[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 14:09

mark-k

AKA markkNL

Noxa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:56:
[...]

Dan ben ik bang dat ik je toch teleur moet stellen. Ook voor een beginner is hier niet zo veel aan. Het waren nooit echt spannender whisky's en met de jaren zullen ze er niet beter op geworden zijn.

Echter whisky vergaat niet zo snel dus probeer het eens zou ik zeggen. Voel je vooral niet schuldig als het je niet smaakt.
Ja zo'n voorgevoel had ik al. Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:48

Case_C

[Team Carrack]

Heeft iemand hier ervaring met de Benriach 16? Deze is nu in combinatie met een kortingscode voor €37.- te halen bij DD. Scheelt toch een kleine €5,- op de goedkoopste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 11:14
Van de week bij de slijterij om eigenlijk alleen een port te kopen. Maar toen kwam ik deze tegen voor €65.

GlenDronach Batch 6
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WBOr8Sj.png

Ik ben eigenlijk meer een fan van de wat rokerige whiskey's, maar deze was toch bovenverwachting lekker.
Enig nadeel is dat je hier wat meer van drinkt dan bijvoorbeeld een Laphroaig o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Afgelopen week weer eens bij de Gall&Gall in de buurt binnen gelopen en na een tijdje glazig kijken voor de whiskyverzameling daar, en wat overleggen met de slijter naar buiten gelopen met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://www.arranwhisky.com/assets/000/000/167/single-malt-machriemoor-7th-70cl_product_detail.png

Ik zat te twijfelen tussen deze, Aberlour A'Bunadh (voor de 3e keer oid) en de Arran Port finish, maar ben blij dat ik deze genomen heb. Hij ruikt vrij rokerig, maar de smaak is redelijk zacht/zoetig. Minder heftig dan een Laphroaigh 10yo, maar zeker de moeite waard....

Ik wil nog steeds een keer de Laphroaigh PX cask maar die hadden ze nu niet, en hij is ook redelijk prijzig voor mijn doen. Nu mijn Lagavulin 16yo op is, en er nog een paar flessen op hun eind lopen is het echter wel weer tijd om een kleine aanvulling te doen >:)

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 26-04-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Xanthian schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:05:
Van de week bij de slijterij om eigenlijk alleen een port te kopen. Maar toen kwam ik deze tegen voor €65.

GlenDronach Batch 6
[afbeelding]

Ik ben eigenlijk meer een fan van de wat rokerige whiskey's, maar deze was toch bovenverwachting lekker.
Enig nadeel is dat je hier wat meer van drinkt dan bijvoorbeeld een Laphroaig o.i.d.
Momenteel heb ik als enige 'Sherry-whisky' een Bowmore 9 staan, daar zit een heel licht snufje turf aan.

Pas was die nog te krijgen voor €24,- per fles bij drankgigant... maar die aanbieding is helaas niet meer. :'( Voor dat geld had ik graag nog zo 3 flessen willen bestellen. :p

Maar hoe verhoud die cask strength zich tot een gewone Glendronach, verwacht toch wel dat je die ~%14 extra wel merkt op een dram? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 26-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Case_C schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:41:
[...]

Momenteel heb ik als enige 'Sherry-whisky' een Bowmore 9 staan, daar zit een heel licht snufje turf aan.

Pas was die nog te krijgen voor €24,- per fles bij drankgigant... maar die aanbieding is helaas niet meer. :'( Voor dat geld had ik graag nog zo 3 flessen willen bestellen. :p

Maar hoe verhoud die cask strength zich tot een gewone Glendronach, verwacht toch wel dat je die ~%14 extra wel merkt op een dram? :P
Het is eerlijk gezegd mijn eerste GlenDronach.
Ik drink nog niet zo heel lang en ook niet heel vaak dus eigenlijk kan ik daar geen antwoord op geven.

Mijn huidige voorraad bestaat uit een Port Askaig 100 proof, Ardbeg Corryveckan, Talisker 10yo en een Dalwhinnie Winter's Gold. Niet de meest goedkope whiskey maar ik doe hier een eeuwigheid mee met maar een paar glazen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

@Case_C Dat ligt ook een beetje aan de leeftijd. Oudere Glendronachs met een hoger alcoholvolume drinken zich vaak goed weg, en dan merk je niet direct dat je met 53%+ te maken hebt, vanwege hun zeer rijke, donkere en zware smaken.
Vaak heb je ook jonge whisky's met "maar" 40% of 43% die toch een flinke kick hebben of toch wel wat branden zeg maar.
Zo'n glendronach cask strength zal waarschijnlijk wel wat branden, omdat dit geen oude whisky's zijn. NAS volgens mij, en normaliter verraadt de kleur bij Glendronach wel wat over de leeftijd (omdat ze vaak firstfill en refill sherry casks gebruiken en doorgaans geen 3rd/4th fill en ook niet kleuren).
Dus na deze korte analyse heb ik het vermoeden dat deze cask strengths, als je onder een "gewone Glendronach" de standaard 12-15-18 lijn verstaat, toch wel een stuk meer branden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:35

Secsytime

Automagisch

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Secsytime Congrats!!
Members only:

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:25
Die vinho barrique heb ik 2/3 jaar geleden gekocht voor €70,-. Ik vind hem nu echt niet meer te betalen! Maar wel super lekkere whisky, geniet er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh Noxa...hij gebruikt MO-tags om een reden lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Ik wilde jullie mijn afgelopen bestelling niet onthouden:

De favorieten die bijna altijd in de bestelling zitten:
Port Charlotte Scottish Barley
Laphroaig Triple Wood
Lagavulin 16 years Single Malt

Experimenten:
Frysk Hynder Single Malt Wine Cask
Port Askaig 100 Proof
Amrut Peated Indian Single Malt

Extra's:

3x Blanton's Straight from the Barrel 282

Deze Bourbon wordt gedestilleerd vlakbij de thuisstad van mijn manager, hij wilde er heel graag één omdat deze alleen in Europa verkocht wordt. gelijk ook maar één voor mezelf en mijn hoofd engineer besteld :)

Bruichladdich Scottish Barley The Classic Laddie 20cl

Wederom ook voor mijn manager, dit is de whisky die ik in Amerika heb gedronken toen ik met hem uit eten was in The Whiskey Cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 09:35
*knip* Deze discussie is al meermaals gevoerd en irrelevant hier.

[ Voor 69% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2017 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals eerder in het topic ook al aangegeven is, is de discussie over wel/geen [mo]-tags irrelevant hier. Kan hier dan ook mee gestopt worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 28-04-2017 19:21 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

*knip* laat dat.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 28-04-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

en nu is het wel even genoeg

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 28-04-2017 20:52 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 14:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En weer open :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Dan kan ik ook wel stoppen met het schrijven van die DM :+ . En door waar ik gebleven was :) ,
Deathchant schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:30:
@Case_C Dat ligt ook een beetje aan de leeftijd. Oudere Glendronachs met een hoger alcoholvolume drinken zich vaak goed weg, en dan merk je niet direct dat je met 53%+ te maken hebt, vanwege hun zeer rijke, donkere en zware smaken.
Vaak heb je ook jonge whisky's met "maar" 40% of 43% die toch een flinke kick hebben of toch wel wat branden zeg maar.
Zo'n glendronach cask strength zal waarschijnlijk wel wat branden, omdat dit geen oude whisky's zijn. NAS volgens mij, en normaliter verraadt de kleur bij Glendronach wel wat over de leeftijd (omdat ze vaak firstfill en refill sherry casks gebruiken en doorgaans geen 3rd/4th fill en ook niet kleuren).
Dus na deze korte analyse heb ik het vermoeden dat deze cask strengths, als je onder een "gewone Glendronach" de standaard 12-15-18 lijn verstaat, toch wel een stuk meer branden.
Bedankt voor de informatie :) , een kwestie van lagering/sterkte verhouding dus wat betrefd de 'smoothness' van een dram. Vandaar dat de goedkope blends die ik vroeger heb gedronken enorm branden, en niet smaakten. :+

Ben van Glendronach wel nieuwschierig naar de wood finishes, maar die zijn momenteel ook niet zo makkelijk te vinden voor een leuk bedrag. Wellicht in de toekomst bij een nieuwe release :) . Tot die tijd zijn er gelukkig nog voldoende andere smaken te ontdekken :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Zit nu een weekje in Zoutelande...
Verplicht langs DG natuurlijk!
Alleen dan nog kiezen...

Zit te denken aan een jack wieber classic of islay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 08:30
Sinds dat ik begonnen ben met actief informatie vergaren over whisky en daardoor ook kopen (:p) heb ik tot nu toe dit gekocht:

Glendronach 12
Auchentishan Triple Wood
Dalwhinnie 15

En gehad:
Jameson Black Barrel
Aberlour 15

Die ik heb gekocht zitten allemaal in dezelfde stijl, beetje sherry achtig en wat zoeter. Ik zit er nu aan te denken om de Balvenie Caribean Cask te kopen (nog een oude tip van Deathchant, dat ik me kan herinneren).

Ik zou ook wel een Islay of iets anders rokerig of turfig willen proberen, maar ik heb 1x echt zo'n turfbom whisky op en dat was net hoestdrank. Zijn er een soort instap Islay/turfachtige whisky's om mee te starten en mijn smaak een beetje te ontwikkelen?

Ik lees goede dingen over Port Charlotte en op dit forum zitten daar ook wel wat liefhebbers van volgens mij.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gnosis schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:42:
Ik zou ook wel een Islay of iets anders rokerig of turfig willen proberen, maar ik heb 1x echt zo'n turfbom whisky op en dat was net hoestdrank. Zijn er een soort instap Islay/turfachtige whisky's om mee te starten en mijn smaak een beetje te ontwikkelen?
Welke turfbom was dat precies? Als het bijvoorbeeld een Octomore was... ok :P Dat is ook niet helemaal 100% representatief voor Islay's. Als het (zeker een zwaardere) Laphroaig was, dan kan ik je in ieder geval vertellen dat deze whisky's vaak als medicinaal worden omschreven. En dat moet je liggen natuurlijk ;)

Qua "instap Islay" whisky's zou je, wat mij betreft, eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Ardbeg 10. Wil je een absolute Islay topper, kijk dan eens naar de Lagavulin 16 en Ardbeg Uigeadail. Deze zou ik niet zozeer willen/durven omschrijven als echte instappers, maar het hoeft ook niet altijd een instapmodelletje te zijn om als beginner te kunnen waarderen (dat is althans mijn persoonlijke ervaring met whisky).

Last but not least kan er veel verschil zitten in Islay whisky's. Bowmore en Caol Ila vind ik bijvoorbeeld niet zo geweldig, maar Lagavulin en Ardbeg vind ik echte toppers. Kilchoman, een relatief jonge distillery, is er wat mij betreft nog niet helemaal, maar de +/- 5-jarige releases die ik tot nu toe heb geproefd waren erg goed! Dus dat beloofd wat voor de oudere releases die de komende jaren ongetwijfeld op de markt zullen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 08:30
Anoniem: 311786 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:35:
[...]

Welke turfbom was dat precies? Als het bijvoorbeeld een Octomore was... ok :P Dat is ook niet helemaal 100% representatief voor Islay's. Als het (zeker een zwaardere) Laphroaig was, dan kan ik je in ieder geval vertellen dat deze whisky's vaak als medicinaal worden omschreven. En dat moet je liggen natuurlijk ;)

Qua "instap Islay" whisky's zou je, wat mij betreft, eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Ardbeg 10. Wil je een absolute Islay topper, kijk dan eens naar de Lagavulin 16 en Ardbeg Uigeadail. Deze zou ik niet zozeer willen/durven omschrijven als echte instappers, maar het hoeft ook niet altijd een instapmodelletje te zijn om als beginner te kunnen waarderen (dat is althans mijn persoonlijke ervaring met whisky).

Last but not least kan er veel verschil zitten in Islay whisky's. Bowmore en Caol Ila vind ik bijvoorbeeld niet zo geweldig, maar Lagavulin en Ardbeg vind ik echte toppers. Kilchoman, een relatief jonge distillery, is er wat mij betreft nog niet helemaal, maar de +/- 5-jarige releases die ik tot nu toe heb geproefd waren erg goed! Dus dat beloofd wat voor de oudere releases die de komende jaren ongetwijfeld op de markt zullen verschijnen.
Ja volgens mij was het Laphroaig. Brrrr.

Bedankt voor de tips! Ik ga eens langs bij een cafe hier in Rotterdam waar ze die allemaal wel hebben op de kaart en gewoon proeven. (Kwam er net pas achter dat ze er veel hebben.)

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe jezelf in dat geval wel een lol en stap niet over van Islay's naar niet-Islay's. De allerbeste niet-Islay whisky in de wereld smaakt naar water na die rookbommetjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:38
Anoniem: 311786 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:01:
Doe jezelf in dat geval wel een lol en stap niet over van Islay's naar niet-Islay's. De allerbeste niet-Islay whisky in de wereld smaakt naar water na die rookbommetjes :p
Totaal niet mijn ervaring, het ligt eraan waar je zin in hebt. Verandering van Whisky doet drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eddye schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:10:
[...]

Totaal niet mijn ervaring, het ligt eraan waar je zin in hebt. Verandering van Whisky doet drinken :)
Ik bedoel direct na het drinken van een Islay ;)

Wat jij zegt klopt als een bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nou, als je van de islays bent moet je ook eens een old ballantruan proberen.
Die past daar mooi tussen.
Hele mooie vettige turfbom, zeker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 06:51

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb afgelopen maandag de Glenglassaugh 2009/2017 Octave for The Dutch Dozen cask SC112 mogen proeven. Een private botteling van een stel vrienden die samen een octave vat hebben gekocht en laten bottelen.

Was een heerlijk volle whisky die lang bleef hangen :)

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Anoniem: 311786 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:29:
[...]

Ik bedoel direct na het drinken van een Islay ;)

Wat jij zegt klopt als een bus!
Bij het proeven van whisky's doe je dat ook meestal in volgorde van rokerigheid.

Vorige week een Glenlivet Master Distiller's Reserve gescoord op het vliegveld (Zürich) voor €35. Was helaas ook de enige die goedkoper was dan d12 e.d.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:45
Ik was van de week wat verhuisdozen aan het uitpakken (na twee jaar 8)7 ), kwam ik een fles Highland Park 18yo tegen waarvan ik compleet vergeten was dat ik hem had... Da's nog eens een fijne verrassing :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
Freggel_United schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:50:
Ik was van de week wat verhuisdozen aan het uitpakken (na twee jaar 8)7 ), kwam ik een fles Highland Park 18yo tegen waarvan ik compleet vergeten was dat ik hem had... Da's nog eens een fijne verrassing :)
Afhankelijk van wanneer je hem gekocht heb kan je hem nu zeer goed verkopen. Fles gaat voor 130 euro over de toonbank inmiddels. Kan je er iets nóg specialers voor terugkopen!

Of hem gewoon opdrinken. Prachtige whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Laatst online: 08-03 13:51
Highland park is inderdaad behoorlijk in prijs gestegen.
Mijn broer had samen met een oud studiegenoot een stuk of 12 flessen gekocht met die gedachte.

Whisky wordt bijna een soort handelsmiddel en veel rijke mensen verzamelen het nu.
Dit is niet altijd even gunstig voor de whiskydrinker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:49
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-06 23:19

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Helemaal vergeten nog een bodempje Carn Mor Speyside te hebben. Binnenkort de fles maar leegmaken :D

Deze om precies te zijn: https://www.whiskybase.com/whisky/37561/inchgower-2000-cm

Erg lekker. Fris, licht, maar vrij ziltig. Ik vind hem wel apart. Leuke is ook dat al die flessen kleine oplages zijn, maakt het toch nog een beetje speciaal haha

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:45
donleone83 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Afhankelijk van wanneer je hem gekocht heb kan je hem nu zeer goed verkopen. Fles gaat voor 130 euro over de toonbank inmiddels. Kan je er iets nóg specialers voor terugkopen!

Of hem gewoon opdrinken. Prachtige whisky.
Dat laatste, ik koop Whisky om op te drinken :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:07

franssie

Save the albatross

HellPunk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Ik heb erg genoten van mijn Mackmyra uit Zweden. Ik zie net dat hun assortiment grondig is uitgebreid sinds ik deze kocht (ik had een Brukswhisky). Als ik binnenkort opnieuw op zoektocht ga naar een nieuwe fles kijk ik hier zeker naar.
Ik zocht er net even op en deze beviel je dus goed. Ik wist niet dat ze het daar ook maakten maar er stond een tip over deze Mackmyra in notabene een Schots (!) zeilforum.

Welke had je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:41
franssie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Ik zocht er net even op en deze beviel je dus goed. Ik wist niet dat ze het daar ook maakten maar er stond een tip over deze Mackmyra in notabene een Schots (!) zeilforum.

Welke had je?
Ik had de Brukswhisky - ik had 'm op aanraden van de winkel cadeau gedaan aan een vriend. Die besloot om de fles meteen open te maken om samen te proeven en de week erna had ik 'm ook in de kast staan. Verwacht geen geweldig complexe whisky, maar hij is erg fruitig en zacht, uitstekend geschikt voor de lentedagen :Y .

Je herinnert me er trouwens aan dat ik zelf ook nog een fles Mackmyra wilde inslaan, misschien dit weekend maar even doen ;)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:07

franssie

Save the albatross

HellPunk schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:58:
[...]

Ik had de Brukswhisky -<>
Ha dank - ik zie nu ook dat het gewoon in je post stond welke Whisky je had :+ 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door franssie op 04-05-2017 17:02 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Even terugkomen op de whiskey van mn opa. Exact deze fles heeft hij staan (qua looks iig) : http://www.celticwhiskeyshop.com/paddy-old-irish-whiskey

Helaas is de fles niet meer verzegeld, maar het lijkt er ook op alsof er niks uit is (en anders maar heel weinig). Heeft iemand een idee over wat deze nog waard zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Maak anders eerst eens een goede foto

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

mark-k schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:16:
Even terugkomen op de whiskey van mn opa. Exact deze fles heeft hij staan (qua looks iig) : http://www.celticwhiskeyshop.com/paddy-old-irish-whiskey

Helaas is de fles niet meer verzegeld, maar het lijkt er ook op alsof er niks uit is (en anders maar heel weinig). Heeft iemand een idee over wat deze nog waard zou zijn?
Mad Marty schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:01:
Maak anders eerst eens een goede foto
hierbij een fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/15ppv06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Jouw fles lijkt open te zijn (er zit vrij weinig in en de dop lijkt niet verzegeld) en jouw fles is in NL geïmporteerd, niet in Italië. Het etiket van jouw fles is vrij ernstig beschadigd, wat de eventuele verzamelwaarde nogal reduceert. Een recente versie kost vrij weinig. Ik zou hem lekker proberen te drinken, in herinnering van je opa.

Verder zijn de door jou beschreven whiskies geen "single malts", maar" blends", waardoor ze eigenlijk niet in dit draadje horen, maar aangezien je nieuw bent hier, wil ik je dat niet te zwaar aanrekenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Hebben wij een blend topic? Nee toch? Zo ja, wie kan mij helpen aan de link? Die wil ik namelijk ook puur voor het meelezen met jullie interessante verhalen en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 09:36
Ik zou zeggen, maak een sterke drank topic aan. Zal snel genoeg vullen met reacties. Genoeg rum/jenever/blend/cognac/vodka liefhebbers. En over die dranken is minstens net zo veel te vragen en vertellen ;)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:55
Niks mis mee om hier blends te bespreken als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nee, inderdaad. Op vatted malts na is iedere whisky een blend in één of andere vorm. Maakt ook niet uit, het gaat om het eindresultaat.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 738905 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:54:
Hebben wij een blend topic? Nee toch? Zo ja, wie kan mij helpen aan de link? Die wil ik namelijk ook puur voor het meelezen met jullie interessante verhalen en informatie.
Goeie blend is niks mis mee hoor. :Y Ik heb nu sinds kort de Famous Grouse 12yr open staan, en die is net even wat makkelijker te drinken dan de Highland Park 12yr, ook iets voordeliger dat scheelt. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 08-05-2017 15:19 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kleine titelfix doorgevoerd om de blends niet uit te sluiten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
naitsoezn schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:32:
[mbr]Kleine titelfix doorgevoerd om de blends niet uit te sluiten.[/]
Oké, dat geeft duidelijkheid en ik neem aan dat de meeste single malt drinkers ook weleens een blend drinken (ik wel iig).
Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:18:
[...]
Goeie blend is niks mis mee hoor. :Y Ik heb nu sinds kort de Famous Grouse 12yr open staan, en die is net even wat makkelijker te drinken dan de Highland Park 12yr, ook iets voordeliger dat scheelt. :+
Zeker weten, die Famous Grouse is niet zo slecht. Grappige is, dat er, naast een hele boel onbekendere whiskies, ook Highland Park in zit en The Macallen. Juist via de Famous Grouse ben ik bij die laatste twee terechtgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Heeft iemand tips voor (zeer) goedkope whisky proefglazen? Ik had zelf deze gevonden:

https://www.whiskyshop.nl/product/glas-spey-dram (9cl)

maar wil ze eigenlijk nog goedkoper, verwacht er een stuk of 15-20 nodig te hebben. we leveren al het gros van de whisky én de hapjes dus als ik kan besparen op het glaswerk is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 14:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

https://www.drankgigant.nl/spey-dram-whisky-glas.html
Zelfde glas voor 1,95 in plaats van 2,50

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

naitsoezn schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:32:
[mbr]Kleine titelfix doorgevoerd om de blends niet uit te sluiten.[/]
Hulde! Ik ben groot liefhebber van goede blends. :) (En heb me in het verleden zeker niet tegen laten houden om erover te posten ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:03
@Uncle Mel
Om mijzelf maar eens te quoten:
https://gathering.tweaker...message/48956815#48956815
Ik zit nu te genieten van een heerlijk glas Dalwhinnie en drink hem uit dat kleinste glaasje. Dit glaasje drinkt toch wel het lekkerst

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904103

Ik koop eigenlijk alleen af en toe laphroaig. Ook al veel anderen geprobeerd maar ik ben verzot op de rokerige zeewiersmaak en heb nog niets kunnen vinden wat ik lekkerder vind dan laphroaig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Anoniem: 904103 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:55:
Ik koop eigenlijk alleen af en toe laphroaig. Ook al veel anderen geprobeerd maar ik ben verzot op de rokerige zeewiersmaak en heb nog niets kunnen vinden wat ik lekkerder vind dan laphroaig.
Ardbeg Uigeadail
Laghavulin 16
Port Charlotte Heavily Peated

Als je een keer iets anders wil proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53

PeaceNlove

Deugleuter

Uncle Mel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:56:
[...]

Port Charlotte Heavily Peated

Als je een keer iets anders wil proberen ;)
Die is best lekker, maar heavily?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Uncle Mel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:22:
Heeft iemand tips voor (zeer) goedkope whisky proefglazen? Ik had zelf deze gevonden:

maar wil ze eigenlijk nog goedkoper, verwacht er een stuk of 15-20 nodig te hebben. we leveren al het gros van de whisky én de hapjes dus als ik kan besparen op het glaswerk is dat mooi meegenomen.
https://www.drankgigant.nl/spey-dram-whisky-glas.html

En ze hebben nog goedkopere, maar dat zijn meer de standaard whisky met ijs-glazen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
PeaceNlove schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Die is best lekker, maar heavily?
Hell yeah!
Afbeeldingslocatie: http://f1.wine-searcher.net/images/labels/29/98/bruichladdich-port-charlotte-sbhp-scottish-barley-heavily-peated-single-malt-scotch-whisky-islay-scotland-10612998.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Uncle Mel schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:22:

Had je deze al gezien? 1,48 eur zie wel dat je er minimaal 36 moet afnemen.

http://serviestotaal.nl/g...kyglazen/whiskyproefglas/

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik kon geen ander whiskyliefhebber topic vinden :)

Sinds een paar weken is de door mij ontwikkelde whisky app genaamd Drammer beschikbaar voor Android en iOS.

In de Drammer whisky app hou je eenvoudig verlanglijst, collectie en beoordelingen bij. Daarnaast zetten wij de beste whisky aanbiedingen op een rij en kun je meer dan 15.000 prijzen vergelijken.

Wellicht voor jullie whiskyliefhebbers leuk om te proberen.

Meer informatie vind je op https://yourwhiskyapp.com

Mocht je ergens tegenaan lopen, opmerkingen of suggesties hebben dan hoor ik dat uiteraard graag. :)

Afbeeldingslocatie: https://basvandijk.eu/misc/tweakers/3-screenshots-790.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
@basvdijk1647 : Bedankt voor de tip. Ik heb net mijn collectie ingevoerd. Binnenkort maar eens wat notities maken voor mezelf kwa smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
basvdijk1647 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:15:
Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik kon geen ander whiskyliefhebber topic vinden :)

Sinds een paar weken is de door mij ontwikkelde whisky app genaamd Drammer beschikbaar voor Android en iOS.

In de Drammer whisky app hou je eenvoudig verlanglijst, collectie en beoordelingen bij. Daarnaast zetten wij de beste whisky aanbiedingen op een rij en kun je meer dan 15.000 prijzen vergelijken.

Wellicht voor jullie whiskyliefhebbers leuk om te proberen.

Meer informatie vind je op https://yourwhiskyapp.com

Mocht je ergens tegenaan lopen, opmerkingen of suggesties hebben dan hoor ik dat uiteraard graag. :)

[afbeelding]
Nice ik ga je app even downloaden.

Ik heb net een flesje Clynelish Cask Strenght en een fles Arran Amarone cask finish opgevist bij de lokale whisky boer. Vanavond lekker proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik kwam achter in mijn kast nog een bodempje Laphroaig 18 yo tegen. Gelijk opgemaakt dit weekend en desondanks dat het zeker 3 jaar oud was het nog zeer goed te doen.

Gelijk gekeken voor een nieuw flesje, maar deze Whisky kost tegenwoordig 100 euro?
Ik heb toen volgens mij voor 60 of minder gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Inderdaad zo rond de 100 euro.

In het onderstaande linkje staan wat verschillende invalhoeken waarom het zo duur is:
https://www.quora.com/Whi...ch-so-much-more-expensive
Het antwoord van Stephane Dauzat lees ik tegenwoordig wel vaker voor andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Eddye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:55:
Inderdaad zo rond de 100 euro.

In het onderstaande linkje staan wat verschillende invalhoeken waarom het zo duur is:
https://www.quora.com/Whi...ch-so-much-more-expensive
Het antwoord van Stephane Dauzat lees ik tegenwoordig wel vaker voor andere producten.
Ja, toch wel jammer.
Ik denk niet dat ik hem voor 100 euro nog een keer ga kopen.

Er zijn overigens genoeg andere whiskys die net zo lekker zijn voor iets minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Xanthian schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:06:
Ik kwam achter in mijn kast nog een bodempje Laphroaig 18 yo tegen. Gelijk opgemaakt dit weekend en desondanks dat het zeker 3 jaar oud was het nog zeer goed te doen.

Gelijk gekeken voor een nieuw flesje, maar deze Whisky kost tegenwoordig 100 euro?
Ik heb toen volgens mij voor 60 of minder gekocht.
Zo af en toe heb je nog wel eens een aanbieding. Heb zelf nog een Laphroaig 18yo staan waar ik in maart €85 voor betaald heb bij D12. Het blijft duur natuurlijk, maar er zijn genoeg landen waar je bijna het dubbele betaald door importheffing en accijns. En zo kun je altijd wel wat relativeren.. >:)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o-fiel
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Een jaar terug heb ik op het Potstill Festival deze rum geproeft en daarna moeten kopen: De Opthimus 25yo rum, gefinished op whisky-vaten. De ervaring van een goede rum met een afdronk waarbij je je afvraagt of je nou whisky of rum drinkt... geweldig! Helaas niet meer zo goed beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/039103/files/013369789/image.jpg

Daarom heb ik een veel goedkoper alternatief gekocht waar ik achteraf spijt van heb; te uitgesproken voor mij en de fles gaat dus maar niet leeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.proof66.com/images/Summum-12yr-Malt-Whisky-Finish-Rum.jpg
Als er overigens een tweaker is die uit Den Haag komt en een sample wil van de onderste rum...let me know

[ Voor 8% gewijzigd door o-fiel op 20-05-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29
Veel McAllen gedronken maar sinds die niet meer te betalen werd overgestapt op de Glenlivet 12y.
Nu de Glenlivet 12y niet meer verkocht wordt in Nederland (wellicht online wel) zit ik aan de Aberlour.
De opvolger Glenlivet Founders reserve is niet te hachelen.
Jammer dat de Aberlour wel 33% duurder is dan de Glenlivet 12y, die was meestal 3 tientjes en een beetje.

RIP oude vriend.

Afbeeldingslocatie: https://img.thewhiskyexchange.com/540/glvob.12yov1.jpg

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Er is een nieuwe versie van de Drammer whisky app is uit! De app ondersteund nu ook tablets *O*

Verder is nieuw:
  • Vriendenlijst (beschikbaar via het zij-menu)
  • Bekijk reviews bij een fles direct vanaf de whisky pagina
  • Aankoopprijs veld in het voeg toe aan collectie formulier
  • Slider bij reviews heeft nu een stapgrootte van 0.1
  • Toon alle details (indien opgegeven) voor aan de collectie toegevoegde bottelingen
  • Nieuwe nieuws bron: The Whisky Business
  • Nieuwe Belgische winkels: World of Whisky en Drankenwereld
  • Meer dan 900 nieuwe fles foto's
  • Meer dan 200 nieuwe officiële proefnotities
  • Meer dan 25 nieuwe merken
Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

Afbeeldingslocatie: https://basvandijk.eu/misc/tweakers/facebook-tablet-790.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:25
Leuke app, ik mis echter een optie om bij de 'Aanbiedingen' te filteren op merk bijvoorbeeld. Nu moet ik lang scrollen en kijken of er iets tussen staat. Meestal bepaal ik eerst welke whisky(s) ik wil, en dan ga ik zoeken waar ik die het voordeligst kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

marcelmg2 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:05:
Leuke app, ik mis echter een optie om bij de 'Aanbiedingen' te filteren op merk bijvoorbeeld. Nu moet ik lang scrollen en kijken of er iets tussen staat. Meestal bepaal ik eerst welke whisky(s) ik wil, en dan ga ik zoeken waar ik die het voordeligst kan kopen.
Waar je een whisky het goedkoopste kunt kopen vind je bij de whisky zelf. Daar staan alle shops op een rij. Helaas kun je aanbiedingen nu alleen op datum en op percentage korting filteren. Nu komt het ook door de wilde whisky dagen dat de lijst extreem lang is omdat het complete Gall&Gall assortiment in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik ben niet zo van het posten van aanbiedingen, maar bij drankdozijn (d12.nl) zijn o.a. deze week de glendronach 18 en de highland park dark origins in de aanbieding die gezien echt wel de prijs waard zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomsk
basvdijk1647 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:34:
Er is een nieuwe versie van de Drammer whisky app is uit! De app ondersteund nu ook tablets *O*
Eens geprobeerd. Vond het wel vreemd dat je eigen collectie meteen openbaar gedeeld wordt. Had dit eigenlijk niet verwacht. Voor beoordelingen is dit logisch, maar wat heb je eraan dat persoon X whisky Y in de kast heeft staan?

De ranglijst zou m.i. een minimum aantal beoordelingen moeten hebben / whisky.

Voor de rest ziet het er goed uit.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
Bad Brains schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:29:
Veel McAllen gedronken maar sinds die niet meer te betalen werd overgestapt op de Glenlivet 12y.
Nu de Glenlivet 12y niet meer verkocht wordt in Nederland (wellicht online wel) zit ik aan de Aberlour.
De opvolger Glenlivet Founders reserve is niet te hachelen.
Jammer dat de Aberlour wel 33% duurder is dan de Glenlivet 12y, die was meestal 3 tientjes en een beetje.

RIP oude vriend.

[afbeelding]
Hm, even gemist. Jammer, dan maar weer zelf gaan halen :+

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:11:
Ik ben niet zo van het posten van aanbiedingen, maar bij drankdozijn (d12.nl) zijn o.a. deze week de glendronach 18 en de highland park dark origins in de aanbieding die gezien echt wel de prijs waard zijn!
Ja ik had zondag al een doosje samengesteld :) , maar wacht nog even op donderdag om te kijken of er dan nog wat speciaals langs gaat komen.

Vind 't ook wel gelijk een mooie kans om een Glendronach 21 mee te pakken, die is daar ook zo'n 17 euro goedkoper dan momenteel bij de Gall (met z'n kortingen, en niet leverbaar :+ )

Verder wil ik ook eindelijk eens de Balvenie 12 Doublewood aanschaffen. Die is me ook uitstekend bevallen een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Heeft er iemand hier ook de Japanse whisky's geprobeerd?

Ik vind de yamazaki single malt van 12 years bijzonder lekker en kost ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Atomsk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Eens geprobeerd. Vond het wel vreemd dat je eigen collectie meteen openbaar gedeeld wordt. Had dit eigenlijk niet verwacht. Voor beoordelingen is dit logisch, maar wat heb je eraan dat persoon X whisky Y in de kast heeft staan?

De ranglijst zou m.i. een minimum aantal beoordelingen moeten hebben / whisky.

Voor de rest ziet het er goed uit.
Bedankt voor je feedback! Het publiek maken van je collectie is ooit bedacht om nieuwe whiskies te ontdekken, maar ik ga dit zeker meenemen in de volgende brainstorm. Doel je met de ranglijst op de top 100? Daar moet een whisky minimaal 2 beoordelingen hebben zodat 1 persoon hem niet omhoog kan werken. Naar mate er meer beoordelingen in het systeem komen kunnen we gaan overwegen dit naar bijvoorbeeld 5 beoordelingen te verhogen. Nadeel hierbij is dat een zeldzame whisky dan niet snel in de top100 zal verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Case_C schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Ja ik had zondag al een doosje samengesteld :) , maar wacht nog even op donderdag om te kijken of er dan nog wat speciaals langs gaat komen.

Vind 't ook wel gelijk een mooie kans om een Glendronach 21 mee te pakken, die is daar ook zo'n 17 euro goedkoper dan momenteel bij de Gall (met z'n kortingen, en niet leverbaar :+ )

Verder wil ik ook eindelijk eens de Balvenie 12 Doublewood aanschaffen. Die is me ook uitstekend bevallen een tijd geleden.
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Bean77 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:51:
[...]

En vandaag dus de balvenie caribbean cask. Damn..... Ik denk dat ik zo maar even een mooie bestelling ga plaatsen.....
Klopt :) , ik heb die dan ook al in de doos staan! Twijfel alleen nog of ik er 1 of 2 van neem. Gezien 't dan toch weer sport is om ongeveer op ~€250,- uit te komen. Van de week nog jarig geweest, dus zie 't maar als een cadeautje voor mijzelf.

Het is het volgende geworden:
  • Balvenie 14 years Caribbean Cask 70cl
  • Balvenie 12 years Double Wood 70cl
  • Glendronach 12 years Original Bottled 2013 70cl
  • Glendronach 18 years Allardice 70cl
  • Aberlour 10 years Single Malt 70cl
  • Bowmore 9 years Sherry Cask Single Malt 70cl
  • Highland Park 12 years Single Malt 70cl
En nu mag ik van mijzelf de komende maanden niet meer op DD komen :+ .

De Bowmore heb ik al staan, maar die is bijna leeg :p . Vind de lichte rook, met wat sherry erg lekker aan die whisky.

Alleen de Balvenie 14, HP12 en Aberlour zijn nieuw in de keuken :P .

[ Voor 18% gewijzigd door Case_C op 25-05-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo te zien hebben wij aardig dezelfde smaak. *O* HP 12yr is mijn all time favorieten, helaas bijna op hier :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Case_C schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Klopt :) , ik heb die dan ook al in de doos staan! Twijfel alleen nog of ik er 1 of 2 van neem. Gezien 't dan toch weer sport is om ongeveer op ~€250,- uit te komen. Van de week nog jarig geweest, dus zie 't maar als een cadeautje voor mijzelf.

Het is het volgende geworden:
  • Balvenie 14 years Caribbean Cask 70cl
  • Balvenie 12 years Double Wood 70cl
  • Glendronach 12 years Original Bottled 2013 70cl
  • Glendronach 18 years Allardice 70cl
  • Aberlour 10 years Single Malt 70cl
  • Bowmore 9 years Sherry Cask Single Malt 70cl
  • Highland Park 12 years Single Malt 70cl
En nu mag ik van mijzelf de komende maanden niet meer op DD komen :+ .
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hele mooie aanbieding bij the whiskysite!
Peat's beast px cs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vanmiddag alvast een sample van de nieuwe ardbeg kelpie gekregen, straks maar even proberen. Rook in ieder geval echt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:41
semidevidra schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:49:
Heeft er iemand hier ook de Japanse whisky's geprobeerd?

Ik vind de yamazaki single malt van 12 years bijzonder lekker en kost ook wel iets.
Daar heb ik ooit een fles van cadeau gekregen (toen was-ie nog redelijk goedkoop >:) ), was inderdaad wel erg smakelijk. Misschien laat ik me nog wel 'ns verleiden tot een nieuwe fles.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
coob schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:12:
Hele mooie aanbieding bij the whiskysite!
Peat's beast px cs.
En hij is erg lekker!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Glendronach batch 15 zal binnenkort worden gereleased:

1990 cask # 7005 / 27YO 54.4%
1992 cask # 52 / 25YO 59.5%
1992 cask # 89 / 25YO 58.1%
1993 cask # 43/ 24YO 60.1%
1994 cask # 3379 / 24YO 52.8%
1995 cask # 4418 / 21YO 52.6%

http://www.scotchmaltwhis...&postorder=asc&highlight=

EDIT:
Members only:

[ Voor 76% gewijzigd door Deathchant op 05-06-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Van het weekend op de terugvlucht een fles (1L, mijn god wat een joekel) Talisker Dark Storm kunnen scoren voor €34! Wat mij betreft echt een koopje :)

De collectie begint te groeien... Momenteel 12 flessen.

Vriendin is een tijdje terug uit NZL terug gekomen na een maand reizen en had als verrassing een fles Dunedin Doublewood 16y meegenomen. Erg smakelijk, wel redelijk zoet. Een van mijn eerste Blends maar het bevalt goed! Volgens de verkoper daar ook niet meer in productie. (Al betwijfel ik dat als ik online rondneus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
HellPunk schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Daar heb ik ooit een fles van cadeau gekregen (toen was-ie nog redelijk goedkoop >:) ), was inderdaad wel erg smakelijk. Misschien laat ik me nog wel 'ns verleiden tot een nieuwe fles.
Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Gisteren in Dublin de tour bij Teeling gedaan. Ik heb de Trinity tasting gedaan na de rondleiding en ik was aangenaam verrast door de whiskeys. Heel soepel maar wel met flink karakter. Overwogen om een eigen fles te vullen maar dat begon bij €100 en dat is mij te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
We zijn weer in Frankrijk en dus weer op jacht naar whisky koopjes. Al een flesje Aberlour 12yo voor €23,- kunnen scoren en een Glenlivet 18yo voor €39,-.

Morgen verkassen we van de ardeche naar de dordogne wie weet wat daar nog op de kop te tikken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow 39 euro, dat heb je goed gedaan dan. Topwhisky voor een topprijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Tof, ik wil nog steeds een keer samen met vrouwlief een tour van Islay maken met tours bij onze top 3, Laphroaig, Lagavulin (lekker naast elkaar) en Bruichladdich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05
Deathchant schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:29:
Glendronach batch 15 zal binnenkort worden gereleased:

1990 cask # 7005 / 27YO 54.4%
1992 cask # 52 / 25YO 59.5%
1992 cask # 89 / 25YO 58.1%
1993 cask # 43/ 24YO 60.1%
1994 cask # 3379 / 24YO 52.8%
1995 cask # 4418 / 21YO 52.6%

http://www.scotchmaltwhis...&postorder=asc&highlight=

EDIT:

***members only***
Leuk om te zien! wij zijn daar vorig jaar ook met ons vriendenclubje geweest. Vonden het ook niet een bijzondere om te bezoeken maar het was de eerste onderweg naar ons huisje dus dat was prima. We hebben ook bijna dezelfde foto's genomen! Hangt de Zuid Afrikaanse vlag er ook nog steeds? :P

Wij gingen de dag daarna naar Glen Fiddich voor de Solera: Deconstructed tour en dat was echt het speciaalste wat ik heb meegemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
basvdijk1647 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor je feedback! Het publiek maken van je collectie is ooit bedacht om nieuwe whiskies te ontdekken, maar ik ga dit zeker meenemen in de volgende brainstorm. Doel je met de ranglijst op de top 100? Daar moet een whisky minimaal 2 beoordelingen hebben zodat 1 persoon hem niet omhoog kan werken. Naar mate er meer beoordelingen in het systeem komen kunnen we gaan overwegen dit naar bijvoorbeeld 5 beoordelingen te verhogen. Nadeel hierbij is dat een zeldzame whisky dan niet snel in de top100 zal verschijnen.
Leuke app! Net geïnstalleerd en wat ingevuld.

Zo in het eerste gebruik merk ik dat er nog genoeg verbeterpunten zijn. Is de app relatief nieuw?
Waar kunnen issues/ verbeterpunten worden gemeld? Alleen via het contactformulier of ook ergens op GitHub of iets vergelijkbaars?

Op de desktop site zie ik meer opties staan. Vragen zijn dus beantwoord..

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 11-06-2017 10:20 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Jan_V schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 22:20:
[...]

Leuke app! Net geïnstalleerd en wat ingevuld.

Zo in het eerste gebruik merk ik dat er nog genoeg verbeterpunten zijn. Is de app relatief nieuw?
Waar kunnen issues/ verbeterpunten worden gemeld? Alleen via het contactformulier of ook ergens op GitHub of iets vergelijkbaars?

Op de desktop site zie ik meer opties staan. Vragen zijn dus beantwoord..
Toch ben ik benieuwd naar wat je precies mist :) . Zou je je suggesties naar support@drammer.com willen mailen?

PS. De app is nu net 2 maanden uit

[ Voor 3% gewijzigd door basvdijk1647 op 12-06-2017 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:54
basvdijk1647 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:37:
[...]

Toch ben ik benieuwd naar wat je precies mist :) . Zou je je suggesties naar support@drammer.com willen mailen?

PS. De app is nu net 2 maanden uit
Zijn voornamelijk UX dingen (dus UI respons als je ergens op klikt of zo) en de traagheid/snelheid van sommige schermen/pagina's.
Maar zal, zodra ik weer even tijd heb, een mailtje tikken. In ieder geval een leuk initiatief naast Untappd en Vivino.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle Mel
Afgelopen weekend een leuke whisky tasting thuis, hier een greep uit de drankjes:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/srGsA2neAXR_t2zEyomerTn-5aCQdB-6CI0gh-3AthEOB32nsWBoYJ-yBQkUTqWdaEF605qvrnEBb4mbmgz_TEmjg3jMXVW5CkQwY01qtEPCZlMrjRcGYNYIpl8N0pk9KPgx3NN2QppOM7KaKTOIeXb39ZY-VDnMDC7KEdE8bsczAJDqpsHKLLThuXc0m1VYzkhYXPgVVyOqtxSJk8El8Z6BHM-YIpsOR-USEHzNJ6o_WDlwTr2ionrc99F6SjESGVE-Ojz8HfXzgxajFREpOnwf5uQjd5qj5BcHL87sT598VS4QaKlfndx_ETOJZqQ99v6d6JEnNoI2sfscLNw96hmkrLqWBziSadoSthkPcnhO-9-myn8V6sDY1ao1tBVlVf3nPkTKIX4MC_d0xTuwz-wyixhohVH96fTMhcjrCTk4tVQ8KtC34TEV-jksh-0SnWgxM3UtFC4R1fncCaEGhNjsiDRKOTcgYe3DCvzaJI2KwS2XDxE_2SLjSOikkvqgsFeWtqj-kjMA6s1F96hASuaIkwy2mCbty7Neo0Veca_bHrB727u8kCgmgve_agYX5NGVAbFL8aLHR3WDSkgD4vPGPv3IoxCkHUiPmAHUtu10TzFQhd-Aih-k5Sxh9eqQZ9XV5f9g0BbmoM71bLX8uJO-U5S9cCOVU-AZr0LjsHg=w2274-h1279-no

Lekker gegeten en gedronken! 6 Kilo lam, veel kaasjes nootjes en gedroogde vruchten en veel Schots genot (en wat Hollands/Amerikaans om goede redenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Uncle Mel schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:34:
Afgelopen weekend een leuke whisky tasting thuis, hier een greep uit de drankjes:

[afbeelding]

Lekker gegeten en gedronken! 6 Kilo lam, veel kaasjes nootjes en gedroogde vruchten en veel Schots genot (en wat Hollands/Amerikaans om goede redenen)
De Laphroaig en de Lagavulin niet eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Die 3 flessen in het midden zijn mijn persoonlijke top 3, daarbij was deze foto van het begin van de avond, aan het einde zag het er allemaal wat leger uit ;) Uiteindelijk waren we met 16 man met verschillende gradaties van whisky liefhebberij.
Pagina: 1 ... 9 ... 77 Laatste