[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 251 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 13:28
onze koelbox combi 12 volt of 220 werkt anders perfect, al jaren lang....
knutsel smurf schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Besteed die 24 euro liever aan bier of andere etenswaar want zo'n 12v is echt weggegooid geld naar mijn mening.

Bevroren flessen of gewoon een zak ijs werkt 200x beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 13:28
3 weken gecampeerd in Drenthe met caravan en voortent. Normaal trekken we vaak door in land met een ritsluifel die in 10 minuten staat. Poeh, dan is een wat oudere voortent toch een hele klus ha ha.

Mocht het noodzakelijk zijn dat volgend jaar de voortent weer gebruikt gaat worden dan toch met een Obelink Air grondzeil met opblaasrand. Want met deze hollandse zomer toch een paar keer natte voeten in de voortent gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
Jelte schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:33:
Maar niemand had hem, dus dan maar verzekering ingeschakeld. Niet gedekt :(
Reisverzekering niet? In de tijd dat ik daarmee werkte dekte dat eigenlijk alles :+ inclusief zaken zoals dit die ik nooit zou willen dekken als verzekeraar.

[ Voor 11% gewijzigd door PLAE op 25-08-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 07:38

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

joppe113 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:16:
onze koelbox combi 12 volt of 220 werkt anders perfect, al jaren lang....

[...]
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen de verschillende 12v en 22v koelboxen.
In 2019 heeft de anwb een test gedaan en zie ook daar grote verschillen.
https://www.anwb.nl/kamperen/test/koelboxen-2019

24 euro voor een koelbox lijkt mij echt weggegooid geld, maar als de isolatie goed is kan je altijd met een zak ijs een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Jelte schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:33:
Nou afgelopen twee weken op een Staatsbosbeheer camping gestaan in Drenthe. Heerlijk rustig, ruime plekken, zwemwater in de buurt en er is stiekem veel te doen in Drenthe.

Camping is zonder stroom, dus we hadden een powerbank meegenomen (een nieuwe, want oude kwijt).
Leggen we die op een dag in het toiletgebouw aan de lader, waar al 1,5 week allerlei dingen liggen op te laden, en gaan naar de dierentuin.
Komen na een lange dag vermoeid terug en loop naar de wc en wil de powerbank met OnePlus lader ophalen. Nergens te vinden.
Ik was pissig.

Toch maar de hoop gehouden dat iemand hem per ongeluk mee had genomen. Dus rondvragen op de camping. Iedereen was verbaasd, dat moet op deze camping toch gewoon kunnen?
Maar niemand had hem, dus dan maar verzekering ingeschakeld. Niet gedekt :(
Dan maar Staatsbosbeheer mailen om te vragen of er iemand per ongeluk een powerbank had meegenomen en op zoek was naar de eigenaar.
En ondertussen maar de telefoon laden in de auto. De hinder viel gelukkig mee, maar balen bleef het wel. Toch een beetje een nare smaak aan de vakantie.

Nu ben ik een paar dagen thuis en wordt gebeld door Staatsbosbeheer. Iemand heeft een Xtorm powerbank met een rode USB kabel en OnePlus lader gevonden. Is die van jouw? Ja!

Onze eerste ingeving bleek toch terecht te zijn. Één van een stel had de powerbank meegenomen, omdat ze precies dezelfde hebben. Thuisgekomen bleken ze twee dezelfde te hebben en een extra laadblok.
Toen hebben ze Staatsbosbeheer gemaild en zo was het cirkeltje weer rond.
Ze sturen het geheel naar mij op.

En dan te bedenken dat deze mensen op de laatste dag nog even de roze flamingo opblaasband van onze dochter hadden geleend bij het meertje. We hadden net hen niet gevraagd over de powerbank...

Vertrouwen in de mensheid weer wat hersteld :)
Goed verhaal. Fijn dat het is goed gekomen. Ik zie mensen zelfs hun fietsaccu opladen in het toiletgebouw, dan heb het over honderden euro's. Ben zelf altijd wel een beetje huiverig om mijn powerbank achter te laten. Ben hem 1x kwijt geraakt, gelukkig had de schoonmaker hem bij de receptie afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Erapaz scheelt dat dit een kleine natuurkamping is, zonder stroom. Je kent al snel iedereen op de camping met maar 20 plekken.
Op een iets grotere camping had ik de powerbank daar niet een hele dag laten liggen.

Het is dat de zon een paar dagen niet scheen. Het zonnepaneeltje wat we hebben kon niet veel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Garyu

WW

Erapaz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Goed verhaal. Fijn dat het is goed gekomen. Ik zie mensen zelfs hun fietsaccu opladen in het toiletgebouw, dan heb het over honderden euro's. Ben zelf altijd wel een beetje huiverig om mijn powerbank achter te laten. Ben hem 1x kwijt geraakt, gelukkig had de schoonmaker hem bij de receptie afgegeven.
^^ dit inderdaad. Het ligt natuurlijk aan de camping, maar over het algemeen zou ik dat zeker ook niet doen.

Onze stroomkabel op de camping was te kort, maar kon nergens in de buurt een fatsoenlijke verlengkabel regelen. Kabel kwam net tot op onze plek, maar dus nog een meter of 6 tot de plek waar ie de tent in kan.

Opgelost door gewoon een buiten-laad-station te maken. Kussentje op de grond, mobieltjes en oplader d'r op. Voor meer als wat mobiele apparaten opladen hebben we die stroomaansluiting sowieso niet nodig, dus dat werkte wel. En als we van de camping afgaan en 's nachts ff wegruimen zodat het ook niet nat kan worden mocht het hard gaan regenen of zo.

Langere verlengkabel staat al op de lijst voor de volgende keer :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Garyu schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

^^ dit inderdaad. Het ligt natuurlijk aan de camping, maar over het algemeen zou ik dat zeker ook niet doen.

Onze stroomkabel op de camping was te kort, maar kon nergens in de buurt een fatsoenlijke verlengkabel regelen. Kabel kwam net tot op onze plek, maar dus nog een meter of 6 tot de plek waar ie de tent in kan.

Opgelost door gewoon een buiten-laad-station te maken. Kussentje op de grond, mobieltjes en oplader d'r op. Voor meer als wat mobiele apparaten opladen hebben we die stroomaansluiting sowieso niet nodig, dus dat werkte wel. En als we van de camping afgaan en 's nachts ff wegruimen zodat het ook niet nat kan worden mocht het hard gaan regenen of zo.

Ja, dit gebeurt mij ook vaak. Op een gegeven moment een doosje van een duikboot gebruikt zodat ik droog kon laden. Om nou een haspel te gaan meeslepen. Als het echt niet past doe ik wel zonder stroom. Zou eigenlijk gewoon een 3310 moeten meenemen voor nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Weet iemand wat het voordeel is van rotspennen met kunststof haak?
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon standaard rotspennen, lekker makkelijk, maar heb nu toevallig ook een aantal met zo'n kunststof haak. Ben er zelf alleen niet zo'n fan van want dat kunststof zit los dus kan er af vallen. Je bent dan met regelmaat eerst haringen in elkaar aan het zetten voordat je ze kunt gebruiken. Wat is dan het idee daarachter?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Gonadan schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:43:
Voordeel? Geen idee, ik heb zo'n koffertje met rotsharigen gekocht toen we met de tent naar Duitsland gingen, daar stonden we op een soort van kiezel ondergrond. Die haringen hebben ook zo'n kunststof haakje maar die heb ik er 1 keer opgezet en zijn er nog nooit afgekomen. Die haring is ook zo gemaakt dat het kunststof iets onder de "spijker" kop blijft. Zodat je hem met een hamer er nog makkelijk uit kan trekken, ik vind het fijne dingen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Bommes

Capo del formaggio

Garyu schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:44:
[...]
Met de camper en nu ook met de caravan heb ik 2 kabels van ongeveer de zelfde lengte bij.
Bij elkaar 50 meter.
Dan red je het eigenlijk altijd wel.
Alle stekkers en contra stekker hieraan CEE.
Het moet wel echt min of meer overstromen wil dat bij de gekoppelde waterdichte stekkers een probleem geven.
Daarnaast shuko male naar CEE female en CEE male naar shuko female verloop kabeltjes (1meter lang).
Alles bij elkaar in een doorzicht kratje in de voorste bank van onze caravan.

Ik heb trouwens dat koelboxje bij de AH gekocht. Was alleen op 12 volt maar ik had nog zo een Electrolux voeding liggen. 230 naar 12 volt op een sigaretten aansteker plug.
Nog niet getest hoe goed het koelt.
Morgen ff wat boodschappen doen en dan zet ik het ding hier alvast aan morgen.
Zal wel goed komen.

Gisteren nog de stroom voorziening in de caravan aangepast.
De dikke ring kern trafo die in het keukenkastje ontzettend in de weg lag heb ik naar een van de voor bankjes verhuisd.
Waterpomp zat weer op een 2de voeding aangesloten??
Alles even opnieuw uitgezocht, en het geheel op die ene trafo aangesloten.
Nu zou als ik de auto stekker van een constante plus zou voorzien ook alles werken in de caravan.

Altijd leuk zo dingetjes voorbereiden voor de vakantie. :+ 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 21:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee, maar even hardop denkend:
Dat het veel goedkoper is om standaard spijkers met behulp van goedkope Chinese handjes te voorzien van een kunststof haak, dan een volledig metalen oplossing? Je kan de haak daarmee ook makkelijker een specifieke vorm geven (ipv dat standaard dwarspinnetje op volledig metalen haringen).

En misschien is het iets vriendelijker voor de elastieken/scheerlijnen die je er achter haakt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:22
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon standaard rotspennen, lekker makkelijk, maar heb nu toevallig ook een aantal met zo'n kunststof haak. Ben er zelf alleen niet zo'n fan van want dat kunststof zit los dus kan er af vallen. Je bent dan met regelmaat eerst haringen in elkaar aan het zetten voordat je ze kunt gebruiken. Wat is dan het idee daarachter?
Wat het idee erachter is weet ik niet.
Maar kan uit ervaring vertellen dat die rotspennen die zo'n kruisje hebben (stalen dwarsstaafje) VEEL pijnlijker zijn aan je tenen.

Heb zelf stalen schroef rotspennen tegenwoordig, helemaal ideaal.
(Ook kunststof schroefharingen voor zompige grond)

Wel de boormachine meenemen op vakantie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

streamnl schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:02:
***members only***

[...]

Mee eens. En wij waren al aan het kijken bij verschillende kampeerwinkels wat wij interessant vinden. Ook met het oog op een hond die in de nabije toekomst erbij komt.
[Afbeelding]

Zoiets lijkt ons wel leuk. De 310TC.
Op zo’n soort tent laten we ons binnenkort op informeren.

(En ik zag al dat sommige hier hem hebben)
met een hond zou ik toch niet erg happig wezen op "opblaasbaar" .. scherpe nagels etc .. nu zal de lekgevoeligheid relatief meevallen maar je word er niet vrolijk van ..

Op zich is dat model tent niet verkeerd,

als je mutlifunctioneel wilt zijn is https://www.dewitschijnde...er-l-partytent-365-x-365/
wellicht ook nog een optie .. + 4 losse wandjes heb je gelijk ook iets als je een tuin hebt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37
Ik vermoed dat ze bedacht zijn om goedkoper te fabriceren.

Heb er ooit een paar gekocht en tot deze vakantie altijd verfoeid. Bij het eruit halen kan het plastic namelijk breken.

Ik heb ditmaal echter een voordeel ontdekt: het plastic zit bovenaan terwijl de metalen een kruis met uitstekende punt hebben. Die gebruik ik niet op bereikbare plaatsen ivm risico op verwondingen. De normale haringen met haakvorm kreeg ik echter de grond niet in en dus brachten die ondingen na al die jaren uitkomst :+ Of ik ze eruit krijg zonder dat het plastic afbreekt moeten we nog zien.

Ik vergeet overigens elk jaar weer een paar haringen in V-vorm te kopen voor zand en zompige gronden. Volgens mij heb ik ze ooit zelfs weggegooid. Uit nood nu op een plek zelfs een plastic Action verlichtings haring gebruikt omdat het dikke kruis nog enigszins in de grond bleef zitten naast de sloot :P

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Lichter, goedkoper, minder roest en mogelijk langere levensduur (afhankelijk van de kwaliteit)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Afgelopen maandag hebben wij de Quechua Air Seconds 5.2 gekocht. Mede op basis van de ervaringen van @charrel en @Bra-Jo. Ik heb de tarp er bij genomen als luifel, want dat is eigenlijk het enige wat lijkt te ontbreken, verder voldoet hij aan al onze wensen.

Ik ben heel benieuwd hoe hij volgende week gaat bevallen!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:01:
Gisteren nog de stroom voorziening in de caravan aangepast.
De dikke ring kern trafo die in het keukenkastje ontzettend in de weg lag heb ik naar een van de voor bankjes verhuisd.
Waterpomp zat weer op een 2de voeding aangesloten??
Alles even opnieuw uitgezocht, en het geheel op die ene trafo aangesloten.
Nu zou als ik de auto stekker van een constante plus zou voorzien ook alles werken in de caravan.
Zit ik net op het caravan forum een beetje te grasduinen lees ik iets over oude caravans met een ringkern trafo dat die vaan 12 volt wisselspanning hebben..
En laat er nou net zo een oude dikke ringkern trafo in onze Lander liggen.
Vaak wordt daarmee de verlichting voorzien van spanning en voor de waterpomp ligt er dan een losse kleine 12 volt gelijkspannings voeding. En laat er nou net ook een losse kleine voeding voor allen de waterpomp in gelegen hebben..
Hhmm toch maar eens ff gaan meten dadelijk.
Ik heb de stroom wel aangesloten gehad en alles werkte maar toch maar even gaan meten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1629964608-600-x-450px-IMG_20210826_094058%20(1).jpg

Meteen dus maar even aangepast zojuist, gelukkig maar 5 minuutjes werk.
De zwarte bonk is de oude ringkern trafo, deze voorziet nu de lampjes en ventilator van de kachel van spanning.
De blauwe LBC lader/voeding is nu alleen op de waterpomp aangesloten zodat deze zeker gelijk spanning heeft.
Ja ik weet het daar is de afgaande 12 volt spanning niet voorzien van een zekering. Kabeltjes zijn zo kort dat ze niet door kunnen slijten ergens tegen aan. En als de pomp er aan gaat dan .. tja dan brand het geheel door, of gaat de interne zekering in de lader er uit.

Voor nu weet ik zeker dat het zo werkt. Dit geeft me de mogelijkheid om tijdens de vakantie het geheel om te bouwen naar de nieuwe LBC voeding.
Kan die 3 kilo ringkern trafo er uit.
ps: de witte kabeltjes aan de rechterkant naast de pomp gaan naar een ongebruikt schakelaartje.
Denk dat de vorige eigenaar de druk schakeling van de pomp in gebruik had.
Pomp altijd onder spanning -> kraan open is druk val -> pomp slaat aan.
Nadeel: lekkage in een leiding en je pomp leegt de jerry can mooi via die lekkage in je caravan.
Daarom zal hij er een schakelaar tussen hebben gehad.
Nu is het zoals bij de meeste caravans: schakelaartje in kraan schakelt de pomp in en uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 26-08-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:47:
Dat is wel tweemaal versie 2, die heb ik ook. De exacte verschillen met versie 1 weet ik niet maar een pannetje verwarmen zal ook versie 1 zonder problemen moeten kunnen lijkt mij.
Gisterenavond met "kuip"/scherm geprobeerd en de grillplaat. Dat gaat perfect, vlam blijft mooi stabiel en idd, zelfs op de lage stand is die best heftig :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:22
Rukapul schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Ik vermoed dat ze bedacht zijn om goedkoper te fabriceren.

Heb er ooit een paar gekocht en tot deze vakantie altijd verfoeid. Bij het eruit halen kan het plastic namelijk breken.
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PCFHsz-_5JQTPtyl0cE6Iu-4AY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/00YLtdDxITYeJyuhXqsYDLBl.png?f=user_large

Ik heb die nog uit de kampeerspullen van mijn vader gehaald.
Zijn al minstens 20 jaar oud, en nog steeds niet stuk te krijgen.

Ik heb nu deze, zijn helemaal fantastisch :)
Die trekken zich gewoon omlaag met minimale inspanning van je wijsvinger op de knop van de boormachine. geen gerag meer met die rothamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bqgnstxqi__M5GXZm9pNaBuMG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5tzrNgSkrC6YVaPcWBU4hy8a.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ojjorz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:21:
Afgelopen maandag hebben wij de Quechua Air Seconds 5.2 gekocht. Mede op basis van de ervaringen van @charrel en @Bra-Jo. Ik heb de tarp er bij genomen als luifel, want dat is eigenlijk het enige wat lijkt te ontbreken, verder voldoet hij aan al onze wensen.

Proficiat met je aankoop. Het volgende is niet naar jou gericht maar het kamperen is ons goed bevallen en wij gaan nu onszelf oriënteren op tenten wat beter bij onze wensen past.

Dus ik was benieuwd naar jouw nieuwe aankoop en ging hem opzoeken op Google. Ik moest toch hardop lachen om het volgende filmpje.

klik

Schenkt hij nu "nepdrankjes" in ? _O-

Meer dan ik dacht...

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

streamnl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

Proficiat met je aankoop. Het volgende is niet naar jou gericht maar het kamperen is ons goed bevallen en wij gaan nu onszelf oriënteren op tenten wat beter bij onze wensen past.

klik

Schenkt hij nu "nepdrankjes" in ? _O-
Hahaha, denk het ja :)

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Rukapul @FRANQ dat de standaard zo uitsteken vind ik juist een voordeel. Kan je altijd zo met de klauw hem eruit trekken als je opbreekt.
Dat het je tenen kan kosten is prettig tegen andere kinderen en campinggasten, houd die wat op afstand. Zelf zijn we wel in staat om om een lijn heen te lopen. ;)

Nadeel van die klassieke je wel dat je die dwarsligger er af kunt meppen als je mist. Misschien kan je dat kunststof dopje vervangen, al heb ik ze nooit los gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 26-08-2021 14:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:19:
@Rukapul @FRANQ dat de standaard zo uitsteken vind ik juist een voordeel. Kan je altijd zo met de klauw hem eruit trekken als je opbreekt.
Precies. Of evt met een andere als hefboom.
Dat het je tenen kan kosten is prettig tegen andere kinderen en campinggasten, houd die wat op afstand. Zelf zijn we wel in staat om om een lijn heen te lopen. ;)
Nice, mede aso 8) Zelf neem ik altijd prikkeldraad mee ter demarcatie en strooi wat kraaienpoten, maar alleen omdat landmijnen zo'n zooi geven :P

Serieus, uitstekende pinnen hebben niets te zoeken op bereikbaar open terrein. Letselrisico voorbij zere tenen (staartrisico) is te groot. Als ik genoodzaakt ben ze te gebruiken op zo'n plek dan steek ik er een plastic haring naast of dek ze (veiliger en beter zichtbaar). Of dus die rotsharingen met plastic lip/kruis van @FRANQ die bij mij dus wel kapotgaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 26-08-2021 15:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:11:
Precies. Of evt met een andere als hefboom.
Klauw als in klauwhamer, die gebruik ik ook om ze zo ver mogelijk de grond in te hengsten.
Nice, mede aso 8) Zelf neem ik altijd prikkeldraad mee ter demarcatie en strooi wat kraaienpoten, maar alleen omdat landmijnen zo'n zooi geven :P

Serieus, uitstekende pinnen hebben niets te zoeken op bereikbaar open terrein. Letselrisico voorbij zere tenen (staartrisico) is te groot. Als ik genoodzaakt ben ze te gebruiken op zo'n plek dan steek ik er een plastic haring naast of dek ze (veiliger en beter zichtbaar). Of dus die rotsharingen met plastic lip/kruis.
Ja doei. Je hebt niets te zoeken op een scheerlijn of tentdoek, en al helemaal niet bij de tent van een ander. Als we het dan toch over aso hebben.
Het is niet dat ze verdekt opgesteld midden in een veld staan en de kop is niet eens scherp.

Als het motorisch niet mogelijk is om de tent van een ander heen te lopen dan zal de gemiddelde boomwortel ook al een serieus risico op letsel zijn gok ik. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog even wat verder geknutseld.
Oude trafo was toch 12v gelijk spanning.
Dus er uit met die 3 kilo koper en alle verbruikers op mijn LBC voeding aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1629986484-600-x-450px-IMG-20210826-WA0004.jpg

Water in de jerrycan gedaan en pomp getest= okay.

Op de laatste spulletjes in de caravan en auto laden, aankoppelen, extra spiegels op de auto na zijn we klaar voor vertrek.
Heel veel zin in.
Het is voor mij de eerste "verre" trip met de caravan na 15 jaar met de camper op reis geweest te zijn.
Vroeger toen ik nog een kleine Bommes was gingen we wel meer de caravan op pad.
Achter de Mercedes 200D ging de Wilk Sport op weg naar de Algarve.
Toen daar nog bijna geen toerist kwam, 1980 tot 1985.
Mijn vader is kunstenaar en had dus niets te maken met vakantie dagen. Mijn schoolvakanties waren de die van onze reizen toen. Gewoon 6 weken op pad.

Uit den oude doosch met de Bergland caravan:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1629986895-600-x-450px-IMG_20210420_174746.jpg

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:26
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Klauw als in klauwhamer, die gebruik ik ook om ze zo ver mogelijk de grond in te hengsten.

[...]

Ja doei. Je hebt niets te zoeken op een scheerlijn of tentdoek, en al helemaal niet bij de tent van een ander. Als we het dan toch over aso hebben.
Het is niet dat ze verdekt opgesteld midden in een veld staan en de kop is niet eens scherp.

Als het motorisch niet mogelijk is om de tent van een ander heen te lopen dan zal de gemiddelde boomwortel ook al een serieus risico op letsel zijn gok ik. ;)
Ik kan dit alleen maar +1 geven. Daarbij, een standaard alu V-peg doet net zo goed zeer. Kans op blijvend letsel is klein, het leermoment voor de persoon in kwestie groot (dat geldt ook voor de eigenaar van de haring in kwestie natuurlijk die vergeten was dat er daar één was :) )

Ik kan me voorstellen dat als je zelf kleine kinderen heb of flink bijziend bent dat je dan de haring wil markeren van je eigen tent, maar verwacht niet dat een ander dat ook doet. En soms moet je daar dus maar op de harde manier achter komen. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Voor mijn dochter heb ik dat bewust niet gedaan. Leer maar dat aan het eind van een lijn of elastiek wat kan staan en loop er maar gewoon omheen in plaats van overheen te willen stappen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ojjorz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:21:

Wij hebben de Air Seconds Fresh & Black 6.3, ik heb er een luifeltje van Coleman aangeknoopt (oorspronkelijk bedoelt voor 1 van hun eigen tenten, niet echt een universele luifel dus, maar past eigenlijk prima bij die Decathlon tent). Ik heb ook nog de fresh & black tarp (de kleine), maar daarvoor waaide het hier te hard Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icizbGSdFA5BrH7kDqy93TmPpFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuKUizhuak3BkFCZvOn3tF04.jpg?f=fotoalbum_large

(Let niet op de rotzooi, kamperen met een 2-jarige is iets chaotischer dan wat ik gewend ben :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Voor ANWB Leden die nog een slaapmat/boxmatras zoeken: https://webwinkel.anwb.nl...man-nature-boxmatras.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tent inpakken in de zeikregen is niet leuk :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:51

Wailing_Banshee

You're Next

Reinier schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:38:
Ben blij dat we dat nog niet vaak meegemaakt hebben :p Meestal is het wel even droog tegen de tijd dat wij inpakken :D

Het is niet alleen het inpakken wat irritant is, maar die tent is dan ook nog eens loeizwaar (zelfs als je geen katoenen tent hebt) en zeiknat, wat dan ook weer in de auto terecht komt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:05
Gonadan schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:04:
Voor mijn dochter heb ik dat bewust niet gedaan. Leer maar dat aan het eind van een lijn of elastiek wat kan staan en loop er maar gewoon omheen in plaats van overheen te willen stappen.
Dat probeerde ik hen te leren (4&3 jaar). Maar de scheerlijnen werden gebruikt als gitaar, katapult en zijn er zeker 4 keer overheen gedonderd. Maar in alle eerlijkheid, ik zelf ook één keer afgelopen vakantie. _O-

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Uitstekende haringen op een camping zijn simpelweg de verkeerde spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

eamelink schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:23:
Uitstekende haringen op een camping zijn simpelweg de verkeerde spullen.
Ik zie niet in waarom iemand binnen een meter langs de zijkant mijn tent zou moeten lopen. De twee haringen die we gebruiken voor onze luifel palen zijn gewoon ouderwetse haringen (dus geen rotspennen), met afgeronde kop. (die palen staan er alleen als de tent open is).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Ik zie niet in waarom iemand binnen een meter langs de zijkant mijn tent zou moeten lopen. De twee haringen die we gebruiken voor onze luifel palen zijn gewoon ouderwetse haringen (dus geen rotspennen), met afgeronde kop. (die palen staan er alleen als de tent open is).
Bwagh, ik zou het probleem niet zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 21:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Reinier schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:38:
Dat was voor mij reden om dit jaar op zaterdagmiddag de boel in te pakken en ‘s avonds naar huis te rijden ipv zoals gepland op zondagochtend. Nu lekker alles droog in kunnen pakken.

Heb het op Skye ook een keer gehad. Drie dagen absurd zonnig weer en in de laatste nacht geen oog dicht gedaan door storm en regen en de volgende ochtend in de regen alles in moeten pakken :/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Al dat gemiep over haringen. Ga eens op een camping staan met overwegend grote tenten (De Waard bijvoorbeeld), dan hoor je niemand klagen over haringen en weet ieder kind dat ze niet moeten rennen in de buurt van de haringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Orion84 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Heb het op Skye ook een keer gehad. Drie dagen absurd zonnig weer en in de laatste nacht geen oog dicht gedaan door storm en regen en de volgende ochtend in de regen alles in moeten pakken :/
Wij hebben het 1 keer in Oostenrijk (nabij Villach) gehad. We waren aan het trekken (interrail) en heb begon 's nachts zo vreselijk te regenen dat we nauwelijks een oog dicht gedaan hebben (was ook het laatste jaar dat we met die tent weggeweest zijn, hij was niet meer helemaal waterdicht :p). En 's morgens hoosde het nog steeds. Gelukkig had die camping een grote overkapping met daaronder een eetplaats (met picknick tafels). Daar de rugtassen naar verplaatst (zodat die niet zeiknat werden) en toen de tent zo goed als het ging ingepakt. De volgende avond (in Innsbruck) weer regen. De avond daarna (in Sant Moritz) weer regen, de avond daarna (Zermatt) weer regen... Toen zijn we maar naar huis gegaan (er was toen nog een nachttrein tussen Basel en Amsterdam die elke nacht reed) en de volgende avond thuis geslapen en de nacht daarna weer terug naar Basel en daarna was het weer fantastisch weer. Maar we zagen in Bern dat de Aare behoorlijk overstroomd was geweest (mooie camping langs de Aare, die nog maar half beschikbaar was :p).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
Of mensen wel/niet langs je tent, scheerlijnen en haringen lopen is ook nogal afhankelijk van hoe de camping is ingericht. Sta je op een camping met voor iedereen een volledig met struiken en haagjes afgebakend plekje, dan mag je er vanuit gaan dat jouw plekje ook jouw plekje is en dat anderen daar in principe niets te zoeken hebben (behalve misschien even achterlangs kruipen om een stroomkabel aan te leggen of op te ruimen).

Sta je op een veld waar iedereen 'vrij' een plekje mag kiezen, dan kun je er donder op zeggen dat mensen en zeker spelende kinderen vlak langs je tent zullen lopen. En tja, kinderen zijn nu eenmaal kinderen. Die houden in hun spel niet altijd even goed rekening met alle omstandigheden. En dan mag je er als kampeerder best voor zorgen dat jouw spul enigszins veilig is door scherpe uitstekende delen te voorkomen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ivow85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:13:
Sta je op een veld waar iedereen 'vrij' een plekje mag kiezen, dan kun je er donder op zeggen dat mensen en zeker spelende kinderen vlak langs je tent zullen lopen. En tja, kinderen zijn nu eenmaal kinderen. Die houden in hun spel niet altijd even goed rekening met alle omstandigheden. En dan mag je er als kampeerder best voor zorgen dat jouw spul enigszins veilig is door scherpe uitstekende delen te voorkomen.
En hier ben ik het absoluut niet mee eens. Zelfs een kind moet leren dan je niet pal langs andermans tenten moet gaan rennen. Daar mogen de ouders rekening mee houden, ik ben absoluut niet verantwoordelijk voor hun kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

En hier ben ik het absoluut niet mee eens. Zelfs een kind moet leren dan je niet pal langs andermans tenten moet gaan rennen. Daar mogen de ouders rekening mee houden, ik ben absoluut niet verantwoordelijk voor hun kinderen.
Vind ik ook. Maar dat geldt ook voor andere dingen. Hier waren kinderen van 5 ofzo die alleen naar de wc mochten (veel kids hingen zonder toezicht rond op de camping en sloopten de binnenspeeltuin en elkaar), maar die dat blijkbaar nog niet konden. Of ik dan even wilde helpen. Sorry, maar nee.
Leverde ook nog smerig sanitair op :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
[...]

Eens, daarbij is een haring een haring en er tegenaan lopen is gewoon meer of minder auw. Dat moet je op de zachte of harde manier leren. Ik ga er geen tennisballen op zetten omdat anders *insert name* misschien er tegenaan kan lopen.
Dit geldt ook op veldjes waarbij je zelf een plek kan kiezen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1630049550-600-x-450px-IMG_20210827_091805.jpg

Klaar voor vertrek, vrouw een kind niet vergeten en we kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1630049549-600-x-450px-IMG_20210827_091825.jpg

Bestemming vandaag: zo ver als we komen.
We hoeven pas over 3 dagen in Toscane te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 27-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tnx voor de tip!! Ik ga m bestellen (ook al heb ik er dit jaar niks meer aan :'))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
-tom-562 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Tnx voor de tip!! Ik ga m bestellen (ook al heb ik er dit jaar niks meer aan :'))
Waren ook op zoek naar nieuwe matten eerder dit jaar, deze ook geprobeerd, maar uiteindelijk uitgekomen op een Exped Megamat. Stuk duurder ;( , veel lichter, maar het meest belangrijk deze lag voor ons echt substantieel beter :) . De komende X jaar comfortabel slapen vonden we belangrijker dan een wat goedkopere mat. Zou dus zeker eerst proberen in een winkel met meerdere modellen om te zien wat je bevalt. Misschien valt er na het zomerseizoen qua prijs ook nog wat vanaf te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:55
Misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Wij hebben een "kleine" bagage aanhanger waar onze tent en kampeer spullen inzitten. Deze willen wij opslaan in een stalling. Maar nu ben ik benieuwd hoe en of dit te verzekeren is. Als deze stalling bijvoorbeeld zou afbranden, betekend dit dan dat wij al onze spullen kwijt zijn en dit zelf opnieuw zouden moeten aanschaffen.

Dit topic leek mij een goede plek om dit te vragen, mogelijk heeft iemand hier dit al is eerder uitgezocht.

Ik heb mijn verzekering al gebeld (inboedel) en zij geven aan dat dit tot een maximum van 3 maanden verzekerd is. Dat gaat natuurlijk niet op.

Voor een caravan of vouwwagen is deze verzekering zo geregeld. Maar een bagagewagen/aanhanger is toch lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:52
@g00gle Wat zegt de stalling over het verzekerd zijn van daar gestalde zaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
Rob Z schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:53:
Dat je dat zelf moet regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Rob Z schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:53:
Wat nog interessanter is: wat zegt de wet? Ik kan me zo voorstellen dat dat je van een caravanstalling enige brandpreventieve maatregelen mag verwachten. Dan zou enige aansprakelijkheid ook aan hen vallen. Of ze daarvoor verzekerd zijn of dat risico zelf dragen, is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Dit is wat ze in hun voorwaarden hierover hebben staan:
Afbeeldingslocatie: https://s.2215.nl/NzUzZTY5ZGMwODY/MGM4NTY2NTgwNWM.png

[ Voor 18% gewijzigd door g00gle op 27-08-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
[...]

Van een kind van 12 wat al vaak mee is geweest op kampeervakantie mag je zeker verwachten dat er het nodige geleerd is.
Maar leren kost tijd. Bij jonge kinderen komt daar iets meer bij kijken dan één of twee keer vertellen dat het niet mag. Dan weten ze het voor dat moment. Maar als ze een paar uur later weer tikkertje spelen met hun campingvriendjes, zijn ze het gewoon weer vergeten.

"Dat moeten ze dan maar leren" is veel te kort door de bocht.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
Ik heb zelf een keer m'n voet nijdig opgehaald aan een spijkerharing. Zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: https://productimage001.bever.nl/productimages/big/1185a40007_0101_01.jpg

Sinds dien hebben wij altijd deze haringen:
Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/3bc6d4eef394e56d22c1e4a3846ef251/d/w/dws-rotspen-vierkant-per-10-stuks.1476949627.jpg

En om ze eruit te halen gebruik in een haringtrekker. Dit werkt prima:
Afbeeldingslocatie: https://www.isabellashop.nl/wp-content/uploads/2014/03/isabella_haringtrekker_60005.jpg
Voordeel van de trekker is dat je hem eronder kan slaan en daarna kan trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door g00gle op 27-08-2021 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Of mensen wel/niet langs je tent, scheerlijnen en haringen lopen is ook nogal afhankelijk van hoe de camping is ingericht. Sta je op een camping met voor iedereen een volledig met struiken en haagjes afgebakend plekje, dan mag je er vanuit gaan dat jouw plekje ook jouw plekje is en dat anderen daar in principe niets te zoeken hebben (behalve misschien even achterlangs kruipen om een stroomkabel aan te leggen of op te ruimen).

Het is volledig afhankelijk van hoe je zelf je tent neer zet. Op wat voor veld dan ook, ik zorg dat wij een plek hebben waar we enigszins op jezelf van de rust kunt genieten en je zeker geen doorloop vlak langs je tent hebt. Als dat niet mogelijk is op een camping ga ik daar gewoon niet staan.
Dan nog heb je inderdaad mensen die alsnog de kortste route van A naar B zoeken en desnoods nieuwe paden in bosjes creëren of tussen je scheerlijnen door willen, die zal ik gewoon aanspreken op hun gedrag. Loop maar even gewoon via een pad of om iemands plek heen.
Maar ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk nooit problemen mee heb. Het lukt eigenlijk altijd wel om je plek zo op te bouwen dat je daar geen last van hebt en je ook geen risico hebt voor mensen die echt over je plek moeten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ivow85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:56:
Van een kind van 12 wat al vaak mee is geweest op kampeervakantie mag je zeker verwachten dat er het nodige geleerd is.
Maar leren kost tijd. Bij jonge kinderen komt daar iets meer bij kijken dan één of twee keer vertellen dat het niet mag. Dan weten ze het voor dat moment. Maar als ze een paar uur later weer tikkertje spelen met hun campingvriendjes, zijn ze het gewoon weer vergeten.

Jonge kinderen onthouden het inderdaad minder lang, maar hoe ouder des te sneller heeft men er gewoon schijt aan ook al weten ze het wel (zeker volwassenen). Dan kom je op het punt van opvoeding; als mijn dochter te dicht bij andere tenten aan het spelen/rennen is zal ik daar wat van zeggen. Net zo vaak als nodig is.
Wanneer ouders een andere insteek hebben en liever hun kinderen niet corrigeren omdat de opvoeding ook op vakantie is dan zal ik die taak overnemen als het bij mijn tent gebeurt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

g00gle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:22:
Misschien dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Wij hebben een "kleine" bagage aanhanger waar onze tent en kampeer spullen inzitten. Deze willen wij opslaan in een stalling. Maar nu ben ik benieuwd hoe en of dit te verzekeren is. Als deze stalling bijvoorbeeld zou afbranden, betekend dit dan dat wij al onze spullen kwijt zijn en dit zelf opnieuw zouden moeten aanschaffen.

Dit topic leek mij een goede plek om dit te vragen, mogelijk heeft iemand hier dit al is eerder uitgezocht.

Ik heb mijn verzekering al gebeld (inboedel) en zij geven aan dat dit tot een maximum van 3 maanden verzekerd is. Dat gaat natuurlijk niet op.

Voor een caravan of vouwwagen is deze verzekering zo geregeld. Maar een bagagewagen/aanhanger is toch lastiger.
verzekerings technisch wat uitdagingen .. je moet zoiezo bonnen bewaren,
Daarnaast krijg je de dagwaarde terug, of je wilt tegen nieuwwaarde verzekeren ?

Achter de auto valt het onder verzekering A, tijdens gebruik (op de camping) onder verzekering B en stalling wellicht verzekering C .. verlies/diefstal ? apart verzekeren ?

Dan hebben we het nog niet gehad over de afschrijvings termijn,

Als je er echt werk van wilt maken, start met een inventarisatie (lijst) wat je hebt, (spreadsheet) zet erachter Daarna kan je de (dag)waarde erbij zetten .. eventueel onder welke verzekering hij valt (wanneer)
bonnen kan je inscannen (al dan niet met je gsm) en op een (online)drive digitaal bewaren en linken in de spreadsheet ofzo ..
deze stappen schelen dus alleen als je het nodig hebt maar doe het dan goed ipv half ..

En het klinkt zout maar foto's van je inventaris (wie maakt deze tijdens zijn vakantie of thuis) kunnen wel helpen aantonen dat je niet de verzekering een pootje aan het lichten bent..

TLDR maar dit alles is veel "werk" en wat je terugkrijgt is 10% tot 25% als je geluk hebt van de dagwaarde .. vind je het teveel werk .. bewaar je alleen de bonnen / foto's en organiseer je dat elk jaar.. kortom de basis.. en houd een reserve potje aan

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
g00gle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:37:
Dit is wat ze in hun voorwaarden hierover hebben staan:
[Afbeelding]
Dat laatste zal waarschijnlijk nietig verklaard worden als het er op aan komt. Ten aanzien van een particuliere klant mag een ondernemer de aansprakelijkheid in beginsel niet beperken en zeker niet volledig uitsluiten. Je geeft het goed immers tegen betaling af in bewaring, die dienst dient goed uitgevoerd te worden. Dan is, overmacht uitgezonderd, degene die het in bewaring neemt aansprakelijk in geval van schade door bijvoorbeeld het verplaatsen etc. Als de stalling-eigenaar dat risico niet zelf wil dragen, dan moet hij als ondernemer gewoon een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten met een laag eigen risico.

In geval van brand zal het gaan afhangen van de oorzaak van de brand en de mate waarin de stallingsruimte voldoet aan de eisen voor brandpreventie- en veiligheid. Ontstaat er brand wanneer er laswerkzaamheden plaatsvinden in de buurt van brandbaar materiaal en er geen brandblussers in de directe nabijheid zijn, dan is de oorzaak van de brand geen overmacht en ligt de aansprakelijkheid waarschijnlijk bij de stalling-eigenaar die onvoldoende brandveiligheidsmaatregelen heeft genomen voor de specifieke situatie van het lassen (als de lasser extern is ingehuurd, kan de stalling eigenaar op zijn beurt de lasser weer aansprakelijk stellen). Voldoet het pand aan alle eisen, maar ontstaat er toch brand door bijvoorbeeld blikseminslag, dan is dat wel overmacht en zal ieder zijn eigen schade moeten dragen of bij de eigen verzekering moeten claimen. Ontstaat er brand in de elektrische installatie terwijl deze netjes onderhouden wordt en elke paar jaar gekeurd wordt: overmacht. Ontstaat er brand in de elektrische installatie en is de installatie een zooitje en de afgelopen jaren nooit gekeurd, dan is het weer nalatigheid.

Alleen.... Hier schiet je allemaal niet zo veel mee op. Als de stallingeigenaar zelf niet verzekerd is en zijn hele stalling brandt af door een oorzaak waarvoor hij aansprakelijk is, dan sta je daar met nog tientallen andere klanten in de rij voor een vergoeding van je schade. En dan gaat de stalling dus gewoon failliet. Is ie wel aansprakelijk, maar dan mag je blij zijn als je na een paar jaar nog een fooi uitbetaald krijgt van de curator.
Bij kleinere schades (bijvoorbeeld schade aan een caravan die ontstaan is tijdens het manoeuvreren) kun je natuurlijk wel succesvol je schade claimen bij de stalling. Daarvan zullen ze immer niet direct failliet gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ivow85 op 27-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:48
[...]

Niet alleen kinderen, ook andere met auto's. Als wij op vakantie waren in Zwistersland en op zo'n groot veld stonden dan werd er door mijn vader altijd stenen langs de rand van de tent (waar de scheerlijnen met haringen zitten, van een eenstokker) gelegd. Op een dag reedt er iemand naar z'n tent en reedt met z'n auto op zo'n steen, die meneer was boos want die had flink wat (lak)schade. Maar als die stenen er niet gelegen hadden was die dwars over de tent gereden :X

En het valt altijd op dat kinderen niet in de buurt van hun eigen tent mogen spelen/voetballen. Maar in de buurt van tenten van andere vinden de ouders dat geen enkel probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 27-08-2021 12:26 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 13:43

Goed verhaal als iedereen met jou kinderen rekening moet gaan houden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

@g00gle controleer eens je inboedelverzekering. Vaak dekt die ook externe bergingen zoals stallingen. Kan dus zijn dat je al verzkerd bent of moet bijverzekeren. En inderdaad onderweg is het je reisverzekering of autoverzekering. Dus even bellen kan nooit kwaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Sleeon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:24:
[...]

Goed verhaal als iedereen met jou kinderen rekening moet gaan houden 8)7
Scheelt dat ik die niet heb.

Maar naar redelijkheid en leeftijd wil ik best rekening houden met de kinderen van anderen. Kinderen zijn nu eenmaal geen volwassen mensen dus hoef je er ook geen volwassen gedrag van te verwachten.
Zoals ik ook al aan gaf, zijn daar nogal gradaties in. Een kind van 12 mag je van verwachten dat het is opgevoed en dus weet dat het uit de buurt van scheerlijnen en andermans ontbijttafel moet blijven. Een kind van 3 hobbelt zonder enig schuldbesef gewoon lekker nieuwsgierig het hele veld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:24

vhal

ಠ_ಠ

Zo fase "kampeerverkansie" is ook weer voorbij, tijd voor wat anders :+ De opblaastent is al verkocht en inmiddels loopt het kampeerinventaris ook beetje bij beetje de deur uit. Het enige wat nog een uitdaging wordt is de grote tent. Het najaar is niet echt de meest handige periode om iets weg te doen.

Overigens lijkt het mij een kleine moeite om rekening te houden met anderen. Helaas is niet iedereen het er mee eens...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ivow85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:18:
Dat laatste zal waarschijnlijk nietig verklaard worden als het er op aan komt. Ten aanzien van een particuliere klant mag een ondernemer de aansprakelijkheid in beginsel niet beperken en zeker niet volledig uitsluiten. Je geeft het goed immers tegen betaling af in bewaring, die dienst dient goed uitgevoerd te worden. Dan is, overmacht uitgezonderd, degene die het in bewaring neemt aansprakelijk in geval van schade door bijvoorbeeld het verplaatsen etc. Als de stalling-eigenaar dat risico niet zelf wil dragen, dan moet hij als ondernemer gewoon een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten met een laag eigen risico.

In geval van brand zal het gaan afhangen van de oorzaak van de brand en de mate waarin de stallingsruimte voldoet aan de eisen voor brandpreventie- en veiligheid. Ontstaat er brand wanneer er laswerkzaamheden plaatsvinden in de buurt van brandbaar materiaal en er geen brandblussers in de directe nabijheid zijn, dan is de oorzaak van de brand geen overmacht en ligt de aansprakelijkheid waarschijnlijk bij de stalling-eigenaar die onvoldoende brandveiligheidsmaatregelen heeft genomen voor de specifieke situatie van het lassen (als de lasser extern is ingehuurd, kan de stalling eigenaar op zijn beurt de lasser weer aansprakelijk stellen). Voldoet het pand aan alle eisen, maar ontstaat er toch brand door bijvoorbeeld blikseminslag, dan is dat wel overmacht en zal ieder zijn eigen schade moeten dragen of bij de eigen verzekering moeten claimen. Ontstaat er brand in de elektrische installatie terwijl deze netjes onderhouden wordt en elke paar jaar gekeurd wordt: overmacht. Ontstaat er brand in de elektrische installatie en is de installatie een zooitje en de afgelopen jaren nooit gekeurd, dan is het weer nalatigheid.

Alleen.... Hier schiet je allemaal niet zo veel mee op. Als de stallingeigenaar zelf niet verzekerd is en zijn hele stalling brandt af door een oorzaak waarvoor hij aansprakelijk is, dan sta je daar met nog tientallen andere klanten in de rij voor een vergoeding van je schade. En dan gaat de stalling dus gewoon failliet. Is ie wel aansprakelijk, maar dan mag je blij zijn als je na een paar jaar nog een fooi uitbetaald krijgt van de curator.
Bij kleinere schades (bijvoorbeeld schade aan een caravan die ontstaan is tijdens het manoeuvreren) kun je natuurlijk wel succesvol je schade claimen bij de stalling. Daarvan zullen ze immer niet direct failliet gaan.
Waarop baseer je dat het nietig verklaard wordt? Ben je zelf rechtsgeleerde of is het onderbuik? :)

Je laatste alinea is in feite waar het om gaat. Als je als objecthouder zelf niet verzekerd dan is het niet verzekerd, zo simpel is het. In het geval van schade kan je via een schadeclaim proberen geld terug te halen, maar dat zal je dan wel moeten kunnen onderbouwen. Gaat de stallinghouder daar niet in mee dan zal je een juridisch traject moeten starten om je gelijk te halen, kan hij er dan niet in mee dan heb je alsnog niets en wel juridische kosten gemaakt.

@g00gle
Daarom moet je in dit soort gevallen goed bedenken of je het wilt verzekeren of dat je het risico wilt lopen. In mijn optiek verzeker je je voor schade die je je niet kunt/wilt veroorloven, niet voor alle schade die je mogelijk kunt lopen. Ik weet niet wat de dagwaarde is van de kar met spullen, maar ik gok dat het eerder in de honderden euro's ligt dan in de duizenden. En in zo'n geval zou ik persoonlijk het geld voor zo'n premie liever in een potje steken dan aan een verzekeraar geven. Doe dat voor alle verzekeringen voor objecten van die waarde en je hebt al snel een potje waar je makkelijk alle schade mee kunt dekken die je in de praktijk haalt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Gonadan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Jonge kinderen onthouden het inderdaad minder lang, maar hoe ouder des te sneller heeft men er gewoon schijt aan ook al weten ze het wel (zeker volwassenen). Dan kom je op het punt van opvoeding; als mijn dochter te dicht bij andere tenten aan het spelen/rennen is zal ik daar wat van zeggen. Net zo vaak als nodig is.
Wanneer ouders een andere insteek hebben en liever hun kinderen niet corrigeren omdat de opvoeding ook op vakantie is dan zal ik die taak overnemen als het bij mijn tent gebeurt. ;)
ik snap deze hele discussie niet ..

Afbeeldingslocatie: https://www.reclamefolder.nl/blog/app/uploads/2021/04/1LampAction.png

indien je "bang" bent dat mensen zich bezeren prik deze bij je haring erin .. voor die prijs versus de tijd die we er nu in steken ..

een goed geplaatste waslijn met handdoeken eraan voorkomt een hoop :) bij gebrek aan bomen zijn de stokken van een windscherm ook nuttig.

Kids aanspreken :? ... 99,999% van de tijd is dat niet eens nodig lijkt me en zo wel dan had ik zelf een betere locatie moeten uitzoeken .. waarbij het liefst de auto uit de weg kan staan ..

[edit]
* vso bied iets lekkers aan (als ik het heb) en verzoek ze vriendelijk om ergens anders te spelen
eventueel met beetje tekst en uitleg ...

als je van je "rust" wilt genieten kies je velden waar geen speelplek voor de "deur" zit maar central(er) of een huisje op een vakantie park

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 27-08-2021 12:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vso schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:35:
ik snap deze hele discussie niet ..

[Afbeelding]

indien je "bang" bent dat mensen zich bezeren prik deze bij je haring erin .. voor die prijs versus de tijd die we er nu in steken ..

een goed geplaatste waslijn met handdoeken eraan voorkomt een hoop :) bij gebrek aan bomen zijn de stokken van een windscherm ook nuttig.

Kids aanspreken :? ... 99,999% van de tijd is dat niet eens nodig lijkt me en zo wel dan had ik zelf een betere locatie moeten uitzoeken .. waarbij het liefst de auto uit de weg kan staan ..
Je draait hem ook om nu, men verwacht dat anderen dat soort action meuk bij hun tent gaan zetten of haringen ondergronds slaan om te zorgen dat zij of hun kinderen niet op de haring van anderen kunnen gaan staan.

Dat weiger ik dus. Want naast dat ik geen feestverlichting bij m'n tent wil is het in de praktijk ook simpelweg niet nodig omdat er niemand bij mijn plek komt. ;)

(wat ik overigens al in de andere post schreef)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
@Gonadan & anderen, Dank voor de input, het "potjes" idee vindt ik een hele goede. Ik ga daarmee aan de slag. Ik denk inderdaad ook dat het hardmaken van de geleden schade een lastige gaat worden. Van lang niet alles zijn nog bonnetjes. En de dagwaarde van een tent zal vrij rap zakken schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 19-05 20:26
g00gle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:22:

Wij hadden voor een opslag een buitenhuisverzekering afgesloten (als aanvulling op je inboedelverzekering). Zou bij independer gewoon kijken wat inboedelverzekering kost en dan de buitenhuisverzekering als optie aangeven (al zal de aanhangwagen daar zelf wellicht niet onder vallen, wel de spullen in je aanhangwagen).

--edit--
Zie trouwens de de voorwaarden strenger geworden zijn, als het in een gebouw ligt opgeslagen telt het al weer niet... Goed kleine letters lezen dus. Inshared lijkt wel opslag mee te verzekeren: https://www.inshared.nl/d...arden-woonverzekering.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door lost95 op 27-08-2021 13:26 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

g00gle schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:49:
@Gonadan & anderen, Dank voor de input, het "potjes" idee vindt ik een hele goede. Ik ga daarmee aan de slag. Ik denk inderdaad ook dat het hardmaken van de geleden schade een lastige gaat worden. Van lang niet alles zijn nog bonnetjes. En de dagwaarde van een tent zal vrij rap zakken schat ik in.
vreest dat het nog erger is .. ff snelle google .. zag ik al dat bv een caravan voortent tot max 1.000 word vergoed .. (niet verder gelezen dus mitsen en maren..) maar goed .. een caravan heeft een levensduur van 15 jaar .. tja dus het zal ergens in het midden liggen
Gonadan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Je draait hem ook om nu, men verwacht dat anderen dat soort action meuk bij hun tent gaan zetten of haringen ondergronds slaan om te zorgen dat zij of hun kinderen niet op de haring van anderen kunnen gaan staan.

Dat weiger ik dus. Want naast dat ik geen feestverlichting bij m'n tent wil is het in de praktijk ook simpelweg niet nodig omdat er niemand bij mijn plek komt. ;)

(wat ik overigens al in de andere post schreef)
het zit gewoon in de mens dicht bij "grote" objecten te lopen .. en open plekken te vermijden dus scheerlijnen springen is iets heel natuurlijks .. tenzij je een lichtgevend object plaatst .. dan loopt men er omheen..

of je het wel/niet doet .. zal me niet echt boeien, wees alleen blij dat we de optie hebben tegenwoordig :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 22:52
Ik heb een Helsport Reinsfjell superlight 3 besteld voor vakanties in onder andere Noorwegen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al 13 jaar een Helsport Fjellheimen 3 waar ik al jaren plezier van heb. In sneeuw werkt deze erg goed maar de Reinsfjell superlight 3 is een kilo lichter, zelfdragend en heeft 2 ingangen waardoor er meer mogelijkheden zijn voor ventilatie. In sneeuw was de Fjellheimen uitstekend maar met warm weer was het een beetje te benauwd. Fjellheimen wel uitgebreid getest op stormvastheid: dichtbij bergtoppen meerdere stormen doorstaan, ik hoop dat de Reinsfjell zich net zo goed houdt in een storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:25
Gonadan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Zo doen wij het ook en dat werkt prima.

Kampeervakantie is sowieso een apart sociaal experiment. Naast ons stond een gezin met twee kleine kinderen (waarvan de oudste net 2 jaar oud). De vader gaf oudere kinderen op het veldje op hun flikker omdat ze met zand naar zijn peuter gooiden.
Terwijl zijn prinsje continu andere kinderen aan het uitlokken en sarren was. Maar pa was te druk met andere dingen, om dat door te hebben. Hoe moeilijk is het om in het in het algemeen tegen kinderen te zeggen dat ze niet met zand naar elkaar moeten gooien en daarbij ook je eigen kind te corrigeren? Voelt ook eerlijker over die andere kinderen.

En moeder was bloedchagerijnig omdat hun prinsje iedere keer zijn dure kleertjes vies maakte. Die van ons krijgen gewoon oude kleding aan. Wat niet meer schoon wordt, verdwijnt na de vakantie gewoon in de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vso schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:29:
of je het wel/niet doet .. zal me niet echt boeien, wees alleen blij dat we de optie hebben tegenwoordig :)
Nou blij, op de laatste camping dit jaar zagen sommige tenten/caravans eruit alsof de kersperiode al begonnen was. Ik heb liever wat minder uitbundig en gewoon donker als de zon onder gaat (hooguit een kaarsje). Maar daar kies ik normaal de camping dan ook wel op uit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Zo doen wij het ook en dat werkt prima.

Kampeervakantie is sowieso een apart sociaal experiment. Naast ons stond een gezin met twee kleine kinderen (waarvan de oudste net 2 jaar oud). De vader gaf oudere kinderen op het veldje op hun flikker omdat ze met zand naar zijn peuter gooiden.
Terwijl zijn prinsje continu andere kinderen aan het uitlokken en sarren was. Maar pa was te druk met andere dingen, om dat door te hebben. Hoe moeilijk is het om in het in het algemeen tegen kinderen te zeggen dat ze niet met zand naar elkaar moeten gooien en daarbij ook je eigen kind te corrigeren? Voelt ook eerlijker over die andere kinderen.
Dat is klassiek toch? Niet eens per se voor kamperen. Zelfs binnen gezinnen zie de dynamiek vaak. De jongeren kunnen de ouderen niet aan dus worden er goed in bloedzuigen en etteren, vaak genoeg dat die oudste dan zo stom is om er op in te gaan en krijgt dan op z'n lazer. :D
En moeder was bloedchagerijnig omdat hun prinsje iedere keer zijn dure kleertjes vies maakte. Die van ons krijgen gewoon oude kleding aan. Wat niet meer schoon wordt, verdwijnt na de vakantie gewoon in de vuilnisbak.
Eens, maar dat is thuis niet anders. Buitenspelen is vies worden, juist leuk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Doe mij maar gewoon een camping waar je in het midden van het "veld" een kampvuurtje kan stoken oid ..
en lekker gezamenlijk met "buren" aan kan schuiven .. (niks moet het mag)

ik heb niks met camping gasten die stipt om 19:00 de voortent/caravan inkruipen voor tv oid .. (moeten ze zelf weten overgens) ..

[ Voor 80% gewijzigd door vso op 27-08-2021 16:35 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Qua verzekering: juridisch ligt het lastig. Zelfs als het te verzekeren is dan zijn de voorwaarden en dekking vaak niet best. Dat geldt voor een individu maar ook als verhuurder.

Als ik verhuurder zou zijn dan zou ik ook aansprakelijkheid uitsluiten waar mogelijk en daarnaast een maximum per object stellen waar dat niet kan. Oude kampeermeuk is toch geen drol waard. (Er gaan soms aanhangers met complete inventaris voor spotprijzen weg op Marktplaats).

Overigens kun je ook zelf een garagebox huren of kopen. Ik kon daar bij sommige verzekeraars tegen een beperkte kosten een beperkte dekking voor regelen (uitbreiding op inboedelverzekering). Laat het echter onverzekerd.
dajappie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Waren ook op zoek naar nieuwe matten eerder dit jaar, deze ook geprobeerd, maar uiteindelijk uitgekomen op een Exped Megamat. Stuk duurder ;( , veel lichter, maar het meest belangrijk deze lag voor ons echt substantieel beter :) . De komende X jaar comfortabel slapen vonden we belangrijker dan een wat goedkopere mat. Zou dus zeker eerst proberen in een winkel met meerdere modellen om te zien wat je bevalt. Misschien valt er na het zomerseizoen qua prijs ook nog wat vanaf te praten.
Ik vind het proberen in winkels juist geen goede inschatting geven. Vaak blijkt pas na een paar nachten dat het niet lekker ligt, bv bij de rug of nek.

Aangezien ik de Synmat een prima upgrade vond heeft mijn vrouw er dit jaar ook een aangeschaft maar dat is het toch ook niet. Overweeg nu dus maar zo'n Megamat en dan een Synmat doorschuiven naar een kind (ter vervanging van el cheapo 5cm inflatable). Kost wel weer de nodige ruimte en de auto hing Al door z'n veren 8)7

End of season deals lijken me voor sommige spullen lastig aangezien levering al lastig was voor het seizoen (bv Synmat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:20
[...]
Daarom rijd ik altijd zonder te kijken van mijn kampeerplek af. Jammer dan als er net eentje verstoppertje speelt achter m'n auto. /s

Zo'n kind moet het inderdaad leren, maar je leert een kind ook niet dat je schoonmaakmiddelen niet moet eten/drinken door hem een keer te laten voelen hoe dat is. En als je dan (zoals diegene schetst waarop je reageert) op een vrij veld staat, op een plek met het risico dat iemand zich kan bezeren door de plaatsing van je haring mag je daar best een beetje verantwoordelijkheid in nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Rukapul schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:13:

Ik vind het proberen in winkels juist geen goede inschatting geven. Vaak blijkt pas na een paar nachten dat het niet lekker ligt, bv bij de rug of nek.

Aangezien ik de Synmat een prima upgrade vond heeft mijn vrouw er dit jaar ook een aangeschaft maar dat is het toch ook niet. Overweeg nu dus maar zo'n Megamat en dan een Synmat doorschuiven naar een kind (ter vervanging van el cheapo 5cm inflatable). Kost wel weer de nodige ruimte en de auto hing Al door z'n veren 8)7

End of season deals lijken me voor sommige spullen lastig aangezien levering al lastig was voor het seizoen (bv Synmat).
Wat voor het comfort van dit soort luchtbed matjes als de synmat belangrijk is, is dat je ze niet te hard opblaast. Al je er op zit moet je net niet de grond raken en als je er even met je knieën op rust echt wel. Als je ligt vormt het matje zich dan beter en hebben je heupen en schouders de ruimte om wat verder weg te zakken, als je hem te hard hebt kan het echt zeer gaan doen.

Ik heb hem liever iets aan de zachte kant dan te hard, dat slaapt echt een stuk beter. Bij een Megamat heb je dit effect al automatisch een beetje omdat ze veel meer volume hebben en dus de lucht meer ruimte heeft om te comprimeren.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

vhal schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:27:
Zo fase "kampeerverkansie" is ook weer voorbij, tijd voor wat anders :+ De opblaastent is al verkocht en inmiddels loopt het kampeerinventaris ook beetje bij beetje de deur uit. Het enige wat nog een uitdaging wordt is de grote tent. Het najaar is niet echt de meest handige periode om iets weg te doen.
Hey hey hey, dat soort onzin willen we hier niet horen he! :(

Maareh, hoezo? Opwaarderen naar een sleurhut of camper? Of echt gewoon helemaal klaar met kramperen en overstap naar hotels ofzo?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Rukapul voordeel is dat zo'n megamat een berg ruimte inneemt en niet veel weegt, dus qua belasting voor de vering onder de streep misschien wel gunstig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:58:
@Rukapul voordeel is dat zo'n megamat een berg ruimte inneemt en niet veel weegt, dus qua belasting voor de vering onder de streep misschien wel gunstig. :+
Nope. Je overschat het gewicht van een Outwell Single Sleepin 5.0 :+ 1.5kg vs. 2.3kg voor de Megamat LW.

Ah well, we kopen het gewoon. Meer en duurdere gear is immers beter :+

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 27-08-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:07:
[...]

Nope. Je overschat het gewicht van een Outwell Single Sleepin 5.0 :+ 1.5kg vs. 2.3kg voor de Megamat LW.

Ah well, we kopen het gewoon. Meer en duurdere gear is immers beter :+
Dat sowieso. :+

Ik kan uit ervaring zeggen dat de Megamat versie groot één van de beste kampeermatten is die ik ken, als het je puur om comfort gaat. Daar slaap ik makkelijk meerdere weken op zonder een centje last.
Ik kan ook uit ervaring vertellen dat vrouwen altijd wat te mekkeren hebben als je van bed verandert (ja ook samen), het is vaak ook gewoon een paar dagen wennen soms.
De tip van hierboven ergens is wel een goede, doe matten zeker niet te hard. Ze moeten je van de grond houden, niet meer dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ivow85 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Wij staat bij voorkeur niet op campings waar veel kleine kinderen komen, dus vaak komt het niet voor. Maar toen we een paar jaar geleden in Arnhem op een camping stonden, stond er tegenover ons een alleenstaande moeder met een klein kind (jaar of 5/6). Gewoon onze standaard haringen (= rotsharingen, we hebben geen andere haringen meer :p) gebruikt. Dat kind liep gewoon te spelen rondom alle tenten die er stonden (was ook vreselijk nieuwsgierig en "hielp" graag mee :p). Maar z'n moeder hield hem altijd in het oog. Wat een ouder altijd zou moeten doen. En er niet vanuit gaan dat een ander ervoor zorgt dat jouw kind zich niet bezeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ons zoontje van 2 is welgeteld 1x gestruikeld (tot nu toe :P). Volgens mij had hij gauw genoeg door dat scheerlijnen en vlak langs de tent rennen geen handige combinatie zijn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 21-05 14:53
Niet stoten aan haringen is toch gewoon iets wat men moet leren? Ik ging pas kamperen toen ik me vrouw leerde kennen, was toen 19, heb me voet vreselijk opengehaald aan een haring op dag 2.. Daarna nooit meer.. Idem voor onze kinderen, die camperen sinds ze allemaal pas een paar maanden uit waren. Hebben deels leren lopen/kruipen langs/in onze vouwwagen. Nog nooit problemen gehad met haringen.. Ja, je moet opletten en ze er op wijzen, maar ze leren snel genoeg. stoten = auw, werkt prima >:)

Net terug van 2,5 week kamperen in Frankrijk met onze nieuwe vouwwagen, wat een genot, de vorige was na 13 jaar wat ons betreft aan vervanging toe en wat is een nieuwe dan weer heerlijk! *O*
De oude was een gerjak en nu een jamet. Leuk om de verschillen te zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wij zitten nu nog steeds in Oostkapelle op de camping, vanmiddag gaan we ff een rondje lopen en observeren op de camping. We zitten er toch wel aan te denken om misschien volgend jaar (of het jaar er op) om een vouwwagen te kopen (ondanks dat we net een nieuwe tent hebben).
Ik heb gemerkt dat het kamperen met een kleine peuter van 2 toch wel wat rommeliger/chaotischer verloopt :') en je hebt echt wel meer zooi/speelgoed
/kleding mee (zeker met de weersvoorspellingen in Nederland van de afgelopen tijd). En dan hebben we pas 1 kind.. :P
Onze tent is nu aan het eind van de dag echt ontploft :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
-tom-562 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:57:
Wij zitten nu nog steeds in Oostkapelle op de camping, vanmiddag gaan we ff een rondje lopen en observeren op de camping. We zitten er toch wel aan te denken om misschien volgend jaar (of het jaar er op) om een vouwwagen te kopen (ondanks dat we net een nieuwe tent hebben).
Ik heb gemerkt dat het kamperen met een kleine peuter van 2 toch wel wat rommeliger/chaotischer verloopt :') en je hebt echt wel meer zooi/speelgoed
/kleding mee (zeker met de weersvoorspellingen in Nederland van de afgelopen tijd). En dan hebben we pas 1 kind.. :P
Onze tent is nu aan het eind van de dag echt ontploft :')
Maak je niet teveel illusies, we hebben 2 meiden van 10 en bijna 8 en we moeten ook eind van de dag een ontplofte tent opruimen. Haarelastiekjes, iPad's/kabels, Tina's, allerlei kleren die schoon/nat/vies zijn. Nog altijd veel zooi mee, alleen de verhouding t.o.v. speelgoed verandert. Ik heb niet het idee dat dat met een vouwwagen of caravan heel veel zal veranderen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een peuter van 2 is nog niet zo goed in zelfstandig opruimen, rond de 8 of 10 zouden ze dat onderhand toch wel moeten kunnen. Wellicht met enige drang. :P

Wij hebben nu in de vouwwagen een aparte cabine voor m'n dochter. Het voordeel is dan dat ze wat mij betreft zoveel zooi mag maken als ze wil, ik heb er geen last van. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
3 kids, 5,8 en 10. Speelgoed wordt in de tijd wel wat minder, maar nog veel mee. Moet wel zeggen dat binnen meestal wel netjes blijft, buiten is vaak wel een complete chaos, einde van de dag 5 min opruimen en klaar.. Hoewel dit echt steeds minder wordt, dus ik heb goede hoop voor over een paar jaar..

Minder speelgoed dacht ik, is ook minder mee. Maar helaas, vouwwagen + auto zitten nog altijd tot de nok toe gevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Opruimen moeten ze ook leren, als je het kan pakken kan je het ook terug leggen. Liefst zodra je er klaar mee bent. Wat dat betreft vinden ze met 2-3 jaar een stuk leuker om dingen zelf te doen dan vanaf 5 jaar wanneer het geen uitdaging meer is.

Onze oudste van 8 zou het liefste alleen zijn iPad meenemen en dan is er helemaal geen rotzooi dus wij zijn al lang blij dat hij met andere dingen speelt. Meestal ruimt die wel op wanneer die klaar is en anders herinneren wij hem of helpen we hem stiekem of samen.

Zelf ben ik meer van als het morgen weer een rotzooi is dan waarom vandaag opruimen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dajappie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Maak je niet teveel illusies, we hebben 2 meiden van 10 en bijna 8 en we moeten ook eind van de dag een ontplofte tent opruimen. Haarelastiekjes, iPad's/kabels, Tina's, allerlei kleren die schoon/nat/vies zijn. Nog altijd veel zooi mee, alleen de verhouding t.o.v. speelgoed verandert. Ik heb niet het idee dat dat met een vouwwagen of caravan heel veel zal veranderen :)
Het is meer dat alles dan (makkelijker) een vast plekje heeft. Ik heb mijn kleding nu maar gewoon in een sporttas gelaten omdat ik zo snel ff geen plek meer wist. Alles van ons zoontje zit in een 'dubbele' campingkast van Obelink. Al het kookspul ligt half verspreid in ons keukenmeubel en de opbergkist etc.
Aan de andere kant, wellicht hebben jullie gelijk en ben ik er wss ook met nog 2 van die campingkasten, en door wat slimme opbergmogelijkheden/bakken te maken in onze bagagewagen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 19-05 20:26
-tom-562 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Het is meer dat alles dan (makkelijker) een vast plekje heeft. Ik heb mijn kleding nu maar gewoon in een sporttas gelaten omdat ik zo snel ff geen plek meer wist. Alles van ons zoontje zit in een 'dubbele' campingkast van Obelink. Al het kookspul ligt half verspreid in ons keukenmeubel en de opbergkist etc.
Aan de andere kant, wellicht hebben jullie gelijk en ben ik er wss ook met nog 2 van die campingkasten, en door wat slimme opbergmogelijkheden/bakken te maken in onze bagagewagen
En met twee jaar oud heb je ook meer spullen nodig. Nu onze zoon 5 is neem ik stuk minder mee, hij kan op gewoon stoeltje zitten, kruipt niet meer door de modder (nu rent ie er doorheen :+). Geen luiers/kleedkussens. In de auto kan hij zich beter vermaken met een boekje en een autootje. Dus helft van speelgoed gewoon thuis gelaten.

En ook slimmer meenemen, standbal neemt niet veel ruimte in als je hem niet opblaast :).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 13:54

Smurf

Detri

ProudElm schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:52:
Niet stoten aan haringen is toch gewoon iets wat men moet leren? Ik ging pas kamperen toen ik me vrouw leerde kennen, was toen 19, heb me voet vreselijk opengehaald aan een haring op dag 2.. Daarna nooit meer.. Idem voor onze kinderen, die camperen sinds ze allemaal pas een paar maanden uit waren. Hebben deels leren lopen/kruipen langs/in onze vouwwagen. Nog nooit problemen gehad met haringen.. Ja, je moet opletten en ze er op wijzen, maar ze leren snel genoeg. stoten = auw, werkt prima >:)

Net terug van 2,5 week kamperen in Frankrijk met onze nieuwe vouwwagen, wat een genot, de vorige was na 13 jaar wat ons betreft aan vervanging toe en wat is een nieuwe dan weer heerlijk! *O*
De oude was een gerjak en nu een jamet. Leuk om de verschillen te zien. :)
Onze tent staat normaal altijd met die spijkers met zo'n dwarsbalkje vast. Ik heb daar een aantal van die gele dopjes voor welke ik gebruik op scheerlijnen de in de buurt van de looppaden zitten. Zo loopt een leermomentje van een van de vele kinderen op onze vaste zomerplek meestal wel goed af. In ieder geval zonder pleisters plakken.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Smurf schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Onze tent staat normaal altijd met die spijkers met zo'n dwarsbalkje vast. Ik heb daar een aantal van die gele dopjes voor welke ik gebruik op scheerlijnen de in de buurt van de looppaden zitten. Zo loopt een leermomentje van een van de vele kinderen op onze vaste zomerplek meestal wel goed af. In ieder geval zonder pleisters plakken.
Hier bij de scheerlijnen de ouderwetste haringen, maar ik sla ze meestal wel vrij ver de grond in. Alleen de pinnen van de stormbandharingen zijn wel naar om aan te stoten, daar van is vaak genoeg gezegd, uit de buurt blijven, en dat lukt..
Nu nog zorgen dat ze niet steeds aan de scheerlijnen komen/hangen.. Ondanks uitleg waarom ze belangrijk zijn en altijd strak moeten staan zit vooral de jongste er regelmatig aan 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En elke vakantie tegen kinderen (en ouders) zeggen dat bellenblaas niet zo fijn is voor een katoenen tent...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 11:57

charrel

Cortisol4life..

Exocet schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:16:
En elke vakantie tegen kinderen (en ouders) zeggen dat bellenblaas niet zo fijn is voor een katoenen tent...
En kleren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
gelukkig al een tijd niet gehad, maar jaren geleden eens op een camping gestaan waar de kinds 1 tent verder flink bezig waren met bellen blaas.. Ik vraag netjes of ze willen stoppen.. Zegt die doos van een moeder, begin jij er nu ook al over.. 8)7 |:( En maar door gaan... gelukkig stond de wind zo dat het gelukkig alleen op de eigen tent kwam })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Moet zeggen dat als je tent van een paar bellen al lek raakt het wel bijzonder is. Voordeel is wel dat als het flink regent de zeep er ook wel weer uit spoelt, uiteindelijk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Gonadan Nee, dat is een eigenschap van katoen. Wanneer het in aanraking komt met zeep gaat het mis. Dan lekt het water door het katoen heen. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het is iets waar een volledig katoenen tent niet tegen kan. Met veel spoelen kan het verholpen worden, maar das niet lekker.

Normaal gesproken dus geen enkel probleem, behalve als er zeepbellen in de buurt zijn.

Vervelend voorbeeld: http://www.dewaardforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17255
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TL0HfKP/3-EB2050-C-8-D81-4-FF1-80-D3-0-CF02-F698106.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

tijdens onze paar weken op het veerse gat (boswachters camping zeeland) heeft jongeste dochter (12) meermalen of op haringen gestaan of er tegen aan gelopen. Mijn antwoord elke keer was simpel, kijk waar je loopt...... en gelukkig zijn al die plekken zo ingericht dat langs de tenten rennen niet goed mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Exocet schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:16:
Bewust hierom geen bellenblaas meegenomen (m'n vriendin had het al klaargelegd). 1e dag na aankomst zie ik 1 van de kindjes bij ons op het veld met bellenblaas in de weer (met zo'n ding van 30cm) :X gelukkig ver van onze (nieuwe) tent... Ik zag behoorlijk wat bellen op de mooie katoenen Isabella voortent van hun eigen caravan komen.. :X

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 101 ... 251 Laatste