Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
@Kyran heb deze info opgevraagd mij de importeur. Overigens een offerte van 123 voor 3200 euro voor de gutmann nivel, en bevestiging van mijn eigen kleine keukenblokken dat hij wel voor ongeveer die prijs kon leveren. Zie hieronder de kookveld afmetingen:

Kookzones:
Afmetingen/prestaties:
Links voor
190 x 210mm / 1,6 (1,85)* kW
Links achter
190 x 210mm / 2,1 (3,0)* kW
middelpunt
Ø 200mm / 2,3 (3,0)* kW
Rechts achter
Rechst voor
brugfunctie
390 x 210mm / 3,7 kW
Totaal kookveld max.
10,4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
mikep_577 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:06:
onze motivatie om voor de Siemens kookplaat te kiezen is:
  • De Siemens iQ7000 is net uit, das positief.
  • Daarbij ben ik wel gecharmeerd van de Duitse grundlickeit
  • Hij is erg mooi
  • Het is wel gaaf als je alles hebt van 1 merk
  • Siemens doet zelf alle service, niet uitbesteed.
Ik ga Veldkam Witgoed ook ff checken, thnx!

Voordat ik ga bestellen ga ik sowieso nog 1x langs om overal nog goed doorheen te gaan.
Jouw observatie over de pannen ga ik daar checken, ze hebben daar pannen staat! ik kom hier dus op terug.
Aangezien wij een Ikea keuken hebben kunnen wij niet alle inductieplaten plaatsen maar deze past dus wel.
Dus die Bora X Pure was zeker een optie geweest maar alleen past die niet en volgens mij is die best duur.

BTW we hebben onze lijst iets ge-update ;) beide ovens ook in Siemens Studioline.
  • Koelkast Siemens KA92DHXFP
  • Stoom bak oven Siemens HS858GXB6
  • Combi - Magnetron Siemens CM836GNB6
  • Kookplaten Siemens EX877LX67E
  • Quooker flex Combi+ RVS
[...]
Er komt in mei ook een nieuwe Bora Pure uit. Dat zou dan nog positiever zijn?

Bora is ook Duits?

Maar volgens mij gaat het om het geluid en de afzuigkracht en laat daar de Bora nu beter in zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:27
Cootje79 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:05:
Beste forum lezers,

allereerst wat fijn dat er een keuken topic bestaat. En dat nog wel op Tweakers...Top!

We hebben eind vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht (verwachte oplevering medio september 2021) en zitten nu midden in de molen van keukens en badkamers, 'helaas' nu al i.v.m. voorbereidingen leidingwerk. Vanuit het project hebben we een keuken-/badkamerboer maar ik verwacht niet dat we daar zullen slagen voor een keuken. We werden zeker goed geholpen maar kregen het gevoel dat we voor een midden segment keuken (Sensum + vnl. Etna apparatuur) een te hoge prijs moesten betalen. Er werd daarnaast ook duidelijk gemaakt dat er weinig ruimte is om te onderhandelen behalve als we concessies zouden doen qua apparatuur.

Afgelopen week dus bij een andere keukenboer geweest en hier viel ons oog op een SieMatic keuken. Met overall iets betere apparatuur (+8 jaar garantie) en hogere kwaliteit keukenmeubelen kwamen we wel een stukje hoger uit al denken we dat er nog ruimte is om te onderhandelen. Nou hoeven we niet perse het onderste uit de kan maar we kunnen het geld maar één keer uitgeven en moeten ook rekening houden met ons totale budget i.v.m. alle andere uitgaven die nog gaan volgen. Wel zijn we gevoelig voor recensies op internet want we zitten niet te wachten op een slecht geïnstalleerde keuken / service achteraf.

Hieronder een opsomming van de kenmerken en de prijzen van beide voorstellen van de keuken zoals we die voor ogen hebben. 

Heel erg benieuwd naar jullie mening, tips en adviezen!

Extra context
Op de apparatuur bij A kregen we naar zeggen 25% korting. Elders een losse offerte aangevraagd voor de apparatuur en deze kwam uit op € 5750 (ruim € 2500 goedkoper). Dit voelde niet goed al is het misschien maar net hoe je de kosten verdeeld. Daarnaast valt het verschil op in de kosten van het werkblad. Bij A is exact hetzelfde blad zo'n € 2000 duurder dan bij B. Bij de keukenmeubelen is het vice versa al mag je dit niet 1 op 1 vergelijken omdat het andere kwaliteit betreft (A. Sensum vs B. SieMatic). Maar dat keukenmeubelen € 6600 duurder zijn bij een SieMatic (van kunsstof)? Hierbij moet ik wel zeggen dat er bij de SieMatic een kruidentuin extra is opgenomen in het verlengde van het kookeiland.

A. Sensum 945 Enora (Laklaminaat)
Totaal € 20.500 (hier gaat nog wel € 1.100 project korting vanaf dus wordt € 19.400)

Kastenwand (200H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (200H x 60B)
1x hoge voorraadkast (200H x 60B)
1x hoge kast voor oven(200H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(200H x 60B)

Eiland (270L x 110D x 95H)
3x onderkast (90B) met 6 uittrekladen
1x spoelkast (60B)
1x onderkast (60B) met 2 uitrekladen incl. bestek
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)

Totaal Keukenmeubelen € 6.200,- (30%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 4.400,- (21%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 8.300,- (41%)
1x Bora PURU recirculatie 7.6kW
1x Etna Black Titanium - MO670TI
1x Etna Black Titanium - OM670TI
1x Etna Geïntegreerde koelvriescombinatie - KCS5178NF
1x Siemens - SN857X00PE
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)
1x Quooker Energieverdeler
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)

Installatiekosten € 1.600,- (8%)

B. SieMatic S2SLS/C45 SC45 SimiLaque (kunststof)
Totaal € 23.825

Kastenwand (208H x 240B)
1x hoge kast vriescombinatie (208H x 60B)
1x hoge voorraadkast (208H x 60B)
1x hoge kast voor oven(208H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(208H x 60B)

Subtotaal kastenwand € 5.020

Eiland (270L x 110D x 95H)
3x onderkast (90B) met 6 uittrekladen
1x spoelkast (60B)
1x onderkast (60B) met 2 uitrekladen incl. bestek
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)
1x kruidenrek

Subtotaal eiland € 8.900,-

Totaal Keukenmeubelen € 13.920,- (58%)

Werkblad (274L x 110D) 6cm randafwerking € 2.025,- (9%)
Jetstone composiet
1x spoelbak

Apparatuur € 6.430,- (27%)
1x PELGRIM IKR4082M (inductiekookplaat. 83cm 4pits)
1x PELGRIM OVP826MAT (oven)
1x PELGRIM OVS826MAT (combi-stoomoven)
1x PELGRIM PCS23178L (geïntegreerde koelvriescombinatie)
1x PELGRIM GVW487ONY (vaatwasser)
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)

Installatiekosten € 1.450,- (6%)
14k voor Siematic kasten met kunststof frontjes 8)7 Ik zou lekker verder kijken naar een andere keukenleverancier. Met een Systemat, Schüller, Pronorm, Rotpunkt, etc. keuken ben je de helft voor die kastjes kwijt en dan ook nog rondom gelakt. Ik heb ook naar Siematic's gekeken, maar kwalitatief vond ik het niet meteen beter dan de merken die ik eerder opnoemde. Ik zou alleen voor Siematic gaan (en de meerprijs waard vinden) als je per se de design features wilt die andere merken niet kunnen leveren, zoals de nieuwe SLX Pure.

En Pelgrim apparatuur in een Siematic kan in mijn optiek niet :P
subwaysurfer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:51:
Vandaag zijn we bij het Siemens inspiratiehuis geweest. Nog wat keuzes die we al hadden gemaakt bijgesteld, en tevreden over wat we hebben gezien.

Het enige wat tegenviel was de binnenkant van de 178cm inbouwkoelkast, type KI81RAD30.
Ligt het aan ons of klopt het dat de plankjes en bakjes gammel overkomen? We hebben nu een koelkast van Whirlpool en dat is ook niet je van het, er is al best veel stuk.
Ik lees hier best veel mensen die een Siemens koelkast hebben uitgezocht. Hoe bevalt het?
Kijk eens naar Liebherr koelkasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:43
@Cootje79 Je investeert nu veel geld in de kasten en relatief weinig in je apparatuur, niet slim vind ik. Je kunt beter voor een andere merk kastensysteem gaan en daar top apparaten in zetten voor dat geld. Siematic vonden we zelf erg mooi, maar dan moet je echt voor de top segment van Siematic gaan. Trek maar de portemonnee open daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
HKP32 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:07:
Kijk eens naar Liebherr koelkasten
Heb ik gisterenavond naar zitten kijken ja. Op het eerste oog zag ik 1 model van 178 inbouw die alleen koelkast is. 629 voor de Siemens (offerte keukenloods) vs een geschatte 1150 voor de Liebherr, dat is nog wel een dingetje. Maar op de foto's zag het er wel al een stuk beter uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
De Cheetah schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 07:20:
@Kyran heb deze info opgevraagd mij de importeur. Overigens een offerte van 123 voor 3200 euro voor de gutmann nivel, en bevestiging van mijn eigen kleine keukenblokken dat hij wel voor ongeveer die prijs kon leveren. Zie hieronder de kookveld afmetingen:

Kookzones:
Afmetingen/prestaties:
Links voor
Links achter
middelpunt
Ø 200mm / 2,3 (3,0)* kW
Rechts achter
Rechst voor
brugfunctie
390 x 210mm / 3,7 kW
Totaal kookveld max.
10,4 kW
€3200 is een prima prijs wat mij betreft. Zal ook eens even contact met ze opnemen. Ben ook wel benieuwd naar de filters en de prijzen om deze te vervangen. Prijs ligt niet ver van de Bora X Pure af, wel 4cm minder diep qua kookveld (42cm vs. 46cm gekoppeld), maar met een extra vijfde kookveld in het midden kom je niet snel ruimte te kort denk ik.

Daarnaast vind ik afzuiging aan beide kanten in het midden wel een plus. Bedankt voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje79
  • Laatst online: 30-03 19:33
@HKP32 merci voor de tips. We gaan eens kijken naar de keuken merken. 14K vond ik ook erg veel. Nog adviezen voor merken apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje79
  • Laatst online: 30-03 19:33
@mister_S dank voor het advies ook. We gaan eens kijken naar andere opties.

Iemand ervaring met Gerwens Küchen in Gronau (Duitsland)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyran
Eerste offerte is binnen (van Verdonk Keukens)

Offerte voor Next125
Kastenwand NX650 F805 (Oud Eiken)
Onderkasten NX240 K187F (Fenix Onyxzwart Softmat AFP)
Werkblad: Composiet, Raven gepolijst, inclusief een spatwand van 40cm

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uOmX3Qr.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TProzTY.png

Keukenkasten: €13946
Apparaten: €8440
Werkblad: €4658
Montage: €1550
Korting: -€2599

Totaal: €25.995

Voor dezelfde apparaten heb ik via Bemmel & Kroon een offerte gekregen voor €7500, dat scheelt bijna €1000. Bij Veldkamp Witgoed kwamen ze zelfs op €7400. 123apparatuur verkocht geen Bora aan particulieren, maar ook daar zou het rond zelfde bedrag zijn geweest. Hier is dus nog wel wat speling volgens mij :D

Werkblad was nu met een spatrand van 40cm. Dat zal zeker aardig wat kosten met zich meebrengen. Daarnaast denken wij dat het mooier/beter zou zijn als de achterwand van iets lichtere kleur is dan het blad. Zwarte onderkasten > donker grijs werkblad > licht grijs spatwand, zoiets :D Daar valt qua kosten ook nog wel wat te winnen.

Montage lijkt mij prima, maar zag wel dat het zonder het verwijderen van oude keuken is. Dat moet ook nog gebeuren en eigenlijk zijn er ook nog een paar andere kleinde dingen die gedaan moeten worden, zoals het verleggen van waterleidingen en afvoer. Daarnaast hebben wij nu 1x 40A en willen naar 3-fasen.

Enige waar ik niks over kan zeggen zijn de keukenkasten. Iemand die hier een mening over heeft? Aangezien dit nog de eerste keer is dat wij een offerte krijgen heb ik ook nul vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Ankje82 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:14:
Al heel veel aan het lezen geweest in dit topic. Genoeg huiswerk hier 😀.

Afgelopen week onze eerste schreden op het keukenvlak gezet. Wij gaan onze huidige keuken vervangen.

We zijn als 1e bij een zaak in Duitsland geweest (McClever in Dörpen). We weten nog niet helemaal precies wat we willen qua frontjes en blad. In de 1e tekening is het dit geworden: https://myalbum.com/album/NT6V3Uh6Q3Wf

Kleur is niet helemaal duidelijk, het is de touch aqua supermat van Nobilia: https://www.nobilia.de/nl...oderne-keukens/touch-337/

Kunststofblad.

Afmetingen: het rechte stuk is 3,28m het schiereiland is zijn 2 kasten van 60 bij 60 diep tegelijk (met daarin de koelkast aan de ene kant), rest van het eiland is 150 breed en 120 diep. Lades aan de ene kant, onder de bar touch kasten van 30 diep en dus nog 30 om te zitten.

Apparatuur heb ik niet allemaal de typenummers van opgeschreven.
Kookplaat: Miele KM 7697 FL
Vaatwasser: een XL model van Mieke, weet niet welke.
Oven: een oven van 60 cm van Siemens die 300 gr kan.
Koelkast: Bauknecht KRIF 3184
Afzuiging: Silverline 24 Vega Intern Premium

Prijs die we kregen was €13500 inclusief montage.

Is hier iets zinnigs over te zeggen of dit een redelijke prijs is, zonder dat ik alle details weet? Apparatuur is in verhouding duur volgens mij, maar wij vinden apparatuur met de juiste functionaliteit belangrijker dan hele sjieke frontjes oid.
Ik weet inmiddels ook de typenummers van de oven Siemens HB634GBS1 en de vaatwasser Miele G4999SCVI XXL

Iemand nog iets zinnigs te zeggen over deze offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Vandaag weer wat zaken afgeweest ter inspiratie;
Vandaag een Keller, Schuller, en Next125 naast elkaar gezien. Was erg blij een middenmoot te zien als Schuller/Schroder.

Mooie details, en duidelijk wel kwalitatief, ergens iets minder stevig dan bv Siematic/Next125. Maar kan ook net wijze van montage zijn. Maar zeker een optie.

Ook nog maar even met Kvik geweest, daar liepen we al vrij snel uit. Als je zo meerdere keukens bekijkt zie je langzamerhand wel duidelijk waar de prijsverschillen vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Met veel belangstelling al veel uit dit topic gelezen in de aanloop naar onze 1e keuken aankoop. Uit de reacties blijkt dat hier aardig wat (ervarings)deskundigen zitten, hopelijk kunnen jullie mij helpen met een aantal vragen en overwegingen:
1. onze werkblad voorkeur is keramiek, gezien de hogere prijs en risico op breuk door punt belasting wordt ons nu composiet aangeraden. Wat is jullie ervaring met keramiek?
2. mocht het een lichte of witte kleur composiet worden, wat is jullie ervaring met vlekken die mogelijk intrekken? Ik zie dit nogal als risico.
3. Verwant aan vraag 2, welke bewerking van composiet is aan te raden om vorkvormig te voorkomen. We willen niet een al te glimmend blad.
3. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor een keramisch en composieten werkblad van totaal ca. 5,8m (U vorm) met opstaande rand tegen muur.
4. Op dit moment hebben we een eerste offerte van B&K van 15,8K, hierin is 15% korting in meegenomen. Wat is jullie ervaring bij B&K met onderhandelen na deze 1e offerte?

Benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen tijd hebben we tijdens onze zoektocht naar een nieuwe keuken al veel geleerd van dit forum. Nu staan we voor een keuze tussen twee keukens en zijn we op zoek naar advies. Hopelijk kunnen jullie ons deelgenoot maken van de overwegingen die je zou nemen in deze situatie.

Onze opstelling is een kastenwand met een kookeiland. We zijn er ondertussen wel uit dat dit voor onze ruimte (ongeveer 3 bij 4 meter tegen de woonkamer met eetgedeelte aan, helaas een relatief laag plafond van 2,4 meter) het meest aan onze wensen voldoet.

Al een tijdje zijn we bezig met twee keukenleveranciers. Een is onderdeel van DB, de ander levert Schüller en Next125. Het wordt nu tijd om te kiezen voor een van de twee.

We zijn zeer gecharmeerd van Next125, maar toen we echt aan de gang gingen met de kastenwand liepen we er al snel tegenaan dat onze apparatuur (losse vriezer en koeler), de maatvoering die we wilden en de Next125 niet helemaal lekker samen gingen. Dus kwamen we uit op een kastenwand uit de C20-lijn van Schüller en een kookeiland van Next125. Beide elementen hebben dezelfde kleur frontjes in dezelfde stijl (gelakt MDF met afgeronde hoeken) en hebben sowieso een andere lichtinval, dus het blijft één uitstraling.

Keur levert een ‘maatwerkoplossing’ in de vorm van hun Residentic-lijn voor zowel kookeiland als kastenwand. Ook bij Keur hebben we lang gepuzzeld over de indeling van de kastenwand en hoe dat te doen met de apparatuur. Net als bij de Next-dealer kwamen we tot een mooie indeling.

Beide leveranciers bieden voor zo ongeveer hetzelfde bedrag (het verschil is tientjeswerk) hun keuken aan. Bij de Schüller-dealer zijn
- de kastenmeubels 11,5K,
- apparatuur bijna 9K
- werkblad met quooker 3,5K,
- montage 1,5K
- korting 2,5K

en bij Keur zijn
- de kastenmeubels 6K
- apparatuur bijna 10K
- werkblad met quooker 5K
- montage ruim 2K
- en daar zit dan volgens de offerte al 1,5K aan korting op

Het verschil in opbouw van de prijzen heb ik altijd merkwaardig gevonden, maar zou ook kunnen betekenen dat ze op andere punten hun winst pakken. Ik heb geen idee.

Schüller/Next125 heeft frontjes in gelakt MDF met afgeronde hoeken, Residentic heeft kunststoffrontjes met rechte hoeken. Hang- en sluitwerk bij Next125 en Schüller ken ik en is goed, bij Residentic is het volgens mij ook ok.

Met beide dealers hadden we erg goede, constructieve, gesprekken met goed advies erin (andere bedrijven zijn om die reden al afgevallen).

Op basis van welke criteria zouden jullie de keuze nemen? Wat is er beter, een kunststoffront of gelakt MDF? En heeft iemand een idee van hoe Residentic zich uiteindelijk verhoudt tot Schüller C20 en Next125?

Heel veel dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Laatst online: 14-11-2024
@Verwijderd

Residentic bij DB is rotpunkt. Geen idee over de kwaliteit tussen de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als Residentic Rotpunkt is, dan zijn de drie keukens dus erg goed vergelijkbaar qua 'kwaliteit' en zal je vooral je keuze moeten maken op grond van gevoel.
Ik heb in de aanloop naar een nieuwe keuken heel lang gefocused op Schüller, maar uiteindelijk een Rotpunkt gekocht omdat de leverancier ons het meeste aansprak.

De Rotpunkt bevalt tot nu toe prima.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
ow wauw dat is goede informatie! mss die ook even afwachten!
Is er al iets bekend qua specs?
lonehitman schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Er komt in mei ook een nieuwe Bora Pure uit. Dat zou dan nog positiever zijn?

Bora is ook Duits?

Maar volgens mij gaat het om het geluid en de afzuigkracht en laat daar de Bora nu beter in zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:17:
Als Residentic Rotpunkt is, dan zijn de drie keukens dus erg goed vergelijkbaar qua 'kwaliteit' en zal je vooral je keuze moeten maken op grond van gevoel.
Ik heb in de aanloop naar een nieuwe keuken heel lang gefocused op Schüller, maar uiteindelijk een Rotpunkt gekocht omdat de leverancier ons het meeste aansprak.

De Rotpunkt bevalt tot nu toe prima.
Dank, @PaT en @Bas22. Ik had al eens gehoord dat hun Excellentic-lijn van Rotpunkt was, maar dacht altijd dat Residentic ergens anders vandaan kwam.

Het gevoel is bij beiden goed. Rationeel punt is nog het verschil tussen de kunststoffrontjes van DB en de gelakte MDF van Schuller.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
In mijn zoektocht naar nieuwe keuken en dus ook apparatuur valt het mij op dat er velen zijn met voorkeur voor Siemens Studioline.
Is dit gebaseerd mn op de"looks" of is deze serie aanmerkelijk beter dan andere merken.
In recente test van (60cm) induktiekookplaten doo CB, komt AEG als beste uit de test, terwijl de Siemens pas op de 7e plaats komt.
Graag zou ik willen weten waar andere forumleden zich op baseren in hun keuze. Looks is natuurlijk leuk, maar een goede kok wil toch in eerste instantie goede apparatuur.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De BSH producten worden gewoon het meest gepushed in de keukenzaken.
Er is niets mis mee, maar in de meeste gevallen is er ook maar weinig bijzonders te melden.
Persoonlijk vond ik vorig jaar de Bosch lijn er beter uitzien dan dezelfde lijn van Siemens.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas22
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:02:
[...]

Dank, @PaT en @Bas22. Ik had al eens gehoord dat hun Excellentic-lijn van Rotpunkt was, maar dacht altijd dat Residentic ergens anders vandaan kwam.

Het gevoel is bij beiden goed. Rationeel punt is nog het verschil tussen de kunststoffrontjes van Keur en de gelakte MDF van Schuller.

Iemand?
@Verwijderd ai je hebt gelijk. De excellentic is rotpunkt. De residentic weet ik ook niet. Bij mij deden ze bij DB ook geheimzinnig behalve over de excellentic. Dat bevestigde hij direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben het apparatuur voor m'n keuken aan het uitzoeken en zoek een plafondunit die automatisch aangaat als ik de inductiekookplaat gebruik. Ik weet dat Novy en Siemens deze opties hebben. Weet iemand welke andere (goedkopere) merken dit ook hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
KappuhH schreef op zondag 23 februari 2020 @ 21:40:
Ik ben het apparatuur voor m'n keuken aan het uitzoeken en zoek een plafondunit die automatisch aangaat als ik de inductiekookplaat gebruik. Ik weet dat Novy en Siemens deze opties hebben. Weet iemand welke andere (goedkopere) merken dit ook hebben?
AEG ook met hun Hob2hood systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Aomi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Bedankt voor je reactie (en de rest hierboven ook bedankt natuurlijk).

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit vreemd vind.

Wat mij betreft zou het innemen van mijn huidige machine en kosteloos een passende iQ500 ervoor terug een goede oplossing zijn. Gaan we er nog steeds op achteruit, maar dan kost het me iig niks.

Wordt vervolgd...
Goed, afgelopen weekend nog even langs geweest bij de keukenboer.
Omdat het millimeterwerk betreft gaan ze toch nog even met de fabrikant (Siemens) overleggen of het toch niet past.
Zo niet, hebben we 2 mooie aanbiedingen gehad voor een nieuwe vaatwasser. 200 euro voor een iQ300 of 500 euro voor een iQ500 vaatwasser van Siemens.

Naar mijn mening een mooie oplossing waar we wel content mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:00
Bas22 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:49:
[...]

@Verwijderd ai je hebt gelijk. De excellentic is rotpunkt. De residentic weet ik ook niet. Bij mij deden ze bij DB ook geheimzinnig behalve over de excellentic. Dat bevestigde hij direct
De residentic is de maatwerk keuken toch? Dat is Tristar. Er zijn niet veel merken die Fenix Verde verkopen, dus de verkoper gevraagd en die bevestigde dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mikep_577 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:01:
ow wauw dat is goede informatie! mss die ook even afwachten!
Is er al iets bekend qua specs?

[...]
Ik denk dat er wat sarcasme in de post is bedoeld ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Composiet blad? Ziet er netjes uit iig. En blad kitten langs de muur doen ze idd niet, hier hetzelfde. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doggy1 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:36:
In mijn zoektocht naar nieuwe keuken en dus ook apparatuur valt het mij op dat er velen zijn met voorkeur voor Siemens Studioline.
Is dit gebaseerd mn op de"looks" of is deze serie aanmerkelijk beter dan andere merken.
In recente test van (60cm) induktiekookplaten doo CB, komt AEG als beste uit de test, terwijl de Siemens pas op de 7e plaats komt.
Graag zou ik willen weten waar andere forumleden zich op baseren in hun keuze. Looks is natuurlijk leuk, maar een goede kok wil toch in eerste instantie goede apparatuur.
Ben benieuwd.
Die zoektocht is pas begonnen als je dit topic nog niet hebt doorzocht over apparatuur en als je de CB serieus neemt als consument......heb daar zelden een test gezien waar je iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Die zoektocht is pas begonnen als je dit topic nog niet hebt doorzocht over apparatuur en als je de CB serieus neemt als consument......heb daar zelden een test gezien waar je iets aan hebt.
Sorry hoor, maar dat vroeg ik niet.
Vraagje: waar baseer jij je dan op vwb keuze apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doggy1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Sorry hoor, maar dat vroeg ik niet.
Vraagje: waar baseer jij je dan op vwb keuze apparatuur?
Dit topic doorlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Joopieboy schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:42:
Composiet blad? Ziet er netjes uit iig. En blad kitten langs de muur doen ze idd niet, hier hetzelfde. :)
Yes! Je hebt gelijk, het is de Jetstone Composiet Clamshell [4130] :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
Dus zodoende weet jij nu al genoeg om een gefundeerde aankoop te doen vwb kwaliteit, gebruiksgemak, duurzaamheid etc.
Als je dit topic door leest(wat ik dagelijks doe), dan wordt het wel duidelijk dat het allemaal niet zo duidelijk is en ik wel eens het idee krijg dat bepaalde apparatuur meer voor de looks dan voor de praktische bruikbaarheid wordt gekozen.
Hoe weet jij nu bv hoe de nieuwe studioline presteert op het gebied van geluid, gelijkmatige verwarming etc?
Mij is het iig niet duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
@RobKJ ziet er gelikt uit hoor, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Laatst online: 14-09 20:53
FlowSnake schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:19:
Vandaag weer wat zaken afgeweest ter inspiratie;
Vandaag een Keller, Schuller, en Next125 naast elkaar gezien. Was erg blij een middenmoot te zien als Schuller/Schroder.

Mooie details, en duidelijk wel kwalitatief, ergens iets minder stevig dan bv Siematic/Next125. Maar kan ook net wijze van montage zijn. Maar zeker een optie.

Ook nog maar even met Kvik geweest, daar liepen we al vrij snel uit. Als je zo meerdere keukens bekijkt zie je langzamerhand wel duidelijk waar de prijsverschillen vandaan komen.
Toevallig in de omgeving van H' Waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
YoGi_Berra schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:03:
[...]

Toevallig in de omgeving van H' Waard?
Ja zeker! Eiland de Wild oid, ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
Kyran schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:17:
Eerste offerte is binnen (van Verdonk Keukens)

Offerte voor Next125
Kastenwand NX650 F805 (Oud Eiken)
Onderkasten NX240 K187F (Fenix Onyxzwart Softmat AFP)
Werkblad: Composiet, Raven gepolijst, inclusief een spatwand van 40cm

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Keukenkasten: €13946
Apparaten: €8440
Werkblad: €4658
Montage: €1550
Korting: -€2599

Totaal: €25.995

Voor dezelfde apparaten heb ik via Bemmel & Kroon een offerte gekregen voor €7500, dat scheelt bijna €1000. Bij Veldkamp Witgoed kwamen ze zelfs op €7400. 123apparatuur verkocht geen Bora aan particulieren, maar ook daar zou het rond zelfde bedrag zijn geweest. Hier is dus nog wel wat speling volgens mij :D

Werkblad was nu met een spatrand van 40cm. Dat zal zeker aardig wat kosten met zich meebrengen. Daarnaast denken wij dat het mooier/beter zou zijn als de achterwand van iets lichtere kleur is dan het blad. Zwarte onderkasten > donker grijs werkblad > licht grijs spatwand, zoiets :D Daar valt qua kosten ook nog wel wat te winnen.

Montage lijkt mij prima, maar zag wel dat het zonder het verwijderen van oude keuken is. Dat moet ook nog gebeuren en eigenlijk zijn er ook nog een paar andere kleinde dingen die gedaan moeten worden, zoals het verleggen van waterleidingen en afvoer. Daarnaast hebben wij nu 1x 40A en willen naar 3-fasen.

Enige waar ik niks over kan zeggen zijn de keukenkasten. Iemand die hier een mening over heeft? Aangezien dit nog de eerste keer is dat wij een offerte krijgen heb ik ook nul vergelijkingsmateriaal.
Vandaag een offerte voor een Schröder keuken gekregen. Ongeveer zelfde opstelling, maar met de volgende verschillen:
  • Werkblad is van graniet (Nero Assoluto gebrand & geborsteld, 2cm dik en 2cm verstek opgedikt).
  • Spatrand is 20cm i.p.v. de 40cm bij de Next125 offerte.
  • Kastenwand heeft geen extra opzetkasten, dus alleen 221cm hoge kast.
  • Korpushoogte 78cm i.p.v. 87.5cm van Next125
Next125 vs Schröder offerte (met afgeronde getallen)
Kasten €14000 vs €10000
Werkblad €4600 vs €2500
Apparatuur: €8500 vs €8500
Montage: €1500 vs €1750
Korting €2600 vs €0

Totaal: €26000 vs. €22750

Apparatuur en montage prijzen zijn praktisch gelijk. Werkblad is een flink stuk goedkoper (scheelt ruim €2000). Zij geven aan dat dit komt omdat ze rechtstreeks bij de fabrikant in Italië bestellen, zonder tussenkomst van een andere partij. Prijsverschil zit verder vooral in de kasten. Next125 is een flink stuk duurder, maar je krijgt er ook wel wat voor terug.

Voordelen Next125 offerte: Korpushoogte van 87.5cm vs 78cm, kastenwand van 251cm hoog i.p.v. 221cm, nis loopt dieper door naar achteren, houtfineer van Next125 is echt veel mooier dan van Schröder.

Voordelen Schröder offerte: Goedkoper en mooier werkblad voor een hele mooie prijs.

Verschil in prijs is best flink, maar ik denk dat wij wel bereid zijn om toch richting de Next125 te gaan. Wij hebben in ieder geval nu ook gevraagd om een Systemat offerte in dezelfde opstelling als de Next125. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Edit: @De Cheetah Aangezien jij ook met de Nivel bezig bent. Ik heb even contact gezocht met Alluance Group over de filters van de Nivel. Ik kon namelijk nergens vinden hoevaak ze vervangen moesten worden en wat ze kosten. Antwoord is ongeveer 1x per jaar en €67 per filter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kyran op 24-02-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeMau89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 12:33
FlowSnake schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Ja zeker! Eiland de Wild oid, ervaring mee?
Eiland de Wild heb ik zeer goeie ervaring mee. Vorige keuken in projectbouw (appartement) kwam bij hen vandaan.
Ook mijn volgende keuken ga ik waarschijnlijk daar vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
Ow oke... jammer. Die dingen heb ik nooit goed door. Geen nieuwe bora pure in de pijplijn dus... :S
MikeyMan schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Ik denk dat er wat sarcasme in de post is bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mikep_577 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:57:
Ow oke... jammer. Die dingen heb ik nooit goed door. Geen nieuwe bora pure in de pijplijn dus... :S

[...]
Jawel, maar dat feit op zich maakt hem niet gelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Net het hele topic doorgezocht op zoekwoord KVIK en dat heeft me al veel info opgeleverd. Echter ik zit nog met drie vragen.
We vinden de Cima keuken van Kvik met de eiken horizontale plankjes mooi vanwege de hout look en omdat het wat minder strak is. We zoeken namelijk een keuken voor in onze nieuwbouwwoning en zijn bang dat het met een standaard witte of donkergrijze keuken te strak geheel wordt, we houden van iets meer warmte.

https://www.kvik.nl/p/cima-light-oak-keuken-p-2495

Hebben nu een offerte bij Kvik arena laten maken die is niet super goedkoop (15k incl Siemens apparatuur) maar verder zijn we er wel tevreden mee. Dit is inclusief 1500 euro kortingsactie op Siemens.
- Kennen jullie nog andere vergelijkbare keukens qua stijl waar we eens naar kunnen kijken? Tot nu toe hebben we niets vergelijkbaars gezien bij andere keuken zaken
- Welke acties komt Kvik normaal gesproken mee gedurende het jaar en is het dan de moeite om nog even te wachten op de juiste actie? Apparatuur willen we ook prima via internet kopen, als je dan 4x Siemens neemt kun je nog steeds registreren voor de 5 jaar garantie
- Heeft er iemand ervaring met de Cima keuken van Kvik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:24
Dit is inclusief 1500 euro kortingsactie op Siemens.
Ben zelf ook bezig met de aanschaf van Siemens apparatuur. Kan je aangeven om welke actie dit gaat?
Op de website vind ik hier niets over terug. Zie alleen de verlegde garantie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 15:06
Wat geinige deurtjes inderdaad. Kan me niet herinneren dat ik deze eerder heb gezien.
Overigens wel een slechte voorbeeld opstelling op die foto met 60/80cm breedte afwisseling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

_Arthur

blub

Marinos83 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:55:
Hebben nu een offerte bij Kvik arena laten maken die is niet super goedkoop (15k incl Siemens apparatuur) maar verder zijn we er wel tevreden mee. Dit is inclusief 1500 euro kortingsactie op Siemens.
- Kennen jullie nog andere vergelijkbare keukens qua stijl waar we eens naar kunnen kijken? Tot nu toe hebben we niets vergelijkbaars gezien bij andere keuken zaken
Kvik vind ik qua kwaliteit niet veel beter dan Ikea. Misschien dat Ikea zelfs beter vind qua afwerkingen.

Valt zoiets in je smaak? Ikea Voxtorp in walnootpatroon.

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/images/82/87/82874c3b982912b7bbb0fa55ababa50e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilfish schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:34:
[...]

De residentic is de maatwerk keuken toch? Dat is Tristar. Er zijn niet veel merken die Fenix Verde verkopen, dus de verkoper gevraagd en die bevestigde dat.
Ah, the plot thickens. En hoe verhoudt Tristar zich qua kwaliteit tot Schuller/Next125?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

_Arthur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:45:
[...]

Kvik vind ik qua kwaliteit niet veel beter dan Ikea. Misschien dat Ikea zelfs beter vind qua afwerkingen.

[Afbeelding]
Als aanvulling hierop... Er zijn verschillende bedrijven die deurtjes leveren voor de Ikea Metod keuken, dus je bent niet persé gebonden aan het (beperkte) assortiment van Ikea m.b.t. de designs

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:05
Net het hele topic doorgezocht op zoekwoord KVIK en dat heeft me al veel info opgeleverd. Echter ik zit nog met drie vragen.
We vinden de Cima keuken van Kvik met de eiken horizontale plankjes mooi vanwege de hout look en omdat het wat minder strak is. We zoeken namelijk een keuken voor in onze nieuwbouwwoning en zijn bang dat het met een standaard witte of donkergrijze keuken te strak geheel wordt, we houden van iets meer warmte.

- Welke acties komt Kvik normaal gesproken mee gedurende het jaar en is het dan de moeite om nog even te wachten op de juiste actie? Apparatuur willen we ook prima via internet kopen, als je dan 4x Siemens neemt kun je nog steeds registreren voor de 5 jaar garantie
Ben zelf al een tijdje in de markt voor een Kvik keuken. Aantal acties die ik gezien heb:

- gratis quooker
- gratis montage
- 20% korting op keuken (geen korting op montage)
savange1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Ben zelf ook bezig met de aanschaf van Siemens apparatuur. Kan je aangeven om welke actie dit gaat?
Op de website vind ik hier niets over terug. Zie alleen de verlegde garantie staan.
Volgens mij is dat iets exclusiefs wat Kvik aanbiedt..
_Arthur schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik Kvik en Ikea niet te vergelijken. Ben bij beide geweest en voor mijn gevoel is Kvik wel echt een stuk beter dan Ikea. Maar dat ligt er misschien aan welke keuken je bestelt bij Kvik..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 22:27

Häcker heeft de AV6021; een houtfineer front met verticale planken. Kasten zullen wel duurder zijn dan Kvik

https://www.robschippersk...lio/av6021-eiken-platina/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
mikep_577 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:57:

[...]
Er komt wel een Bora X Pure uit in Q2 hoor.

Flex versie van de Bora Pure, en filterkapje in het midden ziet er anders uit.

Kan iemand mij vertellen of €900 een normale prijs is voor het plaatsen een 3-fasen groepenkast? Misschien beetje off-topic, maar reden dat die er komt is wel de keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Afgelopen weekend hebben we wat verkennend werk gedaan voor een nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis. Voor ons huidige huis waren we aangewezen op Van Wanrooij in Waardenburg. Aangezien ze een grote showroom hebben met Schüller, Next125 en Siematic, zijn we daar even gaan kijken. Het kwaliteitsverschil is goed te zien!

Alleen was onze vorige ervaring hier dusdanig slecht, dat ik hiet nooit meer een keuken zal kopen. Op de terugweg in Eindhoven bij SVEA gekeken naar Systemat keukens. Maar dat viel enorm tegen. Geen mooie showroom, geen goede opstellingen en nergens is duidelijk te zien welke materialen/systemen gebruikt zijn in de opstellingen.

Hebben jullie nog andere goede tips in de regio Eindhoven (ruime straal, klein uurtje rijden is niet erg) voor keukenzaken waar dit soort kwalitatieve keukens goed te bezichtigen zijn?

Overigens viel ons in alle zaken op dat houten frontjes erg vaak herhalende patronen hebben, zoals hier eerder gemeld. Enorm suf als je het eenmaal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 08:37
Kyran schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Kan iemand mij vertellen of €900 een normale prijs is voor het plaatsen een 3-fasen groepenkast? Misschien beetje off-topic, maar reden dat die er komt is wel de keuken :)
Kast incl plaatsen?
Lijkt mij niet duur, maar hangt erg af wat voor type kast je hebt. Daar zit nogal verschil in, onze nieuwe groepenkast kast (Schneider) koste dat al zo ongeveer dacht ik.

Laten plaatsen door een bevriende en gecertificeerde elektricien voor niets, maar duurde een uurtje of drie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:29
Harrie_ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Als aanvulling hierop... Er zijn verschillende bedrijven die deurtjes leveren voor de Ikea Metod keuken, dus je bent niet persé gebonden aan het (beperkte) assortiment van Ikea m.b.t. de designs
klopt, maar dit is ver-schrik-ke-lijk duur.

Ik heb een ikea keuken opgesteld en de tekening (Ikea inlogcodes) doorgestuurd naar zo'n bedrijf
method kastjes, scharnieren e.d.: 2800 euro
Bosch apparatuur: 4100 euro
Frontjes en 6cm betonnen blad: 12.500 euro

Erg mooi, maar ook erg duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
B-Real schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Kast incl plaatsen?
Lijkt mij niet duur, maar hangt erg af wat voor type kast je hebt. Daar zit nogal verschil in, onze nieuwe groepenkast kast (Schneider) koste dat al zo ongeveer dacht ik.

Laten plaatsen door een bevriende en gecertificeerde elektricien voor niets, maar duurde een uurtje of drie volgens mij.
Inderdaad, inclusief plaatsen. Kast van Hager, 9 groepen, 3 aardlekschakelaars, 1 hoofdschakelaar en een krachtgroep volgens de offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:15
millerman_sf schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:44:
[…]

Alleen was onze vorige ervaring hier dusdanig slecht, dat ik hiet nooit meer een keuken zal kopen. Op de terugweg in Eindhoven bij SVEA gekeken naar Systemat keukens. Maar dat viel enorm tegen. Geen mooie showroom, geen goede opstellingen en nergens is duidelijk te zien welke materialen/systemen gebruikt zijn in de opstellingen.

[…]
Wij zijn daar juist enorm goed geholpen. Mij viel het op dat ze op een beperkte ruimte zoveel kunnen laten zien. Bijvoorbeeld door alle soorten lades in een opstelling te verwerken. Heb je daar wel met een verkoper gesproken? Want anders kan ik me voorstellen dat je er bij SVEA niet uitkomt. De eerste keer dat we daar waren, waren we snel weer weg. Daarna toch een gesprek gepland en uiteindelijk keuken daar gekocht.
[…]

Hebben jullie nog andere goede tips in de regio Eindhoven (ruime straal, klein uurtje rijden is niet erg) voor keukenzaken waar dit soort kwalitatieve keukens goed te bezichtigen zijn?
[…]
Met zo een ruime straal kun je in dit topic echt tig keukenzaken vinden. In Eindhoven zitten er ook nog wel. Daar ging het laatst nog over in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wij zijn momenteel bezig om bij Klomp keukens in Mill (40 min van Eindhoven) onze keuken te kopen.
Ze maken daar zelf keukens compleet op maat. Dus niet van een specifiek merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kyran schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Ik heb een tijdje terug een ABB 3-fase groepenkast laten plaatsen met extra dubbele wcd in de meterkast(handig voor alle modemmeuk etc) voor €600.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Erasmo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:28:
[...]

Ik heb een tijdje terug een ABB 3-fase groepenkast laten plaatsen met extra dubbele wcd in de meterkast(handig voor alle modemmeuk etc) voor €600.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je configuratie, eventuele extra meters etc. Die van mij zat met een volledige vernieuwing van de verdeler met 9 groepen, 2 installatie-automaten, nog een extra lege verdeler en kWh-meter voor de EV en leidingen naar buiten rond de €1000. Wilde geen risico lopen en ben toen ook niet gaan beknibbelen op een paar euro en heb 't aan een lokale elektricien gegund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
Afgelopen weekend hebben we wat verkennend werk gedaan voor een nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis. Voor ons huidige huis waren we aangewezen op Van Wanrooij in Waardenburg. Aangezien ze een grote showroom hebben met Schüller, Next125 en Siematic, zijn we daar even gaan kijken. Het kwaliteitsverschil is goed te zien!

Overigens viel ons in alle zaken op dat houten frontjes erg vaak herhalende patronen hebben, zoals hier eerder gemeld. Enorm suf als je het eenmaal ziet.
Bekijk de keuken van @MikeyMan eens. Volgens mij ook gekocht op ca. 50min van Eindhoven.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

OllieMongollie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:41:
[...]

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je configuratie, eventuele extra meters etc. Die van mij zat met een volledige vernieuwing van de verdeler met 9 groepen, 2 installatie-automaten, nog een extra lege verdeler en kWh-meter voor de EV en leidingen naar buiten rond de €1000. Wilde geen risico lopen en ben toen ook niet gaan beknibbelen op een paar euro en heb 't aan een lokale elektricien gegund.
Ik moet even nadenken over de exacte config, maar voor zover ik me kan herinneren was het 8 groepen, 1 3-fase groep, 3x aardlek. Denk dat bij jou de leidingen naar buiten vrij aan de prijs waren vanwege de manuren?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelt2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-10-2024
Voor ons staat er ook een nieuw huis en dus nieuwe keuken op de planning.
Inmiddels deel 3 van dit topic helemaal doorgespit en al veel goede ideeën opgedaan, waarvoor nu al dank! :P

We hebben een paar keukenzaken bezocht en zijn ook zelf druk aan het puzzelen geslagen met de indeling van onze nieuwe keuken. Uiteindelijk hebben we een combinatie gemaakt van alle tekeningen en door een bevriende architect laten verwerken tot onderstaande opstelling.
Voor we weer naar een keukenzaak gaan om alles in detail uit te zoeken en samen te stellen ben ik heel benieuwd wat de keukenexperts van deze opstelling vinden?

Hoge kastenwand (verticaal greeploos) linkerkant van links naar rechts:
- koelkast 178
- combi magnetron en vriezer 102
- combi stoomoven en servies/voorraadkast
- servies/voorraadkast

Spoelgedeelte (horizontaal greeploos) van links naar rechts:
- ladenkast 100
- spoelkast Quooker 60
- vaatwasser 60

Kookgedeelte (horizontaal greeploos) van links naar rechts:
- ladenkast 60
- ladenkast met Bora 100
- ladenkast 60

De afstanden tussen koelkast en spoelen-koken zijn wat groter, maar voor ons gevoel werd de ruimte op deze manier het beste benut omdat we de eettafel ook in keuken wilden hebben.
De positie van de hoge kastenwand zou nog iets richting eettafel kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/obpo32f.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@Spelt2 1 van de grootste keukendriehoeken die ik op dit forum tegengekomen ben. Je gaat dan wel veel heen en weer lopen tussen je koelkast, oven en de rest van je keuken.

Een u-keuken is voor deze ruimte misschien wat praktischer.

Trouwens, kun je nog de leidingen en zo verplaatsen, want dat hoekje zou misschien beter kunnen werken als eethoek ipv als keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
savange1 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:33:
[...]

https://www.kvik.nl/campaigns/nl/02-20-bsh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:43
@Spelt2 Wat een ontzettend vervelende ruimte, hoe had de architect het in gedachte?
Weet niet hoe ver het vordert, maar kun je niet het hele blok van de hal nog een meter of meer opschuiven?

Of anders kan zoiets nog (het betere knip en plak werk :) )

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tbbmqJw/plan-B.jpg
Aan 1 kant van de tafel een bankje om ruimte te besparen.

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 25-02-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Wij hebben eindelijk onze keuken vastgezet en besteld. Hadden al een principe akkoord getekend in 2019, maar omdat we zoveel tijd tot oplevering hadden, zijn we heel veel heen en weer gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oSAlWbC.png

Waar: Akzent Kuechen, Duitsland
Hoeveel: €21.700
Wat: Nolte Keuken
  • Kastenwand met van links naar rechts:
    Koelvriescombi (60cm) - Grote nis met spoelbak (Quooker) (4x60cm) - Hoge kast (met lades) met stoomoven (Siemens Studioline) - Hoge kast (met lades) met magnetronoven (Siemens Studioline).
  • Eiland met een Bora downdraft kookplaat en vaatwasser er in, met geintegreerde prullenbak en lades. Aan de voorkant (zoals het vooraanzicht hier boven) zijn het push to open kastjes voor algemene opbergruimtes
Al met al: communicatie verliep vrij stroef, ik moest er soms ook echt 3x achteraan bellen omdat die kerel die ons hielp maar gewoon niet terugbelde (je kreeg receptie aan de lijn die een berichtje achter liet). Aan het einde zijn we wat zakelijker geworden en zijn we ook gaan dreigen als hij ons niet wat sneller te woord kwam staan. Toen konden ze ineens weer rennen.
Verder weet ik niet zeker of ik we met een Duitse keuken echt veel goedkoper uit waren. Nolte in NL zei dat ze voor wat wij betaalden hetzelfde hadden kunnen bieden (maarja, dat is makkelijk praten natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Booth op 25-02-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
mitsumark schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:53:
@Spelt2 Wat een ontzettend vervelende ruimte, hoe had de architect het in gedachte?
Weet niet hoe ver het vordert, maar kun je niet het hele blok van de hal nog een meter of meer opschuiven?
Of topic: check die hal: is het de bedoeling dat er in de deur van de wc spijkers worden geslagen om je jas op te hangen... ik zie niet echt een ruimte voor een kapstok.

Maar is het geen idee om de keuken aan de tuinkant te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:43
@Sammy_tukker Het lijkt erg veel op mijn hal, net iets minder ruim, onder de trap is plek zat voor een kapstok, met bankje en al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de reacties blijkt dat hier aardig wat (ervarings)deskundigen zitten, hopelijk kunnen jullie mij helpen met een aantal vragen en overwegingen:

1. onze werkblad voorkeur is keramiek, gezien de hogere prijs en risico op breuk door punt belasting wordt ons nu composiet aangeraden. Wat is jullie ervaring met keramiek?
2. mocht het een lichte of witte kleur composiet worden, wat is jullie ervaring met vlekken die mogelijk intrekken? Ik zie dit nogal als risico.
3. Verwant aan vraag 2, welke bewerking van composiet is aan te raden om vlekvorming te voorkomen. We willen niet een al te glimmend blad.
3. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor een keramisch en composieten werkblad van totaal ca. 5,8m (U vorm) met opstaande rand tegen muur.
4. Op dit moment hebben we een eerste offerte van B&K van 15,8K, hierin is 15% korting in meegenomen. Wat is jullie ervaring bij B&K met onderhandelen na deze 1e offerte?
5. Wat zijn de ervaringen met een Pronorm Y-line Crown keuken?

Benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

107mb schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:52:
[...]

klopt, maar dit is ver-schrik-ke-lijk duur.

Ik heb een ikea keuken opgesteld en de tekening (Ikea inlogcodes) doorgestuurd naar zo'n bedrijf
method kastjes, scharnieren e.d.: 2800 euro
Bosch apparatuur: 4100 euro
Frontjes en 6cm betonnen blad: 12.500 euro

Erg mooi, maar ook erg duur!
Ik heb een jaar geleden een vrij grote Ikea keuken gezet met deurtjes van k14.nl (niet bedoeld als spam), AEG en Bosch apparatuur van de hier welbekende keukenloods. En uiteindelijk door een lokaal bedrijf een granito blad laten maken. Totale kosten inclusief elektra, tegelen en stucwerk waren minder dan 10k. Voor dat geld heb ik wel zelf de handen uit de mouwen moeten steken, maar ook als ik de keuken had laten plaatsen was het nog steeds relatief goedkoop.

Mensen die interesse hebben in een totaal overzicht van alle onderdelen, diensten en kosten mogen me PM'en. Ik heb een mooi overzichtje online staan maar ik plaats dat liever niet openbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Laatst online: 23:45
Ik zie een aantal prachtige keukens voorbij komen moet ik zeggen. Waaraan merken jullie dat een keuken van bijvoorbeeld IKEA kwalitatief minder is? Ik was er laatst en zag in hun hogere segment toch echt kwalitatief hele goede keukens met mooie sluitingsmechanismes en dergelijke. Apparatuur reken ik niet mee als in kwaliteit van een keuken, aangezien je dat ook extern zou kunnen kopen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

CryptoNL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:51:
Ik zie een aantal prachtige keukens voorbij komen moet ik zeggen. Waaraan merken jullie dat een keuken van bijvoorbeeld IKEA kwalitatief minder is? Ik was er laatst en zag in hun hogere segment toch echt kwalitatief hele goede keukens met mooie sluitingsmechanismes en dergelijke. Apparatuur reken ik niet mee als in kwaliteit van een keuken, aangezien je dat ook extern zou kunnen kopen.
Als je sec kijkt naar corpus (het lege kastje) dan zijn die gemaakt van minder dik/hard spaanplaat vergeleken met de duurdere keukenmerken. Verder zet je zo'n corpus zelf in elkaar (of dat laat je doen) dus de afwerking van binnen is ook altijd iets minder.

En daarbij heb je natuurlijk ook minder keus vanwege de standaardisatie bij IKEA; je kunt bij daar kastjes kopen van 40, 60, 80cm breed maar heb je bijvoorbeeld 30 of 50 nodig dan is dat geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Harrie_ Thanks voor de uitleg, maar geldt dat ook voor de duurdere keukens van IKEA? Heb wel het idee dat die vergelijkbaar zijn met bepaalde keukenboeren qua kwaliteit.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
Inmiddeld beetje bij beetje verder in het proces.

We hebben een tekening van de keuken.
Omdat we een vaatwasser op hoogte willen in een greeploze kastenwand, wordt geadviseerd om een vaatwasser met open assist (Siemens) te kopen zodat daar geen greeplijst hoeft. Ook de kasten boven en onder de oven zijn push to open. Wat is jullie ervaring daarmee? Of heeft iemand anders een idee voor de opstelling zodat geen push to open nodig is?

Het idee nu van links naar rechts en van beneden naar boven:
Kast 1: lade (45 cm), vaatwasser, kast (allemaal push to open) Hoe is de hoogte van de vaatwasser?
Kast 2: kast, oven (bovenkant oven uitgelijnd met bovenkant vaatwasser) kast. Beide kasten push to open.
Kast 3: koel/vries combinatie met greeplijst aan de linkerkant.

De greeplijsten links van de koelkast zijn niet handig om te gebruiken voor de kasten in rij 2. Het is namelijk qua indeling van de keuken het handigst dat deze het scharnier aan de rechterkant hebben en dus vanaf de vaatwasser makkelijk te bereiken zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met open assist vaatwasser en push to open kasten.
Als iemand een beter idee heeft qua indeling van de kastenwand dan hoor ik dat graag!

[ Voor 8% gewijzigd door Lize167 op 26-02-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

CryptoNL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:57:
@Harrie_ Thanks voor de uitleg, maar geldt dat ook voor de duurdere keukens van IKEA? Heb wel het idee dat die vergelijkbaar zijn met bepaalde keukenboeren qua kwaliteit.
Heb je tot nu toe alleen naar Ikea keukens gekeken? Of ook naar anderen?

Ikzelf merkte op een gegeven moment heel erg het verschil toen in bij een grote keukenboer bij de verschillende merken de (zware) lades open en dicht gooide. Bij de goedkopere varienten rammelde het nog wel eens (heel licht!) en bij de duurdere varianten ging het een stuk smoother.

Zijn de frontjes laminaat of volledig lak gespoten? Hoe dik zijn de platen achterin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyran
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:48:
3. Verwant aan vraag 2, welke bewerking van composiet is aan te raden om vlekvorming te voorkomen. We willen niet een al te glimmend blad.
Eigenlijk zit ik met soortgelijke vragen :)

Qua werkblad zijn wij er ook nog steeds niet uit. Keramiek is heel mooi, maar ben ook een beetje bang voor afbrokkelen aan de zijkanten. Composiet lijkt wat dat betreft een betere keuze, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen met vlekken.

Wij hebben ook werkblad van ongeveer zelfde afmeting, maar dan in een L-vorm. Wel ook met een spatrand.

Ik had een offerte van Verdonk Keukens van 26k, deze naar Bemmel & Kroon gestuurd (wel prijzen en naam van Verdonk verwijderd) en kreeg daar een offerte van 24k. Vraag mij af hoeveel rek hier nog in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

CryptoNL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:57:
Ik snap niet wat je bedoelt met de 'de duurdere keukens'. Naar mijn weten zijn alle kastjes van het Metod-systeem wat ze bij IKEA verkopen. Er zit wel een aanzienlijk prijsverschil in de verschillende frontjes en vanzelfsprekend in de werkbladen (kunststof, hout of kwarts-composiet). Maar zoals gezegd die frontjes en bladen kun je natuurlijk ook op een ander halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kyran schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Eigenlijk zit ik met soortgelijke vragen :)

Qua werkblad zijn wij er ook nog steeds niet uit. Keramiek is heel mooi, maar ben ook een beetje bang voor afbrokkelen aan de zijkanten. Composiet lijkt wat dat betreft een betere keuze, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen met vlekken.

Wij hebben ook werkblad van ongeveer zelfde afmeting, maar dan in een L-vorm. Wel ook met een spatrand.

Ik had een offerte van Verdonk Keukens van 26k, deze naar Bemmel & Kroon gestuurd (wel prijzen en naam van Verdonk verwijderd) en kreeg daar een offerte van 24k. Vraag mij af hoeveel rek hier nog in zou zitten.
Wij hebben nu gekozen voor een werkblad van 320 bij 100 van Dekton. Dat glanst niet, is niet poreus en lijkt ons heel praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyran
André schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:09:
[...]

Wij hebben nu gekozen voor een werkblad van 320 bij 100 van Dekton. Dat glanst niet, is niet poreus en lijkt ons heel praktisch.
Enig idee hoe dat zit qua breuken? Heb ook wel eens gelezen dat het net als keramiek redelijk snel kan brokkelen/breken. Lastig om met een paar reviews hier en daar een mening te vormen en bij keukenzaken verschillen de verhalen ook heel erg.

Keramiek en Dekton zijn in ieder geval heel praktisch, hittebestendig en krijg je geen vlekken in. Enige nadeel is dus de breekbaarheid, maar geen idee hoe lomp je er mee moet omgaan om het ook daadwerkelijk kapot te krijgen.

Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft? Dekton Sirius en Doomos staan op ons lijstje in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kyran schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:15:
[...]

Enig idee hoe dat zit qua breuken? Heb ook wel eens gelezen dat het net als keramiek redelijk snel kan brokkelen/breken. Lastig om met een paar reviews hier en daar een mening te vormen en bij keukenzaken verschillen de verhalen ook heel erg.
Geen idee, dat gaan we zien :P
Keramiek en Dekton zijn in ieder geval heel praktisch, hittebestendig en krijg je geen vlekken in. Enige nadeel is dus de breekbaarheid, maar geen idee hoe lomp je er mee moet omgaan om het ook daadwerkelijk kapot te krijgen.

Mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft? Dekton Sirius en Doomos staan op ons lijstje in ieder geval.
We hebben deze keuken opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zfAJUacrbYxC4V7oP0MJZ4WM/full.jpg

Totale kosten zijn €19.000. Volgens mij was het werkblad (320*100*9) iets van 4-5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
Ziet er strak uit @André

Bedank voor de indicatie, beetje in de categorie keramiek/composiet dus volgens mij. Ben benieuwd waar wij mee eindigen straks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Booth schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Heb je tot nu toe alleen naar Ikea keukens gekeken? Of ook naar anderen?

Ikzelf merkte op een gegeven moment heel erg het verschil toen in bij een grote keukenboer bij de verschillende merken de (zware) lades open en dicht gooide. Bij de goedkopere varienten rammelde het nog wel eens (heel licht!) en bij de duurdere varianten ging het een stuk smoother.

Zijn de frontjes laminaat of volledig lak gespoten? Hoe dik zijn de platen achterin?
De platen achterin de kasten van de Ikea zijn 2 mm dik (mdf) en gaan al kapot als je een stapel borden iets te hard in de kasten plaatst. Absoluut veel te dun. In mijn hoekkast waar er ook nog eens uitsparingen in gemaakt zijn voor aansluitingen en leidingen fladderd deze gewoon los rond. Idem voor de 200 cm hoge kast waar de koel- vriescombinatie in staat, deze biedt hier geen enkele stevigheid. Ik heb beide maar vastgezet met extra hoekankers in de muur erachter.

Ik heb zelf een Ikea keuken, zelf gebouwd ook, en ik ben er op zich tevreden mee, maar de kwaliteit van met name de kasten is gewoon niet geweldig. Ik vind vooral de kantlijsten er niet best uitzien. Qua dikte en stevigheid zijn de zij-, boven- en onderkanten prima, maar wel te merken dat het om goedkoper type spaanplaat gaat. Het was wel makkelijk te zagen. :) De afwerking van (in ieder geval mijn type) deuren en panelen daarentegen zijn dan wel prima.

Een ander aspect van de Ikea keukens is dat de afstelmogelijken héél beperkt zijn. Je schroeft een lange rails aan de muur en hangt de kastjes met de (niet verstelbare) haken hier aan op. Prima in de ideale wereld waarin alle muren recht en haaks zijn, maar daar leven maar weinig mensen. Als je (klusjesman) hier niet goed op let heb je gewoon een scheve keuken. Leidingen passen niet achter de keuken, maar moeten of in de muur of onder de keuken door.

De lades rammelen inderdaad wat, maar ik weet niet in hoeverre dit verhoud met andere typen merken.

Een onterecht punt vind ik de pootjes van de keuken, daar is naar mijn mening niks mis mee. Vaak wordt er op gejammerd, en ook de reviews zijn niet best, maar als je last hebt van afbrekende pootjes doe je toch echt iets zelf verkeerd.

Ik ben tevreden met de keuken, maar weet wat je koopt: redelijke kwaliteit voor weinig geld. Absoluut niet hufterproof.

[ Voor 10% gewijzigd door iDaniel op 26-02-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eens met @iDaniel.
You get what you pay for. En voor het geld is het niets minder (zelfs op vlakken beter) dan concurrenten.

Zou voor de onderkastenm -als het kan- altijd aanraden om een balk tegen de muur te schroeven waar je de kasten tegenaan zet. Creeert wat ruimte voor de leidingen. En gelijk een dieper blad.

Achterwanden, generieke afwerking en beperkingen in maatvoering zijn denk ik de grootste blockers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Kleine update;

- Nieuwe offerte gekregen vanuit keukenleverancier qua apparaat; Bosch rond de 6,4k

Ik dacht ik ga ook even bij online opvragen bij 123, zelfde config; 4,3k
Ik vind een € 2100,- verschil best veel.. dat is bijna 14% van de gehele keukensom.

Wat zouden jullie doen, dit 'direct' in de vorm van het verschil qua prijs van deze apparatuur bespreken met de keukenleverancier?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 06:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

iDaniel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelf een Ikea keuken, zelf gebouwd ook, en ik ben er op zich tevreden mee, maar de kwaliteit van met name de kasten is gewoon niet geweldig. Ik vind vooral de kantlijsten er niet best uitzien. Qua dikte en stevigheid zijn de zij-, boven- en onderkanten prima, maar wel te merken dat het om goedkoper type spaanplaat gaat. Het was wel makkelijk te zagen. :)
Ik heb de kantlijsten teruggebracht. Vond om en nabij 120 of zelfs 140 euro (het was 2 jaar terug) voor een strook geplastificeerd spaanplaat wat te gortig. Ben in plaats daarvan voor een strook (zelf) geschaafd douglas gegaan. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NeoFoX schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:36:
Kleine update;

- Nieuwe offerte gekregen vanuit keukenleverancier qua apparaat; Bosch rond de 6,4k

Ik dacht ik ga ook even bij online opvragen bij 123, zelfde config; 4,3k
Ik vind een € 2100,- verschil best veel.. dat is bijna 14% van de gehele keukensom.

Wat zouden jullie doen, dit 'direct' in de vorm van het verschil qua prijs van deze apparatuur bespreken met de keukenleverancier?
Dat lijkt me evident... Maar staar je niet blind op alleen de kostprijs voor de apparaten, maar op de totale prijs voor de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste consument,

Mijn naam is <knip>, student aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar de mogelijkheden voor het op de markt brengen van metalen covers voor keukendeuren en fronten. Hiervoor probeer ik de wensen en behoeften van de Nederlandse consument te achterhalen voor het vernieuwen, vervangen of upgraden van de keuken.

Deelname aan deze enquête is vrijwillig en volledig anoniem. Het invullen van de vragen neemt ongeveer 5-7 minuten van uw tijd in beslag.

Het zal mij ontzettend helpen in de zoektocht naar informatie, hierbij de link: Spam. Zoals @Daan zegt zit je in het verkeerde topic ;)

Alvast hartelijk bedankt voor uw deelname!

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 26-02-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:42:
Beste consument,

Mijn naam is <knip>, student aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN). Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar de mogelijkheden voor het op de markt brengen van metalen covers voor keukendeuren en fronten. Hiervoor probeer ik de wensen en behoeften van de Nederlandse consument te achterhalen voor het vernieuwen, vervangen of upgraden van de keuken.

Deelname aan deze enquête is vrijwillig en volledig anoniem. Het invullen van de vragen neemt ongeveer 5-7 minuten van uw tijd in beslag.

Het zal mij ontzettend helpen in de zoektocht naar informatie, hierbij de link: [mbr]Spam. Zoals @Daan zegt zit je in het verkeerde topic ;)[/mbr]

Alvast hartelijk bedankt voor uw deelname!
Grappig idee die metale kappen Luuk, maar als je je bedenkt dat een nieuw deurtje bij de ikea de helft kost van jullie kappen dan heb je wel een uitdaging..
Om nog maar te zwijgen over alle verschillende maten deurtjes die er zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:47
Lize167 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:04:
Inmiddeld beetje bij beetje verder in het proces.

We hebben een tekening van de keuken.
Omdat we een vaatwasser op hoogte willen in een greeploze kastenwand, wordt geadviseerd om een vaatwasser met open assist (Siemens) te kopen zodat daar geen greeplijst hoeft. Ook de kasten boven en onder de oven zijn push to open. Wat is jullie ervaring daarmee? Of heeft iemand anders een idee voor de opstelling zodat geen push to open nodig is?

Het idee nu van links naar rechts en van beneden naar boven:
Kast 1: lade (45 cm), vaatwasser, kast (allemaal push to open) Hoe is de hoogte van de vaatwasser?
Kast 2: kast, oven (bovenkant oven uitgelijnd met bovenkant vaatwasser) kast. Beide kasten push to open.
Kast 3: koel/vries combinatie met greeplijst aan de linkerkant.

De greeplijsten links van de koelkast zijn niet handig om te gebruiken voor de kasten in rij 2. Het is namelijk qua indeling van de keuken het handigst dat deze het scharnier aan de rechterkant hebben en dus vanaf de vaatwasser makkelijk te bereiken zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met open assist vaatwasser en push to open kasten.
Als iemand een beter idee heeft qua indeling van de kastenwand dan hoor ik dat graag!
Hier Siemens (SN858D05TE) gebruiker. Werkt prima. Heel soms druk je er per ongeluk tegen aan en dan gaat hij ongewild open, maar dat is echt sporadisch. In het begin deed ik hem ook nog met de hand open, maar nu gebruik ik altijd open assist. Ook heb ik een push to open kastje boven mijn oven en dat werkt oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
@RobKJ ziet er netjes uit! Hoe verliep het inmeten (hoe ver voor plaatsing?) en het uiteindelijke plaatsen? Wij hebben ook een systemat L hoek uit staan bij Faber.

• Spelt2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-10-2024
@NNCi @mitsumark @Sammy_tukker dank voor jullie reacties!
NNCi schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:59:
@Spelt2 1 van de grootste keukendriehoeken die ik op dit forum tegengekomen ben. Je gaat dan wel veel heen en weer lopen tussen je koelkast, oven en de rest van je keuken.

Een u-keuken is voor deze ruimte misschien wat praktischer.

Trouwens, kun je nog de leidingen en zo verplaatsen, want dat hoekje zou misschien beter kunnen werken als eethoek ipv als keuken.
Een U-keuken was de standaard opstelling waarbij we de hoge kastenwand niet kwijt konden en ook twee minder praktische hoeken overhielden, die viel dus al snel af.
mitsumark schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:53:

Of anders kan zoiets nog (het betere knip en plak werk :) )

Aan 1 kant van de tafel een bankje om ruimte te besparen.
Het gaat om een projectwoning waarvan alle deadlines voor kleine wijzigingen al zijn verstreken, grote wijzigingen waren helemaal niet mogelijk.

Opstelling met de eettafel in het smalle stuk hebben we nog niet naar gekeken, daar ga ik zeker achteraan! (y)
Sammy_tukker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:36:
[...]

Of topic: check die hal: is het de bedoeling dat er in de deur van de wc spijkers worden geslagen om je jas op te hangen... ik zie niet echt een ruimte voor een kapstok.

Maar is het geen idee om de keuken aan de tuinkant te doen?
Gebrek aan ruimte in de hal om jassen op te hangen was ons ook al opgevallen in hetzelfde huis uit een eerdere fase waar we binnen hebben gekeken, onder de trap is de enige optie.

Keuken aan de tuinkant is voor ons geen optie, dus we puzzelen nog even vrolijk verder. :P
mitsumark schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:59:
@Sammy_tukker Het lijkt erg veel op mijn hal, net iets minder ruim, onder de trap is plek zat voor een kapstok, met bankje en al.

[ Voor 30% gewijzigd door Spelt2 op 27-02-2020 00:13 ]

• CryptoNL
Iemand ervaringen met de keukens van Maxaro?

SiberischeHusky Shepsky

• mikep_577
Dit hou je altijd met nieuwe producten. Uitgebreide reviews zijn er niet alleen de sales meneer met z’n pr praat. Dus het blijft in deze situatie een beetje gokken. Maar ga zeker de nieuwe bora afwachten. Hoop alleen niet dat levering/beschikbaarheid van zowel Siemens als bora vertraagd wordt door Corona...
MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:03:
[...]

Jawel, maar dat feit op zich maakt hem niet gelijk beter.

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 13:36
mikep_577 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 06:50:
Dit hou je altijd met nieuwe producten. Uitgebreide reviews zijn er niet alleen de sales meneer met z’n pr praat. Dus het blijft in deze situatie een beetje gokken. Maar ga zeker de nieuwe bora afwachten. Hoop alleen niet dat levering/beschikbaarheid van zowel Siemens als bora vertraagd wordt door Corona...
[...]
Nieuwe orders voor de Bora Pure X zullen een langere levertijd hebben dankzij het coronavirus. Reeds geplaatste orders worden gewoon op tijd uitgeleverd.

Untappd: Kapitein_Merijn

• RobKJ
  • Nu online
frogger9 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:52:
@RobKJ ziet er netjes uit! Hoe verliep het inmeten (hoe ver voor plaatsing?) en het uiteindelijke plaatsen? Wij hebben ook een systemat L hoek uit staan bij Faber.
Dank :). Het inmeten verliep zonder problemen, een 2-tal weken voordat de keuken geleverd werd is deze door Uwe ingemeten.

Het plaatsen ging ook zonder problemen allemaal. De keuken werd 's morgens vroeg geleverd (half 7) en de monteur kwam om 11:00u. Die is al met al 1,5 dag bezig geweest, best lang maar de keuken zit er super strak in. Daar heb ik echt geen klachten over :D

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
Wij zijn ons voorzichtig een beetje aan het orienteren op een nieuwe keuken we hebben nog geen offertes / afspraken bij keukenzaken gehad maar zijn eerst vooral online aan het rondneuzen en inlezen.

Een van de zaken die we wat lastig vinden is de indeling. We hebben nu een L-vormige keuken en ik denk gezien de ruimte (niet heel groot + 3 deuren/doorgangen om rekening mee te hoiden) dat het ook onze enige keus is.

Maar ik zou ook graag eens willen zien of iemand hier nog een leuk idee heeft.

We zijn met z'n 5en in het gezin en we willen graag dat we in de keuken kunnen eten en ook een beetje fatsoenlijk kunnen zitten zodat als de kinderen wat ouder zijn we ons ook in de keuken kunnen terugtrekken voor wat rust :-P.

We hadden zelf bijv het idee om een L vorm keuken te plaatsen en in de andere hoek van de keuken een L vorm bank tegen de muur aan te maken (met een ombouw om de radiator bijv) zodat we daar dan een zithoek creeeren.

In de L vorm keuken zou het dan misschien een idee zijn om de vriezer en kookplaat te ruilen van locatie zodat het richting de doorgang naar de woonkamer wat minder massaal is.
(de afzuiging komt daar door de muur dan wel onder de overkapping uit maar wellicht is dat op te lossen door recirculatie of een bora/kookveldafzuiging en deze onder de kasten door naar de andere buitenmuur om te leiden)

Hier is de schets met de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t2bKQV3/Keuken-nu.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door louzy82 op 27-02-2020 09:30 ]

Louzy#2475

• CryptoNL
Niemand die toevallig ervaring heeft met de keukens/badkamers van Maxaro? Hebben een enorme showroom, maar kan weinig vinden over de kwaliteit van de keukens.

SiberischeHusky Shepsky

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
louzy82 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:24:
Wij zijn ons voorzichtig een beetje aan het orienteren op een nieuwe keuken we hebben nog geen offertes / afspraken bij keukenzaken gehad maar zijn eerst vooral online aan het rondneuzen en inlezen.

Een van de zaken die we wat lastig vinden is de indeling. We hebben nu een L-vormige keuken en ik denk gezien de ruimte (niet heel groot + 3 deuren/doorgangen om rekening mee te hoiden) dat het ook onze enige keus is.

We zijn met z'n 5en in het gezin en we willen graag dat we in de keuken kunnen eten en ook een beetje fatsoenlijk kunnen zitten zodat als de kinderen wat ouder zijn we ons ook in de keuken kunnen terugtrekken voor wat rust :-P.

We hadden zelf bijv het idee om een L vorm keuken te plaatsen en in de andere hoek van de keuken een L vorm bank tegen de muur aan te maken (met een ombouw om de radiator bijv) zodat we daar dan een zithoek creeeren.

In de L vorm keuken zou het dan misschien een idee zijn om de vriezer en kookplaat te ruilen van locatie zodat het richting de doorgang naar de woonkamer wat minder massaal is.
(de afzuiging komt daar door de muur dan wel onder de overkapping uit maar wellicht is dat op te lossen door recirculatie of een bora/kookveldafzuiging en deze onder de kasten door naar de andere buitenmuur om te leiden)

Hier is de schets met de huidige situatie.

[Afbeelding]
Inderdaad lastig met al die deuren, maar misschien dat er met een beetje creativiteit wel het een en ander mogelijk is. Deur naar een kelder/berging is bijvoorbeeld wel mooi weg te werken in een kastenwand.
Is het een optie om de radiator ergens anders te hangen?

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/df/7d/c2/df7dc27f1e2de82889a912847f105972--interiors-modern.jpg

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• louzy82
GermanPivo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Inderdaad lastig met al die deuren, maar misschien dat er met een beetje creativiteit wel het een en ander mogelijk is. Deur naar een kelder/berging is bijvoorbeeld wel mooi weg te werken in een kastenwand.
Is het een optie om de radiator ergens anders te hangen?

[Afbeelding]
Dat is inderdaad wel creatief maar ik denk dat het probleem van de deuren vooral zit in de doorgang die voor alle deuren nodig is en waardoor je zowel de keuken als het zitgedeelte in de hoeken moet plaatsen.

Radiator verhangen is op zich wel een optie alleen zou ik nu nog niet weten waar deze dan beter wel kan hangen.

Louzy#2475

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
louzy82 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:24:

Zoiets misschien: (Klik voor origineel)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iub8JoQgFTr1rvWqIigqP6va/medium.jpg

Eettafel met bank aan de muurkanten. Lekker onder het raam dus voldoende licht op tafel. keuken verdeeld over 2 plekken. Je looproute blijft open.
Alleen de radiator is nog even een puntje. Heb hem hier als hoge smalle radiator getekend, maar kan vast beter.

Afhankelijk van je keuken en kelder kun je daar natuurlijk voorraden en (extra) vriezer/koelkast kwijt. Dat bepaalt mede hoe groot je keuken moet zijn. Zou in ieder geval zorgen dat je genoeg werkblad over houdt.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 27-02-2020 11:20 ]

• louzy82
Farmerwood schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Zoiets misschien: (Klik voor origineel)

[Afbeelding]

Eettafel met bank aan de muurkanten. Lekker onder het raam dus voldoende licht op tafel. keuken verdeeld over 2 plekken. Je looproute blijft open.
Alleen de radiator is nog even een puntje. Heb hem hier als hoge smalle radiator getekend, maar kan vast beter.

Afhankelijk van je keuken en kelder kun je daar natuurlijk voorraden en (extra) vriezer/koelkast kwijt. Dat bepaalt mede hoe groot je keuken moet zijn. Zou in ieder geval zorgen dat je genoeg werkblad over houdt.
Dank voor het meedenken!
Zie alleen niet veel voordelen van deze indeling terwijl het wel een flinke aanpassing is wat betreft het verleggen van leidingen etc.

Licht op de eettafel dat is wel een voordeel!

Louzy#2475

• Farmerwood
  • Niet online
E.e.a is idd afhankelijk van je budget, mogelijkheden om dingen zelf op te pakken en de aanwezigheid van kelder/kruipruimte recht onder de keuken.

Dit was op basis van je vraag eigenlijk de enige alternatieve indeling die zo in me op kwam. De doorgangen beperken je idd behoorlijk.
Ander voordeel wat ik vergat te noemen is dat je vanuit je eettafel geen direct zicht op de woonkamer hebt. Dat zal iets meer het gevoel geven dat je in een andere ruimte zit en wellicht ook schelen in geluid.
Pagina: 1 ... 118 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1