Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:18
@JanTorrent Een paar tips vanuit mijn ervaring. Als een verkoper binnen 10 minuten gaat schermen met bruto prijzen en netto prijzen die daar 40% onder liggen ("scherpste prijzen"), weglopen. Als je geen offerte meekrijgt, weglopen. Als een verkoper steeds iets wil pushen (een specifiek merk of design bijvoorbeeld), weglopen. Als je ergens vijf keer moet weglopen en elke keer een aanbieding krijgt, doorlopen. Als iemand gewoon de tijd neemt, alles uittekent en je gewoon netjes een goede offerte geeft, denk er dan over na. Je kunt nooit in de boekhouding kijken dus je zult nooit winnen of iets dergelijks, dus ga af op vertrouwen en gevoel.
Je probeert het te systematisch te benaderen, maar een keuken is geen item met een set price die je overal 1-op-1 kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
@mister_S ja dat is exact het plan die bull sh1t (pardon my French) wil ik dus voorkomen door dan maar een beetje lomp vooraf aan te geven waarom ik er zit.

Maar goed gezien dat ik het systematisch probeer aan te pakken want dat is inderdaad het geval...lijkt alleen niet te werken in dit geval. Nogmaals het zal altijd wel ergens goedkoper, beter of allebei gaan maar ik wil gewoon iets kopen zonder geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Morgen ga ik naar een keukenzaak en heb zelf alvast een opstelling bedacht
Heeft iemand hier nog tips/verbeterpunten op?

[img]https://ibb.co/GsTGhTg]Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z8JCkJK/Keukenopstelling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
@assassin85 doe eens niet zo onvriendelijk Waar zit de deur?

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 18-01-2020 18:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mister_S schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:11:
@JanTorrent, maar een keuken is geen item met een set price die je overal 1-op-1 kan vergelijken.
Ik ben het met je reactie eens hoor, maar dat laatste zinnetje is eigenlijk gewoon gek en heb ik mij ook over verbaast. Waarom moet een Schuller keuken bij Tieleman 35000 euro kosten, terwijl exact die keuken bij keukenstudio Maassluis rond de 25000 euro uit kwam? Dan wordt er vaak geschermd met de ene zaak is de andere niet, maar in dit geval is de grootste/oudste/gerenomeerdste zaak de duurste van de twee.
Ik blijf dat vreemd vinden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@assassin85 Je doorloop tussen bar en hoge kasten is maar 70cm, is dat wel voldoende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-06 16:27
JanTorrent schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:45:
@HKP32 thanks, dat zelf samenstellen zie ik niet zo zitten want dat gaat nooit goed met mij.

Het gaat oprecht niet om prijs matchen maar om iedereen gewoon snel scherp te krijgen en te voorkomen dat we tijd van elkaar verspillen maar het moet inderdaad juist niet verkeerd overkomen. Dus bedankt
het gaat je, gezien je 1e post, wel puur om de prijs! Je bent op zoek naar de winkel die de beste service verleent, het snelste is met zijn offerte, en die mag dan jouw laagste prijs matchen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Andrehj schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:52:
@assassin85 [mbr]doe eens niet zo onvriendelijk [/] Waar zit de deur?
Het betreft eigenlijk een open keuken, via de opening bij de bar loop je de woonkamer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
mitsumark schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:43:
@assassin85 Je doorloop tussen bar en hoge kasten is maar 70cm, is dat wel voldoende?
Ik ging er eigenlijk van uit dat die iets breder zou zijn maar nu ik zo kijk heb je volgens mij gelijk. Dat moet aangepast worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:08
Vandaag bij de keukenkampioen geweest(want projectleverancier). Ik kan alles beamen wat in dit topic al is gezegd van de kampioen. Druk zetten om meteen een beslissing te maken, en toen ik nee zei ging de verkoper even weg, hierna kon de keuken opeens 500 euro goedkoper..

Verder niet eens een offerte mee gekregen want "de printer doet het niet", terwijl de verkoper 15 minuten daarvoor nog een 3d tekening had uitgeprint :P De koffie en het broodje was wel lekker, en verder vriendelijk en uitgebreid geholpen.

Als ik zoek op keukenloods krijg ik veel hits in dit topic, maar dit gaat vooral over apparatuur, zijn er ook ervaringen met een complete keuken van de loods? Zijn hun verkopers minder slijmerig, aangezien ze wel bij de DMG horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wzeemans
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-05-2023
Hi all,
Na veel gelezen te hebben op forums weet ik niet welke optie ik moet kiezen. Ik hoop dat iemand me wat onafhankelijk advies kan geven.
In onze nieuwbouw woning gaan we inductie toepassen met ingebouwde afzuiging.
De vraag is echter of dit met recirculatie of met afvoer naar buiten moet.

De aannemer kan eenvoudig een afvoer naar buiten maken zodat ik voor afvoer kan kiezen. Het nadeel is dat ik warmte uit mijn woning trek. De wtw kan hierdoor ook ontregeld worden. Recirculatie voorkomt dit, echter zit je dan met de periodieke vervanging van koolstof filters. Ook ben ik wat huiverig voor geuren die in huis komen.

Iemand die me op weg kan helpen (of dezelfde keuze heeft moeten maken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar is al genoeg over geschreven... Ook in dit topic. Je zult de keuze zelf moeten maken. Ik ben van mening dat recirculatie minder goed werkt. En ik neem de eventuele warmte verliezen voor lief.

Anderen vinden dat belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turtles3
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-07-2020
Kennis van keukens en onderhandelen is het belangrijkste bij keukens. Zodra de verkoper twijfel voelt bij de klant dan duikt hij daar bovenop. Ik net na 15 jaar het werkblad, koel/vries combi, inductie kookplaat en vaatwasser vervangen. De kastjes hebben niets geleden en blijven zoals ze zijn. Eventueel nieuwe deurtjes en frontjes kan altijd. De offerte werd bijna 50% lager dan waar de verkoper starten. Ik ben nu wel overgestapt van gas koken naar inductie. Wasbak is ook nieuw. De kraan is niet nieuw. De oude was goed genoeg. Geen leidingen hoeven te verleggen. De perplex stroomaansluiting zat er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turtles3
  • Laatst online: 14-07-2020
Je krijgt volgens mij nooit een offerte mee. Want ze weten goed dat je daar mee naar de concurrent gaat. Elektronica bedrijven doen dat ook vaak en moet je vragen naar de prijs die niet vermeld staat.Ook hier geld de regel, laat je gevoel meewerken. Bij twijfel ........... :F
1337aldi schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:30:
Vandaag bij de keukenkampioen geweest(want projectleverancier). Ik kan alles beamen wat in dit topic al is gezegd van de kampioen. Druk zetten om meteen een beslissing te maken, en toen ik nee zei ging de verkoper even weg, hierna kon de keuken opeens 500 euro goedkoper..

Verder niet eens een offerte mee gekregen want "de printer doet het niet", terwijl de verkoper 15 minuten daarvoor nog een 3d tekening had uitgeprint :P De koffie en het broodje was wel lekker, en verder vriendelijk en uitgebreid geholpen.

Als ik zoek op keukenloods krijg ik veel hits in dit topic, maar dit gaat vooral over apparatuur, zijn er ook ervaringen met een complete keuken van de loods? Zijn hun verkopers minder slijmerig, aangezien ze wel bij de DMG horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanTorrent
@Ice82 bedankt voor het meedenken, ook al heb ik er niet zoveel aan en is het niet zo heel constructief

Uiteindelijk gaat alles om prijs...alleen bij ons dus om prijs/kwaliteit. Het matchen is om in ieder geval een eerlijke kans te geven en als de service het waard is om meer te betalen dan is het zo.

Zo ben ik vandaag (met mij "strategie") bij een kleinere keukenzaak geweest, die was helemaal akkoord en bedankte voor de transparantie en dat we niet meteen naar bemmel of keukenloods rennen voor e100. Het gaat mij puur om de kasten. Ik snap gewoon niet waarom een next125 opstelling meer dan 10k moet verschillen per keukenboer...daar was deze man het mee eens...maar we zullen zien. Een fijn leven toegewenst in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
Wzeemans schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:06:
Hi all,
Na veel gelezen te hebben op forums weet ik niet welke optie ik moet kiezen. Ik hoop dat iemand me wat onafhankelijk advies kan geven.
In onze nieuwbouw woning gaan we inductie toepassen met ingebouwde afzuiging.
De vraag is echter of dit met recirculatie of met afvoer naar buiten moet.

De aannemer kan eenvoudig een afvoer naar buiten maken zodat ik voor afvoer kan kiezen. Het nadeel is dat ik warmte uit mijn woning trek. De wtw kan hierdoor ook ontregeld worden. Recirculatie voorkomt dit, echter zit je dan met de periodieke vervanging van koolstof filters. Ook ben ik wat huiverig voor geuren die in huis komen.

Iemand die me op weg kan helpen (of dezelfde keuze heeft moeten maken)?
Mijn schoonouders hebben een Bora met recirculatie. Nauwelijks geurtjes (echt minimaal) dus werkt goed. Enige dat we merkte is dat tijdens het koken van het kerstdiner de ramen besloegen. Maar dat is na x gangen en maar 1x per jaar. Die koude lucht is altijd...tenminste dat is onze gedachte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:50
JanTorrent schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:05:
Hallo allemaal, ik lees ook een paar weken mee en heb inmiddels wat keuken zaken bezocht. We hebben inmiddels een 95% vast beeld van de opstelling (kastenwand + eiland), blad (is de laatste 5% onzekerheid ivm smaakverschil tussen mij en partner) en apparatuur.

Dit betekend dat we het aankoopproces efficiënt in kunnen richten want alle offertes zullen dezelfde basis hebben en we kunnen binnen een half uur / drie kwartier weer buitenstaan. Voor de duidelijkheid we gaan geen bulthaup met pronorm vergelijken maar zitten in het hoge midden segment (c2, next125, ballerina)

Onze aankoop strategie is als volgt, wij vertellen aan de keuken verkoper/designer/consulent/architect/boer het volgende:

1. We gaan langs max 5 leveranciers om een reeel prijsbeeld te krijgen
2. De zaak met de beste service (snelheid van offerte, advies, verhaal, gevoel) krijgt sowieso de optie om onze laagste prijs te matchen
3. Punt 2 gaat alleen op als de offerte niet meer dan 10% afwijkt van de laagste offerte

Op deze manier denken we aan een goede prijs en service te komen. Wat zijn jullie gedachten?

Een ander punt waar ik over na zat te denken en waar ik nieuwsgierig ben naar jullie gedachtes/ervaringen is het volgende:

De keuken is voor een nieuwbouw huis dat begin 2021 zal worden opgeleverd (start bouw net voor de bouwvak). De vraag die ik me afstel is het volgende: waarom zou ik de keuken in 1x compleet bestellen? Is het niet verstandiger om nu de kasten te bestellen, te wachten op een aanbieding, prijsdaling of introductie van een nieuw beter apparaat en deze dan op een later moment te kopen? De nismaten en aansluitingen zijn al 100 jaar (bij wijze van spreken) hetzelfde dus de opstelling en het leiding schema zal niet veranderen.

Siemens komt bijvoorbeeld naar ik heb begrepen met een nieuwe kookplaat met afzuiging in april (smallere afzuiging, lager geluidsniveau maar wel krachtiger eventueel ook in 70cm). Zoals vaak zal dit met een prijs premie gaan tov het "oude" apparaat of het oude apparaat zakt in prijs ivm oud model.

Op zijn minst zal de keukenzaak begrijpen dat we prijsbewust zijn en misschien helpt het in zn offerte als we de apparatuur wel "nu" kopen...beetje hun eigen drukmiddel gebruiken maar dan tegen ze.

Op werkbladen zie ik ook weleens aanbiedingen voorbij komen dus daar zou hetzelfde voor kunnen gelden.

Wat ik van dit forum begrijp is dat je ongeveer 12 weken van te voren je keuken afroept dus dan heb je tot dan om je apparatuur definitief te maken.

Mijn vraag hoe verwachten jullie dat een keukenzaak hierop gaat reageren? Wat zou het negatieve gevolg van deze aanpak kunnen zijn? Je kan het ook bij aankoop zeggen dat je alles bij die keukenzaak koopt in de volgende x maanden mits concurrerend geprijsd.

Misschien is het maar een hersenspinsel maar ik ben benieuwd maar jullie gedachten/ervaringen
Ik ben naar 2 winkels geweest , daar alles laten uitrekenen en uittekenen. Daarmee ben ik naar Duitsland gereden en heb de zelfde keuken gekocht voor ongeveer 30% goedkoper...(ook vanuit daar monteren ze gewoon in Nederland) echt het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
JanTorrent schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:30:
@Ice82 bedankt voor het meedenken, ook al heb ik er niet zoveel aan en is het niet zo heel constructief

Uiteindelijk gaat alles om prijs...alleen bij ons dus om prijs/kwaliteit. Het matchen is om in ieder geval een eerlijke kans te geven en als de service het waard is om meer te betalen dan is het zo.

Zo ben ik vandaag (met mij "strategie") bij een kleinere keukenzaak geweest, die was helemaal akkoord en bedankte voor de transparantie en dat we niet meteen naar bemmel of keukenloods rennen voor e100. Het gaat mij puur om de kasten. Ik snap gewoon niet waarom een next125 opstelling meer dan 10k moet verschillen per keukenboer...daar was deze man het mee eens...maar we zullen zien. Een fijn leven toegewenst in iedergeval
De verschillen zitten vaak in dingen die niet besproken worden ;-). Denk aan kastinrichting, kunststof of gelakte zijwanden, verschillende lijnen binnen een merk (dure lijn met bijv. glazen wandjes in lades of goedkopere lijn met metalen lades) ga zo maar door. Dat maakt het zo ondoorzichtig als wat. Exact vergelijken kan alleen wanneer je alles, maar dan ook echt alle elementen op papier mee krijgt en iedereen dus hetzelfde in rekening gaat brengen. Dat is dus een dingetje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
JanTorrent schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:05:
Hallo allemaal, ik lees ook een paar weken mee en heb inmiddels wat keuken zaken bezocht. We hebben inmiddels een 95% vast beeld van de opstelling (kastenwand + eiland), blad (is de laatste 5% onzekerheid ivm smaakverschil tussen mij en partner) en apparatuur.

Dit betekend dat we het aankoopproces efficiënt in kunnen richten want alle offertes zullen dezelfde basis hebben en we kunnen binnen een half uur / drie kwartier weer buitenstaan. Voor de duidelijkheid we gaan geen bulthaup met pronorm vergelijken maar zitten in het hoge midden segment (c2, next125, ballerina)

Onze aankoop strategie is als volgt, wij vertellen aan de keuken verkoper/designer/consulent/architect/boer het volgende:

1. We gaan langs max 5 leveranciers om een reeel prijsbeeld te krijgen
2. De zaak met de beste service (snelheid van offerte, advies, verhaal, gevoel) krijgt sowieso de optie om onze laagste prijs te matchen
3. Punt 2 gaat alleen op als de offerte niet meer dan 10% afwijkt van de laagste offerte

Op deze manier denken we aan een goede prijs en service te komen. Wat zijn jullie gedachten?

Een ander punt waar ik over na zat te denken en waar ik nieuwsgierig ben naar jullie gedachtes/ervaringen is het volgende:

De keuken is voor een nieuwbouw huis dat begin 2021 zal worden opgeleverd (start bouw net voor de bouwvak). De vraag die ik me afstel is het volgende: waarom zou ik de keuken in 1x compleet bestellen? Is het niet verstandiger om nu de kasten te bestellen, te wachten op een aanbieding, prijsdaling of introductie van een nieuw beter apparaat en deze dan op een later moment te kopen? De nismaten en aansluitingen zijn al 100 jaar (bij wijze van spreken) hetzelfde dus de opstelling en het leiding schema zal niet veranderen.

Siemens komt bijvoorbeeld naar ik heb begrepen met een nieuwe kookplaat met afzuiging in april (smallere afzuiging, lager geluidsniveau maar wel krachtiger eventueel ook in 70cm). Zoals vaak zal dit met een prijs premie gaan tov het "oude" apparaat of het oude apparaat zakt in prijs ivm oud model.

Op zijn minst zal de keukenzaak begrijpen dat we prijsbewust zijn en misschien helpt het in zn offerte als we de apparatuur wel "nu" kopen...beetje hun eigen drukmiddel gebruiken maar dan tegen ze.

Op werkbladen zie ik ook weleens aanbiedingen voorbij komen dus daar zou hetzelfde voor kunnen gelden.

Wat ik van dit forum begrijp is dat je ongeveer 12 weken van te voren je keuken afroept dus dan heb je tot dan om je apparatuur definitief te maken.

Mijn vraag hoe verwachten jullie dat een keukenzaak hierop gaat reageren? Wat zou het negatieve gevolg van deze aanpak kunnen zijn? Je kan het ook bij aankoop zeggen dat je alles bij die keukenzaak koopt in de volgende x maanden mits concurrerend geprijsd.

Misschien is het maar een hersenspinsel maar ik ben benieuwd maar jullie gedachten/ervaringen
Ik denk vooral dat je overal wordt weggestuurd en nergens een offerte mee krijgt met deze “strategie”.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1326982

Hallo,

Wij zijn bezig met de zoektocht naar een redelijke prijs voor eenn keuken. Het betreft een keuken met bar. Lange zijde van 374 inclusief 1 hoge kast en bar met kraan en vaatwasser van 120*100. We hebben Siemens apparaten, inductie, afzuiger, vaatwasser en q7 oven magnetron van 60. Verder nog een klep bovenkastje van 60*30*30 en een achterwand van 60 hoog achter het werkblad.

We hebben op dit moment een aanbod van hellokitchen(dmg) voor een express keuken voor +/-7700 en een aanbod van voortman met hacker classic voor +/- 8350 (nadat hij er 1200 afgehaald heeft).

In hoeverre zijn deze prijzen redelijk. Er staan nog een aantal offertes uit die worden op basis van hacker berekend.

Hoop dat jullie ons kunnen helpen in deze wereld van keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Je moet je apparatuur even specificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter volledigheid idd

Iq7 studioline 60 nis hm836gnb6
Iq100 vaatwasser sn614x03ae
Iq100 inductie 81 cm eh877fvc5e
Iq100 schouw 90cm lc94bbc51

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 1326982 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:57:
Ter volledigheid idd

Iq7 studioline 60 nis hm836gnb6
Iq100 vaatwasser sn614x03ae
Iq100 inductie 81 cm eh877fvc5e
Iq100 schouw 90cm lc94bbc51

Bedankt
Hacker Classic is goed, Express Kuchen is rommel (merkloze scharnieren en ladegeleiders, slechte afwerking, klein assortiment).

Maar als ik jou was zou ik de apparatuur van een goedkoper merk nemen (Pelgrim, Etna, Whirlpool, etc.), zodat je wat meer budget overhoudt op de keukenmeubelen en het werkblad.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, de reden van deze oven is omdat we dan een grote oven hebben en geen extra magnetron hoeven te nemen. Maar ik ga het zeker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Hacker Classic is goed, Express Kuchen is rommel (merkloze scharnieren en ladegeleiders, slechte afwerking, klein assortiment).

Maar als ik jou was zou ik de apparatuur van een goedkoper merk nemen (Pelgrim, Etna, Whirlpool, etc.), zodat je wat meer budget overhoudt op de keukenmeubelen en het werkblad.
Op zich heb je daar icm het budget wellicht gelijk in. Maar van matig functionerende apparatuur heb je dagelijks last. Mijn ervaringen met Whirlpool zou ik ook niemand willen aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:23:
[...]
Anoniem: 1326982 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:37:
Bedankt, de reden van deze oven is omdat we dan een grote oven hebben en geen extra magnetron hoeven te nemen. Maar ik ga het zeker meenemen.
Persoonlijke ervaring, maar nooit van mijn leven meer Etna. Ons vorige (huur)huis had de hele keuken van Etna qua apparatuur en op alles was wel wat aan te merken.
Vaatwasser die de afwas bijna nooit echt schoon kreeg en een oven die 30 min moest voorverwarmen en bij open doen meteen 50gr afkoelde is 5 sec. Een pizza of cake bakken duurde standaard 2x zo lang als nodig.

Onze (12) buren hadden exact dezelfde keuken en vrijwel iedereen had dezelfde klachten.

Oftewel bedenk je goed welke eisen je stelt aan je keukenapparatuur en hoe vaak je het waarvoor gebruikt. Zonde als je nu net iets teveel bezuinigd en er later dagelijks spijt van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Op elk merk is wel wat aan te merken. Over het algemeen is Etna redelijk storingsvrij. Ik krijg meer servicemeldingen over Siemens (ja, echt), terwijl Etna meer verkocht wordt (huurhuizen, vakantieparken, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Tja, dat soort dingen blijft moeilijk om goed objectief te beoordelen op basis van cijfers (van servicemeldingen).
- In een vakantiehuis klaagt per definitie niemand (op een uitzondering na) want je zit er maar een paar dagen
- In een huurhuis doet de huurbaas meestal pas iets als het echt niet meer werkt. Binnen garantieperiode heb je meer kans.
- Bij (de duurdere Siemens) apparatuur klagen mensen wellicht juist sneller dan bij budgetmerken omdat ze flink betaald hebben voor een duur product dat vervolgens niet aan de hoge verwachting voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb het puur over defecten. Maar ik vind je benadering creatief en leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan het misschien ook komen omdat Siemans keuken apparaten vaak apparaten zijn met (veel) meer functies dan apparaten van Etna? En daardoor meer kans op mankementen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:40:
Ik heb het puur over defecten. Maar ik vind je benadering creatief en leuk! :)
Een vaatwasser die 8 van de 10x de vaat niet schoon krijgt is in mijn ogen defect of op z'n minst niet geschikt voor mijn manier van gebruik.
Volgens de verhuurder moet je dan namelijk maar wat meer van te voren afspoelen/schoonmaken en er komt dus nooit een servicemelding van.

Idem voor een oven die prima een diepvriespizza kan opwarmen, maar mijn zelfgemaakte pizzabodem nooit krokant kreeg. (Uiteindelijk 'opgelost' met een pizzasteen die alvast een uur lag voor te verwarmen)

Zoiets komt dus nooit als defect in de boeken. Vandaar mijn opmerking dat het lastig is om over dit soort zaken objectief een uitspraak te doen met cijfers.

Het aantal servicemeldingen over een defect apparaat zegt dus lang niet alles over de tevredenheid over een apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Farmerwood schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Een vaatwasser die 8 van de 10x de vaat niet schoon krijgt is in mijn ogen defect of op z'n minst niet geschikt voor mijn manier van gebruik.
Volgens de verhuurder moet je dan namelijk maar wat meer van te voren afspoelen/schoonmaken en er komt dus nooit een servicemelding van.

Idem voor een oven die prima een diepvriespizza kan opwarmen, maar mijn zelfgemaakte pizzabodem nooit krokant kreeg. (Uiteindelijk 'opgelost' met een pizzasteen die alvast een uur lag voor te verwarmen)

Zoiets komt dus nooit als defect in de boeken. Vandaar mijn opmerking dat het lastig is om over dit soort zaken objectief een uitspraak te doen met cijfers.

Het aantal servicemeldingen over een defect apparaat zegt dus lang niet alles over de tevredenheid over een apparaat.
Omdat zo’n vaatwasser en oven feitelijk ook niet defect zijn. Dat je niet tevreden bent is wat anders.

Ik probeer nergens aan te tonen dat Etna beter is dan Siemens. Objectief ben ik ook niet. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er bij mij vaker defecten worden gemeld aan Siemens (waar heel NL lyrisch over is...) dan aan Etna.

Wifi connectie problemen, geen response op touchscreen, reservoir mechanisme kaduuk, deur lekt warmte, scherm kapot, plastic knopjes gaan scheef zitten.... ik kan nog wel even doorgaan. Dit betreft een Studioline stoomoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:06:
[...]

Omdat zo’n vaatwasser en oven feitelijk ook niet defect zijn. Dat je niet tevreden bent is wat anders.

Ik probeer nergens aan te tonen dat Etna beter is dan Siemens. Objectief ben ik ook niet. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er bij mij vaker defecten worden gemeld aan Siemens (waar heel NL lyrisch over is...) dan aan Etna.

Wifi connectie problemen, geen response op touchscreen, reservoir mechanisme kaduuk, deur lekt warmte, scherm kapot, plastic knopjes gaan scheef zitten.... ik kan nog wel even doorgaan. Dit betreft een Studioline stoomoven.
Tsjah, volgens mij koop je zo'n apparaat primair voor het vaatwassen en voor het bakken. Als dit -ondanks geen defect- niet lukt, heb je volgens mij een hele lange periode van frustratie voor de boeg...

Wat mij betreft liever een IKEA keuken met Miele apparatuur dan een siematic keuken met Whirlpool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 20:53
cryptapix schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Over de prijs valt weinig te zeggen. Dat kan pas als je een overzicht verstrekt van de apparatuur. Merk alleen is niet voldoende, want er zit een enorm verschil tussen instaplijn Siemens en toplijn Siemens.

Ik heb geen ervaring met Next125 dus kan over het verschil tov Systemat niet oordelen. Ik weet wel dat wij heel tevreden zijn met Systemat.
Excuses, de volgende apparaturen waren erbij geplaatst:

Schuller (geen idee welke lijn):

SN636X00AE
GI18DA20
KI81RVF30
EH877FVC5E
HM836GNB6
LF97BCP50
22+XBLK

Totaal inclusief montage 16.400,-

Schuller C2/C3:

HM636GNS1
HB634GBS1
SX836X00QE
KI81RAD30
GI11VAD40
LF97BCP50
KM7678

Totaal inclusief montage 21.700,-

Next 125 NX 500:

KI81RVF30
HM836GNB6
CM836GNB6
SN636X01IN
LF97BCP50
EH877FVC5E
22+XBLK
Spoelbak 45x40
Composiet werkblad

Totaal inclusief montage 21.600,-

Hierbij de afbeeldingen:

Schuller (geen idee welke lijn):

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ChfMyX8/original-2-NGRFc-G.jpg

Schuller C2/C3:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7Q79DVc/Schuller-C2-C3.jpg

Next 125:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FqXRzMv/Next-125.jpg

De prijs van Ekelhoff valt me helaas wel tegen. Het ontwerp bij Bemmel & Kroon gaan wij nog flink wijzigen. Tot nu toe zijn ze wel eigenlijk met de beste prijs gekomen voor zowel Schuller als Next 125. Ik heb opgemerkt dat hun apparatuur nog goedkoper kan worden besteld, dit zal ik dan ook aankaarten.. Samen met het eiland iets smaller en breder te maken (100 bij 270) en de bovenkasten te verwijderen en de hoge kasten als 1 geheel te bestellen de prijs eventueel op peil zou houden. Ik heb nog paar bezoekjes gepland (ook wederom naar Duitsland voor bijvoorbeeld Systemat van Faber).

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
@RRCreations klopt het dat je twee combi magnetrons wil en dat ze van verschillende afmetingen zijn? Heb je lades of planken in het fornuis? Is het greeploos? Voor de next 125 heb je dan de normale kasten of de grote (ik geloof 78.5 vs 87.5).

Ik kijk naar een zelfde soort opstelling, een kleiner eiland (130x240) en vijf hoge kasten, alles tip on ook de koelkast en vriezer

Combi Quooker (Square)
Vaatwasser: Siemens SN658X03TE
Koelkast: Siemens KI81RAD30
Vriezer: Siemens GI81NAC30
Kookplaat: Siemens EX807LX36E
Combi oven stoom: Siemens HS836GTB6
Combi oven magnetron: Siemens HM836GNB6
Brede spoelbak 55cm
Blad composiet

Ik heb vandaag een offerte gekregen voor een Schuller c2 van 23k (inc installeren)

Daarnaast vandaag wat tijd verloren aan een verkoper die geen “netto” prijs wilde noemen voor een next125 maar kwam tot 38k bruto/voor korting en alleen een echte prijs wilde noemen als we of vandaag wilde kopen etc. Dit ondanks dat we in het begin hadden uitgelegd dat we vandaag geen beslissing willen nemen en dat we 4 zaken om een offerte gaan vragen. Hij vroeg nog wel naar een offerte van andere aanbieders mag zien omdat hij die zeker kan matchen...jammer want wel een leuk gesprek gehad maar wel een dmg dochter dus we hadden het moeten weten

Ik heb goede dingen gehoord / gelezen over de optima van bruynzeel (zou een private label next 125zijn), ik ga daar ook eens langs. Heb daarnaast Ekelhoff in de agenda staan en een lokale n125 dealer. Komende weekenden zijn lekker vol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:08
Ik vind het altijd bijzonder dat er wel naar typenummers worden gevraagd van apparaten maar als het om de keuken gaat word er alleen een merk genoemd.
Bij werkbladen word ook altijd alleen gesproken over het materiaal en nooit over de kleur of afwerking.

Er zijn composiet bladen van € 200,- per meter en er zijn bladen van € 1000,- per strekkende meter. Hoe kan je nu een fatsoenlijk vergelijk maken als je niet kijkt naar dit soort belangrijke details?

Hetzelfde geld voor de keuken: hoe zijn de zichtzijdes afgewerkt? Word er gewerkt met gespoten/fenix zijnwanden of is het allemaal melamine?
Op het plaatje ziet het er allemaal mooi uit maar dit soort verschillen in afwerking kunnen wel zorgen voor flinke prijsverschillen. Ik ben ook van mening dat juist de afwerking van een keuken kan zorgen voor een totaal andere uitstraling.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
assassin85 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:33:
Vandaag een offerte ontvangen voor een Siematic Pure SLX met similaque frontjes en led verlichting in de greeplijsten. Keuken is in parallel opstelling.

Apparatuur is van Siemens (studioline)
vaatwasser: SN857X00PE
afzuigkap: LC97FQP60
inductiekookplaat: EX977LXV5E
oven: HB875G5B1
koelkast: KI81RAD30
vriezer: GI81NAC30

Keramisch blad Basalt black satin van Jetstone (met spatwand van 20cm), totale lengte van blad exclusief spatwand is 493 cm

[img]https://ibb.co/cbDbzjw][Afbeelding]

[img]https://ibb.co/g9BvcQx][Afbeelding]
Zo ziet de opstelling er uit

Voor een indruk van de frontjes en het blad:
[img]https://ibb.co/9Vb1Vn8][Afbeelding]

Totaalprijs was 31.800 euro waarvan 17.900 euro voor de kasten, 7000 euro voor de apparaten, kraan en spoelbak en 5000 euro voor het blad en spetwand. 1720 euro voor de montage
Ik vond het zelf aan de dure kant, heb nog niet onderhandeld over de prijs.
Een update:
Vandaag bij Keukenmaxx in Hdorp geweest om de keuken 1 op 1 over te nemen en een offerte uit te brengen.
Begon bij 38000 euro, ik zei daarop (eigenlijk al met de gedachte ik loop de deur zo uit want dit gaat m niet worden) dat ik er geen cent meer als 25000 voor wilde betalen. Toen kwam ie met het verhaal dat het niet kon en dat voor dat bedrag het licht in de winkel uit zou gaan e.d. Maar hield ie toch n kiertje open en zei hij dat ie met zn baas moest praten en vroeg hoe snel ik wilde kopen. Toen ik zei dat ik m sowieso niet vandaag zal kopen bij hem wilde hij niet meer met zn baas praten en vond t raar dat ik er eerst nog over wilde nadenken (waarschijnlijk bang dat ik weg zou lopen en de keuken voor een lager bedrag dan 25000 elders zou kopen? Ik weet het niet). Kort verhaal lang, 25.000 euro was mogelijk maar dan moest ik wel deze week kopen.

Ik vind het leuk dat ie (ik had het niet verwacht) best wel een stuk lager is gegaan dan zn aanvankelijke prijs (''want siematic, dure keuken lage marge bla bla heel kulverhaal''), maar dit geeft me wel de moed om het bij een andere zaak voor een lager bedrag te proberen. Aangezien 25.000 mogelijk is, zal dat vast niet de ondergrens zijn voor deze keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04:21
Heb nóg geen ervaring met de aankoop van een keuken, maar als ik alle verhalen zo lees, dan is het een wereldje met veel enge verkopers. Mannetjes die op elk mogelijke manier hun provisie proberen veilig te stellen. Bah!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Matadores schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:26:
Heb nóg geen ervaring met de aankoop van een keuken, maar als ik alle verhalen zo lees, dan is het een wereldje met veel enge verkopers. Mannetjes die op elk mogelijke manier hun provisie proberen veilig te stellen. Bah!
Tsjah... Dat zijn ook de mooiste verhalen om te vertellen natuurlijk. En als de consument er dan nog in mee blijft gaan ook, wordt het helemaal een rommeltje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:38
assassin85 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:50:
[...]

Een update:
Vandaag bij Keukenmaxx in Hdorp geweest om de keuken 1 op 1 over te nemen en een offerte uit te brengen.
Begon bij 38000 euro, ik zei daarop (eigenlijk al met de gedachte ik loop de deur zo uit want dit gaat m niet worden) dat ik er geen cent meer als 25000 voor wilde betalen. Toen kwam ie met het verhaal dat het niet kon en dat voor dat bedrag het licht in de winkel uit zou gaan e.d. Maar hield ie toch n kiertje open en zei hij dat ie met zn baas moest praten en vroeg hoe snel ik wilde kopen. Toen ik zei dat ik m sowieso niet vandaag zal kopen bij hem wilde hij niet meer met zn baas praten en vond t raar dat ik er eerst nog over wilde nadenken (waarschijnlijk bang dat ik weg zou lopen en de keuken voor een lager bedrag dan 25000 elders zou kopen? Ik weet het niet). Kort verhaal lang, 25.000 euro was mogelijk maar dan moest ik wel deze week kopen.

Ik vind het leuk dat ie (ik had het niet verwacht) best wel een stuk lager is gegaan dan zn aanvankelijke prijs (''want siematic, dure keuken lage marge bla bla heel kulverhaal''), maar dit geeft me wel de moed om het bij een andere zaak voor een lager bedrag te proberen. Aangezien 25.000 mogelijk is, zal dat vast niet de ondergrens zijn voor deze keuken
Tja, DMG. Wat moeten we er nog over zeggen?
https://www.qasa.nl/ervaringen/keukenmaxx-10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanTorrent
@Kapitein Merijn je hebt natuurlijk 100% gelijk het zit hem altijd in de details.

Probleem is echter, ik ben de keuken verkoper die mij kan uitleggen wat het echte verschil is tussen een siematic pure xls of een urban of classic of de next125 types 960 870 570 950 enz nog niet tegengekomen.

Het is ook precies dat wat een keuken kopen zo ontransparant maakt. Bij een auto weet je dat je bij een 5 serie een grotere auto hebt dan bij een 3 serie maar bij een keuken weet je het niet en een grotere motor maakt hem sneller maar is ook logischerwijs duurder.

Kijk een hoge kast van Ikea kost bijvoorbeeld 100, wat mag dan een siematic hoge kast kosten en wat een next 125 en wat een pronorm?

Het zou gewoon zo fijn winkelen zijn als er een zaak zou zijn die gewoon zegt: een hoge kast van siematic kost E1250 dus vijf van die kasten is E 6250, een kast van 60cm met drie planken kost E 400 en eentje van 90cm E450 en eentje van 120cm is E 525 als u pronorm kiest en en E50 meer per kast als je het van Schueller neemt.

Misschien wel een gat in de markt ....al zal niet ieder merk hieraan mee willen doen omdat het dan helder is hoeveel duurder ze zijn voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het verschil in kasten en de prijs daarvoor is toch door de consument te bepalen? Voel aan de standaard kasten, doe lades open, kijk hoe ze sluiten etc. vraag de prijs. Doe ditzelfde met de hogere segment kasten en beoordeel zelf of dit de meerprijs waard is. Je kunt best zaken als Hornbach en Ikea gebruiken als referentie omdat die niet schermen met duizenden euros korting bij doorzeuren (dus heb je een redelijk eerlijk referentie prijspunt). Wij vonden het verschil tussen Systemat en Classic behoorlijk groot bijvoorbeeld, de relatief kleine meerprijs meer dan waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 19:47
Wij zijn na dit weekend wat verder met onze zoektocht.
Hrolfr schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:43:
Ons plan is vooralsnog om drie verschillende soorten zaken te bezoeken:
  • Een lokale ondernemer
  • Een keten - wordt Keukensale - wilde geen DMG. Punt.
  • Een "internetaanbieder" - wordt Thuiskeukens.nl
De lokale ondernemer uit de quote leek er helemaal geen zin in te hebben en valt, ook door assortiment en prijs, al af.

Even een prangende vraag
Voordat ik de aandacht kwijt ben ik de rest van de post.

Heeft iemand ervaring of een adres voor het laten plaatsen van de keuken door een derde partij, niet de leverancier? Als we met Thuiskeukens.nl verder gaan is dat wel nodig. Googlen levert wel wat op, maar hopen dat de reviews kloppen voel ik me niet al te gerust bij.

Bij Keukensale is de opzet (kasten en werkblad) rond
Nog geen offerte, apparatuur ontbreekt nog, komt komende vrijdag. Vrijdag was daar te weinig tijd voor - wij konden pas na werk, en het ophalen van de kinderen had ook een deadline. Was een fijn gesprek, namen de tijd voor ons en werd geen moment opdringerig. De franchisenemers zijn een vader en zoon - en die familiezaak sfeer straalt het daar ook uit. Prima selectie Nobilia kleuren. We zijn uitgekomen op de (nieuwe) zwarte anti-fingerprint voor onderkasten en houtlook hoge kasten met een keramisch blad. Hieronder de tekening. Puntjes op de i, apparatuurkeuze en offerte komen dan nog:

Keukensale
er komt wel een stuk lichtere vloer

Ook bij Thuiskeukens was het een prima gesprek
Daar kwamen we vooral voor de kasten en mogelijk het werkblad. Prima ontvangen door Raymond, rustig gesprek en konden op ons gemak frontkleuren en werkblad bij elkaar zoeken. Hij kwam ook echt over als een vakman -bleek ook uit een keukenfamilie te komen-, wist enorm veel te vertellen over de fronten en tijdens het tekenen kwam hij met geweldige verfijningen. En we werden af en toe "underselled"; welnee, dure optie, niet nodig. Qua opstelling, en kleuren, kwamen we in dezelfde richting uit; AV6000 matzwart onderkast, hoge kasten met echt houtfront en dan met bovenkast links naast de afzuigkap.

Grote selectie fronten in de winkel, net als op de site. Systemat oogt en voelt dan weer een slag beter dan Nobilia. Ik kan van harte aanraden langs te gaan. Kleuren zien er in het echt af en toe compleet anders uit, ook afhankelijke van lichtinval, en er is veel meer mogelijk dan op de website aangegeven. Bijvoorbeeld gelakte zijkanten van kasten i.p.v. alleen de kunsttof wanden op de website. Kastjes kwamen net onder de 12k uit, met gelakte zijwanden (eiland, hoge- en bovenkast) werkblad van 4cm dik composiet net boven de 5k.

We zijn meer gecharmeerd van de Systemat dan de Nobilia. Punt is wel dat we buiten het werkgebied van de monteurs wonen en zelf op zoek moeten gaan naar iemand om te plaatsen. Mogelijk dat we alleen de kasten afnemen en laten plaatsen, en het blad door een lokale(re) leverancier laten plaatsen - werkbladenkopen.nl is bv. niet heel ver weg. Of zelf de kasten proberen te plaatsen - maar lijkt me wel vakwerk.

@Kris heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-06 14:09
Farmerwood schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:50:
[...]

ik denk eerlijk gezegt niet zozeer dat het betekend dat Etna of elk merk dan ook slecht is. er zal alleen een basis lijn zijn en een duurdere lijn. je kan een vaatwasser van 250 euro kopen en een van 500 euro beide van Etna dan moet je niet verwachten dat die van 250 euro net zo goed werkt. vooral met woningstichting als ze zeg maar 30 keukens laten plaatsen gaat het alleen om het zwart op wit volle functies hebben. dus de goedkoopste apperatuur komt erin maar je kan wel zeggen dat overal een vaatwasser inzit.

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
@Hrolfr ik denk dat je gewoon een keukenzaak in kan lopen en vragen wie hun keukenplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-06 20:53
JanTorrent schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:38:
@RRCreations klopt het dat je twee combi magnetrons wil en dat ze van verschillende afmetingen zijn? Heb je lades of planken in het fornuis? Is het greeploos? Voor de next 125 heb je dan de normale kasten of de grote (ik geloof 78.5 vs 87.5).
Alle vragen op een rij:

Helaas wel, de verkoper heeft een fout gemaakt. Ik heb zelf nu een lijst gemaakt met alle apparaten die ik wil en ook de prijzen erbij. Ik zal dan ook direct hard vragen waarom (bepaalde) prijzen hoger zijn.

Alle onderkasten zijn met lades en alle kasten zijn met grepen. De details voor de next 125 keuken zijn nog niet besproken, daarvoor moet ik een nieuwe afspraak maken.

Ik ga zelf nog naar Smart Design keukens voor een Next 125. Ik ben benieuwd naar je ervaringen in Ekelhoff. De verkoper vertelde mij dat Next 125 duurder was dan Ballerina die daarop duurder was dan Schuller C2/C3. Zullen we misschien elkaar op de hoogte houden van onze progressie per DM? Dan kunnen we winkels hopelijk tegen elkaar uitspelen.

Mag ik trouwens weten naar welke DMG winkel bent geweest? Overigens zal ik ook naar de Optimalijn van Bruynzeel kijken.

Hierbij mijn apparatenlijst:

Oven met magnetron:
HM636GNS1
Oven met stoom:
HS636GDS2
Inductieplaat:
KM 7678 FL (Miele)
Vaatwasser
SN636X03IE,
Afzuigkap:
LR97CAQ50,
Koelkast
KI81RVF30
Vriezer
GI81NAC30
Qoocker flex, 3-1 zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
@mister_S ja dat bedoelde ik ook te zeggen je begint met ikea als basis en dan ga je "lades rammelen" om te kijken wat je denkt wat het waard is.

Het probleem is: hoe kom je achter de prijs van een merk kast? Je krijgt namelijk van geen enkele verkoper de echte kasten prijs.

En daarom praat iedereen over apparatuur want daar kun je wel een goede inschatting maken van de kosten. Een werkblad ook dat kun je vinden op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Evert134 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:20:
[...]

ik denk eerlijk gezegt niet zozeer dat het betekend dat Etna of elk merk dan ook slecht is. er zal alleen een basis lijn zijn en een duurdere lijn. je kan een vaatwasser van 250 euro kopen en een van 500 euro beide van Etna dan moet je niet verwachten dat die van 250 euro net zo goed werkt. vooral met woningstichting als ze zeg maar 30 keukens laten plaatsen gaat het alleen om het zwart op wit volle functies hebben. dus de goedkoopste apperatuur komt erin maar je kan wel zeggen dat overal een vaatwasser inzit.
In feite bevestig je wat ik al eerder zei. Koop de kwaliteit die bij je wensen en eisen past. Ga je daar (teveel) op bezuinigen dan irriteer je je er dagelijks aan.

Ik besef me terdege dat Etna net zoals andere merken in meerdere prijsklasses producten heeft en dat wij waarschijnlijk de allergoedkoopste hadden. Maar dat neemt niet weg dat Etna voor mij persoonlijk een nare associatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 20-06 10:21
1337aldi schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:30:

DMG heeft een minderheidsaandeel voor zover ik weet in Keukenloods. Qua hulp, ik denk dat het per vestiging verschilt, ik ben super goed geholpen door een ex-keukenmonteur die echt al wat jaren in het vak zit. Hij heeft ook de keuken van een vriend van me getekend, is daar vorige week langsgeweest en is niet blij met het werk wat de monteur had opgeleverd, dus dat wordt hersteld op zijn initiatief.

Hangt denk ik af van wie je krijgt. Het zelfde had ik bij Voortman in Apeldoorn bij het huidige huis, iedereen die met dezelfde verkoper als wij gepraat had, had er de keuken wel gekocht (project leverancier) iedereen die met de andere verkoper had gepraat had elders de keuken besteld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 19:20
Hrolfr schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:14:
Wij zijn na dit weekend wat verder met onze zoektocht.

[...]

@Kris heb je daar wat aan?
Jazeker, dank voor de info! Wij zitten wel in het werkgebied dus dat scheelt. Ik heb thuiskeukens gebeld maar de komende 2 weken hebben ze geen tijd om nieuwe afspraken te plannen. We gaan nog een keer naar Keur Keukens in Haarlem voor een maatwerk keuken, mochten we hier niet uitkomen dan gaan we alsnog naar thuiskeukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 10:25
MikeyMan schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:33:
[...]

Tsjah... Dat zijn ook de mooiste verhalen om te vertellen natuurlijk. En als de consument er dan nog in mee blijft gaan ook, wordt het helemaal een rommeltje...
Verkoop zelf geen keukens gelukkig. Maar wel soort gelijke branche. Helaas is het fenomeen korting een erg belangrijk onderdeel geworden. Een keuken met een netto vaste prijs van 12K wil niemand kopen. Maar dezelfde keuken van 19K voor 14K wil iedereen hebben. Precies waar DMG gebruik van maakt. Bepaalde zaken hebben in de weekenden hele wachtruimtes vol met mensen die alleen kijken naar hoeveel korting ze krijgen, maar niet hoeveel ze moeten betalen. Deze manier van werken is veel meer vraag naar dan een netto prijs bedrijf. Die vraag komt van consumenten.. :X

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 15:23
Is dit geen vicieuze cirkel? Het is ooit ontstaan omdat men dacht dat het zo werkt en omdat het zo werkt is er vraag naar? geef mij maar gewoon een prijs met marge er bovenop, iedereen weet dat een bedrijf winst wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
mister_S schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:12:
Het verschil in kasten en de prijs daarvoor is toch door de consument te bepalen? Voel aan de standaard kasten, doe lades open, kijk hoe ze sluiten etc. vraag de prijs. Doe ditzelfde met de hogere segment kasten en beoordeel zelf of dit de meerprijs waard is. Je kunt best zaken als Hornbach en Ikea gebruiken als referentie omdat die niet schermen met duizenden euros korting bij doorzeuren (dus heb je een redelijk eerlijk referentie prijspunt). Wij vonden het verschil tussen Systemat en Classic behoorlijk groot bijvoorbeeld, de relatief kleine meerprijs meer dan waard.
Het nadeel is dat de specificaties zeer zelden op dezelfde manier worden gepresenteerd. Ik zou graag willen zien, materiaal, persing en afwerking materiaal. Dat in combinatie met het proberen kan je een goede keuze kunnen maken wat waard vind. er zit wel degelijk kwaliteit verschil in en verschil in mogelijkheden (bijvoorbeeld binnenkant zelfde kleur, aantal standaard binnen kleuren of alleen wit). Maar zo werkt het helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 21:45
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Verkoop zelf geen keukens gelukkig. Maar wel soort gelijke branche. Helaas is het fenomeen korting een erg belangrijk onderdeel geworden. Een keuken met een netto vaste prijs van 12K wil niemand kopen. Maar dezelfde keuken van 19K voor 14K wil iedereen hebben. Precies waar DMG gebruik van maakt. Bepaalde zaken hebben in de weekenden hele wachtruimtes vol met mensen die alleen kijken naar hoeveel korting ze krijgen, maar niet hoeveel ze moeten betalen. Deze manier van werken is veel meer vraag naar dan een netto prijs bedrijf. Die vraag komt van consumenten.. :X
Dergelijke praktijken heb je in vele branches maar de keukenboeren (DMG) spannen de kroon natuurlijk;

Maar in de situatie zoals @assassin85 schetst zou ik direct weglopen; iets wat namelijk zogenaamd 38 kost, maar dan in eens voor 25 weg kan kost ook geen 25 en ik zou altijd het gevoel houden dat het niet klopt. Zeker wanneer je 'gedwongen' wordt gelijk te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JanTorrent schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:46:
@Kapitein Merijn je hebt natuurlijk 100% gelijk het zit hem altijd in de details.

Probleem is echter, ik ben de keuken verkoper die mij kan uitleggen wat het echte verschil is tussen een siematic pure xls of een urban of classic of de next125 types 960 870 570 950 enz nog niet tegengekomen.

Het is ook precies dat wat een keuken kopen zo ontransparant maakt. Bij een auto weet je dat je bij een 5 serie een grotere auto hebt dan bij een 3 serie maar bij een keuken weet je het niet en een grotere motor maakt hem sneller maar is ook logischerwijs duurder.

Kijk een hoge kast van Ikea kost bijvoorbeeld 100, wat mag dan een siematic hoge kast kosten en wat een next 125 en wat een pronorm?

Het zou gewoon zo fijn winkelen zijn als er een zaak zou zijn die gewoon zegt: een hoge kast van siematic kost E1250 dus vijf van die kasten is E 6250, een kast van 60cm met drie planken kost E 400 en eentje van 90cm E450 en eentje van 120cm is E 525 als u pronorm kiest en en E50 meer per kast als je het van Schueller neemt.

Misschien wel een gat in de markt ....al zal niet ieder merk hieraan mee willen doen omdat het dan helder is hoeveel duurder ze zijn voor weinig.
Deze zaken zijn er zeker en je moet er ook gewoon naar durven vragen. Stap eens een kleinere, lokale zaak binnen in plaats van een grote, landelijke keten.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die het allemaal prima vinden als ze geen gespecificeerde offerte mee krijgen of überhaupt een tekening. Als ik dit te horen krijg bij een dergelijke uitgave liep ik zonder te aarzelen de deur uit en kwam ik nooit meer terug.

Je vergelijking met de 3 en 5 serie gaat een beetje mank aangezien het beide een BMW is maar ik snap wat je wilt zeggen. Ik zie de 5 serie echter niet als een betere auto dan de 3 serie, hij is voornamelijk groter. Het is vooral het uitrustingsniveau wat het verschil maakt. Zo kan je voor het geld van een dikke 3 serie ook een kale 5 serie kopen.
Wat ik zelf vooral storend vind, en hier veel zie gebeuren, is dat een kale 3 serie word aangeboden voor de prijs van een dikke 5 serie. Natuurlijk is dit deels te wijten aan de verkopers maar je bent hier zelf ook debet aan. Als je jezelf blind staart op de apparatuur en de rest niet vergelijkt vraag je er zelf een beetje om. Vaak worden er zaken de hemel in geprezen omdat ze de apparatuur aan internet prijzen aanbieden... Je mag van mij aannemen dat geen enkele keukenzaak dit kan doen als ze nog lang willen bestaan. De prijzen van het kastwerk en het blad worden gewoon flink omhoog gegooid om daar de marge terug te pakken. Dit kunnen ze ook gewoon doen omdat iedereen het maar accepteert dat ze geen offerte mee krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 20-06 22:32
Ik ben toch blij dat "onze" (lokale) keukenzaak niet werkte met kortingen.
Het was een verademing om een keuken samen te stellen zoals wij in gedachte hadden, nergens op te besparen (redelijkerwijs) en onderaan de streep en bedrag te horen waarvan wij allebei dachten "dat valt niet tegen".
Her en der wat geschaafd aan het ontwerp en de eigenaar dacht ook hierbij ook goed mee.

Volgens mij uiteindelijk nog geen 1000eu korting gekregen (puur afronding van het bedrag), maar wel een eerlijke prijs en dat beviel mij vanaf moment één heel goed. Wellicht had ik nog wat kunnen besparen door de apparatuur her en der bij elkaar te sprokkelen, maar had ik persoonlijk niet zoveel zin in. Ook deze prijzen waren, naar mijn gevoel "eerlijk".

Als er van een offerteprijs uiteindelijk nog een derde af gaat, het bedrag dan "eerlijk" is dan zou ik mij alsnog genaaid voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-06 20:01
Weet iemand een alternatieve manier (dan de lelijke en ietwat pijnlijke plastic haakjes) om lades kindveilig te maken?
Binnenkort vervangen we de keuken en omdat we gastkinderen hebben, moeten de lades met scherpe voorwerpen permanent veilig zijn. Hoog leggen is niet praktisch en de keuken is niet afsluitbaar.
Ideeën en ervaringen met mogelijke alternatieven zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
@B-Real. Wij zitten in eenzelfde situatie. Het gevoel moest goed zitten. Wij als klant centraal, vanuit vertrouwen en niet vanuit 'ja, wat zit daar nog verder achter...' Maar dat kan per persoon verschillen.
Uiteindelijk gaat het mij niet om die zeg 2500 euro minder. (in 10 jaar is dat 21 euro p mnd ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
subwaysurfer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:07:
Weet iemand een alternatieve manier (dan de lelijke en ietwat pijnlijke plastic haakjes) om lades kindveilig te maken?
Binnenkort vervangen we de keuken en omdat we gastkinderen hebben, moeten de lades met scherpe voorwerpen permanent veilig zijn. Hoog leggen is niet praktisch en de keuken is niet afsluitbaar.
Je hebt de rev a lock dat schijnt ook op een keuken la te passen maar een bestek la lijkt me sterk. https://rev-a-shelf.com/2647?

Dokon hetzelfde
https://dokon.top/dokon-child-safety-magnetic-cupboard-locks-4-locks-1-key-no-tools-or-screws-needed-baby-safety-locks-for-cabinets-and-drawers-pid-577.html

Als je keuken nog moet bestellen kan je eventueel Cabloxx van Blum nemen (https://www.blum.com/be/n...roducts/cabloxx/overview/)

Maarre voor lage lades (waarbij de zijkant dus even hoog is al het front ken ik eigenlijk geen alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
ocrammarco schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Je hebt de rev a lock dat schijnt ook op een keuken la te passen maar een bestek la lijkt me sterk. https://rev-a-shelf.com/2647?
Etc.
Dankje, deze oplossingen kende ik niet. Ik ga eens lezen wat de ervaringen hiermee zijn.

Ik zit zelfs te denken om iets elektrisch te zoeken zodat de lades alleen geblokkeerd worden als er gastkinderen zijn. Op de andere dagen en in de avonden hebben we er dan geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Je hebt van Hafele en Hettich soortgelijke producten. Hettich heeft RFID systeem alleen weet ik niet zeker of dat in combinatie met lades ook zo is. Nadeel is als je niet zelfbouw doet dat het dan denk ik behoorlijk prijzig kan worden en je verliest stukje hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Magneetslotjes. Ik vind ze ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:27
Douwenoort schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:12:
@B-Real. Wij zitten in eenzelfde situatie. Het gevoel moest goed zitten. Wij als klant centraal, vanuit vertrouwen en niet vanuit 'ja, wat zit daar nog verder achter...' Maar dat kan per persoon verschillen.
Uiteindelijk gaat het mij niet om die zeg 2500 euro minder. (in 10 jaar is dat 21 euro p mnd ofzo)
21 euro per maand....zo probeerde de keukenverkoper de keuken aan mij te verkopen ruim 10 jaar geleden voor mijn eerste huis. (Ging toen over Lemans in de hoek wat toen erg duur was) Dat is echt zo'n verkeerde manier van kijken naar iets.

Hij zag water branden toen ik zei: dat is een bank en nieuwe tv voor ons huis want de keuken betalen we gewoon van ons eigen geld en zit dus niet bij de hypotheek in. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanTorrent
@Kapitein Merijn

We zijn het eens hoor want je hebt altijd zelf de verantwoordelijkheid maar de markt is gewoon opzichtig ontransparant...en dat is natuurlijk ook het bestaansrecht van dit Forum om een tegenwicht te bieden.

Er is in mijn ogen geen andere markt waarin je zo moeilijk een prijs kan krijgen waar je vertrouwen in hebt...behalve dan de bouw...en daar zit ik ook nog midden in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwenoort
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
@Rhumba. Interessante aannames doe jij. Ik rekende enkel even snel de extra afschrijving uit bij het vervangen van een keuken na 10 jaar. Als voorbeeld van salamitactiek bij cognitieve dissonantie. Gelukkig zie jij het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
subwaysurfer schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:07:
Hier gelijke situatie. Magneetslotjes passen helaas niet op een binnenlade - te weinig ruimte. Eerst werd om de zoveel dagen de besteklade leeggehaald, maar op advies van het gastouderbureau leggen we nu snijplanken boven op het scherpe bestek zodra er gastkindjes zijn. Prima oplossing!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 08:23
Nou keuken bijna af :) zijn er super blij mee. Schouwsierrand hadden ze helaas te klein gemaakt en de granieten smetrand komt ook nog later.

Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UivlStWZm9TtoYeJPI8f9KJZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fDYlRv779zHiILw27McHiizp/thumb.jpg

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Q
Hier gelijke situatie. Magneetslotjes passen helaas niet op een binnenlade - te weinig ruimte. Eerst werd om de zoveel dagen de besteklade leeggehaald, maar op advies van het gastouderbureau leggen we nu snijplanken boven op het scherpe bestek zodra er gastkindjes zijn. Prima oplossing!
Daar zouden we nooit zelf aan gedacht hebben! Low tech :)
Heb nog zitten kijken naar bluetooth slotjes van Xiaomi. Niet duur maar hoe bruikbaar het is, is de vraag. 2 seconden vertraging en zit ook buiten "openingstijden" op slot. Misschien een ander smart device wat gescheduled kan worden, maar heb nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Wellicht heeft hier iemand een suggestie voor de keuze van het aanrechtblad. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. De Ikea knutselkeuken is bijna af, alleen een paar panelen (lastig zagen...) en het blad missen we nog.

Eerst zouden we voor een houten blad gaan (Ikea Karlby eiken of beuken), maar deze past niet bij de kleur van de vloer. Het donkere walnoothouten blad van Ikea vind ik niet mooi. Het hoeft niet per se hout, laminaat met een marmerpatroon vind ik ook mooi, het betonlook minder. Eventueel kunnen de houten bladen ook met olie en was een andere kleur gemaakt worden.

Heeft iemand een idee wat voor blad hier mooi zou staan? Het hoeft niet per se Ikea te zijn, maar we hebben niet een heel hoog budget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c3XRFNMmAWwFVjD0of3XUJVt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Persoonlijk zou ik een antraciet of iig relatief donker (composiet?) blad erg mooi vinden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Ik zou ook voor donker gaan. Ik vind gelamineerd er echt niet uit zien maar dat is voor iedereen een keuze natuurlijk. Composiet zou ik mooier vinden passen. Geen idee of Ikea dat heeft maar anders kan je eventueel elders gewoon los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wij hebben ook de keuken bij de KeukenKampioen besteld, wel meer 2k er af kunnen krijgen doordat we geen tv hoefde, duidelijk maakte dat we het nog te duur vonden en de vestigingsmanager moest dan "even bellen" of het kon. Hiervoor hadden wij een gesprek bij AXI keukens (project leverancier), maar was ons 2 keer vergeten om contact met ons opnemen na het eerste gesprek en dus ook geen offerte gekregen.

AXI, was na aftrek van groepskorting, even duur als KeukenKampioen. Bij keukenkampioen wel een strakkere en luxere keuken ontworpen.

Voor het gevoel wel netjes geholpen, wel wat bekende verkoop tactieken zoals het even bellen, direct tekenen als je deze prijs wilt, laagste internet prijs tonen van apparatuur, maar de kastjes verder niet specificeren. De prijs klopt in ons hoofd, nu nog een halfjaar wachten tot plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Martinusz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:55:
Nou keuken bijna af :) zijn er super blij mee. Schouwsierrand hadden ze helaas te klein gemaakt en de granieten smetrand komt ook nog later.

Forum
[Afbeelding][Afbeelding]
Leuk! Mooie keuken.

Leuk om eens wat anders te zien dan de standaard inspiratieloze strakke 4 hoge kasten met eiland en Siemens apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 08:23
Barry|IA schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Leuk! Mooie keuken.

Leuk om eens wat anders te zien dan de standaard inspiratieloze strakke 4 hoge kasten met eiland en Siemens apparatuur.
Ja wij hebben landelijke sfeer in huis, helaas zie je het steeds minder en wordt de keuze wat beperkt.
Wij zijn totaal niet van de hoogglans (verschrikkelijk) en strakke keukens, maar de keukenzaken staan er vol mee.

Qua apparatuur hebben we niet specifiek 1 merk, wel bewust paar componenten voor A merk gekozen.
Zo is de vaatwasser van Siemens, de koelkast van AEG en de afzuigkap van Novy. De kookplaat is van Pelgrim, bewust gekozen op indeling van de plaat (5 pits, met de grote pit naast de 4 kleinere pitten). De oven ook van Pelgrim, omdat onze vorige oven ook prima beviel van Pelgrim, de inhoud groter is dan bij veel andere merken en deze mooi zwart is, wel bewust gekozen voor een wat duurder model van Pelgrim, dus niet de instapoven zeg maar.

Verder een granieten werkblad, kost wat :X , maar het ziet er zo mooi uit en voelt gewoon onverwoestbaar.
Ik hoop dat binnen korte tijd de Schouw sierrand wordt geleverd en de smetplinten, we hebben nog wat schilderwerk en stopcontacten om te vervangen, als het helemaal af is zal ik nog eens foto posten :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
  • Laatst online: 20-04-2022
Martinusz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:28:
[...]

Ja wij hebben landelijke sfeer in huis, helaas zie je het steeds minder en wordt de keuze wat beperkt.
Wij zijn totaal niet van de hoogglans (verschrikkelijk) en strakke keukens, maar de keukenzaken staan er vol mee.
Je kan bij een compliment ook gewoon, "bedankt" zeggen he, in dit topic zijn veel verschillende mensen met verschillende smaken :)

Daarbij, ik vind het vaak juist contrastueel erg mooi, een strakke keuken in een landelijke woning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barry|IA
Tja, we leven in een rubberen tegel maatschappij....

Ik vind strak absoluut mooi (zwarte keuken, donker blad, prachtig!). Het liefst strakke greeploze zwarte fronten van houtfineer, niet helemaal ‘glad’.

Maar landelijk kan ik ook zéker waarderen. Voor mijn ouders heb ik een aantal jaren geleden een Pronorm landelijke keuken getekend en geplaatst. Van buiten is deze keuken klassiek (butler sink, 5cm dikke stollen per kast, vrijstaand fornuis met zwart/wit tegeltjes en een bar en schouw van massief houten balken), maar van binnen heb je alle luxe die je kunt wensen, zoals een Le Mans hoekkast met binnenlade (zelf bedacht, deze kast bestaat niet), een koelkast onder het werkblad die je als lade uittrekt, ProTech Titaan ladebakken en donkere eikenhouten bestekindelingen, alle apparatuur van Miele en een Quooker.

Er zijn zo ontzettend veel stijlen die ik mooi vind. Dat kan ook best lastig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

JackP schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Je kan bij een compliment ook gewoon, "bedankt" zeggen he, in dit topic zijn veel verschillende mensen met verschillende smaken :)

Daarbij, ik vind het vaak juist contrastueel erg mooi, een strakke keuken in een landelijke woning!
Over smaak valt niet te twisten. Landelijke woning of niet, ik vind de keuken van @Martinusz verschrikkelijk oubollig en inspiratieloos. Alleen ik hoef er niet dagelijks in rond te lopen :+

En dan nog, landelijk of modern, 90% van de keukens die voorbijkomen ontstijgen de kleuren zwart/wit niet.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barry|IA
Als ik over straat loop en bij de gemiddelde starter woningen naar binnen kijk zie ik steeds weer 4 hoge kasten, met 2 Siemens ovens in ‘t midden en een eiland ervoor. Uiteraard witte greeploze kasten, zwart blad.

Ik ga mij niet mengen in een smaakdiscussie. Maar inspiratieloos kun je een landelijk ogende keuken toch niet noemen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackP
Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:39:
Tja, we leven in een rubberen tegel maatschappij....
Ach Barry, daar heeft dit toch niks mee te maken. Wederom, meningen verschillen maar ik vind dat je deze soms best voor je kunt houden in dergelijke fora waar één ieder zijn smaak tentoonstelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barry|IA
JackP schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Ach Barry, daar heeft dit toch niks mee te maken. Wederom, meningen verschillen maar ik vind dat je deze soms best voor je kunt houden in dergelijke fora waar één ieder zijn smaak tentoonstelt.
Ik vind van niet. Uiteenlopende smaken en meningen vormen de discussie. Je mening voor je houden doe je dan ook alleen maar om de gevoelens van een ander te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackP
Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:48:
[...]

Ik vind van niet. Uiteenlopende smaken en meningen vormen de discussie. Je mening voor je houden doe je dan ook alleen maar om de gevoelens van een ander te beschermen.
Discussie is goed, maar als het enige dat je kunt zeggenis: ik vind dit verschikkelijk, gelukkig woon ik daar niet. Kan je die mening (standpunt) naar mijn mening beter voor je houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:56:
Als ik over straat loop en bij de gemiddelde starter woningen naar binnen kijk zie ik steeds weer 4 hoge kasten, met 2 Siemens ovens in ‘t midden en een eiland ervoor. Uiteraard witte greeploze kasten, zwart blad.

Ik ga mij niet mengen in een smaakdiscussie. Maar inspiratieloos kun je een landelijk ogende keuken toch niet noemen lijkt mij.
Wel als de keuken gewoon witte (creme) kastjes heeft met een donker blad. Dat is even standaard als de moderne variant daarvan. Dat landelijk veel minder in trek is maakt die keus niet opeens heel spannend. Landelijk kan ook prachtige rode, groene of blauwe tinten hebben in de kastjes. Houten bladen of zelfs RVS, genoeg mogelijkheden. Landelijk zegt eigenlijk helemaal niks en al helemaal niet of het inspiratie opwekt voor mij......
Mijn keuken wordt straks ook niet zo spannend hoor :) Een variant op de veilige keuzes die voor ons weer werkt in samenhang met de rest van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:07:
[...]

Wel als de keuken gewoon witte (creme) kastjes heeft met een donker blad. Dat is even standaard als de moderne variant daarvan. Dat landelijk veel minder in trek is maakt die keus niet opeens heel spannend. Landelijk kan ook prachtige rode, groene of blauwe tinten hebben in de kastjes. Houten bladen of zelfs RVS, genoeg mogelijkheden. Landelijk zegt eigenlijk helemaal niks en al helemaal niet of het inspiratie opwekt voor mij......
Mijn keuken wordt straks ook niet zo spannend hoor :) Een variant op de veilige keuzes die voor ons weer werkt in samenhang met de rest van het interieur.
Bij de moderne variant kies je wit, greeploos, opstelling en bladkleur.

Bij de landelijke variant kies je wit, welke greep, greeppositie, welk kader, welk binnenwerk kader, opstelling en bladkleur.

In grote lijnen zijn er meer knopen door te hakken bij een landelijke keuken. Ik merk elke keer wanneer ik een landelijke keuken ontwerp, dat ik de keuzes voor de klant niet zo 1-2-3 kan invullen. Gelukkig zijn 98% van de keukens die ik verkoop strak en greeploos en vaak geheel door mijzelf samengesteld. Voor de hand liggende keuzes vul ik dan zelf in voor de klant.

Ik heb enorme respect voor jonge mensen die in deze tijd een landelijke keuken neerzetten, of gewoon neerzetten wat ZIJ mooi vinden (en ja, dat kan superstrak zijn). Met trendgevoelige mensen heb ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb enorme respect voor jonge mensen die in deze tijd een landelijke keuken neerzetten, of gewoon neerzetten wat ZIJ mooi vinden (en ja, dat kan superstrak zijn). Met trendgevoelige mensen heb ik niet zoveel.
Je maakt wel vrienden zo! :P

10 jaar geleden vonden wij een hoogglans witte keuken met een dik zwart blad mooi.
En nu vonden wij een combinatie van zwart, hout en wit mooi...

Over 10 jaar vinden we misschien RVS wel weer helemaal te gek...
Dus wij zetten ook gewoon neer wat wij mooi vinden. En smaak verschilt nog weleens met de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 17:39

Friemel

Lekker bezig

Al 13 jaar een greeploze witte keuken met grijs-gemeleerd granieten blad. Prachtig hoor, maar in het volgende huis komen er gewoon mooie platte, brede rvs grepen bovenop de deurtjes/laden. Het gemeleerde granieten blad bevalt heel goed, maar volgende keer wel een gladde gezoete versie, dat maakt makkelijker schoon.

Een reflecterend zwart blad, vind ik verschrikkelijk, het licht van lampen verblindt je gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Waarom wil je geen greeploos meer als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Barry|IA schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:48:
[...]
Je mening voor je houden doe je dan ook alleen maar om de gevoelens van een ander te beschermen.
Je kunt je mening natuurlijk ook delen op een manier die niet direct kwetsend is :)

Ik heb nu heel donker bruine kastjes, marmerlook kunststof blad en de muur was vroeger rood maar nu groen (met een PVC eiken vloer), uiteindelijk niet heel blij (meer) mee.

Ik weet ondanks het rondlopen bij 10+ winkels alsnog mijn mening niet, al neig ik sterk naar de combinatie beton, hout, wit, zwart, grijs (mat), incl vloer en muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

mister_S schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:15:
Waarom wil je geen greeploos meer als ik vragen mag?
Het nadeel van greeploos is dat je grote openingen krijgt tussen de laden en de deuren. Het is veel strakker om dunne grepen bovenop de deur/lade te hebben.

Dit bedoel ik dus (Next125 lijn):
Ladegreep

[ Voor 12% gewijzigd door Friemel op 23-01-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

In veel gevallen kun je ook geen XL-vaatwasser kwijt in een greeploze keuken. En je hebt iets meer kans op vlekken omdat je het front beetpakt. Ook kan het zijn dat de kastruimte minder efficiënt te benutten is omdat je de hoogte van de greeplijst een of tweemaal verliest.

Die dunne grepen van hierboven zijn echter ook niet ideaal, ik bezeer m'n poten 7 keer per dag (was deze discussie hier past niet nog gevoerd? :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Die dunne grepen heb ik zelf ook geprobeerd, ze zijn inderdaad niet erg fijn in gebruik. Ik persoonlijk vind die grepen juist niet mooi, dan beter gewoon normale grepen nemen. Smaken verschillen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

@mister_S Wat is er dan niet fijn aan? Stoot je je er regelmatig aan, of is het niet handig?

[ Voor 3% gewijzigd door Friemel op 24-01-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocrammarco
Ligt ook beetje hoe je je blad uit laat steken. Als ze binnen het blad blijven lijkt me stoten we lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
Mensen hier nog goede tips voor keukenleverancier in de regio Utrecht? Wij gaan binnenkort verhuizen dus we mogen weer iets moois samenstellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
koentjuh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:01:
Mensen hier nog goede tips voor keukenleverancier in de regio Utrecht? Wij gaan binnenkort verhuizen dus we mogen weer iets moois samenstellen :-)
Ik heb pas mijn keuken (althans, de wandkasten en eiland zonder blad) gekocht bij Artic Keukens in Utrecht. Deze zaak werkt transparant en neemt de tijd voor je. Geholpen door Paul (aanrader) die rustig de tijd voor mij nam en mijn wensen respecteerde en dat was voor mij een verademing. Helemaal omdat ik het blad en de apparatuur elders koop.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti10
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-04-2024
lees al een tijd mee, nooit iets geplaatst. Maar...
Ben bezig met nieuwe keuken.
Zie bijgevoegde fotos.
Optie1. heeft 3 fotos (gemaakt met ikea planner) kraantje moet hier uiteraard in het midden)
Optie 2. heeft 1 foto, de twee hoge kasten op rechts.

Graag jullie ideen/feedback.
Optie 1:
https://monosnap.com/file/of7RIgq9sQfD8swUW2OE6oTzHRwQHQ
https://monosnap.com/file/x4X0vlodOc1AqU1BGt6SmYUIeqvPP1
https://monosnap.com/file/raiVBbX13LkTknf4dzOcyjwQGJsker

optie 2:
https://monosnap.com/file/unU2GJnvsK9SSzahWJ9VczpS3PrDNq

Dank alvast voor alle tips en feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door anti10 op 24-01-2020 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
@Friemel met vastpakken vond ik de grepen niet fijn, het is een gevoelskwestie. Persoonlijk vind ik ze ook lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanTorrent
Korte update van mij, strategie zoals ik eerder aangaf werkt prima (4-5 winkels max met een standaard opstelling wandkast + eiland). Keuken verkopers reageren (op twee na) positief op onze transparantie en ik heb van twee zaken inmiddels offertes binnen op 2 verschillende merken die ze voeren (schueller c2 en next 125) en ook een goede offerte van Bruynzeel (Optima)

Deze week de laatste offertes binnen op een twee siematics en een next 125 (waarvan 1 uit nl en 1 uit duitsland). Op aanraden rijden we volgende week ook langs Faber we toch in Nordhorn zijn

Wij gaan voor servo deuren op de koelkast en vriezer (automatische deuren want we willen geen greep lijst), heeft iemand daar ervaring mee?

In de begrotingen die ik krijg wordt daar ongeveer 2k totaal voor gevraagd. Ik kan de systemen op internet voor e 400 per deur krijgen dus zou het ook zelf kunnen (laten)?

In de komende week dus een grote stap maken denken we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTorrent
Friemel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Het nadeel van greeploos is dat je grote openingen krijgt tussen de laden en de deuren. Het is veel strakker om dunne grepen bovenop de deur/lade te hebben.

Dit bedoel ik dus (Next125 lijn):
[Afbeelding: Ladegreep]
Wij doen alles tip-on ook dus de koelkast en vriezer juist om het strak en rustig te houden. Smaken verschillen inderdaad maar wij vonden grepen heel druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@JanTorrent
Ik zou je strategieën eens aan de kant gooien en je laten adviseren in de winkel.
Hoogstwaarschijnlijk was je dan al genezen van je volledige keuken met tip-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 09:05
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:28:
@JanTorrent
Ik zou je strategieën eens aan de kant gooien en je laten adviseren in de winkel.
Hoogstwaarschijnlijk was je dan al genezen van je volledige keuken met tip-on.
Mijn vader heeft net een nieuwe keuken met tip on....de helft van de deurtjes gaat nauwelijks open...je moet echt soma vet hard drukken voor t deurtje open gaat.

Wellicht dat ik er binnenkort alsnog grepen of betere tip-on op zet. Of wellicht ff kijken of ze te verstellen zijn, maar fijn vindt ik het systeem niet.

Ik heb wellicht binnenkort een klus voor een witte betonnen (glasvezel versterkt) aanrechtblad te maken voor iemand. Zie ik ook niet veel terug in keukens.

tijd voor wat klusjes!

Pagina: 1 ... 113 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1