_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Goed dat je erover begint, ik moet m'n kuipgrondzeil eigenlijk nog even nalopen en plakken. Heb in de afgelopen jaren met monsterbuien wat vocht onder de binnentent ontdekt. Geen plas maar wel meer dan condens. Ik vermoed dat er dus een klein gaatje zit ergens, die kan ik beter maar een keer plakken.Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:22:
[...]
Beter erachter komen met z'n weekend dat er toch wat gaatjes zitten in je doek dan wanneer je ergens in het buitenland op de camping staat en je niet snel naar huis kunt als het volledig de verkeerde kant op gaat
Dat hebben wij een keer gehad, waren aan het backpacken, en de tent was perfect. Totdat we een hoosbui kregen (van een paar uur, 's nachts...) Toen bleek dat het doek wel zo dun was geworden dat het water gewoon naar binnen druppelde (er zaten geen gaten in). Alles was nat (of vochtig), we hebben alleen het dekbed (aka slaapzak) droog weten te houden. En natuurlijk was het daarna door de hele alpen heen (van oost naar west) slecht weer. En konden we dus niets drogen...
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
wat een geld. Maar mijn dochter heeft er veel last van (allergische reactie) en wordt soms tientallen keren per nacht gestoken. Dit ga ik een even onderzoeken. HOe heet dit ding?Rene schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:26:
Sinds deze week afgerekend met ergenis nummer 1 (met superstip) tijdens het kamperen:
(Kriebel)muggen
[Afbeelding]
Apparaat zelf is niet te duur maar de navullingen zijn best aan de prijs. (90 euro voor 120 uur zonder muggen).
Heb het het desalniettemin gerust voor over en het werkt als een tierelier.
mmm, ik zie toch echt $45 voor 120 uur?
[ Voor 7% gewijzigd door thejoker80 op 25-06-2020 09:47 ]
https://www.thermacell.co...ortable-mosquito-repellerthejoker80 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:35:
[...]
wat een geld. Maar mijn dochter heeft er veel last van (allergische reactie) en wordt soms tientallen keren per nacht gestoken. Dit ga ik een even onderzoeken. HOe heet dit ding?
En voor de effectieve stof: Wikipedia: d-allethrine
[ Voor 12% gewijzigd door Krystman op 25-06-2020 09:41 ]
- Spes consilium non est -
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij hebben voor 12 euro zo'n UV vliegenval ding gekocht bij de Lidl paar weken terug. En hebben altijd een elektrische mepper bij, werkt perfect. En in de caravan heeft elk raam / opening wel een hor, dus die houden we gewoon dicht. Valt het best mee.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
daar schrok ik ook een klein beetje van. Als je de bulten op mijn dochter haar lichaam ziet dan ga je er toch over nadenken....Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:49:
Gezien de gebruikte stof denk ik dat ik zo'n ding niet graag in m'n tent zou hebben, of überhaupt gebruiken.
toch nog 1 dingetje over koffie en biologisch afbreekbare cups:Erapaz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:54:
@Bacchus Dat wist ik niet, goede aanvulling. Halen die de vereiste druk? Nu nog biologisch afbreekbare cups (las ik laatst wat over in het FD) en we zijn er.
https://jonesbrotherscoff...ffiecapsules-proefpakket/
ik gebruik thuis de bonen in mijn volautomaat: heerlijk!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WXoD6B6biH8JmQLckU1lF3dY.jpg?f=user_large)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Seam Grip is your friend, werkt ook perfect voor het fixen van luchtbedden, self-inflating matjes etc. Blijft flexibel.Gonadan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Goed dat je erover begint, ik moet m'n kuipgrondzeil eigenlijk nog even nalopen en plakken. Heb in de afgelopen jaren met monsterbuien wat vocht onder de binnentent ontdekt. Geen plas maar wel meer dan condens. Ik vermoed dat er dus een klein gaatje zit ergens, die kan ik beter maar een keer plakken.
Ik heb de indruk dat het gewoon plastic is, dus als je die zijwanden dan naar beneden laat heb je het zweet in de naad staan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gaat mij erom hoe hij vast gemaakt moet worden aan de tent. Ik wil geen dingen plakken of vastnaaien.
Edit. Never mind. Bij dit model hoeft dat niet blijkbaar. Was een ander model waar iets bij stond over plakken.
[ Voor 15% gewijzigd door Cass Casey op 25-06-2020 15:31 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aaah vakantiegevoel is weer aanwezig hoor

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wat die tip van tear-aid betreft dat spul werkt briljant. Ik had een scheurtje gemaakt in de tent van de vouwwagen (eigen schuld doek over een punt getrokken), tear aid gekocht n.a.v een tip en klaar. Gemakkelijk te verwerken en je ziet het eigenlijk niet zitten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Aan plakspul geen gebrek overigens en anders heb ik nog wel een blikje Simson. Het is meer dat het gewoon een rottige klus is om in een zeil van drie bij zes een minuscuul gaatje te vinden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tear aid kun je dus op je katoenen doek plakken, is doorzichtig elastisch en erg sterk. Gewoon doek schoonmaken met bijgeleverd doekje tear aid afknippen en plakken. Als je het op de juiste manier aanbrengt is een permanente fix voor je gescheurde katoen / doek.
[ Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 27-06-2020 13:44 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan dus wel zonder een tweede pit gok ik zo. Enige nadeel is dat ik zag dat die pannendrager een vrij wijd gat heeft. Even een koffiepotje erop zetten of zoiets kan gewoon niet. Welke halfidioot ontwerpt nu weer zoiets?

Ook nog even naar de Cabanon Malawi staan kijken. Op zich leuke kar maar wordt aangeprezen dat hij zo lekker laag is. Nou dat klopt, de wagenbak lijkt ook nogal laag te zijn dus veel gaat daar niet in passen. Jammer.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De Carri Chef is dan wel weer ideaal met de paella pan erop. Of de bbq plancha (in iets mindere mate):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bSfEOKdFz3ajQKKzcmD33yNC.jpg?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Cass Casey op 27-06-2020 19:19 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Decathlon heeft ze ook. Heb je voor dezelfde prijs een Campingaz (volgens mij komt het uit dezelfde fabriek) en daar gaan ook die gasflessen van Action in (die zijn goedkoper dan die van Campingazfranssie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:24:
@Cass Casey bedoel je met Action zo een koffer gaspit? Met die en een Cobb ga ik al 10 jaar op vakantie.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-06-2020 19:43 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb hem net ingepakt (laatste avond), maar ja, die lekbak heb je ook nodig voor die panhouder. Wind waait er gewoon overheen.Gonadan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:35:
@Cass Casey kan je dan niet die lekbak voor de grill er op laten zitten als windscherm?
Heb nu een mini brander op aliexpress besteld voor kookpannen. Gewoon om eens te proberen.
Die ja. Vervelende is dat je daar weer andere gasbusjes voor nodig heb. Heb nu een 7,5l mee voor de Cadac, klein gastankjes voor de jetboil en dan nog deze. Iets teveel van het goeie.franssie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:24:
@Cass Casey bedoel je met Action zo een koffer gaspit? Met die en een Cobb ga ik al 10 jaar op vakantie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij zijn vanmorgen zonder problemen bij Puttgarden overgestoken. Geen vragen of opmerkingen of vat dan ook aan de Deense kant, wel paspoortcontrole. Zweden trouwens net zo, op een opmerking na dat de hond vast moest in de auto.FreeShooter schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:13:
Heeft er iemand duidelijke informatie over de toegang naar Zweden? Met name de informatie over Denemarken is (voor mij) onduidelijk.
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Pas op met gourmetten als je daar steengrillen mee bedoeld. Dan kunnen ze ontploffen als je niet direct de cartridge eruit haalt nadat je 'm uitzet (zolang gas verdampt koelt de cartidge zich, daarna kan een steen og grote zware pan de cartridge te heet maken).Marzman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:42:
[...]
Decathlon heeft ze ook. Heb je voor dezelfde prijs een Campingaz (volgens mij komt het uit dezelfde fabriek) en daar gaan ook die gasflessen van Action in (die zijn goedkoper dan die van CampingazWij gebruiken die ook thuis om te gourmetten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hebben zowel de lazy Jack als de fast Freddy bekeken.
Qua ruimte en met vaste slaap tent heeft de lazy Jack echt wel de voorkeur. Maar dik 7m in de breedte houdt bij we een beetje tegen. Dat gaat in NL in op de meeste campings wel passen. Maar in het buitenland.. dus misschien toch maar kijken naar een ander type.
Hoe eenvoudig is die op te zetten?
Alle tenten zijn eenvoudig op te zettenKEY Systems schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:07:
Iemand goede ervaringen met een BACO 3500 tunnel tent ?
Hoe eenvoudig is die op te zetten?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Alles is makkelijk als je weet wat je doet. Beetje zinloos antwoord, want er zit zeker verschil in. Gelukkig is er tegenwoordig altijd wel een “opzetvideo” te vinden.Touchdomex schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:11:
[...]
Alle tenten zijn eenvoudig op te zettenLigt vaak vooral aan de hoeveelheid mensen en eventuele ervaring die ze hebben met het opzetten
Des te groter ze worden des te meer mensen je nodig hebt maar moeilijk vaak niet
Edit: gevonden
Nu ook de video eens bekeken, maar voor dat geld vind ik het allemaal erg omslachtig. Een opblaasbare tent is voor minder te krijgen en staat zoveel sneller. Bijvoorbeeld Kampa heeft een paar luxe tenten.
[ Voor 21% gewijzigd door Deveon op 29-06-2020 12:38 ]
Ja absoluut, dingen die kut zijn op te zetten zijn die hele zware jongens zoals een De Wit Negev of iets in die hoek omdat als je met niet genoeg mensen bent en de stokken best verwarrend zijn en vooral als ze niet helemaal meer super zijn want ze hebben een storm gehad.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Alles is makkelijk als je weet wat je doet. Beetje zinloos antwoord, want er zit zeker verschil in. Gelukkig is er tegenwoordig altijd wel een “opzetvideo” te vinden.
Als je echt makkelijk opzetten wil dan haal je een opblaastent of iets in die richting. Verder alles met buizen of met stokken is min of meer gelijk met opzetten als je dezelfde stappen neemt.
Ik ben enigszins bekend met dergelijke BACO tenten, die staan wel enorm stevig/stabiel. Als ik het zo mag inschatten (Kampa lijkt van Outwell niveau te zijn) dan is een BACO tent kwa doek, stokken, grondzeil e.d. van een wat degelijkere, maar ook vrij letterlijk zwaardere kwaliteit.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Nu ook de video eens bekeken, maar voor dat geld vind ik het allemaal erg omslachtig. Een opblaasbare tent is voor minder te krijgen en staat zoveel sneller. Bijvoorbeeld Kampa heeft een paar luxe tenten.
Life is not about specs, it is about joy!
Je ziet bij deze dat de stokken ingeritst worden en dat het dan in één keer staat, dat is toch wel weer een stuk makkelijker dan buizen in moeten schuiven. Ook bij stokken zijn er best een hoop subtiele verschillen die onder de streep een hoop kunnen uit maken.Touchdomex schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:35:
Als je echt makkelijk opzetten wil dan haal je een opblaastent of iets in die richting. Verder alles met buizen of met stokken is min of meer gelijk met opzetten als je dezelfde stappen neemt.
Omslachtig? Ze hebben wat onzin als spanbanden en zo maar verder ga je het niet veel simpeler krijgen dan dit. Dan ben je gewoon niet geschikt voor een tent.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:26:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In principe is het eenvoudig opzetten, maar ik zou de tent niet kopen als je echt voor snelheid gaat.
De basis staat vrij vlot, maar je bent toch altijd wel even bezig met haringen slaan voor het grondzeil, stokken in elkaar schuiven, slaapcabines er in hangen, voortent plaatsen, luifel/doek plaatsen, afspannen etc.
* Cheesy haalt vanavond de tent van zolder om eind deze week een aantal dagen te kamperen

[ Voor 19% gewijzigd door Cheesy op 29-06-2020 14:39 ]
Ik wil wel graag wat betrouwbaarder en simpelere stroomsaansluiting hebben.
Zit nu te denken aan zo'n klepje: bv https://www.obelink.nl/haba-cee-wandinvoerdoos.html#reviews Onder de bermkeuken of onder/in de vouwwagen te boren en vast te zetten.
Daaraan dan 1 of 2 simpele opbouw (spat) waterdichte stopcontacten zodat ik onder de slaapplek een oplader van een telefoon / tablet en van de campinglamp kan neerleggen en de stekker van de koelbox kan pluggen.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? zekeringen / aardlek aan te raden?
In de keuken kiezen we (bewust nog) niet voor pompje aan de wasbak, dit doen we met een jerrycan. Scheelt ook weer een tankje voor afwaswater.
Verder gebruiken we af en toe de camping-waterkoker. hiervoor dus ook een stopcontact aan het keukentje of aan de vouwwagen maken.
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Voor bijna €2300 verwacht ik gewoon meer, veel meer. Betaal je zoveel en dan nog de slaapcabines zelf vast gaan lopen knopen. Wij hadden een gebruikte Active Leisure Brixen 6 in 2015 voor gekocht voor 10% van die prijs en daar kon je de slaapcabines gewoon vastklikken aan de tent, klittenband op het grondzeil en aan de voorkant vastritsen. Dat staat gewoon veel mooier.Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Omslachtig? Ze hebben wat onzin als spanbanden en zo maar verder ga je het niet veel simpeler krijgen dan dit. Dan ben je gewoon niet geschikt voor een tent.
Dat je de tent opbouwt vanaf het grondzeil en de stokken kan inritsen is wel heel fijn, maar als ik naar opzet gemak en features kijk zou een Kampa echt mijn voorkeur hebben. Ik heb hier ook fijnere tenten voorbij zien komen om te zetten waarbij de tent vast zat aan het grondzeil.
Inmiddels hebben wij een caravan, maar dat komt vooral door vrouwlief die nogal een lichte slaper is. Zelf zie ik van alle kampeermiddelen de voor en nadelen en gaat mij meer om de locatie, eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen en wil ik nergens aan vast zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 29-06-2020 14:43 ]
Nou een groot deel is ook kwaliteit van de stokken en ook van het doek. Die ziet er bij zo'n Baco wel echt subliem uit. Zal ook wel de reden zijn waarom het ding 50kg isDeveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Voor bijna €2300 verwacht ik gewoon meer, veel meer. Betaal je zoveel en dan nog de slaapcabines zelf vast gaan lopen knopen. Wij hadden een gebruikte Active Leisure Brixen 6 in 2015 voor gekocht voor 10% van die prijs en daar kon je de slaapcabines gewoon vastklikken aan de tent, klittenband op het grondzeil en aan de voorkant vastritsen. Dat staat gewoon veel mooier.
Dat je de tent opbouwt vanaf het grondzeil en de stokken kan inritsen is wel heel fijn, maar als ik naar opzet gemak en features kijk zou een Kampa echt mijn voorkeur hebben. Ik heb hier ook fijnere tenten voorbij zien komen om te zetten waarbij de tent vast zat aan het grondzeil.
Ja het is nog makkelijkerGonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:07:
[...]
Je ziet bij deze dat de stokken ingeritst worden en dat het dan in één keer staat, dat is toch wel weer een stuk makkelijker dan buizen in moeten schuiven. Ook bij stokken zijn er best een hoop subtiele verschillen die onder de streep een hoop kunnen uit maken.
Tja, het makkelijkst is nog zo'n smijttentje wat ineens op floept. Gemak puur aan prijs relateren is waanzin, de duurste tenten (De Waard) zijn vaak zelfs het lastigst.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
Voor bijna €2300 verwacht ik gewoon meer, veel meer. Betaal je zoveel en dan nog de slaapcabines zelf vast gaan lopen knopen. Wij hadden een gebruikte Active Leisure Brixen 6 in 2015 voor gekocht voor 10% van die prijs en daar kon je de slaapcabines gewoon vastklikken aan de tent, klittenband op het grondzeil en aan de voorkant vastritsen. Dat staat gewoon veel mooier.
Overigens zie ik nu wat je met de slaapcabines bedoelt, zo ver was ik niet gekomen. Daar zou ik inderdaad gewoon een haakje met elastiek verwachten, dat je dat moet knopen is kansloos.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik beschouw mijn elektrische installatie in de vouwcaravan als een extra verlengdoos op wielen. De aardlek en zekeringen zitten in de aansluitkast van de camping.soepah schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:37:
Iemand ervaring met het 'modificeren' van een vouwwagen?
Ik wil wel graag wat betrouwbaarder en simpelere stroomsaansluiting hebben.
Zit nu te denken aan zo'n klepje: bv https://www.obelink.nl/haba-cee-wandinvoerdoos.html#reviews Onder de bermkeuken of onder/in de vouwwagen te boren en vast te zetten.
Daaraan dan 1 of 2 simpele opbouw (spat) waterdichte stopcontacten zodat ik onder de slaapplek een oplader van een telefoon / tablet en van de campinglamp kan neerleggen en de stekker van de koelbox kan pluggen.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden? zekeringen / aardlek aan te raden?
In de keuken kiezen we (bewust nog) niet voor pompje aan de wasbak, dit doen we met een jerrycan. Scheelt ook weer een tankje voor afwaswater.
Verder gebruiken we af en toe de camping-waterkoker. hiervoor dus ook een stopcontact aan het keukentje of aan de vouwwagen maken.
Er zijn vast mensen die dat anders vinden maar ik vraag me af of die als ze ergens een verlengsnoer inprikken ook een Alamat op dat verlengsnoer monteren + zekeringen?
Als die inbouwdoos netjes monteert kan er niet veel mis gaan. Extra onderdelen zijn weer foutgevoelig.
Zorg voor nette verbindingen met adereindhulsjes en draai alles keurig aan.
Mogelijk een rupsje kit voor de inbouwdoos om inwateren tegen te gaan.
Ook meteen m'n tweepitter op poten vervangen door een Safari Chef. Nu neemt kooktoestel en gasfles samen net zoveel ruimte in als m'n oude gasfles.
Waarom? Omdat ik merk dat ik zelden twee pitten gebruik, de grillplaat werd rabberig en ik zat vaak binnen te koken omdat het naar buiten sjouwen zoveel gedoe is.
Met de Safari Chef en kleinere fles hoop ik zo naar buiten te lopen en makkelijker te koken waar ik wil. Dus ook lekker buiten grillen en zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jij hebt al heel wat vouwwagens bekeken hèGonadan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:22:
Ook nog even naar de Cabanon Malawi staan kijken. Op zich leuke kar maar wordt aangeprezen dat hij zo lekker laag is. Nou dat klopt, de wagenbak lijkt ook nogal laag te zijn dus veel gaat daar niet in passen. Jammer.
Ik ben het overigens wel met je eens, er gaat volgens mij niet heel veel in de bak (voor een vouwwagen).
Gaat dat niet alleen een probleem zijn in Italië? En zelfs daar moet het met wat passen en meten wel gaan lukken. Je zit hooguit met het luifeltje aan de linkerzijde wat je niet helemaal mooi kan opzetten. Met een vouwwagen wil je überhaupt geen klein plek denk ik?Tito129 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:33:
Vandaag nog even naar de campooz vouwwagens gekeken. Wij zijn net ze 3tjes en er komt niemand meer bij. ( hooguit vriendje die meegaat)
Hebben zowel de lazy Jack als de fast Freddy bekeken.
Qua ruimte en met vaste slaap tent heeft de lazy Jack echt wel de voorkeur. Maar dik 7m in de breedte houdt bij we een beetje tegen. Dat gaat in NL in op de meeste campings wel passen. Maar in het buitenland.. dus misschien toch maar kijken naar een ander type.
Afgelopen zomer in Italië gestaan, met een tent, maar daar had de LJ ook wel op de plaats gekund.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 29-06-2020 15:50 ]
Baco , en Falco & de Waards, zijn tenten die je overal kan neerzetten. In Zeeland , in Frankrijk , in Duitsland . Maar ook in Schotland of de Wadden met volle exposure van (harde) wind . Deze tenten zijn gemaakt voor om ruiger weer (Langer) te weerstaan. Vandaar dat deze zwaarder zijn en dus ook wat moeilijker op te zetten en veel duurder zijnDeveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Inmiddels hebben wij een caravan, maar dat komt vooral door vrouwlief die nogal een lichte slaper is. Zelf zie ik van alle kampeermiddelen de voor en nadelen en gaat mij meer om de locatie, eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen en wil ik nergens aan vast zitten.
Tuurlijk zou je met een 90% goedkopere tent ook in de wind kunnen staan, maar de Baco en de Falco’s van deze wereld zijn dus weerbaarder.
Je kopt dus dit soort tenten als je veel gaat kamperen en alle weertypen opzoekt. Mocht je alleen naar Zuid Europa gaan dan is zo’n tent overkill.
Wij hebben een 69KG wegende Zeearend en die hebben mijn vrouw en ik compleet met slaaptent in een uurtje staan.
[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 29-06-2020 15:48 ]
Ga je alleen maar festivalletjes af dan snap ik dat je weinig eisen stelt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Yup. Het blijft interessant maar ik heb geen haast. Al heb ik ondertussen wel wat geautomatiseerde zoekdingetjes op marktplaats staan om die trend eens te volgen. Geeft mij een beeld van de waarde van dingen en wat er langs komt.Luuk84 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:33:
Jij hebt al heel wat vouwwagens bekeken hè![]()
Ik ben het overigens wel met je eens, er gaat volgens mij niet heel veel in de bak (voor een vouwwagen)..
Soms zie je ze dan langs komen en heel snel weg zijn, terwijl anderen heel lang staan en steeds maar in prijs zakken. Dan vraag je je toch af of daar wat mee is of dat hij gewoon om één of andere reden minder aantrekkelijk is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hiermee lijk je te suggereren dat er twee type tenten zijn:Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:58:
Of je houdt gewoon van de kwaliteit van zo'n tent en het leefklimaat wat het oplevert. Heeft in mijn ogen niet per se een relatie met waar je gaat kamperen.
Ga je alleen maar festivalletjes af dan snap ik dat je weinig eisen stelt.
-Kwaliteitstenten
-Festivaltenten
Maar er is een hele grote middencategorie met redelijk degelijk stokken, fatsoenlijk 'technisch katoen' en een grondzeil. Die zijn de term 'festivaltent' zeker niet waard en kun je jaren lang plezier van hebben onder 'normale' gezinsvakantiecondities
Ik wil er meer mee zeggen dat je niet per se naar een bijzonder klimaat hoeft te willen om een tent van hoge kwaliteit en echt katoen te kunnen waarderen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begrijpelijk, maar die slaapcabine van €10 mag toch ook wel €5 extra kosten in productie om de boel net wat luxer en praktischer te maken?backupdevice schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Baco , en Falco & de Waards, zijn tenten die je overal kan neerzetten. In Zeeland , in Frankrijk , in Duitsland . Maar ook in Schotland of de Wadden met volle exposure van (harde) wind . Deze tenten zijn gemaakt voor om ruiger weer (Langer) te weerstaan. Vandaar dat deze zwaarder zijn en dus ook wat moeilijker op te zetten en veel duurder zijn
Ik snap dat je voor dit doel congesties moet doen in gewicht en opzet gemak, maar het totaalpakket moet wel in balans blijven.
Zoals een Ferrari op de Nederlandse snelweg dus terwijl je voor minder een Tesla rijdt.Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:58:
Of je houdt gewoon van de kwaliteit van zo'n tent en het leefklimaat wat het oplevert. Heeft in mijn ogen niet per se een relatie met waar je gaat kamperen.
Als je het over auto's hebt dan denk ik eerder aan een vergelijking met een wat luxere middenklasser ten opzichte van een simpel uitgevoerde Kia. Helemaal niets slechts aan welke keuze dan ook, maar je merkt wel verschil.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:28:
Zoals een Ferrari op de Nederlandse snelweg dus terwijl je voor minder een Tesla rijdt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ik kom van een 90% goekopere tent af en ik moet zeggen dat qua luxe en praktische zaken ik nu wel zie waarom deze tenten veel duurder zijn. Waar jij misschien de binnentent als negatief voorbeeld geef, zet ik bijvoorbeeld het afspannen van de tent tegenover. Zo zijn er plussen en minnen. Een grote tent koop je ( normaal genomen ) niet om van camping naar camping te hoppen, maar om hem zeker 2 weken neer te zetten. Dan maakt die 10 minuten extra die je moet besteden aan de slaap cabine ook niet uit.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:28:
[...]
Begrijpelijk, maar die slaapcabine van €10 mag toch ook wel €5 extra kosten in productie om de boel net wat luxer en praktischer te maken?
Ik snap dat je voor dit doel congesties moet doen in gewicht en opzet gemak, maar het totaalpakket moet wel in balans blijven.
Nee sorry ik vond mijn keuze voor een Ferrari beter. Doordat een De Waard / Baco goed is in enkele zaken gaat dat ten koste van andere zaken.Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:33:
[...]
Als je het over auto's hebt dan denk ik eerder aan een vergelijking met een wat luxere middenklasser ten opzichte van een simpel uitgevoerde Kia. Helemaal niets slechts aan welke keuze dan ook, maar je merkt wel verschil.
Zo was onze tent goedkoper, ruimer, makkelijker en sneller op te zetten, lichter (gewicht & lichtinval) en luxer afgewerkt (klikken ipv knopen). Gezien die gemakkelijk windkracht 8 aan kon is dat voor ons ruim voldoende.
Nu vind ik De Waard ook een hele mooie tent, maar voor mij is het functie over vorm. Je moet wel erg veel inleveren voor z’n ontwerp of hoge kwaliteit doek.
@backupdevice Een gebruikte tent voor 10% van de prijs he. Onze eerste tent was €160 nieuw en inderdaad een wereld van verschil met de Active Leisure Brixen 6 (€250, gebruikt) die daarna kwam. Maar je gaat mij niet vertellen dat de tenten rond de €800 zoveel slechter zijn..
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 29-06-2020 17:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor mij wel. Heb een keer een zomer met dagen regen gehad in een 800 euro katoen tent en dat was, naast de regen, geen pretje kan ik je zeggen. Als het doek vol zit dan wordt alles klam en vochtig. Als je kleine kinderen hebt dan wil je niet dat die aan een nat doek komen etc.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Nee sorry ik vond mijn keuze voor een Ferrari beter. Doordat een De Waard / Baco goed is in enkele zaken gaat dat ten koste van andere zaken.
Zo was onze tent goedkoper, ruimer, makkelijker en sneller op te zetten, lichter (gewicht & lichtinval) en luxer afgewerkt (klikken ipv knopen). Gezien die gemakkelijk windkracht 8 aan kon is dat voor ons ruim voldoende.
Nu vind ik De Waard ook een hele mooie tent, maar voor mij is het functie over vorm. Je moet wel erg veel inleveren voor z’n ontwerp of hoge kwaliteit doek.
@backupdevice Een gebruikte tent voor 10% van de prijs he. Onze eerste tent was €160 nieuw en inderdaad een wereld van verschil met de Active Leisure Brixen 6 (€250, gebruikt) die daarna kwam. Maar je gaat mij niet vertellen dat de tenten rond de €800 zoveel slechter zijn..
De Falco die wij hebben werd zelfs na 3 dagen slagregen in de Dordogne niet vocthig . Dus er zit zeker verschil in en dat zijn ook criteria's die je moet meenemen in de keuze voor tenten . Daar betaal je voor en daar zit ook het verschl in.
En met mij denk ik 90% van de kampeerders. Ik ken ieder geval geen die windkracht 10+ op zoekt. Vorig jaar 8 en 9 op de caravan gehad op Texel maar was geen enkel probleem. We hadden niet eens de magische houten haringen, al heb ik er wel een paar ingegraven totdat ze in het harde zand kwamen te zitten.Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:31:
@Deveon ik snap het wel hoor, je wilt graag jouw bovengrens als de meest realistische keuze neer zetten. Dat is heel menselijk maar natuurlijk alles behalve waar, behalve voor jezelf.
Maar ik ben oprecht benieuwd naar wat deze tenten zo goed maakt, want ik zie het niet. Dikker doek zie ik niet direct als beter. Op een gegeven moment kan je beter naar een dubbele wand gaan voor isolatie van het weer.
Minder warm en sneller koelDeveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
[...]
En met mij denk ik 90% van de kampeerders. Ik ken ieder geval geen die windkracht 10+ op zoekt. Vorig jaar 8 en 9 op de caravan gehad op Texel maar was geen enkel probleem. We hadden niet eens de magische houten haringen, al heb ik er wel een paar ingegraven totdat ze in het harde zand kwamen te zitten.
Maar ik ben oprecht benieuwd naar wat deze tenten zo goed maakt, want ik zie het niet. Dikker doek zie ik niet direct als beter. Op een gegeven moment kan je beter naar een dubbele wand gaan voor isolatie van het weer.
Zuigt zich niet vol met water
Minder vochtig en sneller droog
Beter binnen klimaat
Kwaliteit van doek is niet alleen maar isolatie, het is ook hoe lang kan je het doek blijven gebruiken. Na hoeveel seizoenen je het nog normaal kan gebruiken en het mooi blijft.Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:06:
[...]
En met mij denk ik 90% van de kampeerders. Ik ken ieder geval geen die windkracht 10+ op zoekt. Vorig jaar 8 en 9 op de caravan gehad op Texel maar was geen enkel probleem. We hadden niet eens de magische houten haringen, al heb ik er wel een paar ingegraven totdat ze in het harde zand kwamen te zitten.
Ik vind het fantastisch (liggen hier 5 de waard tenten). En ik kan op noemen waarom, maar dan ga je aangeven dat ja daar een andere mening over hebt. En dat is prima. Maar ik ga geen discussie starten. Daar worden we allebei niet blijer van.
Ik ben geen tent kampeerder maar ik zie juist dat als de charme van de De Waard tent. Net zoals een klassiek jacht - gebouwd om te blijven en dat zie je onder andere daar aan.Ankh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:47:
[...]
<> Het is misschien wat gedateerd en de kleurstellingen zijn relatief ouderwets, maar so be it.
[ Voor 67% gewijzigd door franssie op 29-06-2020 18:51 ]
Hier 2 de waard tenten. De oudste is +/- 35 jaar oud en heeft 15 jaar geleden een nieuw origineel tent doek gehad. Dus voor dat ze zijn overgenomen etc. Het is misschien wat gedateerd en de kleurstellingen zijn relatief ouderwets, maar so be it.Jelte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:40:
@Deveon het is prima als jij de meerwaarde van een De Waard tent niet ziet. Iedereen zo zijn voorkeur.
Ik vind het fantastisch (liggen hier 5 de waard tenten). En ik kan op noemen waarom, maar dan ga je aangeven dat ja daar een andere mening over hebt. En dat is prima. Maar ik ga geen discussie starten. Daar worden we allebei niet blijer van.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
- Lepelaar met varioluifel (joekel, tweedehands)
- Kuifmees (3 personen met flinke vaste luifel, nieuwe)
- Koningsstern (bijzet, tweedehands)
- Dwergstern (kleinere bijzet, tweedehands)
- Mijn eerste De Waard (speeltentje, nieuw)
De Lepelaar gaat eruit als de kleintjes niet meer bij ons in de tent willen slapen. Dan gebruiken we de Kuifmees met een bijzettent. Ik denk dat dat de Koningsstern wordt en we de Dwergstern ook verkopen (alhoewel die mooier is).
(En dan ligt er nog een kleine Coleman, voor fietsvakanties)
Telt een nieuw doek niet als gewoon als een nieuwe tent? En om er toch op terug te komen, ik ben oprecht benieuwd wat er zo magisch is, maar behalve superstormen overleven, het uiterlijk, de levensduur en een stevig doek komt er maar weinig uit. Het lijkt meer een soort nostalgia en dat is ook prima. Er is blijkbaar een flinke fanbase die er gek op is. Gelukkig hoef ik ze niet op te zetten en mee te sjouwen en kan ik er wel naar kijken.Ankh schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:47:
[...]
Hier 2 de waard tenten. De oudste is +/- 35 jaar oud en heeft 15 jaar geleden een nieuw origineel tent doek gehad. Dus voor dat ze zijn overgenomen etc. Het is misschien wat gedateerd en de kleurstellingen zijn relatief ouderwets, maar so be it.
Wat ik al een paar keer heb aangegeven is bijv hoe het doek gedraagt bij nat weer. Zuigt hij zichzelf helemaal vol met het gevolg dat na een dag of 2 alles in je tent klam is , of heb je dat probleem niet. Dit bepaalt het binnen klimaat .Deveon schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:39:
[...]
Telt een nieuw doek niet als gewoon als een nieuwe tent? En om er toch op terug te komen, ik ben oprecht benieuwd wat er zo magisch is, maar behalve superstormen overleven, het uiterlijk, de levensduur en een stevig doek komt er maar weinig uit. Het lijkt meer een soort nostalgia en dat is ook prima. Er is blijkbaar een flinke fanbase die er gek op is. Gelukkig hoef ik ze niet op te zetten en mee te sjouwen en kan ik er wel naar kijken.
Dat is geen nostalgie, maar ervaring van vele jaren kamperen in tenten en daarop je wensen en eisen aanpassen . De ene heeft daar wel geld voor over en de ander niet.
En ja , een de Waard , Baco en Falco gaan over het algemeen langer mee dan een Middenmoter . En dat komt door betere kwaliteit doek en daarvoor moet je betalen.
[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 29-06-2020 19:49 ]
Niemand heeft gesteld dat een duurdere tent 'magisch' is of iets bijzonders heeft waardoor iedereen hem zou moeten willen. Er zijn echter wel simpelweg verschillen waardoor zo'n tent meerwaarde kan hebben, mits je daar waarde aan hecht. En dat is niet alleen maar 'een superstorm overleven'.
Voor mij is er meer dan De Waard, maar ik vind ze inderdaad wel erg mooi. Ook kwalitatief qua materialen en afwerking, dat merk je meteen. Zelf heb ik er echter geen één want ik vind het opzetten te veel werk en houd ook van wat meer licht in de tent. Tel dat op bij de significante meerprijs en voor mij was een De Waard het niet waard. (
Keuzes zijn daarin heel persoonlijk en je hoeft niet allemaal aan dezelfde eigenschappen waarde te hechten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vorig jaar een 2e, 2e hands Zilverplevier bijgehaald om wat meer rond te trekken.
Zou graag nog een grote bonte specht willen hebben, vind dat een erg mooi model tent, maar kost ook het nodige... en zolang bovenstaande tent(en) nog goed zijn...
Moet nog wel kijken voor de zomervakanties en campings, liefst iets in het buitenland, maar heb eigenlijk weinig zin in gedoe met mondkapjes zodra je naar de wc moet, of als je ergens naartoe wil...
[ Voor 23% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-06-2020 20:39 ]
Nee hoor, soms is het gewoon een beetje op knopjes drukken in de hoop van een opbouwende reactie want het leek een beetje een feit dat het de beste tent is zonder echte onderbouwing, Echter heb ik er eens een review van onze oude tent (Active Leisure Brixen 4 bij gebrek aan de 6) bij gezocht en die was juist uitstekend voor regenachtig weer en ik ging er vanuit dat alle katoenen tenten op dat niveau zaten. Het nadeel van lastig strak zetten kan ik mij wel in vinden, maar opbouw was peanuts en deed ik grotendeels alleen. De stokken buitenaf hebben ze bij Baco beter voor elkaar want door de gleuven duwen heeft mij overtuigt dat als er een tent komt deze opblaasbaar is,Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:04:
@Deveon met alle respect, maar gezien de toon en woordkeuze die je tot nu toe al gebruikt lijkt mij jouw mening al zo klaar als een klontje.
Neem die binnentent in het filmpje. Zelf vastknopen met katoenen reepjes is natuurlijk verreweg het meest duurzaam, dat slijt gewoon niet harder dan de tent zelf. Terwijl elastiek met een haakje slap wordt of af breekt en allang een keer vervangen moet worden. Dus ik snap het wel, maar wil zelf toch gewoon een haakje.
Zelf kijk ik veel naar handigheidjes. Nagedacht over hoe iets vast te maken is, hoe iets los kan, hoe de ventilatie werkt, kan het bij regen open, etc. etc. Het is bizar wat voor keuzes ik soms zie waarvan ik denk, waarom? Niet dat ik wil beweren dat ik het altijd beter weet, maar soms zou ik het toch echt anders gedaan hebben.
Neem die Cabanon (vouwwagen) die ik zat staan, daar zat een luifel aan vast geritst, van beneden naar boven. Dan vraag ik mij af, waarom niet van boven naar beneden? Dan kan je hem namelijk nog half open zetten en een open zijkant creëren.
Op dat soort details zie je pas echt grote verschillen tussen merken. Sommigen denken over van alles na en zijn rete handig, anderen proberen dat maar maken alleen maar features die net niet lekker werken en stuk gaan, anderen doen alles heel simpel om de prijs te drukken, anderen weer om onverwoestbaar te zijn. Zo kan je bij ogenschijnlijk dezelfde tenten nog bizar grote verschillen hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor onze tent was de slaapcabine vast klikken en ritsen ideaal, maar ik zie dat bij geen enkel andere tent terug. Inderdaad misschien niet zo duurzaam als katoen, maar wel erg makkelijk en ziet er veel mooier uit (misschien gevoelig voor schade?). Z’n katoenen stripje aan een metalen ringetje op een tent met die prijs was gewoon even een shocker voor mij.
Mijn tent heeft dan weer een combinatie van klikken en haken, geen rits of knopen. Dat scheelt wel weer een stuk aan gewicht maar ik kan mij voorstellen dat je dat dan weer minder flatteus vindt. In latere versies van mijn tent heeft het wel gezeten, maar het merk is qua kwaliteit hard achteruit gehold en zou ik nu niet meer kopen.
84 haringen per strekkende meter was ook en shocker voor mij, daarom geen De Waard.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hi Ha Hopjesvla
Ik zou er nooit voor kiezen inderdaad, maar als je mij zou vertellen dat ik m'n tent op m'n rugtas mee zou moeten zeulen zou ik hem ineens een stuk aantrekkelijker vinden.Hopjesvla79 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:51:
Ach, ieder heeft zo zijn eigen ideale tent. Ik heb een Exped Venus III DLX tent. Je kan er niet in staan, is niet van katoen, kost €1300. Ik vind het een heerlijke tent, maar kan me voorstellen dat veel mensen hier aan voorbij lopen. Als je er maar blij mee bent, toch?
Denk maar niet dat ik in mijn tijd van met rugzak Finland of Zweden door trekken ook zo hard ging op 320 g/m2 katoen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rondtrekken met de rugzak doe ik niet met deze, veel te zwaar met z'n 4900 gram.Gonadan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:58:
[...]
Ik zou er nooit voor kiezen inderdaad, maar als je mij zou vertellen dat ik m'n tent op m'n rugtas mee zou moeten zeulen zou ik hem ineens een stuk aantrekkelijker vinden.
Denk maar niet dat ik in mijn tijd van met rugzak Finland of Zweden door trekken ook zo hard ging op 320 g/m2 katoen.
Hi Ha Hopjesvla
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, En daar moet ik dan weer om lachen, al die discussies. En dan de verhalen over de hoeveelheid kilo's, aparte aanhangers voor de zooi enzoKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:20:
Alleen al mn zak met haringen weegt een veelvoud van dat
Hi Ha Hopjesvla
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vU0A17HhfSKHl0fj6MkDBOeu.jpg?f=user_large)

* aReaRe had een Karsten 2.60 en nu een Baldani Airwave 300TC.
[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 30-06-2020 07:46 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Die kanalen zijn meestal toch veel groter (ø100 mm?) dan de diameter van een normale tentstok? Ze hadden dus ook het inzicht van een goudvis.
Camping aan de kust bij Katwijk. Loopafstand van het strand.
Vrijdagmiddag aangekomen bij > 30ºC, dus snel de caravan afkoppelen en rechtzetten en op naar het strand voor een duik en een picnic.
Camping zelf: denk dat er zo'n 90% aan Duitsers zat, veel caravans en campers (zelfs een paar van die Carthago zes-assers gezien, wat een monsters zijn dat, zeg...). Prima sanitair en leuk zwembad (binnen en buiten) voor de kinderen.
's Nachts sloeg het weer om. Hevige windvlagen, onweer en bakken regen. Onze oude tent had het waarschijnlijk wel overleefd, maar in de caravan slaap je dan toch net wat ontspannender.....
De Duitse dames die op hetzelfde veldje stonden met hun festivaltentje hebben het niet droog gehouden.
Zaterdag bleef het hard waaien met af en toe wat druppels. Even een simpele luifel erop gehad, maar uiteindelijk besloten die weer af te breken vanwege de wind.
De Duitse dames die op hetzelfde veldje stonden met hun festivaltentje waren op pad, maar hun tentje was die dag compleet aan gort gewaaid. Toen ze 's avonds laat terug kwamen was er niets anders te doen dan de tent weggooien, spullen in de auto laden en terug naar huis te rijden.. Best sneu zo'n vakantie die in het water valt.
Zondag nog even wezen zwemmen, daarna op naar huis. Er werd flink getrokken aan de caravan, maar geen moment het idee dat de boel onhandelbaar werd.
Nu op naar de zomervakantie!
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
En dan met je nieuw gekochte tent erachter komen dat er een tentstok mist en je hem niet op kan zetten.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:40:
Probeer je tent dan ook eerst een keer thuis op te zetten... al geloof ik best dat je veel mensen hebt die dat ding pas op de camping uit de verpakking trekken.
Toen wij de tent kochten hebben wij deze ook van tevoren een keer opgezet. Alleen niet in de tuin want dat paste toen niet. Tent was veel te groot voor de tuin. Dus toen maar alles mee naar het park in de buurt.

Kregen nog meer bekijks dan je op de camping hebt

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2020 13:43 ]
Wij hebben voor elke trip een oplossing. In het voor -en na jaar hebben wij voor weekendjes weg een kleine tent waar wij met zijn 4-en in kunnen liggen. Kleine luifel eraan en thats it. Kan zelfs met een rugzak meegenomen worden.Hopjesvla79 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:28:
[...]
Precies, En daar moet ik dan weer om lachen, al die discussies. En dan de verhalen over de hoeveelheid kilo's, aparte aanhangers voor de zooi enzoIk geloof best dat het fijne tenten zijn, welke dan ook van die katoenen dingen/halve huizen/compacte loodsen maar is niet iets voor ms Hopjesvla en mij, en dat is niet omdat we nog jong in onze twenties zijn ofzo. Maar zoals gezegd, voor iedere kampeerder is er een passende tent, vouwwagen whatever. Met alle bijkomende plussen en minnen
Zomervakantie grote tent.
Daarnaast nog een soort tunneltent. Beide ondertussen al redelijk aan de leeftijd, maar best wel wat gebruikt.
Mijn vrouw kwam met het fantastische idee om in de tuin ze op te zetten en zo met onze dochter te proberen of het wat is.
Daarbij kunnen we dan ook meteen zien of de tenten nog goed zijn. Al was het maar met de tuinslang.
Denk dat ik ook ga koken met het gasstel e.d.
Wil zelf tzt nog weer eens naar Chammonix, maar dat ga ik niet doen met haar als eerste vakantie.
Groot gelijk. Een ontbrekende tentstok kan gebeuren maar lijkt me zeldzaam. Dat de fabrikant extreem zuinig is geweest met aantallen en kwaliteit van haringen en scheerlijnen is echter bijna standaard en dan is het ook wel fijn om zeker te zijn dat je die genoeg hebt.Highfive95 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:01:
[...]
En dan met je nieuw gekochte tent erachter komen dat er een tentstok mist en je hem niet op kan zetten.![]()
Toen wij de tent kochten hebben wij deze ook van tevoren een keer opgezet. Alleen niet in de tuin want dat paste toen niet. Tent was veel te groot voor de tuin. Dus toen maar alles mee naar het park in de buurt.![]()
Kregen nog meer bekijks dan je op de camping hebt
Meestal wordt hier met die term een beetje denigrerend gedaan over technisch best solide goedkope polyester-glasvezel koepeltjes, die wel een storm kunnen hebben. Die VW-tent daar krijg ik zelfs jeuk van..TheOmen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:38:
De Duitse dames die op hetzelfde veldje stonden met hun festivaltentje hebben het niet droog gehouden.
[ Voor 23% gewijzigd door Bacchus op 30-06-2020 11:01 ]
En inderdaad, ik probeer _altijd_ m'n spullen uit voordat ik op vakantie ga, of dat nu een tent is, een fietsendrager of een simpel lampje. Je wilt gewoon niet dat je denkt dat je uitrusting in orde is en er pas daar achter komt dat het tegen valt. Het is een kleine moeite.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En lekker klein pakketje dus past altijd wel (ca. 20x20x80 cm)
1 1-persoons voor in mijn uppie.
Dan nog onze oude Phoenix tent, dik 30 jaar geleden gekocht en doet het nog perfect als trekkerstent voor 2.
Dan nog een 2-persoons met voostukje er aan,
Bovenstaande zijn beiden 3 kwaliteitstenten
1 1-persoons dochter-opwerptent van Decathlon. Zou 2-persoons moeten zijn, tot dochterlief haar spullen uitpakt, dan is hij al te klein voor 1 persoon
1 3-persoons Aldi tent, koepel. Dik 20 jaar geelden gekocht toen we voor het eerst een meerdaagse met de dan hele kleine kids gingen doen in Limburg. Jaar in, jaar uit in de tuin gestaan met kids er in. Ding is ook nog goed, leen ik soms uit
2 Eureka tenten. Onze oude tent, die gaat mee als ik met wat vrineden gaat kamperen waarbij best wel veel alcohol wordt gedronken. We slapen dan ook regelmatig zonder binnentent, hebben we meer ruimte. Deze zou kapot kunnen zonder dat ik het heel erg vind, dan mag een ander een tent aanschaffen
Nog een Eureka tent, 3 persoons, voor als we 3 weken op 1 plek gaan staan. Heerlijke tent
Oja, ook nog een hele kleine sleurhut om rond meet te rekken. Zit geen badkamer in, maar dat boeit niet. Ook geen vaste kachel.
Haha, over goede voorbereiding gesproken. Heb het wel eens mee gemaakt dat er een gast op een TT camping aan kwam zetten met een "tentje voor maar 5 euro, was geen geld." Toen hij hem aan het opzetten was, hebben we hem vierkant uitgelachen. Hij had zo'n strandtentje gekochtGonadan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:04:
Festivaltent is toch niet meer dan een benaming voor een tent die niet al te veel mag kosten omdat je niet kunt garanderen dat hij het overleeft? Hoeft niet eens per se door de tent zelf te komen, kan ook omdat een medefestivalganger door het doek rent of omdat iemand hem helemaal vol kotst.
En inderdaad, ik probeer _altijd_ m'n spullen uit voordat ik op vakantie ga, of dat nu een tent is, een fietsendrager of een simpel lampje. Je wilt gewoon niet dat je denkt dat je uitrusting in orde is en er pas daar achter komt dat het tegen valt. Het is een kleine moeite.

Neem zelf al 20 jaar hetzelfde tentje mee naar de TT, achteraf had ik ook wel een duurdere mee kunnen nemen. Want hij doet het nog steeds
Misschien moeten we voor die VW-tent dan een nieuwe term bedenken, want ik wilde absoluut niet de indruk wekken dat ik iets tegen festivaltenten heb.Bacchus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:56:
Meestal wordt hier met die term een beetje denigrerend gedaan over technisch best solide goedkope polyester-glasvezel koepeltjes, die wel een storm kunnen hebben. Die VW-tent daar krijg ik zelfs jeuk van..
Ben zelf ook wel eens met zo'n ding op pad geweest, zowel naar festivals als op vakantie.
Kan me vaag herinneren dat het een PerrySport koepeltje was. Daarvan was wel een keer een glasfiber-stok gebroken tijdens noodweer in Italië. Maar dat was echt wel een paar tandjes erger dan het weer van afgelopen weekend. En met ducttape ook snel weer te fixen.
Bij die VW-tent waren alle stokken geknakt.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Haha mijn huidige 2 tenten waren ook 5 euro per stukJoris748 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:37:
[...]
Haha, over goede voorbereiding gesproken. Heb het wel eens mee gemaakt dat er een gast op een TT camping aan kwam zetten met een "tentje voor maar 5 euro, was geen geld." Toen hij hem aan het opzetten was, hebben we hem vierkant uitgelachen. Hij had zo'n strandtentje gekocht

:strip_exif()/f/image/Pqj88Asq31WhATCAwSCGdzur.jpg?f=fotoalbum_medium)
Alleen dus wel van de kringloop
Dat krijg je als ontwerp ver boven functie wordt gesteld. Bungalow tenten waren door hun vorm en stokkenconstructie ook heel erg slecht voorbereid op wind.TheOmen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:39:
Bij die VW-tent waren alle stokken geknakt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hier ook een campingkastje gekocht voor een paar euro bij de kringloop. Ding zat nog nieuw in de doos. Nooit gebruiktTouchdomex schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:47:
[.
Alleen dus wel van de kringloopHet kan prima

Ha ja zeker omdat bepaalde kringlopen tenten krijgen en ze niet testen en dus gewoon voor 5 euro op de plank leggen. Dus je neemt een gok maar voor 5 euro wil ik best die gok nemenHighfive95 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:52:
[...]
Hier ook een campingkastje gekocht voor een paar euro bij de kringloop. Ding zat nog niet in de doos. Nooit gebruikt. Je hebt soms best leuke pareltjes bij de kringloop. Ook marktplaats is genoeg goed spul te vinden voor een prikkie.

Andere dingen ook. Had bijna zo'n mooie dikke grote katoenentent meegenomen voor 15 euro en een random zak stokken voor ook 15 euro omdat het bij elkaar lag maar dat was een gok die mij iets te groot werd omdat het nogal een lomp apparaat was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8