Gonadan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:06:
[...]
We kunnen er heel politiek correct over doen maar het idee van kamperen is nog altijd wel het vertoeven in open lucht en buiten recreëren, liefst met wat beperkingen. Als daar oplossingen gekozen worden waar men met meer luxe continu binnen zit dan een normaal mens thuis doet dan vind ik het helemaal niet zo'n probleem om te stellen dat dat niet echt meer kamperen is.
Het voorbeeld valt op dat gebied nog mee, maar hoop ik niet naast mij aan te treffen. Gelukkig helpt het als je bepaalde campings ontloopt. Overigens had @
Garyu het over vrachtwagencampers en dan geef ik hem helemaal gelijk.

Ook jij probeerde van je mening een feit te maken
Volgens de van Dale
kam·pe·ren (kampeerde, heeft gekampeerd)
1
in tent, camper of caravan overnachten
Dat jij er de wens bij hebt om daar wat beperkingen in luxe aan te koppelen, is jou wens.
Ben wel benieuwd waar je de grens trekt, wat is volgens jou wel en wat dan niet meer kamperen?
Is die gekoppeld aan de grote van een camper?
Of heeft een grote luxe caravan met airco, schotel, vloerverwarming, oven, enz ook te weinig beperkingen?
Maar dan kom je in de knoop met die luxe safari glamping tenten, want ja daar zit vaak een complete keuken met vaatwasser in, een eigen badkamer en ga zo maar door.
Wacht een kampeerplaats met eigen sanitair?
Hoe past dat in jou ideeën?
Of een enorme oude oldtimer brandweer wagen met een hout kachel en een oud matras op de grond?
Wederom het is een mening, jou mening.
Dat mag, graag zelfs want we zijn gelukkig niet allemaal gelijk.
Maar het is geen feit.
En wat betreft de hoeveelheid buiten recreëren.
Ik ken tent kampeerders die hun weekje jaarlijkse vakantie op hun luchtbed in hun tent met een boek door brengen.
Maar ook mijn ouders met hun (net niet) vrachtwagen camper met al hun luxe die over 1 week weer voor 3 maanden rondreizen vertrekken. Daarbij recreëren ze veel meer buiten dan de mensen in mijn andere voorbeeld. Ze zitten zelfs met net geen vorst buiten in hun stoeltjes te ontbijten.
Tja.. zeg het maar..
Ik houd wel van die verschillen, kan daar wel van genieten. Vind het een van de toffe dingen van kamperen. Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende wensen.
Om toch ook nog wat beeld bij het praatje te hebben
2 uiterste van tijdens mijn kampeer tripjes
2013: Met de Vespa op tour door de Franse Alpen. Camping in Lanslebourg Mont Cenis.
Tentje, matje, slaapzak, kookspullen en wat kleren.
2016: Einde van 2,5 maand Italië, nog 1 nachtje in de Franse Alpen. Bijna boven op een pas. Niks geen voorzieningen gewoon een wildkampeer plek.
Camper met ruim bed, douche, koelkast/vriezer, boiler, schotel, zonnepanelen. Oh en die Vespa zit achter in de garage, samen met de elektrische fiets..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.