alle ideeen zijn welkom uiteraard
, ook al is het misschien niet direct een mogelijkheid, wellicht geeft het wel inspiratie voor een ander idee.
Louzy#2475
Louzy#2475
Denk ook dat je met deze opstelling voor je gevoel een stuk meer loopruimte hebt in de keuken.louzy82 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:27:
[...]
Dank voor het meedenken!
Zie alleen niet veel voordelen van deze indeling terwijl het wel een flinke aanpassing is wat betreft het verleggen van leidingen etc.
Licht op de eettafel dat is wel een voordeel!
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Siemens zeker niet altijd de beste(of je moet de consumententests niet geloven
[ Voor 56% gewijzigd door doggy1 op 27-02-2020 13:57 ]
Moet dat altijd of is dat het filter voor als je een recirculatie model hebt? Wij willen NL de afvoer naar buiten leggen.Kyran schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:50:
[...]
Edit: @De Cheetah Aangezien jij ook met de Nivel bezig bent. Ik heb even contact gezocht met Alluance Group over de filters van de Nivel. Ik kon namelijk nergens vinden hoevaak ze vervangen moesten worden en wat ze kosten. Antwoord is ongeveer 1x per jaar en €67 per filter
Dan is het niet nodigDe Cheetah schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:18:
[...]
Moet dat altijd of is dat het filter voor als je een recirculatie model hebt? Wij willen NL de afvoer naar buiten leggen.
Vandaag in de showroom geweest in Roosendaal. Weinig keukens opgesteld, denk 3 of 4, dus weinig keuze. Kan dus niet oordelen over de kwaliteit. Lijkt me dat ze aan het opruimen of verbouwen zijn in "de keukenhoek".CryptoNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:21:
Niemand die toevallig ervaring heeft met de keukens/badkamers van Maxaro? Hebben een enorme showroom, maar kan weinig vinden over de kwaliteit van de keukens.
[ Voor 48% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2020 01:27 ]
Ik las dat Maxaro keukens wel komt monteren, maar hun grootste omzet (badkamers) weer niet, bijzonderiWout schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:12:
[...]
Vandaag in de showroom geweest in Roosendaal. Weinig keukens opgesteld, denk 3 of 4, dus weinig keuze. Kan dus niet oordelen over de kwaliteit. Lijkt me dat ze aan het opruimen of verbouwen zijn in "de keukenhoek".
Thanks voor de ideeen!mitsumark schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:26:
@louzy82 Kun je er niet nog een stukje bij trekken, bijvoorbeeld van de bijkeuken?
Ik zou denk ik zoiets doen, met alleen rechts in de hoek hoge kasten en geen bovenkastjes, dan oogt alles ruimer.
En dan eventueel de oven waarbij je de deur eronder kan schuiven?
Misschien een tafel met afgeronde hoeken? Of uberhaupt de eethoek "zo klein mogelijk" houden.
Je kunt zo bijvoorbeeld niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk de vaatwasser open doen.
[Afbeelding]
Hetzelfde, maar dan net anders ingedeeld en wat kleinere tafel+bank:
Je kunt zo bijvoorbeeld weer niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk iets afspoelen.
[Afbeelding]Vaatwasserkan eventueel ook nog onder de oven.
Het werken in de keuken moet je dus een beetje plannen omdat je niet makkelijk met 2 of meer tegelijk dingen kunt doen...
Louzy#2475
Meestal dat laatste, maar uh .. waarom vraag je het niet gewoon aan de keukenleverancier?mister_S schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:24:
...
Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?
Inderdaad het laatste. Gebeurde bij een vorige keuken van mij. Let er op dat je niet een leverancier hebt die 'de opvolger' puur op maximale winst voor hem uitlegt. Heb destijds flinke discussie gehad over een vaatwasser die ik niet gelijkwaardig vond.mister_S schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:24:
Ik heb een vraag over gekozen apparatuur en de vervanging hiervan door nieuwere modellen i.v.m. nieuwbouw huis. Is het de bedoeling dat ik zelf allemaal brochures ga doorspitten als het huis bijna wordt opgeleverd, of gaat de leverancier van de keuken gewoon de apparaten in de offerte updaten? Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Wij hebben onze keuken in oktober 2018 uitgekozen. De bouw duurde wat langer. In januari dit jaar de laatste punten op de i gezet met de keuken leverancier We hadden natuurlijk een aantal apparaten die niet meer leverbaar waren. Op de website van de leverancier apparatuur staan al vaak het nieuwe product Bij het oude nummer aangegeven. Ik had dus alles al nagekeken vooraf. Daar waar we niet blij van werden konden we gewoon voor een ander alternatief gaan. Maar ook was de opvolger van de vriezer en koelkast een goede stap vooruit. Dus wij waren blij na ruim 1 jaar. Ik denk dat er veel kan in goed overleg. Maar doe zelf ook goed je huiswerk. Kom zelf met een alternatief wat je wel passend vind. Maar blijf wel reëel.mister_S schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:24:
Ik heb een vraag over gekozen apparatuur en de vervanging hiervan door nieuwere modellen i.v.m. nieuwbouw huis. Is het de bedoeling dat ik zelf allemaal brochures ga doorspitten als het huis bijna wordt opgeleverd, of gaat de leverancier van de keuken gewoon de apparaten in de offerte updaten? Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?
Float like a butterfly, sting like a bee.
[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2020 23:22 ]
Kijk, ik moet idd dus nog 10% betalen, maar geloof niet dat ze er echt wakker van liggen.mitsumark schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:22:
Over het algemeen doen ze meer hun best als je de laatste 10-20-30% nog niet betaald hebt.
Maarja, de order is al lang binnen..
Bekend verhaal. Heb een half jaar kunnen wachten op het laatste stukje plint van nog geen 60cm. “Oh ja, vergeten”.Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:57:
Pff zitten hier nu al paar weken te wachten op het afronden van de keuken.
Graniet smetplint kwam vandaag, echter 1 stukje hebben ze verkeerd om geslepen, dus alsnog niet af.
Schouw voor afzuigkap was niet goed gemaakt, duurt blijkbaar weken om nieuwe te krijgen van leverancier. We hebben het over een sierrand onder de kap, lees wat houten plankjeswaarom moet dat allemaal zolang duren.
Ook het constant zelf overal achteraan gaan, moedeloos wordt je ervan, tegenwoordig weten ze niet meer wat communiceren of service is geloof ik.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
@RobKJRobKJ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:45:
[...]
Dank. Het inmeten verliep zonder problemen, een 2-tal weken voordat de keuken geleverd werd is deze door Uwe ingemeten.
Het plaatsen ging ook zonder problemen allemaal. De keuken werd 's morgens vroeg geleverd (half 7) en de monteur kwam om 11:00u. Die is al met al 1,5 dag bezig geweest, best lang maar de keuken zit er super strak in. Daar heb ik echt geen klachten over
Ja wat is eenvoudig... Alle stopcontacten (inclusief de periflex) waren al klaar dus dat was plug-and-play. Met het water en de afvoer is een bevriend installateur ongeveer 2 uur bezig geweest.frogger9 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:22:
[...]
@RobKJ
Geweldig hoe dat gaat in Duitsland. Kunnen ze tot 2 weken van te voren de maatgevingen nog wijzigen van het blad en dergelijke :-).
We moeten alleen zelf het water, afvoer en de elektra aansluiten. Ging dat eenvoudig?
Niet zelf geprobeerd, maar als de secundaire spanning matcht zou dit best kunnen werken: https://www.ikea.com/nl/n...besturing-grijs-60342656/Henkiejoo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:58:
Ander merk verlichting, misschien een losse led-driver (ikea tradfri of zo) aansluiten op de kale leds?
Anoniem: 1312336
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ging inderdaad om nieuwe orders. Benieuwd wat er op volgt.Barry|IA schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:44:
De Bora Puxu wordt in week 17 uitgeleverd aan de grote spelers op de keukenmarkt.
Ik heb zelf een paar reserveringen. Lopende orders hebben voorrang.
www.frees-it.com
Ziet er net uit..Bladeslayer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:23:
Gisteren bij een keukenzaak van Voortman in Apeldoorn geweest. Daar is het volgende uitgekomen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uitvoering: A, Novitelli Uno. Werkblad is 3cm composiet, meerprijs hiervan zat rond de 3300 euro.
Apparatuur moet ik nog verder induiken maar nu zit er het volgende in:
- Whirlpool ART 6711/A++ SF koel/vries
- Etna MO670TI - Oven - magnetron
- AEG FD590V - vaatwasser
- Whirlpool ACM 938/NE kookplaat
- AEG DCE5980HM sky unit afzuiging
De kosten hiervan zijn niet gespecificeerd in de offerte. De houten bar gaan we later zelf erop maken.
We lopen nog wel te twijfelen over het type afzuiging. In de tekening staat een plafond unit, maar ik neig zelf naar een werkblad afzuiging.
Totale kosten incl montage zitten rond de 14.7K
Koelkast en vaatwasser zitten achter een deurtje..MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:29:
@Bladeslayer waarom vier verschillende merken apparatuur? Los van dat het er m.i. niet uit ziet; kost het je vaak ook nog additionele garantie.
[ Voor 61% gewijzigd door ToolkiT op 01-03-2020 16:41 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat vind jij... Ik vind het geen porem om overal een ander merkje op te hebben staan...ToolkiT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Koelkast en vaatwasser zitten achter een deurtje..
Afzuigkap zit in behuizing..
Dus het maakt dan geen fluit uit qua looks IMHO..
www.frees-it.com
Wat komt er dan nog bij qua kosten verplaatsen elektra etc? 1-2K?Bladeslayer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:57:
@CryptoNL Nee, verplaatsen van leidingwerk/elektra zit hier niet bij. Ze konden ons hier uiteraard mee helpen, maar ik ga nog paar offertes van andere aannemers hiervoor vragen.
@ToolkiT Goede opmerking, ik denk inderdaad dat de kasten naar het plafond beter is.
@MikeyMan Dit was zo de eerste suggestie van de verkoper, lettende op prijs/kwaliteit. Uiteindelijk ga ik zelf een selectie maken. Zit nog te overwegen om de keuken zonder apparatuur te kopen.
www.frees-it.com
SVEA Keukens (onderdeel van Grando die er naast zit) of Sijben Wonen. Beiden in Son/Ekkersrijt.Kyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Heeft iemand nog een keukenzaak in Utrecht, Noord-Brabant, Gelderland regio waar ze Systemat hebben?
Systemat heeft op hun website toch een dealerzoekoptie? Moet je wel eerst je e-mailadres weggeven, maar je zou er even mee kunnen spelen.Kyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Heeft iemand nog een keukenzaak in Utrecht, Noord-Brabant, Gelderland regio waar ze Systemat hebben?
Zat.. I-Kook, Keukenloods verkopen sowieso allebei Systemat (wij hebben bij keukenloods gekocht uiteindelijk)Kyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Jan van Sundert is afgevallen. Graafschap heb ik een offerte van. Zou graag nog één keukenzaak willen hebben in Nederland. Ga ook nog even langs Duitsland, maar heb nog wel wat vraagtekens met kopen in Duitsland. Vooral qua garantie op apparaten.
Volgens mij mag/kan je namelijk je garantie niet verlengen als je het in Duitsland hebt gekocht. Vier apparaten vijf jaar garantie geldt dan al niet en zelfs betalen om naar 7 jaar garantie te gaan kan volgens de kleine letters niet.
Dan koop je de apparaten in NL? Via bijvoorbeeld 123appartuur ofzoKyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Jan van Sundert is afgevallen. Graafschap heb ik een offerte van. Zou graag nog één keukenzaak willen hebben in Nederland. Ga ook nog even langs Duitsland, maar heb nog wel wat vraagtekens met kopen in Duitsland. Vooral qua garantie op apparaten.
Volgens mij mag/kan je namelijk je garantie niet verlengen als je het in Duitsland hebt gekocht. Vier apparaten vijf jaar garantie geldt dan al niet en zelfs betalen om naar 7 jaar garantie te gaan kan volgens de kleine letters niet.
Het prijsverschil tussen de Tristar, Ballerina en Systemat is veel te groot. Heb je overal exact dezelfde apparatuur, opstelling en werkblad uitgezocht?RRCreations schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:00:
Een update:
We zijn nu al bij veel keukenzaken geweest (dit zou ik niemand aanraden).
Hierbij de prijzen van de offertes:
29.000,- TriStar
28.500, Next 125 NX510 (B&K)
22.300,- Ballerina (DB keukens)
21.800,- Systemat AV 2035 (Mobel Faber)
17.800,- Systemat Av 2035 (Gerwens; wel andere apparatuur)
Vandaag zijn wij bij Keukenmaxx geweest (jaja DMG). Hierbij hebben wij ook een Next 125 keuken laten opstellen. Helemaal naar ons wens. Alleen de fronten zijn van laklaminaat (NX 240 bij Next 125 en AV 2035 bij Systemat). Bij Keukenmaxx werd dit aangeraden omdat robuuster zou zijn dan gelakte variant (NX 510). Klopt dit wel? Weten jullie tevens of het veel scheelt in prijs (percentage / prijsgroep).
[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-03-2020 10:48 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Beetje OCD vind je niet? NOFI btw..MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Dat vind jij... Ik vind het geen porem om overal een ander merkje op te hebben staan...
En die garantie dus
Laklaminaat is inderdaad sterker op de randen dan een rondom gespoten front. Tevens heb je minder “panel gap” bij laklaminaat, omdat de rand hoekiger is.RRCreations schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:00:
Een update:
We zijn nu al bij veel keukenzaken geweest (dit zou ik niemand aanraden).
Hierbij de prijzen van de offertes:
29.000,- TriStar
28.500, Next 125 NX510 (B&K)
22.300,- Ballerina (DB keukens)
21.800,- Systemat AV 2035 (Mobel Faber)
17.800,- Systemat Av 2035 (Gerwens; wel andere apparatuur)
Vandaag zijn wij bij Keukenmaxx geweest (jaja DMG). Hierbij hebben wij ook een Next 125 keuken laten opstellen. Helemaal naar ons wens. Alleen de fronten zijn van laklaminaat (NX 240 bij Next 125 en AV 2035 bij Systemat). Bij Keukenmaxx werd dit aangeraden omdat robuuster zou zijn dan gelakte variant (NX 510). Klopt dit wel? Weten jullie tevens of het veel scheelt in prijs (percentage / prijsgroep).
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 50% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2020 11:16 ]
Nope. Mag niet. Alleen premium dealers mogen Bora verkopen.zeroxcool schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Vroeg me af of Bora online verkocht mag worden? Kom weinig tegen, of ik zoek niet goed natuurlijk.
Daarnaast: welke apparatuur webshops met fijne prijzen zijn er zoal en hebben jullie ervaring mee? Ik zie 123apparatuur voorbij komen. Ik vond zelf goede prijzen bij KitchenOnline & Inbouw.nl (precies zelfde prijs voor mijn lijstje, dus gok dezelfde moederonderneming). Zie ook vaak Keukenloods.nl voorbij komen.
Misschien ook iets voor de OP?
Ik in principe ook hoor, maar dan met name voor zichtbare apparaten.. dus 2 ovens naast elkaar wil je zelfde merk en zelfs range hebben..GeeMoney schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:15:
@ToolkiT
En alles van 1 merk vind ik ook een stuk rustiger en netter ogen.
www.frees-it.com
Apparatuur bij B&K, Gerwens, Mobel Faber en Keukenmaxx heb ik zelf uitgekozen (duurdere studioline). Apparatuur bij de andere winkels heb ik niet zelf uitgekozen maar ik weet wel dat het een mindere lijn was van Siemens.Kapitein Merijn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Het prijsverschil tussen de Tristar, Ballerina en Systemat is veel te groot. Heb je overal exact dezelfde apparatuur, opstelling en werkblad uitgezocht?
@Bladeslayer Ik vind het bedrag vrij hoog voor een redelijk eenvoudige Häcker classic icm. die apparatuur.
Houd er ook rekening dat het barblad onmogelijk zo gemonteerd kan worden; als je er nu op gaat hangen komt hij gegarandeerd los van het blad. Er word geadviseerd om ca. 50% van het barblad op het werkblad te laten rusten.
[ Voor 10% gewijzigd door RRCreations op 03-03-2020 06:10 ]
In Tiel zit Verhoeks..Kyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Ik kan je Van der Velden keukens in Ermelo als tip geven. Wij zijn voor ons nieuwe huis bij Arma en Van der Velden geweest. Bij beide leveranciers wordt dezelfde apparatuur geleverd en we werden bij beide goed geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en naar ons geluisterd.lolapa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Heeft iemand nog tips voor goede keukenzaken in omgeving Amersfoort? Wij mogen ivm nieuwbouw ook op zoek naar een keuken. Ik kan op sites niet goed zien welke zaken leverancier zijn van de hier zo geroemde next 125 / hacker keukens. Qua apparatuur gaat onze voorkeur naar Bosch / Siemens en eventueel een Bora kookplaat.
In principe denken we nu aan een zaak waar we keuken en apparatuur samen willen afnemen, maar evt is het ook een optie om apparatuur los aan te schaffen. Welke ketens/zaken werken hier aan mee?
We hebben al oriënterende afspraken staan bij Nolte, Arma Keukens en Bruynzeel, om te komen tot wat we voor indeling willen.
Heb ervaring met 123apparatuur, deze was goed, goede communicatie. We hadden een offerte in april gemaakt en pas in december afgeroepen.zeroxcool schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Vroeg me af of Bora online verkocht mag worden? Kom weinig tegen, of ik zoek niet goed natuurlijk.
Daarnaast: welke apparatuur webshops met fijne prijzen zijn er zoal en hebben jullie ervaring mee? Ik zie 123apparatuur voorbij komen. Ik vond zelf goede prijzen bij KitchenOnline & Inbouw.nl (precies zelfde prijs voor mijn lijstje, dus gok dezelfde moederonderneming). Zie ook vaak Keukenloods.nl voorbij komen.
Misschien ook iets voor de OP?
Wij gaan over klein jaar ook in Leek wonen(nieuwbouw) en dus op zoek naar nieuwe keuken. Voorkeur gaat uit naar keukenzaak in de regio.Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:22:
[...]
Titan1901 en ollie_1982 bedankt voor jullie reacties.
Ik ga kijken in Leek.
Heb zelf al de rekensom gemaakt met kasten via Keukenkastenfabriek, Siemens apparatuur via B&K, los werkblad en apart laten monteren. Kwam, bij onze redelijk grote keuken, uit op een kleine € 16.000,--. Budget was 15 dus ben qua begroting misschien iets te optimistisch geweest.
We hebben al een afspraak staan in Nordhorn, ben benieuwd, en krijgen als het goed is nog een Ballerina-offerte van Wilka keukengroothandel uit Sneek. Deze laatste maakte op mij een goede indruk: nononsense en kleine showroom ( maar nu de offerte nog ).
Dat is een misvatting. Keukenloods werkt juist veel met merken die jij als klant gewoon wilt hebben. Er wordt niet aangestuurd op een bepaald merk en zéker niet op Candy.CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:27:
Ik zie dat Keukenloods veel werkt met Candy als inbouwmerk. Niet echt ideaal. Mensen hier nog ervaringen met Keukenwarenhuis.nl, I-kook.nl en Pelmakeukens? Drie zaken waar wij willen gaan kijken namelijk
Het een is niet beter dan het ander. Persoonlijk zou ik zelf voor laklaminaat gaan vanwege de minimale panel gap. Bij bijvoorbeeld een Y-Line van Pronorm zie je niet eens dat het laklaminaat is.RRCreations schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:40:
[...]
Apparatuur bij B&K, Gerwens, Mobel Faber en Keukenmaxx heb ik zelf uitgekozen (duurdere studioline. Apparatuur bij de andere winkels heb ik niet zelf uitgekozen maar ik weet wel dat het een mindere lijn was was Siemens.
Keukenblad allemaal composiet, bijna indenture dezelfde indeling. Alleen een bovenkastjes bij het nisje kan er verschil inzitten.
@Barry|IA
Zou je dan ook kunnen stellen dat laklaminaat beter is dan gelakte fronten? Of is dat puur smaak? Zit er tevens een groot prijsverschil in beide opties?
Van de Breevaart keukens wellicht interessant in jouw regio.CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:27:
Ik zie dat Keukenloods veel werkt met Candy als inbouwmerk. Niet echt ideaal. Mensen hier nog ervaringen met Keukenwarenhuis.nl, I-kook.nl en Pelmakeukens? Drie zaken waar wij willen gaan kijken namelijk
Thanks. Enig idee van de prijzen in die winkel?Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Van de Breevaart keukens wellicht interessant in jouw regio.
Ze hebben van alles (maar geen grote showroom qua hele keukens die opgesteld staan), wij hebben een ballerina keuken laten zetten, + Portugese vloeren laten leggen in keuken en wc en granieten blad voor 13K (apparatuur los besteld voor 2,8k)CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:51:
[...]
Thanks. Enig idee van de prijzen in die winkel?
@Barry|IA Wie is de beste van de 3?
Ah mooi! Wij zoeken iets rondom de 8-9K max. We kunnen een heel stuk meer, maar aangezien er nog meer moet gebeuren houd ik liever wat extra centjes achter de hand. Zouden ze rond de 6 tot 9K ook wat hebben?Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:55:
[...]
Ze hebben van alles (maar geen grote showroom qua hele keukens die opgesteld staan), wij hebben een ballerina keuken laten zetten, + Portugese vloeren laten leggen in keuken en wc en granieten blad voor 13K (apparatuur los besteld voor 2,8k)foto’s en specs staan in dit topic.
Ja hoor hebben ze ook, onze 13K was inclusief 3k granietbladCryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:10:
[...]
Ah mooi! Wij zoeken iets rondom de 8-9K max. We kunnen een heel stuk meer, maar aangezien er nog meer moet gebeuren houd ik liever wat extra centjes achter de hand. Zouden ze rond de 6 tot 9K ook wat hebben?
Ja er is zo ontzettend veel keus. Wij vinden een b-merk apparatuur niet erg, mits het geen C-merk is en er voldoende garantie wordt afgegeven (10 jaar of iets dergelijks). Even rondneuzen nog. Mocht je merken weten, schroom niet om het even te meldenMartinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:14:
[...]
Ja hoor hebben ze ook, onze 13K was inclusief 3k granietbladhet ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de keuken is en welke opstelling etc. Maar er staan zeker ook keukens 5-8k en anders is dat vast wel samen te stellen.
Sorry heb niet super veel naar andere keukens gekeken, omdat wij bij hun uitkwamen omdat ze die specifieke ballerina keuken konden leveren. Stond ook niet in de showroom, maar wel de fronten als voorbeeld.
Ikook bergen op zoom ook aardige zaak trouwens. Onze vorige keuken kwam van Superkeukens Breda, ook wel tevreden over
Apparatuur gewoon los shoppen, goedkoper dan bij 9/10 keuken boeren.CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:16:
[...]
Ja er is zo ontzettend veel keus. Wij vinden een b-merk apparatuur niet erg, mits het geen C-merk is en er voldoende garantie wordt afgegeven (10 jaar of iets dergelijks). Even rondneuzen nog. Mocht je merken weten, schroom niet om het even te melden
Ja ik las die tip al eerder inderdaad. Wat is een beetje middensegment, zeg maar prima spul voor redelijke prijzen?Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:39:
[...]
Apparatuur gewoon los shoppen, goedkoper dan bij 9/10 keuken boeren.
10 jaar garantie op apparatuur zul je niet snel vinden
[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 03-03-2020 08:40 ]
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 08:47 ]
Ik zou zeggen maak eerst budget voor keuken en apparatuur, daarna kun je het invullen. Wellicht kun je voor sommige apparaten A-merk kiezen en sommige B etc.CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:46:
[...]
Ja ik las die tip al eerder inderdaad. Wat is een beetje middensegment, zeg maar prima spul voor redelijke prijzen?
Je zou ook eens langs kunnen gaan bij een keukenbouwer die keukens op maat maakt als je zo specifiek iets zoekt wat niet meer gemaakt lijkt te worden.bartvb schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:39:
De keukenwereld is best ingewikkeld als je iets specifieks zoekt..
Voor onze nieuwe keuken willen we bij voorkeur een eiland met dit:
[Afbeelding]
Greeploos met afgeronde zijwangen (radius van ongeveer 60mm).
Dat is van Next125 maar dat maken ze niet meer![]()
Bij andere fabrikanten heb ik dit niet gevonden, enige dat we tegen zijn gekomen zijn ronde hoekkasten van ongeveer 40x40cm. Als jullie suggesties hebben; heel erg graag. Rond lijkt niet echt de trend te zijn op het moment...
Ook willen we graag een redelijk hoog werkblad (95cm) en een lage plint. Nu zijn er redelijk wat fabrikanten die een lijn hebben met een corpushoogte van 84 of 86cm alleen willen we ook graag greeploos, iig voor het eiland.
Iemand ergens hoge kasten (84+ cm) in greeploos tegen gekomen?
Veel dank!
Dank, van der Velden gaat op het lijstje.Pannekoek81 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:06:
[...]
Ik kan je Van der Velden keukens in Ermelo als tip geven. Wij zijn voor ons nieuwe huis bij Arma en Van der Velden geweest. Bij beide leveranciers wordt dezelfde apparatuur geleverd en we werden bij beide goed geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en naar ons geluisterd.
Uiteindelijk keuze voor Van der Velden gemaakt ivm levertijd en op een paar punten werd meer met ons mee gedacht.
Prijs verschil was minimaal.
In ons huidige huis hebben wij wel een Arma keuken en ook naar de volle tevredenheid.
Wat betreft Blum, enig idee welke serie je hebt van Blum?MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:45:
@bartvb het is smaakgevoelig, maar ik vind het er redelijk ouderwets uitzien die afgeronde hoeken. On the upside; het zal over een paar jaar wel terug komen
M.b.t. hoge kasten; zoek in dit topic eens op 'corpus' is genoeg over gezegd denk ik.
Je zou bij Nolte kunnen kijken, Next heeft hogere kasten, en zelf zijn we voor Tristar gegaan, waarbij maatwerk mogelijk is. Misschien dat die ook wel afgeronde hoeken kunnen leveren?
@Kapitein Merijn enig idee of dit kan?
On a different note; iemand enig idee of er -analoog aan de opties bij Ikea- voor Blum lades ook verhogers voor zij en achterwanden te krijgen zijn. Vooral de onderste lades staan wat hogere spullen in die nog weleens over het achterste wandje gaan.
Volgens mij de Legrabox. Even zoeken.ocrammarco schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Wat betreft Blum, enig idee welke serie je hebt van Blum?
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 09:55 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik zie vier verschillende hoogtes voor de legrabox. Maar das inderdaad met vervanging van de hele lade.ocrammarco schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:31:
[Afbeelding: Overzicht Blum]
Zie hier in de serie inderdaad geen verhogings mogelijkheid staan. De enige is dat in de free serie (met glas) heb je lage en hoge versie, als je de lage hebt zou je nog voor de hoge versie kunnen gaan. Wat betreft de achterkant dat is plaatje hout met plaatjes op de kopse kanten geschroefd deze kan je dus zelf verhogen zo hoog je wilt. Dan moet wel de hele la uit elkaar.
Dat klopt geleider en zijkanten zijn integraal onderdeel .MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:35:
[...]
Ik zie vier verschillende hoogtes voor de legrabox. Maar das inderdaad met vervanging van de hele lade.
Beetje zelf research kan geen kwaadCryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:59:
@Martinusz Hebben we, maar dan nog heb ik geen flauw idee wat A-merken en B- en C-merken zijn qua apparatuur.
Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
@Martinusz Ik research mijzelf helemaal stukStel je koopt een keuken van 8K. Wat zou het ex apparatuur dan ''mogen'' kosten? 6K met standaard oven, koelkast etc? Of is die marge juist kleiner?
Ik heb een offerte met A merk apperatuur;CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
@Martinusz Ik research mijzelf helemaal stukStel je koopt een keuken van 8K. Wat zou het ex apparatuur dan ''mogen'' kosten? 6K met standaard oven, koelkast etc? Of is die marge juist kleiner?
Anoniem: 224360
Precies bepaal gewoon de prijs voor je componenten. Apparatuur, kasten, werkblad.Martinusz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
[...]
Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.
Het werkblad kan van paar honderd tot paar duizend euro kosten afhankelijk van hoeveelheod en keuze.
Onze apparaten waren 2800,- (Koelkast AEG, afzuigkap Novy, inductieplaat Pelgrim, Oven Pelgrim), combinatie van A en B merk dus, vaatwasser hebben we overgezet omdat die zo goed als nieuw was van oude bewoners (Siemens).
Je zit dus al gauw aan 3k zoals je ziet voor apparatuur.
Ja daar is een goed topic voor:CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:27:
2-3K voor de apparatuur had ik wel in gedachten. Ik vraag mij alleen af of een keuken van bijvoorbeeld 10K dan ook ineens 7K wordt in prijs als je 3K aan apparatuur eraf zou halen of is dat vele malen minder. Iemand ervaring met keuken los kopen? Wat was de prijs incl apparatuur en zonder?
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 14:32 ]
MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:31:
[...]
Ja daar is een goed topic voor:
Iets met ervaringen over keukens
Het is gewoon simpel, kies een keuken uit en laat een offerte maken.CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:27:
2-3K voor de apparatuur had ik wel in gedachten. Ik vraag mij alleen af of een keuken van bijvoorbeeld 10K dan ook ineens 7K wordt in prijs als je 3K aan apparatuur eraf zou halen of is dat vele malen minder. Iemand ervaring met keuken los kopen? Wat was de prijs incl apparatuur en zonder?
Als je alleen al de moeite had genomen de laatste 10 pagina's te lezen, dan was je al tal van voorbeelden tegengekomen.CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:36:
@MikeyMan 119 pagina''s. Stuur even je NAW Mikey dan komt de factuur je kant opEven zonder dollen. Ik was gewoon op zoek naar wat globale voorbeelden. Ik weet dat de gemiddelde keukenmarge 40% is, maar hoe zit dat als je met en zonder apparatuur koopt.
Bij 123apparatuur een offerte aangevraagd voor onze nieuwe keuken, totaalbudget voor keuken (kasten, blad en apparatuur) is €15k. Ter info voor jou;CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:36:
@MikeyMan 119 pagina''s. Stuur even je NAW Mikey dan komt de factuur je kant opEven zonder dollen. Ik was gewoon op zoek naar wat globale voorbeelden. Ik weet dat de gemiddelde keukenmarge 40% is, maar hoe zit dat als je met en zonder apparatuur koopt.
[ Voor 10% gewijzigd door Genos op 03-03-2020 14:58 ]
Ben tot 3 jaar geleden zelf iets meer dan 6 jaar werkzaam geweest bij een DMG zaak.CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:27:
Mocht je overwegen om alles zoals ik zelf bij elkaar te shoppen én het toevallig in de buurt is; ik kan keukenkastenfabriek.nl in Dordrecht aanbevelen. Aardige gasten, denken goed met je mee, wel op onpraktische tijden open..... Het is geen keukenzaak in de traditionele zin, ze doen echt alleen de kasten. Hebben ook niet veel opstellingen staan, maar van elke kast is er wel 1 te vinden (behalve hoekkasten bedenk ik me nu).CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
Dankjewel mannen, top! Ik zie soms keukens voor 7-8K staan inclusief apparatuur, bizar. Ik ga eens verder neuzen en aankomende week 3 zaken binnenwandelenIk heb al wat leuke apparaten gezien, alleen de kleurstellingen bevallen niet
Zwart matte keuken, liefst iets met chrome beplating ofzo, ach kleinigheidje blijf je houden
Groot nadeel vind ik wel dat je 100% moet aanbetalen, terwijl dit volgens mij, wettelijk niet eens mag. Vreemde zaak mi, want dit ben ik nog nergens tegengekomen.Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:38:
[...]
Mocht je overwegen om alles zoals ik zelf bij elkaar te shoppen én het toevallig in de buurt is; ik kan keukenkastenfabriek.nl in Dordrecht aanbevelen. Aardige gasten, denken goed met je mee, wel op onpraktische tijden open..... Het is geen keukenzaak in de traditionele zin, ze doen echt alleen de kasten. Hebben ook niet veel opstellingen staan, maar van elke kast is er wel 1 te vinden (behalve hoekkasten bedenk ik me nu).
[ Voor 16% gewijzigd door rvrrr op 03-03-2020 20:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq