[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2nhgk0o.jpg

Vandaag langs de speciaalzaak in mijn buurt geweest.
Zéér veel keuze, ook heel veel speciale, meer zeldzame flessen.

Heb veel kunnen proeven en ben uiteindelijk voor de 2 flessen gegaan, namelijk:

Signatory Vintage 1995 20Y 51,8°: een whisky die speciaal door de eigenaar van de zaak werd uitgezocht en gebottled.
Slechts 2 vaten van gemaakt (iets van een 600-tal flessen gebottled).

Bowmore 6, elements of islay 55,2°: iets meer turfsmaak, maar slechts met een lichte toets.
Wederom een meer zeldzame whisky, zijn maar 825 flessen van gemaakt :)
Deze fles is ook maar 50cl ipv de gebruikelijke 70 cl.

Nu genieten van deze 2 flessen :9~

ps: geen flauw idee waarom mijn foto gedraaid is, op mijn pc staat hij gewoon recht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
ElArmaSecreta schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:32:
[...]

Ik heb ook een fles Arran open staan, de 14 jaar oude. Eerlijk gezegd heb ik geen Jura in de kast staan, vanwege de slechte publiciteit ben ik daarvan weggebleven. Maar de Turas-Mara doet het zo te zien goed op whiskybase. Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken O-)
Jura heb ik altijd graag gedronken, dus toen ik die Turas-Mara op de ferry terug van de UK zag staan was het een no-brainer voor mij :Y .

Ik heb er vanavond uiteindelijk een mini-tasting van gemaakt vanavond met twee samples die ik nog had staan.

Eerst was er de Tomintoul 33yo. De jongere Tomintouls waren mij eerder al tegengevallen en helaas kon ik ook de 33yo niet appreciëren. Weinig waarneembare smaken en niet prettig in de mond. Ik denk dat Tomintoul gewoon niet mijn smaak is.

De tweede whisky van de avond was een Bowmore 18yo. Dat was heel wat anders: net genoeg rook gemengd met zoet fruit. Heerlijk, ik kijk er al naar uit om van de rest van de sample te genieten _/-\o_

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:59
HellPunk schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:19:
[...]

Jura heb ik altijd graag gedronken, dus toen ik die Turas-Mara op de ferry terug van de UK zag staan was het een no-brainer voor mij :Y .

Ik heb er vanavond uiteindelijk een mini-tasting van gemaakt vanavond met twee samples die ik nog had staan.

Eerst was er de Tomintoul 33yo. De jongere Tomintouls waren mij eerder al tegengevallen en helaas kon ik ook de 33yo niet appreciëren. Weinig waarneembare smaken en niet prettig in de mond. Ik denk dat Tomintoul gewoon niet mijn smaak is.

De tweede whisky van de avond was een Bowmore 18yo. Dat was heel wat anders: net genoeg rook gemengd met zoet fruit. Heerlijk, ik kijk er al naar uit om van de rest van de sample te genieten _/-\o_
Ik kon de Tomintoul 10 of 12y Port Finish wel waarderen. Weet het ook niet meer precies toen had ik er al meer dan 10 achter de kiezen. :o Dus of ie ook echt goed was weet ik niet. Qua smaak beviel het wel.

Bowmore staat nog op mijn verlanglijstje. Ben vooral benieuwd naar de Laimrig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 19:47
Vanmiddag een Macallan Gold gescoord bij de Gall, goede aanbieding met klantenkaart!

Zojuist open getrokken en smaakt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Net nog besteld, de Glenfiddich Rich Oak en de Glen Grant 16Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 11:59
Gister een tasting gehad met de volgende line-up:
1. Clan Denny Blended Malt - Verrassend goed! In de blend is o.a. Macallan gebruikt
2. Glenrothes Alba Reserve - Slobberwhisky op bourbon vaten gerijpt
3. Tomatin 14yo - Port Finish - Mijn winnaar van de avond.
4. Dalmore Regalis - Volgens mij nieuw amerikaans eiken en Oloroso Finish.
5. Aberfeldy 18 - Lekker fruitig en zacht - Appels/Peren
6. Laphroig Brodir Batch 2 - Smoky met een zoetje van de port vaten. Uitstekend voor de herfst winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Den Deze schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:15:
Signatory Vintage 1995 20Y 51,8°: een whisky die speciaal door de eigenaar van de zaak werd uitgezocht en gebottled.
Slechts 2 vaten van gemaakt (iets van een 600-tal flessen gebottled).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Dank voor de bijkomende info/correctie :)
Heb redelijk veel uitleg gekregen, incl proevertjes, dus de hersenen waren naar het einde toe al wat meer in een 'waas' :)
Vriend van mij gaat binnenkort voor zijn werk naar Luxemburg, hij gaat nog een fles Oban meebrengen.
Over de landsgrens (België) is dit wel een pak goedkoper, scheelt me bijna 14€ voor een fles...

Recent ook nog een artikel gelezen dat men de extra taks op alcohol in België misschien terug willen opheffen.
Scheelt hem al snel een 5 à 6€ voor een fles.
Bedoeling was om extra inkomsten te genereren, maar ze hebben al snel het deksel op de neus gekregen.
Verkoop van alcohol was met bijna 35% gezakt en in het buitenland was dit eens zo hard gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Overigens, ik zie nu net dat de Glenlivet 18yr + 4 glazen voor 49,95 is bij D12:
http://drankdozijn.nl/art...vet-18-years-giftset-70cl

En die zonder glazen dus ook voor dezelfde prijs :S
http://drankdozijn.nl/art...18-years-single-malt-70cl

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Deathchant schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:59:
Overigens, ik zie nu net dat de Glenlivet 18yr + 4 glazen voor 49,95 is bij D12:
http://drankdozijn.nl/art...vet-18-years-giftset-70cl

En die zonder glazen dus ook voor dezelfde prijs :S
http://drankdozijn.nl/art...18-years-single-malt-70cl
Hm, Ik dacht dat GL18 ook een Sherry cask beestje was, nu begin ik te twijfelen. Van de week een glaasje founders ed. meegepakt bij de Gall & Gall. Drinkt lekker weg, maar weinig bijzonders / geen sensatie wat smaak betreft.

Aan de andere kant, 50 eur, en die glazen komen wel van pas.. hm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week weer eens een doosje besteld bij DD:

- Longrow Peated;
- Laphroaig QA Cask;
- Ardbeg 10 years Single Malt;
- Connemara Peated Single Malt;
- Talisker Dark Storm;
- Caol Ila 12 years Single Malt;
- Ardmore Single Malt Tradition;
- Bruichladdich The Organic Scottish Barley;
- Glenfarclas 105 Single Malt.

Altijd fijn als je vriendin het ook lekker vindt en je zo met ieder 6 flessen een doos vol krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Foritain schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:07:
[...]
Hm, Ik dacht dat GL18 ook een Sherry cask beestje was, nu begin ik te twijfelen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:53:
Afgelopen week weer eens een doosje besteld bij DD:

- Longrow Peated;
- Laphroaig QA Cask;
- Ardbeg 10 years Single Malt;
- Connemara Peated Single Malt;
- Talisker Dark Storm;
- Caol Ila 12 years Single Malt;
- Ardmore Single Malt Tradition;
- Bruichladdich The Organic Scottish Barley;
- Glenfarclas 105 Single Malt.

Altijd fijn als je vriendin het ook lekker vindt en je zo met ieder 6 flessen een doos vol krijgt :)
De volgende flessen heb ik zelf ook en zullen je zeker bevallen :)

Laphroaig QA Cask;
Ardbeg 10 years Single Malt;
Caol Ila 12 years Single Malt;
Ardmore Single Malt Tradition;

Met een , persoonlijke, extra +1 voor de Laphroaig en de Caol Ila _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fender89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:55:
[...]

De volgende flessen heb ik zelf ook en zullen je zeker bevallen :)

Laphroaig QA Cask;
Ardbeg 10 years Single Malt;
Caol Ila 12 years Single Malt;
Ardmore Single Malt Tradition;

Met een , persoonlijke, extra +1 voor de Laphroaig en de Caol Ila _/-\o_
De Laphroig, Ardmore, Bruichladdich en de Tallisker DS zijn de nieuwe uitprobeersels.
De rest zijn oude bekenden.

Ben benieuwd, we houden wel van wat rokerig, turf en jodium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Foritain schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:07:
[...]

Hm, Ik dacht dat GL18 ook een Sherry cask beestje was, nu begin ik te twijfelen. Van de week een glaasje founders ed. meegepakt bij de Gall & Gall. Drinkt lekker weg, maar weinig bijzonders / geen sensatie wat smaak betreft.

Aan de andere kant, 50 eur, en die glazen komen wel van pas.. hm
Ja er zit een deel sherry cask bij ja.
Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 21-11-2016 20:54 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
Mag ik hier ook suggesties vragen? Ik heb niet ontzettend veel verstand van whisky, koop ca. 2 flessen per jaar, maar omdat ik volgende week 5 jaar gestopt ben met roken mag ik een mooie fles rokerige whisky van mezelf uitzoeken :7 Budget is zo rond de 75 euro. 2 goedkopere flessen is ook een optie.

Wat ik tot nu toe erg lekker vind:
Ardbeg Uigeadail
Talisker 10
Bruichladdich Peat
Oban 14 (als "slobberwhisky")

Caol Ila (ik weet niet meer welke) vond ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ hatsa
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 21-11-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Deathchant schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:52:
[...]

Ja er zit een deel sherry cask bij ja.
***members only***
Gezien jouw tips vorige keren mj uitstekend hebben geholpen :D.. Hoe schat jij die GL18 in? :) Route dusver was Dalmore 18 (zit nog 1/3e in, bewaar ik voor de wat zwaardere avondjes ;)) -> GF15 -> Glendronach 12. GF15 inmiddels op, maar die is met die GD12 ernaast op eens wel heel erg tam. De Glendronach bevalt uitstekend, al voelt dat wel echt als het andere eind van het spectrum (iets wat jij overigens ook al aangaf). Iets er tussenin klinkt mij wel als een idee, maar twijfel om van Sherry cask af te stappen; andere samples die ik tot dusver tegen kwam werd ik niet bijzonder gelukkig van.

[ Voor 9% gewijzigd door Foritain op 21-11-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
hatsa schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:17:
Mag ik hier ook suggesties vragen? Ik heb niet ontzettend veel verstand van whisky, koop ca. 2 flessen per jaar, maar omdat ik volgende week 5 jaar gestopt ben met roken mag ik een mooie fles rokerige whisky van mezelf uitzoeken :7 Budget is zo rond de 75 euro. 2 goedkopere flessen is ook een optie.

Wat ik tot nu toe erg lekker vind:
Ardbeg Uigeadail
Talisker 10
Bruichladdich Peat
Oban 14 (als "slobberwhisky")

Caol Ila (ik weet niet meer welke) vond ik wat minder.
Iets van Ledaig, of de Benriach Solstice. Dat zijn lekkere peated whisky's. Of van de jonge Distillery Kilchoman, de Sanaig (in de aanbieding bij D12) bijvoorbeeld. Of iets van Laphroaig. Maar als je een sherry gelagerde Ledaig kan vinden moet je hem mee nemen, echt heerlijke whisky!

[ Voor 24% gewijzigd door Noxa op 21-11-2016 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Foritain schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:39:
[...]

Gezien jouw tips vorige keren mj uitstekend hebben geholpen :D.. Hoe schat jij die GL18 in? :) Route dusver was Dalmore 18 (zit nog 1/3e in, bewaar ik voor de wat zwaardere avondjes ;)) -> GF15 -> Glendronach 12. GF15 inmiddels op, maar die is met die GD12 ernaast op eens wel heel erg tam. De Glendronach bevalt uitstekend, al voelt dat wel echt als het andere eind van het spectrum (iets wat jij overigens ook al aangaf). Iets er tussenin klinkt mij wel als een idee, maar twijfel om van Sherry cask af te stappen; andere samples die ik tot dusver tegen kwam werd ik niet bijzonder gelukkig van.
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Foritain schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:39:
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als we toch bezig zijn, nog specifieke tips mbt Glenfarclas/goyne? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Klinkt goed!
Noxa schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:34:
[...]

Iets van Ledaig, of de Benriach Solstice. Dat zijn lekkere peated whisky's. Of van de jonge Distillery Kilchoman, de Sanaig (in de aanbieding bij D12) bijvoorbeeld. Of iets van Laphroaig. Maar als je een sherry gelagerde Ledaig kan vinden moet je hem mee nemen, echt heerlijke whisky!
De omschrijving van de Benriach Solstice heeft het wel erg veel over zoetigheid, daar ben ik over het algemeen wat minder fan van. Ik heb ook wel een probleempje dat ik de neiging heb wat soepelere/mildere whisky's iets te snel op te slobberen. Voor deze aanschaf zou ik dat zonde vinden :P

Laphroaig lust ik ook wel graag, maar welke zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
'De omschrijving van de Benriach Solstice heeft het wel erg veel over zoetigheid, daar ben ik over het algemeen wat minder fan van. Ik heb ook wel een probleempje dat ik de neiging heb wat soepelere/mildere whisky's iets te snel op te slobberen. Voor deze aanschaf zou ik dat zonde vinden :P'

Dan kan ik je adviseren GlenFiddich 18 en Aberlour 18 te laten staan :-). Die vliegen er bij mij thuis doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:22
hatsa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:35:
[...]

Klinkt goed!

[...]

De omschrijving van de Benriach Solstice heeft het wel erg veel over zoetigheid, daar ben ik over het algemeen wat minder fan van. Ik heb ook wel een probleempje dat ik de neiging heb wat soepelere/mildere whisky's iets te snel op te slobberen. Voor deze aanschaf zou ik dat zonde vinden :P

De standaard fles Lagavulin is een hele goede keuze als je van een rokerige whisky houdt maar geen ervaren whiskydrinker bent. Ik schat in dat Kilchoman en dergelijke wellicht net een stap te ver voor je zullen zijn met wat je omschrijft. Als je iets van Laphroaig wil, overweeg dan de Triple Wood, de PX Cask en de An Cuan Mor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
hatsa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:35:
[...]

Klinkt goed!

[...]

Als je het geld er voor (over) hebt, de Laphroaig 18yo. Dat is wat mij betreft 1 van de lekkerste whisky's die er bestaat. Maar die is tegenwoordig flink aan de prijs. De Quarter Cask is ook erg lekker, welke ook nog eens binnen jee budget valt.

Kilchoman zou ik dan ook eens proberen, als je niet van sherry whisky houdt moet je de Manchir Bay eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
donleone83 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:17:
[...]

De standaard fles Lagavulin is een hele goede keuze als je van een rokerige whisky houdt maar geen ervaren whiskydrinker bent. Ik schat in dat Kilchoman en dergelijke wellicht net een stap te ver voor je zullen zijn met wat je omschrijft. Als je iets van Laphroaig wil, overweeg dan de Triple Wood, de PX Cask en de An Cuan Mor.
Nou is hatsa blijkelijk toch redelijk beslagen op dit ijs terecht gekomen en zou ik hem die Lagavullin 16yo zeker aan durven raden. Maar aan een beginner vind ik het toch wat gewaagd. Het is immers best een stevige jongen!

Ik persoonlijk heb er niet zo veel mee, met die Laga 16yo. Het is een beetje een haat liefde verhouding. Opeens krijg ik er zin in maar ze kan ook maanden onaangeroerd in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:21
Ik zie door de bomen het bos echt niet meer inzake het kiezen van een fles whisky als cadeau. Degene voor wie ik het koop vond tot nu toe de Glengoyne 10, Dalwhinnie 15, Glenkinchie 12, Oban 14 en de whisky van de Gouden Carolus lekker. Vooral de Dalwhinnie. Hij is geen enorme kenner en wil ook best iets nieuws proberen. Voor zover ik eruit op kan maken zijn het wel een beetje volle whisky's, maar niet heel zwaar.
Het budget is rond de 60€.

Ik zat te kijken naar de Glengoyne 15y (toevallig een stukje terug ook nog aan iemand anders aangeraden door Bean77, Glenmorangie Quinta Ruban of Nectar d'Or, Nikka Coffey Malt en de Glenfarclas 21y (eerder aangeraden ook aan iemand anders door Deathchant).

Dit zijn naar mijn mening best gangbare keuzes, maar kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, of ik een beetje juist zit? Mijn dank zou groot zijn!

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Noxa schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:31:
[...]

Nou is hatsa blijkelijk toch redelijk beslagen op dit ijs terecht gekomen en zou ik hem die Lagavullin 16yo zeker aan durven raden. Maar aan een beginner vind ik het toch wat gewaagd. Het is immers best een stevige jongen!

Ik persoonlijk heb er niet zo veel mee, met die Laga 16yo. Het is een beetje een haat liefde verhouding. Opeens krijg ik er zin in maar ze kan ook maanden onaangeroerd in de kast staan.
Hij geeft aan dat hij Laphroaig lust. Doorgaans zal je de Laga dan ook best lusten! Aan een absolute beginner zou ik hem ook zeker niet aanraden. Aan een relatieve beginner die een Islay wel kan waarderen raad ik hem blind aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Bedankt voor de reacties allemaal! Super! Al ben ik een zij, geen hij ;)

Een "relatieve beginner die een Islay wel kan waarderen" vind ik best een mooie omschrijving. Ik heb al best wat whisky gedronken en vind Islay's vaak erg lekker, alleen de Caol Ila 12 beviel me gewoon niet zo. Ik lust het wel, maar ik zou niet zo snel een fles in huis halen. Ardbeg kan ik dan bijvoorbeeld weer wel goed hebben, maar de Uigeadail smaakte me wel weer een stuk beter dan de 10yo. Nu is dat zo ongeveer de enige niet-standaard fles die ik heb gehad, dus tot zo ver gaat mijn verstand van whisky ook.

De Lagavulin Distillers Edition gaat in ieder geval op de shortlist. Aangezien het voor een speciale gelegenheid is mag het ook wel een wat specialere fles zijn. Het is trouwens niet dat ik geen sherry whisky lust, maar als het te zoet/mild is ben ik bang dat het te makkelijk wegdrinkt. Ik ben vooral niet zo goed in lekkere dingen laten staan, dus als het te gemakkelijk wegdrinkt is de fles zo snel leeg, en dat zou zonde zijn :P Laphroaig An Cuan Mor klinkt ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@hatsa:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Man wat is Lagavulin toch extreem lekker, niet te rauw en toch met pit en een stoere smaak, geen bloemetjes maar gewoon turvig. Het volgende tafereeltje wil ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2fmBn_4uxBNjDZJX0-ZyjdjxpjSYiyJKYNy_ATMIY7GNMlagaLUiIkEx90uosWbrhsKeC1qRYK6wqkPFLop-bjIJZ9ssLJCYtBm7HW2jbHCltxPsGsTRDOas-TZObWNs2EiP3_nQK4ng_jVsfaudw9zGZS8a6BCmTNJqmZgHtnW1HwOVKcXai2-yYQCZ-w7FW_s-2rKNqBhAl0tJOPgV_1iM2wXzRSugGIXHrEGLNNANwwXWn1rwK1chWokCBWsHnbMn1wrrqsG29xmNRf4M4cSeYl8Fq7XYQHKOGay3cUSrkSOiqo86O53-oW8cb2THHzNxafiBDpKzd5OzyD6cutSq5x5jwIj6yFDmcHuutPLR9WDZzByOmF1teClfg485yezkvvEZWzzhoZNBDcB_fIQejE-GXZDFdTcQOt-HpvzNWrS8K3AciWcL6eqfxKh2UXfei6GjRNhenX39Snllq7qTlTXv2YB-yPIMc_rH2kJVacIC8DBmLETmzRYKACaP9Gnj5COYhvEQH7f4edbi2oAg0Wplb3XuAPzP1aFY9UecluecUcFENVtB4-0N9z-lMibxuqTRAtcawCJW-kjZDUm-iBuCL_7H9DNdF_CIvVsXAnRz-w=w2329-h1310-no

[ Voor 62% gewijzigd door Uncle Mel op 23-11-2016 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Uncle Mel, wat een uitstekend passende snackjes! Ziet er gezellig uit!

Members only:

• Toff

Toff

FP ProMod
Members only:

• Bean77
Members only:

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
Deathchant schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:18:
@Uncle Mel, wat een uitstekend passende snackjes! Ziet er gezellig uit!
Zeker lekker!

Wat we zien:

Van notenshop.nl:
Ongezouten pinda's
pistachenootjes
gedroogde appeltjes (verbazend lekker, eerste keer besteld)
gedroogde vijgen

Twijfelaar kaasje (50/50 geitenkaas / jonge kaas)
Spaans worstje
Verse olijven met knoflook

Alles geserveerd op een kaasplank uit Zweden!

En natuurlijk een Lagavulin 16yr!

Wat we niet zien:
Mijn lieve mooie vrouw die net zoveel van de whisky en snacks geniet als ik :D

[ Voor 13% gewijzigd door Uncle Mel op 24-11-2016 19:10 ]

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door cfern op 24-11-2016 20:57 ]

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hij is vandaag (Black Friday) zelfs extra duur bij TWE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

WTF? 90 euro +....
Hier 20 euro goedkoper, BAM! http://drankdozijn.nl/art...ach-15-years-revival-70cl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hmm, dacht al.. waar is dit topic gebleven... :P

Vandaag naar het Whisky Base festival geweest in de Maassilo in Rotterdam. Was wel aardig, maar de opzet was vooral dat je betaald voor de meeste whisky's om te proeven en geen flessen kon kopen. Sommige kon je gratis proeven, maar je had ook zeldzame varianten waar je 50-75 muntjes (euro's) moest neertellen voor 2ml.

Heb er de Arran 21st anniversary edition geproeft: was best goed, maar ik zou er geen 150 euro (of zoiets) voor over hebben. Nogal "drogend" in de afdronk. De 18jr was wel erg goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.arranwhisky.com/assets/000/000/184/21st_Anniversary_3_listing.jpg

Verder de Glenfarcas 15yo. Beviel goed, ga ik zeker eens een fles van bestellen. Scallywag: smaakvol en aardig wat diepgang. Heb van Douglas Laing & Co ook wel eens Timorous Beasty en natuurlijk Big Peat gehad. Ze maken goed spul IMO.

[ Voor 15% gewijzigd door Atomsk op 26-11-2016 21:39 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Ik heb eens prijzen vergeleken van winkels bij ons in België vs drankdozijn.
Op sommige flessen zit er toch een aardig verschil.
Bv de Dalmore 15Y (gift) kost bij D12 54,95€ en bij Colruyt 74,93€...
Bij D12 is het wel een giftset, maar de 'gewone' fles kost 60,95€, voor 1 liter

Iemand ervaring met deze winkel?
Het verzenden van flessen is natuurlijk niet zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Den Deze schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:39:
Bijna iedereen hier heeft wel ervaring met drankdozijn denk ik, omdat het meestal de goedkoopste is. Ze versturen alles in een grote doos, speciaal ontworpen voor flessen. Zolang de bezorger er niet mee gaat voetballen, zal het wel goed gaan. Zo niet, dan weiger je de doos gewoon, of je stuurt deze terug. Heb er al +/- 20x besteld en het is altijd goed aangekomen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Den Deze schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:39:
Ik heb eens prijzen vergeleken van winkels bij ons in België vs drankdozijn.
Op sommige flessen zit er toch een aardig verschil.
Bv de Dalmore 15Y (gift) kost bij D12 54,95€ en bij Colruyt 74,93€...
Bij D12 is het wel een giftset, maar de 'gewone' fles kost 60,95€, voor 1 liter

D12 is de nummer 1 ethanol in Nederland en levert hele goede service.

Let wel even op de accijns als je in België woont. Die worden bij het afrekenen verwerkt (dacht ik) waardoor je bestelling op het einde iets duurder uit. Maar meestal nog steeds een stuk goedkoper dan in een fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
De accijns staat bij mij op 'België'.
Heb 3 flessen in mijn winkelwagen staan en als ik in NL zou wonen dan betaal ik 109€, voor België betaal ik 123€.
Voorlopig heb ik de Highland Park giftset, Talisker Storm gift en de Dalmore 15Y gift in mijn winkelmandje staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Den Deze schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:04:
De accijns staat bij mij op 'België'.
Heb 3 flessen in mijn winkelwagen staan en als ik in NL zou wonen dan betaal ik 109€, voor België betaal ik 123€.
Voorlopig heb ik de Highland Park giftset, Talisker Storm gift en de Dalmore 15Y gift in mijn winkelmandje staan.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Zolang je de Glen Talloch nog niet per doos besteld zit je wel goed ;)

Een vriend van een vriend werkt(e) bij een drankenhandel en daar komen de alcoholisten de GT per doos kopen als deze in de aanbieding is.

offtopic:
Geen alcoholistensmiley?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een stunt _O-

Leuk trouwens om de ervaringen hier te lezen! :) Iemand nog een tip trouwens voor twee tumblers die bovenin wat minder breed zijn? Liefst wat luxere of als er ergens een leuke aanbieding is met deze dagen. Heb nu gewoon 2 standaard glazen en dat mag ook wel eens anders. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Mijn (eerste) bestelling bij drankdozijn gedaan.
Ben gegaan voor de Highland Park 12Y giftset, de Talisker Storm giftset en de The Dalmore 15Y giftset.
Mijn schoonvader heeft de doos verder aangevuld met enkele andere flessen en nu is het wachten geblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
Mijn Lagavulin Distiller's Edition is binnen, en ook al geproefd. Zaterdag vond ik 'm eigenlijk niet rokerig genoeg, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik ervoor een Emelisse imperial russian stout Bruichladdich BA peated had gedronken (erg lekker trouwens ;)). Gisteren kwam de rook wat meer naar boven, maar het had van mij best nog wat meer gemogen. Ik ben ook wel wat verkouden aan het worden, dat helpt ook niet mee.

Wel erg lekkere whisky! Zeker geen spijt van m'n aankoop, maar ik ben bang dat er nog een fles bij moet komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Den Deze schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:40:
Mijn (eerste) bestelling bij drankdozijn gedaan.
Ben gegaan voor de Highland Park 12Y giftset, de Talisker Storm giftset en de The Dalmore 15Y giftset.
Mijn schoonvader heeft de doos verder aangevuld met enkele andere flessen en nu is het wachten geblazen :)
Members only:
hatsa schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:10:
Mijn Lagavulin Distiller's Edition is binnen, en ook al geproefd. Zaterdag vond ik 'm eigenlijk niet rokerig genoeg, maar dat kan ook te maken hebben met dat ik ervoor een Emelisse imperial russian stout Bruichladdich BA peated had gedronken (erg lekker trouwens ;)). Gisteren kwam de rook wat meer naar boven, maar het had van mij best nog wat meer gemogen. Ik ben ook wel wat verkouden aan het worden, dat helpt ook niet mee.

Wel erg lekkere whisky! Zeker geen spijt van m'n aankoop, maar ik ben bang dat er nog een fles bij moet komen :P
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
Bean77 schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:34:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
Ik dacht eigenlijk meer aan een simpele fles Ardbeg 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
hatsa schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:10:

Als je echt een stevige wilt waar je niet van blijft slobberen moet je de Säntis Malt Dreifaltigkeit eens proberen. Een Zwitserse whisky gerijpt op bier vaten. You love it or you hate it! Maar dat is echt een stevige jongen, met smaken en geuren die nijgen naar kampvuur, as, rook, gerookte ham, peper. Hij doet het goed bij een winter BBQ of een kampvuur in de sneeuw.

Persoonlijk vind ik hem erg lekker maar het is wel altijd de laatste van de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:36
Noxa schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:54:
[...]

Als je echt een stevige wilt waar je niet van blijft slobberen moet je de Säntis Malt Dreifaltigkeit eens proberen. Een Zwitserse whisky gerijpt op bier vaten. You love it or you hate it! Maar dat is echt een stevige jongen, met smaken en geuren die nijgen naar kampvuur, as, rook, gerookte ham, peper. Hij doet het goed bij een winter BBQ of een kampvuur in de sneeuw.

Persoonlijk vind ik hem erg lekker maar het is wel altijd de laatste van de avond.
Ik vind die Dreifaltigkeit echt een top whisky, is op dit moment toch wel een van mijn favorieten. Paar druppels water erbij en genieten. Was deze vorig jaar tegen gekomen op het whiskyfestival in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 23:50
krijn1985 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:02:
[...]

Ik vind die Dreifaltigkeit echt een top whisky, is op dit moment toch wel een van mijn favorieten. Paar druppels water erbij en genieten. Was deze vorig jaar tegen gekomen op het whiskyfestival in Den Haag.
Die is inderdaad heerlijk! Een complete barbeque in 1 glas kwa smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Hmm... nog nooit van gehoord, maar het klinkt zeker interessant.

* dreamscape zet hem op zijn lijstje :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
[/quote]
Wat we niet zien:
[/quote]

Bofkont ;). Zelfs een toch wel zoete Glenfiddich 18 of Aberlour 18 wil die van mij al niet eens aan ruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door e.looijenga op 30-11-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
e.looijenga schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:13:
[/quote]
Wat we niet zien:
[/quote]

Bofkont ;). Zelfs een toch wel zoete Glenfiddich 18 of Aberlour 18 wil die van mij al niet eens aan ruiken.
Wees blij anders zuipt ze je lekkere whisky nog op ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
coob schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:46:
[...]

Wees blij anders zuipt ze je lekkere whisky nog op ook. :P
Nee joh juist ideaal als je vrouw je vertelt dat je weer nieuwe moet bestellen omdat de flessen bijna op zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Iemand al op zoek geweest in DE naar deze?
https://www.lidl.de/de/gl...hisky-22-jahre-40/p232445

Heeft een gouden medaille gekregen van de WWE:
http://www.telegraph.co.u...at-world-whiskies-awards/

[ Voor 71% gewijzigd door wagenveld op 01-12-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Heb hem van de zomer in Frankrijk op. Vond het geen klapper. Duidelijk een sherry whisky, maar weinig uitgesproken. Slobber whisky zo gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, gezien de prijs niet verrassend natuurlijk. Op zichzelf niet direct de moeite waard om de grens over te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
wagenveld schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:47:
Ja, gezien de prijs niet verrassend natuurlijk. Op zichzelf niet direct de moeite waard om de grens over te rijden.
Geinige fles om eens mee te nemen als je er toch bent.

Gisteren mijn balvenie 15 single barrel, balvenie 17 double wood, tomatin 14 en de tomatin 18 binnengekregen. Aanvankelijk had ik 2 flessen van glendronach uit de batch 14 gereserveerd, maar de verkoopprijs was echt over de top voor mij.

Kerst inmiddels in aantocht, voor jullie nog reden om een speciale/leuke fles te kopen/te openen voor de feestdagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Jingle bells:

Bestelling geplaatst:

Caol Ila 12 years Single Malt 70cl
Lagavulin 16 years Single Malt 70cl
Laphroaig Triple Wood 70cl
The Ileach Cask Strength 70cl
Ardbeg Uigeadail 70cl
Balvenie 12 years Double Wood 70cl
Port Charlotte Scottish Barley 70cl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:54:
Members only:
Hopelijk meer dan ernaar kijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
In plaats van 1 fles voor naast m'n Lagavulin Distiller's Edition komen er 3:

Talisker Storm
Ardbeg 10
Laphroaig Quarter Cask

Zo kan ik wel weer even vooruit. In februari weer wat mooiers uitzoeken voor m'n verjaardag \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@hatsa, laat ook ff wat smaaknotities achter als je de lagavulin geprobeerd hebt ;)
@Toff, zeker weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48

Case_C

[Team Carrack]

Gisteren The Ileach Peaty geopend :) , enigszins verrast door de geur. Het duurde even voor ik kon herinneren waar ik het eerder had geroken...

Toen bedacht ik me dat 't me wel veel deed herinneren aan m'n studie en het bouwen van maquettes. Daar maakte ik toen veel gebruik van verschillende type klei :P . Geen idee hoeveel de geur overeen komt, maar de overeenkomst is zeker aanwezig.

Wel verrassend dat de geur weinig prijs geeft van de smaak welke meer kruidig is en toch erg makkelijk weg drinkt (zacht). De smaak blijft overigens niet te lang hangen. Maar goed, nog 680ml om de smaak beter te leren kennen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Gisteren eindelijk nog eens een nieuwe fles geopend. De keuze viel op de Bowmore Small Batch Bourbon Cask Matured. Wat mij betreft een ideale whisky om de overstap van Speyside naar de rokerige single malts te gaan. Je hebt nog steeds dat zoete en fruitige, zeker in de neus, maar bij 't drinken komt er een lichte rooksmaak over die het allemaal net wat interessanter maakt. Van deze fles ga ik nog veel plezier hebben!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 17-12-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Hey DC, dank je voor je GlenDronach suggestie, maar nu smaken standaard instappertjes zo slap :D

Zaterdag een flesje Dimple gekregen. Echt niet verkeerd, maar haast bizar weinig character en ik wacht nog op de afdronk :D

Uit interesse, wat is er uniek aan een FF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
De eigen huismerk blend Glenalba 34yo sherry cask finish van de Lidl van 50 euro heeft van Jim Murray dit jaar een rating van 95,5 gekregen.. In Nederland helaas niet verkrijgbaar, wel online te bestellen in Duitsland. Ik hoop snel te kunnen regelen dat een vriend in Duitsland twee flessen voor me bestelt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Foritain schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:50:
Hey DC, dank je voor je GlenDronach suggestie, maar nu smaken standaard instappertjes zo slap :D

Zaterdag een flesje Dimple gekregen. Echt niet verkeerd, maar haast bizar weinig character en ik wacht nog op de afdronk :D

Uit interesse, wat is er uniek aan een FF?
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 18-12-2016 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Waarom posten we ineens in Mo tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door Toff op 19-12-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Potverdikkie, die GG12 net toevallig meegenomen bij DD. GlenDronach 18 Allardice besteld na de vraag van moeders of ik een lekker flesje uit kon zoeken als kerstcadeau voor mijzelf, dacht ik probeer die Glengoyne 12 ook meteen. Ah well, was maar 2,50 meer oid. Maar wel toevallig want ik liep nog langs de gall vandaag en dacht wijs te zijn -niet- binnen te stappen :D

* Foritain doet niet mee met tag stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de tip, als ik van de week ergens een gall en gall tegenkom maar eens halen dan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem halen na oud en nieuw, heb eind januari een cursus met twee overnachtingen en ee gaan whiskey liefhebbers mee. Aangezien het in belgie is is dit wel een mooi presentje om mee te nemen. Ik haal er gelijk 3 of 4, komt wel op en voor die prijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:39
Goedemorgen :+

Glenlivet FF, naar pijs-kwaliteit-verhouding de beste op de markt IMHO ;) .
Dit jaar sluit ik rustig af. De 24ste gezellig bij mijn moeder met een fles Torfa. De 30ste een kookdag met vrienden en een fles Glen Scotia DC. O&N sluit ik af en luid ik in met Kavalan PCF. Halve fles de man, vroeg beginnen en rustig genieten.
Heerlijk zo een weekje vrij.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Halve fles?? Maar toch niet op 1 avond dan neem ik aan?
Members only:

Heeft inmiddels iemand die fles van de lidl al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:23:
[...]

Ik ga hem halen na oud en nieuw, heb eind januari een cursus met twee overnachtingen en ee gaan whiskey liefhebbers mee. Aangezien het in belgie is is dit wel een mooi presentje om mee te nemen. Ik haal er gelijk 3 of 4, komt wel op en voor die prijs 8)7
Pak dan voor 50 euro de 34yo. 95.5 rating van Jim Murray dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb de 22 jarige Glenalba deze zomer geproefd in Frankrijk en die vond ik best saai. Dat kan met deze fles wel heel anders zijn maar ik vrees het ergste.

Dit is een blend met in ieder geval 1 deel uit een 35 jaar oud vat. Waar het op neer komt is dat er een hoop jonge, naar alle waarschijnlijkheid, matige whisky gemengd is met whisky uit een heel goed vat. Naar alle waarschijnlijkheid een prima slobber whisky, maar geen smaak explosie die 95,5 punten waard is.

Jim Murray staat er om bekend een beetje controversieel te zijn en dat is dit keer weer niet anders. Ergens vind ik het wel goed dat hij het doet want overal wordt er over gediscussieerd of gelachen. De whisky wereld is wel een beetje gek geworden en dit is denk ik zijn manier van de middelvinger opsteken.

Dit is trouwens wat de rest van de wereld er van vind. En zo te zien is de eerste parasiet er al opgedoken om een flesje voor 90 pond aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:
Foritain schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:50:
Potverdikkie, die GG12 net toevallig meegenomen bij DD. GlenDronach 18 Allardice besteld na de vraag van moeders of ik een lekker flesje uit kon zoeken als kerstcadeau voor mijzelf, dacht ik probeer die Glengoyne 12 ook meteen. Ah well, was maar 2,50 meer oid. Maar wel toevallig want ik liep nog langs de gall vandaag en dacht wijs te zijn -niet- binnen te stappen :D

* Foritain doet niet mee met tag stuff
Members only:
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Helder.

Ik ga mezelf verwennen met een flesje Craigallechie deze kerst. Blijft 1 van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

60 euro leek mij inderdaad een prima prijs. Twijfel nu of ik er niet meer van had moeten maken, maar mss dat ik straks even een bodempje proef om dat zeker te stellen. De GD12 is nu bijna op, die beviel ook echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Foritain schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:44:
[...]

60 euro leek mij inderdaad een prima prijs. Twijfel nu of ik er niet meer van had moeten maken, maar mss dat ik straks even een bodempje proef om dat zeker te stellen. De GD12 is nu bijna op, die beviel ook echt uitstekend.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

We zijn wel wat gewend van het fotografie subforum ;) Vast en zeker teveel gedronken :P
Foritain schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:44:
[...]

Ik ben benieuwd wat je van die GD18 vind idd. En ik ben ook benieuwd of je ook de overstap durft te maken naar de GD21, aangezien hij toch wat duurder is. Ben benieuwd naar wat jij erin proeft/ruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Frank!in schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:01:

Ik wil jullie deze mooie aanbieding niet onthouden. Ik heb deze zelf nog niet gedronken, maar volgens mij sla je niet zo snel de plank mis met deze whisky als ik het goed begrepen heb.

https://www.ah.nl.kpnis.n...l/img_153738_Gall_500.png

Kost 29,94 bij de Gall & Gall en geen klantenkaart nodig.
Helaas niet leverbaar bij mijn lokale G&G (was wel besteld) en volgens de medewerker bij een andere vestiging in de buurt ook niet. Wel online, maar dan heb je weer verzendkosten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donleone83 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:28:
Pak dan voor 50 euro de 34yo. 95.5 rating van Jim Murray dit jaar.
De versie van 50 euro was 40 of 44 jaar oud zag ik vanmiddag. Maar ik heb nu 3 flessen van 20 of 22 jaar oud, heb even een collega gevraagd die in Duitsland woont en die had bij haar Lidl een complete whiskeybar 8)7

Ik moet 75 euro betalen voor 3 flessen van 20/22 jaar oud, prima lijkt me. En dan doe ik de volgende keer de 40/44 jaar oude wel. Eerst even zien hoe dit smaakt. Ik krijg ze morgen van haar :9

Ze hadden trouwens ook bij de Lidl daar een Cognacfles van een whooping 2000 euro 8)7 , uit 1952 of 53 ofzo. Bij een Lidl, een fles drank van 2000 euro... het moet niet gekker worden.
Deathchant schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:31:
Heeft inmiddels iemand die fles van de lidl al uitgeprobeerd?
Als ik mijn collega tref ga ik hem morgen proeven, ik laat het hier wel weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:07
Atomsk schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:06:
[...]

Helaas niet leverbaar bij mijn lokale G&G (was wel besteld) en volgens de medewerker bij een andere vestiging in de buurt ook niet. Wel online, maar dan heb je weer verzendkosten.
Online bestellen en bij de G&G laten afleveren is gratis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:25:
[...]

De versie van 50 euro was 40 of 44 jaar oud zag ik vanmiddag. Maar ik heb nu 3 flessen van 20 of 22 jaar oud, heb even een collega gevraagd die in Duitsland woont en die had bij haar Lidl een complete whiskeybar 8)7

Ik moet 75 euro betalen voor 3 flessen van 20/22 jaar oud, prima lijkt me. En dan doe ik de volgende keer de 40/44 jaar oude wel. Eerst even zien hoe dit smaakt. Ik krijg ze morgen van haar :9

Ze hadden trouwens ook bij de Lidl daar een Cognacfles van een whooping 2000 euro 8)7 , uit 1952 of 53 ofzo. Bij een Lidl, een fles drank van 2000 euro... het moet niet gekker worden.

[...]

Als ik mijn collega tref ga ik hem morgen proeven, ik laat het hier wel weten.
Hij is 35 jaar oud. Ze hebben een 22, 27 en 35 van die Glenalba. Ik heb vanmiddag in Duitsland besteld via een vriend. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donleone83 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:50:
Hij is 35 jaar oud. Ze hebben een 22, 27 en 35 van die Glenalba. Ik heb vanmiddag in Duitsland besteld via een vriend. Ik ben benieuwd!
Ah ok, wat minder jaartjes dus :P

Ik zag wat over het beeld schuiven toen collega's van mij de link kregen en ik zat ondertussen aan de telefoon. Er ontstond enige commotie toen we ontdekten dat een collega net in Duitsland was gaan wonen en we konden bestellen :D :+

Ik zag ook een fles whiskey voor iets van 8 euro op die site staan? Geen idee of dat wat is, maar ik ben hem vergeten te bestellen. Ga ik wel een keer doen, als het ergens naar smaakt heb ik een heel goedkoop flesje, misschien ideaal om te mixen met cola ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vriendin is deze kerst bij familie in Engeland. Die heeft ook de instructie gekregen om als ze een Lidl ziet daar binnen te stappen :+

Een jaar met een fles red ik niet. Ik denk dat de huidige fles in +/- 4 maanden er door heen gaat. Ik drink ook niet elk weekend er van dus al met al vind ik het een 'nette' score.
Pagina: 1 ... 5 ... 78 Laatste