Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@assasinbats / @_Arthur, welke tool gebruik je om die tekeningen te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 13-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58

_Arthur

blub

Farmerwood schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:04:
mspaint.exe :D

(Ik pas bestaande tekeningen gewoon quick en dirty aan... meer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Farmerwood schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:04:
Die tekeningen komen waarsschijnlijk van Floorplanner. Daar komen ook al die plattegronden op Funda vandaan, is (met wat beperkingen) gratis te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 17:49

Friemel

Lekker bezig

assasinbats schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:33:
De deur naar de keuken willen we dicht maken.
Dat is apart. Wij willen juist een schuifdeur tussen gang en keuken, dat snijdt lekker af als je met boodschappen moet sjouwen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Friemel schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:06:
[...]

Dat is apart. Wij willen juist een schuifdeur tussen gang en keuken, dat snijdt lekker af als je met boodschappen moet sjouwen ed.
Waarom is dat apart? Omdat hij een andere voorkeur heeft dan jij? Niks vreemds aan toch. Persoonlijk zou ik die deur er ook uithalen. Bied veel meer mogelijkheden tot inrichten van de keuken.
@assasinbats
Is het plaatsen van een barretje aan een soort schiereiland een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:34
rvrrr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Waarom is dat apart? Omdat hij een andere voorkeur heeft dan jij? Niks vreemds aan toch. Persoonlijk zou ik die deur er ook uithalen. Bied veel meer mogelijkheden tot inrichten van de keuken.
@assasinbats
Is het plaatsen van een barretje aan een soort schiereiland een must?
Het hebben van een schiereiland heeft wel flink de voorkeur. Het barretje is een nice-to-have die mn vriendin graag ziet.

We zijn er gister weer geweest, en ons inziens kan t prima. Er zit nu ook een soort schiereiland in, maar met een hoge muur er tegen aan, welke veel licht blokkeert.

Als het barretje er uit gaat, wat levert dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 09:07
We zijn inmiddels twee adviseurs verder en hebben eerste tekeningen binnen. De render is gemaakt vanuit de muur aan de voorkant, die uiteraard dus niet ingetekend is. Als het goed is houden we nu iets meer dan drie meter over naast het eiland, voor een eettafel + stoelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mf1rk6e.jpg

Apparatuur nog niet bekend en daardoor de offerte ook nog niet. Wel is bekend dat de plaat een Bora Puru moet worden. Kastjes zijn Häcker Systemat, blad wordt waarschijnlijk kunststof. De vrouw des huizes wil graag hout of houtlook, dan blijft er niet zoveel over.

Dan hebben we ook nog een alternatief:
Een U-vorm, evt nog overgaand in een G-vorm. We hoeven niet per se een eiland, maar een werkblad waar je aan twee kanten kan staan, kan met kinderen in de toekomst wel handig zijn (koekjes bakken! :Y)). Maar over die indeling twijfelen we toch wel, omdat we bang zijn dan wel erg veel relatief onbruikbare hoeken te krijgen. We zullen komende week nog wel een aanvullende afspraak met deze zaak proberen te maken om dit verder uit te werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dupCAr2.jpg

Kastjes onbekend. Adviseur ging richting voor de apparatuur richting Neff, mede omdat één van de ovens een deur heeft die naar binnen kan glijden, daardoor kunnen de 60cm ovens boven elkaar en blijven ze bruikbaar.
De smalle kasten worden waarschijnlijk een apothekerskast en een kast met deels lades, deels planken. Maar ook dat is nog ter discussie, want zo'n apothekerskast is duur en ik heb nog niet helemaal helder of die echt het rendement oplevert wat we willen.

We merken ook wel dat enigszins handige opbergruimte belangrijk is. Onze keuken is nu te klein, waardoor apparatuur her en der in kasten buiten de keuken gesteld is, daar willen we vanaf.

Nog mensen met input? Keuzes om over na te denken, overwegen of (on)handigheden in de huidige tekeningen waar we nog naar moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Bij het eiland te zien heb je aan de zijkanten waar je aan kan zitten planken die doorlopen over het hele aanrechtblad naar beneden. Dit houd je licht tegen en je kan er tegenaan stoten als je op of af wilt stappen van de stoel.

Bij de andere keuken is het tafelblad niet op 1 hoogte, dat is behoorlijk irritant en onpraktisch. Het lijkt alsof er een raam zit bij de spoelbak, klopt dit en zijn dit de enigste ramen aan die kant van het huis?

Verder zou ik de hoge kasten wand combineren met de hoekopstelling, maar alleen als het tafelblad op 1 hoogte is. Die verzonken kasten geeft een ruimtelijker gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Laatst online: 24-02-2024
Ook wij zijn (voor het eerst) in de wereld van de keukenboeren terecht gekomen.

Eerste bezoek was aan keukenkampioen en na heel wat bitterballen en wat schetsjes konden we tekenen en gingen we van 16,5k naar 13k. Uiteraard niet gedaan en na het lezen van dit topic ook niet meer terug gegaan. Wel een goede ervaring :)

Ik heb nu twee offertes liggen. 1 van een lokale keukenboer en 1 van Bemmel & Kroon.

Qua opstelling en apparatuur gelijk en ook de prijs is nagenoeg gelijk.

Echter levert Bemmel en Kroon uitvoering: A , Crown UGL Uni Gloss
De lokale een: B, Punto 2810 Zera HL.

Volgens B en K zijn beide keukens prima van kwaliteit maar is die van hun net even een hogere kwaliteit.
Ik snap dat ze dit zelf zeggen, maar hoor graag of jullie dit ook vinden.

Daarnaast zegt B&K dat er weinig tot geen ruimte is voor onderhandeling, terwijl ik hier volgens mij lees dat mensen best nog iets eraf hebben kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:04
assasinbats schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Het hebben van een schiereiland heeft wel flink de voorkeur. Het barretje is een nice-to-have die mn vriendin graag ziet.

We zijn er gister weer geweest, en ons inziens kan t prima. Er zit nu ook een soort schiereiland in, maar met een hoge muur er tegen aan, welke veel licht blokkeert.

Als het barretje er uit gaat, wat levert dat op?
In de tekening van @_Arthur levert het vooral op dat je ruimte hebt voor hoge kasten. Dat zou voor mij toch wel een heel groot pluspunt zijn. :) Veel meer opbergruimte (waarschijnlijk plek zat om ook meteen je servies en alles erin te zetten) en niet geheel onbelangrijk: de mogelijkheid om je apparatuur op een fatsoenlijke werkhoogte in te bouwen.

Ik zie niet helemaal hoe je in jouw ruimte hoge kasten en een barretje moet combineren. Ik zou persoonlijk voor de hoge kasten kiezen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzle4
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-07-2020
Kaluee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:43:

Daarnaast zegt B&K dat er weinig tot geen ruimte is voor onderhandeling, terwijl ik hier volgens mij lees dat mensen best nog iets eraf hebben kunnen krijgen.
Daar ben ik ook benieuwd naar bij B & K, hebben ook een offerte liggen waar al korting in verwerkt is. Wat is er nog additioneel te bespreken?
Ervaringen met gratis montage bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
D-190 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:05:
Bij het eiland te zien heb je aan de zijkanten waar je aan kan zitten planken die doorlopen over het hele aanrechtblad naar beneden. Dit houd je licht tegen en je kan er tegenaan stoten als je op of af wilt stappen van de stoel.

Bij de andere keuken is het tafelblad niet op 1 hoogte, dat is behoorlijk irritant en onpraktisch. Het lijkt alsof er een raam zit bij de spoelbak, klopt dit en zijn dit de enigste ramen aan die kant van het huis?

Verder zou ik de hoge kasten wand combineren met de hoekopstelling, maar alleen als het tafelblad op 1 hoogte is. Die verzonken kasten geeft een ruimtelijker gevoel
Dat van die planken aan het einde van het eiland klopt inderdaad. Dat maakt niet zo veel uit, omdat dat gedeelte tegen de muur aan komt te staan. Die plank kunnen we evt deels weglaten als dat geld bespaart (maar dan moet het aanrechtblad wel voldoende stabiel liggen).

De wisselende bladhoogte is een bewuste keuze gezien ons lengteverschil; we willen wel beiden gebruik kunnen maken van de keuken zonder chronische rugklachten te ontwikkelen. Er zitten (op de plaatjes links) twee ramen tot de grond in, waar bij één raam het eiland een stukje voor zou komen te staan. Dit is onvermijdelijk icm onze wens voor de eettafel. Bij de U-vorm zouden we het raam tot de grond bijv dicht maken met folie of een plank. Het andere raam komt buiten de keuken, ter hoogte van de eettafel.

De verzonken kasten kwamen pas later naar voren als idee, toen hadden we de U-tekening al. Daar ga ik ze ook nog wel laten intekenen inderdaad, want ik vind het er wel mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
@Pannencouque zou je niet liever de kookplaat op het eiland en de wasbak tegen de muur doen? Het contact met de wereld tijdens het koken is imo juist het idee van een eiland.

In de andere opstelling zou ik ook de kookplaat op het lagere deel doen, je moet namelijk in de pannen roeren waardoor iets lager een voordeel is.

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 14-03-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Die discussie hebben wij inderdaad ook gehad. Onze overweging, in overleg met de verkoper, is dat je meer aan het snijden bent dan aan het koken. Mijn vriendin zal wat meer snijden gezien zij eerder thuis is. Zij kan dan snijden en spoelen aan het lagere gedeelte.

Plus, de kraan gebruik je vaker dan de kookplaat. Dan is het helpend dat je die iets dichter bij hebt, men hoeft niet constant langs je af om tussendoor de handen te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:55:
We zijn inmiddels twee adviseurs verder en hebben eerste tekeningen binnen. De render is gemaakt vanuit de muur aan de voorkant, die uiteraard dus niet ingetekend is. Als het goed is houden we nu iets meer dan drie meter over naast het eiland, voor een eettafel + stoelen.

[Afbeelding]

Apparatuur nog niet bekend en daardoor de offerte ook nog niet. Wel is bekend dat de plaat een Bora Puru moet worden. Kastjes zijn Häcker Systemat, blad wordt waarschijnlijk kunststof. De vrouw des huizes wil graag hout of houtlook, dan blijft er niet zoveel over.

Een U-vorm, evt nog overgaand in een G-vorm. We hoeven niet per se een eiland, maar een werkblad waar je aan twee kanten kan staan, kan met kinderen in de toekomst wel handig zijn (koekjes bakken! :Y)). Maar over die indeling twijfelen we toch wel, omdat we bang zijn dan wel erg veel relatief onbruikbare hoeken te krijgen. We zullen komende week nog wel een aanvullende afspraak met deze zaak proberen te maken om dit verder uit te werken.

[Afbeelding]

Kastjes onbekend. Adviseur ging richting voor de apparatuur richting Neff, mede omdat één van de ovens een deur heeft die naar binnen kan glijden, daardoor kunnen de 60cm ovens boven elkaar en blijven ze bruikbaar.
De smalle kasten worden waarschijnlijk een apothekerskast en een kast met deels lades, deels planken. Maar ook dat is nog ter discussie, want zo'n apothekerskast is duur en ik heb nog niet helemaal helder of die echt het rendement oplevert wat we willen.

We merken ook wel dat enigszins handige opbergruimte belangrijk is. Onze keuken is nu te klein, waardoor apparatuur her en der in kasten buiten de keuken gesteld is, daar willen we vanaf.

Nog mensen met input? Keuzes om over na te denken, overwegen of (on)handigheden in de huidige tekeningen waar we nog naar moeten kijken?
Deze U lijkt verdacht veel op onze keuken. Foto's van ons resultaat staan in dit topic. We hebben het stukje met de plankjes anders opgelost. Dat bovenkastje daar is echt kansloos, daar kan je zonder trapje nauwelijks bij. En naar mijn idee kan het ook mooier opgelost worden.
Ik zou ook je kookplaat over beide lades leggen, een stukje naar links dus. De keukenboerpraat dat je dan maar voor 1 lade in de weg staat tijdens het koken is complete lulkoek wat mij betreft. Met de plaat boven beide lades hoef je hooguit 1 stap opzij te doen om iemand anders een lade te laten openen. In de tussentijd kan jij gewoon doorkoken.

De ruimte tussen je kasten en je eiland in je andere render lijkt minder dan een meter. Dat is echt krap.

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 14-03-2020 14:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
@PaT die kookplaat over precies 1 lade heeft juist wel nut met een bora. Je verliest dan maar 1 bestekla bijv. Ipv 2. Dat word vaker als reden aangedragen dan dat je in de weg sta van je 2 lades.

Als ik goed herinner heb jij een afzuigkap? Dan ben ik het volledig met je eens dat de kookplaat over 2 lades gelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Gezien de Bora denk ik dat het inderdaad één lade moet worden.

Ik zal eens op zoek gaan naar jullie opstellen, Pat. Dat lullige kastje boven de plankjes valt me nu pas op :D Dat was inderdaad niet de bedoeling. We twijfelen zelfs om die opzetkasten helemaal te laten vervallen gezien de hoogte.

Overigens, in de eilandopstelling, gaat het om 60-100-100 (kast-ruimte-eiland). Dus dat moet gewoon passen. Ik merk dat ik voor beide varianten wel open sta. Wel denk ik dat het eiland iets meer effectieve kastruimte oplevert. En je hebt altijd een kans om je huis in te kijken. Dat kan met de U niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bas22 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:13:
@PaT die kookplaat over precies 1 lade heeft juist wel nut met een bora. Je verliest dan maar 1 bestekla bijv. Ipv 2. Dat word vaker als reden aangedragen dan dat je in de weg sta van je 2 lades.

Als ik goed herinner heb jij een afzuigkap? Dan ben ik het volledig met je eens dat de kookplaat over 2 lades gelegd kan worden.
Ahh my bad. Niet opgelet dat het hier om een Bora gaat. Dan heb ik niets gezegd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Inderdaad @PaT, heb de foto's even bekeken en het lijkt qua maatvoering en indeling behoorlijk op elkaar, alleen gespiegeld. Hebben jullie indertijd nog een (schier)eiland overwogen?

Ik blijf het lastig vinden. Met een U weten we bijna zeker dat we wel voldoende ruimte houden voor de eettafel, maar sta je altijd weggericht van de kamer. Met het eiland moet je iets meer schuiven wellicht, maar ik heb het idee dat we wel meer werk- en kastruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:39
-

[ Voor 99% gewijzigd door Mesque op 15-03-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:36:
Inderdaad @PaT, heb de foto's even bekeken en het lijkt qua maatvoering en indeling behoorlijk op elkaar, alleen gespiegeld. Hebben jullie indertijd nog een (schier)eiland overwogen?

Ik blijf het lastig vinden. Met een U weten we bijna zeker dat we wel voldoende ruimte houden voor de eettafel, maar sta je altijd weggericht van de kamer. Met het eiland moet je iets meer schuiven wellicht, maar ik heb het idee dat we wel meer werk- en kastruimte hebben.
Nee, echt geen seconde aan gedacht. Wat ik heerlijk vind van onze keuken is de openheid en dat het echt een onderdeel uitmaakt van de rest van de kamer. Door een schiereiland te plaatsen sluit je de keuken fysiek af van de rest van de kamer.
Mijn moeder heeft recent wel een kookeiland geplaatst in een ruimte die daar echt groot genoeg voor is. Ik vind het echt een dominant element in je kamer. Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
Gister bij de Keukenloods geweest. We stonden open voor een andere opstelling, dan de eerder genoemde opstellingen hier (thanks @_Arthur en @Barry|IA en anderen.

Op basis van de tekening en de offerte, ben ik zelf snel aan het tekenen geslagen (de verkoper had daar dinsdag pas weer tijd voor). Qua looks was het een mix van twee keukens die daar opgesteld stonden.

Without further ado:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDSfzxIbCUnqfnSYHfpHkI3Yrbs=/800x/f/image/iYrbYhUh6HE2UDSM6Ebx36KK.png?f=fotoalbum_large

Nobilia keuken, met een composieten blad.

Wandkast:
178cm koelkast (als vervanger van de side-by-side koelkast)
2x90cm lades, met in t midden een 80cm inductieplaat (dat kreeg ik niet getekend)
2 hoge kasten met combi-oven/stoom-oven, en een 103cm vriezer onder de linker

Eiland:
Met een kleine bar aan de rechterkant (eerste 2 kasten is een open ruimte), een zwarte Quooker en een vaatwasser.

Installatie midden mei (we willen graag een snelle installatie). Qua equipment:

Ovens: IQ700 serie
Koelkast: IQ500 serie
Vriezer: IQ500 serie
Vaatwasser: IQ300 serie
Schouwkap: IQ300 serie
Kookplaat: IQ700 serie
Quooker: Comi+ 22 E fusion square zwart

Kosten: 16k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:37

EiT

@assasinbats wel krap zo. Hoeveel ruimte heb je rond het eiland? Wij hebben zelf 1,05 dat is goed te doen (meer ruimte dan verwacht), maar veel kleiner zou ik dan weer niet doen. Als je maar <90cm over hebt dan moet je het goed overwegen. Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Ik zou dan gewoon een L keuken er in gooien. Nog een stuk goedkoper ook.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
EiT schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:45:
@assasinbats wel krap zo. Hoeveel ruimte heb je rond het eiland? Wij hebben zelf 1,05 dat is goed te doen (meer ruimte dan verwacht), maar veel kleiner zou ik dan weer niet doen. Als je maar <90cm over hebt dan moet je het goed overwegen. Persoonlijk zou ik het dan niet doen. Ik zou dan gewoon een L keuken er in gooien. Nog een stuk goedkoper ook.
90 tussen de wandkast en eiland, 90/80 aan de zitkant. Volgens mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Mesque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:39:
Na een aardige tijd hier mee te hebben gelezen (perfect voor inspiratie!) kan ik jullie hulp nu goed gebruiken. Wij zijn vergevorderd in onze zoektocht naar keukens en het moment dat we knopen moet gaan hakken komt steeds dichterbij. Allereerst moet ik zeggen dat de vriendelijkheid/behulpzaamheid van de adviseurs me zeer meevalt, de gesprekken met beide partijen waren heel positief.

Allereerst, onderstaande ruimte is de keukenruimte (dit is enkel de keuken op de begane grond, woonkamer is op de eerste etage):

[Afbeelding]

Hieronder de offertes die wij gekregen hebben:

#1 Keukenmaxx

- SieMatic Urban Grafietgrijs (kleur 1151) greeploos (maar niet met het druksysteem). Kasten (3 hoge kasten, 7 lage kasten (waarvan 2 loos, 1 voor vaatwasser en 1 onder gootsteen).
- Blad: 2372 mm2 + 2200 mm2 in totaal, keramiek (Phedra)

Materiaal
- Bora pure kookplaat met recirculatie
- Siemens IQ300 vaatwasser (SN836X12IE)
- Siemens IQ700 Combistoomoven (HS858GXB6)
- Siemens IQ100 koelvriescombinatie (KI34VX21) --> Deze gaan we waarschijnlijk nog veranderen, maar werd ons aangeraden omdat de sleepdeursystematiek beter zou zijn voor de vastigheid van de koelkastdeur (vanwege het feit dat de koelkast + vriezer lager zijn dan de hoge kast, er dus bovenin een stukje over blijft en een deur op deur koelkast daardoor zou kunnen gaan 'hangen').
- Qooker 3 liter fusion square black
- Black line spoelbak 50x40 (SPBK0009)

Totaalprijs inclusief montage EUR 24,000. Dit is nog voordat er onderhandeld is.

De tekening is als volgt (mijn pogingen om het via Floorplanner wat inzichtelijk te maken falen hopeloos).
[Afbeelding]

Keukenloods

Soortgelijke opstelling als bovenstaand, maar dan met Sytemat AV6000 kasten (velvet blue) en dit werkblad: https://www.123werkbladen.nl/Werkblad?materialId=727

Verdere verschillen:
- Gerekend met 2 hoge kasten in plaats van 1, als vervanging hiervan loopt de hoek + het werkblad naast de hoge kasten door tot aan de twee hoge kasten naast de deur. De hoek wordt in deze formatie benut middels een draaikast.
- Siemens IQ100 vaatwasser (SN 636X01IN) in plaats van de IQ3300 hierboven.
- Siemens IQ700(?) combimagnetron (CM876G0B6) in plaats van de stoomoven hierboven.

Totaalprijs inclusief montage: EUR 16,500. Dit zou al een 'finale prijs' zijn.

---------------------

Ik vind het prijsverschil nog erg fors (kan me voorstellen dat er bij de SieMatic nog een aardig stuk af kan), moet daarbij wel zeggen dat keukenmaxx veel meer tijd heeft genomen om alle details te bespreken en te verwerken. We hebben ook tekeningen van alle kanten aan de keuken en het werkblad vinden we iets mooier.

Zouden jullie feedback kunnen geven op deze offertes en eventuele tips?
Ga vanmiddag weer langs Keukenloods, iemand wellicht nog wat feedback? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

assasinbats schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:49:
Gister bij de Keukenloods geweest. We stonden open voor een andere opstelling, dan de eerder genoemde opstellingen hier (thanks @_Arthur en @Barry|IA en anderen.

Op basis van de tekening en de offerte, ben ik zelf snel aan het tekenen geslagen (de verkoper had daar dinsdag pas weer tijd voor). Qua looks was het een mix van twee keukens die daar opgesteld stonden.

Without further ado:
[Afbeelding]

Nobilia keuken, met een composieten blad.

Wandkast:
178cm koelkast (als vervanger van de side-by-side koelkast)
2x90cm lades, met in t midden een 80cm inductieplaat (dat kreeg ik niet getekend)
2 hoge kasten met combi-oven/stoom-oven, en een 103cm vriezer onder de linker

Eiland:
Met een kleine bar aan de rechterkant (eerste 2 kasten is een open ruimte), een zwarte Quooker en een vaatwasser.

Installatie midden mei (we willen graag een snelle installatie). Qua equipment:

Ovens: IQ700 serie
Koelkast: IQ500 serie
Vriezer: IQ500 serie
Vaatwasser: IQ300 serie
Schouwkap: IQ300 serie
Kookplaat: IQ700 serie
Quooker: Comi+ 22 E fusion square zwart

Kosten: 16k.
Totaal niet werkbaar en totaal onpraktisch. Je moet iedere keer omdraaien, 2 kastjes/laden open om spullen te pakken gaat niet, je hebt 0 werkruimte.

Muurtje rechts, apparatuurkast? Koelkast met bakoven.
Grote L keuken maken met links een hoge kast maximaal, probeer wat verder naar deze kant (kijker ontwerp) te gaan. Onder het raam je spoelbak. Neem je een afwasser? Dan hoeft die niet te groot te zijn, wel leuk kan zijn om van de breedte gebruik te maken en een met een 2e spoelgedeelte te nemen. Dan doe je in het laatste kastje rechts een onderbouw compacte bakoven met magnetron functie en een lade eronder.

Dan heb je maximaal werkruimte en loopruimte. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
assasinbats schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:54:
[...]

90 tussen de wandkast en eiland, 90/80 aan de zitkant. Volgens mij prima.
Door de side by side koelkast te laten gaan ben je wel weer een stuk flexibeler! ik vind het een leuke opstelling op het oog maar de werkruimte is inderdaad wel krap alles gebeurd op de 90cm tussen kookplaat en eiland; als er iemand staat te koken sta je praktisch voor de spoelbak en alle lades; je staat elkaar dus eigenlijk altijd in de weg.

Persoonlijk zou van het kook eiland een schiereiland maken, door hem bijv een kwartslag te draaien en tegen de muur rechts te zetten.
Dan heb je het kook en was/snijgedeelte duidelijk gescheiden maar wel goed bereikbaar.

Is je keukens overigens nu een stuk langer? Als ik de hoge wand optel kom ik op 360cm terwijl je in je tekening 272cm hebt staan.
Als dat qua woonkamer kan zou ik het zeker doen. Anders zou je ook de oven en combi in 1 hoge kast kunnen doen. Scheelt je 60cm en het is symmetrisch met links en rechts 1 hogekast :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
Weinig werkruimte? Misschien is de snip een beetje verneukeratief, maar het eiland is 2,4m lang, met alleen een uitsparing voor een wasbak; zat ruimte.

De lades onder de plaat is wel een begrijpelijke opmerking, maar met een stap links/rechts zijn de lades gewoon begaanbaar.

De huidige keuken is 2,72m, maar daar kan prima een meter bij richting de woonkamer, langs de wand. Een paar posts terug heb ik de Funda plattegrond gedeeld.

@Joopieboy, ik zal zo even proberen te visualiseren wat jij voor je ziet.

Thanks voor het meedenken y’all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Mesque schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Ga vanmiddag weer langs Keukenloods, iemand wellicht nog wat feedback? :)
Bij keukenloods heb je staan dat je gerekend hebt met 2 hoge kasten ipv 1? Terwijl je bij keukenmax 3 hoge kasten hebt gerekend? Ik volg je daar niet helemaal.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de 2 hoekkasten loos zijn. Ook door het barretje heb je aan die kant van het schiereiland vrijwel geen opslag. Waar laat je al je pannen/borden/schalen en bestek? enige lades die ik zie zijn links van het fornuis?

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 15-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
rvrrr schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Bij keukenloods heb je staan dat je gerekend hebt met 2 hoge kasten ipv 1? Terwijl je bij keukenmax 3 hoge kasten hebt gerekend? Ik volg je daar niet helemaal.

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de 2 hoekkasten loos zijn. Ook door het barretje heb je aan die kant van het schiereiland vrijwel geen opslag. Waar laat je al je pannen/borden/schalen en bestek? enige lades die ik zie zijn links van het fornuis?
Klopt, omdat we na het gesprek bij keukenmaxx zijn geswitcht naar een opstelling met drie hoge kasten. Qua prijs doet dat kennelijk niets/niet veel omdat de werkbladruimte hierdoor ook kleiner wordt. De tweede en derde hoge kast hebben lades onderin (achter de kastdeur) en plankjes bovenin waardoor we voor servies etc meer dan genoeg ruimte overhouden. Daarnaast zijn we beiden geen van van de hoekkasten die ‘uitschuiven/draaien’ als het ware waardoor we de loze kasten prima vinden.

Wat vind je verder van de gequote prijzen?

Edit: wat ik bedoelde is dat we bij keukenloods nu met twee hoge kasten hebben gerekend en bij keukenmaxx met drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaluee
  • Laatst online: 24-02-2024
Vermoedelijk zullen er de komende weken minder keukens worden verkocht? Wellicht een kans op een extra korting.....
Sizzle4 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar bij B & K, hebben ook een offerte liggen waar al korting in verwerkt is. Wat is er nog additioneel te bespreken?
Ervaringen met gratis montage bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:07
Het is ook eindelijk zover voor mij, ik ga een keuken nemen. (Leef al 3 jaar zonder keuken momenteel :') )
Nu gaat het een Ikea keuken worden omdat ik met de adventskalenders voor circa 7000 euro aan tegoedbonnen heb, allemaal al geconverteerd naar 8 cadeaukaarten.

Graag koop ik dus zoveel mogelijk van Ikea maar ik hoor wat minder goede verhalen over o.a. de Hygienisk vaatwasmachines die ik op het oog heb en de inductie kookplaat van 80 cm breed (Högklassig) vind ik ook minder mooi. Dan lijkt mij de Cendo KR98FI2TS fijner in gebruik.Ook gaat er een kokendwaterkraan komen, waarschijnlijk 1 van deze 3:
grohe red 3 in 1 U
grohe red 3 in 1 L
grohe red 3 in 1 C

Als afzuigkap denk ik aan de Kulinarisk van 90 cm breed en wat betreft combi oven zal het misschien iets van de Smaksak of de Anrätta worden. Het liefst heb ik makkelijke bediening zodat als er een onbekende in mijn keuken komt dat die zonder handleidingen te lezen weet hoe het werkt. (Al die opties en programmeerfuncties zijn cool maar dat hoef ik niet)

Het liefst had ik 2 vaatwasmachines en 2 combi's (of 1 oven onder het fornuis en een combi in een hoge kast) maar daar lijkt niet echt ruimte voor. Aangezien de keuken in de woonkamer overgaat wil ik het niet rommelig maar een beetje ruimtelijk hebben. Vandaar ook geen kasten boven het werkblad. Er is een koof ingetekend omdat de afzuiging niet mooi uitgelijnd is met het gat dat al in de muur zit.

Als keukenblad denk ik aan kwarts van Ikea, het grootste nadeel voor mij zal zijn dat er een naad in komt in de hoek en dat ik hete pannen beter niet op het blad kan plaatsen ivm verkleuring. Op de naad mag helemaal geen warmte komen. Niet ideaal maar misschien wel mee te leven.

Hier gaat de keuken komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7MRpl-5uxiw-Eny1gIV8VbaW_Q=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ZF67KU5InRqMYmlck0nW4GFB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbVU6T_r6RtiyMECDAOvaeUvyNI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/JSDBYIPjBdpfni20Rqld9cbI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik 3 samenstellingen qua kleur die mij wel wat lijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bflrntFWWaHYlGzyc89J0oFbIiQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/toYABuYT2BHj9DhLDmmug6lJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8TwjqWOBgpVeg33buAmcCQ0ktU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/CknzfwS5Ir5WQrDma8PKwu8o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLhDMlTiQ2V69CSDh5MlKgom0ik=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Xef695pNDE8PJZgvAEzhUFoZ.jpg?f=fotoalbum_large

In de hoek zit nu een hoekkast, ik kan ook de hoekkast weglaten, dan zouden de 2 kasten van 60 cm breed (aan beide zeiden naast de hoek) omgezet kunnen worden naar 80 cm.

Voor een beter beeld van de verschillende kleuren van de frontjes en de werkbladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DCsiocY5XE4KgIyyv9PKGD4N4E=/800x/filters:strip_icc()/f/image/vBnxocekTiZJT87XAipa0kUi.jpg?f=fotoalbum_large

Die in het rood is een beetje gewaagd denk ik, hier een voorbeeldkeuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3P97-sYcCBpvwh3nTVHMRi25XU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/A4HM5Q8n3z435ijLNdQpKPEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqVxgBL0pv7FjTOm-5lO1hId6MI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/tvIVXZN2wee4uyMmOelLvQU2.jpg?f=fotoalbum_large

Qua prijs zit ik momenteel nog ruim onder de 7000 euro, dat maakt het voor mij lastig te verantwoorden om veel buiten Ikea te halen. Dan blijf ik met Ikea tegoed over waar ik weinig mee zal doen. (Het tegoed heeft mij zo'n 4800 gekost dus er was redelijke motivatie om het op deze manier te doen)

Inbouwen zou een kleine 1000 euro moeten kosten, misschien kan ik dat ook zelf doen? Ik ben op zich wel handig met wat hulp van vrienden erbij maar met garantie wordt het dan mogelijk wat lastiger? Ik hoor bijvoorbeeld dat die Hygienisk vaatwasmachines nog wel eens kunnen gaan lekken, vooral als ze niet goed worden geplaatst.

Tips, adviezen en opmerkingen zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT

EiT

@warcow De ruimte waar de keuken komt is klein. Ik zou lichte kleuren gebruiken om het ruimtelijk te houden.

Die Grohe is bijna net zo duur als een Quooker. Kijk de verschillen goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:09
Je kunt natuurlijk ook de muur wit verfen voor meer licht/ruimtegevoel.
Bij een witte keuken zou ik de muur een leuk kleurtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
De muur is ook al met dat transparante spul gedaan zodat het afneembaar is. Die kleur ga ik niet veranderen. Op zich valt er veel licht in huis (aan de andere zijde is een grote schuifpui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:04
@warcow links achter dat muurtje heb je zo te zien ook ruimte? Daar staat nu een koelkast ofzo?

Zou je niet liever tegen die wand het aanrecht maken? Dan kun je hier nog eens wat rommel laten liggen zonder dat het meteen in het zicht ligt vanuit de woonkamer.

Wat zijn de afmetingen van de keuken?

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 15-03-2020 14:02 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@warcow Ik heb ook IKEA apparatuur waaronder ook een IKEA Hygienisk vaatwasser. Ik vind het een fijne vaatwasser. Vooral het feit dat de resterende tijd wordt weergegeven is erg handig.
Qua vaatwasser indeling: ik had hiervoor een (oude) Miele vaatwasser (met lade) en kon daar iets meer in kwijt omdat de rekken en lade wat handiger waren ingedeeld.
Qua wassen doet de Hygienisk het gewoon erg goed. Het enige wat minder is, is dat plastic bakjes soms nog wat nat blijven. Maar dat is in vrijwel elke vaatwasser zo.

Achteraf gezien, vind ik de Hygienisk geen slechte keuze. Maar ik denk dat ik toch weer voor een Miele zou kiezen en dan de XXL versie zodat je meer ruimte heb voor je spullen. Maar ja, dan zit je dus ook weer in een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Wij zijn momenteel aan het kijken voor een nieuwe keuken, wij zouden graag een donkere keuken willen maar twijfel ligt nog bij matzwart of donkergrijs (greeploos). In eerste instantie zijn wij voor een nobilia soft touch 340 gegaan
Afmetingen:
Wand: 320cm
60cm (koelgedeelte) x 60cm lades x 80cm (spoelbak) (lades) x 60cm (vaatwasser) (fakelade) x 60cm (stoomcombi oven).

Eiland 240cm x 120cm
80cm (lades) x 80cm (bora pure) lades x 80cm (lades)
120cm kasten en daarnaast zitgedeelte 120cm (2 barkrukken)

Ik heb mijn twijfels over het laklaminaat en kwaliteit van nobilia.

Ik zag bij sijben keukens een matzwart front van interline liggen met glas verwerkt. Dit is volgends de verkoper onderhoudsvriendelijker en kwa kwaliteit beter dan Nobilia.

Echter kan ik niet veel vinden over het merk Interline keukens en de glasfrontjes type nummer: G187 Glas mat onyxzwart.

Heeft iemand hier kennis van of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Xander schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:02:
@warcow links achter dat muurtje heb je zo te zien ook ruimte? Daar staat nu een koelkast ofzo?

Zou je niet liever tegen die wand het aanrecht maken? Dan kun je hier nog eens wat rommel laten liggen zonder dat het meteen in het zicht ligt vanuit de woonkamer.

Wat zijn de afmetingen van de keuken?
Daar zit idd een koelkast, heb ik een inham voor gemaakt. Keukenblad daar is geen optie. (Geen rechte wand ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Mesque schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:49:
[...]
Wat vind je verder van de gequote prijzen?

Edit: wat ik bedoelde is dat we bij keukenloods nu met twee hoge kasten hebben gerekend en bij keukenmaxx met drie.
Over de prijs kan ik je verder weinig vertellen. Pas sinds dit jaar mezelf gaan verdiepen in keukens. ik denk dat de opstelling met 2 hoge kasten wel ruimtelijker oogt en je hebt dan ook meer werkblad. .

Afgelopen zaterdag ben ik zelf in Duitsland bij Keuken Studio Peter Boekesteijn geweest voor een zeer prettig 1e gesprek. Mooie compacte showroom met o.a. Nolte,Schuller&next125 & Brigitte. UIteindelijk voor schuller keuken met zwart antifingerprint front (Onyx black matt) en een composietblad - licht, marmerachtig van Grillo gekozen.

Vervolgafspraak voor de digitale tekening en offerte rondmaken stond gepland maar zit er voorlopig even niet in door corona. Daarom zelf maar in de Schüller planner een opzet gemaakt (tip voor degene die gewoon even wat uit wil tekenen, werkt erg fijn: Taal verander je makkelijk naar NL in het Menu)

Iemand tips/opmerkingen?

Zijaanzicht
Bovenaanzicht
2 dingen die ik niet goed kreeg in de tekening:
- blad moet ook in de schuine hoek doorlopen
- deuren die je rechtsonderin ziet is eigenlijk 1 grote doorgang zijn naar de woonkamer
- spoelbak+kraan+greep moet ook matzwart zijn maar stond niet in de planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-06 16:58
rvrrr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Over de prijs kan ik je verder weinig vertellen. Pas sinds dit jaar mezelf gaan verdiepen in keukens. ik denk dat de opstelling met 2 hoge kasten wel ruimtelijker oogt en je hebt dan ook meer werkblad. .

Afgelopen zaterdag ben ik zelf in Duitsland bij Keuken Studio Peter Boekesteijn geweest voor een zeer prettig 1e gesprek. Mooie compacte showroom met o.a. Nolte,Schuller&next125 & Brigitte. UIteindelijk voor schuller keuken met zwart antifingerprint front (Onyx black matt) en een composietblad - licht, marmerachtig van Grillo gekozen.

Vervolgafspraak voor de digitale tekening en offerte rondmaken stond gepland maar zit er voorlopig even niet in door corona. Daarom zelf maar in de Schüller planner een opzet gemaakt (tip voor degene die gewoon even wat uit wil tekenen, werkt erg fijn: Taal verander je makkelijk naar NL in het Menu)

Iemand tips/opmerkingen?

Zijaanzicht
Bovenaanzicht
2 dingen die ik niet goed kreeg in de tekening:
- blad moet ook in de schuine hoek doorlopen
- deuren die je rechtsonderin ziet is eigenlijk 1 grote doorgang zijn naar de woonkamer
- spoelbak+kraan+greep moet ook matzwart zijn maar stond niet in de planner.
Denk je dat kastje aan het eind/begin van de plank echt nodig te hebben voor de opbergruimte? Vind het niet echt mooi staan zo.
Wij hebben zelf ook alleen een plank boven onze lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Pannencouque schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Update hierover: de U-vorm is van tafel. Vandaag met de kopersbegeleider gezeten en die gaf heel helder aan dat U niet kan. Aangezien je een kookplaat of gootsteen voor het raam krijgt (dat tot de grond loopt), kunnen ze vanuit de bouw dan het leidingwerk niet goed kwijt. Dat heeft dan allerlei kunstgrepen nodig en dat is niet te adviseren, gaat ook niet mooi worden icm het kozijn en de diepte daar. Het gaat dus een eiland worden, maar we gaan nog wel een aantal zaken vergelijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
Nielzsche schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Denk je dat kastje aan het eind/begin van de plank echt nodig te hebben voor de opbergruimte? Vind het niet echt mooi staan zo.
Wij hebben zelf ook alleen een plank boven onze lage kant.
Nee nu je het zegt ziet het er wel een beetje onhandig uit, heb het in mijn ontwerp aangepast naar 1 grote plank en geeft veel meer rust.
één klein bovenkastje leek ons wel handig voor glaswerk maar dat kan ook rechts het schuine stuk staan, uit het zicht. Daar moeten sowieso paar schapjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zijn er hier ook mensen die de hogklassig 80 cm inductiellaat van IKEA hebben? Ik hoor dat die snel krast en zelfs breekt. Dat staat mij wat in de weg om die te nemen ipv een Bosch of Siemens of zo.

En een zwarte spoelbak, zou dat wat zijn? Ik neig momenteel naar de houtkleur/textuur frontjes en een witbkeukenblad. Mij lijkt een zwarte spoelbak zoals de Hallviken (https://www.ikea.com/nl/n...wartscomposiet-s79157639/) wel cool. En dan eventueel met deze Quooker als die daar op zou passen:
https://www.fonq.nl/produ...-kokendwaterkraan/400401/

Vind zelf die quookers toch nog wel vrij prijzig tov de Grohe kokend water kranen. Ik zou ook eerst een gewone goedkope kraan kunnen doen en nog even doorsparen voor die Quooker. Zeker als ik ook een andere inductiellaat die dan die van de ikea gaat het mij extra geld kosten.

Montage en installatie van de keuken doe ik dan waarschijnlijk toch zelf, 1000 euro is veel geld en een weekje vrij is momenteel vast wel te organiseren op werk.. :p

[ Voor 6% gewijzigd door warcow op 17-03-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 15:34
warcow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:24:
Zijn er hier ook mensen die de hogklassig 80 cm inductiellaat van IKEA hebben? Ik hoor dat die snel krast en zelfs breekt. Dat staat mij wat in de weg om die te nemen ipv een Bosch of Siemens of zo.
Hebben wij nu 3 jaar. We zijn redelijk lomp met spullen, maar er zit eigenlijk maar één echt krasje in. De bediening vind ik niet heel soepel. Als er een paar druppels op het bedieningsgedeelte vallen, dan stopt gelijk alles. Moet je eerst met een doek droogwrijven voordat je weer verder kunt. Omdat we poezen hebben, moeten we dan eerst het slotje eraf halen. Dan ben je zeker 30 seconde verder. Dit leidt af en toe tot wat gescheld.
Ik heb niet veel ervaring met andere merken, dus ik kan niet over de andere merken spreken,
En een zwarte spoelbak, zou dat wat zijn? Ik neig momenteel naar de houtkleur/textuur frontjes en een witbkeukenblad. Mij lijkt een zwarte spoelbak zoals de Hallviken (https://www.ikea.com/nl/n...wartscomposiet-s79157639/) wel cool. En dan eventueel met deze Quooker als die daar op zou passen:
https://www.fonq.nl/produ...-kokendwaterkraan/400401/
Grappig dat je over een Quooker i.c.m. een 'gietgranieten' spoelbak begint. We hebben tot drie keer toe een gietgranieten spoelbak laten knappen door de Quooker. (het was niet zo grappig. ook wij hebben zelf de keuken gebouwd 3x de spoelbak vastkitten en weer loshalen met alle kabels en afvoeren die er aan vast zitten...) We hadden de Schock Waterfall maar ondanks garanties dat het deze keer echt moest lukken knapt deze telkens opnieuw met een beetje kokend water. Vervolgens zijn we overgestapt op de Hallviken. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
bikkeltje1 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Hebben wij nu 3 jaar. We zijn redelijk lomp met spullen, maar er zit eigenlijk maar één echt krasje in. De bediening vind ik niet heel soepel. Als er een paar druppels op het bedieningsgedeelte vallen, dan stopt gelijk alles. Moet je eerst met een doek droogwrijven voordat je weer verder kunt. Omdat we poezen hebben, moeten we dan eerst het slotje eraf halen. Dan ben je zeker 30 seconde verder. Dit leidt af en toe tot wat gescheld.
Ik heb niet veel ervaring met andere merken, dus ik kan niet over de andere merken spreken,

[...]

Grappig dat je over een Quooker i.c.m. een 'gietgranieten' spoelbak begint. We hebben tot drie keer toe een gietgranieten spoelbak laten knappen door de Quooker. (het was niet zo grappig. ook wij hebben zelf de keuken gebouwd 3x de spoelbak vastkitten en weer loshalen met alle kabels en afvoeren die er aan vast zitten...) We hadden de Schock Waterfall maar ondanks garanties dat het deze keer echt moest lukken knapt deze telkens opnieuw met een beetje kokend water. Vervolgens zijn we overgestapt op de Hallviken. Geen enkel probleem.
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het niet helemaal, is de Hallviken die ik ook voorstel nu juist wel of niet geschikt icm een kokendwater kraan?

Qua inductieplaat twijfel ik nog wat verder, bedieningsgemak is ook wat waard. Het liefst zou ik per kookgedeelte een eigen bediening hebben. Deze heeft het niet maar lijkt verder wel geschikt: https://www.bol.com/nl/p/...t-90-cm/9200000054139282/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 15:34
warcow schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:44:
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het niet helemaal, is de Hallviken die ik ook voorstel nu juist wel of niet geschikt icm een kokendwater kraan?
Jazeker. Wij hebben deze een paar keer vol laten lopen met alle inhoud van de Quooker met de stop dicht. Dat is je test.
Dit zou ik iedereen met een gietgranieten bak aanraden te doen alvorens deze in te bouwen. Even de stop aan de onderkant monteren en op een plek waar je later eenvoudig het water kunt laten weglopen (bijvoorbeeld in de tuin), de spoelbak stabiel plaatsen, vervolgens vullen met kokend water. Als de bak dan niet pang zegt is deze goed gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:25
Ik kom er net achter dat Ballerina wel werkt met Fenix. Mijn vraag hier is dus eigenlijk; Hacker Systemat AV2035 OF Ballerina Fenix?

Hoe denkt met hier over het kwaliteitsverschil?
Wat zou goedkoper moeten zijn?

Graag jullie reacties
savange1 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:03:
@Cootje79,

Hier bijna dezelfde keuken. Hacker Systemat AV2035 Mat zwart. Keramische blad. Ook bij de oosterburen geweest. Ik ben alleen niet zeker over de AV2035. Had gehoopt dat het meer op Fenix leek maar dat is niet het geval....
Je prijs lijkt mij goed. Bij ons ligt die iets hoger maar dat is ook niet gek. Iets meer kasten, werkblad en wat andere apparaten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06 21:36
Bij ons komt Mobel Faber morgen de hacker systemat keuken plaatsen. Ze belde net nog dat ze alleen deze week nog plaatsen en daarna 2 tot 4 weken dicht zijn vanwege corona. We hebben dus geluk dat de keuken niet volgende week zou komen.

Wel het verzoek om afstand van de monteurs te houden. Nu las ik ergens op dit forum dat ze het aanrechtblad niet aan de muur vast kitten. Is dit wel aan te raden? En welke kit zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:03
GermanPivo schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:18:
Na ontzettend veel lezen in dit dit topic, dank voor alle handige tips :) , hebben wij ons inmiddels ook in deze wonderbaarlijke wereld begeven en een keuken samengesteld (kleuren komen nog niet 100% overeen). L-keuken van 388 cm x 393 cm. Muur onderin kunnen we geen gebruik van maken wegens deur/ramen. Het rare 'hoekje' in de keuken is een trapkast.

Gezien de ruimte wilden we daar ook graag een eetplek in hebben en men kwam met onderstaande oplossing (tafel is getekend als 240 cm x 90 cm). Tafel wordt normale zithoogte.

Keuken:
  • Rotpunkt, sneeuwwit, extra mat
  • Keramisch blad (ca. 5 meter) met 20 cm spatplint (ook keramisch)
  • Fronten 22mm dik; rondom gelakt
  • 1x 60 cm laag (vaatwasser)
  • 3x 100 cm laag (2x met binnenlade)
  • 1x le mans in de hoek
  • 2x 60 cm hoog
  • 1x 80 cm voor 'koffiehoek' (met binnenlade)
  • 2x 60 cm wandkast
  • 1x 60 cm deur voor trapkast
  • Tafel: werkblad 240 cm x 90 cm
Apparatuur:
  • Quooker 22+FRRVS
  • Siemens SN878D46PE
  • Siemens HS836GTB6
  • Siemens CM836GNB6
  • Siemens EX877LYV5E
  • Siemens KI86SHD40
  • Siemens LC91KWV60 LC91KWW60S
Bovenstaande installatie voor €21k (inclusief installatie). We zijn er zelf tevreden mee (dat is alvast het belangrijkste natuurlijk :P ), maar wat denken jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na een soepele installatie, staat de keuken inmiddels zo'n 3 weken. :) Paar hele kleine openstaande puntjes nog; afzuigkap was niet meer leverbaar (direct opgelost door beter type; hangt inmiddels), deur naar de trapkast was verkeerd besteld en een frontje wordt vervangen vanwege een minuscuul kleine beschadiging op een hoekje. Overigens was het de monteur die me daar op wees d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1iGWOn7RU6RDq0ZTPAZRNhgDN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhxRnWfSAUStnq32k96SSk66.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVY5CqiwinAP5VnfWIMGLSLO4CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlhq7b03EhGrlaQo1PfXhytU.jpg?f=fotoalbum_large

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
Mooie keuken. Dikke apperatuur ook zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
Zal ik ook maar meedoen met wat foto's dan? Keuken is vorige week geplaatst.

Restpuntjes:
Nieuwe spatwand achter fornuis (moet zelfde hoogte worden als spatwand aan de spoelkant, dan zitten stopcontacten netjes in het midden)
Glazen wandjes laden waren allemaal kapot.

En uiteraard moet ik nog laten verven...op het "gat" van de mechanische ventilatie zit inmiddels ook weer een ventiel overigens.

Top:
Er gaat echt enorm veel in de grote lades, zelfs de Airfryer past er probleemloos is.
Bediening Combi-Magnetron is prettig, dat heb ik wel is anders gehad.
Indeling is veel logischer en prettiger dan voorheen. Ook oogt het huis ruimer door enkele hoge kasten in de hoek.
Eindelijk weer stille apparatuur :P

Minder:
Bovenkap/buis van de afzuigkap is erg groot naar verhouding, naar mijn mening groter dan noodzakelijk.
Meerwerk kwam behoorlijk prijzig uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpLeNcJ_cDy6xoWg3NovN645esA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GyPNT3i7A3E94Xy73iTgNj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Caz9l6wbM10-P_QIkRgAheauX7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nG2onHrXWviDdLqwjcJ5TkLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAdpi-_wGUBWtAblVQPubsGnwHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8iKYa5ghyzWYyQDcampjWzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbI7VRVk-lSpMi3Ju1p0MO3rs2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ak7QQicWCLdAJITCW009MEd.jpg?f=fotoalbum_large
nooberke schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:27:
Hier ook bezig met de keuken...huidige keuken functioneert nog wel maar is ondertussen aardig gedateerd. Apparatuur is ook erg verouderd (koel/vries combi die ~700kWH per jaar verbruikt) en mijn afzuigkap is echt aan het einde van zijn latijn.

Ben bij de Keukenconcurrent geweest en bij Superkeukens. Keukenconcurrent is wat mij betreft een lachertje met de dubbele prijzen en vervolgens 50% korting. Prijzen liggen niet ver uit elkaar, Superkeukens net ietsje goedkoper denk ik maar ontwerp/apparatuur is niet helemaal vergelijkbaar.

Qua kwaliteit heb ik er weinig verstand/zicht op, ik ben nu voor AEG apparatuur gegaan. Gevoelsmatig goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb nu het volgende:
Kastjes: mat wit
Blad: donkergrijs
Greeplijstjes
Kastjes van 78cm hoog in verband met relatief hoge werkhoogte (96cm)
Achterwand van drie meter met twee hoge kasten en twee ladekasten van 90CM met hierop in het midden de (inductie) kookplaat. In de twee 90CM lades zit bovenin nog een extra ingebouwde lade voor bijvoorbeeld bestekbak.
Tussen (het bestaande) keukenmuurtje van 2,10m werkblad met hierbij de spoelbak in het midden.

Vaatwasser: AEG FSE62700P
Koelkast: AEG SKB41011AS
Inductieplaat: AEG 64450FB
Afzuigkap AEG DBE5960HG
Combi-magnetron AEG KMK721000M KMK761000M

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plaatjes kloppen niet 100%, ik heb naderhand nog een achterwand toe laten voegen en van afzuigkap/fornuis gewisseld. Ook lijkt het enorm klein terwijl het toch 5 meter keuken in totaal is.

De achterwand is erg in het zicht vanuit mijn eethoek/woonkamer. Ik ben daarom erg tevreden met de rust die deze opstelling geeft doordat er heel veel doorlopende lijnen zijn. Mijn eethoek zit links van de deur en mijn bank staat letterlijk met zijn rug tegen het keukenmuurtje.

Prijs ~€9500 (zonder achterwandjes en goedkoper model AEG fornuis/afzuigkap zat ik op ~8900)

Wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Ik heb zelf het idee dat dit wel een eerlijke prijs is. Andere op of aanmerkingen mogen uiteraard ook. _/-\o_

Overigens wat betreft de keukenconcurrent, wat duurde daar alles lang. Ook hebben ze geen hogere kastjes dan 75CM maar wel gesprekken die op een fijne manier eindigen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Laat ze die spatrand netjes doortrekken over de gehele breedte. Dit wil je als keukenverkoper toch zo niet afleveren....

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Wel een beetje eens met Barry wat betreft de waterkering. Het rechtse stopcontact valt ook niet helemaal goed over het gat zo te zien.

[ Voor 12% gewijzigd door savange1 op 20-03-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of had die spatrand ter breedte van de afzuigkap omhoog lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:31
Gaarne uw meningen/ervaringen over een voorstel van een grote keukenboer .
Keuken + badkamer komen beide bij sani/keuken sale vandaan.

Hier de betreffende opstelling.

https://www.mupload.nl/img/qksnbu9d40.jpg

Keuken is 4 meter breed , lades zijn 80cm diep , blad = composiet .
Alle kasten zijn van massief hout in nog te bepalen kleur te spuiten.
Alle apparatuur is van AEG , 90cm flex zone inductie , vaatwasser , koelkast (120cm) vriezer(120cm) , combi , oven , quooker . afzuigkap.

Voorgestelde prijs 16k :'(
Daar kan vast nog aan gesleuteld worden , dit is onze eerste 'eigen' keuken en daarom zijn we benieuwd naar wat er mogelijk is .

Zit er nog rek in de prijs ? of is dit met aeg apparaat wel 'oke' ?
2e optie is om apparatuur van zanussi o.i.d te nemen .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:29
Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:

Alle apparatuur is van AEG , 90cm flex zone inductie , vaatwasser , koelkast (120cm) vriezer(120cm) , combi , oven , quooker . afzuigkap.

Daar kan vast nog aan gesleuteld worden , dit is onze eerste 'eigen' keuken en daarom zijn we benieuwd naar wat er mogelijk is .

Welk merk zijn de keukenkasten? op eerste oog klinkt het hoog, maar als je een volledig massief houten keuken hebt is het laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Iedereen die nu gaat zeggen dat de prijs te hoog is, of beweert "dat daar minimaal 3 mille vanaf kan" zwamt maar wat. Want obv deze info is daar niets zinnigs over te zeggen.

Wat vind je er zelf van? Te hoog? Lagere prijs vragen. Krijg je die niet? Weglopen.

Los daarvan, ik begrijp niet waarom je ovens/magnetrons op die hoogte zou accepteren. Is gewoonweg gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:19

Ik zou me eerder zorgen maken over de hoogte van de apparaten. Willen jullie dit zelf zo of is dat een voorstel van de verkoper?
Zo te zien krijg je ook geen tekening mee bij deze firma, wil je daar dan wel je centen achterlaten?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Nu online
Hoe kan die keuken trouwens 4m breed zijn? Vlnr 60, 60, 90,60,90 plus passtukken kom ik op wat minder uit.Of is die rechterkast 120 breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
Barry|IA schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:58:
Laat ze die spatrand netjes doortrekken over de gehele breedte. Dit wil je als keukenverkoper toch zo niet afleveren....
Dat gaat ook gebeuren, zie mijn eerste restpuntje. De geleverde wand was te laag waardoor het niet uitkwam met de stopcontacten. Hij komt over de hele breedte en dan iets van 23cm hoog net als aan de andere kant.

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 20-03-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Gezien de hoogte van je koelkast en vriezer van 120 cm en daarbij nog de afstand naar de vloer zitten je ovens dus op zeg 140 cm hoogte. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik ben zelf 1,85 m lang en dus zeker niet klein, maar het lijkt mij erg hoog. Zeker als ook de deur van de oven nog open is als je erbij moet.

Kun je niet beter voor een goede grote oven onder je fornuis gaan en dan evt een losse magnetron ergens? Desnoods een die je gewoon in een kastje zet.
Of overweeg ovens van Neff (en wellicht ook andere merken) waarbij de deur in de oven weg schuift als je hem open doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
perspectivebass schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Welk merk zijn de keukenkasten? op eerste oog klinkt het hoog, maar als je een volledig massief houten keuken hebt is het laag.
Morgen gaan we de puntjes op de i zetten . Merk weet ik niet.
Het betreft een volledig massief houten keuken.
Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:48:
Iedereen die nu gaat zeggen dat de prijs te hoog is, of beweert "dat daar minimaal 3 mille vanaf kan" zwamt maar wat. Want obv deze info is daar niets zinnigs over te zeggen.

Wat vind je er zelf van? Te hoog? Lagere prijs vragen. Krijg je die niet? Weglopen.

Los daarvan, ik begrijp niet waarom je ovens/magnetrons op die hoogte zou accepteren. Is gewoonweg gevaarlijk.
Ik vind het ietwat aan de hoge kant ;) dan moet ik óf ander merk apparatuur kiezen of voor een 60cm kasten e.d gaan .
Ik heb in de showroom voor die hoogte gestaan bij een oven . Wij zijn beide 1,85 , prettige hoogte , bukken voor de oven vind ik echt 10 keer niks .
Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:54:
Hoe kan die keuken trouwens 4m breed zijn? Vlnr 60, 60, 90,60,90 plus passtukken kom ik op wat minder uit.Of is die rechterkast 120 breed?
60/60/100/60/100 :) 4 x pasttuk a 5cm
Farmerwood schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Gezien de hoogte van je koelkast en vriezer van 120 cm en daarbij nog de afstand naar de vloer zitten je ovens dus op zeg 140 cm hoogte. Weet je zeker dat je dat wilt? Ik ben zelf 1,85 m lang en dus zeker niet klein, maar het lijkt mij erg hoog. Zeker als ook de deur van de oven nog open is als je erbij moet.

Kun je niet beter voor een goede grote oven onder je fornuis gaan en dan evt een losse magnetron ergens? Desnoods een die je gewoon in een kastje zet.
Of overweeg ovens van Neff (en wellicht ook andere merken) waarbij de deur in de oven weg schuift als je hem open doet.
We vonden dat beide wel een acceptabele hoogte .ik zal dit morgen nogmaals testen in de showroom.
Ik weiger losse apparaten in en om de keuken . Vandaar ook de keus voor vriezer & koelkast op deze manier .
Er komt geen vriezer in de bijkeuken of schuur ;)
Ik wil eventueel nog wel kijken of er 100cm hoge inbouw koelkast/vries kasten bestaan . Dat zou het geheel wat naar beneden brengen.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1312336

[quote]Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
[...]

[...]

Wat is de reden dat je voor een massief houten keuken gaat? Hoe goed is het hang- en sluitwerk (merk?), hoe dik is het hout van de kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Laatst online: 12:11
Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
[...]

In deze keuken zit heel veel massief hout, versplinterd en tot platen geperst.... Het is een Nobilia keuken uit het lage middensegment, model Sylt denk ik. Nobilia is het enige mee wat door Keukensale verkocht wordt. Het is een vrij simpele opstelling, en veel te duur geprijsd. Je hebt 1 geluk, Nobilia verkopen ze op veel plaatsen, dus vergelijkingsmateriaal genoeg .

https://www.nobilia.de/nl...e-landhuisstijl/sylt-851/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Nu online
Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
Ik vind het ietwat aan de hoge kant ;) dan moet ik óf ander merk apparatuur kiezen of voor een 60cm kasten e.d gaan .

Ik heb in de showroom voor die hoogte gestaan bij een oven . Wij zijn beide 1,85 , prettige hoogte , bukken voor de oven vind ik echt 10 keer niks .
Als je het te duur vindt moet je m niet kopen. Simpel.

Prettige hoogte? Daar ga je echt anders over denken als je een volle ovenschaal van 200graden met gloeiend hete vloeistof eruit gaat halen. 1 verkeerde beweging of gaatje in je ovenwant en je krijgt de inhoud over je heen. Het is gewoon gevaarlijk.

In mijn nieuwe keuken komt een 88cm vriezer. Met direct daarboven de oven. Ernaast de vaatwasser en er direct boven de stoomoven. Hoger moet je echt niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Anoniem: 1312336 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:55:
[quote]Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:27:
[...]

[...]

Wat is de reden dat je voor een massief houten keuken gaat? Hoe goed is het hang- en sluitwerk (merk?), hoe dik is het hout van de kasten?
Wij hebben ruimte voor 80cm diepte voor de kasten . Al hun standaard keukens kunnen tot max 60 op het blad na . Er was 1 type waarbij dit wel kon en die was van massief hout :)
Ice82 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:
[...]

In deze keuken zit heel veel massief hout, versplinterd en tot platen geperst.... Het is een Nobilia keuken uit het lage middensegment, model Sylt denk ik. Nobilia is het enige mee wat door Keukensale verkocht wordt. Het is een vrij simpele opstelling, en veel te duur geprijsd. Je hebt 1 geluk, Nobilia verkopen ze op veel plaatsen, dus vergelijkingsmateriaal genoeg .

Ik ben wel benieuwd waar je dat uit op maakt ?

quote]Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:19:
[...]

Prettige hoogte? Daar ga je echt anders over denken als je een volle ovenschaal van 200graden met gloeiend hete vloeistof eruit gaat halen. 1 verkeerde beweging of gaatje in je ovenwant en je krijgt de inhoud over je heen. Het is gewoon gevaarlijk.

In mijn nieuwe keuken komt een 88cm vriezer. Met direct daarboven de oven. Ernaast de vaatwasser en er direct boven de stoomoven. Hoger moet je echt niet willen.
[/quote]

88 cm , dat zijn 3 lades , dan hebben we het over een vriesinhoud van een koelvriescombinatie. Dat is niet genoeg voor ons .

Ja wij vonden dat een prettige hoogte .
Ik sta al jaren in de horeca keuken met stemmers tot 2m , en je ongeluk heb ik nog nooit gehad . :+
Zoveel mensen , zoveel wensen .

Iig dank voor alle input . Ik zal morgen de uitkomst laten weten.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
  • Laatst online: 12:11
Elahkneh schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:20:
[...]

Wij hebben ruimte voor 80cm diepte voor de kasten . Al hun standaard keukens kunnen tot max 60 op het blad na . Er was 1 type waarbij dit wel kon en die was van massief hout :)

[...]

Ik ben wel benieuwd waar je dat uit op maakt ?

quote]Streamz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:19:
[...]

[/quote]

88 cm , dat zijn 3 lades , dan hebben we het over een vriesinhoud van een koelvriescombinatie. Dat is niet genoeg voor ons .

Ja wij vonden dat een prettige hoogte .
Ik sta al jaren in de horeca keuken met stemmers tot 2m , en je ongeluk heb ik nog nooit gehad . :+
Zoveel mensen , zoveel wensen .

Iig dank voor alle input . Ik zal morgen de uitkomst laten weten.
Nobilia is het enige merk wat verkocht wordt bij Keukensale. Nobilia zit in het lage middensegment. Ze hebben slechts 1 model kaderfront met een massief frame wat overgelakt is. De rest is spaanplaat, of MDF laklaminaat. Op zich niets mis mee, maar deze keuken hoort in geen 100 jaar 16k te kosten. Ik denk dat het slim is ook eens elders dezelfde keuken uit te laten rekenen. Nobilia wordt op veel plaatsen verkocht, zowel bij grote ketens, als bij kleine zelfstandige winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Ok, ik doe nu die zwarte hallviken spoelbak waar dan een Quooker op komt. Ikea schijnt het gebruik van een Quooker af te raden en er geen garantie op te geven maar gezien de ervaringen hier hoop ik dan dat het goed komt. Water afgieten van pasta en zo moet ook gewoon kunnen dus ik denk dat het ook wel goed komt. Lijkt mij ook niet heel gebruikelijk om kokend water vanuit de quooker in de spoelbak te gieten, zie daar geen reden voor.

Ik doe dan toch die kulinarisk 80 cm inductieplaat van ikea. Ik zou er graag een schuine afzuigkap bij doen maar de Finsmakare van Ikea lijkt niet ideaal zeker ook omdat die maar 70 cm is. Zou ik dan beter toch de kulinarisk kunnen doen (https://www.ikea.com/nl/n...vrij-staal-glas-30383144/) of misschien niet bij IKEA halen en voor de cendo gaan?
https://www.bol.com/nl/p/...zuigkap/9200000085183043/

De cendo is niet zo duur en ziet er op zich redelijk uit.

Ikea had op de factuur ook al koolstoffilters staan maar die lijken mij niet nodig aangezien ik de afzuigkap naar buiten laat afzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Na lang wikken en wegen gaan we toch voor Neff met Siemens koelkast ipv alles Siemens.
We hebben veel goede verhalen gehoord over de slide en hide deur van de Neff stoom oven.
De nieuwe kookplaat van Neff is net uit en gelijk aan de nieuwe kookplaat van Siemens met flex zones. De Neff kookplaat heeft een fysieke draaiknop en dat lijkt ons wel handig.
De nieuwe generatie Amerikaanse side by side koelkast van Siemens/Neff/Bosch groep is de Siemens koelkast die net uit is. De overige koelkasten van Siemens/Neff/Bosch groep komen uit 2015/2016 dus die willen we niet. handig is dat als je 4 apparaten koopt van Siemens/Neff/Bosch groep je 5 jaar garantie krijgt, ook chill.

2444,- Siemens koelkast KA92DHXFP
1799,- Neff Stoom oven Neff B48FT68H0
1210,- Neff Magnetron C18MT22H0
2500,- Neff inductie kookplaat T58TL6EN2 recirculatie afzuiging Z8200X1
1300,- Quooker flex Combi+(7 liter) RVS uitvoering

ff prijzen opvragen bij 123apparatuur, Bemmel, keukenloods en budgetplan.

als jullie nog feedback hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ice82 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:
[...]

Keukensale verkoopt ook DKG. Stront goedkoop merk met houtfineer. Dit zou best een massief houten keuken kunnen zijn (gezien het kaderfront).

Ik zie nu pas dat de keuken naar wens gespoten wordt. Het is dus een MDF deur van City Line (DKG).

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 21-03-2020 12:41 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd zojuist gebeld en gemaild door de keukenboer. Schuller schort de leveringen aan Nederland op na 30 maart ivm de pandemie. Heel benieuwd of andere leveranciers dat ook doen. Ze hebben geen idee wanneer de keuken nu geleverd en geïnstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Anoniem: 1312336 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:37:
Werd zojuist gebeld en gemaild door de keukenboer. Schuller schort de leveringen aan Nederland op na 30 maart ivm de pandemie. Heel benieuwd of andere leveranciers dat ook doen. Ze hebben geen idee wanneer de keuken nu geleverd en geïnstalleerd kan worden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

MDF is geen massief hout...

Massief hout wil je tegenwoordig ook niet in je keuken. Is alleen leuk als je, zoals vroeger, je hele leven in het huis blijft wonen en dezelfde keuken houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-06 13:19
Nobillia Rotpunkt Impuls Kuhlmann en Schmidt gaan ook dicht.
Enerzijds logische keuze maar wat een geregel dit..

Blum (scharnieren en geleiders) is ook dicht. Aangezien zeer veel merken met Blum werken een logisch gevolg.

[ Voor 32% gewijzigd door Keukenkenner op 21-03-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keukenkenner schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:11:
Blum (scharnieren en geleiders) is ook dicht. Aangezien zeer veel merken met Blum werken een logisch gevolg.
Ah, dus zelfs als ik nu zou switchen naar Tristar in de hoop dat die wel open blijven, lopen zij weer vast in hun toeleveringsketen.

Het is inderdaad begrijpelijk en inderdaad een heel geregel. Ben met verbouwen allang blij dat Nederland nog niet helemaal dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Keukenkenner schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:11:
Nobillia Rotpunkt Impuls Kuhlmann en Schmidt gaan ook dicht.
Enerzijds logische keuze maar wat een geregel dit..

Nobilia is niet dicht en levert zelfs sneller dan ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 00:06
Graag jullie advies.

We zijn al naar een aantal keukenzaken geweest zoals Keukenmax, Ardland in DE en Bruynzeel.

We hebben overal dezelfde keukenopstelling laten tekenen en de prijs is overal verschillend, maar dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit. Bij Keukenmax hadden we alles in het huismerk behalve 3 hoge kasten welke van next125 zijn voor afgerond 17k. Bij Ardland hadden we alles van hacker systemat, ook de hoge kasten voor afgerond 14k.
Bij bruynzeel hebben we alles in de nieuwe 780line en de 3 hoge kasten in de optima (hetzelfde als bij keukenmax), afgerond voor 21k.

De reden dat we de hoge kasten in next125 of optima willen is vanwege de kleur. Bij next heet het oud eiken en bij bruynzeel sumatra. We willen deze kleur er echt in houden, daarom valt ardland af.

Wat we tot nu toe het mooiste vonden is bij Bruynzeel, omdat daar in de 780line de binnenkant van de kasten veel mogelijk is zoals.

Ik heb hier in het toppic ergens gelezen dat er iemand korting had gekregen bij bruynzeel, maar de verkoper gaf mij aan dat het bij bruynzeel niet zo werkt. Hij gaf aan dat de prijzen niet onderhandelbaar zijn en dat de prijzen van alle kasten etc gewoon daarom op de offerte komt. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@wjay
Haecker heeft toch ook nagenoeg dezelfde kleur in het assortiment?
Deze bedoel ik: https://www.haecker-kuech...ik-industrieel-staal.html
Wat maakt die kleur van Next 125 zo bijzonder dat je bereid lijkt te zijn om 7k meer uit te geven?

[ Voor 23% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-03-2020 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:06
Wij hebben onze eerste offerte ook binnen.
Wij wonen in een appartement met split level woonkamer/keuken. De keuken is ong 2 meter hoger gelegen dan de woonkamer.
Wij hebben een ruimte van ong 380x245m om een L vorm keuken te laten plaatsen.

Members only:

Wat zijn jullie meningen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Barry|IA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Keukensale verkoopt ook DKG. Stront goedkoop merk met houtfineer. Dit zou best een massief houten keuken kunnen zijn (gezien het kaderfront).

Ik zie nu pas dat de keuken naar wens gespoten wordt. Het is dus een MDF deur van City Line (DKG).
Klopt , DKG keuken . En de koop gaat niet door . We konden het niet eens worden over de prijs .
We hebben strak gebudgetteerd , en daar wijken we niet van af .

Bij een andere zaak nu een offerte van 12k met dezelfde opstelling .

Apparatuuur:

Aeg KME761000B
Aeg KSE792220B
Aeg IKE95454FB
Aeg DGE5861HM
Aeg SD100F1
Aeg ABE81016NF
Aeg FD770VP

Selsiuz 350244 gun metal

Morgen hakken we de knoop door .. hopen we ..

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 00:06
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:38:
@wjay
Wat maakt die kleur van Next 125 zo bijzonder dat je bereid lijkt te zijn om 7k meer uit te geven?
Thanks voor je reactie. Bedankt voor de tip, we gaan het denk ik bekijken in een showroom ergens want dit lijkt er wel heel erg op. Waarom wij dat zo mooi vinden is een kwestie van smaak denk ik. Maar die 3 kasten die wij dan in de next of optima willen zal denk ik niet 7k zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

wokkelz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:02:
Wij hebben onze eerste offerte ook binnen.
Wij wonen in een appartement met split level woonkamer/keuken. De keuken is ong 2 meter hoger gelegen dan de woonkamer.
Wij hebben een ruimte van ong 380x245m om een L vorm keuken te laten plaatsen.

***members only***

Wat zijn jullie meningen hierover?
Mooi!

Ik zou de vriezer naar onder de koelkast verplaatsen als dat kan. Dat voelt logischer in gebruik (uitladen van je boodschappen) en lijkt me ook zuiniger gezien de warmte van de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Ojjorz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Mooi!

Ik zou de vriezer naar onder de koelkast verplaatsen als dat kan. Dat voelt logischer in gebruik (uitladen van je boodschappen) en lijkt me ook zuiniger gezien de warmte van de oven.
Ja dat zou inderdaad logisch zijn, maar we willen een maat vriezer (4 lades ipv 3) die te groot is voor de ruimte onder de koelkast. Vandaar dit compomie.
Iemand die nog iets over de prijs kan zeggen? Mijn gevoel is dat de prijs best ok is, al ga ik er nog wel wat proberen af te praten of misschien een paar mooie planken bij doen voor dezelfde prijs. Anders is de achtermuur wel heel kaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
wokkelz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Ja dat zou inderdaad logisch zijn, maar we willen een maat vriezer (4 lades ipv 3) die te groot is voor de ruimte onder de koelkast. Vandaar dit compomie.
Iemand die nog iets over de prijs kan zeggen? Mijn gevoel is dat de prijs best ok is, al ga ik er nog wel wat proberen af te praten of misschien een paar mooie planken bij doen voor dezelfde prijs. Anders is de achtermuur wel heel kaal.
Wij hebben aan onze lange zijde afgezien van een koof, dat vonden we minder mooi, en in plaats daarvan een mooie lange plank uitgezocht met een ledstrep erin over de volle lengte.

Ik zou voor die prijs iig proberen een van de twee opties erbij te bedingen, zijn in principe niet echt duur. Verder mooie keuken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Nielzsche schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Wij hebben aan onze lange zijde afgezien van een koof, dat vonden we minder mooi, en in plaats daarvan een mooie lange plank uitgezocht met een ledstrep erin over de volle lengte.

Ik zou voor die prijs iig proberen een van de twee opties erbij te bedingen, zijn in principe niet echt duur. Verder mooie keuken hoor!
En geven die voldoende licht? Heb je er een foto van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:38:
@wjay
Is dat massief hout of echt hout fineer?
Is dat hout(fineer) ergens mee behandeld(tegen vocht en vet bv)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
doggy1 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:20:
[...]

Is dat massief hout of echt hout fineer?
Is dat hout(fineer) ergens mee behandeld(tegen vocht en vet bv)?
Het is een dikke laag houtfineer die gewalst is. Prijzige maar erg fraaie deur. Ik zou hem daarom ook alleen toepassen voor een paar hoge kasten, anders word het een duur grapje.
Hij is inderdaad behandeld zodat het ook geschikt is om toe te passen in een keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Bedankt voor de info Merijn. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
wokkelz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:36:
[...]

En geven die voldoende licht? Heb je er een foto van toevallig?
Ons huis/keuken wordt pas over een jaar opgeleverd. Kan wel foto maken van de render vanavond eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 23:40
Liep zojuist langs de oven en het viel mij op dat er iets op de deur zat.
Wat blijkt het zit 'in' de deur, oftewel niet op het buitenste glas maar het glas erachter?

Vraag mij echt af hoe daar een soort vlek kan komen :? :? laat staan hoe ik dat daar weg zou kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4PdmkA7qIHZZFab_nlsVb9UP90=/f/image/vo7jqCqIbfxhudF4XN1SPobR.jpg

Pelgrim MAC824MAT

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielzsche
Nielzsche schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Ons huis/keuken wordt pas over een jaar opgeleverd. Kan wel foto maken van de render vanavond eventueel.
Bij deze @wokkelz . Uiteraard zit er aan het plafond ook verlichting maar dat is niet afgebeeld. Verder hebben we wel een iets andere kleur plank met onderin dus een sleuf voor de ledstrip. Ook is de precieze afmeting nog niet bepaald.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Mooie opstelling!
Weet je toevallig hoe zo'n plank gevoed wordt? Moet daar iets voor voorbereid worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just-in-Time
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 20:53
Beste tweakers,

Na uitvoerig dit topic gevolgd te hebben zijn wij op pad gegaan bij diverse keukenboeren. Uiteindelijk 2 dezelfde keukenopstellingen laten intekenen bij twee verschillende winkels. Eén bij Nolte Keukens te Baarn en de andere was een Nobilia bij Keukenspecialist. De kwaliteit van Nolte voelde aan alle kanten beter. Zowel de kasten als de gehele winkel ervaring. Tevens werden wij daar ook beter geholpen door de verkoper. Ook waren er veel meer mogelijkheden bij Nolte qua indeling en formaat keuzes. Uiteindelijk waren de aangeboden prijzen redelijk gelijk aan elkaar gewaagd dus hebben wij verder onderhandeld bij Nolte en zijn daar uiteindelijk geslaagd. (Ik had verwacht dat de Nobilia scherper zou zijn met zijn prijzen t.o.v. Nolte)

Kastenwand 340 breed (4x 195 cm hoge kasten + 1x 80 cm breedte verhoogde ladekast in het midden (welke dienst doet als koffienis) Het eiland is 280 breed bij 95 cm diep met in het midden een zit gedeelte.
Om het gehele eiland zit net onder het werkblad led verlichting. (niet op tekening zichtbaar)
Kleur frontjes kastenwand: Stone Beton en het eiland: Stone Basalt. Voordeel van deze Stone serie is dat aan alle kanten (voor, achter en zij- onderkanten) de print doorloopt. Dus alles aan de binnenkant en buitenkant is hetzelfde.

Apparatuur;

Combi oven IQ700 Siemens CM836GNB6
Combi stoom IQ700 Siemens CS856GNB7
FlexInductie IQ700 Siemens EX777LEV5E
Vriezer IQ500 Siemens GI41NAC30
Koelkast IQ700 Siemens KI51FSD40
Vaatwasser IQ500 Siemens SN858D05TE
Kraan Quooker Combi+ zwart
Afzuiger (niet ingetekend) Falmec SOPHIE54T

Tevens is de keuken nog aangevuld met diverse extra's, zoals houten bestekladevulling, 2 stopcontacten in het werkblad, led opbergplank en diverse uittreklades achter de klapdeuren.

Dankzij dit forum kon ik een beetje schatten wat een reële prijs zou zijn.
Uiteindelijk is de totaal prijs inclusief montage/installatie op 18850,- uitgekomen.
Mogelijk was er nog iets meer korting mogelijk, maar het voelde goed. Er werd geen moment gepushed en we waren telkens keurig geholpen. Inmiddels was deze koop alweer 3 weken geleden gesloten en ik ben tot nu toe meerdere keren gebeld voor diverse aftersales zaken en de ontwikkelingen mbt Corona. Ook was ik vergeten de afstandbediening van de Falmec afzuiger erbij te vermelden (is los item) en deze werd keurig nog zonder kosten toegevoegd. Nu hopen dat er niet teveel vertraging komt en deze keuken eind juli in ons nieuwe huis geplaatst kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZPMMYP3PegATSiRkb7NXU3vYIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZGeWOHAgOn3dxFVOy8By5SO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hW0PIatWlRwAxb2-_03UnleDiRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFqfry85toEujogQki4Ii5Qn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPAJKAgXZ9OOY5A75WxIA2e1W2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXBWPyTc42VfYXlwWf0Ibwg9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 25-06 22:12
Martinusz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:38:
Liep zojuist langs de oven en het viel mij op dat er iets op de deur zat.
Wat blijkt het zit 'in' de deur, oftewel niet op het buitenste glas maar het glas erachter?

Vraag mij echt af hoe daar een soort vlek kan komen :? :? laat staan hoe ik dat daar weg zou kunnen krijgen?

[Afbeelding]

Pelgrim MAC824MAT
Ovendeuren zijn doorgaans dubbelglas. De meeste deuren kan je los klikken van de oven zelf én nog eens de (binnenste) glasplaat loshalen om ertussen schoon te maken. Check de handleiding van je oven! :)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 23:40
Henkie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Ovendeuren zijn doorgaans dubbelglas. De meeste deuren kan je los klikken van de oven zelf én nog eens de (binnenste) glasplaat loshalen om ertussen schoon te maken. Check de handleiding van je oven! :)
Geen woord erover in de handleiding -O- morgen eens kijken of ik er zelf uitkom.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 25-06 22:12
Martinusz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:22:
[...]

Geen woord erover in de handleiding -O- morgen eens kijken of ik er zelf uitkom.
Had over je specifieke model heen gelezen, sorry! Zie inderdaad hier dat jouw deur niet te verwijderen is.

Je kan nog proberen met een draadwisser/rager via de ventilatiesleuven aan de bovenkant van je deur bij je vlek te komen.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
wokkelz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:49:
Mooie opstelling!
Weet je toevallig hoe zo'n plank gevoed wordt? Moet daar iets voor voorbereid worden?
Ergens in het midden van de plank zit een stroompunt in de muur, verder is de plank hol dus alles zit daarin verwerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
Update

Nobilia = open, levert volgens planning.
Pronorm = open, levert volgens planning.
Hacker = volledig gesloten, lopende orders worden (voor zover mogelijk) geleverd in week 15. Nieuwe orders op z'n vroegst week 28.
Beda = gesloten voor nieuwe bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Bedankt voor de update.
Mijn keuken staat gepland voor week 17.
Komend weekend staat het afbreken van de huidige keuken op de planning. Spannende tijden wel, als de overheid volgende week ineens een lockdown instelt dan zit ik weken/maanden in de rommel ( zonder keuken)

Betreft een pronorm keuken dus voor mij (voorlopig) goed nieuws.
Pagina: 1 ... 122 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1