[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Ja, snap ik, maar waar ik op stukliep was, dat ik natuurlijk niet aan iedereen een mooie fles weg wilde geven, dus eigenlijk kwamen alleen vrienden in aanmerking, maar vervolgens wilde ik degene die ik een fles gaf natuurlijk wel flink in de zeik nemen, door ze met mijn dilemma op te zadelen. Moreel gezien, vond ik uiteindelijk, dat ik mijn vrienden dat niet kon aandoen. O-)

Uiteindelijk is voor mij de oplossing, om niet - zoals bij aandelen - dagelijks de waarde van mijn collectie te checken, maar gewoon te drinken waar ik trek in heb. Eenmaal een fles gekocht, dan is het geld weg en resteert slechts het genoegen. Met vrienden smaakt alles nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Toff schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:44:
[...]

Eenmaal een fles gekocht, dan is het geld weg en resteert slechts het genoegen. Met vrienden smaakt alles nog beter!
Je hebt ook helemaal gelijk eigenlijk. Met die gedachte in mijn achterhoofd gaat die fles er eind december toch aan geloven d:)b

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:12

Secsytime

Automagisch

CreX schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:05:
[...]

Je hebt ook helemaal gelijk eigenlijk. Met die gedachte in mijn achterhoofd gaat die fles er eind december toch aan geloven d:)b
Zijn die flessen niet £ 700?

Edit: oh verkeerde :p ging over die laddies van @hfos

Ik krijg zelf twee flessen binnen:
Compass Box No Name
Sayers of the law Abomination

Ben erg benieuwd naar beide, zeker gezien de lovende reviews.

[ Voor 27% gewijzigd door Secsytime op 10-11-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:52

JanB

Het ken rotter !!!

Ik zie het probleem niet zo, hij is toch lekker? Nou, lekker opdrinken, daar is dat spul voor gemaakt. Gewoon lekker van genieten

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Oeh, die heb ik ook op mijn lijstje staan, schijnt nogal een peat monster te zijn :)

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 23:18
Afgelopen weken weer een paar nieuwe whisky's aangeschaft;

- Hakushu Distiller's Reserve, ik had de 12 jaar al maar die was op, de 12 is een van mijn favorieten, nu de distiller's reserve geprobeerd en ook die is goed en ook iets voordeliger. De 12 is wel beter. Fris en fruitig.

- Glen Scotia 15 year; aangezien Ralphy deze met 92 punten beoordeelt en de prijs heel goed is (50,=). Ik vind hem inderdaad superlekker, complex, zoet en fruitig. Hele mooie fles ook.

The Arran 18. Ik heb de 14 al en die vind ik erg goed (fruitig, vanille, drink makkelijk weg). Ik heb de 18 nog niet geprobeerd maar ben erg benieuwd.

- Edradour Cask Strength. Aangezien de 15 jarige Fairy Flag van Edradour misschien wel de lekkerste whisky is die ik heb, heb ik de cask strength aangeschaft. De mijne is van augustus 2002 (bottled in okt. 2016) en 54.5%. Hier verwacht ik veel van. Mooie fles ook in tegenstelling tot de monsterlijk lelijke fairy flag fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
hfos schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:55:
Je hebt een paar fijne geturfde weken voor de boeg, prima spul voor bij dit weer :) . Ik heb zelf, ondanks een flink tekort aan fondsen, serieus één van die nieuwe Laddies zitten overwegen. Maar dat is me nu net even iets te gortig... Plus ik heb nog zo ontzettend veel in huis dat ik het al een tijdje rustig aan aan het doen ben, en dat probeer ik nog even vol te houden.
Dat ziet er lekker uit! Ben altijd fan van de Classic Laddie en ook Port Charlotte kan me erg bekoren, één van mijn favo distilleerderijen.

Edit, 583 GBP excl BTW? Ik had graag een 1986 als geboortejaar whisky gekocht maar €800 voor een fles gaat me net te ver. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Uncle Mel op 11-11-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uncle Mel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:19:
[...]Dat ziet er lekker uit! Ben altijd fan van de Classic Laddie en ook Port Charlotte kan me erg bekoren, één van mijn favo distilleerderijen.

Edit, 583 GBP excl BTW? Ik had graag een 1986 als geboortejaar whisky gekocht maar €800 voor een fles gaat me net te ver. 8)7
Jep, hier idem. En ik kreeg gisteren ook alweer een bericht van ze dat de nieuwe Valinches beschikbaar zijn, amper een maand na de vorige. Het gaat allemaal wel erg hard zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Case_C schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:55:
[...]

Is die ooit online beschikbaar geweest? Want dan heb ik dat blijkbaar gemist, begreep dat die alleen in de winkel verkrijgbaar was?
Nee, alleen online in Duitsland (in Engeland meen ik ook in de winkel). Ik heb een stel collega's die in Duitsland woont, dus we bestellen als collega's vaak bij de "Duitsers" onder ons onze drank, het is echt goedkoop op www.lidl.de , maar deze whiskey is weg en die van mij is bijna op. Staat genoeg andere goede whiskey online, maar ik zou graag deze weer willen... maarja...

voor een ieder die graag whiskey goedkoper wil en collega's in Duitsland heeft wonen: www.lidl.de is een fantatsische shop voor drank en zeker voor whiskey's, staan er toch een stuk of 12 echt goede op en de kosten zijn aanzienlijk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, Ik drink niet !
(alcoholhoudend)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:00:
Nee, Ik drink niet !
(alcoholhoudend)
Vergeet niet in Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 te melden dat je niet leest. :/

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht 1

Dit is de vraag, niet algemeen Whiskey topic. 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 22:49
Was al ruim een jaar geleden denk ik dat ik nog eens een speyside whisky had gekocht, maar gisteren stond er een Cardhu 12 in promo in de lokale drankencentrale, en die wou ik al langer eens proberen :)

was niet slecht, maar voor een speyside whisky prefereer ik toch een Glenlivet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Atomsk Ik lees Michael Jackson's Malt Whisky Companion. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:18

Rick-Jan

always connected

Sinds kort ook whisky ontdekt! Erg lekker om rustig een glaasje van te drinken. De betreffende whisky: Johnnie walker red label. Heb dit met cola en puur gedronken maar bij puur ligt mijn voorkeur. Nu wil ik graag wat meer proberen. Ik zag dat er bijvoorbeeld ook een black label is. Dit zijn dus de blended whisky's als ik t goed begrijp. Mensen tips voor een goede? Of zeg ik nu wat geks en moet ik wat heel anders proberen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 19-11-2017 23:23 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:39

Oekol

waka waka hey hey

Rick-Jan schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:21:
Sinds kort ook whisky ontdekt! Erg lekker om rustig een glaasje van te drinken. De betreffende whisky: Johnnie walker red label. Heb dit met cola en puur gedronken maar bij puur ligt mijn voorkeur. Nu wil ik graag wat meer proberen. Ik zag dat er bijvoorbeeld ook een black label is. Dit zijn dus de blended whisky's als ik t goed begrijp. Mensen tips voor een goede? Of zeg ik nu wat geks en moet ik wat heel anders proberen :+
Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed geloven dat je dat echt lekker vond puur. Heb wel eens hier en daar Johnny Walker gedronken en vind het echt pure bocht. Voor mij puur door de cola, wat ik zelf nooit drink. Ik zou zelf zeggen ga eens naar een whisky proeverij en ontdek daar eens wat je lekker vind. Kun je dan in die richting flesjes kopen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Leoon. schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:29:
[...]

Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed geloven dat je dat echt lekker vond puur. Heb wel eens hier en daar Johnny Walker gedronken en vind het echt pure bocht. Voor mij puur door de cola, wat ik zelf nooit drink. Ik zou zelf zeggen ga eens naar een whisky proeverij en ontdek daar eens wat je lekker vind. Kun je dan in die richting flesjes kopen.
Tsja heb verder ook geen andere referentie! Vond het wel prima te drinken. Proeverij is een goede, zal eens kijken of er een in de buurt is.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Rick-Jan schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:33:
[...]

Tsja heb verder ook geen andere referentie! Vond het wel prima te drinken. Proeverij is een goede, zal eens kijken of er een in de buurt is.
Dat is ook weer zo. :) Ben zelf begonnen met flesjes rond de 30 euro die ik zelf persoonlijk nog altijd heerlijk vind. Die bestel ik via websites als drankdozijn.nl of drankgigant aangezien dit aanzienlijk in prijs scheelt. Ben zelf minder van de rokerige / turf whisky en meer van de fris fruitige.

Glenlivet 12yr
Dalwhinnie 15yr
Aberfeldy 12yr

Dat waren en zijn nog steeds favorietjes van me en goedkoop. Heb laatst de Glenmorangie the Tarlogan limited edition gekocht en alleen die geur al is hemels. (haal m'n neus bijna niet uit m'n glas :+). Zit wel gelijk in een stuk duurder segment.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Rick-Jan schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:21:
Een proeverij is een goede tip, anders hebben ze bij de meeste slijters ook wel pakketjes met kleine flesjes van de standaard whiskey's.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Of je kunt, afhankelijk van je slijter, gewoon vragen of je een paar dingen kunt proberen in de winkel. Mijn eigen slijter doet daar in veel gevallen totaal niet moeilijk over, hij heeft vaak de meest gangbare flessen ook gewoon open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
Als beginner, probeer gewoon een paar 12jaar oude Single Malts, ontwikkel je smaak, en klim dan langzaam op.
30€ is genoeg om een fles correcte whisky te vinden.

Meer uitgeven is nooit moeilijk, maar je weet toch niet wat je moet proeven en ervaren voor je wat ervaring opbouwt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazz_
Ben een jaar of 2 geleden ook begonnen met een JW Red en ik vond 'm toen ook lekker, nu weet ik wel beter :p

Maar niets mis mee, ik zou je aanraden om ook net zoals ik rustig op te bouwen, probeer enkele andere goedkope blends, dan merk je meteen het smaakverschil, dan een iets duurdere blend zoals idd een JW Black (imo een van de beste blends)
en dan kan je eens kijken om een goedkopere single malt (dat zijn meestal Speysides) aan te schaffen, mijn eerste was een Glen Moray van 24 euro :)
als de single malt speyside bevalt kan je wat duurder gaan (30€ +) in de speysides
én dan pas kan je eventueel eens een islay proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rick-Jan schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:33:
[...]

Proeverijen of festivals zijn erg leuk om te kijken wat je allemaal lekker vindt, daar kun je whiskys proberen zonder meteen een hele fles aan te moeten schaffen.

Je zou ook een van de abominations kunnen proberen (http://wordsofwhisky.com/...s-distillery-abomination/) schijnen erg goed te zijn, zeker voor die prijs! Ik heb hier de sayers of the law van besteld, ligt al thuis.. ben alleen nog in Australie, dus proeven kan nog niet.

Er zijn inderdaad veel goede whiskys die niet veel kosten, maar ook veel “slechte” (afhankelijk van je smaak). Ipv allemaal flessen van “maar” 30 € te kopen, zou ik eerst naar een proeverij gaan, is ook net even wat relaxter dan bij de slijter wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@Secsytime

Thanks! In de buurt zit blijkbaar een winkel die dit soort dingen regelmatig organiseert. Voor beginners en gevorderden zelfs :) prijs is wel bijna een fles whisky, maar het is wel een goede manier om kennis te maken.

Die abominations zijn wel aan de prijs zeg! Maar maakt mij wel nieuwsgierig.

Ik heb nu een JW black gehaald, en haal over een poosje zo'n fruitige die @Leoon. aanhaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Rick-Jan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:36:
@Secsytime

Thanks! In de buurt zit blijkbaar een winkel die dit soort dingen regelmatig organiseert. Voor beginners en gevorderden zelfs :) prijs is wel bijna een fles whisky, maar het is wel een goede manier om kennis te maken.

Ik heb nu een JW black gehaald, en haal over een poosje zo'n fruitige die @Leoon. aanhaalde.
Laatste whisky festival waar ik was kostte 30 euro, en dan kwamen er nog kosten voor de drams bovenop.. maarja, dan heb je ook wat!

Valt wel mee toch wat die kosten? Rond de 50-60€ ofzo, tenminste dat was die van mij via masterofmalt.

Edit: Als je op zoek bent naar fruitig zijn de Nikka all malt & Nikka blended mijn favoriet (in de 30€ prijsklasse).

[ Voor 7% gewijzigd door Secsytime op 21-11-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
Secsytime schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 05:41:
[...]

Je zou ook een van de abominations kunnen proberen (http://wordsofwhisky.com/...s-distillery-abomination/) schijnen erg goed te zijn, zeker voor die prijs! Ik heb hier de sayers of the law van besteld, ligt al thuis.. ben alleen nog in Australie, dus proeven kan nog niet.
Die Abominations zijn echt wel interessant, maar mogen natuurlijk geen whisky genoemd worden, omdat ze niet minimaal 3 jaar gelegen hebben.

Bijzonder dat ze met die machine een whisky kunnen maken die plus minus 15 jaar gelegen heeft, maar aan de andere kant sloopt het een gedeelte van de romantiek achter whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Rick-Jan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:36:
@Secsytime

Weet niet wat in je buuurt is, maar http://www.hielanderwhiskyfestival.nl/ is op 9 en 10 februari in Alkmaar.
Zijn nog kaarten voor volgens mij Kost je 35 euro + OV (of je moet een bob regelen :P)

Vandaag mijn 2e Big Peat Christmass 2017 binnengekomen. Hij smaakt erg goed, dus maar snel een 2e fles besteld :+

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Frank!in schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:30:
[...]

Die Abominations zijn echt wel interessant, maar mogen natuurlijk geen whisky genoemd worden, omdat ze niet minimaal 3 jaar gelegen hebben.

Bijzonder dat ze met die machine een whisky kunnen maken die plus minus 15 jaar gelegen heeft, maar aan de andere kant sloopt het een gedeelte van de romantiek achter whisky.
Tsja, of het kan whisky toegankelijk en betaalbaar maken.. net hoe je ernaar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Secsytime schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:07:
[...]

Tsja, of het kan whisky toegankelijk en betaalbaar maken.. net hoe je ernaar kijkt.
Klopt daarom vind ik het ook interessant, maar aan de andere kant ook weer een beetje jammer.
Beide kunnen wel mooi naast elkaar bestaan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:59

Case_C

[Team Carrack]

Secsytime schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:07:
[...]
Hoewel de prijzen nu nog niet echt veel beter zijn dan een echte whisky. Maar wanneer je dit in massa zou doen kunnen de prijzen wel uit elkaar gaan liggen. Waarbij de whisky met leeftijd nog wel eens wat duurder kan worden. (Als steeds meer en meer productie word gebruikt voor dat proces.)

Maar het heeft wel iets scy-fi :p , synthetische whisky.

Voorlopig haal ik het nog maar niet in huis, het heeft niets wat het bijzonder maakt. Zeker gezien het geen jaren meer kost, kunnen ze altijd met een zekere consistency blijven produceren.

Geniet voorlopig nog lekker van de Bunnahabhain Stiuireadair, een erg smakkelijke whisky. Het zoute qua geur en smaak is een wat aparte toevoeging die zeker aanslaat. Toch blij dat ik er maar gelijk 2 flessen van heb gehaald :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Bunnahabhain O+

Ik heb momenteel thuis de Cruach Mhona _/-\o_ en Eirigh Na Greine staan, beide erg lekker.

De Stiuireadair ken ik niet, maar die moet ik ook maar eens proberen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
arjanpvt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:53:
Bunnahabhain O+

Ik heb momenteel thuis de Cruach Mhona _/-\o_ en Eirigh Na Greine staan, beide erg lekker.

De Stiuireadair ken ik niet, maar die moet ik ook maar eens proberen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Net een folder van www.drankdozijn.nl in de bus, met wat kortingscodes voor giftsets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6HWfy4whAheVoMGcMCDTsGaw/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 14:23
Van het weekend zijn de Bunnahabhain 18 en de Ardbeg Uigedail opgegaan onder het genot van een goede sigaar :+

Gisteren twee keer de Laphroaig 18 binnengekregen. Eentje om te bewaren en eentje om op te drinken. Gisteravond nog snel een dram genomen en het was een succes! Je merkt echt dat de 'lange' rijping van de Laphroaig wat rokerigheid heeft afgenomen maar de complexiteit is toegenomen.

Naast de 18 ook de Laphroaig Cairdeas 15 en de Laphroaig Cairdeas Quater Cask Cask Strenght binnen gekregen.

Nu nog iets minder peaty vinden. De Bunna 18 was erg bevallen! Ik zit nu te twijfelen tussen de Glendronach 18 of 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 22:46

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Raad men hier bij een goede sigaar juist een zware, rokerige whisky aan, of werkt een zachte ook? Ik ben zelf (nog) niet zo van die rookwhisky's namelijk. Het rokerigste wat ik open heb nu is de Highland Park 12. Lichtere zaken zijn de Redbreast bijvoorbeeld, of de Glenliveth Nadurra. Ben benieuwd wat het lekkerst zou zijn.

Heb overigens ook nog goede 8 jaar oude rum, dus het is geen must :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DikkeBMW schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:44:
Raad men hier bij een goede sigaar juist een zware, rokerige whisky aan, of werkt een zachte ook? Ik ben zelf (nog) niet zo van die rookwhisky's namelijk. Het rokerigste wat ik open heb nu is de Highland Park 12. Lichtere zaken zijn de Redbreast bijvoorbeeld, of de Glenliveth Nadurra. Ben benieuwd wat het lekkerst zou zijn.

Ik drink meestal fruitige whiskys bij een sigaar. De Davidoff Nicaragua en Hoyo de Monterrey Epicure Especial zijn trouwens mijn favorieten bij de whisky!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45
Ik heb voor m'n verjaardag een fles Glen Grant The Major's Reserve gekregen...

In eerste instantie moest ik even slikken, want de ervaring die ik met Glen Grant had was nou niet echt heel positief (zacht uitgedrukt). Gelukkig is deze een stuk beter als de "standaard" Glen Grant, deze smaakt zowaar naar whisky :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 14:42
Dank u sinterklaas :-)

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/20171129_104325_zpsd0m14hrj.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door e.looijenga op 29-11-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Secsytime schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:54:
[...]

Ik drink meestal fruitige whiskys bij een sigaar. De Davidoff Nicaragua en Hoyo de Monterrey Epicure Especial zijn trouwens mijn favorieten bij de whisky!
Ik ben echt nog zeeeer beginner in sigaren haha. Heb er ook geen verstand van; de interesse ligt daar nog lang niet zo als bij whisky. Kan er op zn tijd gewoon van genieten.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Collectie wat bijgevuld...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L4ZWQ37IUcnHTclRNhykLeMg/full.jpg

Die Glen Moray is nog wel te doen trouwens. Afdronk van 0, maar voor de rest wel ok voor een whisky van €20.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Atomsk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:02:
Collectie wat bijgevuld...
[afbeelding]

Die Glen Moray is nog wel te doen trouwens. Afdronk van 0, maar voor de rest wel ok voor een whisky van €20.
Glen Moray is voornamelijk ook een “beginners whisky” toch? Heb zelf een aantal geproefd en vond het wat slappe hap :p
DikkeBMW schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:26:
[...]

Ik ben echt nog zeeeer beginner in sigaren haha. Heb er ook geen verstand van; de interesse ligt daar nog lang niet zo als bij whisky. Kan er op zn tijd gewoon van genieten.
Beide zijn erg aan te raden, en niet to much, de Davidoff wat fijner geprijsd dan de HdM. Als je echt een rokerige whisky wilt proeven en wat geld kunt missen, raad ik je een octomore aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 14:23
DikkeBMW schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:44:

Bij een zware sigaar een wat zwaardere whisky, en visa versa. Zo vind ik bij bijvoorbeeld een Joya Red een wat gesherryde whisky erg lekker, denk aan de Bunna 18 of een Highland Park 18. Bij een wat zwaardere sigaar zoals een Padron 7000 wil ik best wel een Ardbeg drinken :)

De smaken moeten elkaar vooral aanvullen. Het is niet altijd zo dat een zware sigaar bij een zware whisky past. Het is voornamelijk gewoon proberen, de smaak van de whisky moet de smaak van de sigaar aanvullen. Overigens kan je bij een goede sigarenspeciaalzaak om advies vragen, zitten vaak ook whiskyliefhebbers tussen!

[ Voor 13% gewijzigd door Hoteldebotel op 29-11-2017 15:38 ]

• hfos
  • Niet online
Grappig spul, Ardbeg; ik heb afgelopen week wat 'new spirit' geproefd, regelrecht uit de still (dus voor het het vat in gaat), en het is frappant hoe je daarin echt al de specifieke stijl herkent. Zelfs bij maar liefst 68% alcohol en nul invloeden van het vat...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Secsytime schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:06:
[...]
Als je echt een rokerige whisky wilt proeven en wat geld kunt missen, raad ik je een octomore aan.
Die Octomore is niet rokerig meer, dat is massieve rook aangelengd met wat alcohol om het in het glas te houden. Ik zou niemand aanraden daar een fles van te kopen zonder die Octomore eerst geproefd te hebben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Freee!! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:29:
[...]

Die Octomore is niet rokerig meer, dat is massieve rook aangelengd met wat alcohol om het in het glas te houden. Ik zou niemand aanraden daar een fles van te kopen zonder die Octomore eerst geproefd te hebben.
Ben ik niet met je eens. Je bent duidelijk geen fan van de Octomore :p. Maar inderdaad is proeven voordat je een fles koopt altijd aan te raden.

• Freee!!

Freee!!

Ieder zijn mening.
Je bent duidelijk geen fan van de Octomore :p.
Ik ben een groot liefhebber van rokerige en peated whisk(e)ys, maar Octomore vind ik te.
Maar inderdaad is proeven voordat je een fles koopt altijd aan te raden.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Freee!! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:46:
[...]
Ieder zijn mening.

[...]
Ik ben een groot liefhebber van rokerige en peated whisk(e)ys, maar Octomore vind ik te.

[...]

Dan zijn we het daar in ieder geval over eens ;)
Over smaak valt niet te twisten! Ik vind ook niet alle Octomores lekker hoor, er zijn een paar juweeltjes.

Wat zijn jouw favorieten?

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:38
Mezelf toch laten verleiden om nog wat leuke flesjes aan te schaffen. Ik moet ook wat minder vaak door dit topic bladeren ;)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:21
Leuk topic!

Ik ben nog een behoorlijke noob op whisk(e)y gebied, maar heb wel al een aantal flessen in huis (gehad).
Hierbij bevallen me de 2 Islays (Laphroaig en Bunnahabhain) en de High West Double Rye Whiskey beter dan bv Jameson, die ik te smooth en weinig uitgesproken vind. Ik heb ook een fles JD staan, maar die gebruik ik enkel om bbq saus te maken :D

Nu ben ik op zoek naar een leuk proefpakket om wat meer 'extremere' whisky's zoals de hierboven genoemde te ontdekken.
Iemand een leuke tip?

Op zoek hiernaar zag ik overigens dat de link in de OT naar www.classicmalts.nl niet werkt. Wellicht is deze uit de lucht.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Van veel whiskies kan je ook 20cl flesjes kopen. In verhouding heel duur, maar zo kan je wel goed proeven. Ook kan je bij sommige slijterijen proeven en natuurlijk bij whisky bijeenkomsten. En zijn ook slijterijen die proefbuisjes (met inhoud) verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45
Freee!! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:29:
[...]

Ik ben ook geen fan van Octomore, of Peatmonster of Big Peat of hoe al die ellende ook heet :)

Ik hou van de romantiek die een goeie Islay heeft, die zijn smaak kreeg doordat men vroeger op bepaalde manier dingen deed, niet omdat er in een lab het maximale uit gehaald wordt...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Iemand hier ervaring met de Glenfiddich Cask Collection (de Select Cask en Reserve Cask), en de Glenfiddich Malt Masters Edition? Ik heb nog niet enorm veel ervaring met whiskys in het algemeen, maar vind de Glenfiddich 12y wel lekker (en dat is denk ik ook de oudste/duurste whisky die ik gehad heb, dus daarmee het beeld van mijn whisky-virginity xD), dus daarom aan het kijken naar andere Glenfiddich om een beetje safe te zitten (denk ik).

Ik ben ook wel van plan om mee te doen met een whisky avond die hier al een paar jaar georganiseerd wordt dus daar zal ik ook wel eens iets nieuws zien om mijn horizon te verbreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik kan je de GlenFiddich 15Y (Solera Reserve) aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ik heb de Glenfiddich 15yo Distillery Edition gehad, die was ook erg lekker. Er is gewoon erg veel whisky te koop, dat maakt het soms niet makkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

de 15y lijkt me ook zeker een goede om te proberen en er is ook geen twijfel dat ik dat ga doen, de anderen vind ik een beetje mixed reviews over en het feit dat er geen 'leeftijd' op staat vind ik ook wat apart hierbij. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand er ervaring mee had. Aangezien ik geen unlimited funds heb en die andere nu in de aanbieding zijn leek het me handiger om die nu te kopen tenzij ze het kopen niet echt waard zijn. In dat geval koop ik zeker een flesje 15y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
Eddye schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:29:
Mezelf toch laten verleiden om nog wat leuke flesjes aan te schaffen. Ik moet ook wat minder vaak door dit topic bladeren ;)

***members only***
Ben wel benieuwd naar de nieuwe Ardbeg, ik ga morgen ff kijken of ze die in de drankencentrale hebben staan, zoja dan breng ik die ook ff mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
mark-k schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:23:
de 15y lijkt me ook zeker een goede om te proberen en er is ook geen twijfel dat ik dat ga doen, de anderen vind ik een beetje mixed reviews over en het feit dat er geen 'leeftijd' op staat vind ik ook wat apart hierbij. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand er ervaring mee had. Aangezien ik geen unlimited funds heb en die andere nu in de aanbieding zijn leek het me handiger om die nu te kopen tenzij ze het kopen niet echt waard zijn. In dat geval koop ik zeker een flesje 15y.
Veel whiskies zijn No Age Statement, dat wil zeggen dat men niet bekend maakt hoe lang de whisky in de vaten heeft gezeten. Dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik vind de Glenlivet Nadurra First Fill heel erg lekker, en dat is ook een NAS.

[ Voor 55% gewijzigd door Eddye op 01-12-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
tazz_ schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:32:
[...]

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Ardbeg, ik ga morgen ff kijken of ze die in de drankencentrale hebben staan, zoja dan breng ik die ook ff mee :)
Bij Drankdozijn is de Arbeg An Oa in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Eddye schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:32:
[...]

Veel whiskies zijn No Age Statement, dat wil zeggen dat men niet bekend maakt hoe lang de whisky in de vaten heeft gezeten. Dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik vind de Glenlivet Nadurra First Fill heel erg lekker, en dat is ook een NAS.
Weet ik ook meteen waar NAS voor staat :)

Ik zeg ook niet dat het een probleem is, maar ik vond het wel vreemd voor Glenfiddich dus dacht eerst eens ff checken.

Edit: De aanbieding is bij drankdozijn trouwens, bijvoorbeeld de reserve cask: https://drankdozijn.nl/ar...fiddich-reserve-cask-1ltr

[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 01-12-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
Eddye schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:34:
[...]

Bij Drankdozijn is de Arbeg An Oa in de aanbieding.
5€ meer op drankdozijn.be, ik vind het ff gemakkelijker om in de lokale drankencentrale te kijken. Laten leveren op mijn werk is ook niet echt een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
@mark-k, volgens je profiel woon je in Geleen, ik kan The Whisky Friend (geen geweldige site helaas) in Sittard aanbevelen. Niet de goedkoopste, maar veel kennis en een flink assortiment in huis. Ik zeg, steun je lokale (whisky)slijter, daar moeten we het als liefhebber meer van hebben dan online dozenschuivers.
Vanmiddag een fijne Glenrothes op de kop getikt. In de winkel was ook een open fles dus ik kon hem meteen even proberen en ik moet zeggen, een zeer geslaagde whisky! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:21
hfos schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:12:
@mark-k, volgens je profiel woon je in Geleen, ik kan The Whisky Friend (geen geweldige site helaas) in Sittard aanbevelen. Niet de goedkoopste, maar veel kennis en een flink assortiment in huis. Ik zeg, steun je lokale (whisky)slijter, daar moeten we het als liefhebber meer van hebben dan online dozenschuivers.
Vanmiddag een fijne Glenrothes op de kop getikt. In de winkel was ook een open fles dus ik kon hem meteen even proberen en ik moet zeggen, een zeer geslaagde whisky! d:)b
Goede tip!
Born hier en nog nooit van die winkel gehoord. Ga ik zeker eens langs d:)b

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 04:29
Cadeautje van de schoonouders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v4PZpvLk2NYhtcOwMmUDVQUa/medium.jpg

Vanavond maar eens een proefglaasje proberen. ;)

Laatst ook een fles 'The Gentleman's Jack' in huis gehaald en die was zeker niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

hfos schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:12:
Thanks voor de tip, zal daar inderdaad eens een keer binnenlopen de volgende keer dat ik in Sittard ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Gaaf man. Ik zie 4 dozen van de 18 jaar oude, zijn dat dezelfde, of zitten daar nog verschillen in?

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo dan, als HP liefhebber toch wel een mooie verzameling. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Never change a winning team? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Mooie verzameling indeed! Damn!

Ik ben erg gecharmeerd van de Highland Park 18 en zal ook zeker nog wel es een keer een 21 aanschaffen. Alles daarboven is toch een beetje te prijzig ;) True, ik heb ook Glenmorangie's en Hibiki's staan van €500+, maar ik moet toch ergens de grens trekken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, ja, true that!

Ik vind het absoluut niet erg om flink veel geld te investeren in een goede whisky, maar mijn resources zijn (helaas) niet oneindig ;) Stiekem denk ik dat een 25 er ook nog wel es in zal zitten... maar een 30? Mmmm, lastig hoor!

Punt is, uiteindelijk gaat het om de beleving. Highland Park staat absoluut in m'n top 5, dus in dat opzicht heb ik er niet zoveel problemen mee. Er zijn echter nog zoveel andere mooie whisky (merken) buiten Highland Park om.

Heb je toevallig een Whiskybase account? Mag eventueel via DM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Net DHL aan de deur met een pakketje van Bruichladdich... Twee dingen zijn vreemd, want 1) ik verwacht niks en 2) het is duidelijk geen whisky. Blijkt het een boek te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/42L6RbBRP7PT7gCtqi52Hh8N/full.jpg

Geen begeleidend schrijven, niks. Heel vreemd. Sla het ding open, tadaa:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S9ETcbibZphVyepIjoXGqA9K/full.jpg

Aardig van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Anoniem: 311786 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:58:
Haha, ja, true that!

Ik vind het absoluut niet erg om flink veel geld te investeren in een goede whisky, maar mijn resources zijn (helaas) niet oneindig ;) Stiekem denk ik dat een 25 er ook nog wel es in zal zitten... maar een 30? Mmmm, lastig hoor!

Punt is, uiteindelijk gaat het om de beleving. Highland Park staat absoluut in m'n top 5, dus in dat opzicht heb ik er niet zoveel problemen mee. Er zijn echter nog zoveel andere mooie whisky (merken) buiten Highland Park om.

Heb je toevallig een Whiskybase account? Mag eventueel via DM :)
Members only:
hfos schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:50:
Net DHL aan de deur met een pakketje van Bruichladdich... Twee dingen zijn vreemd, want 1) ik verwacht niks en 2) het is duidelijk geen whisky. Blijkt het een boek te zijn:

Geen begeleidend schrijven, niks. Heel vreemd. Sla het ding open, tadaa:

Aardig van ze!
Jij als goede klant bent daar natuurlijk al bekend ;) Maar ik ben wel gevoelig voor zulke dingen. Zie je tegenwoordig nergens meer dat er aan de klant gedacht wordt.

Het is toch een algemeen boek en toch niet specifiek over Bruichladdich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Members only: wb

En ja, ze kennen me daar wel (ten minste, ik sta op 'een lijst'), maar toch bijzonder aardig. En het boek gaat over de distilleerderijen die zich op Schotse eilanden bevinden, van Arran tot Orkney en alles daar tussenin. Met natuurlijk een flink setje pagina's gereserveerd voor Islay...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Toff schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:27:
***members only***

***members only***
Kokers hebben toch ook een functionele rol? Ze houden de fles donker.. weet niet hoeveel flessen je hebt staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18
Yonix schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:27:
Cadeautje van de schoonouders:
[afbeelding]

Vanavond maar eens een proefglaasje proberen. ;)

Laatst ook een fles 'The Gentleman's Jack' in huis gehaald en die was zeker niet verkeerd!
Ik wil je niet plagen, maar beide flessen zijn een miskoop. Gentleman Jack ruikt naar modelbouwlijm (die van airfix, niet van revell) en die andere, ik heb hem maar weer weggegeven, Is een noodgreep van de distiller omdat de 12year old te hard ging.....
Mijn favoriete Youtuber op Whisky gebied: YouTube: whisky review 159 - Jack Daniels Old No: 7 & Gentleman Jack
Mijn huidige collectie:
Aberlour 12
Craigelachie 13
Glenburgie 1995
Oh en voor de dorst nog een Frysk Hynder
Ik vind zelf Ierse Potstill Whisky erg lekker, vooral de Redbreast, en de Crested 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:17
Imo is een fles Frysk Hynder meer miskoop dan een Glenlivet Founders Reserve ;) Vind zelf die Glenlivet niet zo verkeerd, al haalt 'ie het inderdaad zeker niet bij de 12yo.

Mijn huidige collectie:
Glendronach Mitra editie 1, 11yo single cask, cast strength, PX vat
Glendronach Mitra editie 2, 11yo single cask, cast strength, Virgin oak hogshead
Ultimate Blair Athol 1988, 26yo, sherry cask
Glengoyne 12
Bunnahabhain Moine
Benromach 2002 10yo cask strength
Macallan 10yo cask strength
Glenfarclas 105
Sheep dip 1999 oloroso

En voor de makkelijke whiskys (of voor de gasten) nog een fles standaard jack daniels en een Cutty Cark prohibition

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Secsytime schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:15:
[...]
Kokers hebben toch ook een functionele rol? Ze houden de fles donker.. weet niet hoeveel flessen je hebt staan..
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Tosemime schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:01:
Imo is een fles Frysk Hynder meer miskoop dan een Glenlivet Founders Reserve ;) Vind zelf die Glenlivet niet zo verkeerd, al haalt 'ie het inderdaad zeker niet bij de 12yo.
Nee, inderdaad. Het is een prima whisky om bijvoorbeeld op Schiphol te kopen, aangezien deze daar meestal wel in de "aanbieding" is. Geen topper, maar wel makkelijk drinkbaar.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wijnrek? Ik heb geleerd: Wijn moet liggen, want krijgt smaak van het kurk, en whisky moet staan want kurk verpest de whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
downtime schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:30:
[...]
Wijnrek? Ik heb geleerd: Wijn moet liggen, want krijgt smaak van het kurk, en whisky moet staan want kurk verpest de whisky.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Even gegoogled op “whisky bewaren”: https://www.gall.nl/ontdek/whisky/whisky-bewaren-5-tips/

En die kurken drogen inderdaad uit. Daarom die whiskyfles eens in de zoveel tijd even omdraaien zodat de kurk weer bevochtigd wordt en dan weer rechtop zetten. Geen idee overigens hoe vaak dat zou moeten. Ik doe het wel als ik eraan denk. Er zit geen echte regelmaat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

hfos schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:51:
***members only***

En ja, ze kennen me daar wel (ten minste, ik sta op 'een lijst'), maar toch bijzonder aardig. En het boek gaat over de distilleerderijen die zich op Schotse eilanden bevinden, van Arran tot Orkney en alles daar tussenin. Met natuurlijk een flink setje pagina's gereserveerd voor Islay...
De naam zei mij niks :X Is dat een distilleerderij? Heb jij dan direct bij hen veel gekocht, dat ze jou zo kennen? Wel erg gaaf, zo'n attentie.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
DikkeBMW schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:00:De naam zei mij niks :X Is dat een distilleerderij?
Ga je schamen ;)
Heb jij dan direct bij hen veel gekocht, dat ze jou zo kennen? Wel erg gaaf, zo'n attentie.
Ja, naast dat ik één van hun merken (Port Charlotte) spaar heb ik tien jaar geleden een cask gekocht wat er sindsdien lekker op zijn gemakje ligt te rijpen. Leuk om eens in de zoveel tijd naar af te reizen. Ik vind het een prettige, sociale distillerderij, waar makkelijk mee te communiceren valt. Plus ze maken een paar verdraaid lekkere whiskies, dat helpt ook. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:05
Van de week om mijzelf te belonen (zomaar) een fles Laphroig 10 years gekocht.

Ooit eens kaal geproefd, na een casket versie, en toen viel ie tegen. Een paar maanden later kreeg ik 'm bij een chocolade nagerecht. Zonder dat ik wist welke het was vond ik 'm heerlijk. Toen ik de fles te zien kreeg was ik erg verbaasd - die vond ik toch niet lekker?! Toch wel dus....

In de doos zit een blaadje waarmee je een heel klein stukje grond kan claimen. Als je dan langskomt bij de distilleerderij krijg je een slokje te proeven (anders waarschijnlijk ook wel). Maar het lijkt mij toch wel leuk. En ik wil binnen nu en een paar nog wel op reis door Schotland. Heeft iemand ervaringen met dat stukje grond van Laphroig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Pat911 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:18:Heeft iemand ervaringen met dat stukje grond van Laphroig?
Ja, Laphroaig ligt op hetzelfde eilandje als Bruichladdich waar ik het hierboven over had. Ik heb de FoL-punten al vaak geclaimd, je kunt ze gebruiken om korting te krijgen op accessoires in de winkel.
Bij Laphroaig zelf kun je, op vertoon van je lidmaatschapsnummer, een stel 'size 12 Wellies,' een vlaggetje van je land en een plattegrond halen waarna je de weg oversteekt en je je vlaggetje op 'jouw' stukje land kunt planten. Daarna kun je je dram halen bij de distilleerderij. Dit alles kun je bij wijze van spreken combineren met een tour of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
hfos schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:33:
[...]

Ja, Laphroaig ligt op hetzelfde eilandje als Bruichladdich waar ik het hierboven over had. Ik heb de FoL-punten al vaak geclaimd, je kunt ze gebruiken om korting te krijgen op accessoires in de winkel.
Bij Laphroaig zelf kun je, op vertoon van je lidmaatschapsnummer, een stel 'size 12 Wellies,' een vlaggetje van je land en een plattegrond halen waarna je de weg oversteekt en je je vlaggetje op 'jouw' stukje land kunt planten. Daarna kun je je dram halen bij de distilleerderij. Dit alles kun je bij wijze van spreken combineren met een tour of zo...
Dat klinkt wel leuk. Dan ga ik die toch maar registreren.

Wellies hoeven niet, als ik op reis ga, en zeker naar Schotland, gaan mijn eigen laarzen mee (Muck).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 18:58
Pat911 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:51:
[...]

Dat klinkt wel leuk. Dan ga ik die toch maar registreren.

Wellies hoeven niet, als ik op reis ga, en zeker naar Schotland, gaan mijn eigen laarzen mee (Muck).
Er zit natuurlijk een gedachte achter. Je stuk land is 1x1 foot. Size 12 Wellies zijn de maat van 1 foot. Zo vertellen ze het in ieder geval.

Islay bezoeken is prachtig maar niet heel makkelijk. Best lange reis naar de ferry vanaf de bewoonde wereld. Als je van Islay whisky’s houdt wel zeer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18
Tosemime schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:01:
Die fles Frysk Hynder heb ik gekregen in een hotel waar ik vaak kwam, heb daar eens een slokje geproefd toen ik net begon met Whisky drinken, vond hem voor "Nederlandse" Whisky best lekker (beter dan de Millstone's die ik ook heb gehad) Natuurlijk niet helemaal netjes (kleur en smaakstoffen) maar ik vind hem lekkerder dan de "founders reserve" Die vond ik echt tegenvallen.
heb trouwens ook nog een flesje glengoyne 12 years old staan, zag hem staan bij de Gall en Gall waar ik doorgaans snel voorbij loop....
Die Gentleman Jack, heb ik ooit van mijn broertje gehad (uit de VS) Hij weet dat ik van Whisky houdt, maar dat is echt bocht, hoe je het ook went of keert, dat kan alleen met een hoop cola nog enigszins normaal gedronken worden..... Heb ook een keer een fles sake gekregen, die stonk als een vuilnisbelt, maar wel lekker was in de afdronk... vreemdgenoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door HvdBent op 10-12-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

In tegenstelling tot de Gentlemand Jack heb ik over de JD Single Barrel Select wel goede dingen gehoord. Wat is jullie ervaring? Om "op de gok te kopen" is het me wat te prijzig: dan koop ik er liever iets anders voor.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
donleone83 schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:35:
[...]

Er zit natuurlijk een gedachte achter. Je stuk land is 1x1 foot. Size 12 Wellies zijn de maat van 1 foot. Zo vertellen ze het in ieder geval.

Islay bezoeken is prachtig maar niet heel makkelijk. Best lange reis naar de ferry vanaf de bewoonde wereld. Als je van Islay whisky’s houdt wel zeer de moeite waard.
Vrienden van me gaan de Northcoast 500 rijden en willen dan ook Islay meenemen. Er is nog plek voor 2 personen, dus als ik een bijrijder kan vinden... anders ga ik lekker op mezelf, kan ik ook gaan en staan waar ik wil. Vind ik ook wel wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:33
DikkeBMW schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:25:
In tegenstelling tot de Gentlemand Jack heb ik over de JD Single Barrel Select wel goede dingen gehoord. Wat is jullie ervaring? Om "op de gok te kopen" is het me wat te prijzig: dan koop ik er liever iets anders voor.
Ik vond de Single Barrel best lekker, en heb bij een bezoekje aan de distillery een fles Single Barrel - Barrel Proof en een Single Barrel - Rye meegenomen. Allebei erg lekker, al moet ik zeggen dat de Barrel Proof mij net wat te sterk is (66,4%) en er niet bijzonder veel meer smaak tegenover zet.

Verder zou ik denk ik liever het geld in een goeie single malt steken. Nogmaals, de JD SB's zijn best lekker, maar voor de prijs kun je veel lekkerder krijgen. Maar ja, als je dan in de shop van de distillery staat kun je natuurlijk niet met lege handen naar buiten ;)

Advies: ga 'm eerst ergens proeven. Een beetje whiskyslijter wil je dat best doen, zeker als je door laat schemeren dat je niet zonder fles naar huis gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:32
Proefnotities Nikka White.

Al weer een jaartje geleden heb ik de 1e fles soldaat gemaakt en gezien het winterse weer van nu dacht ik, ja die was lekker vorig jaar. Dus er weer eentje gehaald.

Geur:
Toen ik de fles voor het eerst openmaakte moest ik meteen denken aan een hoestdrankje, deze is goed aanwezig. Eenmaal in je glas de geur subtieler en ruik je meer dan alleen dat hoestdrankje. Wat je ruikt, proef je ook terug in je mond. Zie hieronder.

Smaak:
De eerste die duidelijk was, was die van anijs/drop. Toen kwam er ook een associatie op van zoethout. Daarna proefde ik nog veel meer. Kaneel, vanille, een zoetzure appel (Golden Delicous). Een behoorlijk complex geheel. Je zou kunnen zeggen dat deze Whiskey het smaakpallet heeft van zowel cognac als rum.

Afdronk:
De afdronk is behoorlijk lang en blijft minuten lang in je mond aanwezig. Deze is rokerig en warm.
Een prima Whiskey voor dit koude weer, het warmt je lekker op van binnen.

Tot zover mijn eerste poging tot een review, misschien hebben jullie er wat aan.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

apollo13 schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:09:
Proefnotities Nikka White.

Al weer een jaartje geleden heb ik de 1e fles soldaat gemaakt en gezien het winterse weer van nu dacht ik, ja die was lekker vorig jaar. Dus er weer eentje gehaald.

Geur:
Toen ik de fles voor het eerst openmaakte moest ik meteen denken aan een hoestdrankje, deze is goed aanwezig. Eenmaal in je glas de geur subtieler en ruik je meer dan alleen dat hoestdrankje. Wat je ruikt, proef je ook terug in je mond. Zie hieronder.

Smaak:
De eerste die duidelijk was, was die van anijs/drop. Toen kwam er ook een associatie op van zoethout. Daarna proefde ik nog veel meer. Kaneel, vanille, een zoetzure appel (Golden Delicous). Een behoorlijk complex geheel. Je zou kunnen zeggen dat deze Whiskey het smaakpallet heeft van zowel cognac als rum.

Afdronk:
De afdronk is behoorlijk lang en blijft minuten lang in je mond aanwezig. Deze is rokerig en warm.
Een prima Whiskey voor dit koude weer, het warmt je lekker op van binnen.

Tot zover mijn eerste poging tot een review, misschien hebben jullie er wat aan.
Nikka White? Geprobeerd te googlen.. maar kan niks vinden.. Ben namelijk wel benieuwd, aangezien ik fan ben van Nikka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whut?

https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Letterlijk iedere link gaat over deze whisky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Laatst online: 14:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb in gronau Kilbeggan gekocht voor 16e. Op het label staat niks mbt single malt/blend en een korte search maakt snel duidelijk dat het een blend betreft.
De reviews echter, geven geen mening :s
Ze beschrijven de smaak etc en de prijs, maar vellen geen oordeel.
Ik vind het zelf na een scheutje water prima, maar niks bijzonders. Wat zijn jullie ideeën?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1 ... 12 ... 77 Laatste