Die is toevallig vorige week op gegaan bij mij
ik vond 'm erg lekker! Ik ben helemaal geen bierdrinker (vind 't niet te zuipen
) maar kon de licht bierige tonen die er in zitten erg waarderen.
Heb hem vandaag gehaald, ben eens benieuwd. Heb de andere, die XX kunnen proeven. Was wel apart, een beetje zurig en je kon de drophinten ook proeven.Robicide schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:21:
Die is toevallig vorige week op gegaan bij mijik vond 'm erg lekker! Ik ben helemaal geen bierdrinker (vind 't niet te zuipen
) maar kon de licht bierige tonen die er in zitten erg waarderen.
fookin mad fer it
Vandaag een mooi pakketje van drankdozijn met daarin de Glendronach 21year Parliament, Glengoyne 21year en Edradour 15 year Fairy Flag.
Meteen de mooiste en lelijkste verpakkingen van mijn verzamelingetje. Glengoyne is echt prachtig, Edradour is afschuwelijk. Gelukkig gaat het om de inhoud.
Maar die doos van Glengoyne is echt mooi gedaan.
Meteen de mooiste en lelijkste verpakkingen van mijn verzamelingetje. Glengoyne is echt prachtig, Edradour is afschuwelijk. Gelukkig gaat het om de inhoud.
Glengoyne staat erom bekend een goeie presentatie te hebben. De fles heeft ook van die zwanen inzitten als reliëf. De Glengoyne 25yr (bij dramtime.nl in de aanbieding overigens) ziet er ook zo prachtig uit.
Maar je hebt wel een goed pakketje bij elkaar zeg. Toppers, alle 3! Verschil tussen GD21 en GG21 zul je absoluut proeven. Heel ander soort sherry. GD21 is zeer krachtig en kruidig. GG21 is meer zacht en zoeter. Laat vooral weten wat je van ieder vindt.
Maar je hebt wel een goed pakketje bij elkaar zeg. Toppers, alle 3! Verschil tussen GD21 en GG21 zul je absoluut proeven. Heel ander soort sherry. GD21 is zeer krachtig en kruidig. GG21 is meer zacht en zoeter. Laat vooral weten wat je van ieder vindt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Grindtegel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:53:
Vandaag een mooi pakketje van drankdozijn met daarin de Glendronach 21year Parliament, Glengoyne 21year en Edradour 15 year Fairy Flag.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Bean77 op 31-08-2017 22:47 ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Ja die Glengoyne 25 is inderdaad nog een heel stuk mooier, zelfde idee maar dan hout ipv karton. De prijs is me echter te hoog, ik koop een fles om op te drinken en dat gaat me te ver.
Ik heb overigens net de Edradour geprobeerd en ben aangenaam verrast, die is echt goed, zacht, zoet, vol, sherry maar niet over the top en licht kruidig. De geur is ook heerlijk
Ik heb overigens net de Edradour geprobeerd en ben aangenaam verrast, die is echt goed, zacht, zoet, vol, sherry maar niet over the top en licht kruidig. De geur is ook heerlijk
Grindtegel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:51:
Ja die Glengoyne 25 is inderdaad nog een heel stuk mooier, zelfde idee maar dan hout ipv karton. De prijs is me echter te hoog, ik koop een fles om op te drinken en dat gaat me te ver.
Members only:
Inloggen
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Members only:
Inloggen
Eddye schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:54:
***members only***
Members only:
Inloggen
Die flessen zijn me te duur, maar ik hoop dat ze je smakenSecsytime schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:20:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 12-09-2017 20:55 ]
De JW Green label is een prima whisky. Momenteel niet in huis, maar al een keer of 3 besteld.
Doet Drankdozijn nog wel eens een blad met kortingscodes bij bestellingen trouwens? Zou leuk zijn wanneer iemand een scan hiervan in het kortingscode topic zou zetten (als ze nog geldig zijn natuurlijk).
[ Voor 30% gewijzigd door Atomsk op 13-09-2017 13:57 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Wat is een prima rokerige whisky tussen de €50 en €80?
Ik ben zelf altijd tevreden over Ardbeg, Laphroaig en Talisker.
Talisker 18yo staat al lang op mijn lijstje maar ik vind €100 wel veel geld.
Ardbeg Corryveckan heb ik nog, maar is wel mijn favoriet.
Van Laphroaig heb ik helemaal niks meer.
Ik sta natuurlijk open voor (nieuwe) suggesties.
Lang geleden dat ik die heb gedronken.Eddye schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:03:
Lagavulin 16 al eens geproefd?
Zeker het overwegen waard.
Caol ila niets voor je? Of Port AskaigXanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:47:
Bruichladdich? staat bij mij ook op de verlanglijst.Xanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:39:
[...]
Lang geleden dat ik die heb gedronken.
Zeker het overwegen waard.
Van Port Askaig heb ik de 100% proof.Sharkware schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:42:
[...]
Caol ila niets voor je? Of Port Askaig
Cao Ila ooit ook wel eens gedronken maar van die fles vond ik niet zoveel aan.
Nieuw voor mij. Ik zal eens kijken.Eddye schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:53:
[...]
Bruichladdich? staat bij mij ook op de verlanglijst.
Ik vind Tallisker's 57º North een erg fijne, mocht je die nog niet uitgeprobeerd hebben.Xanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:47:
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ledaig! Geen Islay maar van Mull. Doet niet onder voor een Ardbeg of Lagavulin. Oh ja, Kilchoman is ook een goede.Xanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:47:
[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 14-09-2017 15:08 ]
Als je even genoeg hebt van de echte turfbommen van Islay (of Mull): kijk eens naar Springbank. Van de 12-jarige cask strength wordt regelmatig een nieuwe batch uitgebracht die constant goed is. Ik heb zelf altijd een Springbank open op de plank.Xanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:47:
Geen turfbom, wel een gelaagde, volle smaak met rook (denk dan aan iets onder niveau Talisker qua rokerigheid).
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Laphroaig Triple Wood! Prachtige whisky!Xanthian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:47:
Kilchoman inderdaad ook een aanrader maar wel jong en dus echt heftig..
Gisteren de Laphroaig 10yo geproefd. In vergelijking met de Ardbeg 10yo en de Lagavulin 16yo is de Laphroaig in mijn beleving de minste. Best een lekkere Islay (zeker gezien de prijs), maar het mist iets ten opzichte van de andere 2 die ik ken.
Toeval wil dat ik vrijdag net een triple wood heb gekocht, ik was eerst wat bang van de sherry invloed maar dat viel me heel erg goed mee.. topwhiskydonleone83 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:35:
[...]
Laphroaig Triple Wood! Prachtige whisky!
Kilchoman inderdaad ook een aanrader maar wel jong en dus echt heftig..
ik vind bvb. een Ardbeg Uigeadail niet veel aan vanwege de sherry invloed maar de Corryvreckan vind ik dan wel weer top, wsl wegens het ontbreken van diezelfde sherry smaak.
Tot nu toe is echter elke Laphroaig me steeds erg bevallen, dus dat wordt stilaan m'n favoriet
Members only:
Inloggen
Hm, een nieuwe release van Glenfiddich in the Experimental series; Winter Storm!
https://scotchwhisky.com/...-storm-has-icewine-touch/
Een 21 yo gefinished op vaten van icewine. Moet ong. 200 Pond gaan kosten, dus dat is mij op dit moment wat veel, maar ik vraag me af of dit een fles is die leuk kan zijn als investering...
Ik krijg het idee dat de afgelopen jaren enorm veel wordt gereleased omdat de whisky-hype enorm aan het groeien is. Hoe lekker of bijzonder al die edities ook mogen zijn, het worden er mijns insziens teveel...
Een 21 yo gefinished op vaten van icewine. Moet ong. 200 Pond gaan kosten, dus dat is mij op dit moment wat veel, maar ik vraag me af of dit een fles is die leuk kan zijn als investering...
Ik krijg het idee dat de afgelopen jaren enorm veel wordt gereleased omdat de whisky-hype enorm aan het groeien is. Hoe lekker of bijzonder al die edities ook mogen zijn, het worden er mijns insziens teveel...
fookin mad fer it
Is dat niet een uitgave met enorme hoeveelheid flessen?DikkeBMW schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:36:
Hm, een nieuwe release van Glenfiddich in the Experimental series; Winter Storm!
Anoniem: 311786
True that...DikkeBMW schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:36:
Zo heb ik bijvoorbeeld vrijwel alles van Glenmorangie, waaronder alle Private Editions. Een aantal hiervan heb ik voor extreem hoge prijzen van het interwebs af moeten plukken. Maar goed, je wil toch je collectie compleet hebben
Keek vorige week weer eens op de site van Glenmorangie en nu ineens zijn er maar liefst vijf nieuwe releases (inclusief de twee die ik hierboven heb genoemd) die ik in m'n collectie mis. En dan reken ik de Pride releases voor het gemak maar even niet mee, want voor dat geld koop je gewoon een hele fatsoenlijke derdehands auto.
Toch zitten er echt wel wat pareltjes tussen en iedere nieuwe release, mits betaalbaar, zal ik dan ook zeker blijven aanschaffen. Leuk voor de heb, leuk voor de hobby, leuk voor de smaak
Versie 1.5 van de Drammer whisky app voor Android en iOS is uit!
Nieuw is:
Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!
Nieuw is:
- Roteer foto na uploaden
- Bekijk collectie item op whisky pagina
- Knop om datum velden te wissen
- Profiel bovenaan zij menu
- inhoud slider voor miniatuur whiskies
- bijwerken van collectie item na wijziging door gebruiker
- foutmelding als distilleerderij geen locatie heeft
- foutmelding wanneer data in de verkeerde volgorde liggen in "voeg toe aan collectie" formulier
Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag!

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl
Members only:
Inloggen
@Bean77, Jij koopt echt toppers zeg, maar drink je ze ook of verzamel je? In ieder geval een top verzameling!
Ik ben overigens alweer door mijn Edradour 15 heen... erg goed spel heheh, jammer dat ie best prijzig is. De Glendronach 21 is ook erg goed maar niet 40 euro beter dan de 18 year (die ik misschien nog wel beter vind).
Ik ben overigens alweer door mijn Edradour 15 heen... erg goed spel heheh, jammer dat ie best prijzig is. De Glendronach 21 is ook erg goed maar niet 40 euro beter dan de 18 year (die ik misschien nog wel beter vind).
Grindtegel schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:38:
@Bean77, Jij koopt echt toppers zeg, maar drink je ze ook of verzamel je? In ieder geval een top verzameling!
Members only:
Inloggen
Ik ben opzoek naar wat nieuws, ben een fan van single malts en wil graag een keer met wat vrienden geld investeren om een goede dure whisky te halen. Puur om te kijken hoeveel verschil dit nou maakt, iemand enkele suggesties?
Waar houden jullie van (smaakprofiel)? Verschil ten opzichte van wat (drinken jullie nu)? Wat is het budget? Als alternatief kan je ook kleine tasters bestellen, of naar een Whisk(e)yfestival gaan. Hoewel aan de prijs heb ik me 3 keer prima vermaakt in Den Haag. Ik heb me laten vertellen dat er ook (kleinschaligere) festivals zijn waar je minder entree betaalt en meer voor niks of minder kan uitproberen.joeykamping schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:57:
Ik ben opzoek naar wat nieuws, ben een fan van single malts en wil graag een keer met wat vrienden geld investeren om een goede dure whisky te halen. Puur om te kijken hoeveel verschil dit nou maakt, iemand enkele suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 12-10-2017 09:03 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Je zegt niks over je smaakvoorkeur, dus hierbij een willekeurige greep:
Sherried: glendronach 18yr Allardice (60 euro) of 21yr Parliament (90 euro)
Fruitig: glenlivet 18yr (~60 euro)
Rokerig: Lagavulin distillers Edition (~ 70-80 euro)
Bloemig & licht: Tomintoul 25yr (geen idee wat die kost)
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Tarin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:02:
[...]
Waar houden jullie van (smaakprofiel)? Verschil ten opzichte van wat (drinken jullie nu)? Wat is het budget? Als alternatief kan je ook kleine tasters bestellen, of naar een Whisk(e)yfestival gaan. Hoewel aan de prijs heb ik me 3 keer prima vermaakt in Den Haag. Ik heb me laten vertellen dat er ook (kleinschaligere) festivals zijn waar je minder entree betaalt en meer voor niks of minder kan uitproberen.
Ja misschien is het wel handig om een smaak voorkeur erbij te geven, whiskey heeft namelijk een brede collectie.Deathchant schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:24:
Je zegt niks over je smaakvoorkeur, dus hierbij een willekeurige greep:
Prijs maakt in zoverre niet veel uit (uiteraard geen duizenden euro's
Maar dan terugkomend op smaak voorkeur, ik ben op zoek naar iets fruitigs en lichts, en ook een whiskey die wat rokerig is, maar niet te, turf achtig vind ik dan weer niks.
Tegenover wat we nu drinken, dat verschilt heel erg, ik ben heel erg fan van Glendronach 18 en Glenfiddich 12. De vorige keer had ik een Oban 14yr en de Distilled edition. Dit is misschien wel wat waar ik mijn smaak op moet baseren.
Highland Park 18yo lijkt me een hele mooie maar is wel aan de prijs tegenwoordig. De Tomatin Cu Bocan zou ook een goede voor jullie kunnen zijn.joeykamping schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
[...]
Ja misschien is het wel handig om een smaak voorkeur erbij te geven, whiskey heeft namelijk een brede collectie.
Prijs maakt in zoverre niet veel uit (uiteraard geen duizenden euro's).
Maar dan terugkomend op smaak voorkeur, ik ben op zoek naar iets fruitigs en lichts, en ook een whiskey die wat rokerig is, maar niet te, turf achtig vind ik dan weer niks.
Tegenover wat we nu drinken, dat verschilt heel erg, ik ben heel erg fan van Glendronach 18 en Glenfiddich 12. De vorige keer had ik een Oban 14yr en de Distilled edition. Dit is misschien wel wat waar ik mijn smaak op moet baseren.
Snap je wel dat de combi fruitig en licht met rokerig maar niet turfachtig in whiskyland twee redelijke uiteinden van het spectrum zijn?
En op basis van je huidige smaak: wat vind je lekker aan de Glendronach 18 en/of de Glenfiddich 12? Lijken namelijk voor mijn gevoel vrij weinig op elkaar..
@donleone83 Misschien verkeerd verwoord, bedoelde niet zo zeer dat die smaken samen 1 moeten zijn, maar dit zijn 2 verschillende soorten wat ik graag zou willen proberen. Ik ben verder een compleet groentje op het gebied van Whiskey, ben niet echt een super kenner, weet alleen dat ik het lekker vind en ik me er probeer in te verdiepen.
Als antwoord je vraag wat ik lekker aan de whiskeys vind, ik zou je om eerlijk te zijn niet kunnen omschrijven precies waarom, maar ik heb ze beide gedronken en ik vond het gewoon goed smaken.
Als antwoord je vraag wat ik lekker aan de whiskeys vind, ik zou je om eerlijk te zijn niet kunnen omschrijven precies waarom, maar ik heb ze beide gedronken en ik vond het gewoon goed smaken.
Helder! Whisky (met e is het Amerikaans of Iers, niet Schotsjoeykamping schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:40:
@donleone83 Misschien verkeerd verwoord, bedoelde niet zo zeer dat die smaken samen 1 moeten zijn, maar dit zijn 2 verschillende soorten wat ik graag zou willen proberen. Ik ben verder een compleet groentje op het gebied van Whiskey, ben niet echt een super kenner, weet alleen dat ik het lekker vind en ik me er probeer in te verdiepen.
Ga eens naar een proefavond ergens (de Mitra organiseert nu betaalbare en leuke proeverijen door heel Nederland!) en proef veel verschillende dingen om er achter te komen wat je lekker vindt!
Weet ik nu ook eindelijk het verschil tussen whiskey/whisky, blijft lastig.donleone83 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:59:
[...]
Helder! Whisky (met e is het Amerikaans of Iers, niet Schots) in het algemeen vind je dus gewoon lekker. Mijn tip zou zijn om je niet blind te staren op het nu proeven van een dure whisky. Als je smaakprofiel nog niet ontwikkelt is kan je beter zoveel mogelijk goede single malts proeven totdat je beter weet wat je lekker vindt. Dat kan prima in een “normale” prijscategorie.
Ga eens naar een proefavond ergens (de Mitra organiseert nu betaalbare en leuke proeverijen door heel Nederland!) en proef veel verschillende dingen om er achter te komen wat je lekker vindt!
Maar goed, klinkt als een plan. Hadden het er alleen over met de vrienden groep dat het wel eens leuk leek om een wat duurdere fles te proberen om nou te kijken wat de smaak ervaring hiervan is. Maar ik zal in ieder geval al het advies meenemen, bedankt voor de tips ^^
Zat net even te kijken wat ik nu allemaal al had geprobeerd. Via 't assortiment van DD...
Kwam ik deze aanbieding tegen: https://drankdozijn.nl/ar...12-years-single-malt-70cl
Kwam ik deze aanbieding tegen: https://drankdozijn.nl/ar...12-years-single-malt-70cl
Kavalan heeft veel wat in je smaakpallet valt volgens mij. Heb zelf de kavalan solist vinnho barique mogen proeven, erg bijzonder.joeykamping schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
Weet ik nu ook eindelijk het verschil tussen whiskey/whisky, blijft lastig.
Maar goed, klinkt als een plan. Hadden het er alleen over met de vrienden groep dat het wel eens leuk leek om een wat duurdere fles te proberen om nou te kijken wat de smaak ervaring hiervan is. Maar ik zal in ieder geval al het advies meenemen, bedankt voor de tips ^^
Dan moet je rap zijn want dat is de donderdagdeal.Case_C schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:23:
Zat net even te kijken wat ik nu allemaal al had geprobeerd. Via 't assortiment van DD...
Zit er nu net een doosje omheen te verzinnencoob schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:36:
[...]
Dan moet je rap zijn want dat is de donderdagdeal.
...
edit:
En toch nog maar even in de kast gekeken... en daar staan nog 4 flessen open
[ Voor 34% gewijzigd door Case_C op 12-10-2017 23:10 ]
Stomme vraag wellicht, maar waar bewaar je dit allemaal? Ik zit namelijk nu een beetje om mij heen te kijken naar een leuke kast met glazen deuren in een ietswat authentiek design voor het opslaan van wisky en sigaren. Tot op heden redelijk inspiratieloos gebleven helaas.
Surfin' paradise!
Sigaren sla je op in een humidorSnappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Stomme vraag wellicht, maar waar bewaar je dit allemaal? Ik zit namelijk nu een beetje om mij heen te kijken naar een leuke kast met glazen deuren in een ietswat authentiek design voor het opslaan van wisky en sigaren. Tot op heden redelijk inspiratieloos gebleven helaas.
Daar zitten ze al in
Surfin' paradise!
Walk-in humidor met flessen uitgestald?Snappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:35:
[...]
Daar zitten ze al inmaar die humidor moeten we natuurlijk ook op een mooie plek stallen!
Snappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Members only:
Inloggen
Ik heb meestal iets van 4-5 flessen open en bewaar ze in en onder een barglobe. Zelf heb ik eens een instapmodelletje gekregen voor mijn afstuderen. Als je voor meer kwaliteit wilt gaan ga je gauw richting de 300 euro.Snappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Snappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kleine collectie joopie, minder geld aan de brommer uitgeven
Das de pest, ik heb meerdere dure hobby'sSecsytime schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:02:
[...]
Kleine collectie joopie, minder geld aan de brommer uitgeven![]()
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zonde inderdaad! Ik ben wel stiekem benieuwd hoe je collectie er uit ziet, maar de Billy kasten doen wel afbreuk denk ik
Tja, ik zal misschien wel wat colllega Tweakers tegen het zere been schoppen, ik vind zo een globe er ontzettend kitscherig uit zien. Een vriend van mik heeft er ook een, en het is niets voor mij helaas.De Ingenieur schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Ik heb meestal iets van 4-5 flessen open en bewaar ze in en onder een barglobe. Zelf heb ik eens een instapmodelletje gekregen voor mijn afstuderen. Als je voor meer kwaliteit wilt gaan ga je gauw richting de 300 euro.
Surfin' paradise!
Haha, ik vind het ook kitsch hoor, maar dat vind ik ook wel weer de charme ervan. Een beetje fout is niet verkeerdSnappie88 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:12:
[...]
Tja, ik zal misschien wel wat colllega Tweakers tegen het zere been schoppen, ik vind zo een globe er ontzettend kitscherig uit zien. Een vriend van mik heeft er ook een, en het is niets voor mij helaas.
Qua kast zou ik gewoon Marktplaats afstruinen voor een oude etalagekast. Dan kom je vast iets moois tegen.
Let daarbij wel op dat die flessen niet te veel in het zonlicht moeten staan. Een vitrinekast is wel leuk, maar alleen als je de flessen nog in kokers of doosjes hebt zitten.
Punctuality is the politeness of kings
Heeft dat te maken met smaak of kleurverlies? Ik heb mijn flessen in een Ikea kast staan maar in mijn slaapkamer. Vrijwel altijd gordijnen dicht. Maar mijn oom bijvoorbeeld wel een vitrine glazen kast, geen idee of dat in de zon staat.dreamscape schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:10:
Let daarbij wel op dat die flessen niet te veel in het zonlicht moeten staan. Een vitrinekast is wel leuk, maar alleen als je de flessen nog in kokers of doosjes hebt zitten.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Beide. Naar wat ik heb gelezen breekt het licht de alcohol af en heeft het daarmee invloed op zowel kleur als smaak. Maar goed, misschien wordt een nét iets te scherpe goedkope Japanse blend er juist wel weer wat lekkerder doorLeoon. schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:13:
Heeft dat te maken met smaak of kleurverlies?
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb alles in een IKEA vitrinekast staan, Hue lamp er bij ingezet voor de sfeer:Snappie88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:45:
[...]
Deze kast

Ah precies, ik heb ze nu eigenlijk nog vrijwel altijd in de dozen staan ook nog. Zal eens spieken of ik er een foto van heb hoe mijn collectie op dit moment is...dreamscape schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:21:
[...]
Beide. Naar wat ik heb gelezen breekt het licht de alcohol af en heeft het daarmee invloed op zowel kleur als smaak. Maar goed, misschien wordt een nét iets te scherpe goedkope Japanse blend er juist wel weer wat lekkerder door

Dus:
Balvenie 12yr
Talisker 10yr
Glenlivet 12yr
Glenfarclas 18yr
Dalwhinnie 15 yr
Dalwhinnie distillers edition 1996-2012
Glenalba 34yr
[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 19-10-2017 10:48 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Iemand ervaring met de Glenfiddich 12yo Coaran Reserve?
Kwam een familielid mee aanzetten dat die al een poosje bij hem in de kelder lag en of ik die wou hebben, en iets nieuws proberen is altijd leuk.
Enige nadeel is dat de kurk halverwege afgebroken is.
Kwam een familielid mee aanzetten dat die al een poosje bij hem in de kelder lag en of ik die wou hebben, en iets nieuws proberen is altijd leuk.
Enige nadeel is dat de kurk halverwege afgebroken is.
Over goedkope rommel gesprokendreamscape schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:21:
[...]
Beide. Naar wat ik heb gelezen breekt het licht de alcohol af en heeft het daarmee invloed op zowel kleur als smaak. Maar goed, misschien wordt een nét iets te scherpe goedkope Japanse blend er juist wel weer wat lekkerder door
Surfin' paradise!
Kavalan en hibiki maken beide hele mooie whiskys!Snappie88 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 05:38:
[...]
Over goedkope rommel gesprokenIk heb morgen een tussenstop in Hong Kong, en weet van de heenreis dat er een flink aantal Taiwanese (en ook Japanse) whisky te koop staat daar. Aanraders? Of gewoon allemaal linka laten liggen? (Ik ben zelf normaliter van de Schotse whisky en dus geen idee of ik dit blief..)
Edit: en Nikka niet te vergeten!
[ Voor 3% gewijzigd door Secsytime op 20-10-2017 07:40 ]
Wat voor tv meubel heb je daar staan? Ik vindt hem leuk.Krullebol.nl schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Ik heb alles in een IKEA vitrinekast staan, Hue lamp er bij ingezet voor de sfeer:
Deze kast
[afbeelding]
Ik ben er ook erg wijs meeImperium schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:41:
[...]
Wat voor tv meubel heb je daar staan? Ik vindt hem leuk.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239715/
Van ome IKEA. Ik dacht dat hij er destijds uitging, maar hij staat er toch weer tussen.
Erg mooie finish ook, doet niet echt fineerachtig aan. Beschadigt wel ietsje snel vind ik
[ Voor 11% gewijzigd door Krullebol.nl op 21-10-2017 15:09 ]
Geinig, ik heb bijna dezelfde vitrinekast voor de flessen whisky: FabrikorKrullebol.nl schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:44:
[...]
Ik heb alles in een IKEA vitrinekast staan, Hue lamp er bij ingezet voor de sfeer:
Deze kast
[afbeelding]
Bedankt!Krullebol.nl schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:08:
[...]
Ik ben er ook erg wijs mee
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239715/
Van ome IKEA. Ik dacht dat hij er destijds uitging, maar hij staat er toch weer tussen.
Erg mooie finish ook, doet niet echt fineerachtig aan. Beschadigt wel ietsje snel vind ik
Gisteravond meteen opgehaald bij IKEA Amsterdam, ik zag die foto en had meteen zoiets van, dat is m! Ook omdat ik een soortgelijk receiver en speakers heb!
Heb ook zien staan inderdaad, maar pastte niet in mijn huis.Eddye schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
Geinig, ik heb bijna dezelfde vitrinekast voor de flessen whisky: Fabrikor
Leuk om te lezen dat ik iemand tot inspiratie kan leiden.. Wilde eerst zelf een meubel maken, totdat ik deze zag.Imperium schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 09:47:
[...]
Bedankt!
Gisteravond meteen opgehaald bij IKEA Amsterdam, ik zag die foto en had meteen zoiets van, dat is m! Ook omdat ik een soortgelijk receiver en speakers heb!
Kabelmanagement is erg goed mogelijk ook
[ Voor 27% gewijzigd door Krullebol.nl op 22-10-2017 10:21 ]
Op het vliegveld van Kuala Lumpur zijn de Japanse en Taiwanese whiskys niet aantrekkelijk geprijst, gewoon Nederlandse prijzen namelijk. “Duty free” niks goedkoops meer aan.
Members only:
Inloggen
@Deathchant Zeker een goede deal en ongetwijfeld een mooie fles. Voor die prijs zie ik hem nergens. Hoewel het voor mij flink boven de begroting is, zou je mogelijk medetweakers blij kunnen maken door een link te delen?
Toff zou je aub kunnen respecteren dat ik gebruik maak van MO tags en ook zo terugreageren dan? Als jij steeds min of meer herhaalt in plain text wat ik zeg (dit is namelijk niet de eerste keer), heeft het geen zin dat ik MO tags gebruik. Ik doe dit niet voor niks.
Hier is de link:
https://www.whiskysite.nl...list-sherry-cask-571.html
Vul bij kortingscoupon "WS2017" in en er gaat nog eens 10% af. Ik weet niet tot hoe lang dit geldt, waarschijnlijk tot eind oktober.
Hier is de link:
Vul bij kortingscoupon "WS2017" in en er gaat nog eens 10% af. Ik weet niet tot hoe lang dit geldt, waarschijnlijk tot eind oktober.
Ik zeg helemaal niks wat rechtstreeks naar jouw tekst valt te herleiden, dus ik heb echt geen flauw idee waar je het nu over hebt. Ook in het verleden heb ik jouw tags altijd gerespecteerd, dus ik vermoed dat je met een ander verwisselt? Ik ben iig niet blij met de agressieve manier waarop je hier op mij reageert.Deathchant schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:31:
Toff zou je aub kunnen respecteren dat ik gebruik maak van MO tags en ook zo terugreageren dan? Als jij steeds min of meer herhaalt in plain text wat ik zeg (dit is namelijk niet de eerste keer), heeft het geen zin dat ik MO tags gebruik. Ik doe dit niet voor niks.
Hier is de link:
Bedankt voor het delen van de link.
Graag gedaan
Vandaag twee nieuwe flessen besteld:
- Glenmorangie Tarlogan
- Glen Grant 10 yo
Ben benieuwd
- Glenmorangie Tarlogan
- Glen Grant 10 yo
Ben benieuwd

Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
@Bean77 Ja, ook een mooie fles, maar mijn budget is per fles max € 40,-. Gelukkig heb ik genoeg voorraad om het nog een paar jaar uit te zingen voor die prijs.
@Deathchant Vrienden delen mee in mijn goede aanschaffen uit het verleden.
@Deathchant Vrienden delen mee in mijn goede aanschaffen uit het verleden.
Members only:
Inloggen
@Toff Voor 40 euro krijg je ook prima flessen hoor. Een aberlour 12 NCF bijvoorbeeld. Als je iets leuks tegenkomt dat een beetje in mijn smaak valt (sherryig) zou je het dan niet alleen met je vrienden willen delen maar ook hier zodat ik 't ook kan lezen *knip* dan kan ik als medetweaker ook meedelen in jouw goeie aanschaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2017 10:47 ]
Deathchant schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:44:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Die subtiele en niet-subtiele hints en verwijzingen naar het gebruik van de mo-tags stoppen hier. Mensen die mo-tags willen gebruiken, gebruiken die. Mensen die dat niet willen, gebruiken die niet. Uiteraard is het niet de bedoeling dat tekst die eerst tussen mo-tags stond integraal overgenomen wordt in een quote, maar niemand kan een ander dwingen de mo-tags te gebruiken. Een reactie op iemand die mo-tags gebruikt hoeft dan ook zeker niet per definitie in mo-tags te staan.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Members only:
Inloggen
Deathchant schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:14:
***members only***
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Apart, die prijsverschillen bij verschillende aanbieders. Octomore 7.2 is nu bijv bij whiskysite €99,99, terwijl D12 deze in de "aanbieding" heeft voor €129,95. Big Peat Christmas 2017 is daarentegen 44,95, terwijl ze er bij Whiskysite €59,99 voor vragen.
Verschillende importeurs denk ik?
Verschillende importeurs denk ik?
_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 738905
Erg leuke kast, alleen jammer dat die poten niet recht zijn, daar ga ik geheid over struikelen. Ik ga ook binnenkort eens kijken voor een kast, misschien neem ik deze ook wel als hij nog te koop is. Ik heb net de studeerkamer af en heb nu de whiskey flessen bij gebrek aan beter in de vensterbank bij ons in de slaapkamer staan, maar ik heb op zolder een halve mancave en daar moet het eigenlijk heen.Krullebol.nl schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:44:
Deze kast
[afbeelding]
Wel heel tof dat ze hem in roodbruin hebben, ik heb ook een oude kasteelstoel op de kop weten te tikken en dit zou het wel helemaal afmaken. Doe ik er nog wat dozen sigaren bij en ben ik helemaal klaar voor mijn kamer
Thanks
Oh boy, blauw, dat heeft een WAF (Wife acceptance factor) van +100, nu wordt het lastig... binnenkort ga ik toch maar eens mee naar Ikea dat de vrouwen hier al maandelijks uitje zien.Eddye schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
Geinig, ik heb bijna dezelfde vitrinekast voor de flessen whisky: Fabrikor
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 01-11-2017 22:29 ]
Zover steken ze ook alweer niet uitAnoniem: 738905 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:25:
[...]
Erg leuke kast, alleen jammer dat die poten niet recht zijn, daar ga ik geheid over struikelen.
Ik ben er erg wijs mee ook, staat er prachtig bij.
Heeft er iemand nog een glenfiddich winter storm op de kop kunnen tikken?
Anoniem: 738905
iemand een idee waarom de glenalba niet meer te bestellen is op lidl.de ? Is die op ofzo?
Is die ooit online beschikbaar geweest? Want dan heb ik dat blijkbaar gemist, begreep dat die alleen in de winkel verkrijgbaar was?Anoniem: 738905 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:07:
iemand een idee waarom de glenalba niet meer te bestellen is op lidl.de ? Is die op ofzo?
Stomme Whisky dagen bij de Gall, dure grap weer geworden.
- Lagavulin 16 - als aanvulling voorraad
- Laphroaig Quarter Cask - benieuwd naar
- 2 proefflesjes Coal Ila - grote fles was niet meer te krijgen helaas
- Ardbeg 10 - aanvulling voorraad
- The Macallan Amber - heerlijke wegdrinker
Nu eerst maar weer even sparen...
- Lagavulin 16 - als aanvulling voorraad
- Laphroaig Quarter Cask - benieuwd naar
- 2 proefflesjes Coal Ila - grote fles was niet meer te krijgen helaas
- Ardbeg 10 - aanvulling voorraad
- The Macallan Amber - heerlijke wegdrinker
Nu eerst maar weer even sparen...
Je hebt een paar fijne geturfde weken voor de boeg, prima spul voor bij dit weer
. Ik heb zelf, ondanks een flink tekort aan fondsen, serieus één van die nieuwe Laddies zitten overwegen. Maar dat is me nu net even iets te gortig... Plus ik heb nog zo ontzettend veel in huis dat ik het al een tijdje rustig aan aan het doen ben, en dat probeer ik nog even vol te houden.
Die heb ik ook laatst besteld. Flinke aanslag op de bankrekening maar wat een smakelijke whisky.Deathchant schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 20:56:
***members only***
Met een druppeltje water komt hij ook nog eens mooi los. Erg goede aankoop wat mij betreft
Volgende week whiskey tasting. Heel het proces wordt uitgelegd en er worden 6 whiskey geproefd
Zit te twijfelen of ik mijn 2e fles Tobermory 15yo Limited Edition ga aanbreken of niet. Heb deze fles al bijna 10 jaar in de kast staan en vind hem (de inhoud, niet de fles) erg lekker, maar vind het zo zonde om hem open te maken
. Had hem bewaard voor een speciale gelegenheid, maar die komt maar niet. Daarbij kost een nieuwe tegenwoordig 130 - 150 euro terwijl ik er 75 euro voor betaald heb destijds.
Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough
Hij hoeft toch niet in een keer op? Gewoon af en toe een glaasje, dan kan je er lang mee doen. Duur geworden flessen zijn duivelse dilemma's. Zo erg zelfs, dat ik weleens heb overwogen om een dure fles weg te geven, om het probleem bij een ander te leggen.CreX schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:06:
Heb deze fles al bijna 10 jaar in de kast staan en vind hem (de inhoud, niet de fles) erg lekker, maar vind het zo zonde om hem open te maken. Had hem bewaard voor een speciale gelegenheid, maar die komt maar niet. Daarbij kost een nieuwe tegenwoordig 130 - 150 euro terwijl ik er 75 euro voor betaald heb destijds.
Ik hou me aanbevolenToff schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:53:
[...]
Duur geworden flessen zijn duivelse dilemma's. Zo erg zelfs, dat ik weleens heb overwogen om een dure fles weg te geven, om het probleem bij een ander te leggen.
Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough