[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 66 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

franssie

Save the albatross

Dat inderdaad en hoe het uitpakt op je kogeldruk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:57
Dat snap ik.. maar wat is een beetje acceptabele / normale ruimte ertussen?
Kogeldruk is geen probleem, had vorig jaar juist moeite om de juiste kogeldruk te krijgen ( 40-50kg ) .
Met een disselbak maakt dat het wat makkelijker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat hangt dus af van de ruimte die je dan over houdt tussen de auto en de disselbak. En hoe de disselbak gevormd is, hoe breed hij is etc.
Of daar specifieke regelgeving voor is weet ik niet uit mijn hoofd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Androo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:03:
Kogeldruk is geen probleem, had vorig jaar juist moeite om de juiste kogeldruk te krijgen ( 40-50kg ) .
Volgens mij zijn er niet specifiek regels voor. Ik zou even aankoppelen en meten hoeveel ruimte je hebt als je met volledige stuuruitslag een cirkel rijdt (zo klein mogelijke draaicirkel dus).
Met achteruitrijden sowieso extra oppassen maar dat lijkt mij logisch ;)

Hier wat plaatjes om het inzichtelijk te maken: https://www.hartsink.eu/caravan_fiets_op_de_dissel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bij Obelink zak ik 85 centimeter staan, dat ging over een fietsendrager. Maar geen idee waar dat op gebaseerd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:50
het begint met de vraag hoe ga je de disselbak vastmaken op je chassis: extra gaten boren in een chassis mag niet (dan is hij niet meer type goedgekeurd). Dus altijd bestaande gaten gebruiken. Ik zou hem vervolgens zelf zo ver mogelijk richting de as van de vouwwagen willen hebben maar nog wel een hand tussen de vouwwagen en de bak kunnen steken zodat je je afdekzeil (heb je dat?) er ook nog tussen kunt frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Sammy_tukker schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:21:
[...]

het begint met de vraag hoe ga je de disselbak vastmaken op je chassis: extra gaten boren in een chassis mag niet (dan is hij niet meer type goedgekeurd). Dus altijd bestaande gaten gebruiken. Ik zou hem vervolgens zelf zo ver mogelijk richting de as van de vouwwagen willen hebben maar nog wel een hand tussen de vouwwagen en de bak kunnen steken zodat je je afdekzeil (heb je dat?) er ook nog tussen kunt frotten.
In principe met gaten boren ja, op advies van een dealer.
Waar heb jij de info vanaf dat de vouwwagen dan niet meer goedgekeurd is?

Ja er zal nog een handtussen moeten kunnen ivm afdekzeil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Androo misschien dat het voor kleinere aanhangers wel mag maar in mijn boottrailer is nergens geboord maar is alles met U-beugels bevestigd. Lijkt mij steviger.

edit: Dit spul dus (met stropplaat)
https://www.gereedschapbe...iaal-ijzerwaren/u-beugels

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 15-06-2020 15:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
franssie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:31:
@Androo misschien dat het voor kleinere aanhangers wel mag maar in mijn boottrailer is nergens geboord maar is alles met U-beugels bevestigd. Lijkt mij steviger.

edit: Dit spul dus (met stropplaat)
https://www.gereedschapbe...iaal-ijzerwaren/u-beugels
Toevallig zat ik zojuist naar iets vergelijkbaars te kijken:
https://www.aanhangwagend...kist-bevestigingsset.html

De disselbak is van alluminium , dus een extra gaatje maakt niet zoveel uit lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Androo Ik zou dan niet voor RVS beugels gaan, Alu en RVS gaat niet altijd lekker samen (kan elkaar opeten).
edit: dat setje lijkt verzinkt dus prima bruikbaar en niet duur dus als het past op je balkmaat prima koop.

[ Voor 33% gewijzigd door franssie op 15-06-2020 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Androo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:27:
[...]

In principe met gaten boren ja, op advies van een dealer.
Waar heb jij de info vanaf dat de vouwwagen dan niet meer goedgekeurd is?
Bij het boren in je dissel / chassis verzwak je het chassis.
Daarom alle appendage zoals fietsendragers, disselbakken met U bouten vastzetten zoals hierboven al genoemd. Vergeet de trilringen, zelf borgende moeren en locktite niet.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androo
dank voor jullie feedback!
Ik ga komende vrijdag de vouwwagen uit de stalling halen, en dan zal ik even kijken of er al gaten in het chassis zitten. Zo niet, dan zal ik de U beugels / bouten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
* Gonadan moet nog steeds een camping uitzoeken voor deze zomer.

Maar het lijkt toch best hard gegaan te zijn qua reserveringen. Daarnaast lees ik ook berichten over inschrijven voor de douche en zo, daar zit ik ook weer niet echt op te wachten. Hebben jullie vooraf geïnformeerd naar hoe jullie camping er mee om gaat?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:20:
* Gonadan moet nog steeds een camping uitzoeken voor deze zomer.

Maar het lijkt toch best hard gegaan te zijn qua reserveringen. Daarnaast lees ik ook berichten over inschrijven voor de douche en zo, daar zit ik ook weer niet echt op te wachten. Hebben jullie vooraf geïnformeerd naar hoe jullie camping er mee om gaat?
Dat is een goede vraag, ik ga vandaag boeken (tent kampeerder) en zal het vandaag gelijk vragen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
De camping waar wij heen gaan ( Frankrijk - Camping Les Genets ), ligt aan een meer, en is een redelijk kleine camping. Ze communiceren heel goed (pro-actief ), via Facebook, mail en zelfs via een app.

Omdat de camping redelijk klein is, komen ze niet aan het maximum aantal personen wat nu gesteld is voor het zwembad. Daarnaast ligt de camping aan een meer, dus de mensen versprijden zich natuurlijk al tussen het zwembad en het meer.

Mondkapjes zijn alleen verplicht in het restaurant, als je je gaat bewegen. bijv. om naar het toilet te gaan, of om te gaan betalen.
Daarnaast doet deze camping nu ook het volledige restaurant menu, bezorgen aan de camping plaats.

In het sanitair is een mondkapje niet verplicht, maar wordt aanbevolen. Daarnaast wordt het vaker per dag schoongemaakt.
Wij zelf hebben een vouwwagen, en dit jaar een Klein chemisch toilet gekocht, zodat we in elk geval geen gebruik hoeven te maken van het toilet in de sanitair gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48
We hebben het afgelopen weekend ook gezocht naar campings en heel veel was al vol. Waarschijnlijk hangt dat samen dat we in de schoolvakanties gaan en een niet te grote camping zoeken (<250 plaatsen). Het weekend ervoor hadden we ook al gekeken en toen was er veel meer plaats. We gaan naar Moulin de Malempré (Ardennen) en In de Rimboe (Ermelo). Mijn vriendin en de kids gaan ook nog 3 dagen naar een camping vlak in de buurt waar familie verblijft. Ik moet werken en kan niet mee.

Mogelijk gaan we daarvoor nog een weekend weg om de vouwwagen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:16
Dit jaar waarschijnlijk geen camping, maar we kunnen bij familie kamperen. Mijn schoonzus en zwager hebben een boerderij met melkvee, daar mogen we een paar dagen staan. En m'n schoonouders hebben een shetlandpony die een beetje moet inschikken voor onze caravan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@L.N. ben je eerder in die rimboe geweest? Het ziet er op zich wel leuk uit, maar sterft ook van de vaste plaatsen zo te zien. Dat kan geen punt zijn, maar ook rete-irritant afhankelijk van de sfeer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Gonadan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:07:
@L.N. ben je eerder in die rimboe geweest? Het ziet er op zich wel leuk uit, maar sterft ook van de vaste plaatsen zo te zien. Dat kan geen punt zijn, maar ook rete-irritant afhankelijk van de sfeer. :P
Nee, niet eerder geweest. Er zijn inderdaad veel vaste plaatsen en normaal zouden we een plek uitzoeken met minder vaste plaatsen. Nu weet ik niet hoeveel van die plekken vaste jaarplekken zijn en hoeveel verhuurunits (stacaranvans, huisjes, etc.). De sfeer sprak ons erg aan en waren we bang dat er weinig andere opties meer waren, dus hebben we het toch gedaan. De hoge waardering op diverse sites hebben ons ook gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik heb op 11-12 juli een weekendje voor mezelf en zit een beetje te brainstormen wat ik daar eens mee ga doen.
Een optie: tentje en wat spulletjes mee, en met de auto/trein/fiets een plekje opzoeken waar ik eens lekker tot rust kan komen. Liefst voorzien van een lekker bosrijke omgeving om een paar flinke wandelingen en/of hardlooprondjes te doen.
Maar ja, waar begin je te zoeken? Wat is leuk als solokampeerder? Op z'n minst zal ik ergens mijn behoefte moeten doen, en als ik een plek met wat meer volk zou uitzoeken, dan zou ik het erg prettig vinden als er een beetje een hippie-sfeer hangt.
Pas geleden een paar tips opgedaan hier, zoals Camping Buitenland, en Huttopia, maar ik woon in regio Rotterdam en voor een kort weekendje minimaal 4 uur autorijden is me wel een beetje gortig. Eens kijken of ik nog meer van dit soort plekjes kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:23
Iemand nog tips/aanraders voor een leuke, camping in de regio: Gelderland (stukje flevoland ook prima), Achterhoek of Kop van Overijssel (Ca een uur rijden vanaf Enschede)?
We zijn een gezin met 2 kinderen (4 en 2),
Het lijkt ons ideaal als het een wat kleinere camping (geen Mega iig) is met daarop wat speelvoorzieningen (zandbak / glijbaan etc), zwembad hoeft niet per-se ivm Corona,

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
soepah schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:01:
Iemand nog tips/aanraders voor een leuke, camping in de regio: Gelderland (stukje flevoland ook prima), Achterhoek of Kop van Overijssel (Ca een uur rijden vanaf Enschede)?
We zijn een gezin met 2 kinderen (4 en 2),
Het lijkt ons ideaal als het een wat kleinere camping (geen Mega iig) is met daarop wat speelvoorzieningen (zandbak / glijbaan etc), zwembad hoeft niet per-se ivm Corona,
Wij gaan naar In de Rimboe bij Ermelo. Maar misschien is dat meer iets voor grotere kinderen. Een andere optie was Camping Meuleman in het Lutte. Dat is bij het Lutterzand en misschien wat te dicht bij huis voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:00
Pathogen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:05:
Hmm, ik heb op 11-12 juli een weekendje voor mezelf en zit een beetje te brainstormen wat ik daar eens mee ga doen.
Een optie: tentje en wat spulletjes mee, en met de auto/trein/fiets een plekje opzoeken waar ik eens lekker tot rust kan komen. Liefst voorzien van een lekker bosrijke omgeving om een paar flinke wandelingen en/of hardlooprondjes te doen.
Maar ja, waar begin je te zoeken? Wat is leuk als solokampeerder? Op z'n minst zal ik ergens mijn behoefte moeten doen, en als ik een plek met wat meer volk zou uitzoeken, dan zou ik het erg prettig vinden als er een beetje een hippie-sfeer hangt.
Pas geleden een paar tips opgedaan hier, zoals Camping Buitenland, en Huttopia, maar ik woon in regio Rotterdam en voor een kort weekendje minimaal 4 uur autorijden is me wel een beetje gortig. Eens kijken of ik nog meer van dit soort plekjes kan vinden.
Hartje Groen in Schaijk?

In de Maashorst kun je uren wandelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
weet iemand in zeeuws-vlaanderen of de belgische grensomgeving daar een bedrijf dat een stukje vloer van mijn sleurhut kan injecteren?

Enige dat ik vind is Rida en daar ben ik niet zo gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

We gaan toch maar kamperen dit jaar (tenzij de grenzen natuurlijk weer gaan sluiten). In de achtertuin van m'n moeder :p 5km (hemelsbreed) van het Balaton meer, dus dat moet wel goed gaan komen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Grm, vrouwlief is op zoek naar campings maar dat komt toch vaak niet helemaal overeen met mijn smaak. Te snel groot met grote velden. Ik wil juist iets kleinschaligers en groen. Wel wat te spelen voor de kleine, maar iets met water of zand of te klimmen is dan al lang en breed genoeg. Verder wil ik gewoon rust, voor zover dat met een gezin mogelijk is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:23:
Grm, vrouwlief is op zoek naar campings maar dat komt toch vaak niet helemaal overeen met mijn smaak. Te snel groot met grote velden. Ik wil juist iets kleinschaligers en groen. Wel wat te spelen voor de kleine, maar iets met water of zand of te klimmen is dan al lang en breed genoeg. Verder wil ik gewoon rust, voor zover dat met een gezin mogelijk is.
Waar? Anders check eens Camping Benelux in La Roche en Ardennen. Ben er nu al en een paar keer geweest. Niet te massaal, lekker aan het water bij de Urthe, betaalbaar, restaurantje, zwembadje, speelparkje en vooral veel natuur!

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
loewie1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:37:
Waar? Anders check eens Camping Benelux in La Roche en Ardennen. Ben er nu al en een paar keer geweest. Niet te massaal, lekker aan het water bij de Urthe, betaalbaar, restaurantje, zwembadje, speelparkje en vooral veel natuur!
Vlakbij La Roche ben ik wel fan van Beau Rêve, maar we waren nu gewoon op zoek naar Nederland. Beetje risico minimaliseren.
Maar Benelux niet te massaal? Als ik de voorpagina en plattegrond erbij pak zou ik normaal op die website niet eens verder kijken. Bizar veel vaste plaatsen, zwembad, animatie, vrij groot. Dat lijkt op het eerste gezicht juist het tegenovergestelde van wat ik bedoel. :)

Misschien ben ik te kritisch hoor, maar heb graag een beetje bosachtig en niet al te massale velden. Campings zijn tegenwoordig al snel 100+ plekken, dat is op zich niet per se erg, maar 20 plekken op één veld is gewoon heel veel mensen bij elkaar. Maar goed, wellicht beter maar gewoon iets kiezen dan überhaupt niet wat vinden. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 23-06-2020 15:49 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:37
@Gonadan kamperen bij de boer zal vaak kleinschaliger zijn. Of natuurkampeerterreinen uit het groene boekje.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@LordSinclair klopt, maar dat betekent dus dat ik zelf weer moet gaan zoeken. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:55:
ik zelf weer moet gaan zoeken. }:|
Ik wil je nog wel ff helpen, deze ligt bij ons in de buurt: https://oenselsfruitweike.com/ Ook niet massaal, en je bent zo in idyllisch Valkenburg of Maastricht.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:46:
Misschien ben ik te kritisch hoor, maar heb graag een beetje bosachtig en niet al te massale velden. Campings zijn tegenwoordig al snel 100+ plekken, dat is op zich niet per se erg, maar 20 plekken op één veld is gewoon heel veel mensen bij elkaar. Maar goed, wellicht beter maar gewoon iets kiezen dan überhaupt niet wat vinden.
Natuurcamping Krekelberg in Schinnen en boerderijcamping Ter Gracht in Epen voldoen denk ik wel aan jouw voorwaarden. Maar ze zijn allebei heel populair, dus ik weet niet of er nog plek is in het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:23:
Verder wil ik gewoon rust, voor zover dat met een gezin mogelijk is.
Kun je beter vragen aan je campingburen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:11
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:55:
@LordSinclair klopt, maar dat betekent dus dat ik zelf weer moet gaan zoeken. }:|
Een kleine camping (volgens mij 20 plaatsen totaal): http://www.siebieverden.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
prijk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:07:
Natuurcamping Krekelberg in Schinnen en boerderijcamping Ter Gracht in Epen voldoen denk ik wel aan jouw voorwaarden. Maar ze zijn allebei heel populair, dus ik weet niet of er nog plek is in het hoogseizoen.
In Schinnen zijn we eerder geweest inderdaad, die was een tijdje geleden helaas al vol. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zaterdag over een week vertrekken we naar de Ardeche, kleine camping met nog geen 100 plaatsen maar wel 2 zwembaden dus geen gedoe met tijden reserveren etc. Alle voorzieningen zijn toegankelijk.

Zin in d:)b

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maartend schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Kun je beter vragen aan je campingburen......
Doen ze maar oordopjes in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

In principe wil je hem zo dicht mogelijk op je wagenbak hebben maar je tent moet er nog wel tussendoor passen. Ik gok dat er bij mij max 10cm tussenzit. Als je het exact wil weten moet ik even voor je meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij toch ook maar gewoon geboekt. Even tactische plaats uitgezocht en klaar. Heb nu toch niet echt tijd over om nog een uitgebreide speurtocht te gaan doen en we gaan binnen twee weken al. :P

Nu nog even kijken hoe ik dat met werk regel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier gewoon weer een rondje achterhoek..

alleen nog even een nieuwe poot onder de caravan lepelen... (kunstof spindelmoer is compleet aan gort....)
en kijken of er weer muizen ingezeten hebben... (if yes, dan zoeken waar ze naar binnen geraken..)

vorig jaar t gaasje onder de koelkast al vervangen voor een geperforeerde aluminium plaat..
en de huidige kapotte poot gaat nog wel in de revisie en kan dan mooi op reserve voor als er weer een spindelmoer er geen zin meer in heeft..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Afgelopen weekend nog even lekker ertussenuit geweest. Eerste keer echt weg met onze nieuwe Hobby. Na een kort maar lekker weekendje op Port Zélande nog even langs de Brouwersdam waar we geluncht hebben voor we weer huiswaards waren gezakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O5p4z2hkT7Cl08glehFyllmwf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7RGdKrhZdJtI8JM3T6vE8x8.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androo
Chaoss schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:47:
[...]

In principe wil je hem zo dicht mogelijk op je wagenbak hebben maar je tent moet er nog wel tussendoor passen. Ik gok dat er bij mij max 10cm tussenzit. Als je het exact wil weten moet ik even voor je meten.
Afgelopen weekend de disselbak gemonteerd.
Er zaten al voorgemonteerde gaten met schroefdraad in de dissel.
Was dus de juiste schoreven (m8) met grote ringetjes ertussen, en vastdraaien.

Ruimte ertussen is inderdaad rond de 10cm. Ik kan mijn hand er tussen doen voor het zijl vast te maken in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Weer in de categorie n00b kampeervragen: wat is jullie favoriete manier van koffiezetten op de camping? Voorkeur is een espresso-achtige kop koffie kunnen maken voor het maken van cappuccino (voor mijn vrouw) danwel espresso (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Favoriet: oplos espresso gold van Nescafé, de enige drinkbare oploskoffie.

Wat ik graag zou willen is een mokkapot of percolator, maar ik heb dat nooit gedaan omdat je dan elke keer naar het sanitairgebouw mag lopen om hem schoon te spoelen na gebruik. De koffie zou er echter wel een heel stuk beter van worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Blik1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:12:
Weer in de categorie n00b kampeervragen: wat is jullie favoriete manier van koffiezetten op de camping? Voorkeur is een espresso-achtige kop koffie kunnen maken voor het maken van cappuccino (voor mijn vrouw) danwel espresso (voor mij).
Thuis Nespresso in zo'n klein kopje, maar op vakantie een sloot oplos-espresso (die van @Gonadan dus) in een plastic beker (net als de wijn trouwens :P )

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

https://www.simonlevelt.n...jes/venus-4-kops-bialetti

Heb die, gebruik hem in huis ook. Voordeel van de RVS variant is dat die niet roest als je hem te lang niet hebt gebruikt. Daar heb ik al meerdere alu varianten mee versleten

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:35
Nespresso kan ook prima in de tent :). Apparaat kost niet veel en de koffie is goed te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Voor mij ook een percolator moka-potje. Je kunt je koffie zo sterk of slap maken als je zelf wil.
We hebben een goedkope van de campingwinkel versleten (lees: niet goed uitgespoeld vorig jaar, dus was ie groen van binnen :r ). Dit jaar een iets duurdere aangeschaft, over een paar weekjes uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bra-Jo op 24-06-2020 12:56 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xY7ZUxdWSwrf57xAsF-3naTC4iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6KTKz4JqdWFbPKpomToQ6B9.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even en dan mag hij weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/za2ayrbvAEYM_Vkso1ZOJ8SO7RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWsVM9pGeX6d5p3b3aheciT2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door backupdevice op 24-06-2020 11:30 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bra-Jo schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:26:
Voor mij ook een percolator. Je kunt je koffie zo sterk of slap maken als je zelf wil.
We hebben een goedkope van de campingwinkel versleten (lees: niet goed uitgespoeld vorig jaar, dus was ie groen van binnen :r ). Dit jaar een iets duurdere aangeschaft, over een paar weekjes uitproberen.
Oh ja wat voor maling gebruik jij? :P Gewoon van het voorgemalen?

Want ik heb zelf mijn handmalertje mee en maal het ter plekke :$ :$ :$

Vind vruchtvlees in mijn koffie niet heel lekker :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
wat is jullie favoriete manier van koffiezetten op de camping? Voorkeur is een espresso-achtige kop koffie kunnen maken voor het maken van cappuccino (voor mijn vrouw) danwel espresso (voor mij).
Je wensen schreeuwen gewoon om een Moka. Werkt prima op welke warmtebron dan ook (Ok; het aluminium origineel niet op inductie) en is een heerlijk beetje gehannes.
Wij gebruiken meestal oploskoffie maar ook opschenkfilter en Moka komen weleens uit de kast.

Let op dat percolator =/= Moka

[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 24-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gonadan schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:15:
Wij toch ook maar gewoon geboekt. Even tactische plaats uitgezocht en klaar. Heb nu toch niet echt tijd over om nog een uitgebreide speurtocht te gaan doen en we gaan binnen twee weken al. :P

Nu nog even kijken hoe ik dat met werk regel. :+
Ja tips voor rustige campings gaan we niet geven, zeker niet aan Nederlanders, we willen natuurlijk wel dat ze rustig blijven. Als je moet boeken is het meestal geen rustige camping, wij boeken mooi en beslissen last minute waar we heen gaan.

Zoek vooral naar campings waar ze niks hebben, geen speeltuin, geen zwembad, geen stroom en dan ook nog op een afgelegen plek, bijvoorbeeld op 2000 meter hoogte, 2 uur rijden van het dichtstbijzijnde dorp. Zo vindt je de mooiste en rustigste plekjes.
Bacchus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Je wensen schreeuwen gewoon om een Moka. Werkt prima op welke warmtebron dan ook (Ok; het aluminium origineel niet op inductie) en is een heerlijk beetje gehannes.
Wij gebruiken meestal oploskoffie maar ook opschenkfilter en Moka komen weleens uit de kast.

+1 voor de mokka. Simpel en goedkoop en kun je een heerlijke bak mee zetten met een lokale blend. Eventueel een aero press filtertje ertussen om de cholesterol verhogende stoffen eruit te filteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Erapaz op 24-06-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wij drinken geen echte koffie op de camping nemen altijd van die grote potten van de Lidl mee, of kopen die ter plekke. Scheelt weer ruimte voor een koffiezetapparaat :)

Afbeeldingslocatie: https://static.openfoodfacts.org/images/products/20441463/front_fr.6.full.jpg

En voor een echte goede cappucino pakken we onderweg even een restaurantje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
Dat meen je toch niet serieus @Cheesy , niet te zuipen dat spul en ook nog eens mega ongezond, bestaat voor 65% uit suiker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:43

JanB

Het ken rotter !!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GYmkTZ9j1GUOn0qYDxk9JbxRSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73C7gGb8LxWtgoM6gaotodNR.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk om de ochtend te beginnen met een vers bakkie uit de percolator, op een houtvuurtje in de rocketstove, van verse handgemalen bonen van de Lidl. Hiervoor heb ik een kleine handmaler mee.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Touchdomex schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Oh ja wat voor maling gebruik jij? :P Gewoon van het voorgemalen?

Want ik heb zelf mijn handmalertje mee en maal het ter plekke :$ :$ :$

Vind vruchtvlees in mijn koffie niet heel lekker :P
Yep, voorgemalen. Wij drinken thuis DE Mokka, bonen in de automaat en gaan. Gelukkig heeft DE ze ook voorgemalen, dus daar gaat per week vakantie een pak van mee. Tis toch vakantie gek, ik ga niet zelf bonen malen. 8)7 :+

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/422x390/products/785762

Edit: ik was today days old when I learned percolator =/= Moka. :$ Tnx @Bacchus

[ Voor 12% gewijzigd door Bra-Jo op 24-06-2020 12:59 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als ik lees dat men een gezin al als overlast bestempelt hoe moet men dan wel niet staan tegenover een paar keer per dag bonen malen en continu houtrook. :P ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:42
Op vakantie gebruik je toch een handmalertje? Je hebt toch alle tijd van de wereld. :)

Hier trouwens een Bialetti Venus mokapotje met daarbij een Zassenhaus Lima handmolentje.

Heb eigenlijk wel zin om weer eens te gaan kamperen. Vorig jaar wilde ik dat ook, maar toen besloten we in Schotland te gaan rondtrekken.

Ik heb begin augustus twee weken vrij en heb al een paar nachtjes geboekt in een B&B in de Vogezen waar we vaak tijdens wintersport komen. Lekker kleinschalig en weinig drukte, dus ook weinig last van corona-perikelen.

Een grote camping met veel drukte, dat zie ik nu even niet zitten. Met je mondkapje op naar het toiletgebouw... Maar wellicht is er nog wat te regelen voor mijn tweede week vrij. Ergens een kleinschalige camping zonder veel drukte. Straks maar eens overleggen met mrs. dreamscape.

[ Voor 81% gewijzigd door dreamscape op 24-06-2020 13:19 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:59:
Als ik lees dat men een gezin al als overlast bestempelt hoe moet men dan wel niet staan tegenover een paar keer per dag bonen malen en continu houtrook. :P ;)
Ik heb meer last van schreeuwende kinderen dan van een handmalertje en een kampvuurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik ook, maar kinderen die schreeuwen mogen van mij lekker op zo'n fijne animatiecamping. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bacchus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Eens, ik denk dat de Moka ook mijn voorkeur heeft. Helemaal als ik een beetje op internet rond kijk voor de opties. Melkopschuimer erbij voor het vrouwtje en dan hebben we in ieder geval iets waar we van kunnen genieten.

Voor komende weekend iets te kort dag om daar nog iets voor te regelen, dus dan gaan de waterkoker en oploskoffie mee. Niet mijn favoriet, maar soit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-09 10:33
Op zoek een camping tip voor NL?

Wij hebben inmiddels al vaker gestaan op een minicamping, iets van 25 plekjes en een toiletgebouw. Alleen een mooie plek, verder niets.
Omdat ze daar op dat veldje ook niet aan vaste plekken doen, is er voor 1 of 2 nachtjes altijd een plekje en reserveren is niet nodig.

Voor onze korte kampeerweekendjes perfect dus, maar altijd naar dezelfde camping is natuurlijk wat minder.
Ik heb alleen nog geen andere camping kunnen vinden (ergens rond de veluwe) die een beetje hetzelfde idee heeft.

Wie heeft een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:17:

Wat ik graag zou willen is een mokkapot of percolator, maar ik heb dat nooit gedaan omdat je dan elke keer naar het sanitairgebouw mag lopen om hem schoon te spoelen na gebruik. De koffie zou er echter wel een heel stuk beter van worden. :P
Waterzak ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zoiets heb ik, maar ik vind het redelijk asociaal om m'n water met koffieprut op of naast het veld te lozen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Zoiets heb ik, maar ik vind het redelijk asociaal om m'n water met koffieprut op of naast het veld te lozen.
Koffieprut in de vuilniszak, ik zie eigenlijk niet waar het probleem zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tja. Volgens mij blijft er nog redelijk wat achter in zo'n potje en spoel je dat dus zo het gras in. Om dat nu gedurende m'n hele verblijf een paar keer per dag te doen vind ik niet kunnen, dan ben ik gewoon m'n plek aan het vervuilen. Dat voelt net alsof ik m'n afwaswater ook gewoon in de bosjes kieper. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 15:00
Wij nemen altijd zo'n mini senseo mee.
Niet zo lekker als de bonen machine.... maar met pads in de versie "extra dark" goed te drinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwyux2FTEXMou465CVNxQWdqaO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JKP0p3M7cCS3HtOPK7txIAgB.jpg?f=user_large

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Senseo is in feite ook oploskoffie toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:35:
Senseo is in feite ook oploskoffie toch? :P
Ja, het lost een probleem op als je geen koffie hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASracing
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ik heb zelf een nanopresso.
Standaard gaat er zelf gemalen koffie in maar met wat accessoires kun je hier ook nespresso cups in gebruiken.

zeker met de nespresso cups weinig gedoe en toch in verhouding goede espresso.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0732/0067/products/003_540x.jpg?v=1591087196

https://www.wacaco.com/pages/nanopresso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:30
Heb hier een basic Nespresso-apparaatje voor bij de vouwwagen als oplossing, deze toevallig gewonnen met de loterij. Tot die tijd met veel plezier gebruik gemaakt van de waterkoker en cafetiere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vroegah, toen ik net op mezelf woonde, deed ik ook aan grove maling, cafetière en waterkoker. Makkelijk gedoseerd en kost nog steeds geen drol.

Voor korte tripjes waar de waterkoker meegaat hebben we wat van die oploskoffie-sachets die we her en der van hotelminibarretjes hebben verzameld. Dat is hier ook dé manier om hier die ene huisgast in 2 jaar die graag melk in de koffie wil te voorzien van koffiemelk :P
Ja, potten koffiemelkpoeder gaan bij ons over datum, met gemak een jaar of 5 :D
De laatste keer dat ik koffiemelk cupjes kocht was omdat onze verloskundige graag melk in de koffie had, en die zou regelmatig over de vloer zijn :Y uiteindelijk ook meer dan de helft weggegooid want over datum.

Als de waterkoker niet meegaat snor ik wel ergens een bakkie op. Goed om een beetje af te kicken op zn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben ook van de oploskoffie, op vakantie moet het me zo weinig mogelijk moeite kosten. En ten opzichte van thuis een Nespresso pakken en op de knop drukken is het al snel moeite :+

Ik overweeg nog wel om het kleinst mogelijke Nespresso apparaat te vinden/kopen en die mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Chaoss schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:26:
Ik ben ook van de oploskoffie, op vakantie moet het me zo weinig mogelijk moeite kosten.
Grappig, die verschillende inzichten. Ik heb op vakantie tijd zat, dus ik zit met alle plezier in het ochtendzonnetje voor mijn tent met mijn handmolentje te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zie de lol wel in van een handmolen etc, alleen is het wel allemaal spul dat je mee moet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wellicht geef ik ook niet zoveel om koffie, op mijn werk drink ik bekers per dag, op vakantie niet eens elke dag een bakje.

Eten maken neem ik bijvoorbeeld wel weer te tijd voor, heb er geen probleem mee om een uur naast de Cadac te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb een RVS moka van IKEA (niet meer te koop helaas dacht ik) en dat is met espresso voorgemalen koffie prima te doen.

Grappig dat koffie toch zo belangrijk is voor velen. Afkicken doe ik niet, krijg ik hoofdpijn van (al drink ik maar 3 kopjes per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Pathogen
Dat is het meer inderdaad. Als ik nou een vouwwagen had... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 24-06-2020 16:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
In de caravan neem ik mijn halfautomaat mee .Afbeeldingslocatie: https://i262.photobucket.com/albums/ii100/The_Cappucino_Kid/S__28737613-w600h600.jpg?hotlinkfix=1593020985609 Past liggend mooi in een boodschappenkrat, inclusief toebehoren.

Omdat dat op de motor wat lastig mee kan, heb ik daarvoor een Bialetti, ik vind dat meer gewoon een sterke filterkoffie opleveren dan iets espresso-achtigs. Hoewel ik in staat zou zijn om mijn motoraanhanger mee te nemen om koelbox en espressomachine mee te kunnen nemen...

Als je iets compacters, maar wel echte espresso wilt, kan je ook een Handpresso meenemen.

Of een kleine cupmachine (nespresso bijvoorbeeld).

De meeste koffie-apparaten hebben geen hele hoge aansluitwaarde, als je daar een beetje op let hoeft dat echt niet boven de 1000 W (=4 tot 5 A, dus minder dan 6 wat je op sommige campings nog ziet (vaker 10 of 16 tegenwoordig)).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 18:05
Ik sta nu op een camping in Luxemburg. Voor de koffie heb ik een Areopress Go gekocht. Samen met een handmaler en verse bonen van Brandzaak, heb ik hier prima koffie. Was even zoeken naar de juiste maalgraad, maar is nu puur genieten. Water koken in de jetboil. Relaxt boontjes malen. Sambucca ernaast. Life is good.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Wild Chocolate schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:57:
De meeste koffie-apparaten hebben geen hele hoge aansluitwaarde, als je daar een beetje op let hoeft dat echt niet boven de 1000 W (=4 tot 5 A, dus minder dan 6 wat je op sommige campings nog ziet (vaker 10 of 16 tegenwoordig)).
De 1200 W van mijn halfautomaat is ook niet zo'n issue, dat gaat op veel campings best goed. Maar het is een apparaat van ca. 30*40*40 cm en weegt 25 kilo. En dan komt er nog 7 kilo bij voor de maler.

Nee, dat gaat wat ver. En Mrs. dreamscape is het er waarschijnlijk ook niet mee eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
dreamscape schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:15:
[...]

De 1200 W van mijn halfautomaat is ook niet zo'n issue, dat gaat op veel campings best goed. Maar het is een apparaat van ca. 30*40*40 cm en weegt 25 kilo. En dan komt er nog 7 kilo bij voor de maler.

Nee, dat gaat wat ver. En Mrs. dreamscape is het er waarschijnlijk ook niet mee eens. ;)
Soms kun je beter achteraf om vergeving vragen, dan vooraf om toestemming O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Wild Chocolate schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Soms kun je beter achteraf om vergeving vragen, dan vooraf om toestemming O-)
Mijn vorige espressomachine trok 1600 W. Toen jaren geleden eens op een camping bleek dat we 10 A aan stroom konden gebruiken, riep ik "Oh, dan had ik die machine best kunnen meenemen."

Uit het commentaar dat ik kreeg, maak ik op dat achteraf vergeving vragen ook niet gaat werken... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42
Sinds deze week afgerekend met ergenis nummer 1 (met superstip) tijdens het kamperen:

(Kriebel)muggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhRxQNNE4cXiNGBO0V6OmPEoxqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxjuTJY3QCf7jC8gEqzty6nS.jpg?f=fotoalbum_large

Apparaat zelf is niet te duur maar de navullingen zijn best aan de prijs. (90 euro voor 120 uur zonder muggen).

Heb het het desalniettemin gerust voor over en het werkt als een tierelier.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:17:

??? Geen water nodig hoor. Gewoon met je vinger het metalen filter legen (of even op het pijpje blazen) en je kunt je volgende bakkie zetten. Beetje water uit een fles erin, klaar is Kees. Ik maak mijn mokka potjes nooit schoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb wel wat losgemaakt met mijn koffievraag zie ik :D

Ga eerst de bialetti espressopot proberen, maar ben ook wel gecharmeerd van de nanopresso/handpresso opties die ik tegenkom. Met name met nespresso-cups wel erg makkelijk natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
@Blik1984 nespresso cups geven wel veel afval, past niet echt bij het één met de natuur zijn van het kamperen. En je hebt stroom nodig, dus geen koffie onderweg of op natuur campings/bergpassen etc.
Ik weet niet hoe het met je verslaving zit, maar ik kan niet zonder mijn bakkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Erapaz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:26:
??? Geen water nodig hoor. Gewoon met je vinger het metalen filter legen (of even op het pijpje blazen) en je kunt je volgende bakkie zetten. Beetje water uit een fles erin, klaar is Kees. Ik maak mijn mokka potjes nooit schoon.
En heb je dan een moka express of een percolator?

Ben er nog niet uit wat het verschil in smaak is. Nadeel is wel dat die moka express vaak aluminium zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:31
Hier gaat de Lido E maler en een hario setje mee op vakantie. Deze set staat normaal op kantoor om af en toe tussendoor echte koffie te zetten en daar zijn de collega's dan ook blij mee. Sorry, oploskoffie, is net zoiets als alcoholvrij bier. Voor mij bestaat het niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Gonadan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:09:
[...]

En heb je dan een moka express of een percolator?

Ben er nog niet uit wat het verschil in smaak is. Nadeel is wel dat die moka express vaak aluminium zijn.
Ik heb een RVS Bialetti Mokka en een aluminium mokka. De RVS werkt ook thuis op de inductie. Maar het kost allemaal geen drol, die alu mokka heb ik een keer op vakantie in een supermarkt meegenomen, was misschien 15 euro. De Bialetti 30 voor de “4 kops” (in de praktijk is dat 1 hollands bakkie). Mijn ouders hebben de 6 kops, maar ik ben thuis de enige die koffie drinkt, dus dat kleintje is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Erapaz heb je plaatjes of linkjes? Om mogelijke verwarring te voorkomen. :P

@ebk71 is dat zo'n v60 set? Daar begonnen anderen ook over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:31
Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:00:

Ja. Heb je in verschillende maten en materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik drink thee mbv theezeef. Van Ali. Klein en licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Blik1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:52:
Ik heb wel wat losgemaakt met mijn koffievraag zie ik :D

Ga eerst de bialetti espressopot proberen, maar ben ook wel gecharmeerd van de nanopresso/handpresso opties die ik tegenkom. Met name met nespresso-cups wel erg makkelijk natuurlijk
Idd, ik dacht even dat ik in het Koffie topic zat ;-)
Morgen een weekendje kamperen in Brabant op de planning. Even voortesten hoe het gaat met de vouwwagen en of we nog spullen missen / overbodig zijn.
Ik ben benieuwd naar het weer, want voorlopig geven ze ook regen en onweer op...
Weten we ook gelijk of ie waterdicht is!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

Ursamajor schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:57:
[...]
Morgen een weekendje kamperen in Brabant op de planning. Even voortesten hoe het gaat met de vouwwagen en of we nog spullen missen / overbodig zijn.
Ik ben benieuwd naar het weer, want voorlopig geven ze ook regen en onweer op...
Beter erachter komen met z'n weekend dat er toch wat gaatjes zitten in je doek dan wanneer je ergens in het buitenland op de camping staat en je niet snel naar huis kunt als het volledig de verkeerde kant op gaat :p

Dat hebben wij een keer gehad, waren aan het backpacken, en de tent was perfect. Totdat we een hoosbui kregen (van een paar uur, 's nachts...) Toen bleek dat het doek wel zo dun was geworden dat het water gewoon naar binnen druppelde (er zaten geen gaten in). Alles was nat (of vochtig), we hebben alleen het dekbed (aka slaapzak) droog weten te houden. En natuurlijk was het daarna door de hele alpen heen (van oost naar west) slecht weer. En konden we dus niets drogen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:00:

Deze voor thuis, de RVS: https://www.bol.com/nl/p/...J1lHIQ.1_2.8.ProductTitle

Deze voor op de camping: https://www.bol.com/nl/p/...3GiQGyEAQYAyABEgLQyfD_BwE

Die laatste zou ik niet perse aanraden, dat was meer een impulsaankoop omdat ik koffiefilters vergeten was en dit eigenlijk makkelijker is. Misschien dat ik die nog eens vervang door een RVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
Erapaz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:55:
@Blik1984 nespresso cups geven wel veel afval, past niet echt bij het één met de natuur zijn van het kamperen. En je hebt stroom nodig, dus geen koffie onderweg of op natuur campings/bergpassen etc.
Ik weet niet hoe het met je verslaving zit, maar ik kan niet zonder mijn bakkie :)
(Nadruk door mij)
Volgens mij zijn er handmatige apparaten die Nespresso cups vreten, tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@Bacchus Dat wist ik niet, goede aanvulling. Halen die de vereiste druk? Nu nog biologisch afbreekbare cups (las ik laatst wat over in het FD) en we zijn er.

Edit, inderdaad, zowel handmatig als op 12v: https://www.handpresso.com/en/.

Edit2: Natuurlijk niet vergeten dat je wel warm water nodig hebt, dat kun je koken op gas natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Erapaz op 25-06-2020 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Erapaz ik pak hem hier even door: Gonadan in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1" aangezien het toch nu echt voornamelijk over koffie zetten gaat en niet meer zozeer kamperen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

Ursamajor schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Idd, ik dacht even dat ik in het Koffie topic zat ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYtj80cd6sPYIks1yfhrs9_l5HY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DvrHZ8u9jZXCy7YkKJ0hxc54.jpg?f=user_large

+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SduSkWQg8dOEYqjiq9OocdgyiQw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gRlcmZ1lvbjFofbTUWeOdTNv.jpg?f=user_large

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1 ... 66 ... 277 Laatste