Haha wat had ik me vergist! Ik dacht dat ik dus een sample van deze GL 16yr erbij had gekregen. Maar ik had dus een sample gekregen van een andere whisky die hij aan de telefoon adviseerde, maar die hij niet meer online verkocht. Hij had nog 1 fles staan en als ik em wilde hebben kon ik bij de notities van de bestelling erbij zeggen dat ik die ook wilde. Maar kep het niet gedaan, omdat ik geen 2 flessen wilde kopen. Het ging om een Signatory Vintage small batch edition #16, Speyside (m) 14 yr met 48,2%:
Dus @
Jthem , helaas nog geen smaaknotitie van de Signatory GL maar dan wel van de Speyside (m) 14yr:
Signatory Vintage small batch edition #16, Speyside (m) 2010, 14yr, 1st fill & 2nd fill oloroso casks, 48,2%:
Kleur: donkergoud/lichtbruin
Geur: zoet, rozijnen, veenwater, kruidig hout, amandelspijs, complex. Ruikt naar goeie casks!
Smaak: best zoet, vanille, amandelspijs , kersen, duurt niet lang voordat alle smaken aanwezig zijn, op t laatste wat meer hout, smaakt precies zoals ie ruikt!
Afdronk: middellang tot lang. Na 3 minuten nog steeds lichtzoete houtsmaken en rozijnen aanwezig. Niet droog, maar ook geen speekselvloed
Conclusie: ondanks VanZuylen deze whisky niet meer online verkocht, raadden ze me deze fles aan aangezien ik iets soortgelijks als de Speyside (m) 100PROOF. Ze hadden nog 1 fles die ze me aanboden, maar ik had het toch niet gedaan, omdat ik de 16yr Glenlivet wilde hebben. Ik kreeg dan toch een laatste restje als sample opgestuurd zodat ik toch kom proeven en hij stelt absoluut niet teleur!! Wat een goeie 14 jarige whisky zeg, lekker vol van smaak en dat voor maar 50 euro! Als je em nog ergens uit kunt halen, meteen doen, want dit is een no-brainer!