Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

s0ulmaster schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:44:
[...]

Mijn vader heeft net een nieuwe keuken met tip on....de helft van de deurtjes gaat nauwelijks open...je moet echt soma vet hard drukken voor t deurtje open gaat.

Wellicht dat ik er binnenkort alsnog grepen of betere tip-on op zet. Of wellicht ff kijken of ze te verstellen zijn, maar fijn vindt ik het systeem niet.

Ik heb wellicht binnenkort een klus voor een witte betonnen (glasvezel versterkt) aanrechtblad te maken voor iemand. Zie ik ook niet veel terug in keukens.
Dan zijn ze of niet goed gemonteerd, of niet goed afgesteld. Ben echt geen fan van tip on op deuren, maar dat is niet omdat het niet z'n doel dient.

Mbt de elektrische tip on voor de koelkast deuren... Heb dat precies 1x in real life hoeven proberen om zeker te weten dat ik het niet wil. Ik ga een beetje staan wachten tot mijn koelkast het behaagt om eindelijk open te gaan zeg _O-

Heb zelf de keuze gemaakt voor een ingefreeste greeplijst. Geen spijt van tot nu toe :)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:10
MikeyMan schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:58:
[...]

Dan zijn ze of niet goed gemonteerd, of niet goed afgesteld. Ben echt geen fan van tip on op deuren, maar dat is niet omdat het niet z'n doel dient.

Mbt de elektrische tip on voor de koelkast deuren... Heb dat precies 1x in real life hoeven proberen om zeker te weten dat ik het niet wil. Ik ga een beetje staan wachten tot mijn koelkast het behaagt om eindelijk open te gaan zeg _O-

Heb zelf de keuze gemaakt voor een ingefreeste greeplijst. Geen spijt van tot nu toe :)
De vraag is ook idd hoe goed en of deze af te stellen zijn...zag er een beetje uit als goedkope rommel

Without magic smoke, it ain't broken!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17:18
Waarschijnlijk zitten de deuren dan te dicht op korpus waardoor je ze niet ver genoeg in kan duwen.
Tip-on op deuren is overigens in 9 van de 10 gevallen hetzelfde systeem, veel keus is er niet in. Prima voor een paar deurtjes in een keuken om het net wat strakker te maken maar echt niet geschikt om een hele keuken mee uit te voeren.
De servodrive op een koelkast is helemaal een drama inderdaad maar daar is in dit topic al genoeg over te vinden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klein schroefje in de deur op de plek van de pin en je kunt het netjes afstellen. :)

• JanTorrent
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-02 12:02
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:28:
@JanTorrent
Ik zou je strategieën eens aan de kant gooien en je laten adviseren in de winkel.
Hoogstwaarschijnlijk was je dan al genezen van je volledige keuken met tip-on.
Ga ik meteen doen!!! Thanks man!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18:00
Naast dat wij een greeploze keuken te strak vinden, heeft het Ikea Besta meubel mij jaren terug er al van overtuigd dat het 'touch to open' systeem compleet k*t is. In een keuken gaat het iets verder en (hopelijk) beter, maar het principe staat mij gewoon niet aan.

Eerst op je deurtje/lade drukken en dan wachten totdat deze open gaat. Zelf de deur/lade opentrekken gaat veel vlotter. Alles gaat bij ons wel zachtjes dicht, zelfs als je de deurtje dicht smijt. Dat vind ik dan wel weer prettig :)

Ik vraag mij ook af hoe lang zo'n systeem blijft werken als deze enkele keren per dag een relatief zware koelkast deur moet openen.

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:21
De tip-on lades van onze keuken moet ik nog even nastellen, maar over de kastdeuren heb ik niks te klagen. Werkt prima, ook centje pijn met servo-drive op de koelkastdeur van 2m hoog. XL vaatwasser met servo doet het ook top. Niet het idee dat ik lang moet wachten.

• Brooky
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:03
Hier alles tip-on inclusief servo-drive koelkast, vriezer, vaatwasser en afval lade en geen centje pijn: wij waren er erg snel aan gewend. Is wel iets om zelf uit te proberen in de winkel of het iets voor jou is.

• ocrammarco
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 25-02 21:52
anti10 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:37:
lees al een tijd mee, nooit iets geplaatst. Maar...
Ben bezig met nieuwe keuken.
Zie bijgevoegde fotos.
Optie1. heeft 3 fotos (gemaakt met ikea planner) kraantje moet hier uiteraard in het midden)
Optie 2. heeft 1 foto, de twee hoge kasten op rechts.

Graag jullie ideen/feedback.
Optie 1:
https://monosnap.com/file/of7RIgq9sQfD8swUW2OE6oTzHRwQHQ
https://monosnap.com/file/x4X0vlodOc1AqU1BGt6SmYUIeqvPP1
https://monosnap.com/file/raiVBbX13LkTknf4dzOcyjwQGJsker

optie 2:
https://monosnap.com/file/unU2GJnvsK9SSzahWJ9VczpS3PrDNq

Dank alvast voor alle tips en feedback.
Waarom een eiland eigenlijk?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ocrammarco schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:04:
[...]

Waarom niet?

Zie overal genoeg voorbeelden langs komen waar het minder goed past dan hier.

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Om naar nog niet te spreken over de irritatie als je even wat moet pakken aan het einde van je eiland / keukenblad en dan perrongeluk de kastjes open maken. Ik heb enkel een automatisch openende vaatwasser en heb dit al zooo vaak dat ik aan het kijken ben of ik de sensor niet gewoon uit kan zetten / verwijderen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:49
Shunt schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:59:
Om naar nog niet te spreken over de irritatie als je even wat moet pakken aan het einde van je eiland / keukenblad en dan perrongeluk de kastjes open maken. Ik heb enkel een automatisch openende vaatwasser en heb dit al zooo vaak dat ik aan het kijken ben of ik de sensor niet gewoon uit kan zetten / verwijderen.
Als het een Miele is kan je het gewoon uit zetten. Moet je waarschijnlijk wel je vaat weer even afdrogen nadat hij klaar is ;) .

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Lize167
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17:03
Hallo allemaal,

Door een bekende ben ik op dit forum gewezen. Inmiddels hebben we al een aantal keukenzaken bezocht. We denken er qua indeling uit. De ruimte is 7,5 x 7,3m.

Maar wie weet komen we op deze manier op nieuwe, nog betere inzichten. Het gaat om een Rotpunkt keuken, korpushoogte 91 cm. De kastenwand van drie hoge kasten is houtlook, de rest is zwart Fenix. Het wordt een greeploze keuken, met stollen aan de zijkanten om het blad zwevend te maken.

We hebben dus drie hoge kasten, een nis van 120cm breed met lades en daarboven 2 planken met verlichting en een eiland van 290x100 met lades en een bar. De ene kant van het eiland is als volgt:
80 (met spoelbak) 80 120 (met inductie 90cm), de andere kant van het eiland is 80 lade, 120 bar 80 lade.
In de 3 hoge kasten van links naar rechts, vaatwasser op hoogte, oven met kast met lades eronder en kast met planken erboven, koel/vries combinatie. We zijn ons ervan bewust dat de greeplijst boven de vaatwasser het geheel iets onrustiger maakt. Maar we willen heel graag een vaatwasser op hoogte.

De apparatuur:
Vaatwasser AEG, type nummer onbekend, voor keukenboeren alleen leverbaar
Kookplaat: 90 cm AEG IKE95474FB
Oven: AEG BPE535120B
Koelkast: Siemens KI87SSD30
Afzuiging: Airodesign Estrella 90cm
Quooker: 7liter combi

Het werkblad op de offerte is 2cm dik composiet, work grain. We twijfelen nog over warm gewalst rvs, 4 of 8 mm dik.

Wat is een realistische prijs voor deze keuken? En hebben jullie nog tips qua opstelling, meubels of apparatuur?

Linkje naar de plattegrond:
https://monosnap.com/file...Jn6nzYx6mIU?idx=0&total=1

Groeten Lize

Lize167 wijzigde deze reactie 26-01-2020 20:17 (7%)

• Barry
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:48
Lize167 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:28:
Hallo allemaal,

Door een bekende ben ik op dit forum gewezen. Inmiddels hebben we al een aantal keukenzaken bezocht. We denken er qua indeling uit. Maar wie weet komen we op deze manier op nieuwe, nog betere inzichten. Het gaat om een Rotpunkt keuken, korpushoogte 91 cm. De kastenwand van drie hoge kasten is houtlook, de rest is zwart Fenix. Het wordt een greeploze keuken, met stollen aan de zijkanten om het blad zwevend te maken.

We hebben dus drie hoge kasten, een nis van 120cm breed met lades en daarboven 2 planken met verlichting en een eiland van 290x100 met lades en een bar. De ene kant van het eiland is als volgt:
80 (met spoelbak) 80 120 (met inductie 90cm), de andere kant van het eiland is 80 lade, 120 bar 80 lade.
In de 3 hoge kasten van links naar rechts, vaatwasser op hoogte, oven met kast met lades eronder en kast met planken erboven, koel/vries combinatie. We zijn ons ervan bewust dat de greeplijst boven de vaatwasser het geheel iets onrustiger maakt. Maar we willen heel graag een vaatwasser op hoogte.

De apparatuur:
Vaatwasser AEG, type nummer onbekend, voor keukenboeren alleen leverbaar
Kookplaat: 90 cm AEG IKE95474FB
Oven: AEG BPE535120B
Koelkast: Siemens KI87SSD30
Afzuiging: Airodesign Estrella 90cm
Quooker: 7liter combi

Het werkblad op de offerte is 2cm dik composiet, work grain. We twijfelen nog over warm gewalst rvs, 4 of 8 mm dik.

Wat is een realistische prijs voor deze keuken? En hebben jullie nog tips qua opstelling, meubels of apparatuur?

P.s. een foto invoegen lukt me niet. Iemand tips?

Groeten Lize
Ben wel benieuwd welke vaatwasser het is. Je bent niet naar een DMG winkel geweest zie ik.
Waar ben je geweest en wat is de prijs?

Bauknecht inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!! Keuken kopen voor DIRECT de scherpste prijs (nee, GEEN offerte maar ORDER), DM mij!! Schuifwand nodig? www.schuifwandkastdirect.nl Bora PURE kopen? 2300,- Incl. bezorgen.

• ocrammarco
MikeyMan schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:08:
[...]

Waarom niet?

Zie overal genoeg voorbeelden langs komen waar het minder goed past dan hier.
Ontwerpen is verantwoorden. Ik kan advies geven maar je kan het ook laten uitleggen en op die manier advies geven. Weet verdere indeling van de gehele ruimte niet maar ik vind zelf eiland vaak niet het meest geschikt (is zo blok altijd).

• anti10
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12-02 09:28
ik snap je vraag wel hoor.
was handiger als hele plattegrond van de woning erbij stond.
Ten zuiden van het eiland komt eettafel, en verder ten zuiden de woonkamer.
Is wens van me om vanuit keuken, al kokend naar de eettafel te kijken. (groot gemis nu) en lijkt mij een fijne ervaring. Ik neem dan de gebruikelijke 'ongemakken' van een eiland voor lief.

dus bij deze linkje voor de totale plattegrond
https://monosnap.com/file/LNHIUkpkE9brRI83mPLql2WquCb328
ocrammarco schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:04:
[...]

anti10 wijzigde deze reactie 26-01-2020 17:49 (10%)

• Lize167
Barry schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:37:
[...]

Ben wel benieuwd welke vaatwasser het is. Je bent niet naar een DMG winkel geweest zie ik.
Nee dat klopt. Was een lokale keukenboer.
Incl montage en maken van de inbouw van de kastenwand 21K.

• ocrammarco
anti10 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:44:
ik snap je vraag wel hoor.
was handiger als hele plattegrond van de woning erbij stond.
Ten zuiden van het eiland komt eettafel, en verder ten zuiden de woonkamer.
Is wens van me om vanuit keuken, al kokend naar de eettafel te kijken. (groot gemis nu) en lijkt mij een fijne ervaring. Ik neem dan de gebruikelijke 'ongemakken' van een eiland voor lief.

dus bij deze linkje voor de totale plattegrond
https://monosnap.com/file/LNHIUkpkE9brRI83mPLql2WquCb328

[...]
Interessante deur die word zeker niet veel gebruikt?
Maar anyway, ik vraag me in ieder geval af ga je de looproute gebruiken tussen wand van de hal en het eiland? Dan lijkt me een schiereiland wellicht een betere keuze. Je kan zelfs naar een U waar koelkast en ovens tegen de hal wand staan. Ik zou in ieder geval hoge kasten aan de raam kant proberen te voorkomen. Ik zal kijken of ik schetsje kan maken vanmiddag.

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:09
Zijn er hier mensen die hun magnetron hebben laten vervallen en alleen een stoomoven genomen hebben?
Ik kook vaak voor 3 dagen, dus ik warm het eten dan 2 dagen op in de magnetron. Ik wil in mijn nieuwe keuken maar 1 apparaat, mijn vriendin wilt graag een stoomoven, vandaar de vraag.
Kan je dus rijst/kip/groente opwarmen in een stoomoven zoals je dat in een magnetron kan?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wokkelz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:16:
Zijn er hier mensen die hun magnetron hebben laten vervallen en alleen een stoomoven genomen hebben?
Ik kook vaak voor 3 dagen, dus ik warm het eten dan 2 dagen op in de magnetron. Ik wil in mijn nieuwe keuken maar 1 apparaat, mijn vriendin wilt graag een stoomoven, vandaar de vraag.
Kan je dus rijst/kip/groente opwarmen in een stoomoven zoals je dat in een magnetron kan?
Er zit op mijn stoomoven ook een ontdooistand. Maar dat duurt vele malen langer dan met de magnetron.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, het kan, is het praktisch, nee ik vind van niet. Met de stoomoven die ik heb zit er ook een opwarmstand in. Die werkt traag, want warmt de boel met iets van 60 of 80 graden op (wellicht nog minder, weet ik even niet). Het voordeel zou moeten zijn dat het eten dan niet uitdroogt zoals bij een magnetron kan gebeuren, maar ook dat moet je met een korrel zout nemen.

Siemens heeft ook 'stoomovens' met magnetronfunctie dacht ik. Dat is dan niet een 100% echte stoomoven, maar kont in de buurt. Misschien is dat een optie?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kapitein Merijn
Dat kan inderdaad met als voordeel dat het niet uitdroogt. Je moet er wel rekening mee houden dat het ca. 10-12 min duurt om een bord eten op te warmen. Meestal heet deze functie regenereren en word er hete lucht en stoom gebruikt voor het verwarmen.
Het duurt dus wat langer maar is wel veel smakelijker als uit de magnetron.

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:21
@wokkelz Heb je de ruimte niet voor een combimagnetron? Ik kan je vertellen dat de meeste mensen die geen magnetron hebben het wel missen achteraf. Dat je een paar minuten langer moet wachten om eten te verwarmen lijkt me niet erg, maar soms wil je toch even snel iets klaarmaken.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07:35
Wij hebben bewust geen (combi)magnetron genomen i.v.m. het smaakverlies. Nooit spijt gehad. Regeneren met de combi stoomoven duurt idd een paar minuten langer maar dan smaakt het eten ook vrijwel hetzelfde als toen het vers werd bereid. Wat wil je? Snelheid of kwaliteit?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:16
peacelord schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:04:
Wij hebben bewust geen (combi)magnetron genomen i.v.m. het smaakverlies. Nooit spijt gehad. Regeneren met de combi stoomoven duurt idd een paar minuten langer maar dan smaakt het eten ook vrijwel hetzelfde als toen het vers werd bereid. Wat wil je? Snelheid of kwaliteit?
wij hebben beiden, en vinden dit de ideale combinatie; feitelijk hebben wij een 45 cm combimagnetron en een 60 cm combistoomoven. Toen ik het kocht dacht ik wat moet ik met twee ovens, en nu wil ik nooit meer met maar 1 oven werken.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

peacelord schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:04:
Volgens mij doet het invriezen meer voor de smaak dan de manier van ontdooien.

• Barry
Invriezen kan de smaak zelfs positief beïnvloeden. Hangt er van af over welke gerechten je het hebt.

Hoe sneller een gerecht van koud naar warm gaat, hoe ''slechter'' de smaak wordt.

Ontdooien en opwarmen in de magnetron komt de smaak nooit ten goede.

Bauknecht inbouwapparatuur kopen ONDER de internetprijzen? DM mij!! Keuken kopen voor DIRECT de scherpste prijs (nee, GEEN offerte maar ORDER), DM mij!! Schuifwand nodig? www.schuifwandkastdirect.nl Bora PURE kopen? 2300,- Incl. bezorgen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:20:
Invriezen kan de smaak zelfs positief beïnvloeden. Hangt er van af over welke gerechten je het hebt.

Hoe sneller een gerecht van koud naar warm gaat, hoe ''slechter'' de smaak wordt.

Ontdooien en opwarmen in de magnetron komt de smaak nooit ten goede.
Mjah, als je hem op standje 1000watt zet tijdens het ontdooien komt dat niet goed natuurlijk. Maar op 300/450 watt valt het effect op de smaak echt wel mee.

• haltec
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Miele heeft als enige een volwaardige stoomoven met magnetron, wellicht is dat een optie? hij kan ook nog aan de waterleiding... wij willen een volwaardige grote oven & stoomoven maar willen niet een magnetron verliezen dus komen we automatisch bij Miele uit.

• Kapitein Merijn
haltec schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Miele heeft als enige een volwaardige stoomoven met magnetron, wellicht is dat een optie? hij kan ook nog aan de waterleiding... wij willen een volwaardige grote oven & stoomoven maar willen niet een magnetron verliezen dus komen we automatisch bij Miele uit.
Ook Miele heeft geen 3 in 1 apparaat of bedoel je 2 losse apparaten?

• haltec
  • Nu online
Sorry...bedoelde dat wij stoomoven met magnetron nemen en een losse volwaardige grote oven dus totaal 2 apparaten inderdaad

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:20
Lize167 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:32:
[...]

Redelijk, maar een 2 a 2.5 duizend zou hier nog wel van af moeten kunnen

• Kapitein Merijn
haltec schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:28:
Sorry...bedoelde dat wij stoomoven met magnetron nemen en een losse volwaardige grote oven dus totaal 2 apparaten inderdaad
Waarom kies je juist voor een stoomoven met magnetron en niet voor een stoomoven met oven? Ben hier oprecht benieuwd naar aangezien het nut van dat apparaat me volledig ontgaat. Het mooie van een combi-stoomoven is juist het combineren van bakken en stomen.

• haltec
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:46:
[...]

Waarom kies je juist voor een stoomoven met magnetron en niet voor een stoomoven met oven? Ben hier oprecht benieuwd naar aangezien het nut van dat apparaat me volledig ontgaat. Het mooie van een combi-stoomoven is juist het combineren van bakken en stomen.
De stoomoven is nogal klein voor een normale oven, hij heeft geen pyrolyse en uit ervaring van de 4000 lijn weet ik dat de oven bij een stoomoven niet helemaal dezelfde specs heeft als een normale oven. Een normale oven is binnen no-time op temperatuur...een stoomoven/oven doet daar veel maar dan ook veel langer over. Nu is deze kennis gebaseerd op de 4000 lijn en weet ik niet of dit in de 7000 lijn beter is. Ook al is het beter...de ruimte in een stoomoven is echt heel beperkt zeker als je wat grotere dingen wilt bakken..

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@haltec pyrolyse en max temperatuur (250 VS 225) heb je gelijk in. Maar verdere performance is m.i. gelijk. Zowel met onze vorige 3xxx XL als onze huidige 6xxx XL. Ruimte en voorverwarmen doen niet zoveel voor elkaar onder. Wel uitgaande van de XL natuurlijk. De stoom-magnetron is dan wel weer een stap minder als ik de specs mag geloven.

MikeyMan wijzigde deze reactie 27-01-2020 18:02 (5%)

• haltec
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:58:
@haltec pyrolyse en max temperatuur (250 VS 225) heb je gelijk in. Maar verdere performance is m.i. gelijk. Zowel met onze vorige 3xxx XL als onze huidige 6xxx XL. Ruimte en voorverwarmen doen niet zoveel voor elkaar onder. Wel uitgaande van de XL natuurlijk. De stoom-magnetron is dan wel weer een stap minder als ik de specs mag geloven.
We kijken nu naar de 7645 en 7860 waarbij die 7860 zelfs naar 300 graden gaat en natuurlijk foodview :)
Oude lijn hadden we combi stoomoven, koffieapparaat en combimagnetron en willen nu dus naar maximaal twee apparaten aangevuld met een warmhoudlade en de inductie met afzuiging.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

haltec schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:54:
[...]

De stoomoven is nogal klein voor een normale oven, hij heeft geen pyrolyse en uit ervaring van de 4000 lijn weet ik dat de oven bij een stoomoven niet helemaal dezelfde specs heeft als een normale oven. Een normale oven is binnen no-time op temperatuur...een stoomoven/oven doet daar veel maar dan ook veel langer over. Nu is deze kennis gebaseerd op de 4000 lijn en weet ik niet of dit in de 7000 lijn beter is. Ook al is het beter...de ruimte in een stoomoven is echt heel beperkt zeker als je wat grotere dingen wilt bakken..
Miele heeft ook 60cm.stoomovens. De overige merken volgens mij ook wel. Dat is dan, muv Siemens dacht ik, niet te combineren met een magnetron.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kyran
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:01
Al een tijdje aan het meelezen hier om ideeën op te doen en niet de fouten te maken die al zoveel mensen voor mij hebben gemaakt.

Binnenkort moet hier een nieuwe keuken komen en wij vinden het behoorlijk lastig om bepaalde keuzes te maken. Maandag bij Tieleman geweest om wat rond te kijken. Hebben daar prachtige opstellingen staan en ook behoorlijk wat keus. Bezoek van vanmiddag aan Avanti viel wat tegen. Nog geen gesprekken gehad met adviseurs, maar die gaan wij binnenkort inplannen.

Dit is de eerste keer dat wij een keuken gaan kopen. Het betreft een bestaande woning waar al een keuken in zit. Die is echter 20 jaar oud en echt aan vervanging toe. Op dit moment is het een L-opstelling. Wij willen er een U-opstelling van maken. Hier is voldoende ruimte voor, maar zitten met een paar vraagstukken.

Wij hebben zowel vloer- als wandverwarming. De muur waar nu een poot van de U moet komen bevat dus wandverwarming. De vraag is hoe makkelijk het gaat worden om daar een keuken tegen te plaatsen.

Het verleggen van leidingen richting die muur is dus ook niet echt een optie. In ieder geval niet om ze in de muur te verwerken. De leidingen zouden door voor de muur langs moeten lopen. Heeft iemand hier heel toevallig ervaring mee? Zijn er mogelijkheden of moeten wij daar helemaal niet aan beginnen?

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:24
@Kyran
Een radiator kun je eventueel vervangen door plintverwarming.
De leiding kan ik niet zoveel over zeggen.

• Kyran
djiedjee schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:14:
@Kyran
Een radiator kun je eventueel vervangen door plintverwarming.
De leiding kan ik niet zoveel over zeggen.
Sorry, denk dat ik een beetje onduidelijk was :)

Wij hebben dus vloer- en wandverwarming. Geen radiatoren, want alles zit ongeveer 1.5cm diep in de muur :) Ik heb laatst van één van de eerste bewoners wat foto's gekregen, zal die eens inscannen en uploaden om te laten zien wat ik bedoel. Het is zelfde als vloerverwarming, maar dan ook in je muren.

Edit: Foto toegevoegd. Er is genoeg ruimte tussen de leidingen door om van alles te bevestigen als dit met heel veel nauwkeurigheid wordt gedaan denk ik. Leidingen wegwerken in de muur is dus geen ruimte voor. Misschien is het een optie om een iets dieper aanrechtblad te nemen (dieper dan je kasten), zodat je wat ruimte achterin overhoudt om leidingen langs de muur te leggen? (Foto is dus van 20 jaar geleden toen het gebouwd werd :P)

Kyran wijzigde deze reactie 28-01-2020 17:25 (30%)

• Devilfish
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Kyran schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:47:
Al een tijdje aan het meelezen hier om ideeën op te doen en niet de fouten te maken die al zoveel mensen voor mij hebben gemaakt.

Binnenkort moet hier een nieuwe keuken komen en wij vinden het behoorlijk lastig om bepaalde keuzes te maken. Maandag bij Tieleman geweest om wat rond te kijken. Hebben daar prachtige opstellingen staan en ook behoorlijk wat keus. Bezoek van vanmiddag aan Avanti viel wat tegen. Nog geen gesprekken gehad met adviseurs, maar die gaan wij binnenkort inplannen.

Dit is de eerste keer dat wij een keuken gaan kopen. Het betreft een bestaande woning waar al een keuken in zit. Die is echter 20 jaar oud en echt aan vervanging toe. Op dit moment is het een L-opstelling. Wij willen er een U-opstelling van maken. Hier is voldoende ruimte voor, maar zitten met een paar vraagstukken.

Wij hebben zowel vloer- als wandverwarming. De muur waar nu een poot van de U moet komen bevat dus wandverwarming. De vraag is hoe makkelijk het gaat worden om daar een keuken tegen te plaatsen.

Het verleggen van leidingen richting die muur is dus ook niet echt een optie. In ieder geval niet om ze in de muur te verwerken. De leidingen zouden door voor de muur langs moeten lopen. Heeft iemand hier heel toevallig ervaring mee? Zijn er mogelijkheden of moeten wij daar helemaal niet aan beginnen?
Als je de kasten 5 cm van de muur zet heb je genoem ruimte voor je leidingen. Is je werkblad 65 breed, geeft net wat meer ruimte. Wel zou ik kijken of je ruimte in je plinten kunt vinden om lucht gaten te maken, zodat de warmte eventueel weg kan. (Dat kan eventueel ook door de deur hoger te maken dan de kasten, zodat ze (deels) over de plint heen vallen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Kyran ik zou even een dagje een warmtebeeldcamera huren voordat je gaat aftekenen.

• B-Real
  • Laatst online: 18:00
Met voorzichtig los bikken kun je de leidingen wel blootleggen en bepalen waar je eventueel een leiding kunt plaatsen lijkt mij.
Wij hebben dat voor de aan/afvoer van ons kookeiland ook gedaan met de vloerverwarming. Even de tijd voor nemen en voorzichtig zijn :)

• mitsumark
  • Laatst online: 08:20
@Kyran Zou ik me allemaal geheel niet druk om maken.
Het zal lage temperatuur zijn, max 40 graden, geen probleem voor eventuele apparatuur (al kan de koelkast iets minder efficiënt zn werk doen).
In plinten zit vaak al een roostertje (bv bij de koelkast), maar warmte stijgt op dus moet je aan de bovenkant ontluchting hebben? (ook dit hebben wij standaard achter de koelkast, had ie toch al nodig).
Heb je niet een regelaar waarbij je deze muur (of meerdere) op standje minimaal kunt zetten?

Achter kastjes is standaard altijd al wat ruimte, maar ook onder de kastjes is ruimte zat voor leidingwerk etc, daar gaat de installateur zeker uit komen.

Uiteraard zou ik het wel aangeven bij de keukenboer, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar (veel) extra maatregelen voor moeten treffen.

Stukjes muur wegbikken zou ik niet doen, zoals gezegd is de locatie van de buizen te vinden met een warmtemeter. Al is dat bij een lage verwarmingstemperatuur wel lastiger, zeker in de zomer (kost 100-150 euro ofzo).

• Kyran
Goede tips zeg, bedankt!

@mitsumark Fijn om te horen dat dat in principe geen probleem moet zijn en ook niet belachelijk veel meerwerk met zich zal meebrengen. Geeft zoveel meer mogelijkheden, dus dan kan ik weer aan de slag met plannen en tekenen.

Hoe zit dat trouwens met het plaatsen van een vaatwasser aan de overkant van de afvoer en kraan? Zal denk ik in totaal 4 meter verder zijn. Is dat mogelijk, of is dat niet zo slim i.v.m. een te lange afstand?

• mitsumark
  • Laatst online: 08:20
In principe geen technisch geen probleem, waterdruk op zolder is immers ook prima.
Echter ik zou me wel afvragen of je de vaatwasser wel zover van de wasbak wilt hebben... Loopafstanden kort houden.
Google eens op "keukendriehoek" en "werkzones".

Bijvoorbeeld: https://www.kvik.nl/keuken/5-werkzones-in-de-keuken
ZONE 1: SPOELEN EN AFVAL
De spoelbak is het centrale punt in de spoel- en afvalzone. Als je rechtshandig bent, moet de vaatwasser links van de spoelbak staan. Op die manier kun je heel makkelijk etensresten met de rechterhand van de vaat schrapen of spoelen en de vaat in één beweging met de linkerhand in de vaatwasser zetten, zonder het eerst op het werkblad te hoeven zetten.

Al heb ik de vaatwasser liever rechts van de spoelbak :) Maar zeker wel in de buurt.

mitsumark wijzigde deze reactie 28-01-2020 21:44 (97%)

• Kyran
mitsumark schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:40:
In principe geen technisch geen probleem, waterdruk op zolder is immers ook prima.
Echter ik zou me wel afvragen of je de vaatwasser wel zover van de wasbak wilt hebben... Loopafstanden kort houden.
Google eens op "keukendriehoek" en "werkzones".

Bijvoorbeeld: https://www.kvik.nl/keuken/5-werkzones-in-de-keuken
ZONE 1: SPOELEN EN AFVAL
De spoelbak is het centrale punt in de spoel- en afvalzone. Als je rechtshandig bent, moet de vaatwasser links van de spoelbak staan. Op die manier kun je heel makkelijk etensresten met de rechterhand van de vaat schrapen of spoelen en de vaat in één beweging met de linkerhand in de vaatwasser zetten, zonder het eerst op het werkblad te hoeven zetten.

Al heb ik de vaatwasser liever rechts van de spoelbak :) Maar zeker wel in de buurt.
Die 4 meter is hoeveel meter extra leiding gelegd moet worden langs de muren. Tegels liggen er al, dus geen zin om de leidingen in de vloer te leggen. Hemelsbreed zit er net geen 2 meter tussen de twee vleugels van de U-opstelling, dus de driehoek is relatief klein :)

Nogmaals bedankt! Ga nu even aan de gang met wat tekeningen en binnenkort maar eens wat offertes gaan vragen.

Iemand trouwens een tip voor een keukenboer met een groot assortiment aan houten (fineer) keukens? Ekelhoff in Duitsland had behoorlijk wat volgens hun site, maar wil liever in Nederland blijven. Ook vooral omdat er wat meerwerk gedaan moet worden qua leidingen.

• Barry
Tegenwoordig hoef je NL inderdaad ook niet meer uit. Keukenloods heeft veel fineer fronten, want die verkopen als een van de weinigen 6 verschillende keukenmerken (Impuls, Nobilia, Hacker Classic, Hacker Systemat, Pronorm en Beda).

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:01
Toch even mijn ervaringen delen!
Half oktober een ander huis gekocht, overdracht in januari. Oude keuken moest eruit (hoogte blad was 1,08m en wij zijn beide verticaal gehandicapt :-)). Na een standaard DMG bezoek en bijbehorend negatief verhaal bij Wooning naar Keukensale geweest. Opzich was dat een prima ervaring, maar was het toch net niet, beperkte tijd en veel druk. Dus toch even verder gekeken. Bij de lokale Bruynzeel dealer jankend weg gelopen door gebrek aan service en interesse van de verkoper. Keukenstudio Maassluis erg positief gesprek, een keller keuken aangeboden gekregen en prima service. Uiteindelijk voor de grap toch bij Keukenloods Rotterdam de offerte van Keukensale eens voorgelegd. Dag later zaten we binnen aangezien ze dezelfde Nobilia keuken met Dezelde apparatuur voor een 2000 euro minder aan konden bieden.
Erg fijn gesprek, fijne gang van zaken en een goed aanbod. Uiteindelijk toch het budget vol gemaakt, maar wel met een Häcker Systemat, Siemens Iq500/700 apparatuur ipv aeg en besloten niet de 60cm inductiekookplaat over te nemen van de oude keuken maar een nieuwe 90cm plaat.
Afhandeling met de winkel prima, verkoper kwam zelf inmeten in het nieuwe huis en altijd bereikbaar voor vragen.
Gisteren is de keuken keurig geleverd en vandaag is hij geïnstalleerd. Alles goed verlopen, wel een inhuur bedrijf voor montage maar die werken wel alleen voor de keukenloods en het waren echt vakmannen. Keuken staat er super strak in, ondanks wat gepruts door de aannemer in de voorbereiding.

Dus erg gelukkig met de nieuwe keuken en ik kan Keukenloods van harte aanbevelen! Wat een verademing!

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:14
ExiZTeNcE schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:51:
Toch even mijn ervaringen delen!
Half oktober een ander huis gekocht, overdracht in januari. Oude keuken moest eruit (hoogte blad was 1,08m en wij zijn beide verticaal gehandicapt :-)). Na een standaard DMG bezoek en bijbehorend negatief verhaal bij Wooning naar Keukensale geweest. Opzich was dat een prima ervaring, maar was het toch net niet, beperkte tijd en veel druk. Dus toch even verder gekeken. Bij de lokale Bruynzeel dealer jankend weg gelopen door gebrek aan service en interesse van de verkoper. Keukenstudio Maassluis erg positief gesprek, een keller keuken aangeboden gekregen en prima service. Uiteindelijk voor de grap toch bij Keukenloods Rotterdam de offerte van Keukensale eens voorgelegd. Dag later zaten we binnen aangezien ze dezelfde Nobilia keuken met Dezelde apparatuur voor een 2000 euro minder aan konden bieden.
Erg fijn gesprek, fijne gang van zaken en een goed aanbod. Uiteindelijk toch het budget vol gemaakt, maar wel met een Häcker Systemat, Siemens Iq500/700 apparatuur ipv aeg en besloten niet de 60cm inductiekookplaat over te nemen van de oude keuken maar een nieuwe 90cm plaat.
Afhandeling met de winkel prima, verkoper kwam zelf inmeten in het nieuwe huis en altijd bereikbaar voor vragen.
Gisteren is de keuken keurig geleverd en vandaag is hij geïnstalleerd. Alles goed verlopen, wel een inhuur bedrijf voor montage maar die werken wel alleen voor de keukenloods en het waren echt vakmannen. Keuken staat er super strak in, ondanks wat gepruts door de aannemer in de voorbereiding.

Dus erg gelukkig met de nieuwe keuken en ik kan Keukenloods van harte aanbevelen! Wat een verademing!
Is keukenloods ook niet onderdeel van DMG?

• wokkelz
ElGrandoNeuso schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Wat ik egrep zijn ze wel overgenomen maar acteren ze niet onder dezelfde filosofie.
Ik ga zaterdag naar keukenloods voor het bespreken van een offerte, tot nu toe heb ik keukenloods als erg prettig ervaren.

• Barry
Een deel is overgenomen, maar de oprichters zitten nog steeds in de directie. DMG heeft vooralsnog geen vinger in de pap en strijkt alleen wat winst op.

• Barry
Lize167 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:32:
[...]

Dat kan absoluut voordeliger.....

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:01
ElGrandoNeuso schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:19:
[...]

Voor zover ik hier in het topic heb gelezen heeft DMG zich ingekocht en zijn ze qua inkoop wel verbonden. Winkels echter zijn zelfstandig en DMG is nog niet helemaal geïnfiltreerd voor zover ik weet

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:20
Keukenloods valt weer onder https://www.keukenmagazijn.nl/
Voor mijn Quooker was inbouw.nl weer goedkoper, wat onder dezelfde toko valt.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Lize167
Barry schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:37:
[...]

Het gaat om de Fd770vp vaatwasser van aeg. Ervaring mee?

• RRCreations
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:17
Wij zitten ook te kijken voor een Siematic SLX, is het bij jou nog gelukt?

• Barry
Lize167 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:09:
[...]

Het gaat om de Fd770vp vaatwasser van aeg. Ervaring mee?
Ik ken het model niet, maar wel de soortgelijke modellen van AEG. Ik vind AEG over het algemeen een goed merk, maar met vaatwassers minder. De deur opent en sluit niet zo mooi als een Bosch/Siemens of Miele en de droogresultaten vallen mij wat tegen.

• Kyran
Na aardig wat speurwerk zijn wij voor nu erg gecharmeerd van Systemat AV6084, dus nu aan het zoeken naar Systemat leveranciers. Kwamen o.a. bij Thuiskeukens uit. Fijne van Thuiskeukens is dat ze je zonder scheve gezichten de optie geven om je apparatuur ergens anders te halen. Ze verkopen alleen Siemens en wij willen graag Miele.

Nadeel is alleen dat hun monteurs binnen een behoorlijk klein gebied werken en wij zitten daar net buiten. Wij zouden dus zelf voor de installatie of installateur moeten zorgen en zitten daar eigenlijk niet zo op te wachten.

Iemand nog wat andere adressen waar ze Systemat leveren? Ik vind het prima om apparatuur in de winkel te kopen, zolang het prijsverschil met online <10% is. Dat is dus geen vereiste. Installatie, inclusief aansluiten van alles is wel een hele dikke pre.

Kyran wijzigde deze reactie 01-02-2020 03:41 (49%)

• Lize167
Barry schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:37:
[...]

Ik ken het model niet, maar wel de soortgelijke modellen van AEG. Ik vind AEG over het algemeen een goed merk, maar met vaatwassers minder. De deur opent en sluit niet zo mooi als een Bosch/Siemens of Miele en de droogresultaten vallen mij wat tegen.
Heb je een specifiek type nummer die je aan raadt? We willen in ieder geval een bestek lade en hij moet geschikt zijn voor inbouwen op hoogte

• Vincent.K
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:21
Kyran schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 03:37:
Na aardig wat speurwerk zijn wij voor nu erg gecharmeerd van Systemat AV6084, dus nu aan het zoeken naar Systemat leveranciers. Kwamen o.a. bij Thuiskeukens uit. Fijne van Thuiskeukens is dat ze je zonder scheve gezichten de optie geven om je apparatuur ergens anders te halen. Ze verkopen alleen Siemens en wij willen graag Miele.

Nadeel is alleen dat hun monteurs binnen een behoorlijk klein gebied werken en wij zitten daar net buiten. Wij zouden dus zelf voor de installatie of installateur moeten zorgen en zitten daar eigenlijk niet zo op te wachten.

Iemand nog wat andere adressen waar ze Systemat leveren? Ik vind het prima om apparatuur in de winkel te kopen, zolang het prijsverschil met online <10% is. Dat is dus geen vereiste. Installatie, inclusief aansluiten van alles is wel een hele dikke pre.
Wij hebben onze Systemat keuken en ook apparatuur bij Keukenloods gehaald. Toevallig vd week gemonteerd, goed bevallen tot dusver. Blad halen we wel ergens anders.

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:57
RRCreations schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Wij zitten ook te kijken voor een Siematic SLX, is het bij jou nog gelukt?
Nee nog niet gelukt, nergens de prijs kunnen krijgen wat ik ervoor over heb (schuurman, keukenmaxx en aswa hilversum geweest)

• peter13579
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:20

Mijn ouders hebben in de regio Breda ( bij Jan van Sundert in Etten- Leur) een systemat keuken besteld. Wordt geleverd als huismerk. Prijs is goed en voor apparatuur wordt op internet naar de laatste prijs gekeken en die prijs wordt gehanteerd. Ervaring was direct een scherpe prijs, maar geen onderhandelingsruimte.

Als je in de regio zit goed om eens te kijken.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001

Weet niet waarde woont, maar wij hebben een fijne ervaring met SVEA in Eindhoven (eigenlijk is dat Son). Monteurs die zij gebruiken werken door heel Nederland. Die van ons kwamen uit Son en kwamen naar onze nieuwe woning 100km verderop. Enige ‘nadeel’ was dat ze van 7.00u tot 18.00u moesten bikkelen met z’n tweeën om onze keuken in een dag te kunnen monteren en dat betekende dat wij om 5.30u :z mochten opstaan (woonden toen zelf ook nog in Eindhoven).

• Citroenboom
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-02 15:25
Ik heb een vraag over het IKEA systeem: klopt het nou dat je altijd qua apparatuur en kookplaten vast zit aan de breedtes en vakken van 60cm?

Ik heb een ruimte tussen twee muren waar ik graag mijn inductie plaat met daaronder een oven kwijt wil. Ernaast wil ik dan een inbouw vaatwasser plaatsen met daarboven een werkblad. De ruimte die ik heb is 114cm, waardoor 2x60 dus nét niet past.

Geldt ditzelfde probleem niet ook bij de andere keuken boeren?

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:34
Een vaatwasser van 45 cm moet lukken. Dan houd je 60 cm over (plus 9 cm) voor de oven.
Blijft krap, dat wel.
Alleen heeft IKEA misschien geen fronten voor smalle vaatwassers.

• n1ck
  • Laatst online: 16:58
Ik help mijn ouders met het ontwerpen van hun nieuwe keuken en dit is best een lastig karwei. De ruimte is niet echt makkelijk in te delen want deze is in verhouding lang en smal maar ook moet er rekening gehouden worden met de openslaande deuren naar de tuin.

Omdat het m.i. geen fraai gezicht is als het eiland niet in het midden uitgelijnd staat, heb ik het werkblad van het kookgedeelte 10 cm verbreed, naar 70 cm. Ook de apparatenmuur aan de andere kant is 10 cm naar voren gebracht. Ik vraag me wel af of de afstand tussen kookplaat en spoelbak niet te groot is geworden, het eiland staat nu 1.25 af van de muur met de kookplaat.

Het houten barretje kan eventueel ook weg; mijn moeder had dat verzonnen omdat zij dacht dat “alleen” het werkblad (waarschijnlijk composiet maar ook keramiek is nog een optie) erg koud aan zou voelen aan je armen. Er zijn hier zat andere Tweakers die een dergelijk zitje in de keuken hebben dus graag hoor ik van jullie, of je koffie echt zo snel koud wordt :+

Zo is het nu:

plattegrond_2

Uiteindelijk is het dit geworden. Wellicht hebben jullie nog andere ideeën en inzichten dus heel graag jullie input.

keuken

keuken2

aanzicht vanuit woonkamer

bovenaanzicht

aanzicht kookwand

aanzicht kastenwand

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een andere indeling.
Je kookeiland is nu idd een enorme sta in de weg voor je doorgang naar buiten.
Daarnaast kijken je aan beide kanten van het kookeiland tegen een kastenwand aan.

Waar wil je de eettafel kwijt in deze opstelling? Of een zithoek? Dat zijn bij uitstek de plekken waar je zicht op wil hebben vanaf een kookeiland.

@Reinier De Ikea heeft frontjes voor smalle vaatvassers. Mijn zus heeft die daar enkele jaren terug in ieder geval gekocht.

Farmerwood wijzigde deze reactie 02-02-2020 21:59 (6%)

• wokkelz
Ik heb dit weekend een 2e gesprek gehad bij Keukenloods. Offerte besproken, korting gehad op bepaalde zaken. We zijn nog niet 100% eruit of dit geheel is wat we willen, maar tot nu toe het hele proces als heel prettig ervaring. We mochten ook de tekeningen en gespecificeerde offerte gewoon mee nemen.

• Kyran
Dank iedereen voor de tips. Vandaag even gekeken bij Goergen in Son en hebben een afspraak staan voor over een week. Even kijken waar ze mee gaan komen :D Heb nu, mede dankzij jullie, ook een paar andere adressen om langs te gaan om eventueel offertes te vergelijken.

Ben benieuwd of we binnen ons budget kunnen blijven met Systemat en de wensen die wij hebben.

• n1ck
  • Laatst online: 16:58
Farmerwood schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:57:
Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een andere indeling.
Je kookeiland is nu idd een enorme sta in de weg voor je doorgang naar buiten.
Daarnaast kijken je aan beide kanten van het kookeiland tegen een kastenwand aan.

Waar wil je de eettafel kwijt in deze opstelling? Of een zithoek? Dat zijn bij uitstek de plekken waar je zicht op wil hebben vanaf een kookeiland.
Inmiddels heb ik de plattegrond aangepast om te laten zien waar de meubels ongeveer komen. In de huidige opstelling staat de eethoek in de keuken maar deze komt in de nieuwe situatie halverwege de kamer te staan. Bij de bouw was hier trouwens al rekening mee gehouden want zij hebben daar ook een lichtpunt/centraaldoos in het plafond zitten. Mijn ouders willen meer (werk)ruimte hebben in de keuken en met deze opstelling kan aan dat punt iig worden voldaan. Maar zoals ik al eerder aangaf; ik sta open voor suggesties en andere ideeën ;)

• Citroenboom
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-02 15:25
Reinier schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:15:
Een vaatwasser van 45 cm moet lukken. Dan houd je 60 cm over (plus 9 cm) voor de oven.
Blijft krap, dat wel.
Alleen heeft IKEA misschien geen fronten voor smalle vaatwassers.
Dat wil ik liever niet. Ik wil eigenlijk een 60cm vaatwasser (of ipv vaatwasser een kleinere koelkast maar die zijn er dan weer niet qua inbouw) met daarnaast een oven. Maar het lijkt erop dat er niets tussen 45 en 60 zit? En voor koelkast of oven al helemaal geen kleinere optie?

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 23:34
Tip: https://m.keukenloods.nl/trio9503x.html

Of eigenlijk niet, het is een onding.

• Aomi
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 25-02 21:18
Afgelopen weekend onze keuken definitief besteld. :)

Betreft een U opstelling, aan de linkerzijde 3 hoge kasten (1 koel/vries combi links, midden oven met daarboven en onder kasten en rechts ook een kast) met daaromheen een ombouw. In de hoek begint het granieten blad (4cm dik) en die loopt in een L vorm, 270cm aan de korte zijde en de lange zijde is ongeveer 300cm (ik weet 'm even niet precies).
Quooker Flex (provaq systeem) met zwarte wasbak. Geen bovenkastjes verder, boven de gehele keuken komt een koof met daarin Philips Hue spotjes.

Onze huidige oven en vaatwasser nemen we mee over (beiden pas een jaar oud, Siemens apparatuur).
Kookplaat wordt er een van 80cm van Siemens met 1 flexzone, afzuigkap is een motorloze van Siemens (ivm WTW ventilatie in huis), koelkast een koelvriescombinatie van Neff.
Ik ken de precieze productnummers niet maar kan ze voor de geinteresseerden wel opzoeken evt.

Totaalprijs (incl de koof en kastombouw) is 16000. De keuken is van de huislijn van Mandemakers Keukens.

Verder gaan we zelf nog een nieuwe vloer leggen en wordt een deel van de ruimte gestuct (incl de ombouw en koof natuurlijk). Elektra wat kleine dingetjes.

Kan niet wachten tot ie komt, anderzijds ook wel wat spannend omdat ik eigenlijk nog nooit echt geklust heb in huis en zelf ook niet bijster veel kan. :9

Aomi wijzigde deze reactie 03-02-2020 09:42 (4%)

• Kapitein Merijn
Aomi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:41:
Afgelopen weekend onze keuken definitief besteld. :)

Betreft een U opstelling, aan de linkerzijde 3 hoge kasten (1 koel/vries combi links, midden oven met daarboven en onder kasten en rechts ook een kast) met daaromheen een ombouw. In de hoek begint het granieten blad (4cm dik) en die loopt in een L vorm, 270cm aan de korte zijde en de lange zijde is ongeveer 300cm (ik weet 'm even niet precies).
Quooker Flex (provaq systeem) met zwarte wasbak. Geen bovenkastjes verder, boven de gehele keuken komt een koof met daarin Philips Hue spotjes.

Onze huidige oven en vaatwasser nemen we mee over (beiden pas een jaar oud, Siemens apparatuur).
Kookplaat wordt er een van 80cm van Siemens met 1 flexzone, afzuigkap is een motorloze van Siemens (ivm WTW ventilatie in huis), koelkast een koelvriescombinatie van Neff.
Ik ken de precieze productnummers niet maar kan ze voor de geinteresseerden wel opzoeken evt.

Totaalprijs (incl de koof en kastombouw) is 16000. De keuken is van de huislijn van Mandemakers Keukens.

Verder gaan we zelf nog een nieuwe vloer leggen en wordt een deel van de ruimte gestuct (incl de ombouw en koof natuurlijk). Elektra wat kleine dingetjes.

Kan niet wachten tot ie komt, anderzijds ook wel wat spannend omdat ik eigenlijk nog nooit echt geklust heb in huis en zelf ook niet bijster veel kan. :9
Doe jezelf een plezier en neem een kap met motor icm het cleanair filter of boor een gat naar buiten.
Een motorloze kap die aan word gesloten op de wtw functioneert voor geen meter. De enige motorloze afzuigkap die redelijk efficiënt is komt bij Novy vandaan: https://www.novynederland...kappen/hr/piccolo/hr8090/

• Aomi
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 25-02 21:18
Ik heb nu ook een motorloze kap met WTW en die werkt prima eigenlijk.
Een gat naar buiten boren is geen optie omdat er een raam tegen de muur aanzit aan de kant waar de kap zit.
Enige optie zou zijn bij de voordeur een gat boren maar dan krijg ik een lelijke afvoerbuis/koof in de gang die naar de voordeur leidt.

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:30

Weet iemand wat voor koelkast dit is?

Ben wel gecharmeerd van de kleur en vroeg mij af of er dan ook andere kleuren mogelijk waren etc. als de koelkast dan ook nog beetje fatsoenlijk is zou het zomaar in de nieuwe keuken kunnen komen.

Echter googleimage search en vragen bij inbouw.nl nog geen succes.

• cryptapix
Kyran schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:37:
Dank iedereen voor de tips. Vandaag even gekeken bij Goergen in Son en hebben een afspraak staan voor over een week. Even kijken waar ze mee gaan komen :D Heb nu, mede dankzij jullie, ook een paar andere adressen om langs te gaan om eventueel offertes te vergelijken.

Ben benieuwd of we binnen ons budget kunnen blijven met Systemat en de wensen die wij hebben.
Bij Goergen kom je met een Systemat een beetje in hun goedkoopste klasse. Hoop voor je dat de prijs acceptabel is. Overigens, als je toch in Son bent. SVEA (die ik eerder noemde) zit aan de andere kant van de weg en Sijben Wonen (in zelfde gebouw als Goergen) heeft ook Systemat (offerte van Sijben was helemaal niet slecht en er werd goed meegedacht, maar ik had persoonlijk een minder fijn gevoel bij de verkoper waarmee wij het gesprek hadden). Wellicht kun je die dezelfde dag bezoeken.
perspectivebass schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:32:
[Afbeelding]
Weet iemand wat voor koelkast dit is?

Ben wel gecharmeerd van de kleur en vroeg mij af of er dan ook andere kleuren mogelijk waren etc. als de koelkast dan ook nog beetje fatsoenlijk is zou het zomaar in de nieuwe keuken kunnen komen.

Echter googleimage search en vragen bij inbouw.nl nog geen succes.
Geen idee welke dit is, maar ioMabe heeft wel wat modellen die je in elke RAL kleur kunt krijgen. Maar waar komt de foto vandaan? Is het geen bewerkte foto?

cryptapix wijzigde deze reactie 03-02-2020 14:59 (25%)

• perspectivebass
cryptapix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Bij Goergen kom je met een Systemat een beetje in hun goedkoopste klasse. Hoop voor je dat de prijs acceptabel is. Overigens, als je toch in Son bent. SVEA (die ik eerder noemde) zit aan de andere kant van de weg en Sijben Wonen (in zelfde gebouw als Goergen) heeft ook Systemat (offerte van Sijben was helemaal niet slecht en er werd goed meegedacht, maar ik had persoonlijk een minder fijn gevoel bij de verkoper waarmee wij het gesprek hadden). Wellicht kun je die dezelfde dag bezoeken.

[...]

Geen idee welke dit is, maar ioMabe heeft wel wat modellen die je in elke RAL kleur kunt krijgen. Maar waar komt de foto vandaan? Is het geen bewerkte foto?
Het is een screenshot uit het TV progamma Wat eten we van SBS 6 :+
Het is tv, dus misschien is die wel gewrapped voor het decoor. ze halen we wel producten uit dus lijkt een werkende koelkast, maar ook dat hoeft natuurlijk niet.

https://www.sbs6.nl/progr.../V61dLeqBNfI/wat-eten-we/

EDIT:
net nog een keer een filmpje bekeken het is een bosch als je goed kijkt in aflevering 111 op 25:44 zie je afdruk van de merknaam erin staan. dit doet mij vermoeden dat deze gewrapped is, aangezien ik geen bosch met deze kleur kan vinden :+

perspectivebass wijzigde deze reactie 03-02-2020 15:13 (10%)

• cryptapix
perspectivebass schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:08:
[...]

Het is een screenshot uit het TV progamma Wat eten we van SBS 6 :+
Het is tv, dus misschien is die wel gewrapped voor het decoor. ze halen we wel producten uit dus lijkt een werkende koelkast, maar ook dat hoeft natuurlijk niet.

https://www.sbs6.nl/progr.../V61dLeqBNfI/wat-eten-we/

EDIT:
net nog een keer een filmpje bekeken het is een bosch als je goed kijkt in aflevering 111 op 25:44 zie je afdruk van de merknaam erin staan. dit doet mij vermoeden dat deze gewrapped is, aangezien ik geen bosch met deze kleur kan vinden :+
Ik vermoed ook een wrap:

Kijk maar in de eerste aflevering (even op rechter plaatje klikken) is de koelkast nog grijs (let ook even op de hoogte van de barkruk |:(). Maar je zou SBS eens kunnen e-mailen ;).

• perspectivebass
cryptapix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Ik vermoed ook een wrap:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Kijk maar in de eerste aflevering (even op rechter plaatje klikken) is de koelkast nog grijs (let ook even op de hoogte van de barkruk |:( ). Maar je zou SBS eens kunnen e-mailen ;).
Ja die kruk heb je niks aan haha lekker krap met je benen. In eerste aflevering lijtk inderdaad de zelfd afgaande op de dispenser en grepen... 8)7

die Ral keuze zijn mij iets te duur :X

• cryptapix
perspectivebass schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:21:
[...]

Ja die kruk heb je niks aan haha lekker krap met je benen. In eerste aflevering lijtk inderdaad de zelfd afgaande op de dispenser en grepen... 8)7

die Ral keuze zijn mij iets te duur :X
Ja precies.

Dat die ioMabe wat boven budget liggen begrijp ik, zijn ook erg prijzig. Maar wellicht is gewoon wrappen ook een optie? Die folie is niet heel duur en het lijkt me dat je dat probleemloos kunt doen zolang je alle openingen (en met name die voor ventilatie als die er zijn) maar vrijhoudt.

• perspectivebass
cryptapix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Ja precies.

Dat die ioMabe wat boven budget liggen begrijp ik, zijn ook erg prijzig. Maar wellicht is gewoon wrappen ook een optie? Die folie is niet heel duur en het lijkt me dat je dat probleemloos kunt doen zolang je alle openingen (en met name die voor ventilatie als die er zijn) maar vrijhoudt.
Ja ga voor het wrappen wel echt even kijken. maakt een koelkast kiezen ook makkelijker, want dan maakt model/merk niet zo gek veel uit. We waren oorspronkelijk voor een bosch/siemens in de markt. Wil hem ook het liefst zonder dispenser.

• Kyran
cryptapix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor de tips. Zal die op mijn lijstje zetten.

Vandaag nog even met mijn vrouw over Goergen gehad en eigenlijk hadden wij er allebei toch niet zo'n goed gevoel over, dus hebben ons afspraak afgezegd. Vooral omdat ik denk dat wij Systemat ergens anders goedkoper kunnen gaan krijgen. Daarnaast willen wij een duidelijke offerte en ik lees hier en daar dat ze daar soms moeilijk over doen en de offerte niet eens meegeven. Toch die Mandemakers invloeden?

Het kwam ook een beetje door het feit dat wij vandaag bij Keukencentrum De Graafschap langs zijn gegaan. Kleine zelfstandige keukenboer. Heel hartelijk ontvangen. Bij binnenkomst werd er gevraagd of ze ons konden helpen. Aangegeven dat wij even rustig wilden rondkijken en dat was prima. Wij werden geen enkel moment lastig gevallen en hebben voordat wij vertrokken zelf even contact gezocht met één van de verkopers. Het klikte eigenlijk meteen en hadden er een goed gevoel bij, dus nu hebben wij daar een afspraak staan. Ben benieuwd :)

Verkopen daar vooral Systemat in combinatie met Siemens/Bosch en Miele. Kopen van een keuken blijft toch een gevoelskwestie, dus gaan het hier even proberen :)

• wootah
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-02 16:07

wootah

They see me trollin'

Ik heb een keuken besteld bij Ikea en ben hem zelf in elkaar aan het zetten. Zo langzamerhand wil ik ook apparatuur bestellen voor de keuken. De afzuigkap, magnetron en oven neem ik van de Ikea, maar de vaatwasser, kookplaat en koelvries combi wil ik van een ander merk.

De kookplaat was niet zo'n moeite, standaard maat bleek. De vaatwasser kan er in met een adapt-r systeem. Maar ik lees veelal op winkel websites dat je een koelkast perse met een sleep deur systeem moet hebben. Een deur op deur systeem zou niet mogelijk zijn. Dat terwijl er dan wel word gezegd dat als je nu een sleep systeem hebt altijd een deur op deur kan monteren.
Weet iemand hoe dat zit?

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:25
@wootah Ik heb een deur-op-deur inbouw koelkast- vriescombinatie (Bosch KIV34V50) in mijn Ikea keuken (ook zelf in elkaar gezet) en dat past prima. Ik zou niet weten waarom dat niet zou passen.

• Barry
wootah schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:57:
Ik heb een keuken besteld bij Ikea en ben hem zelf in elkaar aan het zetten. Zo langzamerhand wil ik ook apparatuur bestellen voor de keuken. De afzuigkap, magnetron en oven neem ik van de Ikea, maar de vaatwasser, kookplaat en koelvries combi wil ik van een ander merk.

De kookplaat was niet zo'n moeite, standaard maat bleek. De vaatwasser kan er in met een adapt-r systeem. Maar ik lees veelal op winkel websites dat je een koelkast perse met een sleep deur systeem moet hebben. Een deur op deur systeem zou niet mogelijk zijn. Dat terwijl er dan wel word gezegd dat als je nu een sleep systeem hebt altijd een deur op deur kan monteren.
Weet iemand hoe dat zit?
Waarom neem je die apparaten wel van Ikea?

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:23

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Onlangs zijn wij (voor de 2 keer in 3 jaar :+ ) bij de Kvik geweest. Toen wij 3 jaar terug onze huidige woning betrokken, hebben we bij Kvik een nieuwe keuken besteld en laten plaatsen:

(panorama foto, dus beetje rare vertekening).
De oven (dat was een goede Siemens) en koelkast (voor (fris)drank) uit de oude keuken hebben we overgenomen (staan boven elkaar), er is een nieuwe koelkast bijgekomen, samen met een losse vriezer (beiden van AEG). Daarnaast is er een AEG vaatwasser, inductiekookplaat en afzuigkap gemonteerd en komt het warmwater uit een Quooker.

Toen hebben we om budgettaire redenen ervoor gekozen om nog even de oude servieskast te laten staan (de beukenkast rechts).

Inmiddels zijn we 3 jaar verder en missen we een magnetron toch echt wel en begint de servieskast een beetje een doorn in het oog te worden. Dus onlangs een nieuw element erbij besteld:

Dit wordt een blok van 1m80 breed en ongeveer 1m30 hoog die op de plek van de servieskast komt te staan. In het midden komt een combimagnetron (we voeren alles graag dubbel uit :+ ).
De handgrepen worden uiteraard op elkaar uitgelijnd, de de greep rechts zal waarschijnlijk iets zakken op in lijn te komen met de middelste grepen, de bovenste van de grepen rechts gaat waarschijnlijk iets omhoog, of de greep onder magnetron juist omlaag. Daar ben ik nog niet over uit.

Na 3 jaar ben ik in ieder geval nog erg tevreden over de kwaliteit van de keuken. Ook het ontwerpen en uiteindelijk plaatsen is heel goed verlopen. Wat je op de foto niet ziet, maar in het ontwerp echt een uitdaging vormde, is dat de muur met het raam niet haaks op de muur met de kookplaat staat, maar onder een hoek van ongeveer 110 graden staat.
En niet zichtbaar, maar rechts volgt het aanrechtblad een klein nisje richting een buitenraam en exact het profiel van het kozijn. De leverancier (Jetstone) heeft daar werkelijk een prachtig stukje maatwerk geleverd! _/-\o_

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Barry
Lize167 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Heb je een specifiek type nummer die je aan raadt? We willen in ieder geval een bestek lade en hij moet geschikt zijn voor inbouwen op hoogte
Wat is het budget voor de vaatwasser?

• wootah
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-02 16:07

wootah

They see me trollin'

iDaniel schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:28:
@wootah Ik heb een deur-op-deur inbouw koelkast- vriescombinatie (Bosch KIV34V50) in mijn Ikea keuken (ook zelf in elkaar gezet) en dat past prima. Ik zou niet weten waarom dat niet zou passen.
Oké, klinkt goed. Ik heb tot dusver ook nog geen technische reden gezien. Dus een ervaringsdeskundige zorgt voor vertrouwen. :)
Zelf wil ik voor de Siemens KI86SHD40 gaan.
Barry schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Waarom neem je die apparaten wel van Ikea?
Ik heb kritisch gekeken naar test resultaten, reviews, gebruiksvriendelijkheid en gebruikskosten. Ik kon niet zo veel problemen ontdekken met die onderdelen en qua prijs zijn ze prima. Voordeel is ook dat ze gewoon hoe dan ook passen.

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:25
De Ikea apparatuur komt uit de Whirlpool fabriek. Hier zijn in dit topic al allerlei discussies in geweest of dat wel of niet een goede keuze is, omdat het qua kwaliteit wel onder andere merken zit. Ik heb het ook overwogen voor mijn eigen keuken, maar uiteindelijk voor apparatuur van Bosch gegaan, ook omdat daar 5 jaar garantie opzit na online registreren (bij aankoop van 4 stuks apparatuur in één koop).

Installatie van de oven (HBA534BS0) ging probleemloos op de console. Voor de afzuigkap (DLN53AA70) alleen een gat zagen in de onderkant van de kast, idem voor de kookplaat in het blad (PIE645BB1E). Vaatwasser (SBV25AX01N) past inderdaad enkel met adapter en de koel- vriescombinatie (KIV34V50) ging ook prima.

Waarom ben je voor de adept-r gegaan? Ikea heeft zelf ook een oplossing hiervoor (https://www.ikea.com/nl/n...gr-vaatwasser-90393437/). Kost ook nog eens veel minder.

• ironpino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-02 20:51
Wij zijn bezig om een nieuwe keuken samen te stellen die in het verlengde van de woonkamer komt. Hier komt een kookeiland met een inductieplaat met afzuiging (recirculatie) in. Alle keukenkasten worden van de ikea. Aangezien ikea alleen dikke composiet aanrechtbladen heeft gaan we hier een ander bedrijf voor zoeken.
Voor de kookplaat moeten we nog een keuze maken tussen, of de nieuwe kookplaat van Ikea met afzuiging: https://www.ikea.com/nl/n...afzuigkap-zwart-50449403/ iemand ervaring mee?

Of een andere kookplaat, niet via Ikea. Aangezien het in een 80 cm kast moet passen van de Ikea ben ik op zoek naar de binnenmaten van deze ikea kast. Ik kan nergens de binnenmaten vinden. Weet iemand die? Volgens werkbladafzuiging.nl zou een bora puru ook passen. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben of dit ook daadwerkelijk goed past? of een alternatief hebben die in een 80 ikea kast past?

* PSN: Iron_Pino * Steam: Ironpino * Origin: Ironpino * Uplay: Ironpino * Xbox: IronPino X *

• Barry
ironpino schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:06:
Wij zijn bezig om een nieuwe keuken samen te stellen die in het verlengde van de woonkamer komt. Hier komt een kookeiland met een inductieplaat met afzuiging (recirculatie) in. Alle keukenkasten worden van de ikea. Aangezien ikea alleen dikke composiet aanrechtbladen heeft gaan we hier een ander bedrijf voor zoeken.
Voor de kookplaat moeten we nog een keuze maken tussen, of de nieuwe kookplaat van Ikea met afzuiging: https://www.ikea.com/nl/n...afzuigkap-zwart-50449403/ iemand ervaring mee?

Of een andere kookplaat, niet via Ikea. Aangezien het in een 80 cm kast moet passen van de Ikea ben ik op zoek naar de binnenmaten van deze ikea kast. Ik kan nergens de binnenmaten vinden. Weet iemand die? Volgens werkbladafzuiging.nl zou een bora puru ook passen. Zijn er hier tweakers die ervaring hebben of dit ook daadwerkelijk goed past? of een alternatief hebben die in een 80 ikea kast past?
Bora Puru past ook. Ik zou nooit zo’n Ikea ding willen voor het geringe prijsverschil.

• Nicklazzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 23:48
Wij hebben onze nieuwe keuken sinds enkele weken, afgelopen week verhuisd en sindsdien enkele keren de vaatwasser gebruikt. Nu treedt de Airdry in werking bij het beëindigen van het programma en vliegt vervolgens de vaatwasser open met als gevolg dat deze bijna de grond raakt.

Ik heb ondertussen de keukenleverancier gemaild en zelf even gekeken, ik zie geen mogelijkheid om de scharnieren bij te stellen en volgens wat ik kan lezen op internet is het een zelfregelend systeem. Naar mijn inziens is het front te zwaar (dubbel uitgevoerd).

Betreft een Nolte keuken met een AEG FSK93807P, iemand aan of opmerkingen?

• Barry
Nicklazzz schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:33:
Wij hebben onze nieuwe keuken sinds enkele weken, afgelopen week verhuisd en sindsdien enkele keren de vaatwasser gebruikt. Nu treedt de Airdry in werking bij het beëindigen van het programma en vliegt vervolgens de vaatwasser open met als gevolg dat deze bijna de grond raakt.

Ik heb ondertussen de keukenleverancier gemaild en zelf even gekeken, ik zie geen mogelijkheid om de scharnieren bij te stellen en volgens wat ik kan lezen op internet is het een zelfregelend systeem. Naar mijn inziens is het front te zwaar (dubbel uitgevoerd).

Betreft een Nolte keuken met een AEG FSK93807P, iemand aan of opmerkingen?
Een dubbel front op een AEG, Bosch, Siemens, etc. gaat inderdaad niet goed. Alleen Miele is hier geschikt voor. De rest gaat of binnen no-time kapot, of je krijgt inderdaad de situatie die jij beschrijft.

Dit had de verkoper moeten weten.

• Nicklazzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-02 23:48
Barry schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Een dubbel front op een AEG, Bosch, Siemens, etc. gaat inderdaad niet goed. Alleen Miele is hier geschikt voor. De rest gaat of binnen no-time kapot, of je krijgt inderdaad de situatie die jij beschrijft.

Dit had de verkoper moeten weten.
Ik had verwacht met een topmodel wel de mogelijkheid te kunnen hebben om de scharnieren bij te kunnen stellen.

Wat stel jij voor als verkoper?

Ik denk erover na om het front langs achter uit te frezen zodoende dat enkel de rand overblijft waar de vaatwasser op bevestigd is, om het front minder zwaar te maken.

• Barry
Nicklazzz schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:04:
[...]

Ik had verwacht met een topmodel wel de mogelijkheid te kunnen hebben om de scharnieren bij te kunnen stellen.

Wat stel jij voor als verkoper?

Ik denk erover na om het front langs achter uit te frezen zodoende dat enkel de rand overblijft waar de vaatwasser op bevestigd is, om het front minder zwaar te maken.
Dat dit een topmodel van AEG betreft zie je terug in de extra programma’s, geluidsproductie en droogresultaat. De bouwkwaliteit is gelijk aan vrijwel alle andere modellen van AEG.

Ik zou mij als verkoper kapot schamen als ik dit geleverd zou hebben en kosteloos een omruiling met een Miele aanbieden.

Jouw idee met uithollen is wellicht een optie, maar dan zou ik de winkel vragen om kosteloos een extra vaatwasser front te leveren (voor als jij deze beschadigd).

Heeft de winkel jou helemaal geen nadelen benoemd toen de doorlopende greeplijsten op de vaatwasser ter sprake kwam?

• Kyran
Nog te twijfelen of we op gas blijven of over gaan op inductie. Voor inductie moet er nog wel een 3-fasen aangelegd worden. Je bent dan wel meteen klaar voor de toekomst.

Andere kant vraag ik me af hoe snel ze gas daadwerkelijk gaan afbouwen en of het waard is om nu geld en moeite te steken in het aanleggen van 3-fasen en aanschaffen van inductie.

Voordeel is wel downdraft en meer vrijheid in indeling zonder dat ik gasleidingen moet verlengen/verleggen.

• Lize167
Barry schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Wat is het budget voor de vaatwasser?
Rond de 1000. Geen voorkeur voor merk. Hij hoeft van mij niet open om de laatste minuten aan de lucht te drogen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lize167 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Rond de 1000. Geen voorkeur voor merk. Hij hoeft van mij niet open om de laatste minuten aan de lucht te drogen.
Was er ook niet van overtuigd, maar zeker op lagere temperatuur scheelt dit wel hoor :)
Pagina: 1 ... 114 ... 118 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True