Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 06:06

WhySoSerious

Be the change.

mpra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:34:
[...]

Ik was helaas te laat voor deze, nu bij Megekko besteld voor 269. Krijg 'm morgen binnen, upgrade van een RX 480. Hoop dat ik er eentje zonder problemen ontvang.
Erg interessante prijs. Ik twijfel zeer wat te doen. Momenteel gebruik ik een MSI RX470 4GB op een Acer ultrawide scherm (3440 x 1440), FreeSync met een range van 35 tot 75 Hz. Kaart trekt dit nog redelijk goed met hier en daar wat terugschalen van instellingen. Momenteel speel ik alleen Factorio, dat is 3 x niets qua belasting van de GPU.

Navi lijkt veelbelovend te worden, waar het topmodel zo'n 10 tot 15% sneller gaat worden dan de Vega 64, dit tegen een adviesprijs van zo'n 300 euro. Ik was eigenlijk van plan te wachten op wat deze kaarten zouden doen, m.n. vanwege het mindere energieverbruik (ideologisch). Voor spellen als Anno 1800, wellicht BF etc is de increase in performance tov een RX470 zeer welkom op deze resoluties.

Ik vraag me af of ik met mijn voeding nog aan Vega moet beginnen. Ik gebruik nog de oorspronkelijke voeding uit 2011, een seasonic m12II 520 watt. Rest van het systeem is een I5-2500K (niet overgeklokt) met 8GB DDR3 geheugen.
Wat raden jullie aan? Poging wagen en hopen dat het goed gaat met de voeding, of de RX470 blijven gebruiken en rustig Navi + Ryzen 3 afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou gewoon bij de RX470 blijven, Vega videokaart is niet aan te raden met die voeding en een i5 2500K is nou ook niet echt snel voor de genoemde spellen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Voor alle mensen hier die willen weten of ze de 'Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G' moeten kopen.

NIET DOEN

Zeer slecht model met allerhande problemen zelfs na meerdere nieuwe BIOS-sen. Goedkoop is duurkoop in dit geval want zelfs als je een werkend model geleverd krijgt is het gezien alle andere problemen nog maar de vraag hoe lang het duurt voordat die kapot gaat bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
acst schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:00:
Voor alle mensen hier die willen weten of ze de 'Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G' moeten kopen.

NIET DOEN

Zeer slecht model met allerhande problemen zelfs na meerdere nieuwe BIOS-sen. Goedkoop is duurkoop in dit geval want zelfs als je een werkend model geleverd krijgt is het gezien alle andere problemen nog maar de vraag hoe lang het duurt voordat die kapot gaat bij jou.
Die komen vast niet in dit topic om antwoord op die vraag te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 21:26

Kek

3flix

418O2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Die komen vast niet in dit topic om antwoord op die vraag te krijgen
Jazeker wel, zoals ikzelf:
Kek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:24:
[...]

hoe gegrond zijn de problemen die mensen zeggen te hebben met deze kaart, en zijn deze problemen op te lossen door updates/aanpassingen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 19:02
Ik zie er ook vanaf gezien de negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-08 20:25
Iemand ervaring(en) met pricewatch: Asus Expedition Radeon RX 570 OC edition 4GB GDDR5 deze is al 2x defect gegaan in een korte periode. Na een paar uur gamen is het einde oefening, terwijl een andere RX570 / 580 gewoon prima werkt in dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bij Alternate.de de Sapphire Pulse voor 299e. Komt nog zo'n 9e aan verzendkosten bij. https://www.alternate.de/...fikkarte/SAPPHIRE/1414524

Een Corsair Enthusiast TX650 V2 (7 jaar oud) zou wel genoeg moeten zijn voor deze kaart toch? Heb de
Intel Core i7 3770 Boxed als cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 10:02
fuzzy-logic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:04:
Bij Alternate.de de Sapphire Pulse voor 299e. Komt nog zo'n 9e aan verzendkosten bij. https://www.alternate.de/...fikkarte/SAPPHIRE/1414524

Een Corsair Enthusiast TX650 V2 (7 jaar oud) zou wel genoeg moeten zijn voor deze kaart toch? Heb de
Wanneer je hem stock houd zal je voeding het wel trekken. Ik heb dezelfde kaart. Maar wanneer je de Pulse op +50% power offset zet (samen met een undervolt) om zo aanzienlijk meer performance uit je kaart te trekken dan is je voeding wel erg krap.

Mijne draait 1650MHz core 945MHz memory op 1080mv waar stock 1590MHz, 800MHz en 1250mv is.
Resulteert in:
Stock in game full load ~1450MHz
Undervolt+OC in game full load ~1615MHz

Mijn systeem ging af en toe gewoon uit. De OCP (over current protection) van mij power supply (BeQuiet DarkPower Pro 10) overloade en zette mijn PC hard uit. Eerst dacht ik heb ik een kapote kaart. Maar voeding vervangen voor een krachtiger model (Corsair RM850x) en dit probleem nooit meer ervaren.

De power spikes van de Vega kaarten zijn vrij hoog en zorgen dus bij sommige voedingen voor instabiliteit. Persoonlijk zou ik je adviseren een sterkere voeding er bij te kopen.

Wel kan ik zeggen. Het is een beest van een kaart, top performance, stil en ziet er nog dik uit ook. In het echt veel mooier en stoerder dan op de fotos.

[ Voor 3% gewijzigd door BarryS op 07-03-2019 17:48 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuzzy-logic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:04:

Ik ken die voeding niet maar als het 650W trekt dan zou het qua vermogen geen probleem moeten zijn. Als je aan 650 W nog niet genoeg hebt dan ben je wel heel erg vermogen aan het verspillen voor minimale winst. Ik zou aanraden om de spanning van die kaart wat lager te zetten en te zien of dat het dan nog stabiel werkt. Los van of dat je wel of niet wil overklokken.
Naast het vermogen wil je bijvoorbeeld ook naar de ripple kijken. Niet alle voedingen zijn geschikt voor Vega, de RM 650X kan het prima aan (die kan overigens ook 750W trekken maar het liefst houd je het natuurlijk lager want het wordt minder efficiënt naarmate het hoger wordt) maar ik heb geen kennis over dit oude model omdat ik het nog niet zo lang volg, dat zou je in de voedingen-draad (bij "overige hardware" staat die gepind) moeten vragen.

Veel mensen overschatten nogal wat het vermogen is van hun hardware. Die 3770k haalt blijkbaar maximaal rond de 135W @stock en rond de 205W bij een stevige overklok van 4,6 GHz. Vega56 trekt zo'n 210W @stock maar bij ondervolten kan je en de prestaties wat verbeteren (1070 Ti) en het vermogen verlagen (rond de 170W is mogelijk), afhankelijk van geluk/pech met de loterij. De rest van je systeem zal vermoedelijk niet meer dan 50-100 W gebruiken (ruim onder de 100W). Stel dat je de CPU overklokt en de kaart niet overklokt dan kom je dus rond de 400W uit. Als je de grafische kaart wel overklokt dan zal het misschien 500W zijn.
Kortom: het vermogen zal niet het probleem zijn als die voeding die 650W haalt (het echte vermogen is niet altijd het geadverteerde vermogen, zeker bij goedkope modellen voedingen) maar je moet even kijken naar de andere details en daarvoor moet jij echt in die andere draad zijn.

Een 2700X haalt maximaal 105W normaal gesproken. Misschien bij Ryzen 3*** over een paar maanden eens een upgrade overwegen naar een 8C/12C? ;)
Een quadcore gaat nog maar langzaam aan wil je wel minstens 6/12 hebben want niet alle spellen draaien nog lekker op een quadcore. Je zal hogere minima-FPS en dus een meer stabiele FPS krijgen. Bekende voorbeelden zijn Far Cry 5, BF1 en ACO. Dat of een jaar later als je graag instapt bij DDR5.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Niet online
Bedank voor de info, het lijkt erop dat de voeding het goed trekt.

Overclocken heeft (voor nu) denk ik niet echt zin gezien mijn i7-3770 cpu, heb het idee dat cpu nu al de bottleneck is.
Bij the Division op ultra settings varieert de fps tussen de 40 en 100. Misschien dat ik nog ga undervolten maar daar wil ik me eerst meer over inlezen (risico's etc.).

De kaart van Alternate heeft trouwens Samsung hbm in plaats van hynix volgens gpu-z, mocht iemand dus een vega 56 met samsung memory zoeken dan heb je kans bij Alternate ;)

De ryzen 3*** serie zal ik in de gaten houden, misschien over een jaartje upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door fuzzy-logic op 07-03-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuzzy-logic schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:11:
Bedank voor de info, het lijkt erop dat de voeding het goed trekt.

Overclocken heeft denk ik niet echt zin gezien mijn i7-3770 cpu, heb het idee dat cpu nu al de bottleneck is.
Bij the Division op ultra settings varieert de fps tussen de 40 en 100. Misschien dat ik nog ga undervolten maar daar wil ik me eerst meer over inlezen (risico's etc.).

De kaart van Alternate heeft trouwens Samsung hbm in plaats van hynix volgens gpu-z, mocht iemand dus een vega 56 met samsung memory zoeken dan heb je kans bij Alternate ;)
Lees nog even de toevoeging. ;)

Dat heeft niets met de winkel te maken, hooguit met het model en de kans is groot dat je bij hetzelfde model zowel Hynix als Samsung treft, een extra loterij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzy-logic
  • Niet online
Ah okee, dan heb ik geluk gehad met de samsung hbm.
De actie is trouwens alweer voorbij bij Alternate.de zie ik.

Ik heb de reacties van jou en BarryS gebookmarked voor als ik wil upgraden/overclocken later, dank voor de uitgebreide info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 12:11
mpra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:34:
[...]

Ik was helaas te laat voor deze, nu bij Megekko besteld voor 269. Krijg 'm morgen binnen, upgrade van een RX 480. Hoop dat ik er eentje zonder problemen ontvang.
Heb 'm nu sinds zaterdag draaien, werkt als een zonnetje @ stock! F5 bios voorgeïnstalleerd btw.

Aankomende tijd maar eens wat undervolten/overclocken, al ben ik zelf wel wat meer van "if it ain't broken, don't fix it". Zal dus waarschijnlijk een lichte UV/OC worden.

Nu wachten het lange wachten op Ryzen 3000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:14
Asrock Radeon VII weer leverbaar voor 769,-

pricewatch: ASRock Phantom Gaming X Radeon VII 16G

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Inmiddels is de dump van Polaris en Vega dan toch echt begonnen. Er zijn heel wat leuke kaarten te vinden voor een aardige prijs. De echt bijzondere is alleen deze: :)
pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-08 00:21
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:36:
Inmiddels is de dump van Polaris en Vega dan toch echt begonnen. Er zijn heel wat leuke kaarten te vinden voor een aardige prijs. De echt bijzondere is alleen deze: :)
pricewatch: Sapphire PULSE Radeon RX Vega56 8G HBM2
Dat is toch alsnog veel te duur? Voor dat bedrag heb je ook een RTX 2060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Dat is toch alsnog veel te duur? Voor dat bedrag heb je ook een RTX 2060.
Dus? :P
Het is niet alsof een RTX2060 nu zo dramatisch veel beter is. Verder mensen die dit topic volgen zullen in de regel al niet de Nvidia binnen budget kopen zonder echt te weten wat ze kopen. Als mensen dus een goede Vega 56 willen voor een redelijke prijs, laat ze dan.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 23:06
Vega vii bij caseking 649 en de pulse 299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Dus? :P
Het is niet alsof een RTX2060 nu zo dramatisch veel beter is. Verder mensen die dit topic volgen zullen in de regel al niet de Nvidia binnen budget kopen zonder echt te weten wat ze kopen. Als mensen dus een goede Vega 56 willen voor een redelijke prijs, laat ze dan.
Tja, ik zal AMD steunen tot in de kist. Maar mijn meest recente GPU was toch ook een Rtx 2060. Ik hecht ondertussen ook belang aan verbruik en heat output, de 2060 hoeft ook geen tweaking/undervolting. Had me vroeger zeker geboeid maar in deze levensfase heb ik daar geen tijd en geduld voor.

Ik hoop wel op een sterke navi line up, we need AMD. Anders stagneert de GPU markt volledig. Mijn vorige Nvidia was een GTX 270 denk ik, verder steeds AMD uit principe gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:37
ik wilde een 570 kopen en zag de nitro+
deze is echter in 2 smaken beschikbaar die hetzelfde lijken, alleen de datum beschikbaarheid is anders:

sinds 2018: pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-46)

sinds 2017: pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)

Iemand idee? kan er niets over vinden...

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-08 17:41
Opazo schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:02:

Iemand idee? kan er niets over vinden...
Ik heb zelf meerdere RX 500 series kaarten van Sapphire in mijn bezit (gehad) en die verschillende eindcijfers in de productcode, voor ogenschijnlijk dezelfde kaart, heeft te maken met een verschil in de PCB.

Check eens op aliexpress: waterblokken voor Sapphire RX580 kaarten. Er zijn wel 6 verschillende types die allemaal een ander eindcijfer hebben. Ergo een ander PCB layout.

ps.
Misschien interessant als je nog op zoek bent naar een RX570 4GB.
Ik heb een nieuwe Sapphire RX580 4GB te koop staan op V&A; voor 145 bij je op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:37
Kalis schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:34:
[...]

Ik heb zelf meerdere RX 500 series kaarten van Sapphire in mijn bezit (gehad) en die verschillende eindcijfers in de productcode, voor ogenschijnlijk dezelfde kaart, heeft te maken met een verschil in de PCB.

Check eens op aliexpress: waterblokken voor Sapphire RX580 kaarten. Er zijn wel 6 verschillende types die allemaal een ander eindcijfer hebben. Ergo een ander PCB layout.

ps.
Misschien interessant als je nog op zoek bent naar een RX570 4GB.
Ik heb een nieuwe Sapphire RX580 4GB te koop staan op V&A; voor 145 bij je op de mat.
heb vorige week al een 8GB 570 Sapphire Pulse bij Amazon besteld en binnen gekregen voor €135 >:)

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 06:06

WhySoSerious

Be the change.

Asus ROG strix Vega64 voor 206 euro op Amazon.de. Komt echter uit China.

wie durft?

https://www.amazon.de/gp/...d?ie=UTF8&mv_style_name=1

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je graag van je geld af wilt kan je het net zo goed door het toilet spoelen. Eindresultaat is hetzelfde, geld weg en geen videokaart.

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08 08:21
Staat amazon hier niet voor garand als het misloopt?

iRacing Profiel

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen idee, heb eigenlijk geen zin om alle kleine lettertjes te gaan lezen.

Maar waarom het risico nemen als je al weet dat het geen zuivere koffie is? Kijk eens naar de andere aanbiedingen van de verkoper, allemaal veel te lage prijzen. Perfect voorbeeld van een account met goede recensies die gehackt is.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.