Aangezien we 'm gebudgetteerd hadden op 15.000 euro, zijn we gaan schrappen: een hoge kast minder, geen opbouwkasten, koel/vries-combi (grote koelkast) i.p.v. losse koeler en vriezer. Ondiepe kast aan de achterkant van het kookeiland vervangen door planken. Eindresultaat: 18.000 euro.

De verkoper beweerde dat we met hun eigen merk ipv SieMatic ongeveer 20% lager zouden uitkomen, maar dan wel veel aan kwaliteit zouden inleveren (duidelijk waar hij de winst op maakt, lijkt me :D ).
Nu krijgen we na het weekend een overzicht van 'm zodat we nog verder kunnen kijken wat we willen doen.

Ons idee is nu om de offerte naar een paar andere keukenzaken te sturen met de vraag wat zij zouden rekenen voor die keuken. We zijn niet verliefd op SieMatic, dus een goedkoper merk is zeker een optie, ook al wordt het dan een beetje appels en peren vergelijken.

Een ding dat me wel nog opviel is dat je tegenwoordig nergens meer prijzen van apparatuur kunt vinden (afgezien van de adviesprijs). Toen we tien jaar geleden onze huidige keuken aanschaften, kon ik prima op internet rondshoppen voor de goedkoopste apparatuur. Scheelde toen wel tientallen procenten t.o.v. de keukenleverancier. Nu kan ik wel al die sites gaan mailen, maar heb dan weinig vertrouwen in dat ik dan heel veel ga besparen. Of moet ik me maar over die drempel heenzetten en gaan mailen?
Wat een prijzen... Dat klinkt als een keukenverkoper die met lekker opgeklopte prijzen werkt omdat hij weet dat veel mensen het wel makkelijk vinden om de keuken bij de projectleverancier te bestellen. De apparatuur klinkt ook niet echt spannend (behalve de kookplaat), eerder onderkant van de markt.

Ik zou dus gewoon een keer naar een andere keukenwinkel gaan om te zien wat zij te bieden hebben. En dan liefst niet DMG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:44

Pelgrim heeft meestal niet zijn prijzen zo op internet staan inderdaad, andere merken meestal wel.
Gewoon lekker rondkijken bij bijvoorbeeld 123apparatuur of andere webwinkel met apparatuur, scheelt je honderden euro's of je hebt voor hetzelfde geld A-merk van alles.

@matthewk koop wat houten balken en timmer wat in elkaar? oude deurtjes ervoor en klaar?
Als het tijdelijk is (hoelang is tijdelijk?), waarom zoveel moeite? Of koop een tafel en zet er wat bakken onder tijdelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2020 16:50 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT

EiT

YoGi_Berra schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:55:
[...]

Bedankt voor het antwoord! Is het misschien mogelijk dat je wat detail-foto's stuurt van die naad? Heb het al meermaals gevraagd bij de keukenboer en vaak probeerde de verkoper er omheen te praten of toch het blad tot 302cm (of een blad van 321cm) te krijgen, terwijl ik gewoon wil weten hoe dat eruit ziet }:|
Ik heb zelf een blad van 365 nodig :9
Ik weet niet wat voor kleur je wilt. Hi-macs en Corian is naadloos te verlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 16:42
Beste allemaal,

Help!

Wij zijn in de laatste fase van de koop van een keuken voor ons nieuwbouwhuis. Hebben twee offertes en allebei rond de 20.000 euro. betreft een L keuken + hoge kasten aan de andere wand.

Nu proberen we de offertes te vergelijken maar we verdwalen volledig in de wereld van de werkbladen.

De ene partij Bruynzeel heeft een composiet blad geoffereerd.
Hierom hebben we ook bij Superkeukens gevraagd.

Nu stelt Bruynzeel dat Superkeukens een composietstenen blad heeft geoffereerd. Dit heet bij Bruynzeel dan weer quartsiet, en is goedkoper. Deze en deze bron lijken te bevestigen dat de samenstelling van Superkeukens composietsteen = samenstelling Bruynzeel Quartsiet.

Om het makkelijker te maken (niet); kwartsiet is dan weer iets anders, dat is echt puur steen dat als grondstof in beide voornoemde materialen zit.

Weet iemand van jullie, of er in de praktijk een verschil zit tussen deze twee materialen of dat dit een semantische discussie is. ? Want composiet en composietsteen worden in andere bronnen weer als synoniem gebruikt...

Het lastige is dat Bruynzeel Quartsiet als een soort budget oplossing positioneert en maar 4 kleurenheeft die niet heel spannend zijn. Bij superkeukens is composietsteen in een veelheid van kleuren verkrijgbaar (net als composiet bij Bruynzeel). Om deze reden hebben we er nooit aan getwijfeld dat het om het zelfde materiaal ging.

Wij zijn ondertussen een beetje de weg kwijt. Eigenlijk is hoe ik het nu heb opgeschreven nog het meest helder hoe ik het tot nu toe heb kunnen verwoorden >:)

Natuurlijk alvast bedankt voor het meedenken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-10 20:03

Erg herkenbaar, wij zitten in hetzelfde schuitje.. Hier en daar al wat offertes opgevraagd helaas niet gespecifieerd of 3 zinnen tekst met een aanwijzing wat het ongeveer ging kosten. Naar aanleiding van dit topic een mail verstuurd naar Ekelhoff Nordhorn met wat inspiraties foto's en gewenste apparatuur. Wij kregen na 3/4 dagen een 3D tekening (niet om gevraagd wel erg gewaardeerd) met 2 opties voor de indeling. 3/4 dagen daarna kreeg ik een gespecificeerde prijs lijst met alles erop. Als het gaat om service alleen al tot nu ben ik al verkocht. Nu de rest nog >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
OConnor schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:10:
Beste allemaal,

Help!

Wij zijn in de laatste fase van de koop van een keuken voor ons nieuwbouwhuis. Hebben twee offertes en allebei rond de 20.000 euro. betreft een L keuken + hoge kasten aan de andere wand.

Nu proberen we de offertes te vergelijken maar we verdwalen volledig in de wereld van de werkbladen.

Nu stelt Bruynzeel dat Superkeukens een composietstenen blad heeft geoffereerd. Dit heet bij Bruynzeel dan weer quartsiet, en is goedkoper. Deze en deze bron lijken te bevestigen dat de samenstelling van Superkeukens composietsteen = samenstelling Bruynzeel Quartsiet.

Om het makkelijker te maken (niet); kwartsiet is dan weer iets anders, dat is echt puur steen dat als grondstof in beide voornoemde materialen zit.

Weet iemand van jullie, of er in de praktijk een verschil zit tussen deze twee materialen of dat dit een semantische discussie is. ? Want composiet en composietsteen worden in andere bronnen weer als synoniem gebruikt...

Het lastige is dat Bruynzeel Quartsiet als een soort budget oplossing positioneert en maar 4 kleurenheeft die niet heel spannend zijn. Bij superkeukens is composietsteen in een veelheid van kleuren verkrijgbaar (net als composiet bij Bruynzeel). Om deze reden hebben we er nooit aan getwijfeld dat het om het zelfde materiaal ging.

Wij zijn ondertussen een beetje de weg kwijt. Eigenlijk is hoe ik het nu heb opgeschreven nog het meest helder hoe ik het tot nu toe heb kunnen verwoorden >:)

Lariekoek. De omschrijving die Bruynzeel hanteert op hun website is gewoon de beschrijving van elk composiet(stenen) werkblad. Sterker nog, veel kleuren die daaronder staan zal je ook bij superkeukens aantreffen. Er kunnen zeker (flinke) prijsverschillen zitten tussen de verschillende kleuren maar dit heeft meer te maken met aantallen en de complexiteit van de kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
OConnor schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:10:
Beste allemaal,

Help!

Ik heb geen verstand van composiet bladen maar als ik verkoper was geweest zou ik denk ik ook zo proberen mensen over te halen als iets net anders heet. De vraag dat jij al heel hard moet zoeken om bewijs te vinden dat er verschil is lijkt mij een bevestiging dat het elkaar niet zoveel zou doen en jij dus aan kwaliteit ongeveer hetzelfde krijgt. Anders had heel internet er al mee vol gestaan. Of ben ik erg kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-10 11:44

In de Siemens studioline brochure (te downloaden vanaf de website) staat letterlijk dat de opvolger van de 836x12ie de 836x12je is, en die is vanaf april 2020 leverbaar.
De 6..... is ook geen studioline, voor wat dat waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
James25 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:44:
[...]

Erg herkenbaar, wij zitten in hetzelfde schuitje.. Hier en daar al wat offertes opgevraagd helaas niet gespecifieerd of 3 zinnen tekst met een aanwijzing wat het ongeveer ging kosten. Naar aanleiding van dit topic een mail verstuurd naar Ekelhoff Nordhorn met wat inspiraties foto's en gewenste apparatuur. Wij kregen na 3/4 dagen een 3D tekening (niet om gevraagd wel erg gewaardeerd) met 2 opties voor de indeling. 3/4 dagen daarna kreeg ik een gespecificeerde prijs lijst met alles erop. Als het gaat om service alleen al tot nu ben ik al verkocht. Nu de rest nog >:)
De verkopers met ongespecificeerde offertes herken je vaak al als je er vijf minuten binnen bent geweest. Dan is het voor mij niet meer dan een rondje inspiratie opdoen (ook nuttig) en op naar een echte keukenwinkel.

Ik heb trouwens juist een slechte ervaring met Ekelhoff. Leuk gesprek gehad, hoor, maar nooit een offerte ontvangen, laat staan een gespecificeerde offerte. Misschien had hij wel door dat we in Nederland alleen met serieuze keukenwinkels praatten in plaats van met korting verkopers. En dan is het voor hem ook niet met interessant, omdat zij het vooral moeten hebben van de Nederlanders die geschrokken van de opgeblazen dmg prijzen al snel tevreden zijn met een heldere (maar nog steeds wat hoge) prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
De Cheetah schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:41:
[...]

In de Siemens studioline brochure (te downloaden vanaf de website) staat letterlijk dat de opvolger van de 836x12ie de 836x12je is, en die is vanaf april 2020 leverbaar.
De 6..... is ook geen studioline, voor wat dat waard is.
Volgens de Siemens medewerker zei dat verder niet zoveel, in specs/uiterlijk zie ik verder (behoudens programma’s) ook geen enkel verschil. Misschien maandag maar even bellen met Keukenloods voor toelichting maar eerlijk gezegd maakt dit verschil me op basis van wat ik kan terugvinden niet echt wat uit. Voelt een beetje als een probleem maken om niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 16:42
@Merijn & Henk Wij zijn inderdaad ook tot de conclusie gekomen dat er geen noemenswaardig verschil is. Bedankt voor het meedenken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPT

PPT

Wij gaan dinsdag voor onze keuken naar Duitsland. Ben erg benieuwd. Valt er in Duitsland nog te onderhandelen of is dat niet gebruikelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mesque schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
[...]

Thanks, de medewerker van Siemens had het ook nog over een additioneel extra kort programma in de 636. Heb jij met jouw achtergrond toevallig ook inzicht in de inkoopprijzen, zit daar verschil tussen deze twee versies?
Qua inkoop kosten ze nagenoeg hetzelfde (paar euro's verschil, geen tientjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
PPT schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:24:
Wij gaan dinsdag voor onze keuken naar Duitsland. Ben erg benieuwd. Valt er in Duitsland nog te onderhandelen of is dat niet gebruikelijk?
In Duitsland is de markt wat minder verziekt dan in Nederland, dus de prijzen zijn minder opgeblazen dan in de Nederlandse dmg winkels.

Ga je naar een echte Duitse keukenwinkel of ga je naar zo'n winkel over de grens waar bijna alleen Nederlanders komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
@MikeyMan wauw wat heb jij een prachtige keuken!! Ik ben het hele topic aan het doorlezen op zoek naar tips en de ideale kastenwand. Bij jou klopt die kastenwand gewoon, verhoudingen zijn erg mooi!

Klopt het dat jij 2 hoge kasten (totaal 120), nis van 150 breed en dan weer hoge kast van 60 hebt?

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar ik zie alleen een totaalprijs. Hoeveel was je voor alleen je kasten kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lize167 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:58:
@MikeyMan wauw wat heb jij een prachtige keuken!! Ik ben het hele topic aan het doorlezen op zoek naar tips en de ideale kastenwand. Bij jou klopt die kastenwand gewoon, verhoudingen zijn erg mooi!

Klopt het dat jij 2 hoge kasten (totaal 120), nis van 150 breed en dan weer hoge kast van 60 hebt?

Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar ik zie alleen een totaalprijs. Hoeveel was je voor alleen je kasten kwijt?
Dank! Nog steeds erg blij mee ook!

De hoge kasten zijn idd 60, de nis is 152cm

Kasten waren bij elkaar om en nabij de 12k, op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Offerte ontvangen van de keukenwinkel die bij ons nieuwbouw project hoort. Uit de offerte kan ik halen dat het om Haecker Systemat kasten gaat van type AV2035. Nu heb ik alle kasten in kunnen voeren op thuiskeukens.nl om een indicatie te krijgen. Echter, ik kan in thuiskeukens niet alles invullen waardoor ik geen 100% eerlijke vergelijking kan maken.

Kunnen een missend kunststof werkblad van ongeveer 5 strekkende meter, plintjes en nispanelen een verschil van ongeveer 3500 euro goed verklaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-10 22:56

@Chevalric Wij hebben ongeveer een zelfde keuken in gedachte en kwamen in een Keller fineer optie uit op 34.000 ex montage :o Na veel zoeken en op internet vergelijken komen we nu uit op 16.000 ex montage (doe ik zelf). Enige verschil is nu dat de zijwanden van eiland niet 2,5cm dik zijn maar 19mm. Kwaliteit is altijd lastig te vergelijken tussen de verschillende keukenmerken, in dit geval keller vs Keukenkastenfabriek.
In dit geval wel alle apparatuur van siemens: 2x compactoven-koffie inbouw-vaatwasser-koelkast-diepvries. en bora puxa en een nero assuluto gebrand granieten blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
MikeyMan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:13:
[...]

Dank je.
En hoe bevalt het om de onderste lade push to open te hebben? Heb al gelezen dat je ze af en toe open schopt vanwege de plinthoogte. Openen en sluiten ze verder gemakkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPT

PPT

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:50:
[...]

In Duitsland is de markt wat minder verziekt dan in Nederland, dus de prijzen zijn minder opgeblazen dan in de Nederlandse dmg winkels.

Ga je naar een echte Duitse keukenwinkel of ga je naar zo'n winkel over de grens waar bijna alleen Nederlanders komen?
Zo’n winkel net over de grens. Faber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
MikeyMan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:13:
[...]

Waar zie ik jou keuken dan? Ben ik nu echt zo scheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lize167 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:41:
[...]

Dank je.
En hoe bevalt het om de onderste lade push to open te hebben? Heb al gelezen dat je ze af en toe open schopt vanwege de plinthoogte. Openen en sluiten ze verder gemakkelijk?
Voor lades werkt push to open prima. Maar ik had achteraf een paar cm hogere plint genomen. 10cm oid. Voor deuren vind ik het minder.

@Barry|IA post van een tijd geleden al.

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 18-04-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:32
Barry|IA schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:23:
[...]

Waar zie ik jou keuken dan? Ben ik nu echt zo scheel?
Ik was na 10 minuten zoeken ook chagrijnig aan de alcohol gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 24-10 14:49

OMX2000

By any means necessary...

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Breda. En daar moet natuurlijk een keuken in. Nu vind ik op zich keukens rustig uitzoeken, en onderhandelen over prijzen cool en zo. Maar door die hele Corona shizzle is het niet alsof we tijd in overvloed hebben. Want we hebben kinderen die we niet zomaar ergens kunnen parkeren, en omdat de scholen gesloten zijn kun je ook niet even onder schooltijd een keuken uitzoeken.

Dat gezegd hebbende. Vanuit het nieuwbouwproject (projectontwikkelaar van Wanrooij) kun je ook bij hun een keuken kopen. Dan krijg je een cheque van 4000 euro. Ik heb daar altijd mijn bedenkingen bij, maar goed. We hebben daar sowieso een afspraak.

Maar daarnaast wil ik in de de regio Breda bij 2/3 keukenleveranciers een offerte op laten stellen. Wat ik alleen echt enorm lastig vind is een beetje inschatten in welk marksegment we moeten rondkijken, en daar dan weer een goede eerlijke leverancier bij vinden. Dus liever geen DMG.

Ons budget zit rond de 20K. De oppervlakte van de keuken is ca. 3.5 x 3.5. En qua apparatuur willen we combi magnetron/oven en een losse oven, inductie plaat, vaatwasser, en een grote koelkast. Vriezer komt los in de bijkeuken.

Tips over waar we dan het beste kunnen gaan kijken qua winkels/leveranciers?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
OMX2000 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:15:
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht in Breda. En daar moet natuurlijk een keuken in. Nu vind ik op zich keukens rustig uitzoeken, en onderhandelen over prijzen cool en zo. Maar door die hele Corona shizzle is het niet alsof we tijd in overvloed hebben. Want we hebben kinderen die we niet zomaar ergens kunnen parkeren, en omdat de scholen gesloten zijn kun je ook niet even onder schooltijd een keuken uitzoeken.

Dat gezegd hebbende. Vanuit het nieuwbouwproject (projectontwikkelaar van Wanrooij) kun je ook bij hun een keuken kopen. Dan krijg je een cheque van 4000 euro. Ik heb daar altijd mijn bedenkingen bij, maar goed. We hebben daar sowieso een afspraak.

Maar daarnaast wil ik in de de regio Breda bij 2/3 keukenleveranciers een offerte op laten stellen. Wat ik alleen echt enorm lastig vind is een beetje inschatten in welk marksegment we moeten rondkijken, en daar dan weer een goede eerlijke leverancier bij vinden. Dus liever geen DMG.

Ons budget zit rond de 20K. De oppervlakte van de keuken is ca. 3.5 x 3.5. En qua apparatuur willen we combi magnetron/oven en een losse oven, inductie plaat, vaatwasser, en een grote koelkast. Vriezer komt los in de bijkeuken.

Tips over waar we dan het beste kunnen gaan kijken qua winkels/leveranciers?
Als je tijd jouw kostbaar is kun je van Wanrooij afbellen. Daar ben je toch te duur uit.
Waarom is een DMG winkel minder eerlijk dan een niet-DMG winkel? Niet DMG zaken zijn vaak kleiner en werken met blokverrekeningen (google maar eens), hebben een hogere inkoop dan DMG zaken en moeten harder werken voor gelijke omzet.

Gewoon goed onderhandelen en je prijs hier neerplanten. Dan weet je of je een goede deal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Pater

Terry Tate

Vandaag ben ik gaan kijken wat een keuken mij zou gaan kasten voor een beleggingspand wat ik heb gekocht. De ruimte is niet groot, de keuken wil ik strak, eenvoudig en met instapapparatuur van Siemens nemen.
Hoogglans wit met zwart graniet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OROvksjnCOALnO9ifeoyO7tmEaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJolBqBw5psx83dpwrtpq7NC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrMdsgbvzxsWVdP23CkkY4Ojb0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uvqXtAp1tsMfR6InhEYt96R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90Z__njjXCPO19ypRdOGe5Sn6kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfTzBtrc0x0ee4tULYhuNds2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1u0cpygIhQlL7ZWmwFbyrDO9MY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GItXZt1KBXAybWEr6GKZjDOU.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur is als volgt (allemaal Siemens):
- Kookplaat: EU631BEF1E
- Afzuigkap: LC94BBC51
- Vaatwasser: SN836X00EA
- Koelkast: KI20LV20
- Combi-magnetron: CM585AMS0

Was bij een DMG winkel (Keukenconcurrent) en ondanks de aardige dame ben ik er niet uitgekomen. Ik had al wat voorwerk gedaan, keukenapparatuur was bij Coolblue circa EUR 2.200,-, keukenkastjes schatte ik in op EUR 1.500,-, granieten keukenblad op EUR 750,- en keuken laten plaatsen niet meer dan EUR 750,-.

Ondanks het feit dat ze met de keukenapparatuur echt goed onder de prijzen van Coolblue dook, hield dat bij de keukenkastjes al snel op. Zo was een kastje van 60cm en 35cm diep in haar folder EUR 759,-. Daar mocht ze nog 50% op geven. Ja, dan is het nog steeds EUR 380,-! 8)7 Terwijl ze bij hun zusteronderneming Keukenloods voor EUR 172,- staan. Scheelt EUR 208,-.

Dus uiteindelijk kwam ze voor een keuken van 280cm met twee bovenkasten en drie ondiepe keukenkasten aan de andere kant uit op EUR 7.600, inclusief plaatsing. Dat leek mij echt te gortig. Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden en of ze nog andere keukenzaken weten die ze mij aanraden. Let wel op, ik woon in Rotterdam, geen auto, dus even naar Duitsland op en neer rijden zit er voor mij niet zo 1, 2, 3 in.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 24-10 14:49

OMX2000

By any means necessary...

Barry|IA schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:28:
[...]

Als je tijd jouw kostbaar is kun je van Wanrooij afbellen. Daar ben je toch te duur uit.
Waarom is een DMG winkel minder eerlijk dan een niet-DMG winkel? Niet DMG zaken zijn vaak kleiner en werken met blokverrekeningen (google maar eens), hebben een hogere inkoop dan DMG zaken en moeten harder werken voor gelijke omzet.

Gewoon goed onderhandelen en je prijs hier neerplanten. Dan weet je of je een goede deal hebt.
Ok. Dus dan is het gewoon kijken in welke prijsklasse en bij welke winkel.

Maar wat is 20K tegenwoordig nog waard in keukenland? Ik neem aan dat je daar niet voor het topsegment mee moet gaan kijken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
MikeyMan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:34:
[...]

Voor lades werkt push to open prima. Maar ik had achteraf een paar cm hogere plint genomen. 10cm oid. Voor deuren vind ik het minder.

@Barry|IA post van een tijd geleden al.

MikeyMan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Waarom bij lades wel en kasten niet?

@Barry|IA ja al een poosje geleden. Ben ergens vanaf 2018 begonnen te lezen. Sommige discussies wat globaler dan andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-10 22:56
Pater schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:43:
Vandaag ben ik gaan kijken wat een keuken mij zou gaan kasten voor een beleggingspand wat ik heb gekocht. De ruimte is niet groot, de keuken wil ik strak, eenvoudig en met instapapparatuur van Siemens nemen.
Hoogglans wit met zwart graniet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur is als volgt (allemaal Siemens):
- Kookplaat: EU631BEF1E
- Afzuigkap: LC94BBC51
- Vaatwasser: SN836X00EA
- Koelkast: KI20LV20
- Combi-magnetron: CM585AMS0

Was bij een DMG winkel (Keukenconcurrent) en ondanks de aardige dame ben ik er niet uitgekomen. Ik had al wat voorwerk gedaan, keukenapparatuur was bij Coolblue circa EUR 2.200,-, keukenkastjes schatte ik in op EUR 1.500,-, granieten keukenblad op EUR 750,- en keuken laten plaatsen niet meer dan EUR 750,-.

Ondanks het feit dat ze met de keukenapparatuur echt goed onder de prijzen van Coolblue dook, hield dat bij de keukenkastjes al snel op. Zo was een kastje van 60cm en 35cm diep in haar folder EUR 759,-. Daar mocht ze nog 50% op geven. Ja, dan is het nog steeds EUR 380,-! 8)7 Terwijl ze bij hun zusteronderneming Keukenloods voor EUR 172,- staan. Scheelt EUR 208,-.

Dus uiteindelijk kwam ze voor een keuken van 280cm met twee bovenkasten en drie ondiepe keukenkasten aan de andere kant uit op EUR 7.600, inclusief plaatsing. Dat leek mij echt te gortig. Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden en of ze nog andere keukenzaken weten die ze mij aanraden. Let wel op, ik woon in Rotterdam, geen auto, dus even naar Duitsland op en neer rijden zit er voor mij niet zo 1, 2, 3 in.
@Pater voor dat geld monteer ik hem we voor je ;). Ik schat in dat het zou moeten lukken met 6000 incl plaatsing ;)
wel afhankelijk van blad en verdere invulling. Zie op de foto ook spatranden, aftimmering tegen plafond, zijwanden naast de keuken. Dit allemaal drijft de keukenprijs vaak wel omhoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanTorrent
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
Tijdje geleden al dat ik me hier roerde maar na alle Corona perikelen inmiddels geslaagd bij Ekelhof:

* Next125 keuken, lage plint, hoge corpus, alle deuren (dus ook koelkast en vriezer) tip on
* Lava zwart met anti fingerprint coating
* vijf hoge kasten (tot 2.65 hoog) met koffienis
* BORA plaat, losse koelkast, vriezer, stoomoven, combi oven en vaatwasser ( alle SL) en grote quooker
* Kookeilandland 2.85 x 1.20 lades rondom
* Composiet blad

We waren incluis plaatsen 26.5k kwijt wat 3.5k onder de prijs lag die in Nederland kregen. We hadden de apparaten gezien voor 8.5k bij 123 en KL was daar hetzelfde. Composietblad 2.5k ook gelijk aan Nederland. Prijsverschil zat dus echt in de kasten.

We wilde eigenlijk echt graag in Nederland kopen maar service etc was gewoon heel goed bij Ekelhoff. Veel tijd (welliswaar op afspraak), veel rust, veel keuze en alles in de zaak aanwezig. Geven keurig een bankgarantie af voor de aanbetaling. Plaatsing is in December hopelijk en we laten weten hoe dat was.

Wij hebben vier exact dezelfde keukens in Nederland laten tekenen en tegen iedereen gezegd dat we dat deden zodat ze scherp moesten zijn maar dat service ons 2k waard was (dus je hoeft niet de laagste te zijn)

Ongetwijfeld zal er iemand zeggen dat het te duur is maar wij denken van niet en zijn er blij mee.

Bedankt voor alle tips en wijze woorden hier en hopelijk hebben jullie wat aan onze ervaring...wij gaan door naar de badkamers!!

PS als iemand daar nog tips voor heeft horen we het graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lize167 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:51:
[...]

Waarom bij lades wel en kasten niet?

@Barry|IA ja al een poosje geleden. Ben ergens vanaf 2018 begonnen te lezen. Sommige discussies wat globaler dan andere ;)
Systeem voor lades werkt gewoon mooier en is af te stellen. Deur systeem vind ik gewoon minder werken en komt nogal cheap over. Maargoed, we hebben twee deurtjes met tip on, dus das te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:47
MikeyMan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:34:
[...]
Mag ik vragen wat je plinthoogte nu is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

subwaysurfer schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:19:
[...]

Mag ik vragen wat je plinthoogte nu is dan?
6 cm. Voor het oog mooi, maar zeer onpraktisch met die lades dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
OMX2000 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:00:
[...]

Ok. Dus dan is het gewoon kijken in welke prijsklasse en bij welke winkel.

Maar wat is 20K tegenwoordig nog waard in keukenland? Ik neem aan dat je daar niet voor het topsegment mee moet gaan kijken.
De gemiddelde keukenprijs in Nederland is 9k. Met 20k moet je dus een heel eind komen. Alles hangt natuurlijk af van de gewenste opstelling, materialen en apparaten.

De keukens die ik via Tweakers heb verkocht zitten allemaal rond de 20 - 25k. Hier zitten niet bepaald lullige apparaten of materialen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Barry|IA schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:07:
[...]

De gemiddelde keukenprijs in Nederland is 9k. Met 20k moet je dus een heel eind komen. Alles hangt natuurlijk af van de gewenste opstelling, materialen en apparaten.

De keukens die ik via Tweakers heb verkocht zitten allemaal rond de 20 - 25k. Hier zitten niet bepaald lullige apparaten of materialen in.
Goed om een gemiddelde te weten. Bij ons staat de keuken en de badkamer ook op de planning.

Wonen al wat jaar in onze eerste woning maar was er niet van gekomen. Ik kijk al een tijd mee in dit topic en die van de badkamer maar vreesde al dat er behoorlijk geld meegenomen moest worden terwijl onze keuken en badkamer niet heel groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
svennn schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:36:
Offerte ontvangen van de keukenwinkel die bij ons nieuwbouw project hoort. Uit de offerte kan ik halen dat het om Haecker Systemat kasten gaat van type AV2035. Nu heb ik alle kasten in kunnen voeren op thuiskeukens.nl om een indicatie te krijgen. Echter, ik kan in thuiskeukens niet alles invullen waardoor ik geen 100% eerlijke vergelijking kan maken.

Kunnen een missend kunststof werkblad van ongeveer 5 strekkende meter, plintjes en nispanelen een verschil van ongeveer 3500 euro goed verklaren?
Nee, dat kost bij lange na geen 3500 euro. Hooguit 2000 euro. Ik begrijp dat Thuiskeukens dan dus 1500 euro duurder is dan wanneer je alles uitsplitst op internet? Dan heb je een goede prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
OrangeBerry schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:16:
[...]

Goed om een gemiddelde te weten. Bij ons staat de keuken en de badkamer ook op de planning.

Wonen al wat jaar in onze eerste woning maar was er niet van gekomen. Ik kijk al een tijd mee in dit topic en die van de badkamer maar vreesde al dat er behoorlijk geld meegenomen moest worden terwijl onze keuken en badkamer niet heel groot zijn.
Vooral de badkamer loopt al snel uit de klauwen. Bij nieuwbouwwoningen zit een deel van de montageprijs van de badkamer al in de aankoopsom van de woning. Neem je de badkamer niet, dan krijg je maar een beperkt deel terug, om vervolgens weer de volle mep af te rekenen bij de badkamerboer.

Met betrekking tot het aankopen van de keuken kan ik jou oprecht melden dat het vele malen belangrijker is welke verkoper je treft, dan bij welke zaak je koopt. Een grote zaak heeft betere inkoopcondities en kan nog wel eens een keuken ''missen'' onder slechte marge. Een kleine zaak heeft minder omzet, minder goede inkoop en meer tijd en zal er dus alles aan doen om een goede marge te behalen.

Tref een gemotiveerde, enthousiaste verkoper met menselijke eigenschappen in een grote keukenzaak, blijf onderhandelen tot dat de verkoper geen duizenden euro's meer aan ''korting'' geeft, maar 100 euro of tientjes en je hebt een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Barry|IA schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:32:
[...]

Vooral de badkamer loopt al snel uit de klauwen. Bij nieuwbouwwoningen zit een deel van de montageprijs van de badkamer al in de aankoopsom van de woning. Neem je de badkamer niet, dan krijg je maar een beperkt deel terug, om vervolgens weer de volle mep af te rekenen bij de badkamerboer.

Met betrekking tot het aankopen van de keuken kan ik jou oprecht melden dat het vele malen belangrijker is welke verkoper je treft, dan bij welke zaak je koopt. Een grote zaak heeft betere inkoopcondities en kan nog wel eens een keuken ''missen'' onder slechte marge. Een kleine zaak heeft minder omzet, minder goede inkoop en meer tijd en zal er dus alles aan doen om een goede marge te behalen.

Tref een gemotiveerde, enthousiaste verkoper met menselijke eigenschappen in een grote keukenzaak, blijf onderhandelen tot dat de verkoper geen duizenden euro's meer aan ''korting'' geeft, maar 100 euro of tientjes en je hebt een goede deal.
Dank voor de moeite nemen voor een uitgebreide reactie :)

Ik had juist gedacht dat een kleinere zaak wellicht scherper zouden prijzen maar nu je dit zo uitlegt zit daar logica in. Het wordt dan ook pijnlijk duidelijk dat ik een complete noob ben in dit soort dingen ;( maar goed, van ervaring leer je.

Ergens had ik ook gedacht dat een keuken eerder duurder zou zijn dan een badkamer (natuurlijk afhankelijk van keuzes..). Dan schuift de keuken maar een plaatje omhoog ipv de badkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Barry|IA schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:32:
[...]

Sorry hoor, ik begrijp dat je als verkoper de verkoopmethodes van dng moet verdedigen, maar als ik bij de aankoop van een keuken afhankelijk ben van de verkoper die ik tref en van mijn onderhandelingsvaardigheden, dan haak ik af. Als ze niet meteen een duidelijk bod doen, dan ga ik wel naar de concurrent.

Ik ben tijdens mijn 'jacht' trouwens bij zo'n kortingsverkoper ook bijna minachtend de zaak uit gekeken. Die dacht dat er aan mij niet genoeg te verdienen viel. Met moeite wat vragen beantwoord gekregen. Uiteindelijk prima geslaagd bij bulthaup. Mooie keuken, fijne top apparatuur en een eerlijke prijs. Kostte ongeveer een modaal jaarsalaris, maar dan heb je ook wat. En heerlijk om met de verkoper gewoon over de keuken te praten in plaats van dat je alleen over korting aan het onderhandelen bent.

Had het goedkoper gekund? Vast wel. Maar niet heel veel. We hebben op ons gemak thuis de gespecificeerde nota kunnen bekijken (tot aan de prijs per plint aan toe) en hebben dus ook op ons gemak de keuken vergeleken met andere kanshebbers. En met webwinkels voor de apparatuur. Ja, de prijzen waren iets hoger, naar niet veel. Maar dan wordt het wel (goed) geïnstalleerd en kun je gewoon bij de winkel terecht als er iets is. Deze winkel weet gewoon: wij geven een eerlijke prijs en daar zijn wij duidelijk over. Wil de klant voor een paar honderd euro korting ergens anders heen? Prima. Maar bij het gros van de klanten (of in elk geval van hun doelgroep) is de gunfactor zodanig dat ze niet over die paar honderd euro vallen. Ik gun die adviseur die ook echt meedenkt dan ook graag een hogere marge dan een verkoper die niets van keukens weet, maar alles van verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Rubbergrover1 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:32:
[...]

Sorry hoor, ik begrijp dat je als verkoper de verkoopmethodes van dng moet verdedigen, maar als ik bij de aankoop van een keuken afhankelijk ben van de verkoper die ik tref en van mijn onderhandelingsvaardigheden, dan haak ik af. Als ze niet meteen een duidelijk bod doen, dan ga ik wel naar de concurrent.
Ik werk voor 6 keukenzaken en sta niet bij DMG op de loonlijst :)

Zo werkt het nu eenmaal. De klant heeft deze wereld zelf gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:50
Bij Kvik loopt er op deze maand een actie van 20% korting op kastjes en werkbladen, echter wel met de voorwaarde dat je een keuken (waarde €5000+) én apparatuur moet kopen.

De laaste voorwaarde lijkt een beetje vloeibaar, dus recentelijk een keuken gekocht bij Kvik met de 20% korting op kasten en werkblad zonder de apparatuur! Mocht je de boel ook nog zelf in elkaar gaan zetten en monteren heb je na mijn inziens een goede deal te pakken :)

www.frees-it.com

Pagina: 1 ... 125 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1