Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 124 Laatste
Acties:

• jos5223
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09-04 19:32
Thx voor je reactie @Kapitein Merijn. Ik vind je opmerking over spoelen interessant, dat is het soort informatie waar ik lang naar gezocht heb maar niet gevonden. Waar heb jij die informatie vandaan?

Qua kookplaat is die 6cm extra op de bora zeker niet te onderschatten, maar natuurlijk anders dan wanneer je drie kookzones hebt.

Voor wat betreft de locatie van de motor, dat wist ik ook niet. Geldt dat ook nog steeds voor de nieuwe Siemens? Feit dat dit hun 2e serie is vind ik sowieso al voor hun spreken, bora is al bij de 3e? En gutmann ook de 2e. Dat de motor bij de gutmann in de plint zit vind ik juist wel positief, die ruimte heb ik toch genoeg en bovendien komt er wat lade ruimte bij in de bovenste lade, waar je imo meer aan hebt.

Siemens lijkt dan wel een beetje af te vallen. Gaat dan nog tussen bora en gutmann.
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:52:
@jos5223
Het lijkt me sterk dat de ruimte op de Bora kookplaat te klein is. Het verschil in kookopervlak met de Siemens is juist gigantisch. Als je bedenkt dat de kookplaat maar 50 cm diep is dan ga je die 6 cm verschil echt wel merken. Op de Siemens passen geen 2 grote pannen achter elkaar waar dat bij de Bora wel mogelijk is.
Daarnaast werkt Siemens nog steeds met 4 langwerpige spoelen die ook nog ca. 1 cm uit elkaar liggen waardoor je een panbodem nooit gelijkmatig warm krijgt. Met koken merk je hier niet veel van maar met bakken is dit duidelijk merkbaar.
De Bora heeft 2 gelijke, vierkante spoelen achter elkaar die je koekenpan of grillplaat veel gelijkmatiger verwarmd.
Los daarvan zou ik altijd voor de Bora kiezen omdat deze veel beter doordacht is. Zo hangt de motor bijvoorbeeld onder het kookveld waardoor het haast onmogelijk is om daar vocht/vet in te zuigen. Bij het bsh apparaat zit de motor onderin het toestel waardoor alles wat niet door de (slechte) vetfilter word opgevangen zo de motor word ingezogen.

De Guttman heb ik geen ervaring mee maar het is wel een goed merk. Beetje de Novy van Duitsland zeg maar. Ik heb echter wel mijn twijfels bij de kookplaat als ik zie dat de motor niet onder het toestel zit. Dit houd dus in dat je toch ergens kastruimte verliest en de luchtstroming lijkt me dan niet optimaal.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:41
@jos5223 Ik heb bij Bora een kookplaat gezien die voorzien was van een transparante glasplaat waardoor de spoelen en de plaatsing daarvan meteen duidelijk werd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als je in een showroom probeert "in" een bsh kookplaat te kijken dan snap je ook wat ik .

Nu ik de tekeningen van de Siemens zit te bekijken moet ik mijn verhaal even nuanceren omdat ik niet zeker weet of de motor nog in het midden zit.
De verschillen in het vetfilter kan je zelf ook heel makkelijk testen door ze in de showroom beiden tegen het ligt te houden. Je zal zien dat de Bora filter veel dichter is en volledig rvs.
Vergelijk de bediening van de verschillende kookplaten ook zeker even. De (gepatenteerde) bediening van de nieuwe Bora kookplaten werkt echt als het bedienen van een smartphone.

Het valt me op dat de buizen van de Guttman wel erg vierkant ogen op de tekening. Zowel Bora als Naber hebben inmiddels bewezen dat vierkante buizen killing zijn voor de luchtsnelheid en zorgen voor vet ophopingen in de hoeken. Wellicht ook een puntje van aandacht.

[Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 09-02-2020 10:12]

• LaurensP
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:05
Kent iemand de Miele inductiekookplaten met geïntegreerde afzuiging (nieuwste komt deze maand) en hoe verhoudt deze zich met de nieuwe Bora X pure?

• jos5223
Thx voor de foto! Dit lijkt wel een plaat met 2 losse spoelen voor naar ik aanneem 2 afzonderlijke kookzones (geen flex zone). Of zitten hier kleine spoeltjes in die, afhankelijk van waar je pan staat, onafhankelijk te regelen zijn? Voor een goed vergelijk moeten we natuurlijk wel appels met appels vergelijken.

Vierkante buizen is een goed dingetje om even nader onderzoek naar te doen, thx!
Kapitein Merijn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:45:
@jos5223 Ik heb bij Bora een kookplaat gezien die voorzien was van een transparante glasplaat waardoor de spoelen en de plaatsing daarvan meteen duidelijk werd.

***members only***

Als je in een showroom probeert "in" een bsh kookplaat te kijken dan snap je ook wat ik .

Nu ik de tekeningen van de Siemens zit te bekijken moet ik mijn verhaal even nuanceren omdat ik niet zeker weet of de motor nog in het midden zit.
De verschillen in het vetfilter kan je zelf ook heel makkelijk testen door ze in de showroom beiden tegen het ligt te houden. Je zal zien dat de Bora filter veel dichter is en volledig rvs.
Vergelijk de bediening van de verschillende kookplaten ook zeker even. De (gepatenteerde) bediening van de nieuwe Bora kookplaten werkt echt als het bedienen van een smartphone.

Het valt me op dat de buizen van de Guttman wel erg vierkant ogen op de tekening. Zowel Bora als Naber hebben inmiddels bewezen dat vierkante buizen killing zijn voor de luchtsnelheid en zorgen voor vet ophopingen in de hoeken. Wellicht ook een puntje van aandacht.

• Kyran
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:00
Wat een waardevolle topic is dit toch. Kom zo steeds weer op andere ideeën en producten uit.

Voor nu heb ik het volgende lijstje voor de apparaten die wij zouden willen:

Kookplaat: Bora X Pure (uitstraling, flexzones, gemak van schoonmaken)

Koelkast: Siemens iQ500 KI86NAD30 (NoFrost, jammer dat het geen A+++ is, maar prijsverschil met de A+++ iQ700 versie is gigantisch en het niet waard wat mij betreft)

Stoombakoven: Siemens iQ700 HS858GXB6 (veel ruimte, PerfectBake, PerfectRoast, makkelijk schoon te maken)

Vaatwasser: Miele G 7155 SCVi XXL (Ruim, goed in te delen, veel onderdelen die te variëren zijn, besteklade, AutoOpen, zuinig)

Iemand nog alternatieven voor het één of ander waar ik naar zou moeten kijken?

Kraan: Quooker Fusion Round Combi+ (ook gekeken naar Franke, maar prijsverschil is klein en Quooker is zuiniger/sneller)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LaurensP schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:23:
Kent iemand de Miele inductiekookplaten met geïntegreerde afzuiging (nieuwste komt deze maand) en hoe verhoudt deze zich met de nieuwe Bora X pure?
Heeft mijn moeder, die Miele. Bevalt erg goed, lekker stil ook en prima te reinigen.

Hoe hij vergelijkt met de Bora weet ik niet.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kapitein Merijn
jos5223 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:48:
Thx voor de foto! Dit lijkt wel een plaat met 2 losse spoelen voor naar ik aanneem 2 afzonderlijke kookzones (geen flex zone). Of zitten hier kleine spoeltjes in die, afhankelijk van waar je pan staat, onafhankelijk te regelen zijn? Voor een goed vergelijk moeten we natuurlijk wel appels met appels vergelijken.

Vierkante buizen is een goed dingetje om even nader onderzoek naar te doen, thx!

[...]
Het woordje "flex" word eigenlijk te vaak gebruikt in dit topic als er word gesproken over een inductie kookplaat. Uiteraard is de plaat flexibeler in te delen als een met 4 losse zones maar het is niet zo dat je de pan op iedere gewenste positie kan plaatsen en afzonderlijk kan regelen. Dat kan alleen met platen als de Miele full surface en werkt inderdaad met allemaal kleine spoelen.

Bij zowel Siemens als Bora kan je kiezen voor 1 grote zone of 2 kleine/normale zones. Dat is ook wat je ziet op de foto; de 2 zones kan je koppelen tot 1 grote.

• TimRewijn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09-04 21:19
Kyran schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:17:
Wat een waardevolle topic is dit toch. Kom zo steeds weer op andere ideeën en producten uit.

Voor nu heb ik het volgende lijstje voor de apparaten die wij zouden willen:

Kookplaat: Bora X Pure (uitstraling, flexzones, gemak van schoonmaken)

Koelkast: Siemens iQ500 KI86NAD30 (NoFrost, jammer dat het geen A+++ is, maar prijsverschil met de A+++ iQ700 versie is gigantisch en het niet waard wat mij betreft)

Stoombakoven: Siemens iQ700 HS858GXB6 (veel ruimte, PerfectBake, PerfectRoast, makkelijk schoon te maken)

Vaatwasser: Miele G 7155 SCVi XXL (Ruim, goed in te delen, veel onderdelen die te variëren zijn, besteklade, AutoOpen, zuinig)

Iemand nog alternatieven voor het één of ander waar ik naar zou moeten kijken?

Kraan: Quooker Fusion Round Combi+ (ook gekeken naar Franke, maar prijsverschil is klein en Quooker is zuiniger/sneller)
Ben met hetzelfde bezig en de laatste tijd ook best wat gewisseld van apparatuur. Zit nu ook op de Bora X Pure. Ik ga je vaatwasser even bekijken, want daar ben ik nog niet uit.

Je zou voor een stoombakoven naar Neff kunnen kijken als je 60 cm wilt. Dan kan je de deur onder de oven laten glijden, zodat-ie niet in de weg zit. Scheelt qua prijs niet veel met Siemens en het lijkt mij wel praktisch.

Qua koel en vries ga ik nu voor Liebherr. Daar heb ik er al vijftien jaar een van staan en die werkt echt uitstekend. Nieuwere modellen zien er goed uit.

• Nicklazzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09-04 10:03
TimRewijn schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:50:
[...]

Ja, ik zie dat de topmodellen van Neff open assist hebben en daarmee greeploos zijn. Bij Miele lijkt Knock2open te beginnen bij de 7590 en die zitten weer boven Neff qua prijs. Een doorlopende greeplijst is aan die kant van de keuken sowieso geen must, dus dit is heel goed om te weten voor de afwegingen.

De huidige vaatwasser staat in de bijkeuken en daar horen we niets van. Straks komt het in een open keuken te staan, dan is een stillere nodig. Ik zie modellen van 39-41 db staan, maar ook 44 db. Stiller is vast beter, al denk ik dat vriezers en koelkasten meer geluid maken dan de vaatwassers.
In mijn vorige woning had ik een toestel welke 42db produceerde bij het stilste programma. In de huidige woning een met 39db met nog een optie om 37db te produceren, echter dan duurt het programma wel ~4.30h...

Mijn advies is wel om te kijken naar een vaatwasser met een zo laag mogelijke geluidsproductie. 3db verschil is een verdubbeling van het geluid. Neem ook een dubbele sifon met beluchter, zo heb je geen last van het borrelend geluid van je vaatwasser.

Met een Liebherr zit je goed zoals je aangaf.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:13
Mijn vaatwasser draait 95 van de 100 keer 's nachts, dus geluid doet er niet echt toe...

• LaurensP
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:05
Dank PaT, voor je snelle reactie. Is het koolstoffilter gemakkelijk te vervangen of moet je dan 'prutsen'?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LaurensP schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:49:
Dank PaT, voor je snelle reactie. Is het koolstoffilter gemakkelijk te vervangen of moet je dan 'prutsen'?
Dat moet ik even navragen. Ze heeft hem pas 2 maanden, dus dat filter zal nog niet vervangen zijn.

• Remco20
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:48
LaurensP schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:49:
In de Miele showroom in Amsterdam zat deze in de plint en trok de verkoper hem er eenvoudig uit. Je kunt deze ook een aantal keren regenereren volgens de verkoper alvorens je een nieuwe nodig hebt.

• Kyran
TimRewijn schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:42:
[...]

Ben met hetzelfde bezig en de laatste tijd ook best wat gewisseld van apparatuur. Zit nu ook op de Bora X Pure. Ik ga je vaatwasser even bekijken, want daar ben ik nog niet uit.

Je zou voor een stoombakoven naar Neff kunnen kijken als je 60 cm wilt. Dan kan je de deur onder de oven laten glijden, zodat-ie niet in de weg zit. Scheelt qua prijs niet veel met Siemens en het lijkt mij wel praktisch.

Qua koel en vries ga ik nu voor Liebherr. Daar heb ik er al vijftien jaar een van staan en die werkt echt uitstekend. Nieuwere modellen zien er goed uit.
Die Neff is wel handig ja! Zal die eens vergelijken, volgens mij zijn ze verder bijna identiek en qua prijs scheelt het bijna niks. Vooral als zo'n oven iets hoger zit is zo'n deur wegwerken best handig denk ik.

Zo kom ik wel op allemaal verschillende merken :o

Gelukkig zijn alleens de kookplaat en oven echt zichtbaar.

• michelv5
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-04 10:01
Kyran schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:27:
[...]

Die Neff is wel handig ja! Zal die eens vergelijken, volgens mij zijn ze verder bijna identiek en qua prijs scheelt het bijna niks. Vooral als zo'n oven iets hoger zit is zo'n deur wegwerken best handig denk ik.

Zelf aankomende vrijdag een NEFF oven bestellen (hele keuken) echt een prachtig concept en heb zin in september als de keuken in gebruik kan worden ge nomen!!

• Timmeh_PS3
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-04 13:02
Wij zijn er inmiddels uit qua keuken en de indeling is zo goed als definitief, maar een laatste check door de experts hier is nooit weg.

Korte samenvatting:
Keuken uit 3 delen;
1. Kastenwand
2. Wandmeubel
3. "Eiland" (staat tussen achtergevel en kopse kant van een dragende muur.)

https://i.imgur.com/Ihb5XTZ.png
https://i.imgur.com/plF55z4.png

Apparaten;
- Gutman Fonda of Bora Pure
- Siemens combi-stoomoven 45 cm.
- Siemens magnetron-oven 45 cm.
- Siemens koelkast 178 cm.
- Siemens vriezer 88 cm.
- Siemens vaatwasser 82 cm (ivm greeploze keuken geen maxi-model)
- Quooker flex zwart.

Wit composieten blad met marmering en matzwarte frontjes, kasten van binnen ook zwart.

Kosten totaal: € 15k.

Iemand nog tips of opmerkingen?

• jos5223
@Timmeh_PS3 ziet er mooi uit! Leuk dat je ook een gutmann kookplaat overweegt, ik overweeg zelf de nivel. Wat zijn jouw overwegingen? Heb jij die apparaten al ergens gezien en gevoeld?

Ik vind het wel moeilijk om iets te vinden van de indeling zonder wat gevoel te hebben bij hoe het geheel in de ruimte staat. Hoe groot is je keuken? Hoe sluit dat aan bij evt open woonkamer? Welke kleuren krijg je op de muren? Waar zitten je ramen?

Wat betreft de onderlinge verdeling, vind ik nu je koelkast best ver van de kook en spoelruimtes af zitten. Dit is een afstand die je heeeel vaak moet overbruggen, is mi wel iets om rekening mee te houden.

Je noemt wel je eindprijs maar om die te beoordelen moeten we ook iets weten van de apparaat modellen en merk en model keuken. in general denk ik dat de prijs best ok is gezien je grote aantal kastjes, maar schijn kan bedriegen.

• Timmeh_PS3
jos5223 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:50:
@Timmeh_PS3 ziet er mooi uit! Leuk dat je ook een gutmann kookplaat overweegt, ik overweeg zelf de nivel. Wat zijn jouw overwegingen? Heb jij die apparaten al ergens gezien en gevoeld?

Ik vind het wel moeilijk om iets te vinden van de indeling zonder wat gevoel te hebben bij hoe het geheel in de ruimte staat. Hoe groot is je keuken? Hoe sluit dat aan bij evt open woonkamer? Welke kleuren krijg je op de muren? Waar zitten je ramen?

Wat betreft de onderlinge verdeling, vind ik nu je koelkast best ver van de kook en spoelruimtes af zitten. Dit is een afstand die je heeeel vaak moet overbruggen, is mi wel iets om rekening mee te houden.

Je noemt wel je eindprijs maar om die te beoordelen moeten we ook iets weten van de apparaat modellen en merk en model keuken. in general denk ik dat de prijs best ok is gezien je grote aantal kastjes, maar schijn kan bedriegen.
Ik heb contact gehad met 123apparatuur en die raden de Fonda aan als alternatief voor de Pure, vooral door de geringe inbouwdiepte ( 8cm) waardoor je er nog een volledige besteklade onder kan monteren. Erg chique vind ik dat.

Verder heb je een goed punt, hier een overzichtsplaatje; De keuken komt grotendeels in de nog te realiseren uitbouw van 1,70m.
https://i.imgur.com/aa31CpB.png

Dat van de koelkast is inderdaad een goed punt, maar we kunnen er geen andere mooie locatie voor vinden. We willen echter een fullsize koelkast (178cm) en die wand is daar echt de ideale locatie voor.

Qua apparaten geloof ik het wel; alles op de semi-hoogste lijn van Siemens. Voorbeeldje; stoomoven.

De kasten zelf komen van keukenkastenfabriek.nl en zijn onderhuids zover ik heb kunnen ontdekken van Ballerina. Prima middenklasse kastjes lijkt mij. Grove verdeling is; €5500 voor de kastjes, €7250 voor de apparaten en €2250 voor het blad.

Thnx voor het meedenken!

• drfrisbee
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:59
Kyran schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:27:
[...]

Ik heb alles van neff. Oven is een fijn ding, deur is echt handig. Wij zijn er blij mee. Hebben de stoomoven combi. Ook het stomen gaat prima

• lonehitman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:31
@Timmeh_PS3 Wat moet zo'n Fonda kookplaat kosten? Duurder dan de Bora Pure?

• Timmeh_PS3
lonehitman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:39:
@Timmeh_PS3 Wat moet zo'n Fonda kookplaat kosten? Duurder dan de Bora Pure?
In mijn huidige offerte, inclusief alle eerder genoemde apparaten kom ik op zo'n 2500 euro uit denk ik? Het is niet exact te zeggen aangezien er korting over het hele bedrag gaat. Vóór korting kost hij 2999.

• Kyran
drfrisbee schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:20:
[...]

Ik heb alles van neff. Oven is een fijn ding, deur is echt handig. Wij zijn er blij mee. Hebben de stoomoven combi. Ook het stomen gaat prima
Net even vergeleken en ben eigenlijk wel om. Precies zelfde functies als de Siemens versie, tikje duurder, maar het wel waard. Ziet er verder ook prima uit.

Alleen qua koelkast ben ik er nog niet uit. Iemand ervaring met Samsung koelkasten? Lees er veel positieve verhalen over. De BRB2601 serie ziet er goed uit. Ruim, slim ingedeeld, NoFrost, A+++, FreshZone, TwinCooling.

Miele vind ik te duur voor wat je krijgt bij koelkasten. Siemens heeft vage indeling (zie ik ook vaak terug in reviews al moet ik dit wel even met eigen ogen zien ergens), Bosch en Neff zijn vergelijkbaar met die van Siemens aangezien zo onderhuids bijna identiek zijn. Kan nog ATAG/AEG/Liebherr checken, maar dan heb ik alle fatsoenlijke lijnen wel gehad volgens mij.

Als iemand ervaring heeft met de Samsungs hoor ik het graag :D

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:23
Allen,

Wij zijn ook bezig in in zelfbouw(nieuwbouw)huis met de keuken. Het wordt een L-hoek opstelling :

https://i.ibb.co/9v5YcG4/keuken-overzichg.png

Ik dacht zelf aan deze opstelling :

https://i.ibb.co/GF0XHdG/keuken-3d.png

Ik zit te denken aan de volgende apparatuur. Hebben in onze huidige woning alles van Siemens en dat bevalt wel. Ik heb op inbouwapparatuur de "populairste' Siemens gekozen :

Bora Puxa (of de Gutman Fonda zoals hier wordt aangeraden?)
Kookplaat :Bora Puxa
Oven / magnetron : SIEMENS CM633GBS1
koelkast / vriezer : SIEMENS KI87SAF30
Vaatwasser : SIEMENS SN69M035N
Kraan : BLANCO KR512322
Wasbak : CARESSI CA50R10
Aanrechtblad : Keramiek grijs (werkbladen.nl?)

Ik wil de kookplaat luchtafvoer naar buiten laten afvoeren met een gat in de muur.

Het raam zit nu wel op 95 cm hoogte. Ik vermoed dat dat wat te laag is omdat ik zo'n 1.94 meter en dat zou betekenen dat we met een keukenhoogte van 92-95 cm direct op raamhoogte zitten. Wat zouden jullie doen ? Toch het raam wat hoger laten plaatsen ?

Wat vinden jullie van de apparatuur en keuze van keramiek aanrechtblad ?

[Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 11-02-2020 08:14]

• jelmerc
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 06-04 14:03
In mijn huidige keuken kwam dat raam ook ongeveer op keukenhoogte uit. Ik heb nu mijn blad door laten lopen in de vensterbank. Dat geeft net een wat dieper blad en ruimte, ik vind het prettig en ziet er heel natuurlijk uit.

• vortexnl1982
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:23
jelmerc schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:16:
In mijn huidige keuken kwam dat raam ook ongeveer op keukenhoogte uit. Ik heb nu mijn blad door laten lopen in de vensterbank. Dat geeft net een wat dieper blad en ruimte, ik vind het prettig en ziet er heel natuurlijk uit.
Ja, ik had dat ook ergens anders gelezen. Misschien nog wel een goede optie.. Ik weet alleen niet hoeveel ruimte er zit tussen kozijn en de muur, dat zal ik even navragen bij de aannemer..

• Kyran
Vandaag bijna 3.5 uur aan tafel gezeten bij Keukencentrum de Graafschap. Erg netjes geholpen. Iemand die echt luisterde naar wat wij wilden, goed inspeelde op onze wensen en ook zijn eigen mening durfde te geven. Tekening en globale offerte krijgen wij binnen een week. Wij zijn er nog niet helemaal over uit wat betreft stijl en kleur(en, maar alvast wel wat keuzes gemaakt. Totaal geen druk vanuit verkoper, maar juist advies om rustig de tijd te nemen.

In eerste instantie waren we aan het kijken bij Systemat, maar de houtfineer fronten zouden volgens hem net boven ons budget uitkomen. Hij gaat het nog wel even uitrekenen voor ons. De kunststof houtlook fronten zijn echt belachelijk lelijk bij Systemat. In één van de showroomkeukens kon je serieus 10 keer een zelfde patroon terugzien. Iets waar wij absoluut niet tegen kunnen.

Uiteindelijk geslaagd bij Schröder. Volgens de verkoper qua kwaliteit heel erg vergelijkbaar met Systemat en in sommige opzichten zelfs een stukje beter. Vooral qua stevigheid van de kasten en scharnieren was hij erg te spreken. Hoge kosten worden van houtfineer, de onderkasten krijgen mat zwarte fronten.

Werkblad wordt graniet (gebrand en geborsteld). Zowel ik als mijn vrouw waren meteen verkocht bij het zien. Erg mooi spul en blijkt ook nog eens belachelijk stevig te zijn, dus daar zijn wij nu al heel blij mee.

Als ik één minpuntje mag noemen is het misschien het feit dat ze echt heel graag Bosch, Siemens en Neff willen verkopen. Ene kant snap ik dit wel, want het zijn natuurlijk hele fijne producten en de aftersales zijn prima in orde. Andere kant krijgt de klant hiermee wel een beperkte keuze. Hij gaf wel aan dat het wel mogelijk is om andere merken te nemen, maar dat ze daar niet altijd achterstaan. Natuurlijk kunnen ze de Bosch, Siemens en Neff ook veel aantrekkelijker prijzen, waardoor het voor de klant behoorlijk lastig wordt om voor iets anders te kiezen.

Wij waren bijvoorbeeld van plan om voor Bora X Pure te gaan, maar kiezen uiteindelijk voor de nieuwe Bosch. Hieribj kunnen de filters ook van bovenaf verwisseld worden en heb je twee flinke flexzones. Wat mij bij Bora niet zo aanstaat is dat een aftersales gewoon niet heel goed schijnt te zijn. Weet niet of iemand daar mee te maken heeft gehad?

Verder komt er een Bosch stoombakoven (HSG856XC6), Bosch koel-vriescombinatie en een Bosch vaatwasser in zoals het er nu voorstaat. Bij de vaatwasser twijfel ik nog heel erg of het geen Miele moet worden en de koel-vriescombinatie ben ik ook nog niet 100% over uit. Ik vind de Samsungs die ik eerder noemde ook best fraai.

Hieeft iemand ervaring met Schröder? Zo ja, wat vinden jullie er van? :)

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:03
@Kyran je praat een verkoper na.....je hebt qua aftersales helemaal niks te maken met een producent.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoijong schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:06:
@Kyran je praat een verkoper na.....je hebt qua aftersales helemaal niks te maken met een producent.
Sorry? Zo werkt het in keukenland wel. Ooit een storing aan mijn magnetron gehad. Dan komt toch echt BSH langs en niet de keukenboer.
Nu een zelfde gevalletje met mijn Quooker. Ik heb dit gemeld bij mijn leverancier, maar had dit net zo goed direct bij Quooker kunnen melden.

• Hoijong
PaT schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:13:
[...]

Sorry? Zo werkt het in keukenland wel. Ooit een storing aan mijn magnetron gehad. Dan komt toch echt BSH langs en niet de keukenboer.
Nu een zelfde gevalletje met mijn Quooker. Ik heb dit gemeld bij mijn leverancier, maar had dit net zo goed direct bij Quooker kunnen melden.
Dat het zo werkt heeft niks te maken met je aftersales. Als iemand lastig doet over garantie moet je bij de verkopende partij zijn niet de producent. Al het andere laten mensen zich wijs maken.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoijong schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Dat het zo werkt heeft niks te maken met je aftersales. Als iemand lastig doet over garantie moet je bij de verkopende partij zijn niet de producent. Al het andere laten mensen zich wijs maken.
Dan zit je al in de conflictfase. Ik heb liever een leverancier waarbij ik helemaal niet in die fase terecht kom. Wat je zegt klopt als een bus, maar is te eenzijdig bekeken.

• Hoijong
PaT schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:19:
[...]

Dan zit je al in de conflictfase. Ik heb liever een leverancier waarbij ik helemaal niet in die fase terecht kom. Wat je zegt klopt als een bus, maar is te eenzijdig bekeken.
Als er geen conflict is over garantie is iedere aftersales top......dan wordt de bende gewoon gerepareerd. Lijkt me dus ook niet zo relevant.

• Kyran
Hoijong schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Ik weet hoe het werkt en dit was geen praatje van de verkoper, maar wat ik zelf lees op verschillende fora.

Als Bora zo belachelijk onderbemand is dat ze pas over twee maanden een keer kunnen komen om een probleem te verhelpen is toch gewoon drie keer niks?

Tuurlijk, in eerste instantie zal ik bij de verkoper aankloppen, maar denk jij dat een gemiddelde keukenboer zelf alles komt repareren? Die klopt ook weer bij Bosch/Siemens/Bora/ATAG aan. Als die dan een wachttijd hebben van 3 maanden, omdat ze te snel groeien en het eigenlijk niet aankunnen heb je een probleem. Dan kan de verkoper nog zo zijn best doen, maar daar verandert hij niks aan.

• Hoijong
Kyran schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:21:
[...]

Ik weet hoe het werkt en dit was geen praatje van de verkoper, maar wat ik zelf lees op verschillende fora.

Als Bora zo belachelijk onderbemand is dat ze pas over twee maanden een keer kunnen komen om een probleem te verhelpen is toch gewoon drie keer niks?

Tuurlijk, in eerste instantie zal ik bij de verkoper aankloppen, maar denk jij dat een gemiddelde keukenboer zelf alles komt repareren? Die klopt ook weer bij Bosch/Siemens/Bora/ATAG aan. Als die dan een wachttijd hebben van 3 maanden, omdat ze te snel groeien en het eigenlijk niet aankunnen heb je een probleem. Dan kan de verkoper nog zo zijn best doen, maar daar verandert hij niks aan.
Dan heeft de verkoper een probleem en hoort die een oplossing te bedenken voor die '3 maanden'. Op internetfora zou ik zelden afgaan voor dit soort zaken.

• Kyran
Hoijong schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:24:
[...]

Dan heeft de verkoper een probleem en hoort die een oplossing te bedenken voor die '3 maanden'. Op internetfora zou ik zelden afgaan voor dit soort zaken.
Helemaal mee eens hoor, maar dan nog blijft het in dat geval een feit dat Bora de zaken niet op orde heeft. Een goede keukenboer komt dan vast met een oplossing, maar daar gaat het mij niet om. Dan is de aftersales van mijn keukenboer prima in orde, maar zuigt die van Bora nog steeds en dat vind ik gewoon niet netjes.

Verder natuurlijk mee eens dat je alles op internetfora met een korreltje zout moet nemen, maar toch word ik persoonlijk niet echt vrolijk van dat soort verhalen.

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-04 22:18
Nu lijkt het net alsof Bora zijn zaken niet op orde heeft, terwijl het tegendeel waar is....

De serviceafdeling is juist geweldig geregeld bij Bora (uitbesteed aan een hele vriendelijke en behulpzame partner).

Lastig soms, dat internet.

Bauknecht inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!! Keuken kopen voor DIRECT de scherpste prijs (nee, GEEN offerte maar ORDER), DM mij!! Schuifwand nodig? www.schuifwandkastdirect.nl Bora PURE kopen? 2300,- Incl. bezorgen.

• Kyran
Barry schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:23:
Nu lijkt het net alsof Bora zijn zaken niet op orde heeft, terwijl het tegendeel waar is....

De serviceafdeling is juist geweldig geregeld bij Bora (uitbesteed aan een hele vriendelijke en behulpzame partner).

Lastig soms, dat internet.
Goed om ook andere kant van het verhaal te horen. Is dit altijd zo geweest of sinds kort?

Voor zo'n groot bedrijf in hun vakgebied zijn er eigenlijk belachelijk weinig reviews te vinden. Wat natuurlijk ook positief uitgelegd kan worden. Reviews komen vaak als mensen iets te zeiken hebben.

Iemand hier meer ervaring met de service? Ben oprecht benieuwd. Wil ze ook niet afschrijven door 2 horrorverhalen op internet.

• Hoijong
Kyran schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:51:
[...]

Goed om ook andere kant van het verhaal te horen. Is dit altijd zo geweest of sinds kort?

Voor zo'n groot bedrijf in hun vakgebied zijn er eigenlijk belachelijk weinig reviews te vinden. Wat natuurlijk ook positief uitgelegd kan worden. Reviews komen vaak als mensen iets te zeiken hebben.

Iemand hier meer ervaring met de service? Ben oprecht benieuwd. Wil ze ook niet afschrijven door 2 horrorverhalen op internet.
2 verhalen resulteerden in je eerste post nog in "Wat mij bij Bora niet zo aanstaat is dat een aftersales gewoon niet heel goed schijnt te zijn."
En daarmee ben je zelf misinformatie aan het verspreiden zonder enige ervaring met het merk.....

• Kyran
Hoijong schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:41:
[...]

2 verhalen resulteerden in je eerste post nog in "Wat mij bij Bora niet zo aanstaat is dat een aftersales gewoon niet heel goed schijnt te zijn."
En daarmee ben je zelf misinformatie aan het verspreiden zonder enige ervaring met het merk.....
Kap toch eens met op de man te spelen. Ik zeg toch SCHIJNT en waar ik mijn voorlopige mening op baseer, meer heb ik niet om mijn mening op te baseren.

Heb nog steeds weinig ervaringen gelezen/gehoord waaruit blijkt dat het wel goed geregeld is, behalve users die er met een gestrekt been ingaan en tegendeel beweren.

Van Bosch en bijvoorbeeld Quooker lees ik veel positieve verhalen voor wanneer iets verkeerd gaat. Bij Bora zie ik dat niet. Kan zijn dat die dingen niet vaak kapot gaan natuurlijk, maar wat doen ze aan service als? het wel gebeurt

• Hoijong
Kyran schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:17:
[...]

Kap toch eens met op de man te spelen. Ik zeg toch SCHIJNT en waar ik mijn voorlopige mening op baseer, meer heb ik niet om mijn mening op te baseren.

Heb nog steeds weinig ervaringen gelezen/gehoord waaruit blijkt dat het wel goed geregeld is, behalve users die er met een gestrekt been ingaan en tegendeel beweren.

Van Bosch en bijvoorbeeld Quooker lees ik veel positieve verhalen voor wanneer iets verkeerd gaat. Bij Bora zie ik dat niet. Kan zijn dat die dingen niet vaak kapot gaan natuurlijk, maar wat doen ze aan service als? het wel gebeurt
Je eigen woorden quoten en benoemen wat dat is maakt het geen op de man spelen. Volgens mij beweert ook niemand het tegendeel, behalve @Barry die in de branche zit.

Kun je gepikeerd zijn, maar de user die hier komt lezen over keukens en merken ziet jouw post staan en vraagt zich af of bora een slechte after sales heeft. Terwijl dat eigenlijk je vraag is, heb je het antwoord al klaar in die post. Dat is een beetje vreemd.

De meeste users zullen er niks van weten, want die hebben of geen bora of geen ervaring met de aftersales van bora zelf.....

• Kapitein Merijn
De servicedienst van Bora is in Nederland inderdaad uitbesteed aan De Smid reparatie. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Duitsland geregeld is maar hier in Nederland staat er binnen een paar dagen een monteur op de stoep.
Het gros van de servicemeldingen blijkt uiteindelijk te wijten aan het onjuist aansluiten van de Bora. Denk hierbij aan flexibele afvoeren of te kleine buizen. De meeste service bezoeken worden echter gedaan om de glasplaat te laten vervangen als er iets op is gevallen.

• Kyran
Kapitein Merijn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:07:
De servicedienst van Bora is in Nederland inderdaad uitbesteed aan De Smid reparatie. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Duitsland geregeld is maar hier in Nederland staat er binnen een paar dagen een monteur op de stoep.
Het gros van de servicemeldingen blijkt uiteindelijk te wijten aan het onjuist aansluiten van de Bora. Denk hierbij aan flexibele afvoeren of te kleine buizen. De meeste service bezoeken worden echter gedaan om de glasplaat te laten vervangen als er iets op is gevallen.

@Hoijong Ik snap je punt, was niet mijn bedoeling om zo over te komen. Het was echt een oprechte vraag en zorgen over de aftersales. Had misschien mijn woorden zorgvuldiger kunnen kiezen. Als ik als 100% zeker was dat het zo slecht was had ik het niet hoeven vragen :)

[Voor 17% gewijzigd door Kyran op 12-02-2020 09:20]

• Lize167
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 12:37
Iemand tips voor verlichting boven een keukeneiland? Er komt waarschijnlijk een plafondunit van airodesign, heel misschien (afhankelijk van de offerte) komt er een kookplaat van bora. In dat geval is er nog helemaal niks qua verlichting.

• Timmeh_PS3
Lize167 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:30:
Iemand tips voor verlichting boven een keukeneiland? Er komt waarschijnlijk een plafondunit van airodesign, heel misschien (afhankelijk van de offerte) komt er een kookplaat van bora. In dat geval is er nog helemaal niks qua verlichting.
Wij zitten met hetzelfde probleem. Ons eerste idee was een LED-rail met daar spotjes in en evt. nog een draad met fitting en normale lamp.

Het alternatief waar we nu aan zitten te denken is het Filé systeem van Creative Cables; https://www.creative-cables.nl/3037-file-systeem

Wij werken met een bestaand lichtpunt, vanuit daar kunnen wij met het Filé systeem langs de wandkasten en boven het wandmeubel én het kookeiland komen. Het is een specifieke look, je moet er van houden, maar wij vinden het er erg tof uitzien. Het kan zelfs met de kabels "slap hangend" in het systeem.

Edit: typo's.

[Voor 4% gewijzigd door Timmeh_PS3 op 12-02-2020 20:06]

• Kyran
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Wij zitten met hetzelfde probleem. Ons eerste idee was een LED-rail met daar spotjes in en evt. nog een draad met fitting en normale lamp.

Het alternatief waar we nu aan zitten te denken is het Filé systeem van Creative Cables; https://www.creative-cables.nl/3037-file-systeem

Wij werken met een bestaand lichtpunt, vanuit daar kunnen wij met het Filé systeem langs de wandkasten en boven het wandmeubel én het kookeiland komen. Het is een specifieke look, je moet er van houden, maar wij vinden het er erg tof uitzien. Het kan zelfs met de kabels "slap hangend" in het systeem.

Held!

Wij zaten ook al met een soortgelijk probleem. Hebben geen eiland, maar wel twee lange wanden waar wij geen bovenkasten hebben. Zaten al allerlei manieren te bedenken om toch wat licht boven de werkbladen te krijgen. Gaan hier zeker even naar kijken!

• Lize167
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:03:
[...]

Dat ziet er mooi uit! Dank voor de tip :)

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Volgende week woensdag wordt bij ons de keuken geplaatst door Faber :)

We hebben een standaard L-vormige keuken en zijn bij 3 keukenzaken geweest;
- Keukencentrum de Graafschap
- Mobel Faber
- Hofhuis Keukens

Hofhuis viel bij ons af, vooral door het grote prijsverschil (bijna €6000). Wel prettig geholpen overigens.
Keukencentrum de Graafschap was een regelrechte flop, bij alle wensen van ons werden eigenlijk van de hand gedaan. Zo wilden wij graag een vaatwasser op hoogte en een Quooker met een grote boiler. Beide waren wensen waar de verkoopster fel op tegen was. Daar zien ze ons in ieder geval nooit meer terug

Uiteindelijk is Faber het geworden, dit na goede ervaringen in de omgeving en natuurlijk de prijs. Prijsverschil tussen de Graafschap en Faber was ongeveer €3000, in het voordeel van Faber.

Gaat om een Systemat keuken met Siemens apparatuur. Volledige lijst inclusief foto's hoop ik woensdag te plaatsen :)

• Barry
Waarom werden jouw wensen afgeraden door de Graafschap? Bij een vaatwasser op hoogte kan ik mij er wat bij voorstellen indien de belijning daar door niet doorlopend is t.o.v. de rest van de hoge kast(en) en bij de Quooker zou ik mij er in kunnen vinden indien je alleen kokend water uit de boiler wilt halen.

Bauknecht inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!! Keuken kopen voor DIRECT de scherpste prijs (nee, GEEN offerte maar ORDER), DM mij!! Schuifwand nodig? www.schuifwandkastdirect.nl Bora PURE kopen? 2300,- Incl. bezorgen.

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:19
Barry schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:41:
Waarom werden jouw wensen afgeraden door de Graafschap? Bij een vaatwasser op hoogte kan ik mij er wat bij voorstellen indien de belijning daar door niet doorlopend is t.o.v. de rest van de hoge kast(en) en bij de Quooker zou ik mij er in kunnen vinden indien je alleen kokend water uit de boiler wilt halen.
Het gaat om een Systemat greeploze keuken. De gekozen vaatwasser bij de Graafschap had geen push-to-open (wat Faber wel gekozen heeft), waardoor er dus een extra strip gemaakt moet worden voor het openen.

Wat betreft de Quooker, de CV staat op zolder en het duurt ongeveer 20 seconde voordat er warm water komt. Daarom willen we een grote boiler, zodat die het kan opvangen tot het warm water uit de CV komt :)

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 06-04 14:18

matthewk

Ubernoob

Dit hoort hier niet geheel thuis maar ik probeer het toch even:

Voor onze afvoer van de keuken moeten we door de fundering uit boren naar buiten toe. Ik zou hier graag een diamantboor willen gebruiken. De afvoer wordt 50mm.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik heb al geprobeerd om bedrijven te contacteren, maar krijg a) offertes waarna mensen niet komen opdagen b) offertes van meer dan 200 euro (ex btw) voor een kwartier werk wat ik dus een beetje gortig vind.
De buitenkant is al uitgegraven, er moet enkel in een hoek van 30-40 graden geboord worden door een fundering van ca. 40cm dik.
Heeft iemand tips, ik kan bij boels in ieder geval aan een diamantboor geraken dus dat is het probleem niet, maar het apparaat zelf klinkt best angstaanjagend.

[Voor 3% gewijzigd door matthewk op 13-02-2020 17:21]

Ik rijd - helaas - elektrisch.

• Barry
RobKJ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Het gaat om een Systemat greeploze keuken. De gekozen vaatwasser bij de Graafschap had geen push-to-open (wat Faber wel gekozen heeft), waardoor er dus een extra strip gemaakt moet worden voor het openen.

Wat betreft de Quooker, de CV staat op zolder en het duurt ongeveer 20 seconde voordat er warm water komt. Daarom willen we een grote boiler, zodat die het kan opvangen tot het warm water uit de CV komt :)
Jep, dan is de combi Quooker wel handig inderdaad.

• Barry
matthewk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:21:

Voor onze afvoer van de keuken moeten we door de fundering uit boren naar buiten toe. Ik zou hier graag een diamantboor willen gebruiken. De afvoer wordt 50mm.
Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik heb al geprobeerd om bedrijven te contacteren, maar krijg a) offertes waarna mensen niet komen opdagen b) offertes van meer dan 200 euro (ex btw) voor een kwartier werk wat ik dus een beetje gortig vind.
De buitenkant is al uitgegraven, er moet enkel in een hoek van 30-40 graden geboord worden door een fundering van ca. 40cm dik.
Heeft iemand tips, ik kan bij boels in ieder geval aan een diamantboor geraken dus dat is het probleem niet, maar het apparaat zelf klinkt best angstaanjagend.
200 ex BTW is een doodnormale prijs voor dit soort klusjes. Je moet je voorstellen dat de persoon in kwestie speciaal naar jou komt rijden voor dat kwartier werk, maar er zo 2 uur tussenuit is, waarbij hij in die tijd dus geen grotere klussen kan aannemen.

Anders inderdaad zelf doen. Waar is de 50mm afvoer voor als ik vragen mag? Niet voor de afzuigkap mag ik hopen?

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-04 22:27
RobKJ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:24:
Volgende week woensdag wordt bij ons de keuken geplaatst door Faber :)

We hebben een standaard L-vormige keuken en zijn bij 3 keukenzaken geweest;
- Keukencentrum de Graafschap
- Mobel Faber
- Hofhuis Keukens

Hofhuis viel bij ons af, vooral door het grote prijsverschil (bijna €6000). Wel prettig geholpen overigens.
Keukencentrum de Graafschap was een regelrechte flop, bij alle wensen van ons werden eigenlijk van de hand gedaan. Zo wilden wij graag een vaatwasser op hoogte en een Quooker met een grote boiler. Beide waren wensen waar de verkoopster fel op tegen was. Daar zien ze ons in ieder geval nooit meer terug

Uiteindelijk is Faber het geworden, dit na goede ervaringen in de omgeving en natuurlijk de prijs. Prijsverschil tussen de Graafschap en Faber was ongeveer €3000, in het voordeel van Faber.

Gaat om een Systemat keuken met Siemens apparatuur. Volledige lijst inclusief foto's hoop ik woensdag te plaatsen :)
Ben benieuwd naar je offerte, wij hebben er nu ook 1 gehad van Keukenloods.
Greeploze hacker systemat met siemens apperatuur in L vorm :)
Zal mijn offerte van het weekend eens posten ter vergelijking/beoordeling!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

matthewk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:21:

Tsjah, ik vind 200 euro met voorrijdkosten en slijtage niet zo heel gek hoor. Zo heel erg veel goedkoper ben je ook niet uit bij de Boels als je de slijtage en de reistijd meeneemt.

Ik heb zelf afgelopen jaar met een slijpschijf en een beitel het gat gemaakt voor de Bora en daarna opgevuld.

Maar dat is vooral omdat ik eigenwijs ben en alles zelf wil doen.

Ik zou er gewoon lekker voor tekenen. :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Barry schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:23:
[...]

200 ex BTW is een doodnormale prijs voor dit soort klusjes. Je moet je voorstellen dat de persoon in kwestie speciaal naar jou komt rijden voor dat kwartier werk, maar er zo 2 uur tussenuit is, waarbij hij in die tijd dus geen grotere klussen kan aannemen.

Anders inderdaad zelf doen. Waar is de 50mm afvoer voor als ik vragen mag? Niet voor de afzuigkap mag ik hopen?
Bij boels kost de boor 50 euro met 20 euro slijtagekosten berekend. Dan vind ik 200 euro in het zwart toch wel erg veel (vandaar dat ik zei ex btw, er werd ook aangegeven dat hij dan "op een avond" langskwam).
Ik had al akkoord gegeven op 2 offertes van 135 en 120 euro inc btw, beiden zijn niet komen opdagen. Beiden zijn gewoon bedrijven hier uit de buurt. Beiden gaven aan dat het een kwartier zou duren omdat er geen wapening in de fundering ligt en ik zelf al de fundering had uitgegraven. Ik weet trouwens ook niet wanneer die van 200 euro zou komen, of dat ie uberhaupt opdaagt. Aannemers zijn een ramp, dat is al een reden dat ik zoveel mogelijk zelf doe. Helaas nog geen ervaring met een diamantboor.

Het is voor de waterafvoer van enkel de afvoerbak, daarom moet ie ook door de fundering uit. Minimaal 32- 40mm wordt aangeraden, maar 50 mm vind ik zelf wat prettiger gezien dit bij nieuwbouw vrijwel standaard is tegenwoordig.

[Voor 12% gewijzigd door matthewk op 13-02-2020 18:00]

• Barry
matthewk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Bij boels kost de boor 50 euro met 20 euro slijtagekosten berekend. Dan vind ik 200 euro in het zwart toch wel erg veel (vandaar dat ik zei ex btw, er werd ook aangegeven dat hij dan "op een avond" langskwam).
Ik had al akkoord gegeven op 2 offertes van 135 en 120 euro inc btw, beiden zijn niet komen opdagen. Beiden zijn gewoon bedrijven hier uit de buurt. Beiden gaven aan dat het een kwartier zou duren omdat er geen wapening in de fundering ligt en ik zelf al de fundering had uitgegraven. Ik weet trouwens ook niet wanneer die van 200 euro zou komen, of dat ie uberhaupt opdaagt. Aannemers zijn een ramp, dat is al een reden dat ik zoveel mogelijk zelf doe. Helaas nog geen ervaring met een diamantboor.

Het is voor de waterafvoer van enkel de afvoerbak, daarom moet ie ook door de fundering uit. Minimaal 32- 40mm wordt aangeraden, maar 50 mm vind ik zelf wat prettiger gezien dit bij nieuwbouw vrijwel standaard is tegenwoordig.
Het is inderdaad veel geld. Maar duur is het niet. De tijd dat ik aannemers in AMG's zie rijden moet nog komen.

Als je een fatsoenlijk bedrijf opbelt moet iemand toch wel langs willen komen voor die 200 euro? Anders inderdaad zelf doen, dan ben je met een paar tientjes klaar.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Barry schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Het is inderdaad veel geld. Maar duur is het niet. De tijd dat ik aannemers in AMG's zie rijden moet nog komen.

Als je een fatsoenlijk bedrijf opbelt moet iemand toch wel langs willen komen voor die 200 euro? Anders inderdaad zelf doen, dan ben je met een paar tientjes klaar.
Je zou zeggen dat, als je een officiele offerte accordeert en een datum afspreekt dat ze sowieso komen opdagen.
Ik ken verschillende aannemers, ze rijden inderdaad niet in AMG maar stuk voor stuk een DODGE RAM, Mercedes X-klasse en Ford Ranger Raptor. Die kunnen met zo'n AMG niet veel aanvangen, en eerlijk als ik kon kiezen reed ik ook liever in een pick up. Vraag me alleen af hoe ze het kunnen betalen als ze offertes rondsturen maar niet komen opdagen om het ook daadwerkelijk te doen .Te druk?

[Voor 8% gewijzigd door matthewk op 13-02-2020 18:20]

• Kyran
RobKJ schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Tot nu toe goed geholpen bij de Graafschap, maar ze zijn daar wel erg van het pushen van Bosch apparaten heb ik gemerkt. Was dat de reden dat ze niet voor een push-to-open vaatwasser gingen?

Wacht nu nog zelf op een offerte van ze. Gingen eigenlijk voor een Systemat, maar volgens de verkoper zou dat dan boven ons budget uitkomen met de wensen die wij hadden (hoge kasten met houtfineer), dus raadde hij Schröder aan. Ben heel benieuwd waar hij mee komt.

• Barry
matthewk schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:19:
[...]

Je zou zeggen dat, als je een officiele offerte accordeert en een datum afspreekt dat ze sowieso komen opdagen.
Ik ken verschillende aannemers, ze rijden inderdaad niet in AMG maar stuk voor stuk een DODGE RAM, Mercedes X-klasse en Ford Ranger Raptor. Die kunnen met zo'n AMG niet veel aanvangen, en eerlijk als ik kon kiezen reed ik ook liever in een pick up. Vraag me alleen af hoe ze het kunnen betalen als ze offertes rondsturen maar niet komen opdagen om het ook daadwerkelijk te doen .Te druk?
Ik denk te druk ja. Alle aannemers die ik moet inplannen voor een serviceopdracht zeggen nee, of de klant moet maanden willen wachten.

Kleine klussen leveren het minst op.

• mitsumark
  • Laatst online: 14:13
Ik ken er ook genoeg (incl bekenden) die gewoon duur inzetten omdat ze geen "zin" hebben.
Zegt de klant nee kun je verder met de "leuke" klussen, zegt de klant ja heb je misschien een slechte dag/week, maar ben je gauw rijk (of korte dagen) :)

Ik denk dan dat 200 de "geen zin" prijs is en ~125 een eerlijke prijs.

[Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 13-02-2020 22:02]

• OllieMongollie
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-04 23:45
Kyran schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:14:
[...]

Alleen qua koelkast ben ik er nog niet uit. Iemand ervaring met Samsung koelkasten? Lees er veel positieve verhalen over. De BRB2601 serie ziet er goed uit. Ruim, slim ingedeeld, NoFrost, A+++, FreshZone, TwinCooling.
Ik heb geen ervaring met Samsung inbouwkoelkasten, maar wel zo'n Amerikaans model van +/- 1500 euro. Geen idee of je ze direct kan vergelijken. Maar ik vind het een heel fijn apparaat. Blijft mooi stabiel op temperatuur. Vriesgedeelte zit nooit ijs in, koelgedeelte mooi droog. Fijne indeling.

Maarrrrrrrr, ik heb wel het idee dat het plastic van wat mindere kwaliteit is dan die van de Miele's en andere grote merken. Het voelt allemaal wat harder en goedkoper aan. De plastic frames waar de glazen schappen in zetten, zijn achter al gescheurd. Ik heb een scheur in een groentelade nadat de deur er licht tegen aan kwam. En er is een keer een worstje van de bovenste plank van de vriezer op vloer van het vriesgedeelte gevallen wat resulteerde in een scheur in de vloer.

Al met al voelt het net enorm degelijk, maar ben er verder wel tevreden mee. Nogmaals, geen idee of dit ook geld voor de inbouwuitvoering.

• Barry
Tja, wat de reden ook is, als ik dit zo doorlees heb ik een gat in de markt ontdekt zodra ik 300 vraag en daadwerkelijk kom opdagen :P

• Kyran
Is Thuiskeukens nou echt goedkoop vergeleken met een gemiddelde keukenboer? Net even zo'n automatische offerte aangevraagd bij Thuiskeukens en kom uit op €5600 met hun standaard fronten en €7700 met de fronten die wij het liefst zouden willen.

Vraag me af of dit redelijke bedragen zijn waarbij ik bij andere offertes verschillen van +/- €1000 kan verwachtten of zit er veel meer speling in?

Nu snap ik wel waarom ze bij Keukencentrum De Graafschap zeiden dat de AV6084 echt heel duur is, +100% volgens Thuiskeukens :D

@OllieMongollie Thanks! Nemen we mee. Altijd lastig inderdaad, want je weet nooit of het dan voor al die koelkasten geldt.

[Voor 10% gewijzigd door Kyran op 13-02-2020 22:08]

• TimRewijn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09-04 21:19
mitsumark schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:31:
Ik ken er ook genoeg (incl bekenden) die gewoon duur inzetten omdat ze geen "zin" hebben.
Zegt de klant nee kun je verder met de "leuke" klussen, zegt de klant ja heb je misschien een slechte dag/week, maar ben je gauw rijk (of korte dagen) :)

Ik denk dan dat 200 de "geen zin" prijs is en ~125 een eerlijke prijs.
Een vriend van me is aannemer (dat is overigens erg fijn als je verbouwt) en bereidde me ooit voor op ongeveer 150 euro voor een diamantboorder. Zou ook nog wel eens van regio tot regio kunnen verschillen (ik zit in regio Haarlem). Tot nu toe hebben we het trouwens nog niet gebruikt, dus ik heb er nog geen in de vloer gehad.

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-04 17:48
Ik ben ook bezig met een keuken uitzoeken en dan met name "houtlook"
Er zijn 3 keuzes:
1. volledig hout, maar dat is duurder, schijnt meer onderhoud te vergen en is gevoeliger voor kromtrekken(schijnt het)
2. echt hout fineer, is goedkoper en mooi, maar schijnt ook onderhoudsgevoeliger te zijn
3. kunststof houtlook, goedkoopst en geen onderhoud nodig, behalve schoon houden)

Mijn voorkeur gaat uit naar Systemat.
Graag jullie mening over houtlook

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-04 17:48
Ik ben toevallig ook bezig met houtlook, maar de keukens in de showroom met kunstof fineer van Systemat waren allemaal verschillend.
Heeft verkoper dat mss expres gedaan om geen Systemat meer te hoeven/willen verkopen?
Kyran schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:34:
Vandaag bijna 3.5 uur aan tafel gezeten bij Keukencentrum de Graafschap. Erg netjes geholpen. Iemand die echt luisterde naar wat wij wilden, goed inspeelde op onze wensen en ook zijn eigen mening durfde te geven. Tekening en globale offerte krijgen wij binnen een week. Wij zijn er nog niet helemaal over uit wat betreft stijl en kleur(en, maar alvast wel wat keuzes gemaakt. Totaal geen druk vanuit verkoper, maar juist advies om rustig de tijd te nemen.

In eerste instantie waren we aan het kijken bij Systemat, maar de houtfineer fronten zouden volgens hem net boven ons budget uitkomen. Hij gaat het nog wel even uitrekenen voor ons. De kunststof houtlook fronten zijn echt belachelijk lelijk bij Systemat. In één van de showroomkeukens kon je serieus 10 keer een zelfde patroon terugzien. Iets waar wij absoluut niet tegen kunnen.

Uiteindelijk geslaagd bij Schröder. Volgens de verkoper qua kwaliteit heel erg vergelijkbaar met Systemat en in sommige opzichten zelfs een stukje beter. Vooral qua stevigheid van de kasten en scharnieren was hij erg te spreken. Hoge kosten worden van houtfineer, de onderkasten krijgen mat zwarte fronten.

Werkblad wordt graniet (gebrand en geborsteld). Zowel ik als mijn vrouw waren meteen verkocht bij het zien. Erg mooi spul en blijkt ook nog eens belachelijk stevig te zijn, dus daar zijn wij nu al heel blij mee.

Als ik één minpuntje mag noemen is het misschien het feit dat ze echt heel graag Bosch, Siemens en Neff willen verkopen. Ene kant snap ik dit wel, want het zijn natuurlijk hele fijne producten en de aftersales zijn prima in orde. Andere kant krijgt de klant hiermee wel een beperkte keuze. Hij gaf wel aan dat het wel mogelijk is om andere merken te nemen, maar dat ze daar niet altijd achterstaan. Natuurlijk kunnen ze de Bosch, Siemens en Neff ook veel aantrekkelijker prijzen, waardoor het voor de klant behoorlijk lastig wordt om voor iets anders te kiezen.

Wij waren bijvoorbeeld van plan om voor Bora X Pure te gaan, maar kiezen uiteindelijk voor de nieuwe Bosch. Hieribj kunnen de filters ook van bovenaf verwisseld worden en heb je twee flinke flexzones. Wat mij bij Bora niet zo aanstaat is dat een aftersales gewoon niet heel goed schijnt te zijn. Weet niet of iemand daar mee te maken heeft gehad?

Verder komt er een Bosch stoombakoven (HSG856XC6), Bosch koel-vriescombinatie en een Bosch vaatwasser in zoals het er nu voorstaat. Bij de vaatwasser twijfel ik nog heel erg of het geen Miele moet worden en de koel-vriescombinatie ben ik ook nog niet 100% over uit. Ik vind de Samsungs die ik eerder noemde ook best fraai.

Hieeft iemand ervaring met Schröder? Zo ja, wat vinden jullie er van? :)

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Ik zag op de frontjes die wij kozen ook amper herhaling in een showroom model waar onze keuken op is gebaseerd. Het was ook een behoorlijk grote keuken, dus genoeg ruimte voor heel wat herhaling van patronen. Systemat AV 1097.

[Voor 4% gewijzigd door mister_S op 14-02-2020 16:00]

• B-Real
  • Laatst online: 12:31
doggy1 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:40:
Er zijn 3 keuzes:
1. volledig hout, maar dat is duurder, schijnt meer onderhoud te vergen en is gevoeliger voor kromtrekken(schijnt het)
2. echt hout fineer, is goedkoper en mooi, maar schijnt ook onderhoudsgevoeliger te zijn
3. kunststof houtlook, goedkoopst en geen onderhoud nodig, behalve schoon houden)

Mag een mening over volledig hout ook?
Wij hebben namelijk een een volledig eikenhouten keuken, zowel frontjes als kasten.
Qua prijs nagenoeg gelijk aan andere keukens. Houtlook stond ons tegen omdat je toch altijd ziet dat het geen echt hout is.

Qua onderhoud hebben we geen extra aandachtspunten gekregen. Wel hebben we van alle kleuren een potje verf/lak/beits (hoe je het ook noemt) gekregen zodat we eventuele vlekken/beschadigingen bij kunnen werken. Installateur heeft dat zelfs voor gedaan op een plekje waar een loper zat. Licht opschuren, nieuwe beits erop en weg was het. Kan nu serieus niet meer aanwijzen waar het plekje zat. Als iets onverhoopt smerig is maak je het net zo schoon als een andere keuken.

Kromtrekken zal de tijd leren, maar alles is zo gebouwd dat het echt stevig met dwars elementen is. Kromtrekken zie ik dus niet zo snel gebeuren. Hoe het hout verouderd heb je zelf ook in de hand. Wil je een ruwe afwerking met veel (open) noesten, dan kan dat. Wij hebben gekozen voor een meer "gladde" afwerking, waardoor het hout iets minder snel zal gaan leven. Een keuken met een fineerlaag trekt misschien niet krom, maar daarbij kan het fineer uiteindelijk loslaten. Kortom, met elk soort is er wel iets.

Uiteindelijk de keuken besteld bij een lokale zaak,die het ontzettend druk had. Daarom 4,5 maand gewacht op onze keuken, maar het was het waard.
Voordelen:
- Allereerst ontzettend goed contact, behulpzaam en meedenkend. Van begin tot eind.
- Niet uren verdoen door het staren naar een ontwerp programma, maar gewoon in no-time met potlood en liniaal een plattegrond met gewenste opstelling maken.
- Geen discussie over de prijs. Die was vanaf het eerste moment scherp en concurrerend en was, zo goed als, niet onderhandelbaar. Wij hebben alles eerst uitgekozen zoals wij dat mooi vonden, zonder op prijzen te letten. Uiteindelijk een paar lades achterwege gelaten en een 3cm dik granieten werkblad genomen ipv 5cm om de prijs te drukken. Het was een verademing om niet te hoeven handje klappen over de prijs.
- Geen onverwachte meerprijzen voor softclose, besteklades etc. Een vaatwasser op hoogte was standaard, verticaal opende kasten ipv horizontaal was eveneens standaard bij hogere kasten. Zelfs de greepjes (van brons gegroten, van Dauby) zaten bij de prijs in.
Qua afmeting ging een extra kastje van standaard 60cm net niet passen. Bij andere keukens los je dat standaard op door de stollen smaller te maken. Aangezien deze keukens allemaal met de hand gemaakt worden konden ze eenvoudig de dubbele openslaande kastjes een cm smaller maken, zie je werkelijk niets van (i.t.t. de stollen).
- De meeste credits gingen wellicht nog wel naar de installateur, vaste ZZP'er waar ze mee werken. Absolute vakman. Alles netjes afgedekt voordat alles uitgeladen werd. En ging ontzettend secuur en netjes te werk. Voorbeeld: een lade onder de wasbak paste niet, de inkeping voor de afvoer en Quooker moest er nog uit. Alles opgemeten, lade terug naar de keukenboer welke hem exact op maat heeft gemaakt.

Nadelen:
- Lange levertijd en geen 3D tekening waarmee je je kunt verheugen op de uiteindelijke keuken
- Exacte houtsoort, soort afwerking, kleuren etc moet je allemaal o.b.v. de verschillende showroom keukens bij elkaar zoeken. Dat heb je bij "gewone" keukens natuurlijk ook, maar door het ontbreken van een 3D tekening moet je dus wel een goed inbeeldingsvermogen hebben.

TL;DR >> wij hebben een volledig échte eikenhouten keuken en zijn over het hele proces en de keuken zelf bijzonder enthousiast :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben bewust voor fineer gegaan. Massief hout trekt sneller krom.

Houtlook vond ik er echt niet uitzien van dichtbij. Je ziet de puntjes van de print terug. Vond het bij verschillende merken geen porem eerlijk gezegd... Maar das vooral een budgetkwestie.

• NeoFoX
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Hi all,

Hier ook bezig met een nieuwbouwproject en uiteraard een keuken die er in moet. Al veel gelezen en ideeën opgedaan. Maar na een bezoek aan een lokale keukenzaak, ook graag jullie ongezouten mening m.b.t. onderstaande opstelling en keuzes. :*)

Algemene informatie:
Plattegrond keuken; bxd = 5.8m x 3.8m
Het idee is om
  1. óf naar de eettafel kijken qua koken waardoor makkelijk vanuit de bijkeuken / buiten de keuken inkomen
    (Link 1)
  2. óf naar buiten koken, maar dan makkelijker van / naar eettafel te kunnen en eenvoudiger naar de woonkamer te kunnen (Link 2)
Qua apparatuur vind ik het echt 'lastig' om te bepalen wat wel / niet goed is; doordat wij daar geen ervaring mee hebben. Daarnaast heeft onze voorkeur voor een normale afzuiging ipv recirculatie. Dit hebben wij gezien bij vrienden / familie en hebben wij nu ook.. wij hebben de optie om het direct af te voeren; dan doen wij dat ook ;)

Maar voor nu hebben wij advies gekregen in dit.
  • Kasten merk; Rotpunkt (greeploos, Sherwood Black)
  • Werkblad; kunststof (8cm dik)
  • Koel-/vriescombi: Pelgrim PCD23178L
  • Oven met magnetronfunctie: Pelgrim MAC524MAT
  • Vaatwasser: Pelgrim GVW830LS
  • Kookplaat: Pelgrim IK4083M
  • Afzuiging: Pelgrim ISW0960WIT
  • Quooker PRO3
  • Overig: Doeco, Bachmann stopcontact elevator.
Alles inclusief montage (+ koof) is +/- € 14.500,-

De vragen die wij nu hebben zijn;
  • Welke kant het schiereiland op zou moeten qua beste 'performance'.. wij neigen naar 2) omdat dit efficienter is.
  • Of wij beter kunnen koken aan de muurkant, dit is veiliger omdat je dan geen kans hebt om de pannen van de plaat te stoten en het is 'eenvoudiger' om de afzuiging direct naar buiten te laten gaan.
  • De ruimte tussen eiland en kastenwand is nu altijd 100cm+. Dat lijkt ons voldoende.
  • Pelgrim apparatuur of overstappen op NEFF; is 1k duurder
  • Wel / geen stoomoven.. nu hebben wij het nooit gehad, maar erbij extra nemen kan.. het idee is om dat bijvoorbeeld dit te doen onder de huidige combioven en dit dan onder elkaar te doen (met de NEFF open en hide bijvoorbeeld)
En natuurlijk; is het redelijk qua prijs en 'verwachtingen' ... hoeft geen top of de bill en daar is het budget ook niet voor. Maar op een 1 á 2k meer of minder zit het niet; n.a.v. jullie advies.

- The Neo and Only -

• Kyran
mister_S schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:59:
Ik zag op de frontjes die wij kozen ook amper herhaling in een showroom model waar onze keuken op is gebaseerd. Het was ook een behoorlijk grote keuken, dus genoeg ruimte voor heel wat herhaling van patronen. Systemat AV 1097.
In dat geval ga ik nog een keer goed kijken bij andere showrooms. Hier stond serieus een showroom keuken met 3 hoge kasten, waarvan twee kasten compleet identiek waren qua frontjes. Zelfde plek een noest etc. Daarnaast kwam in een rand van ongeveer 5cm dik en 2 meter lang een zelfde stuk 4 keer voor. Sloeg nergens op. Dan ga je je inderdaad toch wel een beetje afvragen hoe dat kan.

Ondertussen nog steeds geen offerte ontvangen. Woensdag ga ik ook even bij Jan van Sundert langs in Etten-Leur. Kijken wat ze daar voor ons kunnen betekenen.

Edit: Voorbeeld gevonden op Google.

https://i.ibb.co/tZK2Vgf/voorbeeld.png

Misschien ben ik gewoon een zeikerd, maar ik vind dat dit echt niet kan en voor mij echt een no-no.

[Voor 10% gewijzigd door Kyran op 14-02-2020 18:01]

• Lize167
Kyran schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:45:
[...]

In dat geval ga ik nog een keer goed kijken bij andere showrooms. Hier stond serieus een showroom keuken met 3 hoge kasten, waarvan twee kasten compleet identiek waren qua frontjes. Zelfde plek een noest etc. Daarnaast kwam in een rand van ongeveer 5cm dik en 2 meter lang een zelfde stuk 4 keer voor. Sloeg nergens op. Dan ga je je inderdaad toch wel een beetje afvragen hoe dat kan.

Ondertussen nog steeds geen offerte ontvangen. Woensdag ga ik ook even bij Jan van Sundert langs in Etten-Leur. Kijken wat ze daar voor ons kunnen betekenen.
Wij hebben ook gekeken voor houtlook. Heeft veel voordelen tov houtfineer. Maar het herhalende patroon stootte ons tegen het borst. En we zijn bij best veel verschillende keukenzaken geweest. Daarom gaan we toch voor houtfineer.

• Kyran
Lize167 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:03:
[...]

Wij hebben ook gekeken voor houtlook. Heeft veel voordelen tov houtfineer. Maar het herhalende patroon stootte ons tegen het borst. En we zijn bij best veel verschillende keukenzaken geweest. Daarom gaan we toch voor houtfineer.
Inderdaad wat praktische voordelen. Het is makkelijker schoon te maken en vergt wat minder aandacht. Alleen het herhalende patronen zouden het echt verpesten voor ons, dus helemaal met je eens. Ik betaal dan met liefde wat meer voor houtfineer en als dat niet haalbaar is ga ik dan nog liever voor alleen gelakte fronten.

• Lize167
Kyran schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:07:
[...]

Inderdaad wat praktische voordelen. Het is makkelijker schoon te maken en vergt wat minder aandacht. Alleen het herhalende patronen zouden het echt verpesten voor ons, dus helemaal met je eens. Ik betaal dan met liefde wat meer voor houtfineer en als dat niet haalbaar is ga ik dan nog liever voor alleen gelakte fronten.
Ook ons idee. En als het na verloop van tijd toch minder mooi wordt dan is dat minder erg want je hebt zo lang tegen een mooie kastenwand aan gekeken. Gaat bij ons alleen om de hoge kasten, het eiland wordt glad gelakt. Dus dat is ook makkelijker praten.

• Kyran
Lize167 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Ook ons idee. En als het na verloop van tijd toch minder mooi wordt dan is dat minder erg want je hebt zo lang tegen een mooie kastenwand aan gekeken. Gaat bij ons alleen om de hoge kasten, het eiland wordt glad gelakt. Dus dat is ook makkelijker praten.
Bij ons gaat het toevallig ook alleen om de hoge kasten.

1x hoge kast voor koel-vriescombinatie
1x hoge kast voor servies
1x hoge kast voor vaatwasser + oven + servies
1x opzetkast / nis boven aanrecht

Rest wordt grijs/zwart.

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
@Kyran Dat lijkt een gevalletje slecht gemaakt. Op de plaatjes in de link onderaan zie ik bijvoorbeeld niet zoveel herhaling. Persoonlijk vind ik houtfineer juist niet mooi , en massief hout schrok me af i.v.m. kromtrekken in de keuken. Dus dan maar een massief houten eettafel :)

https://www.robschippersk...-natuur-av2035-lavagrijs/

• Lize167
Kyran schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Bij ons gaat het toevallig ook alleen om de hoge kasten.

1x hoge kast voor koel-vriescombinatie
1x hoge kast voor servies
1x hoge kast voor vaatwasser + oven + servies
1x opzetkast / nis boven aanrecht

Rest wordt grijs/zwart.
Wij doen de vaatwasser op hoogte, middelste kast oven en rechter kast koel/vries. Daarnaast nog een nis met ladekast waar ons koffieapparaat komt.

• HKP32
  • Laatst online: 14:21
https://i.ibb.co/Kjk7QdY/AV2030-GL-Weiss-HGL-HM-03.jpg

Heeft iemand ervaring met push to open lades bij een Systemat keuken? Blijkbaar komen ze met mechanische ondersteuning (Tipmatic softclose), maar nu ben ik wel benieuwd hoe goed dat werkt. Het gaat om lades van 100 cm, dus ik kan me voorstellen dat er aardig wat krachten op komen :P

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:23
@HKP32 ongeacht welk merk zou ik zelf de bovenste lades nooit push-to-open nemen.
Op zeker dat je ze regelmatig per ongeluk zal openen namelijk.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• HKP32
GeeMoney schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:08:
@HKP32 ongeacht welk merk zou ik zelf de bovenste lades nooit push-to-open nemen.
Op zeker dat je ze regelmatig per ongeluk zal openen namelijk.
Het zou dan alleen om de onderste lades gaan (en alleen aan de woonkamer kant). Helemaal push to open vind ik persoonlijk te strak en lijkt me inderdaad minder praktisch.

• mikep_577
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 13:18
Hallo, ik heb een Ikea keuken gekocht en ik heb een aantal apparaten nodig omdat ik deze niet bij Ikea heb besteld. Nu heb ik moeite objectiviteit te vinden ...niet bij keuken verkopers dus ik hoop dat jullie mij willen helpen. keuken wordt op 14 april ingebouwd incl. de apparaten(die we nog moeten kiezen)

Ik ben van plan het volgende te kopen:

Amerikaanse koelkast - LG knock knock GSI960PZAZ - budget €2000,-
Combi magnetron (45cm hoogte) - Bosch CMA583MS0 (inbouw) - budget €600,-
Oven met stoom (60 cm hoogte) - AEG BSE792220M - budget €1200,-
Inductie kookplaat, downdraft recirculatie - Bora Pure - €2500,-
Quooker combi+ Flex(7 liter) - €2500,-

Mochten jullie suggesties hebben voor alternatieve apparaten omdat ik bv erg twijfel aan de oven en combi magnetron dan hoor ik het graag. Ook zou ik alles graag bij een zaak kopen. Ik overweeg nu het allemaal bij keukenloods te kopen.

https://tweakers.net/ext/f/9YtS8RRKxwmPeBL57AIiDsNL/full.png
https://tweakers.net/ext/f/spT1cYAVPgf3By0waEaHWHm2/full.png

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09-04 18:46
Ik heb ook een ikea keuken met hun apperatuur gekocht alleen de combi magnetron niet dat is een Etna CM644TI en het nadeel is dat ikea bij hun eigen ovens/magnetrons een opvulstukje bijleveren die boven het apperaat komt. dus de maat van de magnetron is bijv. 45cm dan heeft het kastje heeft een 49cm uitsparing. hier een foto van het voorbeeld ik heb een van de lades verzaagd en er boven geplaatst maar het moet wel weer even.

ik lees net dat de keuken ingebouwd wordt. maar misschien handig om hier naar te informeren bij jouw opstelling met 2 oven/magnetron op elkaar zou je dan een gat van 8cm overhouden.

https://tweakers.net/ext/f/09cDjHaQypAuEpeT7jwvWle0/full.jpg

• mikep_577
Evert134 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:46:
Ik heb ook een ikea keuken met hun apperatuur gekocht alleen de combi magnetron niet dat is een Etna CM644TI en het nadeel is dat ikea bij hun eigen ovens/magnetrons een opvulstukje bijleveren die boven het apperaat komt. dus de maat van de magnetron is bijv. 45cm dan heeft het kastje heeft een 49cm uitsparing. hier een foto van het voorbeeld ik heb een van de lades verzaagd en er boven geplaatst maar het moet wel weer even.

ik lees net dat de keuken ingebouwd wordt. maar misschien handig om hier naar te informeren bij jouw opstelling met 2 oven/magnetron op elkaar zou je dan een gat van 8cm overhouden.

[Afbeelding]
Ik heb de Ikea installateur het daar wel over gehoord. Maar ik ga het dubbel checken, thnx!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:34
Ik zou nooit twee ovens van verschillende merken boven elkaar plaatsen. Dat ziet er toch niet uit :?

• Nicklazzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09-04 10:03
mikep_577 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:11:
Hallo, ik heb een Ikea keuken gekocht en ik heb een aantal apparaten nodig omdat ik deze niet bij Ikea heb besteld. Nu heb ik moeite objectiviteit te vinden ...niet bij keuken verkopers dus ik hoop dat jullie mij willen helpen. keuken wordt op 14 april ingebouwd incl. de apparaten(die we nog moeten kiezen)

Ik ben van plan het volgende te kopen:

Amerikaanse koelkast - LG knock knock GSI960PZAZ - budget €2000,-
Combi magnetron (45cm hoogte) - Bosch CMA583MS0 (inbouw) - budget €600,-
Oven met stoom (60 cm hoogte) - AEG BSE792220M - budget €1200,-
Inductie kookplaat, downdraft recirculatie - Bora Pure - €2500,-
Quooker combi+ Flex(7 liter) - €2500,-

Mochten jullie suggesties hebben voor alternatieve apparaten omdat ik bv erg twijfel aan de oven en combi magnetron dan hoor ik het graag. Ook zou ik alles graag bij een zaak kopen. Ik overweeg nu het allemaal bij keukenloods te kopen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Renier zijn opmerking zeker ten harte nemen, kies een merk en neem daar 2 ovens van. Dat zal er veel strakker uitzien en dan heb je dezelfde menu’s en kan je 1 op 1 bijvoorbeeld je roosters en schalen gebruiken ( bijvoorbeeld met meerdere pizza’s afbakken).

Als je kiest voor de AEG (60cm) dan zou ik adviseren om de BSE892230M te nemen, is iets hoger dan je budget maar werkt veel fijner met de shuttle knop etc. Hierbij zou ik dan de KME861000M adviseren (45cm).

Kijk goed naar een kwalitatieve Amerikaanse koelkast, afwerking nl. zijn de zijkanten even netjes afgewerkt qua materiaal als de voorzijde. Geluid is ook belangrijk hierbij, een verschil van 3db is een verdubbeling van het geluid.

Je overige componenten zijn gewoon goed, de prijzen die je opgeeft kunnen nog (een stuk) lager.

Succes!

• Vincent.K
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:05
HKP32 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:05:
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met push to open lades bij een Systemat keuken? Blijkbaar komen ze met mechanische ondersteuning (Tipmatic softclose), maar nu ben ik wel benieuwd hoe goed dat werkt. Het gaat om lades van 100 cm, dus ik kan me voorstellen dat er aardig wat krachten op komen :P
Wij hebben drie van deze Systemat oneLine kasten laten plaatsen, wel 80 breed i.p.v. jouw 100. Voornamelijk voor gekozen omdat we het estetisch erg mooi vonden t.o.v. twee greeplijsten.

Het openen werkt opzich best prima, maar ik moet wel toegeven dat we er voornamelijk spullen in stoppen die we niet continue nodig hebben, omdat het toch wat minder praktisch is dan een greeplijst.

Het voelt in ieder geval stevig aan, ook met een zwaardere inhoud. Het is wel zo dat als er weinig in zit je een aardige duw moet geven om de boel te sluiten, anders heeft de lade (denk ik) niet genoeg voorwaarts momentum ofzo. Dat is dan ook het grootste nadeel van het tipmatic softclose systeem vind ik persoonlijk, je kunt de lade niet zelf rustig dicht duwen, je moet echt een duw geven om het softclose systeem zichzelf te laten sluiten.

Zijn er nog specifieke antwoorden waar je naar op zoek bent?

• myrthe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:19
Er zijn 3 keuzes:

Wij hebben nu 2,5 jaar de NX 650 F805 van Next 125, dat is hout fineer geloof ik en ik kan je vertellen dat met nul aan onderhoud met een huis vol katten en grote honden de kast er nog exact hetzelfde uitziet als toen hij geplaatst is. Hoop dat je er wat aan hebt :)

https://next125.s3.amazonaws.com/_processed_/3/b/csm_NX650-F805_9d6ebc4f3d.jpeg

• HKP32
Vincent.K schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:46:
[...]

Wij hebben drie van deze Systemat oneLine kasten laten plaatsen, wel 80 breed i.p.v. jouw 100. Voornamelijk voor gekozen omdat we het estetisch erg mooi vonden t.o.v. twee greeplijsten.

Het openen werkt opzich best prima, maar ik moet wel toegeven dat we er voornamelijk spullen in stoppen die we niet continue nodig hebben, omdat het toch wat minder praktisch is dan een greeplijst.

Het voelt in ieder geval stevig aan, ook met een zwaardere inhoud. Het is wel zo dat als er weinig in zit je een aardige duw moet geven om de boel te sluiten, anders heeft de lade (denk ik) niet genoeg voorwaarts momentum ofzo. Dat is dan ook het grootste nadeel van het tipmatic softclose systeem vind ik persoonlijk, je kunt de lade niet zelf rustig dicht duwen, je moet echt een duw geven om het softclose systeem zichzelf te laten sluiten.

Zijn er nog specifieke antwoorden waar je naar op zoek bent?
Thanks! Het plan is inderdaad om in de onderste lades spullen te stoppen die we niet veel gebruiken. Zolang het maar stevig aanvoelt (en is) zeg maar.

Een foto zou altijd leuk zijn! :*)

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Er zijn 3 keuzes:

Als je hout/fineer wil, zoek een interieur bouwer. Kan behoorlijk schelen in prijs (Thijs Keukens bijvoorbeeld)
Tenzij je genoegen neemt met de standaard fineer fronten van Hacker etc.

Wij wilde dat het door blijft lopen en dus niet per kastje anders werd. Wij kamen er met de standaard keukenzaken niet uit en uiteindelijk zelf een tekening gemaakt en materiaal uitgezocht en iemand ingehuurd die het maakt.

Helaas nog niet klaar, dus kan geen volledige foto plaatsen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Druk en zetfouten voorbehouden.

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:48
NeoFoX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:23:

• Wel / geen stoomoven.. nu hebben wij het nooit gehad, maar erbij extra nemen kan.. het idee is om dat bijvoorbeeld dit te doen onder de huidige combioven en dit dan onder elkaar te doen (met de NEFF open en hide bijvoorbeeld)
Stoomoven? Ik zou het aanraden om te doen. Wij hebben er voor gekozen (Siemens) en nooit spijt gehad. Groentes smaken lekkerder, maar ook croissantjes (wordt af en toe beetje stoom voor gebruikt).

Wij hebben een demonstratie bijgewoond in Hoofddorp en waren verkocht.

Succes

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EiT schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:37:
[...]

Wij wilde dat het door blijft lopen en dus niet per kastje anders werd. Wij kamen er met de standaard keukenzaken niet uit en uiteindelijk zelf een tekening gemaakt en materiaal uitgezocht en iemand ingehuurd die het maakt.
Die had ik idd ff over het hoofd gezien bij onze keuken... Helemaal niet over nagedacht dat het ook zou kunnen dat dit niet doorloopt. :X

• GeeMoney
MikeyMan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Die had ik idd ff over het hoofd gezien bij onze keuken... Helemaal niet over nagedacht dat het ook zou kunnen dat dit niet doorloopt. :X
Bij 9 op de 10 merken loopt het niet door inderdaad. Voor mijn badmeubels ben ik uitgekomen ook op een zaak die alles zelf maakt en dan kan je dus met grote platen werken waarin de nerf door kan lopen. Als het houtfineer is met een terugkerend patroon moet het ook kunnen lijkt me al zal je dat misschien moeten aangeven?

• Kapitein Merijn
Hartstikke mooi dat doorlopen van het fineerbeeld totdat je een front beschadigd... Ik zou er persoonlijk alleen voor kiezen als het een massieve deur is.

@Evert134 Is die kast niet verkeerd gemonteerd? Het lijkt erop dat het paneeltje wat nu onder de oven zit er juist boven hoort gezien de greeplijst die eraan zit.

Dit is overigens wel een groot nadeel aan een IKEA keuken tov een voorgemonteerde fabriekskeuken. Bij een voorgemonteerde keuken worden de kasten aangepast op de apparaten die erin komen.

[Voor 53% gewijzigd door Kapitein Merijn op 15-02-2020 13:20]

• GeeMoney
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:15:
Hartstikke mooi dat doorlopen van het fineerbeeld totdat je een front beschadigd... Ik zou er persoonlijk alleen voor kiezen als het een massieve deur is.
Dan heb je toch exact hetzelfde probleem bij een beschadiging?
Sterker nog, als het houtfineer een vaste print is, is die makkelijker te vervangen dan een vaste deur? Dat is namelijk een uniek exemplaar.

• Kapitein Merijn
GeeMoney schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Dan heb je toch exact hetzelfde probleem bij een beschadiging?
Sterker nog, als het houtfineer een vaste print is, is die makkelijker te vervangen dan een vaste deur? Dat is namelijk een uniek exemplaar.
Fineer is een dunne laag hout dus als het goed is heb je dan geen repeterend patroon. Ik denk dat je in de war bent met melamine (kunststof in de volksmond).
Het voordeel van een massief front is dat je het nog iets bij kan werken, bij een fineer front springen de stukken eraf en zal je een nieuw front moeten monteren.

• mikep_577
Nicklazzz schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 07:44:
[...]

Renier zijn opmerking zeker ten harte nemen, kies een merk en neem daar 2 ovens van. Dat zal er veel strakker uitzien en dan heb je dezelfde menu’s en kan je 1 op 1 bijvoorbeeld je roosters en schalen gebruiken ( bijvoorbeeld met meerdere pizza’s afbakken).

Als je kiest voor de AEG (60cm) dan zou ik adviseren om de BSE892230M te nemen, is iets hoger dan je budget maar werkt veel fijner met de shuttle knop etc. Hierbij zou ik dan de KME861000M adviseren (45cm).

Kijk goed naar een kwalitatieve Amerikaanse koelkast, afwerking nl. zijn de zijkanten even netjes afgewerkt qua materiaal als de voorzijde. Geluid is ook belangrijk hierbij, een verschil van 3db is een verdubbeling van het geluid.

Je overige componenten zijn gewoon goed, de prijzen die je opgeeft kunnen nog (een stuk) lager.

Succes!
Onwijs bedankt voor de nuttige tips! Ik zie op dit forum veel mensen voor de Siemens iQ700 kiezen... is dat een betere lijn? ik heb dus ook geen idee waar ik onderlinge vergelijkingstesten kan vinden zoals bv met computer componenten of tv's. Tips zijn altijd welkom.

Collega vertelde dat hij alles in Duitsland bestelde omdat het daar een stuk goedkoper was??
Er wordt bijna nergens geadverteerd met de prijzen van de Bora Pure en de Quooker Combi+ flex. Zeer lastig omdat je niet weet wat hier normale prijzen voor zijn.
De Amerikaanse koelkast is een LG en wat ik in de winkel kon zien zijn die best goed afgewerkt, maar tips zijn welkom.

AEG BSE892230M stoom oven voor €1079,- https://www.budgetplan.nl...SeeNUSy8RZmEaAly4EALw_wcB
AEG KME861000M combi mag voor € 627,- https://www.budgetplan.nl...p9Gf_b5go3ZsaAhhJEALw_wcB

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09-04 18:46
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:15:

@Evert134 Is die kast niet verkeerd gemonteerd? Het lijkt erop dat het paneeltje wat nu onder de oven zit er juist boven hoort gezien de greeplijst die eraan zit.

Dit is overigens wel een groot nadeel aan een IKEA keuken tov een voorgemonteerde fabriekskeuken. Bij een voorgemonteerde keuken worden de kasten aangepast op de apparaten die erin komen.
nee ik dacht het eerst ook maar in de handleiding van een combi magnetron van ikea word ook uitgelegd dat hier een RVS siertrim boven komt

• Bas22
  • Laatst online: 12:25
Zo, hierbij mijn update naar de jacht naar een nieuwe keuken.

Wat ik wilde bleek nogal specifiek/zeldzaam (een 178 koelkast en 1 greeploze greep horizontaal), maar uiteindelijk kan de keukenfabrikant rational hieraan voldoen.

De kastenwand is 214 breed en 65 diep. Hier in komt:
Een neff koelkast 178cm KI1816F30
een apotherkast 30cm breed en 221cm hoog
een 60cm brede kast waar de bestaande bosch vaatwasser van 2 jaar oud in komt en de neff full steam oven B47FS22H0
en nog een nisje/bovenkast ook 60cm breed.

De hoeken krijgen geen lemans of andere carrousel, maar worden niet gebruikt zodat we in de ruimte bij het raam (376cm in totaal) gebruik kunnen maken van lades. Er komt ook een Quooker Felx Comb+ in.

Aan de andere kant van 267cm komen 2 lades van 100cm en de bora pure (afzuiging naar buiten).

We gaan qua werkblad (ook in het nisje) uit van composiet van caearstone composiet nymbus gepolijst waarvan 2 lange stukken (1 van 250cm en 1 van 226,5cm) en de nis van 60cm en 60cm).

Prijzen:
Kasten: 8.700 ex btw
Apparatuur 7.400 ex btw
werkblad 4.600 ex btw.
Korting 3.300
Totaal ong 23k incl btw

Ik heb van de apparatuur van neff/quooker gezien dat in de offerte uitgegaan wordt van de adviesprijzen, de bora weet ik niet de adviesprijs van, maar zit boven de 2.500 incl btw.

Van de kasten en het werkblad heb ik geen idee of dit duur is. Zie hieronder de afbeeldingen. Je ziet hier nog een greep voor de onderste lades, maar dat wordt tiptoets.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden of dat jullie nog op en aanmerkingen hebben! Thanks alvast

https://i.imgur.com/JznBZxM.jpg

https://imgur.com/nm7Tmsd

https://imgur.com/i30Ds9f

https://imgur.com/cbFhnrD

[Voor 3% gewijzigd door Bas22 op 15-02-2020 20:33]

• jos5223
@Bas22 mooie keuken hoor! Ik vind het gedurfd maar wel slim om de hoeken niet te gebruiken ten gunste van de lades. Daar ga je nog veel plezier van hebben.

Als tip zou ik de kookplaat in het rechter kastje zetten ipv de linker. Voor mijn gevoel sta je nu te veel in een hoekje te koken, waardoor je er moet relaxed met 2 man bij kunt en je miss ook iets verbinding met de woonkamer verliest

• Bas22
  • Laatst online: 12:25
@jos5223
Thanks! Die tip van de kookplaat verzetten had ik in eerste instantie ook aan gedacht, maar de tekening is niet helemaal juist (laat 80cm brede lades zien). Dus bij 100 cm brede lades kan de bora al wat verder van de hoek gezet worden (zonder dat je de bora precies over 2 lades verdeel en alsnog allebei de bestekla verliest).

In het plattegrond gedeelte eten we in de linkerhoek, willen daar alleen nog misschien een hoekbank (beetje wat ieder oostenrijks vakantiehuisje heeft alleen dan wel straks en niet dat kneuterige). Alleen waar vind ik zoiets, meubelbouwers?

• Mariijjn
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 02-04 09:26
Goedemorgen,

Volledig nieuw op tweakers, maar tijdens onze keuken zoektocht dit topic tegen gekomen en aangemeld voor tips en trucs voor onze nieuwe keuken.

In het kort, sinds een jaar wonen we in onze huidige woning en we zijn van plan om op korte termijn er een stuk aan te gaan zetten (momenteel aannemer aan het uitkiezen nav ontvangen offertes), en tegelijk willen we de huidige keuken vervangen voor een nieuw exemplaar in een nieuwe opstelling. Aangezien we nog niet eerder een keuken hebben gekocht is dit helemaal nieuw voor ons. Na diverse bezoeken aan keukenzaken (Bruynzeel, kuchentreff en keukenstudio Rijnmond) zijn we er redelijk over uit wat we willen qua opstelling en apparatuur.

Afgelopen week een offerte gekregen voor een Sachsen SK130 keuken met als werkblad de Sima core Ardesia 60mm. Qua apparatuur de Bora Pure (afzuiging naar buiten), Pelgrim mac824mat combi oven en Pelgrim pkvs25178 koelkast. Vaatwasser wordt de huidige gebruikt.

Het gaat om een lang keukenblok van 4 meter langs de achterwand van het huis, met aansluitend een halfhoog 90cm kastelement als zitplek. Links en rechts 2 lades, Bovenste greeploos, onderste tiptouch, daartussen 3 kastjes.
Een kookeiland met aan een zijde 4 lades (2 greeploos, 2 tiptouch),andere zijde plaats voor 3 krukken.
Kastenwand (2 stuks) met daarin de koelkast en combi oven voorzien van grepen.

Kosten meubilair 8800,-
Kosten werkblad incl spoelbak reginox Miami 3900,-
Kosten apparatuur 5600,-
Kosten accessoires (kraan en 5* tiptouch) 650,-
Plaatsing 1600,-
Korting 4400,-
Totaal +/-16500

Bij Bruynzeel met de Bruynzeel Atlas in vergelijkbare opstelling zaten we op +/-14500, hier heb ik nog geen gespecificeerde offerte van ontvangen.
https://www.bruynzeelkeuk...-licht-metaal-zwart-beton

De vraag is nu, wat is jullie mening over de kwaliteit van deze keukens, de prijs (en het prijsverschil) en zijn er nog tips trucs of opmerkingen, of bepaalde keukens waar we zeker ook nog naar moeten kijken?

Alvast bedankt.
Groeten Marijn

Plaatjes (de grijze stollen zijn in het echt matzwart):
https://www.mupload.nl/img/csjhfu.jpg
https://www.mupload.nl/img/jcma869qo.jpg
https://www.mupload.nl/img/p47rq44or8.jpg
https://www.mupload.nl/img/mzf8nwj.png
Pagina: 1 ... 116 ... 124 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True