Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:43
perspectivebass schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Ik heb een offerte voor de Siemens ED777FQ25E (70cm breed) voor 1757,- (netto prijs)

Pure heb ik geen netto prijs van kunnen vinden tot noch toe...

----
Is die offerte voor puur en alleen de kookplaat of in een complete keuken?
Als het voor alleen de kookplaat is zou ik hem meteen bestellen voordat ze zich bedenken ;)

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:24
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Is die offerte voor puur en alleen de kookplaat of in een complete keuken?
Als het voor alleen de kookplaat is zou ik hem meteen bestellen voordat ze zich bedenken ;)
de kookplaat, ik heb hem wel icm ander apparatuur, maar zonder kasten (123 apperatuur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
perspectivebass schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:48:
[...]

de kookplaat, ik heb hem wel icm ander apparatuur, maar zonder kasten (123 apperatuur)
Edit: Lees net pas dat het om de 70cm uitvoering gaat, dat verklaart de lage prijs wel.

@Anoniem: 1312336 Je plaats inderdaad van bovenaf 4 koolfilters achter het vetfilter. Of het net zo effectief is als de filter van Bora is nog even afwachten. Het feit dat er een spleet tussen de 2 filters zit bij het BSH apparaat kan er voor zorgen dat de Bora wat effectiever is.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-06 18:43
Anoniem: 1312336 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Ik heb alleen een offerte voor een X Pure (PUXU) voor 3050 liggen. Ook wel benieuwd naar de Pure.
Members only: Pure
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-06 18:43
Barry|IA schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Ik vind het niet meer dan normaal dat een verkoper geen extra tijd in jou inverteert als jij toch pas ergens in juni knopen gaat doorhakken.
De keuken- en badkamerbranche lopen enorm hard momenteel, dus waarom zou een verkoper met jou gaan zitten, terwijl er klanten rondlopen die wel graag een keuken of badkamer willen kopen?

Een beetje verkoper laat niet het achterste van zijn tong zien als jij nog niet wilt kopen. Dus een offerte is zinloos op dit moment.
Ik vind dat echt onzin, een keuken en badkamer uitzoeken is toch een proces en daarbij is ruimte voor keuzes en met als gevolg het gunnen aan de verkoper ook een belangrijk aspect. Wat mij betreft is iedere poging van een verkoper om je iets af te dwingen zonder dat je als klant ruimte hebt voor je eigen proces een reden om verder te zoeken. Ik betaal liever wat meer als er ruimte is voor het proces, dan dat je proces als overbodig of overlast wordt ervaren en/of zelfs benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Ruben E schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:55:
[...]

Ik vind dat echt onzin, een keuken en badkamer uitzoeken is toch een proces en daarbij is ruimte voor keuzes en met als gevolg het gunnen aan de verkoper ook een belangrijk aspect. Wat mij betreft is iedere poging van een verkoper om je iets af te dwingen zonder dat je als klant ruimte hebt voor je eigen proces een reden om verder te zoeken. Ik betaal liever wat meer als er ruimte is voor het proces, dan dat je proces als overbodig of overlast wordt ervaren en/of zelfs benoemd.
Keuken/badkamer kopen is denk ik al gouw een proces voor veel mensen van 4-6 maanden. Om dan iemand af te schepen, omdat die pas in juni knopen doorhakt is gewoon omzet weggooien.

EDIT: ben het dus met je eens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:35
@Kapitein Merijn @Barry|IA (of anderen in de branche)

Ik hoor graag jullie mening/voorkeur wat betreft de afvoer bij een recirculatie-variant van de Pure of EX877LX67E. Van wat ik er van begrijp is het bij beide mogelijk om zowel direct achter/tussen de kasten uit te blazen als via een buizensysteem naar de plintruimte. Het liefst heb ik natuurlijk geen ruimteverlies door een buizensysteem, maar vraag me af of er op langere termijn geen schimmel/vochtproblemen komen bij het direct uitblazen tussen de kasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
HKP32 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:06:
@Kapitein Merijn @Barry|IA (of anderen in de branche)

Ik hoor graag jullie mening/voorkeur wat betreft de afvoer bij een recirculatie-variant van de Pure of EX877LX67E. Van wat ik er van begrijp is het bij beide mogelijk om zowel direct achter/tussen de kasten uit te blazen als via een buizensysteem naar de plintruimte. Het liefst heb ik natuurlijk geen ruimteverlies door een buizensysteem, maar vraag me af of er op langere termijn geen schimmel/vochtproblemen komen bij het direct uitblazen tussen de kasten.
De luchtsnelheid zorgt ervoor dat het onmogelijk is dat de damp condenseert op de kasten. Juist door te werken met een buis forceer je de lucht op 1 plek naar buiten waardoor de kans op condensvorming op bijvoorbeeld een tegelvloer veel groter is. Door de lucht achter de kasten uit te blazen word deze veel beter verspreid door de ruimte.
Condensvorming is overigens de oorzaak van een slecht geventileerde ruimte of bijvoorbeeld het ontbreken van vloerverwarming, net als in de badkamer.

Uitblazen naar buiten blijft de beste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ruben E schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:55:
[...]

Als ik mijn offerte map kan ik inboeken als omzet ben ik nu multimiljonair. Helaas is het tegendeel waar.
In deze branche is het verschrikkelijk belangrijk dat de klant in één gesprek beslist. Zo'n 80% (als het zelfs niet meer is) van de omzet komt uit orders waar slechts 1 gesprek heeft plaatsgevonden.

De kunst is om alle twijfel weg te nemen. Als alle twijfel weg is, het ontwerp is goed, de producten zijn goed, de prijs is goed en ik ben goed, waarom dan niet direct zaken doen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 19:38
Barry|IA schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Als ik mijn offerte map kan ik inboeken als omzet ben ik nu multimiljonair. Helaas is het tegendeel waar.
In deze branche is het verschrikkelijk belangrijk dat de klant in één gesprek beslist. Zo'n 80% (als het zelfs niet meer is) van de omzet komt uit orders waar slechts 1 gesprek heeft plaatsgevonden.

De kunst is om alle twijfel weg te nemen. Als alle twijfel weg is, het ontwerp is goed, de producten zijn goed, de prijs is goed en ik ben goed, waarom dan niet direct zaken doen?
Het gaat om dat eerste ding: dat de twijfel weg is. Dat kan simpel niet in een gesprek, tenzij de koper al heel veel voor onderzoek heeft gedaan. Er zijn gewoon veel verschillende merken keukens (en nog meer series), er is een creatief proces om tot een ontwerp te komen en er zijn heel veel mogelijkheden. Een verkoper kan dat nooit allemaal in een gesprek bespreken (en zal ook niet zomaar vertellen dat de kasten van een ander beter zijn of mooiere fronten heeft.

Als je zelf een grote aankoop gaat doen doe je dat toch ook niet op de blauwe ogen van de verkoper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Gelukkig zijn er genoeg bedrijven in de branche die keukens verkopen op basis van goed advies, transparantie, kwaliteit en een goede prijs. Als dat in orde is hoef je ook niet bang te zijn als ze deur uit lopen zonder handtekening te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Gelukkig zijn er genoeg bedrijven in de branche die keukens verkopen op basis van goed advies, transparantie, kwaliteit en een goede prijs. Als dat in orde is hoef je ook niet bang te zijn als ze deur uit lopen zonder handtekening te zetten.
Ik ben niet in loondienst en ben ook niet ingehuurd door een DMG winkel.

Ik verdien alleen centjes als ik een keuken verkoop. Dus dan red je het niet met vrijblijvende offertes.

Mijn klanten zijn vrijwel altijd tevreden.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:17
Barry|IA schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:06:
[...]
Ik verdien alleen centjes als ik een keuken verkoop. Dus dan red je het niet met vrijblijvende offertes.
Ik snap dat jouw wereld (helaas) zo in elkaar zit.

In een gezonde markt red je het dan wel als je de beste offerte op tafel legt en/of de beste service levert.

Echter de keukenmarkt is niet transparant genoeg om eerlijk te vergelijken, ten nadelen van de "betere" verkopers maar zeker ook van de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289532

Barry|IA schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:06:
Als je als verkoper je klanten alleen als een wandelende portemonnee ziet, yikes.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 289532 op 07-03-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Heeft iemand ervaring met leiding door de kruipruimte leggen naar boven laten komen in een vloer met vloerverwarming? Hoe doe ik dat zonder door de leidingen heen te boren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
perspectivebass schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:30:
Heeft iemand ervaring met leiding door de kruipruimte leggen naar boven laten komen in een vloer met vloerverwarming? Hoe doe ik dat zonder door de leidingen heen te boren?
offtopic maar:

ligt er al vloer afwerking?

zo niet: de vloer nat maken met een plantenspuit, de verwarming aanzetten en het droog patroon bepaald waar de leidingen zitten

zo ja : warmtebeelden camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:17
Anoniem: 289532 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Als je als verkoper je klanten alleen als een wandelende portemonnee ziet, yikes.
Je leert het wel af als verkopers van de tegenpartij wel het eerste gesprek gelijk de deal rond maken, daar sta je dan met je boek vol offertes maar geen bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-06 09:43
Langzaamaan zijn we ons ook wat aan het verdiepen in apparatuur. Eerste ding is de afzuigkap, die heeft de meeste implicaties voor de woning.

Voorkeur gaat uit naar een plafondunit (boven het kookeiland) met een externe motor. Iemand tips voor een kwalitatief goed apparaat zonder fratsen (afstandbediening, verlichting, tijdregelingen, etc, etc allemaal niet nodig) voor een bescheiden bedrag? Ik kom vooral uit bij afzuigkappen die geen motor hebben en dan alsnog 1200,- euro kosten :? Dat vind ik best overdreven veel geld voor (oneerbiedig gezegd) een RVS-bak met vet-filter :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 289532 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Graag niet op de man spelen. Bedankt. Ik denk dat hier hier in dit topic prima advies geef en het levert mij niet direct wat op,

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 07-03-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mitsumark schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Je leert het wel af als verkopers van de tegenpartij wel het eerste gesprek gelijk de deal rond maken, daar sta je dan met je boek vol offertes maar geen bestellingen.
Dat dus. Ik ken genoeg adviseurs met de beste bedoelingen. Het nadeel is echter dat ze minste orders schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKP32
  • Laatst online: 20:35
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:59:
[...]

De luchtsnelheid zorgt ervoor dat het onmogelijk is dat de damp condenseert op de kasten. Juist door te werken met een buis forceer je de lucht op 1 plek naar buiten waardoor de kans op condensvorming op bijvoorbeeld een tegelvloer veel groter is. Door de lucht achter de kasten uit te blazen word deze veel beter verspreid door de ruimte.
Condensvorming is overigens de oorzaak van een slecht geventileerde ruimte of bijvoorbeeld het ontbreken van vloerverwarming, net als in de badkamer.

Uitblazen naar buiten blijft de beste optie ;)
Dank, dan ben ik weer wat gerustgesteld en ga ik waarschijnlijk voor de Pure zonder extra buizen.

Naar buiten was helaas geen optie, want nieuwbouwwoning en luchtdicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
twain4me schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:33:

Zo nee: de vloer nat maken met een plantenspuit, de verwarming aanzetten en het droog patroon bepaald waar de leidingen zitten

Met de goedkope variant van een IR-thermometer kom je ook een heel eind. Ik spoorde er in elk geval zo mee op waar de CV-leidingen door de muur lopen (en die heeft ook geen hoge aanvoertemperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
twain4me schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:33:
[...]

offtopic maar:

ja nee: de vloer nat maken met een plantenspuit, de verwarming aanzetten en het droog patroon bepaald waar de leidingen zitten

Er zal dan nog geen dek vloer liggen dus met dr planten spuit!
Wilke schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Met de goedkope variant van een IR-thermometer kom je ook een heel eind. Ik spoorde er in elk geval zo mee op waar de CV-leidingen door de muur lopen (en die heeft ook geen hoge aanvoertemperatuur).
Zo een heb ik er ook! Gaan we de combi doen. Voor de zekerheid ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:53
Heeft iemand hier een foto van de randafwerkjng van de Hacker Systemat AV2035 Matt zwart? En een foto van de AV6000? Ben toch wel benieuwd naar het verschil. Op internet kom je met name overzicht foto's tegen. En de close up die er is geef naar mijn idee wat een vertekend beeld. Dit lijkt namelijk alsof alles mee gespoten is: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxISkjYRpC0HaP3uRi3XzvvhGEE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/OEpCP9cbJ56UeGBbaNQKcjIX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:40
Bladeslayer schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:23:
Gisteren bij een keukenzaak van Voortman in Apeldoorn geweest. Daar is het volgende uitgekomen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uitvoering: A, Novitelli Uno. Werkblad is 3cm composiet, meerprijs hiervan zat rond de 3300 euro.

Apparatuur moet ik nog verder induiken maar nu zit er het volgende in:

- Whirlpool ART 6711/A++ SF koel/vries
- Etna MO670TI - Oven - magnetron
- AEG FD590V - vaatwasser
- Whirlpool ACM 938/NE kookplaat
- AEG DCE5980HM sky unit afzuiging

De kosten hiervan zijn niet gespecificeerd in de offerte. De houten bar gaan we later zelf erop maken.

We lopen nog wel te twijfelen over het type afzuiging. In de tekening staat een plafond unit, maar ik neig zelf naar een werkblad afzuiging.

Totale kosten incl montage zitten rond de 14.7K
Nog twee offertes voor soortgelijke opstelling qua kasten en ex werkblad:

Kvik Type " Mano" : ~7K
Adee Rijssen " A, DBselect 317 TDBH": 4,2K

Esthetisch gezien gaat onze voorkeur uit naar Kvik Mano, door het mooie doorlopende lijnen spel. Echter is 3,8K wel forse meerprijs voor een " premium" ikea keuken.

www.frees-it.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cootje79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 19:33
Beste forum lezers,

We hebben een nieuw voorstel uit DE liggen. Hebben alleen een totaalprijs gekregen zonder sub-totalen.

Benieuwd naar jullie mening m.b.t. prijs-/kwaliteit. 

Verder benieuwd ook wat jullie ervaringen zijn met een keramiek blad. In ons voorstel is een 6mm variant opgenomen maar dit klinkt aan de dunne kant. Las ergens dat 12mm gebruikelijker is(?). Kookplaat wordt verzonken ingebouwd en met 6mm heb ik hier vraagtekens bij. Of zou dit rusten op het onderliggende aluminium profiel?

Elementa A2 Systemat AV2035-GL

Totaalprijs voorstel 19k inclusief installatie (m.u.v. loodgieterswerk)

Kastenwand (200H x 240B)
1x hoge servies voorraadkast (ca. 200H x 60B)  
1x hoge kast voor oven (ca. 200H x 60B)
1x hoge kast voor combi-oven(ca. 200H x 60B)
1x hoge kast koelvriescombinatie (ca. 200H x 60B)

* in alle onderkasten (m.u.v. de koelvriescombinatie) zitten totaal 9 binnenladen waarvan 3 extra bestekladen

Eiland (300L x 110D x 98H)
3x onderkast (100B) met 6 uittrekladen
1x onderkast (90B) met 2 uitrekladen incl. besteklade
1x spoelkast met 2 prullenbakken (60B)
1x front vaatwasser (60B)
1x kookplaatkast met 2 uittrekladen (90B)

Werkblad (300x 110D) 6cm randafwerking
Keramiek 6mm dik randafwerking 6cm hoog
1x spoelbak

Apparatuur (deels Studioline)
1x Siemens iQ700 inductie kookplaat 80 cm (EX807LX67E)
1x Siemens iQ300 koelvriescombinatie (KI86VVF30)
1x Siemens iQ500 vaatwasser (SX858X04PE)
1x Siemens iQ700 oven (HB835GVB1)
1x Siemens iQ700 stoomoven (HS836GVB6)
1x Quooker Rvs Quooker PRO3 (RVS)   
1x Quooker Rvs Quooker Nordic zeeppomp (RVS)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBO771GRsNLKe_WyB8raoVanKoQ=/f/image/zsfuMOly7YwdUOE7ernW5IsO.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cootje79 op 08-03-2020 12:46 . Reden: tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 14:12
@Cootje79 heb je ook een foto?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje79
@Appie Heijn foto's toegevoegd. Is niet de beste kwaliteit.

P.S. De kleur van de vloer is niet zoals we het willen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
@Cootje79,

Hier bijna dezelfde keuken. Hacker Systemat AV2035 Mat zwart. Keramische blad. Ook bij de oosterburen geweest. Ik ben alleen niet zeker over de AV2035. Had gehoopt dat het meer op Fenix leek maar dat is niet het geval....
Je prijs lijkt mij goed. Bij ons ligt die iets hoger maar dat is ook niet gek. Iets meer kasten, werkblad en wat andere apparaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMZFiK9LqjFP8GYHs9YNl_fOspQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/vUZ6N1ZIV0VTZeuW2E0ktRJv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5zbHe8OWMAeKta8rxwj12jJ9GU=/f/image/L48UuhwfnhWQBgf1UOkkmLep.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhHnFDmc7WYedWzGHPa4gveNVjw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/pHqsjWv9hadA1YyQgpOLitX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooie keuken, niks mis mee. Doe wel ff een stol naast je ladekast aan de bar.

Edit: en die vormwand links van het spoeldeel kan een stol worden. Scheelt geld. Niet goed gekeken, is een passtuk.

[ Voor 46% gewijzigd door Barry|IA op 09-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:14
savange1 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:49:
Heeft iemand hier een foto van de randafwerkjng van de Hacker Systemat AV2035 Matt zwart? En een foto van de AV6000? Ben toch wel benieuwd naar het verschil. Op internet kom je met name overzicht foto's tegen. En de close up die er is geef naar mijn idee wat een vertekend beeld. Dit lijkt namelijk alsof alles mee gespoten is: [Afbeelding]
Foto voor je gemaakt, maar het is vrij lastig om het er echt strak/mooi op te krijgen: https://ibb.co/4tmjrpJ

Dit is AV6000. Volledig rondom gelakt. Zoek in dit topic ook even op AV6000. Eind 2019 en in maart 2020 is hier in dit topic nog het nodige gezegd over de verschillen (waaronder door mij en @Barry|IA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Barry|IA schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:42:

Edit: en die vormwand links van het spoeldeel kan een stol worden. Scheelt geld.
Dat met die stol hebben we in overweging...maar nu eerst zo gelaten. Met het idee dat het zo één eiland is. Maar goed dat kan nog aangepast. Hoe denken anderen hier erover?

Wat je met die wijzig van vormwand bedoeld snap ik niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
  • Laatst online: 26-06 06:25
savange1 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Dat met die stol hebben we overwegen...maar nu eerst zo gelaten. Met het idee dat het zo één eiland is. Maar goed dat kan nog aangepast. Hoe denken anderen hier erover?

Wat je met die wijzig van vormwand bedoeld snap ik niet helemaal.
Kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik daar een stol mooier maar ik ben een leek in de keukenwereld. Alleen een beetje gevoel voor smaak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
cryptapix schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Foto voor je gemaakt, maar het is vrij lastig om het er echt strak/mooi op te krijgen: https://ibb.co/4tmjrpJ

Dit is AV6000. Volledig rondom gelakt. Zoek in dit topic ook even op AV6000. Eind 2019 en in maart 2020 is hier in dit topic nog het nodige gezegd over de verschillen (waaronder door mij en @Barry|IA).
Top! Geeft zeker wel een goed beeld. Heb idd alle verschillen hier al doorgelezen. Alleen heb het nog niet gezien. Maar bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cootje79
@savange1 mooie keuken! Wij gaan voor dezelfde kleur. Met gelakte deurtjes of met kunststof profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Nou we hebben steeds getwijfeld tussen zwart en wit. We hebben het zwarte Fenix gezien en dat vinden we erg mooi.

Maar bij de keuken zaak hebben we geswitcht naar een witte Hacker Systemat AV 2035 GL. We hebben het daar niet meer over een zwarte keuken gehad.

Thuis aangekomen besloten definitief voor zwart te gaan. Dit doorgeven en een kleurstaal opgevraagd. Maar de kleurstaal valt ons wat tegen. (Staat ook niet op dat het Hacker is. Staat alleen andersoortige info op met een voor mij onbekende kleurcode)
Hadden verwacht dat het meer zou lijken op Fenix. Dat is toch niet het geval. Met Fenix heb je de Kunstof randen die ik voor lief zou nemen. Maar weet niet of ik dat voor deze uitvoering wel wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje79
Lastige keuze's allemaal. Het zwarte Fenix hebben we nog niet gezien. Misschien maar goed ook ;) . De product eigenschappen spreken me zeker aan (m.n. het krasbestendige). Jammer dat Häcker dat niet heeft. We hebben nu een witte gelakte keuken en die ziet er na ruim 10 jaar gebruik nog keurig uit. Benieuwd hoe dit met zwart uitpakt...

We gaan waarschijnlijk wel voor de kunststof variant. De gelakte is minder fingerprint bestendig en geeft ook minder strakkere lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40
@savange1 je eiland is 3 meter?
Ik zou zelf dan voor 3x1m lades gaan rondom. Wel duurder maar in mijn beleving ook een stuk praktischer.
Zelf heb ik ervoor gekozen om mijn blad door te trekken aan beide zijden van het eiland. Ondanks wit op wit wilde ik dus geen stollen wand maar qua materiaal het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
savange1 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:03:
@Cootje79,

Hier bijna dezelfde keuken. Hacker Systemat AV2035 Mat zwart. Keramische blad. Ook bij de oosterburen geweest. Ik ben alleen niet zeker over de AV2035. Had gehoopt dat het meer op Fenix leek maar dat is niet het geval....
Je prijs lijkt mij goed. Bij ons ligt die iets hoger maar dat is ook niet gek. Iets meer kasten, werkblad en wat andere apparaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En ook @Cootje79 , waar laten jullie straks een koffie apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Cootje79 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:27:
Lastige keuze's allemaal. Het zwarte Fenix hebben we nog niet gezien. Misschien maar goed ook ;) . De product eigenschappen spreken me zeker aan (m.n. het krasbestendige). Jammer dat Häcker dat niet heeft. We hebben nu een witte gelakte keuken en die ziet er na ruim 10 jaar gebruik nog keurig uit. Benieuwd hoe dit met zwart uitpakt...

We gaan waarschijnlijk wel voor de kunststof variant. De gelakte is minder fingerprint bestendig en geeft ook minder strakkere lijnen.
Inderdaad lastig kiezen...bij alles wat je aan je keuken laat doen moet ik zeggen ;)
Klop idd dat it wat strakker is...en met het greeploze zal er ook minder slijtage zijn verwacht ik.

Ik snap het niet helemaal met Fenix....is dat nu voor elk merk keuken leverbaar? Of voor een bepaald merk soort keukens. Bij verschillende keukenbedrijven gevraagd naar Fenix en dat was dan gewoon leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
GeeMoney schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:29:
@savange1 je eiland is 3 meter?
Ik zou zelf dan voor 3x1m lades gaan rondom. Wel duurder maar in mijn beleving ook een stuk praktischer.
Zelf heb ik ervoor gekozen om mijn blad door te trekken aan beide zijden van het eiland. Ondanks wit op wit wilde ik dus geen stollen wand maar qua materiaal het blad.
Eiland is idd 3 meter. Met de wangen erbij komt deze op 310cm totaal. Wangen doortrekken is mooi maar ook weer extra prijzig.
De lades van 3x1m is idd erg mooi. Toch willen we graag de mogelijkheid te hebben om aan het eiland te zitten. Gewoon een kruk er naast zetten is toch minder prettig. Komen mat zwarte krukjes is het idee (niet zo grof als getekend). Nu zitten er twee laden van 90 cm en nog een ruimte voor de krukken van 120cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 14:12
@savange1 qua grootte en uitrusting komt ie redelijk in de buurt van onze beoogde keuken. Hoop dat ik er nog wat vanaf kan krijgen.
Appie Heijn in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptr2018
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Noord27 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:02:

Apparatuur zitten gigantische marges op. Ook op een Quooker valt prima 50% tov de adviesprijs te besparen. Overige apparatuur 60-65% tov de adviesprijs.. O-)
_/-\o_

Hoe dan? 8)7 Vaak bewegen verkopers het hardst als je een andere offerte hebt, maar dat begint met 1 zo'n offerte. Of kocht je de Quooker apart online ergens en geven ze daar makkelijker korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 14:24
ptr2018 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:37:
[...]

_/-\o_

Hoe dan? 8)7 Vaak bewegen verkopers het hardst als je een andere offerte hebt, maar dat begint met 1 zo'n offerte. Of kocht je de Quooker apart online ergens en geven ze daar makkelijker korting?
Nee ik weet de inkoopprijs. Omdat ik zelf aanrechtbladen maakte (van Terrazzo). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 13:13
Barry|IA schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:42:

Edit: en die vormwand links van het spoeldeel kan een stol worden. Scheelt geld.
Wij zitten zaterdag bij de keukenmaker m.b.t. ons eiland, maar hebben geen stol om / naast ons eiland. Alleen de lades:
https://imgur.com/s8UP8fl

Waarom zou je een stol doen en / hoe wat zijn de voordelen tov de zijkant van de kasten?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
NeoFoX schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Wij zitten zaterdag bij de keukenmaker m.b.t. ons eiland, maar hebben geen stol om / naast ons eiland. Alleen de lades:
https://imgur.com/s8UP8fl

Waarom zou je een stol doen en / hoe wat zijn de voordelen tov de zijkant van de kasten?
Omdat het optisch mooier is. Je ziet dan geen overgang van de kast naar de plint.

Bij een greeploze keuken heb je eventueel ook nog de mogelijkheid een stol te plaatsen waarin de greeplijst doorloopt. Dit geeft naar mijn idee een erg mooi effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptr2018
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Noord27 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Nee ik weet de inkoopprijs. Omdat ik zelf aanrechtbladen maakte (van Terrazzo). ;)
Ha ok :9 Dus men koopt die dingen +- voor 25-30% van de adviesprijs in? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Heeft iemand al iets gehoord over de nieuwe Bora pure die deze maand uit zou moeten komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
ptr2018 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Ha ok :9 Dus men koopt die dingen +- voor 25-30% van de adviesprijs in? :O
Niet alles geloven wat je hier leest. Als je 50% korting geeft op Quooker moet er geld bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cootje79
@henk jansen, die komt in de linkerkast op een plateau die je naar voren kunt halen. Niet ideaal maar voor die paar bakjes koffie in de ochtend prima. Tijdens verjaardagen mag ie plaatsnemen op het eiland. Hier hebben we ook 2 stroompunten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Wij willen graag een Bora Pure met een plasmafilter waarbij de lucht onder het eiland wordt uitgeblazen. De meeste keukenzaken waar wij zijn geweest zeggen dat dit kan met de PURA variant, maar een paar zeggen dat hiervoor de PURU (recirculatie) versie voor nodig is. Wanneer ik de laatste groep navraag laat doen, zeggen ze vaak dat de PURA versie voldoet.

Iemand die hier ervaring heeft met de Pure in combinatie met een plasmafilter? Ik weet dat Bora zelf dit afraadt en de garantie laat vervallen, waarschijnlijk omdat ze graag koolstoffilters willen verkopen, maar dat nemen we voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Remco20 als je afzuigt naar buiten heeft dat plasma filter geen toegevoegde waarde natuurlijk. Als je recirculeert dan haalt het volgens de papieren de vieze luchtjes weg. Ik heb het echter een paar keer nu meegemaakt bij vrienden maar noem mij sceptisch maar de kookgeuren zijn net zo aanwezig als met mijn koolstof filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nvm, niet goed gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 10-03-2020 09:07 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Remco20 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:10:
Wij willen graag een Bora Pure met een plasmafilter waarbij de lucht onder het eiland wordt uitgeblazen. De meeste keukenzaken waar wij zijn geweest zeggen dat dit kan met de PURA variant, maar een paar zeggen dat hiervoor de PURU (recirculatie) versie voor nodig is. Wanneer ik de laatste groep navraag laat doen, zeggen ze vaak dat de PURA versie voldoet.

Iemand die hier ervaring heeft met de Pure in combinatie met een plasmafilter? Ik weet dat Bora zelf dit afraadt en de garantie laat vervallen, waarschijnlijk omdat ze graag koolstoffilters willen verkopen, maar dat nemen we voor lief.
De PURU heeft geen aansluiting voor een buis die je op de plasmafilter kan aansluiten dus dat is geen optie. Als je een plasmafilter wilt zal je dus de PURA moeten bestellen met de benodigde buizen.

De plasmafilter discussie is hier al vaker gevoerd... Ik zou er niet aan beginnen en evt. voor de grote koolfilter (ULBF) van Bora kiezen.
Naar buiten blijft natuurlijk de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-06 14:02
doet iemand hier aan het impregneren van de kastjes zelf ?
Het blad hebben wij bij montage geimpregneerd en dat schijn je periodiek (ruim begrip) te moeten herhalen. Nu heb ik bij het opleveren van de keuken aan fles gehad met een chemisch goedje maar als google op kastjes impregneren dan kom ik niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Len020 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:26:
doet iemand hier aan het impregneren van de kastjes zelf ?
Het blad hebben wij bij montage geimpregneerd en dat schijn je periodiek (ruim begrip) te moeten herhalen. Nu heb ik bij het opleveren van de keuken aan fles gehad met een chemisch goedje maar als google op kastjes impregneren dan kom ik niks tegen.
Misschien handig om te vermelden om wat voor materialen het gaat?
Ik neem aan granietwerkblad of iets dergelijks?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
Martinusz schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:27:
[...]

Misschien handig om te vermelden om wat voor materialen het gaat?
Ik neem aan granietwerkblad of iets dergelijks?
Het blad is graniet; maar daar doel ik niet op;

het gaat om de kastjes impregneren; de keukenmonteurs gaven hiervoor een fles zonder etiket om de keuken zelf (dus niet het blad) mee te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Len020 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Het blad is graniet; maar daar doel ik niet op;

het gaat om de kastjes impregneren; de keukenmonteurs gaven hiervoor een fles zonder etiket om de keuken zelf (dus niet het blad) mee te behandelen.
En wat voor materiaal zijn de kastjes?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
@Martinusz kunstof

[ Voor 53% gewijzigd door Len020 op 10-03-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
GeeMoney schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:15:
@Remco20 als je afzuigt naar buiten heeft dat plasma filter geen toegevoegde waarde natuurlijk. Als je recirculeert dan haalt het volgens de papieren de vieze luchtjes weg. Ik heb het echter een paar keer nu meegemaakt bij vrienden maar noem mij sceptisch maar de kookgeuren zijn net zo aanwezig als met mijn koolstof filter.
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:19:
[...]

De PURU heeft geen aansluiting voor een buis die je op de plasmafilter kan aansluiten dus dat is geen optie. Als je een plasmafilter wilt zal je dus de PURA moeten bestellen met de benodigde buizen.

De plasmafilter discussie is hier al vaker gevoerd... Ik zou er niet aan beginnen en evt. voor de grote koolfilter (ULBF) van Bora kiezen.
Naar buiten blijft natuurlijk de beste optie.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik had die discussie inderdaad gelezen bij het zoeken. Ik zie dat mijn vraag onvolledig was. Was met name benieuwd welke versie wel/niet werkt. Fijn om bevestigd te hebben dat de PURU überhaupt niet te combineren valt met een plasmafilter.

[ Voor 3% gewijzigd door Remco20 op 10-03-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik geloof dat als je een plasma filter gebruikt de lucht die uit de filter komt ook Ozon bevat en dit kan slecht zijn voor de kwaliteit van de lucht in je huis. Ik ga om deze rede niet kiezen voor een plasma filter. Ps er komt een nieuwe Bora Pure uit deze maand geloof ik.
Remco20 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Er komt geen nieuwe Pure uit. De opvolger van de BFIU is de Puxu (koppelbare zones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 15:29
Wij zijn in het proces van aanschaffen van een nieuwe keuken. Ik ben al enkele weken aan het meelezen en dit topic aan het doorspitten.

Helaas moet ik melden dat wij in de DMG val gelopen zijn.... |:( En we nu dus een getekende 'orderbevestiging' hebben bij Grando keukens die we ongeveer een jaar geleden al getekend hebben.
Naar mijn mening gaan we nu te veel betalen, maar daar ga ik zelf wat aan proberen te doen.... (Wish me luck!)

De vraag die ik eigenlijk wilde stellen gaat over de Siemens oven die wij willen nemen.
We zaten te denk om een stoomoven te nemen (Siemens HS858GXB6) om dat wij verhalen horen dat met stoom bakken toch echt een verrijking is voor bepaalde gerechten (en ook het opwarmen van restjes).
Alleen, deze oven heeft geen pyrolitische schoonmaakfunctie. In onze huidige keuken hebben we dit wel en ik vind dit echt ideaal!
Ik begrijp zelfs dat de Siemens HB876G5B6 een pyrolyse systeem heeft waarbij de racking en de telescopische rails niet verwijderd hoeft te worden. Helemaal handig aangezien deze bij ons in de oven redelijk vies worden en moeilijk schoon te maken.

Werkt dat ecoClean Plus wat bij de stoomoven zit een beetje? Moet er dan nog veel schoongemaakt worden?

Ik ben me aan het afvragen of we de stoomfunctie vaker gaan gebruiken of de pyrolitische schoonmaakfunctie....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Wild_Snake wij gebruiken de stoomfunctie vrijwel dagelijks. En als je na het stomen gelijk even een doekje door de oven haalt is er niks aan de hand. Gebruiken daar een spuitfles met mix van Dreft en water voor. Na ruim een jaar is de oven als nieuw nog.

Weet overigens niet of nieuwe Siemens stoomovens al op het niveau van Miele zijn qua functionaliteit. En of de combinatie pyrolyse en stoom al ergens te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
Ik meld me hier ook maar even, gezien we binnenkort ook voor de keuken aan de beurt zijn.

Van de week al even bij een keukenboer geweest. Op mijn vraag over Miele gaf hij aan dat ook dat tegenwoordig niet meer het niveau van vroeger is, zo onverwoestbaar. Onder milieu-eisen en drang van lagere productiekosten zou ook Miele aan kwaliteit ingeleverd hebben.

Zoveel gesprekken, zoveel meningen, denk ik. Maar toch vond ik het wel opvallend dat hij er een helder standpunt over innam. Hij adviseerde overigens veel van Neff. Die hebben echt een leuke oven, met wegschuifdeur :D Geen typenummer opgeschreven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 09:12

NDF82

Doomed Space Marine

Pannencouque schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:07:
Ik meld me hier ook maar even, gezien we binnenkort ook voor de keuken aan de beurt zijn.

Van de week al even bij een keukenboer geweest. Op mijn vraag over Miele gaf hij aan dat ook dat tegenwoordig niet meer het niveau van vroeger is, zo onverwoestbaar. Onder milieu-eisen en drang van lagere productiekosten zou ook Miele aan kwaliteit ingeleverd hebben.

Zoveel gesprekken, zoveel meningen, denk ik. Maar toch vond ik het wel opvallend dat hij er een helder standpunt over innam. Hij adviseerde overigens veel van Neff. Die hebben echt een leuke oven, met wegschuifdeur :D Geen typenummer opgeschreven helaas.
Keuken verkopers zijn erbij gebaat zo veel mogelijk apparatuur van één merk te verkopen, bijvoorbeeld Neff. Dan krijgen ze aan het eind van het jaar een hele grote bonus/korting van Neff (volgens mijn keuken verkoper).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Wat is jullie ervaring met een stoomoven? Wordt hij veel gebruikt? En wat maak je erin klaar?

Is het inspiratiehuis de rit van bijna 2u waard? Hoeveel wordt er verteld over de stoomoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Bij toeval onderstaande keuken tegen gekomen, maar ik heb nog geen verdere info over kunnen vinden.
Aangezien KL niet bij mij in de buurt is, vraag ik bij deze of iemand mss meer info iver deze serie heeft.
https://www.keukenloods.nl/keukens/collectie/info/522

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lize167 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:07:
Wat is jullie ervaring met een stoomoven? Wordt hij veel gebruikt? En wat maak je erin klaar?

Is het inspiratiehuis de rit van bijna 2u waard? Hoeveel wordt er verteld over de stoomoven?
Heb je al in het topic gezocht? :P

Zoals gezegd, gebruik hem bijna dagelijks.
Voor zowel rijst als groente als vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Willen jullie eens meedenken over een mooie en praktische opstelling? Wij gaan binnenkort uitbouwen, over de hele breedte het plan is nu 2.40mtr. Ik ben al een tijdje aan het tekenen/proberen maar hoor graag tips! We hebben al een hele tijd een keuken van Superkeukens op het oog, deze (nog geen tekening door hun laten maken). We hebben nu ook een keuken van hun en zijn hier zeker tevreden mee, en past goed in ons budget. Hebben ook nog even gekeken bij de Ikea met Kungsbacka front, maar heb toch een iets beter gevoel bij de Nobilia keuken.

Het plan :eiland 2.44(4x60), blok 3.60 (60-3x80-60)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VTcCyrj/Opstelling1.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F0qFWGb/Opstelling13-D.jpg
het deel wat tegen de muur aan komt komt in een nis. Dit lijkt ons mooi, en gelijk om de afzuiging weg te werken. Naast de keuken hou je dan nog een 'speelhoekje' over van 1 meter. De keuken over de hele wand doortrekken vinden wij te lomp ogen, en in verhouding is het eiland dan weer zo klein.

Alternatief
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYz3VFX/Opstelling2.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LdcBMR6/Opstelling23-D.jpg
Voordelen: Koken op het eiland
Nadelen: Duurder vanwege kookplaat met afzuiging, en in verhouding weinig ruimte

Iemand nog andere ideeën? We willen graag een (schier)eiland, hebben momenteel een L keuken en vinden de hoek niet praktisch, maar sta open voor alle suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Als je dit graag hebt, waarom kan dat dan niet in de eerste opstelling?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42

_Arthur

blub

Bakema schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:42:
Willen jullie eens meedenken over een mooie en praktische opstelling?
De eerste. Alternatief staat niet in de ruimte die je hebt.

En je kan eventueel spoelbak en kookplaat omwisselen zodat je alsnog kookt op het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Bakema zeker het eerste alternatief waarbij je er eventueel voor zou kunnen kiezen om het eiland echt los van de wand te plaatsen zodat je er langs beide zijden langs kan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
Het eerste idee en dan idd eiland los van de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nbah
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-10-2024
perspectivebass schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:30:
Zoals eerder genoemd kun je de leidingen zien liggen met een warmtebeeldcamera. Laat de vloerverwarming een nacht uit staan. Als je de volgende dag aanzet en kijkt met de camera dan zie je de leidingen duidelijk liggen.
Je kan een instapmodel kopen voor je smartphone (FLIR One Pro) bij www.warmtebeeldcamera.nl voor € 500 ongeveer. Of je kunt er eentje huren bijv bij www.boels.nl. Goedkoopst en makkelijkst is om iemand te laten komen die er al een heeft en die kan helpen met aftekenen voor een paar tientjes. bijvoorbeeld www.vloerverwarmingvinden.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Hier heb ik ook naar gekeken, maar voor mijn idee staat hij dan niet in lijn met het blok erachter...weet niet hoe erg dat in het echt zou zijn..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YZtQQvr/Schermafbeelding-2020-03-11-om-17-31-46.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nPtQ1qX/Schermafbeelding-2020-03-11-om-17-32-09.png
Xander schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:49:
[...]Als je dit graag hebt, waarom kan dat dan niet in de eerste opstelling?
Dan is voor mijn gevoel het eiland vrij vol, en weinig ruimte meer over om te snijden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Bakema schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:35:
Hier heb ik ook naar gekeken, maar voor mijn idee staat hij dan niet in lijn met het blok erachter...weet niet hoe erg dat in het echt zou zijn..

Dan is voor mijn gevoel het eiland vrij vol, en weinig ruimte meer over om te snijden etc...
Los van de muur. Kookplaat & wasbak omgedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/xNGKp27eQYS7bfwwZqvmSQ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door _Arthur op 11-03-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:29

EiT

MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Heb je al in het topic gezocht? :P

Zoals gezegd, gebruik hem bijna dagelijks.
Voor zowel rijst als groente als vlees.
Rijst is wel een belangrijke. Mijn vrouw kan eindelijk rijst koken zonder de rijst aan te bakken. Dus inderdaad ideaal.

Wij hadden in onze vorige woning een simpele ATAG oven en vind het toch wel een hele verbetering.

Zelf zou ik geen 2e keer voor Bosch kiezen. De Bosch draaiknop is waardeloos en niet gebruiksvriendelijk.

Onze Miele vaatwasser is ook een verademing, eindelijk een vaatwasser waar alles schoon uitkomt, zelfs zonder afspoelen. Ook veel minder geluid. Hiervoor een ATAG/AEG gehad, wat een pleuris ding was dat. Ook de XXL is ideaal.
Wij hebben nog geen keukenblad, dus alles gaat zonder afspoelen er in.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@EiT Belangrijke aanvulling op de rijst. Je kunt hem ook timen. Dus bij thuiskomst savonds perfect gekookte rijst of aardappels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

MikeyMan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:00:
@EiT Belangrijke aanvulling op de rijst. Je kunt hem ook timen. Dus bij thuiskomst savonds perfect gekookte rijst of aardappels. :)
Dat spul niet op Wifi aangemeld.

Wij eten voor het eerst witte rijst 🥳
Ik vind ook een voordeel dat de kookprogramma’s eigenlijk nog echt goed werken.
Alleen ze had geprobeerd worst te stomen. Was gaar, maar spierwit. Daarna toch maar de grill stand gebruikt en dat werkte ook goed.

Achteraf zie ik de meerwaarde wel in om wat duurdere apparatuur te gebruiken. Koelkast is ook een verademing, helaas wel minder diep dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EiT schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:09:
[...]

Dat spul niet op Wifi aangemeld.

Wij eten voor het eerst witte rijst 🥳
Ik vind ook een voordeel dat de kookprogramma’s eigenlijk nog echt goed werken.
Alleen ze had geprobeerd worst te stomen. Was gaar, maar spierwit. Daarna toch maar de grill stand gebruikt en dat werkte ook goed.

Achteraf zie ik de meerwaarde wel in om wat duurdere apparatuur te gebruiken. Koelkast is ook een verademing, helaas wel minder diep dan verwacht.
Zit er geen timer op dat ding?
Heb wel wifi op de ovens, maar dat werkt eerlijk gezegd voor geen ene meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@MikeyMan het is vooral handig om op afstand de resterende tijd te kunnen zien en bericht te krijgen als hij klaar is. Ook temp verhogen of voorverwarmen gebruik ik af en toe. Nog even snel naar de supermarkt en die oven al aanknallen. (Al warmt die nieuwe Miele echt bizar snel op tov de vorige 5000 serie en mijn Bosch daar weer voor).

@EiT je moet juist niets afspoelen, dan komt de vaat er schoner uit. Door het vuil hecht juist het schoonmaakmiddel goed :).
En ik roep het al jaren, qua vaatwasser is er in mijn ogen maar 1 merk en dat is Miele.

Ik heb een keer bij een klant op opdracht gezeten waar een knappe Miele stond en daar gingen borden in die ik als het aan mij lag naar het grofvuil had gebracht maar ze kwamen er brandschoon en droog uit. Ongekend.
Andere afdelingen kwamen hardnekkig vuile vaat naar onze verdieping brengen :+

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 11-03-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Op zoek naar een goede keukenboer in het zuiden des lands. Enig speciale is dat wij ook graag de tegelvloer die onder de huidige keuken zit willen laten vervangen. De standaard mandemakers/superkeukens kunnen dit niet en vallen dus af. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
NDF82 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Keuken verkopers zijn erbij gebaat zo veel mogelijk apparatuur van één merk te verkopen, bijvoorbeeld Neff. Dan krijgen ze aan het eind van het jaar een hele grote bonus/korting van Neff (volgens mijn keuken verkoper).
Dat zou zomaar kunnen. Vandaag bij de projectleverancier geweest, die was al een stuk minder sturend. Dacht goed mee. Apparatuur e.d. nog niet uitgezocht, wordt komende week vervolgd. Voordeel: alle tot nu toe bezochte zaken werken met nettoprijzen. Geen geouwehoer, weten waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

stylezzz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:46:
Op zoek naar een goede keukenboer in het zuiden des lands. Enig speciale is dat wij ook graag de tegelvloer die onder de huidige keuken zit willen laten vervangen. De standaard mandemakers/superkeukens kunnen dit niet en vallen dus af. Iemand tips?
Jan van Sundert doen ook tegels.

Vond de verkoper daar wel goed. Naarmate onze wensen duidelijk waren gaf hij zelf aan dat wat wij wensen beter door een interieur bouwer konden laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
stylezzz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:46:
Beerens in Roggel levert keukens en tegelvloeren, misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@GeeMoney die hele melding dat iets klaar is springt telkens aan in de app. Zit ik ook niet echt op te wachten. Als ik 18:15 instel, ga ik er vanuit dat ie dan klaar is ;)
Gebruik het echt nooit eerlijk gezegd.

Overigens; er moet haast iets mis geweest zijn met jouw 5000 serie... Mijn huidige en mijn nog oudere voorgangers waren ook razendsnel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:10
Ik ben ook lief wezen tekenen voor ons aanstaand huisje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zahY8wz.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zwedYaV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4sM7dqS.jpg

De ramen staan er niet helemaal goed in, maar het komt wel ongeveer daar op uit; de muur met de wasbak daar kunnen geen hoge kasten aan.
Items die ik niet in het model kreeg:
- Een brede inductieplaat (80cm)
- Een bredere wasbak (& Quooker)

Voor mn gevoel kan deze indeling nog wel wat optimaler. Hebben jullie geniale suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@assasinbats qua lijnen komt er niets overeen met elkaar. Zelf krijg ik daar een beetje kortsluiting van maar dat is ook een klein gebrek bij me :9 .
Die koelkast neemt ook die hoek weg, wellicht dat deel extra verdiepen om hem gelijk met de koelkast te krijgen?
Verder zou ik dus proberen wat lijnen met elkaar te krijgen door maten van de kasten of lades wellicht anders te nemen?
En koken met gelijk een hoge kast is ook niet echt ideaal.

Geen idee of het wat is maar:
Kan je niet een schuine hoek laten maken en dan weerszijden ook wat dieper maken om mooi aan te laten sluiten? Dan krijg je meer ruimte naast je kookplaat en je gaat die hoek beter benutten?

Zoiets bedoel ik dan:
https://images.app.goo.gl/JormPxBpYHcNEbDXA

[ Voor 45% gewijzigd door GeeMoney op 12-03-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GordonShumway
  • Laatst online: 20:40
107mb schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:29:
Omdat we een huis bij Roosdom Tijhuis gekochte hebben, kregen we er een keukencheque van 3500 euro bij, te besteden bij Nobel. Incl keukencheque, Atag en Pelgrim was Nobel maar 1000 euro goedkoper dan onderstaande keuken gekocht bij een lokale eenmans-keukenzaak. Echter krijgen we er nu een Dekton keukenblad (nieuwe soort stenen blad) en Neff apparatuur. Ben er blij mee!

[Afbeelding]3D4 by peter.broshuis, on Flickr

[Afbeelding]3D2 by peter.broshuis, on Flickr
Wij hebben ook een huis gekocht bij Roosdom Tijhuis met de betreffende keukencheque van 3500 euro. Vandaag een bezoek aan de showroom voor een keuken gehad. Ook ons valt de prijs (na korting!) wat tegen. De keuken die jij uiteindelijk hebt uitgekozen komt redelijk overeen met hetgeen wij willen realiseren. Wil je delen wat je hier destijds bij Nobel voor neer moest leggen en heb je nog kunnen onderhandelen over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AqlXwRD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQX3l9a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ttP8jk.jpg

Op deze manier is de hoge kast er uit, iets meer rust in de lijnen (goede tip, had er zelf nog niet eens naar gekeken), en twee apparaten.

Tips & tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GordonShumway
  • Laatst online: 20:40
Nickmondria schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:04:
Na mijn laatste "positieve" post over Nobel keukens zijn we eens goed gaan vergelijken met 2 concurrenten. En hier de uitkomst. En misschien iemand nog een tip ?

- Superkeukens
- Primo keukens.

Bij Superkeukens hadden we alvorens een offerte en tekening laten maken dus die hoefde alleen aangepast te worden.
Echter kon Superkeukens ons niet dezelfde keuken aanbieden.

Fronten kunststof mat zwart.
De keuken die we hebben uitgezocht heeft de binnenkant van de corpussen dezelfde kleur als de fronten Zwart.. Dit is niet mogelijk alleen wit bij superkeukens.

Ook de selectie bladen is erg beperkt als ze een "scherpe" prijs willen bieden.
Gekozen voor een composiet in de scherpe prijs selectie meer was er niet in de showroom.
Ook al valt Superkeukens meteen af aangezien ze de binnenkant niet op kleur kunnen leveren.

Dan eens bij Primo keukens naar binnen.
Fronten kunststof mat zwart
Hier konden ze gelukkig wel de corpussen meeleveren in de kleur van fronten.
Hierbij gekozen voor een composiet blad wat dan er het dichtstbij kwam uit de scherpe prijs collectie ook hier was er niet meer in de showroom.

Front Nobel kunststof zwart eiken met laklaag.Met Zwarte binnenkant corpussen.
Wij hebben een Jetstone composiet blad uitgezocht bij die wij mooi vinden.(prijsgroep 12 zegt mij niet veel).
Niet te krijgen zeggen ze bij beide andere leveranciers.

Apparatuur is:
Oven/magn. Siemens HM633GNS1
Inductieplaat Siemens SX836X12IE
Afzuiging Siemens LC97BHM50
Filter tbv afz. LZ10DXU00
Vaatwasser Siemens SX836X12IE
Bestek la Siemens SZ73603:
Kraan 250069
Filterstop 250383

De bladen zijn dus wel verschillend helaas en de fronten afwerking ook . En bij Nobel zit er nog een Decker wcd 3 inbouw bij,
En toch gekozen om alleen de hoge kasten wand met greep te doen en de rest greeploos.
Dit is niet bij de offerte,s van Superkeukens en Primo. Al zal Dat geen grote prijsverschillen opleveren denk ik.

Wat mij vooral opviel is dat ze een beperkte selecte hebben aan bladen en fronten. En daardoor goedkoper zijn dan een ander. evenals met apparatuur.

Prijzen:
Superkeukens € 18.176,31 + (€640 installatie tekening nieuwbouw + 2x €140,- tbv dubbele wcd)
Totaal € 19.096,31

Primo keukens € 16.575,- + (€640 installatie tekening nieuwbouw + 2x €140,- tbv dubbele wcd)
Totaal € 17.495,-

Bouwcentrum Nobel € 19.490 (compleet)
En ja de keukencheque is hiervan af. 1 ster voor dat. Echt stom.

Nu willen wij graag een Jetstone blad omdat we dat mooi vinden.
We hebben nog niet getekend en ik ga natuurlijk nog proberen korting te scoren.
Iemand tips of triks?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben ook een huis gekocht bij Roosdom Tijhuis met de betreffende keukencheque van 3500 euro. Vandaag een bezoek aan de showroom gedaan voor het uitzoeken van een keuken. Ook ons valt de prijs met de korting wat tegen. De prijs zonder korting komt op een hogere prijs dan elders. Na de korting zijn ze iets goedkoper, maar geen prijsverschil in de buurt van de benoemde 3500 euro.

Heb je uiteindelijk nog kunnen onderhandelen over de prijs en heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:55
GordonShumway schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Wij hebben ook een huis gekocht bij Roosdom Tijhuis met de betreffende keukencheque van 3500 euro. Vandaag een bezoek aan de showroom voor een keuken gehad. Ook ons valt de prijs (na korting!) wat tegen. De keuken die jij uiteindelijk hebt uitgekozen komt redelijk overeen met hetgeen wij willen realiseren. Wil je delen wat je hier destijds bij Nobel voor neer moest leggen en heb je nog kunnen onderhandelen over de prijs?
bij Nobel hadden we een andere keuken. Het schiereiland op deze tekening is bij Nobel een kookeiland en dan een kwart slag gedraaid.
de keuken die we nu hebben is 19.500. Bij Nobel was de keuken 18.500. Mindere apparatuur, kwalitatief minder goed blad en weinig maatwerk. Omdat we de zijkant van het schiereiland bij onze huidige leverancier ook in dekton laten uitvoeren komt er 500 euro bij, totaal 20 k. Nadat Nobel doorkreeg dat we meer richting een andere keukenleverancier gingen, werd de prijs naar 17k bijgesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barry|IA
assasinbats schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op deze manier is de hoge kast er uit, iets meer rust in de lijnen (goede tip, had er zelf nog niet eens naar gekeken), en twee apparaten.

Tips & tricks?
Ja, gooi dit ontwerp weg en begin helemaal opnieuw. Dit is toch geen gezicht met die enkele hoekbovenkast en 2 ovens in je onderkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

assasinbats schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:17:
Voor mn gevoel kan deze indeling nog wel wat optimaler. Hebben jullie geniale suggesties?
Geef eens een tekening met maten van de gehele ruimte (dus niet alleen de keuken).

En daarnaast een wensenlijstje van apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Geckoo

Good news, everyone!

CryptoNL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:27:
Ik zie dat Keukenloods veel werkt met Candy als inbouwmerk. Niet echt ideaal. Mensen hier nog ervaringen met Keukenwarenhuis.nl, I-kook.nl en Pelmakeukens? Drie zaken waar wij willen gaan kijken namelijk :)
wij hebben alles met AEG en Cooker geoffreerd gekregen.
als tegenhanger had hij Inventum voorgesteld.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmondria
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-04-2024
Uiteindelijk zijn we na lang zoeken en bij meerdere keuken leveranciers geweest tot de volgende conclusie gekomen:

Elke keukenboer heeft zijn eigen assortiment met keukens.
Hierbij kan elke keukenboer korting geven op dat wat zij groot inkopen.
Wijk je hier van af dan moet je goed afdingen.

Wij hadden onze keuken vooraf al bedacht en kwamen bij Nobel niet uit de frontjes.
Deze kon niet leveren wat wij wouden. wel iets in dezelfde prijsklasse.

Daarnaast kozen wij voor een keukenleverancier in de buurt,
Mocht je wel klachten of iets willen wijzigen dan hoef je niet ver te rijden.

De prijs verschilde uiteindelijk op 'bijna'exact dezelfde keuken.
€2000,- t.o.v. Nobel.

Wij vonden het gemak van dichtbij kopen beter dan veraf.

Ik vind dat Nobel direct een goeie prijs moet maken en niet achteraf moet komen van ja het had goedkoper gekund.
Tevens de cheqeu is een wassen neus.
En heb ik liever de keuken geleverd nadat de muren en vloeren klaar zijn.
Anders is de kans op schade op je keuken weer groter.
De installatie wijzigen van €640, kan als snel uit.

En je hoeft niet van te voren te betalen,.

Mocht je meer willen weten.
PM maar.

Heb van zowel Nobel als Primo keukens de offerte's nog liggen.
GordonShumway schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Wij hebben ook een huis gekocht bij Roosdom Tijhuis met de betreffende keukencheque van 3500 euro. Vandaag een bezoek aan de showroom gedaan voor het uitzoeken van een keuken. Ook ons valt de prijs met de korting wat tegen. De prijs zonder korting komt op een hogere prijs dan elders. Na de korting zijn ze iets goedkoper, maar geen prijsverschil in de buurt van de benoemde 3500 euro.

Heb je uiteindelijk nog kunnen onderhandelen over de prijs en heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
@_Arthur, here you go!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4LgJ2Iu.png

De deur naar de keuken willen we dicht maken.
We willen de keuken ook wat dieper maken dan de huidige keuken. De gedachte is, dat er aan de woonkamerkant een bar & kookschiereiland komt, waarbij dan t zitgedeelte van de bar niet verder komt dan de muur.

Qua apparatuur willen wij t volgende:
- Side-by-side koelkast
- inductiekookplaat (80cm breed)
- afzuigkap
- Quooker
- Vaatwasser
- Combistoomoven, of:
- Combi-oven & magnetron

@Barry|IA, wil jij ook nog even meekijken? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
assasinbats schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:33:
@_Arthur, here you go!

[Afbeelding]

De deur naar de keuken willen we dicht maken.
We willen de keuken ook wat dieper maken dan de huidige keuken. De gedachte is, dat er aan de woonkamerkant een bar & kookschiereiland komt, waarbij dan t zitgedeelte van de bar niet verder komt dan de muur.

Qua apparatuur willen wij t volgende:
- Side-by-side koelkast
- inductiekookplaat (80cm breed)
- afzuigkap
- Quooker
- Vaatwasser
- Combistoomoven, of:
- Combi-oven & magnetron

@Barry|IA, wil jij ook nog even meekijken? Thanks!
Ik zou hier een hoekkeuken plaatsen. Dat oogt een stuk ruimtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/SYUOxPnHTAefoOmFYuQyuw.png

Muurtje links gelijk getrokken.
Links alleen lage kasten: ruimte voor de vaatwasser, spoelbak en kookplaat
Rechts 5 hoge kasten voor de koelkast (diepvries) en ovens.

Lengte op +/- 3meter gehouden (dus 5 plekken van 60cm breed).

Zo'n side-by-side past eigenlijk maar zelden bij een keuken design (persoonlijke mening).
Pagina: 1 ... 121 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1