Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 134 Laatste
Acties:

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19:41
@Bas22 Ik ben echt heel benieuwd hoe ze die greeplijst gaan maken voor de koelkast. Hebben ze dit aan je uitgelegd?

Zelf zou ik voor doorgaande deuren kiezen aan de kant van de spoelbak, waar mogelijk met binnen lades. Ik vind het nu erg druk en het is onnodig duur als je bedenkt dat je bij de spoelkast eigenlijk niks over houd van de lades icm de Quooker.

• Kyran
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20-04 03:13
myrthe schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Wij hebben nu 2,5 jaar de NX 650 F805 van Next 125, dat is hout fineer geloof ik en ik kan je vertellen dat met nul aan onderhoud met een huis vol katten en grote honden de kast er nog exact hetzelfde uitziet als toen hij geplaatst is. Hoop dat je er wat aan hebt :)

[Afbeelding]
Goed om te horen! Ik ga denk ik naast Systemat ook even meer naar Next125 kijken. Grotere korpushoogte in combinatie met aardig wat houtfinneer opties staan me eigenlijk wel aan. Qua bedrag zal het ook niet heel veel schelen denk ik.

Heeft Next125 toevallig ook een retailer zoals Thuiskeukens waar je makkelijk wat prijzen kan opvragen? Zou mooi zijn om een vergelijking te maken, maar heb zelf nog niks gevonden.

[Voor 11% gewijzigd door Kyran op 16-02-2020 14:40]

• Bas22
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23-05 11:53
@Kapitein Merijn de fronten schijnen dikker te zijn waardoor het mogelijk is.

Bedoel je met doorgaande deuren dat het front 1 paneel is (niet opgedeeld in tweeen)? (zie hieronder link van DB keukens die een opsteling maakte, maar waar ze niet konden helpen met de horizontale greep in de koelkast deur). Bedoel je dat? En dan binnen in de 1 front lade uitschuif lades?

https://imgur.com/uwCSznK

Of is een keukenkastdeurtje met uitschuiflades zoals op onderstaande link goedkoper? ik heb geen voorkeur voor 1 front dat als lade werkt of als deurtje zoals hieronder

https://imgur.com/zxblZ53

Thanks voor jullie input!

• LaurensP
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07:54
Kent iemand een goed internetadres voor Miele keukenapparatuur? Bedankt alvast!

• Lize167
  • Laatst online: 22:28
Bas22 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:19:
@Kapitein Merijn de fronten schijnen dikker te zijn waardoor het mogelijk is.

Bedoel je met doorgaande deuren dat het front 1 paneel is (niet opgedeeld in tweeen)? (zie hieronder link van DB keukens die een opsteling maakte, maar waar ze niet konden helpen met de horizontale greep in de koelkast deur). Bedoel je dat? En dan binnen in de 1 front lade uitschuif lades?

https://imgur.com/uwCSznK

Of is een keukenkastdeurtje met uitschuiflades zoals op onderstaande link goedkoper? ik heb geen voorkeur voor 1 front dat als lade werkt of als deurtje zoals hieronder

https://imgur.com/zxblZ53

Thanks voor jullie input!
Geen antwoord op je vraag. Maar misschien past een prullenbak in een lade aan het front vast?

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

LaurensP schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:55:
Veel succes met zoeken. Ik heb destijds geen goede adressen weten te vinden. Miele lijkt dat aardig dichtgespijkerd te hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Case
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:37
Vandaag hebben we eindelijk de knoop doorgehakt, bij Middelkoop. *O* *O* *O* oOo oOo oOo
Fronten van eigenmerk Middelkoop, Eiken fineer, Siemens apparatuur, Bora pure, Composieten werkblad,

Uiteindelijk op 18K uitgekomen, wij zijn er blij mee :)

[Voor 3% gewijzigd door Case op 17-02-2020 20:03]

Mijn Firewizzie

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bas22 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:28:
Zo, hierbij mijn update naar de jacht naar een nieuwe keuken.

Wat ik wilde bleek nogal specifiek/zeldzaam (een 178 koelkast en 1 greeploze greep horizontaal), maar uiteindelijk kan de keukenfabrikant rational hieraan voldoen.

De kastenwand is 214 breed en 65 diep. Hier in komt:
Een neff koelkast 178cm KI1816F30
een apotherkast 30cm breed en 221cm hoog
een 60cm brede kast waar de bestaande bosch vaatwasser van 2 jaar oud in komt en de neff full steam oven B47FS22H0
en nog een nisje/bovenkast ook 60cm breed.

De hoeken krijgen geen lemans of andere carrousel, maar worden niet gebruikt zodat we in de ruimte bij het raam (376cm in totaal) gebruik kunnen maken van lades. Er komt ook een Quooker Felx Comb+ in.

Aan de andere kant van 267cm komen 2 lades van 100cm en de bora pure (afzuiging naar buiten).

We gaan qua werkblad (ook in het nisje) uit van composiet van caearstone composiet nymbus gepolijst waarvan 2 lange stukken (1 van 250cm en 1 van 226,5cm) en de nis van 60cm en 60cm).

Prijzen:
Kasten: 8.700 ex btw
Apparatuur 7.400 ex btw
werkblad 4.600 ex btw.
Korting 3.300
Totaal ong 23k incl btw

Ik heb van de apparatuur van neff/quooker gezien dat in de offerte uitgegaan wordt van de adviesprijzen, de bora weet ik niet de adviesprijs van, maar zit boven de 2.500 incl btw.

Van de kasten en het werkblad heb ik geen idee of dit duur is. Zie hieronder de afbeeldingen. Je ziet hier nog een greep voor de onderste lades, maar dat wordt tiptoets.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden of dat jullie nog op en aanmerkingen hebben! Thanks alvast

https://i.imgur.com/JznBZxM.jpg

https://imgur.com/nm7Tmsd

https://imgur.com/i30Ds9f

https://imgur.com/cbFhnrD
Je hebt een keuken die qua opstelling aardig in de buurt komt van de mijne (foto's daarvan staan hier.) Ik wil je een paar aandachtspunten meegeven.

Het kastje boven je koffiezetapparaat is lastig te bereiken. Denk goed na of dat een kastje gaat worden voor spullen die je dagelijks nodig heb of voor het meer incidentelere spul. Wij hebben op die plek maar 2 boekenplankjes geplaatst.

Je kookplaat recht boven 1 lade. Ik weet dat veel keukenboeren dat doen zodat er maar 1 lade geblokkeerd is tijdens het koken. Wij hebben nu 2 keukens gehad waar de kookplaat in het midden van beide lades zat. In de praktijk betekent dat, dat je iets vaker opzij moet stappen, maar dat dit slechts een halve lade is. Je kan dus door blijven koken, terwijl dat in jouw oplossing niet of lastiger kan.

Achter je kookplaat, wat ga je daar doen? Laat je de smetplint omhoog komen met een spatscherm of ga je aan de slag met afschrobbare verf?

Waarom horizontale greeplijsten? Juist je hoge kasten lenen zich ontzettend goed voor verticale lijsten

• Kyran
Case schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:02:
Vandaag hebben we eindelijk de knoop doorgehakt, bij Middelkoop. *O* *O* *O* oOo oOo oOo
Fronten van eigenmerk Middelkoop, Eiken fineer, Siemens apparatuur, Bora pure, Composieten werkblad,

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Vanmiddag toevallig ook bij Middelkoop geweest om wat rond te kijken bij Schüller, Next125 en MT-collectie. Was op slag verliefd op de fronten van Next125, maar MT-collectie van Middelkoop zelf zag er zeker ook erg goed uit. Vooral de houtfineer fronten van MT vielen mij op, dus die staan nu ook even op de shortlist. Mag ik vragen hoeveel meter werkblad je hebt in deze opstelling?

Bij Next125 willen wij denk ik de NX650 F805 combineren met NX902 G192, maar ben bang dat wij dan niet onder de €25000 gaan blijven wat echt maximum is. Adviesprijs voor alle apparatuur die we willen zit op €11500, als montage €1500 zou zijn houden wij dus nog €12000 over voor de kasten en werkblad en dat gaat krap worden met de NX650 en NX902, dus ergens moeten we inleveren ... maar waar :P

NX650 - Old Oak (Systemat tegenpool zou AV6084 Gerookt Eik zijn)
1x hoge kast van 60cm voor koel-vries combinatie
1x hoge kast van 60cm voor oven + vaatwasser
1x hoge kast van 50cm voor servies
1x onderkast van 60cm (ophangen om een nis te creëren, werkblad loopt er dan onder)

NX902 - Glass Matt Lava Black (Systemat tegenpool zou AV5095 Lavagrijs zijn)
2x hoekkast van 115cm met alleen planken
1x spoelkast van 60cm
3x ladekasten van 90cm

Totaal werkblad lengte: 560cm

Apparatuur: Bora X Pure, Bosch Serie 8 HSG856XC6 stoombakoven, Miele G7155 SCVi XXL vaatwasser, Samsung BRB260189WW koel-vriescombinatie, Quooker Fusion Round RVS Combi+.

Als Next125 niet haalbaar blijkt is Systemat zeker een optie (wacht nog steeds op een offerte en woensdag ga ik ook bij Jan van Sundert kijken). Uiteindelijk wil ik 2x een Next125 offerte, 2x een Systemat offerte en misschien nog een bezoekje aan Nordhorn (Faber voor Systemat, Ekelhoff voor Next125). Denk dat ik dan wel een redelijk goed beeld heb van wat de kosten zijn en of ons budget het aankan :D

Ben benieuwd waar wij mee gaan eindigen. Ene kant is het veel werk om er mee bezig te zijn en aan de andere kant vind ik het ook echt leuk om het maximale uit ons budget te kunnen halen. Wil echter ook niet bij de allergoedkoopste vage winkel gaan zitten, want service mag wat mij betreft wel wat kosten.

• mikep_577
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 11:00
HKP32 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:05:
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met push to open lades bij een Systemat keuken? Blijkbaar komen ze met mechanische ondersteuning (Tipmatic softclose), maar nu ben ik wel benieuwd hoe goed dat werkt. Het gaat om lades van 100 cm, dus ik kan me voorstellen dat er aardig wat krachten op komen :P
Wij hebben vrienden die dit mechanisme hebben... zij raden het niet aan omdat het vaak per-ongeluk open gaan als je er tegen leunt of er per-ongeluk tegen aan gaat.

Dus niet een aanrader.

• Bas22
  • Laatst online: 23-05 11:53
@PaT Mooie keuken heb je en lijkt inderdaad veel qua indeling op de onze.

De reden dat de keukenboer aangeeft om de kookplaat boven 1 lade te doen is dat je anders je besteklade kwijtraakt als je de kookplaat precies in het midden van 2 lades hangt. Of hoe heb je dit bij jullie opgelost? 2 x een halve besteklade bovenin?

Dat van die plankjes ziet er mooier uit dan ik had verwacht moet ik zeggen (we gingen eigenlijk voor kastjes omdat we denken dat dat er opgeruimder uitziet). Ja de kastjes zouden bedoeld zijn om spul in op te slaan dat we niet zo vaak gebruiken.

Waarom geen verticale grepen (wat heel de keukenwereld wel kan leveren), dat ligt aan onze maatvoering. We hebben maar 214cm aan de kant van de hoge kasten. Nu hebben we die ruimte als volgt gebruikt:
koelkast 60cm
apothekerkast 30cm
oven/vaatwasser 60cm
en dan kastjes in hoek 60cm
Totaal 210cm

Met verticale grepen werd verteld dat dat 3cm per greep kost. 3x 3 verticale grepen kost ons 9cm wat we alleen zouden kunnen halen als we de apothekerkast opofferen...dat vinden we eerlijk gezegd nogal jammer.

Ook al moet ik wel bekennen dat we waarschijnlijk goedkoper zouden uitkomen omdat rational duurder is dan rotpunkt of systemat :S

[Voor 3% gewijzigd door Bas22 op 17-02-2020 21:08]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bas22 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:07:
@PaT Mooie keuken heb je en lijkt inderdaad veel qua indeling op de onze.

De reden dat de keukenboer aangeeft om de kookplaat boven 1 lade te doen is dat je anders je besteklade kwijtraakt als je de kookplaat precies in het midden van 2 lades hangt. Of hoe heb je dit bij jullie opgelost? 2 x een halve besteklade bovenin?
Misschien dat dat komt door jullie kookplaat. Ik heb een "klassieke" afzuigkap en dus maar een dunne inductieplaat. Ik heb er dan ook twee volledige lades onder.
Dat van die plankjes ziet er mooier uit dan ik had verwacht moet ik zeggen (we gingen eigenlijk voor kastjes omdat we denken dat dat er opgeruimder uitziet). Ja de kastjes zouden bedoeld zijn om spul in op te slaan dat we niet zo vaak gebruiken.

Waarom geen verticale grepen (wat heel de keukenwereld wel kan leveren), dat ligt aan onze maatvoering. We hebben maar 214cm aan de kant van de hoge kasten. Nu hebben we die ruimte als volgt gebruikt:
koelkast 60cm
apothekerkast 30cm
oven/vaatwasser 60cm
en dan kastjes in hoek 60cm
Totaal 210cm

Met verticale grepen werd verteld dat dat 3cm per greep kost. 3x 3 verticale grepen kost ons 9cm wat we alleen zouden kunnen halen als we de apothekerkast opofferen...dat vinden we eerlijk gezegd nogal jammer.

Ook al moet ik wel bekennen dat we waarschijnlijk goedkoper zouden uitkomen omdat rational duurder is dan rotpunkt of systemat :S
ahh helder

• Greendragon
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-05 21:48
Hey allemaal, Ik meld me hier ook. Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor in onze nog te realiseren woonkeuken.
We denken nu aan een donkere U keuken van Systemat.

Ik lees hier mensen die bij Middelkoop zijn geweest. Daar zijn we ook al wezen kijken paar keer. Wat is jullie ervaring daar tot nu toe? Puur uit nieuwsgierigheid?

• Case
Kyran schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Ziet er goed uit! Vanmiddag toevallig ook bij Middelkoop geweest om wat rond te kijken bij Schüller, Next125 en MT-collectie. Was op slag verliefd op de fronten van Next125, maar MT-collectie van Middelkoop zelf zag er zeker ook erg goed uit. Vooral de houtfineer fronten van MT vielen mij op, dus die staan nu ook even op de shortlist. Mag ik vragen hoeveel meter werkblad je hebt in deze opstelling?
In deze opstelling is er 4m25cm werkblad beschikbaar. Dit zijn dus inderdaad de Houtfineer fronten van Middelkoop.

Mijn Firewizzie

• Kyran
Greendragon schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:41:
Hey allemaal, Ik meld me hier ook. Wij zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor in onze nog te realiseren woonkeuken.

Ik lees hier mensen die bij Middelkoop zijn geweest. Daar zijn we ook al wezen kijken paar keer. Wat is jullie ervaring daar tot nu toe? Puur uit nieuwsgierigheid?
Vandaag dus voor het eerst geweest. Prima sfeer, niet opdringerig. Was even aan het kijken bij alle frontjes toen een verkoper langskwam. Uitgelegd waar ik voor kwam en dat ik vooral nog aan het oriënteren was en dat was geen enkel probleem. Heb uiteindelijk nog wel wat met de verkoper gekletst over verschillen tussen Schüller en Next125 en alle verschillende materialen die je bij Next125 kan kiezen. Allemaal zeer vrijblijvend en deskundig. Heb nu een afspraak staan voor over een maand.

Weet niet waar je woont, maar voor Systemat heb ik dus bij Keukencentrum de Graafschap gekeken. Wacht nog steeds op offerte (gesprek was afgelopen dinsdag en het zou een week duren). Verder heb ik as. woensdag een gesprek bij Jan van Sundert in Etten-Leur. Ook voor Systemat.

• 9man
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
In deze opstelling is er 4m25cm werkblad beschikbaar. Dit zijn dus inderdaad de Houtfineer fronten van Middelkoop.
Toevallig vorige week ook bij Middelkoop geweest ter orientatie en goed gevoel aan overgehouden. Wel het idee dat de marge op apparatuur (Bora) zit. Aangezien we geen haast hebben en ik over Bora X Pure had gelezen hier naar geïnformeerd, hier wist de verkoper echter niks over. Overigens is ons verteld dat de MK keukens van Rotpunkt zijn.

• Kyran
9man schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:16:
[...]

Toevallig vorige week ook bij Middelkoop geweest ter orientatie en goed gevoel aan overgehouden. Wel het idee dat de marge op apparatuur (Bora) zit. Aangezien we geen haast hebben en ik over Bora X Pure had gelezen hier naar geïnformeerd, hier wist de verkoper echter niks over. Overigens is ons verteld dat de MK keukens van Rotpunkt zijn.
Raar hoe het per verkoper kan verschillen. Toen ik vandaag begon over "de nieuwe Bora" wist de verkoper meteen waar ik het over had en begon hij zelf over flexzones en een andere rooster.

Dat het Rotpunkt was wist ik trouwens niet, maar had wel een vermoeden. Goed om te weten.

Hoe kwam jij aan het gevoel dat er veel marge op het apparatuur zit? Zag wel dat ze bijna overal Miele in hadden zitten en flinke prijzen voor vroegen bij de showroomkeukens.

• Case
Greendragon schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:41:

Ik heb er inmiddels gesproken met meerdere verkopers, omdat we daar een keuken maar ook een vloer en wat sanitair hebben uitgezocht. Geen opdringerige verkoop, ze doen goed hun best om een goed advies te geven.
Bij andere keukenzaken zal je misschien iets goedkoper uit zijn, maar ik hoor veel goede ervaringen om mij heen mbt Middelkoop. Online wordt dat bevestigd. Verder lijken de keukens zelf ook van goede kwaliteit.

Van de verkopers begrijp ik dat ze daar de marge echt moeten maken op de apparatuur, en niet op de installatie aangezien ze daarvoor voornamelijk met onderaannemers werken.

Mijn Firewizzie

• NeoFoX
  • Registratie: september 2008
NeoFoX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:23:
Hi all,

Hier ook bezig met een nieuwbouwproject en uiteraard een keuken die er in moet. Al veel gelezen en ideeën opgedaan. Maar na een bezoek aan een lokale keukenzaak, ook graag jullie ongezouten mening m.b.t. onderstaande opstelling en keuzes. :*)

Algemene informatie:
Plattegrond keuken; bxd = 5.8m x 3.8m
Het idee is om
  1. óf naar de eettafel kijken qua koken waardoor makkelijk vanuit de bijkeuken / buiten de keuken inkomen
    (Link 1)
  2. óf naar buiten koken, maar dan makkelijker van / naar eettafel te kunnen en eenvoudiger naar de woonkamer te kunnen (Link 2)
Qua apparatuur vind ik het echt 'lastig' om te bepalen wat wel / niet goed is; doordat wij daar geen ervaring mee hebben. Daarnaast heeft onze voorkeur voor een normale afzuiging ipv recirculatie. Dit hebben wij gezien bij vrienden / familie en hebben wij nu ook.. wij hebben de optie om het direct af te voeren; dan doen wij dat ook ;)

Maar voor nu hebben wij advies gekregen in dit.
  • Kasten merk; Rotpunkt (greeploos, Sherwood Black)
  • Werkblad; kunststof (8cm dik)
  • Koel-/vriescombi: Pelgrim PCD23178L
  • Oven met magnetronfunctie: Pelgrim MAC524MAT
  • Vaatwasser: Pelgrim GVW830LS
  • Kookplaat: Pelgrim IK4083M
  • Afzuiging: Pelgrim ISW0960WIT
  • Quooker PRO3
  • Overig: Doeco, Bachmann stopcontact elevator.
Alles inclusief montage (+ koof) is +/- € 14.500,-

De vragen die wij nu hebben zijn;
  • Welke kant het schiereiland op zou moeten qua beste 'performance'.. wij neigen naar 2) omdat dit efficienter is.
  • Of wij beter kunnen koken aan de muurkant, dit is veiliger omdat je dan geen kans hebt om de pannen van de plaat te stoten en het is 'eenvoudiger' om de afzuiging direct naar buiten te laten gaan.
  • De ruimte tussen eiland en kastenwand is nu altijd 100cm+. Dat lijkt ons voldoende.
  • Pelgrim apparatuur of overstappen op NEFF; is 1k duurder
  • Wel / geen stoomoven.. nu hebben wij het nooit gehad, maar erbij extra nemen kan.. het idee is om dat bijvoorbeeld dit te doen onder de huidige combioven en dit dan onder elkaar te doen (met de NEFF open en hide bijvoorbeeld)
En natuurlijk; is het redelijk qua prijs en 'verwachtingen' ... hoeft geen top of de bill en daar is het budget ook niet voor. Maar op een 1 á 2k meer of minder zit het niet; n.a.v. jullie advies.
*Bump*.. iemand anders nog ideeën of opmerkingen? Dit weekend 2e afspraak en zouden jullie tips en tricks zeker mee willen nemen O-)

- The Neo and Only -

• Kyran
NeoFoX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:11:
[...]

*Bump*.. iemand anders nog ideeën of opmerkingen? Dit weekend 2e afspraak en zouden jullie tips en tricks zeker mee willen nemen O-)
Persoonlijk zou ik voor 1k meer de overstap naar Neff maken. Ben niet zo'n fan van Pelgrim, maar dat kan ook aan mij slechtere ervaring met ze liggen. De paar apparaten die ik van ze had in mijn studententijd begaven het allemaal net na garantieperiode

Edit: Wat betreft stoomoven is het lastig om advies te geven. Zelf hebben wij het nooit gehad, maar bij een volgende keuken wil ik het wel heel graag (stoombakoven). Als ik zie en hoor met wat voor gemak die dingen gerechten kunnen bereiden is het wel van toegevoegde waarde wat mij betreft, maar ook dit is echt iets heel persoonlijks.

[Voor 24% gewijzigd door Kyran op 18-02-2020 10:30]

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
LaurensP schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:55:
Wat wil je weten? Mag ook via DM.

Vanwege de enorme drukte neem ik een beperkt aantal orders in behandeling. Graag DM'em met een complete offerte, zodat ik snel kan vergelijken en de prijs omlaag kan brengen. Gelieve geen oriëntatiegesprekken per DM.

• Barry
  • Nu online
Kyran schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Bij Next125 willen wij denk ik de NX650 F805 combineren met NX902 G192, maar ben bang dat wij dan niet onder de €25000 gaan blijven wat echt maximum is. Adviesprijs voor alle apparatuur die we willen zit op €11500, als montage €1500 zou zijn houden wij dus nog €12000 over voor de kasten en werkblad en dat gaat krap worden met de NX650 en NX902, dus ergens moeten we inleveren ... maar waar :P

NX650 - Old Oak (Systemat tegenpool zou AV6084 Gerookt Eik zijn)
1x hoge kast van 60cm voor koel-vries combinatie
1x hoge kast van 60cm voor oven + vaatwasser
1x hoge kast van 50cm voor servies
1x onderkast van 60cm (ophangen om een nis te creëren, werkblad loopt er dan onder)

NX902 - Glass Matt Lava Black (Systemat tegenpool zou AV5095 Lavagrijs zijn)
2x hoekkast van 115cm met alleen planken
1x spoelkast van 60cm
3x ladekasten van 90cm

Totaal werkblad lengte: 560cm

Apparatuur: Bora X Pure, Bosch Serie 8 HSG856XC6 stoombakoven, Miele G7155 SCVi XXL vaatwasser, Samsung BRB260189WW koel-vriescombinatie, Quooker Fusion Round RVS Combi+.

Als Next125 niet haalbaar blijkt is Systemat zeker een optie (wacht nog steeds op een offerte en woensdag ga ik ook bij Jan van Sundert kijken). Uiteindelijk wil ik 2x een Next125 offerte, 2x een Systemat offerte en misschien nog een bezoekje aan Nordhorn (Faber voor Systemat, Ekelhoff voor Next125). Denk dat ik dan wel een redelijk goed beeld heb van wat de kosten zijn en of ons budget het aankan :D

Ben benieuwd waar wij mee gaan eindigen. Ene kant is het veel werk om er mee bezig te zijn en aan de andere kant vind ik het ook echt leuk om het maximale uit ons budget te kunnen halen. Wil echter ook niet bij de allergoedkoopste vage winkel gaan zitten, want service mag wat mij betreft wel wat kosten.
Maar je rekent met adviesprijzen......

Vanwege de enorme drukte neem ik een beperkt aantal orders in behandeling. Graag DM'em met een complete offerte, zodat ik snel kan vergelijken en de prijs omlaag kan brengen. Gelieve geen oriëntatiegesprekken per DM.

• Kapitein Merijn
Case schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:02:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ontzettend jammer van die spoelbak zeg...
Op deze manier kan het trouwens ook niet uitgevoerd worden, er zal een wandje komen tussen de spoelkast en vaatwasser.

Verder wel een fraaie keuken trouwens.

@LaurensP Verwacht geen kortingen zoals bij Siemens, die marge is er simpelweg niet.

[Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-02-2020 11:39]

• Case
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Wat ontzettend jammer van die spoelbak zeg...
Op deze manier kan het trouwens ook niet uitgevoerd worden, er zal een wandje komen tussen de spoelkast en vaatwasser.

Verder wel een fraaie keuken trouwens.

@LaurensP Verwacht geen kortingen zoals bij Siemens, die marge is er simpelweg niet.
Wat vind je jammer, en waarom is het niet uit te voeren? Bedoel je die schaduw van de spoelbak die uitsteekt?

Mijn Firewizzie

• Kapitein Merijn
Case schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Wat vind je jammer, en waarom is het niet uit te voeren? Bedoel je die schaduw van de spoelbak die uitsteekt?
Ik vind die keramische spoelbak ontzettend misplaatst in een moderne keuken. Het zou toch veel fraaier zijn als de greeplijst gewoon doorloopt van links naar rechts?

Uitgaande van de tekening is de vaatwasser links of rechts langs de spoelkast geplaatst. Je moet weten dat een vaatwasser niet in een kast staat maar dat het een los apparaat is waar een deur op word gemonteerd. Als het uit word gevoerd zoals op de tekening dan heeft je blad dus geen ondersteuning en kijk je tegen de zijwand van de vaatwasser aan bij de spoelbak. Dit is alleen op te lossen door een wand te plaatsen tussen de spoelkast en de vaatwasser wat het geheel er zeker niet fraaier op maakt.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:55
Misschien een hele domme vraag, maar hoe komen jullie aan die kasttypen van bv Siematic, Next125 etc?

Van het weekend KeukenMaxx bezocht voor wat inspiratie. Mooie keukens, maar die prijzen. Ik ben wel opslag verliefd op die inschuifbare kastdeuren van Siematic Pure line. Maar eens kijken of een Schröder et al ook dergelijke concepten hebben.

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik heb even meegelezen en de TS doorgenomen, maar begrijp ik het goed dat de wat goedkopere keukenzaken Bruynzeel, Kvik en Keller Keukens betreft? Uiteraard ook IKEA. Ik twijfel of Kvik ook tot de “goedkopere” keukenzaken behoort.

• Case
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Ik vind die keramische spoelbak ontzettend misplaatst in een moderne keuken. Het zou toch veel fraaier zijn als de greeplijst gewoon doorloopt van links naar rechts?

Uitgaande van de tekening is de vaatwasser links of rechts langs de spoelkast geplaatst. Je moet weten dat een vaatwasser niet in een kast staat maar dat het een los apparaat is waar een deur op word gemonteerd. Als het uit word gevoerd zoals op de tekening dan heeft je blad dus geen ondersteuning en kijk je tegen de zijwand van de vaatwasser aan bij de spoelbak. Dit is alleen op te lossen door een wand te plaatsen tussen de spoelkast en de vaatwasser wat het geheel er zeker niet fraaier op maakt.
Typisch een gevalletje ieder zijn smaak :) Wij vinden de keramische spoelbak juist erg mooi, en een stukje persoonlijke smaak. Onze grootste angst is een te strakke keuken, dat vinden we niks.

Bedankt voor de uitleg over de vaatwasser, ik ga er op letten als ze de keuken plaatsen :)

Mijn Firewizzie

• Kapitein Merijn
Case schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:57:
[...]

Typisch een gevalletje ieder zijn smaak :) Wij vinden de keramische spoelbak juist erg mooi, en een stukje persoonlijke smaak. Onze grootste angst is een te strakke keuken, dat vinden we niks.

Bedankt voor de uitleg over de vaatwasser, ik ga er op letten als ze de keuken plaatsen :)
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders was dit een heel saai topic geworden.

Als je geen 16mm paneel tussen de 2 fronten wilt zou ik voor montage even aan de bel trekken. Dit is namelijk echt een planfout en niet anders te maken.

• JanTorrent
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11-05 16:49
FlowSnake schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:18:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe komen jullie aan die kasttypen van bv Siematic, Next125 etc?

Van het weekend KeukenMaxx bezocht voor wat inspiratie. Mooie keukens, maar die prijzen. Ik ben wel opslag verliefd op die inschuifbare kastdeuren van Siematic Pure line. Maar eens kijken of een Schröder et al ook dergelijke concepten hebben.
Wat bedoel je met kasttypen? De meeste codes die je ziet zijn voor de fronten

• TimRewijn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 13-04 11:08

Beetje googlen, beetje catalogi via de websites bekijken.

• Kyran
Barry schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Maar je rekent met adviesprijzen......
Klopt, omdat ik ook nog nul idee heb wat de daadwerkelijke prijzen gaan zijn. Vooral omdat ik niet bij 1 merk blijf.

Heb om een idee te krijgen een offerte voor apparatuur gevraagd bij Veldkamp Witgoed. De Samsung hadden ze niet, dus kwamen ze met Siemens iQ500 KI86SHD40 als optie.

Samen met Bora PUXU, Miele G7155 XXL, duurste Bosch stoombakoven en Quooker Fusion Round RVS Combi+ kwamen ze op 7500. Wat vinden jullie hiervan? Persoonlijk niet ontevreden.

123apparatuur was kansloos, want leverden geen Samsung, Miele of Bora.

Edit: van Diessen zit trouwens goed vol qua afspraken. Eerstvolgende data is gewoon eind april.

[Voor 6% gewijzigd door Kyran op 18-02-2020 15:02]

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:02
Vraag die prijzen gewoon eens op bij een keukenloods of 123apparatuur oid.. ik denk dat je op de helft van die adviesprijs uit gaat komen of iets..

Onze keuken met Systemat en alles Siemens IQ700 komt op 19k

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:55
@JanTorrent @TimRewijn alright, duidelijk, dank! Catalogi was ik inderdaad net aan begonnen, dus zal ik vast wel tegenkomen dan.

• HKP32
  • Nu online

Ik heb dat ook gezien bij Next125 en Leicht, maar dat is ongeveer dezelfde prijsklasse :P Wel mooi, maar lijkt me nogal omslachtig als je er apparatuur of een koffiecorner achter hebt zitten

• JanTorrent
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11-05 16:49
HKP32 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb dat ook gezien bij Next125 en Leicht, maar dat is ongeveer dezelfde prijsklasse :P Wel mooi, maar lijkt me nogal omslachtig als je er apparatuur of een koffiecorner achter hebt zitten
Sterker nog...ik heb die deuren gezien...met daarachter kastdeurtjes. Weet niet meer welk merk

• TimRewijn
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 13-04 11:08
FlowSnake schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:58:
@JanTorrent @TimRewijn alright, duidelijk, dank! Catalogi was ik inderdaad net aan begonnen, dus zal ik vast wel tegenkomen dan.
Uit het hoofd: de 902 van Next125..

• Greendragon
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-05 21:48
Nog even terug over Middelkoop. Dank voor de reacties!

We hebben nu twee keer contact gehad met dezelfde verkoper daar. Leuk gesprek, geen druk.We konden het nog niet helemaal eens worden over de inrichting. Onze wensen lagen net even anders dan de ideeen van de verkoper, maar niets schokkends.

Ze deden nogal geheimzinnig over hun huismerk, maar ik zag een catalogus liggen en kon dat inderdaad herleiden naar Rotpunkt.
We hebben een prijsindicatie voor een (dus) Rotpunkt keuken en die lag niet ver van de prijsindicatie van een Systemat van een andere lokale keukenboer. Beide rond de 20K.

Ik ben de verschillen tussen beide merken niet zo goed. Is de een beter dan de ander? Zijn er nog aandachtspunten?

Wat me opviel is dat Rotpunkt veel meer keuze heeft in kleuren, van zowel corpus als fronten. En dat Rotpunkt wat flexibeler kan zijn met diepere/hogere kasten. Dit zou voor ons interessant zijn ivm met wat eigenaardigheden in de hoek waar de nieuwe keuken moet komen.
Anderzijds kan ik van Rotpunkt niet zoveel informatie vinden over type kasten die ze hebben, behalve een catalogus met mooie foto's en een verkoopverhaal.

Systemat is, ook zeker met Thuiskeukens.nl, hierin transparanter. Ik kan me alleen nog niet heel goed vinden in de kleuren van de frontjes daar.
We neigen nu naar een compleet donkere keuken in u-opstelling, denken aan iets van Zwart-Staal met een Iron Grey keramiek blad. Rotpunkt heeft meer kleurkeuze...

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@FlowSnake bedenk je wel hoe vaak je die kast deuren open en dicht doet. Kan zomaar zijn dat ze 95% van de tijd open staan.

Gezien ze ook nog achterlijk duur zijn, waren wij hier snel van genezen.

[Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2020 22:16]

• Lize167
Wij zijn erg aan het twijfelen over het formaat eiland. In de showroom heb ik een eiland van 3m x 1.20m gezien. Deze vond ik erg groot ogen. Om die reden wilde ik een kleiner eiland. Nu begin ik toch te twijfelen. De ruimte is best groot en het eiland moet niet uit verhouding ogen. Is dan een eiland van 3m x 1.10m een idee? De link is de plattegrond getekend met kastenwand en eiland (3m x 1.10m), eethoek en zithoek. De ruimte wordt ongeveer 7.4m x 7.4m.
Hoe schatten jullie het formaat eiland in? En eventueel andere tips?

[Voor 18% gewijzigd door Lize167 op 22-04-2020 23:08]

• Scr33x0r
  • Laatst online: 20:02
Lize167 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:51:
[Afbeelding]

https://monosnap.com/file...yNbIlRX4Enf?idx=0&total=2

Wij zijn erg aan het twijfelen over het formaat eiland. In de showroom heb ik een eiland van 3m x 1.20m gezien. Deze vond ik erg groot ogen. Om die reden wilde ik een kleiner eiland. Nu begin ik toch te twijfelen. De ruimte is best groot en het eiland moet niet uit verhouding ogen. Is dan een eiland van 3m x 1.10m een idee? De link is de plattegrond getekend met kastenwand en eiland (3m x 1.10m), eethoek en zithoek. De ruimte wordt ongeveer 7.4m x 7.4m.
Onze ruimte is 5.60 x 5.80 en daar gaat ook een eiland in van 3m x 1.05m en een eethoek. Zithoek hoeft er in ons geval niet in. Ik denk dat het wel een mooi formaat is, niet te groot, niet te klein. Is dit je enige zithoek of heb je ook nog een woonkamer oid?

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Lize167
Scr33x0r schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Onze ruimte is 5.60 x 5.80 en daar gaat ook een eiland in van 3m x 1.05m en een eethoek. Zithoek hoeft er in ons geval niet in. Ik denk dat het wel een mooi formaat is, niet te groot, niet te klein. Is dit je enige zithoek of heb je ook nog een woonkamer oid?
Ja wij hebben in de woonkamer een grote zithoek. Straks kan ik lekker rustig een boekje lezen als er voetbal voor is of als later de kids tv willen kijken kunnen wij rustig een bakje koffie samen drinken.

• 107mb
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Lize167 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:51:
[Afbeelding]

https://monosnap.com/file...yNbIlRX4Enf?idx=0&total=2

in het begin zijn wij ook uitgegaan van een kookeiland. Uiteindelijk zijn wij er van afgestapt en hebben de volgende keuken geconfigureerd en besteld:

onze keuken is 6.04*5.60. Die van jou is een stuk groter, dus moet er zeker plek zijn voor een zitje.

• Mariijjn
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 02-04 09:26
Mariijjn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:20:
Goedemorgen,

Volledig nieuw op tweakers, maar tijdens onze keuken zoektocht dit topic tegen gekomen en aangemeld voor tips en trucs voor onze nieuwe keuken.

In het kort, sinds een jaar wonen we in onze huidige woning en we zijn van plan om op korte termijn er een stuk aan te gaan zetten (momenteel aannemer aan het uitkiezen nav ontvangen offertes), en tegelijk willen we de huidige keuken vervangen voor een nieuw exemplaar in een nieuwe opstelling. Aangezien we nog niet eerder een keuken hebben gekocht is dit helemaal nieuw voor ons. Na diverse bezoeken aan keukenzaken (Bruynzeel, kuchentreff en keukenstudio Rijnmond) zijn we er redelijk over uit wat we willen qua opstelling en apparatuur.

Afgelopen week een offerte gekregen voor een Sachsen SK130 keuken met als werkblad de Sima core Ardesia 60mm. Qua apparatuur de Bora Pure (afzuiging naar buiten), Pelgrim mac824mat combi oven en Pelgrim pkvs25178 koelkast. Vaatwasser wordt de huidige gebruikt.

Het gaat om een lang keukenblok van 4 meter langs de achterwand van het huis, met aansluitend een halfhoog 90cm kastelement als zitplek. Links en rechts 2 lades, Bovenste greeploos, onderste tiptouch, daartussen 3 kastjes.
Een kookeiland met aan een zijde 4 lades (2 greeploos, 2 tiptouch),andere zijde plaats voor 3 krukken.
Kastenwand (2 stuks) met daarin de koelkast en combi oven voorzien van grepen.

Kosten meubilair 8800,-
Kosten werkblad incl spoelbak reginox Miami 3900,-
Kosten apparatuur 5600,-
Kosten accessoires (kraan en 5* tiptouch) 650,-
Plaatsing 1600,-
Korting 4400,-
Totaal +/-16500

Bij Bruynzeel met de Bruynzeel Atlas in vergelijkbare opstelling zaten we op +/-14500, hier heb ik nog geen gespecificeerde offerte van ontvangen.
https://www.bruynzeelkeuk...-licht-metaal-zwart-beton

De vraag is nu, wat is jullie mening over de kwaliteit van deze keukens, de prijs (en het prijsverschil) en zijn er nog tips trucs of opmerkingen, of bepaalde keukens waar we zeker ook nog naar moeten kijken?

Alvast bedankt.
Groeten Marijn

Plaatjes (de grijze stollen zijn in het echt matzwart):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand? O-)

• Aomi
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 11:28
Recent hebben wij een keuken besteld.
Nadat deze is ingemeten hebben wij bij een laatste afspraak alles definitief gemaakt en op papier gezet bij de verkoper. Lang verhaal kort, wij zouden onze bestaande vaatwasser meenemen naar de nieuwe keuken (aangezien deze pas 2 jaar oud is).

Tijdens het inmeten en tijdens dat laatste gesprek hebben wij meerdere malen aangegeven dat onze bestaande vaatwasser een groot model is, geen standaardmaat. Dit was geen probleem werd steeds verteld.
Op de (ondertekende) orderbevestiging staat nogmaals het typenummer van de bestaande vaatwasser vermeld.

Nu wordt ik vandaag gebeld met de mededeling dat we de bestaande vaatwasser niet mee over kunnen nemen omdat hij te groot is. De verkoper vertelde laconiek dat we hem maar op marktplaats moesten zetten. Hij kon ons 'matsen' door een passende vaatwasser aan te bieden voor 500 euro. (inkoop was ie 1000 euro, dus hij deed net of hij ons matste). Op internet zie ik deze vaatwasser voor 555 euro aangeboden worden.

Wat zijn mijn rechten? Mijn inziens heeft de verkoper een fout gemaakt bij het afronden van de bestelling. Hij is op 2 manieren op de hoogte gebracht van onze grote/afwijkende vaatwasser (zowel door ons als door de inmeter).

De vaatwasser was vrij duur (750 euro), eentje van de Siemens iQ500 lijn. Hij is pas 2 jaar oud.

Ik heb het gevoel dat ze van hun fout/probleem ons probleem maken. Ik hou hier een zure nasmaak aan over, zeker omdat tot nu toe het hele verkoop/besteltraject wel netjes is verlopen.

• Barry
  • Nu online
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:07:
Recent hebben wij een keuken besteld.
Nadat deze is ingemeten hebben wij bij een laatste afspraak alles definitief gemaakt en op papier gezet bij de verkoper. Lang verhaal kort, wij zouden onze bestaande vaatwasser meenemen naar de nieuwe keuken (aangezien deze pas 2 jaar oud is).

Tijdens het inmeten en tijdens dat laatste gesprek hebben wij meerdere malen aangegeven dat onze bestaande vaatwasser een groot model is, geen standaardmaat. Dit was geen probleem werd steeds verteld.
Op de (ondertekende) orderbevestiging staat nogmaals het typenummer van de bestaande vaatwasser vermeld.

Nu wordt ik vandaag gebeld met de mededeling dat we de bestaande vaatwasser niet mee over kunnen nemen omdat hij te groot is. De verkoper vertelde laconiek dat we hem maar op marktplaats moesten zetten. Hij kon ons 'matsen' door een passende vaatwasser aan te bieden voor 500 euro. (inkoop was ie 1000 euro, dus hij deed net of hij ons matste). Op internet zie ik deze vaatwasser voor 555 euro aangeboden worden.

Wat zijn mijn rechten? Mijn inziens heeft de verkoper een fout gemaakt bij het afronden van de bestelling. Hij is op 2 manieren op de hoogte gebracht van onze grote/afwijkende vaatwasser (zowel door ons als door de inmeter).

De vaatwasser was vrij duur (750 euro), eentje van de Siemens iQ500 lijn. Hij is pas 2 jaar oud.

Ik heb het gevoel dat ze van hun fout/probleem ons probleem maken. Ik hou hier een zure nasmaak aan over, zeker omdat tot nu toe het hele verkoop/besteltraject wel netjes is verlopen.
Als jij op schrift hebt dat er bij het plaatsen van de koopovereenkomst al bij de verkoper bekend was dat er een Siemens SX model vaatwasser in de keuken zou komen, terwijl de keuken niet maxi-lijn is uitgevoerd, of greeploos met een lage plint, dan is het een grove fout van de verkoper.

Ik zou voorstellen de kosten te delen voor een nieuwe vaatwasser. Heeft de verkoper al een oplossing aangedragen?

• Jaer288
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:07:
Lang verhaal kort, wij zouden onze bestaande vaatwasser meenemen naar de nieuwe keuken.
...
Dit was geen probleem werd steeds verteld. Op de (ondertekende) orderbevestiging staat nogmaals het typenummer van de bestaande vaatwasser vermeld.
...
Nu wordt ik vandaag gebeld met de mededeling dat we de bestaande vaatwasser niet mee over kunnen nemen omdat hij te groot is.
Mijn inziens is het onderdeel van het inmeten, daar hebben zij een fout gemaakt. Een fout is menselijk, maar de voorgestelde oplossing is ronduit asociaal. Ik zou het bij de wedervraag houden: 'Oké, en hoe gaan jullie deze fout herstellen?"

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
@Aomi ook niet onbelangrijk, is een passende vaatwasser (kleiner dus) überhaupt wel een acceptabele oplossing voor je? Of heb je een goede reden om een grotere vaatwasser te willen?

Anders bouwt hij er maar een andere keukenlijn omheen, toch? Als die verder ook aan jouw wensen voldoet dan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Xander schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:42:
@Aomi ook niet onbelangrijk, is een passende vaatwasser (kleiner dus) überhaupt wel een acceptabele oplossing voor je? Of heb je een goede reden om een grotere vaatwasser te willen?

Anders bouwt hij er maar een andere keukenlijn omheen, toch? Als die verder ook aan jouw wensen voldoet dan.
Punt is dat je dan vaak wel flink wat concessies aan het ontwerp moet doen.
En daarnaast; die 5cm maakt het verschil uiteindelijk ook niet echt ;)

Op zich dat apparaat op marktplaats zetten is inderdaad een optie. Maar dat gaat je meer kosten dan een paar tientjes vrees ik.

[Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2020 15:47]

• Dezjay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:14
Vanwege budgettaire redenen ben ik geneigd om in ons nieuwbouw huis een keuken te gaan bouwen met Ikea delen/ kasten.

Fronten, bladen apparatuur zal elders worden gehaald.

Het betreft een eiland en een hoge dubbele kast van 360 breed met apparatuur welke aan de andere zijde in de woonkamer word gebruikt als opberg/tvkast. Deze hoge kast is ook de afscheiding tussen de keuken en de woonkamer.

Ik ben opzoek naar mensen die al iets dergelijks hebben gedaan of hebben overwogen. Voors en tegens betreffende de Ikea kasten ?

EDIT: Ik ga maar eens een offerte opvragen bij een interieurbouwer, ik denk dat ik spijt krijg van een Ikea oplossing.

[Voor 10% gewijzigd door Dezjay op 19-02-2020 16:25. Reden: De zoek functie in topics is aardig verbeterd sinds een paar jaar]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dezjay schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:00:
Vanwege budgettaire redenen ben ik geneigd om in ons nieuwbouw huis een keuken te gaan bouwen met Ikea delen/ kasten.

Het betreft een eiland en een hoge dubbele kast van 360 breed met apparatuur welke aan de andere zijde in de woonkamer word gebruikt als opberg/tvkast. Deze hoge kast is ook de afscheiding tussen de keuken en de woonkamer.

Ik ben opzoek naar mensen die al iets dergelijks hebben gedaan of hebben overwogen. Voors en tegens betreffende de Ikea kasten ?
al ikea ingeklopt in die witte balk bovenin?

• Aomi
Barry schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Als jij op schrift hebt dat er bij het plaatsen van de koopovereenkomst al bij de verkoper bekend was dat er een Siemens SX model vaatwasser in de keuken zou komen, terwijl de keuken niet maxi-lijn is uitgevoerd, of greeploos met een lage plint, dan is het een grove fout van de verkoper.

Ik zou voorstellen de kosten te delen voor een nieuwe vaatwasser. Heeft de verkoper al een oplossing aangedragen?
Het voorstel van de verkoper is een nieuwe vaatwasser. Hij 'matst' ons met de prijs (welgeteld 55 euro korting), de aangedragen vaatwasser is er een die bij Siemens in een lagere lijn zit (nog onder de iQ300).
Niet alleen krijgen we dus een kleinere vaatwasser, ook nog eentje die minder 'goed' is, ik moet 500 euro bijlappen en ik moet mijn huidige vaatwasser zelf zien te slijten op marktplaats.
Mijn huidige vaatwasser mankeert helemaal niets en is erg goed vind ik.

2e hands brengt die nooit 500 euro op lijkt mij.

• Aomi
Xander schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:42:

Er is geen goede reden om een grotere vaatwasser te willen nee. In onze huidige keuken zat al een grote, die ging kapot dus hebben we weer een grote vaatwasser gekocht (die paste immers toch).

Dat we noodgedwongen een kleinere vaatwasser ervoor terug krijgen vind ik niet het grootste probleem. Wel dat ik op mijn huidige vaatwasser een paar honderd euro afschrijf in de 2 jaar tijd dat ik 'm nu heb en dat ik 500 euro bij moet lappen voor een minder goede vaatwasser. En dat alles vanwege een fout van de verkoper.

• Farmerwood
  • Niet online
Je staat toch ook prima in je recht lijkt me?
Er is van te voren duidelijk aangegeven dat je huidige vaatwasser mee ging, welk type dat is en je hebt expliciet benoemd dat dit een breder model is.

Reken de verkoper voor wat zijn voorstel je gaat kosten en laat hem een net voorstel doen. Hij kan je moeilijk ongelijk geven...

• Barry
  • Nu online
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Er is geen goede reden om een grotere vaatwasser te willen nee. In onze huidige keuken zat al een grote, die ging kapot dus hebben we weer een grote vaatwasser gekocht (die paste immers toch).

Dat we noodgedwongen een kleinere vaatwasser ervoor terug krijgen vind ik niet het grootste probleem. Wel dat ik op mijn huidige vaatwasser een paar honderd euro afschrijf in de 2 jaar tijd dat ik 'm nu heb en dat ik 500 euro bij moet lappen voor een minder goede vaatwasser. En dat alles vanwege een fout van de verkoper.
Eerst eens even checken of jouw vaatwasser echt niet past.
Welke keuken krijg je? (merk, korpushoogte)
Is deze keuken greeploos (zo ja: hoe hoog is de greeplijst?)
Wat is de gewenste werkhoogte en hoe hoog wordt het werkblad?

• Aomi
Barry schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:47:
[...]

Eerst eens even checken of jouw vaatwasser echt niet past.
Welke keuken krijg je? (merk, korpushoogte)
Is deze keuken greeploos (zo ja: hoe hoog is de greeplijst?)
Wat is de gewenste werkhoogte en hoe hoog wordt het werkblad?
M-collectie Mandemakers, Peyton.
De hoogte van het front is 704mm. Mijn huidige vaatwasser is geschikt voor fronts van 705mm tot 775mm.
De geboden alternatieve vaatwasser is geschikt voor fronts van 665mm tot 725.

Werkbladhoogte wordt 950mm, dat is het nu ook.

:?

• Lize167
Wat is een fijne werkbladhoogte? Nu hebben we 97cm. Onze nieuwe keuken waarschijnlijk 95,3. Hoe bevalt dit? Ik ben 1,74m en mijn partner 1,78m.

• jos5223
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:48
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:33:
[...]

De hoogte van het front is 704mm. Mijn huidige vaatwasser is geschikt voor fronts van 705mm tot 775mm.

Ik vind dat de verkoper hier volledige schuld toekomt. Jij hebt een offerte waarin de verkoper (die echt wel weet dat alle Siemens sx grote modellen betreft) bevestigt dat je een keuken krijgt met daarin je oude iq500 vaatwasser gemonteerd. Hij is de expert en daar moet je als consument op kunnen vertrouwen. Je rechten als consument zijn daarvoor ook goed beschermd in Nederland. Als er geen acceptabele oplossing is met je oude vaatwasser, moet hij je m.i. Een gelijkwaardig vervangend alternatief aanbieden. Bijvoorbeeld een nieuwe iq500, maar daarbij dat hij de oude vaatwasser ook op marktplaats mag zetten, of wat hij er ook mee wil doen.

• jos5223
Lize167 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:27:
Wat is een fijne werkbladhoogte? Nu hebben we 97cm. Onze nieuwe keuken waarschijnlijk 95,3. Hoe bevalt dit? Ik ben 1,74m en mijn partner 1,78m.
Goede vraag, bij ons zelfde. Huidige werkblad op 97 en bevalt fantastisch (ben 1,85, vrouwlief 1,77). Toen ik de keukenman vertelde dat ik zeker niet lager, misschien hoger, wilde keek hij me wel een beetje raar aan. 97 is blijkbaar hoog voor een keuken maar zou echt niet lager willen.

Hij zei wel dat iedereen die een hogere keuken krijgt dan daarvoor daar achteraf heel blij mee is, maar dat als je naar beneden gaat tov je vorige je het gevoel hebt een beetje krom te moeten staan.

• Aomi
jos5223 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:29:
[...]

Ik vind dat de verkoper hier volledige schuld toekomt. Jij hebt een offerte waarin de verkoper (die echt wel weet dat alle Siemens sx grote modellen betreft) bevestigt dat je een keuken krijgt met daarin je oude iq500 vaatwasser gemonteerd. Hij is de expert en daar moet je als consument op kunnen vertrouwen. Je rechten als consument zijn daarvoor ook goed beschermd in Nederland. Als er geen acceptabele oplossing is met je oude vaatwasser, moet hij je m.i. Een gelijkwaardig vervangend alternatief aanbieden. Bijvoorbeeld een nieuwe iq500, maar daarbij dat hij de oude vaatwasser ook op marktplaats mag zetten, of wat hij er ook mee wil doen.
Bedankt voor je reactie (en de rest hierboven ook bedankt natuurlijk).

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit vreemd vind.

Wat mij betreft zou het innemen van mijn huidige machine en kosteloos een passende iQ500 ervoor terug een goede oplossing zijn. Gaan we er nog steeds op achteruit, maar dan kost het me iig niks.

Wordt vervolgd...

• Barry
  • Nu online
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:33:
[...]

Huismerk? Pronorm Classic dus :p

Of kosteloos upgraden naar Proline van Pronorm (korpushoogte 76,8cm), of een nieuwe vaatwasser erin.

Een slechte review schrijven (Google recensies) helpt altijd als ze zo onbeschoft blijven doen.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Zo heb afgelopen dagen op de keukenmuren Traelyx natural finish aangebracht (coating), ben benieuwd hoe goed dit werkt tegen vuil/vlekken.

Nu nog wachten op de smetrand (graniet) en de schouw van de afzuigkap, dan is de keuken eindelijk helemaal klaar :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Lize167
jos5223 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Goede vraag, bij ons zelfde. Huidige werkblad op 97 en bevalt fantastisch (ben 1,85, vrouwlief 1,77). Toen ik de keukenmachine vertelde dat ik zeker niet lager, misschien hoger, wilde keek hij me wel een beetje raar aan. 97 is blijkbaar hoog voor een keuken maar zou echt niet lager willen.

Hij zei wel dat iedereen die een hogere keuken krijgt dan daarvoor daar achteraf heel blij mee is, maar dat als je naar beneden gaat tov je vorige je het gevoel hebt een beetje krom te moeten staan.
Daarom ben ik ook een beetje bang voor die 95,3. Ik ben benieuwd of je 1,7cm verschil maakt. Iets lager zou wel kunnen maar hoeveel? Ben daarom benieuwd naar veel gebruikte hoogtes.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Ons blad zit op 92cm, verkoper zei destijds dat 90-95 normaal was.
Mn vrouw is maar 1m58 en ik hoor geen klachten, maar ik met 1m84 krijg last van mn rug als ik lang bezig ben.
Met ons lengteverschil moest er toch een compromis komen, te laag kun je oplossen door te snijden op een dik snijblok. Te hoog niet, en daarnaast staat vrouwlief meer in de keuken :/
Voordeel is wel dat ik weer makkelijker in de pannen kan roeren.

Zij doet dus het snijwerk, ik het bakken (soms).

[Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 19-02-2020 23:23]

• Kyran
Afgelopen dagen wat offertes voor apparaten opgevraagd en de offertes vallen mij nog mee moet ik zeggen.

Inductiekookplaat met bladafzuiging: Bora X Pure (PUXU)
Koel-vriescombinatie: Bosch AccentLine Serie 6 KIN86HD30
Combi-stoomoven: Bosch AccentLine Serie 8 HSG856XC6
Vaatwasser: Bosch AccentLine Serie 8 SBA88TD16E
Quooker: Fusion Round RVS Combi+

Bij vier winkels een offerte gevraagd. Drie reageerden erg snel en stuurden duidelijke offertes met bedragen tussen €7400 en €7500. Er zat één winkel tussen die geen offerte stuurde, maar om mijn telefoonnummer vroeg. Drie keer raden welke van de vier bij DMG hoort.

Verder een gesprek gesprek gehad bij Jan Van Sundert. Van de ene kant was het een open en eerlijk gesprek, maar van de andere kant had ik ook het idee niet echt serieus genomen te worden (misschien omdat ik alleen was en niet samen met mijn vrouw?). Hij wilde bijvoorbeeld niks uitrekenen, terwijl ik duidelijk had aagegeven wat onze wensen zijn. Hierbij ook duidelijk aangegeven datt wij willen weten of onze wensen haalbaar zijn met ons budget en dat een richtbedrag ons erg zou helpen bij het nemen van beslissingen (aanpassen wensen, concessies doen, budget verhogen etc.), maar hij leek gewoon niet goed te luisteren.

Hij heeft wel een tekening gemaakt n.a.v. mijn uitleg, maar daarna ging hij van alles veranderen, luisterde niet echt naar de kleuren die ik doorgaf en uiteindelijk eindigde het gesprek met "kom maar een keer langs met je vrouw, kunnen jullie kleuren kiezen, reken ik dingen uit en dan geven wij er een klap op". Jammer.

Vandaag een gesprek bij Verdonk voor een Next125 keuken, ben benieuwd.

[Voor 10% gewijzigd door Kyran op 20-02-2020 07:03]

• Bakema
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:07
JT schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:26:
Verder, mijn vrouw wil graag een kookeiland en ik vind dat ook wel mooi maar we hebben beperkt de ruimte. 3,18 meter in de breedte en 3,33 in de lengte.Het mag best een wat kleiner eiland zijn. Nu hebben we het volgende gezien:

Teakhouten blad moet eraf en dan een nisje in het eiland voor je benen, anders maakt dat hem te diep. Er blijft dan nog een 80 a 90cm over tussen het bardeel en onze muur, waar in deze foto krukken staan. Onze keuken wordt op 60cm na in de breedte van 3,18m open. Heeft iemand ervaring met een eiland in compactere keukens?
Hey die hebben wij ook op het oog. Inmiddels al staan toevallig of voor een andere keuken gegaan?

Hebben momenteel ook een keuken van Superkeukens en die bevalt goed(nog geen 3 jaar oud). Maar willen een stuk uitbouwen en dan willen we ook graag een (schier)eiland. Zijn van plan om bovenstaande keuken van t weekend eens in het echt te bekijken.

Wat ik alleen jammer vind bij een eiland, aan de achterkant kijk je tegen de naden van de kasten aan, zie dit bij Ikea ook... is de enige oplossing hiervoor om ook (evt kleinere) kasten aan de achterkant te maken?

[Voor 9% gewijzigd door Bakema op 20-02-2020 07:35]

• Timmeh_PS3
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:30
Dezjay schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:00:

EDIT: Ik ga maar eens een offerte opvragen bij een interieurbouwer, ik denk dat ik spijt krijg van een Ikea oplossing.
Ik zat met hetzelfde idee; IKEA keuken met andere frontjes. Volgende stap was interieurbouwer; ging ruim boven budget. Uiteindelijk terecht gekomen bij Keukenkastenfabriek in Dordrecht; nagenoeg dezelfde prijs voor bovenstaande combo, maar overduidelijk betere kasten, lades en frontjes.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-05 22:14

JT

VETAK y0

Bakema schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:32:
[...]

Hey die hebben wij ook op het oog. Inmiddels al staan toevallig of voor een andere keuken gegaan?

Hebben momenteel ook een keuken van Superkeukens en die bevalt goed(nog geen 3 jaar oud). Maar willen een stuk uitbouwen en dan willen we ook graag een (schier)eiland. Zijn van plan om bovenstaande keuken van t weekend eens in het echt te bekijken.

Wat ik alleen jammer vind bij een eiland, aan de achterkant kijk je tegen de naden van de kasten aan, zie dit bij Ikea ook... is de enige oplossing hiervoor om ook (evt kleinere) kasten aan de achterkant te maken?
Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven. Wij hebben Superkeukens links laten liggen. We wilden a-segment keukenapparatuur. De boodschap was dat we de aanschafprijs bovenop de keukenprijs met apparatuur dan moesten betalen. Het (marketinglulkoek)verhaal was dat er gewerkt werd met een puntensysteem; je koopt de keuken voor x, daar krijg je y punten voor terug waarvan je alleen die gare huismerken kunt "aanschaffen". De punten die overblijven als je niet die huismerken neemt kun je niet inzetten voor merken als Bosch, Siemens ATAG enzovoort. In plaats daarvan blijven die punten over, wordt je keuken niet goedkoper en mag je de volle prijs van de gewenste apparatuur bovenop de keukenprijs plussen. Doei :w

Uiteindelijk zijn we voor een Rotpunkt keuken gegaan die qua kwaliteit ook iets beter is dan Superkeukens. Zo uit mijn hoofd waren de betere keukens van Superkeukens van Nobilia, onze Rotpunktkeuken is kwalitatief iets beter. Soort van middensegment vs hoger middensegment. Denk aan grotere korpushoogte (hoogte van keukenkastjes), spaanplaat achterkant van de kastje van 15mm ipv hardboard ofzo, betere scharnieren en zo nog wat zaken.

• Mr_Blobby
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:56
JT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven. Wij hebben Superkeukens links laten liggen. We wilden a-segment keukenapparatuur. De boodschap was dat we de aanschafprijs bovenop de keukenprijs met apparatuur dan moesten betalen. Het (marketinglulkoek)verhaal was dat er gewerkt werd met een puntensysteem; je koopt de keuken voor x, daar krijg je y punten voor terug waarvan je alleen die gare huismerken kunt "aanschaffen". De punten die overblijven als je niet die huismerken neemt kun je niet inzetten voor merken als Bosch, Siemens ATAG enzovoort. In plaats daarvan blijven die punten over, wordt je keuken niet goedkoper en mag je de volle prijs van de gewenste apparatuur bovenop de keukenprijs plussen. Doei :w
Ik heb mijn keuken bij Superkeukens gekocht en met een Novy afzuigunit en Siemens no-frost koel/vries combinatie. Alleen de AEG afwasmachine was met het "puntensysteem", maar met een comfort-lift was het niet de goedkoopste variant. Het staat je natuurlijk ook vrij om zelf de apparaten ergens anders los te kopen. Zo heb ik mijn oude inductie-kookplaat en magnetron/oven (die nog goed waren en niet zo oud), over laten zetten in de nieuwe keuken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-05 22:14

JT

VETAK y0

Mr_Blobby schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:09:
[...]

Ik heb mijn keuken bij Superkeukens gekocht en met een Novy afzuigunit en Siemens no-frost koel/vries combinatie. Alleen de AEG afwasmachine was met het "puntensysteem", maar met een comfort-lift was het niet de goedkoopste variant. Het staat je natuurlijk ook vrij om zelf de apparaten ergens anders los te kopen. Zo heb ik mijn oude inductie-kookplaat en magnetron/oven (die nog goed waren en niet zo oud), over laten zetten in de nieuwe keuken.
Mooi dat het bij jou deels kon :) Ik was er zelf eigenlijk vrij snel klaar mee, ondanks dat de betreffende verkoper erg goed z'n best deed. Ik ben niet zo van dat soort ontransparante onzin die ons nog geld kost als we niet de voor de winkel optimale combinatie van keuzes maken.

• Lize167
mitsumark schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:21:
Ons blad zit op 92cm, verkoper zei destijds dat 90-95 normaal was.
Mn vrouw is maar 1m58 en ik hoor geen klachten, maar ik met 1m84 krijg last van mn rug als ik lang bezig ben.
Met ons lengteverschil moest er toch een compromis komen, te laag kun je oplossen door te snijden op een dik snijblok. Te hoog niet, en daarnaast staat vrouwlief meer in de keuken :/
Voordeel is wel dat ik weer makkelijker in de pannen kan roeren.

Zij doet dus het snijwerk, ik het bakken (soms).
Goed idee van een dikke snijplank. En handig om zo de taakverdeling (soms) te doen ;)

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:47
myrthe schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:39:
[...]

Wij hebben nu 2,5 jaar de NX 650 F805 van Next 125, dat is hout fineer geloof ik en ik kan je vertellen dat met nul aan onderhoud met een huis vol katten en grote honden de kast er nog exact hetzelfde uitziet als toen hij geplaatst is. Hoop dat je er wat aan hebt :)

[Afbeelding]
Dat is idd heel mooi.

• Barry
  • Nu online
Ik zou mijn keuken ALTIJD op de hoogte van mijn vrouw inplannen. En dan zo oncomfortabel mogelijk voor mijzelf!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:54
Wij hebben ook een werkbladhoogte van 96cm, dat schijnt ook iets hoger als normaal te zijn. Wij zijn 1.85 en 1.77cm.

Werd er op gewezen door de koper van mijn vorige woning, die zei dat mijn keuken hoger was als normaal. Nooit bij stilgestaan, maar werkte prettig.

In de nieuwe woning zat een lagere/normale hoogte en dat merkte ik gelijk, zeker als je wat langer in de keuken bezig bent. Daarom de nieuwe keuken iets hoger laten maken :)

Een cm kan al een hoop verschil maken (geld niet alleen voor keukens heb ik wel eens gehoord...)

• Bakema
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:07
JT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Dat vond ik een paar jaar geleden inderdaad ook en raar verhaal. Uiteindelijk hebben wij wel via hun voor een Siemens koelkast gekozen en ETNA vaatwasser + combi oven. Na wat aandringen dat de apparatuur ergens anders goedkoper was kon er ondanks hun rare systeem toch wat van de prijs af...

Anyway, ik heb eigenlijk enkel een nieuwe kookplaat nodig, rest gaat mee gezien het 2,5 jaar oud is dus dat scheelt weer.

• Kyran
En weer een update ...

Vandaag bij Verdonk keukens geweest en wat een verademing was dat zeg in vergelijking met gisteren bij Jan van Sundert. Totaal andere insteek en manier van werken. Gisteren heb ik ruim drie uur aan tafel gezet zonder ook maar iets op te schieten. Vandaag stond ik na 90 minuten buiten, maar ben wel super geholpen en ook iets opgeschoten.

Adviseur luisterde goed, stelde voldoende vragen om een beeld te krijgen, was erg open/eerlijk en vroeg niet meteen om een budget. Offerte en tekening komen in de loop van volgende week. Ben heel erg benieuwd naar hoe het er uit komt te zien en hoeveel het gaat kosten. Tot nu toe nog geen offertes gekregen van winkels waar we langs zijn geweest, dus hebben nog steeds geen echt beeld van wat onze wensen gaan kosten.

Eigenlijk is het volkomen belachelijk hoe ondoorzichtig het allemaal is.

Na eerste gesprekken en hoe ik ben geholpen zou ik nu Verdonk op één, de Graafschap op twee en Jan van Sundert met afstand op drie zetten. Tussen Verdonk en de Graafschap zit niet heel veel verschil, maar die laatste heeft het flink afgedaan gisteren.

• mikep_577
Vandaag naar inspiratiehuis 2020 geweest in hoofddorp waar alle merken onder de Bosch vlag(Siemens/neff) met hun showrooms zitten. Ook naar AEG's showroom geweest die beduidend minder was.

Oorspronkelijk wilden we voor een Bora pure kookplaat gaan en een LG knock-knock koelkast. Maar beide nieuwe iQ700 modellen van Siemens lijken toch vergelijkbaar of beter.

Uiteindelijk gaan we kijken of we alles van Siemens kunnen nemen(behalve de Quooker):Ik heb offertes aangevraagd bij Bemmel en kroon, budgetplan, 123aparatuur en ekelhof in Duitsland.
Als iemand nog suggesties heeft voor apparatuur en of winkels dan hoor ik het graag.

Hierbij nog 2 foto's die ik heb gemaakt van de koelkast en kookplaat.
https://tweakers.net/ext/f/YC803OIF4UTCiD8Yhtb7eVpw/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/YFqkmHXAzXETlV7GrfuRsLQK/thumb.jpg

• Lize167
mikep_577 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:39:
Vandaag naar inspiratiehuis 2020 geweest in hoofddorp waar alle merken onder de Bosch vlag(Siemens/neff) met hun showrooms zitten. Ook naar AEG's showroom geweest die beduidend minder was.

Oorspronkelijk wilden we voor een Bora pure kookplaat gaan en een LG knock-knock koelkast. Maar beide nieuwe iQ700 modellen van Siemens lijken toch vergelijkbaar of beter.

Uiteindelijk gaan we kijken of we alles van Siemens kunnen nemen(behalve de Quooker):Ik heb offertes aangevraagd bij Bemmel en kroon, budgetplan, 123aparatuur en ekelhof in Duitsland.
Als iemand nog suggesties heeft voor apparatuur en of winkels dan hoor ik het graag.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Interessant! Waarom de kookplaat van Siemens en niet meer de Bora?

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:16
Kyran schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:31:
En weer een update ...

Vandaag bij Verdonk keukens geweest en wat een verademing was dat zeg in vergelijking met gisteren bij Jan van Sundert. Totaal andere insteek en manier van werken. Gisteren heb ik ruim drie uur aan tafel gezet zonder ook maar iets op te schieten. Vandaag stond ik na 90 minuten buiten, maar ben wel super geholpen en ook iets opgeschoten.

Adviseur luisterde goed, stelde voldoende vragen om een beeld te krijgen, was erg open/eerlijk en vroeg niet meteen om een budget. Offerte en tekening komen in de loop van volgende week. Ben heel erg benieuwd naar hoe het er uit komt te zien en hoeveel het gaat kosten. Tot nu toe nog geen offertes gekregen van winkels waar we langs zijn geweest, dus hebben nog steeds geen echt beeld van wat onze wensen gaan kosten.

Eigenlijk is het volkomen belachelijk hoe ondoorzichtig het allemaal is.

Na eerste gesprekken en hoe ik ben geholpen zou ik nu Verdonk op één, de Graafschap op twee en Jan van Sundert met afstand op drie zetten. Tussen Verdonk en de Graafschap zit niet heel veel verschil, maar die laatste heeft het flink afgedaan gisteren.
Hier een tevreden Verdonk klant. Zelfde gevoel wat jij meldt. Niks opjagen, nemen rustig de tijd. Wij hadden nogal keuzestress met type werkblad en zijn iets van drie maal met verschillende stukken composiet naar huis gegaan. Allemaal geen probleem. Uiteindelijk de keuken hier gekocht en geen spijt gehad. Wij hebben gebruik gemaakt van hun eigen monteurs (moet je wel om vragen!). Deze hebben hem zonder stress in drie dagen geplaatst. Lege dozen gingen netjes mee de bus in. Geloof me, er blijft een hele berg karton en piepschuim achter. Na plaatsen werd er netjes vanuit Verdonk contact opgenomen of alles naar wens was. Uiteindelijk zijn ze nog drie keer langs geweest. Keer voor de smetplint plaatsen, kitrand opnieuw doen (vond ik niet mooi genoeg) en een beschadiging van het blad repareren (wat ws door onze schuld is gekomen).

• jos5223
Wij overwegen nu de gutmann nivel kookplaat, vinden we nog een tandje strakker dan de Siemens en heeft 5 pitten in 3 afzonderlijke zones. Dus geen modulatie of pendelen (manieren om vermogen van pitten terug te schroeven om niet over het Max vermogen te gaan)

Wij hebben ook een heel rijtje van Siemens verder. Vorig jaar een offerte gevraagd op 123keukenapparatuur, nog met een Siemens kookplaat met afzuiging, zie link hieronder. Succes!

https://www.dropbox.com/s/y8fwg6emh9a013h/Foto%2020-02-2020%2022%2005%2020.png?dl=0

[Afbeelding]
[Afbeelding]

• Ankje82
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 26-05 22:29
Al heel veel aan het lezen geweest in dit topic. Genoeg huiswerk hier 😀.

Afgelopen week onze eerste schreden op het keukenvlak gezet. Wij gaan onze huidige keuken vervangen.

We zijn als 1e bij een zaak in Duitsland geweest (McClever in Dörpen). We weten nog niet helemaal precies wat we willen qua frontjes en blad. In de 1e tekening is het dit geworden: https://myalbum.com/album/NT6V3Uh6Q3Wf

Kleur is niet helemaal duidelijk, het is de touch aqua supermat van Nobilia: https://www.nobilia.de/nl...oderne-keukens/touch-337/

Kunststofblad.

Afmetingen: het rechte stuk is 3,28m het schiereiland is zijn 2 kasten van 60 bij 60 diep tegelijk (met daarin de koelkast aan de ene kant), rest van het eiland is 150 breed en 120 diep. Lades aan de ene kant, onder de bar touch kasten van 30 diep en dus nog 30 om te zitten.

Apparatuur heb ik niet allemaal de typenummers van opgeschreven.
Kookplaat: Miele KM 7697 FL
Vaatwasser: een XL model van Mieke, weet niet welke.
Oven: een oven van 60 cm van Siemens die 300 gr kan.
Koelkast: Bauknecht KRIF 3184
Afzuiging: Silverline 24 Vega Intern Premium

Prijs die we kregen was €13500 inclusief montage.

Is hier iets zinnigs over te zeggen of dit een redelijke prijs is, zonder dat ik alle details weet? Apparatuur is in verhouding duur volgens mij, maar wij vinden apparatuur met de juiste functionaliteit belangrijker dan hele sjieke frontjes oid.

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:06
@mikep_577 heb je de bora vergeleken met de siemens? Qua afzuiggeluid, bediening, afzuigvermogen?

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Reiger072
  • Laatst online: 13:23

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je die Stoom/bakoven daar ook in werking kunnen zien of had je daarover al besloten hem te nemen?

Wij hebben hem namelijk ook op het oog en zijn ook van plan binnenkort naar dat Inspiratiehuis2020 te gaan.

• Aomi
Inspiratiehuis2020 is echt top. Je kan een hoop apparaten gewoon zelf testen, aanvoelen, bedienen etc.
Daarnaast worden er diverse workshops etc gegeven waarbij een professionele kok wat kookt met die apparaten.

Wij hadden eerst wat apparaten blind uit de folder gekozen, daarna toch even naar 't Inspiratiehuis gegaan en er toen achter gekomen dat de apparaten die wij hadden gekozen niet echt aansloten bij onze wensen.

Zeker geen spijt van gehad.

Daarnaast wordt er ook niks verkocht daar dus je kan op je gemak alles proberen of een gesprek met een adviseur aangaan zonder dat je je ergens verplicht toe voelt.

• Reiger072
  • Laatst online: 13:23
Top bedankt voor de informatie! Dan ga ik er zeker even heen binnenkort.

• mikep_577
Lize167 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Interessant! Waarom de kookplaat van Siemens en niet meer de Bora?
We neigen naar de Siemens omdat:
  1. De Siemens iQ7000 is net uit, das positief.
  2. Daarbij ben ik wel gecharmeerd van de Duitse grundlickeit
  3. Hij is erg mooi
  4. Het is wel gaaf als je alles hebt van 1 merk
  5. Siemens doet zelf alle service, niet uitbesteed.

• mikep_577
Appie Heijn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:14:
@mikep_577 heb je de bora vergeleken met de siemens? Qua afzuiggeluid, bediening, afzuigvermogen?
We hebben ze beide in actie gezien en gehoord en ik heb op basis daarvan niet extreme verschillen ondervonden. Geluid lijkt het zelfde, ik geloof dat ze beide redelijk gelijk opgaan in afzuig capaciteit.
Bediening is naar mijn mening beter maar dat is persoonlijk.

• Kapitein Merijn
mikep_577 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:56:
[...]

We neigen naar de Siemens omdat:
  1. De Siemens iQ7000 is net uit, das positief.
  2. Daarbij ben ik wel gecharmeerd van de Duitse grundlickeit
  3. Hij is erg mooi
  4. Het is wel gaaf als je alles hebt van 1 merk
  5. Siemens doet zelf alle service, niet uitbesteed.
So he, dat is een weloverwogen keuze zeg!
Het maakt je niet uit hoe een apparaat presteert begrijp ik?

• mikep_577
jos5223 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 22:12:
Wij overwegen nu de gutmann nivel kookplaat, vinden we nog een tandje strakker dan de Siemens en heeft 5 pitten in 3 afzonderlijke zones. Dus geen modulatie of pendelen (manieren om vermogen van pitten terug te schroeven om niet over het Max vermogen te gaan)

Wij hebben ook een heel rijtje van Siemens verder. Vorig jaar een offerte gevraagd op 123keukenapparatuur, nog met een Siemens kookplaat met afzuiging, zie link hieronder. Succes!

[Afbeelding]

[...]
Oei die ziet er idd nog strakker uit, welke versie hebben jullie precies op het oog. Hebben jullie deze in actie gezien?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:56

ToolkiT

brit-tweaker

mikep_577 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:15:
[...]
De Amerikaanse koelkast is een LG en wat ik in de winkel kon zien zijn die best goed afgewerkt, maar tips zijn welkom.
Die LG koelkast heb ik ook op mijn shortlist staan.. maar hier een net iets ander model.
https://www.lg.com/uk/fridge-freezers/lg-GSX961NSVZ
Ik heb ze nog niet IRL gezien maar de specs zien er IMHO goed uit..

[Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 21-02-2020 18:09]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• jos5223
mikep_577 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Oei die ziet er idd nog strakker uit, welke versie hebben jullie precies op het oog. Hebben jullie deze in actie gezien?
De 8000ML930B volgens mij. Maar volgens mij is er maar 1 gutmann Nivel, de verschillende subtypes hebben betrekking op de afzuiging. Er is er een met recirculatie, een met afvoer naar buiten (hebben wij op het oog) en een voor externe motor (als je afzuiging op een centraal afzuigsysteem met).

Heb hem nog niet in actie gezien. Hun showroom zit bij zwolle in de buurt (Alliance group) en er staat er 1 in een showroom in Nuland weet ik. Wil hem wel een keer gaan bekijken voor ik hem koop.

• subwaysurfer
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:44
Vandaag zijn we bij het Siemens inspiratiehuis geweest. Nog wat keuzes die we al hadden gemaakt bijgesteld, en tevreden over wat we hebben gezien.

Het enige wat tegenviel was de binnenkant van de 178cm inbouwkoelkast, type KI81RAD30.
Ligt het aan ons of klopt het dat de plankjes en bakjes gammel overkomen? We hebben nu een koelkast van Whirlpool en dat is ook niet je van het, er is al best veel stuk.
Ik lees hier best veel mensen die een Siemens koelkast hebben uitgezocht. Hoe bevalt het?

• mikep_577
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:05:
[...]

So he, dat is een weloverwogen keuze zeg!
Het maakt je niet uit hoe een apparaat presteert begrijp ik?
Goed punt! hoop die hier te vinden, heb jij nog insights??

• mikep_577
Tussenstand, 123 apparatuur is het goedkoopst :)
Keukenloods moet ik nog aanvragen.
Wat zijn normale kortingsmarges als je alleen apparatuur koopt voor circa 9k advies prijs?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

• Kyran
mikep_577 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:31:
Tussenstand, 123 apparatuur is het goedkoopst :)
Keukenloods moet ik nog aanvragen.

[...]
Keukenloods was kansloos voor mij, zolang ik mijn telefoonnummer niet wilde geven :X

123apparatuur, Bemmel & Kroon, Veldkamp Witgoed zaten allemaal binnen €100 van elkaar rond €7500. Al had 123 geen Bora X Pure, maar de rest van de prijzen kwamen overeen.

Waarom ga jij voor de Siemens i.p.v. de Bora als ik vragen mag? Ik had eerst ook de neiging om voor de nieuwe Siemens/Bosch te gaan die binnenkort uitkomt, want veel van de minpunten van de vorige versie zijn opgelost. De nieuwe versie ziet er strak uit, heeft flexzones, bediening zit goed inelkaar en is ook vanaf bovenkant schoon te maken. Waar ik uiteindelijk toch op afknapte was het feit dat de Bora in totaal 6cm diepere zones heeft om op te koken waardoor je ook 2 grote pannen achterelkaar kan plaatsen. Bij de Siemens lukt dit niet.

Ik kook nu nog op een relatief kleine gaskookplaat en ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer wil lopen te klooien met waar ik mijn pannen moet neerzetten. Als ik nu met drie pannen kook is het echt puzzelen om het te laten passen. Daarom uiteindelijk besloten om voor de Bora X Pure te gaan. Gisteren bij het gesprek bij Verdonk Keukens ben ik ook gewezen op de Gutmann Nivel. Vijf zones, de twee linker- en rechterzones zijn koppelbaar, in het midden een enkele zones en twee afzuigkanalen aan beide kanten van het midden. Ziet er heel strak uit in ieder geval. Ik twijfel nog ....

Ben trouwens heel benieuwd naar je offerte van Ekelhoff en hoe die zich gaat verhouden met de rest :)

Edit: Heeft iemand trouwens de exacte afmetingen van de kookzones van de Gutmann Nivel? Ik kan het niet vinden in ieder geval. Misschien ben ik gewoon blind of kijk ik er gewoon simpelweg overheen.

[Voor 5% gewijzigd door Kyran op 21-02-2020 21:42]

• Kapitein Merijn
mikep_577 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:11:
[...]

Goed punt! hoop die hier te vinden, heb jij nog insights??
Heb er hier al veel over gezegd maar de 3 grootste, unieke voordelen zijn voor mij:
Wisselen van koolfilter van bovenuit
Geen traditionele tiptoets bediening
Ruimte tussen- en formaat van de zones.

• mikep_577
onze motivatie om voor de Siemens kookplaat te kiezen is:
  • De Siemens iQ7000 is net uit, das positief.
  • Daarbij ben ik wel gecharmeerd van de Duitse grundlickeit
  • Hij is erg mooi
  • Het is wel gaaf als je alles hebt van 1 merk
  • Siemens doet zelf alle service, niet uitbesteed.
Ik ga Veldkam Witgoed ook ff checken, thnx!

Voordat ik ga bestellen ga ik sowieso nog 1x langs om overal nog goed doorheen te gaan.
Jouw observatie over de pannen ga ik daar checken, ze hebben daar pannen staat! ik kom hier dus op terug.
Aangezien wij een Ikea keuken hebben kunnen wij niet alle inductieplaten plaatsen maar deze past dus wel.
Dus die Bora X Pure was zeker een optie geweest maar alleen past die niet en volgens mij is die best duur.

BTW we hebben onze lijst iets ge-update ;) beide ovens ook in Siemens Studioline.
  • Koelkast Siemens KA92DHXFP
  • Stoom bak oven Siemens HS858GXB6
  • Combi - Magnetron Siemens CM836GNB6
  • Kookplaten Siemens EX877LX67E
  • Quooker flex Combi+ RVS
Kyran schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Keukenloods was kansloos voor mij, zolang ik mijn telefoonnummer niet wilde geven :X

123apparatuur, Bemmel & Kroon, Veldkamp Witgoed zaten allemaal binnen €100 van elkaar rond €7500. Al had 123 geen Bora X Pure, maar de rest van de prijzen kwamen overeen.

Waarom ga jij voor de Siemens i.p.v. de Bora als ik vragen mag? Ik had eerst ook de neiging om voor de nieuwe Siemens/Bosch te gaan die binnenkort uitkomt, want veel van de minpunten van de vorige versie zijn opgelost. De nieuwe versie ziet er strak uit, heeft flexzones, bediening zit goed inelkaar en is ook vanaf bovenkant schoon te maken. Waar ik uiteindelijk toch op afknapte was het feit dat de Bora in totaal 6cm diepere zones heeft om op te koken waardoor je ook 2 grote pannen achterelkaar kan plaatsen. Bij de Siemens lukt dit niet.

Ik kook nu nog op een relatief kleine gaskookplaat en ik heb altijd gezegd dat ik nooit meer wil lopen te klooien met waar ik mijn pannen moet neerzetten. Als ik nu met drie pannen kook is het echt puzzelen om het te laten passen. Daarom uiteindelijk besloten om voor de Bora X Pure te gaan. Gisteren bij het gesprek bij Verdonk Keukens ben ik ook gewezen op de Gutmann Nivel. Vijf zones, de twee linker- en rechterzones zijn koppelbaar, in het midden een enkele zones en twee afzuigkanalen aan beide kanten van het midden. Ziet er heel strak uit in ieder geval. Ik twijfel nog ....

Ben trouwens heel benieuwd naar je offerte van Ekelhoff en hoe die zich gaat verhouden met de rest :)

Edit: Heeft iemand trouwens de exacte afmetingen van de kookzones van de Gutmann Nivel? Ik kan het niet vinden in ieder geval. Misschien ben ik gewoon blind of kijk ik er gewoon simpelweg overheen.

• mikep_577
Goede punten ga ik ook naar kijken als ik daar weer ben!

Dank:)
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:56:
[...]

Heb er hier al veel over gezegd maar de 3 grootste, unieke voordelen zijn voor mij:

• Cootje79
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10-05 22:51
Beste forum lezers,

allereerst wat fijn dat er een keuken topic bestaat. En dat nog wel op Tweakers...Top!

We hebben eind vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht (verwachte oplevering medio september 2021) en zitten nu midden in de molen van keukens en badkamers, 'helaas' nu al i.v.m. voorbereidingen leidingwerk. Vanuit het project hebben we een keuken-/badkamerboer maar ik verwacht niet dat we daar zullen slagen voor een keuken. We werden zeker goed geholpen maar kregen het gevoel dat we voor een midden segment keuken (Sensum + vnl. Etna apparatuur) een te hoge prijs moesten betalen. Er werd daarnaast ook duidelijk gemaakt dat er weinig ruimte is om te onderhandelen behalve als we concessies zouden doen qua apparatuur.

Afgelopen week dus bij een andere keukenboer geweest en hier viel ons oog op een SieMatic keuken. Met overall iets betere apparatuur (+8 jaar garantie) en hogere kwaliteit keukenmeubelen kwamen we wel een stukje hoger uit al denken we dat er nog ruimte is om te onderhandelen. Nou hoeven we niet perse het onderste uit de kan maar we kunnen het geld maar één keer uitgeven en moeten ook rekening houden met ons totale budget i.v.m. alle andere uitgaven die nog gaan volgen. Wel zijn we gevoelig voor recensies op internet want we zitten niet te wachten op een slecht geïnstalleerde keuken / service achteraf.

Hieronder een opsomming van de kenmerken en de prijzen van beide voorstellen van de keuken zoals we die voor ogen hebben. 

Heel erg benieuwd naar jullie mening, tips en adviezen!

Extra context
Op de apparatuur bij A kregen we naar zeggen 25% korting. Elders een losse offerte aangevraagd voor de apparatuur en deze kwam uit op € 5750 (ruim € 2500 goedkoper). Dit voelde niet goed al is het misschien maar net hoe je de kosten verdeeld. Daarnaast valt het verschil op in de kosten van het werkblad. Bij A is exact hetzelfde blad zo'n € 2000 duurder dan bij B. Bij de keukenmeubelen is het vice versa al mag je dit niet 1 op 1 vergelijken omdat het andere kwaliteit betreft (A. Sensum vs B. SieMatic). Maar dat keukenmeubelen € 6600 duurder zijn bij een SieMatic (van kunsstof)? Hierbij moet ik wel zeggen dat er bij de SieMatic een kruidentuin extra is opgenomen in het verlengde van het kookeiland.

A. Sensum 945 Enora (Laklaminaat)
Totaal € 20.500 (hier gaat nog wel € 1.100 project korting vanaf dus wordt € 19.400)

Kastenwand (200H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (200H x 60B)
1x hoge voorraadkast (200H x 60B)
1x hoge kast voor oven(200H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(200H x 60B)

Eiland (270L x 110D x 95H)
3x onderkast (90B) met 6 uittrekladen
1x spoelkast (60B)
1x onderkast (60B) met 2 uitrekladen incl. bestek
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)

Totaal Keukenmeubelen € 6.200,- (30%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 4.400,- (21%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 8.300,- (41%)
1x Bora PURU recirculatie 7.6kW
1x Etna Black Titanium - MO670TI
1x Etna Black Titanium - OM670TI
1x Etna Geïntegreerde koelvriescombinatie - KCS5178NF
1x Siemens - SN857X00PE
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)
1x Quooker Energieverdeler
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)

Installatiekosten € 1.600,- (8%)

B. SieMatic S2SLS/C45 SC45 SimiLaque (kunststof)
Totaal € 23.825

Kastenwand (208H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (208H x 60B)
1x hoge voorraadkast (208H x 60B)
1x hoge kast voor oven(208H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(208H x 60B)

Subtotaal kastenwand € 5.020

Eiland (270L x 110D x 95H)
3x onderkast (90B) met 6 uittrekladen
1x spoelkast (60B)
1x onderkast (60B) met 2 uitrekladen incl. bestek
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)
1x kruidenrek

Subtotaal eiland € 8.900,-

Totaal Keukenmeubelen € 13.920,- (58%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 2.025,- (9%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 6.430,- (27%)
1x PELGRIM IKR4082M (inductiekookplaat. 83cm 4pits)
1x PELGRIM OVP826MAT (oven)
1x PELGRIM OVS826MAT (combi-stoomoven)
1x PELGRIM PCS23178L (geïntegreerde koelvriescombinatie)
1x PELGRIM GVW487ONY (vaatwasser)
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)

Installatiekosten € 1.450,- (6%)

• Kyran
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:56:
[...]

Wisselen van koolstoffilter van bovenuit kan bij de nieuwe Siemens/Bosch ook als ik het goed heb. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.

Geen idee hoe het met de toetsen zit bij de nieuwe Siemens/Bosch, maar volgens mij gewoon de traditionele zoals bij de vorige versie. Niks anders gelezen.

Punt drie is voor mij de belangrijkste. Bijna alle andere kookplaten met afzuiging hebben gewoon een net te klein oppervlak. Enige grotere die ik ben tegengekomen is dus de Gutmann Nivel, maar volgens mij is die ook een stukje duurder.

Adviesprijs ligt als ik het goed heb rond €5000, Bora X Pure ben ik in offertes steeds rond de €3000 tegengekomen. Als de Nivel in een offerte rond €4000 zou komen zou ik er nog over na willen denken i.v.m. de paar voordelen t.o.v. van de Bora, maar als er niet veel van adviesprijs afgaat is het echt net een tikje te duur.

Kan ook NUL informatie vinden over de kosten van filters vervangen etc. Bij Bora, Bosch, Siemens etc. is dat duidelijk en kan je die dingen overal bestellen en weet je nu al wat de kosten gaan zijn.
Pagina: 1 ... 117 ... 134 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True