[Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:46

Oekol

waka waka hey hey

Is er hier iemand die toevallig ooit de highland park dragon legend heeft of heeft geproefd? Bij een lokale slijter op dit moment in de aanbieding en goedkoper dan dat die online is, dus dat is altijd leuk.

Nu alleen ben ik niet per se een rokerige drinker, alles komt bijna uit Speyside wat ik heb en als enige rokerige heb ik nu talisker. (m'n hele collectie heb ik hier wel eens gepost, stuk of 13 flesjes nu)

Nu heb ik ook een whisky boek en daar blader ik dan leuk in en kijk wat er daar over gezegd wordt. En het leek alsof er gezegd werd dat die rokerige is dan de 12yr highland park, die ik helaas nog nooit geproefd heb.

Wil best m'n horizon wat verbreden en ook steeds meer rokerig uitproberen, maar is deze dan wel de juiste?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15

Secsytime

Automagisch

Leoon. schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:48:
Is er hier iemand die toevallig ooit de highland park dragon legend heeft of heeft geproefd? Bij een lokale slijter op dit moment in de aanbieding en goedkoper dan dat die online is, dus dat is altijd leuk.

Nu alleen ben ik niet per se een rokerige drinker, alles komt bijna uit Speyside wat ik heb en als enige rokerige heb ik nu talisker. (m'n hele collectie heb ik hier wel eens gepost, stuk of 13 flesjes nu)

Nu heb ik ook een whisky boek en daar blader ik dan leuk in en kijk wat er daar over gezegd wordt. En het leek alsof er gezegd werd dat die rokerige is dan de 12yr highland park, die ik helaas nog nooit geproefd heb.

Wil best m'n horizon wat verbreden en ook steeds meer rokerig uitproberen, maar is deze dan wel de juiste?
Wat is de prijs van de dragon legend? Heb zelf de Lagavulin 16 yo gekocht voor 44€ bij de gall (whiskydagen) en dit is echt een kanon, zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Volgens deze blogger niet zo bijzonder: http://whiskyforeveryone....d-park-dragon-legend.html. Zelf nooit geprobeerd, maar het lijkt me zo'n typisch jonge NAS whisky waarbij marketing het gebrek aan rijping moet verhullen.

Enfin, iets nieuws kopen is altijd een gok.. Ben zelf wel een fan van Big Peat. Meest rokerige die ik heb gehad is een Octomore 7.1, maar die is nogal prijzig.

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 05-03-2018 00:00 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Secsytime schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:57:
[...]

Wat is de prijs van de dragon legend? Heb zelf de Lagavulin 16 yo gekocht voor 44€ bij de gall (whiskydagen) en dit is echt een kanon, zeker voor die prijs.
39.50 dacht ik. Net onder de 40 in ieder geval. Heb geen pasje bij de gall en gall dus kom zelf dan sowieso duurder uit. Is inderdaad een hele scherpe prijs! Online gaat die voor 47.50 de lagavulin 16yr
Atomsk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:58:
Volgens deze blogger niet zo bijzonder: http://whiskyforeveryone....d-park-dragon-legend.html. Zelf nooit geprobeerd, maar het lijkt me zo'n typisch jonge NAS whisky waarbij marketing het gebrek aan rijping moet verhullen.

Enfin, iets nieuws kopen is altijd een gok.. Ben zelf wel een fan van Big Peat. Meest rokerige die ik heb gehad is een Octomore 7.1, maar die is nogal prijzig.
Niet per de positief nee.. Hm morgen zelf ook maar eens lezen. Maar als ik dit lees kan ik beter de 12yr kopen en ben ik daar beter mee af.

[ Voor 40% gewijzigd door Oekol op 05-03-2018 00:05 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leoon. schreef op maandag 5 maart 2018 @ 00:01:
[...]

39.50 dacht ik. Net onder de 40 in ieder geval. Heb geen pasje bij de gall en gall dus kom zelf dan sowieso duurder uit. Is inderdaad een hele scherpe prijs! Online gaat die voor 47.50 de lagavulin 16yr
Ik heb ook geen pasje hoor.. gewoon 44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Leoon. schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:48:

Talisker 10 en Highland Park 12 zijn twee van de drie whiskies die ik vrijwel altijd wel in huis heb (Lagavulin 16 is de derde). HP12 lijkt mij ideaal als je wat rokeriger wilt proberen maar dan wel een whisky die wat milder en toegankelijker is dan bijvoorbeeld een Islay. In dat opzicht lijkt ie wel wat op Talisker ook al is de smaak heel anders.

Overigens ken ik de Dragon Legend niet maar HP is erg actief met NAS whiskies. Ze zullen wel niet vreselijk anders dan de HP12 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Atomsk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:58:

Vind de Octomore 6.2 veel beter dan de 7.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Saiboth schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:27:

Daarnaast een Cragganmore 12y cadeau gegeven aan m'n vriendin, hopelijk gaat die binnenkort een keer open!
Is hij inmiddels open gegaan? Vandaag alvast voor mij verjaardag ook de cragganmore 12yr gekregen van m'n vriendin en die leuke ikea vitrinekast die hier al meermaals in 't topic voorbij is gekomen.

Helaas nog geen tijd gehad om de whisky te drinken, hoop morgen maar ben benieuwd wat jij/zij er van vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:11
Ha, wat leuk, een whisky topic op tweakers! Deze ga ik zeker volgen. Hier bij mijn collectie:
Whisky:
Glenmorangie Signet
Balvenie Caribbean Cask
The Deveron 12
The Ultimate Tamdhu (2006)
Glenfiddich 18
Dalwhinnie Winters Gold
Yamazaki 12
Aberlour A'Bunadh (Batch 57)
Highland Park 12

Rum:
Bacardi 8
Pampero Anniversario
Zacapa 23
El Dorado 12
Diplomatico Reserva Exclusiva
Plantation XO
Old Distiller
El Dorado 5
Abuello 7

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

HellPunk schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:43:
Vorige week waren we even in Maastricht en toen ik liet vallen dat ik net mijn fles Arran 12yo had leeggemaakt vroeg mijn vrouw of ik dan geen nieuwe fles wilde voor kerst *; . Ik had onder andere de Glendronach Allardyce op mijn lijstje staan (naast de Aberlour Abunadh). Op advies van de verkoper bij Bams heb ik uiteindelijk gekozen voor de Glendronach Cask Strength, ik ben erg benieuwd hoe deze gaat uitpakken!
Die Allardyce schijnt fenomenaal te zijn. Staat nog op mijn lijstje. Evenals de Aberlour A'bunadh flessen.

:Y

Glendronach al opengemaakt?

En die Arran 12yo is erg lekker. Heb hier nog een batch 6 fles openstaan.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Atomsk schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:52:
Paar maanden geleden bij de Pearse Lyons distillery geweest in Dublin. Ze hebben nog geen eigen whiskey, want ze zijn nog maar vanaf vorig jaar bezig. Het was echter een interessante tour, ook omdat ze in een voormalige kerk zitten waar een hele historie aan vast zit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De whiskey die ze verkopen is aangekocht, maar is zeker niet verkeerd. https://www.pearselyonsdistillery.com/
De tour van het whiskeymuseum is ook wel goed trouwens.
Ziet erg erg gaaf uit!

@Rainbow_Dash gezien jij er ook woont, ook wel eens bezichtigd? Dit staat voor mij iig op mijn to-do. :-)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Leoon. schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:25:
[...]

Is hij inmiddels open gegaan? Vandaag alvast voor mij verjaardag ook de cragganmore 12yr gekregen van m'n vriendin en die leuke ikea vitrinekast die hier al meermaals in 't topic voorbij is gekomen.

Helaas nog geen tijd gehad om de whisky te drinken, hoop morgen maar ben benieuwd wat jij/zij er van vond :)
Gefeliciteerd, dat zijn leuke cadeaus!

De Cragganmore 12yr is mijn favoriete speyside whisky. Licht en fruitig en zeer makkelijk te drinken. We hebben hem nog niet veel gedronken, maar zodra het wat warmer/zonniger weer wordt halen we hem zeker weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Saiboth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Gefeliciteerd, dat zijn leuke cadeaus!

De Cragganmore 12yr is mijn favoriete speyside whisky. Licht en fruitig en zeer makkelijk te drinken. We hebben hem nog niet veel gedronken, maar zodra het wat warmer/zonniger weer wordt halen we hem zeker weer uit de kast.
Dankjewel! Gisteravond heb ik 'm maar opengetrokken. Aangenaam verrast, blijft vrij lang aanwezig in je mond achteraf. Super keuze geweest dus! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Slavy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:02:
[...]

Ziet erg erg gaaf uit!

@Rainbow_Dash gezien jij er ook woont, ook wel eens bezichtigd? Dit staat voor mij iig op mijn to-do. :-)
Nee, nog niet, maar dit ziet er wel bijzonder uit. Ook maar eens gaan checken!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 11:41
Naboo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 00:43:
[...]
Die Allardyce schijnt fenomenaal te zijn. Staat nog op mijn lijstje. Evenals de Aberlour A'bunadh flessen.
:Y

Glendronach al opengemaakt?
Nee, nog niet. Ik had redelijk wat sample-flesjes open en er staat ook nog een restje Bowmore Small Batch Bourbon, die ben ik eerst aan het opmaken ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb vanmiddag bij de G&G een flesje Auchentoshan "American Oak" gekocht. Ben heel benieuwd hoe deze is, ik vind het doorgaans heerlijke Whisky's met de Three Woods als favoriet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29177806_10157163203153098_3282109909759998976_n.jpg?oh=863844eed045b936fb87afcd385eff06&oe=5B383650

Plaatje.... voor de leuk.... nu even mijn KD 012 klaarzetten

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/0/6728/174201-big.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Naboo op 14-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Beetje stil hier, de laatste tijd.
Hierbij een aantal kortingscodes op de meestal toch al schappelijke prijzen bij drankdozijn.nl:
D2codes
Proost!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Als je dan toch aanbiedingen er in gooit; Laphroaig Brodir, bij drankdozijn met 40 euro korting!!!
https://drankdozijn.nl/ar...ort-wood-final-batch-70cl

Ken hem zelf niet, maar de mensen die hem kennen vinden het een goede whisky. En bijna 50% korting, tja, wie doet je wat? :D

[ Voor 15% gewijzigd door Naboo op 21-03-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
Ik heb al een aantal proeverijen meegemaakt, maar tot nu toe heb ik het meest genoten van degene die georganiseerd worden door een relatief kleine zaak in Bergen op Zoom. Voor mij best een eindje rijden, dus ben afhankelijk van een BOB. Ik heb geen aandelen in deze zaak, maar wil dit jullie liefhebbers dit niet onthouden. Vooral diegene die op 30 mei georganiseerd wordt is weer een topppertje!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:59

mark-k

AKA markkNL

Naboo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:39:
Als je dan toch aanbiedingen er in gooit; Laphroaig Brodir, bij drankdozijn met 40 euro korting!!!

Ken hem zelf niet, maar de mensen die hem kennen vinden het een goede whisky. En bijna 50% korting, tja, wie doet je wat? :D
40% zou ik geen bijna 50% willen noemen, maar is inderdaad een flinke korting. Goedkope prijs of was hij gewoon altijd veel te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
mark-k schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:17:
[...]
40% zou ik geen bijna 50% willen noemen, maar is inderdaad een flinke korting. Goedkope prijs of was hij gewoon altijd veel te duur?
Bijna 100 euro voor een fles drink ik er nooit vanaf en zelfs voor bijna 60 euro vind ik iedere whisky eigenlijk te duur. Mijn smaak is niet voldoende ontwikkeld om het verschil voldoende te kunnen waarderen. De lol gaat er echt vanaf, nu de prijzen voor (malt)whisky worden opgejaagd door (Aziatische) beleggers.
Wanneer ik over een paar jaar door mijn voorraad heen ben, ga ik wel weer gewoon blends drinken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Toff schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Bijna 100 euro voor een fles drink ik er nooit vanaf en zelfs voor bijna 60 euro vind ik iedere whisky eigenlijk te duur. Mijn smaak is niet voldoende ontwikkeld om het verschil voldoende te kunnen waarderen. De lol gaat er echt vanaf, nu de prijzen voor (malt)whisky worden opgejaagd door (Aziatische) beleggers.
Wanneer ik over een paar jaar door mijn voorraad heen ben, ga ik wel weer gewoon blends drinken. :*)
Je eigen voorraad heeft natuurlijk niet meegeholpen om de prijs op te drijven -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Naboo schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:39:

Heb hem wel gehaald, is wel echt een heerlijke Whiskey. Vind hem hoogstens 60 euro waard, ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/0/8611/177460-big.jpg

Oeh :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 10:07
Ziet er erg chique uit! Hoe smaakt ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Frank!in schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:05:
Ziet er erg chique uit! Hoe smaakt ie? :)
Geen idee, hij komt morgen uit. Moet 200 euro kosten. Ik twijfel echt... :X
Door hen die hem wel geproefd hebben, geven hem een score 90+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 10:07
Oei dat is een flinke prijs, maar de doos alleen al is mooi als je het mij vraagt. Dan moet de smaak ook goed zijn, toch? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Frank!in op 22-03-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Frank!in schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:14:
Oei dat is een flinke prijs, maar de doos alleen al is mooi als je het mij vraagt. Dan moet de smaak ook goed zijn, toch? :P
Nou, volgens hen die hem dus al geproefd hebben, krijgt ie dus een 90+ score, wat gewoon heel hoog is.
Dus ja, ergens durf ik de gok wel te nemen. Hij is prijzig, anderzijds, tis een 20yo. Ik las ergens dat het een Mortlach is. Staat er namelijk niet specifiek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Naboo schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Nou, volgens hen die hem dus al geproefd hebben, krijgt ie dus een 90+ score, wat gewoon heel hoog is.
Dus ja, ergens durf ik de gok wel te nemen. Hij is prijzig, anderzijds, tis een 20yo. Ik las ergens dat het een Mortlach is. Staat er namelijk niet specifiek op.
Tsja.. er zijn ook goedkopere whiskys die een 90+ score krijgen.. Daar zou ik het niet per se voor doen :+ Klinkt wel leuk, cigar malt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Secsytime schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Tsja.. er zijn ook goedkopere whiskys die een 90+ score krijgen.. Daar zou ik het niet per se voor doen :+ Klinkt wel leuk, cigar malt xD
Is ook zo. Maar goed, Chieftain's hebben over het algemeen goed spul, Mortlach, eigenlijk altijd goed. En ja, limited edition. Wat tegenwoordig een goed excuus is om de prijs op te drijven en dan alsnog 9000 flessen uit te geven. Maar bij deze twijfel ik toch wel.
Er is zoveel goed spul voor minder te krijgen, dus ja, keuzes, keuzes _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
mark-k schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Hij staat vrij vaak met dergelijke kortingen te koop dus waarschijnlijk altijd te duur. ik heb hem ook wel eens gekocht van 140 voor 80 of zoiets. best lekker maar door de port barrel mist hij veel van het rokerige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

@Naboo Soms kun je blijven wikken en wegen ;) Het is idd veel geld, maar soms moet je het gewoon eens een keertje gewoon doen, jezelf verwennen en gewoon eens 1x dat geld uitgeven en lekker genieten (ik ken wel iemand met wie je een sampletje kunt uitwisselen van een evendure fles, hint hint ;) ).

Dit soort "bijzondere" whisky's kun je niet vergelijken met een 20 jarige benriach of 25 jarige glenfarclas. Deze semi-caskstrength, uncolored en unchillfiltered whisky's hebben vaak veel diepere en zwaardere smaakpaletten die absoluut de moeite waard zijn.

Vind je het niet veel meer bijzonder dan een reguliere whisky dan weet je dat gewoon voor een volgende keer, maar je hebt dan wel nog een lekkere fles te gaan.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Deathchant schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:23:
@Naboo Soms kun je blijven wikken en wegen ;) Het is idd veel geld, maar soms moet je het gewoon eens een keertje gewoon doen, jezelf verwennen en gewoon eens 1x dat geld uitgeven en lekker genieten (ik ken wel iemand met wie je een sampletje kunt uitwisselen van een evendure fles, hint hint ;) ).

Dit soort "bijzondere" whisky's kun je niet vergelijken met een 20 jarige benriach of 25 jarige glenfarclas. Deze semi-caskstrength, uncolored en unchillfiltered whisky's hebben vaak veel diepere en zwaardere smaakpaletten die absoluut de moeite waard zijn.

Vind je het niet veel meer bijzonder dan een reguliere whisky dan weet je dat gewoon voor een volgende keer, maar je hebt dan wel nog een lekkere fles te gaan.
Oh dat is zeker zo, maar ik heb nog wat mooie flessen links en rechts gereserveerd staan _O-
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven. :D

Ben daarom ook maar bezig om wat andere flessen weg te doen. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Naboo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:10:
[...]

Oh dat is zeker zo, maar ik heb nog wat mooie flessen links en rechts gereserveerd staan _O-
En je kan je geld maar 1 keer uitgeven. :D

Ben daarom ook maar bezig om wat andere flessen weg te doen. :$
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

(y) Ik houd je op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Secsytime schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Is ook zo. Ik staar mij er ook niet op blind, maar iedereen die hem nu inmiddels heeft zegt: "deze moet je gewoon hebben"

Dus heb hem maar gereserveerd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:46
Geruchten dat de Glendronach 15 weer terug komt. Het niveau 'revival' zal die waarschijnlijk niet meer halen. Ook zou de gehele core range gelijk weer gerestyled worden volgens dezelfde geruchten. Conform de etiketten van de Cask strenght 7 batch.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 06:51

basvdijk1647

aka Osiris

Gisteren mogen genieten van The Glenrothes 17 year old 1990/2008 cask 0221/11001, gebotteld door The Clydesdale. Helaas niet meer te krijgen maar was super om te drinken :)

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Nou, hij komt er aan hoor. Morgen in huis als het goed is. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Naboo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Nou, hij komt er aan hoor. Morgen in huis als het goed is. oOo
Ik ben benieuwd! Post je ervaringen vooral hier :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Deathchant schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:46:
[...]

Ik ben benieuwd! Post je ervaringen vooral hier :D
Weet niet of ik hem direct openmaak. Had al sommige mensen gezien die die fles 4x hebben :X

Maar goed, wel leuk weer een Chieftain's bottling. Kan ie naast deze staan.

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/5/647/65956-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Bean77 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:48:
Geruchten dat de Glendronach 15 weer terug komt. Het niveau 'revival' zal die waarschijnlijk niet meer halen. Ook zou de gehele core range gelijk weer gerestyled worden volgens dezelfde geruchten. Conform de etiketten van de Cask strenght 7 batch.
Inmiddels een update. Het lijkt er heel sterk op dat de 15yo (revival) september/oktober 2018 weer uitgeleverd gaat worden. Dus alle fans kunnen dan weer gaan inslaan.
Ben benieuwd tegen welke prijs en hoe de kwaliteit gaat worden.

Over kwaliteit gesproken... Momenteel geniet ik van een heerlijke Deanston 20 yo. Hij verdringt de Glendronach 18 en 21 als mijn favo whisky met gemak. Gelukkig heb ik er nog eentje staan :)
https://www.whiskybase.co...5098/deanston-20-year-old

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gaan er nog mensen morgen naar Wageningen, avondsessie?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:40
Bean77 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Inmiddels een update. Het lijkt er heel sterk op dat de 15yo (revival) september/oktober 2018 weer uitgeleverd gaat worden. Dus alle fans kunnen dan weer gaan inslaan.
Ben benieuwd tegen welke prijs en hoe de kwaliteit gaat worden.
Niet dat het altijd klopt, maar de Glendronach 12 vind ik erg goed. de 15, als die komt, zal ik dan zeker proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Eddye op 30-03-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Eddye schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Niet dat het altijd klopt, maar de Glendronach 12 vind ik erg goed. de 15, als die komt, zal ik dan zeker proberen.
Precies. En bovendien hoeft duur niet altijd goed te betekenen. Ik heb zelf wel wat duurdere flessen (tot ca 800 euro waarde) staan, maar ik drink vooralsnog whisky tot ca 100 euro (deanston is de kleine uitzondering). Een Highland Park 12, een Balvenie 14 caribbean rum, benromach 10 of een Glendronach 18 allardice bevallen mij prima. Genoeg diversiteit te ontdekken.

p.s. mocht iemand een whiskybase account hebben dan kan je mij (Bean77) toevoegen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bean77 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:16:
[...]Over kwaliteit gesproken... Momenteel geniet ik van een heerlijke Deanston 20 yo. Hij verdringt de Glendronach 18 en 21 als mijn favo whisky met gemak. Gelukkig heb ik er nog eentje staan :)
https://www.whiskybase.co...5098/deanston-20-year-old
Hm, dat maakt me toch wel nieuwsgierig, Deanston staat bepaald niet op mijn radar. Eens kijken of ik daar wat van kan bemachtigen binnenkort. Ik heb ineens ook interesse in een 10yo Glenlivet van The Ultimate, wellicht dat dit een volgende aanschaf wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Die Glenlivet ziet er erg goed uit, zeker voor die prijs. Moet bij de Ultimate altijd even wennen dat er geen koker bij zit haha.

[ Voor 57% gewijzigd door Bean77 op 01-04-2018 18:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30124413_10156445685603442_4874401647435972608_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ecb4152d816b3e29d2b8958a838fe828&oe=5B6D06C9

_O-

Fijn weekend en slainte!

* Naboo zit er aan te denken een onaangebroken fles te pakken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Naboo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:40:
[afbeelding]

_O-

Fijn weekend en slainte!

* Naboo zit er aan te denken een onaangebroken fles te pakken vanavond
Hou je niet in zou ik zeggen! Heb vorige week een Glendronach 12 open gemaakt, had hem hier een aantal keren voorbij zien komen. Moet zeggen, erg lekker voor die prijs. Maarja.. nu heb ik 3 flessen open staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Secsytime schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:29:
[...]

Hou je niet in zou ik zeggen! Heb vorige week een Glendronach 12 open gemaakt, had hem hier een aantal keren voorbij zien komen. Moet zeggen, erg lekker voor die prijs. Maarja.. nu heb ik 3 flessen open staan :/
Ach, ik heb nu 6 flessen open. Goed voor de afwisseling. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ja, ik 11 volgens WB. Inderdaad goed voor de afwisseling, alleen heb ik wel relatief veel gesherried spul open staan... Daarvan gesproken, vanmiddag een mooie Glenrothes van Cooper's Choice gehad, jammie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

hfos schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:53:
Ja, ik 11 volgens WB. Inderdaad goed voor de afwisseling, alleen heb ik wel relatief veel gesherried spul open staan... Daarvan gesproken, vanmiddag een mooie Glenrothes van Cooper's Choice gehad, jammie hoor.
De Sherry bomb? Die heb ik ook nog staan (dicht) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

In Wageningen eens iets totaal anders geproefd:
Black Velvet Onyx 12yo

Geen single malt, maar een Canadese blend. Stiekem super zacht en voor iets meer dan €20 een prima whisky. Toen ik 'm proefde wist ik overigens niet dat het geen single malt was. Vond 'm gewoon lekker, dus fles mee genomen. Pas thuis realiseerde ik me dat het totaal iets anders was dan wat ik al in huis had.

Nevertheless, leuke ontdekking en misschien wel het begin van nóg verder buiten de gebaande paden dan niet-Schots single malt.

https://www.drankgigant.nl/black-velvet-onyx-12-years.html

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Secsytime schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:39:
[...]

De Sherry bomb? Die heb ik ook nog staan (dicht) :+
Ik ook :P Ben stiekem toch wel erg benieuwd.
Maar vanavond maar eens een Benriach 15 PX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 13:33
Leuk om zo'n topic te vinden hier :)
Dit weekend nog de Tomatin 12y Bourbon & Sherry Casks gekocht.
Voorlopig hou ik het bij de whisky's van onder de €50 die ik in de drankcentrale kan vinden.
Maar de interesse is er wel om eens een duurdere fles te zoeken. Maar dan wel iets exclusiefs...
Ik zie in de winkel veel flessen staan van boven de €100 Maar twijfel altijd of dit wel de moeite is.
Kan er iemand hier tips geven over hou je 'limited' edition whisky's moet zoeken/kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:
Dit weekend nog de Tomatin 12y Bourbon & Sherry Casks gekocht.
Voorlopig hou ik het bij de whisky's van onder de €50 die ik in de drankcentrale kan vinden.
Maar de interesse is er wel om eens een duurdere fles te zoeken. Maar dan wel iets exclusiefs...
Ik zie in de winkel veel flessen staan van boven de €100 Maar twijfel altijd of dit wel de moeite is.
Kan er iemand hier tips geven over hou je 'limited' edition whisky's moet zoeken/kopen ?
Dat hangt van je doel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Secsytime schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
[...]

Dat hangt van je doel af ;)
Mijn doel is van zo'n fles niet leeg te drinken. Gewoon met de jaren meer waarde krijgen en hopelijk deze voor een paar generaties te kunnen houden :P
Voorlopig is alles onder de €30 voor dagelijks gebruik, tussen €30 en €50 voor een speciale moment (of met bezoek die er echt iets van kennen)
Aangezien ik nog niet lang bezig ben probeer ik eerst verschillende merken te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:50:
[...]

Mijn doel is van zo'n fles niet leeg te drinken. Gewoon met de jaren meer waarde krijgen en hopelijk deze voor een paar generaties te kunnen houden :P
Voorlopig is alles onder de €30 voor dagelijks gebruik, tussen €30 en €50 voor een speciale moment (of met bezoek die er echt iets van kennen)
Aangezien ik nog niet lang bezig ben probeer ik eerst verschillende merken te proeven.
Misschien dat je hier wat aan hebt.

Ik verzamel zelf gewoon LE's die ik bijzonder/leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Als je echt koopt om te investeren (waar je overigens geen vrienden mee zult maken, maar whatever) raad ik met name speciale/gelimiteerde uitgaves aan. Veel merken spelen daar tegenwoordig op in, zoals Highland Park bijvoorbeeld, of Glendronach. En kijk anders eens rond op deze site, zij stellen immers ook op hun site dat
Wist u dat whisky steeds meer waard wordt? Voor iedere whisky geldt dat hoe ouder hij wordt hoe meer deze in waarde stijgt!
8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Het is niet echt om te investeren. Mijn doel is gewoon een paar waardevolle flesjes te hebben.
Ik vermoed dat sommige merken beter zijn dan andere. In de grote winkels kom je weinig buitengewone whisky's tegen. Of misschien toch eens zo'n Lagavulin proberen.

Ik was gewoon curieus hoe ik andere merken kan ontdekken die niet in de winkels worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:17:
Het is niet echt om te investeren. Mijn doel is gewoon een paar waardevolle flesjes te hebben.
Ik vermoed dat sommige merken beter zijn dan andere. In de grote winkels kom je weinig buitengewone whisky's tegen. Of misschien toch eens zo'n Lagavulin proberen.

Ik was gewoon curieus hoe ik andere merken kan ontdekken die niet winkels worden verkocht.
Naar een whiskyspeciaalzaak gaan, kun je vaak ook nog genoeg proeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:17:
'Waardevol' kan twee dingen betekenen: Iets wat je later eventueel met winst kunt doorverkopen of iets waar je (later) zelf en/of met anderen van kunt genieten. Deze twee overlappen niet noodzakelijk.
Ik was gewoon curieus hoe ik andere merken kan ontdekken die niet winkels worden verkocht.
Kijk, dat hangt dus enorm van de winkels af. Bij mijn eigen slijter verkopen vooral onafhankelijke bottelaars erg goed, die hebben ze niet bij de Gall & Gall. En daar zit prachtig spul tussen voor vaak relatief niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:22
Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:13:

Wel leuk om hier te delen denk ik:

De lokale slijter hier heeft zeker iets in de trend van "Exclusief"
Helaas alleen voor mensen met FB om het te kunnen zien, maar het gaat om 3 flessen Black Bowmore 1964, alle 3 te koop in 1 set voor EUR 47'500

Of is dat iets te exclusief? :*)

https://m.facebook.com/st...894703&ref=content_filter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
Partypsych schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:09:
[...]

Wel leuk om hier te delen denk ik:

De lokale slijter hier heeft zeker iets in de trend van "Exclusief"
Helaas alleen voor mensen met FB om het te kunnen zien, maar het gaat om 3 flessen Black Bowmore 1964, alle 3 te koop in 1 set voor ruim EUR 47'500

Of is dat iets te exclusief? :*)

https://m.facebook.com/st...894703&ref=content_filter
hehe, zo exclusief moet het ook nog niet zijn hoor.
Ik had het meer over flessen van nu of die nog moeten komen. (kosten ook wat minder...)
Ik zal eerst eens deze topic overlopen en zien welke merken ik tegenkom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:14:
[...]

hehe, zo exclusief moet het ook nog niet zijn hoor.
Ik had het meer over flessen van nu of die nog moeten komen. (kosten ook wat minder...)
Ik zal eerst eens deze topic overlopen en zien welke merken ik tegenkom :P
Van flessen die nog moeten komen:
Glenfiddich Fire and Cane
Compass Box The Spaniard
Douglas Laing XOP
Glenmorangie Grand Vintage
Adelphi The Brisbane
Springbank Local Barley
Ardbeg Grooves

Edit: Niet alle LE's zijn even goed/populair.. Zo waren er een aantal Highland Parks die enorm populair werden (na verloop van tijd), en dat trucje proberen ze nu weer (met the dark en the light), maar dat loopt volgens mij niet zoals ze hadden gehoopt :P. Vind ze ook wel erg prijzig..

Ohja en sommige mensen zoeken alleen single malts en willen geen blends, of willen alleen met een age statement (NAS = None Age Statement).

[ Voor 28% gewijzigd door Secsytime op 09-04-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Ik vrees dat voor het echt beleggen in Whisky qua flessen we wel 4 a 5 jaar te laat zijn.
Neemt niet weg dat er nog regelmatig leuke releases aangeboden worden met een beperkte oplage. Maar ook daar zie je dat je online er super kort op moet zitten om iets te kunnen kopen.
Ik ken genoeg voorbeelden waar bij releases het aanbod binnen luttele minuten uitverkocht zijn.

En soms moet je ook geluk hebben dat een bepaalde fles (tijdelijk) uit productie gaat zoals een glendronach 15 of old pulteney 21 die ik zelf heb staan.
Bepaal vooral voor jezelf wat je grenzen zijn en probeer daar binnen te zoeken. Whiskybase.com is ook wel een leuke site waar je veel kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bean77 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:08:
Ik vrees dat voor het echt beleggen in Whisky qua flessen we wel 4 a 5 jaar te laat zijn.
Neemt niet weg dat er nog regelmatig leuke releases aangeboden worden met een beperkte oplage. Maar ook daar zie je dat je online er super kort op moet zitten om iets te kunnen kopen.
Ik ken genoeg voorbeelden waar bij releases het aanbod binnen luttele minuten uitverkocht zijn.

En soms moet je ook geluk hebben dat een bepaalde fles (tijdelijk) uit productie gaat zoals een glendronach 15 of old pulteney 21 die ik zelf heb staan.
Bepaal vooral voor jezelf wat je grenzen zijn en probeer daar binnen te zoeken. Whiskybase.com is ook wel een leuke site waar je veel kunt vinden.
Vind ik wel meevallen hoor, je moet er gewoon op tijd bij zijn en durven geld te investeren.. De hype is aardig hoog vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Secsytime schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:20:
[...]

Vind ik wel meevallen hoor, je moet er gewoon op tijd bij zijn en durven geld te investeren.. De hype is aardig hoog vind ik.
"gewoon op tijd bij zijn" begint tegenwoordig anders wel een flinke uitdaging te worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Bean77 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:23:
[...]

"gewoon op tijd bij zijn" begint tegenwoordig anders wel een flinke uitdaging te worden :+
Of de juiste adresjes weten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hfos schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:43:
Als je echt koopt om te investeren (waar je overigens geen vrienden mee zult maken, maar whatever) r
Ik ben me af aant vragen of dit idd hetzelfde principe is als met de NES/SNES mini classic: 1 persoon koopt 10 stuks a 90 euro, speelt in op de schaarste en verkoopt ze dan voor 150 euro per stuk.
Iemand met een handelsinstinct zal hier 0,0 problemen in zien; "iedereen heeft de kans om eraan te komen en iedereen moet kunnen doen en laten wat ie zelf wilt, en het is niet tegen de regels".

Helaas heeft niet iedereen dezelfde tools/netwerken etc om handen om ook een kans te maken om zo'n zeldzame artikelen te bemachtigen. Handelaren beseffen zich vaak niet dat ze deze streepjes gewoon voor hebben en zullen daarmee "de andere kant" niet begrijpen. Deze mensen zullen ook nooit informatie delen met anderen omdat dit ervoor zorgt dat mensen iets voor hun neus weg kunnen kapen.
Hun morele/ethische kompas wijst gewoon een andere kant op, dat hou je toch niet tegen.

Dus "geen vrienden maken" snap ik ergens dan ook wel; je wilt zeggen dat échte proevers/genieters zo geen kans krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ach, ik koop gewoon om te drinken. Ja natuurlijk is het leuk als je wat winst kan maken op je fles whisky, maar goed, heel veel mensen doen dat tegenwoordig. En dan komen de makers met "limited edition 9000 flessen". Nou, 9000 flessen is niet echt limited.

Sowieso, whisky flippen wordt niet gewaardeerd, dus je moet toch echt wat jaren wachten. Maar heb je er dan ook echt plezier van?
Wat is het nut, om stel, een bottling van 200 flessen, te gaan bewaren, als die andere 199 mensen dat ook doen?

Sowieso, winkels die hun prijzen ook indexeren aan de hand van de "marktwaarde" neem ik ook niet meer serieus. Zij hebben de fles dan al eens goedkoop gekocht, maar wel elke keer de prijs omhoog gooien.

Tuurlijk, een beetje omhoog snap ik nog wel, maar om nu echt top van de marktwaarde te vragen als slijter zelf... :F

[ Voor 24% gewijzigd door Naboo op 09-04-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Naboo schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:37:
Ach, ik koop gewoon om te drinken. Ja natuurlijk is het leuk als je wat winst kan maken op je fles whisky, maar goed, heel veel mensen doen dat tegenwoordig. En dan komen de makers met "limited edition 9000 flessen". Nou, 9000 flessen is niet echt limited.

Sowieso, whisky flippen wordt niet gewaardeerd, dus je moet toch echt wat jaren wachten. Maar heb je er dan ook echt plezier van?
Wat is het nut, om stel, een bottling van 200 flessen, te gaan bewaren, als die andere 199 mensen dat ook doen?
Tja wat is het "nut"....die vraag zul je denk ik niet goed beantwoord krijgen. Er zullen altijd mensen zijn die voldoening halen uit "slechts" het bezitten van een door vraag/aanbod opgedreven hype, omdat ze zo frantically erbovenop zitten om er maar aan te kunnen komen, om dan later wel/niet te verkopen tegen absurde prijzen.

Moreel gezien zou je een verschil kunnen zien tussen mensen die zich blindstaren op whisky-ratings en dan denken het gevoel te hebben dat ze een goeie fles hebben zonder dat ze weten hoe het smaakt en mensen die echt lekker genieten/proberen met dure/zeldzame flessen.

Mijn ding is het iig niet, maar uiteindelijk moet iedereen toch zelf weten hóe hij//zij zijn (zeldzame)whisky ervaart; de een kijkt er alleen maar naar, de ander richt een hele avond in om 1 slokje in optimale setting te kunnen drinken en weer een ander drinkt 3 flessen per week...Ieder zijn ding toch; er is geen goed of fout denk ik, maar je kunt slechts alleen bij jezelf nagaan wat je moreel verwerpelijk vindt en niet op dezelfde manier te werk gaan, maar je kunt toch niemand dwingen om het anders te doen.

Ik zou zeggen, ruk die ene fles maar gewoon open :P hint hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:52:
[...]

Tja wat is het "nut"....die vraag zul je denk ik niet goed beantwoord krijgen. Er zullen altijd mensen zijn die voldoening halen uit "slechts" het bezitten van een door vraag/aanbod opgedreven hype, omdat ze zo frantically erbovenop zitten om er maar aan te kunnen komen, om dan later wel/niet te verkopen tegen absurde prijzen.

Moreel gezien zou je een verschil kunnen zien tussen mensen die zich blindstaren op whisky-ratings en dan denken het gevoel te hebben dat ze een goeie fles hebben zonder dat ze weten hoe het smaakt en mensen die echt lekker genieten/proberen met dure/zeldzame flessen.

Mijn ding is het iig niet, maar uiteindelijk moet iedereen toch zelf weten hóe hij//zij zijn (zeldzame)whisky ervaart; de een kijkt er alleen maar naar, de ander richt een hele avond in om 1 slokje in optimale setting te kunnen drinken en weer een ander drinkt 3 flessen per week...Ieder zijn ding toch; er is geen goed of fout denk ik, maar je kunt slechts alleen bij jezelf nagaan wat je moreel verwerpelijk vindt en niet op dezelfde manier te werk gaan, maar je kunt toch niemand dwingen om het anders te doen.

Ik zou zeggen, ruk die ene fles maar gewoon open :P hint hint
Welke fles? O-) Investering jonguh! :P

Als PostNL nou een opschoot.... er komen straks nog 6 flessen aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:37:
[...]Dus "geen vrienden maken" snap ik ergens dan ook wel; je wilt zeggen dat échte proevers/genieters zo geen kans krijgen?
Jep, mensen die (het liefst zoveel mogelijk) gelimiteerde flessen kopen om ze of meteen te flippen of ze (hopelijk) in waarde laten stijgen om ze dan te verkopen, maar in elk geval niet om zelf op te drinken. Nou is het aan de ene kant zo dat mensen helemaal zelf moeten weten wat ze ermee doen, maar ik blijf me wel verbazen over de volstrekte schaamteloosheid waarmee sommige moeilijk aan te komen flessen nog voor ze goed en wel leverbaar zijn al voor bizarre prijzen op internet worden aangeboden (of mensen kunnen 'bieden').
Zoals je zelf aangeeft heeft niet iedereen dezelfde netwerken/mogelijkheden tot zijn beschikking dus om daar dan misbruik van te maken vind ik behoorlijk schofterig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Naboo schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:54:
[...]

Welke fles? O-) Investering jonguh! :P

Als PostNL nou een opschoot.... er komen straks nog 6 flessen aan :X
6?? Zuiplap, genieter, koopverslaving, hoarder, of onetische handelaar? :P :P

Ik ben eigenlijk ook best hypocriet, want ik heb hier 1 dichte fles Glendronach 15 yr revival met bottle date 2013 in de parafilm staan om later voor 10K euro te verkopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:00:
[...]

6?? Zuiplap, genieter, koopverslaving, hoarder, of onetische handelaar? :P :P

Ik ben eigenlijk ook best hypocriet, want ik heb hier 1 dichte fles Glendronach 15 yr revival met bottle date 2013 in de parafilm staan om later voor 10K euro te verkopen :P
Vooral wat flesjes die beperkt leverbaar zijn en van Serge Valentin 90+ scores kregen. Dus ja, als geld dan toch moet rollen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hfos schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:00:
[...]

Jep, mensen die (het liefst zoveel mogelijk) gelimiteerde flessen kopen om ze of meteen te flippen of ze (hopelijk) in waarde laten stijgen om ze dan te verkopen, maar in elk geval niet om zelf op te drinken. Nou is het aan de ene kant zo dat mensen helemaal zelf moeten weten wat ze ermee doen, maar ik blijf me wel verbazen over de volstrekte schaamteloosheid waarmee sommige moeilijk aan te komen flessen nog voor ze goed en wel leverbaar zijn al voor bizarre prijzen op internet worden aangeboden (of mensen kunnen 'bieden').
Zoals je zelf aangeeft heeft niet iedereen dezelfde netwerken/mogelijkheden tot zijn beschikking dus om daar dan misbruik van te maken vind ik behoorlijk schofterig.
Ik deel absoluut je mening.
Kaartjes/tickets voor een voorstelling of concert kopen tegenwoordig gaat ook op die manier. Ik walg er ook van.
Schofterig, ja absoluut, tegen de wet/regels, nee, en daarom zullen mensen met een wat meer socialer moreel kompas ook vaak het onderspit delven denk ik.
Informatie achterhouden, op de tenen getrapt zijn zodra je ze aanspreekt op hun gedrag, geen empatisch vermogen...ik herken het allemaal ;)
Daarom zei ik: hun morele kompas wijst gewoon een andere kant op. Het enige wat je er zelf aan kunt doen is nooit iets te kopen van zulke personen. Voor de rest is het eigenlijk aan de verkoper/fabrikant om met een manier te komen om mensen met een eerlijke kans te laten deelnemen zodat de fabrikant zélf in-control is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:06:
[...]

Ik deel absoluut je mening.
Kaartjes/tickets voor een voorstelling of concert kopen tegenwoordig gaat ook op die manier. Ik walg er ook van.
Schofterig, ja absoluut, tegen de wet/regels, nee, en daarom zullen mensen met een wat meer socialer moreel kompas ook vaak het onderspit delven denk ik.
Informatie achterhouden, op de tenen getrapt zijn zodra je ze aanspreekt op hun gedrag, geen empatisch vermogen...ik herken het allemaal ;)
Daarom zei ik: hun morele kompas wijst gewoon een andere kant op. Het enige wat je er zelf aan kunt doen is nooit iets te kopen van zulke personen. Voor de rest is het eigenlijk aan de verkoper/fabrikant om met een manier te komen om mensen met een eerlijke kans te laten deelnemen zodat de fabrikant zélf in-control is.
Moreel? Kapitalisme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tja...het komt toch op moraliteit uit denk ik. Ik wil niet al teveel offtopic gaan met deze vergelijking, maar ik maak em even om het punt te maken:
Als mannen vrouwen nafluiten is dat heel vaak extreem onprettig voor vrouwen (ik keur dit gedrag echt zwaar af), maar niet onwettig. Alleen de bron kan hier iets aan doen, de man. Als wij mannen het maar allemaal toestaan of not giving a f*ck, zal 't niet veranderen tenzij er wetten komen die dit gedrag verbieden.
Zo ook met dat "handelarengedrag"; zolang de bron, in dit geval de fabrikant/verkoper, zich niet verantwoordelijk voelt om met een methode te komen om het anders te doen, blijft dit in stand gehouden worden, tenzij er wetten komen die dit aan banden legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Deathchant schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:18:
[...]

Tja...het komt toch op moraliteit uit denk ik. Ik wil niet al teveel offtopic gaan met deze vergelijking, maar ik maak em even om het punt te maken:
Als mannen vrouwen nafluiten is dat heel vaak extreem onprettig voor vrouwen (ik keur dit gedrag echt zwaar af), maar niet onwettig. Alleen de bron kan hier iets aan doen, de man. Als wij mannen het maar allemaal toestaan of not giving a f*ck, zal 't niet veranderen tenzij er wetten komen die dit gedrag verbieden.
Zo ook met dat "handelarengedrag"; zolang de bron, in dit geval de fabrikant/verkoper, zich niet verantwoordelijk voelt om met een methode te komen om het anders te doen, blijft dit in stand gehouden worden, tenzij er wetten komen die dit aan banden legt.
Je voorbeeld heeft echt niks met vraag en aanbod te maken. Tsja, je kan zeggen dat het "moreel" niet klopt. Echter betalen wij in onze maatschappij voor alles VEEL meer dan in bijv. tweede of derde wereld landen, dan kun je ook denken, moreel gezien klopt dat niet. Dit is hoe het kapitalisme werkt, dat heeft voor en nadelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 19-06 00:00
Voor alle whiskey opkopers: Bitcoins schijnt tegenwoordig helemaal hip te zijn en goed te renderen, ga daar maar scoren svp, dan kunnen de whisky drinkers (dus de drank genieter en niet de geld genieter) weer normale prijzen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Grindtegel schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:25:
Voor alle whiskey opkopers: Bitcoins schijnt tegenwoordig helemaal hip te zijn en goed te renderen, ga daar maar scoren svp, dan kunnen de whisky drinkers (dus de drank genieter en niet de geld genieter) weer normale prijzen betalen.
Wat een onzin man, de grootste stijging in de prijs komt door export naar opkomende economische landen. Niet door die paar enkelingen die toevallig een paar flesjes whisky kopen voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Oei oei... En ik die enkel vroeg achter een paar goeie merken die hun geld waard zijn :D
Zou er ook zoveel discussie komen moest ik zo'n 300 flessen editie kopen puur om die in een lang weekendje leeg te drinken ? :P

Mijn bedoeling is zeker niet om in whisky te beginnen handelen of puur inkopen voor daarna te verkopen.
Gewoon een mooie verzameling opbouwen en met tijd er van genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Boermansjo schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:51:
Oei oei... En ik die enkel vroeg achter een paar goeie merken die hun geld waard zijn :D
Zou er ook zoveel discussie komen moest ik zo'n 300 flessen editie kopen puur om die in een lang weekendje leeg te drinken ? :P

Mijn bedoeling is zeker niet om in whisky te beginnen handelen of puur inkopen voor daarna te verkopen.
Gewoon een mooie verzameling opbouwen en met tijd er van genieten.
Ook al was dat wel je bedoeling, dat moet iedereen lekker zelf weten.

Naast van whisky drinken te genieten, haal ik ook enorm veel plezier uit het lezen over whisky en "whiskynieuws" allemaal verschillende edities/merken/bottelingen/etc. en als ik die dan wil kopen, mag ik zelf beslissen of ik ze wel of niet op drink ;). Dat is mijn plezier, daar betaal ik immers voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Vandaag ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/0/4622/168219-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/0/1281/162230-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/9/8/373/154474-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/1/0/8100/176427-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/8/7/037/140198-big.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.whiskybase.com/storage/whiskies/9/9/950/163069-big.jpg

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Die Bunna heb ik gehad, was lekker maar wel een stevige jongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Noxa schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:29:
Die Bunna heb ik gehad, was lekker maar wel een stevige jongen!
Net bij het invoeren op whiskybase kwam ik er achter dat ik het verkeerde plaatje gepost heb. :P
Ik heb de 337+338 barrel versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Sculte (Twentse Whisky) heeft een speciale botteling van gerookte whisky.. Alleen is de prijs er ook naar (': €325..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 14:57
Gister Binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://img.thewhiskyexchange.com/900/ablob.non37.jpg

Ik ben benieuwd. Is volgens vele sources de beste "moderne" batch.

[ Voor 18% gewijzigd door crazyguy op 13-04-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

crazyguy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:49:
Gister Binnen gekregen.

[afbeelding]

Ik ben benieuwd. Is volgens vele sources de beste "moderne" batch.
Ik hoor het graag wat je er van vindt. Staat hier ook op het wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
Naboo schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:59:
[...]

Ik hoor het graag wat je er van vindt. Staat hier ook op het wensenlijstje.
Zal ik zeker doen, Al kan het even duren voordat ik hem open. (iets met afvallen en cadeautje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 08:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@crazyguy sweet! Ik wil deze ook nog steeds weer hebben, maar ik vind 'm nogal prijzig. Ik heb vandeweek als zoethoudertje een 12yo double cask matured gehaald, maar hoewel die ook wel lekker is, haalt hij het niet bij de A'Bunadh. Ik ben wel benieuwd welke batch ik moet hebben als ik weer een A'Bunadh wil. De vorige twee flessen waren batch #11, #38 en #46, dus al een flinke tijd geleden.... ik weet uit mijn hoofd niet meer welke nou het lekkerst was, maar de overall indruk is in ieder geval dusdanig dat ik er nu nog steeds een nieuwe van wil terwijl ik verder weinig doublures in mijn lijst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
gwystyl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:52:
@crazyguy sweet! Ik wil deze ook nog steeds weer hebben, maar ik vind 'm nogal prijzig. Ik heb vandeweek als zoethoudertje een 12yo double cask matured gehaald, maar hoewel die ook wel lekker is, haalt hij het niet bij de A'Bunadh. Ik ben wel benieuwd welke batch ik moet hebben als ik weer een A'Bunadh wil. De vorige twee flessen waren batch #11, #38 en #46, dus al een flinke tijd geleden.... ik weet uit mijn hoofd niet meer welke nou het lekkerst was, maar de overall indruk is in ieder geval dusdanig dat ik er nu nog steeds een nieuwe van wil terwijl ik verder weinig doublures in mijn lijst heb.
Nice! Zo lang ga ik helaas nog niet mee in Whisky history. Ik vind de 12yo double cask ook erg goed. Maar de 15yo Double cask (exclusive voor travel) nog lekkerder. Dus wie weet. Ik heb in ieder geval goede hoop dat deze me goed gaat bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

gwystyl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:52:
Batch #59 staat bij drankdozijn.nl hier voor 49,99

[ Voor 8% gewijzigd door Naboo op 13-04-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 08:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Naboo schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:08:
[...]

Batch #59 staat bij drankdozijn.nl hier voor 49,99
Hmmm die leveren alleen in DE helaas.... ff met een vriend van me overleggen of ik het daar kan laten bezorgen. Die woont in DE en daar ga ik begin mei heen. Zo lang kan ik nog wel wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

gwystyl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:16:
[...]

Hmmm die leveren alleen in DE helaas.... ff met een vriend van me overleggen of ik het daar kan laten bezorgen. Die woont in DE en daar ga ik begin mei heen. Zo lang kan ik nog wel wachten 8)
Bij DramTime hebben ze hem ook nog, daar is ie wel wat duurder, 68 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06 10:35
gwystyl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:16:
[...]

Bij mij mag je hem ook laten bezorgen :+
Woon ook in Duitsland in de week.

(overigs is alle alcoholische drank hier wel een heel stuk goedkoper als België, en wrs Nederland dus ook)

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 13-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
ik had hem
https://www.drankgigant.n...bunadh-batch-58-2017.html
hier vandaan. op zich niet al te prijzig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Nog even en heel het Schotse landschap wordt vertrapt door massa toerisme door de whisky lol
https://www.nu.nl/economi...kytoerisme-schotland.html

Ik zie in gedachte al rijen auto's achter elkaar tuffen op die drukke landweggetjes en het gebrek aan infrastructuur om de invasie enigszins geordend te laten verlopen. Heel het landschap gaat er zo aan.

Gelukkig hoeven wij alleen maar naar de lokale slijter of kunnen we het online bestellen :P

Pagina: 1 ... 14 ... 77 Laatste