[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Ik kwam zojuisst dit bericht tegen op AD.nl:
Fles whiskey van 25.000 euro gestolen

Inbrekers hebben uit een magazijn in Zaandam meerdere flessen peperdure whiskey gestolen. Een van de flessen heeft een waarde van maar liefst 25.000 euro, meldt de politie vandaag.
Redactie 17-06-17, 19:29

De inbraak had donderdag plaats in een opslag aan de Pieter Lieftinckweg. De politie hoopt op tips van mensen die een fles met de sterke drank krijgen aangeboden.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thanks, ik zal m'n flessen van 25k wat beter wegstoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Smultie schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:31:
Thanks, ik zal m'n flessen van 25k wat beter wegstoppen!
Ja, ik wil je wel helpen hoor. Eenmaal opgedronken, valt er niets meer te bewijzen. ;)
Maar er zijn ook "goedkopere" flessen gestolen, dus het is niet ondenkbaar dat die worden aangeboden aan ons selecte gezelschap van liefhebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Afgelopen week in Duitsland een flesje The Ardmore Legacy gescoord voor 22,95. Ik heb mij nooit gewaagd aan de turf gestookte whisky maar deze bevalt me zeer goed. Subtiele rooksmaak en toch wat zoete smaken van honing en wat fruit. Voor mij als relatief beginnende whisky drinker een mooie opstap om deze whisky's te leren waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn geen verkeerde prijzen en idd leuk om zo eens wat te proberen! :)

Edit: leuke sfeerfoto van gisteravond:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-18-23.58.38-Medium-800x449.jpg
8)

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2017 12:51 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Afbeeldingslocatie: https://www.ah.nl.kpnis.nl/static/gall/img_299699_Gall_500.pngEen tijdje geleden een Aultmore 12y aangeschaft bij de G&G. Aantal malen geproefd en ik moet zeggen: dit is echt een goede whisky. Volle smaak, zoet & fruitig, prettige afdronk. Mooie zomerwhisky IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
Atomsk schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:46:
[afbeelding]Een tijdje geleden een Aultmore 12y aangeschaft bij de G&G. Aantal malen geproefd en ik moet zeggen: dit is echt een goede whisky. Volle smaak, zoet & fruitig, prettige afdronk. Mooie zomerwhisky IMO.
Ah grappig, ik heb um ook staan, maar ik vind het dan weer helemaal niks. Vind het zelf helemaal geen prettige afdronk :P

Welke ik pas wel geproefd heb en erg lekker heb bevonden is de Nikka Coffey Grain, heerlijk! Karamel neus en volle smaak (volgens mij oa citrus) in de mond. De afdronk van deze vind ik dan wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Frank!in schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Ah grappig, ik heb um ook staan, maar ik vind het dan weer helemaal niks. Vind het zelf helemaal geen prettige afdronk :P
Ik moet wel zeggen: ik doe er klein scheutje water bij. Dat maakt het net wat zachter van smaak.
Welke ik pas wel geproefd heb en erg lekker heb bevonden is de Nikka Coffey Grain, heerlijk! Karamel neus en volle smaak (volgens mij oa citrus) in de mond. De afdronk van deze vind ik dan wel prettig :)
Ja, alles van Nikka is wel lekker eigenlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Atomsk schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:57:
[...]
Ik moet wel zeggen: ik doe er klein scheutje water bij. Dat maakt het net wat zachter van smaak.

[...]
Stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb om dat bij die whisky te doen. Thanks voor de tip, ik denk dat dat precies is wat ie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 14:46
Frank!in schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Stom dat ik daar nog niet aan gedacht heb om dat bij die whisky te doen. Thanks voor de tip, ik denk dat dat precies is wat ie nodig heeft.
Begin wel met druppeltjes! een scheutje is echt te veel.
Doe er met een pipetje een keer 2 druppeltjes water bij en merk het veschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
BlueSS50 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:30:
[...]
En als je geen pipetje bij de hand heb (zoals ik altijd), kun je ook de kraan uit laten druppelen en zo een paar druppels op vangen.. of zeg ik nu iets heel stoms :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 14:46
marijnvtg schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:19:
[...]

En als je geen pipetje bij de hand heb (zoals ik altijd), kun je ook de kraan uit laten druppelen en zo een paar druppels op vangen.. of zeg ik nu iets heel stoms :$
Kan natuurlijk ook! maar als ik van tevoren weet dat ik een stevige whisky ga nemen dan neem ik het gevulde pipetje mee naar de bank (of mee naar buiten met dit weer) dan kun je er een beetje mee spelen tijdens de dram. scheelt je een paar ritjes naar de kraan!

ik drink altijd eerst zonder water omdat je smaak nog al eens wil verschillen. dan na een paar slokjes een drupje en daarna misschien nog 1 of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
Ik heb er meestal ook een glas water bij en als ik vind dat er nog wat water bij kom stop ik mijn vinger in het glas water en tik ik er wat druppels af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:34
Ik gebruik een glas water en een theelepel. Dat is prima te doseren.

edit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 62% gewijzigd door Eddye op 22-06-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Yep! :)
Niet veel, meestal heb ik maar 1 of 2 flessen staan. Op dit moment helemaal niks.
Ik vind de Dalmore 15 lekker, dus die pak ik vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
BlueSS50 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Hmm, ik heb toch zo m'n twijfels of dat wat uitmaakt. Ik weet dat het heel populair is om aan te komen met "2 druppeltjes en je hebt een smaakexplosie aan verschil", maar IMO is het gewoon verdunnen en een paar druppeltjes doet dan niet veel (bij zeg 15ml whisky). 2 druppels = 0,1ml, dus het alcoholpercentage veranderd dan van bijv. 40% naar 39,78%.

Je zou zoiets eigenlijk eens dubbelblind moeten testen, om bias te voorkomen. Daarnaast, wat iemand met z'n whisky doet, moet diegene zelf weten lijkt me.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Frank!in schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:49:
Die moet ik ook eens proberen, de Nikka Coffey Malt heb ik nu open en is heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 06:51

basvdijk1647

aka Osiris

Versie 1.2 van de Drammer whisky app is uit! 8)

Nieuw is:
  • Zoeken op whisky type, bijvoorbeeld: bourbon, single grain etc.
  • Prijs veld in "voeg toe aan collectie" formulier is niet langer een geavanceerd veld
  • App beoordelen via zij-menu
  • Nieuwe layout om locatie van een checkin op de tijdlijn weer te geven
  • Tijdlijn knoppen passen nu beter op kleine schermen
  • Nieuw ontworpen "voeg whisky toe wizard"
  • Op de whisky pagina kun je nu zien hoeveel mensen de whisky op hun verlanglijst of in collectie hebben.
Verder zijn er 6 nieuwe shops toegevoegd:
  • Champagne King (UK)
  • DrinkSupermarket (UK)
  • Marks & Spencer (UK)
  • Morrisons (UK)
  • The whisky barrel (UK)
  • Bardealer.de (DE)
Met deze shops vergelijken wij nu dagelijks 17.000 prijzen van 4.600 whiskies in 43 webshops uit Nederland, Duitsland, België en Verenigd Koninkrijk.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://basvandijk.eu/misc/tweakers/facebook-tablet-v1.2.jpg

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:35

Secsytime

Automagisch

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Scallywag! Goede keuze. Heb zelf de Rock Oyster staan. Binnenkort eens proberen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 15:56
Hoi iedereen,

Ik heb op mijn verjaardag een Connemara gekregen, maar die blijkt al in mijn collectie te zitten. Bon niet meer aanwezig. Is er iemand die deze fles wil ruilen tegen een andere gesloten fles?

https://www.gall.nl/shop/712205-connemara-irish-70cl/

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Adagio schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:34:
Hoi iedereen,

Ik heb op mijn verjaardag een Connemara gekregen, maar die blijkt al in mijn collectie te zitten. Bon niet meer aanwezig. Is er iemand die deze fles wil ruilen tegen een andere gesloten fles?

https://www.gall.nl/shop/712205-connemara-irish-70cl/
Je kan hem natuurlijk ook gewoon openmaken en opdrinken. Dat is volgens mij wel de manier om van whisky te genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 15:56
Toff schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:53:
[...]

Je kan hem natuurlijk ook gewoon openmaken en opdrinken. Dat is volgens mij wel de manier om van whisky te genieten...
Zoals ik al zei: ik heb al een geopende fles, waar twee of drie glazen uit zijn. Dus ik heb nog genoeg om van te genieten, samen met de andere whisky's die ik al heb. Ik maak dan liever kennis met een whisky die ik nog niet heb. Maar bedankt voor je input :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Adagio schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:40:
[...]
Zoals ik al zei: ik heb al een geopende fles, waar twee of drie glazen uit zijn.
Nee, je schreef:
maar die blijkt al in mijn collectie te zitten.
Daaruit blijkt niet, dat je er al een open hebt gemaakt, wat overigens voor mij geen reden is om geen volgende fles open te maken Behalve wanneer hij echt niet lekker zou zijn, maar als je dat schrijft, ruil je hem waarschijnlijk niet zo gemakkelijk meer. >:)
Whiskies die mij goed bevallen, koop ik keer op keer, vaak zelfs met meerdere flessen tegelijk. Af en toe een nieuwe soort, om te vergelijken met wat ik al heb. Voor mij is dat juist het leuke van whisky drinken, dat je kan vergelijken. Met wijn bijvoorbeeld, is dat een stuk lastiger, omdat een aangebroken fles een beperkte houdbaarheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:15
Ik had eerst ook 5-6 flessen staan, maar nu drink ik alles maar gewoon op. Leuk en wel, maar ik geef geen bedragen uit waar je echt bijzondere flessen voor kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ach, het eet geen brood. Sterker nog, de prijzen stijgen sneller dan het eventuele renteverlies. Eigenlijk is het een prima investering, om wat flessen op voorraad te hebben en dan hoeven het heus geen peperdure te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:41:
Ik had eerst ook 5-6 flessen staan, maar nu drink ik alles maar gewoon op. Leuk en wel, maar ik geef geen bedragen uit waar je echt bijzondere flessen voor kan kopen.
Denk dat maar weinig van ons echt bijzondere flessen kunnen kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Bean77 op 04-07-2017 19:32 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01
Even een vraagje: ik drink helemaal niet veel whisky, maar zat er laatst over te denken weer eens wat te bestellen. Sinds de laatste keer bestellen hebben ze in de UK een zeker referendum gehad :P en ik vraag me nu af of we op enig moment ook importheffingen op whisky mogen gaan verwachten. Met andere woorden: moet ik nog snel m'n kans grijpen voordat het duurder wordt of valt dat wel mee?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
Bananenplant schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:30:
Even een vraagje: ik drink helemaal niet veel whisky, maar zat er laatst over te denken weer eens wat te bestellen. Sinds de laatste keer bestellen hebben ze in de UK een zeker referendum gehad :P en ik vraag me nu af of we op enig moment ook importheffingen op whisky mogen gaan verwachten. Met andere woorden: moet ik nog snel m'n kans grijpen voordat het duurder wordt of valt dat wel mee?
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 06:44
Voor mijn afstuderen heb ik deze whisky cadeau gekregen van mijn vriendin (O+):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ea4bCJu6sXQXdlYMpEbax7Sv/medium.jpg

Geen idee wat ik kan verwachten, maar ik laat mij graag verrassen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Vorige week mijn verjaardag gevierd... Ik heb mijn bescheiden voorraad mogen aanvullen

Nieuwe malts

De Aberlour 16 jaar, Glenlivet 18 jaar en de Talisker Skye zijn de nieuwe aanwinsten.
Ze gaan mooi de drankkast in :

Kast

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Gri77ie Alsnog van harte natuurlijk! Bij mij wordt de voorraad meestal flink minder, wanneer ik jarig ben...
Ik vraag mij af, hoe "mooi" je flessen staan in je drankkast. De mijne staan donker iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Dank je. Volgens de slijter kan het niet heel veel kwaad... Veranderen ze van smaak dan gaan de flessen naar onder in de gesloten kast.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 06:44
Vanmiddag heb ik dit mooie afstudeercadeau in ontvangst mogen nemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/96qY2SoMyPiXvKXqBX3OVZWK/medium.jpg

En volgens mij gaat deze ook heel lekker zijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 00:00
Nieuwe whisky liefhebber meldt zich O-)

Sinds ik twee jaar geleden een bezoek heb gebracht aan de Glenfiddich distillery stiekem toch wel fan geworden van het drankje, was eigenlijk meer een (weissen)bier en wijndrinker.

Sinds kort begint het ernstiger vormen aan te nemen, heb inmiddels onderstaande flesjes in de kast:
Glenlivet 18y
Lagavulin 8y
Tomintoul 14y
Arran 14y
Ardbeg 10y
Laproaig quarter cask
Hakushu 12y
Glenmorangie Lasanta

en twee bourbons:
Eagle Rare 10
Blanton's Gold

Eigenlijk vind ik ze allemaal wel lekker maar ik denk dat mijn favoriete de Laproaig en Eagle Rare zijn.

Ik vind het zonde om een fles dicht te laten en ben veel te nieuwsgierig naar hoe de smaak ik dus alles wat ik koop gaat eraan.

Ik word wel een beetje hebberig van al flesjes, hebben jullie geen last van verzameldrang, ik moet me echt inhouden om niet helemaal los te gaan op drankgigant en drankdozijn. Er staat nog zoveel op mijn wishlist, het is niet leuk meer (voor mijn portemonnee en gezondheid).

Ben erg benieuwd naar de Glendronach 18y en Old Pulteney 17y, iemand ervaring?

[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 17-07-2017 23:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Grindtegel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:03:
Nieuwe whisky liefhebber meldt zich O-)

Sinds ik twee jaar geleden een bezoek heb gebracht aan de Glenfiddich distillery stiekem toch wel fan geworden van het drankje, was eigenlijk meer een (weissen)bier en wijndrinker.

Sinds kort begint het ernstiger vormen aan te nemen, heb inmiddels onderstaande flesjes in de kast:
Glenlivet 18y
Lagavulin 8y
Tomintoul 14y
Arran 14y
Ardbeg 10y
Laproaig quarter cask
Hakushu 12y
Glenmorangie Lasanta

en twee bourbons:
Eagle Rare 10
Blanton's Gold

Eigenlijk vind ik ze allemaal wel lekker maar ik denk dat mijn favoriete de Laproaig en Eagle Rare zijn.

Ik vind het zonde om een fles dicht te laten en ben veel te nieuwsgierig naar hoe de smaak ik dus alles wat ik koop gaat eraan.

Ik word wel een beetje hebberig van al flesjes, hebben jullie geen last van verzameldrang, ik moet me echt inhouden om niet helemaal los te gaan op drankgigant en drankdozijn. Er staat nog zoveel op mijn wishlist, het is niet leuk meer (voor mijn portemonnee en gezondheid).

Ben erg benieuwd naar de Glendronach 18y en Old Pulteney 17y, iemand ervaring?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb je die Rebus toevallig ook opengetrokken en geproefd? Ik ben er wel benieuwd naar, overweeg om 'm ook te bestellen maar dan wel om op te drinken, niet als verzamelobject.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yonix schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:51:
Vanmiddag heb ik dit mooie afstudeercadeau in ontvangst mogen nemen:

[afbeelding]

En volgens mij gaat deze ook heel lekker zijn! :*)
Van harte!

Ik heb de 15 daarvan gehad; erg lekker. Die is iets zachter dan deze, maar deze is ook erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bra-Jo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Heb je die Rebus toevallig ook opengetrokken en geproefd? Ik ben er wel benieuwd naar, overweeg om 'm ook te bestellen maar dan wel om op te drinken, niet als verzamelobject.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Van het weekend rij ik naar Duitsland voor familie bezoek. Zijn er nog onbekende pareltjes die ik daar zou moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gister tegen mijn gewoonte (drink niet voor werkdagen*) in deze open getrokken

https://www.masterofmalt....7-point-5-percent-whisky/

Erg fijn. Ik hou wel van cask strength. Lekker volle smaak en sherry is altijd nice.

(* Ik wil niet dat het een gewoonte wordt en ik heb moeite om het bij 1 te houden, lukte gister wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

@Frank!in Edradour Decanter Sherry, of de Glengoyne 25, die laatste is daar te krijgen voor 262 euro :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Deathchant schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:24:
@Frank!in Edradour Decanter Sherry, of de Glengoyne 25, die laatste is daar te krijgen voor 262 euro :)
Klinkt als een koopje :P Maar bedankt voor de tip, ik ga zeker even rond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Frank!in schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Klinkt als een koopje :P Maar bedankt voor de tip, ik ga zeker even rond kijken.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Bean77 op 27-07-2017 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 14:42
Vorige week even wezen schuilen bij de plaatselijke Gall en Gall. Zat er zomaar opeens een fles Ardbeg 10 in mijn tas :-). Erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Ik had eerder dit jaar GlenDronach Batch 6 (of 7, weet niet meer) gekocht en geproefd en ik vond het één van de betere "zachte" whisky die ik ooit geproefd heb. Is de Glen Dronach 18 yo vergelijkbaar? Of kan ik beter voor de 21 yo gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Xanthian
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 31-07-2017 21:51 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:19

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Afbeeldingslocatie: https://www.astorwines.com/images/items/28018_hr.jpg

Deze laatst opengetrokken. Een jaartje geleden eens geproefd en besloten te kopen. Gelukkig smaakt hij nu net zo goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door DikkeBMW op 01-08-2017 01:35 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@DikkeBMW
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Members only:

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Klinkt niet verkeerd. Bedankt voor notities.
Ik ga er nog eventjes over nadenken, het is en blijft een hoop geld voor een fles whisky.

Overigens zal ik eens foto plaatsen van mijn collectie. Niet dat het héél bijzonder is.

[ Voor 13% gewijzigd door Xanthian op 01-08-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@DikkeBMW
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
Tijdje terug deze aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hGpEV5kRmgOHNaWXu8qM6Atk/full.jpg
Prijzigste whisky die ik tot nu toe aangeschaft heb.

@Deathchant De Caribbean Cask heb ik ook staan. Lekkere whisky met merkbare rum-invloed.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Waar heb je die laatste 27yo vandaan? O:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Secsytime schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Waar heb je die laatste 27yo vandaan? O:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Zijn er hier nog bourbon liefhebbers? Als ik zo door de pagina's scroll is er niet veel liefde voor de bourbon terwijl ik de drie die ik nu heb toch allemaal erg lekker vind en ook zeer divers in smaak en geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Grindtegel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:01:
Zijn er hier nog bourbon liefhebbers? Als ik zo door de pagina's scroll is er niet veel liefde voor de bourbon terwijl ik de drie die ik nu heb toch allemaal erg lekker vind en ook zeer divers in smaak en geur.
Jazeker! Jack single barrel en four roses single als favo's. (al is de Jack geen bourbon maar een Tennessee)
Welke drie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Xanthian op 02-08-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
ThatsHollywood schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

Jazeker! Jack single barrel en four roses single als favo's. (al is de Jack geen bourbon maar een Tennessee)
Welke drie heb je?
Ik heb nu Eagle Rare 10, Blanton's Gold en Noah's Mill. Die laatste heeft iets zoutig/dropachtigs en die is echt lekker, wel behoorlijk sterk 57,2%.

Ben erg benieuwd naar Mitcher's, Colonel E.H.Taylor en Booker's. En natuurlijk ook de wat meer reguliere zoals Four Roses en Elijah CraIgs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Xanthian
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik denk erover weer wat flessen aan te schaffen. Ik heb 2 Islay's op het oog (Laphroaig Quarter Cask en Lagavulin 16) en als een wat zoeter tegenwicht een Balvenie Doublewood. Maar misschien wil ik nog wel een andere weinig geturfde whisky erbij, maar dan zonder sherry cask. Ik kan natuurlijk een fles Glenmorangie 10yo erbij doen, maar wat voor anders zou ik in plaats daarvan kunnen bekijken? Ik zoek een beetje naar de "vanillepuddingsmaak" zoals ik me die ook van mijn eerste fles Glenmorangie 10yo herinner, maar wellicht net even anders :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bananenplant schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:11:
Ik denk erover weer wat flessen aan te schaffen. Ik heb 2 Islay's op het oog (Laphroaig Quarter Cask en Lagavulin 16) en als een wat zoeter tegenwicht een Balvenie Doublewood. Maar misschien wil ik nog wel een andere weinig geturfde whisky erbij, maar dan zonder sherry cask. Ik kan natuurlijk een fles Glenmorangie 10yo erbij doen, maar wat voor anders zou ik in plaats daarvan kunnen bekijken? Ik zoek een beetje naar de "vanillepuddingsmaak" zoals ik me die ook van mijn eerste fles Glenmorangie 10yo herinner, maar wellicht net even anders :) .
Balvenie 14yr caribbean cask? lekker zoet, stevig ook en geen sherry ;)
Als je de glenmorangie 10yr lekker vond, dan is wellicht de Nectar D'Or van Glenmorangie iets voor je? Of Macallan Gold?
Members only:

@Xanthian
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Deathchant schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:10:
[...]

Balvenie 14yr caribbean cask? lekker zoet, stevig ook en geen sherry ;)
Als je de glenmorangie 10yr lekker vond, dan is wellicht de Nectar D'Or van Glenmorangie iets voor je? Of Macallan Gold?
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Bananenplant op 04-08-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Bananenplant
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:02:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Bananenplant
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:09
(jarig!)
Ik heb een paar maanden geleden een Ardbeg 10 geprobeerd en bombardeerde die meteen tot 'm favoriete whisky. Op korte tijd heb ik nu een Uigeadail en Corryvreckan geprobeerd. Ik moet zeggen, en in tegenstelling tot mss vele anderen denken: ik vond de Uigeadail echt niets. Wel lekker, maar niet per se beter dan de 10 imo (of had ik mss een slechte batch?, ofwel is de sherry finish niets voor mij)
Deze avond dan een Corryvreckan uitgeprobeerd. Na de Uigeadail niet echt hoge verwachtingen, maar het tegengesteld is waar: damn, wat een prachtige whisky :)
Van een heel ander niveau dan de Uigeadail imo. Deze is wel echt zijn geld waard :)

Ik vond het wel raar dat de fles volgens de productie code geproduceerd is in augustus 2012 (code L12 220 10:39 6ML). Ik had deze pas vanmiddag gekocht in de plaatselijke drankenhandel. Of is dit normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door tazz_ op 11-08-2017 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hm, ligt het aan mij of vervliegt het turfkarakter van een open fles met de tijd? Ik heb een Laphroaig 10yo zo'n 2 jaar open, hij lijkt ineens niet zo rokerig meer :? ? Ik weet niet goed of het aan mijn referentiekader of aan de whisky ligt :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Vanaf nu is mijn whisky prijsvergelijker te vinden op het nieuwe .nl domein: https://WhiskyPrijzen.nl (vroeger was dit .com) :*)

Voor de volledigheid ook even de domeinen per taal/land waarmee automatisch de juiste shop regio wordt ingesteld:

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
@Bananenplant
Ik denk erover weer wat flessen aan te schaffen. Ik heb 2 Islay's op het oog (Laphroaig Quarter Cask en Lagavulin 16)
Zelf (nog) alleen ervaring met de Laphroaig Quarter Cask en die bevalt echt uitstekend. Zeker aan te raden (Nu zijn Islay whisky's sowieso mijn favoriet)

[edit]
@basvdijk1647
Hey....dat is best wel een chille site en app die je daar gemaakt hebt! Handig tooltje, thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door fender89 op 17-08-2017 10:26 ]

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

fender89 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:11:
@basvdijk1647
Hey....dat is best wel een chille site en app die je daar gemaakt hebt! Handig tooltje, thanks!
Thanks! Ik ben op dit moment ook bezig om alle actuele whisky aanbiedingen op een rij te zetten. Nog even geduld ;)

• Bananenplant
@Bananenplant

[...]

Zelf (nog) alleen ervaring met de Laphroaig Quarter Cask en die bevalt echt uitstekend. Zeker aan te raden (Nu zijn Islay whisky's sowieso mijn favoriet)

[edit]
@basvdijk1647
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Naast ruim 19.000 whisky prijzen, zetten we vanaf nu ook alle lopende whisky aanbiedingen op een rij https://whiskyprijzen.nl/whisky-aanbiedingen 🎉🎈

Afbeeldingslocatie: https://basvandijk.eu/misc/tweakers/promo-whisky-deals-790.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Basvdijk, je bent goed bezig!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77

[edit]
@basvdijk1647
Check ook andere sites zoals whiskybase.com en anderen.
Deze app is lang niet volledig met shops maar is wel een handig hulpmiddeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Bean77 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:06:
[...]

Check ook andere sites zoals whiskybase.com en anderen.
Deze app is lang niet volledig met shops maar is wel een handig hulpmiddeltje.
Welke shops mis jij nog? Dan kan ik kijken of ik deze kan toevoegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

🎉🍾 Versie 1.4 van mijn Drammer whisky app is uit!

Afbeeldingslocatie: https://basvandijk.eu/misc/tweakers/facebook-tablet-v1.4-790.png

Nieuw:
  • Prijsverschil (bedrag) bij whisky aanbiedingen
  • 7 nieuwe winkels
  • Aanbiedingen van 11 nieuwe winkels
  • Inchecken heet nu Whisky Momenten
  • Verlanglijst indicator wordt alleen zichtbaar als whisky op verlanglijst staat
Nieuwe shops met volledig assortiment:
  • Bolou.de (DE)
  • BottleWorld (DE)
  • EDEKA 24 (DE)
  • mySpirits.eu (DE)
  • Rum & Co (DE)
  • Weinzeche (DE)
  • WhiskyWorld (DE)
Nieuwe shops met alleen de aanbiedingen:
  • whiskysite.nl (NL)
  • whiskywise.nl (NL)
  • whiskyshop.nl (NL)
  • allesWhisky.de (DE)
  • amazon.de (DE)
  • lidl.de (DE)
  • whic.de (DE)
  • whisky.de (DE)
  • whiskyonline24.de (DE)
  • whiskywizard.de (DE)
  • whiskyzone.de (DE)
Download de Drammer app op https://yourwhiskyapp.com

[ Voor 0% gewijzigd door basvdijk1647 op 26-08-2017 12:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Er is een cruciaal verschil tussen whiskybase en Drammer. Bij whiskybase worden de prijzen door de gebruikers ingevoerd. Dus voor updates ben je volledig afhankelijk of iemand hem toevallig recentelijk heeft ingevoerd. Bij Drammer worden de prijzen en aanbiedingen dagelijks automatisch bijgewerkt. En nee, ik ben niet de eigenaar van whiskybase, wel die van Drammer en WhiskyPrijzen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:45

Case_C

[Team Carrack]

basvdijk1647 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:06:
[...]
Er is een cruciaal verschil tussen whiskybase en Drammer. Bij whiskybase worden de prijzen door de gebruikers ingevoerd. Dus voor updates ben je volledig afhankelijk of iemand hem toevallig recentelijk heeft ingevoerd. Bij Drammer worden de prijzen en aanbiedingen dagelijks automatisch bijgewerkt. En nee, ik ben niet de eigenaar van whiskybase, wel die van Drammer en WhiskyPrijzen.nl
De toevoeging van aanbiedingen aan de site is wel een hele mooie uitbreiding. Je vind op die manier toch nieuwe shops, en bij een aanbieding koopje meestal ook een andere fles erbij :P . (Want als je dan toch verzendkosten betaald... :P )

Is overigens iemand bekend met Bladnoch als whisky? Lowland distillerij, waarvan het lijkt dat ze momenteel eigenlijk geen core range hebben.. en enkel een limited editie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
He leuk, dit topic!

Ik ben nog maar recent begonnen met drinken, mijn vader drinkt altijd schotse en daar had ik nooit zoveel mee.

Maar na een vakantie in Ierland ben ik de Ierse goed gaan waarderen.

Ik heb momenteel 4 flessen:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/wkey.jpg

U ziet: Killbegan cheap 8 year old (maar verrasend lekker), Midleton Barry Crochet reserve (is voor een speciale gelegenheid, nog niet geproefd), Irishman 12Y old (nog dicht) en Jameson Distillery reserve, welke je alleen bij de Distilleerderij kunt kopen in Midleton, Ieralnd.

Als je daar ooit bent is de rondleiding ook zeker een aanrader!

Ik ga dit topic goed in de gaten houden!

[ Voor 34% gewijzigd door KnoxNL op 27-08-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Case_C schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:31:
[...]Is overigens iemand bekend met Bladnoch als whisky? Lowland distillerij, waarvan het lijkt dat ze momenteel eigenlijk geen core range hebben.. en enkel een limited editie doen?
Ik ben toevallig bijna aan de bodem van deze 22yo Bladnoch, gebottled door Creative Whisky Company. Best een aardige whisky! Ik ben verder totaal niet bekend met deze distilleerderij, zou hem niet hebben gekocht, maar het was zeker een leuke verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Sommige van jullie zullen de Glenfiddich Snow Phoenix misschien al kennen. Dit is een blend die gemaakt is van een aantal overgebleven vaten uit een ingestort warenhuis tijdens een zware sneeuwstorm. Het dak stortte in door het gewicht van de sneeuw, waardoor er wat vaten zijn gesneuveld volgensmij. Het was vooral veel werk om alle vaten over te hevelen naar nieuwe locaties. Ter ere hiervan is dus een speciale blend gemaakt, met vaten uit dat specifieke warehouse.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/cc/31/ae/cc31ae1d135a068f6bcd15a503e30de5.jpg

Members only:

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
basvdijk1647 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:06:
[...]

Members only:
DikkeBMW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:01:
Sommige van jullie zullen de Glenfiddich Snow Phoenix misschien al kennen. Dit is een blend die gemaakt is van een aantal overgebleven vaten uit een ingestort warenhuis tijdens een zware sneeuwstorm. Het dak stortte in door het gewicht van de sneeuw, waardoor er wat vaten zijn gesneuveld volgensmij. Het was vooral veel werk om alle vaten over te hevelen naar nieuwe locaties. Ter ere hiervan is dus een speciale blend gemaakt, met vaten uit dat specifieke warehouse.

[afbeelding]

***members only***
Members only:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
DikkeBMW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:01:

[afbeelding]

***members only***
Heb er één fles van staan. Kwam ik toevallig tegen op het vliegveld van Cyprus een aantal jaren geleden. Laatste fles voor zo'n 99 euro. Doe niet aan whisky-beleggen, maar gezien de prijzen op Ebay ga ik deze voorlopig maar niet openmaken. :)

Momenteel de Glenfarclas 15yo openstaan. Vond het eerst niet zo, maar nu de fles al wat langer halfvol staat, is de smaak eigenlijk beter geworden: niet meer zo scherp.

Balvenie 14 years Caribbean Cask bijna op. :'( Geweldige whisky.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Dit kan voorkomen als de website zijn aanbieding eraf haalt terwijl wij hem nog niet hebben bijgewerkt. Wij updaten de prijzen 1x per dag in de ochtend. Als dus een verkoper net na deze update ronde de aanbieding eraf haalt staat hij er maximaal nog 1 dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:45

Case_C

[Team Carrack]

hfos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:02:
[...]
Ik ben toevallig bijna aan de bodem van deze 22yo Bladnoch, gebottled door Creative Whisky Company. Best een aardige whisky! Ik ben verder totaal niet bekend met deze distilleerderij, zou hem niet hebben gekocht, maar het was zeker een leuke verrassing.
Ja ik zat te kijken naar die Samsare, Adela en de Talia. Maar gezien de prijzen zijn er wel meer interessante whisky's te vinden. Overigens staat de pond momenteel ook leuk t.o.v. de €. Zijn er nog handige sites waar we daar voordeel van hebben als Nederland? :9

Overigens is er aankomende weekend een whiskyproeverij in Sommelsdijk (of all places :P ) Het is alleen niet bekend wat er te proeven gaat zijn, maar het lijkt me wel een leuke ervaring. Makkelijk ook dat ik er op de fiets heen kan :D .

De site(tastewhisky.nl) is overigens wel behoorlijk simpel in opzet, niks van wie-of-wat. Het is dat ik het in de plaatselijke krant tegenkwam anders had ik het over het hoofd gezien.

basvdijk1647 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Dit kan voorkomen als de website zijn aanbieding eraf haalt terwijl wij hem nog niet hebben bijgewerkt. Wij updaten de prijzen 1x per dag in de ochtend. Als dus een verkoper net na deze update ronde de aanbieding eraf haalt staat hij er maximaal nog 1 dag op.
Toch werkt het wel goed voor het vinden van de deals :) . Ook het zoeken op % voordeel is erg handig om :P . Het reguliere zoeken is alleen wel wat "rommelig" doordat het soms volstaat met onafhankelijke bottelaars. Is dat te filteren of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 22% gewijzigd door Case_C op 30-08-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Atomsk schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

Heb er één fles van staan. Kwam ik toevallig tegen op het vliegveld van Cyprus een aantal jaren geleden. Laatste fles voor zo'n 99 euro. Doe niet aan whisky-beleggen, maar gezien de prijzen op Ebay ga ik deze voorlopig maar niet openmaken. :)

Momenteel de Glenfarclas 15yo openstaan. Vond het eerst niet zo, maar nu de fles al wat langer halfvol staat, is de smaak eigenlijk beter geworden: niet meer zo scherp.

Balvenie 14 years Caribbean Cask bijna op. :'( Geweldige whisky.
Ik geef je er wel €150,- voor, heb je 50% winst! 8) Nee maar dat is wel echt geluk hebben inderdaad.

Ik heb die Balvenie eens geproefd op een proeverij, en vond het inderdaad ook een zeer lekkere whisky. Toch ben ik toen voor de 17year Doublewood gegaan, omdat wij die met 3 man net iets lekkerder vonden; had iets meer karakter en smaak. Beide was helaas wat veel haha.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Laatst dronk ik deze whisky die mij trouwens die dag erg goed beviel. Meer mensen die dit weleens gedronken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

mace

Sapere Aude

Anoniem: 323791 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:36:
Laatst dronk ik deze whisky die mij trouwens die dag erg goed beviel. Meer mensen die dit weleens gedronken hebben?
Absoluut! Ik ben zelfs bij de distilleerderij geweest twee weken geleden! (Ze waren helaas dicht die dag).

Ben Nevis is wmb. een van de onbekende pareltjes. Je ziet er niet zoveel van in de winkels maar het is een van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Anoniem: 323791 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:36:
Staat hier ook in de kast. Ik vind hem nog wat te lomp, denk dat met wat met jaar op het vat de Ben Nevis beter tot zijn recht komt. Maar heb alleen nog maar deze gedronken dus ik moet daar nog achter gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-06 18:41

Chiron

Moderator Discord
Ha Ben Nevis.. de korpswhisky van het KCT :)

Ben Nevis is de hoogste berg van Schotland, en de whisky wordt geproduceerd aan de voet ervan. Niet ver van Achnacarry, de bakermat van het korps.

Wordt daar bij voorkeur gedronken in een tinnen bekertje met korpslogo :P

Afbeeldingslocatie: http://www.degroenebaret.com/wp-content/uploads/2015/12/kct-cup.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Chiron op 30-08-2017 13:10 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Case_C schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:57:
[...]
Toch werkt het wel goed voor het vinden van de deals :) . Ook het zoeken op % voordeel is erg handig om :P . Het reguliere zoeken is alleen wel wat "rommelig" doordat het soms volstaat met onafhankelijke bottelaars. Is dat te filteren of zie ik iets over het hoofd?
Goed punt, helaas is er nog geen filter voor distillery only. Wel een idee voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

mace

Sapere Aude

Chiron schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:07:
Ha Ben Nevis.. de korpswhisky van het KCT :)

Ben Nevis is de hoogste berg van Schotland, en de whisky wordt geproduceerd aan de voet ervan. Niet ver van Achnacarry, de bakermat van het korps.

Wordt daar bij voorkeur gedronken in een tinnen bekertje met korpslogo :P

[afbeelding]
Hey dat is leuk, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant! Eens verder lezen, wellicht een goed idee voor een volgende fles, thanks!

Overigens, iemand van jullie de Glennfidich IPA barrel al gehad? Ik houd zelf erg van IPA's, dus deze wilde ik graag proberen, maar ik heb er nog niet veel over gelezen.

fookin mad fer it

Pagina: 1 ... 10 ... 77 Laatste