[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 80 81 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jthem
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
Dankjewel @Bambi105 toch weer de batch 5 gekocht ervan 🤡

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-03 16:09

EiT

Ook maar 4 flessen gekocht, eens kijken hoeveel pech ik heb 🤣.
Kan aan de lijst niet inschatten of het die €70 per fles waard is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Bambi105
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-03 19:16
@EiT
Leuk, 4 stuks! Ben benieuwd wat de oogst is. Het is inderdaad lastig te zeggen wat 70€ waard is. Het is primair smaak. Pas in 2de instantie hoe zeldzaam het is, imho.

Dat gaat wel op voor een groot aantal jongere whiskies. Die Dornoch is zo'n beetje de joker van dit pakje kaarten. 50cl flessen daarvan gaan makkelijk voor 80+ €, als je ze al kunt vinden.
Indie Dalmore kan je met een vergrootglas zoeken. Braeval en Jura zijn al iets minder zeldzaam, maar toch. Annandale gaat ook vaak voor veel meer € op whiskysite. Zo ook alles boven de 15 jaar op het lijstje.

Maar het kan zo zijn dat die Tullibardine een noot heeft die je bloodmooi vindt, maar een ander vind het maar saai. Of de oude peated Highland is misschien weinig bijzonder, maar de Torabhaig van 7 jaar juist wel.

Korte van het lange, wij horen graag of je de ervaring 70€ per fles waard vond.

• Jthem
  • Nu online
Sow meteen 4 gekocht dan.. ben benieuwd wat je erin hebt dan. Mijn batch 3 gaat in april open.

• EiT

EiT

Bambi105 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:39:
[Afbeelding]

Een vd laatste aanwinsten en ik ben enorm blij ermee. Hij is lekker zeg!
Deze ook ontvangen en ook nog:
20y highland
13y Glenrothes
11y Tormore

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
Zijn er Highland Park liefhebbers aanwezig hier in het topic? Afgelopen vrijdag een mooi Highland Park whiskydiner gehad met een hele gave line-up. De pareltjes waren een 25YO, 30YO en Fire Edition. Ik vond de nieuwe 16YO 'You and I' wel een hele leuke fles: er staan namelijk geen smaaknotities op met het doel mensen geen verwachtingen op te leggen. Leverde leuke en interessante gesprekken op aan tafel.

Hoe denken jullie over smaaknotities en in hoeverre lezen jullie je voor het proeven in?

Puurschotland.nl - Alles over Schotland en whisky

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsO4v1O48QECARBVS1QFplBOyOk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YMBaPjJXmv1GYGvKY6CyIyK5.jpg?f=user_large

de Ardnamurchan fanclub heeft weer een ADventurers club release aangewezen, en we vallen met onze neus in de boter, een Paul Launois ! (14maanden finish). dit zijn wel de flessen waar ik een paar jaar geleden op hoopte dat ze langs gingen komen :D

[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 16-02-2026 20:51 ]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 21:22
Ik heb vorige week iets leuks op de kop getikt. Een westlandse stoker. Met hele kleine batches van ongeveer 30 a 40 flessen.
Flesje was 60 euro, had al een voorproefje. Het was echt lekker, 3 jaar gerijpt op een of ander vat wat ik even niet meer voor de geest kan halen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Bambi105
EiT schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:06:
[...]

Deze ook ontvangen en ook nog:
20y highland
13y Glenrothes
11y Tormore
Donders wat een selectie! Wat denk je ervan? Hoe smaken ze? Dit zou voor mij de jackpot zo'n beetje zijn.. die Highland Park zeker!

• Bambi105
dyrc schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:50:
[Afbeelding]

de Ardnamurchan fanclub heeft weer een ADventurers club release aangewezen, en we vallen met onze neus in de boter, een Paul Launois ! (14maanden finish). dit zijn wel de flessen waar ik een paar jaar geleden op hoopte dat ze langs gingen komen :D
Dit moet een beauty worden @dyrc !

• Bambi105
Sweet memories... https://www.whiskyfun.com/

Stiekem doe ik elke Mystery Malt batch mee om een Dornoch 5yo te vangen. Hun distillaat is zo eigenaardig, misschien alleen te vergelijken met Japanse toppers als Shizuoka potstill K, Nagahama of Chichibu. Waarbij ik ook goed snap dat vele zullen afknappen op de smaak, maar het klikt met me.

Wie weet komt er weer een Dornoch langs. Tot die tijd doe ik het met de Ardnoch (Ardna+Dornoch blended malt).

• Jthem
  • Nu online
JWWhisky schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:47:
Zijn er Highland Park liefhebbers aanwezig hier in het topic? Afgelopen vrijdag een mooi Highland Park whiskydiner gehad met een hele gave line-up. De pareltjes waren een 25YO, 30YO en Fire Edition. Ik vond de nieuwe 16YO 'You and I' wel een hele leuke fles: er staan namelijk geen smaaknotities op met het doel mensen geen verwachtingen op te leggen. Leverde leuke en interessante gesprekken op aan tafel.

Hoe denken jullie over smaaknotities en in hoeverre lezen jullie je voor het proeven in?
De Highland park van de IB's vind ik meestal wel lekker. De hp cask strenght is ook heerlijk. De basisflesjes vallen me meestal toch tegen. (12 en vooral de 14 vond ik ontzettend slap)

• Bambi105
100% @Jthem doe mij maar een Old Orkney, een Unknown Orkney, een Whitlaw of een andere indie Highland Park.

Net als Macallan is het 'upper management' van die merken met een heel ander publiek bezig dan de mensen die het distilleren.

• Bambi105
Haha, Symington van Signatory zag de 53yo Ben Nevis single malt voor 750 pond en dacht: hold my beer.

https://www.dramtime.nl/p...50yo-coastal-edition-431/

Een 50yo Bunnahabhain, hogere ABV en lagere prijs.

En Milroy's of Soho komt met een blended scotch van tenminste 30yo met een component 1960ies single malts erin, voor onder de 150€.

2026 wordt een mooi jaar

• JWWhisky
@Jthem @Bambi105 ga ik eens op een festival een IB proberen te scoren. De Edrington Group is inderdaad flink bezig om de merken die ze voeren hoger in de markt te positioneren... nieuwe designs van HP en Glenrothes bewijzen dat wel.

• Jthem
  • Nu online
Bambi105 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:42:
Haha, Symington van Signatory zag de 53yo Ben Nevis single malt voor 750 pond en dacht: hold my beer.

https://www.dramtime.nl/p...50yo-coastal-edition-431/

Een 50yo Bunnahabhain, hogere ABV en lagere prijs.

En Milroy's of Soho komt met een blended scotch van tenminste 30yo met een component 1960ies single malts erin.

2026 wordt een mooi jaar
De 30jarige soho zou groot deels North british zijn als goed is, en rokerig lees ik. Geen idee of het een snoepje is

Kan er nog niet zoveel over vinden.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9-n6A9r8jxXViaNVIi4YjKJ1pA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIY1oYuX808tkb9i8FmWnKDn.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen jaar bij Whiskylab in Eindhoven dit pareltje gehaald. Een van de drie welke ze zelf uitgebracht hebben. Bevalt erg goed. Met 63% wel heel sterk dus een druppetje water kan geen kwaad:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Jthem
  • Nu online
Heb deze maand de caol ila whiskydudes geopend, finished op palo Cortado, vind hem wel echt uitblinken in complexiteit. In de neus valt veel te ontdekken. Vind het wel 1 van de leukere verassingen deze winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUTAf1tfOhUvwzE4WSgbTGNQ-CM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SU9xi6fRqKBXcWPstVXOcLkt.jpg?f=user_large

• EiT

EiT

Hier even mijn feedback (geen uitgebreide review) over de mystery batch.

17Y Jura
Qua reuk en smaak vond ik deze tegenvallen, absoluut geen wow factor. Opzich niet slecht maar voor mij absoluut geen €70 waard. Een Lagavulin 16 of een Laphroaig Lore (zelfde prijs categorie) smaken behoorlijk beter en zijn ook nog eens goed verkrijgbaar.

11Y Tormore
Valt onder de categorie gratis whisky op een whisky proeverij/beurs. Waar je snel naar de kassa rent om munten te halen.

13Y Glenrothes
Deze vond ik qua smaak en geur wel goed te drinken. Lijkt een beetje op The Balvanie. Kon deze wel waarderen.
En toen keek ik tijdens het schrijven even op Google maps en kom er achter dat die distilleerderijen bijna buren zijn ;)

De Highland blijft voorlopig nog dicht. Te veel verschillende flessen open op dit moment.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:44
@EiT Een oude Jura vergelijken met een Lagavulin of Laphroaig is een beetje alsof je een vers gebakken ciabatta vergelijkt met een roggebrood die je onwijs lekker vindt.

Een oude Jura (ik zei het ook al tegen @Bambi105 ) zou heel licht op de neus moeten zijn, hooi/gras/geel fruit zouden de boventoon moeten voeren. Als dat je ding niet is omdat je veel liever een laga of laphroaig hebt is dat heel logisch en volkomen terecht, maar dat zou wel verklaren waarom je hem vindt tegenvallen.

K to the KillaZ

• Bambi105
EiT schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:14:
Hier even mijn feedback (geen uitgebreide review) over de mystery batch.

17Y Jura
Qua reuk en smaak vond ik deze tegenvallen, absoluut geen wow factor. Opzich niet slecht maar voor mij absoluut geen €70 waard. Een Lagavulin 16 of een Laphroaig Lore (zelfde prijs categorie) smaken behoorlijk beter en zijn ook nog eens goed verkrijgbaar.

11Y Tormore
Valt onder de categorie gratis whisky op een whisky proeverij/beurs. Waar je snel naar de kassa rent om munten te halen.

13Y Glenrothes
Deze vond ik qua smaak en geur wel goed te drinken. Lijkt een beetje op The Balvanie. Kon deze wel waarderen.
En toen keek ik tijdens het schrijven even op Google maps en kom er achter dat die distilleerderijen bijna buren zijn ;)

De Highland blijft voorlopig nog dicht. Te veel verschillende flessen open op dit moment.
Goed om zo'n review te lezen en smaken blijven enorm verschillen. Ik snap de vergelijking met de Islay peaters heel goed, want die Jura 17 is een heavily peated variant van Jura.

Ik waardeer de Jura 17 heel hoog vanwege die combi van hooi, gras (dus licht distillaat) met een mooie grungy Islay achtige turf. En @EiT waardeert het juist laag, dat is hartstikke valide en waardevol. Zie ook Dramface waar reviewers soms 2 of 3 punten (6 vs 8 of 4 vs 7) van elkaar af liggen.

Ik hoop dat de whiskies in de loop der tijd een beetje openen voor je @EiT . Het is niet zelden geweest dat ik bij de eerste 3 drams echt niet onder de indruk was, maar na wat tijd in de fles, met wat lucht in de hals, werd het beter en beter tot ik aan het eind van de fles een metaforisch traantje moest wegpinken.

• EiT

EiT

Bambi105 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:49:
[...]
Ik hoop dat de whiskies in de loop der tijd een beetje openen voor je @EiT . Het is niet zelden geweest dat ik bij de eerste 3 drams echt niet onder de indruk was, maar na wat tijd in de fles, met wat lucht in de hals, werd het beter en beter tot ik aan het eind van de fles een metaforisch traantje moest wegpinken.
Hier heb je wel een punt, zo vond ik Ardbeg in eerste instantie niet te zuipen tot ik deze een jaar later nog eens probeerde.

Heb de Jura ook 2x geprobeerd, omdat de eerste keer het idee had dat het echt aan mij lag. Nadeel is wel dat er peated in de lijst stond, dat beïnvloed natuurlijk ook de verwachtingen. Ik vond de smaak snel vervagen. Begrijp mij trouwens niet verkeerd, de smaak was ok, maar gaf geen wow factor. Dit heb ik wel met bepaalde andere whisky’s waar je echt een ontspannen gevoel bij krijgt en dat is natuurlijk de reden om whisky te drinken.

Dit was ook de reden om deze serie te kopen, hoop verrast te worden. De Glenrothes heeft dat enigszins gedaan. Namelijk niet iets wat ik snel op gevoel zou kopen.

• KillaZ
Bambi105 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Goed om zo'n review te lezen en smaken blijven enorm verschillen. Ik snap de vergelijking met de Islay peaters heel goed, want die Jura 17 is een heavily peated variant van Jura.

Ik waardeer de Jura 17 heel hoog vanwege die combi van hooi, gras (dus licht distillaat) met een mooie grungy Islay achtige turf. En @EiT waardeert het juist laag, dat is hartstikke valide en waardevol. Zie ook Dramface waar reviewers soms 2 of 3 punten (6 vs 8 of 4 vs 7) van elkaar af liggen.

Is die Jura 17 heavily peated? Zonde. Dan neem ik wel mijn woorden terug @EiT, want dan snap ik de vergelijking wel. :) (en blijf ik er bij dat jij naar die C&G versie moet zoeken @Bambi105 , 10 jaar oude Jura geheel in oude stijl).

Neemt niet weg dat de spirit zelf, zoals Bambi al zegt, heel erg naar dat hooi/grasveld gaat bij een wat oudere Jura. Mooi spul.

K to the KillaZ

• dyrc
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeLCO80npyvckAPoljpjQFYRE_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONTxvonIEpCZ8zRcLjIWWm2D.jpg?f=fotoalbum_large

en hij is al binnen, nu nog de plaats in de backlog bepalen ;)

• Bambi105
dyrc schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:28:
[Afbeelding]

Woop @dyrc ! Laat maar horen wanneer hij open gaat!

• Bambi105
dyrc schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:28:
[Afbeelding]

Je hebt me geinspireerd een Ad/venturers fles te openen! De Glen Garioch 11, cask 2372. En de heerlijke Whiskysponge #100 Ardna gaat erbij. Slainthe!

• Bambi105
Instant review: mijn hemel, die Glen Garioch is bijzonder. Het staat bekend als een brute whisky, maar die neus is zo elegant maar ook intens gesherried. Wat een heerlijk vers fruitige whisky.

• EiT

EiT

Ik kan morgen ook een Murray McDavid 27Y Sherry Butt Finish uit 1989 toevoegen aan mijn collectie. Ik ga deze voorlopig nog niet open maken. We zullen zien, is eigenlijk mijn eerste blend, Bowmore en Laphroaig, kan weinig aan fout gaan lijkt mij.

• KillaZ
EiT schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 23:14:
Ik kan morgen ook een Murray McDavid 27Y Sherry Butt Finish uit 1989 toevoegen aan mijn collectie. Ik ga deze voorlopig nog niet open maken. We zullen zien, is eigenlijk mijn eerste blend, Bowmore en Laphroaig, kan weinig aan fout gaan lijkt mij.
Dat is een oude malts of Islay of niet? Kun je eens een foto plaatsen van de fles?

K to the KillaZ

• dyrc
  • Niet online
Bambi105 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:44:
Instant review: mijn hemel, die Glen Garioch is bijzonder. Het staat bekend als een brute whisky, maar die neus is zo elegant maar ook intens gesherried. Wat een heerlijk vers fruitige whisky.
Tof om er hier een korte review van te hebben, die heb ik ook nog eentje liggen :D
(er was toen nog geen Ardnamurchan die ze als societyfles uit wilden brengen, maar als 'nieuw clubje' vond ik het ook niet chique om die fles dan maar te laten liggen, dan komt het ook nooit van de grond. ik heb 'm in de kast gezet omdat ik eigenlijk niet weet of ik wel een Glen Garioch drinker ben, en dan moet ik ook meteen door een hele fles heen (dat kost me dan ook weer een jaar..)).

• Bambi105
dyrc schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:34:
[...]

Tof om er hier een korte review van te hebben, die heb ik ook nog eentje liggen :D
(er was toen nog geen Ardnamurchan die ze als societyfles uit wilden brengen, maar als 'nieuw clubje' vond ik het ook niet chique om die fles dan maar te laten liggen, dan komt het ook nooit van de grond. ik heb 'm in de kast gezet omdat ik eigenlijk niet weet of ik wel een Glen Garioch drinker ben, en dan moet ik ook meteen door een hele fles heen (dat kost me dan ook weer een jaar..)).
Glen Garioch is een brute whisky die goed tegen een flink sherry vat op kan boksen, dus zeker niet voor iedereen. Maar gezien je een Ardna drinker bent, kan je wel wat hebben en zal dit je vast smaken zodra je 'm eenmaal opent!

• Jthem
  • Nu online
Vandaag brute flesjes uit de verzenddoos gehaald! Even geprofiteerd van de 15% korting.

De dag is zo wel al een feestje. Benieuwd naar de Linkwood 15 die ik door @Bambi105 heb gekocht. De 21 wilde ik graag maar is toch de Benrinnes 30 van Signatory geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jKs6fG44DdZMiqB9aKDLevsb50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfkbQW7kRD9OLGlID2bbi8z4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j58hyoqlXV1TnwVCqP3HSOpf0pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkpbZu9plJyHMTcfXYVKX34L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKOCq2OJh3YY4eGSWIdwxSKJMF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQyWSdcQO5w5BJQ2leDL9NuL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5HPlhuSoDd-FqaRrhEO5beuE-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQhopcU4o3LtdSV7KhuqByAx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0a1bkSAxPcQsKMTNLS4VjFvSE20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dGj0l63426GqBNpufjQO6pu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jthem op 28-02-2026 16:24 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:52
Prachtige aankopen @Jthem! En off-topic, maar zie ik daar de Kai Shun Tim Mälzer messen? Fantastische set ook :)

• EiT

EiT

KillaZ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 23:28:
[...]

Dat is een oude malts of Islay of niet? Kun je eens een foto plaatsen van de fles?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jUGbGPbbvGppxMPOMRcQNNur1Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk1CC6wvxQKH0Mxb6NKCqnKf.jpg?f=fotoalbum_medium

• JWWhisky
Pfoe @Jthem :9~ !

Heel erg benieuwd naar die Allt-A-Bhainne. Deel je je ervaring?

• Jthem
  • Nu online
donleone83 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:46:
Prachtige aankopen @Jthem! En off-topic, maar zie ik daar de Kai Shun Tim Mälzer messen? Fantastische set ook :)
Haha ja goed gezien! Paar kai shun paar "normale" heerlijk af en toe kokkerellen ermee (lees bbq of stoofpotje ermee maken, ook erg mooi spul)

• Jthem
  • Nu online
JWWhisky schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:17:
Pfoe @Jthem :9~ !

Heel erg benieuwd naar die Allt-A-Bhainne. Deel je je ervaring?
Zeker alleen denk dat die nog wel wat jaartjes dicht blijft met me voorraad 8)7

• Jthem
  • Nu online
Zie de Glenfarclass 26 op de foto... is het voor jou een aanrader? Zo tussen getwijfeld

• KillaZ
Oh wow. <3 Waar heb je dit pareltje gevonden als ik vragen mag?

K to the KillaZ

• JWWhisky
Kwam deze elders op Tweakers tegen: https://www.funda.nl/deta...-5/43238059/media/foto/15

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_3cUzRImogFuflBpDoP2sHAdb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYcG6NQOj77gjyRdMfSSMfSC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was vorige week op de Fantasy Fair in Rijswijk en kwam daar bij een standje dit tegen. Het ruikt wel een beetje naar whisky. Ben benieuwd hoe het smaakt.

Ik verwacht tonen van vers gezette koffie op een zonnige zondagmorgen met een neus van een koffie plantage waar de arbeiders secuur de goede bonen uitzoeken terwijl uit een radio verderop vrolijke lokale muziek klinkt en in de verte hoog in de lucht een zwerm vogels overvliegt. Daarnaast elementen van groene bladeren, een lichte zweem van slaaf vrije chocolade, een vleugje diesel van het transportschip en een hint van een vers beregend glooiend Engels heuvellandschap waar de talrijke bossages een verkwikkend voorjaars beeld geven. Met een nadronk van rood fruit afkomstig van de lokale kwekerij en een snufje versgebakken zuurdesembrood van de ambachtelijke bakker verderop in de straat naast de brug over een gemoedelijk stromend beekje.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Zou niet mistaan op de marketingafdeling van Diageo!

[ Voor 36% gewijzigd door squaadgras op 01-03-2026 21:16 ]

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:52
Vrijdag schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:18:
Ik verwacht tonen van vers gezette koffie op een zonnige zondagmorgen met een neus van een koffie plantage waar de arbeiders secuur de goede bonen uitzoeken terwijl uit een radio verderop vrolijke lokale muziek klinkt en in de verte hoog in de lucht een zwerm vogels overvliegt. Daarnaast elementen van groene bladeren, een lichte zweem van slaaf vrije chocolade, een vleugje diesel van het transportschip en een hint van een vers beregend glooiend Engels heuvellandschap waar de talrijke bossages een verkwikkend voorjaars beeld geven. Met een nadronk van rood fruit afkomstig van de lokale kwekerij en een snufje versgebakken zuurdesembrood van de ambachtelijke bakker verderop in de straat naast de brug over een gemoedelijk stromend beekje.
Dave, is that you?

Het is alleen jammer dat de koffie al gemalen is, na een korte tijd gaat het naar natte hond Bearded Collie na een dag rondrenned op Rannoch Moor en uitrustend in een muf dunnage warehouse ruiken...

• Jthem
  • Nu online
terror-oehoe schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
[...]

Geen idee of ze bestaan, ik ben ze iig tot op heden nog niet tegen gekomen. In tegenstelling tot de investeerders. Maar goed een Classic Cut voor 100eu wil ik opzich nog wel proberen :+
Vandaag classic cut 2024 besteld voor 100 euro, benieuwd of het wat is de macallan classic cut. Haha zag oud bericht nog dat je voor 100 wil proberen.. samen met een Blanton's straight from the Barrel.

[ Voor 5% gewijzigd door Jthem op 06-03-2026 18:33 ]

• KillaZ
Jthem schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:24:
[...]

Vandaag classic cut 2024 besteld voor 100 euro, benieuwd of het wat is de macallan classic cut. Haha zag oud bericht nog dat je voor 100 wil proberen.. samen met een Blanton's straight from the Barrel.
Classic cut is wel ok, maar niet voor de prijzen waar ze soms voor gaan (150€+).

Voor 150 euro haal je 2 heerlijke indie's die zoveel meer smaak en beleving geven. Niet alleen bij mijn "wij van WC" eens assortiment hoor, ook bij de concullega's is er zoveel meer te vinden voor dat geld.

K to the KillaZ

• Jthem
  • Nu online
Volledig mee eens, daarom al paar jaar niet gekocht. Voor de (net onder) 100 euro weer eens voor hebbedingetje. Als je indd specifiek 1 fles wil kopen zeg ik pak een goeie indie, maar dit is weer gewoon even iets anders.

Benieuwd naar de Blanton's straight from the Barrel.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-03 09:13

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Vrijdag schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:18:
[Afbeelding]

Ik was vorige week op de Fantasy Fair in Rijswijk en kwam daar bij een standje dit tegen. Het ruikt wel een beetje naar whisky. Ben benieuwd hoe het smaakt.

Gelukkig was het een FANTASY fair :D

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
“Vroeger” (~10 jaar geleden) veel met whisky in de weer geweest. Een vrouw, kind, huis, en emigratie verder begint het whiskyvirus weer langzaamaan te kriebelen.

Voor het eerst in jaren weer een aantal flessen aangeschaft. Altijd een (peated) sherried-whisky liefhebber geweest voor mijn (niet zo) daily dram, vooral Glendronach, Bunnahabhain, Bruichladdich/Port Charlotte, Ledaig, e.a.

Aberlour 2006 SE (Oloroso finish)
https://www.whiskybase.co...y/207156/aberlour-2006-se

Bruichladdich 2011 SE (Rivesaltes Hoggie)
https://www.whiskybase.co...174/bruichladdich-2011-se

Blended Scotch (99% 18 jarige Ledaig)
https://www.whiskybase.co...isky-ninety-nine-one-liso

Caol Ila 2010 BR (Vin Santo)
https://www.whiskybase.co...y/224410/caol-ila-2010-br

Lagavulin 12yo CS “Ink of Legends”
https://www.whiskybase.co...ar-old-the-ink-of-legends

Ledaig 2005 SV (1st Fill Sherry Butt)
https://www.whiskybase.co...isky/98186/ledaig-2005-sv

Ledaig 19yo TBWC (Batch 20)
https://www.whiskybase.co...2873/ledaig-batch-20-tbwc

Ledaig 2007 DL (PX Sherry)
https://www.whiskybase.co...sky/146941/ledaig-2007-dl

Ledaig 2007 WF (PX Sherry)
https://www.whiskybase.co...sky/156852/ledaig-2007-wf

Ledaig 2009 DL (Sherry Butt)
https://www.whiskybase.co...sky/265121/ledaig-2009-dl

Ledaig 2009 DL “The Dutch Dram Masters” (2nd Fill Sherry HH)
https://www.whiskybase.co...sky/288399/ledaig-2009-dl

Mooi geslaagd al met al, en voor een gemiddelde prijs net onder de €100 per fles, vind ik het nog wel “meevallen” (kuch).

Ik zoek nog een mooie fris fruitige bourbon barrel aged voor de warme dagen. Dus tips zijn welkom!

• Bambi105
Donders @squaadgras ! Dat is een mooie flight ;) plop je die allemaal?

Die Living Souls is zo mooi, wat een topper heb je daar. Ik kan me voorstellen dat die Ledaigs en Bruichladdich prachtig zullen zijn, dus ben benieuwd naar je tasting notes!

Fruitige bourbon barrels, die kennen we hier wel!

Je houd van een beetje turf, dus een Kilkerran 12 is een heel interessante zomer whisky. Het fruit, de turf en de funk spelen mooi samen.

Nog meer kan ik je de Paul Launois Ardnamurchan aanraden. Geen Bourbon, wel Champagne en 100% een fruit bom.

Ik weet bijna wel zeker dat @KillaZ een aardbei bommetje kan aanraden, die heb ik vaker langs horen komen hier!

Als laatste deze, met korting bij Cor: https://www.dramshop.nl/e...re-2018-adelphi-3054.html

Het enige wijnvat (ex Moscatel hogshead) wat Adelphi wilde bottelen, ooit. En Adelphi bottelt altijd topspul. Dit is een fruitbom van heb ik jou daar.

• Jthem
  • Nu online
Lekker die paul launois ardnamurchan... is er weer een nieuwe dit jaar of niet?

• Bambi105
Jthem schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:45:
Volgens mij ook weer dit jaar, maar @dyrc corrigeer me als ik dat verkeerd gehoord heb. De eerste AD/10 van vorig jaar is 50% Paul Launois en komt voor 80% in de buurt van de pure PL cask str versie.

• Bambi105
@squaadgras @KillaZ kan jij nog een mooie Glenburgie aanraden? Die zijn voor mij ook altijd heerlijk fris fruitig.

• KillaZ
@Bambi105 @squaadgras hmm, nee niet in de huidige lijn. Als je op zoek bent naar een fijne zomer whisky kan ik de Linkwood STR 8YR. in de claxtons exploration serie aanraden.

Mijn 3e fles is inmiddels open, dat zegt ook wel wat :+

K to the KillaZ

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23
Jthem schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:45:
Er komt er inderdaad weer eentje dit jaar: https://m.youtube.com/watch?v=XQr-Y3aVy10
Even goed opletten de komende 2 week ;-)

• Jthem
  • Nu online
Oe lekker... die van 2024 was ook echt goeie
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste