Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-09 14:50
Onverwachts ook mijn vega 56 binnengekregen vanochtend! Waar de Customer Service gisteren zei dat ze het maandag gingen leveren werd ik vanochtend blij wakker met sms'jes en mailtjes van DPD!
Zo gelijk inbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Customer Service, niet Costumer Service ;) Of lopen ze gekostumeerd rond?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
spone schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:06:
[...]

offtopic:
Customer Service, niet Costumer Service ;) Of lopen ze gekostumeerd rond?
HA, dat zou wat zijn. Thanks, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 04:26
kwondoo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:55:
Onverwachts ook mijn vega 56 binnengekregen vanochtend! Waar de Customer Service gisteren zei dat ze het maandag gingen leveren werd ik vanochtend blij wakker met sms'jes en mailtjes van DPD!
Zo gelijk inbouwen :)
Dat is raar, want DPD zou niet aan zaterdagleveringen doen. Waarom komen ze bij mij nou niet langs :(

EDIT: in Beglië leveren ze trouwens wel op zaterdag, maar niet in Nederland. Wellicht dat je in België woont.

[ Voor 11% gewijzigd door Pascal1988 op 02-09-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
Pascal1988 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:40:
[...]

Dat is raar, want DPD zou niet aan zaterdagleveringen doen. Waarom komen ze bij mij nou niet langs :(

EDIT: in Beglië leveren ze trouwens wel op zaterdag, maar niet in Nederland. Wellicht dat je in België woont.
Woon in provincie Utrecht, maar ik heb geen idee waarom ze wel leverde. Mij hoor je niet klagen uiteraard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash303
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-07 15:38
Iemand een idee waar ik een RX Vega 56 kan pre-orderen op factuur? En die versturen naar België?
De shops die ik tot nu toe gevonden heb laten dit niet toe of vragen veel hoger dan MSRP-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Slash303 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:43:
Iemand een idee waar ik een RX Vega 56 kan pre-orderen op factuur? En die versturen naar België?
De shops die ik tot nu toe gevonden heb laten dit niet toe of vragen veel hoger dan MSRP-prijs.
offtopic:
op factuur? sorry, ben maar een domme nlnder, de uitdrukking is not niet tot hier doorgedrongen. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1988
foppe-jan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:01:
[...]

offtopic:
op factuur? sorry, ben maar een domme nlnder, de uitdrukking is not niet tot hier doorgedrongen. :)
Hij wil niet vooruitbetalen, maar achteraf.

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal1988 op 02-09-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:16
Ben ik het of is er geen optie om te verzenden naar België bij OCUK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
wel netjes van amd dat ze ter compensatie een zakje snoep bij de kaart geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 17-09 15:54
Voor de geïnteresseerden; de Vega 56 is on stock bij Overclockers;
https://www.overclockers....rds/amd/radeon-rx-vega-56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:28
Mijn bestelling bij Scan waren donderdag op vrijdag nacht in NL aangekomen, maar jammer genoeg nog niet uitgeleverd. Zal op z'n vroegst maandag worden, maar zal de gehele week geen tijd hebben de kaarten in ontvangst te nemen. Beetje jammer, gezien mijn R9 290 besloten heeft om de geest te geven :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
Vlizzjeffrey schreef op zondag 3 september 2017 @ 05:40:
wel netjes van amd dat ze ter compensatie een zakje snoep bij de kaart geven.
Dat doet het concern van CaesKing (waar Overclockers onderdeel van is) altijd. Heeft niets met AMD te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6qkeMP0rH7yW5nQ8mq6YWxkg/full.jpg
87Dave in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid"
Mr_Troy in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid"
etc

Misschien is het enige positieve aan deze launch (niet kaarten, echt de launch) dat mensen eindelijk eens in gaan zien dat buitenlandse shops helemaal geen heikel punt hoeven te vormen. Ironisch genoeg zie ik zelfs mensen die ruim een jaar geleden zaten te mekkeren (bij de Pascal release) dat buitenlandse shops niet tellen en al helemaal niet in prijsvergelijkingen, nu in het buitenland bestellen alsof het altijd al normaal was. Noem maar even geen namen, you know who you are.... :+

[ Voor 59% gewijzigd door Paprika op 03-09-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Paprika schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:42:
Misschien is het enige positieve aan deze launch (niet kaarten, echt de launch) dat mensen eindelijk eens in gaan zien dat buitenlandse shops helemaal geen heikel punt hoeven te vormen. Ironisch genoeg zie ik zelfs mensen die ruim een jaar geleden zaten te mekkeren (bij de Pascal release) dat buitenlandse shops niet tellen en al helemaal niet in prijsvergelijkingen, nu in het buitenland bestellen alsof het altijd al normaal was. Noem maar even geen namen, you know who you are.... :+
Ik heb er nooit echt principiële bezwaren tegen gehad, maar voorheen waren de verzendkosten (en terug-) echter nog wel een stukje hoger, in mijn herinnering.

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 03-09-2017 12:44 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nee hoor, die zijn niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat wel een bezwaar is is via Paypal betalen en dat ze een flinke opslag vragen voor het wisselen naar ponden. Dat was even wat minder. Voor de rest is het verrassend niet eng, tot dusver. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-09-2017 13:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:23
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:31:
Wat wel een bezwaar is is via Paypal betalen en dat ze een flinke opslag vragen voor het wisselen naar ponden. Dat was even wat minder. Voor de rest is het verrassend niet eng, tot dusver. :+
Paypal is volgens mij beter dan Ideal, wat betreft kopersbescherming.

Alhoewel mindfactory een bepaald percentage toeslag daar voor vraagt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:31:
Credit card doet dat niet anders. Uiteraard vormt dat geen probleem als je bij hun Duitse tak bestelt, maar ik kan me voorstellen dat het met GBP nu effectief goedkoeper zal zijn dan bij de Oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:47:
[...]

Credit card doet dat niet anders. Uiteraard vormt dat geen probleem als je bij hun Duitse tak bestelt, maar ik kan me voorstellen dat het met GBP nu effectief goedkoeper zal zijn dan bij de Oosterburen.
Nee want het was meer dan €10 extra dat ze vroegen bij het wisselen en dan nog flink wat voor shipping...
Hadden ze kaarten bij Casekings.de, dan was ik daar naartoe gegaan. Was toch al snel richting de €20 goedkoper geweest. Niet dat ik er spijt van ga krijgen denk ik. Ik heb misschien ook al een 1080P 144Hz scherm bestelt. O-)

Nu moet ik eigenlijk mijn R7 1700 vervangen voor een 7700K want high refresh gaming. Ik ben geworden wat ik verachte, een extreem hoge refresh gamer die wat zou hebben aan een 7700K. :') -O-
Nee, geen 1440P voor mij. Ik heb liever een tweede scherm van hetzelfde formaat dat ik ernaast kan zetten voor serieuze multitasking. Ik heb namelijk enige ambitie om eens wat serieuzer te gaan doen met mijn drs. titel en twee schermen, eentje voor word, eentje voor bronnen/digitale artikelen/boeken lijkt mij zeer wenselijk. Beter dan constant wisselen tussen die twee. Dat wil ik nu eigenlijk al een tijdje en nu heb ik mijn excuus. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:56:
[...]
een extreem hoge resolutie frequentie met shitty resolutie gamer die wat zou hebben aan een 7700K. :')
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foppe-jan
Zeara schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:45:
[...]

Paypal is volgens mij beter dan Ideal, wat betreft kopersbescherming.

Alhoewel mindfactory een bepaald percentage toeslag daar voor vraagt... 8)7
offtopic:
Paypal vraagt ook een percentage aan 'zakelijke verkopers', dus dat MF dat doorberekent vind ik niet extreem onredelijk. Paypal is namelijk (net zoals de CC-maatschappijen) een zo goed als ongereguleerde niet-bank, die bijna overal mee wegkomt, en je bent volledig op hun goede wil aangewezen op het moment dat er iets misgaat, want ongereguleerd. Mensen vertrouwen er maar op dat het goedgaat omdat Paypal zo groot is (en het dus wel goed zal zitten), maar dat gaat nog minder op dan in het geval Dirk Scheringa.
[...]

Nee want het was meer dan €10 extra dat ze vroegen bij het wisselen en dan nog flink wat voor shipping...
Hadden ze kaarten bij Casekings.de, dan was ik daar naartoe gegaan. Was toch al snel richting de €20 goedkoper geweest. Niet dat ik er spijt van ga krijgen denk ik. Ik heb misschien ook al een 1080P 144Hz scherm bestelt. O-)

Nu moet ik eigenlijk mijn R7 1700 vervangen voor een 7700K want high refresh gaming. Ik ben geworden wat ik verachte, een extreem hoge refresh gamer die wat zou hebben aan een 7700K. :') -O-
Nee, geen 1440P voor mij. Ik heb liever een tweede scherm van hetzelfde formaat dat ik ernaast kan zetten voor serieuze multitasking. Ik heb namelijk enige ambitie om eens wat serieuzer te gaan doen met mijn drs. titel en twee schermen, eentje voor word, eentje voor bronnen/digitale artikelen/boeken lijkt mij zeer wenselijk. Beter dan constant wisselen tussen die twee. Dat wil ik nu eigenlijk al een tijdje en nu heb ik mijn excuus. :+
Wat ga je spelen? 1080p144 Civ6? :+
offtopic:
zou zelf nooit zo'n laag dpi scherm hebben gekocht -- 4k is zoveel prettiger voor tekstverwerking, lezen, enz., dat ik het gebrek aan >60Hz RRs voor lief neem.

[ Voor 46% gewijzigd door foppe-jan op 03-09-2017 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
foppe-jan schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:43:

Wat ga je spelen? 1080p144 Civ6? :+
Nee, Witcher 3 wat best game evah :P en ik denk dat ik ook langzaam weer in shooters wil komen. Misschien BF1 maar eens proberen, hoewel weinig mensen nog schijnen te spelen. Verder komen er eindelijk weer goede RTS games aan en hier en daar wat interessants om te proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb nu een dual monitor setup: main scherm is 22"5 1080p en tweede scherm 23" 1050p..
Het is de bedoeling dat main scherm een 24 of 27" scherm wordt op 1440p en het 'oude' 1080p scherm het tweede scherm wordt. Ga ik hiermee in de soep lopen met freesync? Nee tog? Ik heb de optie natuurlijk om het tweede scherm op mijn IGPU aan te sluiten...

Twijfel alleen nog aan de freesync range.. denk da'k die toch wel redelijk groot wil hebben..
[...]
Ik heb misschien ook al een 1080P 144Hz scherm bestelt. O-)
Leg eens uit hoe je misschien al iets gekocht hebt of niet...?

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 03-09-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:37:
Ik heb nu een dual monitor setup: main scherm is 22"5 1080p en tweede scherm 23" 1050p..
Het is de bedoeling dat main scherm een 24 of 27" scherm wordt op 1440p en het 'oude' 1080p scherm het tweede scherm wordt. Ga ik hiermee in de soep lopen met freesync? Nee tog? Ik heb de optie natuurlijk om het tweede scherm op mijn IGPU aan te sluiten...

Twijfel alleen nog aan de freesync range.. denk da'k die toch wel redelijk groot wil hebben..
Zorg er vooral voor dat je LRC hebt op je scherm. Dat is belangrijk voor als je dips krijgt er niet meteen tearing optreed. Dat heb ik nu met mijn 48-75Hz scherm. Zodra het naar 45fps gaat meteen flink wat tearing.
Leg eens uit hoe je misschien al iets gekocht hebt of niet...?
Komt waarschijnlijk morgen. O-)

Oh en: :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KdG1z6V21VHcnyxUH3J87CEJ/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWi2288
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:22
Ik heb mijn bestelling ook binnen, nog sneller dan ze aangaven op de website. Vrijdag besteld en nou al afgeleverd door DPD. Nou nog even de werkdag uitzitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal1988
Ik heb de mijn nu ook eindelijk binnen. Ik vind het geluidsniveau reuze meevallen moet ik eerlijk zeggen. Je hoort hem wel, maar het is niet overdreven irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Kon het niet laten en ook de VEGA56 maar besteld bij overclockers.co.uk.

Heb wel de Powercolor variant besteld (was namelijk op voorraad). Ze verwachten hem woensdag al af te leveren (2 dagen, knap snel vanuit UK).
Totaalprijs was £407.65 / €460 ong. (inclusief verzending).

Zodra hij binnen is zal ik mij ook eens gaan melden in het ervaringen topic ;)

offtopic:
Is het een idee om de koeler er af te halen en er nieuwe koelpasta tussen te smeren (AS5) voor betere temps + eigenlijk een controle van welke package je hebt (molded / niet molded) zonder je garantie te verliezen?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij al langsgekomen, de Vega 64 is op voorraad bij OCUK voor 470pond!
https://www.overclockers....tand-alone-gx-387-sp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Xentor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:12:
offtopic:
Is het een idee om de koeler er af te halen en er nieuwe koelpasta tussen te smeren (AS5) voor betere temps + eigenlijk een controle van welke package je hebt (molded / niet molded) zonder je garantie te verliezen?
Koeler eraf is garantie weg, helaas.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Lord_Dain schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:50:
Aaaaaaaaaaaand besteld...

Ik viste vanochtend achter het net voor de Vega 56 (waarschijnlijk had Xentor de laatste voor mijn neus weggepakt) en de hele dag zitten mokken... Vrouwlief knipoogte: neem die 64 dan gewoon.

Well.. Ok.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Xentor schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:12:

offtopic:
Dan moet je even bij XFX kijken, die zijn dacht ik wat coulanter dan andere merken.

Ik zie dat je powercolor hebt.. Daarbij weet ik niet hoe het zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeara op 05-09-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
goedkoopste 56 in NZ: NZ$900 (550 euro)
goedkoopste 64 in NZ: NZ$1050 (650 euro)

beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Is dat als pack of stand alone?

Hier in Duitsland kost een Vega 64 over het algemeen ook 650 euro, als pack met 2 games. Dus ik vind het nog wel meevallen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
bluebear schreef op woensdag 6 september 2017 @ 02:09:

beetje jammer...
Tegen die prijs zou ik zeggen boek een retourtje melbourne en haal deze: https://www.ple.com.au/Pr...-Black-3xDisplayport-HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
bluebear schreef op woensdag 6 september 2017 @ 02:09:

beetje jammer...
Het leven in NZ is nu eenmaal duur. Dan valt die videokaart nog mee.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash303
Weer wat stock @ MSRP prijs bij LDLC: https://www.ldlc.be/navigation/rx+vega/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

DeX schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:41:
[...]

Aaaaaaaaaaaand besteld...

Ik viste vanochtend achter het net voor de Vega 56 (waarschijnlijk had Xentor de laatste voor mijn neus weggepakt) en de hele dag zitten mokken... Vrouwlief knipoogte: neem die 64 dan gewoon.

Well.. Ok.. >:)
Koers is vandaag met 6,8 % gestegen, scheelt je weer 30+ euro op wissel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Niet duur, mag je daar ook als consument bestellen en zenden ze naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash303
Lord_Dain schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:23:
[...]

Niet duur, mag je daar ook als consument bestellen en zenden ze naar NL?
Je kan op die site enkel als consument bestellen, anders moet je bij LDLC-pro.be zijn. Geen idee als ze naar NL sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Zit zo een kleine stikker op 1 van de vijsjes om de koeler vast te houden. Er staat wel op deze niet te verwijderen. Staat niets op deze te doorprikken :p

Zijn er al mensen die watercooling op vega 56 gezet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

GuardMoony schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:15:
Zit zo een kleine stikker op 1 van de vijsjes om de koeler vast te houden. Er staat wel op deze niet te verwijderen. Staat niets op deze te doorprikken :p

Zijn er al mensen die watercooling op vega 56 gezet hebben ?
Niet zeker, maar volgens mij zijn er wel wat posts in de AMD RX Vega Evaringen topic hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:50:
Thanks voor de tip! Heb hem nu ook besteld, dit vond ik een zeer schappelijke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
https://www.ldlc.com/land...60001-AR201708230010.html

franse site met korting zie die 406€ staan zonder verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
Zeara schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:57:
Is dat als pack of stand alone?

Hier in Duitsland kost een Vega 64 over het algemeen ook 650 euro, als pack met 2 games. Dus ik vind het nog wel meevallen dan.
standalone... packs worden niet verkocht
foppe-jan schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:26:
[...]

Tegen die prijs zou ik zeggen boek een retourtje melbourne en haal deze: https://www.ple.com.au/Pr...-Black-3xDisplayport-HDMI
Helaas is 579 AUS weer 640 nz$... dus zelfde prijs.
Luiaard schreef op woensdag 6 september 2017 @ 11:45:
[...]

Het leven in NZ is nu eenmaal duur. Dan valt die videokaart nog mee.
valt wel mee.. ik denk dat levensonderhoud ongeveer gelijk staat met Nederland. Helaas werkt een kleine markt niet mee om electronica goedkoop te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door bluebear op 06-09-2017 22:15 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kreeg zojuist bericht dat scan de Liquid Edition pas 30 september weer verwacht. Dat duurt wel erg lang nog. Via Caseking.de nog een exemplaar kunnen bestellen, als die binnen is dan die van Scan maar annuleren.

[ Voor 32% gewijzigd door MrVegeta op 08-09-2017 13:53 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

RX 580's zijn weer redelijk op voorraad zie ik, bij cdromland is de Sapphire Nitro+(4GB), Gigabyte Gaming(8GB) en XFX GTS XXX(4GB) op voorraad bij hun circa 10 stuks, leverancier heeft ook tientallen.

[ Voor 26% gewijzigd door Signex op 09-09-2017 18:58 ]

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
De rx 580's zijn bij diverse shops wel verkrijgbaar, maar voor een beetje 8gb model moet je dan wel tussen de 350 en 400 euro neerleggen: absurde prijzen!

Mijn vraag is: heeft iemand hier informatie over de productie van rx 580 kaarten? Worden ze nog wel geproduceerd? En hoe groot is het aantal dat per dag van de band rolt en waar gaan die dan allemaal heen?

Ik heb het idee dat er helemaal geen rx 580 kaarten meer gemaakt worden: de prijzen zakken niet en de kaarten worden daardoor sowieso niet gekocht door gamers...de kans is supergroot dat miners zoveel kaarten besteld hebben voor een lagere prijs, dat ze tot het einde van het productieproces vrijwel niet verkrijgbaar blijven voor een redelijke prijs voor games.

Hier bijvoorbeeld een linkje van een miner met ineens 50 kaarten van 4 gb in de verkoop voor te dure prijzen:

http://link.marktplaats.nl/m1202032249

Terwijl ik net een rx 580 8gb voor een prijs tussen de 200 en 275 euro wil kopen....boven de 300 euro vind ik de veel voor een midrange kaart en ik draag AMD als underdog toch een warm hart toe...Maar dan wordt het toch maar een matig presterende gtx 1060 3gb... :-(

Volgens mij verdient AMD zelf nog het minst op de hype van hun huidige kaarten en schieten ze zichzelf hiermee voor de toekomst in de voet...

[ Voor 23% gewijzigd door DeArmeStudent op 14-09-2017 23:21 ]

• Lord_Dain
Volgens mij worden ze wel gemaakt maar er is een algemeen probleem (shortage) met geheugen - daarnaast is AMD natuurlijk geconfronteerd met de mining gekte en hebben ze de productie niet om de vraag in te vullen. Ik ben dus bang dat je nog flink geduld moet betrachten.. zeker als je ze voor die prijs wil kopen.

Ik zou in jouw geval een scherp oogje houden op V&A en kijken of een medegamer hem voor een beetje schappelijke 2e hands prijs aanbiedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
ik heb er een 580 pulse bij amazon in de bestelling staan voor 185 pond. Dit staat al enkele maanden.
Op het moment gaat alles nog aardig met mn R9 260.

Maar wanneer hij geleverd wordt is dit natuurlijk een hele schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:18
Bit coin en ethereum prijzen zijn flink gezakt na nieuws uit China. Is de mining hype ten einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Grotbewoner schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:25:
Bit coin en ethereum prijzen zijn flink gezakt na nieuws uit China. Is de mining hype ten einde?
Zolang de videokaart prijzen niet gezakt zijn nog niet.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Hier kun je totale hashrate volgen, als die langere tijd stabiliseert of daalt... https://etherscan.io/chart/hashrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
foppe-jan schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:43:
Hier kun je totale hashrate volgen, als die langere tijd stabiliseert of daalt... https://etherscan.io/chart/hashrate
Het loopt nog steeds op, zullen nu ook heel wat GTX1060 en GTX1070's tussen zitten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 13:43
De RX 580 is weer op voorraad bij Informatique. €299,- voor de 8gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Zijn de RX Vega kaarten nou officieel al uit in Nederland? De prijzen zijn altijd nog hoger namelijk.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Lijkt erop dat ze wel officieel uit zijn maar de hype is ook al een beetje overgewaaid. Zelfs ruim onder de nieuwprijs is er weinig animo voor de Vega 64 Liquid die ik op V&A heb staan.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Blaat schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:02:
Lijkt erop dat ze wel officieel uit zijn maar de hype is ook al een beetje overgewaaid. Zelfs ruim onder de nieuwprijs is er weinig animo voor de Vega 64 Liquid die ik op V&A heb staan.
Het is dat ik voor een custom waterkoeling ga, anders had ik je er graag mee geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Blaat het probleem is ook dat er geen product aan hangt waardoor deze ook niet in de Pricewatch staat (dit zou volgende week moeten opgelost zijn vermits ik er wat data heb aangehangen en nu alleen nog maar verwerkt moet worden); alsook als je op rx vega zoekt krijg je je kaart niet te zien.

Mooie prijs voor die kaart wel, moest ik het geld hebben zou ik ze kopen :Y vermits de drivers voor Vega FE ZUIGEN. Kaart klokt continu terug en de laatste beta drivers ervoor heb je zelfs geen game mode meer :F

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kaarten zijn nog niet uit in NL. @Blaat dat is zeker een mooie prijs, zal vast wel iemand happen.
Ik ben zelf ook aan het verdiepen in custom waterkoeling i.c.m. een Vega 56 of 64.
Heb je trouwens geprobeerd de LC te undervolten?

Volgens geruchten komen de custom kaarten half oktober.. zeer benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Lord_Dain schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:26:
Kaarten zijn nog niet uit in NL. @Blaat dat is zeker een mooie prijs, zal vast wel iemand happen.
Ik ben zelf ook aan het verdiepen in custom waterkoeling i.c.m. een Vega 56 of 64.
Heb je trouwens geprobeerd de LC te undervolten?

Volgens geruchten komen de custom kaarten half oktober.. zeer benieuwd naar de prijzen.
Zeker!

Deze kaart doen 1682MHz op 1050mV en 1100MHz HBM2 op 1000mV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Ik heb de mijne van daar na een tip hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Viel me op dat vandaag alle Vega kaarten op overclockers.uk met ca 100pond per kaart in prijs zijn gestegen:

Sapphire RX Vega 56, was 389GBP, is nu 499GBP.
Sapphire RX Vega 64, was 469GBP, is nu 579GBP. (bijna net zo duur nu als Limited Edition + 2 games)

En echt, dit zijn ook stand alone kaarten volgens de beschrijving! Hier mee zijn ze direct ook een klap duurder dan de europese prijzen op bv. casekings.de, waar je er ook nog 2 games bij krijgt. Lijkt er dus op dat de stock die op MSRP verkocht mocht worden, op is. De zog. 2 gratis games lijken dus ook een wassen neus als dit de echte prijs is van de kaarten. :o

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 25-09-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:09:
Viel me op dat vandaag alle Vega kaarten op overclockers.uk met ca 100pond per kaart in prijs zijn gestegen:

Sapphire RX Vega 64, was 469GBP, is nu 579GBP. (bijna net zo duur nu als Limited Edition + 2 games)

En echt, dit zijn ook stand alone kaarten volgens de beschrijving! Hier mee zijn ze direct ook een klap duurder dan de europese prijzen op bv. casekings.de, waar je er ook nog 2 games bij krijgt. Lijkt er dus op dat de stock die op MSRP verkocht mocht worden, op is. De zog. 2 gratis games lijken dus ook een wassen neus als dit de echte prijs is van de kaarten. :o
Of het programma van de RTG is afgelopen en nu gaat iedereen cashen. Er zijn productieproblemen, zoveel is wel duidelijk. Ben blij dat ik vlak na de launch toch overstag ben gegaan en er meteen eentje kon binnenhalen. Ondertussen is met de eerste AIB kaart ook duidelijk geworden dat je qua prestaties helemaal niks gaat winnen. De kaart zal alleen wat stiller en koeler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik betwijfel echt of ze gaan cashen, gamers worden denk ik niet blij van de prijzen, die nu veelal hoger liggen dan de concurrerende kaart uit het groene kamp. Sure, als er vraag is vanuit andere hoek, misschien dat ze nog verkocht worden aan miners? Ik ben ook heeeel erg benieuwd naar wat de prijzen van de custom koeler varianten gaan doen. Als die nog boven de huidige prijzen liggen zie ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Mindfactory heeft de actie met twee games nog lopen tot en met zaterdag. Ben benieuwd of de prijzen daarna ook omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:27:
Ik betwijfel echt of ze gaan cashen, gamers worden denk ik niet blij van de prijzen, die nu veelal hoger liggen dan de concurrerende kaart uit het groene kamp. Sure, als er vraag is vanuit andere hoek, misschien dat ze nog verkocht worden aan miners? Ik ben ook heeeel erg benieuwd naar wat de prijzen van de custom koeler varianten gaan doen. Als die nog boven de huidige prijzen liggen zie ik het somber in.
Tja, dat is dan het probleem van de leveranciers/winkels. Buiten de speciale winkels cashen ze overigens al. Kijk hier maar eens in de pricewatch. AMD verkoopt de chips gewoon voor bepaalde bedragen aan de AIB's, en dan gaat de keten lopen. Blijven ze dan liggen in een warenhuis omdat de prijs te hoog is, dan zal deze prijs gaan zakken tot een punt waar mensen ze wel kopen. AMD heeft een MSRP opgesteld, en daar houdt geen winkel zich aan. Hun probleem als ze dan een verlies moeten pakken, of met voorraad zitten.

Qua custom kaarten. Tja, MSI lijkt het niet eens te gaan proberen. Gaat meteen een grote speler weg. Sapphire, XFX, Powercolor zullen moeten want die zijn exclusief. Asus is er al bijna, en dan nog Gigabyte. Ik denk dat ze wel wat meer kunnen vragen, maar ook geen enorme bedragen want dan koopt niemand ze meer in de winkel.

Verder denk ik nog steeds dat de RX Vega 64 een slecht product is, en nooit uitgebracht had moeten worden. Die zie ik DOA blijven, en AMD vrijwel alle volledig functionele chips verkopen als HPC kaarten. Zullen ook veel meer mee verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:54:
[...]

Tja, dat is dan het probleem van de leveranciers/winkels. Buiten de speciale winkels cashen ze overigens al. Kijk hier maar eens in de pricewatch.
Is Vega dan al officieel uit gebracht in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Apoca

Array Technology Industry

Lord_Dain schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:09:

Sapphire RX Vega 64, was 469GBP, is nu 579GBP.
Ik heb destijds bij release mijn kaart voor 379GBP excl shipping gekocht wat prijstechnisch nog best redelijk was gezien de positie dan tegenover de 1070 en 1080, als ik deze nieuwe prijzen zie dan heeft de Vega 56 minder bestaansrecht ( dan begin ik nog maar niet eens meer over de Vega 64 ) gezien de goedkoopste 1080 voor iets meer dan 500 euro reeds te koop is.

Als dit echt het nieuwe prijspeil gaat blijven de komende periode (Q4/Q1) dan verkopen AMD/RTG niet veel Vega 10 kaarten in de consumentenmarkt :/

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dit weekend stopt de 'free games' actie. Ben erg benieuwd of de prijzen zakken, gelijk blijven of ontploffen..

• Lord_Dain
LOL. Caseking doet er nog wat geld bovenop als je in het winkelmandje voor NL kiest, dan wordt bv. deze Liquid Cooled 64 die normaliter 715€ is opeens 12€ duurder. België idem. Kies je Luxemburg, of UK, dan blijft de prijs hetzelfde. Dit is excl. de verzendkosten. Mooi man die EU!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:42
Lord_Dain schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:48:
LOL. Caseking doet er nog wat geld bovenop als je in het winkelmandje voor NL kiest, dan wordt bv. deze Liquid Cooled 64 die normaliter 715€ is opeens 12€ duurder. België idem. Kies je Luxemburg, of UK, dan blijft de prijs hetzelfde. Dit is excl. de verzendkosten. Mooi man die EU!
Dat is niet zo raar hoor komt door het verschil in het btw percentage. In Duitsland hebben ze 19% btw en in Nederland hebben we 21%. Ze zijn gewoon verplicht dit te doen, anders zouden ze fraude plegen.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Man wat een geld voor die kaarten, iemand nog een mooi prijs tegen gekomen voor een vega64? De bekende buitenlandse partijen zijn op het moment niet zo interessant.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Lord_Dain
Je kan beter 2 XBOX consoles kopen voor dat geld, kan je op 2 schermen tegelijk gamen ja....

Helaas, overal zijn de prijzen omhoog gegaan. Ik denk dat het beter is om even te wachten hoe de komende weken verlopen (1 oktober vervalt de free games actie en after market koeler Vega prijzen zullen ook wel een dezer weken bekend worden gemaakt).

Je kan wellicht op V&A kijken, iemand biedt ze nog aan voor 575.

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 30-09-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Prijzen blijven even hoog als voor het weekend en er zijn nog steeds 'free item packs'. Ik denk niet dat AMD veel market share krijgt met deze prijzen voor de particuliere kopers/gpu eigenaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Mis ik iets? Prijzen bij Caseking zijn toch nog gewoon normaal..??

https://www.caseking.de/p...ters=8017&ckTab=0&sSort=2

Zit wel meer variatie nu in, maar als je wilt heb je nog steeds een 64 voor 600 euro. Wat volgens mij de normale prijs is hier in Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:24

Soggney

Zeekomkommer

ADDG schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:58:
[...]

Dat is niet zo raar hoor komt door het verschil in het btw percentage. In Duitsland hebben ze 19% btw en in Nederland hebben we 21%. Ze zijn gewoon verplicht dit te doen, anders zouden ze fraude plegen.
Reinste zever, Belgie is ook 21 %, maar daar stijgt de prijs niet.

Ik hoop dat de aftermarket custom modellen van de Vega 64 en 56 een keer aangekondigd worden.
Maar een snelle zoektocht geeft aan dat dit de komende weken nog niet het geval zal zijn (gebaseerd op een artikel op guru3d op 21/9)

[ Voor 22% gewijzigd door Soggney op 05-10-2017 16:37 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Zeara schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:16:

Zit wel meer variatie nu in, maar als je wilt heb je nog steeds een 64 voor 600 euro. Wat volgens mij de normale prijs is hier in Duitsland
Als je het product dus besteld en je selecteert daarna Nederland dan komt daar iets van €10 bij.

Zelf ook gedaan, en kwam ik dus later achter met het bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yup, betaal je incl. verzendkosten een flinke 'premium' - de EU is vooral handig voor de graaiers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Lord_Dain schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:34:
Yup, betaal je incl. verzendkosten een flinke 'premium' - de EU is vooral handig voor de graaiers ;)
och, het is toch nog snel goedkoper dan bij een Nederlandse winkel halen..

Zou er wat beweging in de prijzen komen als de aftermarket versies komen?
Zover ik kan zien is beschikbaarheid nu het probleem niet meer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Iemand enig idee wanneer de asus strix vega 56 uitkomt?
Hij staat namelijk al wel in de pricewatch, is dat een indicatie dat ze binnenkort uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 13:37
Bij Dragon Computers is de prijs van de MSI Radeon RX 580 8GB GDDR5 Armor OC ferm gedaald.
Met 320 euro zelfs goedkoper dan de pricewatch.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
De MSI 580 8GB Armor was laatst al €299,- bij mycom. Ik heb het idee dat de radeon 580 iets beter leverbaar begint te worden tegen redelijk normale prijzen. Boven de €300 wil ik eigenlijk niet betalen. Heb zelf de Sapphire nitro 580 8GB in bestelling staan bij amazon.fr voor €275,-. Wacht al 1,5 maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dreifarben schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 16:36:
Bij Dragon Computers is de prijs van de MSI Radeon RX 580 8GB GDDR5 Armor OC ferm gedaald.
Met 320 euro zelfs goedkoper dan de pricewatch.
De XFX RX 580 8GB heb je voor 314

[ Voor 18% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 12-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
De rx 570 die ik nog net voor de mining gekte had besteld heeft Azerty nu ineens geannuleerd.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze praktijken?
Na 4 maanden zonder enige communicatie, en alle vragen te ontwijken alsof ze niet begrijpend lezen kunnen sturen ze nu enkel de mededeling dat hij niet meer geleverd word en de bestelling is komen te vervallen.
In mijn ogen heb ik nu toch gewoon recht op een vergelijkbare rx 570 ook al zijn die prijzen helemaal door het dak gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Sergelwd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:11:
De rx 570 die ik nog net voor de mining gekte had besteld heeft Azerty nu ineens geannuleerd.
Na 4 maanden zonder enige communicatie, en alle vragen te ontwijken alsof ze niet begrijpend lezen kunnen sturen ze nu enkel de mededeling dat hij niet meer geleverd word en de bestelling is komen te vervallen.
In mijn ogen heb ik nu toch gewoon recht op een vergelijkbare rx 570 ook al zijn die prijzen helemaal door het dak gegaan.
Je zou recht moeten hebben op het product dat je besteld hebt. Dat recht hebben, en ook halen zijn twee heel andere dingen. Na meer dan vier maanden kan ik me voorstellen dat Azerty het ook opgeeft en je geld teruggeeft. Ze kunnen er waarschijnlijk ook weinig aan doen. Ik kreeg mijn RX580 die ik daar bestelde na zeven weken eindelijk, en die werd opgestuurd terwijl die toen een stuk meer op hun website koste, en leverbaar was. Ze leveren dus gewoon uit als ze kunnen.

Ik begin mij ondertussen af te vragen of het nog goed gaat komen met de RX570 leverbaarheid. De RX580 is al erg, maar de RX570 was gewoon belachelijk sinds mei. Ik vermoed eigenlijk ook dat de Polaris 20 chip niet meer in productie is, en dat het een aflopende zaak is geworden. Daar was ik toevallig gisteren op ingegaan want de limieten van AMD zijn qua productie.
DaniëlWW2 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143"

Als je nog een aantal maanden kan en wil wachten, dan zou ik een Vega 11 kopen als ze er eindelijk zijn. Alternatief is een tweedehands kaart zoals een oude R9 290(X)/390(X), of een RX480/580. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Lord_Dain al iets van resultaten?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Je zou recht moeten hebben op het product dat je besteld hebt. Dat recht hebben, en ook halen zijn twee heel andere dingen. Na meer dan vier maanden kan ik me voorstellen dat Azerty het ook opgeeft en je geld teruggeeft. Ze kunnen er waarschijnlijk ook weinig aan doen. Ik kreeg mijn RX580 die ik daar bestelde na zeven weken eindelijk, en die werd opgestuurd terwijl die toen een stuk meer op hun website koste, en leverbaar was. Ze leveren dus gewoon uit als ze kunnen.

Ik begin mij ondertussen af te vragen of het nog goed gaat komen met de RX570 leverbaarheid. De RX580 is al erg, maar de RX570 was gewoon belachelijk sinds mei. Ik vermoed eigenlijk ook dat de Polaris 20 chip niet meer in productie is, en dat het een aflopende zaak is geworden. Daar was ik toevallig gisteren op ingegaan want de limieten van AMD zijn qua productie.
DaniëlWW2 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143"

Als je nog een aantal maanden kan en wil wachten, dan zou ik een Vega 11 kopen als ze er eindelijk zijn. Alternatief is een tweedehands kaart zoals een oude R9 290(X)/390(X), of een RX480/580. :)
Hoeveel % speelt Mining hierin een rol, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrn
  • Laatst online: 22-12-2024

rrn

Vandaag bij Amazon.de sapphire rx580 8gb nitro+ voor 330 euro incl verzendkosten.
Vrij aardige deal in deze mining tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ekstergroen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:23:
[...]

Hoeveel % speelt Mining hierin een rol, denk je?
Behoorlijk. Al die kaarten worden al opgekocht en onderschept voordat ze hier in Nederland aankomen. De meeste verlaten China nooit. Wat ook gebeurd zijn hele partijen die per vliegtuig worden overgebracht, direct naar een mining operatie. Wat nu ook mee is gaan spelen is dat GDDR5 geheugen flink duurder is geworden door een gebrek aan productiecapaciteit. Het is gewoon een slecht jaar om een GPU te kopen. :/

Dus ik heb er dit jaar al twee gekocht, beide voor een goede prijs. :P

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-10-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:26:
[...]

Behoorlijk. Al die kaarten worden al opgekocht en onderschept voordat ze hier in Nederland aankomen. De meeste verlaten China nooit. Wat ook gebeurd zijn hele partijen die per vliegtuig worden overgebracht, direct naar een mining operatie. Wat nu ook mee is gaan spelen is dat GDDR5 geheugen flink duurder is geworden door een gebrek aan productiecapaciteit. Het is gewoon een slecht jaar om een GPU te kopen. :/

Dus ik heb er dit jaar al twee gekocht, beide voor een goede prijs. :P
Toen ik zo'n 4 jaar geleden een kaart kocht was het in opkomst (mining met videokaarten), maar ik had nooit gedacht dat het zulke immense vormen zou aannemen 8)7

Wat is een goede prijs tegenwoordig? Wat voor prijsrange is dat ongeveer? Als ik die prijzen in Amerikaanse winkelketens zie word ik jaloers.

[ Voor 3% gewijzigd door Ekstergroen op 14-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ekstergroen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:54:
[...]

Toen ik zo'n 4 jaar geleden een kaart kocht was het in opkomst (mining met videokaarten), maar ik had nooit gedacht dat het zulke immense vormen zou aannemen 8)7

Wat is een goede prijs tegenwoordig? Wat voor prijsrange is dat ongeveer?
Ligt eraan wat je wil. Bijvoorbeeld €300 betalen voor deze is gewoon goed.
pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB

Voor een RX580 4GB zou ik niet meer dan €250 betalen, en dat is een uiterste. Voor een RX570 4GB niet meer dan €230. Voor een RX580 8GB maximaal €320 omdat deze kaarten alleen maar meer in trek zullen gaan zijn bij miners. Verder is die 8GB langzaam aan geen overbodige luxe meer tegenover de 4GB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
Sergelwd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:11:
Dit komt mij zeker bekend voor. Mijn broer had een rx580 bij azerty staan. Ook totaal geen communicatie van hun kant totdat hij afgelopen week na vier maanden opeens geannuleerd was. In de tussentijd wel twee emails naar hen gestuurd om te vragen of ze meer informatie hadden, maar daar gewoon een standaard email op gekregen dat ze geen flauw idee hadden. Wel grappig dat een berichtje naar sapphire leert dat de desbetreffende kaart binnenkort weer door hen uitgeleverd gaat worden naar Nederland.

Hierdoor krijg ik wel een beetje het vermoeden dat ze orders die geplaatst waren voor de prijsstijgingen gewoon niet willen uitleveren. Buiten dat wilden ze inderdaad ook niet tegemoet komen met de prijs voor een andere rx580. Normaal vind ik dat niet vreemd, maar als je vier maanden lang iemand zijn geld houd zonder zelf ook maar enige moeite te doen op het gebied van communicatie is dat toch behoorlijk slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
RamonK schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:10:
[...]

Dit komt mij zeker bekend voor. Mijn broer had een rx580 bij azerty staan. Ook totaal geen communicatie van hun kant totdat hij afgelopen week na vier maanden opeens geannuleerd was. In de tussentijd wel twee emails naar hen gestuurd om te vragen of ze meer informatie hadden, maar daar gewoon een standaard email op gekregen dat ze geen flauw idee hadden. Wel grappig dat een berichtje naar sapphire leert dat de desbetreffende kaart binnenkort weer door hen uitgeleverd gaat worden naar Nederland.

Hierdoor krijg ik wel een beetje het vermoeden dat ze orders die geplaatst waren voor de prijsstijgingen gewoon niet willen uitleveren. Buiten dat wilden ze inderdaad ook niet tegemoet komen met de prijs voor een andere rx580. Normaal vind ik dat niet vreemd, maar als je vier maanden lang iemand zijn geld houd zonder zelf ook maar enige moeite te doen op het gebied van communicatie is dat toch behoorlijk slechte service.
Goede reden om Azerty voortaan te mijden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47
Ekstergroen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

Goede reden om Azerty voortaan te mijden dan.
Dat van dat niet willen uitleveren is natuurlijk puur speculatie. Voor de service hoef je inderdaad niet bij Azerty te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
RamonK schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Dat van dat niet willen uitleveren is natuurlijk puur speculatie. Voor de service hoef je inderdaad niet bij Azerty te zijn.
Ik vind dat nogal een boude stelling, mijn eigen ervaringen met Azerty zijn bijv. flink anders. Uit een paar gevallen en dan zeker gevallen als deze met een duidelijk aanwijsbare externe oorzaak kun je dan imho niet direct concluderen. Dat je in zo'n geval niet continu gaat communiceren vind ik ook niet direct onlogisch als er niets te melden is, dan hebben updates ook niet heel veel zin, daarnaast maakt je broer ook de keuze zijn geld daar maanden te laten staan. Hij had ook kunnen annuleren en zijn geld veel eerder terug kunnen krijgen.

Neemt niet weg dat deze gevallen natuurlijk niet prettig zijn, maar dat is in deze verwacht ik van toepassing op zowel de shop als de klant. De shop wil ook gewoon verkopen, daar rookt de schoorsteen immers van, die zijn echt niet blij als een artikel maanden niet leverbaar is. Net zo min dat de klant blij is wanneer deze maanden moet wachten. Of je broer recht zou hebben op een andere RX580, daar heb ik enige twijfel bij in dit geval, bij een prijs verschil van een tientje of 2 is dat normaliter een ondernemers risico en bied je een alternatief aan, gaat het echter om (veel) grotere bedragen komt het principe van redelijkheid en billijkheid ook kijken en hoeft het niet onredelijk te zijn om tot ontbinding over te gaan wanneer niet leverbaar in plaats van een veel duurder alternatief aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Laatst online: 18-04-2021
"Of je broer recht zou hebben op een andere RX580, daar heb ik enige twijfel bij in dit geval, bij een prijs verschil van een tientje of 2 is dat normaliter een ondernemers risico en bied je een alternatief aan, gaat het echter om (veel) grotere bedragen komt het principe van redelijkheid en billijkheid ook kijken en hoeft het niet onredelijk te zijn om tot ontbinding over te gaan wanneer niet leverbaar in plaats van een veel duurder alternatief aan te bieden."

Het gaat ten eerste nog steeds niet om hele grote prijsverschillen(50-60€), en ze hebben in de loop der maanden tijd genoeg gehad om een kleiner verlies of zelfs een kleine winst te nemen.
Daarnaast is wat jij niet leverbaar noemt vooral een kwestie van niet willen (inkopen) leveren geweest.
Ze hebben dit gewoon totaal verkeerd ingeschat en zijn totaal niet van plan zich aan de geldende wetten te houden, dus over redelijkheid en billijkheid hebben ze allerminst recht van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 13:37
rrn schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:08:
Vandaag bij Amazon.de sapphire rx580 8gb nitro+ voor 330 euro incl verzendkosten.
Vrij aardige deal in deze mining tijd
Ik vind dat nog altijd teveel. Ik zou graag de MSI of de Aorus variant in huis halen maar daar meer dan 300 euro voor betalen is toch een beetje gekkenwerk. Kan beter voor een GTX1070 gaan dan.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Dreifarben schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Ik vind dat nog altijd teveel. Ik zou graag de MSI of de Aorus variant in huis halen maar daar meer dan 300 euro voor betalen is toch een beetje gekkenwerk. Kan beter voor een GTX1070 gaan dan.
die zitten ook tussen de 450 en 520 in dus de verhouding tot de normale prijzen is dan nog gelijk denk ik.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:12

jgj82

Ja, maar = nee

Zeara schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:16:

Zonet de kortingsactie bij caseking.de gezien, en overstag gegaan... Sapphire RX VEGA 64 voor €563,- inclusief verzendkosten.

-edit- en al verstuurd! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door jgj82 op 20-10-2017 17:29 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 143. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.