Vraagje, waarom zijn er zo veel geinteresseerd in de fe? Wacht dan even op de custom fans voor betere koeling en minder lawaai.
Er is geen FE van AMD kaarten maar een reference edition
Daarnaast valt het lawaai wel mee, zit op niveau van een 970/980/Fury/Fury X als ik dit plaatje mag geloven: http://www.guru3d.com/ind...cles&action=file&id=23003
Ben het verder wel met je eens hoor. Ik wacht ook op de custom kaarten van de fabrikanten. Vooral qua uiterlijk vind ik deze kaart net niet, al komt ie in een afgesloten kast. En dan nog denk ik dat ik ga wachten op de 490.
Ben het verder wel met je eens hoor. Ik wacht ook op de custom kaarten van de fabrikanten. Vooral qua uiterlijk vind ik deze kaart net niet, al komt ie in een afgesloten kast. En dan nog denk ik dat ik ga wachten op de 490.
Hier ook woensdag half vijf een Saphire besteld levertijd zou 2 tot 3 dagen duren.
Nog geen pakje of mail gezien en ook net de status bekeken staat nu geen levertijd bij maar wacht op product(en).
Wel jammer als ze niet leveren of communiceren.
Kan dus nog 2 dagen duren of 2 weken.
Valt me tegen ik had gedacht vandaag te kunnen gamen op mijn nieuwe kaart daarom bestelde ik hem ook.
Zijn blijkbaar allemaal fake data die ze vermelden, beetje teleurstellend van Azerty
Op hun site stata bij deze kaart nog steeds
Online - ruim voorradig
Is dat dan niet gevalletje oplichting?
Zet dan neer levertijd onbekend als het er echt ruim was geweest had ik nu ook een kaart gehad.
Nog geen pakje of mail gezien en ook net de status bekeken staat nu geen levertijd bij maar wacht op product(en).
Valt me tegen ik had gedacht vandaag te kunnen gamen op mijn nieuwe kaart daarom bestelde ik hem ook.
Zijn blijkbaar allemaal fake data die ze vermelden, beetje teleurstellend van Azerty
Online - ruim voorradig
Zet dan neer levertijd onbekend als het er echt ruim was geweest had ik nu ook een kaart gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door ErikRo op 02-07-2016 11:48 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Is het ook mogelijk om deze kaart bij mijn R9 390 te zetten en dan crossfire te draaien?
Op google kwam ik niet verder dan dat de 480 in crossfire gedraaid kan worden, maar nergens iets te vinden over hoe dit werkt icm oudere kaarten.
De AMD chart op de website gaat maar tot de 290's.
Op google kwam ik niet verder dan dat de 480 in crossfire gedraaid kan worden, maar nergens iets te vinden over hoe dit werkt icm oudere kaarten.
<Zinloze tekst hier>
Gezien het niet dezelfde kaarten zijn, nee dat kan niet. Een 480 kan alleen in CF gedraaid worden met een andere 480.GforceNL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:46:
Is het ook mogelijk om deze kaart bij mijn R9 390 te zetten en dan crossfire te draaien?
Postnl is laat met bezorgen, zou al 2 uur geleden binnenkomen.... Ahw mán kan niet wachten meer

ok, jammer. Voorheen konden verschillende chipsets nog wel in CF... Helaas pindakaas!
<Zinloze tekst hier>
Dat was het geval bij rebrands, bijv de 7970 en de 280x. Omdat het dezelfde kaarten warenkon dit, waarbij de 480 een nieuwe kaart is.GforceNL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:34:
ok, jammer. Voorheen konden verschillende chipsets nog wel in CF... Helaas pindakaas!
Nee dat is nooit zo geweest je moet altijd dezelfde GPU hebben, dus een toekomstige RX 470 kan wel.GforceNL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:34:
Dat is een slechte geluidstest met veel te veel omgevingsgeluid.JanW schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:30:
Er is geen FE van AMD kaarten maar een reference editionDaarnaast valt het lawaai wel mee, zit op niveau van een 970/980/Fury/Fury X als ik dit plaatje mag geloven: http://www.guru3d.com/ind...cles&action=file&id=23003

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/RX_480/23.html
Dus vrij vergelijkbaar met een reference GTX 970 dus.
[ Voor 50% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2016 13:35 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Omdat ik hem aan het eind van het jaar toch weer door verkoopSlackers schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:18:
Vraagje, waarom zijn er zo veel geinteresseerd in de fe? Wacht dan even op de custom fans voor betere koeling en minder lawaai.
Eerste RX 480 binnen, helaas pas morgen tijd om hem in te bouwen
Ik heb hem ook binnen, net een half uurtje.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Omdat ik hem aan het eind van het jaar toch weer door verkoop.
Eerste RX 480 binnen, helaas pas morgen tijd om hem in te bouwen.
Meteen tegen mijn computer aan gegooid en ik moet zeggen dat dit ECHT zo veel beter is dan een 270x. Ik kan DOOM up ultra draaien met gemiddeld 60+fps op 2560x1080 met hier en daar dips richting de 55.
Helaas kan ik ook nog niet meer spelen op het moment want er staat een festival op me te wachten..... Ah well

edit: idle is hij helaas net zo stil als mijn ouwe overgeklokte msi r9 270X (fan speed kwam nooit boven de 20% onder full load, en temps onder de 80 graden.)... als hij warm wordt wil hij flink blazen. Kwestie van wennen hoop ik, anders gooi ik er een waterblok op
[ Voor 17% gewijzigd door ParaVince op 02-07-2016 15:20 ]
Haha niet liever dan eentje met een mooie en haast wel betere koeling?Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Verder wel te begrijpen dan. Zelf toch een gigabyte 1080 nu. Heerlijk spelen met dat ding.
Verkoopt een custom model niet voor een betere prijs?Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Verwijderd
R9 480X en renderen premiepro, photoshop, after effects. Verstandig om hem daarvoor te gebruiken of tog op de nvidia 1060 wachten?
Weet iemand wanneer we deze ongeveer in Nederland kunnen verwachten?
https://www.overclockers....phics-card-gx-37b-sp.html
Waarschijnlijk wanneer overclockers.co.uk hem ook kan leveren. 
Over enkele weken waarschijnlijk.
Over enkele weken waarschijnlijk.
AMD Nieuwsdiscussie
Zit al in mijn kast, maar in het filmpje hieronder zie je hoe de kaart er uit ziet icm met een blackplate.Medic schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:02:
[...]
Heb je daar ook een foto van?
Want zo staan ze niet op de websites van azerty etc?
Dat klopt, maar dat is ook langer wachten.SmokingCrop schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:21:
[...]
Verkoopt een custom model niet voor een betere prijs?
De Vega van AMD gaat ik wel als custom kaart kopen, maar met crossfire is een reference cooler niet direct veel slechter.Slackers schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:04:
[...]
Haha niet liever dan eentje met een mooie en haast wel betere koeling?
Verder wel te begrijpen dan. Zelf toch een gigabyte 1080 nu. Heerlijk spelen met dat ding.
Verbaas me er ook over. Prijs is inmiddels ook aangepast: was woensdag 269,- is inmiddels 279,-.ErikRo schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:45:
Hier ook woensdag half vijf een Saphire besteld levertijd zou 2 tot 3 dagen duren.
Online - ruim voorradig
Heb een mailtje naar Azerty gestuurd om meer informatie te krijgen.
Heb je al kunnen kijken wat voor geheugenchips erop zitten?Temujin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:31:
[...]
Als in welk type chips ? of bedoel je checken dat er niet stiekem 8GB op zit waarvan 4 is uitgeschakeld ?
Kaartje al binnen?Astennu schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:58:
* never mind
AMD Nieuwsdiscussie
Nee die komt maandag. Al ben ik dan niet thuis vanwege werk. Geen idee hoe UPC dat doet of ik hem dan dinsdag kan afhalen of dat ze week komen. In het 2e geval kan ik hem weer niet aannemen want ik werk gewoon de hele dag. Mja gaan het wel zien-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:16:
[...]
Heb je al kunnen kijken wat voor geheugenchips erop zitten?
[...]
Kaartje al binnen?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik weet nog steeds niet zeker welke versie ik wil kopen. De 4 GB of 8 GB versie. Want ik denk de 8 niet nodig te hebben. Ik draai nu op een gtx670 en deze heeft maar 2gb geheugen en ik ben nog geen 1 keer ekort gekomen.
Ik game op 1080P en dit zal in komende jaren niet veranderen. Hoe denken jullie hier over want het is wel 50 euro verschil.
Ik game op 1080P en dit zal in komende jaren niet veranderen. Hoe denken jullie hier over want het is wel 50 euro verschil.
4GB ruim voldoende voor 1080p.lever schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:45:
Ik weet nog steeds niet zeker welke versie ik wil kopen. De 4 GB of 8 GB versie. Want ik denk de 8 niet nodig te hebben. Ik draai nu op een gtx670 en deze heeft maar 2gb geheugen en ik ben nog geen 1 keer ekort gekomen.
Voor veruit de meeste games wel ja, zet je GTA V echter op maxed out settings (en dan met name de advanced settings) zit je makkelijk aan 4GB VRAM, met AA aan wordt dat uiteraard nog een paar graden erger. Dat geeft echter geen problemen, en er zijn maar heel weinig games die zo veel gebruiken, dus ik zou op 1080p inderdaad lekker voor de 4GB kaart gaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Toenet even contact gehad met Azerty. De RX480 is slecht leverbaar door de fabrikant. Ze hebben nog geen idee waanneer de videokaarten binnenkomen. Dit betreft alle types.
zucht
zucht
[ Voor 6% gewijzigd door Newjersey op 04-07-2016 09:29 ]
Misschien heeft de 4 GB versie ook 8 GBlever schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:45:
http://www.legitreviews.c...o-cards-8gb-memory_183548
Ik weet niet of het al was maar als je op die site over het woord 'pre order' hangt met je muis dan staat er 22 juli. Dus over 2,5 week als dat klopt.Crklein schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:38:
Weet iemand wanneer we deze ongeveer in Nederland kunnen verwachten?
Zojuist de order bij Azerty geannuleerd en bij Afuture bestelt. De XFX OC is iets duurder maar ze hebben wel direct op voorraad. Straks na het werk even naar Veenendaal toe om de videokaart af te halen
Nog niet kunnen kijken. Maar volgens mij is het goede nieuws zojuist al verkondigd in het andere topic-The_Mask- schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:16:
Heb je al kunnen kijken wat voor geheugenchips erop zitten?
Ja! Eerste RX 480's met 4GB hebben dus stiekem 8GB.Temujin schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:08:
[...]
Nog niet kunnen kijken. Maar volgens mij is het goede nieuws zojuist al verkondigd in het andere topic
AMD Nieuwsdiscussie
Zojuist bericht van Azerty dat mijn Sapphire RX480 8GB verzonden is. Had eigenlijk de hoop opgegeven hem snel te hebben (Besteld op 29-06-2016 om 9 uur 's avonds).
ben benieuwd, als het goed is morgen ophalen
. Mooie upgrade voor mijn 7870 en weer terug na Sapphire bedenk ik me net, had hiervoor een Sapphire 4850
ben benieuwd, als het goed is morgen ophalen
[ Voor 24% gewijzigd door Urithar op 04-07-2016 14:29 ]
Volgens mij zijn de kaarten nu prima leverbaar, prima launch lijkt me.
Bestelling van mindfactory gecancelled, ik neem wel een custom RX 480, zo lang dat dat ging duren
.
Bestelling van mindfactory gecancelled, ik neem wel een custom RX 480, zo lang dat dat ging duren
de 4GB-versie van deze kaart is nergens meer te krijgen, zelfs in duitsland niet meer, valt dus wel mee met die verkrijgbaarheid

Ja ze zijn nu uitverkocht zo te zien. Waren sowieso niet veel omdat het immers toch allemaal 8GB versies waren met een 4GB BIOS.
AMD Nieuwsdiscussie
Gisteren ook mail gehad dat de mijne vandaag bezorgd wordt. Zo hoor je hele tijd niks en dan is ie er ineens :-)
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb op 01-07 een XFX RX480 4GB besteld maar begon toch ongeduldig te worden (hoewel de lange levertijd duidelijk gecommuniceerd was vooraf) 
Dus eens contact opgenomen met de klantenservice van Azerty. Ik heb nu twee videokaarten in bestelling
Ze hebben de 8GB versie, welke theoretisch sneller leverbaar is, ook toegevoegd aan m'n order. Is die inderdaad sneller binnen dan leveren ze die uit. Mocht de 4GB onverwacht toch eerder binnen zijn dan leveren ze die. Mij maakt het niet heel veel uit welke ik krijg, als het de 8GB wordt is dat voornamelijk vanwege z'n kortere levertijd.
Dus eens contact opgenomen met de klantenservice van Azerty. Ik heb nu twee videokaarten in bestelling
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ik heb net 2st. Saphire RX 480 8GB kaarten besteld bij Azerty (1 voor mijzelf en 1 voor mijn vriendin). Vond dat mijn vriendin ook weleens een upgrade (heeft nog steeds een HD7870) kon gebruiken (vind ik al veel langer), ook al vindt zij het zelf nog steeds ruim voldoende met wat zij speelt (oa. voor WoW).
Heb getwijfeld om te wachten op de OC versies maar ik ga later (dit jaar) toch compleet voor/over op waterkoeling, dan kijk ik wel wat er mogelijk is als het nodig is en ik overclock mijn R9 280X nu ook bijna niet (dan de standaard OC).
EDIT:
Later koop ik er wel een tweede RX 480 bij of desnoods verkoop ik er één om dan toch naar Vega over te stappen (heel afhankelijk van de prijs).
Heb getwijfeld om te wachten op de OC versies maar ik ga later (dit jaar) toch compleet voor/over op waterkoeling, dan kijk ik wel wat er mogelijk is als het nodig is en ik overclock mijn R9 280X nu ook bijna niet (dan de standaard OC).
EDIT:
Later koop ik er wel een tweede RX 480 bij of desnoods verkoop ik er één om dan toch naar Vega over te stappen (heel afhankelijk van de prijs).
[ Voor 12% gewijzigd door NINjak op 05-07-2016 16:03 ]
Hopelijk komen de custom uitvoeringen snel ! Heeft iemand enig idee wanneer die in de verkoop gaan?
29 juni de RX 480 8GB versie besteld bij Azerty, vandaag binnengekregen. Netjes voor nieuwe hardware, dat heb ik in het verleden zeker anders gezien.
Het werd wel eens tijd om mijn 7850 te vervangen!
Het is een Sapphire kaart geworden. Wel jammer dat het geen Club3D kaart kon zijn zoals mijn vorige twee kaarten, maar daar heb ik nog niets van gezien. Was Club3D niet een Nederlands merk?
Het werd wel eens tijd om mijn 7850 te vervangen!
Het is een Sapphire kaart geworden. Wel jammer dat het geen Club3D kaart kon zijn zoals mijn vorige twee kaarten, maar daar heb ik nog niets van gezien. Was Club3D niet een Nederlands merk?
Verwijderd
Vandaag de RX480 4GB XFX binnen gekregen.
Wat mij opviel is dat de doos aan twee kanten voorzien is van een 4GB sticker.

Is het verhaal van 8GB dus toch waar ?
nieuws: Eerste RX 480-gpu's met 4GB hebben 8GB geheugen waarvan helft actief
Tevens wel een fijne kaart waar ik hopelijk nog wel wat plezier van ga hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 21:10 ]
Het is waar, inmiddels ook uitgevoerd door TechPowerUP: nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-videokaart staan onlineVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:00:
Vandaag de RX480 4GB XFX binnen gekregen.
[afbeelding]
Heb je gekeken wat er onder de stickers op de doos zit? Misschien staat daar wel 8GB
Verwijderd
Heb bij de sticker aan de achterkant even gespiekt maar daar zat helemaal niks onderXtuv schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:18:
[...]
Het is waar, inmiddels ook uitgevoerd door TechPowerUP: nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-videokaart staan online
Heb je gekeken wat er onder de stickers op de doos zit? Misschien staat daar wel 8GB
Het is ook duidelijk een niet-merk-gebonden sticker. Je zou bijna denken dat alle dozen van de reference-kaarten een leeg vlakje hebben waar een 4GB of 8GB sticker op past
Net op tijd geweest met het laten toevoegen van 8GB versie aan m'n order: sinds vanmiddag is hij €15 duurder geworden
Nu de dekens nog...
Verwijderd
Nu mijn R9 270x aangeboden bij vraag en aanbod.
Mocht je geinterreseerd zijn, laat het mij dan even weten
Mocht je geinterreseerd zijn, laat het mij dan even weten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 21:46 ]
Post dit ook even in CJ's Radeon topic anders.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:09:
Wouw jongens dit gaan jullie niet geloven
Ik dacht namelijk dat er niets onder de sticker te zien was maar blijkbaar wel dus![]()
[afbeelding]
Nu even de flashtool in handen krijgen en ik heb een 8GB kaart voor 220 euro
Zorg wel dat je weet wat je doet, bricked kaart is ook niet alles, vooral als je niet weet hoe je hem dan kunt unbricken
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had al zo'n vermoedenVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:09:
Wouw jongens dit gaan jullie niet geloven
Ik dacht namelijk dat er niets onder de sticker te zien was maar blijkbaar wel dus![]()
[afbeelding]
Nu even de flashtool in handen krijgen en ik heb een 8GB kaart voor 220 euro
nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-videokaart staan onlin...
Verwijderd
CoolXtuv schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:57:
[...]
Ik had al zo'n vermoedenDank voor het posten. Ik heb de foto bij het nieuwsbericht op de frontpage gezet:
nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-videokaart staan onlin...
iemand duidelijkheden over de levertijden bij Azerty? Ik had vorige week een RX480 besteld (MSI 8GB), toen de betaling doorkwam (overschrijving) was de levertijd 2-3 werkdagen.
Alle andere producten in mijn bestelling staan ondertussen klaar, maar de RX480 blijft staan op wacht op producten.
Ondertussen is de levertijd op de bestelpagina naar 10+ dagen geschoten...
Nogal kut want ik ga zondag/maandag op vakantie voor X maanden... En aangezien ik alleen woon gaat er niemand opendoen voor een paketje....
Alle andere producten in mijn bestelling staan ondertussen klaar, maar de RX480 blijft staan op wacht op producten.
Nogal kut want ik ga zondag/maandag op vakantie voor X maanden... En aangezien ik alleen woon gaat er niemand opendoen voor een paketje....
too weird to live too rare to die
Als het zo nauw speelt zou ik zelf Azerty even bellen en er naar vragen. Desnoods laat je je bestelling annuleren met die reden als je toch enkele maanden niet thuis bent? Dan is de prijs wellicht ook nog gezakt als je opnieuw besteldterror538 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:43:
iemand duidelijkheden over de levertijden bij Azerty? Ik had vorige week een RX480 besteld (MSI 8GB), toen de betaling doorkwam (overschrijving) was de levertijd 2-3 werkdagen.
Ik heb dan toch de 4GB versie gekocht van de 480. Ik zie wel wanneer hij binnen komt. Met een beetje geluk is het een 8 maar maakt me niet zoveel uit.
Ik ben niet van plan hoger als 192x080 te gamen. En heb nu een gtx670 met maar 2 GB geheugen en heb nog nooit problemen gehad.
Ik ben niet van plan hoger als 192x080 te gamen. En heb nu een gtx670 met maar 2 GB geheugen en heb nog nooit problemen gehad.
Ik weet niet of er nog meer reference 4 GB modellen geleverd gaan worden. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de reference 4 GB modellen die nu geleverd zijn alles was en de rest alleen maar aftermarket zou worden. Pin me er niet op vast maar houdt het in de gatenlever schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:35:
Ik heb dan toch de 4GB versie gekocht van de 480. Ik zie wel wanneer hij binnen komt. Met een beetje geluk is het een 8 maar maakt me niet zoveel uit.
edit:
Ik had gisteravond zelf een 8 GB willen bestellen, mijn GTX760 geeft sinds een aantal weken af en toe artifacts namelijk. Maar gezien de prijzen verhoogd zijn kunnen ze mij de boom in en wacht ik alsnog wel tot later deze maand of na de vakantie....
[ Voor 16% gewijzigd door Suicyder op 06-07-2016 12:55 ]
Ik zie het wel. Neem aan dat azerty wel iets laat weten. Ik hoef geen partner kaart omdat de koeler er toch af gaat voor een waterblok na een tijdje.
Levertijd: 8 werkdagen, nja is het een voorraadje of gewoon reclame vraag ik me af, daarnaast is 250 ook vrij stevig voor een "4" GB kaartRecon24 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:52:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1282337
Zal dit niet nog een leuk voorraadje zijn?
Reclame zou kunnen, maar er gaan geruchten dat dit alles was en alleen nog maar aftermarket 4GB kaarten zouden komen. Mocht het toch zo zijn dat ze nog een voorraad hebben weten te bemachtigen is het maybe wel interessant.Suicyder schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:00:
[...]
Levertijd: 8 werkdagen, nja is het een voorraadje of gewoon reclame vraag ik me af, daarnaast is 250 ook vrij stevig voor een "4" GB kaart
Alleen de prijs maakt het minder interessant nu omdat het verschil met de 8GB versie al bijna verwaarloosbaar is. Ik had gewoon van de week toen ik twijfelde om nog een 4GB versie erbij te nemen, meteen moeten toestaan. Ben ieder geval blij met de 8GB versie die ik nu heb!
[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 06-07-2016 14:07 ]
Net een email van Azerty gekregen
Beste x
Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s) xSZWxxxxxxxxxxx
Normaal gesproken wordt uw bestelling morgen aangeboden door de postbode.
Let op, indien u gekozen heeft voor PakjeGemak, dient u zich bij het ophalen van het pakket te
legitimeren.
4GB versie?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb gewoon 2 st. van de 8GB versie besteld... sorry
Verwijderd
Het ziet er naar uit dat de early adopters het getroffen hebben... de prijzen kruipen alweer omhoog bij Azerty. Van €269 naar €285 / €299 voor de 8gb versie en van €219 naar €250 voor de 4gb (ik betwijfel of de Sapphire van €219 nog aan iedereen geleverd gaat worden)
Zou het verstandig zijn nu nog een kaart te kopen voordat ze nog verder omhoog schieten?
Ik was eigenlijk van plan een rx 480 4gb te kopen voor 219,- maar dat zit er niet echt meer in nu alle prijzen omhoog zijn gegooid en bekend is gemaakt dat het om een gelimiteerd aantal blijkt te gaan. Misschien is nog het verstandigst om te wachten voor de rx 470, maar het zou toch zo zuur zijn als die rond de €219 gaat kosten.
Zou het verstandig zijn nu nog een kaart te kopen voordat ze nog verder omhoog schieten?
Ik was eigenlijk van plan een rx 480 4gb te kopen voor 219,- maar dat zit er niet echt meer in nu alle prijzen omhoog zijn gegooid en bekend is gemaakt dat het om een gelimiteerd aantal blijkt te gaan. Misschien is nog het verstandigst om te wachten voor de rx 470, maar het zou toch zo zuur zijn als die rond de €219 gaat kosten.
Als de RX 470 komt dan verwacht ik eerst gewoon weer omgerekende MSPR en pas als de eerste batch bijna opraakt pas weer wat hogere prijzen. AMD heeft eigenlijk nooit echt last van veel te hoge prijzen zoals nVidia dat wel vaker heeft als ik mij goed herinner.
AMD Nieuwsdiscussie
De levertijd van de Sapphire RX480 4GB is bij Azerty al veranderd van +10 werkdagen naar onbekend. Dus dit was het dan waarschijnlijk..Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:26:
[..]ik betwijfel of de Sapphire van €219 nog aan iedereen geleverd gaat worden[..]
Verwijderd
Alleen Azerty had een MSRP voor de AMD kaarten bij deze lancering, de rest van alle nederlandse webshops helaas niet. Ik weet niet of je er op kan vertrouwen dat ze het weer gaan doen bij de rx 470.-The_Mask- schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:32:
Als de RX 470 komt dan verwacht ik eerst gewoon weer omgerekende MSPR en pas als de eerste batch bijna opraakt pas weer wat hogere prijzen. AMD heeft eigenlijk nooit echt last van veel te hoge prijzen zoals nVidia dat wel vaker heeft als ik mij goed herinner.

Zo te zien is Alternate.nl al door hun stock gegaan m.u.v. van 1 versie ondanks de hoge prijzen.
M'n 8GB RX 480 is binnen bij Azerty. De 4GB versie daarom afbesteld. Met een beetje mazzel kan ik morgenavond aan de knutsel
Nu de dekens nog...
Mag ik vragen waarom jullie hem niet uit Duitsland halen?
Heb bij een duitse site de powercolor besteld voor 259. 8 gb. Hij staat op voorraad dus zou verstuurd moeten worden
. Er zijn er daar sowieso veel meer op voorraad voor betere prijzen dan hier.
Heb bij een duitse site de powercolor besteld voor 259. 8 gb. Hij staat op voorraad dus zou verstuurd moeten worden
Geen idee eigenlijk... Waarschijnlijk ook omdat ik niet zou weten waar ik moet zoeken in DE
(al is daar natuurlijk nog wel wat op te vinden)
Die €259, is dat inclusief verzendkosten? Anders scheelt/scheelde het niet heel veel, want ik heb hem nog voor €269 in NL weten te krijgen.
Die €259, is dat inclusief verzendkosten? Anders scheelt/scheelde het niet heel veel, want ik heb hem nog voor €269 in NL weten te krijgen.
Nu de dekens nog...
De PowerColor die ik heb besteld is ook redelijk direct leverbaar: gisteren besteld, vandaag verzonden. Maar goed, ondertussen is hij wel €16 duurder geworden.
Nu de dekens nog...
Ik wil even de opmerking kwijt dat het ronduit belachelijk is dat er zo weinig voorraad is/wordt ingekocht door de (grote) winkels hier in Nederland en dat ze daarbovenop nog zoveel meer durven vragen. De kaarten zitten nu ondertussen tegen de € 300,- euro aan of er al overheen. Ik baard me hier dus ook zorgen om, de AIB kaarten zullen daar dus nog overheen gaan en veel te duur uitvallen. Het doel van AMD wordt dus door de Nederlandse resellers mooi om zeep geholpen. Zou top zijn als AMD hun hier eens op zou aanspreken.
Ook ik zal mijn kaart gaan bestellen in Duitsland en hoop dat de Nederlandse Afuture, Azerty, Informatique, Alternate, enz. ook deze fora lezen. Ze moeten zich schamen voor het uitbuiten van de consument op deze manier door kunstmatig de prijs op te drijven.
Ook ik zal mijn kaart gaan bestellen in Duitsland en hoop dat de Nederlandse Afuture, Azerty, Informatique, Alternate, enz. ook deze fora lezen. Ze moeten zich schamen voor het uitbuiten van de consument op deze manier door kunstmatig de prijs op te drijven.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Dat heet shortage, vraag en aanbod, heel normaal. AMD kan ze er niet op aanspreken want zij mogen zich niet met de prijs bemoeien, vandaar dat het ook een suggested prijs is.Natuurlijk zijn er truukjes voor om de prijs omlaag te krijgen enkel zal dat enkel onder de tafel gebeuren (rebates, targets, niet meer leveren, etc). Daarbij zullen ze de prijs nooit omlaag doen als er shortage is, dus over een maand of 2 tot 3 kun je misschien normale prijzen verwachten.BarryS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:12:
Ik wil even de opmerking kwijt dat het ronduit belachelijk is dat er zo weinig voorraad is/wordt ingekocht door de (grote) winkels hier in Nederland en dat ze daarbovenop nog zoveel meer durven vragen. De kaarten zitten nu ondertussen tegen de € 300,- euro aan of er al overheen. Ik baard me hier dus ook zorgen om, de AIB kaarten zullen daar dus nog overheen gaan en veel te duur uitvallen. Het doel van AMD wordt dus door de Nederlandse resellers mooi om zeep geholpen. Zou top zijn als AMD hun hier eens op zou aanspreken.
Daarbij Duitsland krijgt veel meer voorraad dan NL.
[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 07-07-2016 16:47 ]
Ja maar krijg stiekem het idee dat het een gecreëerd tekort is. Is het niet door de webshops zelf, dan door de importeurs die gewoon te voorzichtig zijn geweest met inkopen.The Source schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:45:
[...]
Dat heet shortage, vraag en aanbod, heel normaal. AMD kan ze er niet op aanspreken want zij mogen zich niet met de prijs bemoeien, vandaar dat het ook een suggested prijs is.Natuurlijk zijn er truukjes voor om de prijs omlaag te krijgen enkel zal dat enkel onder de tafel gebeuren (rebates, targets, niet meer leveren, etc). Daarbij zullen ze de prijs nooit omlaag doen als er shortage is, dus over een maand of 2 tot 3 kun je misschien normale prijzen verwachten.
Op zich niet heel raar (kijk eens hoeveel shops er zijn omgevallen laatste jaren), maar zo creëren ze zelf nu een groep mensen die hem gewoon over de grens kopen (en dan in lang niet alle gevallen alleen de GPU) waardoor ze zelf omzet mis gaan lopen. Als het alleen de 480 zou zijn waar dit bij was kon ik het geloven, maar hetzelfde is er met de 1070 en 1080, die komen veelal uit duitsland.
Nee hoor, dit zijn nieuwe producten en zitten nog in de ramp-up phase, dus elke maand wordt de output groter. AMD heeft ook een truukje uitgehaald om een 'harde' launch te kunnen doen. Zij hebben 3 maanden stock voorgeproduceerd dus het leek of er veel aanwezig was op launch day (zeg 3000 stuks), enkel moeten ze nu weer wachten op 1 maand stock - waarvan de productie wel elke maand groter wordt - zeg 1500 stuks) en dat moeten ze ook nog gaan delen met de AIBs voor de custom kaarten.Suicyder schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:55:
[...]
Ja maar krijg stiekem het idee dat het een gecreëerd tekort is. Is het niet door de webshops zelf, dan door de importeurs die gewoon te voorzichtig zijn geweest met inkopen.
Op zich niet heel raar (kijk eens hoeveel shops er zijn omgevallen laatste jaren), maar zo creëren ze zelf nu een groep mensen die hem gewoon over de grens kopen (en dan in lang niet alle gevallen alleen de GPU) waardoor ze zelf omzet mis gaan lopen. Als het alleen de 480 zou zijn waar dit bij was kon ik het geloven, maar hetzelfde is er met de 1070 en 1080, die komen veelal uit duitsland.
Ligt dus niet aan de resellers, want die zullen verkopen waar ze hun hand op kunnen leggen.
Daarbij als je 1000 kaarten voor europa hebt kun je er 500 aan duitsland geven en 50 aan Nederland. Dan lijkt het dat daar de supply beter is, terwijl het relatief is. En misschien willen de Duitsers wel helemaal geen reference AMD dus dan blijft er ook nog langer voorraad liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 07-07-2016 17:03 ]
Als het echt een 'shortage' zou zijn dan zou een groot land als Duitsland de prijzen niet zo laag kunnen houden en al helemaal niet nog een voorraad kunnen hebben. De relatie tussen vraag/aanbod en prijs is denk voor iedereen duidelijk. Maar m.i. wordt het hier nu in Nederland door onze resellers kunstmatig opgedreven. Vandaar ook mijn opmerking. Je ziet dit namelijk niet terug over de grens, of in ieder geval in mindere mate.The Source schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:01:
[...]
Nee hoor, dit zijn nieuwe producten en zitten nog in de ramp-up phase, dus elke maand wordt de output groter. AMD heeft ook een truukje uitgehaald om een 'harde' launch te kunnen doen. Zij hebben 3 maanden stock voorgeproduceerd dus het leek of er veel aanwezig was op launch day (zeg 3000 stuks), enkel moeten ze nu weer wachten op 1 maand stock - waarvan de productie wel elke maand groter wordt - zeg 1500 stuks) en dat moeten ze ook nog gaan delen met de AIBs voor de custom kaarten.
Ligt dus niet aan de resellers, want die zullen verkopen waar ze hun hand op kunnen leggen.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Verwijderd
Ik begrijp de commotie niet. Laat ze hun prijzen opdrijven. Koop het gewoon niet. Minder winst voor hun.
Maar Duitsland heeft dan ook een veel grotere afname markt, ik denk dus dat hun voorraad relatief gezien niet groter is dan die van Nederland. Bijvoorbeeld wij Nederlands kopen daar nu ook en voor zover ik weet zijn er relatief gezien meer pc-gamers in Duitsland dan in Nederland.The Source schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:45:
[...]
Ik was v/d week van plan te bestellen, maar de avond dat ik wou bestellen was de prijs ineens 16 euro hoger omdat er geen concurrentie was bij de lagere prijs.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:07:
Ik begrijp de commotie niet. Laat ze hun prijzen opdrijven. Koop het gewoon niet. Minder winst voor hun.
Ik heb hem zelf nu maar in in duitsland besteld, want ik momenteel geforceerd op een 5970 die instabiel is na het overlijden van de GTX760

Maar het is toch gewoon dom dat de prijzen in Nederland geforceerd worden naar 300 euro waar ze in Duitsland wel gewoon 259 en 269 kunnen blijven voor het 8 GB model (EN leverbaar blijkbaar).
edit:
En ja ik betaal nu meer verzendkosten waardoor de prijs richting hetzelfde niveau gaat, maar dan nog puur principieel gekocht in Duitsland.
[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 07-07-2016 17:14 ]
De commotie is er omdat ik wel deze kaart wil kopen, het liefst rij ik morgen op de koopavond naar de winkel. Komende week vakantie. Maar dat gaat dus niet. De opgedreven prijs en mijn gezonde verstand verplicht mij dus uit te wijken naar een ander land.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:07:
En kom niet met een reactie van geduld hebben prijzen zullen dalen. Het is belachelijk dat een reseller mijn geduld op de proef stelt in de hoop dat ik te veel zal betalen.
Verwijderd
Als je goed hebt gelezen. Bedoelde ik met het gene wat ik geschreven hebt van. ''Koopt het niet koop het ergens anders waar het goedkoper is''..BarryS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:12:
[...]
De commotie is er omdat ik wel deze kaart wil kopen, het liefst rij ik morgen op de koopavond naar de winkel. Komende week vakantie. Maar dat gaat dus niet. De opgedreven prijs en mijn gezonde verstand verplicht mij dus uit te wijken naar een ander land.
En kom niet met een reactie van geduld hebben prijzen zullen dalen. Het is belachelijk dat een reseller mijn geduld op de proef stelt in de hoop dat ik te veel zal betalen.
And that's what I shall do. Zou eerlijk gezegd wel een reactie van de winkels willen lezen. Ik rij trouw altijd naar Informatique, al jaar en dag. Maar voor deze zullen ze mij niet als klant hebben. Ze raken nu ook loyaliteit van hun klanten kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:17:
[...]
Als je goed hebt gelezen. Bedoelde ik met het gene wat ik geschreven hebt van. ''Koopt het niet koop het ergens anders waar het goedkoper is''..
Ik heb zelf bij https://tweakers.net/shopreview/6507/caseking/overzicht/ Besteld, ik hoor ook berichten over mindfactory.BarryS schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:30:
[...]
And that's what I shall do. Zou eerlijk gezegd wel een reactie van de winkels willen lezen. Ik rij trouw altijd naar Informatique, al jaar en dag. Maar voor deze zullen ze mij niet als klant hebben. Ze raken nu ook loyaliteit van hun klanten kwijt.
Maar heb gezien dat Caseking in het nVidia topic veelvuldig voorbij kwam zonder rare dingen tot zover. Alleen de standaard verzendpartij GLS schijnt een matige partij te zijn.
Ik zie het wel, de gok is genomen in elk geval
Verwijderd
Fijn! Je koopt een kaart waarbij staat dat ie binnen een week geleverd kan worden en waar de beschikbaarheid online ruim genoemd wordt. Vervolgens blijkt dat je de gekochte en betaalde kaart ooit (wanneer kunnen ze zelfs bij benadering niet aangeven) in de bus mag verwachten.
Ruilen voor eenzelfde, wel beschikbare kaart van een ander merk kan wel, maar dan moet je bijbetalen voor de inmiddels gestegen hoofdprijs.
Ruilen voor eenzelfde, wel beschikbare kaart van een ander merk kan wel, maar dan moet je bijbetalen voor de inmiddels gestegen hoofdprijs.
Dat klinkt als annuleren en elders bestellenVerwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:06:
Fijn! Je koopt een kaart waarbij staat dat ie binnen een week geleverd kan worden en waar de beschikbaarheid online ruim genoemd wordt. Vervolgens blijkt dat je de gekochte en betaalde kaart ooit (wanneer kunnen ze zelfs bij benadering niet aangeven) in de bus mag verwachten.
Mijn kaart is inmiddels onderweg vanuit Duitsland, helaas arriveert hij pas maandag
[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 08-07-2016 16:41 ]
Hier is m'n RX 480 8GB inmiddels geleverd.
Dinsdag besteld en gisteren voor het eerst aangeboden door de postbode.
Dinsdag besteld en gisteren voor het eerst aangeboden door de postbode.
Nu de dekens nog...
De Sapphire Radeon RX 480, 8192 MB GDDR5 kost op het moment €234.90 bij caseking.de.
Reken er 8 euro verzendkosten bij en je zit alsnog 45€ onder de goedkoopste prijs in Nederland!
Reken er 8 euro verzendkosten bij en je zit alsnog 45€ onder de goedkoopste prijs in Nederland!
Shit, nét te laat... Zal waarschijnlijk een prijsfout geweest zijn. Wilde 'm na even nadenken gaan bestellen maar toen stond ie weer op 269,-.RickvdT schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 01:28:
De Sapphire Radeon RX 480, 8192 MB GDDR5 kost op het moment €234.90 bij caseking.de.
Wilde oorspronkelijk wachten op de 3rd party varianten, maar dit was te mooi om te laten liggen.
Helaas

Naargelang er geroepen werd dat deze kaarten x aantal keer beter leverbaar zouden zijn dan nvidia varianten , valt de prijs en beschikbaarheid toch tegen hoor . en dan kijk ik zelfs ook in het buitenland .
Zeker de 4GB varianten waarvan ik er al eentje wou kopen zijn gewoon onvindbaar (en al zeker niet tegen de prijs die men gezegd had nl 220euro)
Die caseking tip van RickvdT was een mooie maar ook ik bleek net te laat te zijn .
Zeker de 4GB varianten waarvan ik er al eentje wou kopen zijn gewoon onvindbaar (en al zeker niet tegen de prijs die men gezegd had nl 220euro)
Die caseking tip van RickvdT was een mooie maar ook ik bleek net te laat te zijn .
De reference is maar heel beperkt als 4 GB uitgebracht, voor wat ik begrepen heb zou de rest allemaal custom 4GB zijn (en bleken de uitgebrachte ook gewoon 8 GB met 4 GB bios te zijn).CrimInalA schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:37:
Naargelang er geroepen werd dat deze kaarten x aantal keer beter leverbaar zouden zijn dan nvidia varianten , valt de prijs en beschikbaarheid toch tegen hoor . en dan kijk ik zelfs ook in het buitenland .
Moet erbij zeggen dat caseking nu ook over de hele linie van rx 480 kaarten 10 euro duurder is dan afgelopen week
Nou is mijne al onderweg, maar wel jammer voor de rest
[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 09-07-2016 20:51 ]
240 bij mindfactory !! http://www.mindfactory.de...3-0--Retail-_1109425.html
Voor normale prijzen,beschikbaarheid en custom uitvoeringen zal het ergens eind augustus worden denk ik.
Hoe dan ook ik wacht wel met een upgrade tot er genoeg keus is en de prijzen acceptabel zijn.
maswa1414 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 20:17:
Voor normale prijzen,beschikbaarheid en custom uitvoeringen zal het ergens eind augustus worden denk ik.
Normale prijzen en beschikbaarheid vanaf 15 juli (referenced design) en 22 juli (custom design) gok ik?-The_Mask- schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:30:
Weet wel zeker van niet.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dat lijkt mij verstandig idd.maswa1414 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:03:
Hoe dan ook ik wacht wel met een upgrade tot er genoeg keus is en de prijzen acceptabel zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.