Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-06 15:47
Barry|IA schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:12:
Update

Nobilia = open, levert volgens planning.
Pronorm = open, levert volgens planning.
Hacker = volledig gesloten, lopende orders worden (voor zover mogelijk) geleverd in week 15. Nieuwe orders op z'n vroegst week 28.
Beda = gesloten voor nieuwe bestellingen.
Weet je toevallig ook of ballerina nog levert?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Hier gisteren de keuken geplaatst, erg tevreden met het resultaat. Keuken betreft een Pronorm X-line, geleverd door Keukenloods. Er zijn nog een paar kleine afwerkpuntjes, maar dat mag verder geen naam hebben.

Apparatuur bestaat uit een Quooker, Bora (Puru), koel-vries combi (AEG), twee keer een Siemens combi-oven en een Siemens vaatwasser (beiden uit de IQ700 serie). Blad is van composiet (2 cm). Twee sleuven op het blad zijn voorzien van een zwarte Evoline backflip (één moet nog geïnstalleerd worden). Gootsteen is van Caressi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ibrvAHGGfjkEOuiwySx0d-NtEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NBWGPfFDxz81nFFgXjbK5Fz.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen is alles weer hermetisch ingepakt, gezien alles eromheen nog afgewerkt moet worden. Iets met een (te) strakke planning :+ Wellicht helpt mijn plaatje andere weer in de keuze, ik vond het in ieder geval erg nuttig om andere keukens te zien in dit draadje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@KeyboardplayerGefeliciteerd, dat ziet er erg goed uit. Zo te zien moet zelfs je plafond nog gedaan worden! Ik zou mijn hart vast houden!
Als ik het goed zie heb je aan weerszijde van je eilandachterkant lades en in het midden een deur. Wat is daar de reden van?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59
Update
Hacker = volledig gesloten, lopende orders worden (voor zover mogelijk) geleverd in week 15. Nieuwe orders op z'n vroegst week 28.
Weet je misschien ook hoe het er voor staat bij Rotpunkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elite111
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-06 13:02
Hallo keyboard player,
Mag ik vragen wat dit in totaal gekost heeft?

Is namelijk de opstelling die wij ook voor ogen hebben.

Mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Ziet er inderdaad fraai uit!

Maar wat hierboven ook gezegd wordt, pak alles driedubbel in aangezien alles nog afgewerkt moet worden. Had je het echt niet nog even kunnen rekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Keyboardplayer schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:52:
Hier gisteren de keuken geplaatst, erg tevreden met het resultaat. Keuken betreft een Pronorm X-line, geleverd door Keukenloods. Er zijn nog een paar kleine afwerkpuntjes, maar dat mag verder geen naam hebben.

Apparatuur bestaat uit een Quooker, Bora (Puru), koel-vries combi (AEG), twee keer een Siemens combi-oven en een Siemens vaatwasser (beiden uit de IQ700 serie). Blad is van composiet (2 cm). Twee sleuven op het blad zijn voorzien van een zwarte Evoline backflip (één moet nog geïnstalleerd worden). Gootsteen is van Caressi.

[Afbeelding]

Ondertussen is alles weer hermetisch ingepakt, gezien alles eromheen nog afgewerkt moet worden. Iets met een (te) strakke planning :+ Wellicht helpt mijn plaatje andere weer in de keuze, ik vond het in ieder geval erg nuttig om andere keukens te zien in dit draadje ;)
Ziet er goed uit! Hoef je geen ventilatiegleuvf? boven de hoge kasten voor de ovens en koelkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyboardplayer
PaT schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:09:
@KeyboardplayerGefeliciteerd, dat ziet er erg goed uit. Zo te zien moet zelfs je plafond nog gedaan worden! Ik zou mijn hart vast houden!
B-Real schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:47:
Ziet er inderdaad fraai uit!

Maar wat hierboven ook gezegd wordt, pak alles driedubbel in aangezien alles nog afgewerkt moet worden. Had je het echt niet nog even kunnen rekken?
Long story short, met de wetenschap die ik tot twee weken geleden had was later plaatsen niet mogelijk geweest. Ondertussen ziet de wereld er iets anders uit en was later plaatsen inderdaad handiger geweest. :)
PaT schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:09:
@Keyboardplayer
Als ik het goed zie heb je aan weerszijde van je eilandachterkant lades en in het midden een deur. Wat is daar de reden van?
Symmetrie. Aan de voorkant van het eiland zit de vaatwasser, waardoor ik voor de achterkant dezelfde onderbreking wilde hebben. In principe kan ik daar op een later moment ook nog een wijnkoelkastje realiseren, zaken als een extra stroompunt zijn daar al gerealiseerd.
elite111 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:59:
Hallo keyboard player,
Mag ik vragen wat dit in totaal gekost heeft?

Is namelijk de opstelling die wij ook voor ogen hebben.

Mvg Nick
Vragen mag altijd :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
lonehitman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Ziet er goed uit! Hoef je geen ventilatiegleuvf? boven de hoge kasten voor de ovens en koelkast?
Jawel, over de volle breedte van de kastenwant zit nog iets minder dan een centimeter ruimte voor ventilatie boven de kastenwand. Dat was inderdaad noodzakelijk de koelkast en ovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het is soms ook zoals het is.

Kleine tip mijnerzijds, bij de Action heb je van dat grote afdekplastic voor een paar centen. Is uit te vouwen tot een paar vierkante meter.
Dat hebben wij ook gebruikt toen er toch nog een muurtje gesausd moest worden en men elders in de kamer nog bezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:04:
Het is soms ook zoals het is.

Kleine tip mijnerzijds, bij de Action heb je van dat grote afdekplastic voor een paar centen. Is uit te vouwen tot een paar vierkante meter.
Dat hebben wij ook gebruikt toen er toch nog een muurtje gesausd moest worden en men elders in de kamer nog bezig was.
Weet niet wat er nog moet gaan gebeuren, maar ik zou niet vertrouwen op folie, maar minimaal karton of zelfs hout gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:25

[Afbeelding]

Een hele mooie keuken. Is het Fenix, lak of folie?
En even voor de prijsvergelijking... Kan je aangeven welke ovens het zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door savange1 op 26-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
MikeyMan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Weet niet wat er nog moet gaan gebeuren, maar ik zou niet vertrouwen op folie, maar minimaal karton of zelfs hout gebruiken.
Eens, afhankelijk van wat er gaat gebeuren.
Bij ons moest er een muurtje gesausd worden en het plafond buiten de keuken moest gesausd worden. Daarvoor hielp plastic afdoende tegen de spetters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Aomi schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:01:
Bedankt voor de update.
Mijn keuken staat gepland voor week 17.
Komend weekend staat het afbreken van de huidige keuken op de planning. Spannende tijden wel, als de overheid volgende week ineens een lockdown instelt dan zit ik weken/maanden in de rommel ( zonder keuken)
Moeilijke afweging, waarover ik kan meepraten. Wij zitten inmiddels aan de andere kant van deze beslissing, wat achteraf best eens de "minder handige" kan blijken te zijn, met plaatsing gepland in week 15. Spannende tijden. Ik zal hier tzt nog wel posten hoe het gaat voor ieders leedvermaak :)

Eerlijk gezegd, als er voor jou/jullie geen andere factoren meespelen waardoor het *echt nu* moet gebeuren (bij ons speelden die wel), zou ik zeker proberen het uit te stellen. Bel minimaal je keukenleverancier en vraag expliciet na wat op dit moment de verwachting is.

Of ze de keuken kunnen leveren is vraag 1. Maar even aangenomen dat dat gewoon gaat.

Na het uitbreken zal er neem ik aan vast wat werk moeten gebeuren. En dat kan nu ook ineens op de stomste dingen spaaklopen.

Ik noem maar iets: bij ons was gisteren de stucadoor, die opmerkte dat hij bij de handel waar hij altijd is de laatste zakken MP75 (stuc) had meegepakt, gelukkig nog genoeg, want blijkbaar hebben ze ook daar vertragingen. Zie: https://www.knauf.nl/covid-19 . Ook lopen levertijden voor de simpelste shit in het algemeen op, omdat de post druk is of er meer online besteld wordt nu, en ook die webshops in hun magazijnen niet iedereen maar door elkaar kunnen laten rennen zoals normaal, en by the way ook zij van alles niet tijdig geleverd krijgen en er mensen thuis moeten blijven vanwege verkouden. En als de overheid al niet komt met een verbod, sluiten steeds meer fysieke winkels zelf, omdat er toch geen hond komt.

Mocht je wel besluiten het door te zetten, zorg absoluut voor een plan B. Bv. het afzetten van het niet bruikbare deel van je kamer, en hier wilde ik al voorstellen, deze zijn super handig i.c.m. zeil, en niet duur: https://www.hbm-machines....wstempel-115-290-cm-40-kg - maar daar ga je al: niet meer op voorraad. Een tijdelijke plaats om te koken met kampeer-spul, in de schuur bijvoorbeeld. Je kunt nu ook niet, zoals ons plan was, bij (schoon)ouders langsgaan in het weekend om de zooi te ontwijken. En zelfs veel afhaalrestaurants zijn hier dicht, en snackbars ook. Dus denk echt even goed na wat je kunt doen als je meer dan de verwachte periode zonder keuken zit. Je zal sowieso al iets moeten voor de geplande periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyboardplayer
savange1 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Een hele mooie keuken. Is het Fenix, lak of folie?
En even voor de prijsvergelijking... Kan je aangeven welke ovens het zijn?
Toen ik de frontjes aan het checken was kreeg ik veel wollig taalgebruik (kunststof coating etc.) gezien mijn wat voorzichtige houding jegens folie, maar volgens mij is het dat wel gewoon :P

Lakken zou ik absoluut niet doen met matzwart, enorm krasgevoelig en op matzwart zie je alles. Ik heb wel eerst even bij andere vrienden gekeken - die nu een paar jaar een keuken uit dezelfde lijn met greeploze kasten hebben - en daar zag alles er nog oké uit.

Ovens zijn deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Update

Hacker en Impuls zijn weer geopend en leveren volgens het normale schema.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
De Cheetah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Weet je toevallig ook of ballerina nog levert?
Volgens mij gewoon geopend, maar of zij nog produceren dat weet ik niet (ik verkoop geen Ballerina).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
Keyboardplayer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Toen ik de frontjes aan het checken was kreeg ik veel wollig taalgebruik (kunststof coating etc.) gezien mijn wat voorzichtige houding jegens folie, maar volgens mij is het dat wel gewoon :P

Lakken zou ik absoluut niet doen met matzwart, enorm krasgevoelig en op matzwart zie je alles. Ik heb wel eerst even bij andere vrienden gekeken - die nu een paar jaar een keuken uit dezelfde lijn met greeploze kasten hebben - en daar zag alles er nog oké uit.

Ovens zijn deze.
Volgens mij maakt het niet veel uit of je nu folie hebt of lak? Of maak ik hier een denkfout? 'echt' Fenix zou massief zijn? Dus krassen kan je wegkrijgen met een sponsje of in het extreemste geval met een strijkbout en een stukje natte keukenrol.

Oppervlakkige krassen ga je op lak en folie wegkrijgen met een sponsje. En bij diepere krassen dan ben je gewoon de sjaak >:) . Of zou iemand hier ook gewoon een strijkijzer op een gelakte deur zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:41
Barry|IA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:
Update

Hacker en Impuls zijn weer geopend en leveren volgens het normale schema.
Alleen reeds bevestigde orders kunnen wellicht iets eerder geleverd worden. De productiestop is nog steeds van kracht bij Haecker en de eerst mogelijke leverweek is week 23.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Wilke schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Moeilijke afweging, waarover ik kan meepraten. Wij zitten inmiddels aan de andere kant van deze beslissing, wat achteraf best eens de "minder handige" kan blijken te zijn, met plaatsing gepland in week 15. Spannende tijden. Ik zal hier tzt nog wel posten hoe het gaat voor ieders leedvermaak :)

Eerlijk gezegd, als er voor jou/jullie geen andere factoren meespelen waardoor het *echt nu* moet gebeuren (bij ons speelden die wel), zou ik zeker proberen het uit te stellen. Bel minimaal je keukenleverancier en vraag expliciet na wat op dit moment de verwachting is.

Of ze de keuken kunnen leveren is vraag 1. Maar even aangenomen dat dat gewoon gaat.

Na het uitbreken zal er neem ik aan vast wat werk moeten gebeuren. En dat kan nu ook ineens op de stomste dingen spaaklopen.

Ik noem maar iets: bij ons was gisteren de stucadoor, die opmerkte dat hij bij de handel waar hij altijd is de laatste zakken MP75 (stuc) had meegepakt, gelukkig nog genoeg, want blijkbaar hebben ze ook daar vertragingen. Zie: https://www.knauf.nl/covid-19 . Ook lopen levertijden voor de simpelste shit in het algemeen op, omdat de post druk is of er meer online besteld wordt nu, en ook die webshops in hun magazijnen niet iedereen maar door elkaar kunnen laten rennen zoals normaal, en by the way ook zij van alles niet tijdig geleverd krijgen en er mensen thuis moeten blijven vanwege verkouden. En als de overheid al niet komt met een verbod, sluiten steeds meer fysieke winkels zelf, omdat er toch geen hond komt.

Mocht je wel besluiten het door te zetten, zorg absoluut voor een plan B. Bv. het afzetten van het niet bruikbare deel van je kamer, en hier wilde ik al voorstellen, deze zijn super handig i.c.m. zeil, en niet duur: https://www.hbm-machines....wstempel-115-290-cm-40-kg - maar daar ga je al: niet meer op voorraad. Een tijdelijke plaats om te koken met kampeer-spul, in de schuur bijvoorbeeld. Je kunt nu ook niet, zoals ons plan was, bij (schoon)ouders langsgaan in het weekend om de zooi te ontwijken. En zelfs veel afhaalrestaurants zijn hier dicht, en snackbars ook. Dus denk echt even goed na wat je kunt doen als je meer dan de verwachte periode zonder keuken zit. Je zal sowieso al iets moeten voor de geplande periode.
Ik ben gelukkig niet de enige dan!
Contact opgenomen met de verkoper en die melden dat ze vooralsnog gewoon alles door laten gaan conform afspraken.
Een noodzaak is er niet bij ons maar ik wil wel onderhand beginnen.

Mijn plan was om de vaatwasser en oven op een verrijdbare plaat te zetten, de wasbak + een stuk aanrecht nog te laten hangen en de inductiekookplaat kan eenvoudig verplaatst worden dus koken in de ruimte zal ook gewoon gaan lukken.
Woensdag komt de tegelaar de nieuwe tegelvloer leggen, een paar dagen later is de gehele ruimte dus weer beloopbaar. Pas als de timmerman en stucadoor komen gaat de gehele ruimte leeg en (als alles volgens planning verloopt) zitten we dus een week echt zonder keuken. De oven/magnetron kan overal wel aangesloten worden dus als ik een vriezer vol heb met eten redden we dat ook wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
Wij naderen het einde van de verbouwingen van onze nieuwe woning. Weldra nog de badkamer en dan kunnen we gaan genieten. Onze keuken is sinds afgelopen week ook afgewerkt, nog een klein dingetje met de vaatwasser maar dat moet nog opgelost worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/latb36rj89.jpeg

Echter missen wij onze bijkeuken van de oude woning, daarom zijn we nu aan het overwegen om van dezelfde kasten een extra kastenwand te plaatsen op dit stuk:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/x6ohctf0cgzrc.jpeg

Zouden jullie kasten van ~40cm nemen of ~60cm zoals de huidige kastenwand? Doorgang is ongeveer 240cm breed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Met die doorgang sowieso geen 60. Wordt wel echt een gangetje zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 03:05
Mee eens, en eerlijk gezegd zou ik ook geen hoge kasten doen maar gewoon een dressoir ofzo, kun je ook veel in kwijt.
Wat voor spullen had je in de bijkeuken die nu niet meer in de keuken passen (of schuur/garage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
mitsumark schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:32:
Mee eens, en eerlijk gezegd zou ik ook geen hoge kasten doen maar gewoon een dressoir ofzo, kun je ook veel in kwijt.
Wat voor spullen had je in de bijkeuken die nu niet meer in de keuken passen (of schuur/garage)?
Wij hadden initieel de Barcelona kast van Goossens in gedachte, echter bij aankomst zwaar teleur gesteld in de afwerking/kwaliteit en zeker voor de kostprijs. Hier hadden we gedacht om alle servies in te plaatsen en wat decoratie. Onze gehele woning is met zwarte accenten (deuren, trappen, lampen etc.) dus de voorkeur om een strakke (mat) zwarte kast is groot. Dit beperkt de keuze enorm, vandaar de gedachte om dezelfde kastenwand maar dan smaller te plaatsen op dit stuk. Eventueel met open gedeelte i.p.v. volledige deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 03:05
Geen idee, zit ook maar wat te googlen.
https://www.flinders.nl/w...871d7693048bc5069d300485d
Mooie spiegel erboven voor het ruimtelijk effect.

Anders een "kopie" van je eiland maar dan smaller?

Ik vind het nu al smal ogen, hoge kasten zou ik echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Als de kasten met draaideuren wordt, zou ik voor 40 gaan. Alles achter de 40 cm op een plank is niet echt functioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Keyboardplayer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Ovens zijn deze.
Een geruststelling voor jou dan, jouw fronten zijn van laklaminaat.

Prachtige keuken! Ik zie dat wij deze geplaatst hebben. Mochten er nog openstaande punten zijn, kun je mij ook DM’en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Hier gisteren de keuken geplaatst, erg tevreden met het resultaat. Keuken betreft een Pronorm X-line, geleverd door Keukenloods. Er zijn nog een paar kleine afwerkpuntjes,
Mooi zo met die ombouw. Heb je die eerst gemaakt en toen de kasten erin gelaatst? Of juist andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
Barry|IA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Een geruststelling voor jou dan, jouw fronten zijn van laklaminaat.

Prachtige keuken! Ik zie dat wij deze geplaatst hebben. Mochten er nog openstaande punten zijn, kun je mij ook DM’en.
Goed om te weten als men hier nog technische vragen over mijn keuken heeft :)
Erniebert schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Mooi zo met die ombouw. Heb je die eerst gemaakt en toen de kasten erin gelaatst? Of juist andersom?
Correct, naar de door Keukenloods gewenste specificatie gemaakt.

Deze keuken is in een jaren '60 hoekhuis (van een rijtje) geplaatst dat tot aan de buitenmuren gestript, uitgebreid en verduurzaamd is/wordt. Dat gaf bijna nieuwbouw vrijheid om zaken naar wens te construeren. Wellicht maak ik daar nog wel eens een topic voor aan, is best leerzaam. Hetzelfde wat ik hier plaats kan ik straks ook in onderdelen in het show je badkamer, home cinema, kluswerk, etcetera plaatsen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Keyboardplayer op 26-03-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 17:38
@Keyboardplayer Bizar, dit is precies de opstelling die wij ook voor ogen hebben! We zijn net wat aan het oriënteren en binnen gestapt zonder afspraak bij Bemmel en Kroon. Ook daar was ons oog gevallen op een Pronorm X-Line keuken waarvan we dachten dat die wit was (dit bleek echter in wat ander licht ietwat grijzig te zijn).

Het eiland moet echter bij ons een zitgedeelte krijgen voor 4 personen en ben benieuwd wat de afmetingen zijn van je eiland en hoeveel (bewegings)ruimte je om het eiland heen hebt. Wij zouden zelf aan iedere zijde ongeveer 80cm overhouden en twijfelen nog een beetje.

Kun je ook de typenummers van je apparatuur vermelden? In principe kan ik zo met jouw foto aankloppen bij de keukenleverancier en in de onderhandeling gaan. Het enige wat wij niet nodig hebben is een vaatwasser, die is een klein jaar geleden vervangen in onze huidige keuken.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 08:48
Ik heb jullie hulp nodig.
Wij gaan een keuken bestellen bij een meubelmaatwerk bedrijf en zijn nog op zoek naar een fijne spoelbak. Momenteel hebben we een Bulthaup keuken waarbij we een rvs spoelbak hebben van 53 cm breed en daarnaast een RVS minimaal verlaagd vlak deel (zgn 'waterzone'). Dit maakt onze huidige opzet 120cm. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY7hwu-WoPM6VRv_bE8cxpmR0z8=/f/image/E2mB4oBzpsPmvLsImAjl5CMX.jpg

Eigenlijk willen we weer zo iets maar dit is niet goed te vinden. Via dornbracht heb ik deze gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTDHVXrSpOOammxkREHrDsl8M78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqqA5DwbY6uCjcScTqGT6PHe.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is echter ver, ver boven ons budget.

Weet iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 17:46

DJT

Check de Blanco classic pro, ben alleen bang dat die ook niet goedkoop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@A3-D 80cm aan beide zijden waar je aan moet zitten?
Dat lijkt mij echt krap. Dan kan er niemand achter je langs lopen als je dus zit en je stoel naar achteren schuiven zal ervoor zorgen dat je de muur gaat raken.
Ik heb een eiland met aan de ene zijde heel veel ruimte omdat dat uiteindelijk doorloopt naar de woonkamer en aan de andere zijde heb ik 2,25m .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46

_Arthur

blub

Brik schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:43:
Weet iemand een goed alternatief?
https://www.spoelbakkensh...en=laagste-prijs&pagina=2
of
https://www.spoelbakkenshop.nl/c/met-afdruipgedeelte.html

Kijk eens of daar iets tussen zit dat bij je budget past.

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 27-03-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 17:12

PB-powell

Mr. Laziness

Nou gister de getekende order voor onze keuken op de bus gedaan! :D Vanwege het virus gaat alles op afstand, ondanks dat gaat het plaatsen wel door. Daar komen 2 man voor langs om eea te verbouwen in huis en de boel te plaatsen. Eind april/begin mei moet alles gaan gebeuren (mits er geen verdere vertragingen optreden).
Dit is het geworden. Alle apparatuur van Whirlpool, inclusief de crisp-functie in de combi-magnetron. Volgens velen echt ideaal. Alles hebben we via iKook in Hattem gedaan, top service daar. Alles met dezelfde verkoopster die ook persoonlijk de boel heeft ingemeten bij ons. En na plaatsing gaat ze ook nog een keer langs komen om de boel te beoordelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGkBRe9SJArtd6293bhQzWWDKPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjtko7qsyzZE8sXsVEcC83Tt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6V2UQTi92REY6pxO2llC6w9BHxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7WUBTyIffuLUNXLrUyuYx4B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door PB-powell op 27-03-2020 10:32 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
A3-D schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:27:
@Keyboardplayer Bizar, dit is precies de opstelling die wij ook voor ogen hebben! We zijn net wat aan het oriënteren en binnen gestapt zonder afspraak bij Bemmel en Kroon. Ook daar was ons oog gevallen op een Pronorm X-Line keuken waarvan we dachten dat die wit was (dit bleek echter in wat ander licht ietwat grijzig te zijn).

Het eiland moet echter bij ons een zitgedeelte krijgen voor 4 personen en ben benieuwd wat de afmetingen zijn van je eiland en hoeveel (bewegings)ruimte je om het eiland heen hebt. Wij zouden zelf aan iedere zijde ongeveer 80cm overhouden en twijfelen nog een beetje.

Kun je ook de typenummers van je apparatuur vermelden? In principe kan ik zo met jouw foto aankloppen bij de keukenleverancier en in de onderhandeling gaan. Het enige wat wij niet nodig hebben is een vaatwasser, die is een klein jaar geleden vervangen in onze huidige keuken.
Het is ook geen hele ongebruikelijke opstelling ;)

Ik heb tussen de kastenwand en het eiland één meter en tussen het eiland en de muur ongeveer 1,20 meter. Mijn eiland is 2,60 x 1,20. Net als @GeeMoney aangeeft, 80 cm is denk ik te krap. Met de 1,20 die ik richting de muur heb zou het denk ik wel gaan zonder dat het krap wordt. Ik ga er dan wel even vanuit dat van de 1,20 breedte van het eiland nog een deel verdiept is (waar je benen kwijt kan onder het blad).

Alles met een stekker:

1 CM836GNB6 Siemens combi-oven
1 SX678X36TE Siemens volgeintegreerde vaatwasser
1 SCB61824LF AEG koelvries combi
1 PURU Bora inductiekookplaat
1 3FSBLK Quooker/PRO3-VAQ E/Kraan Fusion Square Kraangat
1 008914 Evoline Backflip inbouw-WCD/2xWCD

Ik heb de keuken november vorig jaar besteld, dus ik zou zeker even checken of er geen nieuwere modellen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
PB-powell schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:31:
Nou gister de getekende order voor onze keuken op de bus gedaan! :D Vanwege het virus gaat alles op afstand, ondanks dat gaat het plaatsen wel door. Daar komen 2 man voor langs om eea te verbouwen in huis en de boel te plaatsen. Eind april/begin mei moet alles gaan gebeuren (mits er geen verdere vertragingen optreden).
Dit is het geworden. Alle apparatuur van Whirlpool, inclusief de crisp-functie in de combi-magnetron. Volgens velen echt ideaal. Alles hebben we via iKook in Hattem gedaan, top service daar. Alles met dezelfde verkoopster die ook persoonlijk de boel heeft ingemeten bij ons. En na plaatsing gaat ze ook nog een keer langs komen om de boel te beoordelen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken. Is het echt hout(fineer) of kunststof? Welk merk keuken is het?
Mag ik vragen wat deze gekost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 17:12

PB-powell

Mr. Laziness

doggy1 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:18:
[...]

Mooie keuken. Is het echt hout(fineer) of kunststof? Welk merk keuken is het?
Mag ik vragen wat deze gekost heeft?
Oef of het echt hout is weet ik eigenlijk niet zeker, het is een Nobilia keuken met een granieten-blad erop. Het blad is op de lange kant 65cm diep ipv de gangbare 60. Op het korte stuk is het 67,5 diep zelfs. Het is zo diep vanwege het leidingwerk wat er achterlangs moet lopen.
Voor de keuken, het blad hebben en de afzuigkap, ex plaatsing en ex overige apparatuur 6650,- betaald. Whirlpool heeft helaas geen afzuigkappen in deze stijl in het zwart wat wij wilden.

Overigens op de korte kant van de L staat op de hoek de koelkast, het stuk ernaast is loze ruimte vanwege de afvoer van de badkamer die daar loopt |:( die kan niet verplaatst worden vanwege de aansluiting op de begane grond en het riool (we hebben een drive-in woning).

[ Voor 16% gewijzigd door PB-powell op 27-03-2020 15:29 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
GeeMoney schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:18:
@A3-D 80cm aan beide zijden waar je aan moet zitten?
Dat lijkt mij echt krap. Dan kan er niemand achter je langs lopen als je dus zit en je stoel naar achteren schuiven zal ervoor zorgen dat je de muur gaat raken.
Ik heb een eiland met aan de ene zijde heel veel ruimte omdat dat uiteindelijk doorloopt naar de woonkamer en aan de andere zijde heb ik 2,25m .
We vonden dat ook al wat aan de krappe kant inderdaad. Als we de breedte van het eiland 20 centimeter korter maken (dus 1 meter breed, dat hebben we nu ook maar dan als schiereiland) dan hebben we 1.80m te verdelen over 2 zijdes.

De huidige breedte van de ruimte is 3.40m minus 1.60m (0.60 kastenwand en 1.00m eiland). Voor de lengte van het eiland waren we in eerste instantie uitgegaan van 2.70m, die loopt bij ons namelijk ook door naar de woonkamer.
Keyboardplayer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Het is ook geen hele ongebruikelijke opstelling ;)

Ik heb tussen de kastenwand en het eiland één meter en tussen het eiland en de muur ongeveer 1,20 meter. Mijn eiland is 2,60 x 1,20. Net als @GeeMoney aangeeft, 80 cm is denk ik te krap. Met de 1,20 die ik richting de muur heb zou het denk ik wel gaan zonder dat het krap wordt. Ik ga er dan wel even vanuit dat van de 1,20 breedte van het eiland nog een deel verdiept is (waar je benen kwijt kan onder het blad).

Alles met een stekker:

1 SX678X36TE Siemens volgeintegreerde vaatwasser
1 SCB61824LF AEG koelvries combi
1 PURU Bora inductiekookplaat
1 3FSBLK Quooker/PRO3-VAQ E/Kraan Fusion Square Kraangat

Ik heb de keuken november vorig jaar besteld, dus ik zou zeker even checken of er geen nieuwere modellen beschikbaar zijn.
Bedankt voor de info. Welke Keukenloods ben je overigens geweest? De dichtstbijzijnde voor ons is Rotterdam.

[ Voor 39% gewijzigd door A3-D op 27-03-2020 15:55 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:57

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Nemean op 27-03-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@Nemean Mooie keuken. We krijgen ook een oven en magnetron in dezelfde kast. Mijn partner en ik zijn niet zo lang en onze keukenadviseur adviseerde een lagere hoogte te nemen. Op welke hoogte staat je magnetron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-06 19:49
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning net gestart met oriënteren voor een keuken. Waarbij onze eerste stop, onverwacht de KeukenKampioen was. We kwamen om te kijken maar bleven uiteindelijk 4 uur zitten voor een ontwerp, omdat we binnen 2 seconden aan een tafel zaten met thee in onze hand.

Aanvankelijk hadden we ons geörienteerd met een IKEA ontwerp in de 3D Planner, waarbij we uitkwamen op een prijs van circa 10000 euro met een 'glad' kunststof werkblad, genoeg kasten en alle duurste apparatuur, inclusief installatie. Zie ook hier:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7vrsS3.png

Zonder iets hierover te hebben gezegd had de keukenboer ons aanvankelijk een vergelijkbare opstelling (met iets lagere kasten), laten zien, met Whirlpool apparatuur en PG0 kasten, de goedkoopste dus, voor circa 24.000 euro, maar omdat ze korting gaven konden ze ons het voor 14.000 euro meegeven. Toen wilde ik toch wel Bosch apparatuur, minimaal series 6, en kon dat voor ongeveer hetzelfde bedrag. Maar als ik vandaag tekende, kon dat voor 11.000 euro.
Ik vraag me nu af wat een redelijke richtprijs is voor onze wensen, aangezien ik die keukenboer nu natuurlijk totaal niet meer vertrouw.

We hebben 6 stuks inbouwapparatuur: Brede kookplaat, afzuiger, combimagnetron, heteluchtoven en vaatwaasser. De keuken schijnt zo duur te moeten zijn, vanwege de U-vorm die we wensen.

Ik ga straks bij KVIK kijken, omdat die keukens beter passen bij onze smaak, maar ben bang dat ik daar wel minimaal op 16k ga uitkomen.. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Flipswix ik zou eerst eens wat zaken binnenlopen en beter oriënteren.
Mijn vorige woning had een vergelijkbare opstelling alleen zonder die hoge kast in de hoek en kwam bij Grando vandaan. Duurste frontjes daar (volledig gelakt) en deels Miele apparatuur en was 16k.
Destijds was ik prettig geholpen bij Grando (verschilde wel per zaak) en ik vond ze in verhouding qua prijs/kwaliteit niet onaardig. Ze hebben wel voorkeur voor bepaalde apparatuur maar welke “keten” keukenzaak heeft dat niet.

Edit: ik had een stenen blad destijds!

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 29-03-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 14:27
Flipswix schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:23:

Aanvankelijk hadden we ons geörienteerd met een IKEA ontwerp in de 3D Planner, waarbij we uitkwamen op een prijs van circa 10000 euro met een 'glad' kunststof werkblad, genoeg kasten en alle duurste apparatuur, inclusief installatie. Zie ook hier:
[Afbeelding]
Ga wat research doen, stap bij een paar andere zaken naar binnen, en geen ketens van DMG tenzij je dit soort ervaringen vaker wilt hebben. 16K voor een dergelijke opstelling met kunststof blad is echt veel te veel.

Je kasten en afzuiger hangen trouwens allemaal op verschillende hoogte, maar ik neem aan dat dat door de beperking van het tekenprogramma komt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
Biohazzard21 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Ga wat research doen, stap bij een paar andere zaken naar binnen, en geen ketens van DMG tenzij je dit soort ervaringen vaker wilt hebben. 16K voor een dergelijke opstelling met kunststof blad is echt veel te veel.

Je kasten en afzuiger hangen trouwens allemaal op verschillende hoogte, maar ik neem aan dat dat door de beperking van het tekenprogramma komt ;-)
Klopt, was puur voor het rekenen bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:41
Kort vraagje: We hebben een keuken bij Bruynzeel gekocht, maar ze hadden geen kraan naar onze smaak. ik wil een Grohe Atrio keukenkraan supersteel bestellen. Iemand tips waar je die goedkoop zou kunnen kopen? Bij alle aanbieders die ik via gangbare kanalen kan vinden kosten ze 521 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46

_Arthur

blub

MWDKing schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:12:
Kort vraagje: We hebben een keuken bij Bruynzeel gekocht, maar ze hadden geen kraan naar onze smaak. ik wil een Grohe Atrio keukenkraan supersteel bestellen. Iemand tips waar je die goedkoop zou kunnen kopen? Bij alle aanbieders die ik via gangbare kanalen kan vinden kosten ze 521 EUR.
E 495,31 bij https://www.sanitino.nl/ met gebruik van de (algemene 5% zondagskortingscode) ZK5NL3

Zit je alleen wel met: Verzonden meestal binnen 120 dagen :o

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 29-03-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Update

Hmm, niet zo best? Ik heb een Systemat keuken in bestelling staan, afgelopen woensdag nog gebeld door Keukenloods dat alles nog volgens schema zou moeten verlopen en de keuken in de eerste week van juni wordt verwacht. Hopen dat het bij het goede nieuws blijft..

Edit: never mind, lees nu je laatste reactie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mesque op 29-03-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:49
Leuk om hier alle combinaties en ervaringen van jullie te zien. Ik zit zelf in dubio nu, woon 2,5 jaar in een oude woning waarbij ik toen zelf alles heb verbouwd, ik heb alleen de oude Ikea keuken laten zitten (type voor de Metod serie) en deze begint mij toch wel tegen te staan nu ondanks dat ik er toen bewust voor heb gekozen het ivm de kosten niet te doen. Aangezien ik mijn woning eventueel wil gaan verhuren mocht ik er ooit uitgaan lijkt mij het toch handig om die keuken alsnog te vernieuwen zodat ik er zelf nog plezier aan heb en ik later niet huurders aan mijn kop heb over de oude keuken.

Qua budget gaat het minimaal en in stappen. De keuken bestaat uit 2 delen en ik ga eerst het kookgebied aanpakken. ( 4 kastjes, oven en gasfornuis).

Nu wil ik het liefst een 5-pitter gaan toepassen en hier hoort dan ook een brede afzuigkap boven. Het plan nu is om een 80cm kast boven de kookplaten te hangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9MTEbOJBqmJEJA03f27uYqncXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG9Zn2rA5D7YCJw6jSkDyEVI.jpg?f=fotoalbum_large

In dit kastje moet dan de afzuigkap komen, ik zag bij Klarstein (goed merk?) de volgende kap:

https://www.klarstein.nl/...ed-zwart-Zwart-72-cm.html

Kan het Ikea kastje deze kap houden? (gat zagen in de onderste plank en dan dit ding erin hangen. Heeft iemand ditzelfde gedaan bij hem thuis misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Flipswix schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:23:
Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning net gestart met oriënteren voor een keuken. Waarbij onze eerste stop, onverwacht de KeukenKampioen was. We kwamen om te kijken maar bleven uiteindelijk 4 uur zitten voor een ontwerp, omdat we binnen 2 seconden aan een tafel zaten met thee in onze hand.

[Afbeelding]

Zonder iets hierover te hebben gezegd had de keukenboer ons aanvankelijk een vergelijkbare opstelling (met iets lagere kasten), laten zien, met Whirlpool apparatuur en PG0 kasten, de goedkoopste dus, voor circa 24.000 euro, maar omdat ze korting gaven konden ze ons het voor 14.000 euro meegeven. Toen wilde ik toch wel Bosch apparatuur, minimaal series 6, en kon dat voor ongeveer hetzelfde bedrag. Maar als ik vandaag tekende, kon dat voor 11.000 euro.
Ik vraag me nu af wat een redelijke richtprijs is voor onze wensen, aangezien ik die keukenboer nu natuurlijk totaal niet meer vertrouw.

We hebben 6 stuks inbouwapparatuur: Brede kookplaat, afzuiger, combimagnetron, heteluchtoven en vaatwaasser. De keuken schijnt zo duur te moeten zijn, vanwege de U-vorm die we wensen.

Ik ga straks bij KVIK kijken, omdat die keukens beter passen bij onze smaak, maar ben bang dat ik daar wel minimaal op 16k ga uitkomen.. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Mijn nieuwe keuken heeft een vergelijkbare opstelling als op die foto, muv de bovenkast in de hoek.
Korte zijde is 270, lange zijde 285.
Bij Mandemakers heb ik een Pronorm keuken met granieten blad, quooker flex, Siemens IQ700 apparatuur (muv vaatwasser) en standbouw + koof voor ook 16k besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
Aomi schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Mijn nieuwe keuken heeft een vergelijkbare opstelling als op die foto, muv de bovenkast in de hoek.
Korte zijde is 270, lange zijde 285.
Bij Mandemakers heb ik een Pronorm keuken met granieten blad, quooker flex, Siemens IQ700 apparatuur (muv vaatwasser) en standbouw + koof voor ook 16k besteld.
Zo dat is wel een goede deal!! Dat zijn wel betere keukens geloof ik, en een stuk betere apparatuur. Gisteren bij KVIK geweest, die konden met AEG voor een L vormige keuken met twee losse kasten en composiet blad rond de 14k komen. Maar daar valt weinig te onderhandelen merk ik.
Praktisch de PRATO zoals hier: https://www.kvik.nl/p/keuken/keukenseries-c-293 Maar staat dat 'eiland' tegen de muur en heeft dus maar kasten aan 1 zijde. Nog steeds aardig prijzig voor wat je krijg vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Flipswix schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:08:
[...]

Zo dat is wel een goede deal!! Dat zijn wel betere keukens geloof ik, en een stuk betere apparatuur. Gisteren bij KVIK geweest, die konden met AEG voor een L vormige keuken met twee losse kasten en composiet blad rond de 14k komen. Maar daar valt weinig te onderhandelen merk ik.
Praktisch de PRATO zoals hier: https://www.kvik.nl/p/keuken/keukenseries-c-293 Maar staat dat 'eiland' tegen de muur en heeft dus maar kasten aan 1 zijde. Nog steeds aardig prijzig voor wat je krijg vind ik.
Een Kvik keuken is een paar niveautjes lager dan een Pronorm.

Kvik is leuk, als je alles zelf in elkaar schroeft. Als je alles laat monteren en voormonteren dan kun je beter bij een andere zaak kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:25
Heeft iemand ervaring met een werkblad van marmer? Hoe erg is het als je een vlek niet meteen weg haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Lize167 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:35:
Heeft iemand ervaring met een werkblad van marmer? Hoe erg is het als je een vlek niet meteen weg haalt?
Op mijn kantoor is de trapopgang van marmer.
Die wordt elke 2 jaar helemaal gepolijst en in een soort beschermlaag gezet maar dan nog zie je blijvende vlekken erin. Geen idee of ze daar wellicht te laat mee zijn begonnen maar naast dat is het ook niet de goedkoopste optie om te verwerken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06-2021
Afgelopen week hebben wij onze nieuwe keuken laten samenstellen. En deze ziet er als volgt uit (heb helaas geen betere beelden nog):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYOMi7sq-z_nfYwAi-2A3N2oLQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzsdxfA4ZSDgCUay0UH3GEtQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl63EJ9hRPjInnRlwRe8TLIZkVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtJOrhufMR6dlT9DROC9lkkZ.jpg?f=fotoalbum_large

Merk kasten: Nobilia
Blad: composiet 4cm.

Apparatuur:

Bora Pure kookplaat
Quooker Flex combi+ RVS
Stoomoven IQ700 Siemens (HS836GTB6)
Combi magnetron IQ700 Siemens (CM836GNB6)
Koelkast IQ500 Siemens (KI81RAD30)
Vriezer IQ500 Siemens (GI31NAC30)
Vaatwasser Siemens (SN836X00AE)

Wij hebben een goed gevoel bij de prijs waar we op uit zijn gekomen, maar hebben jullie nog tips of feedback over bovenstaande opstelling? Altijd fijn als er nog wat meer ogen meekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
fvp1983 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:31:
Afgelopen week hebben wij onze nieuwe keuken laten samenstellen. En deze ziet er als volgt uit (heb helaas geen betere beelden nog):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure kookplaat
Quooker Flex combi+ RVS

Wij hebben een goed gevoel bij de prijs waar we op uit zijn gekomen, maar hebben jullie nog tips of feedback over bovenstaande opstelling? Altijd fijn als er nog wat meer ogen meekijken :)
Wat is de prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Ben ook wel nieuwsgierig naar de prijs.

Eigenlijk de enige opmerking die ik heb is over de bar-zitjes. Deze zitten nu achter de kookplaat, waardoor eigenlijk alleen die op de hoek goed bruikbaar is. Maar dat zit dan net weer het minst fijn, want op het hoekje naar open ruimte. En zeker terwijl je aan het koken bent lijkt het me tricky daar te zitten, staat er een braadpan op, krijg je de vetspetters over je heen of zit je er met je arm zo tegenaan. Dat de kookplaat om deze reden tot het uiterste randje loopt aan de voorkant, mij lijkt ook niet superhandig.

Verder dat aan de muurkant het kastje wel doorloopt tot de rand van het blad, maar verderop dan naar binnen valt zodat je kunt zitten - mijn vermoeden is dat dit een plek gaat opleveren waar je in de praktijk toch niet zo graag zit.

Maar dat is mijn persoonlijke en waarschijnlijk nogal smaakgebonden mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 31-03-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Wilke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Ben ook wel nieuwsgierig naar de prijs.

Eigenlijk de enige opmerking die ik heb is over de bar-zitjes. Deze zitten nu achter de kookplaat, waardoor eigenlijk alleen die op de hoek goed bruikbaar is. Maar dat zit dan net weer het minst fijn, want op het hoekje naar open ruimte. En zeker terwijl je aan het koken bent lijkt het me tricky daar te zitten, staat er een braadpan op, krijg je de vetspetters over je heen of zit je er met je arm zo tegenaan. Dat de kookplaat om deze reden tot het uiterste randje loopt aan de voorkant, mij lijkt ook niet superhandig.

Verder dat aan de muurkant het kastje wel doorloopt tot de rand van het blad, maar verderop dan naar binnen valt zodat je kunt zitten - mijn vermoeden is dat dit een plek gaat opleveren waar je in de praktijk toch niet zo graag zit.

Maar dat is mijn persoonlijke en waarschijnlijk nogal smaakgebonden mening.
Daar zit inderdaad ook nog wat twijfel bij ons. Een alternatief zou zijn dat we de kookplaat en spoelbak omwisselen. De bar zoals nu weergegeven zal sowieso niet met 3 krukken maar 2 zijn.

De prijs inclusief montage zit nu op 17k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:57

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

NNCi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:33:
@Nemean Mooie keuken. We krijgen ook een oven en magnetron in dezelfde kast. Mijn partner en ik zijn niet zo lang en onze keukenadviseur adviseerde een lagere hoogte te nemen. Op welke hoogte staat je magnetron?
Dank je wel!

Excuses voor de verlate reactie, het hoogste punt (bovenkant) van de magentron staat op 171cm en dan zit de bediening op 140cm. Ik ben zelf ongeveer 1,80m en mijn vriendin is ongeveer 1,70m en we kunnen er beide prima bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:49
Iemand hier bekend met het merk Klarstein?

https://www.klarstein.nl/

Duits merk, maar kwalitatief vergelijkbaar met wat? Qua prijzen zitten ze heel behoorlijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure kookplaat
Quooker Flex combi+ RVS

Zo te zien heb je deze offerte laten maken bij een Keukensale of I-Kook. Klopt dat?

Is het Nobilia front een kunststof betonlook?
Welk composiet werkblad is dit?

Ik heb deze keuken even snel nagerekend (als bovenstaande klopt) en kom tot zeker 3k lager uit dan 17k.

17k is voor een I-Kook of Keukensale wel netjes. Zij zijn een relatief kleine speler en hebben een hogere inkoop dan de grote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Barry|IA schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:20:
[...]

Zo te zien heb je deze offerte laten maken bij een Keukensale of I-Kook. Klopt dat?

Is het Nobilia front een kunststof betonlook?
Welk composiet werkblad is dit?

Ik heb deze keuken even snel nagerekend (als bovenstaande klopt) en kom tot zeker 3k lager uit dan 17k.

17k is voor een I-Kook of Keukensale wel netjes. Zij zijn een relatief kleine speler en hebben een hogere inkoop dan de grote jongens.
Hi Barry,

Klopt het is betonlook front. Welk composiet blad durf ik zo niet te zeggen.

We zijn niet bij die twee winkels geweest maar bij Total home, valt volgens mij ook onder de noemer kleinere speler?

Enige vraagtekens welke we nu nog hebben:

- Plek van de kookplaat zo houden of omwisselen met spoel gedeelte?

- Bora Pure, hoe zinvol is het deze te upgraden maar Pure X?

- Stoomoven wellicht 1 model hoger, dan zit er een ingebouwde kern thermometer in. Hoe zijn de ervaringen hiermee?

- Vaatwasser 1 model hoger, lees daar iets betere reviews over. Is dat aan te raden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
We hebben een prachtig blad gevonden. Hierbij willen we de keuken laten passen. I know, beetje verkeerde volgorde. Maar wat ons betreft maakt het blad de keuken.

Ik heb in mijn hoofd wat voor soort kasten ik wil, nu nog een merk vinden die dat levert.

We willen hout dat donkerbruin/zwart is, zoals op de foto.
Welk merk kan zulke kasten leveren? Of hout dat in alle kleuren afgelakt kan worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADitd9LpVE3xj5lE1nuhQUVKkds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3bYCugJMM05YSczAeXVfh8r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44
De Hacker Systemat kan je krijgen in de kleuren mat-zwart en mat-zwart met houtnerf (twijfelden wij ook tussen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Nu online
fvp1983 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:00:
[...]

Hi Barry,

Klopt het is betonlook front. Welk composiet blad durf ik zo niet te zeggen.

We zijn niet bij die twee winkels geweest maar bij Total home, valt volgens mij ook onder de noemer kleinere speler?

Enige vraagtekens welke we nu nog hebben:

- Plek van de kookplaat zo houden of omwisselen met spoel gedeelte?

- Bora Pure, hoe zinvol is het deze te upgraden maar Pure X?

- Stoomoven wellicht 1 model hoger, dan zit er een ingebouwde kern thermometer in. Hoe zijn de ervaringen hiermee?

- Vaatwasser 1 model hoger, lees daar iets betere reviews over. Is dat aan te raden?

Bedankt!
Ik heb een soortgelijke setup als jij, maar dan in een u-vorm met de drie hoge kasten de 'bocht om' en dus niet zoals bij jou doorlopend. De prijs die ik betaalde was ook soortgelijk, 17.5k voor een systemat keuken met keramieken blad. Je prijs lijkt me niet verkeerd.

De apparatuur is ook soortgelijk, al ben ik voor één grote stoomoven gegaan van 1 level hoger (dus met thermometer etc) en geen combimagnetron. Magnetron ga ik denk ik niet missen.

Voor je andere vragen:
- Bora Pure heb ik op dezelfde plek als jij nu, met name omdat dat ook een stuk makkelijker is met het verleggen van leidingen. Als de aansluitingen het toe zouden laten zou ik het wellicht wel omdraaien eerlijk gezegd.
- Vaatwasser ben ik ook voor de IQ300 gegaan, prijs/kwaliteit was dat geloof ik de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
RobKJ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:45:
De Hacker Systemat kan je krijgen in de kleuren mat-zwart en mat-zwart met houtnerf (twijfelden wij ook tussen).
Dank je. Zal ik die even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lize167 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:02:
We hebben een prachtig blad gevonden. Hierbij willen we de keuken laten passen. I know, beetje verkeerde volgorde. Maar wat ons betreft maakt het blad de keuken.

Ik heb in mijn hoofd wat voor soort kasten ik wil, nu nog een merk vinden die dat levert.

We willen hout dat donkerbruin/zwart is, zoals op de foto.
Welk merk kan zulke kasten leveren? Of hout dat in alle kleuren afgelakt kan worden?
[Afbeelding]
Ik heb van Pronto een keuken met een soortgelijke uitstraling:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.38.34-Medium.jpg
Niet zo heel duidelijk de nerf aanwezig als op jouw foto's maar zit er wel in. Duurste frontjes die je kon kiezen iig.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Alles vorige week besteld bij Bemmel en Kroon. Prijs technische was Bemmel en kroon het sterkst. Keukenloods was zeer duur de overige zaten redelijk dicht bij elkaar.
Ik werd door iedereen bang gemaakt over levering en fabrieken die dicht waren ivm Corona, zeker gezien het feit dat ik de net uitgekomen Neff kookplaat heb besteld(T58TL6EN2). Maar Bemmel en Kroon zeiden dat het wel los zou lopen en dat alles op tijd binnen zou komen. Ze hebben zich 100% aan hun woord gehouden _/-\o_
De kookplaat die op 14 april stond gepland is gewoon al 1 april geleverd. Goede en snelle service en scherpste prijs... Bemmel & Kroon aanrader dus :)

Zodra ik foto's heb dan deel ik die met jullie.
mikep_577 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:59:
Na lang wikken en wegen gaan we toch voor Neff met Siemens koelkast ipv alles Siemens.
We hebben veel goede verhalen gehoord over de slide en hide deur van de Neff stoom oven.
De nieuwe kookplaat van Neff is net uit en gelijk aan de nieuwe kookplaat van Siemens met flex zones. De Neff kookplaat heeft een fysieke draaiknop en dat lijkt ons wel handig.
De nieuwe generatie Amerikaanse side by side koelkast van Siemens/Neff/Bosch groep is de Siemens koelkast die net uit is. De overige koelkasten van Siemens/Neff/Bosch groep komen uit 2015/2016 dus die willen we niet. handig is dat als je 4 apparaten koopt van Siemens/Neff/Bosch groep je 5 jaar garantie krijgt, ook chill.

2444,- Siemens koelkast KA92DHXFP
1799,- Neff Stoom oven Neff B48FT68H0
1210,- Neff Magnetron C18MT22H0
2500,- Neff inductie kookplaat T58TL6EN2 recirculatie afzuiging Z8200X1
1300,- Quooker flex Combi+(7 liter) RVS uitvoering

ff prijzen opvragen bij 123apparatuur, Bemmel, keukenloods en budgetplan.

als jullie nog feedback hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saidjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08-2023

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Bora Pure kookplaat
Quooker Flex combi+ RVS

Mooie apparatuur, zou alleen het broertje van de sn836x00ae nemen. De sn836x12ie. Met rvs kuip en warmtewisselaar ipv kunststof en eigen warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvp1983
Mesque schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:47:
[...]

Voor je andere vragen:
- Bora Pure heb ik op dezelfde plek als jij nu, met name omdat dat ook een stuk makkelijker is met het verleggen van leidingen. Als de aansluitingen het toe zouden laten zou ik het wellicht wel omdraaien eerlijk gezegd.
- Vaatwasser ben ik ook voor de IQ300 gegaan, prijs/kwaliteit was dat geloof ik de beste optie.
Heb jij de keuken al geleverd gekregen? Zo ja, wat zijn dan nu je ervaringen met de kookplaat op die plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06
mikep_577 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:59:
Na lang wikken en wegen gaan we toch voor Neff met Siemens koelkast ipv alles Siemens.
We hebben veel goede verhalen gehoord over de slide en hide deur van de Neff stoom oven.
De nieuwe kookplaat van Neff is net uit en gelijk aan de nieuwe kookplaat van Siemens met flex zones. De Neff kookplaat heeft een fysieke draaiknop en dat lijkt ons wel handig.
De nieuwe generatie Amerikaanse side by side koelkast van Siemens/Neff/Bosch groep is de Siemens koelkast die net uit is. De overige koelkasten van Siemens/Neff/Bosch groep komen uit 2015/2016 dus die willen we niet. handig is dat als je 4 apparaten koopt van Siemens/Neff/Bosch groep je 5 jaar garantie krijgt, ook chill.

2444,- Siemens koelkast KA92DHXFP
1799,- Neff Stoom oven Neff B48FT68H0
1210,- Neff Magnetron C18MT22H0
2500,- Neff inductie kookplaat T58TL6EN2 recirculatie afzuiging Z8200X1
1300,- Quooker flex Combi+(7 liter) RVS uitvoering

ff prijzen opvragen bij 123apparatuur, Bemmel, keukenloods en budgetplan.

als jullie nog feedback hebben dan hoor ik het graag
Ik wist niet dat je 5 jaar garantie kreeg als je 4 apparaten van Siemens/Neff/Bosch kocht? Ik dacht dat het per merk ging? Dus alleen 4 van Siemens of 4 van Neff of 4 van Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Nu online
fvp1983 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:12:
[...]

Heb jij de keuken al geleverd gekregen? Zo ja, wat zijn dan nu je ervaringen met de kookplaat op die plek?
Nee nog niet, moet het huis überhaupt nog geleverd krijgen :) Vandaag overigens wel gebeld door Keukenloods, ze zijn bang dat het schiereiland nu iets te lang is waardoor de doorgang wat krap wordt. Morgen middag even langs om te kijken hoe we dat kunnen fixen (waarschijnlijk van het 60cm kastje naast de bora een 45cm kastje maken).

Hoe lang en diep is jouw schiereiland verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mikep_577 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:39:
Alles vorige week besteld bij Bemmel en Kroon. Prijs technische was Bemmel en kroon het sterkst. Keukenloods was zeer duur de overige zaten redelijk dicht bij elkaar.
Ik werd door iedereen bang gemaakt over levering en fabrieken die dicht waren ivm Corona, zeker gezien het feit dat ik de net uitgekomen Neff kookplaat heb besteld(T58TL6EN2). Maar Bemmel en Kroon zeiden dat het wel los zou lopen en dat alles op tijd binnen zou komen. Ze hebben zich 100% aan hun woord gehouden _/-\o_
De kookplaat die op 14 april stond gepland is gewoon al 1 april geleverd. Goede en snelle service en scherpste prijs... Bemmel & Kroon aanrader dus :)

Zodra ik foto's heb dan deel ik die met jullie.

[...]
Ik denk dat je bij Keukenloods iemand hebt getroffen die niet zo graag een keuken verkoopt...

Bemmel & Kroon is onderdeel van Keukenloods (KM groep).

Desalniettemin goed om te horen dat de keuken bevalt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lize167
Joopieboy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb van Pronto een keuken met een soortgelijke uitstraling:
[Afbeelding]
Niet zo heel duidelijk de nerf aanwezig als op jouw foto's maar zit er wel in. Duurste frontjes die je kon kiezen iig.
Bedankt! Mooie keuken overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-06 11:01
Brooky schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:02:
[...]

Ik wist niet dat je 5 jaar garantie kreeg als je 4 apparaten van Siemens/Neff/Bosch kocht? Ik dacht dat het per merk ging? Dus alleen 4 van Siemens of 4 van Neff of 4 van Bosch?
In de voorwaarden wordt wel degelijk genoemd dat het vier of meer apparaten van hetzelfde merk moeten zijn. Ook het aanvullende garantieformulier van Siemens herkend geen input van Neff/Bosch. Je kunt proberen de klantenservice een mail te sturen, wellicht heb je een welwillende medewerker die het voor je in orde kan maken. Immers zijn de apparaten allemaal van BSH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikep_577
In de regel moet je idd van 1 merk de 4 apparaten kopen, maar je kunt mailen naar garantieregistratie@bshg.com om een uitzondering te vragen. De vriendelijke me vrouw aan de informatie lijn vertelden mij dat ze hier niet al te moeilijk over doen aangezien bsgh een bedrijf is. Mijn aanvraag is eruit dus ik laat jullie weten als het gelukt is.
Brooky schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikep_577
klopt, maar de attitude van keuken loods is 180% anders dan bv een Bemmel en Kroon.
De eerste offerte die ik kreeg van KL was gebaseerd op de adviesprijs niet op wat je uiteindelijk gaat betalen. Van de 4 partijen zat iedereen ongeveer rond de 8600-9000. KL kwam met een offerte van ruim 11.000. Als je ze dan belt dan doen ze een beetje vaag om uiteindelijk met alsnog de hoogste offerte te komen, dus beetje zonde van mijn tijd.
Barry|IA schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat je bij Keukenloods iemand hebt getroffen die niet zo graag een keuken verkoopt...

Bemmel & Kroon is onderdeel van Keukenloods (KM groep).

Desalniettemin goed om te horen dat de keuken bevalt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
mikep_577 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:02:
klopt, maar de attitude van keuken loods is 180% anders dan bv een Bemmel en Kroon.
De eerste offerte die ik kreeg van KL was gebaseerd op de adviesprijs niet op wat je uiteindelijk gaat betalen. Van de 4 partijen zat iedereen ongeveer rond de 8600-9000. KL kwam met een offerte van ruim 11.000. Als je ze dan belt dan doen ze een beetje vaag om uiteindelijk met alsnog de hoogste offerte te komen, dus beetje zonde van mijn tijd.

[...]
Tja, dus een verkeerde verkoper getroffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53

[Afbeelding]

Prachtige keuken zeg! Wat is ruwweg de lengte van het eiland? En zit de kookplaat helemaal op het uiterste einde van het eiland?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo41
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
Gisteren de offerte van onze nieuwe keuken ontvangen.

De beste man rekent voor het maken van een omlijsting van de hoge kast in MDF grondeer €750,-. Omlijsting is 2 meter breed en 2.6 meter hoog. De koof boven het kookeiland van 2,5m bij 1,2m kost ook €750,-.

Zijn dit volgens jullie marktconforme prijzen voor het maken van een MDF koof?

Excl lakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat is zelfs best voordelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Bloemstukje dat eiland lijkt 3 meter en koken dat hij in het midden van een lade van 120cm hij heeft dus nog +-35cm blad aan het einde gok ik.

@Keyboardplayer mooie keuken! Lijkt ook wel wat op die van mij, alleen wij hebben het hele eiland wit gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
@Barry|IA klopt het dat jullie van het merk nobilia en pronorm fronten verkopen die hierop lijken? Ik bedoel dat bruin zwart achtige hout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADitd9LpVE3xj5lE1nuhQUVKkds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3bYCugJMM05YSczAeXVfh8r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Lize167 op 02-04-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Iemand een idee wat de pure x nu doet qua levertijd? Ik hoor week 27, maar ook augustus september.

Wil er best op wachten, prijs kwaliteit lijkt me ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Nu online
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:11:
Iemand een idee wat de pure x nu doet qua levertijd? Ik hoor week 27, maar ook augustus september.

Ligt aan de winkel, bij Keukenmaxx konden ze in juni oid leveren, bij Keukenloods helaas pas tegen het eind van het jaar. Op basis daarvan maar de huidige versie besteld, kan niet zo lang op een kookplaat wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:11:

In combinatie met een keuken wordt de Pure X gewoon op tijd geleverd (in de huidige situatie).
Als je alleen een losse Bora kookplaat koopt sluit je aan achterin de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Lize167 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:02:
@Barry|IA klopt het dat jullie van het merk nobilia en pronorm fronten verkopen die hierop lijken? Ik bedoel dat bruin zwart achtige hout?
[Afbeelding]
Klopt. Pronorm en Hacker (Classic en Systemat) heeft deze. Nobilia heeft deze ook, maar dan loopt de nerf horizontaal.

De Pronorm is het mooist afgewerkt.

Of wil je écht hout fineer? Dan kom je uit bij Systemat en Pronorm. Beda heeft 'm ook, maar dat is onnodig hoog in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:22:
[...]

In combinatie met een keuken wordt de Pure X gewoon op tijd geleverd (in de huidige situatie).
Als je alleen een losse Bora kookplaat koopt sluit je aan achterin de rij.
Kan ik niet plaatsen. Als ik een keuken koop en daar een Bora bij bestel dan bestelt m'n keukenleverancier die toch ook los? Ik heb de Bora gereserveerd bij m'n keuken, maar weet dus niet of de levertijd gehaald gaat worden in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:19:
[...]

Kan ik niet plaatsen. Als ik een keuken koop en daar een Bora bij bestel dan bestelt m'n keukenleverancier die toch ook los? Ik heb de Bora gereserveerd bij m'n keuken, maar weet dus niet of de levertijd gehaald gaat worden in juli.
Waar heb jij de keuken besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:41:
[...]

Waar heb jij de keuken besteld?
Een kleine ondernemer die Rotpunkt uitlevert en plaatst met een vast team. Apparatuur nagenoeg alles, maar een voorkeur voor BSH (ik ben fan van Neff, dus dat komt goed uit).

De bora heb ik puur vanwege de bediening gekozen. Waar ik eerst dolblij met Neff was (oude keuken) vanwege de twistpad, werkt de bora bediening nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:41
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:17:
[...]

Een kleine ondernemer die Rotpunkt uitlevert en plaatst met een vast team. Apparatuur nagenoeg alles, maar een voorkeur voor BSH (ik ben fan van Neff, dus dat komt goed uit).

De bora heb ik puur vanwege de bediening gekozen. Waar ik eerst dolblij met Neff was (oude keuken) vanwege de twistpad, werkt de bora bediening nog beter.
De betreffende ondernemer zal al wel een orderbevestiging hebben gehad en je de levertijd kunnen vertellen.
Bestellingen die nu gedaan worden worden bevestigd vanaf week 40, dit kan wel nog eerder worden als bepaalde onderdelen toch eerder geleverd worden.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:32:
[...]

De betreffende ondernemer zal al wel een orderbevestiging hebben gehad en je de levertijd kunnen vertellen.
Bestellingen die nu gedaan worden worden bevestigd vanaf week 40, dit kan wel nog eerder worden als bepaalde onderdelen toch eerder geleverd worden.
De reservering is deze week gedaan, maar hij kreeg dus verschillende geluiden te horen. Bora vertelde het een, zijn bestelpunt vertelde het ander......De leveringen uit China zou ik verwachten dat deze nu weer redelijk op gang komen. We gaan het zien.

Voor een plaat die ik de komende 10 jaar wil gebruiken en voor dat geld wil ik best een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
Bloemstukje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:59:
[...]

Prachtige keuken zeg! Wat is ruwweg de lengte van het eiland? En zit de kookplaat helemaal op het uiterste einde van het eiland?
GeeMoney schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:15:
@Bloemstukje dat eiland lijkt 3 meter en koken dat hij in het midden van een lade van 220cm hij heeft dus nog +-35cm blad aan het einde gok ik.

@Keyboardplayer mooie keuken! Lijkt ook wel wat op die van mij, alleen wij hebben het hele eiland wit gehouden.
Bij lange na niet GeeMoney :) Het eiland is 2,60 meter lang, twee onderkasten van 1 meter (brede gootsteen en Bora) en in het midden 60 centimeter (afwasmachine). Keuken is zo ingedeeld dat de zaken die ik het meest gebruik - de gootsteen en koelkast - vooraan de keuken zijn gepositioneerd en het kookdeel aan de achterkant. Ik heb naast de Bora nog een centimeter of 15 aan werkblad tot het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Keyboardplayer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:47:
[...]

[...]

Bij lange na niet GeeMoney :) Het eiland is 2,60 meter lang, twee onderkasten van 1 meter (brede gootsteen en Bora) en in het midden 60 centimeter (afwasmachine). Keuken is zo ingedeeld dat de zaken die ik het meest gebruik - de gootsteen en koelkast - vooraan de keuken zijn gepositioneerd en het kookdeel aan de achterkant. Ik heb naast de Bora nog een centimeter of 15 aan werkblad tot het einde.
Zo vertekent het :) ik bedoelde ook lades van 120 en natuurlijk geen 220 maar het bleek 100 te zijn :) desalniettemin, mooie keuken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
Heel lang niet meer gepost, maar nu toch even een update!

Wij zijn er uit en gaan de keuken kopen bij H&J Interieurs.

Kastendwand: Houtfineer, met zwarte grepen
  • 1x 140cm voor koelkast
  • 1x 140cm voor diepvries
  • 1x 140cm voor vaatwasser en combi-stoomoven
  • 1x 60cm nis
  • 4x 100cm bovenop de 140cm kasten en de nis voor servies/voorraad
Onderkasten: Mat zwart, greeploos
  • 2x hoekkast me legplanken, 50cm deur
  • 1x 60cm onderkast voor spoelbak
  • 3x 90cm ladekasten
Werkblad: Graniet (gebrand en geborsteld)

Koelkast: Liebherr IKBP 2770 Premium BioFresh
Diepvries: Liebherr SIGN 2756 Premium NoFrost
Vaatwasser: Siemens SX878D26PE
Kookplaat: Neff T58TL6EN2
Combi-stoomoven: Neff B48FT78HO

Kraan: Quooker Fusion Round RVS Combi+
Spoelbak: Doeco Alpha R55

Prijs: Ongeveer €25.000 (inclusief montage, inzet voor bestek, afvalsysteem etc.).

Afmetingen zijn een beetje afgerond, want sommige kasten worden echt op maat gemaakt, zodat alles precies past.

Fronten van de kastenwand komen er uit te zien zoals op onderstaand foto. De lijnen lopen dus verticaal mooi door _/-\o_ (Foto is dus een voorbeeld van de site :P)

Afbeeldingslocatie: https://www.hj-interieurs.nl/wp-content/uploads/2019/05/30.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 20:42
Kyran schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:45:
Heel lang niet meer gepost, maar nu toch even een update!

Wij zijn er uit en gaan de keuken kopen bij H&J Interieurs.

Kastendwand: Houtfineer, met zwarte grepen
  • 1x 140cm voor koelkast
  • 1x 140cm voor diepvries
  • 1x 140cm voor vaatwasser en combi-stoomoven
  • 1x 60cm nis
  • 4x 100cm bovenop de 140cm kasten en de nis voor servies/voorraad
Onderkasten: Mat zwart, greeploos
  • 2x hoekkast me legplanken, 50cm deur
  • 1x 60cm onderkast voor spoelbak
  • 3x 90cm ladekasten
Werkblad: Graniet (gebrand en geborsteld)

Koelkast: Liebherr IKBP 2770 Premium BioFresh
Diepvries: Liebherr SIGN 2756 Premium NoFrost
Vaatwasser: Siemens SX878D26PE
Kookplaat: Neff T58TL6EN2
Combi-stoomoven: Neff B48FT78HO

Kraan: Quooker Fusion Round RVS Combi+
Spoelbak: Doeco Alpha R55

Prijs: Ongeveer €25.000 (inclusief montage, inzet voor bestek, afvalsysteem etc.).

Afmetingen zijn een beetje afgerond, want sommige kasten worden echt op maat gemaakt, zodat alles precies past.

Fronten van de kastenwand komen er uit te zien zoals op onderstaand foto. De lijnen lopen dus verticaal mooi door _/-\o_

[Afbeelding]
Mooie keuken! Waarom niet gekozen voor een zwarte quooker kraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyran
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-11-2020
Frankisback schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:50:
[...]

Mooie keuken! Waarom niet gekozen voor een zwarte quooker kraan?
Foto is een voorbeeld van de site van H&J Interieurs, dus niet die van ons.

Hebben RVS spoelbak met RVS Quooker. Wel nagedacht over zwart, maar hadden geen zin in extra onderhoud en constant opletten of je het niet beschadigt. RVS is gewoon net wat "robuuster".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
Barry|IA schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:26:
[...]

Klopt. Pronorm en Hacker (Classic en Systemat) heeft deze. Nobilia heeft deze ook, maar dan loopt de nerf horizontaal.

De Pronorm is het mooist afgewerkt.

Of wil je écht hout fineer? Dan kom je uit bij Systemat en Pronorm. Beda heeft 'm ook, maar dat is onnodig hoog in kosten.
Dank je wel. Hoeveel scheelt het per kast ongeveer, houtfineer of kunststof van het merk Proborm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Ik blijf het topic volgen, echter zijn onze plannen even in de koelkast gezet.

Bijna 25% van mijn collega's hebben momenteel een vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen. We hebben het geld misschien straks hard nodig als de crisis zo blijft aanhouden. De economische gevolgen zijn nog niet echt te overzien dus voor nu maar even een pas op de plaats.... :|

[ Voor 84% gewijzigd door A3-D op 05-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivonb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-08-2024
Vraag, heb net een nieuwe keuken met een inductie kookplaat. Bij gebruik geeft deze pulserend geluid en actie bij verwarmen. (soort van aan/uit) Dit had ik bij mijn vorige plaat nooit. Wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ivonb schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:11:
Vraag, heb net een nieuwe keuken met een inductie kookplaat. Bij gebruik geeft deze pulserend geluid en actie bij verwarmen. (soort van aan/uit) Dit had ik bij mijn vorige plaat nooit. Wat is dit?
1. Een defect.
Of
2. Normaal bij de plaat, dit kan bij sommige inductieplaten, had je moeten testen.
Pagina: 1 ... 123 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1