De rx 580's zijn bij diverse shops wel verkrijgbaar, maar voor een beetje 8gb model moet je dan wel tussen de 350 en 400 euro neerleggen: absurde prijzen!
Mijn vraag is: heeft iemand hier informatie over de productie van rx 580 kaarten? Worden ze nog wel geproduceerd? En hoe groot is het aantal dat per dag van de band rolt en waar gaan die dan allemaal heen?
Ik heb het idee dat er helemaal geen rx 580 kaarten meer gemaakt worden: de prijzen zakken niet en de kaarten worden daardoor sowieso niet gekocht door gamers...de kans is supergroot dat miners zoveel kaarten besteld hebben voor een lagere prijs, dat ze tot het einde van het productieproces vrijwel niet verkrijgbaar blijven voor een redelijke prijs voor games.
Hier bijvoorbeeld een linkje van een miner met ineens 50 kaarten van 4 gb in de verkoop voor te dure prijzen:
http://link.marktplaats.nl/m1202032249
Terwijl ik net een rx 580 8gb voor een prijs tussen de 200 en 275 euro wil kopen....boven de 300 euro vind ik de veel voor een midrange kaart en ik draag AMD als underdog toch een warm hart toe...Maar dan wordt het toch maar een matig presterende gtx 1060 3gb...
Volgens mij verdient AMD zelf nog het minst op de hype van hun huidige kaarten en schieten ze zichzelf hiermee voor de toekomst in de voet...
[
Voor 23% gewijzigd door
DeArmeStudent op 14-09-2017 23:21
]