Hopjesvla79 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:34:
[...]
het zijn geen zeer grote tenten, maar ook zeker geen kleine trekkerstentjes. Hebben we het nog niet over de 'partytent'; van 3*3m..
Als je met 2 kleine trekkerstentjes komt is het in het algemeen geen enkel probleem om deze op 1 plek te zetten, in dit geval snap ik dat je 2 plekken moet boeken. Ik zou dan die 'partytent' überhaupt niet noemen, dat zorgt hoogstwaarschijnlijk alleen maar voor een bepaald beeld (wat niet hoeft te kloppen

).
Als je de 'partytent' wil noemen, noemen het dan een shelter, dat klinkt iets positiever

Nee klopt, deze tenten vallen er eigenlijk precies tussenin, te groot voor een trekkerstent maar te klein voor een volwaardige 4 persoons tent.. Dus ook geen mogelijkheid om fatsoenlijk 'binnen' te zitten met 4 volwassenen.
Maar ik vraag me af wat het verschil is tussen een 4 persoons tent + 'partytent' en een caravan + voortent. Qua ruimte neemt het eerste minder in dus dat zou dan niet echt een goed argument zijn.
Ik vind het wel netjes om het op voorhand bespreekbaar te maken, aangezien je toch te gast bent op iemand z'n camping en ook de regels moet respecteren. Maar vooralsnog heb ik weinig argumenten gehoord en voornamelijk "Dat is niet toegestaan". Ik ben vooral benieuwd omdat deze 'partytent' wat netter is dan de 20e partytent van de bouwmarkt maar geen idee wat de achterliggende reden dus is.
-MD- schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:35:
@
Faeshaas
Voor je eerste vraag zie ik het probleem niet zo of ik begrijp niet goed waarom je 'heel veel problemen' hebt? Je boekt een plaats. Over het algemeen is in de basisprijs al één kampeermiddel en/of twee personen inbegrepen. Vaak moet je bijbetalen voor een extra tent en extra personen.
Vraag twee: het zijn werkelijk ondingen als het een beetje begint te waaien. Ze vliegen bij het minste zuchtje wind de lucht in en kunnen, met name door de stokken, schade en/of letsel veroorzaken. Als de betreffende kampeerder ook weg is als het begint te waaien, kunnen anderen het oplossen. Daarnaast is er ook een bepaalde associatie. Sommigen hangen die dingen vol met lampjes, vlaggetjes, ritsen de wanden er in en maken er een feesttent/ontmoetingsplek van voor de familie/vrienden/bekenden die elders staan. Ik snap wel dat men er niet op zit te wachten, heb genoeg van die plaatsen gezien waar ik niet naast zou willen staan.
Let wel: niet iedereen gebruikt die dingen hetzelfde, dat snap ik. Om discussie te voorkomen (hij wel, ik niet) zegt men gewoon dat het niet mag.
Blijkbaar is 2x een minimale 4 persoons tent niet toegestaan op 1 plek, alleen 1 'grote' tent en een klein bijzet tentje, dus dat gaat voor ons niet op dan.. Terwijl het qua ruimte op een plek makkelijk past..
Wat betreft je de partytent, die ik nu heb is niet te vergelijken met een huis-tuin-en keuken partytent van de bouwmarkt. Natuurlijk, het blijft een partytent maar ben best onder de indruk van de kwaliteit.. Ik denk dat als de partytent wegwaait, mijn 4 persoons decathlon tentje ook wel weg is
Het is meer dat we graag een droge of schaduwplek plek willen hebben waar we met 4 volwassenen onder kunnen zitten. Een caravan + voortent/luifel is dan wel toegestaan, maar dit dus niet terwijl je met beide hetzelfde creeert en dezelfde ruimte inneemt.
[
Voor 39% gewijzigd door
Faeshaas op 14-07-2021 13:43
]