"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
ErikRo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:15:
Als iemand in Amsterdam woont. Ik wil mijn nog nieuwe RX uiterlijk woensdag terugsturen naar azerty omdat ik toch een 1070 ivm VR.
Als iemand niet wil wachten hij mag weg voor wat ik heb betaald 269.
Scheelt mij weer ritje postkantoor. Wel ophalen vanavond. Overdag werk ik ver van Adam
Net besteld & betaald bij 4 launch, asus 480x 8GB.
Zat ZOOOO lang te twijfelen tussen Fury X met HBM (a 550+) of een 480x met later een tweede kaart erbij. Gamen is niet zo belangrijk voor mij maar af en toe knallen met Doom bijv weer wel.
Valt me wel weer vies tegen dat AMD momenteel niets boven het 1070 segment heeft.
Qua prijs prestaties is een Fury X niet echt interessant.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 02:44:
[...]
Net besteld & betaald bij 4 launch, asus 480x 8GB.
Zat ZOOOO lang te twijfelen tussen Fury X met HBM (a 550+) of een 480x met later een tweede kaart erbij. Gamen is niet zo belangrijk voor mij maar af en toe knallen met Doom bijv weer wel.
Valt me wel weer vies tegen dat AMD momenteel niets boven het 1070 segment heeft.
Het is een keuze van AMD om voor het lage segment te gaan. Ze hebben daar veel meer vollume.
De groep mensen die kaarten van 450+ euro koopt is relatief klein. Grootste groep zit tussen de 50-150 euro. Daar na 150-300 euro segment.
Maar het is wel jammer voor ons (de mensen die wel zo gek zijn om 500-700 euro voor een kaart uit te geven
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ondanks dat geen issues gehad met de GLS levering via Caseking
Vind het een vrij forse prijs voor een 4gb model. Omgerekend met verzendkosten ben je bijna €380 kwijt..
In de specs staat overigens dat ie 2x8 pin stroom nodig heeft. Is dat niet een beetje veel van het goede?
Gaat over de Fury Nitro... oepsie
[ Voor 5% gewijzigd door Mitchl89 op 14-07-2016 09:49 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Op reddit wordt geroepen dat ze 22 juli uitkomen en dan bestelbaar zijn.
Verwijderd
Case is; pricewatch: Silverstone RAVEN geen window
Denk dat je met een blower beter af bent in dit geval. Ziet er uit alsof je niet echt airflow hebt namelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:43:
Zou een blower GPU beter voor mijn case zijn of tog maar naar een custom kijken?
Case is; pricewatch: Silverstone RAVEN geen window
Verwijderd
Ik heb op pc part picker custom kaarten in dit case gezien maar niemand die echt uitlegt welke beter zou zijn. Ik denk zelf dat een blower beter is omdat het de hete lucht uitblaast??Pazienza schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:44:
[...]
Denk dat je met een blower beter af bent in dit geval. Ziet er uit alsof je niet echt airflow hebt namelijk.
zoals deze; https://pcpartpicker.com/b/8yGfrH /
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 16:47 ]
De GPU zit bij die gaten aan de zijkant in een aparte "kamer". Een goede 2-slot custom koeler lijkt me daar stiller te gaan werken. (Behalve als je hem horizontaal wil leggen)Pazienza schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:44:
[...]
Denk dat je met een blower beter af bent in dit geval. Ziet er uit alsof je niet echt airflow hebt namelijk.
zie: http://www.silentpcreview.com/article1496-page5.html
[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 15-07-2016 16:02 ]
http://www.heise.de/preis...9-fury-4qfa-a1285955.html
Verwijderd
Dus als ik dan een custom R9 480 geen idee welke betere zal zijn bijv een Nitro? en dan in me behuizing en hem verticaal laten zetten zal geen probleem zijn?SmokingCrop schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:01:
[...]
De GPU zit bij die gaten aan de zijkant in een aparte "kamer". Een goede 2-slot custom koeler lijkt me daar stiller te gaan werken. (Behalve als je hem horizontaal wil leggen)
zie: http://www.silentpcreview.com/article1496-page5.html
Inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:50:
[...]
Dus als ik dan een custom R9 480 geen idee welke betere zal zijn bijv een Nitro? en dan in me behuizing en hem verticaal laten zetten zal geen probleem zijn?
Verwijderd
TVG1988 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:43:
Geen RX 4XX nieuws .. Maar.. Fury X vanaf 429,- in Duitsland ..
http://www.heise.de/preis...9-fury-4qfa-a1285955.html

Ik zat dagen in dilemma een Fury X van 500+ euro te kopen of te gaan voor een 480x. Als ik dat had geweten dat die voor 430 euro in Duitsland verkrijgbaar waren had ik de keuze allang al gemaakt.
Mweh. Smijt er wel een tweede 480X bij als dat nodig is. Net binnen, het viel me gelijk op dat de XFX uitvoering een backplate heeft, en op review sites dus niet.
Da's balen. Langs de andere kant kom je met een RX 480 wel een heel eind.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:59:
[...]
![]()
Ik zat dagen in dilemma een Fury X van 500+ euro te kopen of te gaan voor een 480x. Als ik dat had geweten dat die voor 430 euro in Duitsland verkrijgbaar waren had ik de keuze allang al gemaakt.
Mweh. Smijt er wel een tweede 480X bij als dat nodig is. Net binnen, het viel me gelijk op dat de XFX uitvoering een backplate heeft, en op review sites dus niet.
Heb een tijdje geleden een Fury X voor 400 overgenomen van een forumgenoot, en draait gewoon erg goed. Nog geen spijt van gehad iig, zeker met wanneer je de recente berichten omtrent DX12/Vulkan bekijkt.. Tegelijk ook overgestapt op een Freesync scherm, en ik zou het persoonlijk niet meer anders willen. Nvidia heeft dan weer Gsync, maar als je de meerprijs van de schermen dan bekijkt wordt de keuze plots heel erg makkelijk.
Verwijderd
Voor 269 zijn ze momenteel te koop bij Mindfactory. Weten jullie de datum wanneer de MSI kaarten etc kopen? Oftewel, waard om nog een week of 2 te wachten?
Zou je dan nu een rx 480 kopen of alsnog wachten tot de custom versies ?
Op reddit heb ik een bericht gezien, http://videocardz.com/622...-480-available-mid-august, dat die van Asus midden augustus wordt uitgebracht. Anderen zullen wellicht rond dezelfde tijd komen, maar ik hoop toch echt wat eerder.
Verwijderd
Net een half uurtje zitten knallen op 2560x1080 / alles ultra in Doom.. wat een verbetering met die vulkan patch ook. Frametimes zijn een tikkie lager en het voelt allemaal veel responsiever aan.
Mocht ik meer nodig (willen) hebben kan ik altijd voor een tweede kaart gaan.
Dat is balen!Mitchl89 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:22:
Ik zit ook te wachten op de custom versies..
Op reddit heb ik een bericht gezien, http://videocardz.com/622...-480-available-mid-august, dat die van Asus midden augustus wordt uitgebracht. Anderen zullen wellicht rond dezelfde tijd komen, maar ik hoop toch echt wat eerder.
Ik heb mijn 7850 al verkocht, kwam een erg goed bod voorbij.
Dus ik zit nu tijdelijk op een hele oude 8800GTS 320MB.
Ik denk dat ik dan een reference ga bestellen.
nog een maand langer wachten met prijzen die naar alle waarschijnlijkheid hoger liggen van €300 in het begin...
Dan twijfel ik tussen de Sapphire Radeon RX 480 - 8GB (€274,50) en de MSI Radeon RX 480 8GB (€299,-).
De eerste waar de Sapphire echt op voorraad is is bij Afuture á €294,80.
Wie is er bekend met de levertijd bij SIComputers voor de RX 480?
Die staat op 4-10 dagen levertijd.
Dat is makkelijk €20 verdient...
[ Voor 24% gewijzigd door Medic op 16-07-2016 09:54 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Midden augustus nog effe op mijn handen blijven zitten
http://web.mac.com/kl00n
Verwijderd
Het zijn nu toch allemaal reference kaarten? Gewoon een andere sticker, dezelfde kaart nog steeds... dan zou ik het wachten voor lief nemen en gewoon de kaart kiezen voor de voordeligste prijs.Medic schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:48:
[...]
Dat is balen!
Ik heb mijn 7850 al verkocht, kwam een erg goed bod voorbij.
Ik denk dat ik dan een reference ga bestellen.
nog een maand langer wachten met prijzen die naar alle waarschijnlijkheid hoger liggen van €300 in het begin...
Dan twijfel ik tussen de Sapphire Radeon RX 480 - 8GB (€274,50) en de MSI Radeon RX 480 8GB (€299,-).
De eerste waar de Sapphire echt op voorraad is is bij Afuture á €294,80.
Wie is er bekend met de levertijd bij SIComputers voor de RX 480?
Ik heb de XFX gekocht. Is identiek aan elk andere kaart momenteel en heeft een backplate.
VRM's worden goed warm trouwens met een potje doom op ultra / 2560x1080.
Ik gebruik nu tijdelijk een 8800GT 512 MB, maar dat komt door het kapot gaan van mijn GTX 470 (die toch eigenlijk ook al een tijdje aan vervanging toe was).Medic schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 09:48:
Je kan in z'n algemeenheid over SIComputers wel zeggen dat je hun levertijdindicatie met een korrel zout moet nemen. Ik heb zelf eens 14 dagen op onderdelen gewacht die allemaal bij de leverancier op voorraad waren en binnen 2-3 werkdagen geleverd konden worden. In de shopreviews zie dit soort ervaringen ook vaak terugkomen.Wie is er bekend met de levertijd bij SIComputers voor de RX 480?
Ik zit eigenlijk al sinds eind mei / begin juni te wachten om mijn huidige R9 270X te vervangen, was eerst van plan om een 1070 te halen, maar zo'n 500 euro voor een GPU terwijl ik toch niet enorm veel tijd heb om te gamen, is wat overdreven.
[ Voor 94% gewijzigd door Trixh op 16-07-2016 14:41 ]
Verwijderd
Exact dat. Ik twijfel nog steeds tussen de RX480 en 1070 hahaxPhantom schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:24:
Het schijnt dat PowerColor over 5 dagen (21e) met hun Devil kaart komt. Nou zit er een dikke typo in dat plaatje, dus ergens heb ik wel wat twijfels.
Ik zit eigenlijk al sinds eind mei / begin juni te wachten om mijn huidige R9 270X te vervangen, was eerst van plan om een 1070 te halen, maar zo'n 500 euro voor een GPU terwijl ik toch niet enorm veel tijd heb om te gamen, is wat overdreven.

Niet twijfelen en voor de rx 480 gaan alleen al om vulkan. Zoek er maar is op.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Exact dat. Ik twijfel nog steeds tussen de RX480 en 1070 haha
Verwijderd
Ik zou zeggen geef de url's maar door.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:19:
Waarom zou je nog in Nederlandse (dure) webshops bestellen als je het goedkoper kan kopen in Duitsland en Engeland? Duitsland ook gewoon binnen 2 dagen bezorgd en alles ruim op voorraad.
Verwijderd
Mindfactory.de
Engeland:
Overclockers.co.uk
Over Vulkan, blijf het lastig vinden. Zal dat in iedere game gaan werken? Is leuk die winst bij Doom maar wie zegt dat dat ook gaat gebeuren bij Battlefield etc.
https://www.overclockers....phics-card-gx-37b-sp.html
€300 omgerekend...
En de Devil 13 8GB, ook €300:
https://www.overclockers....phics-card-gx-188-pc.html
Prijzen vallen tegen, twee tientjes goedkoper mag wel. Alhoewel, het is ook een pre-order dus dat is logisch. Misschien dat het over een week of drie iets goedkoper is. Zelf wil ik de 4GB versie hebben, maar die is er niet...
Edit: typo
[ Voor 55% gewijzigd door wouterg00 op 17-07-2016 12:35 ]
Verwijderd
Die korrel zout is wel heel erg groot. In ieder geval bij Azerty.evEndzhar schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:07:
[...]
Ik gebruik nu tijdelijk een 8800GT 512 MB, maar dat komt door het kapot gaan van mijn GTX 470 (die toch eigenlijk ook al een tijdje aan vervanging toe was).Ik wil eigenlijk op z'n minst nog even wachten met een RX480 kopen tot de prijzen van de customs in Nederland bekend zijn.
[...]
Je kan in z'n algemeenheid over SIComputers wel zeggen dat je hun levertijdindicatie met een korrel zout moet nemen. Ik heb zelf eens 14 dagen op onderdelen gewacht die allemaal bij de leverancier op voorraad waren en binnen 2-3 werkdagen geleverd konden worden. In de shopreviews zie dit soort ervaringen ook vaak terugkomen.
2 juli een RX 480 besteld met een levertijd van een week en online ruim voldoende voorraad. Ik heb hem nog niet en het is al de 17e.
Je kan wel omruilen voor een vergelijkbare kaart van een ander merk maar dan moet je wel het prijsverschil met de huidige prijs betalen, terwijl ze je oorspronkelijk bestelde dan voor meer kunnen verkopen.
http://m.mindfactory.de/p...Full-Retail-_1026217.html
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Dat is goedkoopXentor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:52:
De gewone Fury is ook in de aanbieding in Duitsland, slechts €350 voor de nitro..
owja de niet mobiele link: http://www.mindfactory.de...Full-Retail-_1026217.html
[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 17-07-2016 13:59 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Min of meer dezelfde performance als de RX480 per euro dus.Xentor schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:52:
De gewone Fury is ook in de aanbieding in Duitsland, slechts €350 voor de nitro..
https://www.asus.com/Grap...G-STRIX-RX480-O8G-GAMING/
Ook wel droog dat ze dit toegevoegd hebben:
"*Retail goods are with default Gaming Mode, OC Mode can be adjusted with one click on GPU Tweak II"
[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 18-07-2016 10:44 ]
Verwijderd
Uit het persbericht;Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:30:
Ik stond op het punt om een reference card te bestellen. Als ASUS ze nu al op de site heeft zal het niet lang meer duren. Dan nog maar een paar dagen extra wachten zodat ik een non reference kan bestellen.
AVAILABILITY & PRICING
ASUS ROG Strix RX 480 will be available worldwide from middle of August 2016. Please contact your local ASUS representative for further information.
Ook bij Sapphire is het nogal stil, dus die ook ergens in augustus?The Source schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:47:
[...]
Uit het persbericht;
AVAILABILITY & PRICING
ASUS ROG Strix RX 480 will be available worldwide from middle of August 2016. Please contact your local ASUS representative for further information.
Dan klinkt een Fury voor 350 euro die volgende week op voorraad komt in Duitsland nog niet zo slecht voor ongeduldige mij.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Sapphire komt naast de 8GB Nitro+ OC, ook nog met een 8G Nitro (zonder plus) OC en een 4GB Nitro OC uit. Specificaties en leverdata (volgens Overclockers UK):
- 8GB Nitro+ OC: levering vanaf 22 juli, Boostclock 1342MHz, 8000MHz, prijs ~300 Euro
- 8GB Nitro OC: levering vanaf 5 augustus, Boostclock 1306MHz, mem. 8000MHz, prijs ~300 Euro ???
- 4GB Nitro OC: levering vanaf 5 augustus, Boostclock 1306MHz, mem. 7000MHz, prijs ~250 Euro
- De Nitro+ OC heeft op dit moment de hoogste Boostclock 1342MHz (hoger dan de Asus Strix van 1333MHz en XFX BlackEdition OC 1328MHz).
- De Nitro (non plus) OC heeft dezelfde prijs als de Nitro+ OC?
[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 19-07-2016 09:35 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat is enkel maar omdat ik die twee toegevoegd heb, de Asus custom kaarten zouden maar voor midden augustus zijn.Suicyder schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 08:26:
ze zijn wel in de pricewatch opgedoken, maar nog geen prijzen helaas genoeg, nog even geduld
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 19-07-2016 09:37 ]
PrimaSmokingCrop schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:36:
[...]
Dat is enkel maar omdat ik die twee toegevoegd heb, de Asus custom kaarten zouden maar voor midden augustus zijn.
Ik probeer de lijst actueel te houden, heb de Sapphire kaarten nu ook vast toegevoegd in mijn lijst, omdat de clocksnelheden nu bekend zijn.
Momenteel 200 pond, omgerekend €238.Indy91 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:31:
...
Vooral de 4GB Nitro van ~250 Euro lijkt interessant voor mij.![]()
Komen nog 18 pond verzendkosten bij.
Totaal: €258 voor de Nitro OC 4GB van sapphire. Momenteel de allergoedkoopste custom variant (die er ook nog eens mooi uitziet én twee sterke fans hebben).
Maar dan moet je nog wel 2 weken wachten totdat het word verzonden. Ik wacht dus nog wel 2 weken, en kijk of de prijs dan met een paar tientjes is gedaald, dan koop ik hem. 258 euro is me nu te duur, als de prijs zo blijft word het toch echt een oude 970 voor +- 150 euro op V&A. En anders kijken of er nog reference kaarten worden aangeboden voor €220..
Tot die tijd dan maar de low-perfance games spelen die m'n i5-6400 aankan... de aanraders om te spelen terwijl je wacht op een videokaart: Portal (2), Half-Life (2), Factorio en Age of Empires 2/3
Oh, en in de topicwarning staat een link naar het nieuwstopic deel 136, niet 137. En in de topicstart zelfs een link naar deel 135. Die zijn al op slot, dat moet ook een linkje naar deel 137 worden.
Pssst... dat is nu net waarvoor het maken van eenwouterg00 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:34:
Oh, en in de topicwarning staat een link naar het nieuwstopic deel 136, niet 137. En in de topicstart zelfs een link naar deel 135. Die zijn al op slot, dat moet ook een linkje naar deel 137 worden.

Nu moet ik toevallig je bericht lezen. "On it" bij deze, maar voor de volgende keer: maak a.u.b. een TR

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 20-07-2016 00:58 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Alle nieuwssites hebben staan roepen hoe goed deze RX 480 kaart wel niet leverbaar zou zijn . Daar merk ik niet veel van hoor .
En de 4gb kaart dewelke ik eigenlijk zoek is nog slechter te krijgen .
De reclames en beloftes over deze kaart welke verkrijgbaar zou zijn voor 199$ worden niet echt waargemaakt vind ik . Spijtig .
We betalen hier ook niet in dollars, maar in euro's.CrimInalA schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:34:
Ik zit zo al een hele tijd wat rond te kijken voor een RX 480 . Net gechecked op alle europese amazons : Verkopers zijn precies op hun kop gevallen . Zelfs in spanje durven verkopers meer dan 400euro vragen voor een standaard RX 480 8gb . Eentje 420 zelfs . Dat is 160euro boven adviesprijs ! Kom op ..
Alle nieuwssites hebben staan roepen hoe goed deze RX 480 kaart wel niet leverbaar zou zijn . Daar merk ik niet veel van hoor .
De reclames en beloftes over deze kaart welke verkrijgbaar zou zijn voor 199$ worden niet echt waargemaakt vind ik . Spijtig .
In Duitsland zie je de 8GB versie wel voor 269 euro en in stock. Ik denk dat de 4GB versies meer gemeengoed worden met de custom versies aangezien de reference versies eigenlijk allemaal wel 8GB zijn (eventueel verkocht als 4GB versie).
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Je moet niet kijken naar beschikbaarheid, maar gewoon bestellen. De kans dat je binnen 4 werkdagen je kaart hebt is aanzienlijk.CrimInalA schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:34:
Ik zit zo al een hele tijd wat rond te kijken voor een RX 480 . Net gechecked op alle europese amazons : Verkopers zijn precies op hun kop gevallen . Zelfs in spanje durven verkopers meer dan 400euro vragen voor een standaard RX 480 8gb . Eentje 420 zelfs . Dat is 160euro boven adviesprijs ! Kom op ..
Een webshop gaat geen voorraad aanleggen van kaarten die 2 weken terug inkoop 280 euro koste en nu mischien 260. Daar maken ze verlies op. Ze kopen een paar kaartjes in als voorraad, en daar blijven ze ook bij.
Mijn kaart had ik ook gewoon binnen 4 werkdagen, wat is het probleem dan? Ik heb weliswaar 299 euro incl verzending betaald voor mijn XFX uitvoering, maar het boeide me eerlijk gezegd ook niet, ik moest per direct een vervangende kaart hebben omdat ik mjin 270 crossfire setup had verkocht, tijdelijk met een 5870 zat en de overstap op een Fury wou maken.
Echter de prijs (600 euro) in combinatie met de prestaties en verbruik (De 480X zat er vaak net wat onder) besloot me dat de 480X maar kocht en later deze uit ga breiden met een tweede kaart voor in crossfire.
Nou ja, achteraf gezien geen spijt van gehad, prestaties in voornamelijk doom & vulkan zijn het dubbel en dwars waard, de meest commercieele games die getest worden speel ik ook niet eens.
Het is een goede allrounder vanaf 1920x1080 en voor mijn geval 2560x1080 kom ik niets tekort. Dus, koop dat ding nou maar gewoon ipv staat te zeiken op fora's... ze zijn er echt wel, alleen houdt een webwinkel met fluctuaties in de prijs gewoon bijna geen voorraad aan.
De meeste Nederlandse computerwebwinkels hebben sowieso bijna geen voorraad, maar hebben een directe koppeling met een (of meerdere) groothandel(s). Als een webwinkel dan aangeeft dat de levertijd twee weken is, betekent het dat de groothandel ook geen voorraad heeft of niet tegen die prijs kan of wil leveren. Tenzij de groothandel dan onverwacht aan een partij voor een goede prijs kan komen, blijft die levertijd gewoon rond de twee weken.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:20:
Je moet niet kijken naar beschikbaarheid, maar gewoon bestellen. De kans dat je binnen 4 werkdagen je kaart hebt is aanzienlijk.
Een webshop gaat geen voorraad aanleggen van kaarten die 2 weken terug inkoop 280 euro koste en nu mischien 260. Daar maken ze verlies op. Ze kopen een paar kaartjes in als voorraad, en daar blijven ze ook bij.
Als je bereid ben om meer te betalen, worden de levertijden ook vanzelf korter.Mijn kaart had ik ook gewoon binnen 4 werkdagen, wat is het probleem dan? Ik heb weliswaar 299 euro incl verzending betaald voor mijn XFX uitvoering,
Verwijderd
De eerste periode rekenen webshops en leveranciers hun marge erbovenop, wat in is kost geld. Maar kijk even goed rond gewoon, desnoods via duitse webwinkels en plaats daar je bestelling. Zo zit je ook vooraan als er een nieuwe 'partij' kaarten opduikt.
- De meeste 8GB reference design kaartjes hebben identieke core/mem snelheden.
- M.u.v. de 4GB kaartjes. Deze kunnen een lagere mem speed (700Mhz vs 8000Mhz) hebben. Performance verschil bedraagt tot 3% op 1080p.
- Van de reference design XFX Black Edition OC en de XFX XXX Edition OC zijn ook nog steeds geen benchmarks beschikbaar.
Dus nog even afwachten.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
XFX XXX Edition OC:Indy91 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:06:
-snip-
[Van de reference design XFX Black Edition OC en de XFX XXX Edition OC zijn ook nog steeds geen benchmarks beschikbaar.
-snip-
stock: http://www.3dmark.com/3dm11/11387018
overclock max fan: http://www.3dmark.com/3dm11/11394735
Bij overclock had m'n CPU er moeite mee, driver overhead of bottleneck.
Ik heb de XXX Edition in mijn PC zitten, ik heb alleen verder qua hardware niet het systeem om hem met beschikbare benchmarks te kunnen vergelijken.Indy91 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:06:
- Van de reference design XFX Black Edition OC en de XFX XXX Edition OC zijn ook nog steeds geen benchmarks beschikbaar.
Wel positief aan de XXX (en Black) is de backplate, ziet er mooier uit. Daarnaast in mijn oude Antec P190 case krijg ik tijdens games geen drops op de GPU clock, hij blijft strak op 1288 doorhobbelen.
Gezien dit zal ik later vanavond ook nog even wat runs doen, hopen dat de temperaturen niet teveel oplopen in huis....Zaggy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:15:
[...]
XFX XXX Edition OC:
stock: http://www.3dmark.com/3dm11/11387018
overclock max fan: http://www.3dmark.com/3dm11/11394735
Bij overclock had m'n CPU er moeite mee, driver overhead of bottleneck.
[ Voor 26% gewijzigd door Suicyder op 20-07-2016 13:19 ]
Interessant. Ik wil ook een 480 kopen maar ik twijfelde nog omdat ik ook op een 2560x1080 ga gamen (LG 34UM57}. Super hoge settings hoeft voor mij nog niet eens, maar ik was benieuwd naar de prestaties op deze resolutie.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:20:
[...]
Het is een goede allrounder vanaf 1920x1080 en voor mijn geval 2560x1080 kom ik niets tekort.
check deze danZaggy schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:16:
https://www.centralpoint....set=1&priceRange=134-1160
411,40 Euro voor 8GB Sapphire Nitro?!
https://www.centralpoint....rt-v803-862r-num-6339759/
lol 1381 euro
Op deze manier verdwijnen al onze Nederlandse euros in buitenlandse zakken.Ik vind het niet gek dat NL computerzaken het zwaar hebben hier met deze absurde prijzen/marges die ze proberen te halen.
Mijn € 300 is in ieder geval gereserveerd voor een Duitse/Engelse aanbieder zoals het er nu uitziet.
Same here. Vanuit Engeland ben je ongeveer 280 euro kwijt als ik het goed gelezen heb. Goeie 100euro goedkoper dan de 1060s. Die performance boost is ook weg wanneer dx12 en vulkan er zijn. Verwacht dat de verhoudingen zelfs omdraaien hahaFreshnub schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:47:
Ze nemen het zekere voor het onzekere, stel je voor dat ze te laag zouden zitten met de prijs
Op deze manier verdwijnen al onze Nederlandse euros in buitenlandse zakken.Ik vind het niet gek dat NL computerzaken het zwaar hebben hier met deze absurde prijzen/marges die ze proberen te halen.
Mijn € 300 is in ieder geval gereserveerd voor een Duitse/Engelse aanbieder zoals het er nu uitziet.
Hoi welke games of benchmarks zou je willen zien? Ik heb de XFX RX480 XXX OC edition. Ik game ook op 2560x1080 (LG 29UM57 - helaas geen freesync misschien toch maar m'n scherm ook upgraden.)D_V schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:39:
[...]
Interessant. Ik wil ook een 480 kopen maar ik twijfelde nog omdat ik ook op een 2560x1080 ga gamen (LG 34UM57}. Super hoge settings hoeft voor mij nog niet eens, maar ik was benieuwd naar de prestaties op deze resolutie.
Ik zou eventueel vanavond en anders morgenavond tijd hebben om wat benchmarks te draaien.
Stock en OC (al klokt die van mij niet hoger dan 1300 MHz met 2200 MHz op het geheugen).
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
maratropa schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:17:
[...]
check deze dan
https://www.centralpoint....rt-v803-862r-num-6339759/
lol 1381 euro
DusGratis Verzending!
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Graag, heb zelfde scherm 34" en zit ook met een rx480 in mijn hoofd. Weet alleen niet of 1 kaart bv Battlefield 1 op hoge instellingen gaat trekken.BarryS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:09:
[...]
Hoi welke games of benchmarks zou je willen zien? Ik heb de XFX RX480 XXX OC edition. Ik game ook op 2560x1080 (LG 29UM57 - helaas geen freesync misschien toch maar m'n scherm ook upgraden.)
Ik zou eventueel vanavond en anders morgenavond tijd hebben om wat benchmarks te draaien.
Stock en OC (al klokt die van mij niet hoger dan 1300 MHz met 2200 MHz op het geheugen).
Kun je games als the witcher 3 testen?
Andere misschien domme vraag, maar 29" of 34" op zelfde resolutie, maakt dat nog verschil in fps?
Thx!
Dankjewel voor je reactie! Ik ben een hele casual gamer maar wat ik voornamelijk speel zijn de "adventure/rpg" games, zoals m'n voorganger hierboven al schrijft een Witcher 3, en verder b.v. Fallout, Tomb Raider of Assassins Creed -spul. Het hoeft voor mij niet op de allerhoogste settings dus ik vermoed dat het allemaal wel prettig speelbaar zal zijn.Overklokken ga ik ook niet.BarryS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 19:09:
[...]
Hoi welke games of benchmarks zou je willen zien? Ik heb de XFX RX480 XXX OC edition. Ik game ook op 2560x1080 (LG 29UM57 - helaas geen freesync misschien toch maar m'n scherm ook upgraden.)
<Zie reactie hoeronder>
[ Voor 146% gewijzigd door ikke ni op 21-07-2016 10:34 ]
Dan zouden ze In New York ofzo wel heel veel grafische kaarten nodig hebben op die grote schermen xDTheregiment schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:38:
[...]
Graag, heb zelfde scherm 34" en zit ook met een rx480 in mijn hoofd. Weet alleen niet of 1 kaart bv Battlefield 1 op hoge instellingen gaat trekken.
Kun je games als the witcher 3 testen?
Andere misschien domme vraag, maar 29" of 34" op zelfde resolutie, maakt dat nog verschil in fps?
Thx!
Hoppa, een 480 8GB voor €240Sehr geehrte(r) ----,
am --, --. Juli 2016 haben Sie unter der Kundennummer ---
die Bestellung Nr. --- aufgegeben.
Leider müssen wir Ihnen mitteilen, dass der Artikel
68271 AL-EOL VGA 4096MB PowerColor Radeon RX 480 Aktiv PCIe 3.0 1xHDMI 2.0 / 3xDisplayPort (Retail)
inzwischen nicht mehr von uns geführt wird bzw. von uns nicht mehr zu beschaffen ist.
Daher können wir Ihre Bestellung nicht ausführen.
Als Alternative würden wir Ihnen gerne folgenden Artikel zum gleichen Preis anbieten:
http://www.mindfactory.de...3-0--Retail-_1110024.html
Wir bitten Sie, sich mit uns unter den Kontaktdaten E-Mail: artikelaenderung@mindfactory.de oder
telefonisch: 04421 / 91 31 010
in Verbindung zu setzen, damit Ihre Bestellung entsprechend nach Ihren
Wünschen abgeändert werden kann.
Rein vorsorglich möchten wir Sie darauf hinweisen, dass wir Ihre Bestellung zunächst zwei Tage zurückhalten, um Ihnen Gelegenheit für die Änderung Ihrer Bestellung zu geben.
Sofern Sie keine Änderung Ihrer Bestellung vornehmen möchten, bitten wir Sie um eine kurzfristige Rückmeldung,
damit wir Ihre Bestellung stornieren können und Ihnen bei einer Vorkassenbestellung oder Bezahlung per paypal das Geld zurückerstatten können.
Bei einem Rückerstattungswunsch bitten wir Sie, sich per Mail an die Adresse buchhaltung@mindfactory.de zu wenden und um die Rückerstattung des Guthabens zu bitten.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr Mindfactory AG Team
Edit: Als iemand wilt ruilen met een 4GB NITRO+, graag!
Onderstaand de betreffende posts van Gibbo van Overclockers UK:
En verder:OcUK shall be doing an unboxing video and short review of the card in DOOM Vulkan and Tomb Raider DX12 compared to a Sapphire MBA reference RX 480. We shall also run Firemark test.
....
Not possible, we are on a very tight schedule as the press want the card at 2pm Friday and unfortunately I am on holiday as off tomorrow, so the timing is not great so we can only do what we can.
End of the day we can show the percentage increase over the MBA card in performance which will pretty much translate into all games anyway.
Quiet: 1266MHz boost, fans on lowest profile, essentially silent in this mode.
Boost: 1342MHz boost, fans spin faster, still quite though.
The LED options are impressive, blue, rainbow, pick any static colour, temperature mode, fan speed mode and off.
Ik heb niet veel tijd gehad vanavond dus ik heb alleen even de benchmarks voor Rise of the Tomb Raider gedraaid.D_V schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 03:34:
[...]
Dankjewel voor je reactie! Ik ben een hele casual gamer maar wat ik voornamelijk speel zijn de "adventure/rpg" games, zoals m'n voorganger hierboven al schrijft een Witcher 3, en verder b.v. Fallout, Tomb Raider of Assassins Creed -spul. Het hoeft voor mij niet op de allerhoogste settings dus ik vermoed dat het allemaal wel prettig speelbaar zal zijn.Overklokken ga ik ook niet.
De gebruikte kaart is de XFX RX480 XXX OC Edition, deze heeft een stock clock van 1288 MHz (22 MHz hoger dan de andere reference kaarten). De gebruikte drivers zijn de laatste 16.7.2 Tevens heb ik de fancurve op 3000RPM gezet (standaard 2200RPM) en de Power Limit verhoogt met 25%. Dit om thermal en power throttling tegen te gaan. Dit zorgt er voor dat de kaart netjes op zijn boostclock van 1288 MHz blijft draaien. Laat je alles stock dan draait de kaart onder full load gemiddeld zo'n 1240 MHz maar is dan ook zeer stil. Tijdens de benchmarks heeft de kaart een maximale temperatuur bereikt van 81 graden.
1920x1080 - DX12 - Preset: Very High - FXAA - VSYNC: OFF
Mountain Peak: 71.41 FPS (min: 40.97, max: 97.57)
Syria: 67.56 FPS (min: 48.80, max: 79.35)
Geothermal Valley: 55.97 FPS (min: 41.94, max: 72.15)
Overall score: 64.80 FPS
1920x1080 - DX12 - Preset: Very High - FXAA - VSYNC: Triple Buffered
Mountain Peak: 55.37 FPS (min: 28.98, max: 86.27)
Syria: 59.93 FPS (min: 27.13, max: 73.00)
Geothermal Valley: 54.72 FPS (min: 31.62, max: 63.88)
Overall score: 56.48 FPS
2560x1080 - DX12 - Preset: Very High - FXAA - VSYNC: OFF
Mountain Peak: 61.93 FPS (min: 37.42, max: 82.76)
Syria: 56.35 FPS (min: 47.62, max: 62.48)
Geothermal Valley: 47.75 FPS (min: 36.25, max: 60.22)
Overall score: 55.28 FPS
2560x1080 - DX12 - Preset: Very High - FXAA - VSYNC: Triple Buffered
Mountain Peak: 53.02 FPS (min: 30.14, max: 74.96)
Syria: 55.85 FPS (min: 32.62, max: 60.70)
Geothermal Valley: 55.97 FPS (min: 27.52, max: 60.32)
Overall score: 51.97 FPS
Het is mij iig opgevallen hoe zwaar de impact van Triple Buffering VSYNC is voor deze game. Misschien dat ik heb morgen nog even probeer met Double Buffering. Ik zal dan ook nog de DX11 modus testen, heb het idee dat deze game niet bepaald goed geoptimaliseerd is voor DX12.
Edit: Nog even snel een testje gedaan met Double Buffering VSYNC maar dit is niet meer dan 2 a 3 FPS verschil.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
http://www.mindfactory.de...3-0--Retail-_1110489.html
http://videocardz.com/amd/radeon-rx-400/radeon-rx-480
Ik wil graag een stille rx480 voor een nieuwe build. Deze MSI zou in duitsland op voorraad moeten komen, maar het is niet de gaming-x versie. Dus is dat wel slim? Ik zag dat die gamingX hele goede koelers heeft, vandaar dat ik daar mijn oog op had laten vallen.
/ Ik realiseer me dat dit gewoon reference model van MSI is en dat er nog geen custom kaarten leverbaar zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Avenger84 op 22-07-2016 12:06 ]
Sapphire Nitro+ staat nu op azerty.nl 4GB en 8GB modellen. € 258,90 voor de 4GB.
Is mij persoon toch echt iets te duur.dpagadala schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:05:
https://azerty.nl/8-6932-...adeon-rx480-nitro-8g.html
Sapphire Nitro+ staat nu op azerty.nl 4GB en 8GB modellen. € 258,90 voor de 4GB.
Hopen dat de prijzen in de komende twee weken wat stabiliseren anders ga ik toch echt tweedehands een 290 ofzo aanschaffen terwijl ik wacht op vega.
Displaypoorten
Staat momenteel op 10+ werkdagen, heb er op zich geen haast mee maar sneller is altijd leuker.
[ Voor 10% gewijzigd door Freaky Maus op 22-07-2016 20:19 ]
RX 480 was altijd mijn eerste keuze geweest, maar ik heb jullie verraden.
Nu ben ik gewoon YOLO gegaan en een GTX 1070 gekocht.
De goedkoopste die ik kon vinden:
https://www.caseking.de/save-cart/d65cdcf4d8bb10bbff3e
Deze is zelfs voorradig en ik heb net bericht dat hij al is verstuurd
[ Voor 24% gewijzigd door Royalgamer06 op 22-07-2016 20:24 ]
Ik heb hier een nare smaak aan overgehouden en ben benieuwd wat ik ter vervanging krijg.
Die zak moet volgens mij altijd dicht zijn, als is het met een sticker. Zou me niet verbazen dat het een DOA was maar onder de KOA regeling terug is gestuurd.WeZet schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:59:
Donderdag de 8GB Sapphire RX480 besteld en vrijdag al geleverd. Ik kwam heleaas van een koude kermis thuis: de fan draait niet. Hij lijkt wat scheef op het PCB geplaatst te zijn waardoor hij aan één kant tegen de behuizing aanloopt en dus wijgert te spinnen. NA een paar minuten loopt de temperatuur op tot 80 graden waarna de kaart uitschakelt. Gevalletje RMA vrees ik... jammer. Ik was ook niet bepaalde te spreken over de verpakking van Sapphire. Een kartonnen doosje met daarin de kaart in een ongesealde anti-statische bag... ongesealed ja. Hoort dat zo bij vroege reference design versies?
Ik heb hier een nare smaak aan overgehouden en ben benieuwd wat ik ter vervanging krijg.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Dit gaat ook mijn kaart worden, plus een 2e in de toekomst. Maar waarom nu al bestellen als je geen haast hebt? Dit is letterlijk de eerste prijs zonder voorraad..Freaky Maus schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:18:
Zo! Eindelijk dan mijn Sapphire Radeon RX480 Nitro 8GB kunnen bestellen bij Azerty, ben benieuwd wanneer hij geleverd kan worden.
Staat momenteel op 10+ werkdagen, heb er op zich geen haast mee maar sneller is altijd leuker.
Die paar tientjes interesseren mij niet zo, het gaat mij er meer om dat ik AMD support geef en ik heb al sinds de 9800Pro serie een Sapphire videokaart gewild maar nooit gehad (destijds een Club3D omdat deze simpelweg veel goedkoper was). Dus nu het kan, gelijk kopen.Theregiment schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:23:
[...]
Dit gaat ook mijn kaart worden, plus een 2e in de toekomst. Maar waarom nu al bestellen als je geen haast hebt? Dit is letterlijk de eerste prijs zonder voorraad..
En je hebt gelijk, het is niet het slimste. Zeker niet omdat het een GTX970 gaat vervangen maar dat maakt mij niet uit, dit is een principe kwestie.
Voor de toekomst kijk ik trouwens uit naar Vega, twijfel nu nog over een freesync monitor. Maar dan ben ik zo'n 500-600 euro kwijt terwijl ik op 1440p blijft, dat is me net iets te gortig denk ik. Later komen er hopelijk leuk 1440p schermen met 120/144Hz en freesync met IPS paneel op die resolutie voor een aantrekkelijkere prijs.
[ Voor 18% gewijzigd door Freaky Maus op 23-07-2016 13:23 ]
Ga zelf ook voor een 480 nu en later vega + 1440p freesynch. Vind de schermen persoonlijk ook wat te duur maar je hebt op eBay tal van 1440p ips freesynch schermen van merken zoals qnix enzo. Zeker het onderzoeken waard. Ja de quality control is iets minder maar de prijzen zijn ook aanzienlijk lager. Vaak ook nog met gratis verzending vanuit korea.Freaky Maus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:19:
[...]
Die paar tientjes interesseren mij niet zo, het gaat mij er meer om dat ik AMD support geef en ik heb al sinds de 9800Pro serie een Sapphire videokaart gewild maar nooit gehad (destijds een Club3D omdat deze simpelweg veel goedkoper was). Dus nu het kan, gelijk kopen.![]()
En je hebt gelijk, het is niet het slimste. Zeker niet omdat het een GTX970 gaat vervangen maar dat maakt mij niet uit, dit is een principe kwestie.
Voor de toekomst kijk ik trouwens uit naar Vega, twijfel nu nog over een freesync monitor. Maar dan ben ik zo'n 500-600 euro kwijt terwijl ik op 1440p blijft, dat is me net iets te gortig denk ik. Later komen er hopelijk leuk 1440p schermen met 120/144Hz en freesync met IPS paneel op die resolutie voor een aantrekkelijkere prijs.
Daar heb je ook gelijk in ;-) ik heb een freesync IPS Ultra wide 1080p 60hz scherm gehaald dus heb ik voor nu aan 1 rx480 voldoende. Game nu op dat scherm met CF xfx 6870 Black edition, speel voornamelijk Battlefield, dus een nieuwe kaart is wel nodig voor BF1 ;-) en prik er dan nog 1 bij, nooit issue's gehad met CF en als je al 5j met deze setup kunt doen dan moet dat met de rx480 ook deels wel lukken 😀Freaky Maus schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:19:
[...]
Die paar tientjes interesseren mij niet zo, het gaat mij er meer om dat ik AMD support geef en ik heb al sinds de 9800Pro serie een Sapphire videokaart gewild maar nooit gehad (destijds een Club3D omdat deze simpelweg veel goedkoper was). Dus nu het kan, gelijk kopen.![]()
Dat zou echt niet netjes zijn. Op de site staat hij ook niet meer. Het lijkt alsof ik er één van een batch had die ze nog snel even kwijt moesten, of een KOA retour. Zou helemaal schandalig zijn als dat niet goed gechecked wordt. Maar wat zou daar mee bereikt worden? Dit soort exemplaren toesturen is vragen om problemen, en ik zit nu waarschijnlijk 1 á 2 weken zonder.Damic schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:03:
[...]
Die zak moet volgens mij altijd dicht zijn, als is het met een sticker. Zou me niet verbazen dat het een DOA was maar onder de KOA regeling terug is gestuurd.
Als je toch enkele weken moet wachten kan je net zo goed wachten tot de custom kaarten goed en wel in de markt liggen. Betere koeling , stiller en meer oc headroom. Zien er ook nog mooier uit ( kwestie van smaak natuurlijk )WeZet schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:08:
[...]
Dat zou echt niet netjes zijn. Op de site staat hij ook niet meer. Het lijkt alsof ik er één van een batch had die ze nog snel even kwijt moesten, of een KOA retour. Zou helemaal schandalig zijn als dat niet goed gechecked wordt. Maar wat zou daar mee bereikt worden? Dit soort exemplaren toesturen is vragen om problemen, en ik zit nu waarschijnlijk 1 á 2 weken zonder.
Verwijderd
Euh, alle reviews laten zowat zien dat de extra OC headroom er helemaal niet is.Nate-Senpai schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:26:
[...]
Als je toch enkele weken moet wachten kan je net zo goed wachten tot de custom kaarten goed en wel in de markt liggen. Betere koeling , stiller en meer oc headroom. Zien er ook nog mooier uit ( kwestie van smaak natuurlijk )
Ik schreef hier al eerder ergens dat AMD het proces behoorlijk uitgeknepen heeft en er echt marginaal aantal Mhz meer is zonder extreem goede koeling en voltage verhoging.
[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:21 ]
Ik ga er ook van uit dat ze dat zullen adviseren. Een beetje webshop denkt mee met de klant. Het is overigens maar de vraag of dat kan, als ze echt van deze Sapphire's af moeten hebben ze alle recht om een zelfde (hopelijk wel functionerend) exemplaar te leveren.Nate-Senpai schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:26:
[...]
Als je toch enkele weken moet wachten kan je net zo goed wachten tot de custom kaarten goed en wel in de markt liggen. Betere koeling , stiller en meer oc headroom. Zien er ook nog mooier uit ( kwestie van smaak natuurlijk )
zouden we met ons bedrijf eens moeten doen, lopen alle klanten weg.
edit: een half uur geleden in hun chat functie een heel gesprek neergezet, met de gedachte dat lezen ze en reageren ze wel op, (werd ook aangegeven dat je een bericht achter kon laten) om vervolgens te zien via een andere browser dat de chat volledig afgesloten is op hun site op dit moment.
[ Voor 37% gewijzigd door furian88 op 25-07-2016 10:25 ]
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
maar als die custom kaarten niet snel in de winkel liggen gaan ze denk ik heel veel verliezen aan de sales van de 1060 ( mits die wel optijd voorraadig zijn).
Het is ook heel jammer dat AMD zelf zo stil is en totaal niet reageert op de klachten.
Nvidia zal wel binnen 1-2 weken redelijk goed voorradig zijn dus goed voor het nieuwe schooljaar maar AMD zal het niet redden, misschien komen ze half augustus uit maar dan duurt het waarschijnlijk wel een paar weken voor zij goed verkrijgbaar zijn te laat dus, jammer want er is wel geld te verdienen in deze periode.Nate-Senpai schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:49:
AMD leek mooi momentum op te pikken met de launch van de 480 en al het overige nieuws om hun heen.
maar als die custom kaarten niet snel in de winkel liggen gaan ze denk ik heel veel verliezen aan de sales van de 1060 ( mits die wel optijd voorraadig zijn).
Het is ook heel jammer dat AMD zelf zo stil is en totaal niet reageert op de klachten.
linkStock has landed.
Shall be booked in tomorrow morning.
Mogelijk is het alleen niet genoeg om aan hun hele vraag te voldoen.
AMD Ryzen 9 5900x; Gigabyte B550 Aorus Pro V2; G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC; Sapphire Pulse Radeon RX 7900 GRE
Zal mij gaan om redelijk tot goed te zitten de komende 2j en wil sowieso naar cf. Maar die 4gb lijkt mij wat krap gezien de meeste Games nu al 4gb vragen als optimaal. Zou het zo snel naar 6/8gb gaan? Prijs verschil is 70e tussen die kaarten (1supplier)
Ik twijfel ook, maar aangezien ik de komende jaren nog op (ultra-wide) FHD zal spelen ga ik denk ik voor de 4GB. Ik heb het idee dat er qua beeldkwaliteit toch niet veel verschil zit tussen de hoogste settings en een-na-hoogste settings. Dus als ik tegen de limiet van de 4GB aanloop, zet ik wel een texture setting ietsje lager. Alleen wel jammer dat het geheugen ook langzamer is. Hmm..Theregiment schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:18:
Ik twijfel sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GB of 4GB nemen?
Zal mij gaan om redelijk tot goed te zitten de komende 2j en wil sowieso naar cf. Maar die 4gb lijkt mij wat krap gezien de meeste Games nu al 4gb vragen als optimaal. Zou het zo snel naar 6/8gb gaan? Prijs verschil is 70e tussen die kaarten (1supplier)

Als je op een hogere resolutie gaat gamen zou ik zelf wel voor de 8GB gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door FortyOne op 26-07-2016 20:02 ]
Ik zit ook op fhd Ultra wide. Geheugen kun je nog wel OCen Neem ik aan of is de rek daar ook helemaal uit?FortyOne schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:01:
[...]
Ik twijfel ook, maar aangezien ik de komende jaren nog op (ultra-wide) FHD zal spelen ga ik denk ik voor de 4GB. Ik heb het idee dat er qua beeldkwaliteit toch niet veel verschil zit tussen de hoogste settings en een-na-hoogste settings. Dus als ik tegen de limiet van de 4GB aanloop, zet ik wel een texture setting ietsje lager. Alleen wel jammer dat het geheugen ook langzamer is. Hmm..
Als je op een hogere resolutie gaat gamen zou ik zelf wel voor de 8GB gaan.
Denk dat toch maar voor 8gb ga, voor die paar tientjes op een systeem hoef je het dan ook niet te laten.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,99 | € 251,99 |
1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 125,99 | € 125,99 |
1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 319,- | € 319,- |
1 | GeIL Dragon RAM GWB416GB2666C15DC | € 61,50 | € 61,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 758,48 |
Wil mijn huidige mugen rev 2b hiervoor gebruiken als cooler.
[ Voor 58% gewijzigd door Barthezz Brick op 26-07-2016 20:53 ]
Zelfde dilemma... Ik heb de knoop wel door gehakt en ga voor de 4GB. Ik game op fullhd en niet hoger. Verwacht het de komende tijd ook niet. Tegen de tijd dat ik wel zover ben dan is er weer zoveel moois te koop. Op dit moment is voor mijn resolutie de 4GB volgens diverse reviews ruim voldoende voor de huidige games,en directx12 games.Theregiment schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:18:
Ik twijfel sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GB of 4GB nemen?
Maar als ze niet opschieten met die nitro versie dan bestel ik een 1060. Mijn huidige kaart is al weg en zit nu met een 8800gt. Wachten duurt dan wel lang

Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.