Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 09:46
doggy1 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Groot nadeel vind ik wel dat je 100% moet aanbetalen, terwijl dit volgens mij, wettelijk niet eens mag. Vreemde zaak mi, want dit ben ik nog nergens tegengekomen.
Zij zijn ook niet aangesloten bij brancheorganisatie.
Ik zou het meer vertrouwen, als je het geld in depot oid hebt staan en dat zij geld krijgen als het klaar is. Wat denken jullie hiervan?
Scherp, heb even contact met ze opgenomen over de wettelijke max. 50% aanbetaling. Update volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312336

De keukenzaak waar ik de nieuwe keuken wilde kopen liet weten dat de Bora X Pure pas in week 49 uitgeleverd wordt. Dat is een flinke tegenvaller. Eerder las ik hier al dat lopende orders gewoon afgehandeld worden en de kookplaat voor die orders al vanaf week 17 afgeleverd wordt. Wat denken jullie, heb ik meer kans bij een andere keukenzaak of is het beter om een andere kookplaat uit te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:40
Anoniem: 1312336 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:14:
De keukenzaak waar ik de nieuwe keuken wilde kopen liet weten dat de Bora X Pure pas in week 49 uitgeleverd wordt. Dat is een flinke tegenvaller. Eerder las ik hier al dat lopende orders gewoon afgehandeld worden en de kookplaat voor die orders al vanaf week 17 afgeleverd wordt. Wat denken jullie, heb ik meer kans bij een andere keukenzaak of is het beter om een andere kookplaat uit te kiezen?
Heel vervelend inderdaad, loop hier ook tegenaan. Wat zijn goede alternatieven? En wat voor aansluiting heb je eigenlijk nodig om dit aan te sluiten? Ik ben de zoektocht naar een keuken pas deze week begonnen maar kan hier online niet zo snel wat over vinden (vooralsnog ook geen ervaringen met eerdere keukens).

[ Voor 10% gewijzigd door Mesque op 03-03-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 22:38
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
Dankjewel mannen, top! Ik zie soms keukens voor 7-8K staan inclusief apparatuur, bizar. Ik ga eens verder neuzen en aankomende week 3 zaken binnenwandelen :) Ik heb al wat leuke apparaten gezien, alleen de kleurstellingen bevallen niet ;w Zwart matte keuken, liefst iets met chrome beplating ofzo, ach kleinigheidje blijf je houden 8)
Je kan natuurlijk ook altijd wat bij Ikea inelkaar klikken. Voordeel is dat die prijzen gewoon bekend zijn en dus hoef je er niks vanaf te praten ;) . Geeft je ook een mooi inzicht qua kwaliteit/prijs-verhouding om de rest op in te schatten. Volgens mij is het meeste Ikea inbouwspul van AEG (althans de inductiekookplaat en vaatwasser waarmee ik wat speel lijken verdacht veel op AEG spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
rvrrr schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:28:
Aangezien mn vriendin en ik voor eerst een keuken uitkiezen zijn we als eerst naar Mandemakers gegaan, vooral omdat hier in de buurt een grote showroom zit.
Doe jezelf dan een plezier en ga ook bij 1 of 2 zaken langs die niet bij DMG horen. Je hoort gewoon een offerte met prijzen per onderdeel te krijgen bij een fatsoenlijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 22:49
Wilke schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:40:
[...]
Doe jezelf dan een plezier en ga ook bij 1 of 2 zaken langs die niet bij DMG horen. Je hoort gewoon een offerte met prijzen per onderdeel te krijgen bij een fatsoenlijke zaak.
Dankje! zoals verderop in mijn post omschreven gaan we sowieso bij 2 andere zaken langs die niet bij DMG horen. Hoop dat we daar inderdaad het gesprek ook plezierig kunnen afronden met een kloppende offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:09:
[...]

Scherp, heb even contact met ze opgenomen over de wettelijke max. 50% aanbetaling. Update volgt!
Ben benieuwd of het je gaat lukken. KKF profileert zich namelijk als webshop en is nergens aangesloten. Als je hiervoor gevoelig bent, kun je beter naar een CBW-erkende zaak gaan.
Het gaat immers om serieus geld.

We hebben onze kasten er besteld en vonden prijs-kwaliteit meer dan in orde. Levering volgt in juni. En ja, alles eind vorig jaar aanbetaald. Elk jaar verhogen ze hun prijzen, nu hebben we prijspeil 2019 mee kunnen pakken. :Y

Ook wij zijn begonnen bij de reguliere "netto" verkoopzaken. Van te voren hebben we de online prijzen nog door een andere keukenzaak laten checken, maar die zat veel hoger met hun prijs. Voor services en een grote showroom betaal je als klant uiteindelijk ook een prijs voor. Alleen voor niets gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05
NNCi schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Ben benieuwd of het je gaat lukken. KKF profileert zich namelijk als webshop en is nergens aangesloten. Als je hiervoor gevoelig bent, kun je beter naar een CBW-erkende zaak gaan.

We hebben onze kasten er besteld en vonden prijs-kwaliteit meer dan in orde. Levering volgt in juni. En ja, alles eind vorig jaar aanbetaald. Elk jaar verhogen ze hun prijzen, nu hebben we prijspeil 2019 mee kunnen pakken. :Y

Ook wij zijn begonnen bij de reguliere "netto" verkoopzaken. Van te voren hebben we de online prijzen nog door een andere keukenzaak laten checken, maar die zat veel hoger met hun prijs. Voor services en een grote showroom betaal je als klant uiteindelijk ook een prijs voor. Alleen voor niets gaat de zon op.
Het ligt er aan of je het risio wilt lopen of niet. Gaat de zaak falliet, dan ben jij je geld kwijt. Welke zaak laat je alles vooruitbetalen? Ik weet er zo geen. Jij mss wel? KKF legt alle risico's bij de klant. Blijft de vraag, mag KKF wel volledige vooruitbetaling vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mesque schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:24:
[...]

Heel vervelend inderdaad, loop hier ook tegenaan. Wat zijn goede alternatieven? En wat voor aansluiting heb je eigenlijk nodig om dit aan te sluiten? Ik ben de zoektocht naar een keuken pas deze week begonnen maar kan hier online niet zo snel wat over vinden (vooralsnog ook geen ervaringen met eerdere keukens).
Eerder keek ik naar de Neff T58TL6EN2. Siemens levert een vergelijkbaar model. Die komt nu weer in beeld. Vervelende is dat je dan wel de hele lade eruit moet halen om een filter te vervangen. Bij de Bora kan dat van bovenaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
NNCi schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:26:
[...]

True, true... Wel fijn om te horen dat nog iemand daar iets heeft aangeschaft. Mochten ze moeilijk doen, betaal ik gewoon alles vooruit hoor. Niet geschoten is immers altijd mis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:20:
[...]

True, true... Wel fijn om te horen dat nog iemand daar iets heeft aangeschaft. Mochten ze moeilijk doen, betaal ik gewoon alles vooruit hoor. Niet geschoten is immers altijd mis 8)
Wel geschoten is niet altijd raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:01
Na wat rondgeklik een keuken tegengekomen die verdacht veel op hetgeen lijkt wat wij willen. Dit betreft een ''voorraadkeuken''. Is daar qua prijs nog wat uit te onderhandelen? Of gelden hiervoor andere spelregels of is het slechts een truc? Keuken moet 8.2K kosten uit mijn hoofd. Als daar 10-20% vanaf te lullen is zou fijn zijn :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik weet dat we hier allemaal kijken naar vooral dure keukens. 5K, 10K en soms zelfs +20K zijn gangbare prijzen voor mooie keukens in dit topic.

Maar ik heb ook wat bijzonders gevonden voor de persoon met klein budget. Op lidl-shop duitsland verkopen ze hele keukenblokjes incl inbouwapperatuur voor onder de €1000 euro.

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.de/media/product/0/2/3/2/3/8/1/held-kuechenzeile-varel-b-210-cm-mit-elektrogeraeten-aus-mdf-selbstmontage-zoom.jpg
€969,-

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.de/media/product/0/3/0/5/1/7/2/respekta-kuechenzeile-b-210-cm-mit-elektrogeraeten-eiche-sonoma-saegerau-dekor--1.jpg
689

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.de/media/product/0/2/9/9/6/9/7/menke-kuechenzeile-classic-b-270-cm-mit-elektrogeraeten-kuehlschrank-geschirrspueler-zoom--24.jpg
€939,-

Je moet het allemaal zelf in elkaar zetten geloof ik, het moet maar net precies passen, het is slechts gelamineerd MDF en je moet op creatieve manier zorgen dat je de keuken geleverd in Duitsland naar Nederland krijgt. Maar zeer goedkoop kan het dus ook.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 16:23
MikeyMan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:45:
@bartvb het is smaakgevoelig, maar ik vind het er redelijk ouderwets uitzien die afgeronde hoeken. On the upside; het zal over een paar jaar wel terug komen ;)
Smaken verschillen idd :) In ons geval past het goed bij de rest van de woning waar ook een aantal (afge-)ronde elementen terugkomen.
Maar idd, de trend is recht, hoekig, supermat en zwart. Allemaal dingen die we niet willen :+ We lopen wat achter (of idd voor ;) ) op de trends...
M.b.t. hoge kasten; zoek in dit topic eens op 'corpus' is genoeg over gezegd denk ik.
Je zou bij Nolte kunnen kijken, Next heeft hogere kasten, en zelf zijn we voor Tristar gegaan, waarbij maatwerk mogelijk is. Misschien dat die ook wel afgeronde hoeken kunnen leveren?
Ik volg het topic al een aantal jaar (de bouw gaat niet zo snel als we zouden willen) en voor de zekerheid nog even teruggezocht maar de combinatie van greeploos en hoge corpus komt niet vaak langs. B.v. Hacker Systemat en Schuller zijn er wel in een hoge variant maar dan niet in combinatie met greeploos. Of ja, greeploos alleen via tip-on.

Inmiddels wel de G91 lijn van Rotpunkt gevonden (910mm hoog). Ook Next125 heeft hoge onderkasten in greeploze uitvoering (875mm hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bartvb schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Smaken verschillen idd :) In ons geval past het goed bij de rest van de woning waar ook een aantal (afge-)ronde elementen terugkomen.
Maar idd, de trend is recht, hoekig, supermat en zwart. Allemaal dingen die we niet willen :+ We lopen wat achter (of idd voor ;) ) op de trends...

[...]

Ik volg het topic al een aantal jaar (de bouw gaat niet zo snel als we zouden willen) en voor de zekerheid nog even teruggezocht maar de combinatie van greeploos en hoge corpus komt niet vaak langs. B.v. Hacker Systemat en Schuller zijn er wel in een hoge variant maar dan niet in combinatie met greeploos. Of ja, greeploos alleen via tip-on.

Inmiddels wel de G91 lijn van Rotpunkt gevonden (910mm hoog). Ook Next125 heeft hoge onderkasten in greeploze uitvoering (875mm hoog).
Greeploos kan volgens mij iedereen aanbieden. Nogmaals; kijk eens bij Nolte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:07
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:53:
Na wat rondgeklik een keuken tegengekomen die verdacht veel op hetgeen lijkt wat wij willen. Dit betreft een ''voorraadkeuken''. Is daar qua prijs nog wat uit te onderhandelen? Of gelden hiervoor andere spelregels of is het slechts een truc? Keuken moet 8.2K kosten uit mijn hoofd. Als daar 10-20% vanaf te lullen is zou fijn zijn :)
Voorraadkeuken als in je kunt hem alleen bestellen zoals die afgebeeld is?
Zijn de afmetingen dan wel precies goed ;)

Onderhandelen kan altijd, of het succes heeft merk je snel genoeg ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenVerweij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:47
Goedemorgen allen, ook ik kijk al een tijd mee en heb een aantal nuttige tips via dit forum gevonden. Mijn keuken gaat mee in de trend van matzwart en greeploos, maar de meubelmaker signaleerde dat het niet mogelijk is een koel-vriescombinatie horizontaal greeploos uit te voeren. Er zou tussen de koelkast- en vriezerdeuren te weinig ruimte zijn voor een 'greepkom'. Overigens zit er een interieurmannetje tussen, dus ik communiceer (nog) niet rechtstreeks met de meubelmaker.

Ik kwam het probleem eerder tegen in dit forum. Een alternatief is om de hoge kasten verticaal greeploos uit te voeren.

Zijn er leden die een oplossing hebben gevonden voor horizontaal greeploos icm koel-vriescombi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
doggy1 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:50:
Is Bora wel zo geweldig?
Ik begin te twijfelen na het lezen van https://community.consume...afzuigkap-364/index2.html
2 pagina's met 4 klachten (waarschijnlijk verkeerd gemonteerd)...........
Ik verkoop zelf zo'n 150 Bora kookplaten per jaar en heb slechts 1 terechte klacht gehad (echt een storing).

Siemens daarentegen, het regent klachten. En toch wilt heel NL in ieder geval Siemens in zijn keuken.
Sla mij maar hartstikke dood...... 7(8)7

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
@RubenVerweij

Wij waren dat met hetzelfde probleem van de horizontale greep op een koelkast van 178 hoog. We hebben twee fabrikanten gevonden die dit wel kunnen, een Duitse en Italiaanse:
Rational Serie tio. www.rational.de
Valcucine - forma mentis

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Deze keukens zijn altijd op voorraad. Wat wij willen komt behoorlijk overeen. Ik vraag mij alleen af of er op voorraadkeukens dezelfde marge zit als op de normale keukens zeg maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:52

orf

CryptoNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:17:
@Martinusz Deze keukens zijn altijd op voorraad. Wat wij willen komt behoorlijk overeen. Ik vraag mij alleen af of er op voorraadkeukens dezelfde marge zit als op de normale keukens zeg maar.
Wat bedoel je met op voorraad? Een standaard opstelling? Een aantal kasten? Het blad? Of een complete keuken die precies past in jouw huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
In onze offerte zijn we uitgekomen op een losse koelkast en een losse vriezer met de juiste nismaat.
Is mooier dan een verticale greep vinden wij.
RubenVerweij schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:54:

Zijn er leden die een oplossing hebben gevonden voor horizontaal greeploos icm koel-vriescombi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@orf Wat het woord zegt: op voorraad. Dit zijn gangbare/ veel verkochte keukens die ook volledig aanpasbaar zijn, maar alle onderdelen zijn altijd voorradig.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
Henkiejoo schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:10:
In onze offerte zijn we uitgekomen op een losse koelkast en een losse vriezer met de juiste nismaat.
Is mooier dan een verticale greep vinden wij.

[...]
Heb je merk en type nummer? Wij zitten met hetzelfde ‘probleem’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:58
Barry|IA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:00:
[...]

2 pagina's met 4 klachten (waarschijnlijk verkeerd gemonteerd)...........
Ik verkoop zelf zo'n 150 Bora kookplaten per jaar en heb slechts 1 terechte klacht gehad (echt een storing).

Siemens daarentegen, het regent klachten. En toch wilt heel NL in ieder geval Siemens in zijn keuken.
Sla mij maar hartstikke dood...... 7(8)7
Siemens (bsh) is marktleider en heeft ca. 40% marktaandeel dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je daar meer klachten over krijgt over krijgt dan over een relatief kleine speler.

De klachten daar slaan inderdaad nergens op... Het gros van de klachten over Bora zijn over het algemeen montage fouten.

Ik vind het trouwens wel knap dat je tijd weet vrij te maken om hier te reageren als je zelf 150 Bora kookplaten verkoopt per jaar. Dat zijn ca 6-7 keukens per week?

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-03-2020 13:36 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Barry verkoopt zelf Bora, dus niet helemaal objectief denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar ik verkoop ook Siemens, dus dat argument gaat gelukkig niet op.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Siemens (bsh) is marktleider en heeft ca. 40% marktaandeel dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je daar meer klachten over krijgt over krijgt dan over een relatief kleine speler.

De klachten daar slaan inderdaad nergens op... Het gros van de klachten over Bora zijn over het algemeen montage fouten.

Ik vind het trouwens wel knap dat je tijd weet vrij te maken om hier te reageren als je zelf 150 Bo
Bo.......ra verkoopt, is wat je wilde zeggen denk ik :)

Meer klachten over BSH, dat snap ik. Hoge bomen vangen veel wind....
Maar sommige consumenten kijken vaak niet verder dan hun neus lang is en gaan dus puur af op de hoeveelheid klachten die zij kunnen vinden. En over Siemens kun je dus veel meer klachten vinden en daarom vind ik het opvallend dat BSH zo vreselijk populair blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 11:17:
Ik denk dat je voorraad met een korreltje zout moet nemen, ze kunnen ze wellicht sneller leveren dan anderen.
Maar goed, overal zit marge op dus er is altijd te onderhandelen, op het één wat meer dan op het andere.
Als die keuken 8K is, maar met flut apparatuur (c-merk), dan lijkt het goedkoop, maar dat komt dan vooral door wat er gebruikt is.
Ga gewoon kijken en laat offerte maken, dan zie je snel genoeg wat de meubels kosten, de apparatuur en de montage.
Op basis daarvan kun je nog wel kijken of er marge op zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Gaan we doen zaterdag. Apparatuur is trouwens allemaal AEG. Totaal kosten apparatuur via hun 3500 euro los en als ik het los zou kopen 2200, koekoek _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:47:
@Martinusz Gaan we doen zaterdag. Apparatuur is trouwens allemaal AEG. Totaal kosten apparatuur via hun 3500 euro los en als ik het los zou kopen 2200, koekoek _/-\o_
AEG is goed spul, maar je ziet dus direct de marge die ze pakken op apparatuur, er kan dus sowieso al 1300 af ;)
Wat voor werkbladmateriaal zit erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:54:

Ik vind het trouwens wel knap dat je tijd weet vrij te maken om hier te reageren als je zelf 150 Bora kookplaten verkoopt per jaar. Dat zijn ca 6-7 keukens per week?
Niet in al mijn keukens ligt een Bora kookplaat, maar denk aan ongeveer 2 miljoen aan keukenomzet per jaar (ex montage). Losse verkoop van apparatuur doe ik alleen via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Hebben we vooraf nog niet gevraagd. Gaan we daar bekijken :) Nou ik denk niet dat er 1300 marge zit. Hun hebben gewoon slechtere inkoopsprijzen dan een MM of CoolBlue natuurlijk. Daar zal het hem ook wel in zitten denk ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Greeploos kan volgens mij iedereen aanbieden. Nogmaals; kijk eens bij Nolte ;)
Greeploos in combinatie met hoge kasten zie je niet vaak hoor. Wij zijn bij Nolte, Bruynzeel en Keur Keukens geweest en uiteindelijk bij nummer 2 geëindigd met een Next125 keuken. Keur kon wel wat leveren maar dat was maatwerk; of het werd een normale kast met een erg hoge plint. Nolte was een bijzondere ervaring qua verkoop en vonden we daarnaast op details minder.
Ik ben zelf 2 meter dus uiteindelijk is het bovenkant van het blad 99,5cm hoog geworden. Ja, dat is vrij hoog, maar in mijn ogen niet eens echt extreem :)

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 04-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

J0YR1D3R schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Greeploos in combinatie met hoge kasten zie je niet vaak hoor. Wij zijn bij Nolte, Bruynzeel en Keur Keukens geweest en uiteindelijk bij nummer 2 geëindigd met een Next125 keuken. Keur kon wel wat leveren maar dat was maatwerk; of het werd een normale kast met een erg hoge plint. Nolte was een bijzondere ervaring qua verkoop en vonden we daarnaast op details minder.
Ik ben zelf 2 meter dus uiteindelijk is het bovenkant van het blad 99,5cm hoog geworden. Ja, dat is vrij hoog, maar in mijn ogen niet eens echt extreem :)
Next en Nolte valt ook wel een beetje in een andere prijsklasse he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@MikeyMan Dan zat onze Bruynzeel Optima keuken erg laag of waren 2 zaken met Nolte keukens (Nolte Almere, Duitse Keuken Import in Hoofddorp) erg prijzig. Next125 hebben we ook bij Bemmel en Kroon Cruquius geprobeerd te configureren maar dat was helemaal een club droeftoeters :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CryptoNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:51:
@Martinusz Hebben we vooraf nog niet gevraagd. Gaan we daar bekijken :) Nou ik denk niet dat er 1300 marge zit. Hun hebben gewoon slechtere inkoopsprijzen dan een MM of CoolBlue natuurlijk. Daar zal het hem ook wel in zitten denk ik.
Dat zij slechtere inkoopprijzen hebben is niet jouw probleem :) denk je dat MM en Coolblue geen marge nog hebben ;)
Ik vind het kolder dat een keukenzaak een apparaat verkoopt voor de adviesprijs van 6+ maanden terug, terwijl andere bedrijven ze goedkoper aan kunnen bieden.
Of ze doen dan gewoon slechte inkoop, of ze willen flinke marge pakken op apparatuur.

Ik was er in ieder geval snel uit en heb apparatuur uit mijn offerte laten halen en bij 123apparatuur alles besteld (met dus upgrade naar paar A-merken en alsnog goedkoper uit!).
Voor het werkblad bijna hetzelfde gedaan, die kon ik ook 1K goedkoper krijgen, maar doordat we flink onderhandeld hadden over ook onze vloeren + dat zij het blad in 1x konden leveren (en dus niet weken met een tijdelijk blad zitten) hebben we die erin gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Martinusz Exact, zo sta ik er ook in. Ik heb zin in zaterdag. Hun verkopers tegen ik als salesman _/-\o_ Blijft een leuk spelletje dat onderhandelen :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

J0YR1D3R schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:58:
@MikeyMan Dan zat onze Bruynzeel Optima keuken erg laag of waren 2 zaken met Nolte keukens (Nolte Almere, Duitse Keuken Import in Hoofddorp) erg prijzig. Next125 hebben we ook bij Bemmel en Kroon Cruquius geprobeerd te configureren maar dat was helemaal een club droeftoeters :X
Next was bij mij bij B&K bijna twee keer zo duur als Nolte.
Next in duitsland nog steeds een goede 60% duurder uit mijn hoofd. Tis alweer even geleden.

Maar wij vonden ook de afwerking onvoldoende om hier verder naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Barry|IA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Niet in al mijn keukens ligt een Bora kookplaat, maar denk aan ongeveer 2 miljoen aan keukenomzet per jaar (ex montage). Losse verkoop van apparatuur doe ik alleen via internet.
Dan doe je het erg goed wetende dat de gemiddelde keuken prijs in Nederland net onder de 10k ligt.

@Martinusz Ik neem aan dat je snapt dat een keukenzaak niet kan overleven van de marges die de dozen schuivers hanteren? Ik ken ook geen enkele zaak die apparatuur verkoopt tegen de adviesprijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapitein Merijn op 04-03-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:09:
[...]

En al een update over de aanbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kapitein Merijn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:22:
[...]
@Martinusz Ik neem aan dat je snapt dat een keukenzaak niet kan overleven van de marges die de dozen schuivers hanteren? Ik ken ook geen enkele zaak die apparatuur verkoopt tegen de adviesprijs.
Dan moeten ze het anders aanpakken in deze wereld ;) en ze pakken niet alleen marge op apparatuur neem ik aan.
De keukenzaak waar wij de keuken vandaan hebben kwam mijn adviesprijzen van Pelgrim, sorry maar daar pas ik voor als alleen al op een oven 400 euro verschil zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
Martinusz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Dan moeten ze het anders aanpakken in deze wereld ;) en ze pakken niet alleen marge op apparatuur neem ik aan.
De keukenzaak waar wij de keuken vandaan hebben kwam mijn adviesprijzen van Pelgrim, sorry maar daar pas ik voor als alleen al op een oven 400 euro verschil zit.
En DAT is dus exact de reden waarom veel keukenzaken apparatuur wél tegen internetprijzen leveren, maar de kastprijzen omhoog schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:35:
[...]

En DAT is dus exact de reden waarom veel keukenzaken apparatuur wél tegen internetprijzen leveren, maar de kastprijzen omhoog schroeven.
En vervolgens gaat iedereen naar de online-kastjes-verkoper want die is zo lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Barry|IA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Prima toch :) op meubels kun je niet zo makkelijk vergelijken, op apparatuur wel.
Prima als de marge op meubels omhoog gaat, meeste consumenten hebben toch geen idee wat de meubels moeten kosten.

Nu heb je het idee dat je genaaid wordt op de apparatuur, terwijl je ook weet dat ze marge op de rest hebben.
Het zegt genoeg dat apparaten schrappen van de offerte geen probleem was, de marge zal genoeg zijn geweest op de rest.
Maar als je het niet doet, dan betaal je dus ook nog grof marge op apparatuur en dat gaat er bij mij niet in.
Vooral de "Ja maar ja wij kopen ze in voor die prijs" ja natuurlijk :) jij koopt de oven van Pelgrim voor 1300 euro in, terwijl anderen een consumentenprijs van 800 euro hebben 8)7

Maar goed, deze discussie is vast ook al vaker geweest in het topic :)
Koop een keuken voor het bedrag dat je het waard vind en waar je een goed gevoel bij hebt toch :)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-03-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
doggy1 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:26:
[...]

En al een update over de aanbetaling?
Nope, mailtje gestuurd. Nog niks terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Nope, mailtje gestuurd. Nog niks terug.....
Ik denk dat die vraag wel heel vaak gesteld wordt, dus antwoord zullen ze wel paraat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
doggy1 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat die vraag wel heel vaak gesteld wordt, dus antwoord zullen ze wel paraat hebben :)
Potverdrie, krijg nu een reply van ze;
Beste Tim,

Allereerst hartelijk dank dat je er serieus mee bezig bent om de keukenkasten bij ons te bestellen.

Inderdaad is het bij ons gebruikelijk dat er op het moment van bestellen het volledige bedrag wordt voldaan.

Er is een mogelijkheid om hier van af te wijken en te werken met een aanbetaling van 10%, het restant dient dan net voor levering te worden overgemaakt.
Deze mogelijkheid heeft echter wel een consequentie. Op het moment dat wij namelijk een bestelling ontvangen die volledig voldaan is, betalen wij ook direct de producent. Daarvoor krijgen wij een betalingskorting die wij doorberekend hebben in onze kastprijzen.
Bij een aanbetaling wordt de producent ook niet volledig betaald en dit heeft als gevolg dat wij de betalingskorting niet ontvangen. Dit verschil dienen we dan weer door te berekenen in de kastprijzen. Hierdoor zal jullie bestelling 5 % stijgen in prijs. Als je aangeeft dat jullie ervoor kiezen om te werken met een aanbetaling (doe dit bij de bestelling in het veld opmerkingen) dan zullen wij ervoor zorgen dat er een juiste factuur naar jullie gemaild wordt.

Hopende op deze wijze e.e.a. verduidelijkt te hebben, verblijf ik.
Klinkt fair in mijn oren...

Edit; Ik had een lomper antwoord verwacht overigens; ze leggen netjes uit hoe 't zit. Ik ben tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Genos op 04-03-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Uhhh nee, NA levering 90%

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Net vóór levering is een discutabel punt; ik zou dan op de ochtend van leveren betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Of ze hun geld nou verdienen op de kastjes, apparatuur of installatie de prijs die onderaan de streep staat moet voor mij kloppen met het totaal plaatje.
Dat is waarom ik voor onze keukenzaak gekozen heb en niet eens de apparatuur qua prijs vergeleken heb met internetaanbieders. Het plaatje klopte, dus alles bij één leverancier.
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Potverdrie, krijg nu een reply van ze;

[...]

Klinkt fair in mijn oren...
Klinkt fair of een goed verkoop praatje?
Ik acht de kans groot dat ze hun inkoopbonussen over een geheel jaar krijgen en geen korting per bestelling. Wat de waarheid ook is maakt niet heel veel uit, als dit hun manier van werken is dan kun je er mee instemmen of toch iets anders zoeken.

Ik zou never nooit 100% aanbetalen voor dergelijke grote bedragen, zelfs die 10% zou mij al niet lekker zitten.
100% vlak voor/of bij aflevering ook niet snel, je moet wat wisselgeld houden voor als er iets niet klopt en er gezeik van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
B-Real schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:33:
Of ze hun geld nou verdienen op de kastjes, apparatuur of installatie de prijs die onderaan de streep staat moet voor mij kloppen met het totaal plaatje.
Dat is waarom ik voor onze keukenzaak gekozen heb en niet eens de apparatuur qua prijs vergeleken heb met internetaanbieders. Het plaatje klopte, dus alles bij één leverancier.

[...]

Klinkt fair of een goed verkoop praatje?
Ik acht de kans groot dat ze hun inkoopbonussen over een geheel jaar krijgen en geen korting per bestelling. Wat de waarheid ook is maakt niet heel veel uit, als dit hun manier van werken is dan kun je er mee instemmen of toch iets anders zoeken.

Ik zou never nooit 100% aanbetalen voor dergelijke grote bedragen, zelfs die 10% zou mij al niet lekker zitten.
100% vlak voor/of bij aflevering ook niet snel, je moet wat wisselgeld houden voor als er iets niet klopt en er gezeik van komt.
Ik denk dat daar een groot verschil zit in type "koper". Ik ben juist van het uitzoeken en scherpe prijzen regelen voor precies hetgeen wat ik wil. Ben het overigens met je eens hoor; het blijft anders dan normaal, maar ik ben inmiddels 3x bij ze langs geweest en heb er een prima gevoel bij. Voor mij reden genoeg om ze te vertrouwen, maar nogmaals, ik begrijp jouw standpunt ook.

Gelukkig verschillen we allemaal, anders had het een doodsaaie boel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat daar een groot verschil zit in type "koper". Ik ben juist van het uitzoeken en scherpe prijzen regelen voor precies hetgeen wat ik wil. Ben het overigens met je eens hoor; het blijft anders dan normaal, maar ik ben inmiddels 3x bij ze langs geweest en heb er een prima gevoel bij. Voor mij reden genoeg om ze te vertrouwen, maar nogmaals, ik begrijp jouw standpunt ook.

Gelukkig verschillen we allemaal, anders had het een doodsaaie boel geweest.
Maar hoe vergelijk jij hun offerte dan met een andere zaak. Meeste keukenboeren geven toch meestal een all-in prijs en niet van keukenkasten alleen?
En met welke merk moet je ze vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
doggy1 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Maar hoe vergelijk jij hun offerte dan met een andere zaak. Meeste keukenboeren geven toch meestal een all-in prijs en niet van keukenkasten alleen?
En met welke merk moet je ze vergelijken?
Yup, daarom ook gespecificeerde offertes opvragen met alle bedragen erop. Kasten mogen samengevat in totaalprijs van mij, apparaten wel per stuk. De Keukenkastenfabriek is zover ik heb kunnen ontdekken Ballerina, dus dan heb je een startpunt qua vergelijken. Daarnaast waren de keukenzaken waar ik ben geweest vrij pusherig qua type apparatuur (en gek genoeg allemaal "fan" van een ander merk). Ik ben daarom zelf in het Inspiratiehuis van BSH, Miele Experience Center (wist al dat dit VEEEUUUUUL te prijzig was, maar tof was het wel) en bij het ATAG experience center geweest om zelf te voelen, kijken en spelen. Schoonouders hebben een Bora, dus die ook nog even uitgebreid getest en op basis daarvan een lijstje gemaakt.

Klinkt als veel werk nu ik het zo uittyp, maar ben inmiddels al bijna een jaar bezig met het uitdenken van de keuken, dus ja... :P Om bijvoorbeeld nog maar te zwijgen over het uitzoekproces van het keukenblad, dat is een verhaal apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Yup, daarom ook gespecificeerde offertes opvragen met alle bedragen erop. Kasten mogen samengevat in totaalprijs van mij, apparaten wel per stuk. De Keukenkastenfabriek is zover ik heb kunnen ontdekken Ballerina, dus dan heb je een startpunt qua vergelijken. Daarnaast waren de keukenzaken waar ik ben geweest vrij pusherig qua type apparatuur (en gek genoeg allemaal "fan" van een ander merk). Ik ben daarom zelf in het Inspiratiehuis van BSH, Miele Experience Center (wist al dat dit VEEEUUUUUL te prijzig was, maar tof was het wel) en bij het ATAG experience center geweest om zelf te voelen, kijken en spelen. Schoonouders hebben een Bora, dus die ook nog even uitgebreid getest en op basis daarvan een lijstje gemaakt.

Klinkt als veel werk nu ik het zo uittyp, maar ben inmiddels al bijna een jaar bezig met het uitdenken van de keuken, dus ja... :P Om bijvoorbeeld nog maar te zwijgen over het uitzoekproces van het keukenblad, dat is een verhaal apart 8)7
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Bora. Is het wat? En werkt de bediening gemakkelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genos
Lize167 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Bora. Is het wat? En werkt de bediening gemakkelijk?
Achtergrond; ik kook nu op een 5-pits 90cm gasfornuis. Het is echt wennen om te switchen naar inductie überhaupt, echter is het wel een verademing qua schoonmaken en de snelheid waarmee je pannen heet zijn.

Bora in kwestie is een Bora Classic, helaas niet de nieuwe Pure; na een kwartiertje aanmodderen met de tiptoetsen was ik gewend en kon ik 'm goed bedienen. Het was vooral even wennen qua timing, hoe lang je je vinger op het tiptoetsgedeelte moest leggen voor de plaat reageerde.

Qua afzuiging werkt het echt top. Dit had ik niet verwacht, in mijn hersenen blijft maar terugkomen dat hitte opstijgt en een kookveldafzuiging dus niet zou moeten werken, maar ik heb 't toch echt anders ervaren. Biefstukje bakken, hoge pan broccoli (met stoominzet) , allemaal geen probleem. Wel even letten op het schuinzetten van de deksels om de lucht enigszins te begeleiden naar het midden van de kookplaat.

Zelf twijfel ik nog wel tussen de nieuwe Siemens EX877LX67E en de Bora Pura, maar dat is meer smaak. Heb even kort met de Siemens gespeeld in het Inspiratiehuis van BSH, was echter een pre-productiemodel dus er zaten nog 3D geprinte onderdelen op. Ze werken zover ik kan zien/voelen beide goed.

Edit; Dit is natuurlijk allemaal mijn mening, er zullen vast mensen zijn die andere ervaringen hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Genos op 04-03-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mesque schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:24:
[...]

Zijn er trouwens al mensen met ervaring met Gutmann, bv de Nivel? Qua alternatief voor Bora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07 16:25
Timmeh_PS3 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Om bijvoorbeeld nog maar te zwijgen over het uitzoekproces van het keukenblad, dat is een verhaal apart 8)7
Dit maakt me wel nieuwsgierig ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:55
Al ruim een jaar geleden zijn wij bij onze keukenleverancier langsgeweest voor een offerte maar vanwege financiele redenen alles een jaar uitgesteld. Afgelopen week weer eens langsgeweest om het ontwerp en de keuzes nogmaals door te spreken. En we zijn nog steeds even enthousiast als dag één O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV4OprdapUR8W7HvvWs2eAB1wqg=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/ptjaSLMIEQLJuUV5vxFTXdDM.jpg?f=fotoalbum_medium

Inductieplaat die nu op de offerte staat is de novy 1755 (4 pits 80cm breed), de keuze voor novy is bewust omdat deze een intouch functionaliteit heeft met onze afzuigkap (ook novy (6811)) en we deze niet los hoeven te bedienen. Echter zijn we nu toch aan het twijfelen of we niet voor een inductieplaat inclusief flexzones zullen gaan, iemand hier ervaring mee?

Overige apparatuur:die in de keuken zal komen:
- Oven/magnetron BOSCH CMG836NC1
- Oven/stoomoven BOSCH CSG856NC1
- Vaatwasser BOSCH SMA46IX09N
- Koelkast LIEBHERR IKB 3560
- Quooker Combi FSBLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1312336 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Zijn er trouwens al mensen met ervaring met Gutmann, bv de Nivel? Qua alternatief voor Bora?
Waarom lijkt het er toch op alsof men uit alle macht géén Bora wil... :D

@Timmeh_PS3 Ik ben misschien een eigenwijze klont, maar qua schoonmaken vond ik mijn Gas op Glas plaat echt fijner. Ik heb nu na een jaar toch wat ingebrand vuil ofzo, dus als nieuw krijg ik hem niet. Je ziet duidelijk waar de pannen gestaan hebben. De gas op glas die ik had zag er na 8 jaar nog als nieuw uit.

Dat wordt denk ik toch om de zoveel jaar de glasplaten laten vervangen. :X

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Waarom lijkt het er toch op alsof men uit alle macht géén Bora wil... :D
Omdat de X Pure nu voor nieuwe orders als leverdatum december heeft. Daar kan ik dus helemaal niets mee.
Optie zou nog zijn om tijdelijk een andere plaat te hebben, maar dat is ook weer zo'n gedoe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1312336 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Omdat de X Pure nu voor nieuwe orders als leverdatum december heeft. Daar kan ik dus helemaal niets mee.
Optie zou nog zijn om tijdelijk een andere plaat te hebben, maar dat is ook weer zo'n gedoe,
Dan neem je een andere Bora plaat? Je kunt wel blijven wachten op nieuwe modellen, maar -net als bij computer hardware- kun je dan aan de gang blijven. Er komt altijd wel iets moois in het verschiet.

Waarmee ik overigens geen waardeoordeel geef over de spullen zelf. Maar ik vraag mij af waarom zo'n X-Pure dan zo superieur is tegenover de bestaande producten, maar je intussen wel naar een ander merk kijkt.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Dan neem je een andere Bora plaat? Je kunt wel blijven wachten op nieuwe modellen, maar -net als bij computer hardware- kun je dan aan de gang blijven. Er komt altijd wel iets moois in het verschiet.

Waarmee ik overigens geen waardeoordeel geef over de spullen zelf. Maar ik vraag mij af waarom zo'n X-Pure dan zo superieur is tegenover de bestaande producten, maar je intussen wel naar een ander merk kijkt.
Welke raad je dan aan uit de huidige lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 1312336 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:04:
[...]

De Pure heeft 3 voordelen:
- Compactere kookplaat;
- Mooiere ''grill'' (=persoonlijk);
- Lagere prijs.

Het koppelen van 2 zones heb ik überhaupt nooit helemaal begrepen.
Je kunt ook een professionele grill op je Pure kookplaat zetten, met een stekker in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wat voor soort afzuigkap zouden jullie nemen? Wij willen een schuine, maar we zitten even met de afvoer van de ''lucht''. Er hangt zo'n lange slang naar buiten, maar dat vinden wij hondslelijk. Is van die filters een optie in de afzuigkap zelf? Of heeft iemand een betere oplossing.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48
CryptoNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:59:
Wat voor soort afzuigkap zouden jullie nemen? Wij willen een schuine, maar we zitten even met de afvoer van de ''lucht''. Er hangt zo'n lange slang naar buiten, maar dat vinden wij hondslelijk. Is van die filters een optie in de afzuigkap zelf? Of heeft iemand een betere oplossing.
Die slang kan je toch wegwerken? Een koof maken is niet zo heel ingewikkeld... Wij hebben juist bewust voor afzuiging naar buiten gekozen, omdat je dan ook gelijk van je kookgeurtjes af bent.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1312336 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Classic 2.0?

Ben er niet meer heel erg mee bezig, zijn hier anderen die er meer verstand van hebben.

Maar ging me meer op de logica achter de besluitvorming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@GermanPivo Ik heb in mijn huidige woning geen last van geurtjes met een platte afzuigkap en 2 van die filters, maar ik heb geen idee hoe dat bij zo'n schuine kap zit. Eventueel 1 installeren met veel vermogen?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48
CryptoNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:53:
@GermanPivo Ik heb in mijn huidige woning geen last van geurtjes met een platte afzuigkap en 2 van die filters, maar ik heb geen idee hoe dat bij zo'n schuine kap zit. Eventueel 1 installeren met veel vermogen?
Nu moet ik wel zeggen dat het een goedkope waardeloze afzuigkap was :+
Wij hebben nu een schuine (deze) en zuigt perfect af. Ook van de voorste kookplaten zie je de dampen de kap in gaan. Gaat bij ons dus wel naar buiten, maar is ook geschikt voor recirculatie met filters. Vermogen zat in ieder geval met 540 m3/h (in boost 980 m3/h).

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

Wij hebben nu voor deze kookplaat gekozen (AEG IDE84242IB):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/q1pXtvcXUlPoL3ecfFeBCHjW.jpg

Ideaal, afvoer direct naar buiten, geen gedoe met filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@André Mooi spul behalve de prijs koekoek :+

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Iemand ervaring met een Quooker Power Switch/Energie verdeler?

Hierdoor zou een Quooker op de vaatwassergroep aangesloten kunnen worden zonder dat je verder enige aanpassingen hoeft te verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
André schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:04:
Wij hebben nu voor deze kookplaat gekozen (AEG IDE84242IB):

[Afbeelding]

Ideaal, afvoer direct naar buiten, geen gedoe met filters.
Is deze al uitgeleverd? Zo nee: toch graag aanpassen naar iets anders is mijn advies.
Toelichting geef ik zodra ik jouw reactie heb, vind 't niet leuk om jouw spullen af te kraken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aomi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:10:
Iemand ervaring met een Quooker Power Switch/Energie verdeler?

Hierdoor zou een Quooker op de vaatwassergroep aangesloten kunnen worden zonder dat je verder enige aanpassingen hoeft te verrichten.
Dit zal toch niet heel veel anders zijn dan zo'n schakelende verdeeldoos voor je wasmachine en wasdroger? 1 apparaat krijgt prioriteit en de ander schakelt af bij gebruik van nummer 1.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
PaT schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:20:
[...]

Dit zal toch niet heel veel anders zijn dan zo'n schakelende verdeeldoos voor je wasmachine en wasdroger? 1 apparaat krijgt prioriteit en de ander schakelt af bij gebruik van nummer 1.
Ik ben er niet bekend mee. Werkt dat goed? Zijn er ook betere/goedkopere alternatieven beschikbaar? Ik ben hier niet zo in thuis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Barry|IA schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Is deze al uitgeleverd? Zo nee: toch graag aanpassen naar iets anders is mijn advies.
Toelichting geef ik zodra ik jouw reactie heb, vind 't niet leuk om jouw spullen af te kraken namelijk.
Vertel, ik sta open voor alle opbouwende kritiek ;)

/edit
ik heb zelf wat gezocht, ik denk dat je op het pendelen doelt?

[ Voor 9% gewijzigd door André op 05-03-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
André schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:35:
[...]

Vertel, ik sta open voor alle opbouwende kritiek ;)
Die opstaande randjes, daar gaat vuil tussen zitten. Tevens is die opstaande rand van hard plastic gemaakt. Zodra je hier met zware pannen tegenaan schuift beschadig je de randen. Ook vind ik het onhandig dat de onderkant van het vetfilter water en vocht doorlaat.

Er zit aan de onderkant een kraantje om de bak leeg te laten lopen (vocht en vet). Maar dit kraantje zit binnen no-time verstopt omdat de leiding erg dun is.

Tevens vermoed ik dat de spoelen van de inductievelden rond zijn in plaats van vierkant. Dit verkleint het kookoppervlak aanzienlijk t.o.v. vierkante spoelen (al is de AEG plaat 'groter' dan de Bora Pure).

Probeer de kookplaat eens uit voordat je deze aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Goeie tips, dat ga ik eens bekijken. Hij is nog niet uitgeleverd, dus wisselen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

Pieroman

/me

Aomi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Ik ben er niet bekend mee. Werkt dat goed? Zijn er ook betere/goedkopere alternatieven beschikbaar? Ik ben hier niet zo in thuis namelijk.
Dat is inderdaad gewoon een standaard schakelende stekkerdoos die door elke bouwmarkt wordt verkocht als combiregelaar/energieverdeler. Moet je voor 30 a 40 euro kunnen kopen met als enige verschil dat er geen Quooker op staat.
Om je vraag te beantwoorden, ja dit werkt prima al moet je er dus rekening mee houden dat er momenten zullen zijn dat je de Quooker kraan niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Bedankt voor je reactie. Normaliter draait de vaatwasser alleen 's nachts bij ons dus dan lijkt dit me een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppie71
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-04 11:22
Wij zijn gecharmeerd van de zwarte wildeiken fineerfront van pronorm. Eerst hadden we de havannazwarte front uitgezocht. Deze zit in prijsgroep 0, de wildeiken zit in prijsgroep 6. Nu moeten we zo'n 5000 euro bijbetalen voor een eiland van 2.40x 1 , twee hoge kasten en drie lades van 90 breed. Zit er nou echt zoveel verschil in die prijsgroepen? Wat is jullie mening? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
beppie71 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:10:
Wij zijn gecharmeerd van de zwarte wildeiken fineerfront van pronorm. Eerst hadden we de havannazwarte front uitgezocht. Deze zit in prijsgroep 0, de wildeiken zit in prijsgroep 6. Nu moeten we zo'n 5000 euro bijbetalen voor een eiland van 2.40x 1 , twee hoge kasten en drie lades van 90 breed. Zit er nou echt zoveel verschil in die prijsgroepen? Wat is jullie mening? Alvast bedankt
Nee, dit verschil is met dit aantal kasten natuurlijk nooit ZO groot.

Prijsgroep 3 = index 100
Prijsgroep 0 = index 81
Prijsgroep 6 is index 127

Als het goed is kun je nu zelf een reële schatting maken van wat jij moet bijbetalen.

Excuses, ik bedenk mij net dat je waarschijnlijk je stollen ook wilt fineren. Bij Pronorm zijn gefineerde stollen loeiduur. Dit kan al oplopen tot 1000 euro per stol (naast hoge kast). Ik moet mijn eerdere opmerking dus intrekken.

[ Voor 13% gewijzigd door Barry|IA op 05-03-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppie71
Ja, dat klopt. Hij ging nu berekenen wat het zou kosten om de stollen in kunststof uit te voeren. Ik weet alleen niet of dat er wel mooi uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
beppie71 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:14:
Ja, dat klopt. Hij ging nu berekenen wat het zou kosten om de stollen in kunststof uit te voeren. Ik weet alleen niet of dat er wel mooi uitziet
Ik ben eens gaan rondkijken voor je en ben tot het volgende front gekomen.

De Alba Oak Black 955 is leverbaar als Classicline, Proline en alle greeploze varianten, Y-line en X-line.
Deze lijkt het meest op het dure fineerfront dat jij hebt uitgezocht, maar kost hetzelfde als hetgeen je al in je keuken hebt laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beppie71
Barry, super bedankt! Ik ga mij hier eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:23
Van de week een leuke ervaring bij keukenverkoper PK uit Waalwijk, onderdeel van de basketsproducersgroup. Inmiddels de tweede keer dat ik er was, eerste keer 3 uur voor keuken en badkamer. Nu na een uur heb ik voor dat de onderhandelingen begonnen gezegd dat ik niet ging tekenen vandaag, omdat(waarheid) sleutel overdracht datum van nieuwe woning nog niet bekend is. Pas medio juni wordt dit. Na dit 3 keer herhaald te hebben werd de baas van de dag erbij gehaald. En die zei dat ze al 2 keer een uur met mij waren bezig geweest en dat ik ook kon tekenen met voorwaarden enz enz. Nou gelukkig ben ik standvastig genoeg, maar vriendelijk vond ik het niet.

Eigenlijk had ik hierna een afspraak om nog over de badkamer te praten. Maar dit werd in eens ook door de keukenverkoper gedaan ipv de badkamer verkoper, mijn vragen over de badkamer werden bestempeld als details en was dus binnen een kwartier buiten.Terwijl de badkamer nog het best beviel kwa ontwerp.

Ik weet dat het zo hoort bij een keukenboer, maar was toch weer duidelijk geen reclame voor hun beroep. Ga nu maar eens nadenken of ik er nog energie in ga stoppen , klacht ofzo, of dat ik gewoon mail dat ik ergens anders vast iets even moois vind. Sorry moest het toch even kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14
Maar waarom stap je dan bij een DMG-zaak naar binnen?

Toen wij begonnen met zoeken, was stap 1 opzoeken welke zaken onder DMG vielen, en daar in elk geval niet langs te gaan.

Keuken had vast goedkoper gekund ergens, maar de DMG-ervaring hebben we onszelf in elk geval bespaard, en dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:30
RobKJ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:45:
[...]

Dank :). Het inmeten verliep zonder problemen, een 2-tal weken voordat de keuken geleverd werd is deze door Uwe ingemeten.

Het plaatsen ging ook zonder problemen allemaal. De keuken werd 's morgens vroeg geleverd (half 7) en de monteur kwam om 11:00u. Die is al met al 1,5 dag bezig geweest, best lang maar de keuken zit er super strak in. Daar heb ik echt geen klachten over :D
Hoe zat het precies met elektra en leidingwerk? Had je iemand die kon helpen tijdens dat monteur van Faber bezig was of kon het achteraf eenvoudig? Niet dat je keuken staat en je niet fatsoenlijk hij stopcontact kan..

Wij hebben maanden terug offerte bij Faber gekregen en ook langsgeweest. Woning wordt pas over half jaar+ opgeleverd en we hoefden nog niet te kopen en konden rustig aan wachten. Technische tekening al wel laten maken en ingediend bij aannemer project. Keuken is dus in hoofdlijnen al wel rond zeg maar.

Maar mss beter om toch de koop officieel te maken ipv te wachten? Offerte blijft wellicht niet per se geldig ivm prijsstijgingen.. heb wel goed gevoel bij Uwe maar weet niet wat handig er is. Ook in verband met nieuwe lijnen apparatuur en misschien zelfs nieuwe lijn systemat kasten.

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 05-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Hoe zat het precies met elektra en leidingwerk? Had je iemand die kon helpen tijdens dat monteur van Faber bezig was of kon het achteraf eenvoudig? Niet dat je keuken staat en je niet fatsoenlijk hij stopcontact kan..

Wij hebben maanden terug offerte bij Faber gekregen en ook langsgeweest. Woning wordt pas over half jaar+ opgeleverd en we hoefden nog niet te kopen en konden rustig aan wachten. Technische tekening al wel laten maken en ingediend bij aannemer project. Keuken is dus in hoofdlijnen al wel rond zeg maar.

Maar mss beter om toch de koop officieel te maken ipv te wachten? Offerte blijft wellicht niet per se geldig ivm prijsstijgingen.. heb wel goed gevoel bij Uwe maar weet niet wat handig er is. Ook in verband met nieuwe lijnen apparatuur en misschien zelfs nieuwe lijn systemat kasten.
Qua elektra hebben we geen wijzigingen hoeven doen (enkel een 5-aderige kabel naar de keuken moeten leggen). Dit hebben we zelf gedaan en voordat de keuken geleverd werd. Om dit in een tijdsbestek te zien: zaterdags werd de oude keuken eruit gehaald, zondag en maandag hebben we kabels gelegd en geschilderd. Woensdags is de nieuwe keuken geplaatst.

Donderdags is de installateur geweest om het water en afvoer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Hoefde er verder niks gestuct te worden? Of ga je dat achteraf (laten) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vistuig schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:16:
Van de week een leuke ervaring bij keukenverkoper PK uit Waalwijk, onderdeel van de basketsproducersgroup. Inmiddels de tweede keer dat ik er was, eerste keer 3 uur voor keuken en badkamer. Nu na een uur heb ik voor dat de onderhandelingen begonnen gezegd dat ik niet ging tekenen vandaag, omdat(waarheid) sleutel overdracht datum van nieuwe woning nog niet bekend is. Pas medio juni wordt dit. Na dit 3 keer herhaald te hebben werd de baas van de dag erbij gehaald. En die zei dat ze al 2 keer een uur met mij waren bezig geweest en dat ik ook kon tekenen met voorwaarden enz enz. Nou gelukkig ben ik standvastig genoeg, maar vriendelijk vond ik het niet.

Eigenlijk had ik hierna een afspraak om nog over de badkamer te praten. Maar dit werd in eens ook door de keukenverkoper gedaan ipv de badkamer verkoper, mijn vragen over de badkamer werden bestempeld als details en was dus binnen een kwartier buiten.Terwijl de badkamer nog het best beviel kwa ontwerp.

Ik weet dat het zo hoort bij een keukenboer, maar was toch weer duidelijk geen reclame voor hun beroep. Ga nu maar eens nadenken of ik er nog energie in ga stoppen , klacht ofzo, of dat ik gewoon mail dat ik ergens anders vast iets even moois vind. Sorry moest het toch even kwijt.
Ik vind het niet meer dan normaal dat een verkoper geen extra tijd in jou inverteert als jij toch pas ergens in juni knopen gaat doorhakken.
De keuken- en badkamerbranche lopen enorm hard momenteel, dus waarom zou een verkoper met jou gaan zitten, terwijl er klanten rondlopen die wel graag een keuken of badkamer willen kopen?

Een beetje verkoper laat niet het achterste van zijn tong zien als jij nog niet wilt kopen. Dus een offerte is zinloos op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 06-03-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Aomi schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:17:
Hoefde er verder niks gestuct te worden? Of ga je dat achteraf (laten) doen?
Nee, er hoefde gelukkig niet gestuct te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Het gaat eigenlijk alleen om de vriezer nismaat.
De SiemsGI11VAD30 zou moet kunnen.
Lize167 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:30:
[...]

Heb je merk en type nummer? Wij zitten met hetzelfde ‘probleem’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
RobKJ schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Nee, er hoefde gelukkig niet gestuct te worden :)
Ah vandaar.
Ik ga zelf binnekort beginnen aan mijn nieuwe keuken. Ik heb voor het hele project een goede 3 weken uitgetrokken (moment van afbreken tot moment van oplevering nieuwe keuken) maar bij mij moet er oa een nieuwe tegelvloer gelegd worden, wat timmerwerk verricht worden en een hoop stucwerk.

Dat t bij jou in een paar dagen kan is wel heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

@Barry|IA en @Kapitein Merijn enig idee hoe de nieuwe Neff zich verhoudt tot de rest?
https://www.neff-home.com...n/kookplaat-met-afzuiging

Met de rest bedoel ik Bora pure of pure x. Die laatste heeft m'n voorkeur, maar als het echt zo droevig is met levertijden dat je voor december niks krijgt dan hoeft het ook niet.....netto prijs die ik kwijt wil is rond de 3k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 06-07 15:48
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:33:
@Barry|IA en @Kapitein Merijn enig idee hoe de nieuwe Neff zich verhoudt tot de rest?

Met de rest bedoel ik Bora pure of pure x. Die laatste heeft m'n voorkeur, maar als het echt zo droevig is met levertijden dat je voor december niks krijgt dan hoeft het ook niet.....netto prijs die ik kwijt wil is rond de 3k.
Ik heb de Siemens versie daarvan in het echt gezien. Wel een grote verbetering tov het oude model, maar nogsteeds het nadeel dat de kook-/flexzones maar 40 cm diep zijn. In de praktijk zal het lastig worden om met meer dan 3 pannen te koken :X

Had nog wel een discussie over het nut dat deze nieuwe BSH plaat nu ook direct achter de kastjes kan uitblazen ipv via een buizensysteem onder de kastjes. Is het nou zo veel beter om de afgevoerde lucht onder de kastjes uit te laten komen ipv achter de kastjes? In ons geval (kookeiland) zouden we aardig wat binnenruimte verliezen bij het toepassen van zo'n buizensysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:33:

Er is nog weinig zinnigs over te zeggen omdat ze nu pas uitgeleverd beginnen te worden.
Het grootste verschil blijft inderdaad het verschil in kookoppervlak. De Neff heeft inderdaad een 40cm diep kookoppervlak en de Pure X 46cm.
BSH heeft in ieder geval heel goed gekeken naar de Pure van Bora. Qua inbouw, het wisselen van de (eventuele) koolfilter en het vlak liggende rooster zit er weinig verschil meer in.
Als je alle apparatuur van Neff pakt zal de prijs gelijk moeten zijn aan die van de Pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Er is nog weinig zinnigs over te zeggen omdat ze nu pas uitgeleverd beginnen te worden.
Het grootste verschil blijft inderdaad het verschil in kookoppervlak. De Neff heeft inderdaad een 40cm diep kookoppervlak en de Pure X 46cm.
BSH heeft in ieder geval heel goed gekeken naar de Pure van Bora. Qua inbouw, het wisselen van de (eventuele) koolfilter en het vlak liggende rooster zit er weinig verschil meer in.
Als je alle apparatuur van Neff pakt zal de prijs gelijk moeten zijn aan die van de Pure.
Ah, dus het wisselen kan nu makkelijker bij de BSH-apparaten? Dat is wel een pluspunt dat verkopers me nog niet hadden verteld. Was ook wel alweer een paar maanden geleden dat we bij het Experience Center waren.
Deze heeft wel flexzones, dus als de prijs gelijk is aan de Pure is het een afweging tussen kookoppervlak en flexzones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 1312336 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Ah, dus het wisselen kan nu makkelijker bij de BSH-apparaten? Dat is wel een pluspunt dat verkopers me nog niet hadden verteld. Was ook wel alweer een paar maanden geleden dat we bij het Experience Center waren.
Deze heeft wel flexzones, dus als de prijs gelijk is aan de Pure is het een afweging tussen kookoppervlak en flexzones.
Ik heb een offerte voor de Siemens ED777FQ25E (70cm breed) voor 1757,- (netto prijs)

Pure heb ik geen netto prijs van kunnen vinden tot noch toe...

----
Dit gaat onze keuken opstelling worden. Ziet men hier nog aandachtspunten?

Foto 1: lage kant
3x 90cm brede kasten met lades. in de middelste de kookplaat. Dit wordt een bora, siemens of iets anders mer inbouw afzuiging.

Foto 2: hoge kant
- Hoge vriezer (Siemens GI81NAC30)
- Berg kast, misschien met een vuilsysteem
- Gootsteen met Quooker (waarschijnlijk 3 liter want warmwater voorziening zit er praktisch achter)
- Vaatwasser (Siemens SX857X00PE)
- Hoge kast met koelkast en Stoomoven (neff B48FT78H0 hide&slide) Koelkast word 120 hoog dus komt wel wat boven aanrecht uit, vandaar de hide en slide zodat wanneer de ovendeur opent deze minder in de weg zit.
- Bovenkasten word berguimte met verlichting eronder.

Deze komt mede doordat we dan alleen de kookplaat groep naar de andere kant hoeven te verplaatsen en het raam laag zit met een klap kiep welke nu over het lage deel open zou kunnen.

Mochten er suggesties zijn. Graag! het is een hele puzzel :+

Foto 1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8rqnUXP.png

Foto 2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oEqIUmU.png

[ Voor 48% gewijzigd door perspectivebass op 06-03-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

perspectivebass schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Ik heb een offerte voor de Siemens ED777FQ25E (70cm breed) voor 1757,- (netto prijs)

Pure heb ik geen netto prijs van kunnen vinden tot noch toe...
Ik heb alleen een offerte voor een X Pure (PUXU) voor 3050 liggen. Ook wel benieuwd naar de Pure.
Pagina: 1 ... 120 ... 519 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1