[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:35:
Heeft iemand wel eens zo'n checker voor je gasfles geprobeerd en dat als positief ervaren? Ik ben normaal gewoon van het voelen/wegen, maar als zo'n klein dingetje goed zou werken kan dat wel handig zijn.
Voor de Easy Blue flessen bestaat een app die de toonhoogte meet en daarmee de inhoud vaststelt. Wat mij betreft werkt dat prima.

Je had het eerder in dit topic over 'veel te dure blauwe flessen', je zal wel de kleinere Campingaz bedoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Voor de Easy Blue flessen bestaat een app die de toonhoogte meet en daarmee de inhoud vaststelt. Wat mij betreft werkt dat prima.

Je had het eerder in dit topic over 'veel te dure blauwe flessen', je zal wel de kleinere Campingaz bedoelen ;)
Easy blue is ook te duur, maar ik heb nu campingaz inderdaad. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 12:17
Gonadan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:35:
Heeft iemand wel eens zo'n checker voor je gasfles geprobeerd en dat als positief ervaren? Ik ben normaal gewoon van het voelen/wegen, maar als zo'n klein dingetje goed zou werken kan dat wel handig zijn.
ik nam altijd zo'n kofferweger (https://www.bol.com/nl/p/...CzgUy5oueNdhoClBsQAvD_BwE)
mee, gasfles er aan ophangen, aantal kilos minus het ledig gewicht (tarra) en je weet precies hoeveel kg gas je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
forzafan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:02:
ik nam altijd zo'n kofferweger (https://www.bol.com/nl/p/...CzgUy5oueNdhoClBsQAvD_BwE)
mee, gasfles er aan ophangen, aantal kilos minus het ledig gewicht (tarra) en je weet precies hoeveel kg gas je hebt.
Daar heb ik een veerunster voor, maar ik vraag dus naar de opties om níet te wegen. ;)
Je hebt bijvoorbeeld ook van die pennen die je tegen de zijkant houdt en dan een incidatie van het niveau geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 20:10
Cheesy schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:44:
[...]

Oh das handig, eens die app downloaden xD ik heb 2 van die flessen voor de caravan. OOk een Campingaz overigens voor onze Campingaz S200 die hebben we nog van het tent kamperen :P

@ die domme mensen die een Air Seconds kopen en dan over stokken zeuren, wat een dom volk xD. Meer kinderen dan hersencellen, je weet toch wel wat je hebt gekocht. Moet een grap zijn hoop ik..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:16:
[...]

@ die domme mensen die een Air Seconds kopen en dan over stokken zeuren, wat een dom volk xD. Meer kinderen dan hersencellen, je weet toch wel wat je hebt gekocht. Moet een grap zijn hoop ik..
Voorbeelden? Want ook een opblaasbare tent heeft ene soort van "stokken" (spreekt makkelijker, dan weet tenminste iedereen dat je die dingen bedoelt waarmee je tent blijft staan...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wailing_Banshee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:30:
[...]

Voorbeelden? Want ook een opblaasbare tent heeft ene soort van "stokken" (spreekt makkelijker, dan weet tenminste iedereen dat je die dingen bedoelt waarmee je tent blijft staan...)
Ik heb een Air Seconds tent gehad. Met welgeteld 1 'stok' om het dak in het zit deel op te spannen. Het is bij een Air Seconds echt meer dan over duidelijk dat hier geen andere stokken bij moeten zitten. Dat zie je toch als je dat ding koopt / opzoekt / advies vraagt en zelfs als je hem uit pakt.. Als je dat allemaal niet snapt / niet hebt gedaan dan ben je imho gewoon dom ;)
Blijkbaar beschikt men ook over internet om een review te posten, dus had hem echt wel kunnen opzoeken hoe dat ding opgezet moet worden.

*edit*, was als reactie op die review van een pagina terug OID natuurlijk he ;).

[ Voor 4% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-07-2020 09:09 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

TgR_KILLER schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:08:

*edit*, was als reactie op die review van een pagina terug OID natuurlijk he ;).
ah, die had ik even gemist :p Hij is wel briljant :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Wij vertrekken eind juli voor een reis van 12 maanden door Europa met onze camper. Als alles goed gaat gaan we naar Scandinavie, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije en Oost-Europa.

Echter twijfelen we nog steeds hoe we het drinkwater aanpakken. Om ecologische (en financiêle) redenen willen we niet steeds flessen water kopen. Nu drinken we ook uitsluitend water en dus heb je het met z'n 3en al snel over meer dan 5L per dag.

De opties die we nu bekijken zijn:
  • Het water met micropur behandelen maar hoe gezond dat is voor een jaar lang?
  • Het filteren met een simpele waterfilter zoals een Sawyer. Maar dat filtert alleen bacteriën en geen virussen
  • Een type Berkey waterfilter. Lijkt de perfecte oplossing maar erg duur (400 euro) en neemt veel ruimte in beslag.
Heeft er iemand hier ervaring mee of tips? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:07
In landen waar het kraanwater niet te drinken is kost water in de winkel bijna niks. In de landen waar het drinkwater wel uit de kraan te drinken is gewoon je eigen vat vullen?

Water drinken is dan nog steeds goedkoper dan elke andere drank..

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
Je kan voor praktisch niks die flessen kopen van 5 liter. En die ecologische reden: ik denk dat dat een mooi idee is, maar in het niets valt met al die diesel die je in die 12 maanden er door jast. Zolang je dat plastic niet achterlaat in de natuur, valt het wel mee.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 13:45
Over 2 weken vertrekken we met de caravan naar Zuid-Frankrijk. Gezien de Corona perikelen wilden tot het laatste moment afwachten hoe de omstandigheden zouden zijn, maar we hebben besloten om gewoon te gaan.

We rijden in 2 dagen heen, normaal zouden we rijden tot een uur of 18u en dan ergens een camping zoeken en die bellen of ze plek hebben. Caravan parkeren, wat eten en nog wat wandelen of zo.
Wat denken jullie? Is zo op de bonnefooi een camping zoeken voor 1 nacht nog steeds een optie of zou het beter zijn (of zelfs verplicht?) om iets te reserveren? Dat heeft in principe niet mijn voorkeur omdat als er bijvoorbeeld files zijn de reis wat stressvoller is omdat je de gereserveerde camping moet bereiken.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:40

backupdevice

Boeh!

Ik zou voor de rust kiezen. Dus gewoon reserveren. Dan kan je op je gemak naar je bestemming rijden wetende dat je een gegarandeerde tussenstop hebt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 16:59
Inderdaad, wat @backupdevice zegt. Reserveer die ene nacht. Die eerste dag ga waarschijnlijk de meeste kilometers maken (aanname), dan wil je gewoon weten dat er aan het eind van de lange rit een plekkie is, en dat je niet nog moet rondzoeken. Als 18:00 je richttijd is en je komt in een file heb je nog alle ruimte om in te checken voor de poort dicht gaat. (PS. de Fransen zijn nog niet op vakantie over twee weken dus het zal mevallen met de drukte)
En heb je dag twee meer tijd om in alle rust de plek te kiezen waar je langere tijd gaat staan.

Zo hebben wij het vorig jaar ook gedaan. Relatief lange eerste dag met plekje op een doorreiscamping (die me erg meeviel). Dar hebben we toen niet 1 maar 2 nachten gestaan en vervolgens door naar het gebied dat we op het oog hadden en daar onze camping-shortlist afgewerkt om 2 mooie weken te hebben.

(t.i.: Camping Porte Des Vosges - Bulgneville, Camping Le Martinet - Saint Claude)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Laatst online: 22:15
TheOmen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:04:
(PS. de Fransen zijn nog niet op vakantie over twee weken dus het zal mevallen met de drukte)
Huh? De schoolvakantie in Frankrijk begint morgen.

Bedankt voor jullie reacties.

Alhoewel, ik nog niet overtuigd ben. Zelfs al betaal je maar 25 cent per liter, heb je het over een jaar al snel over een paar honderd euro. Dan kun je voor hetzelfde geld ook een Berkey kopen. Die filtert wel virussen en kost maar weinig gedoe. Daarnaast kun je dan ook niet zonder zitten, daar kun je gewoon rivierwater in gieten.

Ik hik vooral tegen de aanschafprijs aan. Choices choices. :P

[ Voor 51% gewijzigd door FreeShooter op 02-07-2020 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:12
FreeShooter schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:29:
Wij vertrekken eind juli voor een reis van 12 maanden door Europa met onze camper. Als alles goed gaat gaan we naar Scandinavie, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije en Oost-Europa.

Echter twijfelen we nog steeds hoe we het drinkwater aanpakken. Om ecologische (en financiêle) redenen willen we niet steeds flessen water kopen. Nu drinken we ook uitsluitend water en dus heb je het met z'n 3en al snel over meer dan 5L per dag.
Per land/gebied kiezen: Grote delen van Europa hebben prima kraanwater, delen hebben veilig kraanwater met een chloorsmaak, die je ook met een filter niet oplost en in enkele Oost-Europese landen is het kraanwater niet betrouwbaar. Daar zou ik toch gewoon voor flessenwater kiezen.
Een filter filtert geen virussen die juist in omgevingen met andere mensen een risico vormen.
Een filter is een hoop gedoe, zeker bij elke dag vijf liter sta je zo dagelijks een a twee uur water te filteren.
Een filter heeft ook beperkte levensduur, netto verwacht ik niet dat het veel goedkoper dan flessenwater is.

Edit: Ik kwam deze site nog tegen - http://waterinhetbuitenland.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 02-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:54
FreeShooter schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Alhoewel, ik nog niet overtuigd ben. Zelfs al betaal je maar 25 cent per liter, heb je het over een jaar al snel over een paar honderd euro. Dan kun je voor hetzelfde geld ook een Berkey kopen. Die filtert wel virussen en kost maar weinig gedoe. Daarnaast kun je dan ook niet zonder zitten, daar kun je gewoon rivierwater in gieten.

Je gaat er bij je berekening vanuit dat je nergens kraanwater kan krijgen. Dat is natuurlijk niet zo. In vrijwel heel Europa is het veilig. Zie ook http://waterinhetbuitenland.nl/. Het gaat alleen om de uitzonderingen, zoals Turkije en misschien Oostblok. Uit ervaring kan ik je ook Roemenië afraden.

EDIT: Kortom: mijn bericht is min of meer een kopie van die van @Bacchus ... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Cass Casey op 02-07-2020 15:25 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:44

franssie

Save the albatross

[...]

Watermakers zijn leuk voor als je op zout water zeilt of o pland echt geen beschikking hebt over enigszins drinkbaar water. Dus als je zo zelfstandig wilt zijn, waarom niet. Zoek wel even uit wat voor stroom dat ding verbruikt en hoe lang de membramen etc meegaan, of er onderhoud onderweg gepleegd kan worden door service punten of dat je zelf reserve onderdelen mee moet nemen.

Die 2 euro aan water per dag zal de doorslag niet geven (hoop ik) dus doe wat je leuk vindt ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
Denk dat het ook een kwestie van smaak is.
Dat het naar chloor smaakt maakt het niet onveilig.
Misschien is het Nederlandse kraanwater wel te goed, waardoor we niks gewend zijn qua wat er inzit.

Het kraanwater in Noord-Macedonië (n=1) was niet te zuipen qua smaak (chloor tot en met), maar ik werd er niet ziek van.

Edit: Ietwat offtopic: Ik ben er van overtuigd dat iedereen het kraanwater waar hij/zij is opgegroeid het lekkerste vindt. Mijn vriendin spuwde mijn kraanwater meteen uit, terwijl ze dat in Macedonië prijsde. Ik probeerde het en spuwde het op mijn beurt weer uit. Ik proefde alleen maar chloor, terwijl zij niks anders gewend is thuis.

[ Voor 34% gewijzigd door Maarten_E op 02-07-2020 19:07 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 16:59
[...]

Ik baseerde me op deze quote van de ANWB:
In de zomerperiode is het op alle zaterdagen druk op de wegen in Frankrijk. Zeer druk is het in 2020 op de zwarte zaterdagen 8 en 15 augustus. Op die zaterdagen staan er meestal honderden kilometers file. Het wordt daarom aangeraden om dan niet door Frankrijk te reizen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:39
Bij onze Combi Camp Flexi was de snijplank een optie van €75. Als je als hobby houtwerking hebt, dan is het natuurlijk veel leuker om zelf een snijplank te maken. Ik had genoeg restjes, waardoor het ook nog goedkoper was ook. Mijn restjes waren niet allemaal dik genoeg, dus eerst latjes gezaagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ViiXH7QqlEPxXxTF5bscVCrSxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvK0EiuJqYBB4ISP6kIuFeg5.jpg?f=fotoalbum_large

Latjes klemmen tot een snijplank

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heenq8-6jhhJyg1oEDj1NpV2N7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLgaARiUuvsWumAyNdJZXCYa.jpg?f=fotoalbum_large

Vlak schaven met de hand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzdqANJ7ub7hb_AAzVJFn_n-jt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrQ2cXhLeTfF5SMLkDR9p4po.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm, dat kan sneller, dus maar met de cnc:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DZ09sPZNezTbkGCnyBd7lXYeoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V8UuEyhrob2OPl92y7fT6MiA.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi glad (en wat is de kleur van de Padoek mooi1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V4M0btsnjnm4nM4kai2QI5MdGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmaAHHUYWvS9NtJVKKMbEtVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUGdPoTRibcPgOCt5xAHZqcKiC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh9zWcalJqMRLZW5tjtPLKdf.jpg?f=fotoalbum_large

Laagje olie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOnUtLAHWufhpUp-zZlOYUdBi70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTgCcISnqHJeHZnfAu1G9htf.jpg?f=fotoalbum_large

En na een 2e laagje olie is het klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tetJ6L2Xjne6_uMVg4hcLjwKdsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vE7P6mLxvNqoYZTy167NuZDr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
TheOmen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:23:
[...]

Ik baseerde me op deze quote van de ANWB:

[...]
Het lijkt mij dat de zwarte zaterdagen dit jaar door Corona wel iets minder druk gaan zijn.. Veel mensen kiezen er voor om toch niet naar het buitenland te reizen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 13:18
TgR_KILLER schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Het lijkt mij dat de zwarte zaterdagen dit jaar door Corona wel iets minder druk gaan zijn.. Veel mensen kiezen er voor om toch niet naar het buitenland te reizen dit jaar.
Die zwarte zaterdagen komen vooral door Fransen die in eigen land op vakantie gaan. Menig buitenlander snapt al dat hij die dagen de Franse snelwegen moet mijden en slechts een enkeling denkt daar niet bij na.

Goed, als die enkele buitenlander (en een enkele Fransman die helemaal niet op vakantie gaat, ook niet in eigen land) niet op zaterdag gaat rijden, dan zal het inderdaad, 'iets minder druk' zijn.

Als je de keus hebt, lijkt het me toch verstandig om niet op die dagen door Frankrijk te gaan reizen. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Wij zijn twee jaar geleden omdat het niet anders kon richting Zuid Frankrijk gegaan met mijn schoonouders omdat het niet anders kon.
We hadden een aantal dagen hiervoor ingericht qua reizen ook omdat ons dochtertje er bij was.
Dus 2 a 3 overnachtingen e.d.
Maar gelukkig kent mijn schoonvader tig zij routes, dus geen file gezien eigenlijk. :P

De overnachting in de achtertuin gaat door dit jaar.
Denk dat we de grote tent op gaan zetten. Die moet sowieso uitgetest worden of die nog goed is.
Als dit bevalt, dan proberen we ergens in Nederland wel een vakantietje te doen.
En daarna toch eens kijken voor het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
L.N. schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:35:
Bij onze Combi Camp Flexi was de snijplank een optie van €75. Als je als hobby houtwerking hebt, dan is het natuurlijk veel leuker om zelf een snijplank te maken. Ik had genoeg restjes, waardoor het ook nog goedkoper was ook. Mijn restjes waren niet allemaal dik genoeg, dus eerst latjes gezaagd:

[Afbeelding]

Latjes klemmen tot een snijplank

[Afbeelding]

Vlak schaven met de hand

[Afbeelding]

Hmm, dat kan sneller, dus maar met de cnc:

[Afbeelding]

Mooi glad (en wat is de kleur van de Padoek mooi1)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laagje olie:

[Afbeelding]

En na een 2e laagje olie is het klaar

[Afbeelding]
Zeer mooi gemaakt!
Waar kunnen we deze snijplank bestellen? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
mathman schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Zeer mooi gemaakt!
Waar kunnen we deze snijplank bestellen? _/-\o_
Thanx, je kunt er gerust 1 bestellen. Maar die zal niet goedkoper zijn dan de officiële van Combi Camp, want door mijn kleinschalige handmatige productie zijn de loon- en materiaalkosten relatief hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 05-09 10:12
Mooi werk, @L.N., nu eentje kops? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
De plank kersenhout was maar dik 2 cm dik en 14 cm breed. Daar kun je natuurlijk ook een kopshouten snijplank van maken, maar dat is veel meer werk. Voor een volgende snijplank zou het wel een optie kunnen zijn, want dan moet ik toch nieuw hout kopen.

Dit inlands hoogstamkersen komt van een vriend en was een schaaldeel dat ik zelf in planken heb gezaagd. Het was niet op de juiste manier gedroogd, waardoor redelijk krom was. Daarnaast was het ook redelijk dun gezaagd, waardoor het een uitdaging was om er bij het schaven rechte stukken uit te krijgen met nog enige dikte en lengte. Het schaven heb ik ook zelf gedaan. Het noten is een restje dat ik van een andere vriend heb gekregen en komt van een notenboom in Belgisch Limburg. De padoek komt van een andere (derde) vriend als dankjewel nadat ik hem had gewezen op een goede marktplaatsdeal voor een houtbewerkingsmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
ik heb weer een nieuw woord geleerd!
L.N. schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:56:
[...]

inlands hoogstamkersen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Als ik deze infographic van de luxemburgse overheid: https://msan.gouvernement...-place-as-of-24062020.pdf
letterlijk begrijp, moet je in principe ten alle tijden een masker op buiten, dus ook tijdens het wandelen (in het buitengebied) of wanneer ik voor de camper in de zon zit :? Of valt dat niet onder "Activities that are open to the public"?

Iemand toevallig recentelijk in Luxemburg geweest en kan vertellen hoe het in de praktijk zit?

[ Voor 10% gewijzigd door Yukkie op 03-07-2020 20:47 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37
Yukkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:42:
Als ik deze infographic van de luxemburgse overheid: https://msan.gouvernement...-place-as-of-24062020.pdf
letterlijk begrijp, moet je in principe ten alle tijden een masker op buiten, dus ook tijdens het wandelen (in het buitengebied) of wanneer ik voor de camper in de zon zit :? Of valt dat niet onder "Activities that are open to the public"?

Iemand toevallig recentelijk in Luxemburg geweest en kan vertellen hoe het in de praktijk zit?
Nee, niet geweest. Maar er staat "activiteiten open voor het publiek". Er staat ook ter verduidelijking dat het geldt voor winkels, culturele activiteiten maar ook voor "leisure activities", daaronder versta ik dingen als pretparken (hoewel me dan lijkt dat het alleen geldt indien geen afstand gehouden kan worden, en niet in de open lucht). De door jou genoemde activiteiten vallen daar niet onder.

[ Voor 15% gewijzigd door Wild Chocolate op 03-07-2020 21:19 . Reden: Aangevuld, verduidelijkt. ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:26

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ah, ik interpreterde het als activiteiten buiten, tussen het publiek. Misschien moet ik niet zo veel nadenken ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zo de auto en vouwwagen zijn ingepakt. Voor morgenochtend de wekker op 6 uur en dan om 7 uur vertrekken richten de Ardeche! Maar we hebben op 700km een hotelletje geboekt, zondag moeten we dan nog 500km afleggen. Zin in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLHfimVED9st-ubOcSzFH7S8Sgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl6CwbyAAl6VZHUBSHZhI8s3.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Yukkie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:42:

Net geweeest. In winkels, cafes, restaurantsm,a dere openbare ruimets, zo'n masker op.
En bij activiteiten waarbij je geen 2 meter kunt aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:33

The Legend

*Plop*

Gisteren vast de vouwwagen opgezet op de camping in Drenthe. Nadeel van in NL kamperen is het mindere weer, maar het voordeel is dat je ‘ff’ vast een dagje eerder heen en weer kan rijden om het spul op te zetten :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 08:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Chaoss schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:30:
Zo de auto en vouwwagen zijn ingepakt. Voor morgenochtend de wekker op 6 uur en dan om 7 uur vertrekken richten de Ardeche! Maar we hebben op 700km een hotelletje geboekt, zondag moeten we dan nog 500km afleggen. Zin in :)

[Afbeelding]
Leuk! Wij gaan over 3 weken naar de Ardèche . Gaan voor het eerst met de vouwwagen en hebben een camping iets onder Dijon voor een overnachting.
Na een weekendje proefkamperen hebben we wel het vertrouwen in dat het opklappen voor een nachtje prima moet kunnen. We staan op een trekkersveldje en kunnen gebruik maken van elektrischiteit.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

@Ursamajor De allereerste vakantie met onze vouwwagen heb ik hem ook opgezet en het kan maar het is mij net teveel gedoe. Vooral 's ochtends, we hebben hier morgen ochtend een ontbijt en dan hop de auto in.

Ik lig nu op het bed in het hotel, reis ging goed, maar ietsje file gehad. Onderweg weer heel wat caravans voorbij getoffeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maartend schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Net geweeest. In winkels, cafes, restaurantsm,a dere openbare ruimets, zo'n masker op.
En bij activiteiten waarbij je geen 2 meter kunt aanhouden.
Net getankt in Luxemburg, bij het tankstation had nog geen 50% van de mensen een masker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Chaoss schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Net getankt in Luxemburg, bij het tankstation had nog geen 50% van de mensen een masker op.
Bjizonder. En binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Idem, maarja in Luxemburg tanken natuurlijk veel toeristen onderweg naar frankrijk (want goedkoop) ik vraag me of die de regels kennen.

Wij hadden een masker op omdat ik het hier gister had gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik zit nog steeds te klooien met goed liggen in de vouwwagen. Hij heeft een lattenbodem en een simpel schuimmatras van ca. 9cm. Ik weeg 112kg en zak hier flink doorheen. De maximale dikte waarmee de wagen nog dicht kan, is helaas maar ca. 13cm. Nu heb ik al een aantal matras-op-maat fabrikanten geraadpleegd, maar geen van allen durft iets aan te raden dat voor mij goed zou liggen :/ Nu vroeg me af of het zou werken om bijvoorbeeld een Exped Megamat Max 15 LXW bovenop het matras te leggen? Iemand hier ervaring met zo’n soort constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:58
The Legend schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:16:
Ik zit nog steeds te klooien met goed liggen in de vouwwagen. Hij heeft een lattenbodem en een simpel schuimmatras van ca. 9cm. Ik weeg 112kg en zak hier flink doorheen. De maximale dikte waarmee de wagen nog dicht kan, is helaas maar ca. 13cm. Nu heb ik al een aantal matras-op-maat fabrikanten geraadpleegd, maar geen van allen durft iets aan te raden dat voor mij goed zou liggen :/ Nu vroeg me af of het zou werken om bijvoorbeeld een Exped Megamat Max 15 LXW bovenop het matras te leggen? Iemand hier ervaring met zo’n soort constructie?
Matrassen en bodems in een caravan of vouwwagen is een veelbesproken onderwerp helaas. Ik gok dat de exped je niet gaat helpen want zoals jij het beschrijft heb je indersteuning nodig. Misschien kan je die latten vervangen voor een steviger soort? Ik las een test van de duitsers waarbij ze aangaven dat een harde lattenbodem het beste zou zijn........ wat ook veel toegepast wordt, ook in boten, is een vaste bodem waar je van die schoteltjes op monteert en daar gaat een matras bovenop. Met 13 cm zou je dat kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07
In het tankstation zelf moet je een masker op. Gisteren teruggekomen via Luxemburg. Een man kwam zonder masker binnen en die werd streng toegesproken dat hij een masker op moest doen. Twee keer op een terras gezeten in Luxemburg stad en daar moet je een masker op als je naar je tafel begeleid wordt. Daarna kan het masker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ebk71 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:08:
[...]

Matrassen en bodems in een caravan of vouwwagen is een veelbesproken onderwerp helaas. Ik gok dat de exped je niet gaat helpen want zoals jij het beschrijft heb je indersteuning nodig. Misschien kan je die latten vervangen voor een steviger soort? Ik las een test van de duitsers waarbij ze aangaven dat een harde lattenbodem het beste zou zijn........ wat ook veel toegepast wordt, ook in boten, is een vaste bodem waar je van die schoteltjes op monteert en daar gaat een matras bovenop. Met 13 cm zou je dat kunnen redden.
Het probleem is dus dat ik de lattenbodem voel, doordat het matras veel te dun en te zacht is voor mijn gewicht. De lattenbodem an sich lijkt me weinig mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
The Legend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Het probleem is dus dat ik de lattenbodem voel, doordat het matras veel te dun en te zacht is voor mijn gewicht. De lattenbodem an sich lijkt me weinig mis mee.
Ik heb een topper van m-line gekocht vorig jaar die ik op al mijn vakanties meeneem. Alle bedden tot nu toe worden omgetoverd tot een heerlijk bed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

The Legend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Blijkbaar wel. de afstanden tussen de latten zijn waarschijnlijk te groot.
Probeer is een dunne plaat MDF erop te leggen. (3 mm of zo).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Cyberpope schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Blijkbaar wel. de afstanden tussen de latten zijn waarschijnlijk te groot.
Probeer is een dunne plaat MDF erop te leggen. (3 mm of zo).
Dat zou ik niet doen, omdat de matras dan niet meer kan ademen aan de onderkant. Je hebt dan een goede kans op vochtproblemen. Als test kan het natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-09 16:41
Hier ook iemand die altijd stijf is 's ochtends in de vouwwagen. We hebben al heel snel ontdekt dat het dekmatras van ons gewone bed (gewoon Ikea, centimeter of 4-5 dik denk ik, helaas niet meer te krijgen al heel lang) het leven een stuk makkelijker maakt. Nu nog maar de eerste paar dagen wennen i.p.v. de volle 3 weken :).

Tot 2 jaar terug voor elke vakantie ding van ons bed op zolder naar de vouwwagen gesleept en na de vakantie weer terug. Toen een ander bed gekocht en het dekmatras ligt nu permanent mee opgeklapt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:07
The Legend schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:16:
Ik zou eens bij de ikea gaan kijken.
De matrassen van de vouwwagen zijn vaak heel zacht,
Dus die geven gewoon amper ondersteuning.

Bij de ikea hebben ze het malvik matras, die is niet zo heel dik maar wel een stuk steviger.
Ik kan daar prima op liggen met een vergelijkbaar gewicht. Zou die in de winkel gewoon even uittesten op een lattenbodem.

Maat is waarschijnlijk net niet helemaal goed, maar met een mes kun je een groter matras kleiner snijden.
Maar dan is de hoes natuurlijk niet meer aandluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bedankt voor de reacties allen! Het topper-idee heb ik ook al eens geopperd, maar matrasdeskundigen zeggen allemaal dat een topper is bedoeld om een harde matras zachter te maken. In mijn geval zou je dan iets wat te zacht is nog zachter maken? Maar na de eerste nacht ben ik bereid om naar de Ikea te rijden 8)7

Edit:

Van die Exped matten wordt gezegd dat ze geschikt zijn voor zware mensen. Zou je dan ook de matras weg kunnen laten en de matten rechtstreeks op de lattenbodem kunnen leggen? Of zijn ze dan in no-time lek?

[ Voor 25% gewijzigd door The Legend op 05-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

The Legend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:58:
Bedankt voor de reacties allen! Het topper-idee heb ik ook al eens geopperd, maar matrasdeskundigen zeggen allemaal dat een topper is bedoeld om een harde matras zachter te maken. In mijn geval zou je dan iets wat te zacht is nog zachter maken? Maar na de eerste nacht ben ik bereid om naar de Ikea te rijden 8)7

Edit:

Van die Exped matten wordt gezegd dat ze geschikt zijn voor zware mensen. Zou je dan ook de matras weg kunnen laten en de matten rechtstreeks op de lattenbodem kunnen leggen? Of zijn ze dan in no-time lek?
Ik heb een Exped Megamat voor in de tent. Ik zou die niet op de lattenbodem leggen (ivm beschadigen) maar dan wel kiezen voor een plaat als bodem. Ik ben ook wat zwaarder en kan daar prima op slapen. Ik zou de Megamat niet óp je huidige matras leggen; dan krijg je gekke kuilen denk ik. De mat is juist ontworpen voor harde ondergronden.

Ben het wel met de rest eens dat het schuim van het matras van de vouwwagen gewoon te slap is. Een goede topper of een dun steviger ikea-matras gaan je waarschijnlijk ook helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zojuist m'n grondzeil maar eens tegen het licht gehouden (letterlijk). Ik wist dat ergens een gat zat namelijk, maar kwam nog tien andere speldenprikjes tegen. Pokkewerk maar toch meteen alles maar even gedaan. Morgen naar de camping maar het is toch iets minder droog dan gehoopt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vanmiddag maar ff naar de Ikea om naar de genoemde Malvik matras te kijken. Voor 150 euro een 140x200 matras van 14cm dik, ter vervanging van de 136cm van 9cm dik. Das iig flink goedkoper dan 500 euro voor een maatwerk matras van 136x200 + 26x200 (matras bestaat uit 2 delen). Als de Malvik bevalt kunnen we nog een apart strookje op maat laten maken zodat de totale breedte ook weer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben benieuwd hoe dat matras je bevalt. Wij zitten ook naar een topper te kijken voor de vouwwagen, maar hebben idd ontdekt dat we niet al te dik kunnen. We waren deze op het spoor gekomen:
https://www.lusanna.nl/topdekmatras-comfortschuim.html
Een workaround zou zijn om de topper bovenop de vouwwagen te doen onder het afdekzeil. Wel even een gedoe...

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000

backupdevice

Boeh!

Ik ben vandaag ook bezig met de voorbereidingen voor de vakantie volgende week. De thule fietsen standaard op de bagage wagen gezet, banden op spanning gebracht, tent en andere kampeer benodigdheden van zolder naar de garage gebracht.

Voorpret is zo leuk 🥳

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Leuk. Hier sinds een week ook een vouwwagen op de oprit, een Jametic. De banden en oploopremdemper zijn inmiddels vervangen.
Dit weekend wilden we een nachtje proefcamperen om matras en kinderopstelling uit te testen. Helaas door het slechte weer een weekje uitgesteld.

We proberen het even aan te kijken op de standaard lattenbodem en matras, leek juist behoorlijk stevig. Zo niet was het advies van de vorige eigenaar een ikea topper erop te leggen.
Voor de kids een camingbedje voor de kleinste in het "gangpad" en een 140x70 bed op het bankje overdwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor wat betreft de top matrassen, ik gebruik die van Jysk gold t30, bevallen mij beter dan die van IKEA.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij hebben zaterdag een topper van de Ikea op maat geknipt voor de caravan. De hoek van het Franse bed was er zo uit :P Toch iets meer comfort al was het maar de goedkoopste versie. Als we een dikkere topper nemen komen we namelijk met de knoppen van de lampjes en zijkanten in de knoei.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Na bijna een jaar in bezit hebben we eindelijk de smitveld Reubist uitgeprobeerd, vanwege covid werd het bezoek aan fam in groningen slapen op camping de brede. Opzetten ja wel traditie getrouw in de regen (zucht). We hebben ook het luifel erbij maar omdat we maar 1 nacht gingen staan niet eraan geritst. Nat ingepakt maar in Zandeweer op een grasveld in 30 minuten droog geblazen door keiharde wind en sporadische zon :+. Het was heerlijk om mijn familie na 6mnd weer te zien, had ik wel dag op camping in absoluut klere weer voor over.
PS: We hebben er circa 45 minuten over gedaan 1e keer opbouwen en gelijk alle nono's onthouden. Dus volgende opbouw gaat sneller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsJVC5bIdhgpNswbuPNJFA7XB4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaJSwJfnXUoMLevbxvPDumKD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 05-07-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Blijf ze qua uitstraling toch mooie wagens vinden, ben daar uiteraard ook wezen kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wie herkent dit?

Het maakt niet uit of je nul, één of twee dagen van tevoren al begint met voorbereiden. Papa kan toch op het allerlaatste moment pas echt de auto vol laden en heeft dan pas een beeld van wat er in moet.
En tassen die 'klaar' zijn staan dicht geritst bij de andere spullen die klaar staan. Tassen die open op een willekeurige locatie staan zijn niet 'klaar', ook niet als ze ongeveer in de buurt komen van wat wel 'klaar' is. Ga ik alle open tassen ook in de auto laden dan weet je zeker dat er nog een extra tas gaat komen. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:21:
Wie herkent dit?

Het maakt niet uit of je nul, één of twee dagen van tevoren al begint met voorbereiden. Papa kan toch op het allerlaatste moment pas echt de auto vol laden en heeft dan pas een beeld van wat er in moet.
En tassen die 'klaar' zijn staan dicht geritst bij de andere spullen die klaar staan. Tassen die open op een willekeurige locatie staan zijn niet 'klaar', ook niet als ze ongeveer in de buurt komen van wat wel 'klaar' is. Ga ik alle open tassen ook in de auto laden dan weet je zeker dat er nog een extra tas gaat komen. }:|
Haha heel herkenbaar. Ik begin ook pas als alles klaar staat. Vrouwlief snap inmiddels heel goed dat ik een hekel heb aan tassen die 10 minuten voor vertrek opeens magisch ontstaan (“Ja waar moet ik anders de broodjes voor onderweg laten”? / “Ik moet echt nog wat speeltjes meenemen voor de kleine” / “Sorry, de tandenborstel / deo / etc. had ik vanmorgen nog nodig dus dat kon ik niet klaarzetten”). Maar zoals ik zeg gaat dat inmiddels heel goed :)
Ik heb ook een hekel aan té vol gestopte tassen, die zijn niet makkelijk te vervormen. Dus liever 2 tassen half vol dan 1 die bijna uit z’n voegen barst. Gelukkig hebben we nu een dakkoffer, waardoor alle tentspullen in de auto gaan (bijvoorbeeld een dag eerder) en ik op dag van vertrek alle tassen in de dakkoffer kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vorige week naar camping Vreehorst geweest na een tip in dit topic. Ik heb me echt verbaasd over het aantal caravans, volgens mij waren we bijna de enige met een tent. Veel categorie 65+, caravan en 2 elektrische fietsen. Zal nu wel minder zijn gezien de schoolvakanties beginnen. Daarnaast lag er fijngrind op de plaats (op zich begrijpelijk). Het ongelijke veld is wel tobben met een tent. In de voortent hadden we een rand van ca. 10 cm. Erg lastig met tafel/stoelen. Verder een verzorgde camping dus op deze kleine puntjes na prima vermaakt. We zijn wel eerder vertrokken i.v.m. de voorspelde regen, nu ligt de tent mooi droog in de garage te wachten op de zomervakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook liever twee tassen die voor de helft gevuld zijn dan één die propvol zit. Meestal probeer ik wat klaar staat zo efficiënt mogelijk erin te krijgen en dan blijft er altijd wel een gaatje over voor wat toch nog mee moet. Gelukkig hebben we nog nooit iets thuis hoeven laten.

Mijn zorg is meestal alleen dat alles wat mee gaat ook weer terug moet. Voor de terugweg heb je meestal wat minder tijd om alles uit te zoeken.

Voor dit jaar wilde ik eigenlijk alles in de auto hebben, maar op druk van mijn vrouw toch maar een dakkoffer gehuurd. Ik denk nog steeds dat het niet nodig was geweest, gaat uiteindelijk toch wel vol en nu kan ik waarschijnlijk wel het zicht door de binnenspiegel vrijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:21:
Wie herkent dit?

Ik niet. Want ik ben degene die meestal de auto vol gooit :p Wij pakken meestal pas de dag van te voren echt in. En meestal is het dan ook: koffer/tas vol? Dan gelijk in de auto. Nu hebben wij meestal ook maar 2 koffers (een voor de kampeerspullen, en een voor kleding) dus dat is waarschijnlijk wat makkelijker. En de overige spullen liggen toch los in de auto (hoekjes-en-gaatjes vulling). En als we met de grote auto gaan, staat er altijd een vouwkratje op de achterbank voor de restjes (de kleine auto heeft geen achterbank :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand nog een leuke camping tussen de 30 en 50 km van Deventer? Als het weer een beetje leuk is wil ik met mijn jongste zoon wel een weekendje weg, maar dan op de fiets. (vrijdag heen, zaterdag op/rond de camping relaxen (zwemmen etc) en dan zondag weet terug fietsen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:35:
Haha heel herkenbaar. Ik begin ook pas als alles klaar staat. Vrouwlief snap inmiddels heel goed dat ik een hekel heb aan tassen die 10 minuten voor vertrek opeens magisch ontstaan (“Ja waar moet ik anders de broodjes voor onderweg laten”? / “Ik moet echt nog wat speeltjes meenemen voor de kleine” / “Sorry, de tandenborstel / deo / etc. had ik vanmorgen nog nodig dus dat kon ik niet klaarzetten”). Maar zoals ik zeg gaat dat inmiddels heel goed :)
Ik heb ook een hekel aan té vol gestopte tassen, die zijn niet makkelijk te vervormen. Dus liever 2 tassen half vol dan 1 die bijna uit z’n voegen barst. Gelukkig hebben we nu een dakkoffer, waardoor alle tentspullen in de auto gaan (bijvoorbeeld een dag eerder) en ik op dag van vertrek alle tassen in de dakkoffer kan stoppen.
Ja heb de dakkoffer al vakkundig vol getetrist net als de bodem van de kofferbak. Tent op de achterbank, etc. Maar het leukste komt altijd met de tassen en kratten, als die inderdaad net even lomp of te vol zijn dan komt het wel eens voor dat het qua volume wel past maar qua tetris niet. :D
Hebben nu overigens het kooktoestel vervangen, dus er zijn ook wat variabelen veranderd.

@Wailing_Banshee jullie nemen ook geen fuk mee, dus dat telt niet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:36:
Vorige week naar camping Vreehorst geweest na een tip in dit topic. Ik heb me echt verbaasd over het aantal caravans, volgens mij waren we bijna de enige met een tent. Veel categorie 65+, caravan en 2 elektrische fietsen. Zal nu wel minder zijn gezien de schoolvakanties beginnen. Daarnaast lag er fijngrind op de plaats (op zich begrijpelijk). Het ongelijke veld is wel tobben met een tent. In de voortent hadden we een rand van ca. 10 cm. Erg lastig met tafel/stoelen. Verder een verzorgde camping dus op deze kleine puntjes na prima vermaakt. We zijn wel eerder vertrokken i.v.m. de voorspelde regen, nu ligt de tent mooi droog in de garage te wachten op de zomervakantie.
Onze ervaring met Pinksteren:
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:24:
Zojuist een rondje over de camping gedaan, toch eens kijken wat voor andere plekjes er nog zijn. Op zich nog best wat leuke, maar toch niet mijn stijl.

Wat wel op viel is dat wij gewoon de enige met tent zijn op de hele camping. :D

Groot deel van het privé sanitair geclaimd door caravans die gewoon eigen sanitair hebben. Zo zijn ze snel op inderdaad. :F
:+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:42:
Weet iemand nog een leuke camping tussen de 30 en 50 km van Deventer? Als het weer een beetje leuk is wil ik met mijn jongste zoon wel een weekendje weg, maar dan op de fiets. (vrijdag heen, zaterdag op/rond de camping relaxen (zwemmen etc) en dan zondag weet terug fietsen.
Wij hebben een heel leuk lang weekend op deze camping doorgebracht. Niet gezwommen, maar wel een dag naar het openlucht museum!

https://www.campingwarnsborn.nl/nl/

@Gonadan en toch nemen we elk jaar toch weer teveel mee :D

[ Voor 5% gewijzigd door Wailing_Banshee op 06-07-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Hier laad de vrouw de wagen/auto vol. Pappa sleept alleen , ook bij tentopzetten hebben we de vrouw als kapitein op het schip en ik ben stuurmaatje :+ Nu we de vouwwagen hebben is het risico dat we veel te veel mee gaan slepen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Dat is heel herkenbaar. Hier begint het ook gecontroleerd: alles netjes in tassen en dan met een geoefende tetrisbeweging alles in de auto en bagagewagen (nu vouwwagen). Maar dan begint het: deze schoenen moeten ook nog mee, de toilettassen hebben we die ochtend nog gebruikt en moeten mee en kan dan vraagt de vriendin of dit nog mee kan en de dochters willen ook nog iets meenemen. Dan wordt het proppen en kun je bij de lunchstop toch niet zo goed bij de eetspullen die je zo handig had bovenop had in een krat. Als de kofferbak van de auto 80% vol is, dan zeg ik dat deze vol is. Dan is er nog ruimte voor die laatste dingen.

Met de vouwwagen dacht ik dat we eindelijk genoeg ruimte hadden. De opbergruimte is 650 liter groter dan de bagagewagen en daar hoeven geen tent, koelbox, gasfles, kooktiestel en stoelen in (wel luifel en kuipzeil). Maar gezien de coronacrisis wil de vriendin een porta potti mee en ik mijn SUP, Zo zijn er nog wel meer extra zaken, dus ik ben benieuwd hoeveel plek wij nu echt over hebben. Daar komen we volgend weekend achter.....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gister om 17:00 op de camping aangekomen, op het einde van de rit nog aardig wat vertraging opgelopen door files voorbij Lyon was het erg druk, al aardig wat Nederlanders op pad.

Aangekomen toen het hier 32 graden was, heb nog nooit zolang gedaan over het opzetten, om de paar handelingen moest ik gaan zitten om bij te komen :F , om 19:15 ben ik maar gestopt en in het zwembad gedoken waar de kids zich al 2 uren aan het vermaken waren.

Maar we hebben weer een erg mooi plekje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5hbs68p9ZJx9DpL_28dlJC9UlQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FNJ2TOvw3xE3yL7txaibHhu.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0Zfh3tf22GanX1IDKfjE8wx3S8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xIs7IaHYkJRWc63IcBlgPpu.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is zeker een mooi plekje!

offtopic:
corona conditie? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Chaoss schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:34:
Gister om 17:00 op de camping aangekomen, op het einde van de rit nog aardig wat vertraging opgelopen door files voorbij Lyon was het erg druk, al aardig wat Nederlanders op pad.

Aangekomen toen het hier 32 graden was, heb nog nooit zolang gedaan over het opzetten, om de paar handelingen moest ik gaan zitten om bij te komen :F , om 19:15 ben ik maar gestopt en in het zwembad gedoken waar de kids zich al 2 uren aan het vermaken waren.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie plek. En hoe is het daar nu met sanitair geregeld ivm corona?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ebk71 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:38:
[...]

Mooie plek. En hoe is het daar nu met sanitair geregeld ivm corona?
Extra schoonmaak rondes waarbij 2x per dag het gebouw even dichtgaat omdat alles met desinfectie nevel wordt ingespoten. Zelfde geld voor de zwembaden, die zijn ook beide 20min dicht omdat alles dan wordt schoongemaakt met desinfectie verder staat er op diverse plaatsen desinfectie gel en is de regel 1 meter afstand. Personeel in het restaurant draagt mondkapjes.

Prima geregeld dus. En omdat dit een kleinere camping is met 99 plaatsen (waarvan er dit jaar ook een aantal zijn geschrapt) en het is ook nog ruim opgezet heb ik niet het idee dat ik hier meer gevaar loop dan in Nl, eerder minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Gonadan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:37:
Dat is zeker een mooi plekje!

offtopic:
corona conditie? :+
IT'er conditie :+ maar idd 3 maand niet fietsen naar het werk maakt het niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke camping is dit? Ziet er top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dat een Aart Kok achter jullie?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hier een standaard tetris systeem
Tassen en koelbox een vaste plek, plekje open houden voor tas met laatste dingen en toilettassen, jassen erbovenop. Tassen wel gekocht op de diepte van de kofferbak, zijn wel gewone duffel tassen (geen duur auto specifieke set) maar door deze tassen kan ik de ruimte wel efficient gebruiken.
De jongste (3 jaar) heeft nog geen beenruimte nodig dus daar een plek voor drank, eten voor onderweg en rugzak met reispapieren etc. De beenruimte van de andere 2 kids is de plek voor hun vermaak spullen (boeken, ipad, tiptoy) en knuffels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ojjorz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Welke camping is dit? Ziet er top uit.
https://www.campinglescharmilles.eu/

Eerste indruk is goed, overigens zijn er ook kale plekken in de zon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Mooie camping inderdaad!

Over dat tettrissen met bagage hebben wij nu echt nooit meer last van... Toen we nog met de tent gingen hadden we nog wel soort van laad plan. Maar nu met de caravan, waar al een hoop standaard in zit hebben we echt nooit meer ruimte gebrek in de auto. Alles kan mee wat mee moet zonder enige issue's :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Met een caravan verplaatst het probleem van ruimte naar gewicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou, aangekomen en opgezet, tussen de buien door. Voor het eerst knaagde er iets over de gereserveerde plek en ja hoor, we kregen iets totaal anders. Dus geen eigen hoekje met ruige bossages, maar midden op een 'ik vertrek' veldje met keurig geschoren hegjes.
Gelukkig is m'n uitzicht wel gewoon groen en staat er een schommel, is m'n dochter ook weer blij.

Toch ook weer grinniken om iemand die te schraal is om een officieel campingsnoer te kopen en dan het verloopstukje van z'n tuinsnoer in het kastje probeert te proppen omdat het niet zo goed regen tegen kan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-09 19:26
Hier is de regel heel simpel, alles moet in de aanhanger en als het daar niet in past gaat het niet mee.
En daar zit dus al de tent met luifel 3 slaapmatten en de koelbox in en het is een klein aanhangertje. De stoelen en tafel worden erop gebonden.
Ik wil de motor zelf nl vrij houden voor idd al die zaken die alsnog last minute mee moeten en voor wat eten en drinken onderweg.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 04-09 13:03
Chaoss schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Daar zijn wij ook al een keer geweest, erg leuke camping inderdaad.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Togi schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:41:
Hier een standaard tetris systeem
Tassen en koelbox een vaste plek, plekje open houden voor tas met laatste dingen en toilettassen, jassen erbovenop. Tassen wel gekocht op de diepte van de kofferbak, zijn wel gewone duffel tassen (geen duur auto specifieke set) maar door deze tassen kan ik de ruimte wel efficient gebruiken.
De jongste (3 jaar) heeft nog geen beenruimte nodig dus daar een plek voor drank, eten voor onderweg en rugzak met reispapieren etc. De beenruimte van de andere 2 kids is de plek voor hun vermaak spullen (boeken, ipad, tiptoy) en knuffels.
Dat doen wij ook, eerst de ruimte in de camper opgemeten en toen op jacht naar passende duffels - vonden we gek genoeg bij de Action.

Gonadan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:27:
<>
Toch ook weer grinniken om iemand die te schraal is om een officieel campingsnoer te kopen en dan het verloopstukje van z'n tuinsnoer in het kastje probeert te proppen omdat het niet zo goed regen tegen kan. :D
Ik snap dat ook nooit. Een euro blauwe stekker kost minder dan 4 euro, en geel PVC snoer is ook niet duur. Waarom geel pvc ipv zwart rubber? Geeft niet af bij het oprollen en je ziet het eerder dus je struikelt er ook niet zo snel over.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 06-07-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-09 17:23
Ankona schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:42:
Wij gaan binnenkort naar deze maar zijn er nog nooit geweest https://www.campingdevrolijk.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:20:
Vanmiddag maar ff naar de Ikea om naar de genoemde Malvik matras te kijken. Voor 150 euro een 140x200 matras van 14cm dik, ter vervanging van de 136cm van 9cm dik. Das iig flink goedkoper dan 500 euro voor een maatwerk matras van 136x200 + 26x200 (matras bestaat uit 2 delen). Als de Malvik bevalt kunnen we nog een apart strookje op maat laten maken zodat de totale breedte ook weer klopt.
De 2e nacht een heel stuk beter geslapen. De losse strook schuim met de breedte van het bankje past ook nog in de slaapcabine, heb je dus alleen een klein stukje bed met hoogteverschil, maar we passen beide eigenlijk prima op de 140 matras van de Ikea. Bij het afbreken maar zien of de zaak met een 14cm matras nog goed in te klappen is, maar dan hebben we een prima oplossing die veel goedkoper is dan een matras op maat en beter dan enkel een topper op de bestaande matras.

Aanrader dus. De tip is ook bruikbaar voor de Cabanon Mercury en Chamonix en de Europa Camper Sunliner (Suncruiser hebben wij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:13
[...]

Toevallig, daar hebben wij in september ook +- 10 dagen geboekt! Maar dan in de safari tent ivm 2 kleine kinderen, ben je die safaritenten al tegengekomen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Iemand nog een leuke tip voor een B&B, met zwembad voor de kinderen (2,4,6), onderweg naar Spanje (via Parijs) op ongeveer 900-1000 km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

[...]

Haha dat was ook onze 1e keus, alleen was ie vol toen we uiteindelijk konden boeken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

harley schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:52:
Hier is de regel heel simpel, alles moet in de aanhanger en als het daar niet in past gaat het niet mee.
En daar zit dus al de tent met luifel 3 slaapmatten en de koelbox in en het is een klein aanhangertje. De stoelen en tafel worden erop gebonden.
Ik wil de motor zelf nl vrij houden voor idd al die zaken die alsnog last minute mee moeten en voor wat eten en drinken onderweg.
Wij hebben hetzelfde, alleen dan zonder aanhanger. Het moet in de kofferbak kunnen en de hoedenplank moet gewoon op z'n plek blijven. Ik wil m'n achterruit vrij hebben. Alleen de stoelen liggen niet in de kofferbak, maar staan achter de voorstoelen van de auto. De achterbank is voor spullen onderweg.

met de cabrio hebben we natuurlijk nog minder keuze, hoewel we heel veel ruimte achter de stoelen hebben. Maar daar liggen dan een vest en de boodschappen. En dingen als extra drinken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:07
Afgelopen weekend een Campooz lazy jack gekocht.

We keken er al een tijdje naar, en ook cabanon combi-comp en aart kok bekeken.
Aart kok zit bij ons om de hoek in heemstede, en mijn ouders hadden er een.
Maar zowel de ervaring van mijn ouders als ons is dat we de klantvriendelijkheid in de winkel vonden tegenvallen.
Dus even helemaal naar de wit geweest, daar campooz voor het eerst in het echt gezien en ook naar de cabanons gekeken.

We waren er toen al snel uit dat we een dubbelklapper niks vinden.
Mijn vriendin vind de kerkers onder de bedden maar niks (lees creepy) en ik vind de ronde vorm wel mooi maar de hoekige klapkar erachter niet. Het is het voor mij gewoon net niet.

De campooz is hoog, maar dat waren we gewend van de riverlodge van mijn ouders.
Maar ik vind hem wel lekker stoer.
Toen volgde een paar weken getwijfel.

Internet afgestruind naar een tweedehands, maar niks waar de ugly betty aan past.
(we willen de meiden in een eigen slaaptentje leggen voorlopig, en misschien komt er nog een derde)

Vorige week maandag naar Karsten in zwaag geweest, ik was daar voor het laatst geweest in de oude winkel toen ik nog een klein jochie was.
We (mijn ouders met mijn broertje en ik) hebben jaren in karsten tenten gekampeerd dus had die optie ook nog aangedragen aan mijn vriendin.
Maar het gebrek aan slaapcabines (dat dat na al die jaren nog steeds zo is snap ik niet) zorgde ervoor dat die optie meteen verworpen werd.

Beneden staat de Fat Freddy met campingluifel.
Hier ff doorheen gelopen en we zeiden dit moet het toch maar worden.
Waar staat de Lazy jack?

Trap op naar boven, en ja hoor ik zag tussen 2 voortenten door een klein stukje van de trekking luifel.
Daar boven achteraan in een donker hoekje stond :+ de Lazy Jack.
Helemaal zoals wij wilden.
Trekkingluifel
Ugly betty
Keuken
Etc etc.

Eenmaal thuis al onze spaarcenten geteld, en ja het kon.

Toen Karsten gebeld of ze er een konden leveren.
Vandaag 7-7-2020 zouden ze een levering krijgen, dus zij hebben campooz gebeld of er nog een Lazy jack bij kon.
Maar helaas, ze zijn allemaal uitverkocht -O-

Gevraagd of we het showmodel mogen kopen, ze ging het navragen.
5 minuten later ging de telefoon weer, en ja hoor we mochten het showmodel kopen.

Dus afgelopen zaterdag weer richting Karsten gereden, en onze Campooz Lazy Jack nog een keer goed bekeken.
Daarna met de verkoper gaan zitten en de wagen gekocht.
De Lazy Jack met Trekkingluifel is nu van ons :D
Nieuwe bamboe trap erbij
Nieuw keukentje erbij
Schokbrekers laten monteren
Nieuwe ugly betty erbij

We zijn zo blij als een stel kleine kinderen :P
Aankomende zondag gaan we hem ophalen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:31
Afgelopen weekend in onze "nieuwe" tweedehands Cabanon Manga vertoefd, hij is iig echt waterdicht. :)
We zijn er erg blij mee en een mooie upgrade van de tent. Omdat de matrasjes nogal dun waren, een Frolli-systeem besteld. Maar zou aanvullend ook graag een ander matras willen.
Is er heel toevallig die dezelfde configuratie heeft, en wil delen welke dikte matrassen erin kunnen? Uiteraard, meten is weten maar heb de Manga nu even niet hier om het te checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb froli in de zeilboot en de camper. Camper is een hefdak, dus zeg froli 3cm. matras 5cm en topper 4cm. Zowel froli als matras als topper veren nogal in dus met wat kracht kan je het wel wat terug duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:31
Ai, 9 centimeter klinkt niet echt als veel comfort. Misschien nog even 20 kilo afvallen, want die 100 kilo helpt ook niet mee 😢

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zitten we nog in het kampeertopic? Ik weet dat de tijden van hard schuim van 1cm wel voorbij zijn, maar dat dik 10cm noodzakelijk is om überhaupt lekker te kunnen liggen is ook wel weer het andere uiterste. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 13:39

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo hier is de upgrade van de tent ook gelukt. Wel een tweedehands maar het is een cabanon tunnel geworden.
Keuze ging tussen een de waard en deze en uiteindelijk gekozen voor iets meer gemak met opzetten en afbreken. Binnenkort maar eens een test weekend in de ardennen plannen en zien hoe het bevalt om erin te bivakkeren.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
FRANQ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:46:
Afgelopen weekend een Campooz lazy jack gekocht.

We keken er al een tijdje naar, en ook cabanon combi-comp en aart kok bekeken.
Aart kok zit bij ons om de hoek in heemstede, en mijn ouders hadden er een.
Maar zowel de ervaring van mijn ouders als ons is dat we de klantvriendelijkheid in de winkel vonden tegenvallen.
Wij hebben ook een AK en ook wel die zelfde klantervaring. Je koopt een produkt van 600,- maar denk nu niet dat ze een rubber dopje van 3,- er gratis bij doen hoor. 8)7

Maar gaaf, gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:09:
Zitten we nog in het kampeertopic? Ik weet dat de tijden van hard schuim van 1cm wel voorbij zijn, maar dat dik 10cm noodzakelijk is om überhaupt lekker te kunnen liggen is ook wel weer het andere uiterste. :D
Ja en nee. Vroeger sliep ik op een (vlakke!) betonnen vloer in een 700 grams slaapzak nog. Nu ben ik toch wel afhankelijk van meer comfort en voldoet mijn veldbed ook niet meer (die ik standaard in de auto had voor wilde logeerfeesten).
Nu ik al meer dan 20 jaar meer op mijn zij slaap kom ik ook niet meer weg met een selfinflatable.

Dus dat het voor jou werkt zegt niets over een ander.

Pagina: 1 ... 68 ... 276 Laatste