@assasinbats / @_Arthur, welke tool gebruik je om die tekeningen te maken?
[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 13-03-2020 14:05 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 13-03-2020 14:05 ]
mspaint.exeFarmerwood schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:04:
Die tekeningen komen waarsschijnlijk van Floorplanner. Daar komen ook al die plattegronden op Funda vandaan, is (met wat beperkingen) gratis te gebruiken.Farmerwood schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:04:
Dat is apart. Wij willen juist een schuifdeur tussen gang en keuken, dat snijdt lekker af als je met boodschappen moet sjouwen ed.assasinbats schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:33:
De deur naar de keuken willen we dicht maken.
Waarom is dat apart? Omdat hij een andere voorkeur heeft dan jij? Niks vreemds aan toch. Persoonlijk zou ik die deur er ook uithalen. Bied veel meer mogelijkheden tot inrichten van de keuken.Friemel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:06:
[...]
Dat is apart. Wij willen juist een schuifdeur tussen gang en keuken, dat snijdt lekker af als je met boodschappen moet sjouwen ed.
Het hebben van een schiereiland heeft wel flink de voorkeur. Het barretje is een nice-to-have die mn vriendin graag ziet.rvrrr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:16:
[...]
Waarom is dat apart? Omdat hij een andere voorkeur heeft dan jij? Niks vreemds aan toch. Persoonlijk zou ik die deur er ook uithalen. Bied veel meer mogelijkheden tot inrichten van de keuken.
@assasinbats
Is het plaatsen van een barretje aan een soort schiereiland een must?
In de tekening van @_Arthur levert het vooral op dat je ruimte hebt voor hoge kasten. Dat zou voor mij toch wel een heel groot pluspunt zijn.assasinbats schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:37:
[...]
Het hebben van een schiereiland heeft wel flink de voorkeur. Het barretje is een nice-to-have die mn vriendin graag ziet.
We zijn er gister weer geweest, en ons inziens kan t prima. Er zit nu ook een soort schiereiland in, maar met een hoge muur er tegen aan, welke veel licht blokkeert.
Als het barretje er uit gaat, wat levert dat op?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Daar ben ik ook benieuwd naar bij B & K, hebben ook een offerte liggen waar al korting in verwerkt is. Wat is er nog additioneel te bespreken?Kaluee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:43:
Daarnaast zegt B&K dat er weinig tot geen ruimte is voor onderhandeling, terwijl ik hier volgens mij lees dat mensen best nog iets eraf hebben kunnen krijgen.
Dat van die planken aan het einde van het eiland klopt inderdaad. Dat maakt niet zo veel uit, omdat dat gedeelte tegen de muur aan komt te staan. Die plank kunnen we evt deels weglaten als dat geld bespaart (maar dan moet het aanrechtblad wel voldoende stabiel liggen).D-190 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:05:
Bij het eiland te zien heb je aan de zijkanten waar je aan kan zitten planken die doorlopen over het hele aanrechtblad naar beneden. Dit houd je licht tegen en je kan er tegenaan stoten als je op of af wilt stappen van de stoel.
Bij de andere keuken is het tafelblad niet op 1 hoogte, dat is behoorlijk irritant en onpraktisch. Het lijkt alsof er een raam zit bij de spoelbak, klopt dit en zijn dit de enigste ramen aan die kant van het huis?
Verder zou ik de hoge kasten wand combineren met de hoekopstelling, maar alleen als het tafelblad op 1 hoogte is. Die verzonken kasten geeft een ruimtelijker gevoel
[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 14-03-2020 13:55 ]
Deze U lijkt verdacht veel op onze keuken. Foto's van ons resultaat staan in dit topic. We hebben het stukje met de plankjes anders opgelost. Dat bovenkastje daar is echt kansloos, daar kan je zonder trapje nauwelijks bij. En naar mijn idee kan het ook mooier opgelost worden.Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:55:
We zijn inmiddels twee adviseurs verder en hebben eerste tekeningen binnen. De render is gemaakt vanuit de muur aan de voorkant, die uiteraard dus niet ingetekend is. Als het goed is houden we nu iets meer dan drie meter over naast het eiland, voor een eettafel + stoelen.
[Afbeelding]
Apparatuur nog niet bekend en daardoor de offerte ook nog niet. Wel is bekend dat de plaat een Bora Puru moet worden. Kastjes zijn Häcker Systemat, blad wordt waarschijnlijk kunststof. De vrouw des huizes wil graag hout of houtlook, dan blijft er niet zoveel over.
Dan hebben we ook nog een alternatief:
Een U-vorm, evt nog overgaand in een G-vorm. We hoeven niet per se een eiland, maar een werkblad waar je aan twee kanten kan staan, kan met kinderen in de toekomst wel handig zijn (koekjes bakken!). Maar over die indeling twijfelen we toch wel, omdat we bang zijn dan wel erg veel relatief onbruikbare hoeken te krijgen. We zullen komende week nog wel een aanvullende afspraak met deze zaak proberen te maken om dit verder uit te werken.
[Afbeelding]
Kastjes onbekend. Adviseur ging richting voor de apparatuur richting Neff, mede omdat één van de ovens een deur heeft die naar binnen kan glijden, daardoor kunnen de 60cm ovens boven elkaar en blijven ze bruikbaar.
De smalle kasten worden waarschijnlijk een apothekerskast en een kast met deels lades, deels planken. Maar ook dat is nog ter discussie, want zo'n apothekerskast is duur en ik heb nog niet helemaal helder of die echt het rendement oplevert wat we willen.
We merken ook wel dat enigszins handige opbergruimte belangrijk is. Onze keuken is nu te klein, waardoor apparatuur her en der in kasten buiten de keuken gesteld is, daar willen we vanaf.
Nog mensen met input? Keuzes om over na te denken, overwegen of (on)handigheden in de huidige tekeningen waar we nog naar moeten kijken?
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 14-03-2020 14:34 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ahh my bad. Niet opgelet dat het hier om een Bora gaat. Dan heb ik niets gezegdBas22 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:13:
@PaT die kookplaat over precies 1 lade heeft juist wel nut met een bora. Je verliest dan maar 1 bestekla bijv. Ipv 2. Dat word vaker als reden aangedragen dan dat je in de weg sta van je 2 lades.
Als ik goed herinner heb jij een afzuigkap? Dan ben ik het volledig met je eens dat de kookplaat over 2 lades gelegd kan worden.
[ Voor 99% gewijzigd door Mesque op 15-03-2020 17:40 ]
Nee, echt geen seconde aan gedacht. Wat ik heerlijk vind van onze keuken is de openheid en dat het echt een onderdeel uitmaakt van de rest van de kamer. Door een schiereiland te plaatsen sluit je de keuken fysiek af van de rest van de kamer.Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:36:
Inderdaad @PaT, heb de foto's even bekeken en het lijkt qua maatvoering en indeling behoorlijk op elkaar, alleen gespiegeld. Hebben jullie indertijd nog een (schier)eiland overwogen?
Ik blijf het lastig vinden. Met een U weten we bijna zeker dat we wel voldoende ruimte houden voor de eettafel, maar sta je altijd weggericht van de kamer. Met het eiland moet je iets meer schuiven wellicht, maar ik heb het idee dat we wel meer werk- en kastruimte hebben.
Druk en zetfouten voorbehouden.
90 tussen de wandkast en eiland, 90/80 aan de zitkant. Volgens mij prima.EiT schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:45:
@assasinbats wel krap zo. Hoeveel ruimte heb je rond het eiland? Wij hebben zelf 1,05 dat is goed te doen (meer ruimte dan verwacht), maar veel kleiner zou ik dan weer niet doen. Als je maar <90cm over hebt dan moet je het goed overwegen. Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Ik zou dan gewoon een L keuken er in gooien. Nog een stuk goedkoper ook.
Ga vanmiddag weer langs Keukenloods, iemand wellicht nog wat feedback?Mesque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:39:
Na een aardige tijd hier mee te hebben gelezen (perfect voor inspiratie!) kan ik jullie hulp nu goed gebruiken. Wij zijn vergevorderd in onze zoektocht naar keukens en het moment dat we knopen moet gaan hakken komt steeds dichterbij. Allereerst moet ik zeggen dat de vriendelijkheid/behulpzaamheid van de adviseurs me zeer meevalt, de gesprekken met beide partijen waren heel positief.
Allereerst, onderstaande ruimte is de keukenruimte (dit is enkel de keuken op de begane grond, woonkamer is op de eerste etage):
[Afbeelding]
Hieronder de offertes die wij gekregen hebben:
#1 Keukenmaxx
- SieMatic Urban Grafietgrijs (kleur 1151) greeploos (maar niet met het druksysteem). Kasten (3 hoge kasten, 7 lage kasten (waarvan 2 loos, 1 voor vaatwasser en 1 onder gootsteen).
- Blad: 2372 mm2 + 2200 mm2 in totaal, keramiek (Phedra)
Materiaal
- Bora pure kookplaat met recirculatie
- Siemens IQ300 vaatwasser (SN836X12IE)
- Siemens IQ700 Combistoomoven (HS858GXB6)
- Siemens IQ100 koelvriescombinatie (KI34VX21) --> Deze gaan we waarschijnlijk nog veranderen, maar werd ons aangeraden omdat de sleepdeursystematiek beter zou zijn voor de vastigheid van de koelkastdeur (vanwege het feit dat de koelkast + vriezer lager zijn dan de hoge kast, er dus bovenin een stukje over blijft en een deur op deur koelkast daardoor zou kunnen gaan 'hangen').
- Qooker 3 liter fusion square black
- Black line spoelbak 50x40 (SPBK0009)
Totaalprijs inclusief montage EUR 24,000. Dit is nog voordat er onderhandeld is.
De tekening is als volgt (mijn pogingen om het via Floorplanner wat inzichtelijk te maken falen hopeloos).
[Afbeelding]
Keukenloods
Soortgelijke opstelling als bovenstaand, maar dan met Sytemat AV6000 kasten (velvet blue) en dit werkblad: https://www.123werkbladen.nl/Werkblad?materialId=727
Verdere verschillen:
- Gerekend met 2 hoge kasten in plaats van 1, als vervanging hiervan loopt de hoek + het werkblad naast de hoge kasten door tot aan de twee hoge kasten naast de deur. De hoek wordt in deze formatie benut middels een draaikast.
- Siemens IQ100 vaatwasser (SN 636X01IN) in plaats van de IQ3300 hierboven.
- Siemens IQ700(?) combimagnetron (CM876G0B6) in plaats van de stoomoven hierboven.
Totaalprijs inclusief montage: EUR 16,500. Dit zou al een 'finale prijs' zijn.
---------------------
Ik vind het prijsverschil nog erg fors (kan me voorstellen dat er bij de SieMatic nog een aardig stuk af kan), moet daarbij wel zeggen dat keukenmaxx veel meer tijd heeft genomen om alle details te bespreken en te verwerken. We hebben ook tekeningen van alle kanten aan de keuken en het werkblad vinden we iets mooier.
Zouden jullie feedback kunnen geven op deze offertes en eventuele tips?
Totaal niet werkbaar en totaal onpraktisch. Je moet iedere keer omdraaien, 2 kastjes/laden open om spullen te pakken gaat niet, je hebt 0 werkruimte.assasinbats schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:49:
Gister bij de Keukenloods geweest. We stonden open voor een andere opstelling, dan de eerder genoemde opstellingen hier (thanks @_Arthur en @Barry|IA en anderen.
Op basis van de tekening en de offerte, ben ik zelf snel aan het tekenen geslagen (de verkoper had daar dinsdag pas weer tijd voor). Qua looks was het een mix van twee keukens die daar opgesteld stonden.
Without further ado:
[Afbeelding]
Nobilia keuken, met een composieten blad.
Wandkast:
178cm koelkast (als vervanger van de side-by-side koelkast)
2x90cm lades, met in t midden een 80cm inductieplaat (dat kreeg ik niet getekend)
2 hoge kasten met combi-oven/stoom-oven, en een 103cm vriezer onder de linker
Eiland:
Met een kleine bar aan de rechterkant (eerste 2 kasten is een open ruimte), een zwarte Quooker en een vaatwasser.
Installatie midden mei (we willen graag een snelle installatie). Qua equipment:
Ovens: IQ700 serie
Koelkast: IQ500 serie
Vriezer: IQ500 serie
Vaatwasser: IQ300 serie
Schouwkap: IQ300 serie
Kookplaat: IQ700 serie
Quooker: Comi+ 22 E fusion square zwart
Kosten: 16k.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Door de side by side koelkast te laten gaan ben je wel weer een stuk flexibeler! ik vind het een leuke opstelling op het oog maar de werkruimte is inderdaad wel krap alles gebeurd op de 90cm tussen kookplaat en eiland; als er iemand staat te koken sta je praktisch voor de spoelbak en alle lades; je staat elkaar dus eigenlijk altijd in de weg.assasinbats schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:54:
[...]
90 tussen de wandkast en eiland, 90/80 aan de zitkant. Volgens mij prima.
Bij keukenloods heb je staan dat je gerekend hebt met 2 hoge kasten ipv 1? Terwijl je bij keukenmax 3 hoge kasten hebt gerekend? Ik volg je daar niet helemaal.Mesque schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:54:
[...]
Ga vanmiddag weer langs Keukenloods, iemand wellicht nog wat feedback?
[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 15-03-2020 10:36 ]
Klopt, omdat we na het gesprek bij keukenmaxx zijn geswitcht naar een opstelling met drie hoge kasten. Qua prijs doet dat kennelijk niets/niet veel omdat de werkbladruimte hierdoor ook kleiner wordt. De tweede en derde hoge kast hebben lades onderin (achter de kastdeur) en plankjes bovenin waardoor we voor servies etc meer dan genoeg ruimte overhouden. Daarnaast zijn we beiden geen van van de hoekkasten die ‘uitschuiven/draaien’ als het ware waardoor we de loze kasten prima vinden.rvrrr schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Bij keukenloods heb je staan dat je gerekend hebt met 2 hoge kasten ipv 1? Terwijl je bij keukenmax 3 hoge kasten hebt gerekend? Ik volg je daar niet helemaal.
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de 2 hoekkasten loos zijn. Ook door het barretje heb je aan die kant van het schiereiland vrijwel geen opslag. Waar laat je al je pannen/borden/schalen en bestek? enige lades die ik zie zijn links van het fornuis?
Sizzle4 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar bij B & K, hebben ook een offerte liggen waar al korting in verwerkt is. Wat is er nog additioneel te bespreken?
Ervaringen met gratis montage bijv?
[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 15-03-2020 14:02 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Daar zit idd een koelkast, heb ik een inham voor gemaakt. Keukenblad daar is geen optie. (Geen rechte wand ook)Xander schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:02:
@warcow links achter dat muurtje heb je zo te zien ook ruimte? Daar staat nu een koelkast ofzo?
Zou je niet liever tegen die wand het aanrecht maken? Dan kun je hier nog eens wat rommel laten liggen zonder dat het meteen in het zicht ligt vanuit de woonkamer.
Wat zijn de afmetingen van de keuken?
Over de prijs kan ik je verder weinig vertellen. Pas sinds dit jaar mezelf gaan verdiepen in keukens. ik denk dat de opstelling met 2 hoge kasten wel ruimtelijker oogt en je hebt dan ook meer werkblad. .Mesque schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Wat vind je verder van de gequote prijzen?
Edit: wat ik bedoelde is dat we bij keukenloods nu met twee hoge kasten hebben gerekend en bij keukenmaxx met drie.
Denk je dat kastje aan het eind/begin van de plank echt nodig te hebben voor de opbergruimte? Vind het niet echt mooi staan zo.rvrrr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Over de prijs kan ik je verder weinig vertellen. Pas sinds dit jaar mezelf gaan verdiepen in keukens. ik denk dat de opstelling met 2 hoge kasten wel ruimtelijker oogt en je hebt dan ook meer werkblad. .
Afgelopen zaterdag ben ik zelf in Duitsland bij Keuken Studio Peter Boekesteijn geweest voor een zeer prettig 1e gesprek. Mooie compacte showroom met o.a. Nolte,Schuller&next125 & Brigitte. UIteindelijk voor schuller keuken met zwart antifingerprint front (Onyx black matt) en een composietblad - licht, marmerachtig van Grillo gekozen.
Vervolgafspraak voor de digitale tekening en offerte rondmaken stond gepland maar zit er voorlopig even niet in door corona. Daarom zelf maar in de Schüller planner een opzet gemaakt (tip voor degene die gewoon even wat uit wil tekenen, werkt erg fijn: Taal verander je makkelijk naar NL in het Menu)
Iemand tips/opmerkingen?
Zijaanzicht
Bovenaanzicht
2 dingen die ik niet goed kreeg in de tekening:
- blad moet ook in de schuine hoek doorlopen
- deuren die je rechtsonderin ziet is eigenlijk 1 grote doorgang zijn naar de woonkamer
- spoelbak+kraan+greep moet ook matzwart zijn maar stond niet in de planner.
Update hierover: de U-vorm is van tafel. Vandaag met de kopersbegeleider gezeten en die gaf heel helder aan dat U niet kan. Aangezien je een kookplaat of gootsteen voor het raam krijgt (dat tot de grond loopt), kunnen ze vanuit de bouw dan het leidingwerk niet goed kwijt. Dat heeft dan allerlei kunstgrepen nodig en dat is niet te adviseren, gaat ook niet mooi worden icm het kozijn en de diepte daar. Het gaat dus een eiland worden, maar we gaan nog wel een aantal zaken vergelijken. Ben benieuwd.Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:55:
We zijn inmiddels twee adviseurs verder en hebben eerste tekeningen binnen. De render is gemaakt vanuit de muur aan de voorkant, die uiteraard dus niet ingetekend is. Als het goed is houden we nu iets meer dan drie meter over naast het eiland, voor een eettafel + stoelen.
[Afbeelding]
Apparatuur nog niet bekend en daardoor de offerte ook nog niet. Wel is bekend dat de plaat een Bora Puru moet worden. Kastjes zijn Häcker Systemat, blad wordt waarschijnlijk kunststof. De vrouw des huizes wil graag hout of houtlook, dan blijft er niet zoveel over.
Dan hebben we ook nog een alternatief:
Een U-vorm, evt nog overgaand in een G-vorm. We hoeven niet per se een eiland, maar een werkblad waar je aan twee kanten kan staan, kan met kinderen in de toekomst wel handig zijn (koekjes bakken!). Maar over die indeling twijfelen we toch wel, omdat we bang zijn dan wel erg veel relatief onbruikbare hoeken te krijgen. We zullen komende week nog wel een aanvullende afspraak met deze zaak proberen te maken om dit verder uit te werken.
[Afbeelding]
Kastjes onbekend. Adviseur ging richting voor de apparatuur richting Neff, mede omdat één van de ovens een deur heeft die naar binnen kan glijden, daardoor kunnen de 60cm ovens boven elkaar en blijven ze bruikbaar.
De smalle kasten worden waarschijnlijk een apothekerskast en een kast met deels lades, deels planken. Maar ook dat is nog ter discussie, want zo'n apothekerskast is duur en ik heb nog niet helemaal helder of die echt het rendement oplevert wat we willen.
We merken ook wel dat enigszins handige opbergruimte belangrijk is. Onze keuken is nu te klein, waardoor apparatuur her en der in kasten buiten de keuken gesteld is, daar willen we vanaf.
Nog mensen met input? Keuzes om over na te denken, overwegen of (on)handigheden in de huidige tekeningen waar we nog naar moeten kijken?
Nee nu je het zegt ziet het er wel een beetje onhandig uit, heb het in mijn ontwerp aangepast naar 1 grote plank en geeft veel meer rust.Nielzsche schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Denk je dat kastje aan het eind/begin van de plank echt nodig te hebben voor de opbergruimte? Vind het niet echt mooi staan zo.
Wij hebben zelf ook alleen een plank boven onze lage kant.
[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 17-03-2020 11:28 ]
Hebben wij nu 3 jaar. We zijn redelijk lomp met spullen, maar er zit eigenlijk maar één echt krasje in. De bediening vind ik niet heel soepel. Als er een paar druppels op het bedieningsgedeelte vallen, dan stopt gelijk alles. Moet je eerst met een doek droogwrijven voordat je weer verder kunt. Omdat we poezen hebben, moeten we dan eerst het slotje eraf halen. Dan ben je zeker 30 seconde verder. Dit leidt af en toe tot wat gescheld.warcow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:24:
Zijn er hier ook mensen die de hogklassig 80 cm inductiellaat van IKEA hebben? Ik hoor dat die snel krast en zelfs breekt. Dat staat mij wat in de weg om die te nemen ipv een Bosch of Siemens of zo.
Grappig dat je over een Quooker i.c.m. een 'gietgranieten' spoelbak begint. We hebben tot drie keer toe een gietgranieten spoelbak laten knappen door de Quooker. (het was niet zo grappig. ook wij hebben zelf de keuken gebouwd 3x de spoelbak vastkitten en weer loshalen met alle kabels en afvoeren die er aan vast zitten...) We hadden de Schock Waterfall maar ondanks garanties dat het deze keer echt moest lukken knapt deze telkens opnieuw met een beetje kokend water. Vervolgens zijn we overgestapt op de Hallviken. Geen enkel probleem.En een zwarte spoelbak, zou dat wat zijn? Ik neig momenteel naar de houtkleur/textuur frontjes en een witbkeukenblad. Mij lijkt een zwarte spoelbak zoals de Hallviken (https://www.ikea.com/nl/n...wartscomposiet-s79157639/) wel cool. En dan eventueel met deze Quooker als die daar op zou passen:
https://www.fonq.nl/produ...-kokendwaterkraan/400401/
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het niet helemaal, is de Hallviken die ik ook voorstel nu juist wel of niet geschikt icm een kokendwater kraan?bikkeltje1 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:
[...]
Hebben wij nu 3 jaar. We zijn redelijk lomp met spullen, maar er zit eigenlijk maar één echt krasje in. De bediening vind ik niet heel soepel. Als er een paar druppels op het bedieningsgedeelte vallen, dan stopt gelijk alles. Moet je eerst met een doek droogwrijven voordat je weer verder kunt. Omdat we poezen hebben, moeten we dan eerst het slotje eraf halen. Dan ben je zeker 30 seconde verder. Dit leidt af en toe tot wat gescheld.
Ik heb niet veel ervaring met andere merken, dus ik kan niet over de andere merken spreken,
[...]
Grappig dat je over een Quooker i.c.m. een 'gietgranieten' spoelbak begint. We hebben tot drie keer toe een gietgranieten spoelbak laten knappen door de Quooker. (het was niet zo grappig. ook wij hebben zelf de keuken gebouwd 3x de spoelbak vastkitten en weer loshalen met alle kabels en afvoeren die er aan vast zitten...) We hadden de Schock Waterfall maar ondanks garanties dat het deze keer echt moest lukken knapt deze telkens opnieuw met een beetje kokend water. Vervolgens zijn we overgestapt op de Hallviken. Geen enkel probleem.
Jazeker. Wij hebben deze een paar keer vol laten lopen met alle inhoud van de Quooker met de stop dicht. Dat is je test.warcow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:44:
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het niet helemaal, is de Hallviken die ik ook voorstel nu juist wel of niet geschikt icm een kokendwater kraan?
savange1 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:03:
@Cootje79,
Hier bijna dezelfde keuken. Hacker Systemat AV2035 Mat zwart. Keramische blad. Ook bij de oosterburen geweest. Ik ben alleen niet zeker over de AV2035. Had gehoopt dat het meer op Fenix leek maar dat is niet het geval....
Je prijs lijkt mij goed. Bij ons ligt die iets hoger maar dat is ook niet gek. Iets meer kasten, werkblad en wat andere apparaten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een soepele installatie, staat de keuken inmiddels zo'n 3 weken.GermanPivo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:18:
Na ontzettend veel lezen in dit dit topic, dank voor alle handige tips, hebben wij ons inmiddels ook in deze wonderbaarlijke wereld begeven en een keuken samengesteld (kleuren komen nog niet 100% overeen). L-keuken van 388 cm x 393 cm. Muur onderin kunnen we geen gebruik van maken wegens deur/ramen. Het rare 'hoekje' in de keuken is een trapkast.
Gezien de ruimte wilden we daar ook graag een eetplek in hebben en men kwam met onderstaande oplossing (tafel is getekend als 240 cm x 90 cm). Tafel wordt normale zithoogte.
Keuken:Apparatuur:
- Rotpunkt, sneeuwwit, extra mat
- Keramisch blad (ca. 5 meter) met 20 cm spatplint (ook keramisch)
- Fronten 22mm dik; rondom gelakt
- 1x 60 cm laag (vaatwasser)
- 3x 100 cm laag (2x met binnenlade)
- 1x le mans in de hoek
- 2x 60 cm hoog
- 1x 80 cm voor 'koffiehoek' (met binnenlade)
- 2x 60 cm wandkast
- 1x 60 cm deur voor trapkast
- Tafel: werkblad 240 cm x 90 cm
Bovenstaande installatie voor €21k (inclusief installatie). We zijn er zelf tevreden mee (dat is alvast het belangrijkste natuurlijk
- Quooker 22+FRRVS
- Siemens SN878D46PE
- Siemens HS836GTB6
- Siemens CM836GNB6
- Siemens EX877LYV5E
- Siemens KI86SHD40
- Siemens LC91KWV60 LC91KWW60S
), maar wat denken jullie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
nooberke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:27:
Hier ook bezig met de keuken...huidige keuken functioneert nog wel maar is ondertussen aardig gedateerd. Apparatuur is ook erg verouderd (koel/vries combi die ~700kWH per jaar verbruikt) en mijn afzuigkap is echt aan het einde van zijn latijn.
Ben bij de Keukenconcurrent geweest en bij Superkeukens. Keukenconcurrent is wat mij betreft een lachertje met de dubbele prijzen en vervolgens 50% korting. Prijzen liggen niet ver uit elkaar, Superkeukens net ietsje goedkoper denk ik maar ontwerp/apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar.
Qua kwaliteit heb ik er weinig verstand/zicht op, ik ben nu voor AEG apparatuur gegaan. Gevoelsmatig goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb nu het volgende:
Kastjes: mat wit
Blad: donkergrijs
Greeplijstjes
Kastjes van 78cm hoog in verband met relatief hoge werkhoogte (96cm)
Achterwand van drie meter met twee hoge kasten en twee ladekasten van 90CM met hierop in het midden de (inductie) kookplaat. In de twee 90CM lades zit bovenin nog een extra ingebouwde lade voor bijvoorbeeld bestekbak.
Tussen (het bestaande) keukenmuurtje van 2,10m werkblad met hierbij de spoelbak in het midden.
Vaatwasser: AEG FSE62700P
Koelkast: AEG SKB41011AS
Inductieplaat: AEG 64450FB
Afzuigkap AEG DBE5960HG
Combi-magnetron AEG KMK721000M KMK761000M
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Plaatjes kloppen niet 100%, ik heb naderhand nog een achterwand toe laten voegen en van afzuigkap/fornuis gewisseld. Ook lijkt het enorm klein terwijl het toch 5 meter keuken in totaal is.
De achterwand is erg in het zicht vanuit mijn eethoek/woonkamer. Ik ben daarom erg tevreden met de rust die deze opstelling geeft doordat er heel veel doorlopende lijnen zijn. Mijn eethoek zit links van de deur en mijn bank staat letterlijk met zijn rug tegen het keukenmuurtje.
Prijs ~€9500 (zonder achterwandjes en goedkoper model AEG fornuis/afzuigkap zat ik op ~8900)
Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf het idee dat dit wel een eerlijke prijs is. Andere op of aanmerkingen mogen uiteraard ook.
Overigens wat betreft de keukenconcurrent, wat duurde daar alles lang. Ook hebben ze geen hogere kastjes dan 75CM maar wel gesprekken die op een fijne manier eindigen
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
[ Voor 12% gewijzigd door savange1 op 20-03-2020 15:37 ]
12 x 330WP | Oost/west
Welk merk zijn de keukenkasten? op eerste oog klinkt het hoog, maar als je een volledig massief houten keuken hebt is het laag.Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:
Gaarne uw meningen/ervaringen over een voorstel van een grote keukenboer .
Keuken + badkamer komen beide bij sani/keuken sale vandaan.
Hier de betreffende opstelling.
https://www.mupload.nl/img/qksnbu9d40.jpg
Keuken is 4 meter breed , lades zijn 80cm diep , blad = composiet .
Alle kasten zijn van massief hout in nog te bepalen kleur te spuiten.
Alle apparatuur is van AEG , 90cm flex zone inductie , vaatwasser , koelkast (120cm) vriezer(120cm) , combi , oven , quooker . afzuigkap.
Voorgestelde prijs 16k![]()
Daar kan vast nog aan gesleuteld worden , dit is onze eerste 'eigen' keuken en daarom zijn we benieuwd naar wat er mogelijk is .
Zit er nog rek in de prijs ? of is dit met aeg apparaat wel 'oke' ?
2e optie is om apparatuur van zanussi o.i.d te nemen .
Ik zou me eerder zorgen maken over de hoogte van de apparaten. Willen jullie dit zelf zo of is dat een voorstel van de verkoper?Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:
Alle apparatuur is van AEG , 90cm flex zone inductie , vaatwasser , koelkast (120cm) vriezer(120cm) , combi , oven , quooker . afzuigkap.
Voorgestelde prijs 16k![]()
Daar kan vast nog aan gesleuteld worden , dit is onze eerste 'eigen' keuken en daarom zijn we benieuwd naar wat er mogelijk is .
Zit er nog rek in de prijs ? of is dit met aeg apparaat wel 'oke' ?
2e optie is om apparatuur van zanussi o.i.d te nemen .
Untappd: Kapitein_Merijn
Dat gaat ook gebeuren, zie mijn eerste restpuntje. De geleverde wand was te laag waardoor het niet uitkwam met de stopcontacten. Hij komt over de hele breedte en dan iets van 23cm hoog net als aan de andere kant.Barry|IA schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:58:
Laat ze die spatrand netjes doortrekken over de gehele breedte. Dit wil je als keukenverkoper toch zo niet afleveren....
[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 20-03-2020 17:42 ]
Gezien de hoogte van je koelkast en vriezer van 120 cm en daarbij nog de afstand naar de vloer zitten je ovens dus op zeg 140 cm hoogte. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik ben zelf 1,85 m lang en dus zeker niet klein, maar het lijkt mij erg hoog. Zeker als ook de deur van de oven nog open is als je erbij moet.Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:
Morgen gaan we de puntjes op de i zetten . Merk weet ik niet.perspectivebass schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Welk merk zijn de keukenkasten? op eerste oog klinkt het hoog, maar als je een volledig massief houten keuken hebt is het laag.
Ik vind het ietwat aan de hoge kantStreamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:48:
Iedereen die nu gaat zeggen dat de prijs te hoog is, of beweert "dat daar minimaal 3 mille vanaf kan" zwamt maar wat. Want obv deze info is daar niets zinnigs over te zeggen.
Wat vind je er zelf van? Te hoog? Lagere prijs vragen. Krijg je die niet? Weglopen.
Los daarvan, ik begrijp niet waarom je ovens/magnetrons op die hoogte zou accepteren. Is gewoonweg gevaarlijk.
60/60/100/60/100Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:54:
Hoe kan die keuken trouwens 4m breed zijn? Vlnr 60, 60, 90,60,90 plus passtukken kom ik op wat minder uit.Of is die rechterkast 120 breed?
We vonden dat beide wel een acceptabele hoogte .ik zal dit morgen nogmaals testen in de showroom.Farmerwood schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:52:
[...]
Gezien de hoogte van je koelkast en vriezer van 120 cm en daarbij nog de afstand naar de vloer zitten je ovens dus op zeg 140 cm hoogte. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik ben zelf 1,85 m lang en dus zeker niet klein, maar het lijkt mij erg hoog. Zeker als ook de deur van de oven nog open is als je erbij moet.
Kun je niet beter voor een goede grote oven onder je fornuis gaan en dan evt een losse magnetron ergens? Desnoods een die je gewoon in een kastje zet.
Of overweeg ovens van Neff (en wellicht ook andere merken) waarbij de deur in de oven weg schuift als je hem open doet.
12 x 330WP | Oost/west
Anoniem: 1312336
In deze keuken zit heel veel massief hout, versplinterd en tot platen geperst.... Het is een Nobilia keuken uit het lage middensegment, model Sylt denk ik. Nobilia is het enige mee wat door Keukensale verkocht wordt. Het is een vrij simpele opstelling, en veel te duur geprijsd. Je hebt 1 geluk, Nobilia verkopen ze op veel plaatsen, dus vergelijkingsmateriaal genoeg .Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
[...]
Morgen gaan we de puntjes op de i zetten . Merk weet ik niet.
Het betreft een volledig massief houten keuken.
Als je het te duur vindt moet je m niet kopen. Simpel.Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
Ik vind het ietwat aan de hoge kantdan moet ik óf ander merk apparatuur kiezen of voor een 60cm kasten e.d gaan .
Ik heb in de showroom voor die hoogte gestaan bij een oven . Wij zijn beide 1,85 , prettige hoogte , bukken voor de oven vind ik echt 10 keer niks .
Wij hebben ruimte voor 80cm diepte voor de kasten . Al hun standaard keukens kunnen tot max 60 op het blad na . Er was 1 type waarbij dit wel kon en die was van massief houtAnoniem: 1312336 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:55:
[quote]Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
[...]
Morgen gaan we de puntjes op de i zetten . Merk weet ik niet.
Het betreft een volledig massief houten keuken.
[...]
Wat is de reden dat je voor een massief houten keuken gaat? Hoe goed is het hang- en sluitwerk (merk?), hoe dik is het hout van de kasten?
Ik ben wel benieuwd waar je dat uit op maakt ?Ice82 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:
[...]
In deze keuken zit heel veel massief hout, versplinterd en tot platen geperst.... Het is een Nobilia keuken uit het lage middensegment, model Sylt denk ik. Nobilia is het enige mee wat door Keukensale verkocht wordt. Het is een vrij simpele opstelling, en veel te duur geprijsd. Je hebt 1 geluk, Nobilia verkopen ze op veel plaatsen, dus vergelijkingsmateriaal genoeg .
https://www.nobilia.de/nl...e-landhuisstijl/sylt-851/
12 x 330WP | Oost/west
Nobilia is het enige merk wat verkocht wordt bij Keukensale. Nobilia zit in het lage middensegment. Ze hebben slechts 1 model kaderfront met een massief frame wat overgelakt is. De rest is spaanplaat, of MDF laklaminaat. Op zich niets mis mee, maar deze keuken hoort in geen 100 jaar 16k te kosten. Ik denk dat het slim is ook eens elders dezelfde keuken uit te laten rekenen. Nobilia wordt op veel plaatsen verkocht, zowel bij grote ketens, als bij kleine zelfstandige winkelsElahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:20:
[...]
Wij hebben ruimte voor 80cm diepte voor de kasten . Al hun standaard keukens kunnen tot max 60 op het blad na . Er was 1 type waarbij dit wel kon en die was van massief hout![]()
[...]
Ik ben wel benieuwd waar je dat uit op maakt ?
quote]Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:19:
[...]
Als je het te duur vindt moet je m niet kopen. Simpel.
Prettige hoogte? Daar ga je echt anders over denken als je een volle ovenschaal van 200graden met gloeiend hete vloeistof eruit gaat halen. 1 verkeerde beweging of gaatje in je ovenwant en je krijgt de inhoud over je heen. Het is gewoon gevaarlijk.
In mijn nieuwe keuken komt een 88cm vriezer. Met direct daarboven de oven. Ernaast de vaatwasser en er direct boven de stoomoven. Hoger moet je echt niet willen.
[/quote]
88 cm , dat zijn 3 lades , dan hebben we het over een vriesinhoud van een koelvriescombinatie. Dat is niet genoeg voor ons .
Ja wij vonden dat een prettige hoogte .
Ik sta al jaren in de horeca keuken met stemmers tot 2m , en je ongeluk heb ik nog nooit gehad .![]()
Zoveel mensen , zoveel wensen .
Iig dank voor alle input . Ik zal morgen de uitkomst laten weten.
Keukensale verkoopt ook DKG. Stront goedkoop merk met houtfineer. Dit zou best een massief houten keuken kunnen zijn (gezien het kaderfront).Ice82 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:
[...]
In deze keuken zit heel veel massief hout, versplinterd en tot platen geperst.... Het is een Nobilia keuken uit het lage middensegment, model Sylt denk ik. Nobilia is het enige mee wat door Keukensale verkocht wordt. Het is een vrij simpele opstelling, en veel te duur geprijsd. Je hebt 1 geluk, Nobilia verkopen ze op veel plaatsen, dus vergelijkingsmateriaal genoeg .
https://www.nobilia.de/nl...e-landhuisstijl/sylt-851/
[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 21-03-2020 12:41 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 1312336 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:37:
Werd zojuist gebeld en gemaild door de keukenboer. Schuller schort de leveringen aan Nederland op na 30 maart ivm de pandemie. Heel benieuwd of andere leveranciers dat ook doen. Ze hebben geen idee wanneer de keuken nu geleverd en geïnstalleerd kan worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Keukenkenner op 21-03-2020 15:15 ]
Ah, dus zelfs als ik nu zou switchen naar Tristar in de hoop dat die wel open blijven, lopen zij weer vast in hun toeleveringsketen.Keukenkenner schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:11:
Blum (scharnieren en geleiders) is ook dicht. Aangezien zeer veel merken met Blum werken een logisch gevolg.
Nobilia is niet dicht en levert zelfs sneller dan ooitKeukenkenner schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:11:
Nobillia Rotpunkt Impuls Kuhlmann en Schmidt gaan ook dicht.
Enerzijds logische keuze maar wat een geregel dit..
Blum (scharnieren en geleiders) is ook dicht. Aangezien zeer veel merken met Blum werken een logisch gevolg.
[ Voor 23% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-03-2020 17:40 ]
Klopt , DKG keuken . En de koop gaat niet door . We konden het niet eens worden over de prijs .Barry|IA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:05:
[...]
Keukensale verkoopt ook DKG. Stront goedkoop merk met houtfineer. Dit zou best een massief houten keuken kunnen zijn (gezien het kaderfront).
Ik zie nu pas dat de keuken naar wens gespoten wordt. Het is dus een MDF deur van City Line (DKG).
12 x 330WP | Oost/west
Thanks voor je reactie. Bedankt voor de tip, we gaan het denk ik bekijken in een showroom ergens want dit lijkt er wel heel erg op. Waarom wij dat zo mooi vinden is een kwestie van smaak denk ik. Maar die 3 kasten die wij dan in de next of optima willen zal denk ik niet 7k zijn toch?Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:38:
@wjay
Haecker heeft toch ook nagenoeg dezelfde kleur in het assortiment?
Deze bedoel ik: https://www.haecker-kuech...ik-industrieel-staal.html
Wat maakt die kleur van Next 125 zo bijzonder dat je bereid lijkt te zijn om 7k meer uit te geven?
Mooi!wokkelz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:02:
Wij hebben onze eerste offerte ook binnen.
Wij wonen in een appartement met split level woonkamer/keuken. De keuken is ong 2 meter hoger gelegen dan de woonkamer.
Wij hebben een ruimte van ong 380x245m om een L vorm keuken te laten plaatsen.
***members only***
Wat zijn jullie meningen hierover?
Ja dat zou inderdaad logisch zijn, maar we willen een maat vriezer (4 lades ipv 3) die te groot is voor de ruimte onder de koelkast. Vandaar dit compomie.Ojjorz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:05:
[...]
Mooi!
Ik zou de vriezer naar onder de koelkast verplaatsen als dat kan. Dat voelt logischer in gebruik (uitladen van je boodschappen) en lijkt me ook zuiniger gezien de warmte van de oven.
Wij hebben aan onze lange zijde afgezien van een koof, dat vonden we minder mooi, en in plaats daarvan een mooie lange plank uitgezocht met een ledstrep erin over de volle lengte.wokkelz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:28:
[...]
Ja dat zou inderdaad logisch zijn, maar we willen een maat vriezer (4 lades ipv 3) die te groot is voor de ruimte onder de koelkast. Vandaar dit compomie.
Iemand die nog iets over de prijs kan zeggen? Mijn gevoel is dat de prijs best ok is, al ga ik er nog wel wat proberen af te praten of misschien een paar mooie planken bij doen voor dezelfde prijs. Anders is de achtermuur wel heel kaal.
En geven die voldoende licht? Heb je er een foto van toevallig?Nielzsche schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:26:
[...]
Wij hebben aan onze lange zijde afgezien van een koof, dat vonden we minder mooi, en in plaats daarvan een mooie lange plank uitgezocht met een ledstrep erin over de volle lengte.
Ik zou voor die prijs iig proberen een van de twee opties erbij te bedingen, zijn in principe niet echt duur. Verder mooie keuken hoor!
Is dat massief hout of echt hout fineer?Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:38:
@wjay
Haecker heeft toch ook nagenoeg dezelfde kleur in het assortiment?
Deze bedoel ik: https://www.haecker-kuech...ik-industrieel-staal.html
Wat maakt die kleur van Next 125 zo bijzonder dat je bereid lijkt te zijn om 7k meer uit te geven?
Het is een dikke laag houtfineer die gewalst is. Prijzige maar erg fraaie deur. Ik zou hem daarom ook alleen toepassen voor een paar hoge kasten, anders word het een duur grapje.doggy1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:20:
[...]
Is dat massief hout of echt hout fineer?
Is dat hout(fineer) ergens mee behandeld(tegen vocht en vet bv)?
Ons huis/keuken wordt pas over een jaar opgeleverd. Kan wel foto maken van de render vanavond eventueel.wokkelz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:36:
[...]
En geven die voldoende licht? Heb je er een foto van toevallig?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij deze @wokkelz . Uiteraard zit er aan het plafond ook verlichting maar dat is niet afgebeeld. Verder hebben we wel een iets andere kleur plank met onderin dus een sleuf voor de ledstrip. Ook is de precieze afmeting nog niet bepaald.Nielzsche schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:41:
[...]
Ons huis/keuken wordt pas over een jaar opgeleverd. Kan wel foto maken van de render vanavond eventueel.
Ovendeuren zijn doorgaans dubbelglas. De meeste deuren kan je los klikken van de oven zelf én nog eens de (binnenste) glasplaat loshalen om ertussen schoon te maken. Check de handleiding van je oven!Martinusz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:38:
Liep zojuist langs de oven en het viel mij op dat er iets op de deur zat.
Wat blijkt het zit 'in' de deur, oftewel niet op het buitenste glas maar het glas erachter?
Vraag mij echt af hoe daar een soort vlek kan komen![]()
laat staan hoe ik dat daar weg zou kunnen krijgen?
[Afbeelding]
Pelgrim MAC824MAT
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Geen woord erover in de handleidingHenkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:04:
[...]
Ovendeuren zijn doorgaans dubbelglas. De meeste deuren kan je los klikken van de oven zelf én nog eens de (binnenste) glasplaat loshalen om ertussen schoon te maken. Check de handleiding van je oven!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Had over je specifieke model heen gelezen, sorry! Zie inderdaad hier dat jouw deur niet te verwijderen is.Martinusz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:22:
[...]
Geen woord erover in de handleidingmorgen eens kijken of ik er zelf uitkom.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Ergens in het midden van de plank zit een stroompunt in de muur, verder is de plank hol dus alles zit daarin verwerkt.wokkelz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:49:
Mooie opstelling!
Weet je toevallig hoe zo'n plank gevoed wordt? Moet daar iets voor voorbereid worden?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq