[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Bacchus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:34:
@aReaRe Kan nog goed zijn dat het voordelig is die er zelf aan te knopen.
Waarschijnlijk wel, ja. Die dingen kosten € 3,69 en € 4,79 bij de Gamma. Elders wellicht nog wat goedkoper.

Edit: @Rob Z heeft ons ongelijk zelfs al aangetoond... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 15-07-2021 16:10 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
DeBaroN schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Dat is zo. Ik zal hem vanavond nog is proberen.
Zelf ook net dezelfde gekocht. Na het half uurtje wachten zoals de handleiding aangeeft pas aangezet op max en inderdaad ook borrelend geluid. Schijnt overigens normaal te zijn zie https://www.coolblue.nl/advies/koelkast-maakt-geluid.html. Nu na 2 dagen rustig op dezelfde plek aangezet op standje 3 en ik hoor bijna niks, in elk geval geen geborrel, slaat heel af en toe regulier aan. Standje 3 bij 20 graden kamertemperatuur is al genoeg om het 4 graden binnenin te houden. Geweldig ding in vergelijking met die oude Peltier koelbox van Campingaz.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Het water niveau in riviertje de Geul is aan het dalen, dus ook op de camping *O*

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 15-07-2021 17:32 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
aReaRe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:08:
[...]

Heeft geen driepolige blauwe stekker.
Klopt. Maar daarvoor heb ik een verlengdeel met blauwe CEE erbij van ca 1 meter. In de vouwwagen of tent dan zo’n blok met oa usb en een aantal stopcontacten. Helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Jochem schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Klopt. Maar daarvoor heb ik een verlengdeel met blauwe CEE erbij van ca 1 meter. In de vouwwagen of tent dan zo’n blok met oa usb en een aantal stopcontacten. Helemaal prima.
Maar is dat 'verlengdeel' wel fatsoenlijk waterdicht dan?

Ik heb van mijn vader een oud 25m bouw haspel gehad. Die heb ik aan 2 kanten gewoon los gemaakt (haspel zelf was veel te bulky voor de disselbak) en aan beide kanten een CEE stekker opgezet.

Ik heb wel een verlengdeeltje CEE > 'normale' stekker. Voor thuis en de off chance dat we op een camping staan waar geen CEE is.
aReaRe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:31:
Het water niveau in riviertje de Geul is aan het dalen, dus ook op de camping *O*
In Duitsland is een halve camping letterlijk weggespoeld.. trieste beelden van caravans die op bruggen kapot slaan :(.

Denk overigens dat de campings die in NL onder water stonden ook wel even nodig hebben om alles weer fatsoenlijk te krijgen. Het onder water staan van je hele camping lijkt me ook niet bevorderlijk voor stroom / water / sanitair.

[ Voor 28% gewijzigd door TgR_KILLER op 15-07-2021 20:22 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Mensen vanochtend horen klagen dat de Wifi niet werkte :') |:(
Op mijn opmerking om dan je databundel op te waarderen reageerde men dat dat geld kost :X

Wat kunnen mensen kortzichtig zijn.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

aReaRe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:31:
Straks kan je je duikuitrusting uitdoen, bedoel je? ;)

Nog veel vissen tegengekomen? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
aReaRe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:32:
Op mijn opmerking om dan je databundel op te waarderen reageerde men dat dat geld kost :X

M'n vader heeft een huis in de Eiffel en is daar vandaag naartoe gegaan. Eerste opmerking was dat internet het niet deed. Daarna gaf ie pas een opsomming van de echte schade 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWcMzXnakB2TmfX6B5en1zBScS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSNLsyHuoGYOgIwJBXh1mFWQ.jpg?f=fotoalbum_large

"Hey, de buren lijken alweer vertrokken te zijn. Ik dacht dat ze pas in het weekend gingen!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:32:

Afgelopen vakantie in Friesland heb ik voor het eerst in 6 of 7 jaar weer een privé simmetje gekocht. Op de zakelijke sim onbeperkt bellen maar maar 1 GB data.... heb nu privé 13 GB voor 10 euro p/m eigenlijk puur voor op de campings xD. Soms is de camping WiFi best ok, maar soms is hij ook echt bagger haha. En kan niet altijd leechen van mijn vriendin haar bundel xD.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
eamelink schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:58:
[Afbeelding]

"Hey, de buren lijken alweer vertrokken te zijn. Ik dacht dat ze pas in het weekend gingen!"
Die is zo te zien compleet met voortent van de plek gedreven :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

oh man man man, ik ben al 2 dagen verdrietig over het aanblik van het Ahrdal. Ik ga altijd heel erg graag naar Camping Viktoria Station in Kreuzberg am Ahr. maar ik vrees met grote vrezen dat daar weinig meer van over is. De beelden van het naast gelegen Altenahr, normaal gesproken heel lieflijk en schilderachtig (net als het hele dal overigens), voorspellen weinig goeds. En al die mensen die daar wonen en werken, wat moet dit verschrikkelijk voor hen zijn. Het water stond er woensdagavond minimaal 2 meter boven het hoogste peil ooit gemeten. Het stond zo hoog, dat het apparaat wat dat moest meten het begeven heeft. Dat hoogste peil was van bijna exact 5 jaar geleden. En het water is zo snel opgekomen, iets van 5 meter in 8 uur. Ik ben bang dat er nog veel slachtoffers zullen komen.

Aan de ene kant ben ik uiteraard blij dat ik daar nu niet ben, maar ik baal er nu dubbel zo hard van dat ik vorig jaar of afgelopen voorjaar er niet nog even naar toe geweest ben.

Sorry, het past natuurlijk eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar ik moest het even kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Yukkie op 16-07-2021 08:27 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33
Met alle perikelen in Limburgen vallen alle vakantie issues met testen wel een beetje in de categorie #firstworldproblems maar man oh man, wat een gedoe om straks ergens te komen.

Vakantie in Zwitserland geboekt, aankomst maandag. We reizen op zondag naar Duitsland, naar camping op 1 uur van de grens. Echter, nu test verplichting voor Nederlanders omdat we op rood zijn komen te staan.

We zijn wel gevaccineerd, maar pas sinds 1 dag de 2e prik en mijn oudste van 16 pas 1 prik. Week geleden al via testenopreis.nl een PCR test op zaterdagochtend in gepland voor mezelf, vrouwlief en oudste. Maar nu lijkt het erop dat je ook kids boven de 6 (ik heb er nog 1 van 7 en 10) moet laten testen.

We gaan nu proberen binnen 24 uur weg te zijn 8)7 , deze tip uit deze site gehaald.

[/firstworldproblems]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Red devil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:18:
Met alle perikelen in Limburgen vallen alle vakantie issues met testen wel een beetje in de categorie #firstworldproblems maar man oh man, wat een gedoe om straks ergens te komen.

Vakantie in Zwitserland geboekt, aankomst maandag. We reizen op zondag naar Duitsland, naar camping op 1 uur van de grens. Echter, nu test verplichting voor Nederlanders omdat we op rood zijn komen te staan.

We zijn wel gevaccineerd, maar pas sinds 1 dag de 2e prik en mijn oudste van 16 pas 1 prik. Week geleden al via testenopreis.nl een PCR test op zaterdagochtend in gepland voor mezelf, vrouwlief en oudste. Maar nu lijkt het erop dat je ook kids boven de 6 (ik heb er nog 1 van 7 en 10) moet laten testen.

We gaan nu proberen binnen 24 uur weg te zijn 8)7 , deze tip uit deze site gehaald.

[/firstworldproblems]
Ik weet nog wel een leuke camping aan de Maas in Limburg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 19-09 18:34
aReaRe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Ik weet nog wel een leuke camping aan de Maas in Limburg :+
Leuk, met zwembad? :+

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Pootje baden rechtstreeks vanuit je caravan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:54

Amphiebietje

In de blubber

aReaRe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:21:
[...]

Pootje baden rechtstreeks vanuit je caravan :+
...en daarna baantjes trekken in je caravan. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Red devil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:18:

*knip*
Ik roep het al het hele jaar, maar dit is exact de reden waarom wij in april al besloten hebben al onze vakanties gewoon in NL door te brengen. De hele situatie met Corona is zo wisselend, kost je meer stress dan op vakantie gaat dan het waard is xD. Ik zie overal mensen al weken elke dag kijken of ze nog ergens in mogen en afwachten en testen en prikken en regels.. Gewoon in NL blijven nog een jaar, niks aan de hand. Komende jaren maar weer naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Ook al is het water aan het zakken, het seizoen voor de getroffen campings is al afgeschreven, iets met minstens 10cm stinkende modder die achterblijft :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

precies. En alle infrastructuur die naar de knoppen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@Chiron en @Yukkie : Camping de Vinkenhof was druk aan het klussen om het seizoen nog enig zins te redden, eigenaar zei wel dat hij goed verzekerd was maar tot de uitkering van gelden moet hij alles voorschieten.

Zal morgen wat foto's posten , eerst wat uitzoeken (foto's) en de caravan kuisen voordat hij tijdelijk de stalling in verdwijnt.

@TgR_KILLER Dat was de reden dat ik bewust in Nederland gebleven ben, had alleen die waterval verwacht :/ :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij hebben een extra weekendje meegepakt in het mooie Drenthe :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V-PeevmsUKBbx3ma-ugzVn0EFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGVH8aoToLzhzM9lzdKHCJb1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqYTfpcwarmbSXU-C0fb_nNQZiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEh0gFOg05EOzAWbXnjDsQP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lyiHpD9fYc2OY3fcwaoEpnH1NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q3WQvrWl99gUHQr2JWiiSrq.jpg?f=fotoalbum_large

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Yukkie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:24:
oh man man man, ik ben al 2 dagen verdrietig over het aanblik van het Ahrdal. Ik ga altijd heel erg graag naar Camping Viktoria Station in Kreuzberg am Ahr. maar ik vrees met grote vrezen dat daar weinig meer van over is. De beelden van het naast gelegen Altenahr, normaal gesproken heel lieflijk en schilderachtig (net als het hele dal overigens), voorspellen weinig goeds. En al die mensen die daar wonen en werken, wat moet dit verschrikkelijk voor hen zijn. Het water stond er woensdagavond minimaal 2 meter boven het hoogste peil ooit gemeten. Het stond zo hoog, dat het apparaat wat dat moest meten het begeven heeft. Dat hoogste peil was van bijna exact 5 jaar geleden. En het water is zo snel opgekomen, iets van 5 meter in 8 uur. Ik ben bang dat er nog veel slachtoffers zullen komen.

Aan de ene kant ben ik uiteraard blij dat ik daar nu niet ben, maar ik baal er nu dubbel zo hard van dat ik vorig jaar of afgelopen voorjaar er niet nog even naar toe geweest ben.

Sorry, het past natuurlijk eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar ik moest het even kwijt.
Oh wat sneu on dat te lezen, een van de betere campings die ik ken, wij gebruiken deze vaak als doorreis camping. Mooie omgeving, sanitair als in een Marina ( jachthaven) en altijd vriendelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

charrel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Hij was makkelijk op te zetten, denk de eerste keer in 20 minuten of zo. Kids (5&9) sliepen de eerste nacht tot 08:15 dus dat was ongeveer 1.30u verder dan de verwachting. ;) Vandaag ook weer rond 08:00 wakker, de duistere binnentent werkt dus. Nu net een bui gehad, lijkt keurig waterdicht. Slaapcabine ritsen gaan wel achter elkaar aan, dus is alleen maar te openen vanuit de hoeken. Je kan de ritsen dus niet halverwege tegen elkaar zetten, dan hangt je deur dus gewoon open. Beetje onhandig.
Verder is het een luchtige tent, nu echt prima maar voor koudere klimaten ventileert ie wel erg goed. Andere kant is dat ik nog geen condens heb kunnen ontdekken na een nacht slapen. Grondzeil is wel vastgeritst maar loopt niet onder de slaapcabine door, dus enig vliegend ongedierte kan wel in de zit cabine komen. Dat ramen en de zijkant hebben geen touwtjes in het opgerold vast te zetten, dan moet je het raam als het ware oprollen tussen zichzelf tegen het gaas/raam aan.
Ik ben iig niet ontevreden voor het geld tot op heden. (y)
En, hoe bevalt de tent? Staat die een beetje stevig?
Ik ben vandaag met m'n vriendin bij de Decathlon geweest voor wat kleine spullen, en toen hebben we ff bij de tenten staan kijken. Ze is nu helemaal fan van de Airseconds 6.3 Polykatoen. Ofja, ze is fan van de Airseconds 6.3, en ik ben fan van polykatoen :P
We hebben nu een Obelink Marseille polykatoen tent, maar die is niet mega ruim met z'n 3'en (een peuter van net 2).
Zij is helemaal fan van dat donkere gedeelte (i.v.m. slapende peuter tussen de middag), en het opzetgemak (ik zou 'm in mijn eentje op kunnen zetten, kan zij op de kleine passen).
Wat mij tegenhoudt, is de prijs, 1200 euro blijft toch veel voor een Decathlon tent :X Alhoewel de tent er wel netjes afgewerkt uit zag. Enige wat ik jammer vind is dat het kuipzeil niet onder de binnentent doorloopt...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 10:58

charrel

Cortisol4life..

Ik zou persoonlijk niet de 600€ extra uitgeven voor de tc variant. Hij is wel beter afgewerkt dan de polyester variant en ik vind hem ook mooier dan de polyester versie. Maar in deze al totaal geen last van condens, de kids en vrouw slapen lachend tot 09:15 in de ochtend, de tent voelt door het fresh gedeelte echt ook fris. Ondanks gister 29° in de tent voelde het prima aan. Niet drukkend of wat dan ook. Nu was het wel gister hier maar 26° op de camping in Nederland. Eergisteren ook nog maar even de fresh tarp gehaald die erbij past.
Tent staat inderdaad zo, wij gingen kijken voor de 6 maar kwamen toch thuis met de 5. Dat paste al met de kids van 5 en 9 ook met eten binnen met de regen laatst.
Stevig is relatief, het staat goed maar mijn outwell Harrier L voelt een stukje steviger.
Zeker als je de luchtbuizen naar beneden trekt is dat bij de outwell amper te doen en bij de Decathlon tent relatief makkelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door charrel op 18-07-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

charrel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:25:
Ik zou persoonlijk niet de 600€ extra uitgeven voor de tc variant. Hij is wel beter afgewerkt dan de polyester variant en ik vind hem ook mooier dan de polyester versie. Maar in deze al totaal geen last van condens, de kids en vrouw slapen lachend tot 09:15 in de ochtend, de tent voelt door het fresh gedeelte echt ook fris. Ondanks gister 29° in de tent voelde het prima aan. Niet drukkend of wat dan ook. Nu was het wel gister hier maar 26° op de camping in Nederland. Eergisteren ook nog maar even de fresh tarp gehaald die erbij past.
Tent staat inderdaad zo, wij gingen kijken voor de 6 maar kwamen toch thuis met de 5. Dat paste al met de kids van 5 en 9 ook met eten binnen met de regen laatst.
Stevig is relatief, het staat goed maar mijn outwell Harrier L voelt een stukje steviger.
Zeker als je de luchtbuizen naar beneden trekt is dat bij de outwell amper te doen en bij de Decathlon tent relatief makkelijk.
Hmmm lastig lastig... Ik heb een keer 2,5 week lang in zuid Frankrijk gestaan in een polyester tent met nauwelijks ventilatie. Sindsdien ben ik een beetje allergisch voor polyester tenten :P
We willen er uiteindelijk wel mee naar het buitenland (waar het wss warmer is dan in Nederland).
Nou ventileren die moderne Decathlon tenten wel behoorlijk goed met al hun openingen...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Links is een mesh raam, in het dak zit ook mesh. De halve voordeur is mesh. Bij de slaapkamer zitten die 2 grote vleugels en het ventileert om de slaapcabine. Tevens voelt het fresh ook echt minder drukkend en benauwd, dat voelt al zo onder de tarp. Geen idee wat voor coating het is maar het lijkt te werken. Gisterenavond koelt de tent net zo snel af als het buiten is, mijn onze Harrier tc tent is dat echt niet het geval, leek daar langer in te blijven hangen.
Voor 1200€ een Decathlon tent hield mij ook tegen, er is zoveel te koop voor 1200€. En de pakmaat is echt verschrikkelijk, nog groter en zwaarder dan mijn outwell Harrier L.... En die is 2x zo groot en zwaar als de air seconds 5.2.
Ze hebben wat rare dingen zoals het mesh raam aan de linkerzijde maar aan de andere kant als het gaat regenen hoef je niet naar buiten om de luiken dicht te doen. Dus alhoewel sommige dingen in mijn optiek niet logisch zijn is er wel over nagedacht ;)
Ik had ook twijfels over het polyester, laatst nog met de kids alleen met de vigor 5 weg. Bok heet en benauwd binnen, ook in de nacht erg warm gehad met 3 in de tent terwijl alles open stond. De Decathlon fresh and black is echt van een andere orde dan. Zelfs de vrouw twijfelt of we de outwell ooit nog op gaan zetten.
De outwell vigor 5 gaat sowieso in de verkoop, deze zet sneller op ondanks dat ie 12 kilo zwaarder is.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 18-07-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@-tom-562 ventileren is het probleem meestal niet, het gaat om ademen. Dat doet polyester pertinent niet en dat merk je. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou, wij staan ook. Op de één of andere manier hadden alle scheerlijnen besloten om helemaal uit te schuiven en samen een orgie te gaan houden, maar na wat prutsen en vloeken kom je er wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsVJKFm9fNrFalAtFZoPTYh6BpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KVPbOnQImN5uQDMvezmqdcv.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
-tom-562 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:17:
[...]

En, hoe bevalt de tent? Staat die een beetje stevig?
Wij hebben een 'gewone' air seconds gehad, stond stevig en beviel goed, maar na 2 jaar naar een caravan geswitched. Mijn broertje heeft een air seconds F&B en die bevalt ook goed. Al denk ik niet dat ik zo enorm veel zou betalen voor zo'n polykatoen tent. Maar goed voor ons was het gewoon een tent om te zien of kamperen iets voor ons was. We zijn een paar keer een week weg geweest en de buizen nooit hoeven bij pompen.

Kwaliteit heb ik niks op aan te merken gehad, en toen we hem gingen verkopen had ik een stuk of 10 biedingen in 2 uur, zodat ik het bod van een stel geaccepteerd had kwamen er nog wat en ik had hem voor nieuwprijs kunnen verkopen. Dat ze zo gewild zijn 2de hands zegt ook wel iets denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@TgR_KILLER was dat niet in coronatijd? Want dan gaat zo'n beetje al het kampeerspul over de kop. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Gonadan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:59:
@-tom-562 ventileren is het probleem meestal niet, het gaat om ademen. Dat doet polyester pertinent niet en dat merk je. :)
Klopt, maar zoals ik al zei. Het verschil tussen de air second 5.2 en de outwell vigor 5 is een verschil van dag en nacht qua ervaringen mbt het doek. De Decathlon is echt een stuk meer comfy dan de vigor 5, beide polyester. Zeker bij warmte, het voelt gewoon niet zo drukkend/ benauwend als in de vigor 5 met warmte.
Te lang geleden dat ik met warmte in de Harrier L tc outwell zat, dus dat vergelijk kan ik niet echt meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Ik roep het al het hele jaar, maar dit is exact de reden waarom wij in april al besloten hebben al onze vakanties gewoon in NL door te brengen. De hele situatie met Corona is zo wisselend, kost je meer stress dan op vakantie gaat dan het waard is xD. Ik zie overal mensen al weken elke dag kijken of ze nog ergens in mogen en afwachten en testen en prikken en regels.. Gewoon in NL blijven nog een jaar, niks aan de hand. Komende jaren maar weer naar het buitenland.
Hier ook. Ik ben zooo blij dat we al in januari een camping in Nederland geboekt hebben voor de zomervakantie.
Buitenland komt wel weer een keer. Ik heb niet zo snel last van stress, maar de onzekerheid van een buitenlandvakantie op dit moment zou mij best wat stress bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Cheesy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Hier ook. Ik ben zooo blij dat we al in januari een camping in Nederland geboekt hebben voor de zomervakantie.
Buitenland komt wel weer een keer. Ik heb niet zo snel last van stress, maar de onzekerheid van een buitenlandvakantie op dit moment zou mij best wat stress bezorgen.
Ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen, maar laten we eerlijk zijn: wie weet wat de situatie volgend jaar is? Misschien staan we er dan wel weer slechter voor door een nieuwe variant en is het echt niet mogelijk om naar het buitenland te gaan...

Vorig jaar hebben we in Nederland gekampeerd, maar dit jaar willen we toch echt wel proberen naar het buitenland te gaan. En qua stress, we gaan pas een paar dagen van te voren boeken als we 'zeker ' zijn dat we kunnen gaan. En mocht het toch niet mogelijk zijn, dan zien we dan wel weer. Wij hebben dan ook de luxe dat zowel mijn vrouw als ik volledig gevaccineerd zijn en twee kinderen die jonger zijn dan 6. Als dit niet het geval was, dan was het buitenland voor mij ook geen echte optie geweest.

Hoewel Nederland een erg mooi land is waar voldoende is te beleven, is op één of andere manier het vakantie gevoel toch behoorlijk anders bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Bowen_HAFX op 19-07-2021 08:44 ]

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 14:59:
Dat is waar ja, alhoewel die Decathlon fresh & black dingen wel beter zijn dan regulier polyester. Ik heb een tarp daarvan en daaronder is het minder benauwd dan een simpele tarp van Wildebeast/Perry sport.
Het is denk ik ook iets wat tussen mijn oren zit, ik heb nu een katoenen tent en weet dus hoe lekker dat is/kan zijn. Waarom zou ik dan weer een stap 'terug' doen naar polyester..
Er is in deze prijsklassen (1000-1500 euro maximaal) niet zo heel veel verkrijgbaar van (technisch) katoen en opblaasbaar (van dat formaat althans).
Bowen_HAFX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen, maar laten we eerlijk zijn: wie weet wat de situatie volgend jaar is? Misschien staan we er dan wel weer slechter voor door een nieuwe variant en is het echt niet mogelijk om naar het buitenland te gaan...

Vorig jaar hebben we in Nederland gekampeerd, maar dit jaar willen we toch echt wel proberen naar het buitenland te gaan. En qua stress, we gaan pas een paar dagen van te voren boeken als we 'zeker ' zijn dat we kunnen gaan. En mocht het toch niet mogelijk zijn, dan zien we dan wel weer. Wij hebben dan ook de luxe dat zowel mijn vrouw als ik volledig gevaccineerd zijn en twee kinderen die jonger zijn dan 6. Als dit niet het geval was, dan was het buitenland voor mij ook geen echte optie geweest.

Hoewel Nederland een erg mooi land is waar voldoende is te beleven, is op één of andere manier het vakantie gevoel toch behoorlijk anders bij mij.
Ligt er denk ik toch ook een beetje aan waar je zelf vandaan komt en waar je naartoe gaat? Wij wonen in de Achterhoek (en we komen zelf uit de regio Nijmegen en Utrecht), dus als ik in Nederland op vakantie wil hoef ik dus echt niet naar gelderland/drenthe/overijssel/brabant/utrecht o.i.d.. Dan wil ik ook echt wat anders zien qua omgeving (Zeeland of de Friese meren o.i.d.)

[ Voor 47% gewijzigd door -tom-562 op 19-07-2021 08:56 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
-tom-562 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Dat is waar ja, alhoewel die Decathlon fresh & black dingen wel beter zijn dan regulier polyester. Ik heb een tarp daarvan en daaronder is het minder benauwd dan een simpele tarp van Wildebeast/Perry sport.
Het is denk ik ook iets wat tussen mijn oren zit, ik heb nu een katoenen tent en weet dus hoe lekker dat is/kan zijn. Waarom zou ik dan weer een stap 'terug' doen naar polyester..
Er is in deze prijsklassen (1000-1500 euro maximaal) niet zo heel veel verkrijgbaar van (technisch) katoen en opblaasbaar (van dat formaat althans).

[...]

Ligt er denk ik toch ook een beetje aan waar je zelf vandaan komt en waar je naartoe gaat? Wij wonen in de Achterhoek (en we komen zelf uit de regio Nijmegen en Utrecht), dus als ik in Nederland op vakantie wil hoef ik dus echt niet naar gelderland/drenthe/overijssel/brabant/utrecht o.i.d.. Dan wil ik ook echt wat anders zien qua omgeving (Zeeland of de Friese meren o.i.d.)
Ik kom uit Drenthe, mijn vrouw uit de Veluwe. We hebben in de Achterhoek gewoond, Noord Holland en nu in de buurt van Nijmegen. Vorig jaar zowel Friesland als Zeeland bezocht. Limburg is niet echt een optie dit jaar :/.

Maar ik begrijp je punt. Het is misschien gewoon dat je iedereen kunt verstaan.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
Bowen_HAFX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:06:
[...]
Ik kom uit Drenthe, mijn vrouw uit de Veluwe. We hebben in de Achterhoek gewoond, Noord Holland en nu in de buurt van Nijmegen. Vorig jaar zowel Friesland als Zeeland bezocht. Limburg is niet echt een optie dit jaar :/.
Maar ik begrijp je punt. Het is misschien gewoon dat je iedereen kunt verstaan.
(Mijn nadruk)
Daar kies je wel drie provincies waar "iedereen verstaan" minder vanzelfsprekend is :) : Tenzij je vloeiend Fries, Limburgs (in al zijn dialecten) en Duits spreekt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:42:
[...]

Hier ook hoor. Helemaal mee eens.

Overal druk, druk, druk in Nederland, betaald parkeren (ja is maar een paar euro, maar toch), reserveren nodig bij uit eten, etc. etc. We leven hier echt met (te) veel mensen op een klein stukje aarde.

Maargoed, mindset is bij mij ook zo om. Normaal doen we actief dagjes uit, veel plaatsen bezoeken, wandelen, genieten. Maar desnoods blijf ik dit jaar de hele dag op de camping, de kids genieten daar ook van en als ik een goed boek heb is het ook oké. Dagje varen is ook wel relax. Het bootje is al gehuurd, er was nog maar 1 dag vrij bij verhuurder (dat bedoel ik dus :P).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dit is wat er kan gebeuren met een tent (De Waard Lepelaar) die in een schuur is gegooid vlak voor de overstroming, maar waarbij de schuur vol is komen te staan met water.

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210719/a9cdf5c057a3500969a9e55aa809f67e.jpg

Ze zijn hem aan het schoonmaken, ben benieuwd of het nog wat wordt.

http://www.dewaardforum.nl/viewtopic.php?p=301003#p301003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Auw..
Ik hoop voor je dat hij het red. Zou ook wel het ultieme bewijs zijn dat De Waard tenten echt hufterproof zijn. Success in ieder geval!

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Eerste resultaten vallen nog best mee :)

Zolang de tent nog maar waterdicht is is deze nog prima te gebruiken, paar vlekken zou ik zelf niet heel erg vinden, geven het gewoon een verhaal. Als hij vrij nieuw was zal het qua waarde helaas wel flink achteruit gegaan zijn. (al is de Lepelaar als model al even niet meer leverbaar en opgegaan in de Albatros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Oef...
Toen ik het plaatje zo zag (zonder de tekst te lezen) dacht ik dat het om een camouflage tent o.i.d. ging.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
Bowen_HAFX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Limburg gaat prima hoor! Heb een week in Noord Limburg gezeten en nu nog een paar dagen in Zuid Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 22:37
Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:27:
Dit is wat er kan gebeuren met een tent (De Waard Lepelaar) die in een schuur is gegooid vlak voor de overstroming, maar waarbij de schuur vol is komen te staan met water.

[Afbeelding]

katoen tentdoek kun je met de hogedrukreiniger prima schoonmaken.
Wel word aangeraden om achteraf te impregneren.

zie in de diverse kampeergroepen/forums eigenlijk maar weinig tot geen berichten van mensen die met hun tentje onder water stonden.
Maarja ik zou dan ook andere dingen aan mijn hoofd hebben dan forummers vermaken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Ik begreep van vrienden dat familie van hun pas vanmidddag weer mochten komen kijken bij hun stacaravan dus kan best zijn dat vele het zelf nog geen eens weten hoe de staat is van hun spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Iemand ervaring richting Frankrijk, ( vanuit Maastricht -> Route du soleil ) , na de overstromingen van vorige week?
Zijn er nog wegen ( snelwegen ) die minder goed beschikbaar zijn in Belgie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Androo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:42:
Iemand ervaring richting Frankrijk, ( vanuit Maastricht -> Route du soleil ) , na de overstromingen van vorige week?
Zet in google maps de verkeerslaag aan en je weet precies waar je wel en niet kan rijden...

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
FRANQ schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:28:
[...]

katoen tentdoek kun je met de hogedrukreiniger prima schoonmaken.
Wel word aangeraden om achteraf te impregneren.

zie in de diverse kampeergroepen/forums eigenlijk maar weinig tot geen berichten van mensen die met hun tentje onder water stonden.
Maarja ik zou dan ook andere dingen aan mijn hoofd hebben dan forummers vermaken. :D
Een zware katoenen tent (zoals een De Waard) moet je juist niet impregneren. Die zijn al zo geweven dat ze uit zichzelf waterdicht zijn. Als een De Waard lek is vanwege ouderdom, kun je het misschien nog even een paar weken redden met impregneren, maar zal de tent vanzelf uit elkaar vallen ;)

En als je een De Waard wel impregneert, terwijl deze nog nieuw is, zorg je ervoor dat de tent een stuk minder ademt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:48:
[...]
Een zware katoenen tent (zoals een De Waard) moet je juist niet impregneren. Die zijn al zo geweven dat ze uit zichzelf waterdicht zijn. Als een De Waard lek is vanwege ouderdom, kun je het misschien nog even een paar weken redden met impregneren, maar zal de tent vanzelf uit elkaar vallen ;)

En als je een De Waard wel impregneert, terwijl deze nog nieuw is, zorg je ervoor dat de tent een stuk minder ademt.
Ja ok, maar dit is geen normale situatie.
Je spuit je tent normaal niet met de hogedrukreiniger af.

heb zelf ook nog nooit een tent geïmpregneerd, en met onze huidige vouwwagen (campooz) is dat gelukkig ook niet nodig geweest.

Maar als hij opgedroogd is en dan niet lekt bij een flinke bui/sproeibeurt dan zal het wel goed gaan.
Hoop het :)

Maar bij de vouwwagenzaak schijnen ze 2ehands vouwwagens met de HD te reinigen en dan te impregneren.
Vandaar dat ik het zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Androo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:42:
Wij zijn teruggekomen uit Frankrijk dit weekend en over Luxemburg. Wel Luik even vermeden hoewel dat volgens googlemaps, waze en sygic niet nodig was. Wij hebben de weg over Verviers gepakt en daar zelfs gegeten. Geen enkel probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Cyberpope schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Wij zijn teruggekomen uit Frankrijk dit weekend en over Luxemburg. Wel Luik even vermeden hoewel dat volgens googlemaps, waze en sygic niet nodig was. Wij hebben de weg over Verviers gepakt en daar zelfs gegeten. Geen enkel probleem.
Op Stubru bericht over Luik ; tunnels tot nader order gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:27:

[Afbeelding]

Je kan eens informeren bij een zeilmaker. Die kunnen ook de zeilen van zeilboten wassen, misschien dat een tent ook wel door die wasstraat heen kan? Hogedrukspuit maakt snel meer kapot dan je lief is ben ik bang.

edit: https://zeilwasserij.nl/tenten/ die lijken ook tenten te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-07-2021 17:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:52:
Het voordeel van een tarp is dat hij niet per se maximaal waterdicht hoeft te zijn, dus kan je dat wat ruimer weven. Bij een tent is dat lastiger.

Het zit zeker niet tussen je oren, het is een kwestie van kiezen. Een goede katoenen tent zit al zo op 1000+ zonder fratsen als opblaasbaar, dat is gewoon wat het kost.
Verder hangt het veel van je eigen eisen en gebruik af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Dat is ook inderdaad meer iets voor technisch katoen (lees: maximaal de helft echt katoen). Die hebben voordeel van parelend water om nog wat langer te kunnen ademen bij regen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 06:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Het is zomervakantie, dus vriendjes en vriendinnetjes zoeken elkaar op. Mijn zoon is vorige week wezen logeren bij zijn beste maatje, en dus komt dat maatje deze week ook hier logeren. Maar ze krijgen een verrassing :).

We hebben een vrij lange, diepe tuin, en diegene die het DIY topic hier volgen hebben deze build misschien wel eens voorbij zien komen. Ik heb van gerecycled hout en oude pallets een zweeds geïnspireerde hut gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NXbbRnZirnsYGoWx54MDOZ1FIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ay0llDC2WFN1OQT2EeHkc8nW.jpg?f=fotoalbum_large

De jongens gaan in een tent slapen hiernaast (in een open hut vinden ze nog wat spannend) en we maken er een volledig kampeeravond van. Ik heb een tripod over het open vuur met een dutch oven, grill rack, gietijzeren koekenpan en dergelijke. We gaan eigen geteelde aardappels poffen, misschien een pannenkoekje pakken, groentes grillen en een drankje schenken (in hun geval gewoon cafeinevrije cola, vinden ze al heel wat :P). Misschien zoek ik nog wel een spookverhaal op om te vertellen.

Zelf lig ik in mijn Grand Trunk hangmat met bijbehorend muskietennet. Ik hang een plaid onder de hangmat voor de kou en gebruik mijn Helium slaapzak om lekker knus te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdqYtQq1qWsV-xcEWupDrWSDJ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUWa4jKf2CbfPG8Q3Ky6Kh6F.jpg?f=fotoalbum_large

Best lekker, kunnen kamperen in je eigen tuin zonder dat je binnen pisafstand van je eigen gevel ligt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:02:
@TgR_KILLER was dat niet in coronatijd? Want dan gaat zo'n beetje al het kampeerspul over de kop. :P
Nope einde zomer 2019, Toen hebben we ook onze caravan besteld (net op tijd :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Cyberpope schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:01:
[...]

Pak je dan vanuit Luxenbourg de E29 en daarna de E42 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Volgens mij wel.. Waze gevolgd :-)

Nee, dus.

De E44 naar richting Trier
Dan de 51 richting Bitburg
En daar ergens de E42 naar St-Vith Verviers

Stuk dus geen snelweg. Je kunt ook dwars door luxemburg gaan (afslag St-Vith uit het noorden), kun je sneller tanken voor 1.30. In tijd niet zo veel verschil.

Maar als Waze en Google Maps aangeven dat het over Luik ken, zou ik dat nu wel aandurven. Bij pakt dan nets iets andere route als langs de tunnels.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Cyberpope schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:17:
Volgens mij wel.. Waze gevolgd :-)

Nee, dus.

De E44 naar richting Trier
Dan de 51 richting Bitburg
En daar ergens de E42 naar St-Vith Verviers

Stuk dus geen snelweg. Je kunt ook dwars door luxemburg gaan (afslag St-Vith uit het noorden), kun je sneller tanken voor 1.30. In tijd niet zo veel verschil.

Maar als Waze en Google Maps aangeven dat het over Luik ken, zou ik dat nu wel aandurven. Bij pakt dan nets iets andere route als langs de tunnels.
ja ik vertrek komende dinsdag nacht pas, maar goed om te weten, kijken wat de navi dan aangeeft.
Google zegt gewoon dat ik door Luik kan rijden ( normale route )

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33
Na 24 uur in Duitsland te hebben doorgebracht (dan geen test verplichting) uiteindelijk zonder problemen aangekomen in Zwitserland. Lekkere heuvelachtige camping, gelijk al een pootje van de caravan gerukt.
Geen 1 keer gecontroleerd, PCR test zaterdagochtend af laten nemen just in case... en nog steeds geen resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Androo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:56:
[...]

ja ik vertrek komende dinsdag nacht pas, maar goed om te weten, kijken wat de navi dan aangeeft.
Google zegt gewoon dat ik door Luik kan rijden ( normale route )

thanks!
Opmerkelijk, ik had vanmorgen gechecked en zag toch een iets andere routte als normaal. Niet langs de Maas maar er iets om heen. Maar hij geeft nu weer normale route aan.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znUMh1_8tNzEcR1bflbbwi-YP9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3pKbJegSHQbIpr9KZUkyAba.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Dat ziet er gezellig uit! Misschien dat het een blijvertje wordt voor die vrienden :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Dat ziet er gezellig uit! Misschien dat het een blijvertje wordt voor die vrienden :D
Het vriendje van mijn zoon (beide 9j) bleef nog een uur lang klagen nadat m'n zoon al sliep. Tent is te klein, rits niet goed, etc etc. Uiteindelijk verkondigde hij dat ik z'n moeder maar moest bellen want hij zou nooit gaan slapen. Tja, dat hebben we dan maar gedaan. We konden hem ook niet overtuigen binnen op een bed te slapen dus een half uur daarna heeft z'n moeder hem opgepikt.

Ik heb de nacht lekker afgemaakt in m'n hangmat. Lekker warm met een underquilt eronder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HTT-Thalan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:58:
[...]

Het vriendje van mijn zoon (beide 9j) bleef nog een uur lang klagen nadat m'n zoon al sliep. Tent is te klein, rits niet goed, etc etc. Uiteindelijk verkondigde hij dat ik z'n moeder maar moest bellen want hij zou nooit gaan slapen. Tja, dat hebben we dan maar gedaan. We konden hem ook niet overtuigen binnen op een bed te slapen dus een half uur daarna heeft z'n moeder hem opgepikt.

Ik heb de nacht lekker afgemaakt in m'n hangmat. Lekker warm met een underquilt eronder.
Oh, dat is een andere optie natuurlijk... Geen kampeerder in de dop :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mbvwQZ7/2021-07-21-08-42-50-Window.png

Ik heb zo'n matrasje waar het stof van het kunststof ventiel (zegmaar de witte ruitvorm) is losgelaten en dus lek is.
Moet makkelijk te lijmen zijn en heb momenteel de keuze thuis uit fietsbandlijm of secondelijm. Heb ook nog wel Fix All of pvc-lijm (voor rioolpijpen) beschikbaar maar dat lijkt me wat rigoureus. Ik heb geen tijd/zin om naar de kampeerwinkel te gaan en een duur reparatiesetje te kopen. Wat voor lijm zouden jullie gebruiken cq. wat voor soort lijm zit er normaal in zo'n kitje?

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 21-07-2021 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:33:
[...]

Het voordeel van een tarp is dat hij niet per se maximaal waterdicht hoeft te zijn, dus kan je dat wat ruimer weven. Bij een tent is dat lastiger.

Het zit zeker niet tussen je oren, het is een kwestie van kiezen. Een goede katoenen tent zit al zo op 1000+ zonder fratsen als opblaasbaar, dat is gewoon wat het kost.
Verder hangt het veel van je eigen eisen en gebruik af.
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat we voor de (technisch) katoenen versie gaan. Ik ken mijzelf nu al goed genoeg dat ik mezelf uiteindelijk toch kapot ga lopen ergeren, mocht ik het een keer warm/benauwd hebben in de zon in de tent, of dat ik de tent niet strak afgespannen krijg (een katoenen tent staat vaak veel mooier/strakker) :X Ik lees ook dat de polyester versie ook wel behoorlijk koud kan worden, omdat het dak eigenlijk permanent open is. Aangezien ik de tent in de toekomst ook wel eens in het voorjaar wil gebruiken tijdens een weekendje weg (zo'n opblaastent is wel relaxter als je maar een weekendje weg gaat), lijkt mij dat wel verstandig.
In die prijsklassen zie ik weinig andere alternatieven eigenlijk. Het enige wat ik nog wil uitzoeken, is of dat de opblaasbare delen los te koop zijn (dan koop ik er op voorhand eentje als reserve).

Nu eerst eens onze huidige katoenen Obelink tent op marktplaats zetten. Hopelijk krijgen we er nog een beetje geld voor (hij is 2x 2,5 week gebruikt, dus eigenlijk nog als nieuw).
Cheesy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]

Ik heb zo'n matrasje waar het stof van het kunststof ventiel (zegmaar de witte ruitvorm) is losgelaten en dus lek is.
Moet makkelijk te lijmen zijn en heb momenteel de keuze thuis uit fietsbandlijm of secondelijm. Heb ook nog wel Fix All of pvc-lijm (voor rioolpijpen) beschikbaar maar dat lijkt me wat rigoureus. Ik heb geen tijd/zin om naar de kampeerwinkel te gaan en een duur reparatiesetje te kopen. Wat voor lijm zouden jullie gebruiken cq. wat voor soort lijm zit er normaal in zo'n kitje?
PVC lijm zou ik niet gebruiken, het lijmen van PVC pijpen is eigenlijk meer het tegen elkaar laten smelten van PVC pijpen. Ik denk niet dat dat gaat werken met zoiets.
Ik zou denk ik voor Fix All gaan.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Toiletvoorziening er bij en je kunt er zo mee op AirBNB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

emil_406 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Toiletvoorziening er bij en je kunt er zo mee op AirBNB.
Ik vind vooral dat hutje fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 18-09 08:59
-tom-562 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk dat we voor de (technisch) katoenen versie gaan. Ik ken mijzelf nu al goed genoeg dat ik mezelf uiteindelijk toch kapot ga lopen ergeren, mocht ik het een keer warm/benauwd hebben in de zon in de tent, of dat ik de tent niet strak afgespannen krijg (een katoenen tent staat vaak veel mooier/strakker) :X Ik lees ook dat de polyester versie ook wel behoorlijk koud kan worden, omdat het dak eigenlijk permanent open is.
Technisch katoen komt mijns inziens in de meeste eigenschappen meer overeen met polyester dan katoen. Met name voor water en vocht, dichtheid en dus ook duurzaamheid. De overeenkomst met katoen is vooral het uiterlijk.
Ik zie ook niet zo dat katoenen tenten beter af te spannen zijn dan polyester. Polyamide tenten zijn inderdaad notoir dat na strak afspannen ze met wat nachtelijke dauw slap gaan hangen omdat ze vocht opnemen en daarmee uitzetten. Of een (technisch) katoenen of polyester tent goed af te spannen is, ligt meer aan de kwaliteit van de stokken en positie van de afspanpunten dan aan het materiaal van het tentdoek.
De warmtegeleiding van 0,3 tot 0,5 mm tentdoek is sowieso enorm, dan maakt het weinig uit of je polyester of (droog) katoen hebt. Ik kan me wel voorstellen dat nat katoen nog meer warmte geleidt. Als je veel in voor- en najaar wil gaan, lijkt polyester (en dus ook TC) me juist een streepje voor hebben op katoen omdat het geen vocht (regen maar vooral ook dauw) opneemt.
Met een goede polyester of technisch katoenen tent, zit je minstens zo goed als met een katoenen. Laat je alleen niet verleiden om een De Waard Velduil à € 2.700 te vergelijken met een trekkerstent van de Lidl-aanbieding van € 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Cheesy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:45:
[Afbeelding]

Oeh, ik heb 2 matten met exact hetzelfde probleem...

Mijn idee was om met een holle naald, met een lijmoplossing, het "gat" proberen in te prikken en dan de lijm erin te douwen...bij mij is het dus ook alleen maar, zover ik zie, een gaatje wat lekt...en zit er niet meer los.

Ik zit echter alleen nog in de idee fase... dus ik volg graag hoe jij het oplost.
Alleen lijm aan de buitenzijde lijkt mij niet voldoende, ik verwacht dat dat te tijdelijk gaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 21-07-2021 10:00 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Oeh, ik heb 2 matten met exact hetzelfde probleem...

Mijn idee was om met een holle naald, met een lijmoplossing, het "gat" proberen in te prikken en dan de lijm erin te douwen...bij mij is het dus ook alleen maar, zover ik zie, een gaatje wat lekt...en zit er niet meer los.

Ik zit echter alleen nog in de idee fase... dus ik volg graag hoe jij het oplost.
Alleen lijm aan de buitenzijde lijkt mij niet voldoende, ik verwacht dat dat te tijdelijk gaat zijn.
Ik trek vrij makkelijk dat hele ventiel eruit. Lijkt wel of de lijm opgelost is. Ik post binnenkort wel even een foto als het gelukt is.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
En dan een persoonlijk irritatiepuntje: de deurrukker.
Hij/zij die volkomen blind voor de indicatoren (al waren het neon lichtbalken) dat een toilet bezet een flinke hengst aan de deur geeft om er achter te komen dat hij op slot zit. Liefst gevolgd door nog twee of drie bevestigingsrukken voor de zekerheid.
Daar waar de kakker zich verschrikt afvraagt of het slot en de scharnieren het überhaupt gaan houden gezien de kracht waarmee getrokken wordt.

Herkenbaar? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Gonadan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:08:
Hij/zij die volkomen blind voor de indicatoren (al waren het neon lichtbalken) dat een toilet bezet een flinke hengst aan de deur geeft om er achter te komen dat hij op slot zit. Liefst gevolgd door nog twee of drie bevestigingsrukken voor de zekerheid.
Daar waar de kakker zich verschrikt afvraagt of het slot en de scharnieren het überhaupt gaan houden gezien de kracht waarmee getrokken wordt.

Ja! Ik ben ze vaak wel dankbaar...ben je bezig met een keutel die er wat moeilijker uitkomt...ramt er 1 tegen je deur aan...floept die keutel er ook zo in 1x uit!

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bacchus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Technisch katoen komt mijns inziens in de meeste eigenschappen meer overeen met polyester dan katoen. Met name voor water en vocht, dichtheid en dus ook duurzaamheid. De overeenkomst met katoen is vooral het uiterlijk.
Ik zie ook niet zo dat katoenen tenten beter af te spannen zijn dan polyester. Polyamide tenten zijn inderdaad notoir dat na strak afspannen ze met wat nachtelijke dauw slap gaan hangen omdat ze vocht opnemen en daarmee uitzetten. Of een (technisch) katoenen of polyester tent goed af te spannen is, ligt meer aan de kwaliteit van de stokken en positie van de afspanpunten dan aan het materiaal van het tentdoek.
De warmtegeleiding van 0,3 tot 0,5 mm tentdoek is sowieso enorm, dan maakt het weinig uit of je polyester of (droog) katoen hebt. Ik kan me wel voorstellen dat nat katoen nog meer warmte geleidt. Als je veel in voor- en najaar wil gaan, lijkt polyester (en dus ook TC) me juist een streepje voor hebben op katoen omdat het geen vocht (regen maar vooral ook dauw) opneemt.
Met een goede polyester of technisch katoenen tent, zit je minstens zo goed als met een katoenen. Laat je alleen niet verleiden om een De Waard Velduil à € 2.700 te vergelijken met een trekkerstent van de Lidl-aanbieding van € 15.
Mss dat ik het verkeerd heb opgeschreven/getypt, met 'warm' bedoel ik eerder benauwd/drukkend (het gebrek aan ademen dus). En waar ik heb over 'katoen' heb bedoel ik eigenlijk technisch katoen, een echte volledig katoenen opblaastent (Karsten o.i.d.) ligt buiten budget voorlopig, en is denk ik ook nog niet zo praktisch. Mogelijk als junior (en een eventuele 2e) wat ouder is en in een eigen tentje kan slapen dat er zoiets komt (alles moet nu in 1 tent slapen/leven).

En ik snap dat dat natuurlijk de twee uitersten zijn qua vergelijken :P Ik ben geen pro-kampeerder maar ik heb inmiddels al genoeg gekampeerd dat ik weet welke verwachtingen je ongeveer kan en mag hebben bij een bepaalde prijsklasse :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Zelfs op kantoor. Ik schrik dan dusdanig dat ik een scheet laat die hoorbaar de hele pot onderspettert.

Poepen op openbare plekken blijf ik toch een dingetje vinden... Heb er nu alweer zin in om dat 2,5 week weer te moeten. Misschien volgende keer toch weer privé sanitair...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
Vergeet trouwens niet het simultaan poepen met de persoon naast je :D

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Misschien een mannenprobleem :D Het gebeurt wel eens dat er iemand de deur probeert te openen (vaak omdat je niet altijd goed kunt zien of een deur op slot is), maar dat gaat meestal met beleid.
barrymossel schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:12:
[...]
Poepen op openbare plekken blijf ik toch een dingetje vinden... Heb er nu alweer zin in om dat 2,5 week weer te moeten. Misschien volgende keer toch weer privé sanitair...
Ik doe dat dan ook vaak het liefst als iedereen (nog) slaapt :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:32
Hopjesvla79 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:14:
Vergeet trouwens niet het simultaan poepen met de persoon naast je :D
Dat dus ja. En dat je dan iemand binnen hoort komen met veel gezucht en gesteun, die dan vervolgens met veel bombarie gaat zitten schijten. Zeker in mediterrane landen kan je het allemaal goed horen dan.
Volgende week weer, zin an!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb daar totaal geen problemen (het zelf kakken dan :P), ik vind het smeriger als iemand uitgebreid geluiden zit te maken. Of dat alle hokjes bezet zijn en je direct na iemand anders op een toilet moet (als ik niet echt nodig moet, dan loop ik meestal wel ff een rondje of ik ga op zoek naar een ander toiletgebouw :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38

Ja. En dan gaan die kakkers schelden als ik idd de deur er uit snok.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
weliswaar geen camping, maar misschien wel leuk op weg naar een camping (als je vliegt...) :9

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E6yU0sqUUAAbE8k.jpg

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:32:
Misschien een mannenprobleem :D Het gebeurt wel eens dat er iemand de deur probeert te openen (vaak omdat je niet altijd goed kunt zien of een deur op slot is), maar dat gaat meestal met beleid.
Helaas, in mijn ervaring kunnen we daar niet zomaar een seksistisch onderscheid in maken, het is universeel.
Overigens kom ik wel steeds vaker gewoon gezamenlijke toiletten tegen, dat werkt toch ook wel erg goed. Mogelijk wel afhankelijk van je type campinggasten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lost95
Na lang getwijfeld te hebben, gaan we naar buitenland of niet, toch besloten naar Frankrijk te gaan. Was de juiste beslissing Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKsFY1eu00-73NwssaeL3oxC8FM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8kOCAviZ1IpjclyNLm0FwaC.jpg?f=fotoalbum_large

Morvan, France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@lost95 Het viel mijn ouders op dat het erg rustig is op de Franse campings (die zij bezocht hebben, uiteraard ;) ), hoe is het bij jullie op de camping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yukkie schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:14:
@lost95 Het viel mijn ouders op dat het erg rustig is op de Franse campings (die zij bezocht hebben, uiteraard ;) ), hoe is het bij jullie op de camping?
Ik was aan het kijken om onze vakantie te vervroegen, maar bij onze camping zaten alle accommodaties gewoon nog vol tot half augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Hier is het erg rustig, nog geen 50% vol. Denk dat toch veel mensen op laatste moment niet zijn gekomen, toen ik ging boeken had ik 1 van de laatste plekken. Dus wel fijn dat ik nu betere plek heb kunnen kiezen, vind het wel zuur voor camping eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:32
maartend schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:32:
[...]

Ja. En dan gaan die kakkers schelden als ik idd de deur er uit snok.
Tsja, dan zoek je de verkeerde campings uit met teveel mensen uit het Gooi denk ik oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:57
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:32:
Ik doe dat dan ook vaak het liefst als iedereen (nog) slaapt :p
Vroeg in de ochtend, liefst net nadat de eerste schoonmaak-ronde is geweest.
Helaas hebben niet alle campings een vroege schoonmaak-ronde.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
lost95 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:04:
Na lang getwijfeld te hebben, gaan we naar buitenland of niet, toch besloten naar Frankrijk te gaan. Was de juiste beslissing [Afbeelding]

Morvan, France
Natuurgebied Morvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Inderdaad, mooi gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Maar wel uitgestorven (vaak ver rijden om in bewoonde wereld te komen), en slecht bereik (is positief) .....

Welke camping?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Mijn vakantie in Zuid Limburg was geslaagd , alleen de tweede week was wat minder :+
De weerverwachting was goed voorspeld, de meteorologen zaten alleen mis met de hoeveelheden.

Camping De Vinkenhof (Schin op Geul) sfeerimpressie eerste week:

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY5OoZvYXadFBKztil6K3Esjdn8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWON8rYhbj7EF0tz6EJWsSvX.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajoE-O0JoiRATSC1qw3UMkdipCU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yv3ynJ8amaEVhVcV8e1xcIA.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYLAwUoMbG9j6qbyqVFzZ_tR41g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBVvbXuHCURScZg2XFET2d97.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZ5xylcmRoxQfen2pPGfewUg-SE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvk0IzSYtPWqWmEObilGtvIg.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbq1oDx7SNDEkZzP8V2JWKaoe-c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zN8g6UQhDfvkTdYL0C2jv2Xj.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1O0DcAHIPaJNgTY5BLOAtuhC3w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HO8cwN2ev2w48FFFAljkmaE.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVoOKQsAkE5WSkiijZvj_zUeNRo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDzCyf6RXP0UF5ULjn5DNWRW.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUxj53w5riCfTMxooD_oh9pc_X8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFZOgFKpcoMeUWB1bIOwJg99.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAgMeSmWKKW23dW6fVl7N3Wo_Rs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcpGiWpwadZ1uGCH0ZLiv0hc.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nb7KtixsbH4wZ2_VpKg9vbRBto=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhRPvDDKQBdrJnEFq0CbRI0E.jpg?f=fotoalbum_small

Camping De Vinkenhof sfeerimpressie tweede natte week vanaf dinsdag:

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKiCIj1N1RzK1M-VuacaWhQP-Yg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW3Vhrm8Ii8rXoGirdylJ7Uo.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRMJZ6Txc2YZaagKwYfM1X77Lno=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYBHLaWHOF6yOLjjP1GIsvSm.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbhfPLG9fLDeSz-BPXMRElqnVeo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtrVFe0z4StUX1u3xExGcKJx.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kltHa1O2ahwYSyn8NOfxAe6p5c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lklSOw1cWvlX4B9MbFtiOxeH.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrt3TIjsAKfrzwxI7Phmx_386QQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PaZFBtNPoInzvytz0rroE030.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBe4pNMpawCjpFqnkCF-y9ctRjE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iJTZQkleqadjrQIo3mW7H4R.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwyQXpfMREFbOwib0A1Ya2fmqqw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq6Hce3VODi7SIVyU5Srh2rI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KknFZNJ1yv5yr63gAyNZchE-W0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdouIdwo6rrhPa2lJy3CITl1.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEqi8emrUDRm-FO6qg5Ogo64XR0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcBbLK5uMN7P3RzC9Yaz4KFC.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6frv747nOlSYZzBImRBvjLXHOk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ko5Up3Al7iwk9dAJwpGMDQ5k.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5iougN42zUmCRNEG-W-Uuj85Tc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3yQqAQ7whvukmWCBSWcQRF2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l1fQA-gUI5DPIFxRHmr5F1Gmlg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi6z5AQa1KRH4T3FtjUFz7w7.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVRPjkMfhRqOfROIxApKCiOtMuQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG7sdu0OyDjTxA5GTobg30L1.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuAG5ZAEUobYVNKV3o-3cWPoQ38=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEtEI5ZEVvGUZsI9VPjTodNb.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRkDIxP2NKylDuzZTeFkR-vJ634=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgD9mKXiMqUfbDqKjcA8naHt.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY9bClPJ5bwLLxf1jGcVtYq8v_4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoaZUSfmIrkdFolwCUu7O70S.jpg?f=fotoalbum_small

De evacuatie en de day after, alle kampeerders helpen elkaar, het regent nog steeds:
Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv_lsxKP4D8N4ihNPULzV4GoCT8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65Fs32w3R8g7wfvh2aWXpthv.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqLN7Q_6ptL5dog1YlwD6Mhpjdc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYSjgnXP3VL7xvQworKXGXxC.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWkVA_50zOBKpTFQAvCSInJqlqk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7p4VBBVj0auoJ2A1mC9X0K8.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi-wqvi9ouIuTem9XewedDu64zU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAO68slzXMJ2NJcY4ydZgrTO.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/el8Nz8Otxl3exppe88AVXWnGnW0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/texWMNtxeB6Aza0qLhZRBjWE.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycToMqdDPmzGGtmFnwcWz16HwzI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBusTWNjBcrqfuJau5g7CDfP.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1oh3uYimrlJlUMX7DzJykEib4o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQXdQYc3gr7eMJqSHfkRETs2.jpg?f=fotoalbum_small

Vouwwagen voor en na de zondvloed, ik vermoed technisch total loss:

Kamperen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVRPjkMfhRqOfROIxApKCiOtMuQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MG7sdu0OyDjTxA5GTobg30L1.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3T9l83dBrf6DHn-J19gOV5TzLo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsrB9maEY0pkEZZi5neHpAMx.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBqNOTiqM44NqI_kqKWx69YVbgA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3I4A6O1PF4EpmRdqQJRe45FI.jpg?f=fotoalbum_small

En doordat deze weg ondergelopen was (ruim een meter water stond hier) konden wij allemaal de camping niet af, maar ook niet op : :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFXRvueaaMUJGy0ndOWv7VDLDK8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7JuCXi9y9MharzVkAOyeJ18.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Wat een drama toch. Wij stonden twee weken geleden nog op De Oosterberg. Prachtig weer gehad. En een week later dit. Ongelooflijk.

@lost95 , ziet eruit als een mooie plek. Welke camping was dit precies?

[ Voor 22% gewijzigd door Cass Casey op 22-07-2021 12:59 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cass Casey schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:58:
Wat een drama toch. Wij stonden twee weken geleden nog op De Oosterberg. Prachtig weer gehad. En een week later dit. Ongelooflijk.
Ik ben sinds afgelopen zaterdag terug (dag eerder dan gepland) maar ik kon tenminste de camping weer af. Omgereden, omdat Valkenburg a/d Geul volledig afgesloten was, via Gulpen naar Maastricht alwaar ik de A2 naar huis kon rijden.

En de kracht van het water was inderdaad ongelooflijk, en ook zo snel als het ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
ST10©DE schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Maar wel uitgestorven (vaak ver rijden om in bewoonde wereld te komen), en slecht bereik (is positief) .....

Welke camping?
Het voelt niet uitgestorven, maar zitten dan ook op de rand. Dus Atun is bijv dichtbij. Camping is Camping Les 2 Rivières
Le Pré Bouché
71400 La Celle-En-Morvan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
aReaRe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:44:

Vouwwagen voor en na de zondvloed, ik vermoed technisch total loss:
Het zal wel hoger gestaan hebben dan hier op de foto.
Maar het hout van de bak zal niet in een week wegrotten.
Dus misschien heb je nog mazzel als je hem gewoon opzet en een tijdje laat staan drogen.

Doek schoonspuiten met de hogedrukreiniger met de brede of softe straal (niet vuilfrees).
En doordat deze weg ondergelopen was (ruim een meter water stond hier) konden wij allemaal de camping niet af, maar ook niet op : :P
[Afbeelding]
Ik vroeg me al af waarom jullie niet gewoon weggingen met de evacuatie, maar een meter water vind de auto (en vouwwagen) niet zo leuk :D

Jammer dat dat hekje niet weg kon zodat alles nog net even verder omhoog de heuvel op kon.

Je bent in ieder geval een hele ervaring rijker, mooie verhalen voor later :)
(Hoor mijn ouders nog steeds over de overstroming op hun kampeervakantie toen ze nog begin 20 waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

FRANQ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Het zal wel hoger gestaan hebben dan hier op de foto.
Maar het hout van de bak zal niet in een week wegrotten.
Dus misschien heb je nog mazzel als je hem gewoon opzet en een tijdje laat staan drogen.

Doek schoonspuiten met de hogedrukreiniger met de brede of softe straal (niet vuilfrees).

[...]

Ik vroeg me al af waarom jullie niet gewoon weggingen met de evacuatie, maar een meter water vind de auto (en vouwwagen) niet zo leuk :D

Jammer dat dat hekje niet weg kon zodat alles nog net even verder omhoog de heuvel op kon.

(Hoor mijn ouders nog steeds over de overstroming op hun kampeervakantie toen ze nog begin 20 waren)
Ik stond er met een caravan :P

Maar het was knap druk op het tentenveld :+
Deze vakantie 2021 zal ik niet snel vergeten, bijna weggedreven met de caravan via de Geul naar de Maas en de moord op Peter R de Vries :') :/ :X :P

[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 22-07-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wij gaan een weekendje weg naar familie in Zeeland, maar we slapen in een gastenhuisje bij familie.

Maar er is wel een middagje strand bij, dus voor dat semi-campinggevoel neem ik mijn solar panel mee op daar mijn telefoon op te laden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
aReaRe schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Ik stond er met een caravan :P
Haha, je luifel heeft me voor de gek gehouden :D
Pagina: 1 ... 91 ... 277 Laatste