[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:36
hfos schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:05:
Gouden Carolus vond ik nog best een aardige whisky voor wat het was! Santis heb ik zelf nooit gekocht, wel geprobeerd en die hebben ook wel aardige expressies.
Gouden Carolus is best aardig, weet nog niet of ik nog een fles zou halen. De säntis dreifaltigkeit heb ik laatst wel nog een fles van gehaald. Ik vind die erg lekker een beetje rokerige whisky met best wat verschillende smaken.

Ook de Octomore 7.2 laatst geproefd maar vond hem eigenlijk een beetje tegen vallen, verwachte toch meer rokerig zoals met de PC 8 (in mijn herinnering) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
krijn1985 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:10:
[...]Ook de Octomore 7.2 laatst geproefd maar vond hem eigenlijk een beetje tegen vallen, verwachte toch meer rokerig zoals met de PC 8 (in mijn herinnering) was.
Octomore is toch wel een heel ander soort whisky dan de meer 'traditionele' Port Charlotte, het is eigenlijk bijna niet te vergelijken. PC zit dichter bij de Laphroaig/Ardbegs, Octomore is meer een experiment in extremen. wat ook zeker niet altijd mijn ding is, ik vind Octomore zeker niet iets om even casual te drinken.

Bruichladdich lijkt trouwens met een soort van 'overbruggingswhisky' bezig te zijn, de Elements of Islay Ln1 (Lochindaal) zou qua pppm tussen de PC en Octomore in zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 23:59
Toff schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:53:
Cadeaus zijn altijd fijn om te krijgen, maar Dimples zijn wel blended, hoe fraai de fles ook gedeukt is. Op zijn tijd niks mis met een blended whisky, maar zo'n Dalwhinnie loopt er rondjes om.
Eerder schreef je nog: "smaken verschillen nu eenmaal" en nu stellig beweren dat Dimple minder is dan Dalwhinnie :?

Ik ken alleen de Dimple en die vind ik heerlijk. Ik heb wel eens een Dalwhinnie geproefd (weet niet meer welke), lekker, maar niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Je hebt gelijk. :*) Komt waarschijnlijk omdat ik ooit een collega had die Dimple nogal de hemel in prees. Toen ik er zelf een kocht, werden mijn verwachtingen niet waargemaakt en ik heb nooit een tweede fles Dimple gekocht. Dalwhinnie vind ik toevallig zelf een erg lekkere whisky, al moet je er niet meer dan twee glaasjes achter elkaar van drinken, zoals Koos2009 al aangaf:
Koos2009 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:43:
Zelf heb ik liever die dimple dan dalwhinnie. Na 2 glaasjes gaat het bij mij tegenstaan.
Ik drink eigenlijk zelden twee dezelfde whiskies na elkaar.

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Gisteravond heb ik bij moeders de Glenlivet Cipher mogen proeven, man wat is die lekker! Hij doet me in veel opzichten denken aan de Glenfiddich 15 Solera, maar dan een stuk voller en krachtiger. Het is dat ik het prijskaartje momenteel niet kan verantwoorden, anders had er zeker eentje m'n kast in gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Robicide schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:46:Het is dat ik het prijskaartje momenteel niet kan verantwoorden
Ik wou dat ik ook nog zo stevig in mijn schoenen stond, ik heb het nu een paar keer meegemaakt dat iets wat ik heel erg mooi vond ineens helemaal op was, en op is dan ook op... Ik 'grijp vaker mijn kans' nu, dan pak ik maar een flesje mee want straks is het er niet meer en dan heb ik spijt. En wat het dan vaak nog erger maakt is dat je het dan her en der aangeboden ziet voor schandalige prijzen.

En natuurlijk, er komen om de haverklap nieuwe whiskies uit, en daar zit ongetwijfeld ook van alles moois tussen, maar aan de andere kant wordt die shit ook steeds sneller steeds duurder...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
hfos schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:44:
[...]

Ik wou dat ik ook nog zo stevig in mijn schoenen stond, ik heb het nu een paar keer meegemaakt dat iets wat ik heel erg mooi vond ineens helemaal op was, en op is dan ook op... Ik 'grijp vaker mijn kans' nu, dan pak ik maar een flesje mee want straks is het er niet meer en dan heb ik spijt. En wat het dan vaak nog erger maakt is dat je het dan her en der aangeboden ziet voor schandalige prijzen.

En natuurlijk, er komen om de haverklap nieuwe whiskies uit, en daar zit ongetwijfeld ook van alles moois tussen, maar aan de andere kant wordt die shit ook steeds sneller steeds duurder...
Heel herkenbaar helaas.
Ook de Cipher gehaald vanwege deze redenen. Bang dat het er later niet is of idd veel te duur. In dat kader ben ik blij dat ik nog een Glenlivet Zenith tegen een "normale" prijs heb kunnen halen.
De nieuwe Tomatins zien er ook veel te interessant uit. Maar ik heb ook nu bewust nee gezegd tegen de Kilkerran "hype". Dus toch een beetje trots op mezelf :9

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:11:
Members only:
Bijzonder leuk verslag! Een mooie reis gehad zo te zien, en zeker interessant. Goed idee, sampleflesjes meenemen, mooi dat ik dat de volgende keer ook ga doen. 8)
Bean77 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:12:
[...] ik heb ook nu bewust nee gezegd tegen de Kilkerran "hype". Dus toch een beetje trots op mezelf :9
Kleine overwinningen zijn ook overwinningen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Thanks!! Nu nog 9 maanden wachten voordat ik weer kan gaan :'(

@Bean, idd, alle kleine overwinninkjes moet je vieren, dus doe jezelf nog een flesje cadeau :) Ik heb vandaag bij Gall & Gall deze Cipher gezien. Er stond geen prijs bij. Hoe smaakt die Cipher, wat zijn jouw smaaknotities? En die Zenith, ook een mening over?

Members only:

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
Probeer eens de tomintoul- the gentle dram (groen etiket). Die is mij erg goed bevallen. Licht rokerige smaak.

http://www.vintageliquor....THE_GENTLE_DRAM_750ml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Deathchant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:02:
Thanks!! Nu nog 9 maanden wachten voordat ik weer kan gaan :'(

@Bean, idd, alle kleine overwinninkjes moet je vieren, dus doe jezelf nog een flesje cadeau :) Ik heb vandaag bij Gall & Gall deze Cipher gezien. Er stond geen prijs bij. Hoe smaakt die Cipher, wat zijn jouw smaaknotities? En die Zenith, ook een mening over?

Members only:
Ik loop kansloos achter op de binnenkomende stroom flessen. En dan te combineren dat ik in de zomer altijd wat minder whisky drink en maar een paar flessen open heb staan. Cipher (rond de 100 euro) en Zenith daarom ook nog niet geproefd, gaat denk ik ook niet worden op korte termijn.
Ik vraag mij af of kruidig en krachtig zoals jij dat gewend bent te vinden is in de Glenmorangie lijn.

Overigens ben ik er net achter dat de Glenfarclas 15 ook wel wat tijd kan gebruiken. Na ca 20 minuten presenteert de nose zich veel aangenamer, beter in balans lijkt het wel.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Deathchant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:02:
Members only:
Tamelijk offtopic, maar wat is er eigenlijk MO aan bovenstaand verhaal?

Punctuality is the politeness of kings

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Slightly offtopic: Misschien heb je 't nog niet gemerkt, maar dit topic is niet meer in TL maar in AZ...ik heb de discussie verloren om het terug in TL te krijgen, dus is de mo-tag voor mij nog de enige optie om mijn ervaringen met jullie te delen. De mods zien het als hobby net zoals koken dus AZ, en ik zie het als dat er toch een stukje privacy bij zit zeker als 't gaat om alcohol, waar je toch negatief mee geassocieerd kan worden. Leuk als een toekomstige baas je googlet en je whisky hobby interpreteert als een verslaving of partyanimalism ;) Het zal vast niet zo erg zijn, maar ja, ik hou er graag zelf de controle over, vandaar de mo-tag.

• dreamscape
Ah, op die manier. Ik zag je eerder MO posten tijdens een vakantie en dacht dat je niet op internet wilde vertellen dat je huis onbeheerd en onbewoond was of zoiets. Maar nu snap ik je beweegredenen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

No worries ;) Als ik op vakantie ben, is er toch altijd iemand hier thuis, dus :)
Iets meer ontopic: hebben meer van jullie nu inmiddels die Glenlivet Cipher geproefd? Ik heb het idee dat het flink gemarketeerd is, maar dat het eigenlijk unlike any other NAS-founders reserve is...
Met de prijzen van tegenwoordig zou je bijna het slechtste willen denken (lees: alweer 100 euro voor een NAS fles)...

• hfos
  • Niet online
Ik hoop de Cipher binnenkort op dat whisky event tegen te komen. Heb hem online gezien voor €90 en dat ga ik nu even niet tegen een onbekende fles aan gooien, heb er momenteel nog iets teveel andere flessen voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Glenlivet Cipher... Leuke marketingcampagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
mace schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:34:
Glenlivet Cipher... Leuke marketingcampagne.
Zoals bij zoveel merken. Glenfiddich gooit er ook wat in met de XX en IPA versies. Qua prijs zijn ze wel erg bescheiden, ben benieuwd naar de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28
Deathchant schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:11:
Members only:
Leuk om te lezen!
Zelf ook naar de Glenlivet geweest en ben wel benieuwd hoe je die peated ervaren hebt?
Ikzelf vind het een leuke zet, iets te sterk naar mijn smaak maar zeker niet verkeerd.
Zelf heb ik daar een 18y handfilled meegenomen.

Vond zelf de proeverij nadien wat beknopt qua uitleg over de aangeboden whisky's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/ds1q9p22j/IMG_0170.jpg

Snap niet dat Port Ellen nog niet langs gekomen is.

:9~

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 11-09-2016 20:24 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik ben het single malt avontuur ingestapt met een fles Lagavulin 16y. Ik vind het niet te zuipen net benzine :D

Is het beter dat ik nu stop met single malts of heb ik gewoon een mindere gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
SYQ schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:04:
Ik ben het single malt avontuur ingestapt met een fles Lagavulin 16y. Ik vind het niet te zuipen net benzine :D

Is het beter dat ik nu stop met single malts of heb ik gewoon een mindere gekocht?
Om het maar met een schema aan te geven zit de Lagavulin in een specifieke hoek qua smaak.
Behalve flessen zou je ook samples kunnen kopen om te ontdekken welke richting je beter bevalt. Met samples zit je niet gelijk vast aan een hele fles.

Afbeeldingslocatie: http://www2.malts.com/var/plain_site/storage/images/choosing-whisky/a-world-of-flavour/the-single-malt-whisky-flavour-map/a-guide-to-flavours/125873-13-dut-BE/A-Guide-to-Flavours.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SYQ schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:04:

Je hebt een van de betere gekocht, maar absoluut geen whisky om mee te beginnen. Ik zou een glenmorangie proberen en dan een nectar d'or bijvoorbeeld.

Niet meteen beginnen met een Islay is mijn advies. En als het dan echt een islay zou moeten zijn dan een laphroaig die is redelijk tam.

En dan over een jaar of veel drink je met plezier een fijne Ardbeg. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 11-09-2016 20:22 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik ben indertijd begonnen met een Laphroaig 10yo. Voor mij liefde op het eerste gezicht, maar net als Lagavulin niet echt iets waar je normaliter mee zou beginnen. Uit interesse: Heb je je laten informeren of ben je ergens anders van uitgegaan bij de aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Thanks, zoiets vermoedde ik al de stap van blend naar single malt viel me vies tegen maar zo te zien ben ik begonnen met de verkeerde. :)

Destijds gekocht op advies maar vooral nadat ik het gedronken had tijdens een diner met collega's. Verschil was dat ik toen al erg veel drank op had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
SYQ schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:30:
Thanks, zoiets vermoedde ik al de stap van blend naar single malt viel me vies tegen maar zo te zien ben ik begonnen met de verkeerde. :)

Destijds gekocht op advies maar vooral nadat ik het gedronken had tijdens een diner met collega's. Verschil was dat ik toen al erg veel drank op had
Ik ben zelf begonnen met een Glenfiddich 12, heb in de winkel nagevraagd wat een 'goede' beginnerwhisky is.
Heb voor 2 vrienden een Bowmore 12 en een Glenlivet founders reserve gehaald, welke beide goed in de smaak vielen. de Bowmore 12 is overigens ook peated.

Lagavulin 16 heb ik ook gehad, erg lekker, maar wellicht niet om mee te beginnen inderdaad :D

[ Voor 8% gewijzigd door Krullebol.nl op 11-09-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook een goeie tip: Highland Park 12yr :)

Zelf erg veel plezier van, en behoort tot de standaard in mijn kleine verzameling. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Allen bedankt voor de input! Van de week maar paar samples kopen dan en dan kijken of dat wel een succes wordt. Voor nu maar weer terug naar bier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met het warme sowieso altijd wel lekker. :) Whisky smaakt mij dan toch wat minder vind ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@SYQ: Balvenie 14yr Carribean cask, nu bij drankdozijn de whisky van de week (49,95 euro). Uitstekende whisky!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:01:
@SYQ: Balvenie 14yr Carribean cask, nu bij drankdozijn de whisky van de week (49,95 euro). Uitstekende whisky!!
Helaas betaal je bij D2 5,95 € verzendkosten, tenzij je een dozijn flessen bestelt (uitzonderingen daargelaten). Niet echt de ultieme omgeving voor een beginner, IMHO. Een "hele" fles is sowieso al een behoorlijke gok, als je geen idee hebt wat je koopt. Beter beginnen met samples, of nog beter, een proeverijtje met vrienden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Toff schreef op maandag 12 september 2016 @ 01:07:
[...]

Helaas betaal je bij D2 5,95 € verzendkosten, tenzij je een dozijn flessen bestelt (uitzonderingen daargelaten). Niet echt de ultieme omgeving voor een beginner, IMHO. Een "hele" fles is sowieso al een behoorlijke gok, als je geen idee hebt wat je koopt. Beter beginnen met samples, of nog beter, een proeverijtje met vrienden. ;)
Als je de verzendkosten erbij optelt dan is het nog vaak goedkoper dan de meeste lokale slijterijen. Bovendien krijg je er een verhuisdoos bij :P
(overigens is een bestelling boven de 250 euro gratis qua verzenden, maar daar kom je doorgaans niet snel aan ;) ).
Maar bij bepaalde online shops of facebook groepen is vaak wel genoeg keus in samples te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Toff, tja je moet ergens beginnen ;) Drankdozijn of drankgigant zijn doorgaans goedkope online slijterijen. Het is niet vaak dat Gall&Gall een aanbieding heeft die dan goedkoper is dan drankdozijn of drankgigant.

Maar ik snap 't punt...
@SYQ: Als je nog zoekende bent kun je misschien beter samples proberen. Bij whiskysite.nl kun je allerlei Samples bestellen. Ja, in verhouding ben je duurder uit, maar je hoeft geen grote fles in 1x te kopen. Op die site kun je makkelijk een stuk of 5 samples bestellen voor onder de 50 euro. Zelfs onder de 40 euro.
Ik heb even gekeken voor 5 uiteenlopende samples (beetje rook, sherry, lichte whisky's en volle whisky's, oude en jonge whisky's) :

- Balvenie 14yr caribbean cask: medium vol, fruitig, 6,49 euro
- Glendronach 21yr parliament: sherry, zeer vol en krachtig. 9,99 euro
- Glenfiddich 14yr rich oak: zeer zachte whisky, fruitig 4,99 euro
- Oban 14yr: lichte whisky, fruitig, licht peated, goeie middenmoot: 4,99 euro
- Highland Park Dark Origins: medium licht/vol, beetje rook, beetje fruit: 7,99 euro
Verzendkosten 6,95
Totaal 41,40 euro. En dan heb je 5 goeie uiteenlopende samples (rum cask, bourbon cask, sherry cask, rokerig, fruitig, kruidig) om in aanraking te komen met wat whisky je te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Deathchant schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:54:
Totaal 41,40 euro. En dan heb je 5 goeie uiteenlopende samples (rum cask, bourbon cask, sherry cask) om in aanraking te komen met wat whisky je te bieden heeft.
En van daaruit kun je voortborduren op wat je lekker vindt. Zo hebben wij het ook gedaan (Maar dan met hele flessen en als adviseur een goede slijter 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 23:59
@SYQ - of om de overstap vanaf Blends wat makkelijker te maken: check of er een whiskyproeverij bij je in de buurt is. Kost je over het algemeen een paar 10tjes, het kan van 1 merk zijn maar je wordt wel meegenomen met uitleg.
Een beetje goede slijter heeft ook altijd wel iets open staan (IMO), dus kan je ook vragen om te mogen proeven (dit moet je vragen, want van de wet mag een slijter het niet aanbieden). Afhankelijk van jouw commentaar op die whisky zou dezelfde goede slijter ook wel wat kunnen aanraden.

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Vandaag iets moois kunnen kopen. De Ardbeg TwentyOne, was in een half uurtje uitverkocht.

Iemand een idee wat de oplage hiervan is? Kan het nergens terugvinden.

• hfos
  • Niet online
Nice! Geen idee wat de oplage is, heb hem wel voor belachelijk geld voorbij zien komen. Als hij zo goed is als de Laphroaig 21 zou het goed moeten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Nadat we afgelopen week een paar kozijnen hebben geschilderd (en dus de hele dag de ramen open hebben gestaan) was het behoorlijk afgekoeld in huis. 's Avonds heb ik dus lekker de open haard aangestoken. Een prima moment om whisky te drinken dus.
Ik had al een tijdje een Talisker 18yo op de plank staan. Nu staat Talisker sowieso hoog aan mijn favorieten lijstje en ook deze is erg lekker. Voor mijn gevoel iets minder ziltig/medicinaal en een iets uitgesprokener pepertje t.o.v. de Talisker 10yo. Qua pepertje doet hij mij een klein beetje denken aan de Talisker 57 degrees north, al is die mede door het hoge alcoholpercentage (57%) een stuk heftiger.
Vanwege de prijs kan ik de 18yo niet aanprijzen als een 'must have' (in tegenstelling tot de 10 jaar oude variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
Die talisker 57 kocht ik ooit eens bij d12 voor tientje of 4-5.
Een liter zelfs.
Lekker spul ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Is er iemand naar de Whiskyfeesten in Vroenhoven geweest? Ik heb het aan me voorbij laten gaan, het is me net iets té druk geworden - dat ligt wel aan mij, anderen vinden het gewoon sfeervol :) .

Eergisteren na drie maanden drooglegging wegens de zomer wel weer eens een dram geproefd, de Macallan Amber - een lichte start :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
HellPunk schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:49:
Is er iemand naar de Whiskyfeesten in Vroenhoven geweest? Ik heb het aan me voorbij laten gaan, het is me net iets té druk geworden - dat ligt wel aan mij, anderen vinden het gewoon sfeervol :) .

Eergisteren na drie maanden drooglegging wegens de zomer wel weer eens een dram geproefd, de Macallan Amber - een lichte start :).
Is er ergens een soort kalender wanneer en waar zulke whiskyfeesten/proeverijen zijn? Lijkt mij wel interessant om eens een keer te gaan kijken.

Gisteren nog een leuke fles binnengekregen en komende week komt er nog een leuke 25 jarige binnen. Voorlopig voor de verzameling helaas haha.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14463137_10210309459562657_4573375140497477002_n.jpg?oh=d9b3124a6bff649bc547225da1bb7188&oe=58670D2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Petje af... Voor die prijs koop je dus 4 x 18 yo of zelfs 14 x 12 yo van hetzelfde merk. Aangezien ik meer een drinker dan een verzamelaar ben, liggen dit soort aankopen ver buiten mijn horizon. Hoeveel lekkerder dan "erg lekker" kan een whisky zijn? Met zo'n fles in de kast ben je wel een baas, dat is zeker.

BTW Met jouw moie fotospul kan je vast wel een scherpere foto maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 25-09-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Bean77 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:39:
[...]
Is er ergens een soort kalender wanneer en waar zulke whiskyfeesten/proeverijen zijn? Lijkt mij wel interessant om eens een keer te gaan kijken.
Aan de Whiskyfeesten word ik altijd herinnerd omdat ik regelmatig binnenloop bij Bams in Maastricht, zij zijn mede-organisator. Ik heb verder geen idee van andere tasting-evenementen. Misschien eens zoeken naar een whisky-club in je buurt?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Toff schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:07:
Petje af... Voor die prijs koop je dus 4 x 18 yo of zelfs 14 x 12 yo van hetzelfde merk. Aangezien ik meer een drinker dan een verzamelaar ben, liggen dit soort aankopen ver buiten mijn horizon. Hoeveel lekkerder dan "erg lekker" kan een whisky zijn? Met zo'n fles in de kast ben je wel een baas, dat is zeker.

BTW Met jouw moie fotospul kan je vast wel een scherpere foto maken?
Moet zeggen dat ik het ook wel "spannend" vond om opeens 2 flink duurdere flessen te kopen. Inderdaad voor de verzameling, of ik moet verzinnen dat ik ze open maak voor een bijzonder moment/leeftijd etc.
Maar eigenlijk wil ik daar nog eens een geboortejaar whisky voor halen.
Ik heb voor deze en de fles die onderweg is best goede deals kunnen maken, de winkelprijs zou ik nooit betaald hebben in ieder geval.
Als de volgende fles binnen is zal ik een betere foto maken ;)
HellPunk schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:32:
[...]

Aan de Whiskyfeesten word ik altijd herinnerd omdat ik regelmatig binnenloop bij Bams in Maastricht, zij zijn mede-organisator. Ik heb verder geen idee van andere tasting-evenementen. Misschien eens zoeken naar een whisky-club in je buurt?
Ik wil eerst wat vrijblijvend wat tasting-bijeenkomsten bijv. bezoeken voordat ik een whisky-club wil overwegen. Ik zal eens wat gaan informeren bij lokale winkels en misschien dat er op internet nog wat te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:23
@ Bean77
HIER kun je redelijk wat whisky evenementen vinden in Nederland, ik heb alleen nog geen agenda gevonden die sluitend is voor de Nederlandse evenementen.

Ook op het whiskyforum worden veel evenementen in deze rubriek geplaatst.

Leuk trouwens dat er een single malt topic is op Tweakers, in al die jaren kom ik dit topic nu pas tegen :P

[ Voor 22% gewijzigd door filthymushroom op 26-09-2016 09:59 . Reden: Nog een linkje geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
filthymushroom schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:58:
@ Bean77

http://www.whiskymonitor.nl/evenem01.htm

Bovenstaande link kun je redelijk wat whisky evenementen vinden in Nederland, ik heb alleen nog geen agenda gevonden die sluitend is voor de Nederlandse evenementen.

Leuk trouwens dat er een single malt topic is op Tweakers, in al die jaren kom ik dit topic nu pas tegen :P
Top! thanks :) Zoiets is heel handig!

Dit topic zat heel lang in de tweakers lounge totdat enkele maanden geleden besloten is dat we uit de anonimiteit moesten met ons alcohol probleem ehmm hobby ;)
Wat drink jij vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:23
Ik ben zelf vooral een fan van de Islays. Laproaigh is een van mijn favorieten distillerijen, heb dan ook een behoorlijk aantal Laproaigh's in de kast staan.

Het slaapmutsje is bij mij vaak toch de Lagavullin 16yo, hoewel ik moet zeggen dat mijn hobby gelukkig nog geen probleem is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bean77 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:00:
Dit topic zat heel lang in de tweakers lounge totdat enkele maanden geleden besloten is dat we uit de anonimiteit moesten met ons alcohol probleem ehmm hobby ;)
Gewoon lekker de MO-tag gebruiken. Of je moet overstappen naar Rum, dan kun je nog in TL terecht ;)
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 26-09-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Deathchant schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:17:
[...]

Gewoon lekker de MO-tag gebruiken. Of je moet overstappen naar Rum, dan kun je nog in TL terecht ;)
Members only:
Zojuist de fles binnengekregen en voor Toff maar gelijk een wat scherpere foto gemaakt ;)
Mooi hout, erg degelijk. Onderkant kan er ook eruit geschoven worden als een voet. Ziet er erg netjes uit, net als de kurk. Verder nog niet geproefd, maar een mooie aanwinst voor de verzameling. Past mooi bij de 21 jarige.

Komende maanden maar eens een glengoyne 15 of 18 halen die ik wel durf open te maken :P Helaas zag ik dat de Glendronach 14 ook al overal zo'n beetje uitverkocht lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2wptn34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1567728.jpg

• Toff

Toff

FP ProMod
Bean77 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:00:
[...]
Zojuist de fles binnengekregen en voor Toff maar gelijk een wat scherpere foto gemaakt ;)
Mooie fles en prima foto's! Hij lijkt wat krap afgevuld, alsof het "angels' share" wordt afgewenteld op de consument/verzamelaar?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja mooie fles, uitstekende presentatie! Hij is inderdaad wat krapjes afgevuld... Hij is niet open geweest hè? Nee want dan moet je dat zegeltjes eraf halen (en volgens mij al bijna kapottrekken).
Edit: volgens mij hoort dat touwtje ín het zilver van de zegel te zitten als ik het zo opzoek op YouTube. Lijkt erop alsof er een slokje uit is idd...

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 28-09-2016 09:02 ]

• hfos
  • Niet online
Interessant, op Whiskybase zie je dat op de marketingfoto's er een dram of wat meer in de fles zit, op foto's van consumenten ziet de fles er zo uit als bij Bean77.

• Bean77
Deathchant schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:45:
Ja mooie fles, uitstekende presentatie! Hij is inderdaad wat krapjes afgevuld... Hij is niet open geweest hè? Nee want dan moet je dat zegeltjes eraf halen (en volgens mij al bijna kapottrekken).
Edit: volgens mij hoort dat touwtje ín het zilver van de zegel te zitten als ik het zo opzoek op YouTube. Lijkt erop alsof er een slokje uit is idd...
Ik ben er geen expert in, maar als ik het van dichtbij bekijk krijg je het zo nooit netjes terug als je de fles hebt opengemaakt. Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat de fles nooit open is geweest. Ik denk dat het verhaal van hfos ook klopt.
Met zulke prijzen kan ik het geen koopje noemen, maar ik ben ook blij met de deal die ik heb kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK, dan heb ik niks gezegd. Ik vind het wel een mooie fles hoor!
Members only:

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Een goedenavond.

Ik wil rond kerst een wat specialere whisky gaan proberen.

Budget is zo'n €100.

Tot nu toe heb ik gehad, wat beviel en wel meer van wil proberen ;

Balvenie 12 DW
Balvenie 14 CC
Glenfiddich 18 (12 vind ik niet zo)
Jack Daniels Single Barrel
Jura 16Y (3 jaar terug op een schip geprobeerd en bewviel goed destijds)

Welke me tot nu toe wel wat lijken:
Highland Park 12
Talisker 10
Bowmore 12 (Heeft een vriend al, maar nog dicht)

Dan de wat specialere:
Glenlivet 18
Glenlivet 15
Glenmorangie 18
Balvenie 16 TC of 17 DW, wellicht iets ander ~100

Ik wil best eens "gek doen", maar met enige zekerheid dat ik het lekker vind. Dalwhinnie vind ik zelf niks.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Koos
:
Members only:

Als je 't met enige zekerheid wilt, zul je aan de samples moeten en mensen hier vragen of ze je wat willen sturen. Of op whiskysite.nl kijken. Gewoon voor 30 euro aan samples kopen en dan de beste uitkiezen om een grote fles van te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 29-09-2016 01:03 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Koos2009 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:04:
Een goedenavond.

Budget is zo'n €100.

Balvenie 12 DW
Balvenie 14 CC

Highland Park 12
Talisker 10

Dan de wat specialere:
Glenlivet 18
Glenlivet 15
Glenmorangie 18

Ik wil best eens "gek doen", maar met enige zekerheid dat ik het lekker vind. Dalwhinnie vind ik zelf niks.
Ik heb vorig jaar ook met Kerst (da's toevallig) bij een vriend deze gedronken. Ik vond hem echt ontzettend zacht, aangenaam en smaakvol. Hij is afgeprijsd net iets boven het genoemde budget maar wellicht het overwegen waard:

http://www.whiskysite.nl/en/caol-ila-25-years-old.html

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Bean77
Koos2009 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:04:
Een goedenavond.

Budget is zo'n €100.

Balvenie 12 DW
Balvenie 14 CC

Highland Park 12
Talisker 10

Dan de wat specialere:
Glenlivet 18
Glenlivet 15
Glenmorangie 18

Weet je al wat je aanspreekt of juist niet? Sherry/geen sherry, rokerig/niet rokerig etc. Anders is het niet gek om voor een glendronach 15 te kiezen en de rest uitgebalanceerd samples kiezen zodat je van alle hoeken wat kan proeven. Dat helpt je een volgende keer makkelijker zoeken.

Maar als je voor 1 fles gaat van 100 euro zou ik naar een Balvenie 15 sherry,Balvenie 15 single barrel, glendronach 21, glengoyne 21 kijken.
Als je 2 flessen wilt kiezen dan is een glendronach 15 icm of een Highland Park 12 of een Benromach 10 of een Springbank 10 mogelijk een interessante combinatie.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
Ben de laatste tijd de Glenmorangies toch wat meer aan het proberen. Nu voor m'n verjaardag een Signet gekregen van mijn liefje O+ Gaan we binnenkort eens van genieten (hoop ik), iemand ervaring mee? :9~

• Koos2009
Zelf heb ik het idee dat ik zowel van zachte, licht zoetige/"straffe" whisky (JD, Balvenie 14, GlenFiddich 12) als van rokerig (Talisker 10/Skye) houd.
Veel komt uit Speyside, maar ook Islands.
Had eens gelezen dat de streek bepalend is en dat je als "beginner" vaak whisky's uit dezelfde streek lekker vindt.

Ik heb al een Glendronach staan, maar ben bezig met wat veranderingen in huis en wil die openmaken zodra ik daar klaar mee ben. Cadeautje aan mezelf zeg maar.

Zelf is de enige sherry cask die ik gehad heb de Balvenie 14 en die beviel me wel.

Verwijderd

Mythio schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:34:
Ben de laatste tijd de Glenmorangies toch wat meer aan het proberen. Nu voor m'n verjaardag een Signet gekregen van mijn liefje O+ Gaan we binnenkort eens van genieten (hoop ik), iemand ervaring mee? :9~
Yes ;) Toppertje! Hij is niet goedkoop, maar je krijgt er een hele mooie fles en verpakking voor terug en de smaak is subliem. Absoluut één van de betere Glenmorangies (en ik heb ze allemaal ;)).

• Bean77
Mythio schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:34:
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:40:
[...]

Yes ;) Toppertje! Hij is niet goedkoop, maar je krijgt er een hele mooie fles en verpakking voor terug en de smaak is subliem. Absoluut één van de betere Glenmorangies (en ik heb ze allemaal ;)).
Goed om te weten, ik heb hem hier ook nog staan.
Wat is jouw ervaring met de Quinta Ruban?

Verwijderd

Bean77 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:16:
[...]

[...]

Goed om te weten, ik heb hem hier ook nog staan.
Wat is jouw ervaring met de Quinta Ruban?
;w

Haha, nee sorry, vind ik helemaal niks. Ik ben destijds begonnen met de Lasanta (m'n eerste whisky ever) en die vond ik monsterlijk goed. Helaas hebben ze die nu kapot gemaakt. De Quinta Ruban was ook één van de eerste whiskies die ik heb geprobeerd (alsmede de Nectar d'Or) en ik had daar hele hoge verwachtingen van. Ik kan niet zeggen dat 'ie vies is, maar ik vind 'm ook niet lekker. De Nectar d'Or, een fijne wijn finish, doet het in mijn beleving een stuk beter ;)

Mocht je overigens geld teveel hebben en wil je een echte goddelijke Glenmorangie proberen: Sonnalta PX _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:43

JanB

Het ken rotter !!!

Voor mijn verjaardag een paar mooie nieuwe aanwinsten mogen krijgen voor de collectie.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5602/30004948795_b7b13b0fe7_c.jpg

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:26
Die Tomatin heb ik zelf ook, wel de 12 jaar versie. Een paar posts hierboven zag ik nog de Bowmore genoemd, ook erg lekker, wel tegen mijn limiet aan wat turf betreft.

Is er hier iemand die wel eens The Beagg (blended) drinkt. Persoonlijk 1 van mijn favorieten.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Leuk! Een whisky-topic. Ik drink al jaren met veel plezier een glaasje whisky, en dan bij voorkeur van de eilanden. Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest in Schotland en daar een hoop destilleerderijen bezocht, erg leuk om van dichtbij te zien hoe dat in zijn werk gaat.

Ik heb in Schotland besloten een verzameling te beginnen en dus wat flessen meegenomen, maar alleen flessen die hier niet of nauwelijks zijn te krijgen zoals de festivalflessen van Lagavulin en Caol Ila, Laphroaig 18 en Port Charlotte CC:01. Alles wat hier ook te krijgen is, is daar een heel stuk duurder. Inmiddels heb ik mijn verzameling aardig uitgebreid (lang leve DD):

Members only:

Choose life

• hfos
  • Niet online
E-Rick schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:54:Ik heb in Schotland besloten een verzameling te beginnen en dus wat flessen meegenomen, maar alleen flessen die hier niet of nauwelijks zijn te krijgen zoals de festivalflessen van Lagavulin en Caol Ila, Laphroaig 18 en Port Charlotte CC:01.
Had van de Port Charlotte maar een Valinch meegenomen, dan hadden we goede vrienden kunnen worden ;) . Aan die dingen is hier echt niet te komen. Maar mooi lijstje hoor!
Mocht je trouwens uitbreiding zoeken voor je verzameling, ik gooi binnenkort een zootje flessen in de verkoop, vrijwel uitsluitend Islays...

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

hfos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:22:
[...]

Had van de Port Charlotte maar een Valinch meegenomen, dan hadden we goede vrienden kunnen worden ;) . Aan die dingen is hier echt niet te komen. Maar mooi lijstje hoor!
Mocht je trouwens uitbreiding zoeken voor je verzameling, ik gooi binnenkort een zootje flessen in de verkoop, vrijwel uitsluitend Islays...
Tsja, ik moest keuzes maken, mijn budget is helaas niet eindeloos. Om bijvoorbeeld de Lagavulin Feis Ile te mogen kopen (ze hadden nog iets van 50 flessen) moesten we een sensory tasting doen van £35 pp, daarna was de fles nog eens £125.... Maar er zit waarschijnlijk wel een stuk oudere whisky in dan de 18 jaar die op het etiket staat. Ten eerste, er staat geen jaar van distillatie op, en ten tweede het is een cask strength van 49,5%. Ter vergelijking: er zijn 30 jaar oude cask strength whiskys met meer alcohol...

Ik ben benieuwd wat je gaat verkopen, ik neem aan dat je dat hier laat weten.
(is dat trouwens jouw blog, op pagina 2 van de resultaten, als ik op "port charlotte valinch" google?)

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:40:
[...]

Goed om te weten :-)

Heb ook een proefsetje gekregen met de gewone, lasanta, quinta en nectar d'or...eens zien wat de beste is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04

Case_C

[Team Carrack]

Zal mezelf in dit topic dan ook maar melden :) , nu ondertussen al weer even van tijd tot tijd lopen lurken hier. Ben sinds een paar maanden ook aan de Whisky, na een paar goedkopere whisky's in het verleden ben ik pas begonnen met de Glennfiddich.

Daarmee heb ik de smaak te pakken gekregen, waardoor ik nu verschillende Whisky's aan 't proberen ben.

Momenteel is de collectie als volgt:
  • Glennfiddich 12yr (=op, maar zeker voor herhaling vatbaar)
  • Glenlivet 12yr (momenteel de daily driver (figuurlijk gesproken dan :p ))
  • Glenlivet Nadurra Triumph 1991 (om te bewaren)
  • Glendronach 12yr (nog dicht, maar zeker benieuwd naar de inhoud :) )
  • The Famous Grouse (om gewoon te drinken/ hij was in de aanbieding, maar daar koop ik geen 2e van :+ )
Kwam vanochtend erachter dat ze bij drankdozijn een Glenlivet week zijn begonnen:
http://www.drankdozijn.nl/merk/glenlivet

Ook leuk dat ik daar vorige week nog een Nadurra Triumph heb besteld :/ , ah well alsnog erg blij met die fles. :) Rottige van die aanbiedingen is wel dat 't aandringt tot aanschaf van nieuwe flessen :+ . Merk dan ook wel dat het belangrijk is om de budgetteren met zo'n hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Heb vorige week de Glenlivet Cipher en XXV gehad, waren allebei best te doen! Wel allebei net te duur, tenminste, de Cipher net te duur en de XXV veel te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@hfos, ik zag afgelopen zondag dat in de Glenlivet week de XXV voor 195 euro te krijgen was. Wat een koopje. 2 uurtjes later was ie van de website weg. Heb jij em weggekaapt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
huh.... Hfos geef mijn fles terug!!!! ;)

(Ik had de aanbieding op mijn scherm staan, toen ik hem in mijn mandje wilde leggen werkte dat niet en bleek hij opeens uitverkocht te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Nee, heb hem geproefd op een festival hier. Lekker, maar ik zou er zelf geen 200 euro aan uitgeven. Is me nu net iets te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nou ben ik wel heel benieuwd wat die HP18 bij de Makro moest kosten... En of ik dus morgen daar ook nog even naar toe moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
€108 geloof ik inc BTW.
Dus niet meer dan 110 inc.

HP12 was net zo duur og een euro duurder dan bijvGall, maar HP18 was daar 121.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Koos2009 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:18:
€108 geloof ik inc BTW.
Dus niet meer dan 110 inc.

HP12 was net zo duur og een euro duurder dan bijvGall, maar HP18 was daar 121.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Laatst online: 18:29
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Euhm, wat is die bullshit dat alles achter [mo] gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AZ is een open forum en niet iedereen is er gecharmeerd van dat dit nu openbaar staat en dus ook via google te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Smultie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:02:
Euhm, wat is die bullshit dat alles achter [mo] gaat?
Joopieboy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:11:
AZ is een open forum en niet iedereen is er gecharmeerd van dat dit nu openbaar staat en dus ook via google te vinden is. :)
Members only:

[ Voor 20% gewijzigd door Toff op 08-10-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het irritante is dat quotes niet meer werken als je MO gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Iedereen is in beginsel vrij om te posten hoe en wat hij wil. De discussie over het gebruik van de mo-tag en de voor- en nadelen is hier off-topic. Graag weer vanaf hier ontopic. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb net een bestelling gedaan bij Master of Malt, het viel me op dat er tegenwoordig veel dingen op MoM veel goedkoper zijn dan bij bijv. drankgigant of drankdozijn. En ze versturen gratis boven een bepaald bedrag, ook naar Nederland!

Ik heb het volgende besteld:

Benromach 10 Year Old £34.75
Benromach 5 Year Old £26.63
Campbeltown Loch Blend £17.92
Caribbean XO Rum (Berry Bros. & Rudd) £39.98
Glenturret 2002 (bottled 2015) - The MacPhail's Collection (Gordon & MacPhail) £40.19
Glenturret 2002 (bottled 2015) - The MacPhail's Collection (Gordon & MacPhail) £40.19
Penny Blue XO - Batch #004 £40.05

Alle whisky in deze bestelling is een paar euro goedkoper dan in de goedkoopste Nederlandse webshop, en de Glenturret is zelfs bijna 13 euro goedkoper.

Is die brexit toch ergens goed voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Laatst online: 18:29
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
mace schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:51:
Ik heb net een bestelling gedaan bij Master of Malt, het viel me op dat er tegenwoordig veel dingen op MoM veel goedkoper zijn dan bij bijv. drankgigant of drankdozijn. En ze versturen gratis boven een bepaald bedrag, ook naar Nederland!

Alle whisky in deze bestelling is een paar euro goedkoper dan in de goedkoopste Nederlandse webshop, en de Glenturret is zelfs bijna 13 euro goedkoper.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vooruit, ik doe mee aan de mo als ik op iemand reageer die mo gebruikt...

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 08-10-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

mace schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:51:

Nog een toevoeging hierop:

Ik heb één van de Glenturrets laten vervangen door een Rock Oyster.

Wmb een dikke pluim voor Master of Malt want ze hebben op zaterdagavond om 9 uur (lokale tijd) nog mensen online in de livechat en het was geen enkel probleem om dit te regelen. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
Vandaag de Highland Park 12 opengemaakt en hij is inderdaad erg lekker.
Lichtzoete smaak met een goede impact en lange afdronk.
Zeker eentje, naast Balvenie 12 Double Wood, om gewoon in huis te hebben. Heel benieuwd naar de 18, maar dat moet nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Bean77 op 12-10-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Koos2009 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:27:
Vandaag de Highland Park 12 opengemaakt en hij is inderdaad erg lekker.
Lichtzoete smaak met een goede impact en lange afdronk.
Zeker eentje, naast Balvenie 12 Double Wood, om gewoon in huis te hebben. Heel benieuwd naar de 18, maar dat moet nog even wachten.
Zelfde gedachte hier, de 18 is net even te duur om zo even te proberen. :) Maar leuk om te horen dat ie bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vond de 12yo lekkerder dan de 18yo, dus ik zou er eerst een sample van proberen voor je er meer geld aan uit gaat geven dan aan de 12yo :)
Pagina: 1 ... 3 ... 78 Laatste