Plaatje bij het praatje:
Meteen dus maar even aangepast zojuist, gelukkig maar 5 minuutjes werk.
De zwarte bonk is de oude ringkern trafo, deze voorziet nu de lampjes en ventilator van de kachel van spanning.
De blauwe LBC lader/voeding is nu alleen op de waterpomp aangesloten zodat deze zeker gelijk spanning heeft.
Ja ik weet het daar is de afgaande 12 volt spanning niet voorzien van een zekering. Kabeltjes zijn zo kort dat ze niet door kunnen slijten ergens tegen aan. En als de pomp er aan gaat dan .. tja dan brand het geheel door, of gaat de interne zekering in de lader er uit.
Voor nu weet ik zeker dat het zo werkt. Dit geeft me de mogelijkheid om tijdens de vakantie het geheel om te bouwen naar de nieuwe LBC voeding.
Kan die 3 kilo ringkern trafo er uit.
ps: de witte kabeltjes aan de rechterkant naast de pomp gaan naar een ongebruikt schakelaartje.
Denk dat de vorige eigenaar de druk schakeling van de pomp in gebruik had.
Pomp altijd onder spanning -> kraan open is druk val -> pomp slaat aan.
Nadeel: lekkage in een leiding en je pomp leegt de jerry can mooi via die lekkage in je caravan.
Daarom zal hij er een schakelaar tussen hebben gehad.
Nu is het zoals bij de meeste caravans: schakelaartje in kraan schakelt de pomp in en uit.
[
Voor 21% gewijzigd door
Bommes op 26-08-2021 10:04
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.