[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:03

-tom-562

Oliesjeik

Deveon schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Het is inderdaad correct, maar kijk ook naar F3. Als je auto volgeladen is (en dat wil je) mag er nog maar 1400 kg achter. Het is haast onveranderd te noemen dat Renault dit zo laat keuren. Overigens ook het enige merk waar ik het van ken dat F3 geen optelsom is.

Met twee kinderen kan je ook prima uit de voeten met een caravan van <1000 kg hoor, het is met name luxe die aantikt op de weegschaal.
Goed gezien. 1400 kg lijkt mij idd ook een stuk realistischer. Gek dat Renault dat zo gekeurd heeft.
Als ik kijk bij mijn eigen auto is 'Maximum massa samenstel' idd de optelsom tussen 'Toegestane max. massa voertuig' (2070 kg) en 'Aanhangwagen geremd' (1800 kg). Totaal dus 3870 kg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:10
MeltedForest schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:35:
[...]

Zelfs als @Dennis1812 wel 1700kg trekt (het maximale wat zijn auto mag) zal hij nog geen BE nodig hebben, zolang het gewicht van de auto onder de 1800kg blijft. Pas bij een combinatie zwaarder dan 3500kg heb je BE nodig, zie https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturen

Een paar rijlessen nemen is altijd een goed idee, maar volledig BE rijbewijs gaan halen is dus overbodig.
Let op, het gaat wel om het maximaal toelaatbaar gewicht van de combinatie. Een snelle blik in de Autoweek Carbase leert dat zo'n Megane 1914 kg mag wegen. Voor een aanhanger met een maximaal toelaatbaar gewicht van meer dan 1583 kg is dan dus een E-rijbewijs nodig!

Even los van wat er mag, zou ik ook zeker niet het maximum opzoeken.

Ik heb zelf een Skoda Octavia Greentech 1.6 TDI met 105 pk, die mag 1500 kg trekken, maar met mijn caravan van zo'n 1200 kg erachter (1300 max toelaatbaar) vind ik de combinatie al niet denderend qua stabiliteit. En die 105 pk houdt ook niet over, het kan en je zal er overal mee komen, maar het is niet fantastisch. Ik ben daarom zeer blij met de 40 pk die ik erbij heb laten chippen. Maar dan nog moet ik veel voorzichtiger zijn qua snelheid en beladen dan met mijn vorige Octavia, die van zichzelf zo'n 100 kg zwaarder was (en een 170 pk diesel had).

@Dennis1812 Ik zou ook zeker naar een goede rijschool gaan en eens een proefles nemen voor BE. En als dat bevalt, gewoon direct doorpakken en je BE halen. Daar krijg je nooit spijt van. De regels worden in de loop der jaren alleen maar scherper, en als je over 5 of 10 jaar een elektrische auto (=zwaar!) voor je caravan zet, is de kans zeer groot dat je alsnog BE nodig hebt.

EDIT: Ik zie nu het screenshot van Dennis, hij moet dus bij een aanhanger TMM van >1627 BE hebben. En inderdaad opletten dat het totaal van de combinatie véél lager is dan de som van beide TMM's. En als je dus een vol beladen 1700 kg caravan achter je Megane hangt, mag de Megane daadwerkelijk maar 1573 wegen, wat de combinatie alleen maar nóg instabieler maakt. Advies is meestal dat de caravan zo 70-80 % van het beladen trekkend voertuig mag wegen voor een stabiele combinatie. In dat (theoretische, maar Renault vindt het prima...) geval is hij dus 108% !!
Bovendien heb je dan t.o.v. rijklaar gewicht maar 186 kg laadvermogen. Dat is één passagier en 100 kg spullen...

[ Voor 24% gewijzigd door Wild Chocolate op 06-08-2021 10:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

ik doe niets anders, reserveer nooit. Daarmee accepteer je natuurlijk wel dat er een kans is dat er geen plek is, maar de laatste keer dat me dat is gebeurt kan ik me even niet herinneren. Zorg gewoon dat je een lijstje paraat heb staan met alternatieven, dan komt het allemaal wel goed. Het is maar net hoe flexibel je hiermee wil/kan zijn...
Thanks! We hebben inderdaad een lijstje met 4/5 campings in de regio waar we aan gaan kloppen, hopelijk zit er daar 1 bij die plek heeft :)
En anders zoeken we er onderweg nog een paar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:17
TrailBlazer schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:11:
Pffft kamperen met regen is toch echt wel minder leuk. De jura is niet best de laatste dagen. Vee modder en alles wordt toch klam in de tent.
Na het weekend wordt het beter volgens de weerapps. En dat is precies op tijd want wij komen zondag die kant op :9 . Zitten bij Ounans op de camping voor een weekje. Daarna zien we wel. Als het tegenzit met het weer dalen we verder naar het zuiden. Anders gaan we denk ik richting het westen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38
LordSinclair schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:55:
[...]

Geen idee waar Slovenie ligt, maar als je in Slovenië bent zegt Campingaz dit over de verkrijgbaarheid van de cilinders:
[Afbeelding]
Zoals je ziet, nergens dus. Die website had ik uiteraard als eerste gecheckt. Alleen cartouches. Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met andere vulstations in Slovenie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:24

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Goed gezien. 1400 kg lijkt mij idd ook een stuk realistischer. Gek dat Renault dat zo gekeurd heeft.
Als ik kijk bij mijn eigen auto is 'Maximum massa samenstel' idd de optelsom tussen 'Toegestane max. massa voertuig' (2070 kg) en 'Aanhangwagen geremd' (1800 kg). Totaal dus 3870 kg
Dat is precies waar ze op het caravan forum zo voor waarschuwen.
Is een truukje dat Renault uithaalt om dat trekgewicht zo hoog mogelijk te krijgen.
1400kg caravan is al flink de max achter een Megane om fatsoenlijk en veilig mee te rijden.
Het blijft een lichte soepele Fransman zeker dat laatste, de overhang met de soepele vering, maakt het een niet zo stabiele caravan trekker als je de max gaat opzoeken.

Ik kan niet wachten tot november, dan zijn we verhuisd en heb ik de beschikking over mijn eigen oprit met garage er aan. Klus ruimte dat heb ik wel nodig met mijn caravan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 20:24
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding]

Ik lees het wel goed toch? Ivm alle verbaasde reacties hier.
Zoals iemand anders al zei. ANWB adviseert 70% het gewicht van de auto (beladen niet papieren gewicht) voor de caravan.. Als je auto 18xx mag wegen maar je daadwerkelijk 1700 weegt en je hangt er een caravan van 1700 achter dan word je niet gelukkig waarschijnlijk... een 1700 kilo caravan reageert ook heel anders dan een platte kar met zand bijvoorbeeld.

Vul eens je auto (kan op kenteken) in op https://caravantrekker.nl en plak er een caravan achter... dan kan je zien wat eruit komt.. Ik heb het al even geprobeerd maar er zijn zoveel megane types dat ik er niet uit kwam :p

PS, wat ik volgens mij net ook al las, je moet ook kijken naar max samenstelling.. als je daar 1700 af trekt dan kan je naast personen helemaal niks meenemen in de auto.. Renault keurt zijn auto's gewoon raar..

Het zou logischer zijn als je beide maxen bij elkaar op kan tellen... dan hoef je niet te rekenen mijn auto b.v.:

F.1
Technische max. massa voertuig
2850 kg
F.2
Toegestane max. massa voertuig
2850 kg
F.3
Maximum massa samenstel
5650 kg
O.1
Aanhangwagen geremd
2800 kg

[ Voor 19% gewijzigd door TgR_KILLER op 06-08-2021 11:15 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GeleFles schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:20:
[...]

Thanks! We hebben inderdaad een lijstje met 4/5 campings in de regio waar we aan gaan kloppen, hopelijk zit er daar 1 bij die plek heeft :)
En anders zoeken we er onderweg nog een paar op.
Mijn ervaring is, dat als je er op tijd bij bent ('s ochtends vroeg) je eigenlijk op veel campings gewoon terecht kan. In het verleden een aantal keren zonder reservering naar een camping gereden waar we graag wilden staan (en waar de reserveringsplekken volgeboekt zaten), en dat ging eigenlijk prima. We waren dan wel al 's ochtends om 7:30 bij de receptie (en een enkele keer al om 5:00 :+).
Aan het eind van de dag aankomen is vaak wel problematisch is mijn ervaring

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 06-08-2021 11:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:17
Wij hebben gisteren pas geboekt voor zondag (een week). Ging nog prima. Voor de Jura had ik europacampings nog 11 pagina's aan resultaten waar er volgens hen nog plek was. Alleen in het dorp waar wij staan (dorp van niks) zijn al 3 camping. Dus je kunt prima op de bonnefooi rijden als het niet zo heel veel uitmaakt waar je terecht komt.

Ik heb sowieso het idee dat het vrij rustig is in Frankrijk. Maar dat is enkel mijn idee dus we gaan zien of dat ook zo is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:56
-tom-562 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Mijn ervaring is, dat als je er op tijd bij bent ('s ochtends vroeg) je eigenlijk op veel campings gewoon terecht kan. In het verleden een aantal keren zonder reservering naar een camping gereden waar we graag wilden staan (en waar de reserveringsplekken volgeboekt zaten), en dat ging eigenlijk prima. We waren dan wel al 's ochtends om 7:30 bij de receptie (en een enkele keer al om 5:00 :+).
Aan het eind van de dag aankomen is vaak wel problematisch is mijn ervaring
Zo vroeg ergens aankomen lukt mij nooit, vroeg vertrekken dan weer wel ;) Voordeel van later aankomen is dat die mensen die die ochtend nog moesten vertrekken weg zijn. Maar zoals gezegd: als je er op instelt dat het ook wel eens vol kan zijn maar wel een back-upplan heb kan er niets mis gaan. Vind je het te veel gedoe/risico/onzekerheid dan moet je het gewoon niet doen.

Ik ben nu aan het kijken naar waar wij überhaupt in Europa volgende week heen gaan :) Inmiddels zijn de opties: Frankrijk: Pyreneeën of Marcantour/Queyras of toch Zwitserland..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Het hangt er ook heel erg vanaf waar je mee komt, een tent is makkelijker te plaatsen dan een tandemasser caravan. En hoe flexibel je bent qua termijn, voor een paar dagen is veel makkelijker wat te regelen dan voor strikt twee weken.

Vroeger gingen wij altijd op de bonnefooi, het leuke is dan ook dat je ter plekke de camping kunt beoordelen en dat is toch heel vaak heel anders dan uit een boekje of van een site.
Nu we een kind hebben wil ik meer zekerheid, heb dan na een lange rit geen zin meer om nog uren te zoeken naar het ideale plekje.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
-tom-562 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Dat is bij bijna alle auto's het geval...behalve dus bij Renaults...

Er is een enorm verschil tussen wat mag en wat verstandig is bij veel auto's >:)

Wat mij sowieso opvalt is dat veel auto's van pak hem beet de laatste 10 jaar wat lichter in gewicht zijn dan een generatie daarvoor, terwijl de caravans steeds zwaarder worden. Een Golf 7 is bijvoorbeeld lichter dan een Golf 6.

Een Golf 7 1.4TSI/1.5TSI is vlot zat om met een flinke hut aan de haak vooruit te komen, maar weegt leeg nog niet eens 1200KG. 70% van 1550KG is slechts 1085KG, daar haal je niet veel caravan meer voor tegenwoordig....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is toch ook gewoon een beetje de Franse insteek? Hoog van jezelf opgeven maar ondertussen met de Franse slag, spreekwoord bestaat niet voor niets. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die staat bij mij hoog op de verlanglijst! Gek genoeg is mijn vriendin (die zweert bij katoenen De Waards of vergelijkbaar...) er geen fan van :?

Ben benieuwd naar de (eerste) ervaringen. Ik vind het een prachtige vouwwagen. d:)b
TgR_KILLER schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

F.1
Technische max. massa voertuig
2850 kg
F.2
Toegestane max. massa voertuig
2850 kg
F.3
Maximum massa samenstel
5650 kg
O.1
Aanhangwagen geremd
2800 kg
Dat is dan meteen weer het andere uiterste. Heel knappe trekker. Een Land Rover of zo? 8)

Ik heb in het verleden (omdat ik wel eens met paardentrailers op stap was) een eendaagse cursus + examen E achter B gedaan. Was m.i. een fluitje van een cent. Maar, je leert eigenlijk maar bizar weinig over goed beladen, gewichtsverdeling trekker/aanhanger, etc. Gaat altijd vooral over verkeersdeelneming... Dat is nu juist het makkelijkst. Je moet je even bewust zijn dat je combinatie behoorlijk lang is en/of veel tijd nodig heb om de weg op te draaien, te versnellen, etc. Dat is vooral wat je ervaart. Theorie over lading ontbrak (destijds in ieder geval). Dat heb ik later pas geleerd.

skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
JanHenk schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Dat is dan meteen weer het andere uiterste. Heel knappe trekker. Een Land Rover of zo? 8)

Ik heb in het verleden (omdat ik wel eens met paardentrailers op stap was) een eendaagse cursus + examen E achter B gedaan. Was m.i. een fluitje van een cent. Maar, je leert eigenlijk maar bizar weinig over goed beladen, gewichtsverdeling trekker/aanhanger, etc. Gaat altijd vooral over verkeersdeelneming... Dat is nu juist het makkelijkst. Je moet je even bewust zijn dat je combinatie behoorlijk lang is en/of veel tijd nodig heb om de weg op te draaien, te versnellen, etc. Dat is vooral wat je ervaart. Theorie over lading ontbrak (destijds in ieder geval). Dat heb ik later pas geleerd.
Land Cruiser ;)

En ja goed beladen moet je ook echt over nadenken, hetzelfde als goed kogelgewicht enzo.. zijn zoveel dingen om aan te denken.

Maar per instructeur is dat ook echt anders.. Ik moest vooral recht achteruit rijden / om een bochtje achteruit en achteruit naar een loading dock.

Mijn vriendin moest nu rechts van de straat beginnen en dan naar links van de straat.. en dat achteruit en dan weer exact recht staan.. Ik denk niet eens dat ik dat fatsoenlijk zou kunnen. Snap ook niet waar je dat voor nodig zou hebben. Ik heb het in ieder geval niet gekregen met lessen. Dus nu zit ze helemaal te stressen :/. Door omstandigheden is het examen 2 maanden verplaatst nu dus tijd zat om eens op het industrie terrein te oefenen op een zondag.. Heb haar bij de stalling vorige week ook de caravan laten parkeren haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Mijn vriendin moest nu rechts van de straat beginnen en dan naar links van de straat.. en dat achteruit en dan weer exact recht staan.. Ik denk niet eens dat ik dat fatsoenlijk zou kunnen. Snap ook niet waar je dat voor nodig zou hebben. Ik heb het in ieder geval niet gekregen met lessen. Dus nu zit ze helemaal te stressen :/. Door omstandigheden is het examen 2 maanden verplaatst nu dus tijd zat om eens op het industrie terrein te oefenen op een zondag.. Heb haar bij de stalling vorige week ook de caravan laten parkeren haha.
veel instructeurs laten je tijdens de lessen moeilijkere dingen doen dan wat je op het examen zou moeten kunnen => als je het tijdens de lessen kan dan is het examen een peulenschil :P

(voorbeeldje van mijn motorlessen: de pionnen voor de voertuigbeheersingsoefeningen stonden op het oefen terrein veel dichter bij elkaar dan op het examen. korte slalom, achtje draaien, keren was op het examen dus super makkelijk met die zee van ruimte. mijn instructeur had dit overigens niet van te voren verteld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Leipo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

veel instructeurs laten je tijdens de lessen moeilijkere dingen doen dan wat je op het examen zou moeten kunnen => als je het tijdens de lessen kan dan is het examen een peulenschil :P

(voorbeeldje van mijn motorlessen: de pionnen voor de voertuigbeheersingsoefeningen stonden op het oefen terrein veel dichter bij elkaar dan op het examen. korte slalom, achtje draaien, keren was op het examen dus super makkelijk met die zee van ruimte. mijn instructeur had dit overigens niet van te voren verteld :P )
Dat dacht mijn instructeur ook bij BE: "Ik laat je ff door wat goed krappe straatjes rijden, doen ze op het examen nooit hoor!"

En vervolgens stuurde de examinator me hier rechtsaf het straatje in, waar gelukkig ook nog een auto direct na het bochtje geparkeerd stond. Paste precies _O- _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Na twee dagen van rijden, waarbij de eerste dag een lange dag van 10,5 uur, zijn we aangekomen in Slovenië.

Afgezien van wat wegwerkzaamheden, geen problemen gehad onderweg. Alles kunnen houden in een stationwagen met grote dakkoffer. Tent zo oopgezet dat we ochtendzon hebben voor het drogen van de tent, maar later op de dag schaduwIs een goedkope Eureka tent, in de aanbieding gekocht (nog geen 300 euro voor betaald dacht ik), die echt ontzettend heet is in de zon. Destijds nog gekeken naar een de Waard en zo'n andere dure tent katoenen tent. Aangezien we tien jaar lang een nieuwe tent konden kopen voor dezelfde prijs van een de Waard en nog niet wisten of kamperen iets voor ons was, eerst maar een goedkope tent dus.

We staan op de camping Sobec. Veel Nederlanders en ANWB camping, maar is prima vertoeven. Niet druk en schoon sanitair :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A35gn8Cdwf-rppFYHpZSlH8-pNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17gUEXwD81U6ikcPoymuBDNq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Bowen_HAFX op 06-08-2021 16:57 ]

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bowen_HAFX schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
We staan op de camping Sobec. Veel Nederlanders en ANWB camping, maar is prima vertoeven. Niet druk en schoon sanitair :).

[Afbeelding]
Nice! Die staat ook op mijn lijstje voor Slovenië :D enkel rijden wij met de caravan in een paar extra stappen erheen. 1 stop in Duitsland en een volgende in Oostenrijk (waar we vriendin gaan bezoeken). En dan door naar die camping. Hopelijk komt het er 1 van de volgende jaren van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
TgR_KILLER schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Nice! Die staat ook op mijn lijstje voor Slovenië :D enkel rijden wij met de caravan in een paar extra stappen erheen. 1 stop in Duitsland en een volgende in Oostenrijk (waar we vriendin gaan bezoeken). En dan door naar die camping. Hopelijk komt het er 1 van de volgende jaren van..
Kom maar langs voor een biertje mocht je ons zien staan! Goede reis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 08:55
Bowen_HAFX schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
Na twee dagen van rijden, waarbij de eerste dag een lange dag van 10,5 uur, zijn we aangekomen in Slovenië.

Afgezien van wat wegwerkzaamheden, geen problemen gehad onderweg. Alles kunnen houden in een stationwagen met grote dakkoffer. Tent zo oopgezet dat we ochtendzon hebben voor het drogen van de tent, maar later op de dag schaduwIs een goedkope Eureka tent, in de aanbieding gekocht (nog geen 300 euro voor betaald dacht ik), die echt ontzettend heet is in de zon. Destijds nog gekeken naar een de Waard en zo'n andere dure tent katoenen tent. Aangezien we tien jaar lang een nieuwe tent konden kopen voor dezelfde prijs van een de Waard en nog niet wisten of kamperen iets voor ons was, eerst maar een goedkope tent dus.

[Afbeelding]
TgR_KILLER schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Bowen_HAFX schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:16:
[...]

Kom maar langs voor een biertje mocht je ons zien staan! Goede reis!
Allemaal camping Sobec ja?! Wij zijn er ook vanaf donderdag met de tent d:)b . Hebben een plekje aan de rivier gereserveerd. Hoe bevalt de camping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nee wij zijn daar nu niet haha hij staat op t lijstje om de komende jaren eens te bezoeken :p. Hoor graag de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MrFl0ppY schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Na het weekend wordt het beter volgens de weerapps. En dat is precies op tijd want wij komen zondag die kant op :9 . Zitten bij Ounans op de camping voor een weekje. Daarna zien we wel. Als het tegenzit met het weer dalen we verder naar het zuiden. Anders gaan we denk ik richting het westen.
Helaas gaan wij zondag weg. We hebben ook prima dagen gehad temperatuur is maar zo’n 22 graden dat had van mij wel 26 mogen zijn. Wel heerlijk weer om dingen te doen alleen ‘s avond koelt het snel af en dat is wel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

Mbt rijlessen, hier ook gedaan, ivm vouwwagen. Gewoon 2 uurtjes bij rijschool voor basis tips en gevoel krijgen.

Met de opmerking, alles wat die dubbelasser achter de Ram doet, doet een vouwwagen achter je focus 2x zo snel, dus ga vooral ff op een groot parkeerterrein nog ff gevoel krijgen.

Maar nu knal ik hem vrij makkelijk achteruit de oprit op, met nare hobbel.
Maar Focus + vouwwagen is wel ff anders dan die BE lescombi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg6Hw-Ng4SJh6lRU0gW4iHDJPlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDSajxBJVFaVrk3oNY9J6HEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5-Y6NnisPzGt7WjatVlFxXnk6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YQXf5IHLvriEQMoOnGRYB0O.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag uiterlijk vertrekken van de camping, denk 4 man langs gehad voor de vouwwagen, wat is dit voor 1, hoe is het opzetten, de binnenruimte en wat staat ie mooi strak.

Vrees wel gezien de voorspellingen dat we hem niet droog meekrijgen, dus dat zal nog wel dagje oprit schoonouders worden....

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

-tom-562 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Dit topic is slecht voor mij, nu wil ik ook een Omnia campingoven :P
heb er ook 1 gehaald .. zie hem nu net in het topic .. lekker portable..

Net ff de caravan naar eurocamping in 2 weekjes vessem gedaan .. heerlijk er toch weer ff eruit zijn ..

Enige nadeel van de camping is dat je met pech 30 min loopt om je vuilniszak te deponeren. en de douchegebouwen sluiten .. (1 blijft open voor ongelukjes in de nacht...)
wifi is nogal "hmmm" .. (gratis) maar . niet genoeg ip-adresjes .. en 100mbit met veel man delen .. tja kids en hun wifi devices .. dus je 4g is beter..

weetje /care .. leuke camping kids vermaakte zich, bij aankomst wijst men naar je plaats ..
winkels zijn op de fiets te doen .. ik was blij

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Net een paar dagen terug van ruim 3 weken Corsica. Op het plaatje met de Trigano vouwwagen onder een enorme kurkeik op een 'zet hem maar ergens neer op dat grote-veld'-camping :). Heerlijk, niets reserveren, 5 campings aangedaan en het eiland rondgetourd met ons gezin. 3700 kilometer verder, maar ontzettend lekker gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo0N1SZKTDWftZJvhhlyLyPhyA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geSdFztNIinMAkTyo1VxfPjs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Corsica vonden we ook een heel mooi eiland, helaas vonden sommige bewoners ons niet zo leuk (camper) => zijn zelfs bekogeld met stenen.... gelukkig kan ons busje wel wat hebben maar anderen hadden met hun witte camper toch wel schade

[ Voor 25% gewijzigd door Leipo op 06-08-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Leipo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:12:
Corsica vonden we ook een heel mooi eiland, helaas vonden sommige bewoners ons niet zo leuk (camper) => zijn zelfs bekogeld met stenen.... gelukkig kan ons busje wel wat hebben maar anderen hadden met hun witte camper toch wel schade
Eh? Pfff. Talloze campers gezien, en ik weet dat Corsicanen nogal pittig kunnen zijn (de verkeersborden zitten niet voor niets vol kogelgaten), maar de toeristen kunnen ze niet missen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
zou je denken, maar toch is een deel van de Corsicanen liever de toeristen kwijt dan rijk. zal er vast mee te maken hebben of ze zelf van de toeristen profiteren of niet (direct dan).

de verkeersborden vielen ons ook op. Ook dat alle Franse plaatsnamen allemaal overgespoten waren met graffiti

We hadden van te voren gelezen dat het vaker voorkomt dat mensen stenen naar campers gooien, maar we hadden niet verwacht het ook zelf mee te maken :/

[ Voor 14% gewijzigd door Leipo op 06-08-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:59:
Die staat bij mij hoog op de verlanglijst! Gek genoeg is mijn vriendin (die zweert bij katoenen De Waards of vergelijkbaar...) er geen fan van :?

Ben benieuwd naar de (eerste) ervaringen. Ik vind het een prachtige vouwwagen. d:)b
Houdt ze dan simpelweg überhaupt niet van vouwwagens of heeft ze andere redenen? Het lijkt mij een geweldige kar, en we krijgen hem dit weekend al bezorgd. Sneller dan gedacht. *O*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 15:28

Galois

1811 - 1832

Vanwege het weer in Frankrijk, toch verder gereden naar Spanje. Goede keuze: lekker weer hier en geen regen :)

De camping wil alleen contant, geen probleem, dan ga ik wel pinnen. Maar kennelijk kan je tegenwoordig in Spanje niet meer gratis pinnen? Met in ieder geval ING en Rabobank niet. Heb 3 verschillende banken geprobeerd!

Kan daar slecht tegen: dan lees ik dat ING miljarden winst gemaakt heeft en dan moeten we nu ook betalen om te pinnen?

(dan snap ik dat dit de regeling is van de lokale Spaanse banken, maar die zullen ook vast wel zulke winsten gemaakt hebben).

[ Voor 12% gewijzigd door Galois op 06-08-2021 22:31 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Raar. Rabo zegt zelf
Neem je contant geld in euro's op met je betaalpas bij een geldautomaat in het buitenland? Dan brengen wij je geen extra kosten in rekening. Neem je in het buitenland contant geld op met je betaalpas in vreemde valuta? Dan betaal je kosten per opname. Hoeveel dat is, hangt af van je betaalpakket.
https://www.rabobank.nl/p...pas-gebruiken-buitenland/

ING:
Neem je geld op in het buitenland dan is het goed om te weten wat het kost.
Doe je een geldopname in euro's in één van de landen die behoort tot de EER-landen? Dan betaal je geen kosten. Het kan zijn dat een buitenlandse bank kosten in rekening brengt voor een opname. Zie 'tips' onderaan deze pagina.
https://www.ing.nl/partic...land/betaalpas/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:29:
Vanwege het weer in Frankrijk, toch verder gereden naar Spanje. Goede keuze: lekker weer hier en geen regen :)

De camping wil alleen contant, geen probleem, dan ga ik wel pinnen. Maar kennelijk kan je tegenwoordig in Spanje niet meer gratis pinnen? Met in ieder geval ING en Rabobank niet. Heb 3 verschillende banken geprobeerd!

Kan daar slecht tegen: dan lees ik dat ING miljarden winst gemaakt heeft en dan moeten we nu ook betalen om te pinnen?

(dan snap ik dat dit de regeling is van de lokale Spaanse banken, maar die zullen ook vast wel zulke winsten gemaakt hebben).
In Franrijk dus slecht weer. Hmmm. Ik had op Corsica ook heel wat campings die alleen contant en ook fijn je paspoort wilden hebben voor de tijd dat je er stond (als borg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 15:28

Galois

1811 - 1832

Klopt. ‘Onze’ banken brengen dus niets in rekening, dat doen dus de (lokale) Spaanse banken. Dat doen ze (naar ik begreep) bij alle rekeningen/passen die niet van hun zijn.

Edit: in de (tweede) link die jij aanhaalt staat dit ook:

“ Voor het gebruik van een buitenlandse geldautomaat kan de betreffende bank je kosten in rekening brengen. Tijdens de geldopname word je over deze kosten geïnformeerd en moet je hiervoor expliciet akkoord geven. Deze kosten worden door ons samen met het bedrag van je geldopname van je rekening afgeschreven.”

Ik ben erg verrast in ieder geval!

[ Voor 29% gewijzigd door Galois op 06-08-2021 23:08 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Galois schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Klopt. ‘Onze’ banken brengen dus niets in rekening, dat doen dus de (lokale) Spaanse banken. Dat doen ze (naar ik begreep) bij alle rekeningen/passen die niet van hun zijn.

Edit: in de (tweede) link die jij aanhaalt staat dit ook:

“ Voor het gebruik van een buitenlandse geldautomaat kan de betreffende bank je kosten in rekening brengen. Tijdens de geldopname word je over deze kosten geïnformeerd en moet je hiervoor expliciet akkoord geven. Deze kosten worden door ons samen met het bedrag van je geldopname van je rekening afgeschreven.”

Ik ben erg verrast in ieder geval!
Mooi. Verder weinig te maken met het kamperen an sich, dus laten we deze discussie hiermee dan ook stoppen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
koelkast schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

In Franrijk dus slecht weer. Hmmm. Ik had op Corsica ook heel wat campings die alleen contant en ook fijn je paspoort wilden hebben voor de tijd dat je er stond (als borg).
Je paspoort afgeven als borg? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Zou er ook niet akkoord meegaan. En borg waarvoor precies...?

En stenen gooien naar campers, waren dat kinderen? Zo niet, dan ook maar een deuk in de grill hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
koelkast schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

ANWB pasje werkt vaak ook (krijg je soms zelfs nog korting). Als je zelf geen lid bent gewoon een oude van je ouders mee, gaat al jaren goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:17:
[...]

Je paspoort afgeven als borg? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Zou er ook niet akkoord meegaan. En borg waarvoor precies...?
Vrij gebruikelijk hoor op campings in het zuiden van Europa.
Ze willen dat je betaald en niet zomaar vertrekt na een aantal dagen.
Ben je het er niet mee eens ook goed maar meestal ben je dan ook niet welkom >:)
Hun camping hun regels.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij maar goed ga dat maar eens in je beste Kroatisch uitleggen :P

Iets anders:
Laatste weekend van augustus vertrekken wij naar Toscane. Auto + caravan.
Nou ben ik al een tijd niet meer door Duitsland gereden maar hoe is het met de wegwerkzaamheden gesteld richting Basel?
Googlemaps stuurt me over Maastricht, Luik, Verviers en dan richtig Saarbrücken en vervolgens via Strasbourg naar het zuiden.
Omdat er op de 61 allemaal afsluitingen waren/zijn.

Iemand pas nog richting Basel gereden?
Oh ik kom vanuit de regio Eindhoven, dus Venlo de grens over de 61 + de 5 naar het zuiden was mijn normale route.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 07-08-2021 09:03 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:17:
[...]

Italiaans gezeur. Meestal meer voor toeristenbelasting dan borg overigens. Enige plek waar ik het in een ver verleden had. Naast het weer en ander geneuzel een goede reden om het te vermijden :+

Maar wel op te lossen als je een paar kopietjes meeneemt. Ze vragen nl. je paspoort 'om te kopieren'. Dat counter je dan met je eigen kopie. Vragen ze door dan zeg je dat je hem nodig hebt om te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Rukapul ik haalde meestal onze paspoorten de dag dat we aangekomen waren er terug op.
Met de uitleg dat we op de motor door de bergen/omgeving gingen toeren en we dan onze legitimatie bij wilde hebben in geval van nood.
Kreeg ze ook meestal wel mee.
Kopietjes of ANWB pasjes werken soms ook wel om af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:59
Nou, nee.
Alleen het bevoegd gezag mag paspoorten innemen.

Een camping moet voor de administratie (nachtregister en toeristenbelasting) wel vaak een kopie innemen en mag ter verificatie van de juistheid van de kopie wel om inzage in het originele paspoort vragen.
En heb je zelf geen kopie mee, dan geef je natuurlijk even het paspoort aan de receptionist zodat hij/zij er even mee naar het kopieerapparaat kan lopen.

Maar zodra je de receptie weer uit loopt, moet je je paspoort echt zelf weer op zak hebben. Je bent vrijwel overal ter wereld in overtreding wanneer je zonder je legitimatie de straat op gaat. En het lijkt me niet de bedoeling dat je tijdens je 2 weken vakantie de camping niet af gaat.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 07:20
Gonadan schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:58:
Dan lijkt het dit keer toch de laatste keer met onze tent geweest te zijn, heeft het baasje het toch richting de veertien jaar uitgehouden en kan eigenlijk nog prima door.

Van de week kwam echter de vouwwagen waarvan wij denken gelukkig te worden langs op Marktplaats en hebben gelijk en afspraak gemaakt om te kijken want we stonden op een camping die aardig in de buurt was. Lang verhaal kort, we hebben mondeling akkoord en ik mag binnenkort weer beginnen aan een deels nieuwe kampeeruitrusting.
Ik weet dat je al heel lang zoekt naar de “perfecte”. Kan me nog een lange discussie in dit topic herinneren over oa Cabanon, Aart Kok en Campoozen minimaal 2 jaar geleden.

Hou ons niet in spanning; wat is het geworden?

* Jochem - ik lees later in het topic dat het de Aart Kok Livingstone is geworden; zéér goede keuze in mijn optiek. (Ps heb hem zelf niet; maar zou er wel voor kunnen kiezen. Met 2 kleintjes kiezen we nu meer voor een “Tente Safari/Trapeur/Canadien”)

[ Voor 13% gewijzigd door Jochem op 07-08-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 23:19
Het weer lijkt langzaamaan stabieler, droog en warmer te worden. Wij gaan naar de kleine wolf in Ommen, zijn er nog tweakers die tips hebben, op/nabij camping, dagje uit, leuke animatie, leukste plekjes op camping, lekker eten. Kindjes zijn 3&7 meisjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

djidee schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:34:

[Afbeelding]

Maandag uiterlijk vertrekken van de camping, denk 4 man langs gehad voor de vouwwagen, wat is dit voor 1, hoe is het opzetten, de binnenruimte en wat staat ie mooi strak.

Vrees wel gezien de voorspellingen dat we hem niet droog meekrijgen, dus dat zal nog wel dagje oprit schoonouders worden....
Wij hebben dit jaar ook dat type vouwwagen. Heb jij er een extra hoge afdekhoes bij? Hier zit de standaard hoes erbij en ik kan er met moeite 2 extra klapstoelen op kwijt (en 2 matras toppers). De kussens van de bankjes heb ik thuis gelaten.

[ Voor 30% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-08-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ivow85 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Nou, nee.
Alleen het bevoegd gezag mag paspoorten innemen.
Zoals ik al eerder schreef, veel plezier om dat in je beste Portugees of welke taal dan ook dat uit te gaan leggen aan de receptie.
Nee het mag niet, ja het gebeurd toch.
Wil jij daar overnachten zul je wel mee moeten werken met hun regels of ze nou legaal zijn of niet.
Ik reis al sinds halverwege de 90'er solo of met mijn partner door het zuiden van Europa ik heb ondertussen wel geleerd dat discussie vrik zinloos is.
Zeker in het hoogseizoen als de camping toch uitpuilt met andere gasten die zonder morren gewoon doen wat de receptionist graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 23:27

djidee

Mr. Slungel

DopdeDouwer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Wij hebben dit jaar ook dat type vouwwagen. Heb jij er een extra hoge afdekhoes bij? Hier zit de standaard hoes erbij en ik kan er met moeite 2 extra klapstoelen op kwijt (en 2 matras toppers). De kussens van de bankjes heb ik thuis gelaten.
Nee, is nu standaard (onze is nieuw ( 2021)), vroeger was het een optie schijnt. Kan behoorlijk wat onder

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Bommes schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Zoals ik al eerder schreef, veel plezier om dat in je beste Portugees of welke taal dan ook dat uit te gaan leggen aan de receptie.
Wil jij daar overnachten zul je wel mee moeten werken met hun regels of ze nou legaal zijn of niet.
Ik reis al sinds halverwege de 90'er solo of met mijn partner door het zuiden van Europa ik heb ondertussen wel geleerd dat discussie vrik zinloos is.
Zeker in het hoogseizoen als de camping toch uitpuilt met andere gasten die zonder morren gewoon doen wat de receptionist graag wil.
Ondertussen kun je via google translate simpel in een andere taal een gesprek houden. En ik wil echt niet 'stoer' doen, maar ik laat mijn paspoort absoluut niet ingenomen worden. Dan betaal ik wel gewoon de camping het aantal dagen dat afgesproken is. En anders maar niet...

Maar is goed om te weten mochten we in de toekomst richting zuid Europa willen om te kamperen! Kopieën meenemen is idd een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Bommes schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kopietje + controle van het origineel voor de receptionist niet voldoende was. Soms willen ze dan dat je je verblijf vooruit betaalt of iets anders als borg afgeeft. Prima, geen probleem, dan betaal ik toch gewoon een paar nachten vooruit. Hebben zij zekerheid wat betreft centjes en de administratie tbv toeristenbelasting en nachtregister op orde en heb ik gewoon mijn paspoort op zak.
En als we besluiten langer te blijven dan de paar vooruit betaalde nachten, dan loop ik tijdig nog een keer naar de receptie om het verblijf te verlengen en ook de bijgeboekte nachten te betalen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vanochtend even naar Duitsland Obelink geweest voor wat laatste aankopen (peuter luchtbed, slaapzakje en een tentluifel en wat klein spul). Ook ff bij de vouwwagens staan kijken, toch wel mooi hoor :O mss over een paar jaar voor iets van een Campooz kijken, dat vonden m'n vriendin en ik toch wel erg tof!
Voorlopig eerst met onze nieuwe opblaastent kamperen, ik heb hem net ff in de tuin opgezet om te kijken hoe dat ging en of er defecten aanwezig waren (niks gezien uiteindelijk). Ondanks dat ik toch wat sceptisch was over dat polyester/fresh &black materiaal denk ik toch wel dat het een goede koop is. Zo vol in de zon was het helemaal niet zo broeierig in de tent.
Opzetten was echt easy, in mijn eentje had ik 'm met 20 minuten staan 8) hij kan strakker staan, maar ik had de tent niet afgespannen. Ben erg tevreden 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQEfzRK5zKNPChIoGMxm5Ohcd_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AU3bknE255N872YIhBf0vhZP.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
DeBaroN schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

[...]

[...]

Allemaal camping Sobec ja?! Wij zijn er ook vanaf donderdag met de tent d:)b . Hebben een plekje aan de rivier gereserveerd. Hoe bevalt de camping?
Eerste avond was perfect. Goed plekje lekker rustig, totdat de 1 ouder disco tegenover ons begon. Om mijn vierjarig zoontje te citeren: 'Dit is niet normaal pappa...'. _O-

Vandaag is het zo druk geworden dat ik letterlijk over de stroomkabels struikel. Nu pas waardeer ik de luxe pas echt ik om buiten het hoogseizoen om te kunnen kamperen.

Maar goed, de camping buren uit Limburg even geholpen met hun stroomvoorziening door een kabelmof en verlengkabel te lenen. Maar besloten er het beste van te maken :+ .

Qua camping, wifi best wel klote, echt tyfus druk, sanitair is redelijk, mensen zijn gemoedelijk en vriendelijk. Maar nog nooit op zo'n drukke camping gestaan (met zoveel Nederlanders....).

Gaan misschien toch nog een keer van camping veranderen. Als iemand nog een goede tip heeft in Slovenië hoor ik het graag!

[ Voor 58% gewijzigd door Bowen_HAFX op 07-08-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

Eerste avond was perfect. Goed plekje lekker rustig, totdat de 1 ouder disco tegenover ons begon. Om mijn vierjarig zoontje te citeren: 'Dit is niet normaal pappa...'. _O-

Vandaag is het zo druk geworden dat ik letterlijk over de stroomkabels struikel. Nu pas waardeer ik de luxe pas echt ik om buiten het hoogseizoen om te kunnen kamperen.

Maar goed, de camping buren uit Limburg even geholpen met hun stroomvoorziening door een kabelmof en verlengkabel te lenen. Maar besloten er het beste van te maken :+ .

Qua camping, wifi best wel klote, echt tyfus druk, sanitair is redelijk, mensen zijn gemoedelijk en vriendelijk. Maar nog nooit op zo'n drukke camping gestaan (met zoveel Nederlanders....).

Gaan misschien toch nog een keer van camping veranderen. Als iemand nog een goede tip heeft in Slovenië hoor ik het graag!
Ok, jullie staan op het midden toch? Qua drukte zal daar wel de top zijn? Wij hebben aan de rivier gereserveerd. Ben benieuwd.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
DeBaroN schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:53:
[...]

Ok, jullie staan op het midden toch? Qua drukte zal daar wel de top zijn? Wij hebben aan de rivier gereserveerd. Ben benieuwd.....
Ja, op de vrije plekken. Maar de 'premium' plekken leken nog zelfs drukker. Ondertussen verroken hier de Nederlanders met hun slechte houtskool BBQ hun Belgische buren. De kinderen lopen hoestend langs hun tentje, de vader en moeder kijken boos, maar durven niks te zeggen. Ik er naar toe lopen dat ze het ding even ergens anders moeten neerzetten, of anders in hun eigen tent... Kon me niet inhouden :F.

Wat een figuren zeg :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Ja, op de vrije plekken. Maar de 'premium' plekken leken nog zelfs drukker. Ondertussen verroken hier de Nederlanders met hun slechte houtskool BBQ hun Belgische buren. De kinderen lopen hoestend langs hun tentje, de vader en moeder kijken boos, maar durven niks te zeggen. Ik er naar toe lopen dat ze het ding even ergens anders moeten neerzetten, of anders in hun eigen tent... Kon me niet inhouden :F.

Ok, mooi vooruitzicht _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Over dat hele paspoort gebeuren, 2 seconden googlen, website van de ANWB:
Paspoort of ID-kaart afgeven

Wat moet je nu doen als de accommodatieverschaffer je paspoort of ID-kaart wil innemen of een kopie/scan wil maken? In Nederland mogen de accommodatieverschaffers uw paspoort of ID-kaart niet innemen, noch een kopie of scan ervan maken. Dit geldt ook in het buitenland. Dit blijkt uit navraag bij buitenlandse zusterclubs van de ANWB.
Ze mogen het niet eens, ze gaan ten alle tijde ook niet mijn ID kaarten krijgen, ik moet die hoe dan ook zelf op zak hebben. Dan gaan we wel door naar een andere camping en desnoods land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48
TgR_KILLER schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:00:
Over dat hele paspoort gebeuren, 2 seconden googlen, website van de ANWB:

[...]

Ze mogen het niet eens, ze gaan ten alle tijde ook niet mijn ID kaarten krijgen, ik moet die hoe dan ook zelf op zak hebben. Dan gaan we wel door naar een andere camping en desnoods land.
Dat het niet mag is algemeen bekend. Maar het is ook algemeen bekend dat je dan regelmatig gewoon de camping niet opkomt. Dus ja, als je dat niet wilt, zorg dat je genoeg benzine in je auto hebt. Mij zal het persoonlijk een rotzorg zijn dat ze mijn id hebben. Volgens de wet moet je hem tegenwoordig ook altijd bij je hbben, ook dat doe ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Ik moet zeggen je hebt een bijzondere ervaring daar. Ik heb er twee jaar terug gestaan, toen was het goed druk, maar geen disco in de buurt of uitgerookt door de BBQ van een ander. Da's balen als je daar in terecht komt. Enige wat ik daar had is dat ik wakker werd en er autolichten in 'n tent schenen. Had iemand tijdens een regenbui de autoramen open laten staan en probeerde dat midden in de nacht te drogen door de motor te laten draaien, maar bij moderne auto's gaat dan een vorm van verlichting vanzelf aan. Hij snapte dat dat vervelend was en heeft toen wat doeken over de lampen gehangen _/-\o_

Je zou eens kunnen kijken of er in het dal van de Soča rivier nog wat naar je wens zit (maar de wifi zou niet standaard beter zijn en mobiel bereik ook niet). Je treft daar meer volk dat voor de outdoor activiteiten komt dan op de camping waar je nu staat. Ook in Bled zit nog een camping maar daar moet maar net plek zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 07-08-2021 22:55 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 14-10 07:20
Wifi op campings is nooit een goede combo. Ik vertrouw al jaren op mijn 4G data bundel. Doe niet eens de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 22:07
Bommes schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Ben je het er niet mee eens ook goed maar meestal ben je dan ook niet welkom >:)
Hun camping hun regels.
Ik heb er ook mijn bedenkingen bij maar goed ga dat maar eens in je beste Kroatisch uitleggen :P

Iets anders:
Nou ben ik al een tijd niet meer door Duitsland gereden maar hoe is het met de wegwerkzaamheden gesteld richting Basel?
Googlemaps stuurt me over Maastricht, Luik, Verviers en dan richtig Saarbrücken en vervolgens via Strasbourg naar het zuiden.

Oh ik kom vanuit de regio Eindhoven, dus Venlo de grens over de 61 + de 5 naar het zuiden was mijn normale route.
A61 is dicht door de overstromingen die er geweest zijn in dat gebied. Zelf vorige week vanuit Venlo naar basel gereden via de 61, vanaf Keulen over op de 3 en nabij Frankfurt over op de 5.
Wel wat werkzaamheden gezien maar niks noemenswaardig.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
[...]

Kamp Lazar
http://lazar.si/de/

3 jaar geleden op het tentenveldje gestaan. Niet een hele grote camping. Het trekt vooral sportief publiek (hiken, kanoën, mountainbiken). Ligt aan de prachtige Soca rivier. Wij hebben er genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53

The Legend

*Plop*

DopdeDouwer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Voor de zekerheid: die kussens van de bankjes zijn onderdeel van je bed (en dus niet bedoeld als kussens voor de bankjes :p). Die horen in de slaapcabine gestopt te worden zodat je bed 1,40m breed wordt en de slaapcabine strak gespannen kan worden.

Op de camping in Frankrijk heel veel Mercury’s gezien, bijna zonder uitzondering met de luifel ‘verkeerd’ opgezet door de laatste boogstok van de voortent en de boogstok van de luifel te ver naar buiten te zetten waardoor die veel te laag komt te staan. Boogstokken horen in de dezelfde lijn van de voortent te staan.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Red devil schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:55:
Hier 2x geboekt, 9 dagen Zwitserland en 10 dagen Frankrijk. Net als vorig jaar hoefde ik maar een kleine aanbetaling (70 euro) te doen voor de Zwitserse camping. Lijkt erop dat Zwitserse campings helemaal niet zo duur zijn? (nu 47 euro per nacht). En door die kleine aanbetaling loop je maar weinig risico. De Franse RCN camping is 79 euro. We hadden trouwens de laatste XL plek, dus vantevoren boeken heeft soms wel zo z'n voordelen.

[Afbeelding]
Weet niet of de Zwitserse camping het uitzicht van afgelopen jaar gaat evenaren, we gaan het zien!
Dit is toch Molignon, of niet? Hoe was het? (mits je al geweest bent ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Dit is toch Molignon, of niet? Hoe was het? (mits je al geweest bent ;) )
We zijn net 2 uurtjes terug :-). En inderdaad, dat was camping Molignon. Prima camping, zwembadje hadden we niet veel van voorgesteld maar die was eigenlijk best fijn en meestal niet druk.

M.b.t. de plekjes, er is een groot verschil tussen het zuidelijk en noordelijk deel van de camping. Het zuidelijk deel, dus richting Italie/Arolla zijn de plekjes lekker groot en vrij opgezet. Daar hadden wij een prima plekje.

Echter, als je het noordelijk deel bekijkt, dan zijn dat van die straatjes waar ze redelijk dicht op elkaar staat. Wij wisten dat niet vantevoren, maar kregen waarschijnlijk de ruime plek omdat we een dikke caravan hadden en met onze smurf niet te dicht bij het water wilden staan (de straatjes staan redelijk dichtbij kolkende rivier).

Oh ja, bruggetje over zijn ook nog ruime veldjes, maar daar is geen stroom. Dus voor de echte die-hards..

Hier nog plaatje van Lac Blue, aanrader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tztz9nTruLvKgd7tE0vk3zU1VXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPJE9ZbsEK6mvSfM870K0lmA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Red devil schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:58:
Hier nog plaatje van Lac Blue, aanrader:

[Afbeelding]
Als kind hebben we daar een hoop boze gezichten veroorzaakt. Het was prachtig om modder in die toevoer rivier op te lossen zodat het Lac Brun werd :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
LordSinclair schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Als kind hebben we daar een hoop boze gezichten veroorzaakt. Het was prachtig om modder in die toevoer rivier op te lossen zodat het Lac Brun werd :+
haha, ja begrijpelijk alhoewel ik het wel had kunnen waarderen (nadat ik mijn verplichte foto's had gemaakt).
Is wel erg populair, in het weekend struikel je daar over de mensen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Weet iemand toevallig hoe druk het in Zuid-Frankrijk, regio Provence is? Ik sta nu in de buurt van Reims, op een camping voor mezelf alleen zowat. Ben van plan om richting het zuiden op te gaan, maar weet niet of reserveren of van te voren bellen verstandig/een must is(*. Dat doe ik normaalgesproken nooit in Duitsland, maar ik weet niet of ik daar in Zuid-Frankrijk ook mee weg kom.

*)Mijn Frans is nogal, ahum, roestig te noemen. Dus bellen is een uitdaging ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 08-08-2021 16:57 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

The Legend schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Voor de zekerheid: die kussens van de bankjes zijn onderdeel van je bed (en dus niet bedoeld als kussens voor de bankjes :p). Die horen in de slaapcabine gestopt te worden zodat je bed 1,40m breed wordt en de slaapcabine strak gespannen kan worden.
Ja klopt zag ik ook bij het opzetten. Maar geen last van omdat er topper matrassen bij zitten die veel breder zijn. Nu is t laatste zijkantje idd wat lager, anders had ie veel te hoog geweest.

Tent bevalt goed trouwens. Heerlijk ruim, goede luifel en kuipzeil. Maar ik zou 'm zelf niet kopen. Daarvoor vind ik ze (mn 2e hands) veel te duur en de "kar" te onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yukkie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:48:
Weet iemand toevallig hoe druk het in Zuid-Frankrijk, regio Provence is? Ik sta nu in de buurt van Reims, op een camping voor mezelf alleen zowat. Ben van plan om richting het zuiden op te gaan, maar weet niet of reserveren of van te voren bellen verstandig/een must is(*. Dat doe ik normaalgesproken nooit in Duitsland, maar ik weet niet of ik daar in Zuid-Frankrijk ook mee weg kom.

*)Mijn Frans is nogal, ahum, roestig te noemen. Dus bellen is een uitdaging ;)
Ik ben hier 3 jaar geleden geweest:
https://www.chasteuil-provence.com/
Ik vond de omgeving erg mooi (vlakbij de Gorges du Verdon), de camping was prima, maar niet heel bijzonder. We hadden een mooi plekje aan de rivier.
We zijn daar zonder reservering naartoe gereden, er zijn een aantal campings die daar vlakbij elkaar liggen.
Toffe omgeving, maar weer was érg wisselvallig. 's Ochtends vol op zon, en lekkere temperatuur, maar in de (na)middag eigenlijk altijd bewolkt en regen. En dan koelt het hard af... De camping ligt in een soort van ravijn, dus het koelt behoorlijk hard af als de zon achter de bergen was, en zeker als het regent/bewolkt was, was het erg grauw allemaal.
De omgeving is erg mooi, maar toeristische dingen zitten allemaal wel redelijk ver weg, als in, hemelsbreed is het allemaal niet ver qua afstand, alleen het zijn allemaal kleine kronkelwegen waar je niet lekker door kan rijden (plus als je een grote auto hebt, zit je best vaak met geknepen billen achter het stuur vanwege lijpe tegenliggers...).
Vanwege het (wisselvallige) weer zijn wij na 4 dagen weer vertrokken :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 07-10 16:18

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Jochem schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 06:42:
Wifi op campings is nooit een goede combo. Ik vertrouw al jaren op mijn 4G data bundel. Doe niet eens de moeite.
Ik ben voor het eerst kamperen in Denemarken, buiten dat het een heel vriendelijk volk is hier. Hebben de campings wifi heel goed geregeld. Inmiddels op 6 campings geweest en altijd minimaal 15mbit down en 6mbit up gehad. Heel zelden moet je ervoor betalen, maar dan is het wel goed. Ik kan dus gewoon remote werken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
knutsel smurf schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Ik ben voor het eerst kamperen in Denemarken, buiten dat het een heel vriendelijk volk is hier. Hebben de campings wifi heel goed geregeld. Inmiddels op 6 campings geweest en altijd minimaal 15mbit down en 6mbit up gehad. Heel zelden moet je ervoor betalen, maar dan is het wel goed. Ik kan dus gewoon remote werken.
Kamperen en werken in 1 post...... Weet je zeker dat je vakantie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 07-10 16:18

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

emil_406 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:15:
[...]

Kamperen en werken in 1 post...... Weet je zeker dat je vakantie hebt?
Tja daar heb je me :) Ik ben 4 weken weg van huis waarvan ik er 3 heb opgenomen als vakantie. Met Covid werk ik toch al thuis dus dit gaat perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:04
Bommes schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Hun camping hun regels.

Iets anders:

Twee weken in Duitsland gecampeerd onder Trier laatste twee weken juli.

Heenweg de route die jij beschrijft, dat ging probleemloos toen. Terug zijn we over de 61 gegaan en omgeleid via Bonn en Keulen. Half uur extra reistijd denk ik.

Ik weet echter niet hoe druk de route over Luik is deze weekeinden, de afgelopen weken was het beiden zwarte zaterdag en misschien was het toen wel erg druk. Nu ben je wat later dus valt het mogelijk wel mee.

Onze camping was Landgut Girtenmühle bij Losheim Am See. Kleine camping gerund door een stel Nederlandse hippies. Voorzieningen prima en netjes, schoon en ruim sanitair, leuke kroeg bij de receptie. Wij stonden onderaan de camping aan de beek en dat was wel een beetje vochtig maar niet problematisch. Laatste week wel wat regen gehad en een pallet voor de ingang van de tent gelegd :P

Enige dat ik jammer vond was dat ze vuurschalen actief promoten door brandhout te verkopen. Daar heb ik echt een hekel aan en dat was niet specifiek duidelijk uit de website. Ik zit liever 's avonds in de frisse buitenlucht dan continu rook in mijn neus te hebben. Voor mij genoeg om er niet nog eens heen te gaan. Jammer, want verder is het een prima camping.

Oh ja, voor een camping in Duitsland midden in een wijngebied vond ik het behoorlijk weird dat ze alleen dure slechte Spaanse en Italiaanse plonk schonken. Maar ik haal mijn wijn sowieso bij een cave als ik op vacantie ben dus no problemo.

[ Voor 25% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-08-2021 13:53 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10 23:19
Oh ja, voor een camping in Duitsland midden in een wijngebied vond ik het behoorlijk weird dat ze alleen dure slechte Spaanse en Italiaanse plonk schonken. Maar ik haal mijn wijn sowieso bij een cave als ik op vacantie ben dus no problemo.
LOL, precies dit! Nu ben ik niet een enorme wijnkenner, maar ben ik wel een liefhebber van lokale producten (al zeker als ik op vakantie ben). Naar lokale markt, groenteboer, bakker, etc.
Maar wat je zegt klopt helemaal, viel ons ook op, gelukkig kan je wel overal terect al dan niet na de rondleiding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hoe kleiner en shabbier hoe beter naar mijn mening. Ik ben ook geen vinoloog maar ik heb in de Moezel redelijk wat weingüter bezocht en de meest chique tenten zijn het duurst maar zeker niet het best. Topper van deze vacantie was Weingut Gloden in Schengen, heerlijke Rivaner voor 2,80 de fles. En in Frankrijk betaal je soms een euro de liter als je zelf een container meeneemt naar een cave communale.

Sowieso was deze camping me te Nederlands. Zelfs de (biologische) ijsjes waren uit Amsterdam afkomstig. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

-tom-562 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Ik ben hier 3 jaar geleden geweest:
https://www.chasteuil-provence.com/
Ik vond de omgeving erg mooi (vlakbij de Gorges du Verdon), de camping was prima, maar niet heel bijzonder. We hadden een mooi plekje aan de rivier.
We zijn daar zonder reservering naartoe gereden, er zijn een aantal campings die daar vlakbij elkaar liggen.
Toffe omgeving, maar weer was érg wisselvallig. 's Ochtends vol op zon, en lekkere temperatuur, maar in de (na)middag eigenlijk altijd bewolkt en regen. En dan koelt het hard af... De camping ligt in een soort van ravijn, dus het koelt behoorlijk hard af als de zon achter de bergen was, en zeker als het regent/bewolkt was, was het erg grauw allemaal.
De omgeving is erg mooi, maar toeristische dingen zitten allemaal wel redelijk ver weg, als in, hemelsbreed is het allemaal niet ver qua afstand, alleen het zijn allemaal kleine kronkelwegen waar je niet lekker door kan rijden (plus als je een grote auto hebt, zit je best vaak met geknepen billen achter het stuur vanwege lijpe tegenliggers...).
Vanwege het (wisselvallige) weer zijn wij na 4 dagen weer vertrokken :+
Thanks voor de tip, maar ik was meer benieuwd naar hoe men de drukte in de Provence op dit moment ervaart 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Dr. Strangelove Landgut Girtemuhle ken ik wel. Ik ben er in de afgelopen jaren een paar keer geweest. De eerste paar keren was prima, maar ze gaan steeds meer de hippy commune kant op heb ik het idee, dat trekt mij ook niet. Erg jammer, want het was een prima camping in een mooi gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dr. Strangelove schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:44:
Hoe kleiner en shabbier hoe beter naar mijn mening. Ik ben ook geen vinoloog maar ik heb in de Moezel redelijk wat weingüter bezocht en de meest chique tenten zijn het duurst maar zeker niet het best. Topper van deze vacantie was Weingut Gloden in Schengen, heerlijke Rivaner voor 2,80 de fles. En in Frankrijk betaal je soms een euro de liter als je zelf een container meeneemt naar een cave communale.

Sowieso was deze camping me te Nederlands. Zelfs de (biologische) ijsjes waren uit Amsterdam afkomstig. Kom op zeg.
Die camping klinkt echt als iets wat mijn vriendin zou uitzoeken haha. Ze hebben zeker ook een hele hippe instagram pagina (oh wacht, je moet naturlijk zeggen 'ze hebben ook insta') :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hypz
  • Laatst online: 09-10 10:47
Net weer een paar dagen terug uit Bretagne. Temperatuur viel best wel tegen, op de eerste dagen na echt hele tijd niet meer dan rond de 19 tot 21 graden geweest. Gelukkig niet veel regen dus konden wel van alles ondernemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQiUqy5p-WQhe2w05m759EcVjyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXv9BSLDU4VxrfKkC89JBiYX.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan altijd met onze de waard stormvogel en een bijzettentje voor dochter, klein bagagewagentje achter de twingo om de boel mee te nemen. Snelweg omhoog gaat nooit zo rap met 60pk en volgeladen karretje maar het wil wel, soms even in de 3 met 80km/u omhoog als het wat steiler wordt.

Van plan volgend jaar richting de Pyreneeën te gaan maar twijfel nog weleens of ik dat ga trekken met de auto. Aan de andere kant lees ik ook wel van mensen met caravans dat ze ook gewoon in lage versnelling omhoog moeten en dan denk ik van dan zal mij dat vast ook wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@hypz ik heb jaren met oudere campers door Europa gereden.
75pk diesel, geen turbo, 3500kg beladen (plus de extraatjes) en de stroomlijn van een stormvloedkering.
Berg op terug naar de 3de versnelling, gas op de bodem met 70 omhoog op sommige stukken.
Vrachtwagens zijn in de loop der jaren een heel stuk sneller geworden.
Vroeger kon je daar wel tussen blijven hangen, tegenwoordig komen ze je met ruim 400pk aan boord gewoon voorbij gesjeesd.

Lang verhaal kort, je komt er echt wel met je Twingo, inderdaad terug schakelen en flink gas geven. Je zult niet het snelste boven zijn. Maar vraag je zelf eens af hoe veel van die hellingen nou echt zo steil zijn?

Wij hebben nu een Captur die met het 0,9 tce blokje. 90pk.
Daar gaat ook gewoon de caravan achter over 3 weken en daar rijd ik ook mee naar Toscane.
Ja wat meer vermogen zou wel leuk zijn maar is de rest van het jaar nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

hypz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:04:
Net weer een paar dagen terug uit Bretagne. Temperatuur viel best wel tegen, op de eerste dagen na echt hele tijd niet meer dan rond de 19 tot 21 graden geweest. Gelukkig niet veel regen dus konden wel van alles ondernemen.

[Afbeelding]

We gaan altijd met onze de waard stormvogel en een bijzettentje voor dochter, klein bagagewagentje achter de twingo om de boel mee te nemen. Snelweg omhoog gaat nooit zo rap met 60pk en volgeladen karretje maar het wil wel, soms even in de 3 met 80km/u omhoog als het wat steiler wordt.

Van plan volgend jaar richting de Pyreneeën te gaan maar twijfel nog weleens of ik dat ga trekken met de auto. Aan de andere kant lees ik ook wel van mensen met caravans dat ze ook gewoon in lage versnelling omhoog moeten en dan denk ik van dan zal mij dat vast ook wel lukken.
Moet kunnen 8) 15 jaar geleden ben ik met 3 vrienden in een Suzuki Alto (dat hele oude model eind jaren '80) en een flinke Holtkamper vouwwagen naar Zuid-Frankrijk gereden (tegen de Pyreneeën aan). Gewoon terugschakelen en niet bang zijn om toeren te maken, daar gaat de motor echt niet stuk van (het is juist alleen maar beter)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Yukkie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:08:
@Dr. Strangelove Landgut Girtemuhle ken ik wel. Ik ben er in de afgelopen jaren een paar keer geweest. De eerste paar keren was prima, maar ze gaan steeds meer de hippy commune kant op heb ik het idee, dat trekt mij ook niet. Erg jammer, want het was een prima camping in een mooi gebied.
Het meeste is prima in orde. Op zich vond ik het fantastisch om naast een murmelend beekje te staan, het was niet te druk, de omgeving is perfect (naast een bos met prachtige wandelpaden) en het sanitair is uitstekend.

Maar ze zijn een beetje hypocriet vind ik. Hoe internaliseer je dat je aan de ene kant alleen maar organisch vegetarisch eten serveert en biologische dranken en bieren (dus allemaal fors aan de prijs) en aan de andere kant een hoop zinloze C02 uitstoot aan het faciliteren bent om extra inkomsten te genereren?

Zelf boeit dat me niet, ik wil alleen niet in die rooklucht zitten. Dat heb ik ze dus ook als feedback gegeven. Geloof niet dat het lande alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
@hypz die Twingo komt er wel. Mijn Mini uit 1981 (ca 60pk) met Eriba Puck komt ook overal boven en bijvoorbeeld ook over de Pyreneeën heen bij Le Perthus. Met de vierbak betekent het wel vaak terugschakelen naar de 3e versnelling en soms naar de tweede versnelling en dan moet ik ook wat snelheid terug nemen.

Maar hee, het is vakantie dus je hebt toch geen haast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:35:
@hypz ik heb jaren met oudere campers door Europa gereden.
75pk diesel, geen turbo, 3500kg beladen (plus de extraatjes) en de stroomlijn van een stormvloedkering.
Berg op terug naar de 3de versnelling, gas op de bodem met 70 omhoog op sommige stukken.
Vrachtwagens zijn in de loop der jaren een heel stuk sneller geworden.
Vroeger kon je daar wel tussen blijven hangen, tegenwoordig komen ze je met ruim 400pk aan boord gewoon voorbij gesjeesd.

Lang verhaal kort, je komt er echt wel met je Twingo, inderdaad terug schakelen en flink gas geven. Je zult niet het snelste boven zijn. Maar vraag je zelf eens af hoe veel van die hellingen nou echt zo steil zijn?

Wij hebben nu een Captur die met het 0,9 tce blokje. 90pk.
Daar gaat ook gewoon de caravan achter over 3 weken en daar rijd ik ook mee naar Toscane.
Ja wat meer vermogen zou wel leuk zijn maar is de rest van het jaar nergens voor nodig.
Ik kom in Duitsland in ieder geval nog genoeg vrachtwagens tegen die met 60-70 de steile hellingen op gaan hoor. Er zijn er inderdaad ook wel steeds meer met een bak vermogen, die ook naar boven lekker doorkachelen. Waar ik me meer aan irriteer, zijn auto's met caravan die met 80 naar boven gaan en je dan elke keer weer met 110 voorbij komen, daarna. Dan denk ik, ga lekker de hele weg 95 rijden, dan ben je net zo snel en hoeven we elkaar niet steeds in te halen :*)

Maar goed, wij gingen vroeger ook met 60 pk met een caravan van 1000 kg naar Griekenland, kwamen we ook gewoon zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 09-08-2021 18:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Want als je 95 rijdt kun je wel plots harder als met 80 naar boven?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
[...]

Vandaag is het zo druk geworden dat ik letterlijk over de stroomkabels struikel.
Vorig jaar verbaasde ik me om 1) stroompunten aan het weggetje ipv tussen2 rijen en 2) mafketels die met hun stroomkabels de kortste weg namen over/voor de plek van de tussenliggende plekken en dat ook de hele tijd zo lieten ipv even een extra verlengsnoer te regelen en achterlangs te leggen 8)7

* Rukapul heeft na wat ervaringen in het verleden 45m verlengsnoer mee.

Was dezelfde camping als waar sommigen hun water gingen halen bij de kranen/putten bedoeld voor de 4 naastgelegen plekken. Als je zo'n plek niet boekt moet je dus een paar meter verder lopen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 09-08-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Echt gewoon lekker doen, prachtig daar en heb je lekker meer tijd om om je heen te kijken. De reis is onderdeel van je vakantie. Zelfs met een Eend kom je er en kun je prachtige reizen maken. Geen zorgen maken maar gewoon lekker gaan…

En ja, ik heb nu makkelijk praten met 6 x zoveel vermogen maar heb veel reizen door heel Europa (en vooral bergketens als Alpen, Dolomieten en Tatra) gemaakt met minder dan 60PK en ben er ook altijd gekomen, en soms in de 3 omhoog met mensen achter je te drukken, laat ze gewoon voorbij en geniet van je eigen reis.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Nu online
Himalaya schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:01:
[...]
En ja, ik heb nu makkelijk praten met 6 x zoveel vermogen maar heb veel reizen door heel Europa (en vooral bergketens als Alpen, Dolomieten en Tatra) gemaakt met minder dan 60PK en ben er ook altijd gekomen, en soms in de 3 omhoog met mensen achter je te drukken, laat ze gewoon voorbij en geniet van je eigen reis.
In de 3e versnelling? Ik reed bergopwaarts deze vakantie als het wat steiler werd grotendeels in de 2e versnelling met de caravan :-). Mensen zijn soms huiverig voor beetje toeren volgens mij, maar is helemaal niet erg, zorgt juist voor goede koeling voor bepaalde componenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Red devil schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

In de 3e versnelling? Ik reed bergopwaarts deze vakantie als het wat steiler werd grotendeels in de 2e versnelling met de caravan :-). Mensen zijn soms huiverig voor beetje toeren volgens mij, maar is helemaal niet erg, zorgt juist voor goede koeling voor bepaalde componenten.
Ik reed zonder caravan of aanhanger, maar ook met minder vermogen. 8)

Maar je hebt helemaal gelijk, een beetje toeren is helemaal niet erg zolang de temperatuur binnen de grenzen blijft.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wat zou een handig plek wezen om aan je caravan / camper oid te knutselen ?

ik wil wat spullen eruit trekken (slopen) wat elektra verleggen ..

dat is wel handig als je droog en uit de wind zit ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 10:26

B2

wa' seggie?

We staan op een super leuke (boeren) camping in Friesland, maar door de kleigrond hier is het na de laatste dagen wat sompig geworden. We zijn vrij nieuw met kamperen, wat is nou aan te raden in je voortent om op de grond te leggen? We hebben nu zo’n gronddoek met daarop het kuipzeil van de voortent. Maar het voelt nu gewoon nat en koud aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dikke sloffen!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

B2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:26:
We staan op een super leuke (boeren) camping in Friesland, maar door de kleigrond hier is het na de laatste dagen wat sompig geworden. We zijn vrij nieuw met kamperen, wat is nou aan te raden in je voortent om op de grond te leggen? We hebben nu zo’n gronddoek met daarop het kuipzeil van de voortent. Maar het voelt nu gewoon nat en koud aan.
verkassen .. of accepteren

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:05

Dennis1812

Amateur prutser

Dikke kerstmansokken werken wel.
En van de week even goed de zon erop laten schijnen als t 28 graden is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

vso schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:14:
Wat zou een handig plek wezen om aan je caravan / camper oid te knutselen ?

ik wil wat spullen eruit trekken (slopen) wat elektra verleggen ..

dat is wel handig als je droog en uit de wind zit ..
Ik knutselde gewoon altijd voor de deur aan mijn campers bij mijn oude woning.
Hulpvering er onder, dakluiken er in maken, keukenblad vernieuwen, scooter drager er op/aan maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628538661-600-x-450px-IMG_20170416_103151.jpg

Echt van alles, zolang het binnen in de camper/caravan is zit je toch uit de wind en droog?
Ooit zelfs wel eens de koppakking vervangen in het parkeervak voor mijn huis.

Woon je ergens waar je voor de deur kunt parkeren?
Anders houd het inderdaad snel op.
Wij zijn laatst naar een weekend van catavanity geweest met onze huidige caravan.
Klussen met nog meer mensen die ook aan hun caravan of camper bezig zijn. Eventueel met begeleiding of hulp.
Wel gewoon buiten op een camping maar erg gezellig.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628538564-500-x-500px-IMG_20200703_162601_449.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:52:
[...]

Ik knutselde gewoon altijd voor de deur aan mijn campers bij mijn oude woning.
Hulpvering er onder, dakluiken er in maken, keukenblad vernieuwen, scooter drager er op/aan maken.

[Afbeelding]

Echt van alles, zolang het binnen in de camper/caravan is zit je toch uit de wind en droog?
Ooit zelfs wel eens de koppakking vervangen in het parkeervak voor mijn huis.

Woon je ergens waar je voor de deur kunt parkeren?
Anders houd het inderdaad snel op.
Wij zijn laatst naar een weekend van catavanity geweest met onze huidige caravan.
Klussen met nog meer mensen die ook aan hun caravan of camper bezig zijn. Eventueel met begeleiding of hulp.
Wel gewoon buiten op een camping maar erg gezellig.

[Afbeelding]
tja de klussen die ik voor ogen heb is niet een dagje werk oid .. en best ingrijpend dat je niet met je gezin ergens kan staan .. of voor de deur is ook niet ideaal . een werkplaats zou ideaal zijn. (hoeft geen brug te zijn)

Het liefst zouden we een "USA achtige toyhauler" zoals de knaus deseo oid hebben...

klusjes heb ik afgelopen vakantie gedaan .. maar wegens de huidige indeling/verdeling is de caravan best onpraktisch ingericht .. en mist enige modernisatie ..

voor nu zou ik al blij wezen met relatief simpele (maar tijdrovende) klussen .. te kunnen doen ..
de huidige caravan is een afgeschreven variant .. wellicht kopen we een nieuwe .. misschien dat ik mijn E rijbewijs oid moet halen :)

[ Voor 16% gewijzigd door vso op 09-08-2021 22:31 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mij is nooit gelukt om ergens een binnen klus plek te vinden voor mijn campers.
Daarom dus voor de deur, zeker niet ideaal. Maar ja als je het niet wilt uitbesteden zul je iets moeten.
Ik heb ook wel dingen vervangen en aangepast die meerdere dagen duurde.

Mijn eerste campertje bijna 20 jaar geleden was compleet door gerot.
Omdat het een kleiner busje was kon die binnen bij de lokale doe het zelf garage.
Meerdere dagen aan het lassen geweest om het ding weer apk klaar te krijgen.

Ik heb geen idee hoe of waar je woont, misschien kun je bij een boer in de buurt terecht op hun terrein?
Of is er iets te vinden van een anti kraak pand waar de bewoners busjes hebben waar ze aan klussen. Zo iets heb ik vorig jaar voor onze caravan kunnen regelen. 100 meter van mijn huidige woning op het teken van een oude boerderij. Buiten maar wel op een privé terrein.
Vrienden of familie met een oprit?

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 09-08-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:21:
Mij is nooit gelukt om ergens een binnen klus plek te vinden voor mijn campers.
Daarom dus voor de deur, zeker niet ideaal. Maar ja als je het niet wilt uitbesteden zul je iets moeten.
Ik heb ook wel dingen vervangen en aangepast die meerdere dagen duurde.

Mijn eerste campertje bijna 20 jaar geleden was compleet door gerot.
Omdat het een kleiner busje was kon die binnen bij de lokale doe het zelf garage.
Meerdere dagen aan het lassen geweest om het ding weer apk klaar te krijgen.

Ik heb geen idee hoe of waar je woont, misschien kun je bij een boer in de buurt terecht op hun terrein?
Of is er iets te vinden van een anti kraak pand waar de bewoners busjes hebben waar ze aan klussen. Zo iets heb ik vorig jaar voor onze caravan kunnen regelen. 100 meter van mijn huidige woning op het teken van een oude boerderij. Buiten maar wel op een privé terrein.
Vrienden of familie met een oprit?
goeie idee-en maar helaas niet voor mij . op dit moment .. en met regels dat je caravan zelfs max 3dagen op je oprit mag staan .. hmm

maar goed er zijn veel idee-en .. alleen praktijk is soms wel lastiger

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
hypz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:04:

[Afbeelding]

Gaan met die banaan! Ik stouw de Twingo dit weekend ook weer vol richting de Ecrins.

Trackrecord van mijn Twingo:
- 200 kilometer boven de poolcirkel in Zweeds Lapland
- verscheidene colletjes: Galibier (en dan helemaal, niet dat suffe tunneltje onder de col door (ok laatste stuk moest in de 1)), Tourmalet etc
- Grossglockner Hochalpstrasse
- Mangart pas (tot 23%)

Wel geinig dat je er nog een karretje achter heb, dat zie je niet zo vaak :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 10:26

B2

wa' seggie?

Leuk, maar dit soort reacties zou ik meer op een andere plek verwachten als je lollig wil zijn.
Ik stel een serieus bedoelde vraag wat de ervaringen zijn om dan iets op de grond te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

B2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:41:
[...]

[...]

Leuk, maar dit soort reacties zou ik meer op een andere plek verwachten als je lollig wil zijn.
Ik stel een serieus bedoelde vraag wat de ervaringen zijn om dan iets op de grond te leggen.
Denk dat je alle oplossingen die je verwacht meer geld kosten dan de "lollige" maar serieus bedoelde opmerkingen.

jij gaat toch ergens staan ? accepteren of verkassen zoals ik al zei . doe meer met minder..

En anders zijn er hele volks-stammen die hun caravan 6-8 maanden lang ergens neer donderen en met hele houten vlonder constructies optuigen en aftuigen voor de caravan .. met schuurtenten voor de auto erbij. (no joke)
* vso wijst naar de campings met seizoens plekken .. ga daar maar eens kijken als je bij de receptie vraagt of je rond mag kijken .. 99,999% kans dat je zonder gemor rond mag wandelen .. zal je het vanzelf zien

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 09-08-2021 23:09 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barri
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
B2 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:26:
Kuipzeil kan inderdaad koud aanvoelen als er waterplassen onder staan. Tenttapijt kan helpen, de gaatjes erin werken isolerend. Bijkomend voordeel is dat het je grondzeil beschermd tegen beschadigingen van bovenaf.
Zelf hebben wij ook goede ervaringen met een isolerende deken onder de slaapmat. Wel opletten dat de materialen die je gebruikt elkaar verdragen. Veel plezier met kamperen in Fryslan!
Pagina: 1 ... 96 ... 277 Laatste