Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
Theregiment schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:19:
[...]

Ik zit ook op fhd Ultra wide. Geheugen kun je nog wel OCen Neem ik aan of is de rek daar ook helemaal uit?

Denk dat toch maar voor 8gb ga, voor die paar tientjes op een systeem hoef je het dan ook niet te laten.

*knip*
Op de 4GB zitten minder snelle chips zitten dus ik weet niet of je het verschil helemaal kan compenseren met een OC. Bijv. PC World kreeg er maar 100 Mhz bij. En ik lees op meerdere plekken dat het geheugen een bottleneck zou zijn, dus een eventuele OC op de core levert dan ook niet veel op.

Die paar tientjes is trouwens wel €60 in het geval van de Sapphire Nitro, maar misschien wordt dat verschil kleiner als straks meer winkels voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
thefox154 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:29:
[...]

Zelfde dilemma... Ik heb de knoop wel door gehakt en ga voor de 4GB. Ik game op fullhd en niet hoger. Verwacht het de komende tijd ook niet. Tegen de tijd dat ik wel zover ben dan is er weer zoveel moois te koop. Op dit moment is voor mijn resolutie de 4GB volgens diverse reviews ruim voldoende voor de huidige games,en directx12 games.

Maar als ze niet opschieten met die nitro versie dan bestel ik een 1060. Mijn huidige kaart is al weg en zit nu met een 8800gt. Wachten duurt dan wel lang :X :X Drama launch dit, kost klanten op deze manier
Ik snap niet waarom steeds het FHD argument wordt aangehaald, zoals je bijvoorbeeld bij de buren kunt zien maakt het extra geheugen nauwelijks iets uit. En de kaart is niet snel genoeg om op hogere resolutie dan 1080p op de beste settings te draaien en nog steeds 60 fps te halen in de meeste games. De enigste benchmark die ik tot nu toe gezien heb waar het wezelijk verschil maakt is de benchmark van Mirror's Edge.
Battlefield 1 zou mogelijk net zo als Mirror's Edge de 8gb kunnen gaan gebruiken maar ik betwijfel of er veel games zullen komen die ook een hyper setting hebben. Daarnaast zou ik me kunnen voorstellen dat je er voordeel van ondervindt bij het modden van een game als je extra grote textures gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
bloodlynx schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:03:
[...]

Ik snap niet waarom steeds het FHD argument wordt aangehaald, zoals je bijvoorbeeld bij de buren kunt zien maakt het extra geheugen nauwelijks iets uit. En de kaart is niet snel genoeg om op hogere resolutie dan 1080p op de beste settings te draaien en nog steeds 60 fps te halen in de meeste games. De enigste benchmark die ik tot nu toe gezien heb waar je wezelijk verschil hebt is van Mirror's Edge.
Battlefield 1 zou mogelijk net zo als Mirror's Edge de 8gb kunnen gaan gebruiken maar ik betwijfel of er veel games zullen komen die ook een hyper setting hebben. Daarnaast zou ik me kunnen voorstellen dat je er voordeel van ondervindt bij het modden van een game als je extra grote textures gebruikt.
Ik heb nog even wat verder zitten lezen en zie dat je gelijk hebt. Bij extreme settings en resoluties is er pas een wezenlijk verschil tussen de 4GB/8GB maar dan is het vaak sowieso onspeelbaar (bijv. 10 FPS). Hier is ook wel een leuke review: http://www.legitreviews.c...-radeon-rx-480-8gb_183576

4GB it is :) als er ooit eentje in voorraad komt tenminste :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
furian88 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:23:
al sinds 2-7 een rx 480 4gb in order staan bij azerty.. tot op heden niks. Wat mij betreft echt een staaltje oplichterij van zowel Nvidia als AMD betreffende hun paper-launch.
De berichten die ik lees lijkt het alsof NL gewoon weinig kaarten ontvangen heeft. Duitsland bijvoorbeeld heeft wel genoeg voorraad en verschillende mensen hebben het daar vervolgens ook besteld en snel ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Contraski
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-01-2024
Snelle vraag misschien, ongetwijfeld ook behoorlijk ongeïnformeerd... Maar ik ben wat aan het bekijken om op korte termijn een PC te bouwen. 200 euro voor een grafische kaart vond ik als casual gamer al een behoorlijk budget, dus ik was persoonlijk heel gelukkig met de aankondiging van de RX480 4GB, voor 199 euro. Ondertussen zijn we bijna 2 maanden verder en gaan de goedkoopste prijzen amper onder de 250 euro.

Is dat normaal en ligt dat gewoon aan het feit dat fabrikanten hogere prijzen aanrekenen dan hetgeen AMD als adviesprijs zet? Of is er gewoon een enorme schaarste en gaan de online verkopers daarom de prijzen wat bumpen? Of misschien de betere vraag: is het de moeite nog even te wachten vooraleer we de bestelling plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 19:03
Ik wil toch even wat kwijt n.a.v. de bovenstaande berichten of 4GB nog wel genoeg is. Ik ga hierbij mijn mening geven.

Ik game op een ultrawide 2560x1080. Mijn geheugen verbruik van het VRAM gaat regelmatig ruim over de 4GB heen. Ook met games uit 2015, zo verbruiken COD BO3 en Rise of the Tomb Raider over de 6 GB VRAM. Momenteel speel ik veel The Division, deze speel ik met vrijwel alles op Ultra (op volumemetric fog (medium) en particle count (high) na) en deze game gebruikt gemiddeld zo'n 5,5GB VRAM (55 FPS)

Als je nu een RX480 koopt en daar zeker 2 jaar mee wilt doen, dan zou ik toch aanraden de paar tientjes extra te betalen en voor de 8GB variant te gaan. Gezien de toenemende texture quality en sizes in games verwacht ik dat het VRAM gebruik niet meer zal krimpen. Al gaan games er wel intelligent mee om. Zo heeft The Division dynamic texture quality op basis van beschikbaar VRAM (is namelijk ook geen setting in the game prefferences, de game bepaald het zelf). Zou je deze dus met max texture quality op 2560x1080 willen spelen heb je toch minimaal 6GB VRAM nodig.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
bloodlynx schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:03:
[...]

Ik snap niet waarom steeds het FHD argument wordt aangehaald, zoals je bijvoorbeeld bij de buren kunt zien maakt het extra geheugen nauwelijks iets uit. En de kaart is niet snel genoeg om op hogere resolutie dan 1080p op de beste settings te draaien en nog steeds 60 fps te halen in de meeste games. De enigste benchmark die ik tot nu toe gezien heb waar het wezelijk verschil maakt is de benchmark van Mirror's Edge.
Waarschijnlijk riep je 4 jaar geleden toen iedereen 16GB koos ook dat je dat niet snapte en 8GB voldoende vond. Als je langer met de kaart wilt doen en op hogere resoluties wilt gaan spelen is 8gb de veilige keus (lees ook de post hierboven even). Wanneer ik op lange termijn de kaart zou houden had ik ook veiligheidshalve 8GB gekozen, hogere resolutie etc is dan meer waarschijnlijk en de snelheidswinst + extra geheugen is dan simpel de veiligere keuze.

Denk overigens dat ik een Evga gtx1060 sc ga kopen. In Duitsland deze week op voorraad tegen een normale prijs. Ook al gun ik het het rode kamp veel meer, ik ga niet nog een maand wachten op eventuele beschikbaarheid van custom kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door thefox154 op 27-07-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
bluebear schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:03:
[...]

De berichten die ik lees lijkt het alsof NL gewoon weinig kaarten ontvangen heeft. Duitsland bijvoorbeeld heeft wel genoeg voorraad en verschillende mensen hebben het daar vervolgens ook besteld en snel ontvangen.
Zou kunnen, maar in Duitsland zijn ook vooral de reference kaarten op voorrraad en zijn de customs ook niet goed verkrijgbaar.

Trouwens, ik zie weer wat meer groen in de Pricewatch dus het lijkt erop dat er weer een partij (reference) kaarten binnen is bij de leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 12-09 19:03
BarryS schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:06:
Ik wil toch even wat kwijt n.a.v. de bovenstaande berichten of 4GB nog wel genoeg is. Ik ga hierbij mijn mening geven.

Ik game op een ultrawide 2560x1080. Mijn geheugen verbruik van het VRAM gaat regelmatig ruim over de 4GB heen. Ook met games uit 2015, zo verbruiken COD BO3 en Rise of the Tomb Raider over de 6 GB VRAM. Momenteel speel ik veel The Division, deze speel ik met vrijwel alles op Ultra (op volumemetric fog (medium) en particle count (high) na) en deze game gebruikt gemiddeld zo'n 5,5GB VRAM (55 FPS)

Als je nu een RX480 koopt en daar zeker 2 jaar mee wilt doen, dan zou ik toch aanraden de paar tientjes extra te betalen en voor de 8GB variant te gaan. Gezien de toenemende texture quality en sizes in games verwacht ik dat het VRAM gebruik niet meer zal krimpen. Al gaan games er wel intelligent mee om. Zo heeft The Division dynamic texture quality op basis van beschikbaar VRAM (is namelijk ook geen setting in the game prefferences, de game bepaald het zelf). Zou je deze dus met max texture quality op 2560x1080 willen spelen heb je toch minimaal 6GB VRAM nodig.
Nog aanvullend op mijn eigen post: Veel mensen verwijzen naar het feit dat 8GB vs 4GB VRAM niet veel doet voor performance op 1080P. Dat is in veel benchmarks misschien wel zo. Maar het geheugen wordt dan ook vooral voor de textures gebruikt, en hogere texture quality heeft minimale impact op performance, maar vereist wel (veel) meer geheugen. Dus wil je geen kwaliteit opofferen, kies dan 8Gb.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
BarryS schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Nog aanvullend op mijn eigen post: Veel mensen verwijzen naar het feit dat 8GB vs 4GB VRAM niet veel doet voor performance op 1080P. Dat is in veel benchmarks misschien wel zo. Maar het geheugen wordt dan ook vooral voor de textures gebruikt, en hogere texture quality heeft minimale impact op performance, maar vereist wel (veel) meer geheugen. Dus wil je geen kwaliteit opofferen, kies dan 8Gb.
Thx! Nu nog beschikbaarheid rondom de 4/8GB customs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:29
Contraski schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:03:
...Is dat normaal en ligt dat gewoon aan het feit dat fabrikanten hogere prijzen aanrekenen dan hetgeen AMD als adviesprijs zet? Of is er gewoon een enorme schaarste en gaan de online verkopers daarom de prijzen wat bumpen? Of misschien de betere vraag: is het de moeite nog even te wachten vooraleer we de bestelling plaatsen? :)
Ja ik loop tegen hetzelfde aan. Heb mijn 7950 verkocht voor €135 en vond € 135 een schappelijk bedrag om toe tevoegen om zo uiteindelijk voor max € 270 - €280 een RX 480 te halen. Nu blijken alle prijzen boven de 300 euro te liggen en dat vind ik het niet waard.

Ik heb de laatste tijd sowieso weinig tijd om te gamen, heb maar een 1080p 60 hz schermpje en een PS4. Voor af en toe wat full HD gamen op 60 hz vind ik alles boven de 300 euro way too much.

Ik ben nu op het punt aangekomen dat de eerste beste 1060 6GB of 480 8GB (aftermarket versies) onder de € 275 mijn geld krijgt (NL of buitenlandse verkoper maakt mij niets uit). Zolang deze prijzen kunstmatig zo hoog blijven schaf ik niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
thefox154 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Waarschijnlijk riep je 4 jaar geleden toen iedereen 16GB koos ook dat je dat niet snapte en 8GB voldoende vond. Als je langer met de kaart wilt doen en op hogere resoluties wilt gaan spelen is 8gb de veilige keus (lees ook de post hierboven even). Wanneer ik op lange termijn de kaart zou houden had ik ook veiligheidshalve 8GB gekozen, hogere resolutie etc is dan meer waarschijnlijk en de snelheidswinst + extra geheugen is dan simpel de veiligere keuze.
Misschien even naar de benchmark kijken? Het is leuk dat een kaart op hogere resoluties meer fps haalt door de 8gb maar als de frame rates nog steeds onspeelbaar zijn wat maakt het dan uit? Natuurlijk heb je iets aan 8gb zelf 12gb als de kaart maar krachtig genoeg is. Dat de kaart meer vram gebruikt dan 4gb wil nog niet zeggen dat het betere prestaties oplevert. Ook staat er letterlijk in mijn reactie dat er games zijn met hoge settings en texture quality die wel gebruik maken van die 8gb maar zoals gezegd dat zijn er nog niet veel.

Daarnaast is 8gb nog steeds prima voor dagelijks gebruik, al komen er gelukkig steeds meer applicaties die goed gebruik maken van 16gb.

[ Voor 14% gewijzigd door bloodlynx op 27-07-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Zo even de items uit de pricewatch in de tabel in de startpost gezet. Dan is deze weer up to date. Nu nog beschikbaarheid :P

Tijdens de release van de 460/470 ben ik er niet, is er iemand die deze periode de lijst een beetje bij wil houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Laatst online: 13-09 19:08
Man man man wat duurt dat lang voordat de aftermarket rx480's er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
Freshnub schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Ja ik loop tegen hetzelfde aan. Heb mijn 7950 verkocht voor €135 en vond € 135 een schappelijk bedrag om toe tevoegen om zo uiteindelijk voor max € 270 - €280 een RX 480 te halen. Nu blijken alle prijzen boven de 300 euro te liggen en dat vind ik het niet waard.

Ik heb de laatste tijd sowieso weinig tijd om te gamen, heb maar een 1080p 60 hz schermpje en een PS4. Voor af en toe wat full HD gamen op 60 hz vind ik alles boven de 300 euro way too much.

Ik ben nu op het punt aangekomen dat de eerste beste 1060 6GB of 480 8GB (aftermarket versies) onder de € 275 mijn geld krijgt (NL of buitenlandse verkoper maakt mij niets uit). Zolang deze prijzen kunstmatig zo hoog blijven schaf ik niets aan.
Zelfde hier . Al mijn videokaarten zijn verkocht , en zit nu op een igpu met 1 scherm aangesloten .
Andere 2 pc's zitten zonder videokaart .

Zolang de kaarten 1060 , 480 , 470 niet voor de aangekondige en beloofde listprijzen te koop zijn vind ik het ook niet waard . Het is gewoon te duur voor wat je krijgt . 220euro wil ik geven voor een 4gb 480 , 260euro voor een 8gb 480 .
Van de 8gb versie wordt serieus geprofiteerd . 60-70euro extra voor 4gb geheugen meer is veel te veel .
Als de custom kaarten nog eens een hele klets bovenop de (nu al veel te hoge) prijs willen doen , is het het al helemaal niet waard als je prijs/performance kijkt . De GPU blijft gewoon dezelfde .
Spijtige zaak , ik was er anders wel klaar voor (1x480 4GB , 1x470 4GB en 1x460) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Ziet er naar uit dat we nog even (~twee weken) geduld moeten hebben, daarna zou er meer op voorraad moeten komen.
AMD also inform me over 100k units of RX 480 are shipping to AIB's in the next 10-12 days, so I think by middle of August (2 weeks), we shall be in a much better position and would of cleared the majority of backorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Komen er eigenlijk ook 4GB kaarten met het snelle geheugen van de 8GB versie, of mag dat niet van AMD? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
CrimInalA schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:58:
[...]

Zelfde hier . Al mijn videokaarten zijn verkocht , en zit nu op een igpu met 1 scherm aangesloten .
Andere 2 pc's zitten zonder videokaart .

Zolang de kaarten 1060 , 480 , 470 niet voor de aangekondige en beloofde listprijzen te koop zijn vind ik het ook niet waard . Het is gewoon te duur voor wat je krijgt . 220euro wil ik geven voor een 4gb 480 , 260euro voor een 8gb 480 .
Van de 8gb versie wordt serieus geprofiteerd . 60-70euro extra voor 4gb geheugen meer is veel te veel .
Als de custom kaarten nog eens een hele klets bovenop de (nu al veel te hoge) prijs willen doen , is het het al helemaal niet waard als je prijs/performance kijkt . De GPU blijft gewoon dezelfde .
Spijtige zaak , ik was er anders wel klaar voor (1x480 4GB , 1x470 4GB en 1x460) .
Ja het is ook een principe kwestie. Ik zie mezelf als een casual gamer en wil dan ook een casual prijs betalen. Ik heb het geld wel liggen om een 1070 te kopen, maar dat is niet wat ik wil uitgeven aan een kaart.

Als de kaarten voor de msrp in de winkels liggen dan haal ik er één. Tot die tijd speel ik op mijn ps4, aangezien mijn igpu een flinke stap terug is van mijn 7950. Die ik dus te vroeg heb verkocht, twee maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:30
FortyOne schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:18:
Komen er eigenlijk ook 4GB kaarten met het snelle geheugen van de 8GB versie, of mag dat niet van AMD? :/
dat is een kwestie van het balkje naar rechts schuiven. Hoewel die 250MHz meer maar 3% meer prestaties levert. Het maakt pas wat uit als je (bijna) al je geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Cpt.Chaos schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:37:
[...]

dat is een kwestie van het balkje naar rechts schuiven. Hoewel die 250MHz meer maar 3% meer prestaties levert. Het maakt pas wat uit als je (bijna) al je geheugen gebruikt.
Dat is niet helemaal waar want er zitten ook echt langzamere chips op de 4GB kaarten. Je kan ze wel hoger clocken, maar niet zo hoog als die op de 8GB kaarten. Ik bedoel dus een 4GB kaart met dezelfde chips als op de 8GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Niet online
1-9% verschil op de 4gb versie omwille van iets lagere kloksnelheid geheugen .
Te verwaarlozen .

4gb versie (7ghz standaard , OC 7,5) heeft meer OC headroom op memory dan 8gb (8ghz standaard , OC 8.25) .

[ Voor 42% gewijzigd door CrimInalA op 29-07-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouncy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:36
Op reddit zie je dat al steeds meer mensen de RX 480 Nitro+ 8gb hebben, loopt Nederland altijd zo achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Qua 4 vs. 8 gb: Ik merk dat mijn GTX 770 2 gb VRAM toch erg beperkt begint te worden in de laatste games, terwijl de chip zelf nog best krachtig is. Ik zou als je van plan bent om de RX 480 langer dan 1 á anderhalf jaar te houden voor de 8 gb gaan, dan zit je niet in de situatie waarin ik nu zit dat de chip zelf het nog best goed doet maar het vram te krap is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinhduypham
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 22:28
bouncy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:46:
Op reddit zie je dat al steeds meer mensen de RX 480 Nitro+ 8gb hebben, loopt Nederland altijd zo achter?
Dat zijn de gelukkigen die de eerste batch van 100 stuks kregen, die alleen overclockers.co.uk bemachtigd had (nitro+). Devil zou sinds gisteren in minimale aantallen verkrijgbaar zijn. Zo ver ik het begreep komt er een batch van 10k + nitro rond midden augustus. De strix zou ook rond die week beschikbaar moeten zijn. Ik weet niet of Nederland kan profiteren van deze batch though of een eigen order heeft besteld.

Ik vind het eigenlijk zeer jammer dat de partner cards van rx 480 zo lang op zich laten wachten. Het wordt steeds aantrekkelijker om een partner card van de gtx 1060 te halen. Hij scoort op alle dx11 hoger dan rx 480 en blijft niet ver achter om dx12 tegen de rx 480 (met uitzondering doom). Alleen de freesync monitor houdt me tegen.

Ondanks dat hoop ik dat de partner cards voor midden augustus beschikbaar zijn, maar ik ben bang dat dit kan duren tot eind augustus.

[ Voor 51% gewijzigd door dinhduypham op 30-07-2016 00:41 . Reden: volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
dinhduypham schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:28:
[...]

Dat zijn de gelukkigen die de eerste batch van 100 stuks kregen, die alleen overclockers.co.uk bemachtigd had (nitro+). Devil zou sinds gisteren in minimale aantallen verkrijgbaar zijn. Zo ver ik het begreep komt er een batch van 10k + nitro rond midden augustus. De strix zou ook rond die week beschikbaar moeten zijn. Ik weet niet of Nederland kan profiteren van deze batch though of een eigen order heeft besteld.

Ik vind het eigenlijk zeer jammer dat de partner cards van rx 480 zo lang op zich laten wachten. Het wordt steeds aantrekkelijker om een partner card van de gtx 1060 te halen. Hij scoort op alle dx11 hoger dan rx 480 en blijft niet ver achter om dx12 tegen de rx 480 (met uitzondering doom). Alleen de freesync monitor houdt me tegen.

Ondanks dat hoop ik dat de partner cards voor midden augustus beschikbaar zijn, maar ik ben bang dat dit kan duren tot eind augustus.
Op casekings zijn de eerste data van de nitro's inmiddels al verschoven naar september.
Of dat alles uitgesteld is of dat men de verwachte aug voorraad al verkocht heeft staat er natuurlijk niet bij. Maar het voorspelt weinig goeds ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDeelen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-11-2023
Dus dan maar een videokaart als kerst cadeau als het zo door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphke
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-10-2020
ik had in juni graag m'n eerste pc in elkaar willen steken, tot ik lucht kreeg van de 480.
werk namelijk nog met een dell xps 430 met een HD radeon 5700 en begin wat tegen te steken...

'k wil graag intussen kijken voor een nieuw monitor... maar dat staat nu ook op "onhold" want ben aan het twijfelen om toch naar de 1060 te gaan :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08 20:18
Ga ik veel merken tussen een rx 480 of een custom versie ? Ik kan namelijk aan een normale versie komen op korte termijn.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:30
Als je hem undervolt dan denk ik eigenlijk dat het niet veel uit maakt. Maar een custom is een tientje duurder, dus dat zou ik er wel voor over hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door Cpt.Chaos op 31-07-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XsuperiorX
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-12-2020
AlexP36 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:08:
Ga ik veel merken tussen een rx 480 of een custom versie ? Ik kan namelijk aan een normale versie komen op korte termijn.
Ik zou wachten, zit zelf namelijk al zonder videokaart sinds 11-5, speel nu op onboard HD graphics 4600.
dan kan die paar weken wachten er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
En ik maar wachten op een Powercolor Red devil of sapphire Nitro 480 voor ik een Asus MG248Q koop, schuift het telkens op bij casekings, us nu al 2 September ofzo voor de nitro.

Misschien toch maar de monitor kopen en tijdelijk aansluiten op mijn 280x zonder Freesync support, zo blijf ik wachten op die aftermarket 480 die maar niet komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Katmi schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:34:
En ik maar wachten op een Powercolor Red devil of sapphire Nitro 480 voor ik een Asus MG248Q koop, schuift het telkens op bij casekings, us nu al 2 September ofzo voor de nitro.

Misschien toch maar de monitor kopen en tijdelijk aansluiten op mijn 280x zonder Freesync support, zo blijf ik wachten op die aftermarket 480 die maar niet komt :p
Ik volg een beetje het topic over de Nitro kaarten op het OC UK forum en er komen regelmatig zendingen binnen, maar omdat er een wachtlijst is blijft de status op de website op 'pre-order'(of zoiets dergelijks) staan. Een van de medewerkers gaf in het topic aan dat bij bestelling het 1-2 weken duurt voor je de kaart hebt. Misschien een optie. De 4GB versie komt met verzenden om zo'n 255 euro uit.

Edit: dit topic dus, er vraagt regelmatig iemand naar de levertijden dus even zoeken naar de laatste stand van zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door FortyOne op 31-07-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Bedankt maar ik woon in BE en voor 1 of andere reden verzend OC naar bijna heel EU maar niet naar BE....
Had het ooit eens gevraagd maar geen deftig antwoord gekregen over waarom niet :)

Zit voornamelijk naar Duitse shops te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Als je zeker weet welke monitor je wilt dan gewoon de monitor alvast bestellen.

Zit nu zelf ook te genieten van een 1440p monitor met 144Hz maar nog zonder freesync.
Zodra de RX480 betaalbaar is en duidelijk is welke after market de winnaar is dan komt dat er gewoon nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Katmi schreef op zondag 31 juli 2016 @ 20:49:
Bedankt maar ik woon in BE en voor 1 of andere reden verzend OC naar bijna heel EU maar niet naar BE....
Had het ooit eens gevraagd maar geen deftig antwoord gekregen over waarom niet :)
Zit voornamelijk naar Duitse shops te zien.
Klopt, heb er deze week nog naar geinformeerd, en ze leveren inderdaad niet naar België. Zeer vreemd.
Wat betreft die Duitse shops vind ik het ook vies tegenvallen. Meestal rekenen ze (zoals veel Nederlandse winkels overigens) extra aan voor betalen met kredietkaart of paypal. Tel er nog verzendkosten bij en dan wordt het al een stuk minder interessant. Mocht je een goeie shop vinden die de 480 kan leveren, laat dan zeker iets weten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphke
is free sync eigelijk een must ? m'n oog is eigelijk gevallen op een monitor die g sync ondersteunt, Asus VG248QE of BenQ XL2411Z ... maarja vind niks vergelijkbaars als ik de 480 erin wil duwen ( als hij nog komt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Syphke schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:04:
is free sync eigelijk een must ? m'n oog is eigelijk gevallen op een monitor die g sync ondersteunt, Asus VG248QE of BenQ XL2411Z ... maarja vind niks vergelijkbaars als ik de 480 erin wil duwen ( als hij nog komt :) )
Zover ik weet heb je niks aan freesync als je fps niet onder de aangegeven hertz van de monitor komt. Je moet ook goed in de gaten houden bij sommige monitoren in welk bereik freesync wordt aangestuurd.
Dit is per monitor verschillend en bijvoorbeeld tussen de 30 en 90 hz.
Je kunt dit opzoeken op de amd site. Daar staat een lijst met alle monitoren die freesync ondersteunen en met welk bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Omdat dit draadje over levertijden gaat is het niet gepast om hier een uitgebreide uitleg over (on)zin en nut en noodzaak van Freesync of Gsynch te geven.

Voor een eerste goede uitleg moet je maar even hier kijken.

http://www.amd.com/en-us/...hnologies-gaming/freesync

En nee Freesync is geen must. Maar het kan wel voordelen met zich meebrengen juist als de framerate wat lager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
https://www.amazon.fr/gp/...ition=new&tag=idealo07-21

Ik moest 242 aftikken voor de 8GB versie.
Levertijd tussen 17september en 14december. maar op pepper was iemand een paar uurtjes eerder en die had leverdatum 4-5augustus.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard1992
  • Laatst online: 11-08-2022
Heb de nitro rx 480 8gb besteld. Maar wanneer komt deze kaart binnen. Ik heb de bestelling 23-6 gedaan bij Azerty. Daarnaast zie ik nu Gainward gtx 1060 phoenix voor een leuke prijs voorbij komen. Deze phoenix is echt dik overclocked. Maar ja, hoe gaat het in de toekomst met de api's. Ik ga battlefield 1 en fifa 17 spelen. Welke kaart zal me goeie prestaties, zuinigheid en respectabel geluid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XsuperiorX
Ben er ook wel een beetje flauw van eigenlijk, sta echt op het punt om een asus strix gtx 1060 te kopen voor 379,00 die ik dan woensdag nog binnen zou krijgen. Enige wat me tegen houd is me freesync monitor :( Zit nu al een hele tijd zonder videokaart, en aan de reacties te lezen gaat de RX 480 nog wel even duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Ik heb er ook 1 nodig voor over 2 weken. Zit ook nog is gebonden aan 3 dp poorten op de kaart die ik nodig heb, dus mijn keuze is nog beperkter.
Powercolor moet echt is gaan opschieten en anders wordt het maar tijdelijk de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Allard1992 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:24:
Heb de nitro rx 480 8gb besteld. Maar wanneer komt deze kaart binnen. Ik heb de bestelling 23-6 gedaan bij Azerty. Daarnaast zie ik nu Gainward gtx 1060 phoenix voor een leuke prijs voorbij komen. Deze phoenix is echt dik overclocked. Maar ja, hoe gaat het in de toekomst met de api's. Ik ga battlefield 1 en fifa 17 spelen. Welke kaart zal me goeie prestaties, zuinigheid en respectabel geluid geven?
Neem aan dat je 23-07-2016 bedoelt en niet Juni, maar ik denk dat pas halverwege Augustus de eerste custom 480's geleverd gaan worden? Dacht dit ergens gelezen te hebben maar weet niet meer waar.. |:(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil men voor de customs gaan?

Iets stiller mischien, geen betere oc'er, en vaak iets meer verbruik t.o.v de reference.

Reference is toch juist meer beschikbaar als de customs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:19:

Iets stiller mischien, geen betere oc'er, en vaak iets meer verbruik t.o.v de reference.

ik heb mijn bestelling van de reference net gannuleerd, vanwege ontbreken dvi-d. ik heb zo'n koreaanse ips en die heeft enkel een dvi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:19:

Omdat je geen stofzuiger wil, die te warm wordt? 8 Pin powerconnector dus geen extra wattage van pci nodig voor overclock.

[ Voor 9% gewijzigd door bloodlynx op 01-08-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinned123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:22:
[...]

ik heb mijn bestelling van de reference net gannuleerd, vanwege ontbreken dvi-d. ik heb zo'n koreaanse ips en die heeft enkel een dvi aansluiting.
Kan je dan niet een HDMI naar DVI verloopstekker gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://cc.cnetcontent.com/inlinecontent/mediaserver/stech/cdf/559/cdf5591c9c1a4cde9a297781ff7aa511/original.jpg

zoiets dus ^

Lijkt me stug dat je jouw monitor niet gebruiken kunt. Ik heb er zelf eentje met dual HDMI en dat werkt prima.
bloodlynx schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Omdat je geen stofzuiger wil, die te warm wordt?
Dat valt wel mee. Ik speel een uur doom en hoor toch niks met koptelefoon op. De VRM's worden warm ja maar qua herrie valt het wel mee. Het is ernstig als je de fanspeed op 100% zet, dan maakt het echt een kabaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Kan je dan niet een HDMI naar DVI verloopstekker gebruiken?

Lijkt me stug dat je jouw monitor niet gebruiken kunt. Ik heb er zelf eentje met dual HDMI en dat werkt prima.

[...]

Dat valt wel mee. Ik speel een uur doom en hoor toch niks met koptelefoon op. De VRM's worden warm ja maar qua herrie valt het wel mee. Het is ernstig als je de fanspeed op 100% zet, dan maakt het echt een kabaal.
Het kan maar niet vanuit HDMI en het is een actieve adapter.
http://superuser.com/ques...dont-care-about-the-price
Ik heb liever DVI-D,HDMI en DP direct op de kaart.
En het is nog maar de vraag of zo'n adapter 100hz + ondersteund

[ Voor 4% gewijzigd door Sinned123 op 01-08-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
bloodlynx schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Omdat je geen stofzuiger wil, die te warm wordt? 8 Pin powerconnector dus geen extra wattage van pci nodig voor overclock.
Idem hier, en ik heb toch bewust een reference gekocht om de volgende redenen;
- ik wil geen/weinig warmte van de gpu in mijn kast dumpen zodat andere fans daardoor harder moeten werken,
- overclocken hoeft niet.
Door niet de laatste procenten performance uit de kaart te persen kan je véél stiller en zuiniger/koeler werken.
Ik heb mijn kaart op -5% clock en 990mV draaien, scheelt een paar fps die je niet merkt en de kaart blijft altijd stil.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 22:43
Ik wil een rx480 kopen, maar voor zover ik kan zien is hij al geruime tijd slecht beschikbaar. Enkele vraagjes:

1. Is er verschil in verwachte levering/beschikbaarheid tussen reference en custom?
2. Is bestellen vanuit duitsland een eenvoudige optie? Verschil tussen reference en custom?
3. Gaan de prijzen naar beneden komende tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:')

Dat hele debacle over 6 vs 8 pins enzo... slaat nergens op. AMD kaarten (vooral de 295X2) trekt meer dan 600W met furmark uit 2x 8 pins, terwijl die gespecificeerd zijn voor 2x150W. Met de PCI-slot daarbij zit je op 375W. Dat is 225W meer dan de specificatie opgeeft.

Ik weet niet hoor maar ieder geel draadje kan zo'n 10 tot 12A verwerken (Dat is 120 tot 144W). X6 maakt dat 320W tot 432W. Dat is meer dan dat de hele kaart ooit in z'n leven kan gebruiken.

Als jouw voeding geen 200W leveren kan met 1 x 6 pins stekker dan heb je geen goede voeding. Het ontwerp van de VRM is belangrijker, die moet uiteindelijk stroom om gaan zetten van 12V naar 1.1V gemiddeld en zorgen dat alles blijft draaien. Als je VRM ondergewaardeerd is voor bijv. net 175W dan maakt een 8 vs 6 pins helemaal niet meer uit. Je VRM kan dan gewoon niet meer stroom leveren dan dat het voor gemaakt is.

Maar geen zorgen.. de VRM van de 480x is oversized. Nog groter dan die van een Fury X die een 250W TDP heeft. Er is dan ook een custom bios uitgekomen waarmee je de TDP tot 225W kunt unlocken.

Een beetje goed moederbord heeft overigens gewoon een molex stekker op het bord dat de PCI-express bus voedt van extra prik. Als dat niet voldoende prik je er een pci-express booster bij:

Afbeeldingslocatie: https://www.evga.com/products/images/gallery/100-MB-PB01-BR_XL_2.jpg

Dus, als jullie 50 tot 100 euro meer stuk willen slaan op een custom variant met een iets afwijkende koeler en verder weinig interessant t.o.v de reference, ga je gang. Volgens mij lachen fabrikanten zich dood als de 8 pins stekker gewoon een interne wijziging van 6 naar 8 is. :')

Met de reference heb je al een top kaartje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdB19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 18:09
Het voordeel van het 'blower design' van mijn 670 FTW is dat hij mijn kamer in no time opwarmt doordat hij de hitte gelijk uitblaast. Puur genieten in de zomer ;)

Maargoed, ik wacht dus ook nog op de Asus ROG Strix.

[ Voor 14% gewijzigd door EdB19 op 01-08-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard1992
  • Laatst online: 11-08-2022
Freaky Maus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:11:
[...]

Neem aan dat je 23-07-2016 bedoelt en niet Juni, maar ik denk dat pas halverwege Augustus de eerste custom 480's geleverd gaan worden? Dacht dit ergens gelezen te hebben maar weet niet meer waar.. |:(
Ik bedoel uiteraard juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XsuperiorX
Hartelijk dank voor uw online bestelling bij ALTERNATE. Met deze e-mail bevestigen wij dat uw order is ontvangen en sturen wij u de ingevulde gegevens op ter controle.

ASUS Radeon RX 480 8GD5, € 314,-

Verwacht bezorgmoment
Morgen 3 augustus
10:30 - 12:30 uur

fock it.. order voor custom 480 gecancelled bij azerty, kon gewoon niet langer meer wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:38
XsuperiorX schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:21:
Hartelijk dank voor uw online bestelling bij ALTERNATE. Met deze e-mail bevestigen wij dat uw order is ontvangen en sturen wij u de ingevulde gegevens op ter controle.

ASUS Radeon RX 480 8GD5, € 314,-

Verwacht bezorgmoment
Morgen 3 augustus
10:30 - 12:30 uur

fock it.. order voor custom 480 gecancelled bij azerty, kon gewoon niet langer meer wachten
Indien kun je altijd nog zelf aftermarket cooler erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XsuperiorX
linkje schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:22:
[...]

Indien kun je altijd nog zelf aftermarket cooler erop zetten.
Dat is indd wel een idee ja :) thanks d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linkje
XsuperiorX schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Dat is indd wel een idee ja :) thanks d:)b
https://www.reddit.com/r/...et_cooling_solutions_for/

hier staat al een lijst met compatibel koelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XsuperiorX
ik was net aan t googelen :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
edit:

foutje

[ Voor 144% gewijzigd door linkje op 02-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
AlexP36 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Zover ik weet heb je niks aan freesync als je fps niet onder de aangegeven hertz van de monitor komt. Je moet ook goed in de gaten houden bij sommige monitoren in welk bereik freesync wordt aangestuurd.
Dit is per monitor verschillend en bijvoorbeeld tussen de 30 en 90 hz.
Je kunt dit opzoeken op de amd site. Daar staat een lijst met alle monitoren die freesync ondersteunen en met welk bereik
Ik dacht dat je ook last van screentearing kreeg als je fps hoger lag dan de frequentie van de monitor, dus in dat opzicht heeft freesync lijkt me ook een voordeel (hetzelfde geldt voor sync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
Voor de geinteresseerden: bij Afuture een geopende XFX RX 480 OC (1288) voor €264.40

Edit: niet meer beschikbaar helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door FortyOne op 02-08-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

FortyOne schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:10:
Voor de geinteresseerden: bij Afuture een geopende XFX RX 480 OC (1288) voor €264.40

Edit: niet meer beschikbaar helaas.
Thanks voor de link _/-\o_

Eindelijk een normale prijs (al is de doos open geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wie in België woont en het frans wat machtig is... er zijn blijkbaar een aantal reference kaarten in stock bij LDLC.be, en aan zeer interessante prijzen. 252 voor de Sapphire.
http://www.ldlc.be/navigation/radeon+rx+480/
(op het eerste zicht geen extra kosten, levering met bpost voor een bestelling > 250 euro is gratis).
De reviews van de winkel zelf zijn niet altijd even positief, al heb ik wel de neiging om enkel de negatieve te lezen... ('t is een Franse winkel overigens, met enkele een .be adres)

[ Voor 6% gewijzigd door Wilibrord op 03-08-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 09:17
Sinned123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:22:

Levertijd tussen 17september en 14december. maar op pepper was iemand een paar uurtjes eerder en die had leverdatum 4-5augustus.
Heb hem hier besteld, zojuist een mailtje dat de kaart tussen 6 en 8 augustus geleverd wordt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
The_Anarchist schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:13:
[...]

Heb hem hier besteld, zojuist een mailtje dat de kaart tussen 6 en 8 augustus geleverd wordt :-).
Netjes :) Maar waar slaat die '1085 MHz' in de titel op :?

Als de situatie tegen het weekend niet verbeterd is, ga ik ook maar een reference in het buitenland bestellen denk. Mijn case staat toch in een kast, dus geluidsproductie is niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Begin beetje moe te worden van die Custom kaarten dat ze nog helemaal niet leverbaar zijn. Is dat ik een Sapphire RX480 8GB Nitro OC koop en mijn reference RX480 wegdoe en dan later nog een 480 in CF.

Maar soms twijfel ik ook om gewoon een 2e reference te nemen, alhoewel de koeling gewoon een stuk beter is op die custom kaarten wat voor CF ook belangrijk is.

[ Voor 30% gewijzigd door Recon24 op 03-08-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22
Staat tegenover dat de reference-kaarten hun warmte aan de achterkant de case uitgooien, in plaats van gewoon in de case verspreiden, wat bij CF dan weer een plus kan zijn. Hangt erg van de case-ventilatie af of je meer geluid hebt met custom kaarten (plus case fans) die meer moeten blazen of met reference die op lager toerental hoeven, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Was het wachten zat en over 2 weken 1 nodig. Voorraad gevonden bij azerty en de xfx black edition besteld.

Wel duur overigens en je moet ook nog eens verzendkosten betalen 😱😢
Gelukkig hoef ik niet te kijken op een paar tientjes.

Maar goed nu iig net zo blij als dat ik een custom versie had besteld.

[ Voor 10% gewijzigd door AlexP36 op 03-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Recon24 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:25:
Begin beetje moe te worden van die Custom kaarten dat ze nog helemaal niet leverbaar zijn. Is dat ik een Sapphire RX480 8GB Nitro OC koop en mijn reference RX480 wegdoe en dan later nog een 480 in CF.

Maar soms twijfel ik ook om gewoon een 2e reference te nemen, alhoewel de koeling gewoon een stuk beter is op die custom kaarten wat voor CF ook belangrijk is.
Houd er wel rekening mee dat koeling met custom juist minder kan zijn bij een crossfire setup. Immers blaas je de warme lucht van beide kaarten weer de kast in. Waardoor de kaarten zelf, alswel de CPU zich met warmere lucht moeten koelen.

Bij het reference design word de warme lucht de kast uitgeblazen waardoor de 2 kaarten nauwelijks hinder van elkaar ondervinden. Zolang je geen onderdruk creert in de case (reference zijn in bepaalde zin outtake fans) zou in theorie 2x reference dus koeler moeten zijn voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of deze kaart tegen eind augustus zal beschikbaar zijn?
https://azerty.nl/8-6932-...-x-hdmi-2-x-dp-dvi-d.html

Of zou ik gewoon voor de reference kaart gaan van 4gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:09:
Iemand die weet of deze kaart tegen eind augustus zal beschikbaar zijn?
https://azerty.nl/8-6932-...-x-hdmi-2-x-dp-dvi-d.html

Of zou ik gewoon voor de reference kaart gaan van 4gb?
ik had deze besteld maar dan de 8gb versie. Vorige week gemaild met de vraag of ze al iets wisten over levertijd, maar ze krijgen mondjesmaat de kaarten binnen dus was niks met zekerheid over te zeggen

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Nog een interessante vergelijking tussen de 4GB en 8GB.
.

[ Voor 32% gewijzigd door bloodlynx op 03-08-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wilibrord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:31:Wie in België woont en het frans wat machtig is... er zijn blijkbaar een aantal reference kaarten in stock bij LDLC.be, en aan zeer interessante prijzen. 252 voor de Sapphire. http://www.ldlc.be/navigation/radeon+rx+480/
Ik heb zonet de sapphire besteld. Verwachte levering maandag 8 aug. (Levering in een bpost afhaalpunt is gratis) Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb nu een Gigabyte 480 reference. Maakt het nog wat uit of ik van een ander merk een ref erbij neem ala crossfire? Die gigabyte prijzen zijn serieus ook belachelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Sinned123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:22:

Bedankt voor de tip, was het wachten zat en heb er ook eentje besteld. Totale kosten inclusief verzending is 253,04 euro, verwachte levertijd is August 16, 2016 - August 17, 2016. Nog kleine twee weken wachten dus en dan kunnen we er mee aan de slag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Twam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:16:
Staat tegenover dat de reference-kaarten hun warmte aan de achterkant de case uitgooien, in plaats van gewoon in de case verspreiden, wat bij CF dan weer een plus kan zijn. Hangt erg van de case-ventilatie af of je meer geluid hebt met custom kaarten (plus case fans) die meer moeten blazen of met reference die op lager toerental hoeven, denk ik...
Is er ook nog een variant gespot met reference koeler en dvi-d? Ik heb een zeer kleine kast, dus voorkeur is lucht de kast uitblazen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22
Sinned123 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:00:
[...]

Is er ook nog een variant gespot met reference koeler en dvi-d? Ik heb een zeer kleine kast, dus voorkeur is lucht de kast uitblazen .
Naar mijn beste weten zijn alle reference-kaarten vrijwel identiek en hebben de diverse producenten daar vooral een andere sticker opgeplakt. Dat is immers een beetje waar dat reference op slaat: het basismodel, zoals bedacht door AMD. Die hebben dan ook allemaal geen dvi-aansluitingen (hoewel ze wel de header op het PCB hebben, maar ik betwijfel of je 'm er zelf op kan/wil knutselen :P ).

Dus voor dvi is het ofwel een adapter gebruiken, of toch een custom nemen, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Vandaag de release van RX 470.
Maar ik kan hem nog nergens vinden, qua bestellen ofzo...
Dus releasedatum betekent niet dat hij vandaag al te koop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphke
ik weet niet meer welke kaart ik moet nemen

is er ergens een linkje waar je sapphire, xfx asus en de msi kunt vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Zijn er al 470 reviews? Ik ben met name benieuwd hoe de 470 het doet tegenover mijn oude HD 7950 en de prijs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Freshnub schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:55:
Zijn er al 470 reviews? Ik ben met name benieuwd hoe de 470 het doet tegenover mijn oude HD 7950 en de prijs natuurlijk.
Dat is meer iets voor het CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137 , maar vanaf 15:00 zounden we wat reviews kunnen verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
Syphke schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:54:
ik weet niet meer welke kaart ik moet nemen

is er ergens een linkje waar je sapphire, xfx asus en de msi kunt vergelijken ?
Er valt bijna niets te vergelijken, klok snelheden zijn bijna allemaal identiek en van 40 a 50 hz meer ga je bijna niets van merken.
Wel kun je kijken naar de aansluitingen, sommige kaarten hebben 2 Dp of 3 Dp aansluitingen en 2 hdmi of 1 hdmi.

Voor de rest is het de looks qua koelers en uiterlijk van de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
Ik zat te wachten op de custom versies van de RX480, maar 350euro voor een goeie Fury kaart vond ik te verleidelijk: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1250843

Natuurlijk wel iets duurder dan de RX480 maar qua prijs/performance wel interessant als je ook freesync wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Laatst online: 00:32
tboynl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:07:
Ik zat te wachten op de custom versies van de RX480, maar 350euro voor een goeie Fury kaart vond ik te verleidelijk: https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1250843

Natuurlijk wel iets duurder dan de RX480 maar qua prijs/performance wel interessant als je ook freesync wilt draaien.
De postbode is onderweg . Ik heb hem gisteravond ook besteld . Wel een lange kaart zeg , moet zelfs een hd bay eruit slopen. Kwa performance komt hij met een fury x mee want het is een oc editie met een hele grote koeler.
Nadeel is dat hij wat meer stroom verbruikt.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik ben zo onderhand wel klaar met AMD voor deze generatie. Belachelijke prijzen en nog steeds geen custom kaarten zorgen er voor dat ik er nu over denk een 1060 te kopen. Ze hebben het gewoon verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Nu lijkt het er inderdaad op dat voor groter dan 1080P voor nVidia gekozen "moet" worden. Jammer inderdaad.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 12:56
Inderdaad wel jammer dat de custom edities zo lang op zich laten wachten. De koeler op de normale RX480's zijn voor mij te luidruchtig wat ik zo zie uit de testresultaten.

Maar om direct naar nVidia te gaan voor groter dan 1080P is natuurlijk wat kort door de bocht. Dat hangt mede af van je totale setup. Zonder freesync had ik ook geen AMD kaart gekocht voor 4K. Juist bij weinig FPS en zonder hoge Hz waardes op je scherm heeft dat meerwaarde. Hoe lager de prijs des te minder het pijn doet om in de toekomst weer te upgraden :) Maar zal hier verder niet te ver over uitweiden.

[ Voor 18% gewijzigd door tboynl op 05-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:17
voor de liefhebbers......mindfactory.de heeft 4.....uuh 3 rx 480 4G nitro's op voorraad.

*edit en alweer uitverkocht

[ Voor 14% gewijzigd door icefire171 op 05-08-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Bisamrat schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 07:56:
[...]

Bedankt voor de tip, was het wachten zat en heb er ook eentje besteld. Totale kosten inclusief verzending is 253,04 euro, verwachte levertijd is August 16, 2016 - August 17, 2016. Nog kleine twee weken wachten dus en dan kunnen we er mee aan de slag ;).
Deze is wel verleidelijk, wil alleen graag een stille PC en die koeler bevalt me niet zo :X
Een custom keoler zou het hele prijsverschil weer teniet doen. Ik baal behoorlijk van deze launch, mn videokaart overleed een maand geleden, had inmiddels toch verwacht een nieuwe te hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
https://www.alternate.nl/...uct/1289594?tk=7&lk=20614

€ 349,- ik schrik hier een beetje van, wat moet ik nou doen nog langer wachten? ik heb het idee dat er slinkse voorraad is tot december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Mja , het is Alternate + de kaart is nog maar net uit dus die prijs had ik wel verwacht te zien op alternate, uiteraard is een rx 470 nooit geen 250-300 euro waard dus dit wordt afwachten :)

begin steeds meer te denken dat ik gewoon beter doorspaar tot Vega er is en dan gewoon die koop en er 3+ jaar mee ga doen ofzo, dit 480 verhaal schiet niet op :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorklift
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09-2021
cherrycoke schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:27:
https://www.alternate.nl/...uct/1289594?tk=7&lk=20614

€ 349,- ik schrik hier een beetje van, wat moet ik nou doen nog langer wachten? ik heb het idee dat er slinkse voorraad is tot december.
Op reddit wordt gezegd dat er op 12 augustus een vrij grote voorraad richting Europa komt. Ik wacht zelf in ieder geval nog zo'n 10 dagen voordat ik ontmoedigd raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
nienque schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Op reddit wordt gezegd dat er op 12 augustus een vrij grote voorraad richting Europa komt. Ik wacht zelf in ieder geval nog zo'n 10 dagen voordat ik ontmoedigd raak :)
we wachten het maar weer af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Overclockers.co.uk geeft inderdaad ook aan dat die 12 augustus in stock is, weet iemand of de gratis verzending ook voor Nederland geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:17
[b][ weet iemand of de gratis verzending ook voor Nederland geldt?
Nee je mag gewoon 17.66 pond verzendkosten betalen. En ja ik kan het helaas weten want ik heb mijn pre order vandaag afgezegd.

Als het goed is levert mindfactory maandag of dinsdag mijn rx 480 4GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Blijkbaar wordt de RX 480 in grote getale door ethereum miners opgekocht (wat de neuk is ethereum mining?). Op een forum zijn heel veel van die gasten die gewoon 20 kaarten tegelijk hebben gekocht. Waarom moeten ze het nou voor gamers verpesten? Van wat ik heb begrepen is dit al vaker gebeurd met AMD kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

kingmob schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Deze is wel verleidelijk, wil alleen graag een stille PC en die koeler bevalt me niet zo :X
Een custom keoler zou het hele prijsverschil weer teniet doen. Ik baal behoorlijk van deze launch, mn videokaart overleed een maand geleden, had inmiddels toch verwacht een nieuwe te hebben :'(
Ach ja zo dacht ik er ook over, maar de after market kaarten zijn veel te duur (voor nu) en was het wachten zat. We gaan het zien hoeveel herrie de kaart maakt tijdens het spelen.

Net een mail gekregen dat de kaart is verstuurd, dus dat is eerder dan verwacht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58

muhda

Time & Space traveler

DervishD schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 01:20:
Blijkbaar wordt de RX 480 in grote getale door ethereum miners opgekocht (wat de neuk is ethereum mining?). Op een forum zijn heel veel van die gasten die gewoon 20 kaarten tegelijk hebben gekocht. Waarom moeten ze het nou voor gamers verpesten? Van wat ik heb begrepen is dit al vaker gebeurd met AMD kaarten?
Waarschijnlijk een type cryptocurrency, een ander soort bitcoin? Maar ja, als je al 5 of tien AMD 480 koopt, dan heb je bijna een directe lijn nodig om in te kopen (of ze doen zich voor als groothandel om aan zulke hoeveelheden videokaarten te komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
AMD is gewoon een hele soep aan het maken nu.... de 470 Nitro+ of Strixx is even duur als een reference 480.
En aftermarket modellen van de 480 8gb, die trouwens bijna nergens op stock zijn gaan van 299 euro ( PowerColor red devil ) tot 319 euro ( Sapphire Nitro+ ) tot 329-349 euro ( Asus Strix )

Zoals het nu zit loop ik zelfs niet warm om mijn 280x te vervangen tot Vega er is, die aftermarket 480 modellen moeten, afhankelijk van merk, tussen de 20 en 50 euro goedkoper om zelfs maar interessant te zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Katmi schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:55:
AMD is gewoon een hele soep aan het maken nu.... de 470 Nitro+ of Strixx is even duur als een reference 480.
En aftermarket modellen van de 480 8gb, die trouwens bijna nergens op stock zijn gaan van 299 euro ( PowerColor red devil ) tot 319 euro ( Sapphire Nitro+ ) tot 329-349 euro ( Asus Strix )

Zoals het nu zit loop ik zelfs niet warm om mijn 280x te vervangen tot Vega er is, die aftermarket 480 modellen moeten, afhankelijk van merk, tussen de 20 en 50 euro goedkoper om zelfs maar interessant te zijn imo.
de 1060 kan je voor veel goedkoper halen

pricewatch: EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB
Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.