Vrijdag schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:00:
@
Bambi105 Het is oprechte teleurstelling. Ik heb her en der lovende kritieken gelezen en gehoord, maar ik vind het toch echt tegenvallen. Het is vooral alcohol scherp, merk weinig andere smaken. Misschien met een drupje water proberen.
@
418O2 Nou, dat zijn op dit moment Laproaigh 10yrs, Talisker 10yrs, Glenkinchie 12yrs, Glenrothes 12yrs, Knockando 12yrs, Bowmore 12yrs, Big Peat, Lagavulin 16 yrs, Caol Ila 12yrs, Dalwhinnie Winter's Gold, Aberlour 12yrs en, jazeker, Famous Grouse

Heb de Balvenie 12 eens geprobeerd, maar ik vond het maar niks.
@
Case_C Ik heb helaas geen ervaring met eerdere GD's. Dit is mijn eerste fles, heb ik gisteren gekocht. Zijn de eerdere batches anders qua smaak dan?
Voor mij was glendronach een van de ontdekkingen van dit topic(ardbeg uigeadail vond ik zelf minder ook via hier)
Voor mij:
Laproaigh 10yrs, Talisker 10yrs,Beide onbekend
Glenkinchie 12yrs, 5/10 opvlakkig
Glenrothes 12yrs, 8/10 helemaal mijn smaak
Knockando 12yrs, Bowmore 12yrs, Big Peat, onbekend
Lagavulin 16 yrs, Caol Ila 12yrs, Superlekker en complex, zeker de lagavullin vond ik in het begin niks maar na enkel glaasjes beviel die steeds beter(wel 1 glas per proefperiode) 8/10
Dalwhinnie Winter's Gold,(15 vond ik al niks, deze nas lijkt me nog minder)
Aberlour 12yrs(de aberlour a bunadh is mijn favo nu maar is ook sherryd, dus misschien niet helemaal je smaak. 9/10
Heb van de Balvenie, de 14y caribien cask ook hoog zitten maar was ten tijde dat ik die kocht ook de duurste die ik had.
Famous Grouse

niks mis met blends, die drink ik vaak als laatste of zoals jij Glendronach nu in de cola.
Over batch maak ik me wel zorgen dronk altijd graag benriach maar de nieuwe batches(hebben ook een andere fles ) smaken me veel minder. Kan ook zijn dat de standaard hoger is geworden natuurlijk.
Hoop oprecht dat de kwaliteit het zelfde is sinds eeuwen, maar ik vrees ervoor.
Ik heb de pech gehad dat ik sinds 1996 whisky drink en daardoor veel heb kunnen proeven wat nu onhaalbaar is,
Over fles gesproken:
Mijn highland park Valknut
/f/image/PFP0yS3fLkR2fwvOUpKfZH6t.png?f=fotoalbum_large)
Is bijzonder donker, ik heb geen idee hoeveel er nu inzit, ik had liever een blanke.
Maar ik ben ook niet het type van flessen bewaren.
[
Voor 12% gewijzigd door
Honesty op 14-08-2021 20:20
]