• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27
alle ideeen zijn welkom uiteraard :) , ook al is het misschien niet direct een mogelijkheid, wellicht geeft het wel inspiratie voor een ander idee.

Louzy#2475

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 15:13
louzy82 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Dank voor het meedenken!
Zie alleen niet veel voordelen van deze indeling terwijl het wel een flinke aanpassing is wat betreft het verleggen van leidingen etc.

Licht op de eettafel dat is wel een voordeel!
Denk ook dat je met deze opstelling voor je gevoel een stuk meer loopruimte hebt in de keuken.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 23:22
Siemens zeker niet altijd de beste(of je moet de consumententests niet geloven :)
https://imgur.com/D1G0jdd

[ Voor 56% gewijzigd door doggy1 op 27-02-2020 13:57 ]

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 08:59
Kyran schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Edit: @De Cheetah Aangezien jij ook met de Nivel bezig bent. Ik heb even contact gezocht met Alluance Group over de filters van de Nivel. Ik kon namelijk nergens vinden hoevaak ze vervangen moesten worden en wat ze kosten. Antwoord is ongeveer 1x per jaar en €67 per filter :)
Moet dat altijd of is dat het filter voor als je een recirculatie model hebt? Wij willen NL de afvoer naar buiten leggen.

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
De Cheetah schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Moet dat altijd of is dat het filter voor als je een recirculatie model hebt? Wij willen NL de afvoer naar buiten leggen.
Dan is het niet nodig :)

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
Hi all,

Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben ga ik zaterdag voor het eerst een nieuwe keuken uitzoeken bij Nolte keukens in Rotterdam..

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn kennis van keukens helaas vrij nihil is. Zijn er bepaalde dingen waar ik goed op moet letten?

Relevante info:
- De huidige keuken is hopeloos verouderd.
- Ik zou voor rond de €10.000 wel klaar willen zijn, dit omdat de badkamer ook aangepakt moet worden.
- Afmetingen van de keuken is 2.3 bij 2.8.
- Ik ben niet heel handig dus bij voorkeur slopen ze de huidige keuken eruit en plaatsen ze een nieuwe.

Tips zijn zeer welkom! :)

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
CryptoNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:21:
Niemand die toevallig ervaring heeft met de keukens/badkamers van Maxaro? Hebben een enorme showroom, maar kan weinig vinden over de kwaliteit van de keukens.
Vandaag in de showroom geweest in Roosendaal. Weinig keukens opgesteld, denk 3 of 4, dus weinig keuze. Kan dus niet oordelen over de kwaliteit. Lijkt me dat ze aan het opruimen of verbouwen zijn in "de keukenhoek".

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
@louzy82 Kun je er niet nog een stukje bij trekken, bijvoorbeeld van de bijkeuken?

Ik zou denk ik zoiets doen, met alleen rechts in de hoek hoge kasten en geen bovenkastjes, dan oogt alles ruimer.
En dan eventueel de oven waarbij je de deur eronder kan schuiven?
Misschien een tafel met afgeronde hoeken? Of uberhaupt de eethoek "zo klein mogelijk" houden.

Je kunt zo bijvoorbeeld niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk de vaatwasser open doen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R0SjNRZg/Knipsel.jpg

Hetzelfde, maar dan net anders ingedeeld en wat kleinere tafel+bank:
Je kunt zo bijvoorbeeld weer niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk iets afspoelen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3JCyh842/Knipsel2.jpgVaatwasserkan eventueel ook nog onder de oven.

Het werken in de keuken moet je dus een beetje plannen omdat je niet makkelijk met 2 of meer tegelijk dingen kunt doen...

[ Voor 48% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2020 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:18
iWout schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:12:
[...]

Vandaag in de showroom geweest in Roosendaal. Weinig keukens opgesteld, denk 3 of 4, dus weinig keuze. Kan dus niet oordelen over de kwaliteit. Lijkt me dat ze aan het opruimen of verbouwen zijn in "de keukenhoek".
Ik las dat Maxaro keukens wel komt monteren, maar hun grootste omzet (badkamers) weer niet, bijzonder 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
mitsumark schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:26:
@louzy82 Kun je er niet nog een stukje bij trekken, bijvoorbeeld van de bijkeuken?

Ik zou denk ik zoiets doen, met alleen rechts in de hoek hoge kasten en geen bovenkastjes, dan oogt alles ruimer.
En dan eventueel de oven waarbij je de deur eronder kan schuiven?
Misschien een tafel met afgeronde hoeken? Of uberhaupt de eethoek "zo klein mogelijk" houden.

Je kunt zo bijvoorbeeld niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk de vaatwasser open doen.
[Afbeelding]

Hetzelfde, maar dan net anders ingedeeld en wat kleinere tafel+bank:
Je kunt zo bijvoorbeeld weer niet echt snijden naast je kookplaat en tegelijk iets afspoelen.
[Afbeelding]Vaatwasserkan eventueel ook nog onder de oven.

Het werken in de keuken moet je dus een beetje plannen omdat je niet makkelijk met 2 of meer tegelijk dingen kunt doen...
Thanks voor de ideeen!
De relatie kookplaat / spoelbak / vaatwasser zal ik in het achterhoofd houden

Je idee van meer hoge kasten rechts en dan geen bovenkast verder is ook interessant, dat zal zeker ruimtelijk ogen.

De eethoek zou inderdaad zo klein mogelijk kunnen worden of met een afgeronde hoek om de doorloop zo makkelijk mogelijk te maken.

De bijkeuken erbij trekken heb ik ook eens over nagedacht. echter de bijkeuken is toch ook wel een handige plek. Daar staat de wasmachnine + droger en daar is de achterdeur die we veel gebruiken (vooral kids die in de tuin gaan spelen en in en uit gaan, daar hangen alle jassen van de kinderen etc, schoenenrek.

Het zou als volgt wel mogelijk zijn:
Dan zouden we deze hele ruimte (breedte van de keuken x 1 meter) erbij moeten trekken, achterdeur dichtmaken,
De ruimte na de bijkeuken is de garage, dan zouden we alles wat we nu moeten doen in de garage gaan doen (daar zit nog een achterdeur) maar daar staat ook de CV ketel, mijn werkbank.

Dus het is in principe mogelijk echter wel veel werk en qua ruimte in de garage dan weer niet ideaal.

Ik snap natuurlijk dat het op een gegeven moment kiezen of delen wordt dus het is goed om alle voors en tegens met elkaar af te wegen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Ik heb een vraag over gekozen apparatuur en de vervanging hiervan door nieuwere modellen i.v.m. nieuwbouw huis. Is het de bedoeling dat ik zelf allemaal brochures ga doorspitten als het huis bijna wordt opgeleverd, of gaat de leverancier van de keuken gewoon de apparaten in de offerte updaten? Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 17:40

Friemel

Lekker bezig

mister_S schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:24:
...
Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?
Meestal dat laatste, maar uh .. waarom vraag je het niet gewoon aan de keukenleverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraag over gekozen apparatuur en de vervanging hiervan door nieuwere modellen i.v.m. nieuwbouw huis. Is het de bedoeling dat ik zelf allemaal brochures ga doorspitten als het huis bijna wordt opgeleverd, of gaat de leverancier van de keuken gewoon de apparaten in de offerte updaten? Krijg ik hier nog invloed op of is het simpelweg "apparaat X model 2018 vervangen door model 2019"?
Inderdaad het laatste. Gebeurde bij een vorige keuken van mij. Let er op dat je niet een leverancier hebt die 'de opvolger' puur op maximale winst voor hem uitlegt. Heb destijds flinke discussie gehad over een vaatwasser die ik niet gelijkwaardig vond.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Wij hebben onze keuken in oktober 2018 uitgekozen. De bouw duurde wat langer. In januari dit jaar de laatste punten op de i gezet met de keuken leverancier We hadden natuurlijk een aantal apparaten die niet meer leverbaar waren. Op de website van de leverancier apparatuur staan al vaak het nieuwe product Bij het oude nummer aangegeven. Ik had dus alles al nagekeken vooraf. Daar waar we niet blij van werden konden we gewoon voor een ander alternatief gaan. Maar ook was de opvolger van de vriezer en koelkast een goede stap vooruit. Dus wij waren blij na ruim 1 jaar. Ik denk dat er veel kan in goed overleg. Maar doe zelf ook goed je huiswerk. Kom zelf met een alternatief wat je wel passend vind. Maar blijf wel reëel.

Nu is het wachten tot eind maart.

Jij ook succes met het hele proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:41
Pff zitten hier nu al paar weken te wachten op het afronden van de keuken.
Graniet smetplint kwam vandaag, echter 1 stukje hebben ze verkeerd om geslepen, dus alsnog niet af.
Schouw voor afzuigkap was niet goed gemaakt, duurt blijkbaar weken om nieuwe te krijgen van leverancier. We hebben het over een sierrand onder de kap, lees wat houten plankjes :/ waarom moet dat allemaal zolang duren.

Ook het constant zelf overal achteraan gaan, moedeloos wordt je ervan, tegenwoordig weten ze niet meer wat communiceren of service is geloof ik.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Over het algemeen doen ze meer hun best als je de laatste 10-20-30% nog niet betaald hebt.
Maarja, de order is al lang binnen..

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mitsumark schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:22:
Over het algemeen doen ze meer hun best als je de laatste 10-20-30% nog niet betaald hebt.
Maarja, de order is al lang binnen..
Kijk, ik moet idd dus nog 10% betalen, maar geloof niet dat ze er echt wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:29
Martinusz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:57:
Pff zitten hier nu al paar weken te wachten op het afronden van de keuken.
Graniet smetplint kwam vandaag, echter 1 stukje hebben ze verkeerd om geslepen, dus alsnog niet af.
Schouw voor afzuigkap was niet goed gemaakt, duurt blijkbaar weken om nieuwe te krijgen van leverancier. We hebben het over een sierrand onder de kap, lees wat houten plankjes :/ waarom moet dat allemaal zolang duren.

Ook het constant zelf overal achteraan gaan, moedeloos wordt je ervan, tegenwoordig weten ze niet meer wat communiceren of service is geloof ik.
Bekend verhaal. Heb een half jaar kunnen wachten op het laatste stukje plint van nog geen 60cm. “Oh ja, vergeten”. |:(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
RobKJ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:45:
[...]

Dank :). Het inmeten verliep zonder problemen, een 2-tal weken voordat de keuken geleverd werd is deze door Uwe ingemeten.

Het plaatsen ging ook zonder problemen allemaal. De keuken werd 's morgens vroeg geleverd (half 7) en de monteur kwam om 11:00u. Die is al met al 1,5 dag bezig geweest, best lang maar de keuken zit er super strak in. Daar heb ik echt geen klachten over :D
@RobKJ
Geweldig hoe dat gaat in Duitsland. Kunnen ze tot 2 weken van te voren de maatgevingen nog wijzigen van het blad en dergelijke :-).

We moeten alleen zelf het water, afvoer en de elektra aansluiten. Ging dat eenvoudig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 18:12
frogger9 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:22:
[...]

@RobKJ
Geweldig hoe dat gaat in Duitsland. Kunnen ze tot 2 weken van te voren de maatgevingen nog wijzigen van het blad en dergelijke :-).

We moeten alleen zelf het water, afvoer en de elektra aansluiten. Ging dat eenvoudig?
Ja wat is eenvoudig... Alle stopcontacten (inclusief de periflex) waren al klaar dus dat was plug-and-play. Met het water en de afvoer is een bevriend installateur ongeveer 2 uur bezig geweest.

Ligt ook helemaal aan je huidige en nieuwe situatie. Bij ons was er niks veranderd qua opstelling, enkel is de afvoer een stuk lager gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Wij zijn ook bezig met het samenstellen van een keuken. Dat loopt goed, we zijn er redelijk uit wat wel willen, maar hadden nog wat details te besluiten.
1 van die details is de verlichting.

De keuken wordt redelijk strak, greeploos (jaja, ik weet het, net zo VT wonen als de rest van nederland kiest op dit moment ;) )
We hebben een nis met spoelbak en werkblad. In eerste instantie vonden we een paar spotjes wel sfeervol, alleen past en ledstrip over de volledige breedte beter bij de keuken.
Als hij dan ook nog dimbaar en kleurtemperatuur-instelbaar is, zou dat best mooi zijn.

De keukenleverancier kan een aantal merken verlichting leveren, maar daar zie ik geen mogelijkheden bij om te koppelen aan mijn smart home.

Ik draai een Home assistant Raspberry Pi met een Zigbee stick, dus het zou mooi zijn als dat te koppelen is.

Wie heeft hier ook een oplossing voor moeten bedenken?
Ander merk verlichting, misschien een losse led-driver (ikea tradfri of zo) aansluiten op de kale leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Henkiejoo schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:58:
Ander merk verlichting, misschien een losse led-driver (ikea tradfri of zo) aansluiten op de kale leds?
Niet zelf geprobeerd, maar als de secundaire spanning matcht zou dit best kunnen werken: https://www.ikea.com/nl/n...besturing-grijs-60342656/

Weet alleen niet hoe universeel die stekkertjes zijn, maar als je niet bang bent voor wat eenvoudig laagspannings kluswerk met draden lijkt dat me oplosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankje82
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Wij zijn afgelopen week bij superkeukens geweest. Ik heb hier gelezen dat ze daar schuller zouden verkopen. Als ik de tyoenummers van onze offertes Google kom ik op Kellerkeukens uit. Hebben ze bij superkeukens dan Kellerkeukens? En wat is de kwaliteit daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 18:10
Een update:

We zijn nu al bij veel keukenzaken geweest (dit zou ik niemand aanraden).

Hierbij de prijzen van de offertes:

29.000,- TriStar
28.500, Next 125 NX510 (B&K)
22.300,- Ballerina (DB keukens)
21.800,- Systemat AV 2035 (Mobel Faber)
17.800,- Systemat Av 2035 (Gerwens; wel andere apparatuur)

Vandaag zijn wij bij Keukenmaxx geweest (jaja DMG). Hierbij hebben wij ook een Next 125 keuken laten opstellen. Helemaal naar ons wens. Alleen de fronten zijn van laklaminaat (NX 240 bij Next 125 en AV 2035 bij Systemat). Bij Keukenmaxx werd dit aangeraden omdat robuuster zou zijn dan gelakte variant (NX 510). Klopt dit wel? Weten jullie tevens of het veel scheelt in prijs (percentage / prijsgroep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312336

Waren vandaag voor een nieuwe ronde bij de keukenboer. Daar kregen we te horen dat de Bora X Pure voorlopig niet leverbaar is vanwege een tekort aan materiaal. Zou pas laatste week september weer beschikbaar komen. De link met tekorten in China werd gelegd. Iemand al iets gehoord van andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De Bora Puxu wordt in week 17 uitgeleverd aan de grote spelers op de keukenmarkt.
Ik heb zelf een paar reserveringen. Lopende orders hebben voorrang.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:44:
De Bora Puxu wordt in week 17 uitgeleverd aan de grote spelers op de keukenmarkt.
Ik heb zelf een paar reserveringen. Lopende orders hebben voorrang.
Ging inderdaad om nieuwe orders. Benieuwd wat er op volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 19:18
Gisteren bij een keukenzaak van Voortman in Apeldoorn geweest. Daar is het volgende uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xs79rpq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0VgQ4tx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NGnfvLC.png

Uitvoering: A, Novitelli Uno. Werkblad is 3cm composiet, meerprijs hiervan zat rond de 3300 euro.

Apparatuur moet ik nog verder induiken maar nu zit er het volgende in:

- Whirlpool ART 6711/A++ SF koel/vries
- Etna MO670TI - Oven - magnetron
- AEG FD590V - vaatwasser
- Whirlpool ACM 938/NE kookplaat
- AEG DCE5980HM sky unit afzuiging

De kosten hiervan zijn niet gespecificeerd in de offerte. De houten bar gaan we later zelf erop maken.

We lopen nog wel te twijfelen over het type afzuiging. In de tekening staat een plafond unit, maar ik neig zelf naar een werkblad afzuiging.

Totale kosten incl montage zitten rond de 14.7K

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Bladeslayer waarom vier verschillende merken apparatuur? Los van dat het er m.i. niet uit ziet; kost het je vaak ook nog additionele garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bladeslayer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:23:
Gisteren bij een keukenzaak van Voortman in Apeldoorn geweest. Daar is het volgende uitgekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uitvoering: A, Novitelli Uno. Werkblad is 3cm composiet, meerprijs hiervan zat rond de 3300 euro.

Apparatuur moet ik nog verder induiken maar nu zit er het volgende in:

- Whirlpool ART 6711/A++ SF koel/vries
- Etna MO670TI - Oven - magnetron
- AEG FD590V - vaatwasser
- Whirlpool ACM 938/NE kookplaat
- AEG DCE5980HM sky unit afzuiging

De kosten hiervan zijn niet gespecificeerd in de offerte. De houten bar gaan we later zelf erop maken.

We lopen nog wel te twijfelen over het type afzuiging. In de tekening staat een plafond unit, maar ik neig zelf naar een werkblad afzuiging.

Totale kosten incl montage zitten rond de 14.7K
Ziet er net uit..
Enige opmerking die ik heb is: kunnen die hoge kasten niet tot plafond?
Scheelt weer afstoffen en de neiging er losse dingen op te leggen (iets waar MrsT nogal een handje van heeft)
MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:29:
@Bladeslayer waarom vier verschillende merken apparatuur? Los van dat het er m.i. niet uit ziet; kost het je vaak ook nog additionele garantie.
Koelkast en vaatwasser zitten achter een deurtje..
Afzuigkap zit in behuizing..
Dus het maakt dan geen fluit uit qua looks IMHO..

[ Voor 61% gewijzigd door ToolkiT op 01-03-2020 16:41 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Is inclusief montage ook inclusief het verplaatsen van elektra? Ik las dat sommige keukenboeren echt alles inclusief doen en sommigen alleen inclusief het plaatsen van de keuken en verder niets dus.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ToolkiT schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Koelkast en vaatwasser zitten achter een deurtje..
Afzuigkap zit in behuizing..
Dus het maakt dan geen fluit uit qua looks IMHO..
Dat vind jij... Ik vind het geen porem om overal een ander merkje op te hebben staan...

En die garantie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
@CryptoNL Nee, verplaatsen van leidingwerk/elektra zit hier niet bij. Ze konden ons hier uiteraard mee helpen, maar ik ga nog paar offertes van andere aannemers hiervoor vragen.

@ToolkiT Goede opmerking, ik denk inderdaad dat de kasten naar het plafond beter is.

@MikeyMan Dit was zo de eerste suggestie van de verkoper, lettende op prijs/kwaliteit. Uiteindelijk ga ik zelf een selectie maken. Zit nog te overwegen om de keuken zonder apparatuur te kopen.

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bladeslayer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:57:
@CryptoNL Nee, verplaatsen van leidingwerk/elektra zit hier niet bij. Ze konden ons hier uiteraard mee helpen, maar ik ga nog paar offertes van andere aannemers hiervoor vragen.

@ToolkiT Goede opmerking, ik denk inderdaad dat de kasten naar het plafond beter is.

@MikeyMan Dit was zo de eerste suggestie van de verkoper, lettende op prijs/kwaliteit. Uiteindelijk ga ik zelf een selectie maken. Zit nog te overwegen om de keuken zonder apparatuur te kopen.
Wat komt er dan nog bij qua kosten verplaatsen elektra etc? 1-2K?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
@CryptoNL Ja ik verwacht ergens in die 1-2k orde grootte. Ik kan nu nog wat loze leidingen naar de wanden brengen. Ik verwacht dat het leiding werk verplaatsen de grootste kostenpost is.

Mogelijke optie is ook op de werkblad afzuiging naar buiten af te voeren ipv recirculatie... Al die opties, soms wordt je er beetje moe van ;)

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 17:40

Friemel

Lekker bezig

@Bladeslayer Het lijkt mij een heel goed idee om een kookplaat met afzuiging te nemen. Mij lijkt zo'n joekel van een kast aan je plafond (midden in de ruimte) niet bijzonder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
@Bladeslayer wij vinden een kast aan het plafond ook niet fraai. Maar omdat we werkbladafzuiging ook niet helemaal top vinden, zitten we hieraan te denken:
https://www.novynederland...n/plafondunits/cloud/230/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:29
Is er ergens een tabel waarin je kan zien welke varianten van Siemens Bosch en Neff overeen komen/ in zelfde lijn zitten? Of is er een manier dat je dat aan de productnummers kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
Heeft iemand nog een keukenzaak in Utrecht, Noord-Brabant, Gelderland regio waar ze Systemat hebben?

Jan van Sundert is afgevallen. Graafschap heb ik een offerte van. Zou graag nog één keukenzaak willen hebben in Nederland. Ga ook nog even langs Duitsland, maar heb nog wel wat vraagtekens met kopen in Duitsland. Vooral qua garantie op apparaten.

Volgens mij mag/kan je namelijk je garantie niet verlengen als je het in Duitsland hebt gekocht. Vier apparaten vijf jaar garantie geldt dan al niet en zelfs betalen om naar 7 jaar garantie te gaan kan volgens de kleine letters niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:40

_Arthur

blub

Kyran schreef op maandag 2 maart 2020 @ 01:51:
Heeft iemand nog een keukenzaak in Utrecht, Noord-Brabant, Gelderland regio waar ze Systemat hebben?
SVEA Keukens (onderdeel van Grando die er naast zit) of Sijben Wonen. Beiden in Son/Ekkersrijt.

Zijn hier al eens genoemd; heb zelf geen ervaring met de betreffende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Systemat heeft op hun website toch een dealerzoekoptie? Moet je wel eerst je e-mailadres weggeven, maar je zou er even mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 10:03

Jan van Sundert is afgevallen. Graafschap heb ik een offerte van. Zou graag nog één keukenzaak willen hebben in Nederland. Ga ook nog even langs Duitsland, maar heb nog wel wat vraagtekens met kopen in Duitsland. Vooral qua garantie op apparaten.

Volgens mij mag/kan je namelijk je garantie niet verlengen als je het in Duitsland hebt gekocht. Vier apparaten vijf jaar garantie geldt dan al niet en zelfs betalen om naar 7 jaar garantie te gaan kan volgens de kleine letters niet.
Zat.. I-Kook, Keukenloods verkopen sowieso allebei Systemat (wij hebben bij keukenloods gekocht uiteindelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Dan koop je de apparaten in NL? Via bijvoorbeeld 123appartuur ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:37
RRCreations schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:00:
Een update:

29.000,- TriStar

Vandaag zijn wij bij Keukenmaxx geweest (jaja DMG). Hierbij hebben wij ook een Next 125 keuken laten opstellen. Helemaal naar ons wens. Alleen de fronten zijn van laklaminaat (NX 240 bij Next 125 en AV 2035 bij Systemat). Bij Keukenmaxx werd dit aangeraden omdat robuuster zou zijn dan gelakte variant (NX 510). Klopt dit wel? Weten jullie tevens of het veel scheelt in prijs (percentage / prijsgroep).
Het prijsverschil tussen de Tristar, Ballerina en Systemat is veel te groot. Heb je overal exact dezelfde apparatuur, opstelling en werkblad uitgezocht?

@Bladeslayer Ik vind het bedrag vrij hoog voor een redelijk eenvoudige Häcker classic icm. die apparatuur.
Houd er ook rekening dat het barblad onmogelijk zo gemonteerd kan worden; als je er nu op gaat hangen komt hij gegarandeerd los van het blad. Er word geadviseerd om ca. 50% van het barblad op het werkblad te laten rusten.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-03-2020 10:48 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MikeyMan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Dat vind jij... Ik vind het geen porem om overal een ander merkje op te hebben staan...

En die garantie dus ;)
Beetje OCD vind je niet? NOFI btw..

En garantie.. tja daar heb je een potentieel punt.. hoeveel garantie heb je wettelijk eigenlijk op dit soort spul?
En wat is het groepsvoordeel als je alles van 1 merk koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
RRCreations schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:00:
Een update:

29.000,- TriStar

Laklaminaat is inderdaad sterker op de randen dan een rondom gespoten front. Tevens heb je minder “panel gap” bij laklaminaat, omdat de rand hoekiger is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:45
Heeft iemand nog tips voor goede keukenzaken in omgeving Amersfoort? Wij mogen ivm nieuwbouw ook op zoek naar een keuken. Ik kan op sites niet goed zien welke zaken leverancier zijn van de hier zo geroemde next 125 / hacker keukens. Qua apparatuur gaat onze voorkeur naar Bosch / Siemens en eventueel een Bora kookplaat.

In principe denken we nu aan een zaak waar we keuken en apparatuur samen willen afnemen, maar evt is het ook een optie om apparatuur los aan te schaffen. Welke ketens/zaken werken hier aan mee?

We hebben al oriënterende afspraken staan bij Nolte, Arma Keukens en Bruynzeel, om te komen tot wat we voor indeling willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 13:35
Vroeg me af of Bora online verkocht mag worden? Kom weinig tegen, of ik zoek niet goed natuurlijk.

Daarnaast: welke apparatuur webshops met fijne prijzen zijn er zoal en hebben jullie ervaring mee? Ik zie 123apparatuur voorbij komen. Ik vond zelf goede prijzen bij KitchenOnline & Inbouw.nl (precies zelfde prijs voor mijn lijstje, dus gok dezelfde moederonderneming). Zie ook vaak Keukenloods.nl voorbij komen.

Misschien ook iets voor de OP?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35
@ToolkiT vaak bij 3 of 5 apparaten van 1 en hetzelfde merk kan je een langere garantie termijn krijgen of kopen tegen een gering extra bedrag.
En alles van 1 merk vind ik ook een stuk rustiger en netter ogen.
De serie is namelijk vaak op elkaar afgestemd qua looks en lijnen.
Bij Miele heb je vanaf 5 apparaten 5 jaar garantie op al die apparaten.
Anders is het de standaard 2 of consumentenrecht op een deugdelijk apparaat.

[ Voor 50% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
zeroxcool schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Vroeg me af of Bora online verkocht mag worden? Kom weinig tegen, of ik zoek niet goed natuurlijk.

Daarnaast: welke apparatuur webshops met fijne prijzen zijn er zoal en hebben jullie ervaring mee? Ik zie 123apparatuur voorbij komen. Ik vond zelf goede prijzen bij KitchenOnline & Inbouw.nl (precies zelfde prijs voor mijn lijstje, dus gok dezelfde moederonderneming). Zie ook vaak Keukenloods.nl voorbij komen.

Nope. Mag niet. Alleen premium dealers mogen Bora verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GeeMoney schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:15:
@ToolkiT
En alles van 1 merk vind ik ook een stuk rustiger en netter ogen.
Ik in principe ook hoor, maar dan met name voor zichtbare apparaten.. dus 2 ovens naast elkaar wil je zelfde merk en zelfs range hebben..

Maar in dit geval denk ik dat het weinig uitmaakt.. je ziet de apparaten niet en de controls zitten niet bij elkaar in de buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Iemand weleens bij Keukenwarenhuis geweest? Wat vonden jullie qua opties/kwaliteit?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
@Kapitein Merijn Thanks voor comment over het bar blad, ik ga hier mee nog even aan de slag. In welke price range zou de keuken ex apparatuur in moeten vallen volgens jou ervaring?

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 18:10
Kapitein Merijn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Het prijsverschil tussen de Tristar, Ballerina en Systemat is veel te groot. Heb je overal exact dezelfde apparatuur, opstelling en werkblad uitgezocht?

@Bladeslayer Ik vind het bedrag vrij hoog voor een redelijk eenvoudige Häcker classic icm. die apparatuur.
Houd er ook rekening dat het barblad onmogelijk zo gemonteerd kan worden; als je er nu op gaat hangen komt hij gegarandeerd los van het blad. Er word geadviseerd om ca. 50% van het barblad op het werkblad te laten rusten.
Apparatuur bij B&K, Gerwens, Mobel Faber en Keukenmaxx heb ik zelf uitgekozen (duurdere studioline). Apparatuur bij de andere winkels heb ik niet zelf uitgekozen maar ik weet wel dat het een mindere lijn was van Siemens.

Keukenbladen waren allemaal composiet, ook bijna dezelfde indeling op paar details na. Alleen de bovenkastjes bij het nisje waren anders.

@Barry|IA

Zou je dan ook kunnen stellen dat laklaminaat beter is dan gelakte fronten? Of is dat puur smaak? Zit er tevens een groot prijsverschil in beide opties?

[ Voor 10% gewijzigd door RRCreations op 03-03-2020 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greendragon
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26

In Tiel zit Verhoeks..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:45
lolapa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:
Heeft iemand nog tips voor goede keukenzaken in omgeving Amersfoort? Wij mogen ivm nieuwbouw ook op zoek naar een keuken. Ik kan op sites niet goed zien welke zaken leverancier zijn van de hier zo geroemde next 125 / hacker keukens. Qua apparatuur gaat onze voorkeur naar Bosch / Siemens en eventueel een Bora kookplaat.

In principe denken we nu aan een zaak waar we keuken en apparatuur samen willen afnemen, maar evt is het ook een optie om apparatuur los aan te schaffen. Welke ketens/zaken werken hier aan mee?

We hebben al oriënterende afspraken staan bij Nolte, Arma Keukens en Bruynzeel, om te komen tot wat we voor indeling willen.
Ik kan je Van der Velden keukens in Ermelo als tip geven. Wij zijn voor ons nieuwe huis bij Arma en Van der Velden geweest. Bij beide leveranciers wordt dezelfde apparatuur geleverd en we werden bij beide goed geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en naar ons geluisterd.

Uiteindelijk keuze voor Van der Velden gemaakt ivm levertijd en op een paar punten werd meer met ons mee gedacht.

Prijs verschil was minimaal.

In ons huidige huis hebben wij wel een Arma keuken en ook naar de volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
zeroxcool schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:10:

Heb ervaring met 123apparatuur, deze was goed, goede communicatie. We hadden een offerte in april gemaakt en pas in december afgeroepen.
Oven was niet meer leverbaar, kregen kosteloos de nieuwste versie en ook nog model hoger. Afzuigkap was bij hun beschadigd binnen gekomen, werd 2 dagen later nieuwe geleverd.
Zoals gezegd erg goede communicatie over dit alles en de prijzen ook erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Anoniem: 1208386 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Titan1901 en ollie_1982 bedankt voor jullie reacties.

Ik ga kijken in Leek.

Heb zelf al de rekensom gemaakt met kasten via Keukenkastenfabriek, Siemens apparatuur via B&K, los werkblad en apart laten monteren. Kwam, bij onze redelijk grote keuken, uit op een kleine € 16.000,--. Budget was 15 dus ben qua begroting misschien iets te optimistisch geweest.

We hebben al een afspraak staan in Nordhorn, ben benieuwd, en krijgen als het goed is nog een Ballerina-offerte van Wilka keukengroothandel uit Sneek. Deze laatste maakte op mij een goede indruk: nononsense en kleine showroom ( maar nu de offerte nog ).
Wij gaan over klein jaar ook in Leek wonen(nieuwbouw) en dus op zoek naar nieuwe keuken. Voorkeur gaat uit naar keukenzaak in de regio.
Hoe is jouw ervaring met Keukenwerk Leek en Wilka in Sneek?
Of toch keukenzaak uit Nordhorn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Kooistra in Roden is wel de moeite waard om langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ik zie dat Keukenloods veel werkt met Candy als inbouwmerk. Niet echt ideaal. Mensen hier nog ervaringen met Keukenwarenhuis.nl, I-kook.nl en Pelmakeukens? Drie zaken waar wij willen gaan kijken namelijk :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:27:
Ik zie dat Keukenloods veel werkt met Candy als inbouwmerk. Niet echt ideaal. Mensen hier nog ervaringen met Keukenwarenhuis.nl, I-kook.nl en Pelmakeukens? Drie zaken waar wij willen gaan kijken namelijk :)
Dat is een misvatting. Keukenloods werkt juist veel met merken die jij als klant gewoon wilt hebben. Er wordt niet aangestuurd op een bepaald merk en zéker niet op Candy.

I-Kook daarentegen pusht Candy alsof de klant niks anders kan betalen.

Keukenwarenhuis is een leuke zaak! Heel gedreven personeel en er hangt een feestelijke sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
RRCreations schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Apparatuur bij B&K, Gerwens, Mobel Faber en Keukenmaxx heb ik zelf uitgekozen (duurdere studioline. Apparatuur bij de andere winkels heb ik niet zelf uitgekozen maar ik weet wel dat het een mindere lijn was was Siemens.

Keukenblad allemaal composiet, bijna indenture dezelfde indeling. Alleen een bovenkastjes bij het nisje kan er verschil inzitten.

@Barry|IA

Zou je dan ook kunnen stellen dat laklaminaat beter is dan gelakte fronten? Of is dat puur smaak? Zit er tevens een groot prijsverschil in beide opties?
Het een is niet beter dan het ander. Persoonlijk zou ik zelf voor laklaminaat gaan vanwege de minimale panel gap. Bij bijvoorbeeld een Y-Line van Pronorm zie je niet eens dat het laklaminaat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:27:
Van de Breevaart keukens wellicht interessant in jouw regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:30:
[...]

Van de Breevaart keukens wellicht interessant in jouw regio.
Thanks. Enig idee van de prijzen in die winkel?

@Barry|IA Wie is de beste van de 3? 8)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:51:
[...]

Thanks. Enig idee van de prijzen in die winkel?

@Barry|IA Wie is de beste van de 3? 8)
Ze hebben van alles (maar geen grote showroom qua hele keukens die opgesteld staan), wij hebben een ballerina keuken laten zetten, + Portugese vloeren laten leggen in keuken en wc en granieten blad voor 13K (apparatuur los besteld voor 2,8k) :) foto’s en specs staan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Ze hebben van alles (maar geen grote showroom qua hele keukens die opgesteld staan), wij hebben een ballerina keuken laten zetten, + Portugese vloeren laten leggen in keuken en wc en granieten blad voor 13K (apparatuur los besteld voor 2,8k) :) foto’s en specs staan in dit topic.
Ah mooi! Wij zoeken iets rondom de 8-9K max. We kunnen een heel stuk meer, maar aangezien er nog meer moet gebeuren houd ik liever wat extra centjes achter de hand. Zouden ze rond de 6 tot 9K ook wat hebben?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Ah mooi! Wij zoeken iets rondom de 8-9K max. We kunnen een heel stuk meer, maar aangezien er nog meer moet gebeuren houd ik liever wat extra centjes achter de hand. Zouden ze rond de 6 tot 9K ook wat hebben?
Ja hoor hebben ze ook, onze 13K was inclusief 3k granietblad ;) het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de keuken is en welke opstelling etc. Maar er staan zeker ook keukens 5-8k en anders is dat vast wel samen te stellen.

Sorry heb niet super veel naar andere keukens gekeken, omdat wij bij hun uitkwamen omdat ze die specifieke ballerina keuken konden leveren. Stond ook niet in de showroom, maar wel de fronten als voorbeeld.

Ikook bergen op zoom ook aardige zaak trouwens. Onze vorige keuken kwam van Superkeukens Breda, ook wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Ja hoor hebben ze ook, onze 13K was inclusief 3k granietblad ;) het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de keuken is en welke opstelling etc. Maar er staan zeker ook keukens 5-8k en anders is dat vast wel samen te stellen.

Sorry heb niet super veel naar andere keukens gekeken, omdat wij bij hun uitkwamen omdat ze die specifieke ballerina keuken konden leveren. Stond ook niet in de showroom, maar wel de fronten als voorbeeld.

Ikook bergen op zoom ook aardige zaak trouwens. Onze vorige keuken kwam van Superkeukens Breda, ook wel tevreden over :)
Ja er is zo ontzettend veel keus. Wij vinden een b-merk apparatuur niet erg, mits het geen C-merk is en er voldoende garantie wordt afgegeven (10 jaar of iets dergelijks). Even rondneuzen nog. Mocht je merken weten, schroom niet om het even te melden :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:16:
[...]

Ja er is zo ontzettend veel keus. Wij vinden een b-merk apparatuur niet erg, mits het geen C-merk is en er voldoende garantie wordt afgegeven (10 jaar of iets dergelijks). Even rondneuzen nog. Mocht je merken weten, schroom niet om het even te melden :)
Apparatuur gewoon los shoppen, goedkoper dan bij 9/10 keuken boeren.
10 jaar garantie op apparatuur zul je niet snel vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Martinusz schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:39:
[...]

Apparatuur gewoon los shoppen, goedkoper dan bij 9/10 keuken boeren.
10 jaar garantie op apparatuur zul je niet snel vinden :p
Ja ik las die tip al eerder inderdaad. Wat is een beetje middensegment, zeg maar prima spul voor redelijke prijzen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
De keukenwereld is best ingewikkeld als je iets specifieks zoekt..

Voor onze nieuwe keuken willen we bij voorkeur een eiland met dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/03cJDoWwNPiMhKgYL7Crz9UE/full.jpg
Greeploos met afgeronde zijwangen (radius van ongeveer 60mm).

Dat is van Next125 maar dat maken ze niet meer :/
Bij andere fabrikanten heb ik dit niet gevonden, enige dat we tegen zijn gekomen zijn ronde hoekkasten van ongeveer 40x40cm. Als jullie suggesties hebben; heel erg graag. Rond lijkt niet echt de trend te zijn op het moment...

Ook willen we graag een redelijk hoog werkblad (95cm) en een lage plint. Nu zijn er redelijk wat fabrikanten die een lijn hebben met een corpushoogte van 84 of 86cm alleen willen we ook graag greeploos, iig voor het eiland.

Iemand ergens hoge kasten (84+ cm) in greeploos tegen gekomen?
Veel dank!

[ Voor 3% gewijzigd door bartvb op 03-03-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@bartvb het is smaakgevoelig, maar ik vind het er redelijk ouderwets uitzien die afgeronde hoeken. On the upside; het zal over een paar jaar wel terug komen ;)

M.b.t. hoge kasten; zoek in dit topic eens op 'corpus' is genoeg over gezegd denk ik.
Je zou bij Nolte kunnen kijken, Next heeft hogere kasten, en zelf zijn we voor Tristar gegaan, waarbij maatwerk mogelijk is. Misschien dat die ook wel afgeronde hoeken kunnen leveren?

@Kapitein Merijn enig idee of dit kan?

On a different note; iemand enig idee of er -analoog aan de opties bij Ikea- voor Blum lades ook verhogers voor zij en achterwanden te krijgen zijn. Vooral de onderste lades staan wat hogere spullen in die nog weleens over het achterste wandje gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Ja ik las die tip al eerder inderdaad. Wat is een beetje middensegment, zeg maar prima spul voor redelijke prijzen?
Ik zou zeggen maak eerst budget voor keuken en apparatuur, daarna kun je het invullen. Wellicht kun je voor sommige apparaten A-merk kiezen en sommige B etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Hebben we, maar dan nog heb ik geen flauw idee wat A-merken en B- en C-merken zijn qua apparatuur.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
bartvb schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:39:
De keukenwereld is best ingewikkeld als je iets specifieks zoekt..

Voor onze nieuwe keuken willen we bij voorkeur een eiland met dit:

[Afbeelding]
Greeploos met afgeronde zijwangen (radius van ongeveer 60mm).

Dat is van Next125 maar dat maken ze niet meer :/
Bij andere fabrikanten heb ik dit niet gevonden, enige dat we tegen zijn gekomen zijn ronde hoekkasten van ongeveer 40x40cm. Als jullie suggesties hebben; heel erg graag. Rond lijkt niet echt de trend te zijn op het moment...

Ook willen we graag een redelijk hoog werkblad (95cm) en een lage plint. Nu zijn er redelijk wat fabrikanten die een lijn hebben met een corpushoogte van 84 of 86cm alleen willen we ook graag greeploos, iig voor het eiland.

Iemand ergens hoge kasten (84+ cm) in greeploos tegen gekomen?
Veel dank!
Je zou ook eens langs kunnen gaan bij een keukenbouwer die keukens op maat maakt als je zo specifiek iets zoekt wat niet meer gemaakt lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 14:45
Pannekoek81 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Ik kan je Van der Velden keukens in Ermelo als tip geven. Wij zijn voor ons nieuwe huis bij Arma en Van der Velden geweest. Bij beide leveranciers wordt dezelfde apparatuur geleverd en we werden bij beide goed geholpen. Er werd ruim de tijd genomen en naar ons geluisterd.

Uiteindelijk keuze voor Van der Velden gemaakt ivm levertijd en op een paar punten werd meer met ons mee gedacht.

Prijs verschil was minimaal.

In ons huidige huis hebben wij wel een Arma keuken en ook naar de volle tevredenheid.
Dank, van der Velden gaat op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Laatst online: 27-06 10:05
MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:45:
@bartvb het is smaakgevoelig, maar ik vind het er redelijk ouderwets uitzien die afgeronde hoeken. On the upside; het zal over een paar jaar wel terug komen ;)

M.b.t. hoge kasten; zoek in dit topic eens op 'corpus' is genoeg over gezegd denk ik.
Je zou bij Nolte kunnen kijken, Next heeft hogere kasten, en zelf zijn we voor Tristar gegaan, waarbij maatwerk mogelijk is. Misschien dat die ook wel afgeronde hoeken kunnen leveren?

@Kapitein Merijn enig idee of dit kan?

On a different note; iemand enig idee of er -analoog aan de opties bij Ikea- voor Blum lades ook verhogers voor zij en achterwanden te krijgen zijn. Vooral de onderste lades staan wat hogere spullen in die nog weleens over het achterste wandje gaan.
Wat betreft Blum, enig idee welke serie je hebt van Blum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ocrammarco schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Wat betreft Blum, enig idee welke serie je hebt van Blum?
Volgens mij de Legrabox. Even zoeken.

Vrees een beetje dat het nieuwe zij en achterwandjes wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:37
@MikeyMan @bartvb
Ik zou zo geen merk kunnen bedenken wat nog afgeronde vormwanden levert. Nolte heeft deze gehad, Next inderdaad en heel lang geleden had Häcker ze ook. Ik denk dat je de meeste kans maakt bij een Italiaans merk of een meubelmaker.

Een verhoging voor de Legra box is er bij mijn weten niet. Eventuele accessoires voor dat type lade vind je hier: https://www.blum.com/be/n...tems/ambia-line/overview/

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Overzicht Blum

Zie hier in de serie inderdaad geen verhogings mogelijkheid staan. De enige is dat in de free serie (met glas) heb je lage en hoge versie, als je de lage hebt zou je nog voor de hoge versie kunnen gaan. Wat betreft de achterkant dat is plaatje hout met plaatjes op de kopse kanten geschroefd deze kan je dus zelf verhogen zo hoog je wilt. Dan moet wel de hele la uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ocrammarco schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:31:
[Afbeelding: Overzicht Blum]

Zie hier in de serie inderdaad geen verhogings mogelijkheid staan. De enige is dat in de free serie (met glas) heb je lage en hoge versie, als je de lage hebt zou je nog voor de hoge versie kunnen gaan. Wat betreft de achterkant dat is plaatje hout met plaatjes op de kopse kanten geschroefd deze kan je dus zelf verhogen zo hoog je wilt. Dan moet wel de hele la uit elkaar.
Ik zie vier verschillende hoogtes voor de legrabox. Maar das inderdaad met vervanging van de hele lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:35:
[...]

Ik zie vier verschillende hoogtes voor de legrabox. Maar das inderdaad met vervanging van de hele lade.
Dat klopt geleider en zijkanten zijn integraal onderdeel .
Bij de tandembox heb je wat trucjes waar je alleen een nieuwe achterkant nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:59:
@Martinusz Hebben we, maar dan nog heb ik geen flauw idee wat A-merken en B- en C-merken zijn qua apparatuur.
Beetje zelf research kan geen kwaad ;) in dit topic ook wel paar keer voorbij gekomen.
Ik zou gewoon budget voor apparatuur vast stellen, daarna gaan shoppen. Misschien neem je wel A-merk koelkast, maar B-merk magnetron of afzuigkap ik noem maar wat.
Door goed shoppen heb je het A-merk in huis, waar de keukenverkoper hetzelfde rekent voor een B/C merk.

A: Siemens, Bosch, AEG, Novy, ATAG etc...
B: Pelgrim, Whirlpool (?),.....
C: Etna, Zanussi, exquisite, indesit....

Vaak zie je het ook wel aan de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Ik research mijzelf helemaal stuk 8) Stel je koopt een keuken van 8K. Wat zou het ex apparatuur dan ''mogen'' kosten? 6K met standaard oven, koelkast etc? Of is die marge juist kleiner?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
@Martinusz Ik research mijzelf helemaal stuk 8) Stel je koopt een keuken van 8K. Wat zou het ex apparatuur dan ''mogen'' kosten? 6K met standaard oven, koelkast etc? Of is die marge juist kleiner?
Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.
Het werkblad kan van paar honderd tot paar duizend euro kosten afhankelijk van hoeveelheod en keuze.

Onze apparaten waren 2800,- (Koelkast AEG, afzuigkap Novy, inductieplaat Pelgrim, Oven Pelgrim), combinatie van A en B merk dus, vaatwasser hebben we overgezet omdat die zo goed als nieuw was van oude bewoners (Siemens).
Je zit dus al gauw aan 3k zoals je ziet voor apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:29
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:38:
Ik heb een offerte met A merk apperatuur;
Neff: combi-oven,
Siemens; vaatwasser, losse koelkast, losse vriezer en inductiekookplaat met afzuiging voor 5,5K

dus ja wat is standaard apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Martinusz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Daar is geen kant en klaar antwoord op, meubels kosten een bepaald bedrag afhankelijk van je opstelling en wat je kiest.
Het werkblad kan van paar honderd tot paar duizend euro kosten afhankelijk van hoeveelheod en keuze.

Onze apparaten waren 2800,- (Koelkast AEG, afzuigkap Novy, inductieplaat Pelgrim, Oven Pelgrim), combinatie van A en B merk dus, vaatwasser hebben we overgezet omdat die zo goed als nieuw was van oude bewoners (Siemens).
Je zit dus al gauw aan 3k zoals je ziet voor apparatuur.
Precies bepaal gewoon de prijs voor je componenten. Apparatuur, kasten, werkblad.
Alleen een beetje Bora kookplaat kost al 2800 euro, dan moet je nog een koelkast, oven, vaatwasser en optioneel nog extra apparatuur.
Kun je ook allemaal in dit topic lezen. Merk zegt maar zoveel, type en mogelijkheden en prijs weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
2-3K voor de apparatuur had ik wel in gedachten. Ik vraag mij alleen af of een keuken van bijvoorbeeld 10K dan ook ineens 7K wordt in prijs als je 3K aan apparatuur eraf zou halen of is dat vele malen minder. Iemand ervaring met keuken los kopen? Wat was de prijs incl apparatuur en zonder?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:27:
2-3K voor de apparatuur had ik wel in gedachten. Ik vraag mij alleen af of een keuken van bijvoorbeeld 10K dan ook ineens 7K wordt in prijs als je 3K aan apparatuur eraf zou halen of is dat vele malen minder. Iemand ervaring met keuken los kopen? Wat was de prijs incl apparatuur en zonder?
Ja daar is een goed topic voor:

Iets met ervaringen over keukens

:+

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2020 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@MikeyMan 119 pagina''s. Stuur even je NAW Mikey dan komt de factuur je kant op _/-\o_ Even zonder dollen. Ik was gewoon op zoek naar wat globale voorbeelden. Ik weet dat de gemiddelde keukenmarge 40% is, maar hoe zit dat als je met en zonder apparatuur koopt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Het is gewoon simpel, kies een keuken uit en laat een offerte maken.
Als zij er apparaten inzetten (al dan niet op jouw verzoek), ga je kijken of je die apparaten los goedkoper kunt krijgen.
Indien ja, schrap je die apparaten uit de offerte :)

Dus ja, als zij een offerte maken van 7Kmeubelen + 4k apparatuur, dan kan jij dus 4k eraf halen door de apparaten te schrappen uit de offerte ;)
Vraag wel of ze de losse apparaten willen installeren, dit zal in princiepe de prijs van montage niet moeten veranderen uit de originele offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:36:
@MikeyMan 119 pagina''s. Stuur even je NAW Mikey dan komt de factuur je kant op _/-\o_ Even zonder dollen. Ik was gewoon op zoek naar wat globale voorbeelden. Ik weet dat de gemiddelde keukenmarge 40% is, maar hoe zit dat als je met en zonder apparatuur koopt.
Als je alleen al de moeite had genomen de laatste 10 pagina's te lezen, dan was je al tal van voorbeelden tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 14:45
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:36:
Bij 123apparatuur een offerte aangevraagd voor onze nieuwe keuken, totaalbudget voor keuken (kasten, blad en apparatuur) is €15k. Ter info voor jou;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4e-96pOyv0Xl2dL9X6rCelvkc0=/800x/f/image/LCg7pwlDwywY93ABK5XTLdoB.png?f=fotoalbum_large

Ik doe overigens wel alles los én zet de keuken zelf.
+- €6500,- voor apparatuur.
+- €6000,- voor kasten.
+- €2500,- voor keukenblad.

DM maar mocht je meer willen weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Genos op 03-03-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:50
Ben tot 3 jaar geleden zelf iets meer dan 6 jaar werkzaam geweest bij een DMG zaak.
Over het algemeen wordt er op de apparatuur niet zoveel verdiend. Zeker niet als dit qua prijs in de buurt komt van "internet prijzen".
In dat geval mag je er trouwens rustig van uit gaan dat de kasten duurder zijn gemaakt om niet met de marge in de knoei te komen.

Een verkoper zal wellicht wat lastig doen maar is ook blij als hij alleen de kasten mag leveren. Dit is marge technisch erg interessant voor de bonus die de verkoper er mee kan verdienen. Nu praat ik wel voor de formules waarin ik werkzaam ben geweest binnen DMG.

Je zou eventueel ook het volgende kunnen voorstellen;

Je hebt in de offerte prijs bijvoorbeeld 3000 aan apparatuur staan.
Online kun je dit vinden voor 2300 of iets dergelijks.

Zeg dat je graag de apparatuur afneemt bij de keukenleverancier als zij deze prijs kunnen matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Dankjewel mannen, top! Ik zie soms keukens voor 7-8K staan inclusief apparatuur, bizar. Ik ga eens verder neuzen en aankomende week 3 zaken binnenwandelen :) Ik heb al wat leuke apparaten gezien, alleen de kleurstellingen bevallen niet ;w Zwart matte keuken, liefst iets met chrome beplating ofzo, ach kleinigheidje blijf je houden 8)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 14:45
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
Dankjewel mannen, top! Ik zie soms keukens voor 7-8K staan inclusief apparatuur, bizar. Ik ga eens verder neuzen en aankomende week 3 zaken binnenwandelen :) Ik heb al wat leuke apparaten gezien, alleen de kleurstellingen bevallen niet ;w Zwart matte keuken, liefst iets met chrome beplating ofzo, ach kleinigheidje blijf je houden 8)
Mocht je overwegen om alles zoals ik zelf bij elkaar te shoppen én het toevallig in de buurt is; ik kan keukenkastenfabriek.nl in Dordrecht aanbevelen. Aardige gasten, denken goed met je mee, wel op onpraktische tijden open..... Het is geen keukenzaak in de traditionele zin, ze doen echt alleen de kasten. Hebben ook niet veel opstellingen staan, maar van elke kast is er wel 1 te vinden (behalve hoekkasten bedenk ik me nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Mocht je overwegen om alles zoals ik zelf bij elkaar te shoppen én het toevallig in de buurt is; ik kan keukenkastenfabriek.nl in Dordrecht aanbevelen. Aardige gasten, denken goed met je mee, wel op onpraktische tijden open..... Het is geen keukenzaak in de traditionele zin, ze doen echt alleen de kasten. Hebben ook niet veel opstellingen staan, maar van elke kast is er wel 1 te vinden (behalve hoekkasten bedenk ik me nu).
Groot nadeel vind ik wel dat je 100% moet aanbetalen, terwijl dit volgens mij, wettelijk niet eens mag. Vreemde zaak mi, want dit ben ik nog nergens tegengekomen.
Zij zijn ook niet aangesloten bij brancheorganisatie.
Ik zou het meer vertrouwen, als je het geld in depot oid hebt staan en dat zij geld krijgen als het klaar is. Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23
]Wij zijn ook bezig met verbouwingsplannen voor q3/q4 dit jaar, onderdeel daarvan is een nieuwe keuken!
Aangezien mn vriendin en ik voor eerst een keuken uitkiezen zijn we als eerst naar Mandemakers gegaan, vooral omdat hier in de buurt een grote showroom zit. Op afspraak een tekening gemaakt, kwam gelukkig grotendeels overeen met wat we al van plan waren, zie foto voor een overzicht welke ik in excel heb gemaakt nav de tekening.
Gesprek was verder heel vriendelijk alleen zodra op het prijs aankwam allemaal erg veel gezwam; heb het enigzins meegeschreven want kreeg de prijs specificatie niet mee: onderstaand de "marktconforme"prijzen", bruto was het totaal 27k..

apparatuur 6.7k
blad 3k (4cm composiet)
accesoires = 1.4k
kasten: 12k incl 1x "le mans" hoekkast (MM collectie met greep)
totaal (netto): 19.4k

Apparatuur bestond hierbij uit Bora pure + alles ATAG, denk matrix lijn want vriendin wilde ivm looks de zwarte graphite uitvoering ovens.
We wilde op max. 15k uitkomen maar dat was niet mogelijk, evt na overleg maar dan moesten we vandaag tekenen. Uiteraard niet gedaan. Afgesproken dat we eind v/d maand bellen, dan was er meer mogelijk ivm actieweek van MM.. denk niet dat het zover komt.

We zijn nu van plan om nog naar 2 andere winkels te gaan waar we direct een nettoprijs krijgen. Heb nu goede referenties van Manders keukens in Schaijk en Ihre Kuche in Kranenborg (DE). Laatst genoemde heeft sowieso het mooie Next125 in de showroom staan, al vraag ik me af of dit binnen ons budget valt.

Heb voor nu wel 2 vraagjes:

Kan iemand zeggen met wat voor merk/lijn ik de kasten kan vergelijken van MM Collectie qua prijs/kwaliteit?
Hebben jullie nog tips voor transparante keukenzaken omgeving Nijmegen? Max 40 min

toelichting op afbeelding: schuine grijze stuk van 80cm is de schouw die niet uit kan. Donker gele stuk boven de kookplaat zijn 2 bovenkastjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL4lPjOhFjdWh8cD0ACtVz5V1BA=/800x/f/image/HNsrJfCHTveXxVL4P5z720YE.png?f=fotoalbum_large[/URL

[ Voor 16% gewijzigd door rvrrr op 03-03-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Is Bora wel zo geweldig?
Ik begin te twijfelen na het lezen van https://community.consume...afzuigkap-364/index2.html
Pagina: 1 ... 119 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1