Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:04
Tusk schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:51:
Leuk topic dit. Ben me ook aan het verdiepen in hiken en kamperen. Nu is kamperen niets nieuws voor me maar alles meenemen in een rugzak wel :) Dus ben een beetje op spulletjesjacht. Op dit moment heb ik 2 vragen.

1. Welke goedkope (Chinese) solar charger kunnen jullie me aanraden.
Heb je die echt nodig? Ben je niet beter af met een powerbank? Vaak lichter en minder "gedoe". Spreek uit ervaring :). Tenzij je tochten van een paar weken gaat doen natuurlijk of met een specifiek doeleind (video/fotografie).
2. Ik heb heel snel warme voeten. Bovendien heb ik ook brede voeten. Ik heb schoenen voor in de kou (Jack Wolfskin), maar voor hartje zomer wil ik ze niet gebruiken omdat ik er dan uitzweet ben ik bang. Ik ben nog beginner dus wil niet meer dan 150 euro aan een paar zomerschoenen besteden. Ik zit nu vooral in de niet-waterdichte-trailruning-hoek te zoeken

Tot nu toe geprobeerd wat (net) niet goed zat:

Salomon XA Pro
Columbia Cypress Wood (kwam het dichts in de buurt qua pasvorm)
North Face Ultra Vertical
Ascics GEL-SONOMA 3
Adidas Terrex
Kijk ook eens naar la Sportiva of inov-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Ik heb zelf een blitzwolf solar charger met 3 panelen. Daarmee kan ik redelijk vlot (met zon) mijn mobiel opladen. Met bewolking doet die niet zoveel meer. Hierdoor kon ik prima 2 weken zonder stopcontact toch mijn telefoon vol houden tijdens vakantie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@juggle je kan hier eens kijken voor je wandelschoenen. Staan wel tips in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Leuk topic dit. Ben me ook aan het verdiepen in hiken en kamperen. Nu is kamperen niets nieuws voor me maar alles meenemen in een rugzak wel :) Dus ben een beetje op spulletjesjacht. Op dit moment heb ik 2 vragen.

2. Ik heb heel snel warme voeten. Bovendien heb ik ook brede voeten. Ik heb schoenen voor in de kou (Jack Wolfskin), maar voor hartje zomer wil ik ze niet gebruiken omdat ik er dan uitzweet ben ik bang. Ik ben nog beginner dus wil niet meer dan 150 euro aan een paar zomerschoenen besteden. Ik zit nu vooral in de niet-waterdichte-trailruning-hoek te zoeken

Salomon XA Pro
Ascics GEL-SONOMA 3
Adidas Terrex
Voor je voor een bepaald type schoen gaat moet je ook rekening houden met de ondergrond waarop je gaat lopen.
Trailrunners zijn leuk, tot je met een zwaardere rugzak meerdere dagen over flink wat scherpe rotsen moet lopen. ;)

Door een drassig terrein lopen met trailrunners kan ook een minder fijne ervaring zijn. :P

Of je een solar charger nodig hebt hangt ook weer af van waar je gaat lopen en wat je plannen zijn. Tijdens het hiken je telefoon in flight mode zetten bespaard een heleboel batterijen en een beetje powerbank kan je telefoon een paar keer opladen. Kom je voor meer als een week geen stopcontact tegen kan een solar charger een oplossing zijn. Ik heb een Power Traveller zonnepaneel en powerbank, maar heb het zonnepaneel nog nooit nodig gehad omdat ik nooit langer als 5 dagen zonder stopcontact in de buurt ben geweest.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
KnOeFz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:21:
Hier een video experimentje om 2 minuten van je leven aan te vergooien als je de Borde Kocher wilt zien branden ;)

[video]
Wat een mooi ding! Ik heb zelf al een trangia, maar dat is toch vrij groot om mee te nemen... licht is het allemaal gelukkig wel. Waar kan je zo'n borde kocher kopen? Ik vind alleen maar duitstalige sites...
Het klinkt alsof het een stuk efficienter is dan zo'n trangia mini of triangle (https://www.bushcraftshop...2mOAFsEAQYAyABEgLF1vD_BwE) met als nadeel dat je dan wel eigenlijk alleen maar water kan koken. Wel goed voor de koffie / havermout 's ochtends als je verder op een kampvuurtje kookt, of als je op adventure food gaat leven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Korakal

Up up up!

Geen goedkope Chinese solar charger, wel kan ik je Nederlandse kwaliteit aanraden. Ik heb een Xtorm SolarBooster panel (bovenop je rugzak te dragen of op de tent te hangen, zitten haakgaten aan alle kanten) in combinatie met een (waterdichte) powerbank. De powerbank laadt overdag op tijdens het lopen of wachten en je hebt energie uit de powerbank wanneer je het echt nodig hebt (bijvoorbeeld mijn GPS horloge of camera laadt 's nachts op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:13

Salomon XA Pro
Ascics GEL-SONOMA 3
Adidas Terrex
+1 voor La Sportiva Ultra Raptors. Ideaal voor brede voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Zo. GR573 net afgerond. Mooi, pittig, zeer warm, zeer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:27:
Zo. GR573 net afgerond. Mooi, pittig, zeer warm, zeer mooi.
Mooi gebied toch wel, de hoge venen. :)
Binnenkort ga ik een stukje van de GR16 doen, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Luuk84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:37:
[...]

Mooi gebied toch wel, de hoge venen. :)
Binnenkort ga ik een stukje van de GR16 doen, ben erg benieuwd!
Stond al lang op mijn bucket. wat wel jammer was, er waren al stukken afgesloten ivm brandgevaar. Dus laatste stuk naar Signal Botrange over een breed aanvoerpad voor brandweerwagens moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
maartend schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:41:
[...]

Stond al lang op mijn bucket. wat wel jammer was, er waren al stukken afgesloten ivm brandgevaar. Dus laatste stuk naar Signal Botrange over een breed aanvoerpad voor brandweerwagens moeten lopen.
Jammer inderdaad, bij de hoge venen is dat een risico, zo zijn er vaker gebieden afgesloten is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ach, weet je. Ik heb in de ochtend va mijn 2 dagen over de vennen en mijn 2de dag wel mogen lopen over de vennen. Was net het stuk naar Botrange dat hoog op mijn lijst staat. Nu al paar maal geweeest, steeds afgesloten. Is ook tevens het meest toeristische stuk. Andere stukken gedaan waarvan de houten paden weg waren en je zelf echt je weg moest zoeken.
Spannend, doch mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Goedemiddag mensen,

Kom net dit topic tegen en al even met veel aandacht doorgenomen.

Mijn vrouw en ik zijn voornemens om dit jaar te gaan wandelen, zij voor het plezier en ik om iets van een behoorlijk overgewicht af te schaven. Daarbij denken we aan wandelingen in NL voor nu, misschien eens een keer in België/Duitsland/Oostenrijk.

Voor dit gebruik denk ik dat wandelschoenen A/B volstaan, misschien zelfs A of trailrunners? Mijn enige bedenking bij de laatste categorie is dat deze lage modellen zijn, ik nog wel eens zwik met mijn enkel en je met slecht weer de voeten wellicht niet droog houdt.

Iemand wellicht een idee/suggestie hierover? Bedankt alvast!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Idee/Suggestie? Ga naar een goede outdoorshop en overleg daar. nederland volstaat in princiipe wel A/B maar ik weet niet hoe het met jou gewicht zit en stevigheid die je nodig hebt.
Mijn meissie heeft B schoenen en A-lichtgewicht, laag model. bevallen uitstekend hier. Zijn in principe waterdicht, maar doro de laagt kun je niet door beekjse. Nu gebeurt dat niet zo veel in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb altijd Alaska GTX van Hanwag door mijn smalle voeten. Nog steeds eerste paar in 2006 aangeschaft en in 2010 nieuwe ontvangen doordat het leer was gescheurd bij de flap wat ze waterdicht maakt. De nieuwe doen het probleemloos alwee 8 jaar. Is een B schoen, maar zal niet zonder die stevigheid willen.

Voordeel van de GTX is dat ze goretex hebben en dat de voeten wat beter lucht. Wel na een hike in de zomer even in water wegzetten voor een nacht. Ze zeggen zoutoplossing volgens mij, maar dat durf ik niet. Gewoon lauwwater werkt ook prima, volgende morgen ruikt dat water zalig haha.

[ Voor 32% gewijzigd door sugarlee89 op 19-04-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@sugarlee89 Ik snap niet wat je bedoelt...dompel je je hele schoenen onder water?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Deathchant schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:57:
@sugarlee89 Ik snap niet wat je bedoelt...dompel je je hele schoenen onder water?
Nee, je vult de schoenen met water en laat ze dan een nachtje staan. ;)
Doe ik ook regelmatig met de mijne.
Kan daarna alleen wel een paar dagen duren voor ze weer helemaal droog zijn.

En je moet ze juist niet met zoutoplossing vullen, je wilt immers dat het zout van je zweet in het water oplost.

[ Voor 13% gewijzigd door MewBie op 20-04-2018 00:17 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
Klein beetje azijn of afwasmiddel erbij helpt ook reuzegoed!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik snap t nog niet...de goretex zit toch van de binnenkant, het is toch juist níet de bedoeling dat je water ín je schoenen doet?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Deathchant schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:57:
Ik snap t nog niet...de goretex zit toch van de binnenkant, het is toch juist níet de bedoeling dat je water ín je schoenen doet?
Je maakt zo alles schoon van intrekkende zouten en meer van dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

waarom goretex in de zomer?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Droge voeten door de rivier? Door de blubber, door de ochtenddauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
maartend schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:19:
[...]

Droge voeten door de rivier? Door de blubber, door de ochtenddauw?
Blubber en ochtenddouw zijn ook al prima met gewoon leer te doorstaan is trouwens mijn ervaring, en bij goede schoenen een beek ook, een rivier is dan wel weer meestal lastig, (trouwens ook met goretex).

Niets mis met kiezen voor gortetexschoenen trouwens!

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
begintmeta schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:40:
[...]

Blubber en ochtenddouw zijn ook al prima met gewoon leer te doorstaan is trouwens mijn ervaring, en bij goede schoenen een beekje ook, een rivier is meestal lastig, ook met goretex.
En zo hebben wij allen onze eigen voor- of tegenkeuzes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
maartend schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:41:
[...]

En zo hebben wij allen onze eigen voor- of tegenkeuzes
't is meer dat het niet zo is dat je goretexschoenen in dergelijke gevallen noodzakelijk nodig hebt (wat men een beetje geimpliceerd zou kunnen zien worden door je post), maar zoals ik al schreef, er is ook niets mis met het kiezen voor goretexschoenen.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 20-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Omdat niet overal alleen maar de zon schijnt in de zomer? ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

haha ja ok met zomer bedoel ik idd 25 graden zon :)

Met goede sokken en lichte schoenen zonder goretex spring je in het water en loop je het binnen een uur, zoniet een half uur, weer droog. En als voordeel kunnen je voeten maximaal ademen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Tusk schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:43:
haha ja ok met zomer bedoel ik idd 25 graden zon :)

Met goede sokken en lichte schoenen zonder goretex spring je in het water en loop je het binnen een uur, zoniet een half uur, weer droog. En als voordeel kunnen je voeten maximaal ademen.
Ik zou daar ws gierende blaren van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:30
Ik heb zelf ook niets tegen GTX schoenen maar ik zou er niet zo snel voor kiezen. Leer beschermt net zo goed, het ademt meer en zit persoonlijk lekkerder. Heb zelf de Hanwag Tatra Wide. Loop een half uurtje door nat gras en GTX houd je voeten ook niet meer droog. En daarbij ademt GTX totaal niet in de zomer en leer wel.

Bij Bever krijg ik altijd de kriebels hoe ze de marketing van GTX napraten.

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 20-04-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

D. Ninjai schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:43:
Ik heb zelf ook niets tegen GTX schoenen maar ik zou er niet zo snel voor kiezen. Leer beschermt net zo goed, het ademt meer en zit persoonlijk lekkerder. Heb zelf de Hanwag Tatra Wide. Loop een half uurtje door nat gras en GTX houd je voeten ook niet meer droog. En daarbij ademt GTX totaal niet in de zomer en leer wel.

Bij Bever krijg ik altijd de kriebels hoe ze de marketing van GTX napraten.
Ik heb ook de tatra wide, maar dan met GTX. Ik ben vaak in schotland te vinden en ik zou echt niet meer zonder schoenen met GTX kunnen.
Zo'n comfortabel lederen wandelschoenen zijn idd comfortabel, maar lang door hoog, nat gras lopen is gewoon funest; je voeten worden gewoon nat en ik vind het alles behalve fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leren boots met goretex houden je voeten droog als ze nieuw zijn. Maar de goretex gaat al vrij snel lekken is mijn ervaring. Dat gaat wel geleidelijk (bij mij meestal waar de schoen buigt, wat logisch is). Ik heb de hele Kungsleden gelopen op gloednieuwe schoenen (Meindl Burma met goretex) en toen heb ik niet één keer natte voeten gehad. Maar het seizoen erna beginnen ze dan te lekken. Dan heb ik het wel over situaties waar je de hele dag in nattigheid loopt (zoals bogs in Schotland).

Voor minder natte bestemmingen heb ik liever geen goretex want een leren lining voelt fijner en minder warm. Helaas is de keuze dan erg beperkt want iedereen wil kennelijk goretex, dus er zijn niet zoveel stevige leren boots zonder goretex op de markt. Ik heb o.a. Meindl Borneo en de leren lining daarvan voelt heerlijk maar de pasvorm is voor mij minder dan de Burma/Bhutan: iets teveel beweging in de hiel en vooral de hiel die te laag is. Een iets hogere hiel loopt voor mij comfortabeler met rugzak.

Schoenen zijn echter zo persoonlijk. Veel mensen hebben succes met trailrunners e.d. maar mijn voeten zouden dan na 3 dagen al in de prak liggen. Ik heb een stijve zool nodig zodat je een meer rollende beweging krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met goedkope Chinese panels, wel met dure Amerikaanse. Ik heb een Suntactics sCharger-5 gebruikt op mijn Arizona Trail hike vorig jaar (zie link in mijn post van 17 januari) en die gaat ook weer mee op de PCT (vanaf dinsdag ga ik hopelijk ongeveer de helft daarvan lopen). Dit panel had ik gecombineerd met een 10.000mAh powerbank (Xiaomi).

Ik prefereer een los panel + losse powerbank (geen ingebouwde accu) want zo'n zonnepaneel wordt loeiheet in de zon en dat is niet goed voor je accu. Met een beetje pech laadt de accu dan niet eens omdat hij in thermische beveiliging gaat. Met losse delen kun je de accu koel houden. Nadeel van losse delen is natuurlijk wel meer complexiteit en kwetsbaarder (die kabels gaan altijd stuk en connectors zijn kwetsbaar).

Verder moet je niet overschatten hoe snel je kunt laden met een panel die op je backpack zit gemonteerd, want dan is het panel maar zelden optimaal op de zon gericht. Ik had mijn panel wel op mijn backpack en dat laadde dan langzaam op, maar het meeste laden gebeurde toch tijdens breaks en s'middags als ik m'n tent opzette.

Een telefoon direct opladen werkt vaak niet goed want die telefoons zijn nogal temperamentvol wat input betreft. Dus beter is overdag powerbank laden (die accepteren meestal alles wat beschikbaar is) en dan s'avonds vanuit de powerbank phone/ camera/ headlight etc bijladen.

In zonnig Arizona had ik altijd meer dan genoeg power met dat paneel maar afhankelijk van je bestemming kun je natuurlijk ook dagenlang bewolking hebben, of gewoon schaduw als je vooral door bossen loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Loop er ook wel eens over te denken, zo'n los paneeltje. Maar dan denk ik weer, mijn Xiaomi Powerbank kan ik 3 maal gebruiken op ijn telefoon, mijn telefoon kan 2 dagen in zuinige stand, echt wel dat ik in eurpa binnen 5 dagen ergens weer op een camping sta met elektriciteit om mijn powerbank te laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:37:
Loop er ook wel eens over te denken, zo'n los paneeltje. Maar dan denk ik weer, mijn Xiaomi Powerbank kan ik 3 maal gebruiken op ijn telefoon, mijn telefoon kan 2 dagen in zuinige stand, echt wel dat ik in eurpa binnen 5 dagen ergens weer op een camping sta met elektriciteit om mijn powerbank te laden
Helemaal mee eens. Voor een periode van een aantal dagen zou ik zelf zeker ook geen zonnepaneel meenemen. Gewoon een dikke powerbank mee of desnoods twee.

Ik heb treks gedaan van 4 weken+ zonder oplaad mogelijkheid waarbij ik alleen reserve accu's mee had (alleen camera en GPS, geen phone mee dus dat scheelt).

Op zoiets als de Arizona Trail had ik echter wel een phone (zonder SIM) mee als mini-computer: navigatie tool, mijn vogelgidsen (verbruikt veel stroom) staan erop en om eens in de paar weken als ik een keer wifi had voedsel pakketten te bestellen. Voor mij gaat het om de wildernis ervaring dus bezoeken aan een town zijn snelle ninja-acties: even op een postkantoor in een klein plaatsje mijn eten ophalen, bij een wifi hotspot indien aanwezig nieuwe pakketten bestellen voor de komende weken en hopelijk binnen een uurtje weer terug op de trail de wildernis in. Voor elektriciteit heb ik volledig off-grid geopereerd. Ik had niet eens een wall-charger mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 09:53:
Leren boots met goretex houden je voeten droog als ze nieuw zijn. Maar de goretex gaat al vrij snel lekken is mijn ervaring. Dat gaat wel geleidelijk (bij mij meestal waar de schoen buigt, wat logisch is). Ik heb de hele Kungsleden gelopen op gloednieuwe schoenen (Meindl Burma met goretex) en toen heb ik niet één keer natte voeten gehad. Maar het seizoen erna beginnen ze dan te lekken. Dan heb ik het wel over situaties waar je de hele dag in nattigheid loopt (zoals bogs in Schotland).
Volgens mij is dat toch echt niet normaal hoor, dat goretex schoenen na 1 seizoen al niet meer waterdicht zijn. Strookt in elk geval niet met mijn ervaringen met Hanwag goretex schoenen. Nu loop ik wel geen gigantische afstanden, dus wellicht zit daar een verschil, maar toch.

Weet je zeker dat dat vocht van buiten kwam en het niet simpelweg zweet was? Door een continue natte schoen (van buiten) verdwijnt de ademende werking natuurlijk. Daarom is het ook belangrijk ze goed te onderhouden en behandelen zodat ze ook waterafstotend zijn, dan raakt het leer niet doorweekt en blijven ze wat beter ademen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:18:
[...]

Volgens mij is dat toch echt niet normaal hoor, dat goretex schoenen na 1 seizoen al niet meer waterdicht zijn. Strookt in elk geval niet met mijn ervaringen met Hanwag goretex schoenen. Nu loop ik wel geen gigantische afstanden, dus wellicht zit daar een verschil, maar toch.

Weet je zeker dat dat vocht van buiten kwam en het niet simpelweg zweet was? Door een continue natte schoen (van buiten) verdwijnt de ademende werking natuurlijk. Daarom is het ook belangrijk ze goed te onderhouden en behandelen zodat ze ook waterafstotend zijn, dan raakt het leer niet doorweekt en blijven ze wat beter ademen.
Nee het komt echt van buiten, ongeveer op het punt waar ook als eerste het leer begint te barsten dus duidelijk een stresspunt. Eén seizoen betekent bij mij overigens 6-8 weken dagelijks gebruik dus dat is al gauw 700km in ruig terrein. Zo slecht is dat dus helemaal niet.

Mijn schoenen worden overigens goed onderhouden. In Schotland (waar ik ze het meeste gebruik) zet ik ze bijna altijd opnieuw in de was als ze kletsnat zijn geweest. Maar ze krijgen wel veel te verduren want die veengrond is zuur en dat is slecht voor leer. Tevens loop ik er op als het leer doorweekt is (=slecht) want dat heb je nu eenmaal als je iets dagelijks gebruikt. Daarom krijg ik ook binnen een jaar scheurtjes in het leer. Schoenen zijn dan nog steeds bruikbaar maar steeds minder waterdicht.

De onderzool is overigens ook wel op na ~1500km. De versleten schoenen bewaar ik echter voor minder kritische dingen omdat ze dan nog steeds heel lang comfortabel blijven. En zelfs lekke Meindl boots zijn nog steeds beter waterdicht dan sneakers e.d. Het is alleen soms glibberen als je geen profiel meer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16

.................

Ik heb heel snel warme voeten. Bovendien heb ik ook brede voeten. Ik heb schoenen voor in de kou (Jack Wolfskin), maar voor hartje zomer wil ik ze niet gebruiken omdat ik er dan uitzweet ben ik bang. Ik ben nog beginner dus wil niet meer dan 150 euro aan een paar zomerschoenen besteden. Ik zit nu vooral in de niet-waterdichte-trailruning-hoek te zoeken

Salomon XA Pro
Ascics GEL-SONOMA 3
Adidas Terrex
Ik ben erg tevreden met de Merrell MOAB 2 vent, lekker luchtig en stevig, niet te zwaar maar niet geschikt voor nat of vochtig weer, gewoon een heerlijke zomerwandelschoen.
Reviewtje hier (engels)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:52:
[...]

Nee het komt echt van buiten, ongeveer op het punt waar ook als eerste het leer begint te barsten dus duidelijk een stresspunt. Eén seizoen betekent bij mij overigens 6-8 weken dagelijks gebruik dus dat is al gauw 700km in ruig terrein. Zo slecht is dat dus helemaal niet.

Mijn schoenen worden overigens goed onderhouden. In Schotland (waar ik ze het meeste gebruik) zet ik ze bijna altijd opnieuw in de was als ze kletsnat zijn geweest. Maar ze krijgen wel veel te verduren want die veengrond is zuur en dat is slecht voor leer. Tevens loop ik er op als het leer doorweekt is (=slecht) want dat heb je nu eenmaal als je iets dagelijks gebruikt. Daarom krijg ik ook binnen een jaar scheurtjes in het leer. Schoenen zijn dan nog steeds bruikbaar maar steeds minder waterdicht.

De onderzool is overigens ook wel op na ~1500km. De versleten schoenen bewaar ik echter voor minder kritische dingen omdat ze dan nog steeds heel lang comfortabel blijven. En zelfs lekke Meindl boots zijn nog steeds beter waterdicht dan sneakers e.d. Het is alleen soms glibberen als je geen profiel meer hebt.
Naar mijn ervaring zijn ook Hanwag's na zulke afstanden aan vervanging toe. Als ik elke weekend loop als het een beetje mooi weer is en dus zo'n 30 a 40km in een weekend loop zijn ze na 1 a 1,5 seizoen gewoon op. In mijn geval betekend dat diepe krassen/scheurtjes in de zijkanten en neus door schuren langs rotsen, gescheurde beschermrand, geen profiel meer, duidelijke slijtage in het leer bij de enkel door constant heen en weer buigen. Op dat moment zijn ze inderdaad ook niet waterdicht meer.

*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar mijn schoenen versleten in ~2 maanden. Dit waren Meindl Borneo's (zonder goretex). Ik vind de onderzool erg goed en slijtvast. Schoenen met zachtere zolen slijten nog veel harder. Het leer is nog erg goed maar ik ga ze niet verzolen omdat ik de middenzool niet fijn vond (hiel te laag). Dus ik ben weer terug naar Meindl Bhutan (met goretex), inmiddels aan mijn derde paar begonnen. Die hebben dezelfde onderzool als deze. Het liefst zou ik (behalve voor hele natte bestemmingen) boots zonder goretex hebben maar ik heb nog geen comfortabele gevonden.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4768/40379744571_44112b80c9_b.jpg

Na ongeveer 1400km met zware backpack:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4715/26508240418_dfd43aff93_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:21:
Ik heb vorig jaar mijn schoenen versleten in ~2 maanden. Dit waren Meindl Borneo's (zonder goretex). Ik vind de onderzool erg goed en slijtvast. Schoenen met zachtere zolen slijten nog veel harder. Het leer is nog erg goed maar ik ga ze niet verzolen omdat ik de middenzool niet fijn vond (hiel te laag). Dus ik ben weer terug naar Meindl Bhutan (met goretex), inmiddels aan mijn derde paar begonnen. Die hebben dezelfde onderzool als deze. Het liefst zou ik (behalve voor hele natte bestemmingen) boots zonder goretex hebben maar ik heb nog geen comfortabele gevonden.

Nieuw:
[afbeelding]

Na ongeveer 1400km met zware backpack:
[afbeelding]
Heey, ik heb vrijwel dezelfde schoenen! Na ja, die van mij zijn 3 jaar ouder en de zool laat inmiddels los.
Ik was eigenlijk wel van plan ze te laten verzolen, want 250 euro nieuw is toch zonde als de rest van de schoen nog best redelijk is.
Waar laten mensen het hier doen? De lokale schoenmaker heeft mijn moeder geen goede ervaringen mee gehad. Ik zie op internet dat je het bij een buitensport zaak in moet leveren ivm de juiste zool.

Maaarrr, 100 euro, dat is best een bedrag (https://www.zwerfkei.nl/service/schoenen-verzolen)
Cambreur geeft geen prijs, maar zal ongeveer net zoiets zijn, voordeel hiervan is dat ze via Bever aan te leveren zijn (of gewoon per post).

Hmmm, Lastig lastig, De schoenen zijn nog in prima conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb het zelf bij de lokale schoenmaker gedaan. Fibram zolen zijn overigens niet goedkoop (ik geloof dat ik 50 euro kwijt was allleen voor de zolen).

Zool liet uiteindelijk aan de neus toch los tijdens een meerdaagse wandeling in Noorwegen. Ik weet niet of dat aan de schoenmaker lag, of gewoon aan de extreme condities van de wandeling. Een groepsgenoot had hetzelfde probleem met splinternieuwe (dure) bergschoenen.

Het probleem werd overigens bij de Noorse Bever-equivalent eenvoudig opgelost met wat Gorilla lijm en Gorilla tape. Na een jaar zit het nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Afbeeldingslocatie: https://www.dcrainmaker.com/images/2018/05/DSC_4133_thumb.jpg

Kleine versie van de InReach aangekondigd. Nice!

Review op https://www.dcrainmaker.c...cker-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:06:
[...]
Helemaal mee eens. Voor een periode van een aantal dagen zou ik zelf zeker ook geen zonnepaneel meenemen. Gewoon een dikke powerbank mee of desnoods twee.
Als je niet na hoeft te denken over drinkwater, kun je zonder zonnepaneel.

@Tusk is niet heel specifiek over zijn situatie maar ik vermoed dat hij vooral bezorgd is over het sap voor de telefoon. De oplossing is vliegtuigmodus, dan kun je met een gewone smartphone makkelijk een dag of drie doen. Plus een powerbankje en/of af en toe aftoppen in auto/trein/cafe/restaurant/toiletgebouw geeft je bijna eindeloos bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Bacchus schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:26:
[...]

Als je niet na hoeft te denken over drinkwater, kun je zonder zonnepaneel.

@Tusk is niet heel specifiek over zijn situatie maar ik vermoed dat hij vooral bezorgd is over het sap voor de telefoon. De oplossing is vliegtuigmodus, dan kun je met een gewone smartphone makkelijk een dag of drie doen. Plus een powerbankje en/of af en toe aftoppen in auto/trein/cafe/restaurant/toiletgebouw geeft je bijna eindeloos bereik.
Dank voor jullie reacties. Het is inderdaad geen noodzaak op korte termijn. Maar ik dacht als ik op aanraden van een Tweaker voor een paar Dollar zo'n solarcharger kan vinden is dat mooi meegenomen. Heb een goede 10k powerbank en mijn telefoon gaat standaard al 2 dagen mee, dus ik kom de week wel door. Maar toch, voor 'het gevoel' :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Laatst online: 20:20

KnOeFz

no comment...

Een paar weken geleden in de Vogezen (Frankrijk) gecampeerd.
Vlakbij Corcieux, een camping in de bossen.
Vriendelijke mensen, pracht omgeving.
Hier wat impressies

Beeld van de omgeving:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eORELauWQ5Hq8A-wPWmhBH33a7ZeKhi8j6NsNYIFCkSlnQIT32Z-82il1-ebWBiXomG_B5ToQ7BDEpKiVaJroG1q-tak88zntWndT-TogRq7W8Zz0pWEBV4fucYnVPn3uQMishG-saYDWFD8yatF4UlskX8gjwaeKWOE2tlY0aSaFozDdqCyI7uhJhIdGmsRmY8p0wZDTwq0Kku5NGbMnCvP8Gqs7OTytXE1-QEvcAsh--E11KYHTgvqzCHb24zjXigVo_5Nu_Hg92MKavmnrQ84Kge1iqTi_wSXG5qQ6DJqn_PGVIbqUjm_KykvXYyw-OcLFnrOQ4yJ5PZ9ZYEM0L7UBrW9M0tl3dwQYZ9xIKIAORXFWJlGuuo7QJsXUahrbmLXfEpJ2tg6tA822DIarzayQi-gTZrSRfyEH4cz9boYdVJj-dBYWhs5h46OFMcf5M4lbB8IgYtvOlSuUndCHUqIBU1Zb7oQmospetnarybw_X0779dpbezduxbyUmd9RdmY8kT5s8Rteh4KCCmB8excu0C97ZXpQGwH1wYTBv3NzVFKZ8sHaW4-paAO6fzmTiiJX0A65eqWaAYm60Yo7UTpluW5OdD9ZQGTI7g=w800-h533-no

Typische architectuur daar
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sSHCY_IIbPe9-cXW6cjwYiuVdrVu3tedzBwVC8K7i2mrVXx664XEoYGDev5kdPzC70ci5KsXnoqloqxwb6YIPSOipLHJzHuEUFYukvdMlsEZ5Jk-s1QDfFWBihYxZ8mC5hFCTutaTBWBvERW_ez_yHXuTcUG7_nqlt1DXsqmtoHBj-nVh3ukt-hk9qkHAJC_rNrzDHZJThZDj8i4JezhwgqxMx0S5syCg8dHQ0Lc4lBYicdGICfkIgo2pKSctolsttTQIvHz-VjSt7p4ez_ovs2nylO__UE_tObPr29s6TZv4odZ8fr7KqGovq_q4QsBXXdRGyZmpxictik9eHQVwQOfCmEY01P6EehGUM982I-SGeY0xYZVCYJcnZBjcOkxSpJaAi_gH0rtysRgkRskM90KNA_ONsacPXQ3dTh8nFIRl4I3aGtnNinS2smQc3bNRDX-OvTqG-uhqqkfghlcF3ngbA_xTqjPePnPrGMHK-MJ8YLTcxJSQL5cvrSaGfegLLgbfgRmMjw33S9kKgwnIHJxp7rKogTN3vs7RpitKXHLAIYpLuEaeQbRFrbAUcbxVTp6WfhTbEKgVKTk5FLq9BZbxQt7D-_xLJh9dlw=w800-h533-no

Wat reetjes gespot tijdens een wandeling
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/CT0cXed4gluNlA_RJD-E123Mq_7_WelXxA6fOzXYZeZhD6biVicb2TSP7g_ec51k4hg_ZLjV_t1DP-HfQCG_i3esCfQro-f16DQLaGkFWYbAFI1avQ9H2m2qEAcTN3fE8Fz-SWKqPSfyfhPYYZgXCg03z6_1d6aJw2HURx4IUDqdHTiN4Xt-0myh3hESIJAcEUPjwfr1fdAG_M9lHoyeyb38F-1HBT9311JTvtrsPziBuq1Z7VWlQRyaY057Gc1ArVpv0h7UrPDf5UJovCfMMo1bmmWvjVT-L_zk7v3KIMS8qaJOqxRZYxzYzIXM--2ADgW8Jy9on3J6SQy1QXCXOd2SYPi5gVzt2ny2XSTpGPZODTDvbHpods8Cy9R54UFRa1TA3QkCdOOh4jQprhalAyCggahPTtbi_7EX7ejZThGlD2bODL66R4ST-oevR4x6IFej7BXz8HoxF_9QskC1DymNwXxWpx7Wu9rBTMxbqQtT0gVGXJ7dTzpCjloLAijqoqrCzFM13fhK638yuceVHUb3HcwIKWNkP-lJc0MQVhhC83JhLHh80Ddu1QYEZpHJAy-WsT0dXUHg1eDfkvdbuceXEXIyIh5RFto5Pr4=w800-h533-no

Opletten anders mis je de locale ruïnes in het bos ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/kKoBtz8r6njkHHL1PU2odhUCEBXtfs8jOTMq-DwC_x_WbDcAZEcM51uet-P1b3UDeCJuAx4oPVscbwL87FHINYWsSFYeGdY7FxOIHqxelbfGjD0J5RZQQVRP4nzwnmrVcdvvshoqOiso59LPhX83uIO7vBjfAau9Y3FSq6v2XNdr6piYFBA-omP68dqN29bBMGm3VNBiKtVorDWs1l7tRWzLaxmSkPdQJ9A5IB4Ukc8_72mODxYilZFPU4cMnyvkgJavp3QmogfuIJEwlo622tDg4zOQMQoA7ivIo6kMkFr7tIBwcMqvbincTd1-bO2PsfpBkE8-kQS834yKbOS1JgGJfUZSQt5yyv8JIupDK3-cOj1tDA6DO0rdkEabMmAs_--sevIzge1eqf4pmCKJLoqMMacIswxXU3UW4jVgc_TlA9W_sfL_4MTXGxKLOjUeAORAZnhKRezKSARIYpMX_VMS2cECDuClZkbpR8nlcmXOWtlrEdRqg3AJRsC94hmNb7pbiWxBidESNhL5ZE0JOFDwE3BjqqdQ7v_YPWghFEmeyzfQWuz5v76nd-jSD6piQNYspOUgHjUrbuaQv6oD9m8qGsMGS9cge_x_-pk=w800-h533-no

De kerk van Corcieux
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ni9rivIvodIuSNQ7qK56J_EEnK7YM2FkQR69hRGbzszJUJgiAhgxfa36UjsfgVTZ6GlddSthEDvnrhE0ykahi-lwS7yFOllZSDV25SHvnpCQyiAjzAawqzcP9zizPDZHjrsot34atBKQ-sQMtBPmxjGEOKT_eBllHst0yQA1HEbeknRd7SCNmP5Xiu-YsNaqqsNYZzbzbcAOUMH7qd9VlI3QO2qzYR8O54pdpxJIWOGqtAGiVacgXqzDPWzIwS7u2o5DFQjRb_HGSdxUWO3Cqo0N1jLIIhlFV-b-Vm7Y3JyOJagCkXmZIisrCQHe4MVrVeNX0-YfhLkFd3HBAj4bNeKiZIoEyNwZZ1fjQ2T3vkorBhyxoSxKUVZm1bI0D7htLeGPBVsY5k3CGWKcu0L1cWlVhmhiOBonQgoX6GLN5H1ecXVblhk2fSgJhQ484qltMC8o2Wrke_3ZY-pGbci0891Kk9fGbZT5RHrbHn1dNMyQjcxEh3vwWoqUrGDFUrRVMSJgjAKVTtYt_xvGqiGQSbBvJ4sKQFeBVplaO0h5ijPfDJ9G9E10txuTq6sJvdYDmacx4Fk-Qb6BbYrgPdc5EOZ15YdGJfSy8gZMtaQ=w533-h800-no

Weer was ok, niet erg warm maar droog en soms zelfs zonnig :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8vxc4QiDxJozmZH2ZK8wTgo2YBBaQ66zsylTEpR7_Fvaeqj8qbGjkZGYRxEHxqDWH-ddxm3j1Xv57Ex2twLSHy6XCgDPfXPjN28R5ONyI1zvLZN8rPIiG_2jUwFSORolhM8Wf0YRukEmYsXhssaBsAQDbx2x9hRs-RP3NB-y_UXfDidAx_t1cwlv-ij2nVV5YQ_gkpB6Lwa9jcd0ANJ0ZpzdDkuDHIDGXpjzesN_ZISaV9OuX3dwotHemXYfFS115ROq7Ozr1rkhMfNZwZIVk6p3eY1cXf_OLDDw7YXGApG7YyN1Au2hJBW5Nl3bJcgzQE0NnA8yAsQCT3RiVgBJMJCo-qSc4B6Kuewee9VOFWMIVe9x1b1c4v5ZmaSkzyujHlZmH3xZ4iIXBlVhcoYvxyAMSZ5uO5xsWwtUvoRzAsuKfRIxvEs4P1axZcVZXbu3GSJNrI7OUGE5___Y1ahOUo-Ve9mUmFPY7WjgCYWZjtHh9XEjeuFQWV8XQcwnbwekGN76IFbV7Hria2TYMLBoVOR4g0dN6y2xONaUL7QxadWEb8pH9llwer0iOwTRhLJq3jpHSPKEoR4kMrCKUQZockrfA9oCMddfZ1i1zVQ=w800-h533-no

Lunchtime tijdens een wandeling... baguette en brie... hmmmm
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/oAeC8yLMY8r26qh5t6AOuteDBcgUnkh6Lpy3iwUnFOT_y9L8LDb0CNA6gi6SnMFpa8Oo9-1wH9-kFOFywqM_USK39jz-1y6QUj-cuaUnLU0BXtymPXdb_87jydJJrMgEJ8ZTAHtG7xkHPQo5aIkZE86R-Oj4WM5ubFnx6jUyNvn2ajYo9PRwYJClFqxYDV963Zz2xWeiMKaT5VM9oSOx4oMaLybsxWTGPmGH6vvc6PJDXgouF_1Ts3q3aAr7uWSy_Est_5fmtSSwDXy6qm67rvUtFueUMqLN3WIEx3_I0GyuEHygRk6GN3UFtnlOR0IcwIFkSHsbGD2q-iTJQEniKOHeD9dCx7lFBFDQPJRHHdIhaAfjSW-ng61YLZAtqtKI5Ou0zPG8D6s3KaBofmAmJXR3ZhmeyS8cDfuHefBQ30z6t4PwB4SmeHQsJP0Hi48JJc_qOXJL7ALtv8D2cz4HUigHxvJ2Z7D0T69aUh9ScuBRn2QPDNBhn17rULl7_8T75bA-2_6C9U7M_MOpWRn0J6K80CfzUjIZNsamUQ30Q4QfUgPSwVHDM9px_FeUzhG3_KqsO9mzcjlVQsa-_pdtNTyQR0Gls-h979XrMeQ=w800-h533-no

Klaar gemaakt met m'n Spyderco Military
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/nPhOGfMN8iCSdCcr1cXN-sxVR9nrkXudwke13h7-K4EfcKnAMjfN7a3OZY-tMfA2_-ZWC8GEzLtr8iBDE3uaHhDxYOStmTc2-Mai8lkiC2zD6m9Fvxeq3SVqHXL6lBcb8pX9W5OWuOoyxZYLumx36KSvXRIfs4V_wLcGDVX_Cok1kqKbDEvytexisB-mckUT2WMJNNEv_Q5akIdZWsI90RTmrjon7GUOry3930NFu-D1SFZnWX4CfredW83vDmIQ3v0UcQTVlmiwZbfiC72dxnd3BAVTU48zoO05RthqNzecJ0UoqKzXyq3eRFPmoXkx_1yAmlQ3ZcAkssa2giH6DVQ_beHoSPsfCNqpZueonkB7d2rxCaO93t0C_ru3IVwyg1DfQSmKDrJ5lXGhuyTZ1EdDhXYp28_NgPZsP-A-SLdxgZc2RdW0__-tml0qQ5K21NCRSOkc-e4QHlbG9i7bUkMdOcLa0hrjG3zXaCSlFdazNwaRlj8ab8tilIINlNdpyaLU0_0erz_QF3cWXVaDJAh1Er6pBMJQjr4KRHOQDi0gA4g_dbal0Q9Ers6ldUmsWx76jQx0-VmIlDfHb2PYTcFpa1sjOL34sbJvi5I=w800-h533-no

De vele bloesem in deze tijd van het jaar maakte het extra mooi
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_YE1wdaXitFld34eZB7uP8NjZsZlDCZbhEmi6yIbJ9zYYN-St0lOQl00JMq3FbmSr93YShdmmCkOcnwfxq98cIZigZWdhuSzZ839nvU1ctt20HHs3btQI0TPX9V9XHPByE886XyrOWU_WFS_UNXqYiavTJnF_FqepI4fh3TLXv1DzattoFve-WdWPFNTgNswNaKSeOEr4ZUYexDMaOx9pPb6RAQXJtSUD74BxrZNjCTAeUbMZ7cabccP_db43jJ7_E7GnYa-iafAvt3Y6npsMc1UEslY1CXCwwmGBMLbyBq_NbTM87_OVVBz0-TedGcT_Ve4idOnZuhViI66iEdnLvFuN5igmtLeb6A1OR0fd15xtZ9PgVyVoLdiyEox1UPuI8K4OZZc-gZMg0ahQ33NZhYbl-mRQ5vnOk7ly7e8PUlnAqzOU12MazYtMkn9yUwc7_v5GIHAr2UEsOiTgPSrTitfaxCczZgz6hdlkuWcXufoL0oJ5p5OD4vMeEB1hJnFfVA3UGKnn0-tcfALKdYCIjy2T3ionV7WJOMZ6GzMgWkO_hH6j0qAdr0dm_mN8dv_gQvPnTqkQM8GBz4OTwj01vlGs7GbBOD41uSOceU=w800-h533-no

Veel stroompjes in de bossen
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/x5hvIJiiyRIoxgvuyk-N_2YIKwE63reu3z75YyWiXMIEhQnA_f8DGlwvVuC5F8-_btu7Ynxe3CymrgDoyvKzId7rJ7HJync_D-3nyLc-h9Ujx0jkeisvXdgd9eNRRbi8pIa4gxazh8Q7IIghQ7FkoXJLzoDGNRtxmFat1exz49ZqeCUI1whF_aF4057n65M0ZlvQc5eEzlBFQq4bUr8Tkf_FIrcSMSvTHDdolWz1oVjm6Zp5o7RInYUaS3eXO2dBhk69nW0JLkmwZLaL_0678I_8PDBlsHFgU3IKdh61CaeuBjWyvGj35tV3vrTfB3K5LA-vXSUiTNSoR4JMngGqRTtpW6JZW49Cd57gjz2K1PlHtecVuVBPiP6S-S7n45ESuwdBZvksieBPdB95CivUvDTwfQPKYQH9Ujh5Nyd_MP_HhPWjHRxpocZx-A7o5IhKFF66B32hTeHO7jyW4Pv92Djof_y_XbN4RBhCVyrDFp_GSKGxIYBwrBBzerbk2yopiq4WsT78mFe9srm0NYrJthnCZZwdNX9d4YxA5v0XCPpRFqOboAgyQ1froCI32mfkDdOlaYQ4ZELzPFyLmvJ1UkjIjXLYUIRnOuN9kwQ=w800-h533-no

Moeilijk te verdwalen... euh... welke kleur volgen we ook alweer???? ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cxtquFeaowZIiA8dkrbL7pCsaUKIsswBY3HuTqyrVMxR6PMxcoZflFsjaT4FkjSae1RsR5LR-5_35BbLbedfrZnLXRqVPRJ7149h6E4WhZjbqpACivSrWaGHMy-SUb7PQmZpDOGCaVcoZj-l6P2bTc_eM8G9IaWH9mcx0kDRhvyIIm7oZ1vP3pW68BP7q2OjKNy_lukt0O8bx0YuTZo_ReBmL67afeBRvOPi5krFO_u4en1j1Tm8TKm5RCVr6WlJXAVYC7E33oS1X_JFY0b4vKG3700II36yVhhV_Y5E88msFgBuXh1R5N-U0Zxgto-WK0T_Ql-CHFTCgLoFLNlkyZoXnr3zPl5WijCXebYG-MuSWZpmp7uCa-JnGqGy-_zfdHpHde63O_AGwKsv6FQbpG1DqBxJv6zlo7GKeBEjssXev0iZjIg0WsMXK9MLR_DEk49XV1oNXEdRi1PBYQ4gKzZgA9tHJ3eRa7qT0au7gB-CcYeI5lr9Q7ff0ykVrG0SHWMQRGWcNcMs7I6Qjv85DSjKb8uHCK6OteLSRlfAwYTkWCEvhgNq7q-E1t-sORLn7X2151V-6G16HTX1sW_6M9eS0N39rO53XpjeL24=w800-h533-no

Champ de Roches, maf stukje rotsen midden in het bos
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/teFYMCO9LjKe8tZ8LxG4ve69AkFjbmAra8Xvt689wNxwPNpPBlPhpkL0z41CH8zGP4igov9a0x8WJ5cj0cBasR8uRPGITEEsqbaHw5KwfSmH9aTJeHBw5LeEcNP5k4RWc3x0GeZBIUiQShZkRGC14fJPvRXHDGaZnAfJhko3xdA2Yl2kiMC8ZeBpQPMNgE4WxAPcvDTvTjB8CVJ4uVOYGs6irYMQ7C8VbxS8rk_EvbIrxTA9PuH5FcdH0YnVwH5XF96tK3p4g_piPh4Vvb6A7sX5duTN8smQLmi5CevmqEg5ggyLzALdJr-CSk7I12j-Q7j86kd3I9EyHx1JVo8FXZxJ5LspxJ_3VUdfO1W81nraKOG3V_BDkmPMIW--ZJjBg5K7U_xVjwlVSXfJYIxJ0Ijm440DE48WWJbJazo6F0aVCikeTZ55xAiIq1z8a0GiVB-vxRSpjw4kwem36wLFWZjJtyPjci1wZ6StIVcQfSi_Pzekv1j-TIAtxW1R2la8zIrkA1vAFPbyfFZpeee3MPkIFyTEYqWi-0eu_ox6G0uUYgHGtIRKad1Pisz9lS2SZzs3vVk7ereZgnEbMdOQ_Tj1O6aWCvgRnRtJts8=w800-h533-no

Fijne plek om wat noodles klaar te maken voor de lunch
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/UUWNn_LY0IewkoxgTU5Llo4smmQHcEa3qk401xs7XaFNdkz1lj_fTqbXJJeRkSTMMCPYIesNBxNcSInzSrxP31_pxeHY6PHpIeJcmIqWh_ixcySM8H54IH1GaiKbDEO2prHYgRF4VXqSroqmrsiGEWMAsPk9Q0ZeBq594lAns4HNm_85sLTE3UxPh6Y51h6RHEv_3M9_Eq9LzApoErjA9cIT2MAWH57-WX7p4SUy2jkzRqVeRsLvv9oep1LTK4JlAvckr1wtPi4mlc6HJLJDD3JYxqBxdFqIifIwP3rYTWLmzOPUiegL8CWrrX0g1lbsd--OU5sO4ma95o6u7pucEHHKPnnmqvg6zpvt74Rkv6xWA0wW8HB4oB4dufCvr6U3t0e3JzHYV2_4aGDEsofgNwcDSeD-Eug8yLPaDJQr92jOiHMNPXZFWZ7UYz4ClCvPY8pnDhU3EnxyNeNVh-8XRS60mVwHxN5tBUxq2clJ4H4xT6mGEmDq0x5s66PNwByN5tJRUDUokAzmlr1BOrztci_ZBJu4GUHMtm_62jEXK7WsvxdiaczNJoBbNN56P57mXHhgJgEBu5-aJnj09_XnzuqF3Id2w_FXh925tQo=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/GOG4fgL88ALjfl8adAhlSvsza4csSIWW--fI1HqGlZt0qgUboVHkvrNJSpRaeIGRPCiygOuCa_4NV4WffZ7NJLzJxIQaMp1GYzL5LxAKldmpvTJ4qPGs0lY282oI3S5sfK46eyYbB3BSgeJcSuPikKeGZNlniEm3H3BREoTv6dkMQw9hwvLW01fmetWpYp9I9gR6xKBxV4eOp24L3FV11Ji4eORO3dg57JKIsJrLscAQMbuaBy_aNJM9jDM53mgIjTlI8eQVX7-ad-2Fw1I9zXE4x1mzHGHL0R9Mxji2tBNSWMBCO6gJbLkagC9MLeWdpxGYf-XnhmY00pkHkYGK11C3LvYjsQ6BHwSqeUnbYpqoLCDypvjDFiFLecq-dj9XFydH1aJpo1jHE136bdp_fEu9VlEtZ0EHoI07jrWjVJPU8D_8Nm8L1AI9Lhh3b8cgKrT2Kh1jAo-0dDPzrb4P30USvb5IGmpPRjFTRy3ptJb4JvIeFlEIoPkAa0MifEFDN2MUVqKGJ9Avl1YG-QJSYV770u-uOxzFhsyNWRbIv77dRi891rRRjwoTxgSKUzKMyvDUqUEC_WXQF9o_1T_FsfcUt-XRexBveEcq23w=w800-h533-no

Ik geloof dat we geen sporen hebben achter gelaten :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-InOx1q000RCaRZaNB999a90vue_QSJy_etyGC3onkiC__cohhV8WUqCvOAG4VrhmQ2XnPMGDrgzDT-YdbD_QeMNJqQVl5hCbLClY1Z-ttQeWLXPzDMYQ_v_w4Gq75_4fjZoGfo5d-4Po7CV26sU6V2Uqmp5AJ01wZb5s4EqRTTQEYGYtKX-47rq6txU9bbDYbljRWPPPaWs98UJQJ0jXW7U0_SHGZ32ietXcaVUJ_IPwuTBjBEZuCjlccBWh-E8TnWFRc1FgBFLTWgPrFn-ObLtCLOZV6q2PETj2ritH3v9TVR9WphPv-DeAfA2ijBlPaSw7T8Lj8ZB44trEnuwRpIEnWLwhuBnZORH-TqCvOUwVunmXisD9IZoO64OR4KfYDc4qdGSnvL_Zi2EeD4laYhAKzsvk71vE2txZn3kc851pdAVjkbsc0MxojsKid-FG2dtkGe4mDyDz5UV131sfwKQZ9xWC_Wx2DRDrOO1-mE0MyZNHZHjwoqgH3m8UnK9tJ2JeXqAbej8sm3cQgddic9mLQXHVYq-LgtuXj-4VpCoCGVFpte2YqVatd32TGs-2AaNOc8SBVLTDNu1Hf4gvxuFrMI47NTbgztOhHI=w800-h533-no

Vuurtje voorbereiden terug op de campsite
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/VnXpkip4VzGLBmx8BIWKO7oLYGYuwsH8Awwm5hWnAqBVvtZFo-b7LIxo8lQDN0Ytuyg_Y08pOqIViWq-fsac9OM8uGI3GR4zPxleeMdi9ahRm2qptnDyyF4SL_aR7v-jXgaghDVtfFqBzj_zUi_6aaUdd1pHe0wasa6y3NoIJPydkuaWdPOlUXDrctGVR-WnwIzZwvceiwdHoonw6IK0ljOwlL_b8KjVHSog1CzF2gIljLXSALLKS82vOEkB2cZQdeAjRXruE3CTj5rUDFZR8mSFps4Ne1Z0Jg88YJHhq2xrlSsFO6SDuNtfwju2Rk3fiMxhqBp3Pwwjinh0_hSE6I3y0MhlOTduRVYbSzsD9p9tCGV-Jky46d8MXGT_xEhVRJj-QXOl4anz0Y_XyMsKyu2_MDlwnGSeI2R5l2bjhybDiot_z5DhgIUk1prSnE-Cwi8dlX7IF1xmIrJ1olTvOQ_3yZV_1gUHBQmlQQaXLc4ddqAcrTIzUf72zA7frUoloC67m8XognUjdmjqthsFjCnZNk_UtiWCM252Eto92jAJ0vOXykks8Uuskg8ZAO5dknCwCICoyO1DGysMycmX5Gxbh-HEi0EmT1QwMeI=w533-h800-no

Houtkrulletjes om het vuur aan te maken :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/WtvM0f9iiGggKJKy4AAoONrHHXow_ioii9HoJSJkxWG8kPv3R80AHmpKe62odBQU-7-zgXcSe_-B8SEFZgQjdNAa7nZdA9zYEKeXemx8VgZZQDlw207PLiY0bPMhFjig00hbJzze-ucB4sfKZ3iYVMg_eCTTNAXMvAjkyJaDUyUWdBHGdHbIEcPJFFZKKyVOHbeGayzfyXW_-fgRBPYuV2BWvaB-8W_KplvCrFGZ0q9TJdjP7NTNfo-HrtWZLvE_r-AieMCkVX3d9V3EpZYpAfRwRUnZapJH5cqJilGLBW6_menOVeqR2rHQzZyk_Pv1kMhNfxJCf3w6bsvfqo5yHOJT9Ln2U1kmvh5Hrv8bqBWr5lYmfdjKWyC5_KUzUxIJkF7zhfVPNOpagDr0f2Yw8_d4amcSBO4Q7G9LqycIYjW7ebTosRPGvsV2CieU88prZp-pPYWwSOROWtLsDLRaCoLcYiRjWl4GR-CMuenkVE3xVGtbF85jTdkI87pOpDhSzWagE141sdtnY21_fcLerG0oiqepRqZKfIW9O-4_1wedEbBMzdJId6Ao8wcnn_6pdiup5SlXskI5Gp2mWrACARXhp2HlCnxWug-0OhM=w800-h533-no

Bijna tijd voor koffie
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/q_Hu__y6Ur2m9-BM2mt8iumcBtEPKFyvNDbbxMAhhDLxTkQkH1Ag6E1YhwsRfffiFFHAJulM7X3pUKD0lwtZJqAlNvZDZhNYo-rNfFXemPdWoiqt80v7mW4B3JU6Kx5TlWVYoUKjL3yjfbzGYzwCUvUCdewLlXvkMGkFV2CtSghUS8F9ksVqljH9UNDWMFgZTGeB9F_ay7lufJeY-zx-Y6iJGbC9zMa_mJ0uwH79KbFiDO0sbjQJelbyA3ibPwwkqBwWAuqovKydfvyBPlcP0xkvYEHYcGxzdVbM4496_kt1alGBx4vVnub0uFTsuQF2qL9tz7j_rzqzLpeep3_NKwabU3hrO5k-kskF4C8MA2SkinWIErqjfieKIBTmuGK2qArM_zvrLTq6nIrYAvSbuWcy4cdj9-1a9knM1nw_Q61Z20HGduqW_ms3vlLXXPsCfSbFUPyGnw_5rNPdFgCSB_cHmLp1BNWui0a7UPDrZSjbdUE_Zi1XVv-3GdUyI45vqI_mxD7vphrPZahXJSIseLXcXpCgh4xlLqifVpHaqEsZwZDpL8-SwMz7JkkAumevnMsgjaHda-aTPXFjiC7g3Lr-rWN9tb7jfPAU2EI=w800-h533-no

Soms worden rivier en weg samen 1
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/UDDE2dMlMxaFwKDP0RmD-UjeVyZCZF3SJKmS0_zjoICUZHp5J0Oq5u129xkmO5FUfKMzNvM6Py1MQPGPXD61R6bxqDuO5Pt5HbtEGyzgUUkItZd7x7jKqFzWIku0GpE_CWY5lluII88dO-e24EWfpKBVgC5SWpIpirebKhHMXVIAlGyN4yA6gbLSm3HjxiueT-8uTIG9xtz7o2DjzsFBexduWAGb-Lv8x-jJo5zcx6eF58Xc8234ijQ-6f9hupgKwkUbwU_iN_lDhBTc305TQiPJiBT1EemeLnpFyxUNPuk9NmmgJjhMGxvj4iWbYhrayn6UjDZJ9Fp0kXfL6KDNuIxPGUHWwQPvVmA7uZoHXw7AMHYC0RbLi9IRbyNzZk2S66PlbfIpSAQtkmRgrTxfoHuTu-kyOT05Lj95evL_1GP0h3zfOcI1OZxYMII-A65eR7wfXzJua0HT_ORaoCu2IrlgvJzu1FR1b8zuafHpGtmY7J-z_3yGYaPOFJzT0xzAqrN7WN0VTQJLVuqq9invris_Ue4w9ftoFINHTJGT7Hzt_6puH4Ux7IZ1n_pcyXtPsO_fnoTreJOB84lsAuTidXs_68GVosarag02zTY=w800-h533-no

Wat een mos
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ObidmsSS18rMKYfRv6zOJynTGYI2gF4zm3wvJ0rKJPajUkaTy9EGNhSyujje-AB3vNLanQwbG26uZiabBmqkPZxh7af7kfZx2eBKbhW5_m6DcUo3Y7PW1RSrogHwepT3szj1_tv_yF2khgFjC6hdH457nLj04mRVjYZPRcUAUB-4q5VhtrHECYzHywcQWwVXSPD-dDLuqR6qJ6aQYvoVzK5EGV0WeSBam_RFol7gA5jP2LhtDdhfWDakXCxaEkTjgRhcPHTzkrPzg6SefGOskgeb-aNs9G_ArZgdmRk-AvRBOaFq7RR-FWOG3yK0OLRWH6eqgwCC84KAXAHF6U8RHKTNT-9-UUDnzVuQTLSFgfSI9dTeBqTq4aWDJeIhmCMOJGLQa0gGJy3KJ2Vnn-I_qVS91DJAj_9eD43BW_4mecFgxl4_EPpwOcgbCIiWQCEs5VOIwduCOpUxcI0I37Q4Io3WOE-hQiUEBjemuHTmAx31Lxb4caD_zeIOPAvx7nJw6uloAWYiTrXwnUhrjYnaFeihjjZhu9cl8lpid0QIz0bkNLidLzXEuOHQyI9RcvBxJ7IX5sT7EN2vtG-SBus3fJqvXYSibze4s50lyvE=w800-h533-no

Ik weet zeker dat m'n Garmin zegt dat hier een pad is :o
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/uGT3-1DYDmHTPP4XBnBW_cc7N8AzlmCTwmU2R14Ka8PJh5kzNsigv4b0jZRN5mRVG6G3-qnEHTNY1uwY40WcbK2bWoYZ8_-4PlScOkS8sGO6GLbrV2vZ-s8ngIDK_z5XBtR3XqB9tIo4Y0v99oGKye29mlvVlEQmTPQ3ZTNz_YdcW8FBihB_bta1Q4dlqVXQBAABk9AhvJCiqABRvkT32xlP3ECgAzUPPLMttFmCAI_2nr2DIhC-7weJdDn-yL3smTLecvsvf2Jp0GKaK0NbqfyhouW3cUwtH0PFwNhs28i6FmYga-AW3TkWAAXWcbETGNHSDXfOSkdLM6LzC1HzdkVlGJw9d5tzw0lA0DOqo-UfsiUx15KUun-XHrZX7wh6E3dJ60gYCN4SxwWmEZbXv4Zfk4RHPxe9U02MiruCDl2qKm23qVVfK49zUuoGMpaOc-rg4iDDXiCeCWNw5yWsvgbru-FWmWRPkeslku7GQ1cI6XrIP9EvgsR3T1HYByjRk7HDX8T0duV9jL-_8-suPBCm2mS5aE5LqQFRD4lqhjilynj97axODdSgrriJSvYlputG9AoJhx4MI6w8y-3WSDHuex89k9FCt-ScNmY=w800-h533-no

Deze wildspot toren had er een keukenstoel in staan voor comfort... humor :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/st5XzG-Cr_nwh3Quxy0_U-dVR5olBo8MoZyidPIp1KOkyJn7ntW51V5lFHaTlzhf0B3EOUMuloMd10AadWv5ywfxBrEHeFGCcvXmjnWgIivWorNtDErcFfU8Nmy38lB4oH30jiGLUxrBFm74UX9kzZxXNOrKlU0mL9zlgevgAfcJFiGuK5lyVtrtXc3K5pW2DlHEX-d3AP_LA_wSHhwYsr-kI38n1RhXYg7Y_MnyU8f0Mrk2BhCLo1AJIIyBOU_9_A_EZugvidKsWgBnjDdteILg4XRU_PdVok-fwi007EMD10OQOd7o3M7OEYXAgEiXaBBTypJnlXFPiZCU_jwT2u_Na8nEqjxOEvoRcCgtK-7FCVs1uNzNaDFbh401gGwRNlcrB33MH3POAKfM1xBv1uvSZHtadvrgAr0QVKpvM59gqGO1-Yv5gnpIGzKYq7CYbkXuIdDWkMatxcpIxlqS6O2ZGaCW-teQZ-SrIHBN0d8ONm_eY8hWIuPnoBOcW7MQA7tI8w0TjMdGtvomKXrrPTgN6t19CWN97bWc7LBHii6K_R_ZTmmGfSxNAdYAwNrO8PcIm3qQWIYx5v75pEqxvFVEKdgpfc27D70BwI0=w800-h533-no

Mooie uitzichten
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/wPYjx1CjJvgKyvKh9h_HHe76xAv__MFeITAaLki4p96M9mU4-Wu7uUUWRpmksfpzk_H2KFuiRFafkfMoZF5SEdJFbPsYH0x9dNK0sv4eaLdvFyS0eHxHiRtrhrg6bww5JTwjAerPtcZx91NJKnj7EnI0Zr9n7Qfp4zyZNYr97PTdCzvM8ukHxmFqVG7QKP3P55cGQYbTzh2RAJS6tzkWpAjyle9eJUDivxF7cpolbTxf7JDLlukBnhb_-JkD0d26BTM5Bj_mDl5n7KMTbM2i6iHVFSQChEGToRqvko84rPbFJrWiRr4D7Cbt9X8baAc4T622HpOlvu4ibnyC5kgiMysmgDsRy0jujeANV4hwWge1feGOFM3oerl8jBynixPZ-ZdbSxClASTNxkkCLafeYhGcmp0hTOzKX4s9dp8n0YA8jetx_rzvbJFSLyBc21QiVMuIrsXCMb3bo0m1-sNEGbh3dq-IFzfEFku4WCl-2ORGs2aihT7QaT9xKWlw6zAL1i5kCtVcwwjOcDeww7Q4VSZlEAAzG2qGHV39T82Wv_-8doKkl4bFhfvZEu8ujCr026HGr9q5eyrmP0qR-xvaAfp-V4HqOvnUKI2AT0c=w800-h533-no

Pauze... Guinness' blijft dichtbij :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/BuwD0MYG7aYEKbdQkMBNfGmT0R048Z6X_xswaf4LFJC7kDSvRabRdM0DFbCAjcprMHxpMqm0IalLL34lhxN3HhSXQ7ev-_eqeRpwyFJboOXJXl3HQK44IRNIKI0eC02I-zaGdesCLDsHXu4Gpw3kaItpDQ9XyoFRNQ9dq0iKZAFHNgEFocaTeLjlidDkmS4xO3FC6vYmhaEkBg8fAMJ8-xW7VUzpWGhHHdtbNrg_prDxeu403-BamDYHOKgI32h61033-fmhjOLmLGy_b8HhxsRx_XMUCu2X-WO6GpGK59QftWj5zjRpAiKlUUcwz_z2oLlrAWEoKfzDFgDWDJQAw6wLANkPzGYgeWa4IyJe49Ft4g8kmWShsUNBxFkNI0SmX7fP1-8LwhCEOkkQqKHRxghazJyPn-O6l4-2p7DJJ9d_v8x1RaHYV1FL65UjB4igvF3wqFEadr4IPA2DxKWPghCHQjFlL-DSWRoqsV4RmFYX3XLBboMup71QooR-xKRgTZ2uU0EO9zD3W-OkJIJmSEeZcghFWA66ZWfwGixAVJkWuQVaddvR0CjTuoeVd-fXvqmstZfU83H_ybcruFgm8FV-njjePt2L20Jctws=w800-h533-no

Zorg wel dat je de locale patisserie bezoekt voordat je op pad gaat.
De Fransen weten wel wat lekker is :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/DYceBVAC7MFtOcCJyGd8MeYxE6pJkIUQ3ClJmYodtrGvCFxT5hN0VVCbN2TGp3Qvj6xvYn-gEgS9iTTEX_42WtcjlUO2zGf-efDHizcPDNPpGKBkFwAQYrC8Ej_x7eIo5oU6WEdp5DjpCF5xfUOHxvLQEuEGboiQDXeddW-pULxgA8XT_Oajw79qiopNmIzqJ-g--gxf_ZKuxPYJ7rDBf0Nn5kF0BlNvu4vy-WLHHrybnAbvI0IVPiPcM9SNLlPxrmMVSt1Rgq2ZhhjQMXAbysm7NTzx_6JOPEyPEYfpfvdlRpuhbZX8dmktznApjtABBSenzRtzZnHS6ha2IhSPJJLFPmM40pIVizHlRrweARTJ0e9RxUWiiENdTohMBB8L69P0OqaCEoYhre1XiVUxCbPbIVRKbdkriDeeY5kiIxzbETPFKAwAZg1UOeBeQSus7cZ7YvNVHPT8ebWYwmwI4Vyd00TreYLHmCT0XSAocVGAeqaITaNG1Ft75VNvxM0xp2xjpOQTAfNwyUzWYcAL_iF1MtdA2Dq_Jtggm5o1zJ1f9FTi42qUVkGYqIAZSGB84TZHyIssR5ZmuCrYjs7wI6GkSPTc0bT5njDQjs8=w800-h533-no

Een ruïne op de heuvel die we 'beklommen'
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/TW0J0iUS8N3oADz5wpVtyZSMSIlpCGb4YxAKUrZULi_3Uw9Ua9f4Oryf-KWNaeBGUlRLw__OBBZpqRFaWy7x--G2BbJAmna7A4OO6XPVQI0qptohAymLQ6x44Bv6NFM9T1CxMUXMsHjGSCajkcCpnL3X0yWMZBH5901yCb780QMsFVAisU8SxiyZz_4FyYEPaX3rei2jHnEEDU0GhL1MsSwqoC86VpYEgserO8jYaq3wIykde_WH52uvdc8eaZtRXb4uC6YcSGvTZs71cHurA7jQ3oEfOwXxcjANABbQJaekbBVebNpvrg8czd0TYRxC5jmzoTjcp-uQYn_ApOD74gjcti95Bk74ToVhSDhfCxubcgjR-9mnUHwJ3leURQvZZydnmAAvM7kJpCdrrAUocxW7b1B177x_CaWgNNf1BGPmdfvO6A6Q6xM12jJU5IV7k1lVW_yS3dWk1jdRE9wca5eIr9KK-lh-dkH-ZDKLooCvdAEdEsXwH-k-MJoOIlGgXI0lBnnum5opUojYLqoP6nBK7Q0lgoEJ4DCW-X3P9da5z_6mXszeP98tMuhz_LOZimnfnP_s9E7csXwSfwe9Aj2j3BSauJiGHIXVKlo=w800-h533-no

Al opgevallen dat er veel sparren staan daar?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/u_U1nUCegCt-h5R8mKe-H3px_2I2y-AXCSe_4zqAZiWE3DHo8avrLJoUcGkrQWAxj_t5N56Gz51g0jVClKQAx567gGKcCei2HIZhJNb3oaaBbpraDmGwfXCgulOXmqGYUB_3-8TmDDXxXW1AemXGAeqc2qwdNuHfPIqWJw0V3ha_SNGsdXw_rWGh-nl5QmMQsjoVqBpSI1y1k4kea6Pj5yMPsErg07Qh2AZKpOASZuhhhLGdXYb1JuIb2iTpAG6tOrGPWfrctEsEIwpcUDjfdTzOXk54fzTHKH274M6rtaE8ZmlA6z4hFJy6VOWGoTFG5N6IMgQgMTwgk8-Bi-wqR6l4g4YswyzT6F2s3mMgYTqY0oN5fDnxxp3Nqc6irSq0a5ISVA8D-GGfEtU7y3nPOIf6VIepnComyvK1sUmPmxK0XE-OcTVRHdn021G6LBkghGDIVyXFcEwW2HgHqhIlEyycAg2P38WP9opt0-nyIIAc9pE-9sOO3GRQcTi1rbJCpMyzznfyv0rsL0jjA4F3AiaBy1eHlVGJmi0BqiGmkmoM1RvudAPZ0P4noxGOra2J2oQqq3SKGT7MbOIz7IK80C4vNW0i4kJpMO0U1Kg=w800-h533-no

Local wildlife, een hazelworm:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1oNyw4-O3bRtBgkJq9Z9SF4HJKWUBRLpjRWxPuzZsi3fxNHoVNMDQj05xWyEXWjf7Ohlx5q6AX0__vQddeYcVv-VqTplIKLYtpt8rcogClTnWPH9r4D4kVxNr8FcvAC8L3lFzgmCA7RdJ35eyvvk35afFGeAmEoxAc4f1P0k8iWnGuhxDw_3iuD5TIBQOkx5PP6d0hJLgl8QynnlsIN0VEEEKavH17rdjDy6yLHvz0e07i7FMylQ0sG2pJ7jSeaZQ0qef0lvYgxofvp69_4OhQKMl7T-ciAbDe4zcqH9CAirXMDus7FIiQJdseF_S14A-d7ZnUcmH73YV7wLxxTG_oFbwC9htAVni1TbYSMW260ZO1YuF3UZY2dp1QsdkZG4QXRUOtQycbFIyjOTJzplmlyBOZrEz04-jUWTbB2SJnuwo2NY2TId2SKccRE_8VLkViSSSCeuNM3Z2bHTZkIqhd3Lc6OtwR19RLi_0WnGfiHfpAaJDDQAbXgbXkzcHcRj-n89SMSjcjypWbtPvWWP3Cscets6-Zve6RjW_eCjyFYOvy-9bp-f4aJ1rC_aON-QsA6BVsZl1RWco-aS1cNCDHrFEFIB8EcCnjWvcRM=w800-h533-no

En wat botten van... ?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/laKYmdCKT0fcv7-Lnx61aOir_eT1z0OSLPJKH_HVCCr7OTfx9TnZpBS553bSU19ZynxiYfd2AvtVK-6hXKYZGAOt9l-JPBl1U204Psb5r_XSe9NRs7t1yJAZ7rZ1NWwTl7n1pqL35iQpraiINzyEIj3EQPBzd_Xk86TjkvnG0YZcbGOxRhZ-Y_-7bw5f9cQn8n6kA5Tivzkr0Cu_PF2AUNKZmG1DmE2yZcK5-0xIK8eUrW-aEXhaX5EpR-kxflRws9IW3DQBIAgWnpw3q5_eHb2AlWsJS276i7VTbSG_CZvFVKm9gJ6y2pb1xiwgm6p_eykJbgdtfrv0nXCHS3e17GCNjxb1Rlm9Feh5f5Eqqu2tUD1k3F41XB9ogSoZJgecf4qzbtG-kLa_UecNy5i6GuIJzWcTi5GKhfuM_P5LNHEabAo0DnZw0dt3o04IiEAung288-Yy5A5a3sbUQH9WkWK07Rt2oRdZsmAGzBefHc9ZGBGCBOlcq7uwuzxi6SYvn61GnJYYQJAfGHiqcBRN2vLJMmngkm-juF8P1gPTMXk80N19GepThWt77IRHHL5RHNyn_rJbBVwRSHp9ZBPdsDQSh3Jih5kKn-RDA0U=w800-h533-no

Het was een fijn tripje.

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 16-05-2018 20:03 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

KnOeFz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:52:
Hier wat impressies

Beeld van de omgeving:
[afbeelding]

Typische architectuur daar
[afbeelding]

Wat reetjes gespot tijdens een wandeling
[afbeelding]

Opletten anders mis je de locale ruïnes in het bos ;)
[afbeelding]

De kerk van Corcieux
[afbeelding]

Weer was ok, niet erg warm maar droog en soms zelfs zonnig :)
[afbeelding]

Lunchtime tijdens een wandeling... baguette en brie... hmmmm
[afbeelding]

Klaar gemaakt met m'n Spyderco Military
[afbeelding]

De vele bloesem in deze tijd van het jaar maakte het extra mooi
[afbeelding]

Veel stroompjes in de bossen
[afbeelding]

Moeilijk te verdwalen... euh... welke kleur volgen we ook alweer???? ;)
[afbeelding]

Champ de Roches, maf stukje rotsen midden in het bos
[afbeelding]

Fijne plek om wat noodles klaar te maken voor de lunch
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik geloof dat we geen sporen hebben achter gelaten :)
[afbeelding]

Vuurtje voorbereiden terug op de campsite
[afbeelding]

Houtkrulletjes om het vuur aan te maken :D
[afbeelding]

Bijna tijd voor koffie
[afbeelding]

Soms worden rivier en weg samen 1
[afbeelding]

Wat een mos
[afbeelding]

Ik weet zeker dat m'n Garmin zegt dat hier een pad is :o
[afbeelding]

Deze wildspot toren had er een keukenstoel in staan voor comfort... humor :D
[afbeelding]

Mooie uitzichten
[afbeelding]

Pauze... Guinness' blijft dichtbij :)
[afbeelding]

Zorg wel dat je de locale patisserie bezoekt voordat je op pad gaat.
De Fransen weten wel wat lekker is :D
[afbeelding]

Een ruïne op de heuvel die we 'beklommen'
[afbeelding]

Al opgevallen dat er veel sparren staan daar?
[afbeelding]

Local wildlife, een hazelworm:
[afbeelding]

En wat botten van... ?
[afbeelding]

Het was een fijn tripje.
Leuke impressie, Ik heb zelf twee jaar geleden een tocht gedaan van (jacht)hut naar (jacht)hut. Mooie omgeving daar! Overigens, je hond. Is dat een duitse staande (kort)draadhaar?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Vuurvoske schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Overigens, je hond. Is dat een duitse staande (kort)draadhaar?
Idd een draadhaar. Scherp gezien :)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Waar in Europa ligt een goede 5-7 dagen durende trail waarbij je de nieuwe gear etc etc goed kunt testen?
Inmiddels al wat enthousiast geworden door wat verhalen hier en het feit dat wij (vriendin en ik) vaak lange trails gewandeld hebben in de nationale parken in de VS (Yosemite, Yellowstone, Arches (vooral heet, niet ver)). Wat beelden bekeken van @KnOeFz en @Verwijderd en wat verhalen en inmiddels ook wat zaken gelezen op trailjournals en besloten dat ik binnen 7 jaar (voor m'n 40e ^^) de Pacific Crest Trail wil doen.
Dat zal wat voorbereidingen vergen maar echte ervaring heb ik 0,0. Inmiddels wat boeken + info besteld van de Colorado Trail (die is in een wat korter tijdframe te doen) maar vooralsnog komt het neer op plannen en voorbereiden. Leuk lijken en leuk zijn is natuurlijk ook wat anders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Laatst GR 573 gedaan.
Veel stijgen/dalen, wildkamperen, lange afstanden soms op een dag (30+ km), route zoeken op GPS en zeker op zicht in de Venen, geweldig mooi. Start vlak onder Luik om dan via Eupen de Hoge Venen op te gaan om dan vervolgens via een draai voorbij Spa uit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Typhone schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:50:
Waar in Europa ligt een goede 5-7 dagen durende trail waarbij je de nieuwe gear etc etc goed kunt testen?
Inmiddels al wat enthousiast geworden door wat verhalen hier en het feit dat wij (vriendin en ik) vaak lange trails gewandeld hebben in de nationale parken in de VS (Yosemite, Yellowstone, Arches (vooral heet, niet ver)). Wat beelden bekeken van @KnOeFz en @Verwijderd en wat verhalen en inmiddels ook wat zaken gelezen op trailjournals en besloten dat ik binnen 7 jaar (voor m'n 40e ^^) de Pacific Crest Trail wil doen.
Dat zal wat voorbereidingen vergen maar echte ervaring heb ik 0,0. Inmiddels wat boeken + info besteld van de Colorado Trail (die is in een wat korter tijdframe te doen) maar vooralsnog komt het neer op plannen en voorbereiden. Leuk lijken en leuk zijn is natuurlijk ook wat anders :).
In de UK heb je meerdere lange afstands paden die erg mooi zijn:
https://www.theguardian.c...uk.walkingholidays.escape
http://www.outdooradventu...best-long-distance-hikes/
http://www.sherpaexpediti...st-long-distance-walks-uk
https://www.redbull.com/gb-en/5-long-distance-uk-trails

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Laatst online: 11-09 13:06
KnOeFz schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:52:
Hier wat impressies

Het was een fijn tripje.
Wow, wat een mooie omgeving! Ik krijg direct zin in de zomervakantie. (kamperen aan het meer van Anecy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Tof plan!
Schotland en scandinavie zijn voor mij het walhalla.... of de nationale parken in de pyreneeen.
Maar misschien een beetje kijken naar een plek met vergelijkbaar klimaat (en de natuur maar dat is misschien wat veel gevraagd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@KnOeFz Ik vertrek over een week voor de 15e of 16e keer naar Scotland :) Nu naar de Orkney Islands en daarnaast uiteraard ook naar Harris en Skye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Skye werd ik in de zomer he-le-maal lek gestoken door de midges. Gewoon honderden die rond mijn gezicht rondzoemden. Ze hadden schijt aan (mijn) Deet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Tusk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:08:
Skye werd ik in de zomer he-le-maal lek gestoken door de midges. Gewoon honderden die rond mijn gezicht rondzoemden. Ze hadden schijt aan (mijn) Deet ;(
Skin so soft lotion van Avon werkt best goed tegen midges. Ruikt nog best ok ook en niet slecht voor je eigen gezondheid zoals Deet wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tusk schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:08:
Niet in de zomer gaan. beste oplossing. Lente, begin herfst. Zijn ook geweldige seizoenen om dan in Schotland te zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KnOeFz schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:39:
[...]

Tof plan!
Schotland en scandinavie zijn voor mij het walhalla.... of de nationale parken in de pyreneeen.
Maar misschien een beetje kijken naar een plek met vergelijkbaar klimaat (en de natuur maar dat is misschien wat veel gevraagd)
ProTip:
Probeer Wales ook eens, met name Snowdonia is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:51:
[...]

ProTip:
Probeer Wales ook eens, met name Snowdonia is erg mooi.
Staat nog op mijn verlanglijstje.
De zomer staat nog niet vast... misschien Wales, mischien Picos de Europa...
Zoveel mooie plekjes beschikbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

KnOeFz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Staat nog op mijn verlanglijstje.
De zomer staat nog niet vast... misschien Wales, mischien Picos de Europa...
Zoveel mooie plekjes beschikbaar :9
Picos is ook erg mooi, in November nog geweest op de motor.. in het visitors centre hadden ze ene video van een wandelpad daar dat er echt super uitzag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik kom sinds 2010 2x/jaar in heel Schotland. Er zijn plekken waar de midges het ergst zijn. Fort William en Glencoe gebied is echt verschrikkelijk.
Op Rum en Canna is het ook echt vreselijk, alsmede op Skye (fairy pools, Sligachan, old man of storr).
Ik ben 1x in de zomer daar geweest en het heeft alleen maar nadelen:
- mega druk, veel toeristen, langzaam rijden e.d.
- ontzettend veel midges
- nooit plek in restaurants
- nat (veel regen in de zomermaanden)

In de zomer groeit wel de machair, zeldzame en alleen in schotland en ierland voorkomende zand/duinbloemetjes als gevolg van het vroegere crofting. Vanaf augustus bloeit ook de heide daar wat veel bergen en vlaktes mooi paars maakt.

Ik ben 1x daar geweest in de zomer en ik doe het niet meer. Ik ga altijd in mei (begin mei zijn nog geen midges en alles begint mooi te kleuren) en september. Als je eind september gaat heb je ook erg mooie kleuren en mooie zonsondergangen.

Skin so soft werkt hier absoluut niet. Wij gebruiken smidge-that-midge, verkrijgbaar in outdoor winkels aldaar. Ook een stuk minder vettig dan skin so soft. Maar in the end werkt het eigenlijk allemaal maar half. Lange mouwen en broeken is het beste. Vooral je handen en je gezicht krijgen het te verduren (vooral je oren, achter je oren en in je haarlijn). Ik weet uit ervaring dat het je vakantie best kan verstieren. In 2012 had ik 57 bulten, ondanks insmeren met skin so soft en deet. Wandelen in beboste gebieden zoals de Glen Nevis route of Glencoe is gewoon niet te doen. Ik ben halverwege de bidean-nam-bian klim (Glencoe) om moeten draaien; ik kon niet pauzeren zonder dat die krengen je lek staken.

Door de afgelopen 8 jaar is het wel echt veranderd daar:
- je kunt niet meer op de bonnefooi wat B&B's boeken
- je moet altijd restaurants reserveren; gewoon binnenlopen levert je wachttijden op of er is de hele avond geen plaats meer. Je moet zeker een week van te voren boeken. Elke dag fish&chips of andere vettige hap eten is ook niet echt dat je zegt gezond ;) Ik hou er ook niet van om een uur te moeten wachten wanneer ik honger heb.
- ze kappen veel naaldbomen op toeristische attracties omdat het als brandstof verkocht wordt
- veel toeristische attracties (old man of storr, quiraing, fairy pools, fairy glens, neist point e.d.) worden overladen met toeristen: de infrastructuur wordt maar niet aangepakt daar en mensen parkeren massaal in de bermen, waardoor heide en ander gewas kapot gaat. Mensen parkeren ook op de zogenaamde passing places
- er zijn zeer weinig tot geen faciliteiten voor de mensen op deze plekken zoals visitor centers met toiletten e.d.
- het wordt maar drukker en drukker, regelmatig ongelukken (vooral in Glencoe met motorrijders), files en langzaamrijdend verkeer omdat de infrastructuur niet meegroeit met de toeristenstroom
- hele busladingen vol en ook grote langzame campers komen naar Skye en ze manouvreren zich op de singletrack roads
- nergens is meer een plekje "voor jezelf", overal zijn wandelaars, fietsers e.d. (dit is natuurlijk niet echt erg, iedereen mag genieten van Schotland, maar soms voelt het gewoon wat te toeristisch)
- te weinig parkeerplekken en wandelpaden (zoals de Quiraing) worden niet goed bijgehouden

Veel van deze dingen, zoals infrastructuur e.d., worden gefinancierd door de EU. Als de UK straks uit de EU gaat, ookal wilt Schotland dat niet, zal een groot deel van deze funding wegvallen. Vaak zijn local communities ook tegen verbetring van de infrastructuur omdat ze het willen behouden zoals het is, terwijl je kunt de toeristenstroom niet tegenhouden. Als je gewoon alle infrastructuur e.d. zou verbeteren, krijg je tenminste een doorstroom, een betere geleiding waardoor de natuur niet kapot gaat door de steeds verder in de berm parkerende auto's.

[ Voor 53% gewijzigd door Deathchant op 18-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik gebruik altijd een kampvuur met veel rook tegen midges :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

West Highland Way :)

Beroeps brabander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

@Typhone ik kan absoluut ook de Cumbria Way aanraden. Het Lake District is echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Edmin schreef op maandag 21 mei 2018 @ 08:47:
@Typhone ik kan absoluut ook de Cumbria Way aanraden. Het Lake District is echt prachtig.
Zal een en ander eens even doornemen :). De ene na de andere amazon bestelling vliegt eruit voor guides en info hehe.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 21-05-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Deathchant schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
Ik kom sinds 2010 2x/jaar in heel Schotland. Er zijn plekken waar de midges het ergst zijn. Fort William en Glencoe gebied is echt verschrikkelijk.
Op Rum en Canna is het ook echt vreselijk, alsmede op Skye (fairy pools, Sligachan, old man of storr).
- ontzettend veel midges

In de zomer groeit wel de machair, zeldzame en alleen in schotland en ierland voorkomende zand/duinbloemetjes als gevolg van het vroegere crofting. Vanaf augustus bloeit ook de heide daar wat veel bergen en vlaktes mooi paars maakt.

Ik ben 1x daar geweest in de zomer en ik doe het niet meer. Ik ga altijd in mei (begin mei zijn nog geen midges en alles begint mooi te kleuren) en september. Als je eind september gaat heb je ook erg mooie kleuren en mooie zonsondergangen.

Skin so soft werkt hier absoluut niet. Wij gebruiken smidge-that-midge, verkrijgbaar in outdoor winkels aldaar. Ook een stuk minder vettig dan skin so soft. Maar in the end werkt het eigenlijk allemaal maar half. Lange mouwen en broeken is het beste. Vooral je handen en je gezicht krijgen het te verduren (vooral je oren, achter je oren en in je haarlijn). Ik weet uit ervaring dat het je vakantie best kan verstieren. In 2012 had ik 57 bulten, ondanks insmeren met skin so soft en deet. Wandelen in beboste gebieden zoals de Glen Nevis route of Glencoe is gewoon niet te doen. Ik ben halverwege de bidean-nam-bian klim (Glencoe) om moeten draaien; ik kon niet pauzeren zonder dat die krengen je lek staken.

- je moet altijd restaurants reserveren; gewoon binnenlopen levert je wachttijden op of er is de hele avond geen plaats meer. Je moet zeker een week van te voren boeken. Elke dag fish&chips of andere vettige hap eten is ook niet echt dat je zegt gezond ;) Ik hou er ook niet van om een uur te moeten wachten wanneer ik honger heb.
- ze kappen veel naaldbomen op toeristische attracties omdat het als brandstof verkocht wordt
- veel toeristische attracties (old man of storr, quiraing, fairy pools, fairy glens, neist point e.d.) worden overladen met toeristen: de infrastructuur wordt maar niet aangepakt daar en mensen parkeren massaal in de bermen, waardoor heide en ander gewas kapot gaat. Mensen parkeren ook op de zogenaamde passing places
- er zijn zeer weinig tot geen faciliteiten voor de mensen op deze plekken zoals visitor centers met toiletten e.d.
- het wordt maar drukker en drukker, regelmatig ongelukken (vooral in Glencoe met motorrijders), files en langzaamrijdend verkeer omdat de infrastructuur niet meegroeit met de toeristenstroom
- hele busladingen vol en ook grote langzame campers komen naar Skye en ze manouvreren zich op de singletrack roads
- nergens is meer een plekje "voor jezelf", overal zijn wandelaars, fietsers e.d. (dit is natuurlijk niet echt erg, iedereen mag genieten van Schotland, maar soms voelt het gewoon wat te toeristisch)
- te weinig parkeerplekken en wandelpaden (zoals de Quiraing) worden niet goed bijgehouden

Veel van deze dingen, zoals infrastructuur e.d., worden gefinancierd door de EU. Als de UK straks uit de EU gaat, ookal wilt Schotland dat niet, zal een groot deel van deze funding wegvallen. Vaak zijn local communities ook tegen verbetring van de infrastructuur omdat ze het willen behouden zoals het is, terwijl je kunt de toeristenstroom niet tegenhouden. Als je gewoon alle infrastructuur e.d. zou verbeteren, krijg je tenminste een doorstroom, een betere geleiding waardoor de natuur niet kapot gaat door de steeds verder in de berm parkerende auto's.
Ik heb het in het massa toerisme topic ook al gezegd, maar Skye is een eiland, veel makkelijker krijg je het niet om een toeristenstroom binnen de perken te houden.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Deathchant schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
- ontzettend veel midges

Volgende keer moet je dan naar Wales gaan, veel minder druk..
Net als dat je beter naar de Chilterns kan dan de Cotswolds.. net zo'n mooi landschap en leuke dorpjes maar met veel minder toeristen..
(en voor mij letterlijk om de hoek :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ToolkiT schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:40:
[...]
(en voor mij letterlijk om de hoek :) )
Ik voel een GoTBnB aankomen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...
Je hoeft natuurlijk niet per se de muggengebieden op te zoeken om je outdoor gear te testen! :+

Wat dacht je van de Alpen? Vanaf bepaalde hoogtes nergens meer last van hordes steekbeesten en/of pollen qua allergie.

Testing (my/your) gear:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157671598691475
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157672730525143
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157631211805300

Veel (kijk)plezier! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MewBie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:17:
[...]

Ik heb het in het massa toerisme topic ook al gezegd, maar Skye is een eiland, veel makkelijker krijg je het niet om een toeristenstroom binnen de perken te houden.
Skye is gewoon met een brug te bereiken en zit daarmee vast aan het vaste land, dus officieel een schiereiland ;) Daarnaast, wat wilde je eigenlijk met je post zeggen? Ze moeten het juist beter door laten stromen door al die dingen wat ik aandroeg ipv toeristen te "weren". Toeristen weren gaat je niet lukken en ik wou dat men zich dat daar besefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Deathchant schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:46:
[...]

Skye is gewoon met een brug te bereiken en zit daarmee vast aan het vaste land, dus officieel een schiereiland ;) Daarnaast, wat wilde je eigenlijk met je post zeggen? Ze moeten het juist beter door laten stromen door al die dingen wat ik aandroeg ipv toeristen te "weren". Toeristen weren gaat je niet lukken en ik wou dat men zich dat daar besefte.
Slagboom met een slot lost een boel op hoor. :+
En toeristen weren is een kwestie van maatregelen willen nemen.

Een locatie als Skye is beter af met een beperkt aantal toeristen, heb het hier in Noorwegen ook zien gebeuren.
Ene jaar rij je over een mooi bergweggetje met hier en daar een klein gravel parkeerplaatsje waar je kunt stoppen en van het uizicht genieten en een paar jaar later ligt er een racebaan over de berg met gigantische parkeerplaatsen met faciliteiten overal langs de weg en sta je zo wat in de file. Niet bepaald een vooruitgang. :N

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 22-05-2018 22:12 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MewBie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Ene jaar rij je over een mooi bergweggetje met hier en daar een klein gravel parkeerplaatsje waar je kunt stoppen en van het uizicht genieten en een paar jaar later ligt er een racebaan over de berg met gigantische parkeerplaatsen met faciliteiten overal langs de weg en sta je zo wat in de file. Niet bepaald een vooruitgang. :N
Jij, en ik, vinden dat misschien geen vooruitgang, maar de lokale middenstand en projectontwikkelaars wel! :/

Wat jij in Noorwegen constateer, zie ik in de Alpenlanden ook gebeuren. Tien jaar geleden liep ergens een lastig begaanbaar 1-sporige niet geasfalteerde weg naar toe. En een parkeerterrein voor een tiental auto's. Nu staat er een parkeerautomaat, een ATM, zo'n afgrijselijke toeristenshop met prullaria made-in-china, en je kunt er komen over een geasfalteerde 2 baans weg, waar ze zelfs de steile, bijna 180 graden haarspeldbochten uit hebben gehaald. :F

En da's nou precies waar de schoen wringt. Offeren we de ongereptheid, de (deels gemaakte) natuur en meer van dit alles (of een beetje daarvan?) op voor dit soort 'vooruitgang'?
Prevaleert economisch gewin op de korte termijn? Of laten we nog wat over voor de toekomst? :?

Maar die discussie, over de impact van massatoerisme beperkt zich al lang niet meer tot de grote steden:
ehtweak in "Massatoerisme: hoe ermee om te gaan?"

[ Voor 28% gewijzigd door ehtweak op 22-05-2018 22:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Van het weekend rondje 2 & 3 van de Müllerthal Trail lopen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
ehtweak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet per se de muggengebieden op te zoeken om je outdoor gear te testen! :+

Wat dacht je van de Alpen? Vanaf bepaalde hoogtes nergens meer last van hordes steekbeesten en/of pollen qua allergie.

Testing (my/your) gear:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157671598691475
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157672730525143
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157631211805300

Veel (kijk)plezier! :)
Prachtige foto's! Krijg meteen weer zin om zelf naar die regio te gaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Zelf net terug van een stukje GR16 (rondom Bouillon). Prachtig groen gebied, en verassend zwaar. Veel hoogtemeters gemaakt. Dit stukje België rondom de Semois heeft me aangenaam verast :)
Jasper schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:34:
Van het weekend rondje 2 & 3 van de Müllerthal Trail lopen. Ben benieuwd!
Heb 2 ook gelopen, is erg mooi, en verrassend pittig. Erg leuk al die grotten/kloven & trapjes waar je op en over moet. Je verwacht het landschap niet, zo op een paar uur rijden van Nederland. Veel plezier!

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk84 op 23-05-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Luuk84 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:45:
Zelf net terug van een stukje GR16 (rondom Bouillon). Prachtig groen gebied, en verassend zwaar. Veel hoogtemeters gemaakt. Dit stukje België rondom de Semois heeft me aangenaam verast :)

[...]

Heb 2 ook gelopen, is erg mooi, en verrassend pittig. Erg leuk al die grotten/kloven & trapjes waar je op en over moet. Je verwacht het landschap niet, zo op een paar uur rijden van Nederland. Veel plezier!
ziet er gaaf uit, hoe lang heb je over route 2 gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Tusk schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:08:
[...]

ziet er gaaf uit, hoe lang heb je over route 2 gedaan?
Gewoon opgesplitst in 2 dagen, volgens mij de eerste dag zo rond de 20km, de rest de andere dag (17km).
Het kan sneller, en er zijn ook mensen die het in 1 dag lopen, maar ik wil ook nog wat zien als ik loop ;)
Heb ook al verhalen gelezen van mensen met kinderen die het in 3 dagen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ehtweak schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:48:
[...]

Succes met het zoeken naar een boom voor je hangmat en tarp boven de ~1800m :+ :P
Prachtige foto's hoor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

KnOeFz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:20:
[...]

Succes met het zoeken naar een boom voor je hangmat en tarp boven de ~1800m :+ :P
Daar hebben ze berghutten en bivaks voor uitgevonden... :+
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/589/21446750975_54e7ec249e_c.jpg
Schaeferhuette1 by Erik Haak, on Flickr

[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 23-05-2018 21:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasper
Luuk84 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:45:

[...]

Super fraai, die grotten, kloven en rots formaties op route 2! Route 3 bevat ook mooie delen. Route 1 komt later nog. Do, vr, za en zondag route 2 en 3 gelopen. Opgedeeld in 21, 18.5, 28 en 7.5km (Echternach > Mullerthal > Larochette > Berdorf > Echternach).

Wat eerste plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/7b1b4cf89bf6237b49e63d2333270687/5BC05D1D/t51.2885-15/e35/32359165_128179704719328_1055282939325054976_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/4aea6ae0e6f4a9a54a2e914ac5049909/5BA70BDF/t51.2885-15/e35/32592600_377547562753572_125028091419426816_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/9252706e073ec7e49cee19d79d6f2164/5B825586/t51.2885-15/e35/33372206_1807601385964271_5357572755132776448_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/45425c96a2479501ffa935bb5973a886/5BBC7C74/t51.2885-15/e35/32121836_198503814111770_1108256657932025856_n.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Tis alweer 2 weekenden geleden, maar heb een proefovernachting in mijn hangmat gedaan. Helaas midden in de nacht naar huis moeten gaan omdat ik toch echt een Nr. 2 moest doen. Hoef ik normaal nooit, dus was er ook niet op voorbereid. Was niet ver van mijn huis dus was niet zo erg, maar wel jammer. Had een heel mooi plekje voor een mooie zonsopgang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oilKF1H7EQehwYruHKmcmheV/full.jpg

Qua warmte ging het prima. had zo'n aluminium ding (wat je ook op je autoruit legt in de winter) als 'matras' en een +5 slaapzak. Hartstikke lekker warm. Alleen ik merkte wel toen ik wakker werd halverwege de nacht, ik erg stijf was, vooral mijn benen die constant 'overstrekken' in zo'n hangmat. Ik ben wel een zijslaper, dus ik twijfel nog of ik dit vaker ga doen.

Daarnaast even een waarschuwing (het stond afgelopen week ook in de krant)...de processierups is terug ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hEjCDij38DcpwGWQsrWFId2Z/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tusk schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:47:
Tis alweer 2 weekenden geleden, maar heb een proefovernachting in mijn hangmat gedaan. Helaas midden in de nacht naar huis moeten gaan omdat ik toch echt een Nr. 2 moest doen. Hoef ik normaal nooit, dus was er ook niet op voorbereid. Was niet ver van mijn huis dus was niet zo erg, maar wel jammer. Had een heel mooi plekje voor een mooie zonsopgang.

[afbeelding]

Qua warmte ging het prima. had zo'n aluminium ding (wat je ook op je autoruit legt in de winter) als 'matras' en een +5 slaapzak. Hartstikke lekker warm.
d:)b
Afgelopen weekend ook weer lekker een nachtje in mijn hangmat geslapen :Y
Alleen ik merkte wel toen ik wakker werd halverwege de nacht, ik erg stijf was, vooral mijn benen die constant 'overstrekken' in zo'n hangmat. Ik ben wel een zijslaper, dus ik twijfel nog of ik dit vaker ga doen.
Slaap je in de hangmat dan ook op je zij, of lig je dan wel op je rug? Ik ben normaal ook een zijslaper, maar als ik in een hangmat slaap, slaap ik gewoon op mijn rug. Ik leg dan altijd wat onder mijn knieën (bundeltje kleren, deken die ik niet gebruik of zo), dat scheelt een boel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje. Ik koop wel eens van die technische ondershirts van Craft of Odlo, om vocht af te voeren bij inspanning, enz. Je kent ze wel. Ik vind ze alleen erg prijzig, maar wel goed. Ik vraag me af hoe jullie ervaringen zijn met andere merken die minder prijzig zijn.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Orion84 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Slaap je in de hangmat dan ook op je zij, of lig je dan wel op je rug? Ik ben normaal ook een zijslaper, maar als ik in een hangmat slaap, slaap ik gewoon op mijn rug. Ik leg dan altijd wat onder mijn knieën (bundeltje kleren, deken die ik niet gebruik of zo), dat scheelt een boel.
Thx voor de tip. Grotendeels op mijn rug gelegen, maar omdat dat ging vervelen ook een beetje op m'n zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Om dit topic een beetje nieuw leven in te blazen, en uit persoonlijke interesse de volgende vraag:

Wat zijn nou mooie meerdaagse tochten in de volgende regio's: Alpen (FR,DE,CH,AT) Dolomieten, Vercors?
Vaak kom ik toch uit in Schotland, IJsland, Zweden, Noorwegen, maar wat zijn nu de "pareltjes" dichter bij huis (lees; die je met de auto kan bereiken zonder te hoeven vliegen of een boot te nemen)?

Ik doel niet perse op de extreem lange tochten zoals de GR's, maar 2/3/4/5 daagse tochten.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk84 op 12-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Cortina d'ampezzo in de Dolomieten is fantastisch. Huttendichtheid is hoog, zodat je zelf je routes kunt samenstellen. Routes kunnen zowel licht (bijv met kinderen) of zwaar zijn. Daarnaast uitgebreide mogelijkheden voor Via Ferrata. Verder is dit een gebied een open luchtmuseum uit de Eerste Wereldoorlog, mocht dit je interesse hebben.

Om een aantal bergen te noemen waar je op/langs kan: Monte Piana, Drei Zinnen, Durrenstein, Seekofel, Cinqe Torri, Lagazuoi, Monte Cristallo, Tofana di Roses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Volgende week een weekje in de Sunnmøre Alpene wat bergtoppen beklimmen. *O*

*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

2 weken terug in de bossen (privéterrein) geslapen. Ondanks de droogte toch een geschikte plek voor een vuurtje kunnen vinden om daar wat hamburgers op te bakken en 's avonds met een klein flesje whisky bij te vertoeven.

Voor het eerst mijn met mijn hangmat (zit muggennet aanvast) op de grond geslagen met daarin mijn nieuwe Thermarest All Season. Kost aardig wat centen, maar slaapt wel erg prima hoor! En super licht en compact!

Altijd tarpje mee voor het gevoel :) Alles (inc 3L water) paste in mijn 30L rugzak. Zat wel nokkievol en woog stiekem wel wat, maar was prima te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ag4sCdGvF2O3tmyF2M4IblnQ/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Tusk op 12-07-2018 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Luuk84 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:01:
Om dit topic een beetje nieuw leven in te blazen, en uit persoonlijke interesse de volgende vraag:

Wat zijn nou mooie meerdaagse tochten in de volgende regio's: Alpen (FR,DE,CH,AT) Dolomieten, Vercors?
Vaak kom ik toch uit in Schotland, IJsland, Zweden, Noorwegen, maar wat zijn nu de "pareltjes" dichter bij huis (lees; die je met de auto kan bereiken zonder te hoeven vliegen of een boot te nemen)?

Ik doel niet perse op de extreem lange tochten zoals de GR's, maar 2/3/4/5 daagse tochten.
Slovenian Alps (Triglav National Park)

Wat verder weg maar echt prachtig, Albanian Alps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Zo, net terug van een weekje C1 sneeuw&ijs training in Silvretta (Oostenrijk). Erg leuke en leerzame training, gletsjerlopen, reddingen uitvoeren, klimmen/multipitchen, etc.
Naast dat het een waanzinnig mooi gebied is (en het alleen al daarom heel gaaf was) ook met een mooi resultaat afgesloten: C1 aanbeveling van de Bergführer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waar in de Silvretta regio was dat? Inderdaad een prachtig gebied. Ken het van de wintersportvakanties in Ischgl en Silvretta-Montafon :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Jamtal en Ochsental. We hebben de route Galtür-Jamtalhütte-Wiesbadener Hütte-Silvretta Stausee gelopen, met o.a. de Haagspitze, Ochsenkopf (incl graatbeklimming) en de Piz Buin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ja, dat is de hoek tussen die twee skigebieden in. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snak naar koelte! Heerlijk verfrissende bergpoeltjes, af en toe een sneeuwveld waar een verkoelend briesje vanaf komt. :+

Dit soort afkoeling:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3922/14558823534_cb9b434b35_c.jpg
Medelzlacke2 by Erik Haak, on Flickr

'Probleem' is echter, dat is 1100km bij mij vandaan. En voorlopig kan ik gewoon niet zo ver weg.

Kan iemand, uit ervaring, vertellen hoe het zit met de temperatuur(beleving) in de wandelgebieden rond Echternach/Müllerthal e.o? Dus als je de bekende routes 2/3 e.d. gaat doen, in hoeverre is het met de huidige hoge temperaturen daar een beetje uit te houden?

Of voelen die nauwe dalen, dichte bossen erg klam aan?
De absolute hoogte is uiteraard niet te vergelijken met mijn foto van bovenstaand sneeuwvijvertje en ik verwacht ook zeer zeker geen sneeuw in het gebied. Maar ik zoek afkoeling tijdens inspanning. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Het wisselt op de mullerthal enorm. Tussen de rotsen voelt het altijd koel (en vochtig) en daarbuiten (niet onder de bomen) kan het goed warm zijn. Onder de bomen vond ik het redelijk goed te doen.

Als je gaat, let op teken: Ik heb er 3 te pakken gehad op rondje 2 en 3. Vooral bij de rotsen schijnt een ideaal klimaat voor ze te zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasper
Inmiddels ben ik op de 7e dag van de John Muir Trail, Californië. We (vriendin en ik) lopen nobo en zijn 2 dagen lopen ten zuiden van de Trail begonnen. Dit maakte het makkelijker om een permit te krijgen.

Super mooie omgeving is het zeg. Hoge passen geven wel wat hoogteziekte uitdagingen bij mijn vriendin maar na een paar dagen lijkt dat ook beter te gaan. En zoals het er nu uitziet kunnen we finishen in Yosemite valley omdat deze dit weekend weer open lijkt te gaan voor publiek (was gesloten vanwege branden in omliggende gebieden).

Wat foto's krijg ik mobiel helaas niet gepost, bij thuiskomst zal ik een selectie hier posten. Maar je kan alvast wat volgen op https://www.instagram.com/jvdmeij/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb al heel wat rugzakken gebruikt en gezien, maar dit is wel iets aparts:

Ziet er eigenlijk heel bizar uit. Vraag me af of dit in de praktijk nou echt zo prettig/handig loopt als dat men voorstelt.
Het lijkt me dat die constructie mechanisch kwetsbaar is, en (te)veel massa toevoegt aan het geheel.
https://www.hot-newtech.com/hoverglide/
https://gearjunkie.com/hoverglide-floating-lightning-pack

Of 't wordt weer de zoveelste kickstarter fail. :|

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 02-09-2018 18:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:59
ehtweak schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:43:
Ziet er eigenlijk heel bizar uit. Vraag me af of dit in de praktijk nou echt zo prettig/handig loopt als dat men voorstelt.
Het lijkt me dat die constructie mechanisch kwetsbaar is, en (te)veel massa toevoegt aan het geheel.
https://www.hot-newtech.com/hoverglide/
https://gearjunkie.com/hoverglide-floating-lightning-pack

Of 't wordt weer de zoveelste kickstarter fail. :|
Lijkt me meer iets voor maaltijdbezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
guidob schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:02:
[...]

Lijkt me meer iets voor maaltijdbezorgers.
Of brandweer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

ieuw alcohol brandertje gekocht ter vervanging van m'n homemade sodacan stove.. goede reden om buiten te lunchen :D
Noodles en een appel, zal er niet dik van worden ;)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/w84I3Oisi41YE-YoVrUf5z6VFc9aMpP-pKrtzrQhAfnf6wTN0otBejAbHODBaHzUV6Tqoq8utSRx_Z_Hqw3g_ccaDHR57pA_KvagysvF_2ERCx-R6Idb9RUnvcrF_IAvzUg7D__gJChC8cMt5Kowi6v1z1DttVNd_B8DTxIydjNBag0K3Zzu0qQ-0AvjzVXb_uQR9riVGembGrMxtfsaoW4YCAkpiHXetVz5bphk3ubR7rZeVn-G8zMlampyZt8Hqa52n82bvQq7-Be8u8w9XUoEbaxj5GekCNYF1PeUAqT1CfPizH-whJ5GrOIONdBHJYJzQdfFLn_AdJ72w_jepaOjTqapDNhzVNbtM0_E7DxVD03ll4zODpsS3l896ORNDqTlWW4-1yk6w-08XtC8fklYIEmWXyEsI0W91vJ19cCHDkfdXVooD6i2OtRib5aii5VFGxbTLRD-dApAaohJVoRzkc7P3UjDQVawQZXTTkaG143zcLZRe1oVOnZtipUdv57lbuK7VhXcWN_vVu6ToQ9Y8dRyrNbfN7VrKDWI6pofE8_XVd6zyum6Hex3e-y8MwACBSfICxLeem7202i0VGcMpRe9nfzTzuZ3Suf1sRvcBRn0TUu6vlLdJNgyDJ8=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ljiLT8AxvFqqD4_yn6wl0Ym-oMd8HiAEcCSHhWgjeIt08HReq96bCOk8XsoBIRna9FP3o29CZE7CvMgbMafs_RL30mO1t5F87lm3OHoQN3Z22hau6Ki9hkjzLZT1kYKSd7GwYYGMED5DY45W_jo6N5fovYmoKjMIWsrG1AP08pgIXBcRvabQGMTT3PaoqYXmJTpxFnLGgfnHVOdQO9fPWzhdkhbZFEgYQNEbsylYeD1dGRo8G8JclMaVV9fOs-nF9YTM75zhncEolDNzA4Bzhsb8ogpJs_DllLqlwuumRJeJI_pD5FtgGRmQhNskOZshlKXQ5XrY564sFJfZ2IWvmawO8R5sm-9ZSJFaVT-PT4QhCzDUSF6ZTJgah7aCIy8MmSfQ05q0XfhIcb0GpMtr8DjCNLdhpToG0Wg-nEiowLd3HkYHTQlyiWGy9WFcWF6C6D_k8M62POe-pjntaI75JvI8YYCVlfAmxaLow5yczM-iNJ7m0lOgVEPFvFTCrsTZ7-e6VYcRRHujID_u4RtCRATQuVkt32K5V4gVgz3Bsl4JqRzpD2FJep_wXyQ6LPV29NZHlz9-OWFKR2tiBj3CmPSeYNx797fe1J0Mnm7qq3uEdLLrISXbndVapIX_uMM=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/P4WgHt0CsQBIPaH_OoeCOvnXKwhK5fWZmAEafMrNpzA6hLnj0qs0wJD5-5N0-89KPUzq-18jdyHH23F2uCT6m8NwmIiZxhcX-V5cnAEPFBQDbvuvD734U_ZsOEWNtOxECAYryRDUL95_mgcBAMQWAQtCSUB7lNkWcKpvaVkUtJ_Ic7KcqZHbti2ByMi8n7I6Ye49l6FkfEwdwQUS0IaAAGkYALjdEmWKB7n00E2rX7AM1IvFJbuWCVC8uPjRAsGt8ClU8_BkDHckm6xzyYgL1SUjvX_jLCVPgPd8xqbpxN93tsXcYwxbFE498aXB9iqZJpx82vQ5MJJN0MnH-lmCWG4qJqKykcsRjbDH-BM-54rs4LO0TxyQeb2TKo8Re0C4JPm35EucoN4bRixBuwGtvlE1tVr5sSmJyw6hC6XbINqCIv_5iBRnrSZUDQAWjbzPYHK_pAtx5JyYfWH3rw4fjNsQUwz6htCdEW4Bx8YqEq301i6T2dpI28Jq_vgeqThevvoUARte7CmSrzQohpdeUhIVkiYLQA6NnXy37zwJFiPbfyeyXF3gA2keHPuQkxLD-AYRRSSxh0UmidxMCaWkjcsGBw9PI2PLK-hqNek9GU40_e2SqKHzTT2q9spqQHg=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/cKud8uFyEkp9jTqN0rPI_rSZNzSjP3JhDrL67mAjC06B76mDt8OMOvFaJ0Fv_mGmISLrKAce6xBrC5NDCTO3gcSJPnAdzOpk2b-L5vYDreeKTyOg9SQSIrxIXGFvPj9DieGClEjf5Jig_VyLmHcHjBLeAXrarZTXJFtsWcrMYpEUV9fSxSwXGX5hVKOtx2p70IaP6FvHtAXx2Z9ie_YD7VzmbIrCtdXfzaS2mREWVO1P6rWGO-mGOgZZma4ARrgHi7SAxMs8PO_KpKTVTRv06DCelekhRZVenmhjy9_Uf8kIIxuINAcT_Vq4bfHOxehAVc8LkB2bq_2vlsXg19-T5j-YZeS82gC1WnB-YbsdUfDeLhiqzah8KbVDhJUKv8yaRlyVxqrNJNqhNjMk6SYxelmVJC3lpmH5vvgbdOTx1Ps91reVwoiTHqnf4HZ8VR5Gg0k4NJ3rAhQKiTOeJHrUCspeSreX0wuUBS2K01NBmHcoRUoxBbksoPOKgSF26ORippt4uafXAnaqJ7PohSMe3mbGUsTg6IjNx9RrtyGvLeYDlD9oqqb-o6t1swrpJAx47h3ynWx3gTsPB0XP018SldYwcnCl6CHqZdCEHyE1WRnTPRvGDIH8S_W116J6MHU=w800-h533-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8b0OaGngrWulfBonWcJrx5CkEU4NbceK3KuCnoRI02-NUdtpuwpMIKjLrlPznt3xxq69vvalrnY8Ncqf1WAURs3x7Jn9fLIhTUyQRTRGSHxwre5wi631fi8hF78xuKAJletTLIMJcZ8weJ9cSK2QbHwY5_Wt3u-F08C0He2VQofp9O0mxd2EK6QbnfnFnTMaAIRKRWyGHdfHix78qzpikddZz2IxPlNn4yxpNCySny1fv7KlG2FTM_oR-N-ao5AWa05C0afbuwqBgtPHRq3pj0Wf7q2fR9Svrd0Qxlt7_0Zkh-1x40NAwdAPa_9HVGgWrGmx_z5ry6g1XiBbef7HBdQnwB3gn-Wu9Ll0yW6MnVbHVhCnvmxvijfRYNrGS5gXdn1gs7_CBsuz3CNHijiCiLs0z3KC91W1PoXI0liO52UEenzVDmJ-wVA2PN7N0Hj6HvUQH9ltOJ-Bt_KhqCF3LI-k-gprQ2Uk1sGffjIiEBew9c73eH98aQtew6WlrZVb5CK7msWQMabWRzR0s5p1UrHcB9u3tIANdfnTXtJ0zthJXJkLlmJyzeEqbiLJvMleJAYWz48KL9_w992gHndHbcXDmor68SnyV-xLJHdxYE4fjdgy4577b4YClA0kVQE=w800-h533-no

[ Voor 11% gewijzigd door KnOeFz op 08-09-2018 13:36 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jasper
Zoals beloofd, wat foto's van mijn hike over de John Muir Trail. Uiteindelijk 440 kilometer gelopen in 20 dagen (incl. 2 zero-days). Het was geweldig. Geweldig mooi, maar ook zwaar. Je maakt behoorlijk wat hoogtemeters!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XqlkHOD.jpg

Here we go!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vZmiS2X.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HG05XVP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v0AZwPo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CLRCL7X.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6WbkbJ6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HFDlFBZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QUVbl6o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iyEKzfe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pf4zFfX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgDMYCx.jpg