Erg interessante prijs. Ik twijfel zeer wat te doen. Momenteel gebruik ik een MSI RX470 4GB op een Acer ultrawide scherm (3440 x 1440), FreeSync met een range van 35 tot 75 Hz. Kaart trekt dit nog redelijk goed met hier en daar wat terugschalen van instellingen. Momenteel speel ik alleen Factorio, dat is 3 x niets qua belasting van de GPU.mpra schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:34:
[...]
Ik was helaas te laat voor deze, nu bij Megekko besteld voor 269. Krijg 'm morgen binnen, upgrade van een RX 480. Hoop dat ik er eentje zonder problemen ontvang.
Navi lijkt veelbelovend te worden, waar het topmodel zo'n 10 tot 15% sneller gaat worden dan de Vega 64, dit tegen een adviesprijs van zo'n 300 euro. Ik was eigenlijk van plan te wachten op wat deze kaarten zouden doen, m.n. vanwege het mindere energieverbruik (ideologisch). Voor spellen als Anno 1800, wellicht BF etc is de increase in performance tov een RX470 zeer welkom op deze resoluties.
Ik vraag me af of ik met mijn voeding nog aan Vega moet beginnen. Ik gebruik nog de oorspronkelijke voeding uit 2011, een seasonic m12II 520 watt. Rest van het systeem is een I5-2500K (niet overgeklokt) met 8GB DDR3 geheugen.
Wat raden jullie aan? Poging wagen en hopen dat het goed gaat met de voeding, of de RX470 blijven gebruiken en rustig Navi + Ryzen 3 afwachten?