AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Nu rij ik natuurlijk 48 weken per jaar niet in Frankrijk.
Een tolvignet van Zwitserland of Oostenrijk mag je natuurlijk NIET op statische folie plakken omdat je dan tussen voertuigen kan wisselen en als je dat doet belasting onderduikt.
Op straffe van een fikse boete.
Maar de milieusticker staat op kenteken, er zit een barcode op. En je mag zonder rijden als je maar geregistreerd en dus betaald hebt voor de auto met het kenteken waarmee je de zone inrijdt.
Die sticker is dus een extra controle.
Zou ik die op antistatische folie mogen plakken zodat hij 48wk per jaar in het dashboard kastje kan?
Als daar een boete op staat plak ik hem gewoon niet.
Ze hebben een speciale lijmlaag zodat ie maar 1x te plakken is, ik denk dus dat het de bedoeling is dat je hem gewoon vast plakt. Ik heb enkel de Duitse sticker en die hangt al jaren op de voorruit ook al ben ik alweer jaren niet in Duitsland geweest.FRANQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:54:
Zou ik die op antistatische folie mogen plakken zodat hij 48wk per jaar in het dashboard kastje kan?
Als daar een boete op staat plak ik hem gewoon niet.
Als je hem er niet op plakt had je hem ook niet hoeven kopen toch? Want als ie niet op de ruit ziet is ie volgens mij ook niet geldig dus krijg je de boete toch wel, ook al ligt ie in het dashboard kastje.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Bij het bestellen gaven ze aan dat je gewoon de milieuzone in kan als je de sticker nog niet ontvangen hebt.TgR_KILLER schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:48:
[...]
Ze hebben een speciale lijmlaag zodat ie maar 1x te plakken is, ik denk dus dat het de bedoeling is dat je hem gewoon vast plakt. Ik heb enkel de Duitse sticker en die hangt al jaren op de voorruit ook al ben ik alweer jaren niet in Duitsland geweest.
Als je hem er niet op plakt had je hem ook niet hoeven kopen toch? Want als ie niet op de ruit ziet is ie volgens mij ook niet geldig dus krijg je de boete toch wel, ook al ligt ie in het dashboard kastje.
Ik heb hem besteld omdat ik op vakantie dus wel in een milieuzone kom. Maar stickers op de auto vind ik lelijk dus na de vakantie gaat hij er weer vanaf.
Boeit voor die 4,21 ook niet hè?FRANQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:03:
[...]
Bij het bestellen gaven ze aan dat je gewoon de milieuzone in kan als je de sticker nog niet ontvangen hebt.
Ik heb hem besteld omdat ik op vakantie dus wel in een milieuzone kom. Maar stickers op de auto vind ik lelijk dus na de vakantie gaat hij er weer vanaf.
Maar als ik hem op tijd heb, dan plak ik hem gewoon. Anders kun je het strookje van je factuur er neerleggen. Daar staat de "sticker" ook op. Althans als je hem via de officiële weg hebt gekocht (anders ben je sowieso "opgelicht" geloof ik).
Inderdaad is maar 4,21barrymossel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:08:
[...]
Boeit voor die 4,21 ook niet hè?
Maar als ik hem op tijd heb, dan plak ik hem gewoon. Anders kun je het strookje van je factuur er neerleggen. Daar staat de "sticker" ook op. Althans als je hem via de officiële weg hebt gekocht (anders ben je sowieso "opgelicht" geloof ik).
Heb hem in Frankrijk besteld bij de officiële instantie.
Naja ik kijk wel.
Maandag op vakantie

Dank voor de tip hier!
De ANWB heeft een pagina ervoor met handleiding.
[ Voor 5% gewijzigd door Rob Z op 22-07-2021 21:46 ]
Ik zorg gewoon dat ik niet in Franse millezones kom.. is enkel in enkele steden.. die mijd ik gewoon.. heb sowieso niks met Fransen xDRob Z schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:44:
'k Had nog niet van de Franse mileuzones gehoorddus toch maar even besteld nog.
Dank voor de tip hier!
Duitse heb ik omdat we een keer een citytrip hebben gedaan en toen moest ik wel.
smog risico).
:strip_exif()/f/image/a1kZsYZ6eNMRUASo47bFiME2.jpg?f=fotoalbum_large)
Kamperen! Lemeler Esch, bij Lemele. U vast bekend
Erg mooie camping, wel groot en met een miljoenmiljard kinderen (waarvan drie van ons) met een paar grotere velden waar het de hele dag druk is, wat kleinere velden, en ook wat leuke bosplekken. Wij zitten op het aller- allerverste uithoekje, met prachtig uitzicht en erg rustig. Mooiste plekje van de camping
Wel fietsen gehuurd om nog een beetje schappelijk naar zwembad en andere faciliteit aan het begin van de camping te kunnen komen

Een prima camping, één van de weinige campings waar we 2 keer heen zijn geweest.eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Erg mooie camping, wel groot en met een miljoenmiljard kinderen (waarvan drie van ons) met een paar grotere velden waar het de hele dag druk is, wat kleinere velden, en ook wat leuke bosplekken. Wij zitten op het aller- allerverste uithoekje, met prachtig uitzicht en erg rustig. Mooiste plekje van de camping
Wel fietsen gehuurd om nog een beetje schappelijk naar zwembad en andere faciliteit aan het begin van de camping te kunnen komen
Wij stonden ook achteraan, maar zo groot is de camping ook weer niet
Leuk! Wij zijn daar vorig jaar geweest. Inderdaad een fijne camping! Wij stonden vrij vooraan, was ook relatief rustig op ons veld. Ons zoontje vond de natuurspeeltuin helemaal leuk, zwembad was ook prima. Ommen is een leuk plaatsje, al zijn we ook veel uitgeweken naar meertjes in de buurt.eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Veel plezier nog!
Ik zag het ook bij de ANWB. Vond het vreemd dat dat schijnbaar niet zo heel bekend is (zelfde met tolvignetten). Je zou er maar rijden en je wist het oprecht niet.Rob Z schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:44:
'k Had nog niet van de Franse mileuzones gehoorddus toch maar even besteld nog.
Dank voor de tip hier!
Nu heb je natuurlijk de plicht de regels in eigen en ander land te kennen, maar goed.
Ik hoop dat ik de sticker op tijd in huis heb. Liever een sticker op m'n raam dan een papiertje aan de binnenkant...
Er kunnen elk moment hele departementen milieuzone worden zodra de smog te erg wordt.TgR_KILLER schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:55:
[...]
Ik zorg gewoon dat ik niet in Franse millezones kom.. is enkel in enkele steden.. die mijd ik gewoon.. heb sowieso niks met Fransen xD
Duitse heb ik omdat we een keer een citytrip hebben gedaan en toen moest ik wel.
Dan heb je hem overal in dat departement nodig.
Daarom heb ik hem aangeschaft.
Departementen met (tijdelijke)milieuzone
Drome isere herault en Loiret
Greep uit de steden, hier rij je vaak wel langs/doorheen.
Parijs en Disneyland Parijs
Lille Grenoble Lyon Chambéry
[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 23-07-2021 00:04 ]
Voor 4,51 euro vind ik dit nogal een dom statement, aangezien de boete vele malen hoger is.TgR_KILLER schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:55:
[...]
Ik zorg gewoon dat ik niet in Franse millezones kom.. is enkel in enkele steden.. die mijd ik gewoon.. heb sowieso niks met Fransen xD
Ik heb hem 25 juni besteld en was 17 juli binnen. Datum op de envelop was 12 juli.barrymossel schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:43:
[...]
Ik hoop dat ik de sticker op tijd in huis heb. Liever een sticker op m'n raam dan een papiertje aan de binnenkant...
Zeker bekend en erg mooie plek achteraan inderdaad. Geen last van homderdmiljoenmiljard bonzo's die daar uitgelaten worden?eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is allemaal relatief, maar de echt grote kom ik zelf niet graag. De Lemeler Esch zit een beetje in de categorie groot binnen het bereik wat ik leuk vind, veel groter en ik kies gewoon een ander.Exocet schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:40:
Een prima camping, één van de weinige campings waar we 2 keer heen zijn geweest.
Wij stonden ook achteraan, maar zo groot is de camping ook weer niet
Volgens mij heeft de camping waar ik nu sta maar 25 plekken of zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leuke plek zeg!eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Ziet er uit als een Outwell tent. Welke is het? Hoe bevalt ie jou?
Fijne vakantie!
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Dan zie ik het "somber" in. Ik heb hem pas begin deze week besteld en we vertrekken over een week. Oh well, dan maar met een briefje achter de ruit de hel in die Périphérique heet...Pino112 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 04:04:
[...]
Ik heb hem 25 juni besteld en was 17 juli binnen. Datum op de envelop was 12 juli.
Nee, het is een Kampa Croyde 6 Classic Air Pro. Dus opblaasbaar, technisch katoen, eindeloos veel raampjes, ritsgordijntjes en horren, drie tweepersoons slaapcabines, grote binnenruimte en twee zijdeuren.JanHenk schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:02:
[...]
Leuke plek zeg!
Ziet er uit als een Outwell tent. Welke is het? Hoe bevalt ie jou?
Fijne vakantie!
Na een viertal jaren ermee kamperen met twee en later drie kinderen kan ik wel zeggen dat het echt een goede tent is, met één ‘maar’. En dat is dat er geen echte luifel aan zit. Het voorste deel kan aan de voorkant helemaal open, maar dan zijn de zijkanten nog steeds dicht en zelfs naar voren toelopend naar beneden; dus dat wordt warm in de volle zon. Voor echt zomerkamperen heb je nog een losse schaduwplek nodig. Er bestaat ook wel een luifel die er voor aan de tent geritst kan worden, maar ook die heeft dichte zijkanten dus dat helpt niet echt. Een losse universele luifel van een ander merk zou natuurlijk kunnen. De lengte wordt dan wel extreem. Wij zetten altijd een 3x4 tarp neer aan de zijkant, maar dan heb je wel een grote plek nodig.
Echt een drieseizoenentent dus; heerlijk in het voor- en najaar; fantastisch bij slecht weer, maar bij hele warme zomerdagen met veel zon niet ideaal zonder extra schaduwoptie.
Blij mee, is die in ieder geval ook weer te gebruiken. Nu nog even bekijken of we beide tenten houden of beslissen om er toch eentje te verkopen.
Hoezo een dom statement? Ik kom nooit in Parijs of 1 van die steden waar dat standaard nodig is. Dan krijg ik ook geen boete.Pino112 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 04:04:
[...]
Voor 4,51 euro vind ik dit nogal een dom statement, aangezien de boete vele malen hoger is.
Overigens ben ik hoe dan ook al 5 jaar niet in Frankrijk geweest en betwijfel zomaar dat ik met deze auto nog in Frankrijk ga komen.
Vind sowieso al die stickers een beetje onzin, zou Europees iets voor geregeld moeten worden. Elk land bakt er nu zijn eigen regeltjes van, 1e land kost 5 euro voor een jaar de andere 30 euro voor een maand.
En alle vervuilende roestbakken uit Oost Europa kunnen voor nop in NL rijden want wij hebben er niks voor. Terwijl wij ons scheel betalen aan wegenbelastig.
Tsja, zolang de grootste regeringspartij begint te schuimbekken zodra er een woord als rekeningrijden of kilometerheffing valt, zul je dat blijven houden. Een grote revisie van het hele systeem van autobelastingen met minder nadruk op waar je voertuig geregistreerd staat en meer hoe je het gebruikt (of strikter: welke omgeving je ermee belast) mag sowieso wel van mij.TgR_KILLER schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:18:
[...]
En alle vervuilende roestbakken uit Oost Europa kunnen voor nop in NL rijden want wij hebben er niks voor. Terwijl wij ons scheel betalen aan wegenbelastig.
Ah, hij lijkt sprekend op de Outwell van vrienden van ons.eamelink schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:04:
[...]
Nee, het is een Kampa Croyde 6 Classic Air Pro. Dus opblaasbaar, technisch katoen, eindeloos veel raampjes, ritsgordijntjes en horren, drie tweepersoons slaapcabines, grote binnenruimte en twee zijdeuren.
Na een viertal jaren ermee kamperen met twee en later drie kinderen kan ik wel zeggen dat het echt een goede tent is, met één ‘maar’. En dat is dat er geen echte luifel aan zit. Het voorste deel kan aan de voorkant helemaal open, maar dan zijn de zijkanten nog steeds dicht en zelfs naar voren toelopend naar beneden; dus dat wordt warm in de volle zon. Voor echt zomerkamperen heb je nog een losse schaduwplek nodig. Er bestaat ook wel een luifel die er voor aan de tent geritst kan worden, maar ook die heeft dichte zijkanten dus dat helpt niet echt. Een losse universele luifel van een ander merk zou natuurlijk kunnen. De lengte wordt dan wel extreem. Wij zetten altijd een 3x4 tarp neer aan de zijkant, maar dan heb je wel een grote plek nodig.
Echt een drieseizoenentent dus; heerlijk in het voor- en najaar; fantastisch bij slecht weer, maar bij hele warme zomerdagen met veel zon niet ideaal zonder extra schaduwoptie.
Ik herken precies je minpunt! Wij zijn nog op zoek naar een tent, vandaar de vraag. En de 'maar' die je schetst, had ik ook bij die Outwell van vrienden van ons. Het zijn al behoorlijk grote tenten, maar je hebt niet echt een luifel waarbij je voor en zijkanten open kunt gooien. Bij warm weer moet je dan inderdaad een schaduwvoorziening maken nog buiten de tent en dat maakt dat je een forse plek nodig hebt.
Voor het Nederlandse weer, zoals nu, lijkt me zo'n tent als die van jullie inderdaad ideaal. Ga je naar Italië of Frankrijk in de hete zomers, dan heb je meer aan een kleinere tent (meer simpele slaapplekken) met een grote luifel.
Het ideale kampeermiddel bestaat niet, ben ik wel achter
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Tolbadge die hebben we wel! Heerlijk door de telepeage en dan de fransen die afstand houden of seinen omdat ze verwachten dat je achteruit terugkomt. Niet dus! Vrrrrrrroem!
Dat mag. Je krijgt na circa 24 uur een e-mail met betaalbewijs:barrymossel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Dan zie ik het "somber" in. Ik heb hem pas begin deze week besteld en we vertrekken over een week. Oh well, dan maar met een briefje achter de ruit de hel in die Périphérique heet...
We kindly request you to find as attachment your invoice relative to the Air Quality Certificate order concerning the registered vehicle X-000-XX.
Your certificate will soon be sent by mail at the address indicated during your order.
In the wait, this invoice allows you to prove your approach and the classification of your vehicle.
Yours sincerely,
The Air Quality Certificate Service
Alleen die potjes kan ik nergens vinden.
Action heeft ze niet en ook de super U heeft de niet.
Iemand een idee welke winkel ze kan hebben? Decathlon?
Dit is de aansluiting:
https://www.obelink.nl/ca...wer-pak-drukregelaar.html
Lijkt op de gewone schroefblikjes, decathlon idd. Soms in de grotere supermarkten.NL_Scratch schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:27:
Wij hebben in Frankrijk op de camping nu een cadac skottelbraai. Er zit een dual power gasslang aan met 2x 500gram gaspotje.
Dit is de aansluiting:
Klopt het zijn schroefblikjes.MsD schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Lijkt op de gewone schroefblikjes, decathlon idd. Soms in de grotere supermarkten.
Die van de super U waren hetzelfde als de Action zonder schroefdraad.
Weet iemand of de decathlon ze met schroefdraad heeft?
Périphérique valt allemaal wel mee toch.barrymossel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Oh well, dan maar met een briefje achter de ruit de hel in die Périphérique heet...
Rij al meerdere jaren nu in Frankrijk maar vind het allemaal goed te doen.
Met een beetje voorbereiding en de navigatie als BACKUP, want borden zijn vele malen duidelijker in veel gevallen, kom je er zonder kleerscheuren vanaf
Bla Bla Bla
Ik zou even zelf op de site kijken, want ji weet waar je precies zit, en dan zie je op de site of jou decathlon ze heeftNL_Scratch schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Klopt het zijn schroefblikjes.
Die van de super U waren hetzelfde als de Action zonder schroefdraad.
Kan je het niet af met een MSF-1 adapter?NL_Scratch schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:27:
Wij hebben in Frankrijk op de camping nu een cadac skottelbraai. Er zit een dual power gasslang aan met 2x 500gram gaspotje.
Dit is de aansluiting:
Ah kijk dat is nog wel een goeie.
2x die adapter en ik kan die goedkope action blikkies eraan drukken.
Je kan ook bouwmarkten proberen, Weber heeft ook zulke blikjes in het assortiment omdat sommige barbecues gas als starter gebruiken.
Leroy merlin?NL_Scratch schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Leuk om te zien! We gaan morgen naar de Lemeler Esch.eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Tweakers meetL.N. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:14:
[...]
Leuk om te zien! We gaan morgen naar de Lemeler Esch.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
:strip_exif()/f/image/utG1OLilHyif40BPSBjheW2l.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijke 2 weken gehad in de air seconds 5.2 bevalt echt goed. De outwell Harrier L tubes zijn nu binnen. Is echt een compleet andere sleeve stof als in de onze zit.
:strip_exif()/f/image/mas8OBeSIhuCPzq82sXy6Vbm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6kpxrn9PdKsaAGESKR16tAdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de week maar is even de buizen omruilen in de tent. Ik ben iig blij met outwell en hoe het nu geregeld is. Alles is onder coulance vervangen dus ik heb nu alle luchtbuizen dubbel/reserve met de ventielen enz.
Dikke pluim voor Frans de Witte en Outwell.
Zolang er geen eerlijkheid in openbaar vervoer is, kan rekeningrijden niet.Bacchus schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Tsja, zolang de grootste regeringspartij begint te schuimbekken zodra er een woord als rekeningrijden of kilometerheffing valt, zul je dat blijven houden. Een grote revisie van het hele systeem van autobelastingen met minder nadruk op waar je voertuig geregistreerd staat en meer hoe je het gebruikt (of strikter: welke omgeving je ermee belast) mag sowieso wel van mij.
Qua tol stikker zie ik voorlopig nog geen eenheid ontstaan, maar milieustickers zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Zeker niet binnen de EU.... Sowieso, die dingen gaan allemaal op basis van kenteken, waarom zou je dan zo'n lelijke grote stikker moeten plakken? Waarom niet zo'n kleine QR code?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Naar mijn ervaring zijn dit eigenlijk juist de meest algemeen vindbare gasblikken, al zal dat in vooral Frankrijk vanwege de Gampingaz-dominantie daar wat minder zijn. In Nederland heeft Decathlon ze inderdaad zeker maar ik heb ze eigenlijk bij alle outdoorzaken en kampeerwinkels gezien. Bouwmarkten hebben ze inderdaad ook, kijk niet alleen bij de barbecue maar ook tussen de soldeerbranders.eamelink schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 13:31:
Die schroefblikjes zijn inderdaad niet overal goed verkrijgbaar. Decathlon in Nederland heeft ze zeker, in Frankrijk weet ik het niet zeker maar ik verwacht het wel.
Je kan ook bouwmarkten proberen, Weber heeft ook zulke blikjes in het assortiment omdat sommige barbecues gas als starter gebruiken.
Zou ook nog weleens regioafhankelijk kunnen zijn.
Mooi! Als wij gaan kamperen dit jaar (plannen zijn nog niet definitief) dan koop ik hem ook. Welke tarp heb jij er voor?charrel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:20:
[Afbeelding]
Heerlijke 2 weken gehad in de air seconds 5.2 bevalt echt goed.
Voor het eerst met de Obelink Miami Air 6
Super tent, heerlijk ruim en oerdegelijk en veel complimenten gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 26-07-2021 09:05 ]
In Frankrijk ook wel eens langs meerdere brico's, grote supermarkten en een Decathlon moeten gaan vanwege een vergeten verloopje voor de gasfles, echte kampeerwinkels zijn bijna niet te vinden. Maar aangezien Frankrijk Campingaz land is, waarom niet for the time being een regulier Campingaz drukregelaartje regelen met een 904/907 fles? Kan je zeker de vakantie mee door. Met het statiegeld ook wat milieuvriendelijker misschien dan elke keer die cartouches weggooien. Of zijn die inmiddels ook te recyclen?eamelink schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:03:
Ging puur over Frankrijk ja. In de Dordogne or Auvergne weleens een stuk of vijf grote supermarkten bezocht zonder zulke schroefblikjes.
Zou ook nog weleens regioafhankelijk kunnen zijn.
De fresh tarp ook van de Decathlon, die was fijner om onder te zitten dan de 4x4m polyester tarp die we mee hadden en 3* zo duur wasOjjorz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:25:
[...]
Mooi! Als wij gaan kamperen dit jaar (plannen zijn nog niet definitief) dan koop ik hem ook. Welke tarp heb jij er voor?
Was ook makkelijker vast te maken dan de 4x4 vanwege de bandjes die erbij zaten. Wel 2x 2 meter stok al mee en de Decathlon stok die bij de tarp zitten verlengd met 1 deel in het midden.
Oei, die is ook wel mooi ja. Mss van de week eventjes langs de Obelink (woon er 15 minuten vandaan) om te kijken of er daar nog eentje opgeblazen staat. Ze zijn uitverkocht maar op marktplaats zie ik er nog een aantal voorbij komen (andere optie is een nieuwe Decathlon polykatoenen opblaastent)NL_Scratch schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:03:
We staan al ruim een week heerlijk in de Ardeche.
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Toevallig zat ik me er pas ook in te verdiepen. Zit echt enorm veel prijsverschil in verschillende gasflessen.dajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:32:
[...]
In Frankrijk ook wel eens langs meerdere brico's, grote supermarkten en een Decathlon moeten gaan vanwege een vergeten verloopje voor de gasfles, echte kampeerwinkels zijn bijna niet te vinden. Maar aangezien Frankrijk Campingaz land is, waarom niet for the time being een regulier Campingaz drukregelaartje regelen met een 904/907 fles? Kan je zeker de vakantie mee door. Met het statiegeld ook wat milieuvriendelijker misschien dan elke keer die cartouches weggooien. Of zijn die inmiddels ook te recyclen?
We hebben nu een 6kg EasyBlue-fles. Per liter veruit het goedkoopst, maar helaas wel fors (te)groot.
Die 904/907 flessen vind ik qua pakmaat wel mooi.
Daarnaast ben ik ook niet 100% tevreden met onze Paella Braai. Deze geeft een stuk minder warmte af dan bijvoorbeeld de Carri Chef. Iets wat kampeermeneer ook opgevallen is. Regelmatig koelt eten gewoon af op de pan (ik heb al een andere gasfles + slang + verdeler geprobeerd).
Bij wijze van proef heb ik tijdens onze laatste vakantie de grote gasfles thuisgelaten en 2 Frojak brandertjes bij de Action gehaald. Met goedkope prikcartouches van 1 euro. Maar ook dat vind ik niet top. Die dingen staan gammel op een tafel en met een (grote) pan erop vind ik het gevaarlijk. Ook van deze dingen vind ik de warmteafgifte tegenvallen cq de pan snel afkoelen door de wind. In de tent koken vind ik ook niets, liever buiten.
Wellicht vinden we zo'n traditioneel kookstelletje iets (zo'n koffermodel met 2 pitjes), maar ook daar heb je een tafeltje/keukentje voor nodig. En vind dan maar iets met voldoende vermogen.
Kortom, ben er nog niet helemaal over uit. Een Carri Chef lijkt beter bij ons te passen, maar pakmaat vind ik ook belangrijk. Alleen jammer van de Paella Braai die we dan weg moeten doen.
Grappig, hier juist precies de omgekeerde route. Jaren met een 907 fles gedaan, maar is relatief zwaar voor de inhoud, altijd net leeg op het verkeerde moment, zeker met thuis bbq'en. Wel handig qua maat inderdaad als je op pad gaat. Maar aangezien we toch altijd met een bagagewagentje gaan kamperen is dat niet zo'n probleem qua gewicht of maat. Overgestapt naar een Easyblue 6 kg fles, ook omdat die gewoon statiegeld heeft, en je niet verplicht door alleen omwisselen in het Campingaz ecosysteem blijft. Alle drukregelaars die we hadden waren toch al standaard 1/4" met verloop naar Campingaz, nu direct aan de fles. Samen met de Carri Chef 2 een prima combi, op de laagste stand al loeiheet i.c.m. de chefpan of bbq-plaat.Cheesy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Toevallig zat ik me er pas ook in te verdiepen. Zit echt enorm veel prijsverschil in verschillende gasflessen.
We hebben nu een 6kg EasyBlue-fles. Per liter veruit het goedkoopst, maar helaas wel fors (te)groot.
Die 904/907 flessen vind ik qua pakmaat wel mooi.
Daarnaast ben ik ook niet 100% tevreden met onze Paella Braai. Deze geeft een stuk minder warmte af dan bijvoorbeeld de Carri Chef. Iets wat kampeermeneer ook opgevallen is. Regelmatig koelt eten gewoon af op de pan (ik heb al een andere gasfles + slang + verdeler geprobeerd).
Bij wijze van proef heb ik tijdens onze laatste vakantie de grote gasfles thuisgelaten en 2 Frojak brandertjes bij de Action gehaald. Met goedkope prikcartouches van 1 euro. Maar ook dat vind ik niet top. Die dingen staan gammel op een tafel en met een (grote) pan erop vind ik het gevaarlijk. Ook van deze dingen vind ik de warmteafgifte tegenvallen cq de pan snel afkoelen door de wind. In de tent koken vind ik ook niets, liever buiten.
Wellicht vinden we zo'n traditioneel kookstelletje iets (zo'n koffermodel met 2 pitjes), maar ook daar heb je een tafeltje/keukentje voor nodig. En vind dan maar iets met voldoende vermogen.
Kortom, ben er nog niet helemaal over uit. Een Carri Chef lijkt beter bij ons te passen, maar pakmaat vind ik ook belangrijk. Alleen jammer van de Paella Braai die we dan weg moeten doen.
:strip_exif()/f/image/VZhaNfPG9PLWp1ZeCEXn7Af2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu zijn alle buizen vervangen en zijn dus de oude als reserve, tevens ventielen enz. allemaal dubbel nu. Alleen de oude sleeves zijn kapot. Ook nooit harder opgepompt dus de luchtzakken zijn nog als nieuw. Tent is 7,5 week gebruikt.
Heerlijke tent, we twijfelen ook nog erg maar ivm. mijn gestel weet ik niet of ik deze nog ga gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 26-07-2021 12:12 ]
He, wat leuk! Wij hebben de afgelopen 2 weken op hetzelfde veldje gestaan (met een caravan dan wel). Inderdaad een erg fijne en ruim opgezette camping met genoeg te doen in de omgeving. Ik zou er nog wel eens terug willen komen.eamelink schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:23:
[Afbeelding]
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik zag 'm volgens mij al op marktplaats voorbij komencharrel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:02:
@-tom-562 Onze outwell Harrier L kan je ook bekijken hoor. Buizen zijn binnen, maar ik vermoed niet dat wij hem nog gaan gebruiken,[Afbeelding]
Nu zijn alle buizen vervangen en zijn dus de oude als reserve, tevens ventielen enz. allemaal dubbel nu. Alleen de oude sleeves zijn kapot. Ook nooit harder opgepompt dus de luchtzakken zijn nog als nieuw. Tent is 7,5 week gebruikt.
Heerlijke tent, we twijfelen ook nog erg maar ivm. mijn gestel weet ik niet of ik deze nog ga gebruiken.
Vaak bu'j te bang!
Wij gebruiken die schroefblikjes voor een Safari Chef 2 HP. Dat is ons 'bijtoestel' - water koken doen we met de benzinebrander. We doen dus een week met zo'n 500g blikje.dajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:32:
In Frankrijk ook wel eens langs meerdere brico's, grote supermarkten en een Decathlon moeten gaan vanwege een vergeten verloopje voor de gasfles, echte kampeerwinkels zijn bijna niet te vinden. Maar aangezien Frankrijk Campingaz land is, waarom niet for the time being een regulier Campingaz drukregelaartje regelen met een 904/907 fles? Kan je zeker de vakantie mee door. Met het statiegeld ook wat milieuvriendelijker misschien dan elke keer die cartouches weggooien. Of zijn die inmiddels ook te recyclen?
Qua kosten ontlopen blikjes en navullen elkaar niet veel, qua handzaamheid en gemak winnen de blikjes wat mij betreft. Minder zwaar, minder volume en rechtstreeks onder onze Safari Chef geschroefd die daarmee ook een stuk handzamer is dan de LP variant met slang en losse fles. Bij een navulbare fles moet je ook nog een extra fles meenemen als hij bijna lees is, of voortijdig bijvullen om je vakantie te overbruggen. De zwaardere milieubelasting is wel een nadeel van de blikjes inderdaad. Maargoed, dat is behapbaar met drie of vier van die blikjes per jaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus neem ik nou die Campingaz mee, of m'n Weber? Of allebei...
Luxeproblemen...
Ik zit er ook aan te denken om onze groene propaanfles te vervangen. Wat je zegt, je doet er echt heel lang mee als je 'm alleen op vakantie gebruiktGonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Wij zijn van de groene propaan overgestapt op 904 vanwege het formaat en het feit dat we met zo'n groene fles echt jaren doen. Het verschil is nu dat je hem iets minder makkelijk preventief inruilt vanwege de gasprijs maar dat is eigenlijk gewoon Hollandse gierigheid. Ik overweeg nu een 901 als overbruggingfles mee te nemen, al dan niet in combinatie met een gaslamp opzetstuk of ander leuk excuus. Dan heb je altijd iets om je maaltijd af te maken en ter overbrugging tot je naar een winkel bent gereden om hem te vervangen.

Hoe zit het met het aansluiten van zo'n 904 fles? Schroef je de drukregelaar bovenop de fles?
Vaak bu'j te bang!
Ja alle 901/904/907 flessen kan je met een drukregelaar zoals https://www.dewitschijnde...-gasdrukregelaar-28-mbar/ direct aansluiten op de fles. Als je al een universele DIN drukregelaar hebben kan je een verloopje zoals https://www.dewitschijnde...aan-voor-gasdrukregelaar/ gebruiken en schroef je dan hierop. Blijft je flexibel als je soms van soort fles wisselt.-tom-562 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Ik zit er ook aan te denken om onze groene propaanfles te vervangen. Wat je zegt, je doet er echt heel lang mee als je 'm alleen op vakantie gebruikt, en het ding neemt best wel veel ruimte in. Ik heb er nog een staan, die is 2 x 2,5 week mee geweest en ik denk dat die nog half vol zit o.i.d. (ik moet 'm eigenlijk even wegen).
Hoe zit het met het aansluiten van zo'n 904 fles? Schroef je de drukregelaar bovenop de fles?
Die gaat er in 3 weken wel doorheen.
He top! Zo'n verloopje is dan wel makkelijker (zonde om het spul allemaal dubbel te kopen)!dajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Ja alle 901/904/907 flessen kan je met een drukregelaar zoals https://www.dewitschijnde...-gasdrukregelaar-28-mbar/ direct aansluiten op de fles. Als je al een universele DIN drukregelaar hebben kan je een verloopje zoals https://www.dewitschijnde...aan-voor-gasdrukregelaar/ gebruiken en schroef je dan hierop. Blijft je flexibel als je soms van soort fles wisselt.
Vaak bu'j te bang!
Viel me wel op dat die campingaz drukregelaar 28 mbar zijn en de rest 30 mbar. Klinkt niet als veel verschil, maar weet ook niet of het iets uitmaakt.dajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Ja alle 901/904/907 flessen kan je met een drukregelaar zoals https://www.dewitschijnde...-gasdrukregelaar-28-mbar/ direct aansluiten op de fles. Als je al een universele DIN drukregelaar hebben kan je een verloopje zoals https://www.dewitschijnde...aan-voor-gasdrukregelaar/ gebruiken en schroef je dan hierop. Blijft je flexibel als je soms van soort fles wisselt.
7-8% verschil lijkt me niet relevant, denk dat de fles zelf als hij bijna leeg is ook niet meer op 28 mbar uitlevert toch? Zie ook https://www.cadacinternat...erschil-30mbar-en-50mbar/, verschil dus per land.Cheesy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:32:
[...]
Viel me wel op dat die campingaz drukregelaar 28 mbar zijn en de rest 30 mbar. Klinkt niet als veel verschil, maar weet ook niet of het iets uitmaakt.
Zojuist 2x een schroefblikje gekocht bij de decathlon van 930ml. Hier redden wij het nog wel even mee. Voor volgend jaar toch even kijken naar een alternatief wat compact is maar net wat meer capaciteit.dajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Zal meevallen, maar opmerkelijk is het wel natuurlijkdajappie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:37:
[...]
7-8% verschil lijkt me niet relevant, denk dat de fles zelf als hij bijna leeg is ook niet meer op 28 mbar uitlevert toch? Zie ook https://www.cadacinternat...erschil-30mbar-en-50mbar/, verschil dus per land.
In een gasfles zit een veelvoud aan druk. Dat kan maar zo 10.000 mbar zijn.
Helemaal gelijk, het gaat er natuurlijk om wat het aangesloten apparaat aan druk verwacht.Cheesy schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Zal meevallen, maar opmerkelijk is het wel natuurlijk
In een gasfles zit een veelvoud aan druk. Dat kan maar zo 10.000 mbar zijn.
Ik heb juist een 2.5kg gasfles gekocht. Daarvan 2x op vakantie geweest en net om laten wisselen voor een volle (ondanks dat deze verre van leeg was). Daarvoor gebruikte ik die kleine CampingGaz blikjes maar daar moesten er elk jaar meer van meer van mee tegen steeds hogere stuksprijzen (de zgn compatibele blikjes lekken vaak).eamelink schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:27:
[...]
Wij gebruiken die schroefblikjes voor een Safari Chef 2 HP. Dat is ons 'bijtoestel' - water koken doen we met de benzinebrander. We doen dus een week met zo'n 500g blikje.
Qua kosten ontlopen blikjes en navullen elkaar niet veel, qua handzaamheid en gemak winnen de blikjes wat mij betreft. Minder zwaar, minder volume en rechtstreeks onder onze Safari Chef geschroefd die daarmee ook een stuk handzamer is dan de LP variant met slang en losse fles. Bij een navulbare fles moet je ook nog een extra fles meenemen als hij bijna lees is, of voortijdig bijvullen om je vakantie te overbruggen. De zwaardere milieubelasting is wel een nadeel van de blikjes inderdaad. Maargoed, dat is behapbaar met drie of vier van die blikjes per jaar.
Ik heb een Safari Chef 2 LP en zoek nog wat voor erbij dat ook op de gasfles gaat. Misschien dat ik nog wel een Safari Chef 2 LP koop bij gebrek aan betere alternatieven

Ik wissel de fles gewoon om als ik verwacht (op basis van gewicht) dat deze geen vakantie meer meegaat. 12,50 is een koopje voor een volle (hoefde zelfs geen flesjaren te kopen bij de wissel).
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 26-07-2021 15:10 ]
Terzijde: het probleem met de Campingaz 904 is dat deze om onnaspeurbare redenen in Spanje niet in te ruilen is, althans niet voor een andere 904. Het is mij tenminste nog nooit gelukt. De 907 is in Spanje wel verkrijgbaar.Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Wij zijn van de groene propaan overgestapt op 904 vanwege het formaat en het feit dat we met zo'n groene fles echt jaren doen. Het verschil is nu dat je hem iets minder makkelijk preventief inruilt vanwege de gasprijs maar dat is eigenlijk gewoon Hollandse gierigheid. Ik overweeg nu een 901 als overbruggingfles mee te nemen, al dan niet in combinatie met een gaslamp opzetstuk of ander leuk excuus. Dan heb je altijd iets om je maaltijd af te maken en ter overbrugging tot je naar een winkel bent gereden om hem te vervangen.
Maar nu.. de fles is officieel gekeurd tot 2019..

De fles staat altijd binnen in de schuur en er is nooit gek mee gedaan. Gewoon gebruiken nog..?
Vaak bu'j te bang!
Yup en omdat ik een nieuw kookstel had wilde ik alles makkelijker. Dit is gewoon kookstel in de ene hand, gasfles in de ander en ik loop naar waar ik ze wil gebruiken. Binnen water koken, buiten grillen. Een stuk fijner dan m'n lompe tweepitter op hoge poten die ik eerder had.-tom-562 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Ik zit er ook aan te denken om onze groene propaanfles te vervangen. Wat je zegt, je doet er echt heel lang mee als je 'm alleen op vakantie gebruikt, en het ding neemt best wel veel ruimte in. Ik heb er nog een staan, die is 2 x 2,5 week mee geweest en ik denk dat die nog half vol zit o.i.d. (ik moet 'm eigenlijk even wegen).
:strip_exif()/f/image/7zfR4k7xo3tXdUiDLGzvl4Uq.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles met schroefsluiting dus geen gereedschap nodig.
En ja, die propaan kan je nog prima gebruiken. Het is alleen niet meer officieel gekeurd maar ik zou me daar bij een goed bewaarde fles niet druk om maken. Normaal worden ze periodiek nagekeken, maar dat is niet per se noodzakelijk.
@Cheesy propaan of butaan (is in feite een mengsel vaak) maakt ook nog verschil. Zomaar allerlei gasaansluitingen gaan uitwisselen is meestal niet handig, gewoon gebruiken zoals het bedoeld is.
@prijk in Spanje kom ik niet, scheelt weer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:11:
[...]
Yup en omdat ik een nieuw kookstel had wilde ik alles makkelijker. Dit is gewoon kookstel in de ene hand, gasfles in de ander en ik loop naar waar ik ze wil gebruiken. Binnen water koken, buiten grillen. Een stuk fijner dan m'n lompe tweepitter op hoge poten die ik eerder had.
[Afbeelding]
En ja, die propaan kan je nog prima gebruiken. Het is alleen niet meer officieel gekeurd maar ik zou me daar bij een goed bewaarde fles niet druk om maken. Normaal worden ze periodiek nagekeken, maar dat is niet per se noodzakelijk.
@Cheesy propaan of butaan (is in feite een mengsel vaak) maakt ook nog verschil. Zomaar allerlei gasaansluitingen gaan uitwisselen is meestal niet handig, gewoon gebruiken zoals het bedoeld is.
Wij zijn van plan om de Safari chef 30 HP te kopen, dus met een gascartridge. Koken doen wij minimaal en qua avondeten zal het waarschijnlijk bijna altijd uit eten worden.
Of is dan alsnog beter de LP variant te kopen? Geen idee hoe lang je met zo'n cartouche kan?
Ik vind het fijn dat ik gewoon een kraan op de drukregelaar heb een hem echt kan afsluiten. Net als de fles echt weer afkoppelen en afsluiten voor opslag of transport. Dat voelt allemaal veel robuuster aan en ik ben ook niet zo van de wegwerp verpakkingen als het even kan. Voor mij was de keuze voor de LP snel gemaakt.DeBaroN schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:27:
Wij zijn van plan om de Safari chef 30 HP te kopen, dus met een gascartridge. Koken doen wij minimaal en qua avondeten zal het waarschijnlijk bijna altijd uit eten worden.
Of is dan alsnog beter de LP variant te kopen? Geen idee hoe lang je met zo'n cartouche kan?
Wij gebruiken die fles nu twee zomers en een Hemelvaart. Ik schat zo'n vijf à zes weken thee, koffie en eten koken (vaak grill) en de bodem is nog niet in zicht.
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 26-07-2021 19:47 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mooi setje zo. Ik heb zelf zo'n 2 pits-kooktoestel van Campinggaz (zo'n kofferformaatje) en een Skottelbraai incl. grillplaat. Twijfel alleen een beetje om die mee te nemen, dat ding is wel echt lomp en zo heel vaak gebruiken we hem niet. Zo'n Safari Chef is eigenlijk wel een mooi formaatje (kan ook mooi m'n percolator op zo te zienGonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:11:
[...]
Yup en omdat ik een nieuw kookstel had wilde ik alles makkelijker. Dit is gewoon kookstel in de ene hand, gasfles in de ander en ik loop naar waar ik ze wil gebruiken. Binnen water koken, buiten grillen. Een stuk fijner dan m'n lompe tweepitter op hoge poten die ik eerder had.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 26-07-2021 20:41 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik had zo'n Campingaz tweepitter met grillplaat. Kofferformaat inderdaad alleen moest ik die hoge poten nog kwijt. Het was echter toch elke keer weer een beetje een bouwpakket en ik gebruikte echt nooit twee pitten tegelijk. Daarom overgestapt op die Safari Chef waar ik in feite nog meer mee kan. En vandaag een driepansgerecht (bij uitzondering) ook prima kunnen doen op één pit.-tom-562 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:37:
[...]
Mooi setje zo. Ik heb zelf zo'n 2 pits-kooktoestel van Campinggaz (zo'n kofferformaatje) en een Skottelbraai incl. grillplaat. Twijfel alleen een beetje om die mee te nemen, dat ding is wel echt lomp. Zo'n Safari Chef is wel een mooi formaatje.
Ik heb geen zin in allerlei grote spullen mee als het niet echt hoeft. Komt wel als ik ooit aan de vouwwagen ga.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Twijfel een beetje om alsnog via die kant te rijden of via België. Duitsland heeft wel mijn voorkeur. Maar als de vertraging te groot is dan maar via België.
Ik heb de versie zonder poten (en grillplaat), die staat normaal gesproken op ons 'keukenmeubel' en bij mooi weer gewoon buiten (de afgelopen vakanties dus eigenlijk 90% van de tijdGonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:44:
[...]
Ik had zo'n Campingaz tweepitter met grillplaat. Kofferformaat inderdaad alleen moest ik die hoge poten nog kwijt. Het was echter toch elke keer weer een beetje een bouwpakket en ik gebruikte echt nooit twee pitten tegelijk. Daarom overgestapt op die Safari Chef waar ik in feite nog meer mee kan. En vandaag een driepansgerecht (bij uitzondering) ook prima kunnen doen op één pit.
Ik heb geen zin in allerlei grote spullen mee als het niet echt hoeft. Komt wel als ik ooit aan de vouwwagen ga.
Ik heb net zo'n Safari Chef via marktpaats gevonden, in de buurt, ongebruikt (wel een wat ouder model zo te zien, maar dat boeit niet echt
Vaak bu'j te bang!
Er was wel verschil tussen de oude en de nieuwe maar ik weet niet meer wat. Misschien accessoires?-tom-562 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:57:
Ik heb de versie zonder poten (en grillplaat), die staat normaal gesproken op ons 'keukenmeubel' en bij mooi weer gewoon buiten (de afgelopen vakanties dus eigenlijk 90% van de tijd).
Ik heb net zo'n Safari Chef via marktpaats gevonden, in de buurt, ongebruikt (wel een wat ouder model zo te zien, maar dat boeit niet echt) voor een scherpe prijs. Ik heb meteen een berichtje gestuurd naar de verkoper
Let wel op of je hem hebt voor een externe gasfles of met busje direct op het toestel. (Zie HP/LP discussie hierboven)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:01:
[...]
Er was wel verschil tussen de oude en de nieuwe maar ik weet niet meer wat. Misschien accessoires?
Let wel op of je hem hebt voor een externe gasfles of met busje direct op het toestel. (Zie HP/LP discussie hierboven)
Zo te zien is de versie voor een externe gasfles, qua accessoires lijkt die compleet (ik zie alleen het rooster niet op de foto's staan, maar dat zou geen ramp zijn als die er niet bij zit)
Vaak bu'j te bang!
Herkenbaar. Ik ben ook direct voor een groene 5kg fles gegaan. De ervaring leert nu dat we 0,5 kg per week verbruiken. Dat komt dus neer op 2,5 a 3 jaar met een vulling. Omdat ik m al heb en de ruimte er is houd ik m nog wel, maar soms twijfel ik wel over een handzamer 2,5 kg tankje dat ook in de bermkeuken past.Gonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:57:
Ik durf het niet te zeggen, kan ook de verschillen niet meer op de Cadac site vinden. Sowieso lijkt die oude geen piezo te hebben, nu ik daaraan gewend ben ben ik wel verwend.-tom-562 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:06:
[...]
***members only***
Zo te zien is de versie voor een externe gasfles, qua accessoires lijkt die compleet (ik zie alleen het rooster niet op de foto's staan, maar dat zou geen ramp zijn als die er niet bij zit)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeijk, geniet ervan! Waar in de Ardèche staan jullie? Wij in Largentiere (Domaine Les Ranchisses).NL_Scratch schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:03:
[Afbeelding]
Nee, maar ik las wel dat de kruising van de 1 met de 61 bij Bliesheim nog maanden gesloten zal zijn.Hegeman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:45:
Zijn er mensen recentelijke nog via de 1/E31/E29 bij Keulen naar Frankrijk gereden?
Twijfel een beetje om alsnog via die kant te rijden of via België. Duitsland heeft wel mijn voorkeur. Maar als de vertraging te groot is dan maar via België.
Als je dat stuk in Google Maps met verkeersinfo bekijkt, kleurt het dan ook flink rood. Ik zou dat stuk dus niet gaan opzoeken. Van Köln naar Saarbrücken zou ik dan eerder de 3 naar Montabaur nemen, en dan de 48 richting Trier, dan ontwijk je het rampgebied. En dat zal nog druk genoeg zijn, omdat je niet de enige bent die daar omheen wil.
Makkelijkste: Slinger Waze aan en volg dat advies.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
In Privas staan we.Timmert schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:25:
[...]
Heeijk, geniet ervan! Waar in de Ardèche staan jullie? Wij in Largentiere (Domaine Les Ranchisses).
Komende vrijdag weer richting huis.
Niet al te grote, maar van alle gemakken voorzien 4 sterren camping. Leuk zwembad voor de Kids, animatie en een riviertje naast de camping.
Komende vrijdag weer richting huis.
[ Voor 21% gewijzigd door NL_Scratch op 27-07-2021 08:50 ]
Ja, dat is wel fijn, maar geen must voor mij (heb toch altijd een Zippo bij de handGonadan schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:32:
[...]
Ik durf het niet te zeggen, kan ook de verschillen niet meer op de Cadac site vinden. Sowieso lijkt die oude geen piezo te hebben, nu ik daaraan gewend ben ben ik wel verwend.
Wij zijn er hier thuis wel inmiddels over uit dat we voor de opblaastent van Decathlon (technisch katoen). Ook omdat deze een klein 2e slaapcompartiment heeft aan de 'voorkant' (waar onze peuter in kan slapen).
Nu wil ik hier nog wel een losse luifel bijkopen van (technisch) katoen. M'n vriendin is alleen bang dat hierdoor de tent door gaat lekken (het gaat dan om deze tentluifel van Obelink. Aangezien een gedeelte van de luifel over/op de tent wordt gespannen.
Ik heb zelf alleen ervaring met een polyester tarp over een (technisch) katoenen tent spannen. Dat ging eigenlijk altijd wel goed.
Vaak bu'j te bang!
Ziet er uit als een ruime plek met een mogelijkheid om fikkie te stoken? Welke camping is dat?NL_Scratch schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:03:
[Afbeelding]
Ah ik lees het hierboven: Ardèche Camping
[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 27-07-2021 09:40 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Grootste plek van de camping ongeveer hahaThe Legend schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:38:
[...]
Ziet er uit als een ruime plek met een mogelijkheid om fikkie te stoken? Welke camping is dat?
Ah ik lees het hierboven: Ardèche Camping
We vroegen om een grote plek vanwege grote tent en die hebben we gekregen.
Waren aanvankelijk 2 plekken, maar tegenwoordig 1.
Helaas geen fikkie stoken, maar dat hoeft ook niet.
Camping is zeker een aanrader voor gezinnen met Kids tot ongeveer 10 jaar.
precies, zonder kids in een trekkerstent ben je de lokale attractie voor de kids kan ik uit ervaring vertellen (waren even op bezoek bij vrienden (met kinderen..) die daar stonden, normaal rijden we met een grote boog hier om heenNL_Scratch schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Camping is zeker een aanrader voor gezinnen met Kids tot ongeveer 10 jaar.
(met het concept "uitstekende rotsharing" waren sommige kinderen ook niet echt bekend hebben we gemerkt.. (en het desbetreffende kind ook..). Al met al was het een interessante ervaring en inderdaad met kinderen een prima camping denk ik (ideaal met supermarkt op het einde van de parkeerplaats)
Hi Ha Hopjesvla
Was dat een uitstékende rotsharing of een uítstekende rotsharing?Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:41:
[...]
(met het concept "uitstekende rotsharing" waren sommige kinderen ook niet echt bekend hebben we gemerkt..
Nou ja, laten we zo zeggen dat ze daarna niet meer zo dicht rond de tent hebben gerend, uitstekendBacchus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:
[...]
Was dat een uitstékende rotsharing of een uítstekende rotsharing?
Hi Ha Hopjesvla
Zag op Facebook al in De Waard groepen wat foto's, hebben er best wat geluk gehad dat ze zo'n tent hebben, die kan wel redelijk wat cm's water aan... maar daarboven is het gewoon pech hebben en zoveel mogelijk hoog en droog proberen te krijgen.
Wat een rotzooi allemaal, geeft niet echt goede hoop voor de vakantie.
Ja, druk maken om een paar natte aardappelenKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:20:
De aardappelen onder de caravan zijn nat gewordenStelletje Nederlanders
Zag op Facebook al in De Waard groepen wat foto's, hebben er best wat geluk gehad dat ze zo'n tent hebben, die kan wel redelijk wat cm's water aan... maar daarboven is het gewoon pech hebben en zoveel mogelijk hoog en droog proberen te krijgen.
Wat een rotzooi allemaal, geeft niet echt goede hoop voor de vakantie.
In Oostenrijk afgelopen jaar hadden we ook opeens een stortbui met enorme windvlagen. Gelukkig waren we in de tent. Buren waren wel op pad. Hun luifel lag ergens in een weiland. Van andere buren was de hele tent in tweeën gescheurd (polyester tentje). Mijn vrouw en ik zaten bij het aanritsbaar voorscherm, zo dicht mogelijk houden zodat de wind geen vat zou krijgen. (Ja, we stonden richting het uitzicht, pal in de wind).
Na de bui snel even alle haringen weer aangetikt. Net op tijd voordat de eerste ramptouristen een rondje camping deden. "Zo, jullie tent staat er nog mooi bij!". Ja dankje
Zelf alleen gewoon regen gehad, niks extreems, en een keer flinke wind ... maar zonder echte issues allemaal.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Stortregen, wind, onweer en dan echt wel standje harder dan in Nederland.
We hebben een De Waard Bosuil, gaf geen krimp...echt bizar...alsof er niks aan de hand was, nog geen geflapper in het tentzeil of wat dan ook...dan voel je je toch wel "veilig"...hebben dan ook heerlijk geslapen tijdens het onweer!
[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 27-07-2021 16:12 ]
https://wren.co/join/Devian

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Echt noodweer ook nog niet meegemaakt. Wel hoop regen, wat wind, sneeuw maar niet iets mega spectaculairs. Onze voortent ligt op zolder en we hebben enkel nog de luifel aan de caravan. Echt compleet verregenen gaan we toch niet meer hoop ik zo xD
Klopt je ziet het vaker, dit specifieke voorbeeld niet naar soortgelijke gevallen wel. Ook de kleine camping was autovrij maar ook daar had je de typische figuren die te lui zijn om hun aankopen 50 meter te dragen van de parkeerplaats naar hun plek. Terwijl die camping zelfs speciaal bolderwagens voor dat doel beschikbaar had staan.TgR_KILLER schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:20:
Dat heb je haast overal denk ik. Al staan wij wel vaak op rustigere campings. We staan ook wel op de grotere maar (ver) buiten het seizoen, dan valt het met de drukte allemaal enorm mee.
Maar goed, niemand heeft er genoeg last van om er een punt van het maken, dus dat zal nooit veranderen.
Echt noodweer ook nog niet meegemaakt. Wel hoop regen, wat wind, sneeuw maar niet iets mega spectaculairs. Onze voortent ligt op zolder en we hebben enkel nog de luifel aan de caravan. Echt compleet verregenen gaan we toch niet meer hoop ik zo xD
:strip_exif()/f/image/WNvhgSwNkEzf0Gru6w8FxThl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hadden hem wel te pakken, niet zo'n beetje ook. Maar wel zo getimed dat alles in de auto zat voor bui 1 en alles op de volgende camping weer stond voor bui 2.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gisteren toevallig op dit topic gestruind en door de foto’s gebladerd (misschien wel de fijnste knop op Tweakers

Tent opgezet in de tuin en hij ziet er nog steeds goed uit. Gisteren had ik een lijstje gemaakt wat ik eventueel moet/wil aanschaffen. Mede door de berichten in dit topic. (Waarvoor mijn dank)
Tent kan ik afvinken.
Na de laatste foto’s…. twijfel ik wel weer.
Maar…. we gaan binnenkort met de tent enkele dagen weg. Gewoon in NL om het te ervaren. Is het niets, dan zijn we zo weer thuis
Wordt vervolgd en ik wens jullie nog enkele hele mooie dagen toe!