[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bean77 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:53:
Nog even en heel het Schotse landschap wordt vertrapt door massa toerisme door de whisky lol
https://www.nu.nl/economi...kytoerisme-schotland.html

Ik zie in gedachte al rijen auto's achter elkaar tuffen op die drukke landweggetjes en het gebrek aan infrastructuur om de invasie enigszins geordend te laten verlopen. Heel het landschap gaat er zo aan.

Gelukkig hoeven wij alleen maar naar de lokale slijter of kunnen we het online bestellen :P
Ben wel eens in het whiskymuseum geweest daar in Edinburgh. Wel aardig, maar vrij toeristisch ingericht. Een Johnny Walker museum zal daar niet veel aan toevoegen denk ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:13

Secsytime

Automagisch

Voor de mensen die de Abomination "Whisky" willen proberen, de crying of the puma is nu in de aanbieding.

Geen aandelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nou, ik kom me ook maar eens melden hier. Ik hoop dat jullie me wat tips aan de hand kunnen doen.
Ik heb van de wederhelft een tegoedbon voor 50e gekregen, plus dankzij inschrijven voor hun nieuwsbrief een eenmalige korting van 20% bij G&G. Tel daarbij op de whisky-dagen, en samen kan ik dus voor een keer (voor mijn doen) flink geld uitgeven aan een flesje (denk aan max 100 euro).

Edit: fack it, 120 euro :)

Nu de vraag: welke?

Ik heb nu staan:
- Dalmore 12
- Glen Garrioch Founder's Reserve
- Glenglassaugh Revival
- Strathisla 12
- Teeling
- Glenmorangie Quinta Ruban
- Balvenie Double Wood

Duidelijk dat ik niet van hele rokerige of veel turf hou, maar ze liever wat lichter heb. Hebben jullie misschien suggesties?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Fruitig en fris: Glencadam 15y, rond de 75/80 euro

Sherry en vol: Glen Garioch 15y Sherry rond de 80,=

Edit: ik zie dat die beide niet bij gall te koop zijn. Alternatief:

Sherry en vol: Glendronach 18y, prijs 80,=

Fruitig en fris: Hakushu 12y, prijs 98,=

[ Voor 43% gewijzigd door Grindtegel op 01-05-2018 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Bra-Jo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:28:
Hebben jullie misschien suggesties?
Ja: Lekker tegoedbon + korting opmaken bij G+G en dan gaan sparen voor een doosje van bijvoorbeeld https://drankdozijn.nl 8) Mijn algemene ervaring is, dat Gall zelfs tijdens de "wilde whisky dagen" per fles meerdere euro's duurder kan zijn dan de vaste (niet-aanbieding) prijs van Drankdozijn.
Zie bijvoorbeeld jouw Glen Garioch: Gall € 33,81 D2 € 28,50 ...

Als smaaksuggestie denk ik aan The Glenlivet 18y/o G+G € 66,74 D2 € 59,50

Drankdozijn rekent € 5,95 verzendkosten voor zendingen van minder dan 12 flessen ("plaatsen in doos") of < € 250,-. Meestal heb je die kosten er bij 2 flessen al ruimschoots uit.

Disclaimer: Ik heb geen commerciële binding met welke drankenhandel dan ook. Drink met mate(n).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bra-Jo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:28:
Nou, ik kom me ook maar eens melden hier. Ik hoop dat jullie me wat tips aan de hand kunnen doen.
Ik heb van de wederhelft een tegoedbon voor 50e gekregen, plus dankzij inschrijven voor hun nieuwsbrief een eenmalige korting van 20% bij G&G. Tel daarbij op de whisky-dagen, en samen kan ik dus voor een keer (voor mijn doen) flink geld uitgeven aan een flesje (denk aan max 100 euro).

Edit: fack it, 120 euro :)

Nu de vraag: welke?

Ik heb nu staan:
- Dalmore 12
- Glen Garrioch Founder's Reserve
- Glenglassaugh Revival
- Strathisla 12
- Teeling
- Glenmorangie Quinta Ruban
- Balvenie Double Wood

Duidelijk dat ik niet van hele rokerige of veel turf hou, maar ze liever wat lichter heb. Hebben jullie misschien suggesties?
Een aantal suggesties:
Green Label :+
Glenmorangie Bacalta
Balvenie Caribean Cask
Scallywag 12
Glencadam 15/18 (zoals Grindtegel ook al aangaf)
Nikka Pure Malt Black
Amrut Fusion
Glendronach 12 of 18
Springbank 10
Compass Box The Spice Tree
Glen Moray Portwood (voor als je iets wilt wat heel makkelijk weg drinkt)
Kavalan
Royal Brackla 16
Hibiki Harmony

Als je een beetje peaty wilt kun je ook de Benromach 10 proberen, vind ik zelf heel erg gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bedankt voor alle suggesties tot nu toe! d:)b Ik ga me er eens in verdiepen.

Mbt Drankdozijn: dat scheelt idd best veel... Ik kom eigenlijk alleen bij de lokale G&G omdat ik daar jaarlijks aan den proeverij meedoe, nooit aan gedacht om online te zoeken eigenlijk.
Wat is het voordeel van die doos @ Drankdozijn? Alleen dat je geen bezorgkosten betaalt?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
En dat je er twaalf flessen uit kunt plukken!

Overigens bestel ik bijna ook altijd bij d12, scheelt ontzettend tov Gall/Mitra etc. Drankgigant ip ook goed en scherp geprijsd.

Vandaag een doosje met "maar" 4 flessen van d12;
Clynelish 14
Glen Garioch 12
Balblair 2003
Auchentoshan Three Wood

4 mooie flessen voor een prima prijs. De Glen Garioch vind ik misschien kwa prijs/kwaliteit wel de beste die ik heb. De ander eken ik nog niet maar ben nu aan het genieten van de Auchentoshan, die me prima bevalt, zacht, fruitig en beetje sherry maar geen bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Niet alles is per definitie goedkoper bij d12 of drankgigant, maar vaak wel. Verder zijn er ook nog een aantal buitenlandse shops waar je kunt kijken.

Weet trouwens niet of je een fan bent van Glenfiddich, maar er komt binnenkort weer een special release van ze aan "Fire and Cane".

Afbeeldingslocatie: https://maltymates.com/en/wp-content/uploads/2018/04/Glenfiddich-FireandCane-900.jpg
Grindtegel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:55:
En dat je er twaalf flessen uit kunt plukken!

Overigens bestel ik bijna ook altijd bij d12, scheelt ontzettend tov Gall/Mitra etc. Drankgigant ip ook goed en scherp geprijsd.

Vandaag een doosje met "maar" 4 flessen van d12;
Clynelish 14
Glen Garioch 12
Balblair 2003
Auchentoshan Three Wood

4 mooie flessen voor een prima prijs. De Glen Garioch vind ik misschien kwa prijs/kwaliteit wel de beste die ik heb. De ander eken ik nog niet maar ben nu aan het genieten van de Auchentoshan, die me prima bevalt, zacht, fruitig en beetje sherry maar geen bom.
Die Glen Garioch is dat de Distillers edition? Ben nu wel erg benieuwd (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Nee dat is de normale 12 jarige, 1literfles kost bij d12 39,95.is echt een koopje vind ik. de Bunnahabhain 12 is ook heel erg goed voor zijn prijs en een stuk beter dan de 12 jarige van Glendronach die vaak wordt geadviseerd (de 18 jarige is wel een van mijn favorieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb me ook maar eens aan wat sterke drank gewaagd. Ik vind vaak de alcohol smaak nog wat te sterk, maar ik denk dat het went.

Ik heb gekocht:
Glenmorangie 10
Laphroaig quarter cask
Mount gay XO
Ron Zacapa centenario 23
En een glencairn glas, natuurlijk.

Kan ik wat verschil proeven tussen een beginners whisky, wat rokerige whisky, een drogere rum en een zoete rum. Kijken wat me bevalt en hoe ik aan de smaak wen.

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 02-05-2018 10:30 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het is de Glendronach 18 geworden. :) Ik zat nog te dubben met de Dalmore 18, maar die komt de volgende keer wel. Dank aan @Grindtegel voor het advies!

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@Bra-Jo Ik kan het advies alleen maar onderstrepen. Zeer goeie keuze! Laat maar weten wat je ervan vindt :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:19
Bra-Jo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:45:
Het is de Glendronach 18 geworden. :) Ik zat nog te dubben met de Dalmore 18, maar die komt de volgende keer wel. Dank aan @Grindtegel voor het advies!
Ik heb deze ook al een tijd in de kast staan, toch maar eens open maken en leegdrinken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bra-Jo schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:45:
Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Atomsk schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:25:
[...]

Ben wel eens in het whiskymuseum geweest daar in Edinburgh. Wel aardig, maar vrij toeristisch ingericht. Een Johnny Walker museum zal daar niet veel aan toevoegen denk ik.
Vond dat hele museum maar niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bij dramtime.nl komt komende dinsdag batch 16 Glendronach binnen. Ik had cask #334 (25yo) aan de kant gelegd, maar hij kost 370 eur, terwijl het in de UK minstens 100 euro goedkoper is. "importeur + marges"..... Ik heb me vriendelijk bedankt, dus mocht iemand van jullie interesse hebben in deze, bel ze op en vraag ernaar.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik had een paar flessen Ardbeg Grooves gereserveerd. Kreeg ik tijdje terug de prijs door... sorry, maar 129 euro voor een NAS..... ze zijn een beetje de weg kwijt bij Ardbeg..

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:18

Case_C

[Team Carrack]

De flessen Glendorach 12 uit 2013 zijn anders ook aardig in prijs gestegen. Had er vorig jaar nog 1 gehaald toen ze nog voor ~€35,- te halen waren. En dan nu achteraf spijt hebben er slechts 1 te halen :/ . Overigens valt de '14 vies tegen wanneer je net een '13 op hebt. Maarja dat is 6 jaar verschil in leeftijd natuurlijk.

Pas nog bij de Gall geweest om een Singleton of Dufftown 12 te halen, in de aanbieding voor 23,50. Overigens pas 1 glas op, dus nog niet een geweldig idee van de smaak. Vanavond maar weer een glas schenken, en wat notities maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57

allstarted1

WTRFTS

Case_C schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:50:
De flessen Glendorach 12 uit 2013 zijn anders ook aardig in prijs gestegen. Had er vorig jaar nog 1 gehaald toen ze nog voor ~€35,- te halen waren. En dan nu achteraf spijt hebben er slechts 1 te halen :/ . Overigens valt de '14 vies tegen wanneer je net een '13 op hebt. Maarja dat is 6 jaar verschil in leeftijd natuurlijk.

Pas nog bij de Gall geweest om een Singleton of Dufftown 12 te halen, in de aanbieding voor 23,50. Overigens pas 1 glas op, dus nog niet een geweldig idee van de smaak. Vanavond maar weer een glas schenken, en wat notities maken.
Oef, die prijs is zeker flink opgedreven. Geloof dat ik hem toen voor €32,- bij mijn lokale slijter heb meegenomen. Zit inmiddels al een jaar of 2/3 dicht en denk dat 'ie dat voorlopig ook nog blijft.

Heb gister een Glenfarclas 2000 Premium Edition geopend. Wat een heerlijke sherrybom is dat!
Heerlijke whisky voor een zomeravond.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Naboo schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:33:
Ik had een paar flessen Ardbeg Grooves gereserveerd. Kreeg ik tijdje terug de prijs door... sorry, maar 129 euro voor een NAS..... ze zijn een beetje de weg kwijt bij Ardbeg..
Behoorlijk prijsverschil, bij mijn embassy kost 'ie €114,95, net als de Kelpie vorig jaar. Blijft toch flink aan de prijs, NAS of niet. Maar ik ben wel benieuwd, de Committee release werd goed ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
BAM! De afgelopen week bezig geweest met dit complete topic door te lezen, erg leuke verhalen waardoor ik een hoop te weten ben gekomen. Ook is mijn wenslijst behoorlijk langer geworden hiermee!

Al een jaar of wat ken ik whisky, drink ik whisky, vond ik het wel grappig om er af en toe wat over te leren maar meer ook niet. Sinds een tijdje ben ik vrijwel exlusief gegaan en begint mijn smaak zich ook te verfijnen. Ik heb een lichte voorkeur ontwikkeld voor Islay maar kan evengoed genieten van een goede Speyside of Highland.

Vroeger wel eens gedronken: Glennfiddich 12yo (voor mij een beetje de Heineken onder whisky), Glenlivet 12yo sm, Laphroaig 10, Jan Wandelaar (red, black en gold), Jack Daniels en Dimple. Van deze allemaal is de Laphroaig met afstand de favoriet.

Momenteel geopend staan:

Auchentoshan 12yo sm
Makers Mark
Dalwhinnie 15yo sm
Highland Park 12yo sm
Macallan Gold 1824 Series

Van al deze ben ik zeker aan het genieten hoewel ik de Makers Mark wel erg zoet vind. De Macallan staat van deze wel op nummer 1 gevolgd door de Highland Park.

Mijn wenslijst is aardig lang geworden door dit topic door te klikken maar er moet binnenkort in ieder geval weer een Islay komen. Ik denk aan Bunnahabhain 12yo unchilfiltered, Kilchoman Machir Bay of Laphroaig Quarter Cask. Daarnaast denk ik dat ik nog 1 Highland of Islands haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Albinosaurus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:12:
Mijn wenslijst is aardig lang geworden door dit topic door te klikken maar er moet binnenkort in ieder geval weer een Islay komen. Ik denk aan Bunnahabhain 12yo unchilfiltered, Kilchoman Machir Bay of Laphroaig Quarter Cask. Daarnaast denk ik dat ik nog 1 Highland of Islands haal.
Als je Highland Park waardeert, dan is wellicht ook Talisker Storm een optie. Wel flink rokeriger, maar ik was er dit weekend aangenaam door verrast, waar ik eigenlijk meer naar "delicaat" neig. Niet hier kopen, maar bij D2 deze week voor € 24,65 (excl. verzendkosten) een mooie aanbieding, waar je eigenlijk geen buil aan kan vallen.

edit: Grappig, ik lees net, dat Jan Wandelaar Talisker gebruikt voor zijn blends.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 27-05-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Toff schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:17:
[...]

Als je Highland Park waardeert, dan is wellicht ook Talisker Storm een optie. Wel flink rokeriger, maar ik was er dit weekend aangenaam door verrast, waar ik eigenlijk meer naar "delicaat" neig. Niet hier kopen, maar bij D2 deze week voor € 24,65 (excl. verzendkosten) een mooie aanbieding, waar je eigenlijk geen buil aan kan vallen.

edit: Grappig, ik lees net, dat Jan Wandelaar Talisker gebruikt voor zijn blends.
Rokerig kan ik zeer zeker waarderen, dat gecombineerd met fruitig kan nog wel eens leuk worden. Thanks voor de tip! Bestelling gelijk geplaast.

En omdat ik volgens mij nog nooit een Campbeltown op heb gelijk even een Springbank 10yo sm erbij besteld. Maakt de collectie weer een stukje completer.

Leuk feitje inderdaad over Jan Wandelaar. Ondanks de af en toe harde kritiek daarop kon ik de black label best waarderen. Denk dat ik vroeg of laat daar ook nog wel een flesje van meepak in mijn ontdekkingsreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Albinosaurus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:22:
[...]Rokerig kan ik zeer zeker waarderen, dat gecombineerd met fruitig kan nog wel eens leuk worden. Thanks voor de tip! Bestelling gelijk geplaast.
Van rokerig gesproken, het is nu Feis Ile en vandaag was het de beurt aan Bruichladdich, die een bijzonder aardige Port Charlotte Masterclass hadden die te volgen was via een livestream. Ik ben erg jaloers in elk geval! Heb gelijk de nieuwe Islay Barley 2011 opengetrokken en het is zeker niet de beste PC die ik ooit heb gehad, hij is zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
hfos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:14:
[...]

Van rokerig gesproken, het is nu Feis Ile en vandaag was het de beurt aan Bruichladdich, die een bijzonder aardige Port Charlotte Masterclass hadden die te volgen was via een livestream. Ik ben erg jaloers in elk geval! Heb gelijk de nieuwe Islay Barley 2011 opengetrokken en het is zeker niet de beste PC die ik ooit heb gehad, hij is zeker niet verkeerd.
Het lijkt me leuk om zoiets eens mee te maken! Die Barley stond al op mijn wenslijst. Denk dat hij daar ook nog wel even blijft staan aangezien er nog zoveel andere dingen te ontdekken zijn.

Komend weekend (pas) mijn nieuwe aanwinsten proberen. Het wachten is best een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Honesty

kattenneus!

Albinosaurus schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:12:
BAM! De afgelopen week bezig geweest met dit complete topic door te lezen, erg leuke verhalen waardoor ik een hoop te weten ben gekomen. Ook is mijn wenslijst behoorlijk langer geworden hiermee!

Al een jaar of wat ken ik whisky, drink ik whisky, vond ik het wel grappig om er af en toe wat over te leren maar meer ook niet. Sinds een tijdje ben ik vrijwel exlusief gegaan en begint mijn smaak zich ook te verfijnen. Ik heb een lichte voorkeur ontwikkeld voor Islay maar kan evengoed genieten van een goede Speyside of Highland.

Vroeger wel eens gedronken: Glennfiddich 12yo (voor mij een beetje de Heineken onder whisky), Glenlivet 12yo sm, Laphroaig 10, Jan Wandelaar (red, black en gold), Jack Daniels en Dimple. Van deze allemaal is de Laphroaig met afstand de favoriet.

Momenteel geopend staan:

Auchentoshan 12yo sm
Makers Mark
Dalwhinnie 15yo sm
Highland Park 12yo sm
Macallan Gold 1824 Series

Van al deze ben ik zeker aan het genieten hoewel ik de Makers Mark wel erg zoet vind. De Macallan staat van deze wel op nummer 1 gevolgd door de Highland Park.

Probeer ook eens cardthu eens, die is qua 0.7 €30 euro in de bonus en ook een van de malts in JW maar altijd mijn favo geweest, pak wel die 12y.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

weet iemand wat die carhu gold reserve of amber rock Speyside precies is, ik heb zelf het idee dat er net zoals de grey goose een truuk is waardoor whisky sneller mild gemaakt word. Valt mij op dat een tig tal whisky op de markt komt zonder leeftijd.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Honesty schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:25:
Valt mij op dat een tig tal whisky op de markt komt zonder leeftijd.
Dat wordt hier aardig uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Toff schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:00:
[...]

Dat wordt hier aardig uitgelegd.
hier was ik al bang voor, maar het gaat me eigenlijk meer omdat carthu zijn whisky niet meer 12 jaar laat rijpen maar onder andere naam(en met een smaakje) makkelijker verkoopt, waardoor wij ooit achter het nest vissen.

Voor de liefhebbers met makro-pasje, aanstaand weekend bij de makro 25% korting op alle whisky's, hebben daar geen hele exclusieve whisky's maar de meeste die nooit met korting te vinden zijn is het wel lekker.

[ Voor 19% gewijzigd door Honesty op 14-06-2018 10:41 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Honesty schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:18:
[...]

Probeer ook eens cardthu eens, die is qua 0.7 €30 euro in de bonus en ook een van de malts in JW maar altijd mijn favo geweest, pak wel die 12y.
Hoe is die qua zoethoed daarvan? Als ik de omschrijving lees zie ik vooral honing en vanille. Dat zijn niet de eerste dingen waarop ik een whisky selecteer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Weer goed gescoord de laatste paar weken:

PC Nieuwe flessen 2018
Nieuwe standaard Port Charlottes (de Islay Barley en de 10yo) en de Heretic, de Festival (Feis Ile) bottling van dit jaar.

PC Valinches 2018
Nieuwe Valinches (alleen te koop in de winkel van de distilleerderij), de Oloroso was ook voor het Festival en de Sauternes Cask is de nieuwe 'reguliere.' Krijgen alletwee bijzonder aardige scores op WB (momenteel 91+). Ben weer even tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Honesty schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:16:
[...]

hier was ik al bang voor, maar het gaat me eigenlijk meer omdat carthu zijn whisky niet meer 12 jaar laat rijpen maar onder andere naam(en met een smaakje) makkelijker verkoopt, waardoor wij ooit achter het nest vissen.

Voor de liefhebbers met makro-pasje, aanstaand weekend bij de makro 25% korting op alle whisky's, hebben daar geen hele exclusieve whisky's maar de meeste die nooit met korting te vinden zijn is het wel lekker.
Beetje van een koude kermis terug gekomen van de Makro, er waren ineens superveel whisky´s in de actie die niet meededen voor de 25% kortingsactie waardoor er nog minder interessants te bespeuren was. Maar een HP 12 meegepakt, Benriach 10 en de fourroses single barrel. De laatste kwam nu op 24,30 wat ik wel een relaxte prijs vond. Voor de rest was er weinig keus en bijna alle oudere whisky´s deden niet meer voor die 25% actie. Dus hoop niet dat ik mensen op het verkeerde been heb gezet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Albinosaurus schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:23:
[...]

Hoe is die qua zoethoed daarvan? Als ik de omschrijving lees zie ik vooral honing en vanille. Dat zijn niet de eerste dingen waarop ik een whisky selecteer :)
Ik geef geen garantie´s, ik hou zelf wel van bourbon dus kan ook reden zijn dat die bij mij in de smaak valt. Ik vind het zelf mild ipv zoet) maar wel toegankelijk. Ik zie nu dat je voorkeur naar de islay´s uitgaat en dan is inderdaad een Speyside(ik dacht zelfs dat het een Highland was) whisky al snel te zoet.

Finlaggan zal je wel een keer kunnen proberen, dat is een soort B/merk islay, waarvan ze niet zeker weten welke botteling er wordt gebruikt zo kan een bepaalde botteling uit Lagavulin bestaan, maar het is ook goed mogelijk dat er Caol Ila of Laphroaig is gebruikt. Als het klopt pak je dus voor 20 euro een leuke islay op. Heb hem zelf nog nooit gehad maar als die een keer goedkoop is pak ik hem mee.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
hfos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:19:
Weer goed gescoord de laatste paar weken:

Nieuwe standaard Port Charlottes (de Islay Barley en de 10yo) en de Heretic, de Festival (Feis Ile) bottling van dit jaar.

Nieuwe Valinches (alleen te koop in de winkel van de distilleerderij), de Oloroso was ook voor het Festival en de Sauternes Cask is de nieuwe 'reguliere.' Krijgen alletwee bijzonder aardige scores op WB (momenteel 91+). Ben weer even tevreden!
Nice! Heb je ze in Schotland gehaald of via een andere weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Honesty schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Ik geef geen garantie´s, ik hou zelf wel van bourbon dus kan ook reden zijn dat die bij mij in de smaak valt. Ik vind het zelf mild ipv zoet) maar wel toegankelijk. Ik zie nu dat je voorkeur naar de islay´s uitgaat en dan is inderdaad een Speyside(ik dacht zelfs dat het een Highland was) whisky al snel te zoet.
Zonder het te proberen zal ik het nooit weten dus ik neem hem gewoon eens een keertje mee binnenkort. Ik wil sowieso voorlopig nieuwe dingen blijven proberen dus dan zullen islay's iets minder hoog eindigen. Thanks voor de tip in ieder geval!
Finlaggan zal je wel een keer kunnen proberen, dat is een soort B/merk islay, waarvan ze niet zeker weten welke botteling er wordt gebruikt zo kan een bepaalde botteling uit Lagavulin bestaan, maar het is ook goed mogelijk dat er Caol Ila of Laphroaig is gebruikt. Als het klopt pak je dus voor 20 euro een leuke islay op. Heb hem zelf nog nooit gehad maar als die een keer goedkoop is pak ik hem mee.
Deze klinkt wel veelbelovend. Ook vrij goedkoop te krijgen bij d12 zie ik. Kan een prima vervanger zijn voor wat meer allerdaagse Islay's als ik eens een keertje niet wil proeven.

Afgelopen maand het volgende toegevoegd:

Springbank 10yo sm
Talisker Skye
Laphroaig Select Cask

Vooral de Springbank werd ik best door verrast. Die smaakte echt beter dan ik had verwacht. De andere twee heb ik nog niet echt een heel sterke mening over dus moet ik nog een beetje meer van nippen. Ze zijn zeker niet vies in ieder geval.

Misschien dat ik binnenkort nog een extra Speyside of Highland er bij haal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mijn jongste wilde haar spreekbeurt doen over whisk(e)y. O+
Ze heeft een week of zes geleden een mailtje gestuurd naar Millstone/Zuidam of die misschien wat foldertje en info voor haar hadden, en Gilbert van Zuidam heeft zelf naar haar gereageerd. Na mijn toestemming (minderjarig natuurlijk) hebben ze haar een pakket gestuurd met folders, info over het destilleerproces, 11 of 12 flesjes granen, voorloop, naloop, moutwijn, noem maar op. _O_

En er zat een flesje Millstone Oloroso Sherry bij om te laten zien, en laat ik die nou vanavond soldaat gemaakt hebben. :9 Hij beviel vrij goed, vrij fruitig, duidelijk gelegen op sherryvaten, met een vleug kersen en een drop-achtige nasmaak. Denk dat ik er wel een flesje van ga halen nog.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Bra-Jo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:14:
Ze heeft een week of zes geleden een mailtje gestuurd naar Millstone/Zuidam of die misschien wat foldertje en info voor haar hadden, en Gilbert van Zuidam heeft zelf naar haar gereageerd. Na mijn toestemming (minderjarig natuurlijk) hebben ze haar een pakket gestuurd met folders, info over het destilleerproces, 11 of 12 flesjes granen, voorloop, naloop, moutwijn, noem maar op. _O_

En er zat een flesje Millstone Oloroso Sherry bij om te laten zien, en laat ik die nou vanavond soldaat gemaakt hebben. :9 Hij beviel vrij goed, vrij fruitig, duidelijk gelegen op sherryvaten, met een vleug kersen en een drop-achtige nasmaak. Denk dat ik er wel een flesje van ga halen nog.
Je hebt toch wel gewacht tot na de spreekbeurt he? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

mvds schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Je hebt toch wel gewacht tot na de spreekbeurt he? :P
Uiteraard, heb me bijna een maand zitten verbijten. :P

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:22

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Binnenkort met het werk weer een whiskyavond, daar moest natuurlijk nog een bijzondere (en als het even kan lekkere) fles voor gehaald worden. Op aanraden van mijn lokale slijter in Haarlem ben ik ook eens gaan kijken bij De Druiventuin in Leiden... wat een feestje is dat :)

Afbeeldingslocatie: https://www.egbertvenema.nl/images/caolila13hermitage.jpg

Een paar proefjes mogen doen, waar de Gordon & Macphail Caol Ila13 jaar oud gefinished op Hermitage vaten er voor mij echt uitsprong. Ben sowieso gek op Islay, specifiek Caol Ila, maar dit was ook echt weer een apart smaakje dat anders is dan wat ik gewend ben.

Afbeeldingslocatie: https://www.egbertvenema.nl/images/penderyntawnyportwood.jpg

Uiteindelijk naar huis gegaan met een Penderyn Tawny Portwood. Een whisky uit Wales met een omschrijving die me wel aansprak:

Nose: Rich with red berry fruits, boiled sweets and just a hint of dried plums
Taste: Delightfully sweet and juicy yet instantaneously spicy, soon black grapes and ripe red charries join the party.
Palette: A long finish leaving the taste buds reflecting on berries, vanilla and a slight oaky dryness
Finish: Red berries/spices

6 juli is het zover, dan gaat 'ie open, ben heel erg benieuwd!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08

Ik geloof dat ik binnenkort ook een spreekbeurt over whisky heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Albinosaurus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:07:
[...]

Zonder het te proberen zal ik het nooit weten dus ik neem hem gewoon eens een keertje mee binnenkort. Ik wil sowieso voorlopig nieuwe dingen blijven proberen dus dan zullen islay's iets minder hoog eindigen. Thanks voor de tip in ieder geval!

[...]

Deze klinkt wel veelbelovend. Ook vrij goedkoop te krijgen bij d12 zie ik. Kan een prima vervanger zijn voor wat meer allerdaagse Islay's als ik eens een keertje niet wil proeven.

Afgelopen maand het volgende toegevoegd:

Springbank 10yo sm
Talisker Skye
Laphroaig Select Cask

Vooral de Springbank werd ik best door verrast. Die smaakte echt beter dan ik had verwacht. De andere twee heb ik nog niet echt een heel sterke mening over dus moet ik nog een beetje meer van nippen. Ze zijn zeker niet vies in ieder geval.

Misschien dat ik binnenkort nog een extra Speyside of Highland er bij haal.
Let op dat je die cardhu dan niet te duur koopt(30 euro of zelfs 27 soms) is genoeg voor de 12y, die andere nas(waar ik eerder naar vroeg) versies zal ik voorlopig wel links laten liggen, gewoon voor 3 tientjes de 12y kopen en daarna verder kijken. Ik heb destijds in 2000 toen ik begon een 27y cardhu mogen kopen en drinken omdat het toen al mijn favo whisky was. Ik denk een keer bij de G&G als whisky van de maand.
Het mooie van whisky is dat het tijdloos is, ik ben vroeg begonnen en een tijdje gestopt omdat de drank te duur was maar nu ik het weer oppak is het leuk om te zien dat ik de smaken meteen weer herken en ook herken waarom ik welke whisky lekker vond/vind. Leuk om te herkennen na zoveel jaar waarom ik persoonlijk cardhu zo lekker vind. De andere smaken te sterk of te soft vond tot nu toe, er moeten er nog veel komen.
De eerste en misschien daardoor de lekkerste islay was voor mij een signatory coal illa 10y(was toen uit 1991) smaakte voor mij zeer naar turf en daarom omdat ik gewend was al de mildere whisky's zeer speciaal. daarna nooit meer zo'n lekkere islay geproeft, daarom wil ik die nog wel een keer pakken en heb ik de islays nog niet afgeschreven, die finlaggan die komt er op zeker, misschien wel meedere flessen als ze inderdaad anders gebotteld zijn.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Gister twee stuks Bunnahabhain Pedro Ximénez op de kop kunnen slaan voor een mooie prijs, slechts 6500 van gebotteld!

Er komt straks ook een 20 jaar oude Bunnahabhain Palo Cortado Cask Finish met slechts 1620 bottelingen. Dat wordt een feestje om die te kunnen bemachtigen. Cortado is het meest exclusieve soort sherry, hebben dus!

[ Voor 5% gewijzigd door Hoteldebotel op 21-06-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:03:
Nice! Heb je ze in Schotland gehaald of via een andere weg?
Wel uit Schotland, maar (helaas) niet zelf gehaald. Dat is toch een vrij kostbare aangelegenheid, zeker als je bedenkt met wat voor frequentie er flessen verschijnen tegenwoordig. De nieuwe Port Charlotte Valinch (2003 bourbon Cask, 56.8%, 323 flessen) zit alweer in de post...
(...) Gilbert van Zuidam heeft zelf naar haar gereageerd. Na mijn toestemming (minderjarig natuurlijk) hebben ze haar een pakket gestuurd met folders, info over het destilleerproces, 11 of 12 flesjes granen, voorloop, naloop, moutwijn, noem maar op. _O_
Alles aan dit verhaal vind ik leuk! d:)b
Hoteldebotel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:43:
Gister twee stuks Bunnahabhain Pedro Ximénez op de kop kunnen slaan voor een mooie prijs, slechts 6500 van gebotteld!
Een mooie fles, ik heb er ook nog eentje hier. Netjes gedaan, die gingen hard!
Er komt straks ook een 20 jaar oude Bunnahabhain Palo Cortado Cask Finish met slechts 1620 bottelingen. Dat wordt een feestje om die te kunnen bemachtigen. Cortado is het meest exclusieve soort sherry, hebben dus!
Klinkt goed, ben nu ook nieuwsgierig. Enig idee wat dat moet gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
Kaastosti schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:55:
....

6 juli is het zover, dan gaat 'ie open, ben heel erg benieuwd!
Ik ben ook zeer benieuwd wat je van die whisky's vind. Zo te zien wijkt je smaakt niet zo heel veel af van de mijne.
Honesty schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:41:
[...]

Let op dat je die cardhu dan niet te duur koopt(30 euro of zelfs 27 soms) is genoeg voor de 12y, die andere nas(waar ik eerder naar vroeg) versies zal ik voorlopig wel links laten liggen, gewoon voor 3 tientjes de 12y kopen en daarna verder kijken.
Dat ben ik ook wel van plan inderdaad. Zo een beetje bij alle whisky's die ik koop. Eerst de standaard van een soort proberen, als die bevalt wat varianten er van doen. De goede prijs ga ik wel vinden, thanks!
Het mooie van whisky is dat het tijdloos is, ik ben vroeg begonnen en een tijdje gestopt omdat de drank te duur was maar nu ik het weer oppak is het leuk om te zien dat ik de smaken meteen weer herken en ook herken waarom ik welke whisky lekker vond/vind. Leuk om te herkennen na zoveel jaar waarom ik persoonlijk cardhu zo lekker vind. De andere smaken te sterk of te soft vond tot nu toe, er moeten er nog veel komen.
Dat herken ik wel. Het verschil tussen best lekker, goed en perfect is echt enorm. Zeker als je er al eentje hebt gevonden die naar je smaak perfect is.
De eerste en misschien daardoor de lekkerste islay was voor mij een signatory coal illa 10y(was toen uit 1991) smaakte voor mij zeer naar turf en daarom omdat ik gewend was al de mildere whisky's zeer speciaal. daarna nooit meer zo'n lekkere islay geproeft, daarom wil ik die nog wel een keer pakken en heb ik de islays nog niet afgeschreven, die finlaggan die komt er op zeker, misschien wel meedere flessen als ze inderdaad anders gebotteld zijn.
Gewoon doen zou ik zeggen! Pas na het geproefd te hebben weet je of het wat is.

Een vergelijkbare ervaring had ik met Laphroaig. Ik had al eens wat Glennfiddich, Glennlivit, Jan Wandelaars, Dimple's en Jack's op maar nog nooit een Islay. Kwam toevallig die fles tegen voor een belachelijk goede prijs (was verkeerd geprijst bij een mini slijter) dus had hem maar meegenomen. Toen ik mijn eerste slok nam was het gelijk de jackpot. Zoveel verschillende smaken, indrukken en allemaal vond ik ze wekker. Het was natuurlijk wel heel erg wennen aan de sterkte van de smaak/ervaring maar ik wist gelijk dat het met afstand mijn nieuwe favoriet was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:22

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Toen ik mijn eerste slok nam was het gelijk de jackpot.
Die ervaring hadden wij op de eerste whiskyavond op het werk... ik was de enige met een stevige Islay, een Kilchoman op sherry (nog voor de PX gekte), die helemaal achteraan het rijtje kwam te staan. Ik weet niet of het kwam door de selectie of hoeveelheid die we al hadden gehad, maar die werd absoluut whisky van de avond.

Voor een aantal collega's de eerste ervaring met Islay, die ze naar eigen zeggen dagen later nog konden proeven. Het gevolg dat de tweede whiskyavond (we zitten inmidels op acht) één groot Islay feest werd, waardoor we voor de derde toch even in moesten grijpen... er is zoveel anders lekkers om een avond mee te beginnen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
hfos schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:42:
Klinkt goed, ben nu ook nieuwsgierig. Enig idee wat dat moet gaan kosten?
Ik gok rond de 250 - 400 pond.. :/

Uiteindelijk wel de investering waard, maar moet je hem niet opdrinken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Gelukkig is er ook nog goedkope whisky te krijgen :) , bij drankgigant is de Auchentoshan 12 In de aanbieding voor €24,- voor die prijs lijkt me dat wel een leuke om te proberen.

Ook interessant te zien dat je daar vanaf €150,- al gratis verzending krijgt. Bij D12 moet je toch nog €100,- meer neertellen. Ga eens kijken of ik daar een 'doos' kan vullen :p .

Dag erop weer 3 euro duurder, lijkt bijna een prijsfout.

[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 02-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Een vergelijkbare ervaring had ik met Laphroaig. Ik had al eens wat Glennfiddich, Glennlivit, Jan Wandelaars, Dimple's en Jack's op maar nog nooit een Islay. Kwam toevallig die fles tegen voor een belachelijk goede prijs (was verkeerd geprijst bij een mini slijter) dus had hem maar meegenomen. Toen ik mijn eerste slok nam was het gelijk de jackpot. Zoveel verschillende smaken, indrukken en allemaal vond ik ze wekker. Het was natuurlijk wel heel erg wennen aan de sterkte van de smaak/ervaring maar ik wist gelijk dat het met afstand mijn nieuwe favoriet was.
[/quote]
Die drie whisk(e)ys waren vlak
HP12 had ik al vaak gehad en was nu lekker goedkoop(onder de 30)
4roses single barrel zelfde verhaal te goedkoop om te laten liggen 25e
benriach 10 was een nieuwe aankoop. smaakt goed en ik wil zeker ook de iets oudere gaan ervaren.
Denk zelf wel dat ik de Speysides lekker vind smaken,
Die coal ila was ook wel een unieke ervaring Laphroaig vond ik zelf niet zo lekker maar ik zoek lekker verder naar een goede islay of een voor altijd erbij
Je moet 4roses single barrel meepakken, Trump heeft nare plannen en dat is een lekkere goedkope bourbon.

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Eerste keer dat ik deze groep op Tweakers tegen ben gekomen nadat ik een post had geplaatst in de HK van Tweakers. Afgelopen vrijdag mijn eerste twee 'prijzigere' flessen whiskey gekocht en uiteraard direct een van de twee geproeft.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0SI6pNS.jpg

<3 <3 <3

[ Voor 5% gewijzigd door TweakOverflow op 11-07-2018 00:06 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Robinvdh5 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 00:03:
Eerste keer dat ik deze groep op Tweakers tegen ben gekomen nadat ik een post had geplaatst in de HK van Tweakers. Afgelopen vrijdag mijn eerste twee 'prijzigere' flessen whiskey gekocht en uiteraard direct een van de twee geproeft.

[afbeelding]

<3 <3 <3
Die Glenlivet 15 moet ik ook nog eens proberen. Laatste Glenlivet die ik op heb is een 'The Glenlivet Master distillers reserve', die viel me toen eigenlijk wel tegen.

Vandaag ook een pakketje binnen gehad :) .

3x Arran 10y, voor €25,- de fles kon ik die toch niet laten staan.
Laatste keer had ik de Bowmore 9y voor die prijs, en die is tegenwoordig ook lastig onder de €35,- te vinden.

En nog 2 'duurdere' flessen meegepakt om de verzendkosten gratis te krijgen :P .
1x 1l. Glenfarclas 18y
1x Knockando 18y

De kast zou eens leeg raken :+... oh wacht... volgens mij past dit er niet meer bij :'( .
Vorige week ook nog een fles Famous Grouse gehad op het werk, ach ook een prima blend om te delen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Een Ardbeg is mss iets ideaals voor op een barkoude winteravond, ik heb mijzelf op een Ardbeg getrakteerd voor de start van mijn verlof afgelopen vrijdag, op de warmste dag van't jaar :)
en t'is opnieuw een lekkere, voor zijn prijs dan althans, want die zit ergens tussen de prijs van de 10 en Uigeadail/Corryvreckan. Qua smaak ook imo. Als ik eerlijk mag zijn: bespaar een paar euro's en koop gewoon een Ardbeg 10
Voor mij is het nog steeds: Corryvreckan > 10 > An Oa > Uigeadail
Ik heb vorig jaar nooit de Kelpie geprobeerd, maar ik denk eraan om binnenkort toch mss wel eens de Ardbeg Grooves aan te schaffen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DWsrnN8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sateman
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik zal ook maar eens een berichtje wagen. Vorig jaar naar Ierland geweest. Daar de Jameson distillery bezocht en sindsdien verschillende whisk(e)y's aan het uitproberen.

Zal binnenkort ook een fotootje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Hoe drinken jullie de whisky eigenlijk op deze warme zomerdagen?
Zet zelf 't glas van te voren in de vriezer, als dat afgekoeld is, dan de whisky erin.

Scheelt toch behoorlijk qua temperatuur van de whisky. Met de huidige temperaturen is wel prettig als de drank iets 'koeler' aanvoelt :) .

De Arran 10y die ik even geleden gehaald heb is wel een frisse whisky, maar heeft een aardig snufje kaneel in z'n afdronk. Daardoor is hij wel 'heet' voor deze temperaturen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:19
Case_C schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:40:
Zet zelf 't glas van te voren in de vriezer, als dat afgekoeld is, dan de whisky erin.

Scheelt toch behoorlijk qua temperatuur van de whisky. Met de huidige temperaturen is wel prettig als de drank iets 'koeler' aanvoelt :) .

De Arran 10y die ik even geleden gehaald heb is wel een frisse whisky, maar heeft een aardig snufje kaneel in z'n afdronk. Daardoor is hij wel 'heet' voor deze temperaturen :P .
Van het weekend heb ik het glas in een bakje ijsklontjes gezet om zo de whisky af te koelen en koel te houden. Dat kwam, wat mij betreft, de smaak wel ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik drink hem eerlijk gezegd zoals altijd, 'kamertemperatuur.' Die ligt nu iets hoger van gemiddeld maar daar kan ik mee leven. Afgelopen vrijdag deze open gemaakt, daar mocht wel een druppie water bij. Wel erg lekker..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op het moment eigenlijk niet. Met deze temperaturen drink ik bijna alleen maar bier, en af en toe iets sterk alcoholisch dat minder zwaar van smaak is dan whisky zoals cognac/armagnac of oude jenever.
Als afwisseling heb ik wel een Dalwhinnie Winters Gold staan. Die drink je rechtstreeks uit de vriezer. Het is een leuk effect dat je dan ijsvorming op je glas krijgt, maar om eerlijk te zijn is de meeste smaak dan ook weg. Op kamertemperatuur vind ik 'm redelijk, maar niet beter dan een standaard Dalwhinnie 10yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

gwystyl schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:35:
[...]
Het is een leuk effect dat je dan ijsvorming op je glas krijgt, maar om eerlijk te zijn is de meeste smaak dan ook weg. Op kamertemperatuur vind ik 'm redelijk, maar niet beter dan een standaard Dalwhinnie 10yo.
Dat is inderdaad wel grappig, doordat de drank richting de -18 gaat. Maar geloof wel dat dat iets met de samenstelling doet, waardoor je ook je smaak verliest.

Behalve Jagermeister leg ik eigenlijk geen drank in de vriezer.

Maar met die glazen gaat het wel aardig, merk er in ieder geval niets van aan de smaak. En het beetje condens wat je in het glas krijgt zal qua volume ook wel meevallen, en met een HP12 kan je ook weinig doen om die te verpesten. De nieuwe 'marketing' rondom die whisky is misschien wat 'méh', maar de whisky is nog prima te drinken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Scheelt toch behoorlijk qua temperatuur van de whisky. Met de huidige temperaturen is wel prettig als de drank iets 'koeler' aanvoelt :)
In principe koel ik whisky niet. Maar ik drink sowieso niet veel whisky in de zomer. Maar het toeval wil dat ik laatst wat flessen rum in huis heb gehaald om ook eens wat anders te proberen. Ik heb toch het gevoel dat dat spul beter bij deze tropische temperaturen past. Maar misschien is dat gewoon suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
downtime schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:27:
[...]

In principe koel ik whisky niet. Maar ik drink sowieso niet veel whisky in de zomer. Maar het toeval wil dat ik laatst wat flessen rum in huis heb gehaald om ook eens wat anders te proberen. Ik heb toch het gevoel dat dat spul beter bij deze tropische temperaturen past. Maar misschien is dat gewoon suggestie.
Hier idem dito. Ik drink zelf in de zomer ook nagenoeg geen whisky. Ben zelfs begonnen om mijn collectie wat in te krimpen door wat te gaan verkopen.

Ondanks het inkrimpen wel weer ingetekend op 2 mooie flessen:
Glendronach 2007, 11 years old - 46%, P.X. Sherry Cask.
Glendronach 1992, 26 years old - 48%, Orloroso Sherry Cask

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
Zo dat zijn een paar mooie flesjes van Glendronach _/-\o_

wel minder voor je portemonnee heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
gwystyl schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:35:
[...]

Op het moment eigenlijk niet. Met deze temperaturen drink ik bijna alleen maar bier, en af en toe iets sterk alcoholisch dat minder zwaar van smaak is dan whisky zoals cognac/armagnac of oude jenever.
Als afwisseling heb ik wel een Dalwhinnie Winters Gold staan. Die drink je rechtstreeks uit de vriezer. Het is een leuk effect dat je dan ijsvorming op je glas krijgt, maar om eerlijk te zijn is de meeste smaak dan ook weg. Op kamertemperatuur vind ik 'm redelijk, maar niet beter dan een standaard Dalwhinnie 10yo.
Als je whisky en oude jenever lekker vindt, raad ik je Bols Corenwijn aan. Heb er zelf meestal wel een kruikje van op voorraad iig. Wordt in de horeca vaak koud geserveerd, maar dat vind ik dan weer zonde van de smaak.
Ik heb die Winters Gold ook eens koud geprobeerd, maar ik vind hem er inderdaad alleen minder van worden. Op kamertemperatuur is er volgens mij weinig verschil met de 15yo. Waar haal jij "Dalwhinnie 10yo" vandaan? 15yo is afaik toch echt de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
In de zomer schaf ik wel eens een fles Snow Grouse aan. Het is een beetje een gimmick, maar je doet deze even in de vriezer voor het serveren. IJskoud wordt deze blend wat stroperiger. Het is niet te vergelijken met een echte malt, of goede blend, maar ik vind het wel lekker in de zomer. De echte whiskykenners gruwen er echter van (want die weigeren het koud te drinken en op kamertemperatuur is er niet veel aan :P ).

Maar goed, ze stoppen met deze Grouse las ik, dus over een jaar zal het wel niet meer te krijgen zijn.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Toff schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:47:
[...]

Als je whisky en oude jenever lekker vindt, raad ik je Bols Corenwijn aan. Heb er zelf meestal wel een kruikje van op voorraad iig. Wordt in de horeca vaak koud geserveerd, maar dat vind ik dan weer zonde van de smaak.
Ik heb die Winters Gold ook eens koud geprobeerd, maar ik vind hem er inderdaad alleen minder van worden. Op kamertemperatuur is er volgens mij weinig verschil met de 15yo. Waar haal jij "Dalwhinnie 10yo" vandaan? 15yo is afaik toch echt de standaard.
Je hebt gelijk, ik bedoelde de 15yo.

Bols Corenwijn heb ik al eens gehad, en die is inderdaad erg lekker. Zowel de standaard als de 6 jaar oude en "de drie papegaaien". Ook van Zuidam heb ik verschillende oude jenevers, korenwijn en zeewierjenever gehad. Favoriet is daar waarschijnlijk de Zuidam Roggejenever. Die is lekker vol van smaak. En leuke variant, of "hoe maak ik met dezelfde ingrediënten een ander drankje" is Millstone Rye (ook Zuidam). Roggewhisky, net weer anders dan gewone whisky.

Lang verhaal kort: er zijn heel veel lekkere soorten sterke drank. Ik heb het voorbeeld nog niet eens gehad over rum of cognac/armagnac, want daar zijn ook nog weer heel veel variaties in.... Keuzes, keuzes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:58
The Ardmore Legacy uit de Gall reclame. Op zich de 'juiste' smaak, maar nogal 'dun'. Ik denk dat deze niet al te lang op het vat gelegen heeft. Op de doos en de fles kon ik ook geen leeftijd vinden. Koop ik niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Uit Japen een fles Chivas Regal Mizunara editie meegenomen. Lekker whiskey, en zeker niet duur (€ 20). Nu viel mij op dat whiskey daar überhaupt niet duur is:
- Suntory Old Whiskey Yen 1680 (€ 12)
- Nikka Rare Old Super (€ 17)
- Chivas Regal 12 (€ 18)
Helaas was mij (extra) trolley al vol...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r3z16TG.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Neus op 04-08-2018 23:04 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
Op vakantie de Bowmore 9 year sherry cask op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs.
Gister open gemaakt en wat een explosie aan smaken. Heerlijk als je van zowel zoet als turf houdt.
Ik moet hem nog vaker proeven om echt te achterhalen wat ik allemaal proef maar het is veel in ieder geval.
Turf, zeezout, caramel, koekjes, rood fruit en ook iets bloemigs zit er op de achtergrond in. En omdat hij
"Maar" 40% heeft geen scherpte van de alcohol die je bij andere sherry bombs nog wel eens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 16:08

Oekol

waka waka hey hey

Gisteren bestelling gedaan en vandaag binnengekomen!

Dalwhinnie Distillers edition 2002/2017 (heb de 1996/2012 al) double matured in oloroso cask-wood
Talisker Distillers edition 2005/2015 double matured in amoroso cask wood.
Aberlour 10 (cadeau, maar zelf ook nog nooit gehad dus kan ik direct proeven :D )

En even een zwarte rum The Kraken er bij gekocht wat ik elke keer vergat als ik weer kocht.

Leuke was er zat nog een extra fles in.. leeg wel te verstaan met een briefje er in.. Flessenpost dus!
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Be6bW/61d2edcf31.png
Stond in een leuke engelse brief in dat er een nieuwe distillers edition aankomt van de talikser (2018 verersie) met een leuke kortingscode. Vond het wel grappig en leuke ludieke manier. Tevens gaat de fles gebruikt worden voor olie bij in de keuken :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Neus schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:00:
Uit Japen een fles Chivas Regal Mizunara editie meegenomen. Lekker whiskey, en zeker niet duur (€ 20). Nu viel mij op dat whiskey daar überhaupt niet duur is:
- Suntory Old Whiskey Yen 1680 (€ 12)
- Nikka Rare Old Super (€ 17)
- Chivas Regal 12 (€ 18)
Helaas was mij (extra) trolley al vol...

[afbeelding]
Heb je nog een Japanse whisky mee genomen? Vind de Nikka Whisky Single malt "Yoichi" echt heerlijk! En betaalbaar in Japan. Hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Prutzertje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Heb je nog een Japanse whisky mee genomen? Vind de Nikka Whisky Single malt "Yoichi" echt heerlijk! En betaalbaar in Japan. Hier niet :(
Heb hier thuis de Nikka from the barrel staan 0.5l en doordat het een lage volume heeft is het wel echt pak duurder dan de whisky's uit Schotland. Maar hoewel die errug sterk is ~50% uit mijn hoofd, is die met paar druppeltjes water heerlijk. Komen de geuren en smaak echt boven de alcohol uit.

Heeft iemand trouwens idee wat het verschil Oloroso vs Amoroso is? Ik dacht dat ik het wist, maar ging nu even googlen. Want toen ik gisteren de fles open maakte was de Dalwhinnie juist lichter dan de Talisker terwijl ik dacht dat dat andersom zou zijn.

Dit dacht ik om het volgende:
Oloroso is een sherrysoort die nooit flor ontwikkelt, het is de soort met de donkerste kleur, de meeste geur en kracht en de zachtste smaak van alle sherry's
Doe je de fles open is de Amoroso nog een stapje (of drie) verder in het donkere, maar op internet is hier juist niks over te vinden..

Hmm misschien heb ik wat gevonden:
Once called abocado or amoroso, sometimes rich or dulce, the common name for sweetened sherry is now Medium and Cream
en dan....
The Cream / Medium category is named after a hugely popular product called Bristol Cream from Bodegas Harveys. Around 1860 they invented a kind of thick, sweet blend that originated in Bristol but conquered the world. Since the 1950’s this is the top selling sherry worldwide. Nowadays it’s still commonly found, but it is slowly becoming the symbol of an old generation of sherry drinkers that are not really looking for the dry, more authentic wines.
Dus oloroso is droge sherry, welke zoet kan zijn en de amoroso is een wat zoetere variant. Correct me if I am wrong :)

Bronnen:
https://www.sherrynotes.com/sherry-types/oloroso/
https://www.sherrynotes.com/sherry-types/cream-dulce-sherry/

[ Voor 28% gewijzigd door Oekol op 15-08-2018 09:25 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/gall/img_57660_Gall_500.png

deze fles afgelopen week opgepakt bij Makro Den Bosch voor 29,95, niet echt mijn smaak door de sherryvaten (ook pas een keer geproeft) maar een cask strengt voor nog geen 3 tientjes kan niet snel een miskoop zijn.
Ik kijk altijd even bij de kelderrestanten en soms zit er iets heel lekkers bij,

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/static/gall/img_62577_Gall_500.png
Deze ook een keer kunnen meepakken voor minder dan 15 euro,

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als ik zoveel geld had, kocht ik mijn eigen whiskystokerij:

https://www.ad.nl/koken-e...en-miljoen-euro~a8fced17/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Hopelijk valt die niet tegen qua smaak :+
Kies ik er liever voor om veel Deanston 20's te kopen, daar kan je van blijven drinken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bean77 op 04-10-2018 16:46 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

<3 <3 <3
Die founder's reserve is ook erg goed, maar wat in een goed vat zit ...

Mijn 'duurste' fles tot nu toe is deze:

https://www.thewhiskyexch...-year-old-red-wine-finish

Overigens is dat hele whisky proeven aan mij niet besteed. Ik lach me rot om die tasting notes...

Bij mij is het heel simpel, hij is lekker of niet. En sommige zijn nog lekkerder dan anderen. Enige waar ik wel achter ben is dat ik rokerig niet echt lekker vindt. Ik had nog nooit een heavily peated whisky gedronken en na de bovenstaande een fles Prophecy gekocht, daar heb ik een liefhebber voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Bean77 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Kies ik er liever voor om veel Deanston 20's te kopen, daar kan je van blijven drinken.
Maar dan mis je wel het plezier van het maken, proeven, aanpassen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Toff schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

Maar dan mis je wel het plezier van het maken, proeven, aanpassen enz.
Oh zo. Ik bedoelde dat ik voor de 1mln liever veel meer andere whisky's had gekocht.

Vanavond mijn houten glencairn glas voor het eerst gebruikt. Erg raar, wel grappig, maar voor echte kwaliteit whisky gebruik ik toch liever een glas.

(foto is gejat, maar deze is het)
Afbeeldingslocatie: https://www.ryanbenink.com/whiskyworld/wp-content/uploads/2017/12/Oak-glen-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Bean77 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Wat vind je van de Deanston 12 en 18? Of ben je direct naar de 20 gegaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37

[Afbeelding]

<3 <3 <3
Die 15 is ook wel mijn favoriete Glenlivet
Wel stuk prijziger geworden de laatste tijd.

Ik heb ook de 12, 18, 21, Nadurra, Oloroso, Founders Reserve, Masters Reserve, Captains Reserve enz enza haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
CtrAltDelicious schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Wat vind je van de Deanston 12 en 18? Of ben je direct naar de 20 gegaan :9
Direct naar de 20 ;) Ik heb er 2 van staan net als de 10 px (maar die heb ik nog niet open).

Op whisky gebied vrij stil hier, afgelopen periode mijn verzameling doorgelopen en ook wat flessen verkocht. Als het goed is wel een 2 tal glendronachs uit Denenmarken binnenkort deze kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Bean77 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

Direct naar de 20 ;) Ik heb er 2 van staan net als de 10 px (maar die heb ik nog niet open).

Op whisky gebied vrij stil hier, afgelopen periode mijn verzameling doorgelopen en ook wat flessen verkocht. Als het goed is wel een 2 tal glendronachs uit Denenmarken binnenkort deze kant op.
Ah helaas, was benieuwd naar je bevindingen :)

Ik sta voor een keuze: Laphroaig 10 of de Ardbeg 10. Heb je hier enig advies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
CtrAltDelicious schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Ah helaas, was benieuwd naar je bevindingen :)

Ik sta voor een keuze: Laphroaig 10 of de Ardbeg 10. Heb je hier enig advies in?
Helaas niet. Laphroaig is niet mijn cup of tea. Heb dan wel weer de Ardbeg 10, maar die kwam in zo'n leuk warehouse blik. Hij staat niet open, en vermoed dat ik hem ook niet open ga maken :o Maar het blik blijft leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:55
Leoon. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:10:
Gisteren bestelling gedaan en vandaag binnengekomen!

Dalwhinnie Distillers edition 2002/2017 (heb de 1996/2012 al) double matured in oloroso cask-wood
Talisker Distillers edition 2005/2015 double matured in amoroso cask wood.
Aberlour 10 (cadeau, maar zelf ook nog nooit gehad dus kan ik direct proeven :D )

En even een zwarte rum The Kraken er bij gekocht wat ik elke keer vergat als ik weer kocht.

Leuke was er zat nog een extra fles in.. leeg wel te verstaan met een briefje er in.. Flessenpost dus!
[Afbeelding]
Stond in een leuke engelse brief in dat er een nieuwe distillers edition aankomt van de talikser (2018 verersie) met een leuke kortingscode. Vond het wel grappig en leuke ludieke manier. Tevens gaat de fles gebruikt worden voor olie bij in de keuken :)
Vraagje @Leoon. : Waar koop je die flessen in het algemeen ? (Nederland mag zolang die maar in belgie leveren :p)
Ik heb namelijk opzoek naar de Talisker Dark Storm... Die heb ik eens geproefd en was heerlijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Boermansjo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Vraagje @Leoon. : Waar koop je die flessen in het algemeen ? (Nederland mag zolang die maar in belgie leveren :p)
Ik heb namelijk opzoek naar de Talisker Dark Storm... Die heb ik eens geproefd en was heerlijk :9~
Ik ben geen leoon maare:

https://www.drankgigant.n...lt/?q=Talisker+Dark+Storm

Of drankdozijn

Weet niet of ze in Belgie leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:55
wimpie007 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

Ik ben geen leoon maare:

https://www.drankgigant.n...lt/?q=Talisker+Dark+Storm

Of drankdozijn

Weet niet of ze in Belgie leveren
Die drankgigant had ik ook gevonden. Maar wou toch zeker zijn dat ze goed werk leveren. Ik heb de indruk dat Nederland een ruimere import gamma hebben dan in België (wat whisky betreft toch :D )
Dus als ik ergens wat pareltjes kan scoren is dat al perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Boermansjo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Vrijwel altijd drankdozijn.nl maar vergelijk altijd met drankgigant en van de 18 flessen die ik nu heb komen er 3 afzonderlijk uit Andorra. Vader is daar wel eens voor zaken en dan zeg ik wat voor flesjes ik wil en is daar pak goedkoper dan online hier in NL nog. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@CtrAltDelicious Ardbeg 10 en Laphroaig 10 zij echt verschillend. De Ardbeg 10 smaakt voller, waar de Laphroaig toch echt wat smakelozer is. Die hele sterke, penetrante Laphroaig smaak (vingerverf, ecoline, fenol) zit er best goed in. Maar de Ardbeg is meer peat smoke met lichte fruitsmaken. Laphroaig moet je van houden. Ik zou zeker de Ardbeg 10 verkiezen boven de Laphroaig. Maar smaak is subjectief en rookwhisky's zijn totaal niet mijn ding. Ik moet krachtig, kruidig en sherryig hebben, dus geef mij maar een balvenie 15yr sherry cask, Kavalan Solist Sherry cask of een Glendronach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Boermansjo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:01:
[...]

Die drankgigant had ik ook gevonden. Maar wou toch zeker zijn dat ze goed werk leveren. Ik heb de indruk dat Nederland een ruimere import gamma hebben dan in België (wat whisky betreft toch :D )
Dus als ik ergens wat pareltjes kan scoren is dat al perfect.
heb al 1000-en euros daar besteld, 1 keer een probleem en is netjes opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
wimpie007 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 03:49:
[...]

heb al 1000-en euros daar besteld, 1 keer een probleem en is netjes opgelost
Drankgigant is een prima winkel, ook heel vaak besteld. Soms zijn er hele goede aanbiedingen te vinden. Toch geef ik zelf de voorkeur aan drankdozijn bij gelijkwaardige prijzen. Het is altijd handig om een verhuisdoos erbij te hebben :P, maar belangrijker is dat ik hun klantenservice veel beter vind (niet dat die van drankgigant slecht is obv mijn ervaringen).

En nee ik heb geen aandelen drankdozijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bean77 op 06-10-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:13
whiskydeals heeft ook hele mooie aanbiedingen nu.
En nee, ook geen aandelen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Mijn bestelling komt maandag weer binnen.
Aberlour A'Bunadh batch 60, Kilchoman Machir Bay, Laphroaigh QC, Glenmorangie Quinta Ruban en The Balvenie 14 Caribbean Cask.
Hou van afwisseling ;-) (hoewel alles Scotch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Whiskytasting van de lokale slijter geweest. Beetje meh dat je 2,50 extra betaald voor het proeven van één of ander speciale botteling en dan krijg je een paar druppels... :-( Gelukkig waren de gewone standhouders niet zo krenterig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BKe9HWNeW5t4wXbxdyjH3oYe/full.jpg
De whisky van kapitein Haddock, Kavalan (voor het eerst geproefd, erg goed). Daarnaast nog de Game of Thrones gimmick whisky van JW (via de Gall&Gall)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gisteren deze gekocht, prachtige fles, fantastisch artwork op de doos, en smaakt geweldig
https://www.instagram.com/p/Bom9l5LAIzc

Benieuwd naar de 18YO, waarschijnlijk iets te sterk naar mijn smaak, maar een tasting session kan geen kwaad

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Firesphere schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 02:53:
Gisteren deze gekocht, prachtige fles, fantastisch artwork op de doos, en smaakt geweldig

Benieuwd naar de 18YO, waarschijnlijk iets te sterk naar mijn smaak, maar een tasting session kan geen kwaad
Ik ben zelf geen rook (laphroaig etc) liefhebber, maar een Highland park 12 of 18 gaat er altijd in. De 18 is ideaal om eens bij een tasting te proeven of ergens een sample van te kopen.
Mocht je de Highland park 12 lekker vinden dan is de Benromach 10 misschien ook wel iets wat in je straatje past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bean77 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

Ik ben zelf geen rook (laphroaig etc) liefhebber, maar een Highland park 12 of 18 gaat er altijd in. De 18 is ideaal om eens bij een tasting te proeven of ergens een sample van te kopen.
Mocht je de Highland park 12 lekker vinden dan is de Benromach 10 misschien ook wel iets wat in je straatje past.
Ooh, cheers! Op de lijst van "must tries" gezet!

Leuke ontdekking trouwens, vriendin (nu 6 maanden samen) is ook een whisky liefhebber. Totale verassing voor mij, omdat ze behalve speciaalbieren geen drinker is *;

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 07-10-2018 14:00 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Firesphere schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Ooh, cheers! Op de lijst van "must tries" gezet!

Leuke ontdekking trouwens, vriendin (nu 6 maanden samen) is ook een whisky liefhebber. Totale verassing voor mij, omdat ze behalve speciaalbieren geen drinker is *;
Dat biedt perspectieven voor een whiskykast in de woonkamer ;) Ik zit op zolder met bijna al mijn flessen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bean77 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Dat biedt perspectieven voor een whiskykast in de woonkamer ;) Ik zit op zolder met bijna al mijn flessen :'(
Yep, ze was al helemaal aan het uitdenken hoe de whisk(e)y kast er uit zou komen te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Firesphere schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 02:53:

Ik heb toevallig een HP 12 gekregen laatst. Niks mis mee hoor maar ik vind hem maar dunnetjes.
Deze bv heeft veel meer karakter vind ik.
En deze al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

coob schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

Ik heb toevallig een HP 12 gekregen laatst. Niks mis mee hoor maar ik vind hem maar dunnetjes.
En deze al helemaal.
Ow ja, de Bunnahabhain is al heel lang 1 van mijn favorieten! Ik vind de Higland Park erg fijn, maar smaken verschillen. Ik ben duidelijk meer een liefhebber van de zachtere kant dan jij :)

Trouwens, WTF dat is goedkoop zeg! Hoewel het voor mij nogal zinloos is, gezien import kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

coob schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:23:
[...]

En deze al helemaal.
Dat noem je niet dunnetjes maar subtiel. De HP is dan ook geen Islay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
downtime schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Dat noem je niet dunnetjes maar subtiel. De HP is dan ook geen Islay.
Ik noem het wel dunnetjes. Waterig, te ver terug gebracht in alcoholpercentage.
Voor dat geld koop ik bv liever een finlaggan cask strength. Of een Tomintoul peaty tang.
Of iets van Jack Wiebers, classic of islay bv.
Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste