Wij zijn na dit weekend wat verder met onze zoektocht.
Hrolfr schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:43:
Ons plan is vooralsnog om drie verschillende soorten zaken te bezoeken:
- Een lokale ondernemer
- Een keten - wordt Keukensale - wilde geen DMG. Punt.
- Een "internetaanbieder" - wordt Thuiskeukens.nl
De lokale ondernemer uit de quote leek er helemaal geen zin in te hebben en valt, ook door assortiment en prijs, al af.
Even een prangende vraag
Voordat ik de aandacht kwijt ben ik de rest van de post.
Heeft iemand ervaring of een adres voor het laten plaatsen van de keuken door een derde partij, niet de leverancier? Als we met Thuiskeukens.nl verder gaan is dat wel nodig. Googlen levert wel wat op, maar hopen dat de reviews kloppen voel ik me niet al te gerust bij.
Bij Keukensale is de opzet (kasten en werkblad) rond
Nog geen offerte, apparatuur ontbreekt nog, komt komende vrijdag. Vrijdag was daar te weinig tijd voor - wij konden pas na werk, en het ophalen van de kinderen had ook een deadline. Was een fijn gesprek, namen de tijd voor ons en werd geen moment opdringerig. De franchisenemers zijn een vader en zoon - en die familiezaak sfeer straalt het daar ook uit. Prima selectie Nobilia kleuren. We zijn uitgekomen op de (nieuwe) zwarte anti-fingerprint voor onderkasten en houtlook hoge kasten met een keramisch blad. Hieronder de tekening. Puntjes op de i, apparatuurkeuze en offerte komen dan nog:
er komt wel een stuk lichtere vloer
Ook bij Thuiskeukens was het een prima gesprek
Daar kwamen we vooral voor de kasten en mogelijk het werkblad. Prima ontvangen door Raymond, rustig gesprek en konden op ons gemak frontkleuren en werkblad bij elkaar zoeken. Hij kwam ook echt over als een vakman -bleek ook uit een keukenfamilie te komen-, wist enorm veel te vertellen over de fronten en tijdens het tekenen kwam hij met geweldige verfijningen. En we werden af en toe "underselled"; welnee, dure optie, niet nodig. Qua opstelling, en kleuren, kwamen we in dezelfde richting uit; AV6000 matzwart onderkast, hoge kasten met echt houtfront en dan met bovenkast links naast de afzuigkap.
Grote selectie fronten in de winkel, net als op de site. Systemat oogt en voelt dan weer een slag beter dan Nobilia. Ik kan van harte aanraden langs te gaan. Kleuren zien er in het echt af en toe compleet anders uit, ook afhankelijke van lichtinval, en er is veel meer mogelijk dan op de website aangegeven. Bijvoorbeeld gelakte zijkanten van kasten i.p.v. alleen de kunsttof wanden op de website. Kastjes kwamen net onder de 12k uit, met gelakte zijwanden (eiland, hoge- en bovenkast) werkblad van 4cm dik composiet net boven de 5k.
We zijn meer gecharmeerd van de Systemat dan de Nobilia. Punt is wel dat we buiten het werkgebied van de monteurs wonen en zelf op zoek moeten gaan naar iemand om te plaatsen. Mogelijk dat we alleen de kasten afnemen en laten plaatsen, en het blad door een lokale(re) leverancier laten plaatsen - werkbladenkopen.nl is bv. niet heel ver weg. Of zelf de kasten proberen te plaatsen - maar lijkt me wel vakwerk.
@
Kris heb je daar wat aan?